Joe23 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:45:
Hi allemaal! Sinds vandaag eigenaar van een HomePod mini en als het goed is dit weekend een HomePod 1st gen erbij. Nu zit ik met het volgende probleem: de HomePod mini zit op os14.4, maar laat geen update zien. Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt! [Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je een Mac? Want aansluiten met usb-c en dan updaten is het snelste voor deze situatie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Donstil schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:48:
[...]

Heb je een Mac? Want aansluiten met usb-c en dan updaten is het snelste voor deze situatie.
@Joe23 En indien geen Mac met usb-C kun je proberen de Mini opnieuw in te stellen. Wellicht wil dat triggeren om de update binnen te halen.

• Joe23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-04 14:00
Bedankt voor de antwoorden, heb wel een Mac maar zonder usb-c. Zal even een verloopje bestellen en het dan testen. Nogmaals bedankt voor de snelle reacties!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-06 17:29
Toch is niet iedereen enthousiast over een stereopaar. product: Apple HomePod (2023)

Wat kan er in deze setup fout zijn gegaan? In de wetenschap dat het internet louter volstaat met goede reviews.

[Voor 25% gewijzigd door Jeuvie op 03-03-2023 16:51]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:32
Jeuvie schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:49:
Toch is niet iedereen enthousiast over een stereopaar. product: Apple HomePod (2023)

Wat kan er in deze setup fout zijn gegaan? In de wetenschap dat het internet louter volstaat met goede reviews.
Omdat het een knakworst is, die niet weet waar die aan begint. Atmos uit twee luidsprekers…. :F :/ Als je daarover valt, dan begrijp je het principe van atmos niet. Dit is hetzelfde als klagen over de slechte atmos kwaliteit van oordopjes..

Daarnaast is het geen review maar een opsomming van plus en minpunten. De Apple Watch was ook al niet aan hem besteed, zag ik in de lange lijst van “reviews”.

Test wel genoeg devices uit, daar wel hulde voor. _/-\o_

[Voor 14% gewijzigd door TheKerremenke op 03-03-2023 17:02]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1Henk 'm!
Jeuvie schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:49:

Ik zag deze review vorige week toevallig voorbij komen, maar had al mijn bedenkingen. Er lijkt inderdaad best wat fout gegaan te zijn. Even snel mijn kijk op bepaalde punten.

itt reviews voegt stereo pair niks toe bij mij, klinkt nagenoeg hetzelfde
> Dat kan ik me niet voorstellen.

Atmos via o.a. TV+ en Disney+ klinkt niet ruimtelijk, voegt niks toe op de HomePods
> Zou misschien kunnen. Natuurlijk niet te vergelijken met een echte opstellingen. Maar zeker wel concurrerend met een goede soundbar (als ik menig review mag geloven).

Atmos instellingen zeer verspreid (3 plekken!!!) en alle 3 de plekken MOETEN ze aan staan, anders werkt het niet (voor Music dan)
> Twee plekken ken ik: woning app en muziek app, maar de derde plek is mij niet bekend.

eenmaal aan Apple TV gekoppeld als speakers, switch je een keer om naar TV speakers, dan blijft hij je continu zeuren om de HomePods weer terug te zetten als voorkeur
> Tja, als je ze als standaard output instelt, krijg je dit. Andersom werkt wel goed. Dus niet standaard output+handmatig wisselen.

geen enkele EQ mogelijkheid op het apparaat zelf (alleen via Music app op iOS/macOS)
> Dat zou nog een aardige verbetering zijn, maar is denk niet (op dit moment) conform Apple filosofie.

geluidskwaliteit is gewoon absoluut niet beter dan Sonos, sterker nog: mijn IKEA Symfonisk speaker/lamp van €169 klinkt veel beter!
> Dit geloof ik niet.

geen enkele optie met Windows/Android apparaten (we leven in 2023 Apple!)
> Tja, ook niet conform Apple filosofie. Je kiest met een HomePod bewust voor het Apple eco systeem.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Vind het vooral wel fraai dat “stereo pair mogelijk” als pluspunt gemarkeerd staat en het eerste minpunt dan is “itt reviews voegt stereo pair niks toe bij mij

Dan weet je eigenlijk al dat de rest van de “review” er niet toe gaat doen.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23
Ik heb me ook verbaasd over deze ‘review’. Wat een kul.

Edit: ‘jammer’ dat de reviewer de mogelijkheid tot het geven van opmerkingen heeft uitgeschakeld….

[Voor 47% gewijzigd door RicoK op 03-03-2023 19:37]

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:44
Donstil schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:27:
[...]

Ah goed om te weten.

Ja dat laatste hoop ik ook, vooral hopen wat het zou mij niets verbazen als Apple met tvOS17 de stekker uit de originele HomePod trekt om zo meer nieuwe te verkopen.
Niet verbazen maar wel verafschuwen. Die OG is een prima product en heeft best geld gekost, die wil ik nog lang gebruiken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1Henk 'm!
No Hands schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:12:
[...]

Niet verbazen maar wel verafschuwen. Die OG is een prima product en heeft best geld gekost, die wil ik nog lang gebruiken.
Dat zal ook wel kunnen, alleen dan zonder nieuwe features/Os Updates.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:35

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Tja, het is toch prima als iemand een negatieve review plaatst? Het is altijd subjectief en je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Het lijkt me wat verspilde energie om je druk te gaan maken om een willekeurige review waar je het niet mee eens bent.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Het is ook verspilde energie om je steeds bezig te houden met wat verspilde energie is joh :+

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 14:48
Is het (inmiddels) mogelijk om een stereopaar te maken van een homepod en mini?

Ik heb 2 mini's en ben aan het overwegen de homepod er bij te halen.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Rebel-Rebel schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:18:
Is het (inmiddels) mogelijk om een stereopaar te maken van een homepod en mini?

Ik heb 2 mini's en ben aan het overwegen de homepod er bij te halen.
https://support.apple.com...epod/apd1ed62a52a/homepod

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 14:48

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Rebel-Rebel schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:22:
[...]

Ja die zag ik en het kan dus nog steeds niet, top.
Is ook logisch toch er zit totaal verschillende hardware in dus dat zou nooit goed kunnen klinken.

Ming-Chi heeft weer in zijn glazenbol gekeken: Apple to Launch Redesigned HomePod With 7-Inch Display in 2024

Los van dat vind ik de mockup die hierbij zit best wel nice eigenlijk. Zo wil ik er wel eentje.

Donstil schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:56:
Ming-Chi heeft weer in zijn glazenbol gekeken: Apple to Launch Redesigned HomePod With 7-Inch Display in 2024

Los van dat vind ik de mockup die hierbij zit best wel nice eigenlijk. Zo wil ik er wel eentje.

[Afbeelding]
Haha, ik hoop eerlijk gezegd niet dat dit op de markt komt. Die andere met een iPad geplakt op een grote HomePod hoop ik ook niet. :)
Waarschijnlijk kunnen we na release 10 jaar wachten totdat andere spelers (Teams, Whatsapp, etc.) ondersteuning krijgen. :)

Maar ach, we zullen het allemaal wel zien.
meesje schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:02:
[...]

Haha, ik hoop eerlijk gezegd niet dat dit op de markt komt. Die andere met een iPad geplakt op een grote HomePod hoop ik ook niet. :)
Waarschijnlijk kunnen we na release 10 jaar wachten totdat andere spelers (Teams, Whatsapp, etc.) ondersteuning krijgen. :)

Maar ach, we zullen het allemaal wel zien.
De mock-up met een iPad heb ik niet meer helemaal helder moet ik eerlijk zeggen. Is dat deze:
want deze vind ik ook wat minder.

Externe support is voor mijn persoonlijke gebruik niet zo spannend denk ik, zit toch al in het eco systeem en gebruik van externe diensten die hierop zouden kunnen is te verwaarlozen.

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-06 22:31
Mmm beetje aant twijfelen om een (of 2) homepods te kopen.

Momenteel heb ik een Sonos Beam Gen2 en 2 one Sl’s.
We zaten rechtover de tv met de beam onder de tv en one sl naast ons.

Hebben onze woonkamer nu een beetje herschikt waardoor we vanuit een hoek naar onze tv kijken.
De tv hangt dus plat tegen de muur als we geen tv kijken en als we tv kijken draaien we deze ongeveer 40graden naar ons toe.

De sonos beam staat echter op de tv kast dus geeft klank recht vooruit en vind niet echt een geschikte plaats om de one sl’s te plaatsen…

Zorgt 1 HomePod als voor een grote verbetering in klank bij tv kijken via  tv 4K?
Of is een stereopaar meer aan te raden?
2 homepods kan ik nog wel een plaats geven zodat ze links en rechts ongeveer op zelfde afstand van ons staan….

Uiteraard weet ik wel dat het niet hetzelfde zal geven als 1 beam met 2 surrounds maar als het genoeg power geeft bij bvb ontploffingen in films en toch beetje effect bij een wagen die van ene kant naar andere kant rijdt ben ik al blij.

Xbox Gamertag: Urbanus4809

• RicoK
@Snakefoodjah Ga voor een stereopaar, 100%!!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:52:
@meesje we gebruiken hier alleen Apple Music, maar bedenk mij nu dat het verschil met het oude huis (situatie toen het nog goed werkte) met een andere router was dus binnenkort denk ik die weer is terug zetten en hopelijk werkt het dan wel goed.
Eindelijk is tijd gemaakt om de standaard tmobile router te vervangen voor m'n eigen Asus router, en nu blijven alle 4 de homepod mini's alles netjes afspelen zonder dat er af en toe 1tje wegvalt :)
Dus blijkbaar staat / gaat er iets niet goed met de tmobile router.
Ook lijkt het erop dat dus de Appletv een ander soort verbinding maakt met de homepods (misschien buiten de router om ivm latency?) aangezien het afspelen via de Appletv wel altijd prima werkte.

Strava

Acties:
  • +2Henk 'm!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:32
Handig dat je de HomePod ook kan updaten als je niet thuis bent via de Home app op je iPhone. Jammer dat hetzelfde niet kan met de Apple TV.

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:24
L23 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:40:
Handig dat je de HomePod ook kan updaten als je niet thuis bent via de Home app op je iPhone. Jammer dat hetzelfde niet kan met de Apple TV.
Nu je het zegt dat zou briljant zijn.

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 19:29
grrrrr. al vaker over gehad hier maar nog geen oplossing. Hoe krijg je hetgeen je afspeelt via de homepods van de telefoons en ipads van de andere gezinsleden of zelfs mensen die op je thuisnetwerk wifi zitten??!!
Gentleman schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:05:
grrrrr. al vaker over gehad hier maar nog geen oplossing. Hoe krijg je hetgeen je afspeelt via de homepods van de telefoons en ipads van de andere gezinsleden of zelfs mensen die op je thuisnetwerk wifi zitten??!!
Niet. Helaas.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 11:47
Sinds gisteren hier een nieuwe Homepod ter vervanging van mijn Homepod mini (deze gaan richting slaapkamers. Mooi ding, maar jammer van die bass. Die is soms te zwaar en wanneer je die setting in de software gebruik, te licht. Hopelijk gaan ze nu wat meer standen invoeren.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• RicoK
Rhodan schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:19:
Sinds gisteren hier een nieuwe Homepod ter vervanging van mijn Homepod mini (deze gaan richting slaapkamers. Mooi ding, maar jammer van die bass. Die is soms te zwaar en wanneer je die setting in de software gebruik, te licht. Hopelijk gaan ze nu wat meer standen invoeren.
Ik lees daar meer over, maar ik herken dat in het geheel niet.

Je schrijft dat je een nieuwe HP hebt. Heb je er (maar) een of een stereopaar? Ik heb die van mij in stereo. Kan dat er mee te maken hebben?

• Rhodan
RicoK schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:52:
[...]

Ik lees daar meer over, maar ik herken dat in het geheel niet.

Je schrijft dat je een nieuwe HP hebt. Heb je er (maar) een of een stereopaar? Ik heb die van mij in stereo. Kan dat er mee te maken hebben?
Dat zou kunnen, de onze staat solo.
Bij instelling > Equalizer stond meer lagere tonen aan, nu uit gezet dit lijkt effect te hebben.
Voor nu best tevreden.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:09

Toppe

Oké ✅

Wij kijken TV via een beamer en de Apple TV staat op de HomePod gekoppeld. Nu wil vrouwlief graag ook de Nintendo switch op groot scherm kunnen aansluiten. We zitten dan alleen met het geluid.

Iemand hier een oplossing voor?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rhodan
Toppe schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:40:
Wij kijken TV via een beamer en de Apple TV staat op de HomePod gekoppeld. Nu wil vrouwlief graag ook de Nintendo switch op groot scherm kunnen aansluiten. We zitten dan alleen met het geluid.

Iemand hier een oplossing voor?
In de instellingen van Apple TV bij Video en audio en dan Audio-Uitvoer heb je een optie audioretourkanaal. Dat zou moeten werken wanneer je de switch via HDMI arc aan hebt gesloten.

Rhodan schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:51:
[...]

In de instellingen van Apple TV bij Video en audio en dan Audio-Uitvoer heb je een optie audioretourkanaal. Dat zou moeten werken wanneer je de switch via HDMI arc aan hebt gesloten.
ARC werkt alleen vanaf de Apple TV 4K gen2. Daarnaast moet de beamer ARC ondersteunen. Ik weet niet of dit bij beamers ook al redelijk gangbaar is.

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 17:56
Mmm de atv op de e arc aansluiting van de tv prikken en de overige hdmi apparaten gaan dan toch gewoon over de homepods ? Tenminste hier thuis wel.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:58:
[...]

ARC werkt alleen vanaf de Apple TV 4K gen2. Daarnaast moet de beamer ARC ondersteunen. Ik weet niet of dit bij beamers ook al redelijk gangbaar is.
Het heeft bij een beamer wat minder toegevoegde waarde omdat die niet gemaakt zijn om met audio om te gaan. Daarbij blijven ze een beetje in het jaar kruik leven: alles gaat via een versterker.

Zelf heb ik de EH-TW7000 en daar noemen ze geen waarde bij de HDMI, ik ga er dus vanuit dat dit 1.3 ofzo zal zijn.

• Rhodan
Rhodan schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Bij instelling > Equalizer stond meer lagere tonen aan, nu uit gezet dit lijkt effect te hebben.
Voor nu best tevreden.
Dit deed niet veel, bass was nog steeds (voor mij) te veel en met de setting, minder bass, te hol.
Nu Dolby Atmos (tip via WWW) uitgezet en dit lijkt een beter effect te hebben.

Rhodan schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Voor nu best tevreden.
Waar heb je dit gedaan? Via Woning app > HomePod > Audio-instellingen zie ik Verminder lage tonen. Ik zie dus nergens Equalizer en al helemaal niet ‘meer lagere tonen’ welke uitgezet moet worden.
Rhodan schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:15:
[...]

Dit deed niet veel, bass was nog steeds (voor mij) te veel en met de setting, minder bass, te hol.
Nu Dolby Atmos (tip via WWW) uitgezet en dit lijkt een beter effect te hebben.
Hoe via www?

• Rhodan
meesje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:42:
[...]

Waar heb je dit gedaan? Via Woning app > HomePod > Audio-instellingen zie ik Verminder lage tonen. Ik zie dus nergens Equalizer en al helemaal niet ‘meer lagere tonen’ welke uitgezet moet worden.
Iphone > Instellingen > Equalizer

Rhodan schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:53:
[...]

Iphone > Instellingen > Equalizer
Ah, heeft dat effect op het gedrag van de HomePod? Deze pakt toch zelfstandig de stream op? Ook al heb je deze gestart vanaf idevice. Nu ik dit type, ik ga uit van Apple Music, maar dat hoeft natuurlijk niet.
De detailed guide beschrijft de stappen via de Woning app. Niks toch via het www? Met dit laatste lees ik www als zijnde url, maar wellicht bedoel je iets anders. Of ik lees er over heen.

Terugkomend op mijn vorige reactie. Ik vermoed dat je wel AM gebruikt. Zelf vind ik het best onduidelijk op hoeveel plekken je geluidsinstellingen kunt en wat hier (mogelijk) het effect van is.

• Rhodan
meesje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:07:
[...]

De detailed guide beschrijft de stappen via de Woning app. Niks toch via het www? Met dit laatste lees ik www als zijnde url, maar wellicht bedoel je iets anders. Of ik lees er over heen.

Terugkomend op mijn vorige reactie. Ik vermoed dat je wel AM gebruikt. Zelf vind ik het best onduidelijk op hoeveel plekken je geluidsinstellingen kunt en wat hier (mogelijk) het effect van is.
World Wide Web en ik gebruik idd AM.
Apple is af en toe best een puzzel en eigengereid.
Hopelijk komen ze nog een keer met een update en met wat meer mogelijkheden voor personalisering voor geluidsinstelling.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:25
Je kunt de Homepod dus gebruiken als handsfree speaker bij telefoongesprekken. Heel handig, zeker als je met meerdere mensen bent is iedereen veel beter verstaanbaar.

Maar dit lijkt niet te werken met Facetime video. Als ik een lopende Facetime call heb met video, dan kan ik geen ander audio-apparaat kiezen dan de normale speaker van de iPhone. Als ik alleen Facetime Audio gebruik dan werkt het wel, maar als ik dan tijdens het gesprek de camera erbij aan doe, dan komt het geluid ineens weer uit de iPhone.

Heeft iemand misschien een tip? Ik moet met een groepje Facetimen met iemand die thuis zit en met de Homepod midden op tafel is iedereen goed verstaanbaar, maar ik wil ook graag dat diegene ons kan zien...

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@PhilipsFan De Homepods voorzien in deze functie enkel en alleen in audio. FaceTime Video wordt daarom niet aangeboden via de Homepods; dan zou het beeld los van de audio moeten worden weergegeven en het risico dat beeld en geluid niet meer synchroon lopen is dan levensgroot.
Rhodan schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:40:
[...]

World Wide Web en ik gebruik idd AM.
Apple is af en toe best een puzzel en eigengereid.
Hopelijk komen ze nog een keer met een update en met wat meer mogelijkheden voor personalisering voor geluidsinstelling.
Ah sorry. Verkeerd gelezen. Ik had www geïnterpreteerd als je dat via een of andere url settings kon aanpassen op de HomePod. Dat vond ik al niet des Apple’s.

• PhilipsFan
  • Laatst online: 00:25
RoRoNL schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:58:
@PhilipsFan De Homepods voorzien in deze functie enkel en alleen in audio. FaceTime Video wordt daarom niet aangeboden via de Homepods; dan zou het beeld los van de audio moeten worden weergegeven en het risico dat beeld en geluid niet meer synchroon lopen is dan levensgroot.
Ik snap het, maar wel weer typisch Apple. Ik heb liever dat ik iedereen goed kan verstaan en dat het dan niet meer helemaal synchroon loopt. Dus om het dan maar helemaal onmogelijk te maken...

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-05 10:29
Ik heb een Apple TV 4K gen 1 en wil twee HomePods gen 2 als stereo paar gaan gebruiken. Ga ik iets missen qua geluid als ik de HomePods gen 2 ivm met de Apple TV 4K gen 1 ga gebruiken?
Viresh87 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:13:
Ik heb een Apple TV 4K gen 1 en wil twee HomePods gen 2 als stereo paar gaan gebruiken. Ga ik iets missen qua geluid als ik de HomePods gen 2 ivm met de Apple TV 4K gen 1 ga gebruiken?
Ik snap je vraag niet. Je moet toch minimaal aangeven t.o.v. wat je mogelijk iets gaat missen?

• Viresh87
meesje schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:27:
[...]

Ik snap je vraag niet. Je moet toch minimaal aangeven t.o.v. wat je mogelijk iets gaat missen?
Ik bedoel als je het vergelijkt met een nieuwere versie Apple TV 4K gen 2 of gen 3. Ik heb op dit moment een gen 1, zou ik een gen 2 of 3 moeten aanschaffen of is dat niet perse nodig.
Viresh87 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:56:
[...]

Ik bedoel als je het vergelijkt met een nieuwere versie Apple TV 4K gen 2 of gen 3. Ik heb op dit moment een gen 1, zou ik een gen 2 of 3 moeten aanschaffen of is dat niet perse nodig.
Het enige verschil is dat je bij HomePods i.c.m. een gen2 of gen3 eARC kunt gebruiken.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
PhilipsFan schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:19:
[...]

Ik snap het, maar wel weer typisch Apple. Ik heb liever dat ik iedereen goed kan verstaan en dat het dan niet meer helemaal synchroon loopt. Dus om het dan maar helemaal onmogelijk te maken...
Niet eens, en eens met apple. Apple moet die kwaliteit bewaken. Ofwel werkt het 100% goed, ofwel begin je er niet aan. Dat is waarom ik apple koop en apprecieer. Mogelijk out of sync video-audio is mega irritant, dat wil je gewoon vermijden.

Het kan vast wel, maar er is geen resource in gestoken om het goed te doen, dus dan maar niet.

Dit soort toestanden is een van de USP van apple en waarom ik veel apple spul heb. De half werkende jank laten ze maar aan iemand anders, daar is sowieso al meer van te vinden dan me lief is.

Koop dan gewoon een bedraadde goede micro op de line-in en gebruik die als invoer voor facetime. Om nu een 300 euro kostende speaker neer te zetten voor wat compressed audio van een IP voice call is ook overkill...

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 19:29
grrr mijn Apple tv (A1625, OS 16.4) kan geen verbinding meer maken met geen enkele homepod. krijg de melding 'Geen verbinding mogelijk met 'naam homepod'

beiden herstart maar geen resultaat. wie o wie ook en vooral wie tips??

edit
en ik krijg de melding iCloud vereist
Voor Airplay 2 en HomeKit is een iCloud-aacount vereist.

terwijl ik al ingelogd ben

[Voor 22% gewijzigd door Gentleman op 11-04-2023 12:40]

• Viresh87

Hoe hebben jullie de HomePods als stereo paar geplaatst? Heb ze nu wat naar voren staan, maar vind het zelf mooier als ze wat naar achteren staan. Heeft dat verder nog invloed op het geluid als ik ze naar achteren zet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RicoK
Viresh87 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:01:
Heeft dat verder nog invloed op het geluid als ik ze naar achteren zet?
Probeer het eens uit, kleine moeite lijkt mij en laat het ons weten 😜😊.

Ik heb die van mij bijna tegen de muur staan, dus meer naar achteren en zie/heb geen reden om de positie te gaan veranderen.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:44
Zoals met alle speaker staan die het liefst >50cm van de muur af.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Radiodurans schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:39:
Zoals met alle speaker staan die het liefst >50cm van de muur af.
In dit geval niet helemaal waar:

Dankzij ruimtedetectie kan HomePod automatisch inschatten waar hij in een kamer staat. De ingebouwde microfoons luisteren naar weerkaatsingen vanaf de muren. En het geluid wordt daar vervolgens op afgestemd, zodat alles altijd perfect klinkt. Waar je HomePod ook staat.

@Viresh87 zie ook:

Geluid dat je omringt.

Ruimtelijke audio zorgt voor een heel nieuwe brede en gelaagde klank.1 De bundelvormende tweeters richten primaire geluiden, zoals de zangpartij, naar het midden van de kamer. Andere geluiden, bijvoorbeeld de begeleiding door de band, worden via de muren weerkaatst. Dus waar je ook naar luistert, je gaat er altijd helemaal in op.

Past de akoestiek in real time aan.

Apple silicon maakt in HomePod allerlei innovaties op het gebied van computational audio mogelijk. Zoals complexe realtime berekeningen om het geluid te finetunen, voor een maximaal dynamisch bereik en optimale akoestische prestaties.

https://www.apple.com/nl/homepod-2nd-generation/

• Radiodurans
Uiteraard helpt de slimme techniek met microfoons van de HomePods om de speakers zo goed mogelijk aan te passen aan de akoestiek van de ruimte (als ze dat ook nu eens deden met de bass :X ) maar een betere uitgangssituatie is het halve werk.

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 17:51
Viresh87 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:01:
Hoe hebben jullie de HomePods als stereo paar geplaatst? Heb ze nu wat naar voren staan, maar vind het zelf mooier als ze wat naar achteren staan. Heeft dat verder nog invloed op het geluid als ik ze naar achteren zet?
Uit de HomePod gebruikers-handleiding: https://support.apple.com...epod/apdd878f126c/homepod
Voor de beste surround sound met je HomePod plaats je de luidspreker binnen 25 centimeter van een muur en zo dicht mogelijk bij het midden van je tv. Als je een HomePod-stereopaar gebruikt, zet je de luidsprekers aan weerskanten van de tv. Voor een optimale surround sound zet je de HomePod-luidsprekers ongeveer 1,2 meter uit elkaar.

• Radiodurans
Ah oké, dan had ik het mis bij de wens voor surround geluid :F
Is er al een pyromaantje die dit getest heeft? :)
nieuws: Apple HomePods kunnen notificatie versturen als rookmelder afgaat
Ik dacht dat deze functie overigens al actief was. Niet dus.

[Voor 11% gewijzigd door meesje op 18-04-2023 21:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-lex
  • Nu online
meesje schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:03:
Ik ben vooral benieuwd of de homepod het verschil tussen m’n rookmelder en m’n schoonmoeder kan herkennen. Ik heb niet zo’n trek in al die false-positives. ;) :+

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:51
Kreeg vanmorgen deze pop up.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:03:
Je kan ook gewoon op de test knop drukken :D

Toppe schreef op woensdag 19 april 2023 @ 06:54:
[...]

Je kan ook gewoon op de test knop drukken :D
Haha. Dat weet ik ook wel. Vandaar smiley gebruik.
Hier ook! Gisteravond kon ik de genoemde instelling (Veiligheid en beveiliging) nog niet vinden.

[Voor 3% gewijzigd door meesje op 19-04-2023 07:56]

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je (nog) geen deurbel kan herkennen (dat kan mijn iPhone geloof ik wel).

Mijn use case is een beetje: Voordeur zit beneden (echt?!) en daar staat vlakbij een Homepod. Onze huiskamer is op de tussen verdieping en mijn kantoor zelfs op de zolder verdieping. Op alle verdiepingen staan Homepods maar, ik hoor de deurbel dus niet behalve als ik er vlakbij ben. Zou dus ideal zijn als de Homepod dicht bij de voordeur het bel signaal zou horen en een notificatie zou sturen.

Helaas is het een huur woning met (centraal) intercom systeem van het gebouw dus zelf er iets aan sleutelen mag niet.

Nu zit ik wel ineens te denken, zijn er niet gewoon Homekit geluid sensors
ex87 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:24:
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je (nog) geen deurbel kan herkennen (dat kan mijn iPhone geloof ik wel).

Mijn use case is een beetje: Voordeur zit beneden (echt?!) en daar staat vlakbij een Homepod. Onze huiskamer is op de tussen verdieping en mijn kantoor zelfs op de zolder verdieping. Op alle verdiepingen staan Homepods maar, ik hoor de deurbel dus niet behalve als ik er vlakbij ben. Zou dus ideal zijn als de Homepod dicht bij de voordeur het bel signaal zou horen en een notificatie zou sturen.

Helaas is het een huur woning met (centraal) intercom systeem van het gebouw dus zelf er iets aan sleutelen mag niet.

Daarvoor heb je een HomeKit compatible deurbel nodig (bv Aqara G4) of een homebridge oplossing. Zelf heb ik mijn Ring deurbel gekoppeld via homebridge aan HomeKit. Wanneer er aangebeld wordt, hoor ik ook geluid via mijn HomePod. Helaas zit hier wel wat vertraging in. Ik vermoed dat met een dedicated HomeKit deurbel beter werkt.

• ex87
  • Nu online
meesje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:43:
[...]

Daarvoor heb je een HomeKit compatible deurbel nodig (bv Aqara G4) of een homebridge oplossing. Zelf heb ik mijn Ring deurbel gekoppeld via homebridge aan HomeKit. Wanneer er aangebeld wordt, hoor ik ook geluid via mijn HomePod. Helaas zit hier wel wat vertraging in. Ik vermoed dat met een dedicated HomeKit deurbel beter werkt.
Dat kan helaas niet doordat we een scherm in de gang hebben, we wonen in een gebouw met zowel woningen als appartementen met een centrale hal, onze eigen voordeur zit pas op de 3de verdieping van het gebouw.

Als ik de deurbel daar zou vervangen hoor/zie ik het nog niet als er bij de centrale voordeur wordt aangebeld.
ex87 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:46:
[...]

Dat kan helaas niet doordat we een scherm in de gang hebben, we wonen in een gebouw met zowel woningen als appartementen met een centrale hal, onze eigen voordeur zit pas op de 3de verdieping van het gebouw.

Als ik de deurbel daar zou vervangen hoor/zie ik het nog niet als er bij de centrale voordeur wordt aangebeld.
Aha, helder!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

meesje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:55:
[...]

Hier ook! Gisteravond kon ik de genoemde instelling (Veiligheid en beveiliging) nog niet vinden.
Bij de instellingen van je Homepod (mini) staat nu een extra optie: Geluidsherkenning > Rook- en koolmonoxidemelder

Deze kun je met een schuifje aan- of uitzetten met daaronder de homepods die in je huis staan en daar kun je ze nog afzondelijk aan- of uitzetten per homepod.

Ik hoop in de toekomst dat hier ook nog een schuifje komt met een optie Deurbel. Vooral in de zomer als wij buiten in de tuin zitten, is dat handig. Vaak horen we de deurbel niet. Een notificatie zou dan handig zijn.

XBL: MRE Inc

MRE-Inc schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:33:
[...]

Bij de instellingen van je Homepod (mini) staat nu een extra optie: Geluidsherkenning > Rook- en koolmonoxidemelder

Deze kun je met een schuifje aan- of uitzetten met daaronder de homepods die in je huis staan en daar kun je ze nog afzondelijk aan- of uitzetten per homepod.

Ik hoop in de toekomst dat hier ook nog een schuifje komt met een optie Deurbel. Vooral in de zomer als wij buiten in de tuin zitten, is dat handig. Vaak horen we de deurbel niet. Een notificatie zou dan handig zijn.
Mooie toevoeging! Dus zowel op woning als HomePod niveau een instelling. Idem voor de gong functie.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

meesje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:38:
[...]

Mooie toevoeging! Dus zowel op woning als HomePod niveau een instelling. Idem voor de gong functie.
Klopt. Je kan idd ook de woning app openen en dan rechtsboven op de 3 puntjes drukken en naar woninginstellingen gaan. Daar staat een extra optie: Veiligheid en beveiliging waar je weer alles voor de gehele woning kan instellen.

XBL: MRE Inc

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 17:56
Ik kreeg die optie niet , na herstart van de homepods kwam de nieuwe optie tevoorschijn.

• B-lex
  • Nu online

Als je nou zorgt dat je deurbel het geluid van een rookmelder maakt… :)
meesje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:43:
[...]

Ik heb nu ook Homebridge (HOOBS dan) voor een doorbel in HomeKit en daarmee ook iets van delay (2a3seconden schat ik).

Is dat met een HomeKit deurbel beter? Want die heb ik nou nog nergens in het wild gezien, lijkt niet echt van de grond te komen.

Donstil schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:50:
[...]

Ik heb nu ook Homebridge (HOOBS dan) voor een doorbel in HomeKit en daarmee ook iets van delay (2a3seconden schat ik).

Is dat met een HomeKit deurbel beter? Want die heb ik nou nog nergens in het wild gezien, lijkt niet echt van de grond te komen.
Je vraag kan ik niet beantwoorden. Ik zit nog met een Ring/homebridge combi. Het uiterlijk vind ik niet echt mooi, maar de Aqara G4 lijkt me wel interressant: redelijke prijs en secure video ondersteuning. Mijn hoop is dat deze sneller communiceert met de HomePod. Wellicht kan een Aqara G4 gebruiker hier wat over roepen. In het xiaomi/Aqara topic zijn er al wat tweakers die deze deurbel met HomeKit gebruiken.

• Phoolie
  • Laatst online: 02-06 15:55

Zit er wel een losse bel aan vast? Anders zou je wellicht nog iets kunnen fabriceren met een sensor die reageert op trilling ofzo.

• ex87
  • Nu online
B-lex schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:23:
[...]

Als je nou zorgt dat je deurbel het geluid van een rookmelder maakt… :)
_/-\o_ fantastisch idee haha
Phoolie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:04:
[...]

Zit er wel een losse bel aan vast? Anders zou je wellicht nog iets kunnen fabriceren met een sensor die reageert op trilling ofzo.
Nee maar, het schijnt dat er wel een poort op zit waar je een signaal naar kan sturen als de deur bel gaat. Er is zelfs een wifi module voor maar helaas verkopen ze die niet aan particulieren :( er is wel een nieuwere versie (met wifi) maar daar wordt de verhuurder denk ik niet vrolijk van (het is een centraal systeem met ~100 woningen): https://www.vercoma.nl/pr...te-edition-iplus-iplusbus

In de handleiding staat zoiets als 'ext ring signal': https://www.vercoma.nl/me...uiting-tbr-en-mistral.pdf vraag me af of ik daar wat mee kan..

[Voor 8% gewijzigd door ex87 op 19-04-2023 13:25]

meesje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:57:
[...]

Je vraag kan ik niet beantwoorden. Ik zit nog met een Ring/homebridge combi. Het uiterlijk vind ik niet echt mooi, maar de Aqara G4 lijkt me wel interressant: redelijke prijs en secure video ondersteuning. Mijn hoop is dat deze sneller communiceert met de HomePod. Wellicht kan een Aqara G4 gebruiker hier wat over roepen. In het xiaomi/Aqara topic zijn er al wat tweakers die deze deurbel met HomeKit gebruiken.
Nee ik ook niet, daarom ben ik wel benieuwd naar de werking ervan.
een Aqara deurbel zou ik nooit aan mijn gevel hangen, ik heb wat van die Aqara sensoren en als je ziet hoeveel verbinding de Hub maakt naar ip adressen buiten de EU (ik blok dat uiteraard) dan denk je daar wel twee keer over na 8)7

Edit: Als de HomePod nou het geluid van mijn bel kan oppakken ben ik daar ook wel mee geholpen denk ik.
Dan zou ik weer terug gaan naar een analoge bel maar dan zelf een veilige camera monteren ergens.

[Voor 11% gewijzigd door Donstil op 19-04-2023 13:53]

• remmuz
  • Laatst online: 07:55
Donstil schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:52:
[...]

een Aqara deurbel zou ik nooit aan mijn gevel hangen, ik heb wat van die Aqara sensoren en als je ziet hoeveel verbinding de Hub maakt naar ip adressen buiten de EU (ik blok dat uiteraard) dan denk je daar wel twee keer over na 8)7
Je hoeft de Aqara deurbel niet aan een Aqara hub te koppelen. Je kunt hem direct aan Homekit toevoegen.
Je mist dan een paar instellingen, maar gezichtsherkenning en overige functionaliteit werkt gewoon.
remmuz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:26:
[...]

Je hoeft de Aqara deurbel niet aan een Aqara hub te koppelen. Je kunt hem direct aan Homekit toevoegen.
Je mist dan een paar instellingen, maar gezichtsherkenning en overige functionaliteit werkt gewoon.
Ooh dat scheelt misschien wel ja, als er dan niet alsnog ander verkeer is natuurlijk.

remmuz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:26:
[...]

Dan kan volgens mij ook met de G2H (pro) camera’s. Het zal me overigens niet verbazen dat deze zelfstandig hun weg naar huis weten te vinden. :)

@Donstil Privacy blijft altijd wel een dingetje. Het mooiste zijn produkten zoals van Eve. Deze kunnen alleen maar direct gekoppeld worden aan HomeKit. Eve heeft wel indoor en outdoor camera’s, maar ik heb nog niks voorbij zien komen dat ze aan de slag gaan met een deurbel. De enige betaalbare oplossing is Logitech, maar valt deze niet uit wanneer de deurbel vrij veel met zonlicht te maken krijgt?

[Voor 30% gewijzigd door meesje op 19-04-2023 15:47]

• Ronvgs
Nog iets nieuws ontdekt.
Ik heb enkele scènes in de Home app die een radio station op de HomePod afspelen.
Klik je er nog een keer op stopt het weer. Erg handig.
Hou ook eens lang je vinger op alle luidsprekers in de Home App.

[Voor 16% gewijzigd door Ronvgs op 19-04-2023 16:15]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ronvgs schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:06:
Nog iets nieuws ontdekt.
Ik heb enkele scènes in de Home app die een radio station op de HomePod afspelen.
Mis ik wat? :?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:46:
[...]

Dat is toch geen scène?
Z’n laatste zin :9

Nu ben ik ook wel benieuwd.
Of moet ik het op alle luidsprekers tegelijk doen 🙃

• Aiii
  • Laatst online: 10:32

Aiii

何これ

Ron bedoelde dit

Maar het is allemaal wat omslachtig, je kan gewoon tegen Siri zeggen dat ze overal moet stoppen met spelen en dan hoef je geen apps te gebruiken.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 19:20
Ronvgs schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:06:
Nog iets nieuws ontdekt.
Nieuw? Wat is er nieuw dan?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Serena schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:16:
[...]

Nieuw? Wat is er nieuw dan?
Nieuw kan ook betekenen dat diegene niet wist dat het kon. Dat is denk ik het geval.

• Ronvgs
meesje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:36:
[...]

Nieuw kan ook betekenen dat diegene niet wist dat het kon. Dat is denk ik het geval.
Nee wist ik nog niet. :)
Zelf zou ik het wel fijn vinden als je via HomeKit de Apple TV kan uitzetten en zodoende kan opnemen in scènes en automations.
Sorry, ik dacht dat we in het HomeKit topic zaten.

[Voor 23% gewijzigd door meesje op 19-04-2023 20:47]

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:40
Ik heb thuis alleen een Homepod OG staan, maar toch de "Sound Recognition" option aangezet. Nu schertste mijn verbazing dat ik gisteren een melding kreeg dat de timer van de oven afgaat... Kennelijk werkt het ook (gedeeltelijk?) op de oude homepod.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Phoolie
  • Laatst online: 02-06 15:55
ex87 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:23:
[...]

_/-\o_ fantastisch idee haha

[...]

In de handleiding staat zoiets als 'ext ring signal': https://www.vercoma.nl/me...uiting-tbr-en-mistral.pdf vraag me af of ik daar wat mee kan..
Klinkt wel als iets waar wellicht een oplossing mee mogelijk is.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 18:29
Lees in dit topic veel berichten over een te aanwezige bass. Ik was dus wel benieuwd wat me te wachten stond toen ik de HomePod kocht als vervanging van een Sonos One.

Moet eerlijk zeggen: de geluidskwaliteit valt me wat tegen, en de bass helemaal. Wellicht is het gewenning aan de Sonos, maar het geluid uit de HomePod is vrij dun, veel hoog, weinig bass. Wel wat ruimtelijker maar vind het niet perse mooier.

Ik stream via AirPlay met zowel Spotify als Apple Music. Bij AM staat Dolby Atmos inmiddels uit. Ook “reduce bass” staat natuurlijk uit.

Doe ik verder nog iets fout of is dit gewoon wat het is?

PSN: Sluuz

• RicoK
@Sluuz Ik kan me daar zo niet in vinden. Geluid(sbeleving) is subjectief, maar omdat ik een Marantz versterker met een paar fijne zuilluidsprekers was gewend denk ik wel te weten hoe geluid kan/moet klinken.

Ik heb een paar HP Mini’s voor elders in huis en een paar HP’s 2023 voor in de woonkamer naast de TV. Iedere keer weer verbaas ik mij over de prachtige en krachtige hoeveelheid geluid deze dingen kunnen produceren. Gisteren had ik Apple TV+’s nieuwe film Ghosted gezien. Dat was echt genieten, 4K, Atmos, het was super.

Nee, een dun geluid kan ik het zeker niet noemen. Ik vind het hoog hoog en het laag laag. De hoeveelheid bass is dus zeker aanwezig, maar (voor mij) in een juiste proportie. Zelfs de HP Mini’s klinken niet ‘dun’, maar wel véél minder krachtig.

Mijn HP’s staan ca 15-20 cm voor een betonnen wand, naast de TV, op ca 1,5 meter afstand van elkaar.
Hoe is jouw opstelling?

Btw, ik heb trouwens mijn HP’s in een stereo opstelling, dat verklaart in ieder geval al een groot deel.

• Viresh87
RicoK schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:00:
@Sluuz Ik kan me daar zo niet in vinden. Geluid(sbeleving) is subjectief, maar omdat ik een Marantz versterker met een paar fijne zuilluidsprekers was gewend denk ik wel te weten hoe geluid kan/moet klinken.

Ik heb een paar HP Mini’s voor elders in huis en een paar HP’s 2023 voor in de woonkamer naast de TV. Iedere keer weer verbaas ik mij over de prachtige en krachtige hoeveelheid geluid deze dingen kunnen produceren. Gisteren had ik Apple TV+’s nieuwe film Ghosted gezien. Dat was echt genieten, 4K, Atmos, het was super.

Nee, een dun geluid kan ik het zeker niet noemen. Ik vind het hoog hoog en het laag laag. De hoeveelheid bass is dus zeker aanwezig, maar (voor mij) in een juiste proportie. Zelfs de HP Mini’s klinken niet ‘dun’, maar wel véél minder krachtig.

Mijn HP’s staan ca 15-20 cm voor een betonnen wand, naast de TV, op ca 1,5 meter afstand van elkaar.
Hoe is jouw opstelling?

Btw, ik heb trouwens mijn HP’s in een stereo opstelling, dat verklaart in ieder geval al een groot deel.
Zou je aub een foto kunnen maken van je opstelling?
Viresh87 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:17:
[...]

Zou je aub een foto kunnen maken van je opstelling?
Wat voegt een foto toe? De beschrijving zegt toch genoeg?

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:21:
[...]

Wat voegt een foto toe? De beschrijving zegt toch genoeg?
Doe die foto maar. Meesje moet niet zo piepen.
Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee