Ik zag deze review vorige week toevallig voorbij komen, maar had al mijn bedenkingen. Er lijkt inderdaad best wat fout gegaan te zijn. Even snel mijn kijk op bepaalde punten.
itt reviews voegt stereo pair niks toe bij mij, klinkt nagenoeg hetzelfde
> Dat kan ik me niet voorstellen.
Atmos via o.a. TV+ en Disney+ klinkt niet ruimtelijk, voegt niks toe op de HomePods
> Zou misschien kunnen. Natuurlijk niet te vergelijken met een echte opstellingen. Maar zeker wel concurrerend met een goede soundbar (als ik menig review mag geloven).
Atmos instellingen zeer verspreid (3 plekken!!!) en alle 3 de plekken MOETEN ze aan staan, anders werkt het niet (voor Music dan)
> Twee plekken ken ik: woning app en muziek app, maar de derde plek is mij niet bekend.
eenmaal aan Apple TV gekoppeld als speakers, switch je een keer om naar TV speakers, dan blijft hij je continu zeuren om de HomePods weer terug te zetten als voorkeur
> Tja, als je ze als standaard output instelt, krijg je dit. Andersom werkt wel goed. Dus niet standaard output+handmatig wisselen.
geen enkele EQ mogelijkheid op het apparaat zelf (alleen via Music app op iOS/macOS)
> Dat zou nog een aardige verbetering zijn, maar is denk niet (op dit moment) conform Apple filosofie.
geluidskwaliteit is gewoon absoluut niet beter dan Sonos, sterker nog: mijn IKEA Symfonisk speaker/lamp van €169 klinkt veel beter!
> Dit geloof ik niet.
geen enkele optie met Windows/Android apparaten (we leven in 2023 Apple!)
> Tja, ook niet conform Apple filosofie. Je kiest met een HomePod bewust voor het Apple eco systeem.