Dat ligt aan Siri ik vroeg gister avond om een slaaptimer in te stellen en Siri stelt een timer in. Is ook regelmatig als ik vraag radio 10 aan te zetten krijg dan alle zenders behalve radio 10
Even afkloppen. Siri is bij mij nu al weer een tijdje stabiel. Of het nu het bedienen is van domotica, vragen naar het weer, of afspelen van muziek, het gaat nu allemaal goed. Vroeger wel regelmatig ‘even wachten’ reacties gehad en zoals @Donstil al aangeeft, als je het daarna direct weer vraagt, krijg je wel reactie. Je kunt er volgens mij helemaal niks aan doen. Het is gewoon hopen dat het je niet overkomt en wanneer wel, dan hopen dat het probleem weer snel voorbij is.Scrtz schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:17:
[...]
Ja precies, rare is dat ik dat in het begin (lees de eerste maanden dat ik in het huis woonde, vanaf juli) eigenlijk vrijwel niet ervaarde. Alles was lekker snel. Aan de internetverbinding en WiFi dekking ligt het ook niet, 3 AP's allemaal bedraad aangesloten..
Ja hoor, op mijn CreditCard is de betaling gereserveerd! En de status is veranderd in verzending wordt voorbereid. Yes!!
Hij zal nu bij de meeste mensen wel snel gaan komen, want ook bij mij nu belast op m’n cc en ook in de app zit er wat beweging. Ik ben zelf reuze benieuwd naar de geluidskwaliteit tov mijn Mini en ook een Sonos One. Die laatste heb ik zelf niet, maar pak ik wel even bij een familielid.
I don't have dreams, I have goals!!
We hebben ook een speciaal topic voor [Apple producten] Levertijden - Deel 9 
Als je zou moeten kiezen tussen 2 mini’s in stereo of 1 HomePod 2de generatie wat zouden jullie dan doen?
Als je zou moeten kiezen tussen 2 mini’s in stereo of 1 HomePod 2de generatie wat zouden jullie dan doen?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Niet. Altijd een stereopaar. Dus 2 HP’s 2nd Gen.Greatsword schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:06:
Simpelweg gewoon een stereo paar. En dan niet de mini’s, maar twee HomePodsGreatsword schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:06:
Ik zou ook graag met een stereopaar willen werken, alleen dit werkt voor films ed dan alleen met een ATV. Ik heb nu Sonos Amp en daar had ik ze graag voor gebruikt. De Sonos Amp speelt nu gewoon af wat ie op tv voorgeschoteld krijgt, dus ook gewoon tv. Om nu daar weer een heel ATV voor in te gaan richten en gebruiken vind ik wat overbodig. Je krijgt dan weer meer kastjes ook.
Of zie ik wat over het hoofd?
Als je een ATV hebt, kun je eARC gebruiken om ook geluid van andere apparaten via je HomePods te laten lopen.Redondo1982 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:47:
Ik zou ook graag met een stereopaar willen werken, alleen dit werkt voor films ed dan alleen met een ATV. Ik heb nu Sonos Amp en daar had ik ze graag voor gebruikt. De Sonos Amp speelt nu gewoon af wat ie op tv voorgeschoteld krijgt, dus ook gewoon tv. Om nu daar weer een heel ATV voor in te gaan richten en gebruiken vind ik wat overbodig. Je krijgt dan weer meer kastjes ook.
Verdomd, lees het nu ook. Thx!_AN schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:13:
[...]
Als je een ATV hebt, kun je eARC gebruiken om ook geluid van andere apparaten via je HomePods te laten lopen.
Een enkele HomePod klinkt echt veel beter dan twee mini’s in stereo. Dus dat zal met de 2de generatie niet anders zijn.Greatsword schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:06:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Haha en jullie maar de verzendstatus pagina F5’en: New HomePod Delivered to One Lucky Customer Two Days Early
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Netflix ondersteunt bij veel eigen nieuwe content nu ook spatial audio. Geef dit maar eens in als zoekopdracht in je iOS app. Leuk als je een geschikte iPad (bv Air), Airpods of HomePods hebt. Bijzonder dat een serie als Drive to Survive niet naar voren komt in de zoekresultaten, maar als je deze serie aanklikt wordt het symbool voor ruimtelijk audio wel getoond. Op ATV met HomePods (groot of mini, bij mini stereo paar) wordt dan het Dolby Atmos audio spoor afgespeeld. Voor menig tweaker leuk voor morgen.
Ik heb de OGs maar Ruimtelijke Audio komt er enkel bij te staan op iOS en niet op tvOS.
Link: https://help.netflix.com/en/node/126405
[ Voor 9% gewijzigd door cwegh op 02-02-2023 22:58 ]
Klopt. Maar speel de betreffende content maar af en de audio via je HomePod. Pauzeer de stream en navigeer dan naar de audio setting (icoontje rechts net boven de tijdbalk) en je zult zien dat de Atmos track wordt afgespeeld.cwegh schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:55:
[...]
Ik heb de OGs maar Ruimtelijke Audio komt er enkel bij te staan op iOS en niet op tvOS.
Link: https://help.netflix.com/en/node/126405
OK klopt, maar is dat dan nieuw? Atmos spelen de HomePods toch al een tijdje? En Netflix streamt toch ook al een hele tijd in Atmos?meesje schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:00:
[...]
Klopt. Maar speel de betreffende content maar af en de audio via je HomePod. Pauzeer de stream en navigeer dan naar de audio setting (icoontje rechts net boven de tijdbalk) en je zult zien dat de Atmos track wordt afgespeeld.
Edit: Gevonden, "Spatial audio is enabled automatically when watching a compatible TV show or movie using stereo audio." HomePods staan gewoon ingesteld op Atmos en niet op stereo.
[ Voor 16% gewijzigd door cwegh op 02-02-2023 23:33 ]
Ik werd getriggerd door dit artikel.cwegh schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:11:
[...]
OK klopt, maar is dat dan nieuw? Atmos spelen de HomePods toch al een tijdje? En Netflix streamt toch ook al een hele tijd in Atmos?
Edit: Gevonden, "Spatial audio is enabled automatically when watching a compatible TV show or movie using stereo audio." HomePods staan gewoon ingesteld op Atmos en niet op stereo.
nieuws: Netflix ondersteunt ruimtelijke audiotech bij ruim 700 titels voor Pr...
Vervolgens op mijn iPad Air gezocht naar wat content in de Netflix app en ik zag dat er bij veel aanbod ‘ruimtelijke audio’ werd getoond. Kennelijk is dit nieuw. Ik weet niet of dit symbool op elke iPad wordt getoond. Misschien bij de basis iPad niet?
Op de ATV wordt het Atmos logo getoond wanneer de audio output ingesteld op de HomePod. Er is nu veel meer Atmos/ruimtelijke audio content.
We kunnen allemaal wat vinden van Netflix, maar naast ATV+ is Netflix de enige of vrijwel de enige die ruimtelijke audio/Atmos afspeelt bij aardig wat content.
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 03-02-2023 00:05 ]
De Netflix-bashers zal je altijd houden. Vooral voor de zuinige Nederlander is het nooit voldoende. Nu is niet-tevreden zijn een goede eigenschap, maar dit zijn echt zuurpruimen. Te duur, weinig content…nou dan neem je het niet. Óf gewoon even voor een maandje. Je bent niks verplicht. Alleen voor de meesten is dat zeuren alleen maar om zichzelf in te dekken zodat ze weer illegaal kunnen gaan downloaden. Ik vind het ook mooi dat Netflix zo bij de tijd blijft. Ik ben ook echt benieuwd en ga het morgen even testen.meesje schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 00:01:
[...]
Ik werd getriggerd door dit artikel.
nieuws: Netflix ondersteunt ruimtelijke audiotech bij ruim 700 titels voor Pr...
Vervolgens op mijn iPad Air gezocht naar wat content in de Netflix app en ik zag dat er bij veel aanbod ‘ruimtelijke audio’ werd getoond. Kennelijk is dit nieuw. Ik weet niet of dit symbool op elke iPad wordt getoond. Misschien bij de basis iPad niet?
Op de ATV wordt het Atmos logo getoond wanneer de audio output ingesteld op de HomePod. Er is nu veel meer Atmos/ruimtelijke audio content.
We kunnen allemaal wat vinden van Netflix, maar naast ATV+ is Netflix de enige of vrijwel de enige die ruimtelijke audio/Atmos afspeelt bij aardig wat content.
Ben wel benieuwd of die nieuwe Homepod ook in andere kleuren komt zoals de mini. Heb zelf een zwarte, witte en oranje Homepod mini en ondanks dat de oranje versie niet echt past in ons interieur qua kleuren, vind ik het toch erg mooi staan in de kast. Wil ook nog de blauwe en de gele voor in andere kamers. Merk toch dat door de aanschaf van de Hompod mini's ik meer muziek luister.
Blijf toch nog een beetje hopen op een iCinema systeem met front, center en back speakers icm een sub. Heb nu een LG soundbar met speakers aan de achterkant en een sub, maar de homepods winnen het sowieso al al qua looks/materiaal gebruik.
Blijf toch nog een beetje hopen op een iCinema systeem met front, center en back speakers icm een sub. Heb nu een LG soundbar met speakers aan de achterkant en een sub, maar de homepods winnen het sowieso al al qua looks/materiaal gebruik.
XBL: MRE Inc
Die kleuren kunnen mij dan weer totaal niet bekoren, maar smaak hé. Heb 3 zwarte mini's en komen 2 zwarte HomePod v2's bij.MRE-Inc schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:14:
Ben wel benieuwd of die nieuwe Homepod ook in andere kleuren komt zoals de mini. Heb zelf een zwarte, witte en oranje Homepod mini en ondanks dat de oranje versie niet echt past in ons interieur qua kleuren, vind ik het toch erg mooi staan in de kast. Wil ook nog de blauwe en de gele voor in andere kamers. Merk toch dat door de aanschaf van de Hompod mini's ik meer muziek luister.
Maar inderdaad, ik hoop ook dat ze dit verder gaan uitbreiden! Zou al mooi zijn als je 2 mini's en 2 HP's in een 4.0 setup zou kunnen zetten in de nabije toekomst. Maar met de (her)introductie van de HomePod en eARC toevoeging in tvOS heb ik best wel goede hoop dat ze hierin verder gaan doorzetten.
Iemand ervaring met zowel Sonos Play 5 als Homepod?
Ik heb rond de release de HomePod 1 gehad, maar vond de bas irritant aanwezig (luister muziek vaak niet al te hard).
Ik zie dat er inmiddels een reduce bass instelling is, en lees ook dat Apple zelf wat heeft aangepast heeft aan het geluidsbeeld.
Uiteraard verschillen smaken, maar ben je met reduce bass een heel eind van dat gebonk op laag volume af?
Kan ook een setje bestellen en terugsturen, maar dacht misschien dat iemand hier ervaring heeft
En een tweede vraag:
Normaal Airplayde ik vanaf iPhone, maar dan moest je elke keer alle speakers (3x Sonos, 1x HomePod Mini) selecteren (lig als er wat langer tussen afspeelmomenten zat).
Ik start daarom sinds kort muziek met zo'n shortcut, zodat hij op alle Sonossen en de HomePod Mini tegelijk speelt.
Maar kan je als je alleen nog maar Homepods zou hebben die dingen ook permanent koppelen zodat je altijd meteen op alle Homepods Airplayen kunt?
Ik heb rond de release de HomePod 1 gehad, maar vond de bas irritant aanwezig (luister muziek vaak niet al te hard).
Ik zie dat er inmiddels een reduce bass instelling is, en lees ook dat Apple zelf wat heeft aangepast heeft aan het geluidsbeeld.
Uiteraard verschillen smaken, maar ben je met reduce bass een heel eind van dat gebonk op laag volume af?
Kan ook een setje bestellen en terugsturen, maar dacht misschien dat iemand hier ervaring heeft
En een tweede vraag:
Normaal Airplayde ik vanaf iPhone, maar dan moest je elke keer alle speakers (3x Sonos, 1x HomePod Mini) selecteren (lig als er wat langer tussen afspeelmomenten zat).
Ik start daarom sinds kort muziek met zo'n shortcut, zodat hij op alle Sonossen en de HomePod Mini tegelijk speelt.
Maar kan je als je alleen nog maar Homepods zou hebben die dingen ook permanent koppelen zodat je altijd meteen op alle Homepods Airplayen kunt?
Haters everywhere but I don’t really care
Vraag 1, geen ervaring mee. Heb geen Sonos Play 5. Denk dat heel weinig mensen de combinatie Sonos play 5 en HomePod hebben ervaren. De nieuwe HomePod is pas sinds vandaag verkrijgbaar. Kunt natuurlijk wel oudere reviews hierop bekijken/lezen.matthijst schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:28:
En een tweede vraag:
Vraag 2, Met enkel HomePods en Apple Music hoef je geen AirPlay te gebruiken. Met andere muziekdiensten wel… Het permanent koppelen via AirPlay is volgens mij niet mogelijk. Tenzij ze aan een Apple TV zijn gekoppeld.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
In een vergelijk tussen v1 en v2 zie ik dat de laatste (net als de Mini) automatische bass correctie heeft. Wat dit precies inhoudt, weet ik niet niet. Maar wellicht dat de v2 al standaard minder bass geeft?matthijst schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:28:
En een tweede vraag:
Ik weet dat een OG HomePod niet te koppelen is als stereo paar met de 2de generatie. Hoe zit dit met de play everywhere functie? Kan ik dan op de 1e en de 2e etage een OG HomePod neerzetten en in de woonkamer een paar 2de generatie? Of gaat dan een van de twee setjes niet afspelen?
Jawel dat kan gewoon.mprkooij schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:44:
Ik weet dat een OG HomePod niet te koppelen is als stereo paar met de 2de generatie. Hoe zit dit met de play everywhere functie? Kan ik dan op de 1e en de 2e etage een OG HomePod neerzetten en in de woonkamer een paar 2de generatie? Of gaat dan een van de twee setjes niet afspelen?
Zijn er mensen die HomePod al hebben ontvangen? Hoe is het geluid?
@BoneB heeft hem blijkbaar binnen.ecm.smits schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:56:
BoneB in "[Apple producten] Levertijden - Deel 9"
Net binnen gekregen, zeer goed geluid, wel wat veel bas vind ik, bezig met updaten naar 16.3ecm.smits schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:56:
Heb de minder lage tonen setting aangezet. en dan vind ik het wat beter klinken, maar is natuurlijk een persoonlijk iets.
Geluid is geweldig. Wel veel bas idd. Hangt van het liedje af of ik Verminder lage tonen aan zet.
Edit: Probeer voor de gein maar eens Sail van AWOLnation. De bas knalt er uit!
Edit: Probeer voor de gein maar eens Sail van AWOLnation. De bas knalt er uit!
[ Voor 29% gewijzigd door BoneB op 04-02-2023 16:17 ]
Oh, dus de v2023 komt niet met HomePod OS 16.3 uit de doos. Dan weet ik dat ik mijn beide HP's, zodra ik vanavond thuis ben, eerst nog even moet updaten.lecram24 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:05:
Net binnen gekregen, zeer goed geluid, wel wat veel bas vind ik, bezig met updaten naar 16.3
lecram24 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:05:
[...]
Net binnen gekregen, zeer goed geluid, wel wat veel bas vind ik, bezig met updaten naar 16.3
Heb de minder lage tonen setting aangezet. en dan vind ik het wat beter klinken, maar is natuurlijk een persoonlijk iets.
Hadden jullie al ervaring met de originele HomePod? Of met wat vergelijken jullie die bas?BoneB schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:10:
Geluid is geweldig. Wel veel bas idd. Hangt van het liedje af of ik Verminder lage tonen aan zet.
Edit: Probeer voor de gein maar eens Sail van AWAL nation. De bas knalt er uit!
Hier de mini's vervangen voor de 2gen.
Inderdaad wel even een verschil in geluid zeg.
Bas is inderdaad wel aanwezig, maar dat verschilt ook wel een beetje per nummer.
Bij sommige nummers lijkt het inderdaad wel of je de bas ook echt hoort oemphen.
Eerst maar even de update naar 16.3 laten uitlopen en dan verder spelen met de instellingen.
Inderdaad wel even een verschil in geluid zeg.
Bas is inderdaad wel aanwezig, maar dat verschilt ook wel een beetje per nummer.
Bij sommige nummers lijkt het inderdaad wel of je de bas ook echt hoort oemphen.
Eerst maar even de update naar 16.3 laten uitlopen en dan verder spelen met de instellingen.
Gewoon spullen
Geen ervaring met vorige homepod. Had alleen een homepod mini. Is niet te vergelijken. HP 2 heeft een veel beter geluid.Greatsword schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:54:
[...]
[...]
Hadden jullie al ervaring met de originele HomePod? Of met wat vergelijken jullie die bas?
Ben het niet aan het vergelijken, het is gewoon wat ik hoor, moet wel zeggen dat de nummers veel uitmaken.Greatsword schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:54:
[...]
[...]
Hadden jullie al ervaring met de originele HomePod? Of met wat vergelijken jullie die bas?
Ik heb de HomePod vandaag ook binnengekregen. Natuurlijk is het een stuk beter dan de Mini, maar verder ben ik niet echt onder de indruk van de geluidskwaliteit. Nou moet ik ook zeggen dat ie in dezelfde ruimte staat waar ook een high-end setup staat van spul van Lyngdorf en Dali waar ik twee dozijn HomePods voor kan kopen dus wellicht ben ik dan ook te streng voor de HomePod maar alsnog had ik er meer van gehoopt/verwacht. Maar goed, uiteindelijk staat ie er ook niet voor de muziek. 
Misschien dat ik ‘m naar het thuiskantoor verhuis en dat ik weer een Mini in de woonkamer zet.
Misschien dat ik ‘m naar het thuiskantoor verhuis en dat ik weer een Mini in de woonkamer zet.
[ Voor 10% gewijzigd door gday op 03-02-2023 16:01 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
Nogal logisch dat een smart speaker niet te vergelijken is met lyngdorf, dali, kef, anthem, trinnov en ander hifi materiaal.gday schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:59:
Ik heb de HomePod vandaag ook binnengekregen. Natuurlijk is het een stuk beter dan de Mini, maar verder ben ik niet echt onder de indruk van de geluidskwaliteit. Nou moet ik ook zeggen dat ie in dezelfde ruimte staat waar ook een high-end setup staat van spul van Lyngdorf en Dali waar ik twee dozijn HomePods voor kan kopen dus wellicht ben ik dan ook te streng voor de HomePod maar alsnog had ik er meer van gehoopt/verwacht. Maar goed, uiteindelijk staat ie er ook niet voor de muziek.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Nee natuurlijk, en dat geef ik zelf ook aan.TheKerremenke schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:02:
[...]
Nogal logisch dat een smart speaker niet te vergelijken is met lyngdorf, dali, kef, anthem, trinnov en ander hifi materiaal.
Maar uiteindelijk zal het dus voor het thuiskantoor wel een mooie aanvulling zijn. Daar heb ik helemaal geen speakers dus de HomePod krijgt z’n plekje wel.
Ding binnen, maar dat is wel een enorme verbetering tov een Mini zeg! Alsof er een wereld open gaat...
Denk dat het in Stereo sowieso al een stuk beter zou zijn qua vergelijking maar wel benieuwd welk cijfer jij de HomePod dan zou geven t.o.v. jouw high end installatie.gday schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:59:
Als ik vanuit één van mijn Benz'en in een VW stap dan heb ik dat ook maw oneerlijke vergelijking dus. Ik snap dan ook niet dat je verwachtingspatroon zo hoog was, zeker omdat je al enigszins audiofiel bent met dat andere spul.gday schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:59:
Op een onderzetter van kurk?Redondo1982 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:29:
Aangezien die bij mij op thuiskantoor staat, rechtstreeks op een houten bureau, is er iemand met een tip om de trillingen iets te dempen? Los van 'zachter zetten' en 'ergens anders neerzetten'
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ja, ga dat eens proberen. Ik heb hem nu op de onderzetter staan voor mijn koffie en die is van plastic/nep leer oid. Dat werkt al best goed, maar kurk ga ik even proberen. Alleen moet ik die nog even kopen.
Is de siri response ook sneller op de hp2 dan met de mini (en hoort ze je sneller, beter? ? Nu moet siri altijd 1 of 2 sec denken als ik iets vraag. Lampen uit….. en dan gaan ze pas uit. Gaat dat sneller met hp2?
Als de installatie een 10 is, zou ik de HomePod een 4 geven denk ik. Nou wil ik niet overkomen als een sukkel die dacht dat het vergelijkbare kwaliteit zou zijnGreatsword schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:13:
[...]
Denk dat het in Stereo sowieso al een stuk beter zou zijn qua vergelijking maar wel benieuwd welk cijfer jij de HomePod dan zou geven t.o.v. jouw high end installatie.
Nee, zoals ik hierboven ook aangaf: ik had niet verwacht dat het vergelijkbaar zou zijn en dat was ook niet mijn intentie. Ik had gewoon verwacht dat het geluid beter zou zijn dan ik van een gemiddelde speaker van dat formaat zou kunnen verwachten. Ik durf mezelf geen audiofiel te noemen trouwens, en ik was ook altijd wars van grote uitgaven aan audioapparatuur, totdat ik in een winkel in tranen zat te luisteren naar een perfect afgesteld setje met Dali Epicons.Redondo1982 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:20:
[...]
Als ik vanuit één van mijn Benz'en in een VW stap dan heb ik dat ook maw oneerlijke vergelijking dus. Ik snap dan ook niet dat je verwachtingspatroon zo hoog was, zeker omdat je al enigszins audiofiel bent met dat andere spul.
Maar nogmaals, wellicht ten overvloede: ik had enigszins verwacht verbaasd te worden door de geluidskwaliteit in verhouding tot de prijs/formaat/etc. En dat is gewoon niet gebeurd. Dat maakt de HomePod echter niet slechter dan ie is en ik ga er ook zeker veel plezier van hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door gday op 03-02-2023 16:55 ]
Dat is een heel goeie. Daar ben ik ook benieuwd naar. Er zit nu een "snellere" chip in natuurlijk t.o.v. de OG HomePod dus je zou verwachten van wel.tm030614 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:46:
Is de siri response ook sneller op de hp2 dan met de mini (en hoort ze je sneller, beter? ? Nu moet siri altijd 1 of 2 sec denken als ik iets vraag. Lampen uit….. en dan gaan ze pas uit. Gaat dat sneller met hp2?
Hoop tegen beter weten in dus, geen probleem toch? Doe ik zo vaak haha.gday schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:47:
[...]
Als de installatie een 10 is, zou ik de HomePod een 4 geven denk ik. Nou wil ik niet overkomen als een sukkel die dacht dat het vergelijkbare kwaliteit zou zijnmaar ik wilde er juist mee aangeven dat ik wellicht te streng ben voor het apparaat. Als ik het vergelijk met andere speakers van soortgelijk formaat is het gewoon prima geluid namelijk, maar ik had gewoon verwacht dat ik verbaasd zou worden door het geluid uit zo’n relatief kleine speaker. En dat is niet gebeurd. That’s all.
[...]
Nee, zoals ik hierboven ook aangaf: ik had niet verwacht dat het vergelijkbaar zou zijn en dat was ook niet mijn intentie. Ik had gewoon verwacht dat het geluid beter zou zijn dan ik van een gemiddelde speaker van dat formaat zou kunnen verwachten. Ik durf mezelf geen audiofiel te noemen trouwens, en ik was ook altijd wars van grote uitgaven aan audioapparatuur, totdat ik in een winkel in tranen zat te luisteren naar een perfect afgesteld setje met Dali Epicons.
Maar nogmaals, wellicht ten overvloede: ik had enigszins verwacht verbaasd te worden door de geluidskwaliteit in verhouding tot de prijs/formaat/etc. En dat is gewoon niet gebeurd. Dat maakt de HomePod echter niet slechter dan ie is en ik ga er ook zeker veel plezier van hebben.Hij is niet gekocht als muziekspeaker, maar als interface voor Siri/Homekit en wil ook in de toekomst meer gaan doen met Matter/Thread.
Alleen in het geval van de Homepod is het bekend dat Siri niet best is en de speaker juist goed is, voor een smartspeaker wel te verstaan. Daar is ook de prijs wel naar.
Nou, hier ook eindelijk binnen. Dacht eerst dat de doos vies was maar dat is het + icoon voor volume
Ik kan bevestigen dat de stroomkabel gelukkig niet korter is geworden dus hij past netjes op de kast/dressoir.
Nu maar updaten en testen of we verschil horen t.o.v. de OG

Ik kan bevestigen dat de stroomkabel gelukkig niet korter is geworden dus hij past netjes op de kast/dressoir.
Nu maar updaten en testen of we verschil horen t.o.v. de OG
:strip_exif()/f/image/sjUkZGDJlHSUwVRShl1tXJ86.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 03-02-2023 17:04 ]
Haha ja, wellicht tegen beter weten in ja. :’)Redondo1982 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:01:
[...]
Hoop tegen beter weten in dus, geen probleem toch? Doe ik zo vaak haha.
Alleen in het geval van de Homepod is het bekend dat Siri niet best is en de speaker juist goed is, voor een smartspeaker wel te verstaan. Daar is ook de prijs wel naar.
Ja, Siri is in vergelijking maar een matige assistant, maar voor een smart home vind ik Siri beter geschikt dan een apparaat van Google aangezien Google Home redelijk beperkte ondersteuning heeft voor sensoren e.d. Met lampen en schakelaars kom je bij Google een heel eind, maar verder dan dat moet je niet gaan tenzij je zin hebt in cloud-spul. Ik gebruik voornamelijk apparaten die niet in een cloud zitten en verbonden zijn met een lokale controller. (Zit midden in een switch van IP Symcon naar Home Assistant.) Voor de kinderen is het spul van Google wel leuk, want die maakt nog wel eens grapjes, zit niet continu naar mijn iPhone te verwijzen, en ze zijn niet zo bezig met het smart home gebeuren behalve eigen lampen schakelen. Amazon begin ik sowieso uit principe niet aan.
Maar, ik moet wel toegeven: ik zit nu even wat muziek af te spelen op die Homepod en begin wel wat positiever te worden. Heb wel het idee dat het heel erg afhangt van de muziek die je afspeelt! Ben inmiddels toch wel enigszins verrast over de basweergave in sommige nummers.
[ Voor 10% gewijzigd door gday op 03-02-2023 17:35 ]
Als ik de reviews mag geloven: toch een goede keuze gemaakt om mijn OG te houden.
Welke reviews refereer je naar dan? ik las voor m'n aankoop van vanmiddag alleen maar positieve dingen eroverturkeyhakan schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:45:
Als ik de reviews mag geloven: toch een goede keuze gemaakt om mijn OG te houden.
Alle reviews. Iedereen is uiteindelijk wel positief, maar de oude klinkt wel beter (voller).Donnie Darko schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:55:
[...]
Welke reviews refereer je naar dan? ik las voor m'n aankoop van vanmiddag alleen maar positieve dingen eroverinmiddels zit ik in een luistersessie en vind het best aardig geluid voor zo een klein speakertje.
Hier op stereo paar binnen. Eerste snelle indruk. Bas is te veel aanwezig. Vind het op dit moment storend. Tegenvaller. Bas lager zetten in de settings geeft dan weer te weinig bas.
Nog maar even aankijken, maar eerste indruk valt tegen
Nog maar even aankijken, maar eerste indruk valt tegen
Hier ook 1x HP2 binnen vandaag, moet zeggen, hij valt me wat tegen in vergelijking met m’n KEF LS50WII + 2x KEF KC62 subs
Mooi dingetje is het wel en de setup was vloeiend zoals we van Apple gewend zijn. Maar dat basgeluid… there’s bass in my black metal, dat kan niet de bedoeling zijn

/edit
Dit helpt:
Mooi dingetje is het wel en de setup was vloeiend zoals we van Apple gewend zijn. Maar dat basgeluid… there’s bass in my black metal, dat kan niet de bedoeling zijn

/edit
Dit helpt:
:strip_exif()/f/image/i1lqrFP5KqTdsHwaaKSZWX0S.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Radiodurans op 03-02-2023 18:38 ]
Ja, de bass is echt teveel aanwezig. Gelukkig zit er een schuifje in de instellingen (zoals hierboven aangegeven) haha. Ik heb het even opgezocht, maar de Homepod doet dus zelf de bass afhandelen aan de hand van muziek. Ik begrijp best dat het out-the-box moet werken, maar een beetje aanpassen is toch niks mis mee. Dat is dan wel weer de eigenwijsheid van Apple.
[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 03-02-2023 18:45 ]
Vanmiddag binnen gekomen vanuit apple, lekker zitten luisteren en toen kwam toch de gedachte boven komen. Als dit al zo lekker klinkt dan moet de 2e zodat het een echt stereo paar is er maar snel komen.
Dus vanmiddag de 2e opgehaald bij de mediamarkt. en echt een verbetering.
Dus vanmiddag de 2e opgehaald bij de mediamarkt. en echt een verbetering.
Als tv speakers via Apple TV en earc zeer matig geluid. Bijna geen lage tonen.
Ik ben niet de enige: https://www.reddit.com/r/...v_4k_poor_bass_in_movies/
Ik ben niet de enige: https://www.reddit.com/r/...v_4k_poor_bass_in_movies/
Leek bij mij ook inderdaad, stuk meer in balans. Even in de gaten houden. Speakers bevallen mij prima in stereo setup tov mijn vorige stereo Mini set! Hopelijk blijft de bass nu goed in balans met 16.3. Had direct radio aangezet en dan was de bass te aanwezig voor wat achtergrondmuziek.MP3-Junky schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:58:
Na update naar 16.3 lijkt de bas minder aanwezig te zijn. Vinden jullie dat ook?
Verder valt het zeker niet tegen, klinkt goed in stereo setup met dolby atmos!
:strip_exif()/f/image/Bjabs3uApiXtyEvAnOT4Qccm.jpg?f=fotoalbum_large)
Krijg de setup niet voor elkaar, na het kiezen van de ruimte waar de HomePods staat krijg ik na 2 minuten dit te zien. Maakt niet uit welke van de twee HomePods ik configureer. Ander WiFi netwerk, ander device, andere room...
[ Voor 9% gewijzigd door mprkooij op 03-02-2023 19:45 ]
@mprkooij Is je iPhone ook up to date?
Ja, moest hem specifiek updaten naar 16.3 om de HomePods installatie te kunnen doen uberhaupt.
Probeer hem eens even tijdelijk toe te wijzen aan een andere kamer.mprkooij schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:47:
[...]
Ja moest hem specifiek updaten naar 16.3 om de HomePods installatie te kunnen doen uberhaupt.
Ook al geprobeerdGreatsword schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:48:
[...]
Probeer hem eens even tijdelijk toe te wijzen aan een andere kamer.
Reset ook al geprobeerd? https://support.apple.com/nl-nl/HT208244
Zo ver kom ik niet omdat ik letterlijk de HomePod vanuit de box probeer te installeren, is dus nooit aangesloten o.i.d. geweest. Kom gewoon niet door de setup heen.Greatsword schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:51:
[...]
Reset ook al geprobeerd? https://support.apple.com/nl-nl/HT208244
Je kan ook handmatig resetten, zie instructie van stroom halen etc.mprkooij schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:53:
[...]
Zo ver kom ik niet omdat ik letterlijk de HomePod vanuit de box probeer te installeren, is dus nooit aangesloten o.i.d. geweest. Kom gewoon niet door de setup heen.
Ook allemaal al geprobeerd. Maar ik weiger te geloven dat het aan beide HomePods ligt. Ik ga nog even verder op onderzoek uit.Greatsword schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:58:
[...]
Je kan ook handmatig resetten, zie instructie van stroom halen etc.
Voor mijn gevoel is dat 1 van de dingen die echt beter is. De response is, bij mij in ieder geval, wel beter.tm030614 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:46:
En ik heb ze letterlijk op dezelfde plaats staan.
Wat me wel opvalt is dat als ik: “hé Siri harder/zachter” zeg dat de stappen groter zijn (of het lijkt zo) vergeleken bij de mini’s.
Verder tot nu toe ben ik in ieder geval zeer tevreden.
Gewoon spullen
Aha, dat kan ook nog. Met radio was het inderdaad irritant. Tijdens het instellen kwam wel de update boven en daarna was het een stuk minder.Scrtz schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:42:
[...]
Leek bij mij ook inderdaad, stuk meer in balans. Even in de gaten houden. Speakers bevallen mij prima in stereo setup tov mijn vorige stereo Mini set! Hopelijk blijft de bass nu goed in balans met 16.3. Had direct radio aangezet en dan was de bass te aanwezig voor wat achtergrondmuziek.
Verder valt het zeker niet tegen, klinkt goed in stereo setup met dolby atmos!
Same here.mprkooij schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:44:
[Afbeelding]
Krijg de setup niet voor elkaar, na het kiezen van de ruimte waar de HomePods staat krijg ik na 2 minuten dit te zien. Maakt niet uit welke van de twee HomePods ik configureer. Ander WiFi netwerk, ander device, andere room...
- Eerst lukte WiFi connectie niet
- Daarna ook zo'n error code
- Daarna wil ie niet met Apple ID inloggen
Ben nog niet verder gekomen.
Het kan zijn omdat mijn Home op 16.3 zit en de HomePods op 16.0...
Wat ik elders heb gelezen is om met een niet aan je home geconnect device de HomePod op te zetten en te updaten, waarna hem aan je eigen home toe te voegen...
Wel een zooitje zo...
Nadat ik een iPad heb gebruikt met een andere Home versie lijkt het beter te gaan. Dus ik denk dat dat toch het probleem is voor lig mijn setup, al duurt het inloggen wel weer erg lang nu...Rogerrrrrr schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:21:
[...]
Het kan zijn omdat mijn Home op 16.3 zit en de HomePods op 16.0...
Dat zou kunnen. Maar ik denk niet dat dat het is. In mijn geval was het een setting op mijn ASUS router. QoS stond aan en dat schijnt problemen te geven met HomePods and HomeKit. Eerst HomePod van de twee werd in no time geconfigureerd nadat ik QoS had uitgezet. De tweede duurt nu wat langer...Radiodurans schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:49:
Heb je toevallig iCloud end-to-end encryptie aanstaan?
MP3-Junky schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:58:
Na update naar 16.3 lijkt de bas minder aanwezig te zijn. Vinden jullie dat ook?
Nah, zelfs met 16.3 en of ik nu Blackpink of Fleshgod Apocalypse luister; die bas is gewoon belachelijk. Let wel, dit is in mijn woonkamer waar ik zelfs een hele wand heb bekleed met 10cm geluidsabsorberend materiaal zodat mijn KEF setup inclusief subwoofers optimaal gedempt klinken. Ik was van plan er t.z.t. een stereo setje van te maken maar begin nu wel erg te twijfelen. Misschien moet ik ‘m nog wat meer tijd gunnen zodat ‘ie zich kan settelen in de ruimte.Redondo1982 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:44:
Ja, de bass is echt teveel aanwezig. Ik heb het even opgezocht, maar de Homepod doet dus zelf de bass afhandelen aan de hand van muziek.
[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 03-02-2023 22:50 ]
Ik heb echt het idee dat het even in moet spelen.
Heb al sinds ze binnen zijn de boel aan staan en het lijkt er op dat de bassen echt een beetje beter aan het worden zijn.
De update naar 16.3 deed al het 1 en ander, maar nu ik de hele dag al mijn complete bibliotheek aanzet draaien ben lijkt het echt beter te worden.. bibliotheek == ongeveer alle muziek behalve (zwaar) klassiek en hakketakken herrie van tegenwoordig
Heb al sinds ze binnen zijn de boel aan staan en het lijkt er op dat de bassen echt een beetje beter aan het worden zijn.
De update naar 16.3 deed al het 1 en ander, maar nu ik de hele dag al mijn complete bibliotheek aanzet draaien ben lijkt het echt beter te worden.. bibliotheek == ongeveer alle muziek behalve (zwaar) klassiek en hakketakken herrie van tegenwoordig
Gewoon spullen
Mijn stereopaar gaat retour. Reden:
- bass veel te veel aanwezig
- hoge tonen naar mijn smaak te veel benadrukt
- midden tonen te weinig
- geluid via Apple TV is belabberd, nog slechter als via de tv speakers of de HomePod mini’s. Dit moet haast wel een softwarebug zijn.
Een deel kan worden opgelost als Apple een goede equalizer setting had, maar dat hebben ze niet.
Al met al een speaker die mij geen luister plezier geeft, maar zorgt voor vele kleine irritaties. Jammer ik had me er op verheugd.
Het doet me een beetje denken aan televisies in de showroom stand. Lekker fel, overdreven kleuren enzo. Lijkt ff leuk, daarna gaat het irriteren. Dat heb ik met de HomePod ook. Veel bass, veel dynamiek, maar naar een tijdje vermoeiend om naar te luisteren.
Luister nu weer een tijdje naar mij HomePod mini,s in stereo. Klinken een stuk minder uiteraard, maar veel ontspannender.
Uiteraard ook een kwestie van smaak.
- bass veel te veel aanwezig
- hoge tonen naar mijn smaak te veel benadrukt
- midden tonen te weinig
- geluid via Apple TV is belabberd, nog slechter als via de tv speakers of de HomePod mini’s. Dit moet haast wel een softwarebug zijn.
Een deel kan worden opgelost als Apple een goede equalizer setting had, maar dat hebben ze niet.
Al met al een speaker die mij geen luister plezier geeft, maar zorgt voor vele kleine irritaties. Jammer ik had me er op verheugd.
Het doet me een beetje denken aan televisies in de showroom stand. Lekker fel, overdreven kleuren enzo. Lijkt ff leuk, daarna gaat het irriteren. Dat heb ik met de HomePod ook. Veel bass, veel dynamiek, maar naar een tijdje vermoeiend om naar te luisteren.
Luister nu weer een tijdje naar mij HomePod mini,s in stereo. Klinken een stuk minder uiteraard, maar veel ontspannender.
Uiteraard ook een kwestie van smaak.
[ Voor 31% gewijzigd door MP3-Junky op 04-02-2023 09:38 ]
Ik ben er nog niet over uit, gisteren aardig wat muziek geluisterd en hoor volgens mij eigenlijk geen verschil t.o.v. de OG.
In de slaapkamer ook nog wat TV er mee gekeken (AppleTV > Dolby Atmos) maar dit is misschien qua geluid iets te veel van het goede voor deze ruimte.
In de slaapkamer ook nog wat TV er mee gekeken (AppleTV > Dolby Atmos) maar dit is misschien qua geluid iets te veel van het goede voor deze ruimte.
Zojuist gestart met de ingebruikneming van mijn twee gisteren ontvangen HomePods v2/2/2023, hoe wordt deze versie nu eigenlijk genoemd?, ik neig naar 2023, maar waar de ingebruikname van de ene en de installatie van HomePod OS 16.3 vlot en volgens het boekje ging, was de installatie van de ander een drama. Ik kwam in een loop terecht, waarbij ik meerdere malen, ook nadat ik maar gewoon de stekker eruit trok terwijl deze mogelijk bezig was met de installatie/update en waarbij ik steeds terug keerde naar, scannen, stereopaar?, update en configureer. Deze tweede verscheen ook niet als 2e in de woningapp. Tot ik op een gegeven moment het wachtwoord van mijn Apple ID moest ingeven, hoe vreemd, maar toen verliep het wel door.
Nu, op moment van schrijven is de update naar 16.3 aan de gang.
Ik heb dus wel even kunnen luisteren naar het geluid van een HomePod en daar werd ik al enthousiast van. Ik kwam van de mini’s in stereo-opstelling, maar zelfs het geluid van een HP 2023 is al overweldigend.
Ik hoop dat ik zo meteen kan genieten van mijn twee HP’2 2023 in stereo-opstelling.
Edit: WTF. Na dwonloaden, na Werk Bij, de melding je AppleID en wachtwoord zijn onjuist, probeer het opnieuw?!?!
Edit 2: was me wel een weg te gaan, maar helemaal gereed.
Indruk? WOW!!! La Fuente, Tiësto, Dire Straits (Money for Nothing), Phil Collins (In the Air Tonight), Bee Gees? Heerlijk. Zowel voluit als op 40 procent. Heerlijk. Ding geeft geen krimp. Bass?!? Ja zeker, maar te veel zoals wordt genoemd? Nee, zeker niet. Smaken verschillen, maar ik vind het echt niet te veel. Gewoon perfect eigenlijk. Ik heb ‘minder bass’ niet eens aangezet.
Misschien dat het is waar je HP zet. Bij mij staan deze naast de TV voor een rechte muur (10 cm hier vanaf) en circa 1,5 meter staan ze van elkaar.
Ik heb dus wel even kunnen luisteren naar het geluid van een HomePod en daar werd ik al enthousiast van. Ik kwam van de mini’s in stereo-opstelling, maar zelfs het geluid van een HP 2023 is al overweldigend.
Ik hoop dat ik zo meteen kan genieten van mijn twee HP’2 2023 in stereo-opstelling.
Edit: WTF. Na dwonloaden, na Werk Bij, de melding je AppleID en wachtwoord zijn onjuist, probeer het opnieuw?!?!
Indruk? WOW!!! La Fuente, Tiësto, Dire Straits (Money for Nothing), Phil Collins (In the Air Tonight), Bee Gees? Heerlijk. Zowel voluit als op 40 procent. Heerlijk. Ding geeft geen krimp. Bass?!? Ja zeker, maar te veel zoals wordt genoemd? Nee, zeker niet. Smaken verschillen, maar ik vind het echt niet te veel. Gewoon perfect eigenlijk. Ik heb ‘minder bass’ niet eens aangezet.
Misschien dat het is waar je HP zet. Bij mij staan deze naast de TV voor een rechte muur (10 cm hier vanaf) en circa 1,5 meter staan ze van elkaar.
[ Voor 24% gewijzigd door RicoK op 04-02-2023 14:41 ]
Ik ben ook enthousiast, maar de bass is weldegelijk teveel aanwezig (in het begin). Dat kan ik zelfs niet ontkennen als ‘bass-fan’RicoK schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:08:
Zojuist gestart met de ingebruikneming van mijn twee gisteren ontvangen HomePods v2/2/2023, hoe wordt deze versie nu eigenlijk genoemd?, ik neig naar 2023, maar waar de ingebruikname van de ene en de installatie van HomePod OS 16.3 vlot en volgens het boekje ging, was de installatie van de ander een drama. Ik kwam in een loop terecht, waarbij ik meerdere malen, ook nadat ik maar gewoon de stekker eruit trok terwijl deze mogelijk bezig was met de installatie/update en waarbij ik steeds terug keerde naar, scannen, stereopaar?, update en configureer. Deze tweede verscheen ook niet als 2e in de woningapp. Tot ik op een gegeven moment het wachtwoord van mijn Apple ID moest ingeven, hoe vreemd, maar toen verliep het wel door.
Gewone radio (Radio 10 bijvoorbeeld) is echt too much met deze bass-instelling. Dan moet je helaas de ‘minder-bass’ instelling aanzetten.
Gek is dat hoe smaken verschillen, althans dat denk ik dan, of het moet wellicht toch wél aan het productieproces liggen.Redondo1982 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:27:
Ik ben ook enthousiast, maar de bass is weldegelijk teveel aanwezig (in het begin). Dat kan ik zelfs niet ontkennen als ‘bass-fan’
Mijn vrouw luistert nu naar een stuk klassieke muziek, pianomuziek. En ik denk dat ik alle noten/toetsaanslagen hoor/kan horen. Hoog, erg hoog, de welbekende ‘ping, ping’, de midden tonen en dan de (erg) lage tonen, waarbij een vorm van bass waarneembaar is. Spreekwoordelijk gezegd, net alsof je naast de vleugel staat en je de (lage) tonen ook voelt.
Dus: ja, naar mijn mening zit er wél bass in, maar wat wil je ook met een 10cm en 2cm dikke/hoge woofer. Maar dat is ook exact de reden waarom ik mijn mini’s in de woonkamer heb vervangen door deze HP 2023. Maar de bass overheerst in het geheel niet. Naar mijn mening…..
Ik ervaar ze als ontzettend goed.
De Homepod schijnt zich aan te passen naar gelang muziek, maar misschien ook na een bepaalde tijd? Misschien dat het daarom verschillend is?RicoK schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:57:
[...]
Gek is dat hoe smaken verschillen, althans dat denk ik dan, of het moet wellicht toch wél aan het productieproces liggen.
Mijn vrouw luistert nu naar een stuk klassieke muziek, pianomuziek. En ik denk dat ik alle noten/toetsaanslagen hoor/kan horen. Hoog, erg hoog, de welbekende ‘ping, ping’, de midden tonen en dan de (erg) lage tonen, waarbij een vorm van bass waarneembaar is. Spreekwoordelijk gezegd, net alsof je naast de vleugel staat en je de (lage) tonen ook voelt.
Dus: ja, naar mijn mening zit er wél bass in, maar wat wil je ook met een 10cm en 2cm dikke/hoge woofer. Maar dat is ook exact de reden waarom ik mijn mini’s in de woonkamer heb vervangen door deze HP 2023. Maar de bass overheerst in het geheel niet. Naar mijn mening…..
Ik ervaar ze als ontzettend goed.
Oh, ik heb die van mij nog maar een paar uur in bedrijf. Hoop ik niet dat mijn bass gaat veranderen na de bepaalde tijd…Redondo1982 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:59:
De Homepod schijnt zich aan te passen naar gelang muziek, maar misschien ook na een bepaalde tijd? Misschien dat het daarom verschillend is?
Wat betreft het aanpassen van de bass, daar merk ik (nog) niet zoveel van. Zoals ik aangaf, ik heb verschillende muziek de revue laten passeren, zoals La Fuente, Tiësto, Bee Gees, Dire Straits, Mylene Farmer, Gloria Estefan, Enigma (ja, ik ben zeer breed georiënteerd), maar ik heb nimmer de bass overheersend gevonden, niet op 40% en niet op 100%.
Zelfde ervaring hier: bas gaat nergens over.Radiodurans schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:49:
[...]
[...]
Nah, zelfs met 16.3 en of ik nu Blackpink of Fleshgod Apocalypse luister; die bas is gewoon belachelijk. Let wel, dit is in mijn woonkamer waar ik zelfs een hele wand heb bekleed met 10cm geluidsabsorberend materiaal zodat mijn KEF setup inclusief subwoofers optimaal gedempt klinken. Ik was van plan er t.z.t. een stereo setje van te maken maar begin nu wel erg te twijfelen. Misschien moet ik ‘m nog wat meer tijd gunnen zodat ‘ie zich kan settelen in de ruimte.
Future - Mask Off, trilt als een malle.
Dus die gaat terug.
Zo jammer dat Apple niet gewoon een equalizer toevoegt

Ligt ook een de muziekkeuze natuurlijkRicoK schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:57:
Mijn vrouw luistert nu naar een stuk klassieke muziek, pianomuziek.
Blij word je er vast niet van, maar zet eens +/-30 seconden Future - Mask Off aan.
Benieuwd hoe je die bas ervaart.
Oh, wow, lekkere muziek. Ik weet wat ik straks in de auto op zetmatthijst schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:05:
Zelfde ervaring hier: bas gaat nergens over.
Future - Mask Off, trilt als een malle.
Dus die gaat terug.
Maar, nee, gewoon niet, niets trilt als een malle. Ik heb de reduce bass niet aangezet en ik ervaar de bass zoals die in/bij het nummer hoort. Vind het zelfs iets ‘tegenvallen’.
Na afloop van Future - Mask Off verscheen daar Millions van Young Thug. Never heard of it, maar de bass in dat nummer is echt bass. Zodra ik die open zet, wordt de bass echt voelbaar. Ik voel mijn bierglas in mijn hand vibreren. Dus, ja, deze bass is zeer waarneembaar. Ik ben niet zo thuis in dit muziekgenre, maar moet de bass hierin niet overheersen? De bass in dit nummer via mijn HP’s is zeker aanwezig, maar nog steeds goed. Zwaar, maar niet te dreunend.
Niet mijn muzieksmaak (originele lyrics ookmatthijst schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:07:
[...]
zet eens +/-30 seconden Future - Mask Off aan.
Benieuwd hoe je die bas ervaart.
[ Voor 4% gewijzigd door Radiodurans op 04-02-2023 18:03 ]
Trillen was misschien niet de juiste omschrijving. Maar de bas gaat gewoon hard.
Maar goed. Sonos Sub vond ik ook irritant dus het zal ook smaakverschil zijn.
Had m nog ism de rest vd speakers geprobeerd en m’n vrouw kwam uit de keuken vragen wtf die bas is (die dus uit de HomePod kwam).
Reduce bass maakt ‘t te weinig. Bas aan vind ik irritant.
NB: niet bij alle nummers. Maar als zo’n Future in een playlist voorbij komt irriteert t me.
Of een Kanye West - Otis. Daar zit tussendoor wat bas in. Dat je denkt dat d’r een mafkees met subs in z’n auto voor de deur staat
Wel jammer, dacht eventueel de Sonossen in te ruilen voor HomePods maar dat wordt m nog niet. Misschien dat Apple ooit s een equalizer toevoegt. Gerucht ging dat ze in 16.3 ook speakers standaard gegroepeerd wilden kunnen laten (zit d’r nog niet in), dus misschien zit er met die v2 HomePods weer wat ontwikkeling aan te komen.
Maar goed. Sonos Sub vond ik ook irritant dus het zal ook smaakverschil zijn.
Had m nog ism de rest vd speakers geprobeerd en m’n vrouw kwam uit de keuken vragen wtf die bas is (die dus uit de HomePod kwam).
Reduce bass maakt ‘t te weinig. Bas aan vind ik irritant.
NB: niet bij alle nummers. Maar als zo’n Future in een playlist voorbij komt irriteert t me.
Of een Kanye West - Otis. Daar zit tussendoor wat bas in. Dat je denkt dat d’r een mafkees met subs in z’n auto voor de deur staat
Wel jammer, dacht eventueel de Sonossen in te ruilen voor HomePods maar dat wordt m nog niet. Misschien dat Apple ooit s een equalizer toevoegt. Gerucht ging dat ze in 16.3 ook speakers standaard gegroepeerd wilden kunnen laten (zit d’r nog niet in), dus misschien zit er met die v2 HomePods weer wat ontwikkeling aan te komen.
[ Voor 76% gewijzigd door matthijst op 04-02-2023 20:46 ]
Erg aan het twijfelen als ik dit zo lees. Ga toch eens moeten gaan testen voor ik dit koop. Iemand die een Nest Audio heeft en deze kan vergelijken met de HP 2023? Ik hoop alleszins op iets dat beter klinkt dan de Nest Audio’s.
Als je nu vraagt of een Sonos One beter/slechter klinkt dan een HomePod? Maar een speaker van 100 euro kan toch nooit beter of gelijkwaardig klinken?AstaVista schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:40:
Erg aan het twijfelen als ik dit zo lees. Ga toch eens moeten gaan testen voor ik dit koop. Iemand die een Nest Audio heeft en deze kan vergelijken met de HP 2023? Ik hoop alleszins op iets dat beter klinkt dan de Nest Audio’s.
Mijn advies als je een HomePod serieus overweegt: gewoon bestellen, luisteren in je eigen woonkamer en indien niet bevalt weer terug sturen.
Ik heb de originele Gen 1 HomePods in stereo. Mask Off van future is sowieso een nummer met veel bass. Hier klinkt het ook bass heavy, maar op zich niet storend. Millions van Young Thug hoor ik amper bass.RicoK schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:32:
[...]
Na afloop van Future - Mask Off verscheen daar Millions van Young Thug. Never heard of it, maar de bass in dat nummer is echt bass. Zodra ik die open zet, wordt de bass echt voelbaar. Ik voel mijn bierglas in mijn hand vibreren. Dus, ja, deze bass is zeer waarneembaar. Ik ben niet zo thuis in dit muziekgenre, maar moet de bass hierin niet overheersen? De bass in dit nummer via mijn HP’s is zeker aanwezig, maar nog steeds goed. Zwaar, maar niet te dreunend.
Wat mij al opviel in de discussies in dit topic in de tijden van de OGs is dat de ruimte-grootte, het materiaal waarop de HomePods staan en de positie in die ruimte een heel grote invloed hebben. Klinkt als een open deur maar ik heb de indruk dat sommige dat lijken te vergeten ;-). Het is ook geen standaard speaker die naar 1 kant gericht is, maar 360.
Om een tegengeluid te geven op meningen hier. Persoonlijk vind ik de bass prima, zelfs aan de lage kant to be honest (heb nog overwogen om een airplay connected subwoofer bij te plaatsen voor films ;-)). Ik ben zeer tevreden van de stereo HomePod setup in combinatie met Apple TV. Zeer breed inzetbaar voor alle stijlen muziek en cinema. Ze blenden in het interieur. Perfect voor eenvoudige stem-aansturing van je huisautomatisering via Siri en nu ook de sensoren. Btw ik ben geen audiofiel (anders had ik ook geen HomePods).
Misschien speelt het een rol dat de woofer naar boven gericht is in de HomePod? Samen met de 360 setup is er een grotere kans op resonantie in bepaalde ruimtes? Ken er niets van dus is louter een gok.
Zie iFixit teardown (1m55) en Stap 12 https://nl.ifixit.com/Gui...isassembly/137502#s274199
Hier een video van iemand die de woofer eruit gesloopt heeft en apart aangesloten, kan je de "excursion" goed zien.
Hier de positionering van de woofer:

Heb m hier op de grond staan. Laminaat.
Denk dat het grotendeels op smaak aankomt. Zo’n nummer als Mask Off zal allicht zo bedoeld zijn. Op een koptelefoon vind ik t ook wel best, wat bas. Maar in de woonkamer trek ik t slecht.
Denk dat het grotendeels op smaak aankomt. Zo’n nummer als Mask Off zal allicht zo bedoeld zijn. Op een koptelefoon vind ik t ook wel best, wat bas. Maar in de woonkamer trek ik t slecht.
Dit inderdaad. Heb twee HP2’s en deze in stereo getest in de woonkamer en slaapkamer. In de woonkamer is de bass op (veel) momenten echt heftig. Zowel op hoog als laag volume. Om Mask Off maar aan te halen: volgens mij niet geschikt om af te spelen want de buren kunnen meegenieten. Nu in de (kleine) slaapkamer gezet en de bass is echt veel minder. Alleen op hoger volume nog op prima niveau aanwezig naar mijn smaak maar dat ga ik nu niet meer verder op uitgebreide schaal testencwegh schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:24:
[...]
Wat mij al opviel in de discussies in dit topic in de tijden van de OGs is dat de ruimte-grootte, het materiaal waarop de HomePods staan en de positie in die ruimte een heel grote invloed hebben. Klinkt als een open deur maar ik heb de indruk dat sommige dat lijken te vergeten ;-). Het is ook geen standaard speaker die naar 1 kant gericht is, maar 360.
Overigens zou ik zelf ook iets meer invloed willen hebben op de EQ. Leuk dat ie zelf ‘luistert’ naar de omgeving en de EQ daar op afstemt maar ik zou toch graag zelf willen instellen hoeveel oempf ik wil horen. Nu vind ik de verschillen in de lage tonen wel erg groot tussen de ruimtes. Ik zou nu (in de slaapkamer) wel iets meer willen bijv. Hoge tonen merk ik niet zo of daar verschil in zit.
Mja verder klinkt het wel lekker icm Apple Music. Stond er vanmiddag (in de woonkamer dus) van te kijken wat een geluid er uit kwam.
Ik kwam deze review tegen van Digitaltrends die de bass ervaring wel goed verwoord:
Oh, en HNDRXX van Future is wel een fijn album overigensAs for the bass? Well, that’s really the only area in which I have some mixed feelings. On the one hand, I’m gobsmacked by how full-bodied, present, and punchy the HomePods sound. With all of that sound from these two small speakers, it’s probably more impressive than I’ve heard from any other speakers of like size. But there’s also a sort of — well, its a sense that they are working for it. Like, they get the work done, but I can’t call the bass effortless. There’s definitely some DSP muscle involved. And at times, I felt like the bass was just … trying too hard?
Ik vind digitaltrends altijd wel erg pro apple in de reviews.. misplaats niet ik heb iphone, airpods mini watches ect ect. En met veel dingen kan ik daar goed mee in, maar met audio apparatuur is het erg persoonlijke smaak..Radiodurans schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 23:25:
Ik kwam deze review tegen van Digitaltrends die de bass ervaring wel goed verwoord:
[...]
Oh, en HNDRXX van Future is wel een fijn album overigens
nu ga ik wel voor deze homepods uiteindelijk. ( even sparen er komt ook een verbouwing aan hier)
niet voor de woonkamer, maar voor de extra kaner, game/tv kamer. Welke gerenomeerde audio kenner hebben een review geplaatst?
Op de grond?!?! Zou ik niet hebben gedaan. Besef wel namelijk dat tweeters idealiter op oorhoogte moeten zitten. Ja, de tweeters in de HP’s staan iets naar boven gericht, maar volgens zou je je HP’s eens op een kastje/krukje moeten zetten. Ik vermoed/verwacht, dat je dan een andere geluidsbeleving krijgt.matthijst schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:33:
Heb m hier op de grond staan. Laminaat.
Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9