• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23
Viresh87 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:17:
Zou je aub een foto kunnen maken van je opstelling?
Nee, ik ben best bereidwillig, want waarom zit je anders op een forum, maar waarom een foto van mijn opstelling?!?

Voor je beeldvorming. De TV, 55” om specifiek te zijn, van een bekend merk, staat op een laag TV-meubel van, wat zal het zijn? 1,50 meter? 1,80 meter? De TV staat in het midden. Aan beide kanten, bijna op de hoeken staan de HP’s 2023. Dus, onderlinge afstand zal zo’n 1,50 meter zijn. Doordat het meubel vanwege plakplinten en stekkerblokken niet helemaal tegen de muur van 5 meter staat, staan de HP’s derhalve een centimeter of 20 van deze muur.

Hiermee moet je het doen.

• RicoK
Philo Melos schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:08:
Doe die foto maar. Meesje moet niet zo piepen.
Doe die foto maar?!?! Sorry???

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@RicoK Om jouw reactie even te staven: Ik heb hier een setje HP-Mini's als stereopaar nu vanwege een verbouwing tijdelijk op een hoge buffetkast staan waarbij die HP-Mini's ook ± 1,5 meter uit elkaar en ± 30Cm van de muur staan. Klinkt als een klok en geeft ook meer dan voldoende geluid (radio) voor overdag tijdens het thuiswerken....

Als ik wat méér geluid wens te hebben dan zet ik m'n Yamaha RX-A2080 met o.a. vier Yamaha NS-777 zuilen wel aan.... :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-05 10:29
RicoK schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:56:
[...]

Nee, ik ben best bereidwillig, want waarom zit je anders op een forum, maar waarom een foto van mijn opstelling?!?

Voor je beeldvorming. De TV, 55” om specifiek te zijn, van een bekend merk, staat op een laag TV-meubel van, wat zal het zijn? 1,50 meter? 1,80 meter? De TV staat in het midden. Aan beide kanten, bijna op de hoeken staan de HP’s 2023. Dus, onderlinge afstand zal zo’n 1,50 meter zijn. Doordat het meubel vanwege plakplinten en stekkerblokken niet helemaal tegen de muur van 5 meter staat, staan de HP’s derhalve een centimeter of 20 van deze muur.

Bedankt voor de info.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53
RicoK schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:56:
[...]

Nu ben ik wel heel benieuwd naar de foto

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:59
RicoK schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:00:

Ik heb een paar HP Mini’s voor elders in huis en een paar HP’s 2023 voor in de woonkamer naast de TV. Iedere keer weer verbaas ik mij over de prachtige en krachtige hoeveelheid geluid deze dingen kunnen produceren. Gisteren had ik Apple TV+’s nieuwe film Ghosted gezien. Dat was echt genieten, 4K, Atmos, het was super.
Ik heb praktisch dezelfde opstelling en ik vroeg me af: is jouw ervaring ook dat Dolby Atmos op Apple TV+ wat beter (voller?) klinkt dan op andere streamingservices?

• RicoK
DwightKSchrute schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:00:
Ik heb praktisch dezelfde opstelling en ik vroeg me af: is jouw ervaring ook dat Dolby Atmos op Apple TV+ wat beter (voller?) klinkt dan op andere streamingservices?
Ja, dat heb ik wel, maar kan het niet onderbouwen. Een aflevering vn See of nu dan met Ghosted klinkt echt ongelooflijk goed.

• RicoK
richards3 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:32:
Nu ben ik wel heel benieuwd naar de foto
Hahahaha, probeer je maar een beeld te vormen.

• RicoK
Graag gedaan.

• RicoK
Will_M schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:24:
@RicoK Om jouw reactie even te staven: Ik heb hier een setje HP-Mini's als stereopaar nu vanwege een verbouwing tijdelijk op een hoge buffetkast staan waarbij die HP-Mini's ook ± 1,5 meter uit elkaar en ± 30Cm van de muur staan. Klinkt als een klok en geeft ook meer dan voldoende geluid (radio) voor overdag tijdens het thuiswerken....

Als ik wat méér geluid wens te hebben dan zet ik m'n Yamaha RX-A2080 met o.a. vier Yamaha NS-777 zuilen wel aan.... :9
Ik had ook een Mini’s paar in de woonkamer naast de TV, klonken zeker erg goed, maar krachtig waren ze niet. Toen had ik de HP’s 2023 op de gok gekocht en dat is een van mijn betere aankopen geweest.

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:59
RicoK schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:23:
[...]

Ja, dat heb ik wel, maar kan het niet onderbouwen. Een aflevering vn See of nu dan met Ghosted klinkt echt ongelooflijk goed.
Ja. Dat heb ik dus ook, maar ik kan het net zo goed niet onderbouwen.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Grrrr, ben ik nu de enige die helemaal gek word van het feit dat er blijkbaar 2 losse spelers zijn in iOS: de gewone 'Music' en een speler in 'Home' die (soms!) gebruikt wordt door de HomePods? Ik snap er helemaal niets van wanneer 'ie nu wel of niet overgaat van de ene naar de andere player. Je kunt soms ook gewoon rustig 2 verschillende liedjes afspelen op de HomePod als je per ongelijk de verkeerde bestuurt om een ander nummer te krijgen. Of nog leuker: het ene liedje op de ene HomePod en de andere op de andere gepaarde HomePod ernaast 8)7

Ben ik gek en am I holding it wrong of krijgen anderen er ook grijze haren van?
@Radiodurans Net even een test gedaan. “Hé Siri, speel X”. Een paar tellen later verscheen de Music widget op mijn iPhone. Vervolgens Apple Music opgestart, daar verscheen ook wat er op de HomePod werd afgespeeld. Idem voor de Woning app.
Daarna nog een test gedaan met muziek opstarten vanaf de AM app op mijn iPhone en dan sturen naar de HomePod. Dit gaat ook goed: Music widget, AM app en Woning app. Allemaal hetzelfde.
Het staat me wel bij dat enige tijd geleden niet altijd de Music widget op mijn iPhone werd getoond (op vergrendeld scherm). Dat werkt nu altijd. Komt waarschijnlijk doordat ik nu betere dekking heb qua WiFi.
Op mijn iPad wordt overigens ook de Music widget getoond op vergrendeld scherm.
Ik kan er niks anders van maken dan dat het bij mij gewoon goed werkt. ;)

• Radiodurans
  • Nu online
meesje schreef op zondag 23 april 2023 @ 23:42:
Daarna nog een test gedaan met muziek opstarten vanaf de AM app op mijn iPhone en dan sturen naar de HomePod. Dit gaat ook goed: Music widget, AM app en Woning app. Allemaal hetzelfde.
En dan blijft ook goed gaan? Ik had vanavond weer dat de AM speler stopt en de woning app door blijft gaan.
Maar goed het kan aan mijn set-up liggen maar dan weet ik niet zo goed hoe ik het moet resetten of anderszins herstellen. Ik ga denk ik maar beginnen met de HomePods ontkoppelen en weer herkoppelen.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 18:29
RicoK schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:00:
@Sluuz Ik kan me daar zo niet in vinden. Geluid(sbeleving) is subjectief, maar omdat ik een Marantz versterker met een paar fijne zuilluidsprekers was gewend denk ik wel te weten hoe geluid kan/moet klinken.

Ik heb een paar HP Mini’s voor elders in huis en een paar HP’s 2023 voor in de woonkamer naast de TV. Iedere keer weer verbaas ik mij over de prachtige en krachtige hoeveelheid geluid deze dingen kunnen produceren. Gisteren had ik Apple TV+’s nieuwe film Ghosted gezien. Dat was echt genieten, 4K, Atmos, het was super.

Nee, een dun geluid kan ik het zeker niet noemen. Ik vind het hoog hoog en het laag laag. De hoeveelheid bass is dus zeker aanwezig, maar (voor mij) in een juiste proportie. Zelfs de HP Mini’s klinken niet ‘dun’, maar wel véél minder krachtig.

Mijn HP’s staan ca 15-20 cm voor een betonnen wand, naast de TV, op ca 1,5 meter afstand van elkaar.
Hoe is jouw opstelling?

Btw, ik heb trouwens mijn HP’s in een stereo opstelling, dat verklaart in ieder geval al een groot deel.
Denk inderdaad dat een stereo setup (2 HP's) niet echt te vergelijken zijn met 1 enkele als een soort monospeaker.
Mijn HP staat op een midhoge keukenkast, net boven oorhoogte eigenlijk. Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft. Zal eens proberen hem op een andere plek te zetten.

Heb zelf ook een deftige opstelling bij de tv met prima speakers en dan valt dit (natuurlijk) tegen. Maar dat het ook minder zou zijn dan de Sonos One had ik niet verwacht (ook vanwege de prijs natuurlijk).

PSN: Sluuz

Radiodurans schreef op maandag 24 april 2023 @ 01:08:
[...]

En dan blijft ook goed gaan? Ik had vanavond weer dat de AM speler stopt en de woning app door blijft gaan.
Maar goed het kan aan mijn set-up liggen maar dan weet ik niet zo goed hoe ik het moet resetten of anderszins herstellen. Ik ga denk ik maar beginnen met de HomePods ontkoppelen en weer herkoppelen.
Of de AM speler het goed blijft doen, durf ik niet te zeggen. Ik check dat eigenlijk niet. Gisteren even als test gedaan. Ik vraag aan Siri om mijn radio af te spelen. En dan speelt ie wat muziek (obv mijn luistergedrag). De muziek widget wordt dan getoond op mijn iPhone. Via mijn iPhone bedien ik vervolgens het volume (via de volumeknoppen). Wordt bij jou de muziek widget wel getoond? Ik hoor je daar namelijk niet over.

• Radiodurans
  • Nu online
Ja meestal zie ik de widget wel. Als de AM speler stopt en de Home speler doorgaat dan werkt volume bedienen met de fysieke knoppen ook niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Radiodurans schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:24:
Ja meestal zie ik de widget wel. Als de AM speler stopt en de Home speler doorgaat dan werkt volume bedienen met de fysieke knoppen ook niet meer.
Volgens mij is het de bedoeling dat je altijd de widget behoort te zien. Toen ik qua WiFi over ging van mijn Ziggo modem/router naar een TP-link Deco mesh setje was alles stabiel. De widget wordt altijd getoond, op zowel iPhone als iPad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:53
Wij hebben nu sinds een paar weken een stereopaar HomePods 2023 in plaats van een soundbar met subwoofer. Neemt veel minder plek in (dat vindt mijn vrouw vooral fijn), maar het geluid is echt fijner. De subwoofer mis ik niet en zowel voor muziek als films voldoet deze oplossing prima.
En nog mooier, als zoonlief op de televisie FIFA speelt op zijn Playstation met headset, kan ik Siri gewoon vragen om muziek te spelen zonder problemen.
We hebben een Apple TV 4K (de eerste versie) en dat werkt prima. Als de laatste van het gezin het huis verlaat gaat de muziek vanzelf uit, ook de TV als die aanstond trouwens. Radio spelen we ook via Apple Music en dat wordt door vrouwlief zeer gewaardeerd “Hey Siri speel Sky Radio” werkt altijd en “Hey Siri radio uit” eveneens. Heel relaxed en geen gevloek over een afstandsbediening. En het mooiste dat er zo geen tv aanheeft om radio te luisteren (dat moest vroeger wel met het KPN kastje).
Ik ben er erg blij mee.

Ik zal eens kijken wat betreft die Widget. Volgens mij heb ik die altijd op iPad en telefoon, maar zal er eens op letten.

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-05 23:38
Ik heb momenteel 2 HomePod mini's als stereopaar en ik ben echt onder de indruk van de geluidskwaliteit in verhouding tot de grootte.
(Vroeger had ik twee OG HomePod's maar de bass was te overweldigend voor mijn relatief kleine kamer en ze werkten destijds onbetrouwbaar voor mij).
Ik was een Spotify gebruiker maar momenteel gebruik ik Apple Music omdat Spotify verschrikkelijk werkt met HomePods imho. (Vertragingen in afspelen/pauzeren, veel onderbrekingen in de streams, batterij-drain op iOS met streaming, geen multiroom ondersteuning). Ik denk dat de meeste van die problemen te wijten zijn aan het gebrek aan AirPlay 2-ondersteuning.

Apple Music werkt geweldig, maar ik ben wel geïnteresseerd in Tidal vanwege de ondersteuning voor DJ-toepassingen. Ik weet dat er geen native ondersteuning is zoals bij AM en Deezer, maar Siri-ondersteuning is voor mij niet noodzakelijk. Het is voor mij echt belangrijk dat de streaming vanaf Mac/iOS betrouwbaar en naadloos is.

Ondersteunt Tidal AirPlay 2 om muziek te streamen en dus ook geen vertragingen in afspelen/pauzeren en multiroom audio? Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met Tidal icm HomePods?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:09

Toppe

Oké ✅

Meer mensen die problemen hebben met streamen? HomeKit blijft zeuren over HomePods op een ander WiFi netwerk, wat niet het geval is.

iPhone al herstart evenals alle HomePods: geen enkel verschil??? :?

@Donstil in de gelegenheid even te testen?

[Voor 10% gewijzigd door Toppe op 07-05-2023 18:13]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
Opgelost maar wel irritant. Vanmorgen stopten de HP’s 2023 iedere 10 minuten o.i.d. met geven van geluid. De source liep wel gewoon door en kon ik stopzetten en weer hervatten, maar zonder geluid. Na enkele minuten hervatte de geluidsweergave. Een herstart van de HP’s loste het probleem op. Omdat de HP’s wel gewoon in het netwerk hingen en konden worden bediend was het gek en irritant dat het geluid wegviel. Hoop dt dit een eenmalig software hikje was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Hallo,

Ik weet niet sinds wanneer het zich voordat maar zojuist kon ik niet meer met mn iphone dichtbij de homepod, de muziek overzetten van de iPhone naar de Homepod mini. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Patrick22221 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:16:
Hallo,

Ik weet niet sinds wanneer het zich voordat maar zojuist kon ik niet meer met mn iphone dichtbij de homepod, de muziek overzetten van de iPhone naar de Homepod mini. Hebben meer mensen hier last van?
Heb je al geprobeerd ‘zet over naar HomePod’ even uit en weer aan te zetten? En anders iPhone en/of HomePod opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Ik heb sinds een tijdje als ik vraag aan Siri om “radio noord” te spelen dat hij/zij radio Decibel opstart. Vreselijk irritant en heeft dat eerder nooit gedaan. Hopen dat de volgende update dat ook weer gefixt is.

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Toppe schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:02:
Meer mensen die problemen hebben met streamen? HomeKit blijft zeuren over HomePods op een ander WiFi netwerk, wat niet het geval is.

iPhone al herstart evenals alle HomePods: geen enkel verschil??? :?

@Donstil in de gelegenheid even te testen?
Niet helemaal zoals jij het beschrijft dat ze aangeven op een ander netwerk te zitten. Mijn HomePod Oranje (die ook zo heet in de woning app) geeft gewoon de melding: Sorry maar ik kan geen connectie met het internet maken" als ik bv een vraag stel hoe warm het wordt vandaag.

Als ik dan in de woning app de eigenschappen van de Homepod erbij pak, staat daar helemaal onderaan dat die gewoon op mijn eigen wifi netwerk zit. Als ik dan bv Safari open op mijn iPhone, dan kan ik gewoon webbrowsen en is er niks met de internet verbinding.

Heb alle Homepods maar opnieuw opgestart, maar afgelopen week werd ik ook gebeld en wilde het gesprek overzetten naar mijn Homepod (staat notabene op mijn bureau waar ik elke dag werk thuis en op 30cm van de iPhone) maar dat werd steevast geweigerd. Kreeg op geen enkele manier het gesprek naar mijn HomePod.

En ja, alles zit hier op de laatste officiele versie (geen beta's of iets dergelijks).

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
meesje schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:42:
[...]

Heb je al geprobeerd ‘zet over naar HomePod’ even uit en weer aan te zetten? En anders iPhone en/of HomePod opnieuw opstarten.
Heeft niet gewerkt, heb uiteindelijk de homepod verwijderd en opnieuw aan mij gekoppeld. Toen deed die het.
Maar ik ervaar de laatste tijd wel wat vreemde dingen.

Apple music op de iphone die ineens 1000 nummers overslaat, appletv waar het beeld van op zwart gaat en weer aan als er even niks gebeurd, homepod die nu moeilijk werkte. Youtube app op de appletv waar de iconen van de groepen worden weergegeven met een kruisje. Op de iphone de youtube app waar als ik een filmpje aan klik, hij de eerste keer op zwart blijft. 2e keer krijg ik wel beeld.

Weet niet wat er allemaal gebeurd daar bij Apple..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
Soepie schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:17:
Ik heb sinds een tijdje als ik vraag aan Siri om “radio noord” te spelen dat hij/zij radio Decibel opstart. Vreselijk irritant en heeft dat eerder nooit gedaan. Hopen dat de volgende update dat ook weer gefixt is.
Ik ervaar sinds kort (weer) hetzelfde, maar dan met Radio Veronica. Als ik om Veronica vraag dan start Siri Veronica Non-Stop. Inderdaad rete-irritant.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:18
Ondertussen zijn we een tijdje verder met de HP 2023 en ik ben nog steeds tevreden, al vind ik hem qua prijs te duur wat je krijgt. Maarja, Apple ecosystem is nu eenmaal wat duurder.

Alleen ik zou deze speakers nooit en te nimmer inzetten als stereo-opstelling. Het feit dat je weinig aan de EQ kan doen is voor mij een no-go om dit naast de tv te hebben staan.

Dus al enkele speaker prima, voor een andere opstelling zou ik het nooit kopen. Als Apple meer keuzes gaat bieden mbt inregelen dan kan het weer interessant worden.

I don't have dreams, I have goals!!

Software versie 16.5 is beschikbaar voor de HomePod.
Edit: deze ook weer zonder problemen geïnstalleerd. Voorheen was dit wel eens problematischer.

[Voor 48% gewijzigd door meesje op 18-05-2023 19:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:07
RicoK schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:29:
[...]

Ik ervaar sinds kort (weer) hetzelfde, maar dan met Radio Veronica. Als ik om Veronica vraag dan start Siri Veronica Non-Stop. Inderdaad rete-irritant.
Dat heb ik dus ook maar bij mij start die 192 Radio Veronica van TuneIn op (en dat is iets anders).

Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q

Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee