Uurtje pielen en kan denk ik wat beter omschrijven waarmee ik al die tijd mee heb geworsteld, en gezien het feit dat ik nog steeds niet op een eenvoudige wijze het geluid kan bedienen ik er nog steeds mee worstel
In ATV menu - audio output kan ik kiezen voor TV speakers en voor de Homepod.
Kies ik de homepod kan ik met de siri remote het geluid van de homepod bedienen. In menu komt er dan " audio return channel" onder, met de keuze 'play television audio" aan/uit. Standaard staat ie uit. Wil ik deze aan zetten gaat ie naar de ARC setup en klaar... en daar houd het op. Wat ik ook doe, ik blijf hangen bij alleen homepod volume die ik kan bedienen. Heel de soundbar is stil. Kan wel zien dat de remote volume omhoog/omlaag duwt, maar geen geluid.
Ga ik terug naar Audio en kies ik 'default autio output' de TV speakers krijg ik daaronder 'temporary audio autput' te zien. In dat menutje zit mn homepod (en macbook air) en als ik de homepod hier kies klept het menutje uit en krijg ik er volume sliders onder, zowel TV speaker als homepod.

Hierna werkt dus soundbar + homepod, maar slider van TV speaker is niet functioneel, die van de homepod wel. Echter elke keer dit menutje in om volume van homepod te veranderen is niet fijn. Homepod volume kan dan op 2 manieren; via iphone of via 'hey SIri'
snap er geen biet van hoe dit in elkaar steekt en waarom het zo omslachtig werkt...