• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23
Coldbullet schreef op zondag 5 februari 2023 @ 00:47:
Welke gerenomeerde audio kenner hebben een review geplaatst?
En dan nog, dan is het zijn/haar smaak/interpretatie. Zijn/haar smaak kan een richtlijn zijn, zeker, maar het is wat jij, ik, wij er van vinden.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:26
Had de vorige op een dressoir staan, die ook teruggestuurd om de bas :)
Las dat 16.3 bas zou hebben verminderd, en dat dr een reduce bass knop was. Dus daarom nieuwe poging.
Maar ik hou 't bij de Sonos Play:5's, die op de vloer staan.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mask Off van Future klinkt hier trouwens op de OG vooral in het begin een stuk beter dan bij de nieuwe. De stem is bijvoorbeeld veel luider en helderder.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat het akoestische en ruimte detectie goed is afgesteld?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:44
Greatsword schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:20:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat het akoestische en ruimte detectie goed is afgesteld?
Volgens mij in ongeveer 30 minuten? De accelerometer moet wel getriggerd zijn.

Overigens lijkt de HP2 wel populair, als je er nu 1 besteld bij Apple kijk je tegen >1 maand levertermijn aan.

• BoneB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-04 17:55
Mijn homepod mini geeft niet de huiste temperatuur aan. Is 2 graden te laag. De thermostaat en de homepod 2 geven wel dezelfde temperatuur aan.
De mini al verschillende keren van de stroom gehaald, maar blijft 2 graden te laag aangeven.
Iemand hetzelfde probleem? Suggesties?

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:18
BoneB schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:48:
Mijn homepod mini geeft niet de huiste temperatuur aan. Is 2 graden te laag. De thermostaat en de homepod 2 geven wel dezelfde temperatuur aan.
De mini al verschillende keren van de stroom gehaald, maar blijft 2 graden te laag aangeven.
Iemand hetzelfde probleem? Suggesties?
Twee graden bij optellen? :+

Firmware 16.3.1 is uit dus misschien brengt dit verbetering?

[Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 06-02-2023 19:52]

I don't have dreams, I have goals!!

• BoneB
Redondo1982 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:49:
[...]

Twee graden bij optellen? :+

Firmware 16.3.1 is uit dus misschien brengt dit verbetering?
16.3.1 geïnstalleerd, helaas geen verandering.
Mini blijft 2 graden te laag aangeven.
Homepod 2 geeft wel de juiste temperatuur.
BoneB schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:26:
[...]

16.3.1 geïnstalleerd, helaas geen verandering.
Mini blijft 2 graden te laag aangeven.
Homepod 2 geeft wel de juiste temperatuur.
Bevinden de Mini, de HomePod en de thermostaat zich alle op exact dezelfde plek? Mijn thermostaat bevindt zich veel hoger in de kamer (en op een iets andere plek) dan mijn Mini’s.

• BoneB
meesje schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:38:
[...]

Bevinden de Mini, de HomePod en de thermostaat zich alle op exact dezelfde plek? Mijn thermostaat bevindt zich veel hoger in de kamer (en op een iets andere plek) dan mijn Mini’s.
De homepod mini en homepod 2 staan vlak bij elkaar. Thermostaat op ca 2.5 meter afstand.
Homepod 2 is juist, mini niet.
BoneB schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:58:
[...]

De homepod mini en homepod 2 staan vlak bij elkaar. Thermostaat op ca 2.5 meter afstand.
Homepod 2 is juist, mini niet.
Zojuist noodgedwongen 1 van 2 Mini’s opnieuw moeten instellen. De ene Mini ging wel naar 16.3.1 en de andere niet, bleef bij 16.3. Uiteindelijk dus wel gelukt. Ik merk nu dat van de opnieuw ingestelde Mini de sensoren kalibreren. Wellicht kun je dat nog proberen?

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:29

Geronimous

Moderator Spielerij

Mijn mini geeft de temp gewoon juist aan.

Wel tof om zo'n extra functie opeens erbij te krijgen d:)b; ik wist bij aanschaf helemaal niet dat deze sensoren er in zaten.

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

• BoneB
meesje schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:19:
[...]

Zojuist noodgedwongen 1 van 2 Mini’s opnieuw moeten instellen. De ene Mini ging wel naar 16.3.1 en de andere niet, bleef bij 16.3. Uiteindelijk dus wel gelukt. Ik merk nu dat van de opnieuw ingestelde Mini de sensoren kalibreren. Wellicht kun je dat nog proberen?
De mini uit de Home gehaald (reset) en opnieuw geinstalleerd. Na opnieuw calibreren helaas nog steeds 2 graden lager dan de thermostaat en homepod 2 aangeven…
BoneB schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:26:
[...]

De mini uit de Home gehaald (reset) en opnieuw geinstalleerd. Na opnieuw calibreren helaas nog steeds 2 graden lager dan de thermostaat en homepod 2 aangeven…
Mijn Mini’s geven nu 18 graad (40 cm van de grond op tv meubel) en mijn thermostaat 20 graden. Deze bevindt zich een paar meter verder in de woonkamer op 160 cm hoogte. Gezien andere locatie en hoogte kan ik er wel mee leven. Of de Mini’s juist zijn kan ik niet testen; ik heb geen geijkte meetapparatuur.

• Frederik vd bal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-05 23:47
Ik vroeg me af hoe ik de waardes (temp + Hum) van mijn homepod mini kan laten zien in de Home app.
Nu lukt het me enkel door het aan siri te vragen.

Iemand tips?

• RicoK
@Frederik vd bal Alles updaten naar de laatste versie 16.3(.1).

• Frederik vd bal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-05 23:47
RicoK schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:46:
@Frederik vd bal Alles updaten naar de laatste versie 16.3(.1).
Mijn homepod mini is al geupdate naar 16.3.1, mijn Apple TV draait nog op 16.2 maar dit zou niet uit moeten maken lijkt me? ook heb ik de nieuwe homekit "update" al doorgevoerd.

Dus ik heb het idee dat het toch iets anders is dan simpel updaten.
Frederik vd bal schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:36:
Ik vroeg me af hoe ik de waardes (temp + Hum) van mijn homepod mini kan laten zien in de Home app.
Nu lukt het me enkel door het aan siri te vragen.

Iemand tips?
Wat zie je in de Woning app in de kamer waar de HomePod staat?
Zijn al je andere idevices ook voorzien van 16.3.x?

Edit: Ik lees in een later bericht dat je ATV nog op 16.2 zit. Om alles uit te sluiten zou ik deze ook direct updaten naar 16.3.1.

[Voor 14% gewijzigd door meesje op 09-02-2023 16:33]

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Frederik vd bal schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:06:
[...]

Mijn homepod mini is al geupdate naar 16.3.1, mijn Apple TV draait nog op 16.2 maar dit zou niet uit moeten maken lijkt me? ook heb ik de nieuwe homekit "update" al doorgevoerd.

Dus ik heb het idee dat het toch iets anders is dan simpel updaten.
@Frederik vd bal Is je iPhone ook al helemaal up-to date?

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 17:00
RoRoNL schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:31:
[...]

@Frederik vd bal Is je iPhone ook al helemaal up-to date?
Voor de iPhone is alleen 16.3 er nog

• matthijst
Beetje ios, beetje homepod dus ook hier even proberen: Weet iemand of je ook kunt switchen naar je Homepod vanuit de music app?
Dus stel ik klik bovenop de homepod op play, kan je dan direct vanuit je music app zien wat er speelt, of is de enige manier om via de Home App de Homepod te selecteren en dan op what's playing the kiezen zodat hij de music app opent?

En gerelateerd: kan je dit ook vanuit een shortcut voor elkaar krijgen (Home App openen --> homepod aanklikken --> music app openen en laten zien wat er speelt).

[Voor 18% gewijzigd door matthijst op 09-02-2023 17:03]

• RoRoNL
  • Niet online
@matthijst Je ziet direct op je iPhone ook een afspeelscherm wat spiegelt wat er op je HomePod wordt afgespeeld en je volumeknoppen op je iPhone hebben dan ook contact met je HomePod. (mits beiden op wifi)

• matthijst
Mja. Soms wel, maar lijkt niet elke keer goed te gaan. Alles op laatste ios (beta).

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:36
matthijst schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:37:
Mja. Soms wel, maar lijkt niet elke keer goed te gaan. Alles op laatste ios (beta).
Hier ga ik altijd via control center naar het AirPlay symbool bij de mediaplayer in control center. Dan kies ik onderaan Bedien andere luidsprekers en tv. Vervolgens kies ik de HomePod/ATV die ik wil bedienen. Mocht deze niet automatisch al gekoppeld zijn.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• RoRoNL
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:37:
Het belangrijkste is dat je iPhone /iPad op hetzelfde wifi-verbinding opereren als de HomePods. En dezelfde router.
PS. Als je op de X.00.0.01 BETA versie werkt, dan zou dit wel eens bij het avontuur van beta Besturingsprogramma;s kunnen horen. Latere beta versies, vanaf X.3 zijn stabieler. (En natuurlijk de niet meer beta-versies ;-) )

[Voor 25% gewijzigd door RoRoNL op 09-02-2023 19:45]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@matthijst Zorg er ook voor dat je dit even goed instelt

• matthijst
Thanks, bij nader inzien was ik ongeduldig: ik start met een shortcut/opdracht het spelen van muziek op Sonos en Homepod (zodat je niet elke keer opnieuw via Airplay menu die speakers hoeft te selecteren). Na een seconde of 15-20 popt inderdaad dat "nu spelend" op op m'n iPhone 8)7

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:24
iFixit HomePod 2 teardown: https://nl.ifixit.com/New...ges-make-a-big-difference

Conclusie: beter open te krijgen dan de HomePod 1 vanwege gebruik van schroeven ipv lijm.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Probeert hier iemand "Radio 10" wel eens af te laten spelen middels een simpel 'Hey Siri' commando? Siri spreekt gewoon Nederlands op alle apparaten in m'n woning maar m'n Homepod Mini's gaan (bijvoorbeeld) steevast naar "Exclusief op Tune-In" als ik "Hey Siri, speel Radio 10' zeg 8)7 |:(

Homekit draait overigens in de 'nieuwe' versie op m'n ATV4k (16.3.1) en ook de Homepod Mini's hebben 16.3.1 als OS. Ook als ik Radio 10 via Apple Music wil spelen (Hey Siri, speel Radio 10 via Apple Music) dan komt 'ze' met Tune-In .... Exclusief :9

[Voor 39% gewijzigd door Will_M op 13-02-2023 19:37]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 17:56
16.3.2 is nu aan het installeren.
Will_M schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:19:
Probeert hier iemand "Radio 10" wel eens af te laten spelen middels een simpel 'Hey Siri' commando? Siri spreekt gewoon Nederlands op alle apparaten in m'n woning maar m'n Homepod Mini's gaan (bijvoorbeeld) steevast naar "Exclusief op Tune-In" als ik "Hey Siri, speel Radio 10' zeg 8)7 |:(

Homekit draait overigens in de 'nieuwe' versie op m'n ATV4k (16.3.1) en ook de Homepod Mini's hebben 16.3.1 als OS.
Zojuist even getest met “he Siri, speel radio 10”. Het resultaat is: “ok, hier is radio 10” en inderdaad radio 10 uit de luidsprekers. Dit heb ik drie keer gedaan, alle met hetzelfde goede resultaat. Ik kan me herinneren dat je vroeger wel te horen kreeg dat het via tune-in werd afgespeeld. Dat is kennelijk veranderd. Tenminste bij mij.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

jejeh schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:37:
16.3.2 is nu aan het installeren.
Deze update lost een probleem op waarbij Siri-verzoeken voor slimme woningen mogelijk mislukten, en bevat ook algemene prestatie- en stabiliteitsverbeteringen.
Updating.... (en zo m'n ATV ook maar even handmatig triggeren, dat ding heeft nog nooit automatisch iets aan updates gedaan ook al mág 'ie dat wel gewoon).

• jejeh
Atv geen update althans nu niet.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

jejeh schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:46:
Atv geen update althans nu niet.
M'n ATV4K gaat nú wel naar 16.3.2 hier :o

• jejeh
Nou daar is ie dan toch op de atv 16.3.2 incoming.

[Voor 4% gewijzigd door jejeh op 13-02-2023 19:53. Reden: Typefout.]

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-05 12:57
Vorige week in een opwelling een HomePod Mini gekocht ter vervanging van m'n steenoude Echo Dot. (2e gen)

Wat bevindindingen:
- Geluidskwaliteit is echt heel veel beter vergeleken met de Dot. Zo goed zelfs dat het voor mijn kleine woonkamer meer dan genoeg is voor de audio die hier normaal via mijn andere speakers speelt. :D
- En dat allemaal uit een mini-formaatje. Had het niet verwacht maar de design/geluidskwaliteits verhouding vind ik persoonlijk erg goed. Gewoon een mini speakertje met power makkelijk weg te werken in de woonkamer.
- Audio afspelen / bellen werkt echt moeiteloos. Gewoon Airplayen en klaar, m'n vriendin speelt eindelijk ook eens muziek af die deed dat alleen via d'r headset omdat ze bluetooth / Alexa maar lastig vond.
- Siri is echt heel erg dom. Werkt eigenlijk nog veel slechter dan aanvankelijk verwacht. Wtf Apple? Ik gebruik de assistant alleen tijdens het koken voor timers en de lampen maar meer hoef je ook echt niet te vragen. (Ken je de mop van Batman / Buurman? Ik wel namelijk, die verteld 'ie elke keer als ik om een grap vraag. :'))
- Wel erg prettig dat je Nederlands kunt praten. Ben daardoor geneigd toch sneller eens wat meer functionaliteit zoals de agenda / bel functionaliteit te gaan gebruiken als ik me handen niet vrij heb.

Al met al zeker niet ontevreden. Was binnen een paar minuten gekoppeld met homekit en integreert een stuk makkelijker in m'n Home Assistant setup dan Alexa. Eerste update bleef wel steken (14.5 -> 16) dus heb hem handmatig via m'n laptop geupdate.

[Voor 10% gewijzigd door KirovAir op 13-02-2023 20:00]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Mijn beide Mini’s (stereo paar) zijn weer bijgewerkt, naar 16.3.2. Maar net als bij de update naar 16.3.1 ging dit niet probleemloos. Nu gaf na de update weer hetzelfde exemplaar aan dat ie niet bereikbaar was. Herstarten hielp niet. Mijn oplossing was: stereo paar ontkoppelen + betreffende homepod opnieuw instellen (dus als nieuw configureren). Erg vreemd, maar gelukkig een oplossing beschikbaar.

• jejeh
Yep hier ook niet probleemloos. Een ging vlekkeloos de andere bleef hangen op installeren. Daarna atv en tv uitgezet en toen ging ie wel verder na opnieuw downloaden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In the meantime: M'n Homepods weten inmiddels, na de update naar 16.3.2 én wederom een reset van de Siri geschiedenis, ook weer dat ze (gewoon) Radio 10 moeten afspelen in plaats van "Exclusief via Tune-In"

Ooit zou je wel eens kunnen gaan denken dat ze bij Apple een paar ouderwetse 'Pluggers' in dienst hebben welke je volledig @random een radiostation willen laten beluisteren.... De muziekstijl van 'Exclusief' wijkt alleen wel erg veel af van dat wat Radio 10 normaliter als standaard heeft.

[Voor 7% gewijzigd door Will_M op 13-02-2023 20:50]

Will_M schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:44:
In the meantime: M'n Homepods weten inmiddels, na de update naar 16.3.2 én wederom een reset van de Siri geschiedenis, ook weer dat ze (gewoon) Radio 10 moeten afspelen in plaats van "Exclusief via Tune-In"

Ooit zou je wel eens kunnen gaan denken dat ze bij Apple een paar ouderwetse 'Pluggers' in dienst hebben welke je volledig @random een radiostation willen laten beluisteren.... De muziekstijl van 'Exclusief' wijkt alleen wel erg veel af van dat wat Radio 10 normaliter als standaard heeft.
Haha, hilarisch! Eerder vandaag met 16.3.1 “he Siri, speel radio 10” meerdere keren getest. Geen problemen.
Zojuist met 16.3.2 een test gedaan met als resultaat “hier is x-clusive van tune-in”. Ik weet de exacte benaming omdat dit als widget op iPhone/iPad wordt getoond.
Ook commando’s als “he Siri, speel radio Radio 10” of “speel radiostation Radio 10” leveren x-clusive op. Onbegrijpelijk dat ik het probleem voor de update niet had en nu wel.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@meesje OMG :o

Ik heb na de upgrade naar 16.3.1 tot vervelens toe m'n Siri geschiedenis op alle Apple devices welke op Siri mogen en kunnen reageren een reset gegeven om te proberen er vanaf te komen. Nú met 16.3.2 én wederom een reset ben ik er pas van verlost....

Ze draaien daar overigens wel relaxte Lounge.... Maar dat wil ik niet horen als ik om Radio 10 vraag :*)

[Voor 23% gewijzigd door Will_M op 13-02-2023 21:22]

Will_M schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:11:
@meesje OMG :o

Ik heb na de upgrade naar 16.3.1 tot vervelens toe m'n Siri geschiedenis op alle Apple devices welke op Siri mogen en kunnen reageren een reset gegeven om te proberen er vanaf te komen. Nú met 16.3.2 + wederom een reset ben ik er pas van verlost....

Ze draaien daar overigens wel relaxte lounge.... Maar dat wil ik niet horen als ik om Radio 10 vraag :*)
Echt onbegrijpelijk. Niks bijzonders gedaan. Alleen even als test een ander NL commerciële radiostation afgespeeld. “He Siri, speel radio 538” en hoppa, radio 538 wordt afgespeeld. Toen nog een keer “he Siri, speel radio 10” en warempel, radio 10 wordt afgespeeld. Voor de zekerheid nog een paar keer getest en alle positief.

• BoneB
meesje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:30:
[...]

Echt onbegrijpelijk. Niks bijzonders gedaan. Alleen even als test een ander NL commerciële radiostation afgespeeld. “He Siri, speel radio 538” en hoppa, radio 538 wordt afgespeeld. Toen nog een keer “he Siri, speel radio 10” en warempel, radio 10 wordt afgespeeld. Voor de zekerheid nog een paar keer getest en alle positief.
Ik probeer al tijden via Siri Radio 10 60’s & 70’s hits af te spelen. Siri snapt ‘t nog steeds niet. Via Apple music zoeken werkt wel. Blijft steeds de standaard Radio 10 afspelen….

• syberjunky
meesje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:02:
[...]

Haha, hilarisch! Eerder vandaag met 16.3.1 “he Siri, speel radio 10” meerdere keren getest. Geen problemen.
Zojuist met 16.3.2 een test gedaan met als resultaat “hier is x-clusive van tune-in”. Ik weet de exacte benaming omdat dit als widget op iPhone/iPad wordt getoond.
Ook commando’s als “he Siri, speel radio Radio 10” of “speel radiostation Radio 10” leveren x-clusive op. Onbegrijpelijk dat ik het probleem voor de update niet had en nu wel.
Ik zeg tegenwoordig maar hè siri speel radio 10 via Apple music want in het begin was het een drama kreeg steeds x-clusive . Ik juichte te vroeg na update 16.3.2 weet siri het verschil tussen radio 10 en x-clusive niet meer krijg nu steeds x-clusive als ik vraag naar radio 10 :(

[Voor 9% gewijzigd door syberjunky op 14-02-2023 12:24. Reden: Aanvulling]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

meesje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:30:
[...]

En probeer nu eens "He Siri, Speel Radio 10 80s" als in Radio 10 eighties.

Dat is namelijk het station welke ik dagelijks luister, maar als ik dat dus tegen Siri zeg, krijg ik ook een of ander vaag station via Tune In te horen. De gewone Radio 10 werkt overigens wel goed bij mij, al maanden.

XBL: MRE Inc

MRE-Inc schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:28:
[...]

En probeer nu eens "He Siri, Speel Radio 10 80s" als in Radio 10 eighties.

Dat is namelijk het station welke ik dagelijks luister, maar als ik dat dus tegen Siri zeg, krijg ik ook een of ander vaag station via Tune In te horen. De gewone Radio 10 werkt overigens wel goed bij mij, al maanden.
‘Nu’ wordt wel pas vanavond hoor. :) Ik ben erg benieuwd.

• RicoK
Ik heb sinds kort Radio538 in-/omgeruild voor Radio Veronica, maar het is (mij) niet mogelijk om via Siri het reguliere Radio Veronica station te laten spelen. Echter, vanmorgen, voordat ik update naar HP OS 16.3.2 deed Siri onverwachts wél het reguliere station afspelen. Na de update van het zelfde voorgaande laken en pak. Hopeloos. Siri is echt dom/stom en zelfs niet-lerend. Nadat ik nog eens handmatig Radio Veronica op had gezet en Siri aangaf dat DIT Radio Veronica is, startte ze weer zo een Veronica themakanaal op.
Hopeloos.

Ik was laatst bij vrienden en heb met bewondering, welhaast ontzag, de mogelijkheden van Google gezien. Wat weet die veel. Elk feitje, weetje, kan aan Google worden gevraagd. Ook aan Siri, maar die geeft daar domweg een dom/stom antwoord op. Vaak zelfs, dat ze dat/iets niet weet.

Dat Siri op de achtergrond meeluistert werd bewezen, doordat ik mijn vrouw zei, dat Siri erg dom is en waarop Siri opeens aangaf dat dat niet aardig was. Klopt, dat is het niet, maar Siri is gewoon echt dom/stom.

Man-o-man, Apple wat heb je nog veel werk te verzetten. Kijk eens (stiekem) mee bij de concurrentie.

• MRE-Inc

MRE-Inc

meesje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:37:
[...]

‘Nu’ wordt wel pas vanavond hoor. :) Ik ben erg benieuwd.
Ik heb overigens ook een Scene aangemaakt. Wanneer ik die indruk in de Home app, dan wordt Radio 10 80s gestart op mijn Homepod Mini Oranje en Wit die respectievelijk in de woonkamer en keuken staan. Op zich werkt dat prima, maar ben er nog niet uit hoe dit fatsoenlijk te automatiseren.

De Scene in de Woning app heet "Speel Radio 10", maar als ik die scene dus wil activeren en tegen de Homepods roep: He Siri, Speel Radio 10, dan wordt dus niet de scene geactiveerd, maar start Radio 10 ipv Radio 10 80s. Wellicht die scene hernoemen of verwerken in een opdracht. Maar volgens mij moet je via He Siri ook gewoon scenes kunnen activeren zonder dat ze in een opdracht verwerkt zijn.

8)7 Zit ik net in de Woning app te kijken, staan al mijn Homepod mini's op status Downloaden. Ga je kijken welke versie er dan gedownload wordt, is dat versie 16.3.1. Scroll ik naar beneden, staat daar vrolijk dat versie 16.3.1 er al op staat. Dat klopt want die kwam voor het afgelopen weekend al uit en toen heb ik namelijk mijn Homepods mini's al geupdate.

EDIT: In de WOning app bij algemene instellingen wordt dus 16.3.1 geinstalleerd op mijn Homepod mini zwart die blijkbaar nog niet was voorzien van 16.3.1, aar de andere wordt voorzien van 16.3.2. Hoort 16.3.2 niet 16.3.1 te vervangen en direct naar 3.2 te updaten ipv eerst naar 3.1 ?

Met betrekking op de domheid van Siri @RicoK je zou dit kunnen proberen:

[Voor 32% gewijzigd door MRE-Inc op 14-02-2023 13:01]

• RicoK
[b]MRE-Inc schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:43:
Ik heb je video even snel bekeken. Kijk dit is dus wat ik verwacht! Echter, dit is een workaround. Siri zelf blijft dom. Of misschien meer stom, omdat ze niet weet welk antwoord ze moet geven.

[Voor 10% gewijzigd door RicoK op 14-02-2023 13:01]

• MRE-Inc

MRE-Inc

RicoK schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:00:
[...]

Ik heb je video even snel bekeken. Kijk dit is dus wat ik verwacht! Echter, dit is een workaround. Siri zelf blijft dom. Of misschien meer stom, omdat ze niet weet welk antwoord ze moet geven.
Dat klopt, het is een workaround. Siri zelf blijft dom. Dat ondervond mijn vriendin ook toen ze een simpele vraag stelde en alt antwoord terug kreeg: Dit is wat ik heb gevonden op het web !!.

• RoRoNL
  • Niet online
meesje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:15:
Mijn beide Mini’s (stereo paar) zijn weer bijgewerkt, naar 16.3.2. Maar net als bij de update naar 16.3.1 ging dit niet probleemloos. Nu gaf na de update weer hetzelfde exemplaar aan dat ie niet bereikbaar was. Herstarten hielp niet. Mijn oplossing was: stereo paar ontkoppelen + betreffende homepod opnieuw instellen (dus als nieuw configureren). Erg vreemd, maar gelukkig een oplossing beschikbaar.
@meesje Mijn dank is groot, had hetzelfde probleem en via bovenstaande route werkt het weer. _/-\o_
@syberjunky Nog een meer gespeeld met “he Siri, speel radio 10”, maar nu op mijn iPhone (en iPad). Het resultaat is dat “x-clusive” op de iPhone (en iPad) wordt afgespeeld…. Onbegrijpelijk. Op de HomePod gaat het overigens nog steeds goed. iPad en iPhone draaien op 16.3.1 en homepod op 16.3.2. Dus beide op laatste versies.

@MRE-Inc “He Siri, Speel Radio 10 eigthies hits” en “he Siri, speel radio tachtig hits” resulteert beide in “station voor jaren tachtig hits wordt nu afgespeeld”. Ik krijg deze zender niet afgespeeld middels Siri op de HomePod. Ook niet op iPhone/iPad. Hoe Siri reageert kan namelijk (helaas) per device verschillen.

@RicoK ”he siri, speel radio Veronica” zorgt er bij mij voor dat radio Veronica wordt afgespeeld. Dat gaat gewoon goed. Meerdere keren getest.
Dat Siri altijd meeluistert vind ik logisch en is m.i. inherent aan dergelijke produkten (maar ook iPad, iPhone en AW). Siri (of Alexa of Google Assistant) moet nu eenmaal reageren bij het horen van het keyword. Apple gaat in ieder geval beter/veiliger om met je data.
Google is inderdaad vele malen slimmer. Maar ja dat is ook wel weer logisch gezien Google de zoekmachine is op internet.

[Voor 11% gewijzigd door meesje op 14-02-2023 21:02]

@MRE-Inc O ja, scènes zijn inderdaad een workaround om b.v. een radiozender op te starten. Echter ik blijf dit heel onnatuurlijk vinden qua spraak. Om een scène te activeren moet je zeggen “he Siri, zet scene X aan” of “he Siri, activeer scene x”. Qua virtuele knoppen in de Woning app vind ik scènes wel heel handig, maar i.c.m. Siri voelt het niet natuurlijk.
Je kunt overigens nog aan de slag met Shortcuts/Opdrachten. Een opdracht hoef je niet te activeren/aan te zetten, maar kun je gewoon uitspreken. Een opdracht die een scène activeert, is zo gemaakt.

• Redondo1982
Ik krijg bij de spraakcommando Radio 10 wisselend succes. De ene keer dus positief resultaat en de andere Music 1 van Apple. Misschien praat ik beetje teveel ‘straat’ :+

Redondo1982 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:00:
Ik krijg bij de spraakcommando wisselend succes.
IFTFY :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Redondo1982

• MRE-Inc

MRE-Inc

meesje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:38:

@MRE-Inc “He Siri, Speel Radio 10 eigthies hits” en “he Siri, speel radio tachtig hits” resulteert beide in “station voor jaren tachtig hits wordt nu afgespeeld”. Ik krijg deze zender niet afgespeeld middels Siri op de HomePod. Ook niet op iPhone/iPad. Hoe Siri reageert kan namelijk (helaas) per device verschillen.
Op je iPhone en iPad bedoel je dan omdat je eronder schrijft dat het niet lukt op de HomePod ?
meesje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:47:
@MRE-Inc O ja, scènes zijn inderdaad een workaround om b.v. een radiozender op te starten. Echter ik blijf dit heel onnatuurlijk vinden qua spraak. Om een scène te activeren moet je zeggen “he Siri, zet scene X aan” of “he Siri, activeer scene x”. Qua virtuele knoppen in de Woning app vind ik scènes wel heel handig, maar i.c.m. Siri voelt het niet natuurlijk.
Je kunt overigens nog aan de slag met Shortcuts/Opdrachten. Een opdracht hoef je niet te activeren/aan te zetten, maar kun je gewoon uitspreken. Een opdracht die een scène activeert, is zo gemaakt.
Ik heb gisteren nav dit topic dus de namen van mijn scenes aangepast naar "Radio 10" ipv "Speel Radio 10" De scene activeert dan het Radio 10 80s station op 2 Homepod mini's. De naam van de scene wijkt dus af van het station welke gespeeld wordt (even ter verduidelijking). Als ik dus nu zeg: Hey Siri, Radio 10, dan werkt het nu via een scene wel. Ik hoef namelijk nooit mijn scenes te activeren zoals jij het beschrijft door te zeggen: Hey Siri, activeer scene Radio 10.

Ik heb ook al jaren lang een aantal scenes voor mijn lampen. Ik zeg dan gewoon tegen de HomePods: Hey Siri: Lampen aan en niet Hey Siri, activeer Lampen aan.

Ik zal eens zoeken naar het verschil activeren scene en opdracht.

• syberjunky
Zo heb ik het ook gedaan met radio 10 een scène van gemaakt werk goed

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het heeft hier welgeteld weer precies één dag gewerkt zoals ik het verwachtte. Vanochtend kreeg ik weer steevast 'Exclusief via Tune-In' voorgeschoteld op het moment dat ik om Radio 10 vroeg |:(

Tune-In en 'Tien' lijken, in de oren van die 'DOOS', qua fonetische uitspraak natuurlijk wel wat op elkaar dus misschien moeten we Talpa maar eens gaan bellen met de vraag of ze een rebrand naar Radio 11 willen overwegen :? :X 8)7

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 15-02-2023 11:08]

Will_M schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:02:
Het heeft hier welgeteld weer precies één dag gewerkt zoals ik het verwacht. Vanochtend kreeg ik weer steevast 'Exclusief via Tune-In' voorgeschoteld op het moment dat ik om Radio 10 vroeg |:(

Tune-In en 'Tien' lijken, in de oren van die 'DOOS', qua fonetische uitspraak natuurlijk ook wel wat op elkaar dus misschien moeten we Talpa maar eens gaan bellen met de vraag of ze een rebrand naar Radio 11 willen overwegen :? :X 8)7
Je bedoelt waarschijnlijk “x-clusief via tune-in”?
Gelijk even getest. Hier gaat het gewoon goed via Homepod. Via Siri op mijn iPhone/iPad krijg ik wel (nog steeds) “x-clusief”. Waarom toch nog steeds dat verschil in Siri op Homepod en op iPad/iPhone? Destijds waren het afzonderlijke dev teams, maar het gaat nu nog steeds niet goed.

@MRE-Inc Goed om te weten dat een scène genaamd “radio 10” wel goed werkt, zonder ‘activeer’ of ‘zet aan’. Conform de handleiding is dit het commando om scènes aan te sturen. Destijds had ik op een gegeven moment problemen met scènes in HomeKit en heb toen maar eens in de handleiding gekeken. :)
Ik maak nu al lange tijd gebruik van HomeKit. Dat werkt in principe goed, maar icm Siri is het af en toe wat minder stabiel.

• Redondo1982
Ik heb ontdekt dat ik moet zeggen: "speel Radio 10." Doe ik alleen 'Radio 10' zeggen dan doet ie Exclusive afspelen.

Ik doe voor de rest bijna nooit wat met Siri, ik vind het allemaal maar ruk dat slimme gedoe. Alleen voor bellen vind ik het wel leuk.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@meesje Fonetisch is dat 'Exclusief via Tune-In' :9

@Redondo1982 Hier zeg ik ook altijd 'speel radio 10' met daarachteraan de ruimte waarin ik wil dat ik die radiozender gaat afspelen. Ik heb daar nog nooit afzonderlijke scenes of opdrachten voor nodig gehad maar sinds dat Homekit een update gehad heeft in tvOS 9.3 is Siri in m'n woning ontregelt.

Enige ruimte in m'n woning waar het vooralsnog wel goed blijft gaan is in m'n woonkamer. Daar wordt echter m'n versterker (Yamaha RX-A 3080) met een 9-tal speakers in geschakeld en dat is een beetje tè veel van het goede als ik thuis aan werken ben en dus eigenlijk gewoon een beetje rustige M.O.T.R. achtergrond muziek verlang :P

MRE-Inc schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:43:
[...]

[YouTube: Make Siri Elite with OpenAI and ChatGPT]
Ik heb deze stappen gevolgd en het werkt! Zowel op iPhone/iPad als HomePod. En ook allemaal in het Nederlands. Ik had de shortcut eerst ‘Siri Pro’ genoemd. Dat begreep Siri niet. Toen maar ‘Slimme vraag stellen’ genoemd. Wellicht verander ik deze naam nog een keer.
Dus nu:
1. “he Siri, slimme vraag stellen”
2. “hoe kan ik je helpen?” (Dit heb ik in de shortcut ingegeven)
3. Willekeurige vraag stellen en je krijgt netjes antwoord.

Zoals in je in het filmpje ook kunt zien, wordt de reactie soms voorafgegaan door een vraagteken. Deze leest Siri dan natuurlijk ook op. Dit moet nog een beetje bijgeschaafd worden. In ieder geval leuk om mee te spelen en erg leuk dat je gewoon een gesproken reactie krijgt, ipv “ik heb iets naar je iPhone gestuurd”.

Edit: Op dit moment leuke spielerij. Op menig vraag krijg ik een onjuist antwoord.

[Voor 3% gewijzigd door meesje op 15-02-2023 21:46]

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:44
meesje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:15:
Bij mij lijkt het installeren wel goed te gaan op beide v2 in stereo. Maar net als bij 16.3.1 is daarna het volume van de rechter homepod niet meer goed en gaat dan niet meer mee als ik het volume aanpas. Stereo paar ontkoppelen en weer koppelen fixed het dan weer, maar wel vervelend als dat iedere keer moet. Ook de AppleTV moet dan weer voor audio worden ingesteld en eARC.

Hopelijk gaat dat in het vervolg wat soepeler.

• syberjunky
Is de HomePod v2 ook geschikt om in films atmos goed weer te geven zit er aan te denken om mijn receiver met een 7.1 opzet met pensioen te sturen. Om een beetje ruimte te krijgen in de woonkamer.

• MRE-Inc

MRE-Inc

meesje schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:41:
[...]

Ik heb deze stappen gevolgd en het werkt! Zowel op iPhone/iPad als HomePod. En ook allemaal in het Nederlands. Ik had de shortcut eerst ‘Siri Pro’ genoemd. Dat begreep Siri niet. Toen maar ‘Slimme vraag stellen’ genoemd. Wellicht verander ik deze naam nog een keer.
Dus nu:
1. “he Siri, slimme vraag stellen”
2. “hoe kan ik je helpen?” (Dit heb ik in de shortcut ingegeven)
3. Willekeurige vraag stellen en je krijgt netjes antwoord.

Zoals in je in het filmpje ook kunt zien, wordt de reactie soms voorafgegaan door een vraagteken. Deze leest Siri dan natuurlijk ook op. Dit moet nog een beetje bijgeschaafd worden. In ieder geval leuk om mee te spelen en erg leuk dat je gewoon een gesproken reactie krijgt, ipv “ik heb iets naar je iPhone gestuurd”.

Edit: Op dit moment leuke spielerij. Op menig vraag krijg ik een onjuist antwoord.
Ook maar eens een keer naar kijken. Kwam het filmpje tegen in mijn tijdlijn op Youtube.

Heb zelf sowieso al een haat liefde verhouding met Siri. Als ik nu zeg tegen Siri op de Homepod mini: Hey Siri Speel Radio tien eigthies hits. Dan komt ze terug met: Ik kan 'radio 10 eighties hits' niet vinden in je Apple Music-bibliotheek. Je kunt me vragen om een radiostation af te spelen of naar je muziek vragen op een andere app.

Ik krijg dit ook in een tekst ballon te zien op mijn iphone en op de Homepod spreekt ze exact dezelfde zijn uit. Dus ze snapt prima wat ik zeg mbt het radio station. ALs ik zeg:

Hey Siri, speel radiostation Radio tien eighties hits, dan lijkt het te werken.

syberjunky schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:51:
Is de HomePod v2 ook geschikt om in films atmos goed weer te geven zit er aan te denken om mijn receiver met een 7.1 opzet met pensioen te sturen. Om een beetje ruimte te krijgen in de woonkamer.
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat als je nu 7.1 met Atmos hebt je tevreden gaat zijn met Atoms op 2 Homepod's (welke dan ook) in Stereo.

Tuurlijk je krijgt er ruimte voor terug maar je levert wel een hele hoop in op het gebied van audio kwaliteit.

• syberjunky
Donstil schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:09:
[...]

Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat als je nu 7.1 met Atmos hebt je tevreden gaat zijn met Atoms op 2 Homepod's (welke dan ook) in Stereo.

Tuurlijk je krijgt er ruimte voor terug maar je levert wel een hele hoop in op het gebied van audio kwaliteit.
Dat idee heb ik zelf ook al heb ook geluisterd naar een soundbar maar vind dat ook niet echt mooi kwa geluid bij wat ik nu heb .

• Redondo1982
Ik begrijp dat wel. Al die boxen in je woonkamer slaat nergens op. Ik heb het zelf ook allemaal gehad, maar zodra het weg is dan snap je pas wat een afschuwelijk gezicht het was haha. Bovendien al dat afstellen iedere keer, was gewoon nooit tevreden.

Als je een thuisbioscoop wilt dan moet je gewoon een aparte kamer inrichten. Dan moet je wel een groot huis hebben.

syberjunky schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:43:
[...]

Dat idee heb ik zelf ook al heb ook geluisterd naar een soundbar maar vind dat ook niet echt mooi kwa geluid bij wat ik nu heb .
Nee Soundbars hebben wat de Homepods hebben, ze drijven vooral op gemak.
Redondo1982 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:48:
Ik begrijp dat wel. Al die boxen in je woonkamer slaat nergens op. Ik heb het zelf ook allemaal gehad, maar zodra het weg is dan snap je pas wat een afschuwelijk gezicht het was haha. Bovendien al dat afstellen iedere keer, was gewoon nooit tevreden.

Als je een thuisbioscoop wilt dan moet je gewoon een aparte kamer inrichten. Dan moet je wel een groot huis hebben.
Nah dat ligt wel wat genuanceerder natuurlijk, speakers zijn niet de mooiste items daar ben ik het ronduit mee eens maar er zijn wel genoeg mooie en hele goeie speakers die ook als ze in het zicht staan toch niet in de weg staan.

Als je een goed gebalanceerde audio set-up hebt kan dat natuurlijk verder prima in een ingerichte woonkamer, dat hoef je echt niet continu bij te stellen of een aparte kamer voor te hebben.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:34
Zijn er al mensen die de nieuwe HomePod in stereopaar hebben draaien i.c.m. een ATV 4K 2nd/3rd gen? Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe als vervanger van je soundbar/losse speakers/etc?

Waar het mij om gaat is als vervanger van mijn huidige AV receiver en stereo vloerstaande luidsprekers die nog uit het tijdperk komen dat de Steve Jobs de keynotes deed. :P

Wat ik wil bereiken is minder grote apparaten, geen energieslurpende AV receiver meer (ook vanwege de ruimte die het inneemt) en toch wel prima huiskamervullend geluid met een vleugje Dolby Atmos. Dat ik in ultieme geluidskwaliteit inlever, snap ik en kan ik accepteren. Het is de bedoeling dat de Apple TV 4K 2nd gen die ik nu heb als ARC ingang gaat dienen, waarmee ook het geluid van mijn XSX en Switch over de HomePods kan krijgen.

Ik heb al meerdere soundbars geprobeerd maar toch weer teruggestuurd. Ofwel omdat ze echt belabberd geluid gaven of omdat ze toch te lomp en lelijk waren maar wel weer goed geluid gaven (Samsung Q990B bijv.). Ter indicatie: ik heb ook een HomePod mini, die in mijn beleving prima geluid geeft voor het formaat en de prijs, maar niet kamervullend en duidelijk minder dan de IKEA Symfonisk speaker+lamp van Sonos die ik ook heb, als je de lampenkap wegdenkt ziet het er bijna 1:1 uit als een HomePod en qua formaat is het ook vergelijkbaar, maar wel de helft van de prijs. Die staat bij ons bij de eettafel op een dressoir en geeft zelfs richting woonkamer zeer acceptabel geluid. Mijn verwachting is dat met Apple's techniek én een stereopaar beter moet gaan klinken dan de gemiddelde soundbar van ook ongeveer €700. Maar ik weet dus niet of dat realistisch is.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:36
@MooDyBLueS even de zoekfunctie gebruiken. Is een gebruiker die zijn ervaringen afgelopen week of ervoor heeft gepost tov zijn geluidsinstallatie.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zucht....

Hey Siri speel radiostation Radio tien eighties hits beneden....

Krijg je dit als antwoord

Wellicht snapt Siri niet dan Beneden een zone is waar de woonkamer en keuken lid van zijn en waar beide homepod mini's als accessoires in staan.

[Voor 14% gewijzigd door MRE-Inc op 16-02-2023 19:32]

MRE-Inc schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:26:
Zucht....

Hey Siri speel radiostation Radio tien eighties hits beneden....

Krijg je dit als antwoord

[Afbeelding]

Wellicht snapt Siri niet dan Beneden een zone is waar de woonkamer en keuken lid van zijn en waar beide homepod mini's als accessoires in staan.
Voor zover mij bekend werken dergelijke commando’s alleen met kamers en niet met zones. Airplay2 is multiroom en niet multizone. ;) De handleiding heeft het ook over kamers. De andere voorbeeld commando’s noemen wel weer beneden en boven. Dan denk ik wel eerder aan zones.

[Voor 27% gewijzigd door meesje op 16-02-2023 19:48]

• MRE-Inc

MRE-Inc

meesje schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:38:
[...]

Voor zover mij bekend werken dergelijke commando’s alleen met kamers en niet met zones. Airplay2 is multiroom en niet multizone. ;) De handleiding heeft het ook over kamers. De andere voorbeeld commando’s noemen wel weer beneden en boven. Dan denk ik wel eerder aan zones.
Net even getest: Hey Siri, speel muziek beneden (gaf het commando aan de Homepod mini die boven staat). Krijg ik als antwoord: Ik speel muziek beneden.

Uiteraard naar beneden gelopen en jawel hoor, Apple Music komt vrolijk uit beide Homepod mini's die beneden staan.

Die handleiding heb ik al een paar weken op mijn homescreen van mn iPhone gepinned :D

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:35
Hier is wat raars aan de hand met m’n HomePod mini’s.
Ik heb ze gebruikt tijdens het klussen in m’n nieuwe woning en sindsdien stoppen ze af en toe met spelen terwijl de andere van het stereopaar wel gewoon verder gaat.
Dus ik dacht zal misschien stof in zijn gekomen dus werkt niet goed meer.
Echter kwam ik er laatst achter dat als dit probleem niet voorkomt als ik de Appletv als bron gebruik.
Dus dacht zal misschien aan m’n al wat oudere iPhone SE liggen maar de vrouw heeft hier met haar iPhone 13 ook last van.

Iemand toevallig een idee wat dit kan zijn?
Heb de HomePods allemaal al is een keer volledig gereset.

Strava

Tinusvolkel schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:39:
Hier is wat raars aan de hand met m’n HomePod mini’s.
Ik heb ze gebruikt tijdens het klussen in m’n nieuwe woning en sindsdien stoppen ze af en toe met spelen terwijl de andere van het stereopaar wel gewoon verder gaat.
Dus ik dacht zal misschien stof in zijn gekomen dus werkt niet goed meer.
Echter kwam ik er laatst achter dat als dit probleem niet voorkomt als ik de Appletv als bron gebruik.
Dus dacht zal misschien aan m’n al wat oudere iPhone SE liggen maar de vrouw heeft hier met haar iPhone 13 ook last van.

Iemand toevallig een idee wat dit kan zijn?
Heb de HomePods allemaal al is een keer volledig gereset.
Is het elke keer dezelfde Mini die uitvalt?
Via welke dienst speel je muziek? Spotify? Apple Music? Indien AM dan lijkt me het model iPhone uitgesloten, want de Mini pakt dan zelfstandig de stream op.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:35
@meesje we gebruiken hier alleen Apple Music, maar bedenk mij nu dat het verschil met het oude huis (situatie toen het nog goed werkte) met een andere router was dus binnenkort denk ik die weer is terug zetten en hopelijk werkt het dan wel goed.

Strava

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Voor degenen die aan ATV met een stereo paar gen 2 denkt een leuk artikel om te lezen:

https://www.whathifi.com/...s-and-i-might-not-go-back

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53
Soepie schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:01:
Voor degenen die aan ATV met een stereo paar gen 2 denkt een leuk artikel om te lezen:

https://www.whathifi.com/...s-and-i-might-not-go-back
Herken me geheel in dit verhaal, had het zo zelf kunnen schrijven.

Nog wel een vraagje, mijn TV ondersteund helaas alleen nog ARC. Weer dat je dan alleen compressed surround krijgt, maar krijg je dan nog wel Atmos?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Greatsword schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 10:35:
Ik ben er nog niet over uit, gisteren aardig wat muziek geluisterd en hoor volgens mij eigenlijk geen verschil t.o.v. de OG.
Uiteindelijk is hij toch retour gegaan.

Had ik geen OG gehad, dan had ik hem zonder problemen gehouden maar naar wat langer luisteren hoorde ik toch echt wel verschil bij zaken als volume, helderheid van de stemmen en instrumenten die wat doffer klonken.

Greatsword schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:51:
[...]

Uiteindelijk is hij toch retour gegaan.

Had ik geen OG gehad, dan had ik hem zonder problemen gehouden maar naar wat langer luisteren hoorde ik toch echt wel verschil bij zaken als volume, helderheid van de stemmen en instrumenten die wat doffer klonken.
Ooh dat vind ik toch wel een bijzondere opvolging, de OG klinkt beter dus?
Afgaande van de interne hardware zou je dat ook wel verwachten maar lees dat nu eigenlijk voor het eerst.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:15:
[...]

Ooh dat vind ik toch wel een bijzondere opvolging, de OG klinkt beter dus?
Afgaande van de interne hardware zou je dat ook wel verwachten maar lees dat nu eigenlijk voor het eerst.
Ja vind persoonlijk van wel, dacht eerst dat duurt nog even voordat hij alles goed heeft afgestemd op de ruimte e.d. maar het werd er niet beter op.

Nu maar hopen dat de OG nog lang mee gaat en OS ondersteuning blijft krijgen.

Greatsword schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:20:
[...]

Ja vind persoonlijk van wel, dacht eerst dat duurt nog even voordat hij alles goed heeft afgestemd op de ruimte e.d. maar het werd er niet beter op.

Nu maar hopen dat de OG nog lang mee gaat en OS ondersteuning blijft krijgen.
Ah goed om te weten.

Ja dat laatste hoop ik ook, vooral hopen wat het zou mij niets verbazen als Apple met tvOS17 de stekker uit de originele HomePod trekt om zo meer nieuwe te verkopen.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:44
Donstil schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:27:
[...]
het zou mij niets verbazen als Apple met tvOS17 de stekker uit de originele HomePod trekt om zo meer nieuwe te verkopen.
Gelukkig zit die stekker in de OG vast i.t.t. de nieuwe :Y) . Het zou me echter verbazen als ze basale AirPlay functionaliteit uit de OG zouden slopen.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:02
Radiodurans schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:33:
[...]

Gelukkig zit die stekker in de OG vast i.t.t. de nieuwe :Y) . Het zou me echter verbazen als ze basale AirPlay functionaliteit uit de OG zouden slopen.
Die kan ook los, alleen moet je behoorlijk hard trekken
Even mezelf quoten vanuit het ATV topic. :)
meesje schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:56:
Voor degene die gebruik maken van de Ziggo GO TV app. Op kanalen 991, 992, 993 en 994 vind een publieke test plaats voor 1080p (ipv 720p).
https://community.ziggo.n...st-de-hogere/ba-p/1128325

En nog belangrijker: in de komende update van de app schijnt het probleem opgelost te zijn met AirPlay (geluid vanaf je ATV naar je Homepods).
meesje schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:58:
Even mezelf quoten vanuit het ATV topic. :)

[...]
Zo 1080p, maak me gek zeg Ziggo. Altijd voorop hè daar :+

Donstil schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:42:
[...]

Zo 1080p, maak me gek zeg Ziggo. Altijd voorop hè daar :+
Haha. Inderdaad gekkenhuis. In ieder geval weer een stapje verder (alles via 1 kastje, de ATV).
meesje schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:01:
[...]

Haha. Inderdaad gekkenhuis. In ieder geval weer een stapje verder (alles via 1 kastje, de ATV).
Ja wij zitten op NLZIET (ondersteund al een paar jaar 1080p) voor die ene keer dat we nog ouderwetse tv kijken dus alles gaat al jaren alleen via de AppleTV, dat is inderdaad erg fijn.

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 19:29
Donstil schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:40:
[...]

Ja wij zitten op NLZIET (ondersteund al een paar jaar 1080p) voor die ene keer dat we nog ouderwetse tv kijken dus alles gaat al jaren alleen via de AppleTV, dat is inderdaad erg fijn.
NLziet is interessant. Wat 'mis' je tov traditionele tv?
Gentleman schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:10:
[...]

Ik niets maar mijn vrouw kijkt nog wel eens wat en dan is NLZiet wel een uitkomst als je een internet lijn zonder tv hebt.

Edit: Sowieso een uitkomst overigens, geen decoders in huis, geen coax door je huis, kijken op de AppleTV, enz.

[Voor 15% gewijzigd door Donstil op 23-02-2023 09:34]

• Redondo1982
Gentleman schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:10:
[...]

Hoeveelheid zenders, 4K en beeldkwaliteit in z'n algemeen. Niemand kan tippen aan Ziggo via de decoders.

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 18:08
Zullen we weer on topic verder gaan? Er is vast wel een TV topic ergens.
DJGizbo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:30:
Zullen we weer on topic verder gaan? Er is vast wel een TV topic ergens.
Dat is afhankelijk van wat je bedoelt met tv.

Je hebt topics specifiek over tv's: Televisies, projectors & mediaspelers
Je hebt topics over de zaken die op de tv verschijnen: Films, tv, muziek en boeken
Maar er is ook een topic over de AppleTV het kastje: [Apple TV] Ervaringen & Discussie - Deel 5

Donstil schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:48:
[...]

Dat is afhankelijk van wat je bedoelt met tv.

Je hebt topics specifiek over tv's: Televisies, projectors & mediaspelers
Je hebt topics over de zaken die op de tv verschijnen: Films, tv, muziek en boeken
Maar er is ook een topic over de AppleTV het kastje: [Apple TV] Ervaringen & Discussie - Deel 5
Is er geen NLziet ervaringen topic? Menig streaming dienst heeft zijn eigen topic.
meesje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:32:
[...]

Is er geen NLziet ervaringen topic? Menig streaming dienst heeft zijn eigen topic.
ook nog inderdaad, wel gecombineerd met NPO Start zie ik.

[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet

Voor degene met de combi AppleTV+HomePod+kleine kid(s). Vooral dat laatste is erg belangrijk :)
Je kunt onder de instellingen bij de AppleTV aangeven dat de homepod(s) de standaard audio output is. Hierdoor kun je, als je geen gebruik maakt van de AppleTV, maar wel muziek luistert via de HomePods het volume bedienen met de afstandsbediening van de AppleTV.
Maar…. als er niks afgespeeld wordt en er (kleine) handjes lekker op alle knopjes van de afstandsbediening drukken, kan het volume ook bediend worden. Gelukkig kwam ik er tijdig achter (zonder dat er audio werd afgespeeld) dat het volume op het maximum stond.
Zodoende in ons huishouden even elke keer handmatig de audio output zetten op de HomePods.
Zomaar een tip. :)

• Joe23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-04 14:00
Hi allemaal! Sinds vandaag eigenaar van een HomePod mini en als het goed is dit weekend een HomePod 1st gen erbij. Nu zit ik met het volgende probleem: de HomePod mini zit op os14.4, maar laat geen update zien. Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!

Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee