Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:02
Sinds homepodOS 17 hoef je geen 'hey siri' roepen, maar is alleen 'siri' genoeg.
Lijkt heel handig maar ik vind het irritant als ik in gesprek ben over een televisie 'serie' , en Siri dingen terug gaat roepen.
Met andere woorden, kan ik ergens instellen dat mijn Homepods alleen reageren als ik "hey siri" zeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
remmuz schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:53:
Sinds homepodOS 17 hoef je geen 'hey siri' roepen, maar is alleen 'siri' genoeg.
Lijkt heel handig maar ik vind het irritant als ik in gesprek ben over een televisie 'serie' , en Siri dingen terug gaat roepen.
Met andere woorden, kan ik ergens instellen dat mijn Homepods alleen reageren als ik "hey siri" zeg?
Taal op NL zetten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 15:49
remmuz schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:53:
Home app >> drie puntjes rechtsboven >> home settings >> listen for siri or hey siri

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48
Sluuz schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:29:
[...]

Home app >> drie puntjes rechtsboven >> home settings >> listen for siri or hey siri
Daar zit toch geen optie bij om alleen op "Hey Siri" en niet op "Siri" te reageren? Of loop ik ergens een versie achter (iOS 17.0.1, HomePod versie 17.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Homepod, iPhone en iPad, alles staat op NL.
Ik zie ook niet hoe dat invloed zou hebben op het roepen van (hey)Siri ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
dextertje schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:39:
[...]

Daar zit toch geen optie bij om alleen op "Hey Siri" en niet op "Siri" te reageren? Of loop ik ergens een versie achter (iOS 17.0.1, HomePod versie 17.0)
Die optie zie ik inderdaad ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
remmuz schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:41:
[...]

Homepod, iPhone en iPad, alles staat op NL.
Ik zie ook niet hoe dat invloed zou hebben op het roepen van (hey)Siri ?
Voor zover mij bekend werkt ‘Siri’ (dus zonder ‘hé’) niet in de NL taal. Dus vandaar mijn opmerking.
Zojuist getest. Geen reactie bij ‘Siri’, maar wel bij ‘hé Siri’.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 25-09-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
meesje schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:58:
[...]

Voor zover mij bekend werkt ‘Siri’ (dus zonder ‘hé’) niet in de NL taal. Dus vandaar mijn opmerking.
Terechte opmerking, want ik lees net op iCulture dat het inderdaad (nog) niet in NL zou werken.
Maar ik heb net nog een paar keer getest, en 3 van de 5 keer dat ik alleen "Siri" roep krijg ik een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
meesje schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:58:
[...]

Bij mij reageert m'n Homepod ook niet op alleen 'Siri', meerdere malen geprobeerd.

Dus hierin ervaar ik hetzelfde als @meesje (in tegenstelling tot het stukje over radio via 'Muziek' afspelen en dan verder laten gaan op de HomePod, zonder Airplay, zie vorige pagina). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:04:
[...]

Terechte opmerking, want ik lees net op iCulture dat het inderdaad (nog) niet in NL zou werken.
Maar ik heb net nog een paar keer getest, en 3 van de 5 keer dat ik alleen "Siri" roep krijg ik een reactie.
Dat laatste is vreemd. Ik heb deze ervaring niet. Wellicht even de HomePod van het stroom halen. Bij vage problemen moet je ook bij Apple producten soms even een reboot doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
dextertje schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:39:
[...]

Dat bedoel ik. Als je Homepod op Engels staat, heb je daar de optie. Als ie op NL staat is die optie er niet.
Hoewel, mijn iPhone staat op Engels, als ik dan de Home app open en naar de settings ga, dan zie ik die Siri optie eerst als “Listen for Siri or Hey Siri” en als ik dan scroll verandert hij ineens naar Listen for Hey Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Sluuz schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:34:
[...]

Dat bedoel ik. Als je Homepod op Engels staat, heb je daar de optie. Als ie op NL staat is die optie er niet.
Hoewel, mijn iPhone staat op Engels, als ik dan de Home app open en naar de settings ga, dan zie ik die Siri optie eerst als “Listen for Siri or Hey Siri” en als ik dan scroll verandert hij ineens naar Listen for Hey Siri.
O ja, ik had mijn iPhone op Engels gezet om te kijken, maar moest natuurlijk de HomePod op Engels zetten..
Dan krijg je inderdaad 2 opties:
  1. "Siri" of "Hé, Siri"
  2. "Hé, Siri"

• marapuru
  • Laatst online: 22:54

marapuru

db.

Mijn HomePod is plots zijn internetverbinding verloren. Heeft iemand daar ook wel eens last van gehad?

Stekker eruit en er weer in lost het direct op trouwens.

[ Voor 22% gewijzigd door marapuru op 27-09-2023 12:57 ]

• Sluuz
Iemand dit al meegemaakt?

In huis een Homepod gen2 en een Apple TV 4k welke beide natuurlijk kunnen fungeren als "hub".
Ik heb een scene welke 2 lampen op 80% zet en de Homepod muziek moet laten spelen van Apple Music. Echter, als ik de scene activeer, gaan de lampen op 80% maar gaat ineens mijn Apple TV aan (en dus de tv) en doet de Homepod niks.
Scene verwijderen en opnieuw maken levert hetzelfde op. Mega weird.

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Sluuz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:18:
Iemand dit al meegemaakt?

In huis een Homepod gen2 en een Apple TV 4k welke beide natuurlijk kunnen fungeren als "hub".
Ik heb een scene welke 2 lampen op 80% zet en de Homepod muziek moet laten spelen van Apple Music. Echter, als ik de scene activeer, gaan de lampen op 80% maar gaat ineens mijn Apple TV aan (en dus de tv) en doet de Homepod niks.
Scene verwijderen en opnieuw maken levert hetzelfde op. Mega weird.
Dat probleem heb ik ook nooit een oplossing voor kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Elke keer als ik zeg ‘het Siri, speel klassiek’ of ‘speel klassieke muziek’, dan spelen mijn 5 HomePod Mini’s nocturne van chopin. Altijd!

Wat ik heb geprobeerd:
- Album uit mijn Apple Music bibliotheek gehaald
- Album en tracks van Chopin minder vaak laten voorstellen in Apple Music
- Shortcut gemaakt met de titel ‘Speel Klassiek’, werkt niet
- HomePods opnieuw opgestart
- 2 HomePods opnieuw geconfigureerd, geen verschil

Wat gebeurt er bij jullie als je Siri vraagt om klassieke muziek te spelen?

[ Voor 6% gewijzigd door iApp op 28-10-2023 22:17 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:25
‘Hey Siri, play some classical music’. ‘Okay, here’s a classical music station’ en Mahler’s 5de symfonie begint. Of Mozart’s 8ste sonata, of… geen Nocturne van Chopin iig :+

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De vraag aan Siri om wat klassieke muziek af te spelen levert mij nú "Goldberg Variations - BWV 998 Aria' op :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

In iOS via Instellingen > Siri > “Siri en dicteergeschiedenis” heb ik mijn gegevens gewist. Na een paar uur is de bug opgelost; Siri speelt weer allerhande klassieke muziek. Feest. 🎉

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Zit er ook aan te denken om homepods aan te schaffen, de mini. Voor mijn echtgenote en ik.

Probeer alleen even in te lezen of het daadwerkelijk zn waarde heeft met het volgende;

-Samsung smart TV/Soundbar als muziek gebruiken.
-Calex smart lampen hebben
-Beide (alleen) iPhones hebben maar ook eigen Apple ID's (gaan elkaar in de weg zitten?)
-Toon in gebruik hebben
Huis met 2 verdiepingen, maar ook een kleine van 3 jaar op de 1e verdieping, dus met overal in huis geluid een beetje moeten oppassen
-film/netflix etc liefhebber zijn
- Ring deurbel/alarm gebruiken

Meer smartspul dan bovenstaande hebben we niet...

Kan dus eigenlijk op wat ruimtelijk muziek belevenis door meerdere pods na niet echt veel bedenken...

Of mis ik wat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:20
knakker2 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 00:59:
Zit er ook aan te denken om homepods aan te schaffen, de mini. Voor mijn echtgenote en ik.

Probeer alleen even in te lezen of het daadwerkelijk zn waarde heeft met het volgende;

-Samsung smart TV/Soundbar als muziek gebruiken.
-Calex smart lampen hebben
-Beide (alleen) iPhones hebben maar ook eigen Apple ID's (gaan elkaar in de weg zitten?)
-Toon in gebruik hebben
Huis met 2 verdiepingen, maar ook een kleine van 3 jaar op de 1e verdieping, dus met overal in huis geluid een beetje moeten oppassen
-film/netflix etc liefhebber zijn
- Ring deurbel/alarm gebruiken

Meer smartspul dan bovenstaande hebben we niet...

Kan dus eigenlijk op wat ruimtelijk muziek belevenis door meerdere pods na niet echt veel bedenken...

Of mis ik wat?
Ik zou zeggen. Koop er een via vraag en aanbod hier of via marktplaats. Zet hem in de keuken en probeer het uit. Misschien ben je verkocht, misschien niet. Maar tweedehands houdt bij het laatste het schadebedrag wel laag. B)

Weet in ieder geval dat meerdere Apple id’s geen enkel probleem heeft (tenminste mijn ervaring, n=1)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:02
Hoe onderscheid ik een 2nd gen HomePod van een 1st gen? Als ze niet zijn aangesloten?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:24
No Hands schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:44:
Hoe onderscheid ik een 2nd gen HomePod van een 1st gen? Als ze niet zijn aangesloten?
Even googlen? Mijn eerste hit: https://9to5mac.com/2023/...compared-to-the-original/

De 1st gen HomePod heeft een zichtbare + en - op het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:22
No Hands schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:44:
In elk geval de verwijderbare stekker als ik het goed heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
TheKerremenke schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:10:
[...]

Ik zou zeggen. Koop er een via vraag en aanbod hier of via marktplaats. Zet hem in de keuken en probeer het uit. Misschien ben je verkocht, misschien niet. Maar tweedehands houdt bij het laatste het schadebedrag wel laag. B)

Weet in ieder geval dat meerdere Apple id’s geen enkel probleem heeft (tenminste mijn ervaring, n=1)
...en heb er maar 1 aangeschaft, dus heel dit topic aan het doorbladeren :)

Datgene wat ik aan smartspul in gebruik heb thuis is niet plug&play heb ik al kunnen zien.

Calex lampen alleen met wat beperkingen via Calex app
Samsung TV alleen met AppleTV
Alles van Ring wat ik thuis heb ook via wegen die ik nog moet ontdekken, zo ook mijn Toon thermostaat,.

Los daarvan leuk dingetje waar je tegenaan kan zwetsen met toch wel interessante snufjes zoals intercom, stemherkenning etc.

Moet het allemaal nog even verder uitpluizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 07:44
Gentleman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:21:
even check dubbel check. homepods werken nu alleen met apple tv 4K? om het toe te voegen als speakers standaard? want moeten toegevoegd worden aan homekit en dat kan alleen met apple 4k

of weet iemand welke types geschikt zijn voor homekit?
A1625 ook al?
A1842 of pas vanaf deze?
even een kick.

heeft iemand hier antwoord op of een tip? want als alleen de ATV 4K de homepod nu ondersteunt en alleen zo je het geluid van de ATV op de homepod kan afspelen, zal ik mijn huidge ATV 3e generatie moeten vervangen met een nieuwe. maar als dat niet nodig is, dan wil ik dat natuurlijk niet zomaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Gentleman De leidraad die je aan kan houden is; de ondersteuning voor tvOS17 en hoger op je AppleTV-device.
Dat is je vereiste om Hometheater te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 07:44
RoRoNL schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:17:
@Gentleman De leidraad die je aan kan houden is; de ondersteuning voor tvOS17 en hoger op je AppleTV-device.
Dat is je vereiste om Hometheater te kunnen gebruiken.
Tnx. Helder. niet leuk, maar helder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
En inmiddels maar ook Apple TV aangeschaft... Gaat snel zo in een paar dagen tijd.

Daar even een aantal vragen over;

- Homepod miniwerkt er op, maar heb er tot nu toe maar 1.
Ik heb een Samsung soundbar + subwoofer. Is het mogelijk deze naast de homepod mini tegelijk werkend te krijgen? Of is het simpelweg het 1 of het ander, en niet samen?

-als er een 2e Homepod mini komt kan ik ze in stereo connecten en gebruiken. Echter heb ik geen mogelijkheid om ze direct links en rechts naast mn tv te plaatsen (ik maak gebruik van een flinke TV beugel waarmee ik de tv van de muur aftrek, 90 graden draai in de richting van waar ik zit). Daar waar ik zit kan ik eventueel links en rechts homepods mini ophangen/plaatsen aan de muur. Is dit met deze apparaten meer de bedoeling dat ze links en rechts van de TV staan, of kan ik ze in mijn geval links en rechts van daar waar ik zit plaatsen? en dan bedoel ik dan ook echt 2 meter precies links en de ander 2 meter precies rechts van mijn zit-positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53

Aiii

何これ

knakker2 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:29:
En inmiddels maar ook Apple TV aangeschaft... Gaat snel zo in een paar dagen tijd.

Daar even een aantal vragen over;

- Homepod miniwerkt er op, maar heb er tot nu toe maar 1.
Ik heb een Samsung soundbar + subwoofer. Is het mogelijk deze naast de homepod mini tegelijk werkend te krijgen? Of is het simpelweg het 1 of het ander, en niet samen?

-als er een 2e Homepod mini komt kan ik ze in stereo connecten en gebruiken. Echter heb ik geen mogelijkheid om ze direct links en rechts naast mn tv te plaatsen (ik maak gebruik van een flinke TV beugel waarmee ik de tv van de muur aftrek, 90 graden draai in de richting van waar ik zit). Daar waar ik zit kan ik eventueel links en rechts homepods mini ophangen/plaatsen aan de muur. Is dit met deze apparaten meer de bedoeling dat ze links en rechts van de TV staan, of kan ik ze in mijn geval links en rechts van daar waar ik zit plaatsen? en dan bedoel ik dan ook echt 2 meter precies links en de ander 2 meter precies rechts van mijn zit-positie?
De Homepod Mini is “dom” en daarom maakt het niets uit waar je ze neerzet. Ze zullen gewoon in stereo geluid op exact hetzelfde volume als elkaar afspelen. Dus zolang ze beiden op gelijke afstand van waar je zit staan heb je dan gewoon stereogeluid.

Slechts voor de grote Homepods geldt een advies om ze binnen 1,2 meter van elkaar te zetten (ofwel 4 feet) voor hun Atmos ondersteuning, maar dat is voor jou situatie niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Aiii schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:34:
[...]

De Homepod Mini is “dom” en daarom maakt het niets uit waar je ze neerzet. Ze zullen gewoon in stereo geluid op exact hetzelfde volume als elkaar afspelen. Dus zolang ze beiden op gelijke afstand van waar je zit staan heb je dan gewoon stereogeluid.

Slechts voor de grote Homepods geldt een advies om ze binnen 1,2 meter van elkaar te zetten (ofwel 4 feet) voor hun Atmos ondersteuning, maar dat is voor jou situatie niet relevant.
Duidelijk :)

En mijn huidige soundbar + subwoofer tegelijkertijd met de homepod(s)? Kan nergens vinden hoe ik dit tegelijkertijd kan laten afspelen, terwijl dat wel een flinke muzikale sensatie teweeg zou kunnen brengen...

kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@knakker2 Nee, die combinatie is niet mogelijk. Apple zou dan het liefste willen zien dat je twee grote HomePods aansluit.
P.s. een tweede HomePods mini is wel duidelijk een betere geluidsbeleving dan een enkele mini. Dat stereopaar is dan verrassend prettig in een kleine kamer.

[ Voor 70% gewijzigd door RoRoNL op 03-11-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:24
knakker2 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:50:
[...]

Duidelijk :)

En mijn huidige soundbar + subwoofer tegelijkertijd met de homepod(s)? Kan nergens vinden hoe ik dit tegelijkertijd kan laten afspelen, terwijl dat wel een flinke muzikale sensatie teweeg zou kunnen brengen...

kan dit?
Als je soundbar airplay ondersteund dan kan je hem denk ik wel in combinatie met de homepods gebruiken.
Hier kan ik m'n JBL speakers met airplay ook synchroon laten afspelen met homepods.
Maar je kan de homepods niet als surround speakers gebruiken voor je soundbar.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
De soundbar heeft ook een subwoofer, en dat tezamen werkt al een lange tijd prima. De homepods mini zijn leuk maar die subwoofer is toch wel net iets meer bass, vandaar ik het heel graag samen wil laten werken.

uitvoering: Samsung HW-J551

Een ouwetje waar airplay denk ik niet op zit.

Dit kan dus denk ik niet...

Daarbij heb ik ook mn TV opgehangen en als ik de TV gebruik trek ik deze een meter van de muur af en draai ik hem 90graden. In deze setting geen mogelijkheid de homepods direct links en rechts van de TV te plaatsen (omdat er geen TV meubel onder staat), maar wel de mogelijkheid Homepods direct links en rechts van mij te bevestigen aan de muur. Geen idee of dat wel de bedoeling is, of die apparaten het beter doen als ze voor mij, naast de TV staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
knakker2 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:31:
De soundbar heeft ook een subwoofer, en dat tezamen werkt al een lange tijd prima. De homepods mini zijn leuk maar die subwoofer is toch wel net iets meer bass, vandaar ik het heel graag samen wil laten werken.

uitvoering: Samsung HW-J551

Een ouwetje waar airplay denk ik niet op zit.

Dit kan dus denk ik niet...

Daarbij heb ik ook mn TV opgehangen en als ik de TV gebruik trek ik deze een meter van de muur af en draai ik hem 90graden. In deze setting geen mogelijkheid de homepods direct links en rechts van de TV te plaatsen (omdat er geen TV meubel onder staat), maar wel de mogelijkheid Homepods direct links en rechts van mij te bevestigen aan de muur. Geen idee of dat wel de bedoeling is, of die apparaten het beter doen als ze voor mij, naast de TV staan....
Idd zo te zien geen airplay, maar als je een apple tv als mediaplayer gebruikt dan kan het geluid van de tv (dus neem aan ook een via hdmi arc aangesloten soundbar ) synchroon laten afspelen met de homepods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Tinusvolkel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:56:
[...]

Idd zo te zien geen airplay, maar als je een apple tv als mediaplayer gebruikt dan kan het geluid van de tv (dus neem aan ook een via hdmi arc aangesloten soundbar ) synchroon laten afspelen met de homepods.
Hoe doe ik dat precies?
Ik heb al zitten pielen maar krijg dit niet werkend.

Homepod icm TV geen probleem / Soundbar icm TV ook geen probleem

In Apple TV menu kan je dan kiezen in de Audio sectie voor de......

Oh... terwij ik dus kijk en dit typ heb ik ineens dus uit de soundbar én de homepod geluid... bijzonder!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SxBqk42/IMG-3326.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1m30wCn/IMG-3325.png

Wel is de Homepod iets trager met geluid, ook is volumebediening met siri remote nu bij de soundbar, niet de homepod... denk dat dat en geluidvertraging bij instelling aangepast kunnen worden (?)

Ben denk ik wel op de juiste weg nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@knakker2 Idd bij instellingen zit de optie verstopt dat je je tv geluid kan synchroniseren
https://support.apple.com....0/tvos/17.0#atvbd6cdf912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Tinusvolkel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:56:
[...]

Op de soundbar zijn overigens meedere opties zoals D.In, HDMI, TV, BlueTooth etc waaruit gekozen kan worden

Normaliter gebruikte ik TV,.. mn Samsung TV pakte dat op en klaar.

Nu ben ik dus met deze materie bezig en heb ik eem HDMI van soundbar naar HDMI OneConnect (ARC) geplaatst Ik snap dan ook niet waarom ik nu dus wél geluid heb uit én soundbar én homepod terwijl ik niet eens de HDMI optie op de soundbar gebruik, maar de altijd al gebruikte 'TV'...
Dus HDMI kabeltje van soundbar naar ARC TV is niet wat dit alles doet werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Tinusvolkel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:13:
@knakker2 Idd bij instellingen zit de optie verstopt dat je je tv geluid kan synchroniseren
https://support.apple.com....0/tvos/17.0#atvbd6cdf912
Whoei

Dat werkt ook.

Is er ook een manier om soundbar + Homepod volume samen op de Siri remote te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
knakker2 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:15:
[...]

Op de soundbar zijn overigens meedere opties zoals D.In, HDMI, TV, BlueTooth etc waaruit gekozen kan worden

Normaliter gebruikte ik TV,.. mn Samsung TV pakte dat op en klaar.

Nu ben ik dus met deze materie bezig en heb ik eem HDMI van soundbar naar HDMI OneConnect (ARC) geplaatst Ik snap dan ook niet waarom ik nu dus wél geluid heb uit én soundbar én homepod terwijl ik niet eens de HDMI optie op de soundbar gebruik, maar de altijd al gebruikte 'TV'...
Dus HDMI kabeltje van soundbar naar ARC TV is niet wat dit alles doet werken....
Snap niet helemaal wat je bedoeld, maar verwacht dat de TV optie op de soundbar je geluid via hdmi ARC terughaald van de TV, en als je hem op HDMI zet dat ie een ander hdmi device wat op de soundbar zit aangesloten doorlust naar de tv.
knakker2 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:21:
[...]

Whoei

Dat werkt ook.

Is er ook een manier om soundbar + Homepod volume samen op de Siri remote te laten werken?
Mooi dat het werkt, maar naar mij weten werkt dit niet samen, maar ik gebruik het zelf niet veel aangezien m'n homepods niet bij de tv staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Tinusvolkel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:25:
[...]

Snap niet helemaal wat je bedoeld, maar verwacht dat de TV optie op de soundbar je geluid via hdmi ARC terughaald van de TV, en als je hem op HDMI zet dat ie een ander hdmi device wat op de soundbar zit aangesloten doorlust naar de tv.

[...]

Mooi dat het werkt, maar naar mij weten werkt dit niet samen, maar ik gebruik het zelf niet veel aangezien m'n homepods niet bij de tv staan.
Tinusvolkel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:25:
[...]

[...]

Siri remote is een lastige. Ik kom niet verder dan continue mn Samsung afstandsbediening / de Siri remote met behulp van dat menutje rechtsboven in de hoek (onder de Power Off - knop) en daarmee het afstellen. Niet ideaal als je even snel harder/zachter wil met de TV/Homepod, maar het werkt wel. Mocht iemand dit lezen en er een oplossing voor hebben hoor ik dat uiteraard graag :)

Hoe het werkt met ARC/HDMI etc, geen idee, geen benul, geen verstand maar het werkt :)

Vraag me alleen af of dit met homepods mini de juiste weg is om van goede sound te kunnen genieten. Ik lees over beter 1 grote (ik noem het even de grote) homepod dan 2 mini's, omdat 2 mini's leuk is maar niet echt surround / cinema is, dan 1 grote dat wel. Tegelijkertijd dat ook 1 grote dan weer niet zaligmakend is, maar dat dit dan weer onnodig is als je ook een soundbar/subwoofer erbij gebruikt.

Daarbij ook nog het verhaal dat homepods niet naast mijn tv kunnen staan, hooguit direct links (en bij een 2e rechts) van waar ik zit kunnen geplaatst worden - geen idee of ze hiervoor bedoeld zijn, of dit wel werkt..

Ik sta dus op een kruispunt - bij 1 mini bliven / een 2e mini halen / mini terug en een grote halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 15:38
knakker2 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:11:
Ik sta dus op een kruispunt - bij 1 mini bliven / een 2e mini halen / mini terug en een grote halen....
Sorry, nee, niet één grote! De HomePods, of deze nu de kleine of de grote zijn, komen deze pas echt tot hun recht als stereopaar.

Op de werkkamer maak ik gebruik van een paar mini's en in de woonkamer had ik de mini's die daar stonden vervangen door een paar grote HP's 2023. Geluid is subjectief, maar ik ervaar die HP's 2023 als geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
RicoK schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:54:
[...]

Sorry, nee, niet één grote! De HomePods, of deze nu de kleine of de grote zijn, komen deze pas echt tot hun recht als stereopaar.

Op de werkkamer maak ik gebruik van een paar mini's en in de woonkamer had ik de mini's die daar stonden vervangen door een paar grote HP's 2023. Geluid is subjectief, maar ik ervaar die HP's 2023 als geweldig.
Ik ben mij enorm aan het inlezen wat ik kan gaan doen en kom inderdaad genoeg tegen waar gesproken/geschreven wordt over een paar ipv 1. 700 euro is vooralsnog net even een stapje te ver voor iets wat eigenlijk bedoeld is als 'even kijken of het iets voor mij is' aangezien ik verder wel tevreden ben over mijn huidige samsung bar/subwoofer. Echter, door de aanschaf van 1 mini is mn interesse nu gewekt om te kijken hoeveel etra voordee/plezier mogelijk is. 2 mini is nog wel te doen. 1 grote ook... Er wordt ook genoeg gezegd dat 1 grote ook goed is. Blijft subjectief zoals je schrijft, maar als 700 net iets te gortig is moet je gaan kijken wat wel kan, en dat is vooralsnog nu even 2 mini of 1 grote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knakker2 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:02:
[...]

Ik ben mij enorm aan het inlezen wat ik kan gaan doen en kom inderdaad genoeg tegen waar gesproken/geschreven wordt over een paar ipv 1. 700 euro is vooralsnog net even een stapje te ver voor iets wat eigenlijk bedoeld is als 'even kijken of het iets voor mij is' aangezien ik verder wel tevreden ben over mijn huidige samsung bar/subwoofer. Echter, door de aanschaf van 1 mini is mn interesse nu gewekt om te kijken hoeveel etra voordee/plezier mogelijk is. 2 mini is nog wel te doen. 1 grote ook... Er wordt ook genoeg gezegd dat 1 grote ook goed is. Blijft subjectief zoals je schrijft, maar als 700 net iets te gortig is moet je gaan kijken wat wel kan, en dat is vooralsnog nu even 2 mini of 1 grote...
Als het echt kiezen is tussen 1 grote of 2 mini’s, dan zou ik voor de laatste gaan. Het evenaart niet een soundbar of 2 grote HomePods, maar bij 2 mini’s in stereo opstelling wordt (wanneer beschikbaar) gelijk het Atmos geluidsspoor afgespeeld. In onze woonkamer voegt twee Mini’s al enorm veel toe t.o.v. het tv geluid. Je merkt vnl. dat er meer bass aanwezig is.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 03-11-2023 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
meesje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:23:
[...]

Als het echt kiezen is tussen 1 grote of 2 mini’s, dan zou ik voor de laatste gaan. Het evenaart niet een soundbar of 2 grote HomePods, maar bij 2 mini’s in stereo opstelling wordt (wanneer beschikbaar) gelijk het Atmos geluidsspoor afgespeeld. In onze woonkamer voegt twee Mini’s al enorm veel toe t.o.v. het tv geluid. Je merkt vnl. dat er meer bass aanwezig is.
Ja. En nu dan dat ook mijn soundbar/subwoofer -weliswaar iets wat omslachtig vanwege ontbreken een volumeknop voor be - werkzaam is heb ik voldoende bass. Denk dat daarmee de echte noodzaak een grote aan te schaffen niet aanwezig is. Rest alleen nog de vraag of een HomePod mini links en rechts van daar waar ik zit tot z’n recht komt of dat ze toch echt iets meer naar voren moeten qua plaatsing. Van muur tot muur waar een bankstel tussen staat is het 3,50 meter. De HomePods met zoveel afstand van elkaar en ik er tussen ? Of iets meer naar voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knakker2 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:11:
Grote halen. Enkele grote klinkt wat mij betreft veel beter dan 2 mini’s in stereo.

De mini is een enkele driver en dat blijf je toch horen ook als ze samen stereo doen, de grote heeft losse drivers en daardoor beter dynamisch bereik.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 03-11-2023 18:01 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
knakker2 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:50:
[...]

Ja. En nu dan dat ook mijn soundbar/subwoofer -weliswaar iets wat omslachtig vanwege ontbreken een volumeknop voor be - werkzaam is heb ik voldoende bass. Denk dat daarmee de echte noodzaak een grote aan te schaffen niet aanwezig is. Rest alleen nog de vraag of een HomePod mini links en rechts van daar waar ik zit tot z’n recht komt of dat ze toch echt iets meer naar voren moeten qua plaatsing. Van muur tot muur waar een bankstel tussen staat is het 3,50 meter. De HomePods met zoveel afstand van elkaar en ik er tussen ? Of iets meer naar voren?
Wij hebben een tv meubel van 1,5 meter breed. In het midden, zo ver mogelijk tegen de muur aan staat de tv. Aan beide kanten van het meubel staan de Mini’s. Dus grofweg 1,3 meter uit elkaar? En iets meer naar voren op het meubel tov de tv. Voor mij is deze opstelling prima. Ook qua volume hoeven de Mini’s van mij echt niet op maximaal. 50% vind ik best. Wat betreft dit volume, vind ik het overigens bijzonder dat de indicator aan de rechterzijde op het tv scherm, voor (veel) meer dan de helft gevuld is. Het lijkt dan alsof het volume op 60/70% staat terwijl dit nog maar 50% is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
Donstil schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:00:
[...]

Grote halen. Enkele grote klinkt wat mij betreft veel beter dan 2 mini’s in stereo.

De mini is een enkele driver en dat blijf je toch horen ook als ze samen stereo doen, de grote heeft losse drivers en daardoor beter dynamisch bereik.
meesje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:23:
[...]

Als het echt kiezen is tussen 1 grote of 2 mini’s, dan zou ik voor de laatste gaan.
Maakt het niet makkelijk :D

Het is onwijs lastig te beslissen, voornamelijk omdat elke situatie anders is. Ik wil uiteraard gaan voor de volle mep qua belevenis, daarom leun ik naar de grote, maar anderzijds, in die vrij kleine ruimte waarin ik mij begeef (omdat ik mijn tv van de muur aftrek en op mij richt door hem 90graden te draaien en zo misschien een cinematische ruimte van krap 10m2 heb) denk ik dat een grote overkill is, los van dat ie echt duur is. een 2e mini, samen met de soundbar/subwoofer is mogelijk al overkill...

Anderzijds is het geluid van een grote Homepod iets heel anders dan een mini waardoor het wél weer de moeite waard is... de vraag is dan ook weer; is dan de soundbar/subwoofer nog nodig? Gaat dat niet met die grote Homepod in de weg zitten?

Ik ga denk ik morgen maar naar de Amac, waar er 1 staat en je kan proberen, want zonder het zelf te ervaren kom ik nooit tot een besluit :+

Ik ben jullie allen wel enorm dankbaar voor de input... heel fijn om een beetje gestuurd te worden wat betreft keuzes, ook al zijn deze enorm lastig O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knakker2 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:43:
[...]

[...]

Maakt het niet makkelijk :D

Het is onwijs lastig te beslissen, voornamelijk omdat elke situatie anders is. Ik wil uiteraard gaan voor de volle mep qua belevenis, daarom leun ik naar de grote, maar anderzijds, in die vrij kleine ruimte waarin ik mij begeef (omdat ik mijn tv van de muur aftrek en op mij richt door hem 90graden te draaien en zo misschien een cinematische ruimte van krap 10m2 heb) denk ik dat een grote overkill is, los van dat ie echt duur is. een 2e mini, samen met de soundbar/subwoofer is mogelijk al overkill...

Anderzijds is het geluid van een grote Homepod iets heel anders dan een mini waardoor het wél weer de moeite waard is... de vraag is dan ook weer; is dan de soundbar/subwoofer nog nodig? Gaat dat niet met die grote Homepod in de weg zitten?

Ik ga denk ik morgen maar naar de Amac, waar er 1 staat en je kan proberen, want zonder het zelf te ervaren kom ik nooit tot een besluit :+

Ik ben jullie allen wel enorm dankbaar voor de input... heel fijn om een beetje gestuurd te worden wat betreft keuzes, ook al zijn deze enorm lastig O+
Zelf ervaren is altijd het beste.
Kijk ook je van TV geluid dan zijn twee HomePod mini’s in stereo prima en zelfs wel een upgrade.

Kom je van iets van externe speakers, soundbar, zoiets, dan is dat een heel ander verhaal schat ik zo in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
Donstil schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:51:
[...]

Zelf ervaren is altijd het beste.
Kijk ook je van TV geluid dan zijn twee HomePod mini’s in stereo prima en zelfs wel een upgrade.

Kom je van iets van externe speakers, soundbar, zoiets, dan is dat een heel ander verhaal schat ik zo in.
Een upgrade omdat het toch wel fijn klinkt, en omdat er 2 extra bronnen aan geluid toegevoegd worden. Ik ben alleen een beetje aan het twijfelen of 2 extra bronnen 'gewoon' geluid wel de moeite waard is. Het is stereo, ja, maar wat voegt het daadwerkelijk toe?

Ik kom er pas achter als ik het zelf ervaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
meesje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:01:
[...]

Wij hebben een tv meubel van 1,5 meter breed. In het midden, zo ver mogelijk tegen de muur aan staat de tv. Aan beide kanten van het meubel staan de Mini’s. Dus grofweg 1,3 meter uit elkaar? En iets meer naar voren op het meubel tov de tv. Voor mij is deze opstelling prima. Ook qua volume hoeven de Mini’s van mij echt niet op maximaal. 50% vind ik best. Wat betreft dit volume, vind ik het overigens bijzonder dat de indicator aan de rechterzijde op het tv scherm, voor (veel) meer dan de helft gevuld is. Het lijkt dan alsof het volume op 60/70% staat terwijl dit nog maar 50% is.
Dat is dus de homepods naast de TV.

Stel je voor, je zit op je bankstel en je kijkt naar links en je kan door je arm even wat ver links uit te steken je linker homepod mini aanraken. Precies daaronder de subwoofers van de soundbar.
Je kijkt dan naar rechts en 3 armlengtes verder kan je de rechter mini beetpakken. Dus precies links en rechts naast je.
En dan sta je op en loop je 4 stappen naar voren en daar hangt de TV, met soundbar er onder. Zo zit ik (een beetje ingekapseld, ingefrommelt) naar mijn films/series te kijken. Op een paar vierkante meter :+
Een grote homepod is daarom denk ik overkill en vraag me af of mini's op die beide plekken dat ook niet is.

Het nadeel van iets kleiner gaan wonen en een grote hoekbank in een krappe ruimte moeten proppen en geen plek voor een tv meubel+tv van 60" en deze noodgedwongen middels een flinke beugel aan de muur elke keer moeten uitklappen en 90graden draaien richting die hoekbank. Lekker knus, maar met 2 mini's zo vlak naast je mogelijk iets teveel van het goede... of toch niet O-) Heb inmiddels 1 mini te pakken...en ATV... wat gaat het volgende worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Uurtje pielen en kan denk ik wat beter omschrijven waarmee ik al die tijd mee heb geworsteld, en gezien het feit dat ik nog steeds niet op een eenvoudige wijze het geluid kan bedienen ik er nog steeds mee worstel

In ATV menu - audio output kan ik kiezen voor TV speakers en voor de Homepod.

Kies ik de homepod kan ik met de siri remote het geluid van de homepod bedienen. In menu komt er dan " audio return channel" onder, met de keuze 'play television audio" aan/uit. Standaard staat ie uit. Wil ik deze aan zetten gaat ie naar de ARC setup en klaar... en daar houd het op. Wat ik ook doe, ik blijf hangen bij alleen homepod volume die ik kan bedienen. Heel de soundbar is stil. Kan wel zien dat de remote volume omhoog/omlaag duwt, maar geen geluid.

Ga ik terug naar Audio en kies ik 'default autio output' de TV speakers krijg ik daaronder 'temporary audio autput' te zien. In dat menutje zit mn homepod (en macbook air) en als ik de homepod hier kies klept het menutje uit en krijg ik er volume sliders onder, zowel TV speaker als homepod.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HK72ZSM/IMG-3327.jpg
Hierna werkt dus soundbar + homepod, maar slider van TV speaker is niet functioneel, die van de homepod wel. Echter elke keer dit menutje in om volume van homepod te veranderen is niet fijn. Homepod volume kan dan op 2 manieren; via iphone of via 'hey SIri'

snap er geen biet van hoe dit in elkaar steekt en waarom het zo omslachtig werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:10
Dit werkt zo omslachtig omdat dit niet echt een situatie is die gesupport is door de aTV ben ik bang.
Dit zou alleen voor multi-room audio een effectieve oplossing zijn.

Volgens mij kun je de Homepod niet soepel met een andere speaker setup combineren zonder delay of met een elegantere volume oplossing.

ARC zorgt er voor dat alle audio van je tv via de Homepods loopt, dan zal idd je soundbar stil blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door prodygee op 06-11-2023 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

knakker2 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 01:03:
snap er geen biet van hoe dit in elkaar steekt en waarom het zo omslachtig werkt...
Wellicht ophouden met dingen te proberen die niet gaan werken…. Homepods zijn gewoon bedacht om wat simpele dingen te doen vanaf een Apple device. Voor andere dingen zijn ze totaal ongeschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:10
Inmiddels eigenaar van een HomePod stereo paar voor films en series. Bizar, maar waar: ik heb de Sonos Arc weggedaan voor deze setup. Zeker minder geluid, maar qua smart-features ga ik er zeker op vooruit.
Ik gebruik veel HomeKit apparatuur, met veel plezier. En m'n vrouw is ook blij met Siri in de huiskamer.
Bovendien een iets elegantere look als je het mij vraagt. De soundbar op m'n tv meubel zag er werkelijk niet uit.

Ik zit nog wel aardig te rommelen met een wenselijk volumeniveau. Ik merk dat het volume op 20-30% al richting 'luid' gaat bij series en films. De verbeterde dialogen optie geeft inderdaad een mooi center channel-beeld. Merk wel dat deze virtuele center channel stukken luider is. Als ze dit minimaal terugschroeven, is dit beter in balans met de overige sound. Zet ik deze feature uit, is het geluid weer minder.

[ Voor 26% gewijzigd door prodygee op 06-11-2023 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Anoniem: 1986520 schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:43:
[...]

Wellicht ophouden met dingen te proberen die niet gaan werken…. Homepods zijn gewoon bedacht om wat simpele dingen te doen vanaf een Apple device. Voor andere dingen zijn ze totaal ongeschikt.
Dat is inmiddels wel duidelijk geworden :)

Ik denk dat mijn wens om het zo goed mogelijk te laten werken voort komt uit het feit dat ik geen makkelijk huis heb en niet links en rechts van mn TV Homepod mini's kan neerzetten. Ik ben een beetje verplicht met een soundbar te blijven knutselen, al is daarvan het geluid (zeker ook door de subwoofer die er bij zit) nog steeds OK. Ik weet daarnaast ook niet echt wat ik mis (nog nooit echt met high level spul tv gekeken), dus ik ben al snel tevreden.

Ik heb inmiddels vrede met de situatie dat de volume van de soundbar met de SiriRemote bediend kan worden, en de Homepod met óf het menutje rechtsbovenin (staat alleen wel je film/serie op pauze), óf met de iPhone (via AppleTV+Woonkamer widget) volume knoppen. Zo maar beetje het balans vinden en het geluid is zo ver ik kan horen synchroon en kwalitatief meer dan acceptabel. Heb inmiddels ook al 2 homepods mini aangehoord en je mist hier toch de bass, dus als er wat centjes zijn ga ik wat verder kijken, mogelijk een grote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
knakker2 schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:42:
[...]

Dat is inmiddels wel duidelijk geworden :)

Ik denk dat mijn wens om het zo goed mogelijk te laten werken voort komt uit het feit dat ik geen makkelijk huis heb en niet links en rechts van mn TV Homepod mini's kan neerzetten. Ik ben een beetje verplicht met een soundbar te blijven knutselen, al is daarvan het geluid (zeker ook door de subwoofer die er bij zit) nog steeds OK. Ik weet daarnaast ook niet echt wat ik mis (nog nooit echt met high level spul tv gekeken), dus ik ben al snel tevreden.

Ik heb inmiddels vrede met de situatie dat de volume van de soundbar met de SiriRemote bediend kan worden, en de Homepod met óf het menutje rechtsbovenin (staat alleen wel je film/serie op pauze), óf met de iPhone (via AppleTV+Woonkamer widget) volume knoppen. Zo maar beetje het balans vinden en het geluid is zo ver ik kan horen synchroon en kwalitatief meer dan acceptabel. Heb inmiddels ook al 2 homepods mini aangehoord en je mist hier toch de bass, dus als er wat centjes zijn ga ik wat verder kijken, mogelijk een grote
Er zijn allerlei steuntjes te koop voor Homepod's. Kun je die niet aan de tv maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
No Hands schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:47:
[...]

Er zijn allerlei steuntjes te koop voor Homepod's. Kun je die niet aan de tv maken?
Heb tot nu toe alleen voor aan de muur gevonden. Wel mooie, maar dan heb ik ze een beetje te dicjt op me hangen. Aan de tv niet gezien.
Ik heb besloten het even te laten voor wat het is. Ik heb 1 mini achterin de woonkamer staan voor leuk achtergrond muziek overdag en gebruik voor films/series mn soundbar alleen.

Nu de focus op wat ik nog meer kan doen met de Homepod / Siri. Met smatlampen van Calex, Alarm systeem van Ring is dat helaas niet zo heel veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 07:53
knakker2 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:30:
[...]
Nu de focus op wat ik nog meer kan doen met de Homepod / Siri. Met smatlampen van Calex, Alarm systeem van Ring is dat helaas niet zo heel veel.
1 woord… HomeBridge.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaFPWkws6LxVzyTZaVAmqXPNb10=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AwQQogHUAPOZI6WXtxg7gSAd.png?f=user_large

Zou het dan.... na al die jaren?

Apple Releases HomePod 17.1.1 Software With Fix for Siri Response Bug

Ik denk dat ik mijn HomePods ga updaten naar 17.1.1, daarna een full reset doe. Kijken of ik ze weer werkend krijg. Siri is niet vooruit te branden sinds iOS 15 & 16.

[ Voor 16% gewijzigd door mprkooij op 08-11-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
mprkooij schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:08:
[Afbeelding]

Zou het dan.... na al die jaren?

Apple Releases HomePod 17.1.1 Software With Fix for Siri Response Bug

Ik denk dat ik mijn HomePods ga updaten naar 17.1.1, daarna een full reset doe. Kijken of ik ze weer werkend krijg. Siri is niet vooruit te branden sinds iOS 15 & 16.
Dit heeft te maken met dat Siri je request heel laat of niet verwerkte. Ik kreeg sinds iOS 17.1 heel regelmatig de mededeling dat mijn verzoek niet verwerkt kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
turkeyhakan schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:21:
[...]

Dit heeft te maken met dat Siri je request heel laat of niet verwerkte. Ik kreeg sinds iOS 17.1 heel regelmatig de mededeling dat mijn verzoek niet verwerkt kon worden.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik deze problemen al heb sinds iOS 15/16. Met de originele HomePod en iOS 12/13 heb ik nooit problemen gehad. Het lijkt wel alsof we ieder jaar achteruit gaan in de ontwikkelingen met de HomePod en ze steeds dommer/slechter worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
mprkooij schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:25:
[...]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik deze problemen al heb sinds iOS 15/16. Met de originele HomePod en iOS 12/13 heb ik nooit problemen gehad. Het lijkt wel alsof we ieder jaar achteruit gaan in de ontwikkelingen met de HomePod en ze steeds dommer/slechter worden :P
Daar ben ik het helemaal mee eens!! Het wordt er zeker niet beter op. Maar sinds versie 17.1 voor de HomePods ervaar ik wel dat Siri je veel beter hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
Geinstalleerd... en ja, Ring werkt er op, moet alleen even nog goed uitpluizen hoe dit dan icm Homepod/Siri werkt.

Calex lampen, geen plugin voor :(.. wel Tuya, maar dat heeft ook weer 10 plugins waarvan niet duidelijk is welke kant ik op moet.

Al met al wel interessant dat die Home applicatie nu teken van leven in zich heeft. Moet nog een hoop lezen maar het begin is er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 07:53
knakker2 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:11:
[...]

Geinstalleerd... en ja, Ring werkt er op, moet alleen even nog goed uitpluizen hoe dit dan icm Homepod/Siri werkt.

Calex lampen, geen plugin voor :(.. wel Tuya, maar dat heeft ook weer 10 plugins waarvan niet duidelijk is welke kant ik op moet.

Al met al wel interessant dat die Home applicatie nu teken van leven in zich heeft. Moet nog een hoop lezen maar het begin is er :)
Ik gebruik deze.
Maar ik zou het verder even in het HomeBridge topic bespreken.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knakker2 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:11:
[...

Aan het begin is het wel leuk inderdaad. Al merk ik bij mijzelf dat ik wel op een punt gekomen ben (125 items ongeveer) dat het allemaal behoorlijk onoverzichtelijk wordt. De app van de fabrikant is vaak sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:58
Donstil schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:45:
[...]

Aan het begin is het wel leuk inderdaad. Al merk ik bij mijzelf dat ik wel op een punt gekomen ben (125 items ongeveer) dat het allemaal behoorlijk onoverzichtelijk wordt. De app van de fabrikant is vaak sneller.
Of je gebruikt Homey of iets dergelijks!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:25:
[...]
Of je gebruikt Homey of iets dergelijks!
Nah dan verhuist het probleem vooral naar die app.
Ik heb alles in Home assistent gehad en was niet veel beter dan HomeKit terwijl HomeKit dan nog het voordeel van de HomePods en Siri heeft (Als ze het snapt dan 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 13:58
Donstil schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:05:
[...]

Nah dan verhuist het probleem vooral naar die app.
Ik heb alles in Home assistent gehad en was niet veel beter dan HomeKit terwijl HomeKit dan nog het voordeel van de HomePods en Siri heeft (Als ze het snapt dan 8)7 )
Vreemd jaren (14) met domoticz gewerkt icm Homekit en sinds een paar maanden met Homey (kan ik aanraden) en ik moet eerlijk zeggen ik gebruik maar twee commando's, een voor om de 3d printer aan te zetten en een als voor eerder naar bed gaan dan gedacht (rest gaat automagisch) en die werken icm met de Homepod prima.

Verder praat ik niet te veel behalve om de radio te starten ;-)

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
Donstil schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:45:
[...]

Heb ongeveer 16 lampen door m’n woonkamer heen. Dat is een flink zooitje in de Woning app. :D moet nog even ontdekken hoe ik dat netjes kan neerzetten (en hoe ik dat dan met stem moet aansturen. Volgens mij via Siri Shortcuts…..).

Wel grappig hoe ik opeens m’n deurbel camera op de tv zag verschijnen toen er iemand aanbelde. Heb ring gedeeltelijk aan de praat gekregen, Tuya. Wil nu kijken hoe dat gaat met Toon
Verdere discussies zal ik mijzelf bewegen in de richting van Homebridge forum

Om dan gelijk maar OT te blijven; vandaag de mini omgeruild in de grote HomePod :). Kon het niet laten. Dalijk na werk maar even aanhoren wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
knakker2 schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:05:
[...]

Heb ongeveer 16 lampen door m’n woonkamer heen. Dat is een flink zooitje in de Woning app. :D moet nog even ontdekken hoe ik dat netjes kan neerzetten (en hoe ik dat dan met stem moet aansturen. Volgens mij via Siri Shortcuts…..).

Wel grappig hoe ik opeens m’n deurbel camera op de tv zag verschijnen toen er iemand aanbelde. Heb ring gedeeltelijk aan de praat gekregen, Tuya. Wil nu kijken hoe dat gaat met Toon
Verdere discussies zal ik mijzelf bewegen in de richting van Homebridge forum

Om dan gelijk maar OT te blijven; vandaag de mini omgeruild in de grote HomePod :). Kon het niet laten. Dalijk na werk maar even aanhoren wat het verschil is.
Tip van Flip. Groepeer sommige lampen indien mogelijk. Scheelt zoekwerk. Dat verschil m.b.t. de HomePod ga je zeker merken. Heb sinds gisteren zowel de HomePod Max? als de mini in gebruik. Heb de bas weergave moeten verlagen ivm teveel lage tonen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
TheKerremenke schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 00:10:
[...]

Tip van Flip. Groepeer sommige lampen indien mogelijk. Scheelt zoekwerk. Dat verschil m.b.t. de HomePod ga je zeker merken. Heb sinds gisteren zowel de HomePod Max? als de mini in gebruik. Heb de bas weergave moeten verlagen ivm teveel lage tonen.
Heb even met de homepod gespeeld en ja, de bass is wel erg aanwezig. Het geluid is mooi en vol t.o.v. de mini. Het is en blijf een smart-speaker, klein van formaat dus extreme wow-effecten verwachtte ik niet. Desondanks denk ik wel dat ik er een hoop plezier van ga hebben.

Het uiterste uit het apparaat halen icm siri-shortcuts, icm de woning app en homebridge izjn de volgende stappen. Groeperen is niet nodig als je alles met spraak doet, maar waar bepaal je de zinnen ? zonder iets gedaan te hebben kan ik via sire - all lights off zowaar alle lichten uitkrijgen zonder maar ook iets te hebben getweaked.. snap niet zo goed hoe dit alles prrecies werkt.,.....maar dar komt tzt wel,, das ook een ander topic in een ander forum :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:28

Secsytime

Automagisch

Homepod mini is in de aanbieding bij de Mediamarkt, meestal gebeurt dit alleen met producten die binnenkort vernieuwd worden. Zou er dan toch binnenkort een nieuwe mini aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53

Aiii

何これ

Secsytime schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:20:
Homepod mini is in de aanbieding bij de Mediamarkt, meestal gebeurt dit alleen met producten die binnenkort vernieuwd worden. Zou er dan toch binnenkort een nieuwe mini aankomen?
Of is het Black Friday deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Aiii schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:22:
[...]

Of is het Black Friday deze maand?
Dat is wat ik zeg, de mediamarkt is (zoals ik het zie) altijd heel selectief in wat ze voor BF in de aanbieding zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Secsytime schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:33:
[...]

Dat is wat ik zeg, de mediamarkt is (zoals ik het zie) altijd heel selectief in wat ze voor BF in de aanbieding zetten.
Wat is er niet selectief aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geloof er eigenlijk niet in dat een aanbieding voor de mini aangeeft dat er een nieuwe komt. Ding is altijd wel ergens in de aanbieding toch? Zeker als je de grijze import mee telt.

Zou mij verbazen als Apple dat ding snel vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Donstil schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:48:
Geloof er eigenlijk niet in dat een aanbieding voor de mini aangeeft dat er een nieuwe komt. Ding is altijd wel ergens in de aanbieding toch? Zeker als je de grijze import mee telt.

Zou mij verbazen als Apple dat ding snel vernieuwd.
Hmm ok, viel me eigenlijk op dat die nooit in de aanbieding was.. Via welke grijze import kan je hem voor een lagere prijs krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Secsytime schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:01:
[...]

Hmm ok, viel me eigenlijk op dat die nooit in de aanbieding was.. Via welke grijze import kan je hem voor een lagere prijs krijgen?
Belsimpel heeft ze ook al regelmatig onder de €100,- gehad bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb nu in alle slaapkamers, ook van m'n kinderen, een HomePod mini staan. De deurbel (Aqara G4) wordt ook op alle kamers via de HomePod afgespeeld. Handig, maar niet in de avond/nacht als de kinderen slapen. Ik zie nergens een optie om een tijdschema in te stellen, bv op een specifieke HomePod geen deurbel over laten gaan tussen 21:00-07:30 uur. Iemand enig idee of dit mogelijk is?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
the-body schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 18:31:
Ik heb nu in alles slaapkamers, ook van m'n kinderen, een HomePod mini staan. De deurbel wordt ook op alle kamers via de HomePod afgespeeld. Handig, maar niet in de avond/nacht als de kinderen slapen. Ik zie nergens een optie om een tijdschema in te stellen, bv op een specifieke HomePod geen deurbel over laten gaan tussen 21:00-07:30 uur. Iemand enig idee of dit mogelijk is?
Instellingen van de deurbel in HomeKit, Status en meldingen, Deurgeluid. Daar kun je kiezen welke HomePod geluid maakt. Zou daar gewoon kiezen om bepaalde HomePods (op de kinder kamers) geen geluid te laten maken.

Of dacht je meer aan een profiel om tijdsgebonden een HomePod wel of geen deurgong geluid te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 21:48
Jammer dat je het volume (en tune) van een deurbel niet apart kunt instellen.

Denk dat de HomePod het laatst gekozen audio volume gebruikt?

Soms staat de HomePod hier wat stilletjes achtergrondmuziek te spelen en dan hoor je het soms niet. Dacht men Ring Chimes te kunnen afkoppelen maar heb besloten ze maar te houden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Secsytime schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:01:
[...]

Mediamarkt had ze op black friday voor 88,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

TheKerremenke schreef op zondag 26 november 2023 @ 05:04:
[...]

Instellingen van de deurbel in HomeKit, Status en meldingen, Deurgeluid. Daar kun je kiezen welke HomePod geluid maakt. Zou daar gewoon kiezen om bepaalde HomePods (op de kinder kamers) geen geluid te laten maken.

Of dacht je meer aan een profiel om tijdsgebonden een HomePod wel of geen deurgong geluid te laten maken.
Inderdaad tijdsgebonden was het idee. Maar na veel googlen wel gezien dat dat er nog niet inzit. Heb een featurerequest richting Apple gedaan, maar daar gebeurt natuurlijk niets mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
the-body schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:42:
[...]

Inderdaad tijdsgebonden was het idee. Maar na veel googlen wel gezien dat dat er nog niet inzit. Heb een featurerequest richting Apple gedaan, maar daar gebeurt natuurlijk niets mee 8)7
Door middel va shortcuts niks mogelijk, misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

TheKerremenke schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:34:
[...]

Door middel va shortcuts niks mogelijk, misschien?
Ik zit altijd te kloten met die shortcuts, maar zal er weer 's induiken. Als iemand het beter weet hier hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
1 van mijn Mini's geeft de verkeerde temperatuur aan. Nu lees dat ik ze gemaakt zijn voor normale woonomstandigheden, tussen de 15 en 30 graden.
Maar mijn andere Mini geeft wel de juiste temperatuur aan terwijl die in een ruimte staat met vergelijkbare temperatuur.
Iemand dit wel eens gehad? Zal ik het opnieuw instellen of een andere reset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 20:58
No Hands schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:23:
1 van mijn Mini's geeft de verkeerde temperatuur aan. Nu lees dat ik ze gemaakt zijn voor normale woonomstandigheden, tussen de 15 en 30 graden.
Maar mijn andere Mini geeft wel de juiste temperatuur aan terwijl die in een ruimte staat met vergelijkbare temperatuur.
Iemand dit wel eens gehad? Zal ik het opnieuw instellen of een andere reset?
Hoe weet je zo zeker dat die temperatuur niet klopt? Ik heb ook 2 mini's staan, naast mijn tv en de rechtse geeft 1 graad lager aan, maar die staat ook dicht bij de buitenmuur die niet geïsoleerd is. Als ik daar meet dan is de temperatuur ook gewoon lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Phoolie schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:59:
[...]
Hoe weet je zo zeker dat die temperatuur niet klopt? Ik heb ook 2 mini's staan, naast mijn tv en de rechtse geeft 1 graad lager aan, maar die staat ook dicht bij de buitenmuur die niet geïsoleerd is. Als ik daar meet dan is de temperatuur ook gewoon lager.
2 mini's op 1 verdieping. 2 kamers. ene mini zegt 14,5 graden andere zegt 17,3 graden.
Ik heb er een analoge thermometer naast en die zegt bij de 14,5 homepod dat het 14,6 is en bij de 17,3 homepod dat het 14,8 is.

Er is geen aannemelijke reden dat er bijna 3 graden verschil zit in beide ruimtes en als er al verschil zou zijn dan is het onder de 14,5 graden ruimte warmer dan onder de 17,3 graden ruimte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
No Hands schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:30:
[...]

2 mini's op 1 verdieping. 2 kamers. ene mini zegt 14,5 graden andere zegt 17,3 graden.
Ik heb er een analoge thermometer naast en die zegt bij de 14,5 homepod dat het 14,6 is en bij de 17,3 homepod dat het 14,8 is.

Er is geen aannemelijke reden dat er bijna 3 graden verschil zit in beide ruimtes en als er al verschil zou zijn dan is het onder de 14,5 graden ruimte warmer dan onder de 17,3 graden ruimte.
Ultieme test: wissel de HomePods eens van kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Nieuwe AudioOS is live :) 17.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AudioOS? Ik heb dat helemaal niet voorbij zien komen, is er nieuwe branding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
No Hands schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:30:
[...]

Ja die sensoren zijn super matig in de Mini’s.
Hier geven de mini’s steen vast wat anders aan dan de losse sensoren in dezelfde kamers.

Zowel voor temperatuur als luchtvochtigheid overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:07:
[...]

AudioOS? Ik heb dat helemaal niet voorbij zien komen, is er nieuwe branding?
Mieren neukerij natuurlijk. >:) O-)
De beste meneer bedoelt natuurlijk tvOS wat omgebouwd is naar HomePodOS. 8)7 of zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:55
AudioOS, HomePodOS, what's in a name.

Ik schrik vooral van de 2.58GB download die hiervoor nodig is! En dat voor prestatie- en stabiliteitsverbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Bardu schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:17:
[...]

AudioOS, HomePodOS, what's in a name.

Ik schrik vooral van de 2.58GB download die hiervoor nodig is! En dat voor prestatie- en stabiliteitsverbeteringen.
Vanavond maar even doen dan. Gisteravond kwa de internet snelheid niet boven de 1 mbps..

Is al gedaan :+ >:)

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 12-12-2023 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:14:
[...]

Mieren neukerij natuurlijk. >:) O-)
De beste meneer bedoelt natuurlijk tvOS wat omgebouwd is naar HomePodOS. 8)7 of zoiets.
Er gingen wel al een tijdje geruchten dat het audioOS zou worden. Dus vandaar de verontwaardiging. Lijkt toch nog niets gebeurt, is inderdaad nog gewoon HomePod 17.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bardu schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:17:
Dat is een download van de hele image. Niet alleen de verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Donstil schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:28:
[...]

Er gingen wel al een tijdje geruchten dat het audioOS zou worden. Dus vandaar de verontwaardiging. Lijkt toch nog niets gebeurt, is inderdaad nog gewoon HomePod 17.2
De onderliggende code wordt aangeduid als AudioOS
Wikipedia: audioOS
https://apple.fandom.com/wiki/HomePod_Software
https://discussions.apple.com/thread/254574106?sortBy=best

Het is een forked versie van tvOS

[ Voor 10% gewijzigd door mprkooij op 12-12-2023 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja misschien dat daarom de rebranding ook wel eens in de geruchten molen langs gekomen is.

Pagina: 1 ... 41 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9