Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 17:48
Viresh87 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:17:
Zou je aub een foto kunnen maken van je opstelling?
Nee, ik ben best bereidwillig, want waarom zit je anders op een forum, maar waarom een foto van mijn opstelling?!?

Voor je beeldvorming. De TV, 55” om specifiek te zijn, van een bekend merk, staat op een laag TV-meubel van, wat zal het zijn? 1,50 meter? 1,80 meter? De TV staat in het midden. Aan beide kanten, bijna op de hoeken staan de HP’s 2023. Dus, onderlinge afstand zal zo’n 1,50 meter zijn. Doordat het meubel vanwege plakplinten en stekkerblokken niet helemaal tegen de muur van 5 meter staat, staan de HP’s derhalve een centimeter of 20 van deze muur.

Hiermee moet je het doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
Philo Melos schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:08:
Doe die foto maar. Meesje moet niet zo piepen.
Doe die foto maar?!?! Sorry???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@RicoK Om jouw reactie even te staven: Ik heb hier een setje HP-Mini's als stereopaar nu vanwege een verbouwing tijdelijk op een hoge buffetkast staan waarbij die HP-Mini's ook ± 1,5 meter uit elkaar en ± 30Cm van de muur staan. Klinkt als een klok en geeft ook meer dan voldoende geluid (radio) voor overdag tijdens het thuiswerken....

Als ik wat méér geluid wens te hebben dan zet ik m'n Yamaha RX-A2080 met o.a. vier Yamaha NS-777 zuilen wel aan.... :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 13:06
RicoK schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:56:
[...]

Nee, ik ben best bereidwillig, want waarom zit je anders op een forum, maar waarom een foto van mijn opstelling?!?

Voor je beeldvorming. De TV, 55” om specifiek te zijn, van een bekend merk, staat op een laag TV-meubel van, wat zal het zijn? 1,50 meter? 1,80 meter? De TV staat in het midden. Aan beide kanten, bijna op de hoeken staan de HP’s 2023. Dus, onderlinge afstand zal zo’n 1,50 meter zijn. Doordat het meubel vanwege plakplinten en stekkerblokken niet helemaal tegen de muur van 5 meter staat, staan de HP’s derhalve een centimeter of 20 van deze muur.

Bedankt voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
RicoK schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:56:
[...]

Nu ben ik wel heel benieuwd naar de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
RicoK schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:00:

Ik heb een paar HP Mini’s voor elders in huis en een paar HP’s 2023 voor in de woonkamer naast de TV. Iedere keer weer verbaas ik mij over de prachtige en krachtige hoeveelheid geluid deze dingen kunnen produceren. Gisteren had ik Apple TV+’s nieuwe film Ghosted gezien. Dat was echt genieten, 4K, Atmos, het was super.
Ik heb praktisch dezelfde opstelling en ik vroeg me af: is jouw ervaring ook dat Dolby Atmos op Apple TV+ wat beter (voller?) klinkt dan op andere streamingservices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
DwightKSchrute schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:00:
Ik heb praktisch dezelfde opstelling en ik vroeg me af: is jouw ervaring ook dat Dolby Atmos op Apple TV+ wat beter (voller?) klinkt dan op andere streamingservices?
Ja, dat heb ik wel, maar kan het niet onderbouwen. Een aflevering vn See of nu dan met Ghosted klinkt echt ongelooflijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
richards3 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:32:
Nu ben ik wel heel benieuwd naar de foto
Hahahaha, probeer je maar een beeld te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Will_M schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:24:
@RicoK Om jouw reactie even te staven: Ik heb hier een setje HP-Mini's als stereopaar nu vanwege een verbouwing tijdelijk op een hoge buffetkast staan waarbij die HP-Mini's ook ± 1,5 meter uit elkaar en ± 30Cm van de muur staan. Klinkt als een klok en geeft ook meer dan voldoende geluid (radio) voor overdag tijdens het thuiswerken....

Als ik wat méér geluid wens te hebben dan zet ik m'n Yamaha RX-A2080 met o.a. vier Yamaha NS-777 zuilen wel aan.... :9
Ik had ook een Mini’s paar in de woonkamer naast de TV, klonken zeker erg goed, maar krachtig waren ze niet. Toen had ik de HP’s 2023 op de gok gekocht en dat is een van mijn betere aankopen geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
RicoK schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:23:
[...]

Ja, dat heb ik wel, maar kan het niet onderbouwen. Een aflevering vn See of nu dan met Ghosted klinkt echt ongelooflijk goed.
Ja. Dat heb ik dus ook, maar ik kan het net zo goed niet onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08
Grrrr, ben ik nu de enige die helemaal gek word van het feit dat er blijkbaar 2 losse spelers zijn in iOS: de gewone 'Music' en een speler in 'Home' die (soms!) gebruikt wordt door de HomePods? Ik snap er helemaal niets van wanneer 'ie nu wel of niet overgaat van de ene naar de andere player. Je kunt soms ook gewoon rustig 2 verschillende liedjes afspelen op de HomePod als je per ongelijk de verkeerde bestuurt om een ander nummer te krijgen. Of nog leuker: het ene liedje op de ene HomePod en de andere op de andere gepaarde HomePod ernaast 8)7

Ben ik gek en am I holding it wrong of krijgen anderen er ook grijze haren van?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Radiodurans Net even een test gedaan. “Hé Siri, speel X”. Een paar tellen later verscheen de Music widget op mijn iPhone. Vervolgens Apple Music opgestart, daar verscheen ook wat er op de HomePod werd afgespeeld. Idem voor de Woning app.
Daarna nog een test gedaan met muziek opstarten vanaf de AM app op mijn iPhone en dan sturen naar de HomePod. Dit gaat ook goed: Music widget, AM app en Woning app. Allemaal hetzelfde.
Het staat me wel bij dat enige tijd geleden niet altijd de Music widget op mijn iPhone werd getoond (op vergrendeld scherm). Dat werkt nu altijd. Komt waarschijnlijk doordat ik nu betere dekking heb qua WiFi.
Op mijn iPad wordt overigens ook de Music widget getoond op vergrendeld scherm.
Ik kan er niks anders van maken dan dat het bij mij gewoon goed werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
meesje schreef op zondag 23 april 2023 @ 23:42:
Daarna nog een test gedaan met muziek opstarten vanaf de AM app op mijn iPhone en dan sturen naar de HomePod. Dit gaat ook goed: Music widget, AM app en Woning app. Allemaal hetzelfde.
En dan blijft ook goed gaan? Ik had vanavond weer dat de AM speler stopt en de woning app door blijft gaan.
Maar goed het kan aan mijn set-up liggen maar dan weet ik niet zo goed hoe ik het moet resetten of anderszins herstellen. Ik ga denk ik maar beginnen met de HomePods ontkoppelen en weer herkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
RicoK schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:00:
@Sluuz Ik kan me daar zo niet in vinden. Geluid(sbeleving) is subjectief, maar omdat ik een Marantz versterker met een paar fijne zuilluidsprekers was gewend denk ik wel te weten hoe geluid kan/moet klinken.

Ik heb een paar HP Mini’s voor elders in huis en een paar HP’s 2023 voor in de woonkamer naast de TV. Iedere keer weer verbaas ik mij over de prachtige en krachtige hoeveelheid geluid deze dingen kunnen produceren. Gisteren had ik Apple TV+’s nieuwe film Ghosted gezien. Dat was echt genieten, 4K, Atmos, het was super.

Nee, een dun geluid kan ik het zeker niet noemen. Ik vind het hoog hoog en het laag laag. De hoeveelheid bass is dus zeker aanwezig, maar (voor mij) in een juiste proportie. Zelfs de HP Mini’s klinken niet ‘dun’, maar wel véél minder krachtig.

Mijn HP’s staan ca 15-20 cm voor een betonnen wand, naast de TV, op ca 1,5 meter afstand van elkaar.
Hoe is jouw opstelling?

Btw, ik heb trouwens mijn HP’s in een stereo opstelling, dat verklaart in ieder geval al een groot deel.
Denk inderdaad dat een stereo setup (2 HP's) niet echt te vergelijken zijn met 1 enkele als een soort monospeaker.
Mijn HP staat op een midhoge keukenkast, net boven oorhoogte eigenlijk. Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft. Zal eens proberen hem op een andere plek te zetten.

Heb zelf ook een deftige opstelling bij de tv met prima speakers en dan valt dit (natuurlijk) tegen. Maar dat het ook minder zou zijn dan de Sonos One had ik niet verwacht (ook vanwege de prijs natuurlijk).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiodurans schreef op maandag 24 april 2023 @ 01:08:
[...]

En dan blijft ook goed gaan? Ik had vanavond weer dat de AM speler stopt en de woning app door blijft gaan.
Maar goed het kan aan mijn set-up liggen maar dan weet ik niet zo goed hoe ik het moet resetten of anderszins herstellen. Ik ga denk ik maar beginnen met de HomePods ontkoppelen en weer herkoppelen.
Of de AM speler het goed blijft doen, durf ik niet te zeggen. Ik check dat eigenlijk niet. Gisteren even als test gedaan. Ik vraag aan Siri om mijn radio af te spelen. En dan speelt ie wat muziek (obv mijn luistergedrag). De muziek widget wordt dan getoond op mijn iPhone. Via mijn iPhone bedien ik vervolgens het volume (via de volumeknoppen). Wordt bij jou de muziek widget wel getoond? Ik hoor je daar namelijk niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Ja meestal zie ik de widget wel. Als de AM speler stopt en de Home speler doorgaat dan werkt volume bedienen met de fysieke knoppen ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Radiodurans schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:24:
Ja meestal zie ik de widget wel. Als de AM speler stopt en de Home speler doorgaat dan werkt volume bedienen met de fysieke knoppen ook niet meer.
Volgens mij is het de bedoeling dat je altijd de widget behoort te zien. Toen ik qua WiFi over ging van mijn Ziggo modem/router naar een TP-link Deco mesh setje was alles stabiel. De widget wordt altijd getoond, op zowel iPhone als iPad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:29
Wij hebben nu sinds een paar weken een stereopaar HomePods 2023 in plaats van een soundbar met subwoofer. Neemt veel minder plek in (dat vindt mijn vrouw vooral fijn), maar het geluid is echt fijner. De subwoofer mis ik niet en zowel voor muziek als films voldoet deze oplossing prima.
En nog mooier, als zoonlief op de televisie FIFA speelt op zijn Playstation met headset, kan ik Siri gewoon vragen om muziek te spelen zonder problemen.
We hebben een Apple TV 4K (de eerste versie) en dat werkt prima. Als de laatste van het gezin het huis verlaat gaat de muziek vanzelf uit, ook de TV als die aanstond trouwens. Radio spelen we ook via Apple Music en dat wordt door vrouwlief zeer gewaardeerd “Hey Siri speel Sky Radio” werkt altijd en “Hey Siri radio uit” eveneens. Heel relaxed en geen gevloek over een afstandsbediening. En het mooiste dat er zo geen tv aanheeft om radio te luisteren (dat moest vroeger wel met het KPN kastje).
Ik ben er erg blij mee.

Ik zal eens kijken wat betreft die Widget. Volgens mij heb ik die altijd op iPad en telefoon, maar zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:45
Ik heb momenteel 2 HomePod mini's als stereopaar en ik ben echt onder de indruk van de geluidskwaliteit in verhouding tot de grootte.
(Vroeger had ik twee OG HomePod's maar de bass was te overweldigend voor mijn relatief kleine kamer en ze werkten destijds onbetrouwbaar voor mij).
Ik was een Spotify gebruiker maar momenteel gebruik ik Apple Music omdat Spotify verschrikkelijk werkt met HomePods imho. (Vertragingen in afspelen/pauzeren, veel onderbrekingen in de streams, batterij-drain op iOS met streaming, geen multiroom ondersteuning). Ik denk dat de meeste van die problemen te wijten zijn aan het gebrek aan AirPlay 2-ondersteuning.

Apple Music werkt geweldig, maar ik ben wel geïnteresseerd in Tidal vanwege de ondersteuning voor DJ-toepassingen. Ik weet dat er geen native ondersteuning is zoals bij AM en Deezer, maar Siri-ondersteuning is voor mij niet noodzakelijk. Het is voor mij echt belangrijk dat de streaming vanaf Mac/iOS betrouwbaar en naadloos is.

Ondersteunt Tidal AirPlay 2 om muziek te streamen en dus ook geen vertragingen in afspelen/pauzeren en multiroom audio? Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met Tidal icm HomePods?

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

Toppe

Oké ✅

Meer mensen die problemen hebben met streamen? HomeKit blijft zeuren over HomePods op een ander WiFi netwerk, wat niet het geval is.

iPhone al herstart evenals alle HomePods: geen enkel verschil??? :?

@Donstil in de gelegenheid even te testen?

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 07-05-2023 18:13 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Opgelost maar wel irritant. Vanmorgen stopten de HP’s 2023 iedere 10 minuten o.i.d. met geven van geluid. De source liep wel gewoon door en kon ik stopzetten en weer hervatten, maar zonder geluid. Na enkele minuten hervatte de geluidsweergave. Een herstart van de HP’s loste het probleem op. Omdat de HP’s wel gewoon in het netwerk hingen en konden worden bediend was het gek en irritant dat het geluid wegviel. Hoop dt dit een eenmalig software hikje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Hallo,

Ik weet niet sinds wanneer het zich voordat maar zojuist kon ik niet meer met mn iphone dichtbij de homepod, de muziek overzetten van de iPhone naar de Homepod mini. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patrick22221 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:16:
Hallo,

Ik weet niet sinds wanneer het zich voordat maar zojuist kon ik niet meer met mn iphone dichtbij de homepod, de muziek overzetten van de iPhone naar de Homepod mini. Hebben meer mensen hier last van?
Heb je al geprobeerd ‘zet over naar HomePod’ even uit en weer aan te zetten? En anders iPhone en/of HomePod opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:37
Ik heb sinds een tijdje als ik vraag aan Siri om “radio noord” te spelen dat hij/zij radio Decibel opstart. Vreselijk irritant en heeft dat eerder nooit gedaan. Hopen dat de volgende update dat ook weer gefixt is.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Toppe schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:02:
Meer mensen die problemen hebben met streamen? HomeKit blijft zeuren over HomePods op een ander WiFi netwerk, wat niet het geval is.

iPhone al herstart evenals alle HomePods: geen enkel verschil??? :?

@Donstil in de gelegenheid even te testen?
Niet helemaal zoals jij het beschrijft dat ze aangeven op een ander netwerk te zitten. Mijn HomePod Oranje (die ook zo heet in de woning app) geeft gewoon de melding: Sorry maar ik kan geen connectie met het internet maken" als ik bv een vraag stel hoe warm het wordt vandaag.

Als ik dan in de woning app de eigenschappen van de Homepod erbij pak, staat daar helemaal onderaan dat die gewoon op mijn eigen wifi netwerk zit. Als ik dan bv Safari open op mijn iPhone, dan kan ik gewoon webbrowsen en is er niks met de internet verbinding.

Heb alle Homepods maar opnieuw opgestart, maar afgelopen week werd ik ook gebeld en wilde het gesprek overzetten naar mijn Homepod (staat notabene op mijn bureau waar ik elke dag werk thuis en op 30cm van de iPhone) maar dat werd steevast geweigerd. Kreeg op geen enkele manier het gesprek naar mijn HomePod.

En ja, alles zit hier op de laatste officiele versie (geen beta's of iets dergelijks).

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
meesje schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:42:
[...]

Heb je al geprobeerd ‘zet over naar HomePod’ even uit en weer aan te zetten? En anders iPhone en/of HomePod opnieuw opstarten.
Heeft niet gewerkt, heb uiteindelijk de homepod verwijderd en opnieuw aan mij gekoppeld. Toen deed die het.
Maar ik ervaar de laatste tijd wel wat vreemde dingen.

Apple music op de iphone die ineens 1000 nummers overslaat, appletv waar het beeld van op zwart gaat en weer aan als er even niks gebeurd, homepod die nu moeilijk werkte. Youtube app op de appletv waar de iconen van de groepen worden weergegeven met een kruisje. Op de iphone de youtube app waar als ik een filmpje aan klik, hij de eerste keer op zwart blijft. 2e keer krijg ik wel beeld.

Weet niet wat er allemaal gebeurd daar bij Apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Soepie schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:17:
Ik heb sinds een tijdje als ik vraag aan Siri om “radio noord” te spelen dat hij/zij radio Decibel opstart. Vreselijk irritant en heeft dat eerder nooit gedaan. Hopen dat de volgende update dat ook weer gefixt is.
Ik ervaar sinds kort (weer) hetzelfde, maar dan met Radio Veronica. Als ik om Veronica vraag dan start Siri Veronica Non-Stop. Inderdaad rete-irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
Ondertussen zijn we een tijdje verder met de HP 2023 en ik ben nog steeds tevreden, al vind ik hem qua prijs te duur wat je krijgt. Maarja, Apple ecosystem is nu eenmaal wat duurder.

Alleen ik zou deze speakers nooit en te nimmer inzetten als stereo-opstelling. Het feit dat je weinig aan de EQ kan doen is voor mij een no-go om dit naast de tv te hebben staan.

Dus al enkele speaker prima, voor een andere opstelling zou ik het nooit kopen. Als Apple meer keuzes gaat bieden mbt inregelen dan kan het weer interessant worden.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Software versie 16.5 is beschikbaar voor de HomePod.
Edit: deze ook weer zonder problemen geïnstalleerd. Voorheen was dit wel eens problematischer.

[ Voor 48% gewijzigd door meesje op 18-05-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
RicoK schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:29:
[...]

Ik ervaar sinds kort (weer) hetzelfde, maar dan met Radio Veronica. Als ik om Veronica vraag dan start Siri Veronica Non-Stop. Inderdaad rete-irritant.
Dat heb ik dus ook maar bij mij start die 192 Radio Veronica van TuneIn op (en dat is iets anders).

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 16:07
MRE-Inc schreef op maandag 15 mei 2023 @ 07:01:
[...]

Niet helemaal zoals jij het beschrijft dat ze aangeven op een ander netwerk te zitten. Mijn HomePod Oranje (die ook zo heet in de woning app) geeft gewoon de melding: Sorry maar ik kan geen connectie met het internet maken" als ik bv een vraag stel hoe warm het wordt vandaag.

Als ik dan in de woning app de eigenschappen van de Homepod erbij pak, staat daar helemaal onderaan dat die gewoon op mijn eigen wifi netwerk zit. Als ik dan bv Safari open op mijn iPhone, dan kan ik gewoon webbrowsen en is er niks met de internet verbinding.

Heb alle Homepods maar opnieuw opgestart, maar afgelopen week werd ik ook gebeld en wilde het gesprek overzetten naar mijn Homepod (staat notabene op mijn bureau waar ik elke dag werk thuis en op 30cm van de iPhone) maar dat werd steevast geweigerd. Kreeg op geen enkele manier het gesprek naar mijn HomePod.

En ja, alles zit hier op de laatste officiele versie (geen beta's of iets dergelijks).
Heb je een mesh netwerk? Zo ja, probeer dan een restrictie op te zetten dat je HomePod maar op 1 acces point toegang heeft. Of een van de 2 bands (2.4 ghz/5ghz) uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heeft iemand ervaring met of kennis van het doen van een rollback voor de HomePod Mini?

Ik heb in mijn kinderlijke onschuld een upgrade gedaan naar HomeKit Architecture/OS 16.4 waarna bleek dat al mijn Macs te oud zijn en ik dus nu enkel HomeKit kan bedienen via iOS 16.5.

Dank!

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skyrunner schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:57:
Heeft iemand ervaring met of kennis van het doen van een rollback voor de HomePod Mini?

Ik heb in mijn kinderlijke onschuld een upgrade gedaan naar HomeKit Architecture/OS 16.4 waarna bleek dat al mijn Macs te oud zijn en ik dus nu enkel HomeKit kan bedienen via iOS 16.5.

Dank!
Dit kan niet terug gedraaid worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe functie voor de HomePod

Als je de nieuwe generatie HomePods gebruikt als speakers voor je televisie, heeft Apple een handige functie in tvOS 17 ingebouwd die een veelvoorkomend probleem oplost. Met de nieuwe software verbetert de theater audio-modus de verstaanbaarheid van spraak in films en series.
Dit is erg prettig, omdat achtergrondmuziek en -geluiden tegenwoordig vaak veel luider zijn, waardoor het lastig kan zijn om te horen wat er gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf versie 17 (HomePod/iOS) kun je aan Siri op de HomePod vragen om muziek af te spelen via een app op je iPhone, waarna de muziek via AirPlay op de HomePod gestreamd wordt. Zo kun je dus Spotify bedienen op je iPhone waarvan via AirPlay de muziek vanaf je iPhone naar de HomePod wordt gestuurd.
Voor meer uitleg zie: https://www.iculture.nl/n...e-airplay-spotify-ios-17/
Een mooie functie, maar zo speelt (in vergelijking met bv Apple Music) de HomePod niet zelfstandig. Dat in principe
ook met Spotify moeten kunnen werken, maar Spotify geeft hier geen prio aan. Op offline muziek op de Apple Watch hebben we ook jaren moeten wachten terwijl Apple dit al lang had open gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees net dat Siri offline vanaf versie 17 ook werkt met de NL taal. Kennelijk werkte deze functie al met de Engelse taal. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is het instellen van een timer of bedienen van je (Hue) lampen net wat sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-09 10:24
Wellicht dat jullie advies hebben over wat te doen. Ik twijfel enorm tussen de Homepod en Sonos Era 100. Ik heb dit forum al doorgespit en ook het forum van Sonos, al tig reviews gelezen, filmpjes bekeken, in de winkel geluisterd. Maar wat is jullie overweging geweest om voor een Homepod gekozen te hebben? En voegt IOS 17 veel meer toe? Tot nu toe is het bluetooth en geen Spotify wat me nog tegenhoudt qua Homepod, maar als ik Spotify gebruik op Apple TV 4K, gaat het dan wel rechtstreeks naar de Homepod, ook al zit deze niet aangesloten op dat moment?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
MBAMG schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:27:
……, maar als ik Spotify gebruik op Apple TV 4K, gaat het dan wel rechtstreeks naar de Homepod, ook al zit deze niet aangesloten op dat moment?
Alvast bedankt.
@MBAMG
Als de HomePods niet zijn “aangesloten”? Je bedoelt als je de HomePods niet als uitvoer-device hebt gekozen? Dan gaat al je geluid over je tv-speakers uiteraard, ook spotify. Het is of-of.

Uiteraard kunnen op dat moment wel andere apparaten AirPlay gebruiken naar je HomePods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-09 10:24
RoRoNL schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:50:
[...]

@MBAMG
Als de HomePods niet zijn “aangesloten”? Je bedoelt als je de HomePods niet als uitvoer-device hebt gekozen? Dan gaat al je geluid over je tv-speakers uiteraard, ook spotify. Het is of-of.

Uiteraard kunnen op dat moment wel andere apparaten AirPlay gebruiken naar je HomePods.
Dat bedoel ik inderdaad. Of het dan met Airplay werkt, stel dat ik de speaker in een andere ruimte wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@MBAMG Ja, geen probleem. Als een HomePod(s) niet is gekoppeld aan een functionerende tv, dan kan je er gemakkelijk naar streamen via Airplay. En als je dan weer het geluid wil horen van de tv, dan kan je met de afstandbediening van de Apple TV weer zo koppelen.

(Zolang de HomePod is aangesloten op je HuisWifi, dan kan je ieder Apple device naar keuze laten streamen naar je homepod, daar naast kan je bij je instellingen van je Apple TV kiezen of de Homepods de 'standaard' manier is of niet)

[ Voor 30% gewijzigd door RoRoNL op 23-06-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:44
Vooraleer ik een Homepod Mini koop had ik graag eens gepolst of het volgende werkt.

Doordat de Homepod Mini niet draadloos is dacht ik aan het volgende.

Kan ik een draadloze speaker (bvb. JBL portable) pairen met de homepod om dan via het commande 'Siri, speel radio via JBL' de radio via de portable speaker te laten spelen?

Een andere mooie upgrade van Apple zou zijn dat ze de Homepod Mini op een wireless chargind pad zetten zodat je die ook mee kan nemen in de tuin bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@Tibs Nee, dit kan niet. HomePods zien enkel andere Apple-friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:29
Tibs schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:54:
Vooraleer ik een Homepod Mini koop had ik graag eens gepolst of het volgende werkt.

Kan ik een draadloze speaker (bvb. JBL portable) pairen met de homepod om dan via het commande 'Siri, speel radio via JBL' de radio via de portable speaker te laten spelen?

Een andere mooie upgrade van Apple zou zijn dat ze de Homepod Mini op een wireless chargind pad zetten zodat je die ook mee kan nemen in de tuin bijvoorbeeld.
Ik miste dit ook en heb daarom 2 Jbl link portable’s gekocht.

Aangezien die AirPlay ondersteunen staan ze er gewoon bij in de HomeKit app en kan dus via Siri op een apple device zeggen wat ze af moeten spelen.
Ze blijven ook mooi synchroon lopen met de HomePods die ik heb dus werkt mooi.

Het enige nadeel is is dat ik ze via HomeKit niet als stereopaar kan instellen dus ze spelen beide links en rechts af. Daarom gebruik ik als ik ze zonder de HomePods gebruik de Bluetooth functie of nog vaker Google zelf. Dus ipv hey Siri hey Google roepen en dan begint ie ook m’n muziek af te spelen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Misschien een domme vraag maar ik kocht zonet een Homepod mini om onder andere naar de radio te luisteren. Daarnaast ook op de woning app te kunnen bedienen als we weg zijn. Maar nu heb ik wel enkele vraagjes. Ik las dat de homepod gekoppeld wordt aan 1 bepaalde apple account?

- Blijft de radio spelen als de iPhone van dat betreffende account weg is? Of streamt de homepod volledig zelfstandig zonder iPhone?

- Kan mijn vrouw, die gekoppeld is via 'Gezin", ook de woning app bedienen buitenshuis via de homepod? Of kan enkel de iPhone van het desbetreffende account de homepoed extern benaderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 21:14
Tibs schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:14:
Misschien een domme vraag maar ik kocht zonet een Homepod mini om onder andere naar de radio te luisteren. Daarnaast ook op de woning app te kunnen bedienen als we weg zijn. Maar nu heb ik wel enkele vraagjes. Ik las dat de homepod gekoppeld wordt aan 1 bepaalde apple account?

- Blijft de radio spelen als de iPhone van dat betreffende account weg is? Of streamt de homepod volledig zelfstandig zonder iPhone?

- Kan mijn vrouw, die gekoppeld is via 'Gezin", ook de woning app bedienen buitenshuis via de homepod? Of kan enkel de iPhone van het desbetreffende account de homepoed extern benaderen?
Als ze op je wifi thuis mag komen ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Skywalker27 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:31:
[...]

Als ze op je wifi thuis mag komen ja ;)
Dat mag ze nog net. :-P

Maar, ik bedoel dat de Homepod dan dienst doet als woning hub waardoor hij extern bereikbaar wordt. Kan iedereen van het 'Gezin' die dan bedienen?

* Edit: Van wat ik kan vinden op de apple website is dit mogelijk. Morgen eens proberen als de Homepod geleverd wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Tibs op 04-07-2023 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Tibs Bij de eerste vraag is het belangrijk om te weten van welke muziek dienst je gebruik maakt. Indien Apple Music dan pakt de HomePod zelfstandig de stream op. Wanneer je iPhone de woning verlaat, blijft de HomePod spelen. Behalve als je in de Woning app (per ongeluk) een automation suggestie hebt geactiveerd.

Het antwoord op de tweede vraag is Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Hmmm, ik heb zojuist de HomePods (2023) van een update naar 16.6 voorzien, maar nu lijkt het alsof ik ná deze update issues heb met de balans. Bij hoog volume speelt alleen de ene HP, bij een mild volume komt de andere er bij om op een laag volume het allen te gaan doen.

Ik heb de HP’s meerdere malen opnieuw opgestart, maar dit zonder resultaat. Het euvel blijft.

NB Met de HP Mini’s elders in huis heb ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:14:
Hmmm, ik heb zojuist de HomePods (2023) van een update naar 16.6 voorzien, maar nu lijkt het alsof ik ná deze update issues heb met de balans. Bij hoog volume speelt alleen de ene HP, bij een mild volume komt de andere er bij om op een laag volume het allen te gaan doen.

Ik heb de HP’s meerdere malen opnieuw opgestart, maar dit zonder resultaat. Het euvel blijft.

NB Met de HP Mini’s elders in huis heb ik dit niet.
Ook al ontkoppeld als stereo paar en opnieuw gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@meesje Ik heb ze zojuist ontkoppeld en de reset procedure opgestart.

Edit: HP’s weer opnieuw geïnstalleerd. Zonder het gewenste resultaat 😞🤬.
Ik krijg het volume van de HP’s ook niet meer uit. Zachter dan half gaan ze niet. Dit niet met de iPhone, niet met de iPad en ook niet met de ATV. De volumebalk gaat wel naar minimaal, maar het geluid gaat niet mee.

Edit 2: Issue ligt NIET aan de HP’s. Omdat de TV vanavond gek is gaan doen,, het statusledje knippert continue, ook terwijl de TV aanstaat en deze op de vreemdste momenten uit gaat en ik de HP’s van de ATV heb losgekoppeld, doen in ieder geval de HP’s wat er van ze verwacht wordt.

Volgende issue, maar dat hoort niet hier thuis, is dus de TV.

[ Voor 100% gewijzigd door RicoK op 26-07-2023 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:47:
@meesje Ik heb ze zojuist ontkoppeld en de reset procedure opgestart.

Edit: HP’s weer opnieuw geïnstalleerd. Zonder het gewenste resultaat 😞🤬.
Ik krijg het volume van de HP’s ook niet meer uit. Zachter dan half gaan ze niet. Dit niet met de iPhone, niet met de iPad en ook niet met de ATV. De volumebalk gaat wel naar minimaal, maar het geluid gaat niet mee.
En als je de HomePods niet als vaste luidsprekers instelt, maar gewoon handmatig de HomePods als output selecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@meesje zie mijn edit 2. Crosspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Tibs schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:54:

Je kan hem aan een powerbank hangen die de Apple lader vervangt. Anker, Samsung etc. hebben prima usb-c powerbanks

De draad zit vast aan de Homepod, dus die zal je altijd houden.

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 02-08-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@ucsdcom Via een powerbank voeden kan zeker, maar hij is niet te gebruiken als Bluetoothspeaker, hij heeft altijd een wifi-verbinding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Meer mensen bij wie Geluidscontrole niet echt functioneert met Apple Music?
Volgens Apple zou Woning > Woninginstellingen > Geluidscontrole er voor moeten zorgen dat alle muziek die afgespeeld wordt min of meer hetzelfde volume heeft.
De geluidscontrole inschakelen
Met de functie voor geluidscontrole zorg je ervoor dat alle muziek en podcasts met hetzelfde volume op de HomePod worden afgespeeld.
Tik in de Woning-app op je iOS- of iPadOS-apparaat op de knop 'Meer' en tik op 'Woninginstellingen'.
Scrol omlaag en schakel 'Geluidscontrole' in.
In het verleden was dat ook het geval, als ik muziek op de achtergrond liet spelen was het volume min of meer gelijk. Maar dat is al maanden niet meer het geval, het ene nummer is amper hoorbar, terwijl ik bij het andere nummer naar de volumeknop grijp om hem zachter te zetten. Erg irritant.

Ik hoopte dat het een bug was die met een update vanzelf weer zou verdwijnen, maar zoals gezegd, het probleem is er echt al maanden, misschien al een jaar?
De instelling uit en weer inschakelen heeft geen effect, HomePods restanten ook niet, ze hebben in de tussentijd al meerdere updates gehad, etc.

Ben ik de enige die dit ervaart, of is het een algemeen probleem?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Heb al jaren sound check aan in Apple Music (kom van Foobar2000 met ReplayGain) en afgezien dat ik het irritant vind dat het per nummer wordt gedaan ipv per album werkt het prima, ook met de HomePods.

Die HomePods zijn de meest buggy apparaten die ik heb van Apple maar dát is geen probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
Redondo1982 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:29:
Ondertussen zijn we een tijdje verder met de HP 2023 en ik ben nog steeds tevreden, al vind ik hem qua prijs te duur wat je krijgt. Maarja, Apple ecosystem is nu eenmaal wat duurder.

Alleen ik zou deze speakers nooit en te nimmer inzetten als stereo-opstelling. Het feit dat je weinig aan de EQ kan doen is voor mij een no-go om dit naast de tv te hebben staan.

Dus al enkele speaker prima, voor een andere opstelling zou ik het nooit kopen. Als Apple meer keuzes gaat bieden mbt inregelen dan kan het weer interessant worden.
Waar heb jij de HP staan dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Gentleman schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:14:
[...]

Waar heb jij de HP staan dan als ik vragen mag?
Thuiskantoor, op m’n bureau. Wel behoorlijke kamer, circa 20 m2. Ik had eerst de Mini, maar ja…wilde weer het nieuwste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
Redondo1982 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

Thuiskantoor, op m’n bureau. Wel behoorlijke kamer, circa 20 m2. Ik had eerst de Mini, maar ja…wilde weer het nieuwste :+
Aha snap het. Hier 2 mini’s in de slaap- werkkamer. Eetkeuken eentje en eentje in de badkamer.
Slaapkamer kind.

Voor de eetkeuken voor HP2023 interesse. Woonkamer durf ik niet aan. Wss om dezelfde reden als jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Gentleman schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:21:
[...]

Aha snap het. Hier 2 mini’s in de slaap- werkkamer. Eetkeuken eentje en eentje in de badkamer.
Slaapkamer kind.

Voor de eetkeuken voor HP2023 interesse. Woonkamer durf ik niet aan. Wss om dezelfde reden als jij
Ja, bij mij is vaak het nieuwe wat kriebelt en dat moet ik dan hebben/testen. Ook al omdat ik de OG 1st gen al wilde hebben maar achterwege heb gelaten door geen ondersteuning in Nederland. Iets waar ik normaliter nooit naar kijk, zoals ook met de AW.

Ik ben er wel tevreden over, maar ik zou niet mijn hele woonkamer ermee volzetten. Mini heb ik ook nog, maar die is gedegradeerd naar mijn echte kantoor (onderweg) ;) Daar had ik ook nog een speakertje nodig, dus kwam wederom mooi uit om de nieuwe te kopen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

Toppe

Oké ✅

Of ik kijk er overheen, of het zit er niet in: Siri op een HomePod volledig uitschakelen?

Ik wil er 1 buiten, maar zit niet te wachten op iemand die via Siri de deuren gaat ontgrendelen :D

[ Voor 36% gewijzigd door Toppe op 07-08-2023 20:07 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:07
Siri kun je gewoon uitzetten.
Zit in de instellingen van je HomePod.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upoBQWso8zdbKC1BVQFqaAzVEKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SC4e1qDN2fQZP84HlpLatYKY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Voor iedereen die problemen heeft met de HomePod volume regeling of wekkers niet zichtbaar.

Ik kon het ook niet geloven maar probeer deze instelling eens in de WoningApp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LhA_i7QhomGrScn1kyiKqwvsUFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZ5JE1a2eSt3LBb0Yk7QH7Il.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ronvgs schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:14:
Voor iedereen die problemen heeft met de HomePod volume regeling of wekkers niet zichtbaar.

Ik kon het ook niet geloven maar probeer deze instelling eens in de WoningApp

[Afbeelding]
Houdt dat niet in dat iedereen muziek kan gaan afspelen op je homepod? :D edit: vereist wachtwoord ja

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 18-08-2023 09:23 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 07:04

Aiii

何これ

Menesis schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:22:
[...]
Houdt dat niet in dat iedereen muziek kan gaan afspelen op je homepod? :D edit: vereist wachtwoord ja
Wat het wel inhoudt is dat al je buren binnen bereik jouw homepods zien als AirPlay device, heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Tot versie 16.6 heeft "Aleen personen in deze woning" prima gewerkt maar nu heb ik problemen met de volume regeling en zie ook geen wekkers.
Zet ik hem op "iedereen" werkt het prima, hopelijk lost IOS 17 alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Heeft iemand een tip hoe ik het NOS of ANP radio nieuws op een Homepod afgespeeld krijg. Op mijn Google home speaker kon ik "goedemorgen" zeggen en deze speelde daarna de ingestelde routine af (weer nu, weer vandaag, melding van vertraging op mijn woon-werk route en daarna het radio nieuws afspelen.

Bij de Apple Homepod krijg ik niet eens het radionieuws afgespeeld als ik alleen om het NOS of ANP nieuws vraag. Siri zegt dan slechts dat in Nederland geen nieuws wordt ondersteund.

Kan dit toch? Ik kom er met vanalles proberen in hoe ik het vraag en in de home app niet verder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
ucsdcom schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:29:
Heeft iemand een tip hoe ik het NOS of ANP radio nieuws op een Homepod afgespeeld krijg. Op mijn Google home speaker kon ik "goedemorgen" zeggen en deze speelde daarna de ingestelde routine af (weer nu, weer vandaag, melding van vertraging op mijn woon-werk route en daarna het radio nieuws afspelen.

Bij de Apple Homepod krijg ik niet eens het radionieuws afgespeeld als ik alleen om het NOS of ANP nieuws vraag. Siri zegt dan slechts dat in Nederland geen nieuws wordt ondersteund.

Kan dit toch? Ik kom er met vanalles proberen in hoe ik het vraag en in de home app niet verder uit.
Als ik vraag om het nieuws, speelt de Homepod de "laastste aflevering" van de podcast van NPO1 af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 14:20
Sluuz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:54:
[...]

Als ik vraag om het nieuws, speelt de Homepod de "laastste aflevering" van de podcast van NPO1 af...
Soms als ik vraag of het vandaag gaat regenen krijg ik het weerbericht van morgen..
Of als ik een timer annuleer: "Het spijt me dat ik dat niet kon doen" - Annuleert alsnog de timer(?). 8)7

Ik heb mijn homepod nu een half jaar in gebruik en het is echt zo ongelooflijk slecht dat ik me afvraag of Apple zelf wel zo'n ding in huis heeft. Echt bizar eigenlijk voor Apple standaarden.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +2 Henk 'm!
KirovAir schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:59:
Ik heb mijn homepod nu een half jaar in gebruik en het is echt zo ongelooflijk slecht dat ik me afvraag of Apple zelf wel zo'n ding in huis heeft. Echt bizar eigenlijk voor Apple standaarden.
Haha ja, ik heb HomePods sinds de originele release en het is altijd zo geweest.

Maar goed dat is ook wel Siri, Siri moet echt heel hard op de schop wil Apple niet hopeloos achter gaan lopen in de komende jaren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
KirovAir schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:59:
[...]
Of als ik een timer annuleer: "Het spijt me dat ik dat niet kon doen" - Annuleert alsnog de timer(?). 8)7
Haha, deze kwam ik ook tegen afgelopen week, ik dacht ben ik nu gek?

Veel slimmers dan het aansturen van mijn Hue lampen gebruik ik mijn HomePods ook niet voor. Het stomme is dat dat erg goed gaat, zelfs van grote afstand verstaat ze me feilloos. Maar ze begrijpt echt helemaal niets anders. Dan praat je eens met zo’n ChatGPT aangedreven bot en dan vraag je je af waar het zo mis heeft kunnen gaan met Siri.

Grootste irritatie is overigens nog steeds dat m’n Apple Music player op m’n iPhone ruzie heeft met de Home Player. Die laatste ‘steelt’ telkens de muziek die ik aan het afspelen ben en dan reageert de gewone Music player niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
@Radiodurans ik heb het idee dat het “muziek stelen”vandaag in de publieke bèta opgelost is.
Mooi verwoord trouwens, ik had daar ook veel last van.
De muziek widget werkt vandaag ook perfect.

[ Voor 24% gewijzigd door Ronvgs op 23-08-2023 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sluuz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:54:
[...]

Nog specifieker: de laatste aflevering van de De Dag podcast wordt afgespeeld. Dit is overigens al een tijdje zo en zelfde resultaat op ipad/iphone.
Ooit wel eens met een shortcut aan de slag gegaan waarbij de laatste NOS nieuws stream werd afsgespeeld. In principe werkte dat prima, maar ik merkte dat ik er eigenlijk geen gebruik van maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Radiodurans schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:15:
[...]

Haha, deze kwam ik ook tegen afgelopen week, ik dacht ben ik nu gek?

Veel slimmers dan het aansturen van mijn Hue lampen gebruik ik mijn HomePods ook niet voor. Het stomme is dat dat erg goed gaat, zelfs van grote afstand verstaat ze me feilloos. Maar ze begrijpt echt helemaal niets anders. Dan praat je eens met zo’n ChatGPT aangedreven bot en dan vraag je je af waar het zo mis heeft kunnen gaan met Siri.

Grootste irritatie is overigens nog steeds dat m’n Apple Music player op m’n iPhone ruzie heeft met de Home Player. Die laatste ‘steelt’ telkens de muziek die ik aan het afspelen ben en dan reageert de gewone Music player niet meer.
Dit vind ik ook niet echt lekker werken inderdaad. Iets laten afspelen door de Homepod werkt op zich nog wel, maar dan even iets anders opzetten via je iPhone zorgde ervoor dat je ging Airplayen naar de Homepod ipv dat de Homepod zelf de stream binnentrok en je iPhone puur als afstandsbediening fungeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
even check dubbel check. homepods werken nu alleen met apple tv 4K? om het toe te voegen als speakers standaard? want moeten toegevoegd worden aan homekit en dat kan alleen met apple 4k

of weet iemand welke types geschikt zijn voor homekit?
A1625 ook al?
A1842 of pas vanaf deze?

[ Voor 21% gewijzigd door Gentleman op 28-08-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn HomePod Mini’s zitten nu op 17.0. Installatie ging probleemloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mocht je 2023 HomePod hebben en een Apple TV kun je gebruik maken van onderstaande optie.

Verbeter dialoogvenster, waarmee je beter kunt horen wat er gezegd wordt als een film of serie op Apple TV 4K gekoppeld aan een HomePod (2e generatie) veel effecten, actie en muziek bevat. Dialogen worden hierbij gescheiden van achtergrondgeluiden en weergegeven via het middelste kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Mijn HomePods mini blijven maar op 16.6 en geeft aan up-to-date te zijn.

/edit: as we speak gaan ze updaten. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 19-09-2023 19:58 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
meesje schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:01:
Mocht je 2023 HomePod hebben en een Apple TV kun je gebruik maken van onderstaande optie.

Verbeter dialoogvenster, waarmee je beter kunt horen wat er gezegd wordt als een film of serie op Apple TV 4K gekoppeld aan een HomePod (2e generatie) veel effecten, actie en muziek bevat. Dialogen worden hierbij gescheiden van achtergrondgeluiden en weergegeven via het middelste kanaal.
Denk niet dat mijn vraag begrepen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ging het ook niet zo soepel. Er was wel een notificaties dat er een update klaar staat maar als ik dan naar de HomePod toe ga is er niets te zien.

Nou goed komt nog wel een keer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gentleman schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:07:
[...]

Denk niet dat mijn vraag begrepen is
Als ik op jou had gereageerd zou ik de quote functie wel gebruikt hebben. :)

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:20
Ik heb een probleem dat als ik onze HP vraag om een X liedje af te spelen, Siri vervolgens zegt: X wordt afgespeeld in de slaapkamer, wat de Apple TV is. Iemand met hetzelfde probleem en zo ja, hoe dit op te lossen?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:35
Donstil schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:12:
[...]

Haha ja, ik heb HomePods sinds de originele release en het is altijd zo geweest.

Maar goed dat is ook wel Siri, Siri moet echt heel hard op de schop wil Apple niet hopeloos achter gaan lopen in de komende jaren.
Eens, maar echt niet des Apple eigenlijk. Elke dag als ik de radio wil laten afspelen krijg ik ook eerst1, 2 of zelfs 3x de melding 'dat er iets fout is gegaan'. Vreselijk irritant.

• Ronvgs
Ik heb voor Radio scenes in de Home app gemaakt.

• RoRoNL
  • Niet online
@Ronvgs Heb je daar svp een voorbeeld van¿

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoRoNL schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:04:
Maak een nieuwe scène in de Woning app, selecteer je HomePod, Audio, speel Audio af, kies Audio, Apple Music, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 20-09-2023 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
RoRoNL schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:04:
Bij Radio 10 Sonos speelt ie Radio op de Sonos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wB8k76aEsYU0LtvvujsUkQpxOjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqhEKvZcuYR7fYgXmpZIseBs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gentleman
meesje schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:20:
[...]

Als ik op jou had gereageerd zou ik de quote functie wel gebruikt hebben. :)
Daar leek het op. Mn excuses

• Gentleman
Nog een poging

aan welke apple tv versies kan je de homepod toevoegen?
En aan welke niet meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Gentleman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:19:
Nog een poging

aan welke apple tv versies kan je de homepod toevoegen?
En aan welke niet meer?
Apple tv 4k
En als je het als main geluid van je tv en ook an al je rand apparatuur. Hdmi arc van je tv, en laatste versie van de 4k apple tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:17
Soepstengel schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:34:
[...]

Dat heb ik dus ook maar bij mij start die 192 Radio Veronica van TuneIn op (en dat is iets anders).
Oud berichtje, maar dit doet de Homepod Mini bij mij ook (192 Radio Veronica starten i.p.v. de hoofdzender). Iemand inmiddels een tip hoe dat te voorkomen?

Ik kan het wel via mijn iPhone doen, maar dan speelt die via Airplay en krijg ik de waarschuwing dat als mijn telefoon niet in de buurt is, het afspelen op de HomePod Mini stopt.
Kan dit op een andere manier?
Aangezien ik geen abo op Apple Music heb, kan ik helaas niet een scene maken die Radio Veronica afspeelt (verder wel goede tip, @ronvgs en @meesje!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dextertje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:29:
[...]

Oud berichtje, maar dit doet de Homepod Mini bij mij ook (192 Radio Veronica starten i.p.v. de hoofdzender). Iemand inmiddels een tip hoe dat te voorkomen?

Ik kan het wel via mijn iPhone doen, maar dan speelt die via Airplay en krijg ik de waarschuwing dat als mijn telefoon niet in de buurt is, het afspelen op de HomePod Mini stopt.
Kan dit op een andere manier?
Aangezien ik geen abo op Apple Music heb, kan ik helaas niet een scene maken die Radio Veronica afspeelt (verder wel goede tip, @ronvgs en @meesje!)
Als het via je iPhone doet, gaat het overigens niet via AirPlay. De HomePod pakt de stream zelfstandig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
meesje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:42:
[...]

Als het via je iPhone doet, gaat het overigens niet via AirPlay. De HomePod pakt de stream zelfstandig op.
Ik weet niet beter dan dat ik de muziek via Airplay afspeel: vanaf muziekapp, dan Radio Veronica starten, dan op het airplay-logootje klikken en voor de HomePod kiezen.

Hoe moet dat anders? Via de app "Woning" kan ik wel de HomePod laten afspelen, maar geen ander station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dextertje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:59:
[...]

Ik weet niet beter dan dat ik de muziek via Airplay afspeel: vanaf muziekapp, dan Radio Veronica starten, dan op het airplay-logootje klikken en voor de HomePod kiezen.

Hoe moet dat anders? Via de app "Woning" kan ik wel de HomePod laten afspelen, maar geen ander station.
Via de Apple Music app kun je alle (tunein) radiozenders selecteren en deze doorzetten naar de HomePod. De HomePod gaat dan zelfstandig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
meesje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:35:
[...]

Via de Apple Music app kun je alle (tunein) radiozenders selecteren en deze doorzetten naar de HomePod. De HomePod gaat dan zelfstandig verder.
Bij mij werkt dat alleen via Airplay en dan kan ik dus geen andere muziek op mijn telefoon afspelen en als mijn telefoon offline is, dan houdt de HomePod op met spelen.

Zou het kunnen dat het alleen op de door jou beschreven manier werkt, als je een abo hebt?

Edit: hmm, als ik het afspelen vanaf mijn telefoon stop en daarna weer start op de Homepod/via de Woning-app, lijkt het wel te werken. :?
Edit 2: toch niet..

[ Voor 13% gewijzigd door dextertje op 22-09-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dextertje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:40:
[...]

Bij mij werkt dat alleen via Airplay en dan kan ik dus geen andere muziek op mijn telefoon afspelen en als mijn telefoon offline is, dan houdt de HomePod op met spelen.

Zou het kunnen dat het alleen op de door jou beschreven manier werkt, als je een abo hebt?

Edit: hmm, als ik het afspelen vanaf mijn telefoon stop en daarna weer start op de Homepod/via de Woning-app, lijkt het wel te werken. :?
Edit 2: toch niet..
Even wat getest:

1. Apple muziek app geopend. Bovenin mijn iPhone scherm verscheen een balk met de vraag om AirPlay te gebruiken. Dat gaat dus niet. Want wanneer dan bv een filmpje op de NOS app open gaat het geluid over de HomePod.

2. Apple muziek openen. De balk bovenin negeren. Radio opstarten in AM. Klik op de balk onderin AM (met wat er afgespeeld wordt) en selecteer de HomePod. Deze weg gaat goed. Ik kan nu iets anders afspelen op mijn iPhone zonder dat dit dan afgespeeld wordt op de HomePod.

Samengevat: de balk bovenin bepaalt dus of je wel/niet AirPlay gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
meesje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:47:
[...]

Even wat getest:

1. Apple muziek app geopend. Bovenin mijn iPhone scherm verscheen een balk met de vraag om AirPlay te gebruiken. Dat gaat dus niet. Want wanneer dan bv een filmpje op de NOS app open gaat het geluid over de HomePod.

2. Apple muziek openen. De balk bovenin negeren. Radio opstarten in AM. Klik op de balk onderin AM (met wat er afgespeeld wordt) en selecteer de HomePod. Deze weg gaat goed. Ik kan nu iets anders afspelen op mijn iPhone zonder dat dit dan afgespeeld wordt op de HomePod.

Samengevat: de balk bovenin bepaalt dus of je wel/niet AirPlay gebruikt.
Dank voor je moeite.
Helaas werkt dit bij mij niet zo. Als ik op de balk onderin klik, dan krijg ik te zien wat er speelt, maar geen HomePod-icoontje. Wel een AirPlay-icoontje.
Wat voor Homepod heb je? Wellicht een andere dan ik heb? Ik heb een HomePod Mini met OS-versie 17.0
iOS versie 17.0.1 (iPhone 12 Pro), op mijn oude telefoon (iPhone 7) nog 15.7.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dextertje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:26:
[...]

Dank voor je moeite.
Helaas werkt dit bij mij niet zo. Als ik op de balk onderin klik, dan krijg ik te zien wat er speelt, maar geen HomePod-icoontje. Wel een AirPlay-icoontje.
Wat voor Homepod heb je? Wellicht een andere dan ik heb? Ik heb een HomePod Mini met OS-versie 17.0
iOS versie 17.0.1 (iPhone 12 Pro), op mijn oude telefoon (iPhone 7) nog 15.7.9.
Hier idem HomePod Mini met 17.0.
Als ik onderin op het AirPlay icoon klik, kan ik daarna kiezen tussen iPhone, Apple TV en HomePod om de muziek op af te spelen. Wanneer gekozen voor Homepod pakt deze het via deze weg verder zelfstandig op.

Jouw situatie kan ik niet 100% naspelen, want ik heb een betaald AM abo. Wellicht maakt dat tegenwoordig uit. Destijds volgens mij niet.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 22-09-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
meesje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:30:
[...]

Hier idem HomePod Mini met 17.0.
Als ik onderin op het AirPlay icoon klik, kan ik daarna kiezen tussen iPhone, Apple TV en HomePod om de muziek op af te spelen. Wanneer gekozen voor Homepod pakt deze het via deze weg verder zelfstandig op.

Jouw situatie kan ik niet 100% naspelen, want ik het een betaald AM abo.
Ik heb nu ook een betaald abonnement. :*)
Alleen als ik precies doe wat jij zegt en daarna bijvoorbeeld een artikel in de NOS-app afspeel, dan komt dat artikel op mijn homepod. Dus wordt toch afgespeeld via AirPlay.

Wat wel anders lijkt, nu ik een betaald abonnement heb: als ik AirPlay weer uitschakel (dus expliciet kies om het geluid weer op mijn iPhone af te spelen) en daarna de HomePod via de fysieke knop of via de Woning-app aanzet, dan speelt die wél het radiostation af dat ik eerder had gekozen.
Pagina: 1 ... 40 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9