Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 14:59
De temperatuur en vochtigheidssensor blijft op kalibreren staan.

Ook bij jullie of?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:50:
De temperatuur en vochtigheidssensor blijft op kalibreren staan.

Ook bij jullie of?
Bij mij ook. Ik had ergens gelezen dat dat eventjes kan duren. Dus gewoon even geduld hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 24-01-2023 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-07 12:51
mprkooij schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:12:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Dacht dat het aan de leeftijd van de HomePods lag ondertussen. Ik heb ze nu sinds 2018. Ook dat momentje van stilte heb ik af en toe, en inderdaad ook iedere minuut als het gebeurt. Lijkt wel alsof die A8 Soc niet meer mee kan met de updates van nu. Ik heb hier last van sinds de HomePods van iOS naar audioOS 14 of 15 zijn geswitched.
Dit dus; schijtziek word ik ervan. En eigenlijk iedereen in ons huishouden.
Het "zelfstandig" kunnen streamen is fijn, maar het moet wel werken he!

Ik overweeg echt steeds vaker een Sonos setup, dan maar lekker (stabiel) airplay-2 de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:07
Bij mij staat de temperatuur en vochtigheidssensor wel al goed. Ik weet niet hoe lang dat al zo is, want de updates van de HomePod Mini draaien bij mij automatisch (ook de beta's). Hij staat ook wel op een mooie plek; in de douche. Ik luister graag radio terwijl ik douche. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisweb op 24-01-2023 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:07:
Bij mij staat de temperatuur en vochtigheidssensor wel al goed. Ik weet niet hoe lang dat al zo is, want de updates van de HomePod Mini draaien bij mij automatisch (ook de beta's). Hij staat ook wel op een mooie plek; in de douche. Ik luister graag radio terwijl ik douche. ;)
Bij mij nog bezig met kalibreren. Ach, de update heb ik er ook nog maar 15 min. opstaan. Ik had ergens gelezen dat sommige (beta) gebruikers een nachtje hebben gewacht en de volgende ochtend was het klaar. Het zal wel goed komen. De andere tips in hetzelfde artikel was Homepod verwijderen uit de Woning app (dat is nog te doen) of de hele Woning weg gooien. Daar heb ik niet echt zin in. :)

Edit: 20:22 uur, kalibreren is klaar. Dat kost dus nog geen half uur. Nu de sensoren van de tweede Homepod Mini nog een goede naam geven.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 24-01-2023 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:28
Bij mij kruipt de update binnen…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:56
Hier beid me HomePod mini’s geüpdate en is nu aan het kalibreren voor temperatuur en luchtvochtigheid.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gaan we hier straks ook allemaal de luchtvochtigheid delen 😏

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-07 01:52
De temperatuur tussen mijn homepod en Netatmo Home Coach heeft een verschil van 4,7 graden ,
ze staan in dezelfde kamer op 2m van elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu de verlichting bij de tv uitgezet. De ene Mini stond in het licht en de andere niet. De ene Mini gaf 18 en de andere 19,5 aan. Ik ben benieuwd of ze nu een beetje hetzelfde aan gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is de kalibratie ook klaar, temperatuur is gelijk aan de sensoren die al in de ruimtes aanwezig waren dus dat lijkt wel aardig. Luchtvochtigheid wijkt ongeveer 10% af t.o.v de bestaande sensoren dus dat is dan weer jammer.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 24-01-2023 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 23:28
Het temperatuurverschil bij mij is 1 graden in de ene kamer en 1,5 in de andere. Was eerder deze avond zelfs 2,5.

Net contact gehad met Apple Support en ze willen dit soort problemen graag verzamelen en in kaart brengen.

[ Voor 32% gewijzigd door Joshua op 24-01-2023 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 13:54
Waar zien jullie de temperatuur? 😅🤔🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Gentleman schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:56:
Klimaat in de woning app misschien….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad klimaat. Of anders de kamer selecteren waarin de HomePod staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 13:54
Blijkbaar nog niet helemaal bijgewerkt. Nog niet zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Mijn beide Homepod’s zijn op versie 16.3, maar ik zie nergens iets van temperatuur en/of vochtigheid van beide HomePod’s. Noch bij Klimaat, noch in de kamer?
Wie kan me vertellen waar of misschien moet ik ze eerst herstarten?

[ Voor 4% gewijzigd door funske op 24-01-2023 23:42 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 07:26
funske schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:41:
[...]

Mijn beide Homepod’s zijn op versie 16.3, maar ik zie nergens iets van temperatuur en/of vochtigheid van beide HomePod’s. Noch bij Klimaat, noch in de kamer?
Wie kan me vertellen waar of misschien moet ik ze eerst herstarten?
Kun je als je op klimaat drukt niet selecteren welke je in beeld wilt hebben?
Zo niet> Woning>Homepods>Instellingen>Woningweergave aanzetten (en eventueel favorieten)

En anders alles een keer herstarten idd.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 25-01-2023 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-07 21:50

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Vanacht zijn de homepods geupdate, en inderdaad de temp en vochtigheids sensoren werken, ideaal!
je kan het zien in de hone app en dan klimaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als de nieuwe luchtvochtigheid sensor tussen de 40-60 zit is het blijkbaar goed als we onderstaande mogen geloven.

Mis nu eigenlijk wel iets van een historisch (dag) rapport aangezien het in de nacht natuurlijk kouder en vochtiger is dan overdag.

https://www.philips.nl/c-.../luchtvochtigheid-in-huis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWdNf8_H7nH6PP6aM5PQRsrmrbs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bx4uvqpyjTY8Z7UhhSEEj6tV.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat een verademing is de nieuwe functie dat de HomePod alleen een geluid signaal afspeelt wanneer vi Siri HomeKit devices worden bediend die zich niet in dezelfde kamer bevinden waar de HomePod ook staat.
In HomeKit heb een kamer Voortuin en Tuin. Deze laatste is de tuin achter. Beide kamers heb ik ondergebracht in de zone Buiten. Als ik voorheen zei “Hey Siri, zet de lampen buiten aan” kreeg ik een reactie “Ik heb de lampen in de buiten aan gezet”. Dit klinkt niet echt natuurlijk. :) Het korte geluidssignaal nu vind ik veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 21:51
In de Home App heb ik een scene die Off heet. Dan gaat alles uit. Maar als ik zeg scene to Off begrijpt siri het niet, terwijl andere scenes wel worden begrepen. Hoe zetten jullie alles in 1 keer uit met een Siri command?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Dennisdn schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 06:50:
[...]

Kun je als je op klimaat drukt niet selecteren welke je in beeld wilt hebben?
Zo niet> Woning>Homepods>Instellingen>Woningweergave aanzetten (en eventueel favorieten)

En anders alles een keer herstarten idd.
Allemaal geprobeerd, maar ik heb geen temp of vochtigheid. Hoe ziet er dat bij jullie uit dan?
meesje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:26:
[...]

Inderdaad klimaat. Of anders de kamer selecteren waarin de HomePod staat.
Hoe ziet er dat bij jullie uit dan?

[ Voor 21% gewijzigd door funske op 25-01-2023 11:50 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Menesis schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:45:
In de Home App heb ik een scene die Off heet. Dan gaat alles uit. Maar als ik zeg scene to Off begrijpt siri het niet, terwijl andere scenes wel worden begrepen. Hoe zetten jullie alles in 1 keer uit met een Siri command?
Advies: geef de scène een andere naam. Off is al een gangbare term voor devices uit te zetten. Dan is een scène met dezelfde naam te verwarrend. “Scène to off” gaat Siri nooit begrijpen. Welke scène? Het commando zou als volgt moeten zijn “zet scène <naam scène> aan” (of uit). Je zou dus moeten zeggen “turn scène off off”, maar dat kan denk ik verwarrend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-07 19:58
Die temperatuur van de HomePod is een farce. Het scheelt onder de overkapping maar liefst 7 graden. Ik zou willen dat het buiten al 10º C was!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funske schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:46:
[...]

Allemaal geprobeerd, maar ik heb geen temp of vochtigheid. Hoe ziet er dat bij jullie uit dan?

[...]

Heb je de HomePod bijgewerkt naar 16.3? Zo ja, hoe lang geleden? Bij mij duurde het 20/25 minuten voordat het kalibreren klaar was. Maar ook dit zou je overigens moeten zien (op een wat dieper verscholen plek).

Mijn stappen: open de woning app, klik op de Woning ‘tab’ (standaard wordt deze geopend). Klik bovenin op klimaat. Daar zie je temperatuur en luchtvochtigheid. Als je daar op klikt, zie je meer details. Handig als je meer temp/hum sensoren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:57:
Die temperatuur van de HomePod is een farce. Het scheelt onder de overkapping maar liefst 7 graden. Ik zou willen dat het buiten al 10º C was!
Ik had ergens gelezen dat deze sensoren maar een bepaalde range van temp. en hum. kan meten. Pin me er niet op vast, maar qua temp staat me iets bij van 15-25 graden. Dus echt voor binnen bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@funske Welke HomePods heb je eigenlijk? De nieuwe feature is alleen van toepassing op de HomePod Mini en de HomePod v2 die volgende maand beschikbaar gaat komen. Als je dus de HomePod OG hebt dan pies je helaas naast de pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
@meesje en @RicoK Ik heb gisteravond mijn HomePod Mini's geüpdatet naar 16.3 en vanmorgen nog eens een keer opnieuw opgestart, maar er verandert niets. Ik krijg de temp /vochtigheid van andere apparaten prima te zien, maar van de Mini Homepods helemaal niets.
Als ik bij de instellingen van de Homepods ga kijken staat een onder Kamer ook geen '2 accessoires' wat eigenlijk zou moeten.
Ik snap het niet meer.......

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
meesje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:56:
[...]

Advies: geef de scène een andere naam. Off is al een gangbare term voor devices uit te zetten. Dan is een scène met dezelfde naam te verwarrend. “Scène to off” gaat Siri nooit begrijpen. Welke scène? Het commando zou als volgt moeten zijn “zet scène <naam scène> aan” (of uit). Je zou dus moeten zeggen “turn scène off off”, maar dat kan denk ik verwarrend zijn.
Vroeger (OS15) kon ik gewoon zeggen switch everything off. Maar nu krijg ik de vraag "which room? bedroom, living room, etc etc etc" dus dat duurt eindeloos.. Maar goed, ik zal eens met je tips proberen :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Menesis schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:27:
[...]

Vroeger (OS15) kon ik gewoon zeggen switch everything off. Maar nu krijg ik de vraag "which room? bedroom, living room, etc etc etc" dus dat duurt eindeloos.. Maar goed, ik zal eens met je tips proberen :)
“Alles uit” is iets anders dan “zet scène ‘uit’ aan”. “Zet alles uit” moet gewoon werken zonder scène.
Het bedienen van een scène is een ander commando dan het direct bedienen van devices.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 25-01-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
meesje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:30:
[...]

“Alles uit” is iets anders dan “zet scène ‘uit’ aan”. “Zet alles uit” moet gewoon werken zonder scène.
Het bedienen van een scène is een ander commando dan het direct bedienen van devices.
Ja dat werkt wel, maar ik krijg tegenwoordig dus altijd die extra vraag van Siri waar ik niet op zit te wachten. Mijn doel is alles in 1 keer uitzetten via een voice command :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:11

Aiii

何これ

Menesis schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:36:
[...]
Ja dat werkt wel, maar ik krijg tegenwoordig dus altijd die extra vraag van Siri waar ik niet op zit te wachten. Mijn doel is alles in 1 keer uitzetten via een voice command :P
Dan voeg je het woordje “everywhere” toe aan je opdracht, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
funske schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:46:
[...]

[...]

Uiteindelijk zou je dit moeten zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4dkph6xYHTX2UI2XBILOWCU7ac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4pfLv1S0J1d5crsdne9s0pFX.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 25-01-2023 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funske
@meesje , @RicoK en @Dennisdn
Inmiddels heb ik het gevonden. Ik dacht alles ge-update te hebben, alleen mijn iPad en iPhone waren nog niet geupdate met 16.3. Inmiddels dus ook gedaan en zijn ze er wel. 8)7 |:(

Hier zie ik ze (nog) niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bqfWiXQP8iJbmMtbJRDk4Y7V9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqfARXJKmefbeno1OpRXEkNX.jpg?f=fotoalbum_large
Ze staan dus niet als zelfstandig icoon op het scherm!?!??

Alleen als op “Temperatuur” of “Vochtigheid” klik, krijg ik ze te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fxxm5iw0iFWmxbOJX-YEKvG68A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMXrsyLaDJ51qSNRVLdT1T8Q.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet dus niet of het normaal is, dat ik ze niet als zelfstandig icoon zie zoals die andere sensoren.

[ Voor 5% gewijzigd door funske op 25-01-2023 14:49 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@funske Jouw screenshots is conform hoe temp/hum wordt weergegeven sinds iOS 16. Op het eerste scherm de range en wanneer je er op klikt de details per sensor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Menesis schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:36:
[...]
Ik heb lampen en een ATV in mijn HomeKit. “Zet alle lampen uit” werkt, ongeacht in welke kamer de lampen zich bevinden. Zo’n opdracht is dus wel tricky als je op andere kamers ook HomeKit lampen hebt.
“Zet alles uit” doet bij helemaal niks. Ik had een hoopje dat dan zowel de lampen als de ATV uit zouden gaan. De ATV krijg ik alleen uit middels “Zet TV uit”. De ATV heet ‘TV’ in mijn Woning.

We beginnen nu overigens een beetje off topic te geraken. Dit lijkt me meer thuis in het HomeKit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
meesje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:01:
[...]

Ik heb lampen en een ATV in mijn HomeKit. “Zet alle lampen uit” werkt, ongeacht in welke kamer de lampen zich bevinden. Zo’n opdracht is dus wel tricky als je op andere kamers ook HomeKit lampen hebt.
“Zet alles uit” doet bij helemaal niks. Ik had een hoopje dat dan zowel de lampen als de ATV uit zouden gaan. De ATV krijg ik alleen uit middels “Zet TV uit”. De ATV heet ‘TV’ in mijn Woning.

We beginnen nu overigens een beetje off topic te geraken. Dit lijkt me meer thuis in het HomeKit topic.
Ja een beetje OffTopic, behalve dat Siri op HomePods zich iets anders gedraagt dan op iPhone.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
@funske dan moet je ze in de HomePod instellingen nog even woningweergave aanvinken waarschijnlijk.

Ik zie dat je net als ik nog een berg andere temperatuurmetingen hebt in huis, dan geeft ie bij klimaat alleen de hoogste en laagste weer. Ik heb daarom juist alles uit gezet behalve de belangrijkste, dat is ook fijner voor de lockscreen-widget die maar 1 meter kan weergeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 25-01-2023 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Menesis schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:04:
[...]
Ja een beetje OffTopic, behalve dat Siri op HomePods zich iets anders gedraagt dan op iPhone.
Terechte opmerking! Zojuist even op iPhone getest. “Zet alles aan” zet alle lampen en de ATV aan. “Zet alles uit” resulteert in dat alles uit gaat, ook de ATV. Inderdaad vreemd dat Siri op de iPhone wel werkt conform verwachting. Niet vreemd dat je dus een scène hebt gemaakt als workaround. In mijn situatie zou de ATV buiten de boot vallen. Deze kan je niet meenemen in een scène voor aan/uit. Dit zou ik dan moeten doen via Siri Shortcuts. Apple heeft nog wat werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
meesje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Terechte opmerking! Zojuist even op iPhone getest. “Zet alles aan” zet alle lampen en de ATV aan. “Zet alles uit” resulteert in dat alles uit gaat, ook de ATV. Inderdaad vreemd dat Siri op de iPhone wel werkt conform verwachting. Niet vreemd dat je dus een scène hebt gemaakt als workaround. In mijn situatie zou de ATV buiten de boot vallen. Deze kan je niet meenemen in een scène voor aan/uit. Dit zou ik dan moeten doen via Siri Shortcuts. Apple heeft nog wat werk. :)
Ja about that... Die shortcuts. Ik heb ook een shortcut die ik veel gebruik. Het lijkt erop dat Siri extra kieskeurig is als je een shortcut probeert aan te spreken voordat die ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd. In principe kun je de naam van een shortcut als commando gebruiken, maar in de praktijk merk ik dat ik het heel overdreven duidelijk moet zeggen voordat het wordt uitgevoerd, terwijl ik bij alle andere commandos normaal kan praten en het dan wel wordt verstaan. Misschien is dat een extra zekerheid die ze hebben ingebouwd. Op HomePod uiteraard! Want -again- op mijn iPhone pakt hij die shortcut wel altijd in een keer.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Dennisdn schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:04:
@funske dan moet je ze in de HomePod instellingen nog even woningweergave aanvinken waarschijnlijk.
Ze zijn bij allebei aangevinkt, maar ik heb al begrepen dat je ze niet als apart icoon krijgt te zien.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funske schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:53:
[...]

Ze zijn bij allebei aangevinkt, maar ik heb al begrepen dat je ze niet als apart icoon krijgt te zien.
Niet direct, dan moet je doorklikken. Dus mochten er meerdere temp sensoren zich in een kamer bevinden moet je even een niveau dieper gaan om een specifieke temp af te lezen. Volgens mij had je bij iOS 15 hiervoor nog aparte tegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Menesis schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:15:
[...]
Ja about that... Die shortcuts. Ik heb ook een shortcut die ik veel gebruik. Het lijkt erop dat Siri extra kieskeurig is als je een shortcut probeert aan te spreken voordat die ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd. In principe kun je de naam van een shortcut als commando gebruiken, maar in de praktijk merk ik dat ik het heel overdreven duidelijk moet zeggen voordat het wordt uitgevoerd, terwijl ik bij alle andere commandos normaal kan praten en het dan wel wordt verstaan. Misschien is dat een extra zekerheid die ze hebben ingebouwd. Op HomePod uiteraard! Want -again- op mijn iPhone pakt hij die shortcut wel altijd in een keer.
Net een shortcut gemaakt, genaamd ‘Zet alles uit’. Deze shortcut activeert de scène Welterusten en zet de Apple TV in sluimer.
Getest via de HomePod. Even ‘even geduld’ en toen ging alles uit. Hopelijk was dat ‘even geduld’ een incident. De komende tijd even aankijken. Van mij hoeft er niks terug gezegd te worden. Alleen dat enkele geluidje (nieuw per 16.3) vind ik prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

the-body schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:38:
Mijn nieuwe Homepod weigert structureel om nummers te vinden in Apple Music. Als ik zeg: "Hey Siri, speel een liedje van XYZ", dan is het antwoord: "Ik kan XYZ niet vinden in je Apple Music bibliotheek". Maakt niet uit wat ik zeg eigenlijk, hij kan het niet vinden. Zijn op bv Rediit ook al wel heel veel meldingen van. Eigenlijk alle "oplossingen" al geprobeerd:
- Homepod uit mijn woning verwijderd
- Homepod gereset
- Netwerkinstellingen van mijn iPhone gereset
- Alles tig keer opnieuw opgestart enzovoort

Alle instellingen staan goed. De Homepod kan gewoon muziek afspelen van Apple Music, maar dat moet dan via Airplay, of via het overzetten van de muziek door de iPhone er dicht bij te houden. Ik heb trouwens iTunes Match met een aardig grote bibliotheek en door de aankoop van de Homepod nu ook 6 maanden Apple Music.

Het enige dat wel schijnt te werken is als ik zeg: "Hey Siri, speel XYZ uit de iTunes muziekbibliotheek". Is dat gek, of heel gek? Meer mensen hier bij wie het hele Siri-Homepod gebeuren niet lekker loopt?

Nog een probleem is dat de Homepod tijdens het afspelen van muziek vaak eventjes drop-outs heeft, momentje van stilte. Als het gebeurt dan gebeurt het ook bijna elke minuut.
Probleem is opgelost na de update naar 16.3. Gelukkig maar!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hier ook maar een nieuwe HomePod besteld ter vervanging van de OG.

Beetje irritant dat ik in de woonkamer nu niet kan zien wat de luchtvochtigheid is :+

Ben vooral benieuwd of die nieuwe afneembare stroomkabel nog wel net zo lang is, want hij staat bij mij op een dressoir. Weet iemand wanneer de Review embargo's verlopen, Maandag, Woensdag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:48:

Beetje irritant dat ik in de woonkamer nu niet kan zien wat de luchtvochtigheid is :+

Ben vooral benieuwd of die nieuwe afneembare stroomkabel nog wel net zo lang is, want hij staat bij mij op een dressoir. Weet iemand wanneer de Review embargo's verlopen, Maandag, Woensdag?
Ooh nice, Ben benieuwd hoe je de audio kwaliteit gaat ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die 16.3 update maakt alles wel weer nog erger.

Mijn originele HomePods in stereo paar roept nu op elk commando dat ik doe: mee bezig. En dan: er heeft zich een probleem voor gedaan.
Als ik het paar ontkoppel en het opnieuw probeer wordt het command direct uitgevoerd. Eenmaal in stereopaar weer niet.
Wtf is dit nu weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:23
Greatsword schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:48:

Bloed kruipt waar het niet gaan kan :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Redondo1982 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:50:
[...]

Bloed kruipt waar het niet gaan kan :+
Ach ja, met 11% korting kunnen kopen en verwacht dat ik voor de OG ook nog wel 199,- kan krijgen dus dan valt het wel mee toch. Nu alleen nog hopen dat hij niet slechter klinkt door bepaalde downgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Greatsword schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:58:
[...]

Ach ja, met 11% korting kunnen kopen en verwacht dat ik voor de OG ook nog wel 199,- kan krijgen dus dan valt het wel mee toch. Nu alleen nog hopen dat hij niet slechter klinkt door bepaalde downgrades.
Lekker hoor! 11% korting, waar komt dit vandaan? Onderwijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

the-body schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:38:
Mijn nieuwe Homepod weigert structureel om nummers te vinden in Apple Music. Als ik zeg: "Hey Siri, speel een liedje van XYZ", dan is het antwoord: "Ik kan XYZ niet vinden in je Apple Music bibliotheek". Maakt niet uit wat ik zeg eigenlijk, hij kan het niet vinden. Zijn op bv Rediit ook al wel heel veel meldingen van. Eigenlijk alle "oplossingen" al geprobeerd:
- Homepod uit mijn woning verwijderd
- Homepod gereset
- Netwerkinstellingen van mijn iPhone gereset
- Alles tig keer opnieuw opgestart enzovoort

Alle instellingen staan goed. De Homepod kan gewoon muziek afspelen van Apple Music, maar dat moet dan via Airplay, of via het overzetten van de muziek door de iPhone er dicht bij te houden. Ik heb trouwens iTunes Match met een aardig grote bibliotheek en door de aankoop van de Homepod nu ook 6 maanden Apple Music.

Het enige dat wel schijnt te werken is als ik zeg: "Hey Siri, speel XYZ uit de iTunes muziekbibliotheek". Is dat gek, of heel gek? Meer mensen hier bij wie het hele Siri-Homepod gebeuren niet lekker loopt?

Nog een probleem is dat de Homepod tijdens het afspelen van muziek vaak eventjes drop-outs heeft, momentje van stilte. Als het gebeurt dan gebeurt het ook bijna elke minuut.
the-body schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:22:
[...]

Probleem is opgelost na de update naar 16.3. Gelukkig maar!
Nou, te vroeg gejuicht. Op de 1 of andere manier werkt het zoeken van muziek na 2 dagen met Siri weer voor geen meter. Ik moet weer zeggen "Hey Siri speel XYZ uit mijn iTunes bibliotheek" om het werkend te krijgen. Kom op Apple!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Redondo1982 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:19:
[...]

Lekker hoor! 11% korting, waar komt dit vandaan? Onderwijs?
Nee HomePods doen daar niet aan mee.

CashbackXL > Wissel (En daar dan wat Apple Gift Cards met 10% korting gekocht en van CashbackXL krijg je dan 1% terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
the-body schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:25:
[...]

[...]

Nou, te vroeg gejuicht. Op de 1 of andere manier werkt het zoeken van muziek na 2 dagen met Siri weer voor geen meter. Ik moet weer zeggen "Hey Siri speel XYZ uit mijn iTunes bibliotheek" om het werkend te krijgen. Kom op Apple!
Zoals jij het beschrijft is volgens mij de juiste weg om muziek uit je iTunes bibliotheek af te spelen. Als je Apple Music en iTunes Match gebruikt, moet je dus specifiek aangeven dat je iets uit je bibliotheek wil afspelen.

Additionally, Apple Music subscribers will be able to access any track or playlist from their iCloud Music Library by requesting it from Siri by asking "play my music," or "play my music from [x]."
bron: https://www.imore.com/how...play-and-flac-files#match

Als ik zeg ‘speel mijn muziek’ worden er nummers uit mijn iCloud bibliotheek afgespeeld. Jaren geleden kon je wekelijks gratis een nummer downloaden via iTunes. Deze nummers, en het bekende gepushte U2 album, staan in mijn bibliotheek.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 27-01-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Het viel me al een tijdje op en ook al deden/doen beide HomePods Mini in Stereo opstelling het naar tevredenheid het zat me toch niet lekker waarom het display van beiden regelmatig niet even sterk brandde.

Wat blijkt nu? Er zit een omgevingslichtsensor in 8)7 (Bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-07 08:34
Gisteren mijn nieuwe HomePod Mini aangesloten en geïnstalleerd. Nu nog een beetje spelen met de Automatisering en kijken of ik nog wat apparatuur aan elkaar kan knopen. Sonos, Hue, etc.

HomePod gisteravond geupdate maar tot op heden nog geen klimaat opties. iPhone is overigens ook voorzien van de laatste versie. Ik moet vast nog even geduld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Hmm, ik heb toch ook wel een 'buggy-gevoel' bij die temperatuur en vochtigheidssensors.

Ik heb twee HomePod Mini's in stereo-opstelling in huis. Van de week werd van elke HP de door hem/haar gemeten temp en hum weergegeven, maar nu sinds gisteren geeft van een stereo-paar een van de twee geen temp weer en de ander geeft geen vochtigheid weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-07 16:07
Greatsword schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:37:
[...]

Nee HomePods doen daar niet aan mee.

CashbackXL > Wissel (En daar dan wat Apple Gift Cards met 10% korting gekocht en van CashbackXL krijg je dan 1% terug.
Die moet ik even onthouden, ik heb recent bol.com bonnen gekocht via CashbackXL, maar dan krijg je maar 4%. Via jouw manier had ik dus zelfs 6% kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ronzz schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:56:
HomePod gisteravond geupdate maar tot op heden nog geen klimaat opties. iPhone is overigens ook voorzien van de laatste versie. Ik moet vast nog even geduld hebben ;)
Of de stekker er even 1 minuutje uithalen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:49
Dat embargo's lopen laat af voor de HomePod. Of is dat altijd zo laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:34:
Hmm, ik heb toch ook wel een 'buggy-gevoel' bij die temperatuur en vochtigheidssensors.

Ik heb twee HomePod Mini's in stereo-opstelling in huis. Van de week werd van elke HP de door hem/haar gemeten temp en hum weergegeven, maar nu sinds gisteren geeft van een stereo-paar een van de twee geen temp weer en de ander geeft geen vochtigheid weer.
Niet herkenbaar. Al beide Mini’s opnieuw opgestart (via Woning app of even van het stroom halen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
thomastvd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:03:
Dat embargo's lopen laat af voor de HomePod. Of is dat altijd zo laat?
Altijd op de feitelijke releasedatum (de dag dat je ze in de winkel kunt kopen toch?
Ik verwacht dus dat het embargo pas op 3-februari eraf mag.

Ik heb op de dag v.d. aankondiging iig alvast 2 HomePods besteld ter vervanging van de 2 mini's bij de TV in de woonkamer.
Ben erg benieuwd iig.

[ Voor 18% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 27-01-2023 18:24 ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:19:
Niet herkenbaar. Al beide Mini’s opnieuw opgestart (via Woning app of even van het stroom halen)?
Inderdaad, nog niet gedaan. Maar beide sensoren van beide HPM’s werden van de week wel getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:19:
Al beide Mini’s opnieuw opgestart (via Woning app of even van het stroom halen)?
Opnieuw opstarten via de Woning App did the job 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:17
Streaming vraag. Ik heb een abonnement op Qobuz, vooral voor gebruik icm hifi en iPhone app bijv via Carplay. Kan ik nu via de iPhone app naar de nieuwe HomePod streaming. Tot nu toe denk ik van niet en is dit alleen voorbehouden icm Apple Music. Klopt dit?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-07 16:45
mcmiles schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:42:
Streaming vraag. Ik heb een abonnement op Qobuz, vooral voor gebruik icm hifi en iPhone app bijv via Carplay. Kan ik nu via de iPhone app naar de nieuwe HomePod streaming. Tot nu toe denk ik van niet en is dit alleen voorbehouden icm Apple Music. Klopt dit?
Via Airplay zou dat zonder meer moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:17
wvanommen schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:50:
[...]

Via Airplay zou dat zonder meer moeten kunnen.
Dank, het is me helder!

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
meesje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:55:
Wat een verademing is de nieuwe functie dat de HomePod alleen een geluid signaal afspeelt wanneer vi Siri HomeKit devices worden bediend die zich niet in dezelfde kamer bevinden waar de HomePod ook staat.
In HomeKit heb een kamer Voortuin en Tuin. Deze laatste is de tuin achter. Beide kamers heb ik ondergebracht in de zone Buiten. Als ik voorheen zei “Hey Siri, zet de lampen buiten aan” kreeg ik een reactie “Ik heb de lampen in de buiten aan gezet”. Dit klinkt niet echt natuurlijk. :) Het korte geluidssignaal nu vind ik veel fijner.
Wat kunnen mensen toch tegengestelde wensen hebben; jij bent blij dat je van de gesproken reactie van Siri af bent en mijn vrouw mist die gesproken reactie juist heel erg.
Is het ergens in te stellen dat Siri toch weer een gesproken reactie geeft??

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@funske Nee, dat is vanaf 16.3 permanent, ten goede, gewijzigd. Helaas voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
RoRoNL schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:57:
@funske Nee, dat is vanaf 16.3 permanent, ten goede, gewijzigd. Helaas voor sommigen.
Shit happens, zeg ik dan maar. Maar mijn vrouw vind dit minder; zij hoort graag een bevestiging van Siri van wat ze gevraagd had.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Jammer dat HomePod 2023 een levertijd maart hebben. Ik wilde toch een 2e HomePod 2023 bestellen. Maar daar wacht ik nu mee totdat de HomePod 2023 gelijk beschikbaar is.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

pinokkia schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:53:
Jammer dat HomePod 2023 een levertijd maart hebben. Ik wilde toch een 2e HomePod 2023 bestellen. Maar daar wacht ik nu mee totdat de HomePod 2023 gelijk beschikbaar is.
Ik verwacht dat je ze vrijdag op release vast wel kunt krijgen. Ze staan ook gewoon in de pricewatch

product: Apple HomePod (2023)

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 30-01-2023 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:10
Ik denk dat hij zij bedoeld dat de zwarte middernacht al naar begin maart verschoven is bij Apple zelf.
Wit is wel 3-7 feb.

[ Voor 4% gewijzigd door Soepie op 30-01-2023 21:48 ]

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:47

John

🚀

Wanneer gaat de embargo van de grote HomePods eraf? Ik gebruik mijn mini dagelijks en ben wel geinteresseerd in de grotere broer maar wil de eerste impressie eerst afwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Soepie schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:12:
Ik denk dat hij bedoeld dat de zwarte middernacht al naar begin maart verschoven is bij Apple zelf.
Wit is wel 3-7 feb.
Klopt inderdaad de zwarte HomePod 2023 is bij Apple verschoven naar begin maart. Trouwens ik ben een vrouw.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

John schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:10:
Wanneer gaat de embargo van de grote HomePods eraf? Ik gebruik mijn mini dagelijks en ben wel geinteresseerd in de grotere broer maar wil de eerste impressie eerst afwachten.
Ik verwacht geen groot verschil in kwaliteit tussen de nieuwe en oude generatie. Dus reviews van die zullen grotendeels overeen komen. De nieuwe chip is hetzelfde als de Mini en de functionaliteiten zijn gelijk aan de oude HomePod met uitzondering van de extra sensor en dat de Siri animatie nu wat groter is.

Kortom, als er al recensies komen voor het embargo dan lijkt de conclusie mij simpel. Het is een HomePod net als alle andere. Siri is er net zo beperkt op. Hij klinkt lekker. En that’s about it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
John schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:10:
Meestal de dinsdag of woensdag voor release bij zulke lanceringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-07 14:12
Hoop dat vandaag het embargo om 15:00 wordt gelift op de HomePod reviews.
Zou zomaar ook morgen kunnen zijn, maar toch...... :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
En ja hoor!

[ Voor 19% gewijzigd door mprkooij op 31-01-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vktDXuudgJ5SFV78UKDU4x-ggXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odCyuYN4zjeDbp158WuiA22j.jpg?f=fotoalbum_large

Same?

Same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké goeie reviews, dat scheelt weer een paar honderd euro :P

Mooie conclusie van MKBHD ook
If you are such a fan of Apple products and sound quality that you want to hear exactly how bad Siri is.. then this is the speaker for you.

We know Siri sucks but at least Siri sucks seamlessly on a smart speaker that sounds pretty sweet

[ Voor 77% gewijzigd door Donstil op 31-01-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

https://www.macrumors.com/review/homepod/

The Verge's Chris Welch said sound quality is very similar to the original HomePod:

After several days of listening to the new HomePod (both solo and in a stereo pair), I still think its sound signature remains true to the original HomePod. If you were a fan of that speaker, you’ll be satisfied with the second-gen version. Sure, you can hear subtle differences in how music is rendered when comparing both generations side by side with the same track. The newer HomePod might bring out a guitar solo with slightly more emphasis than the original. But the central traits are the same.

The Wall Street Journal's Nicole Nguyen also said the new HomePod sounds the same as the original:

The updated HomePod looks a lot like its discontinued predecessor—and sounds similar, too. I tested the new HomePod, as a single unit and grouped as a stereo pair, in a room that’s roughly 370 square feet. For most tracks, keeping the volume at 30% was enough to fill the space.

If you look at spec sheets comparing the old and new HomePods, you might scratch your head. The new one has a fast processor but fewer built-in microphones and speakers, and supports an older Wi-Fi standard. But in person, the new HomePod sounds and performs the same as the original.

Pocket-lint's Britta O'Boyle was impressed with the new HomePod's sound quality too:

In terms of hardware, there are five tweeters, a "high-excursion woofer" capable of moving an impressive 20mm, and a four-microphone array. It's a slightly different setup to the original HomePod - that had seven tweeters for starters - but the performance is equally excellent. Make no mistake, the HomePod (2nd generation) sounds fantastic.

In the midrange, you get vocals that are detailed, crisp and crystal clear, while at the lower end, the HomePod packs in plenty of bass. It's lovely and deep for its size, while still offering expression and punch. It's not as bassy as the Sonos Five - which is a bigger and more expensive speaker - and HomePod is arguably a little more muddled in the mid-range when playing tracks like Skrillex's Rumble compared to the Five, but it is still very impressive overall - and that is a pretty tricky track to keep up with anyway. You can reduce the bass in the Home app, though we didn't find this necessary.

Engadget's Billy Steele said that while Siri had several shortcomings when the original HomePod was released in 2018, the voice assistant has improved over the years. He also said the new HomePod's two fewer microphones compared to the original did not impact Siri's ability to detect his voice — even in a noisy room:

When we reviewed the original HomePod in 2018, one of our biggest gripes was with Siri’s limited abilities. Sure the speaker sounded good, but the lack of polish with the voice assistant made it seem like a work in progress. Apple has done a lot to improve Siri over the last five years, so a lot of those issues with the original have been fixed.

First, the HomePod, like Siri on your iPhone, is capable of recognizing multiple users. Personal Requests can allow it to peek at your Calendar, Notes, Reminders, Messages, Find My and more when you ask. Plus, HomePod can give each member of your family (up to six people) their unique responses from certain iPhone apps. What’s more, Siri can create recurring home automations without you having to pick up your phone and swipe over to the appropriate app.

Even with fewer microphones to pick up your voice, the new HomePod doesn’t suffer any performance setbacks. It’s just as capable as ever at picking out your voice even in a noisy room.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Dus het is heel simpel: heb je al de eerste versie? Dan hoef je niet te upgraden. Heb je er nog geen? Dan koop je de tweede versie. Ben je prijsbewust bezig? Dan koop je een Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Redondo1982 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:31:
Dus het is heel simpel: heb je al de eerste versie? Dan hoef je niet te upgraden.
Die luchtvochtigheidsensor en notificatie bij Alarm geluiden zoals de Rookmelder zijn het voor mij in ieder geval waard.

Hopelijk komt hij vrijdag binnen en als mijn ervaring net zo positief is gaat de OG de deur uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Greatsword schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:41:
[...]

Die luchtvochtigheidsensor en notificatie bij Alarm geluiden zoals de Rookmelder zijn het voor mij in ieder geval waard.

Hopelijk komt hij vrijdag binnen en als mijn ervaring net zo positief is gaat de OG de deur uit ;)
Ik heb hem ook gewoon blind gekocht hoor. Heb hem niet eens nodig ofzo, maar ja ik vind het wel gaaf ding. Ga weer beetje schuiven met de spullen. Homepod 2023 op kantoor thuis en Homepod Mini naar een regiokantoor ofzo haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb twee paar HP Mini's, maar omdat ik wel wat 'miste' voor naast de TV i.c.m. mijn ATV 4K 2022 heb ik de HP's v2 blind gepre-ordered, maar, wow, is het al vrijdag? Ik hoop dat ik dan mijn beide HP's v2 voor in een stereo-opstelling ga ontvangen.
Ik ken Caleb Denison van Digital Trends niet, maar zijn presentatie heeft mij wel nog enthousiaster gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:41:
[...]

en notificatie bij Alarm geluiden zoals de Rookmelder zijn het voor mij in ieder geval waard.
Ooh wat kan hij daarmee anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:53:
[...]

Ooh wat kan hij daarmee anders dan?
Net als de Mini kan de HomePod v2 deze geluiden herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:59:
[...]

Net als de Mini kan de HomePod v2 deze geluiden herkennen.
Ah oke en wat gaat er dan gebeuren?

Want die alarm meldingen komen nu al via push meldingen op alle mobiele devices in de woning en via audio uit de HomePods.

Of is dat voor als je nog “ouderwetse” rookmelder hebt oid?

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 31-01-2023 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:26:
[...]

Ah oke en wat gaat er dan gebeuren?

Want die alarm meldingen komen nu al via push meldingen op alle mobiele devices in de woning en via audio uit de HomePods.

Of is dat voor als je nog “ouderwetse” rookmelder hebt oid?
Exact dat laatste!
Maar als je al slimme melders hebt, dan voegt het inderdaad niet veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Donstil ja, had hier nog geen slimme rookmelder hangen dus dat scheel ook weer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah got it. Das wel een aardige feature dan inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Is bij iemand de status al veranderd naar verzending wordt voorbereid? Staat bij mij nog steeds op verwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Donstil schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:58:
Ah got it. Das wel een aardige feature dan inderdaad.
Reken maar dat er iemand bij Google Nest zichzelf verslikte in zijn ontbijt toen hij dat nieuws zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-07 13:31
mprkooij schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:39:
Is bij iemand de status al veranderd naar verzending wordt voorbereid? Staat bij mij nog steeds op verwerken :)
Hier ook nog op verwerken. Hopelijk met een beetje geluk snel verandering en voor het weekend (vrijdag 3 feb) binnen! Miste met de HP Mini's in Stereo opstelling toch ook net een beetje vermogen dus ga er blind vanuit dat de Homepod v2 hier voor voldoende spektakel kan zorgen.

Overigens, zijn er hier meer mensen waar het lijkt alsof Siri steeds slechter reageert? In het begin van mijn nieuwe woning en Homepod Mini setup in de woonkamer (3 stuks) reageerde Siri eigenlijk altijd snel en adequaat (we gebruiken Siri voornamelijk voor muziek/radio af te spelen en om Philips Hue verlichting te bedienen). Nu steeds vaker 'wacht even' etc voornamelijk bij muziek afspelen. Of dat we zeggen 'speel q-music af in de woonkamer' en Siri denkt dat we een of andere playlist benoemen en die wil gaan afspelen..

[ Voor 34% gewijzigd door Scrtz op 01-02-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiii schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:12:
[...]

Reken maar dat er iemand bij Google Nest zichzelf verslikte in zijn ontbijt toen hij dat nieuws zag.
Bij Google hadden ze het al gehoord toen een van de gebruikers het er over had, in zijn eigen woonkamer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scrtz schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:07:
Overigens, zijn er hier meer mensen waar het lijkt alsof Siri steeds slechter reageert? In het begin van mijn nieuwe woning en Homepod Mini setup in de woonkamer (3 stuks) reageerde Siri eigenlijk altijd snel en adequaat (we gebruiken Siri voornamelijk voor muziek/radio af te spelen en om Philips Hue verlichting te bedienen). Nu steeds vaker 'wacht even' etc voornamelijk bij muziek afspelen. Of dat we zeggen 'speel q-music af in de woonkamer' en Siri denkt dat we een of andere playlist benoemen en die wil gaan afspelen..
Ja hier is dat ook, geen pijl op te trekken ook.
Ene moment is het snel andere komt ze niet verder dan “wacht even”. Of “de woonkamer lampen reageren niet” als ik het dan direct nog eens doe werkt het wel. Etc.

Siri moeten ze echt even aanpakken bij Apple, anders raakt ze/hij te ver achterop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-07 13:31
Donstil schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:56:
[...]

Ja hier is dat ook, geen pijl op te trekken ook.
Ene moment is het snel andere komt ze niet verder dan “wacht even”. Of “de woonkamer lampen reageren niet” als ik het dan direct nog eens doe werkt het wel. Etc.

Siri moeten ze echt even aanpakken bij Apple, anders raakt ze/hij te ver achterop.
Ja precies, rare is dat ik dat in het begin (lees de eerste maanden dat ik in het huis woonde, vanaf juli) eigenlijk vrijwel niet ervaarde. Alles was lekker snel. Aan de internetverbinding en WiFi dekking ligt het ook niet, 3 AP's allemaal bedraad aangesloten..
Pagina: 1 ... 36 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9