Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:08:
[...]

Ja die sensoren zijn super matig in de Mini’s.
Hier geven de mini’s steen vast wat anders aan dan de losse sensoren in dezelfde kamers.

Zowel voor temperatuur als luchtvochtigheid overigens.
Ik vind het bedroevend.
beide mini's staan nu naast elkaar in dezelfde ruimte. de ene geeft 15.6 en de ander 17.3 aan.

Vanmorgen een complete reset gedaan van die ene die het continue te warm heeft en dat maakte niets uit.
Een andere digitale en analoge thermometer ernaast ter vergelijk en die ene bijft gewoon structureel te hoog zitten. Terwijl tijdens de nieuwe installatie er in de woningapp werd weergegeven dat de sensor gekalibreerd werd. Ik had even hoop op verbetering :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En alles is weer kapot hier thuis. Sinds (de beta) van iOS 17 (denk ik) loopt Siri enorm te kutten. Matter (Hue) is traag, veel in de woning app moet lang laden of is niet bereikbaar. Een commando om radio 1 af te spelen resulteert in een mededing of de tv wel in het stopcontact zit of iets met het wifi netwerk.
Drie HomePods of Apple tv’s hebben de status ‘woninghub reageert niet’.
Wat is er nu toch allemaal weer aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:47

_AN

iAR schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:05:
En alles is weer kapot hier thuis. Sinds (de beta) van iOS 17 (denk ik) loopt Siri enorm te kutten. Matter (Hue) is traag, veel in de woning app moet lang laden of is niet bereikbaar. Een commando om radio 1 af te spelen resulteert in een mededing of de tv wel in het stopcontact zit of iets met het wifi netwerk.
Ik had van de week ook dat er geen enkele HomePod reageerde. Update naar 17.2 heeft het bij mij opgelost. Blijft soms nog wel fragiel voor mijn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
_AN schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:28:
Ik had van de week ook dat er geen enkele HomePod reageerde. Update naar 17.2 heeft het bij mij opgelost. Blijft soms nog wel fragiel voor mijn gevoel.
Het lijkt hier alsof 17.2 voor problemen zorgt. Fragiel is wel een understatement mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:08
iAR schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:05:
Ik deel je mening. Ik heb nog niet eerder zo'n onstabiel Apple Product gehad in huis. Zowel de Mini als de 1st gen HomePod als de 2nd gen HomePods hebben bij mij problemen. Is het niet Siri die niet meewerkt, dan is het de muziek die op onverklaarbare wijze opeens stopt. Toch koop ik ze iedere keer weer, omdat het geluid en het design voor in de woonkamer gewoon erg nice is. Ze hebben nog een hele weg te gaan met Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
mprkooij schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:54:
Ik deel je mening. Ik heb nog niet eerder zo'n onstabiel Apple Product gehad in huis. Zowel de Mini als de 1st gen HomePod als de 2nd gen HomePods hebben bij mij problemen. Is het niet Siri die niet meewerkt, dan is het de muziek die op onverklaarbare wijze opeens stopt. Toch koop ik ze iedere keer weer, omdat het geluid en het design voor in de woonkamer gewoon erg nice is. Ze hebben nog een hele weg te gaan met Siri.
Heel herkenbaar. De teloorgang van It just works naar It irriteert me mateloos. Nu moet ik overigens wel zeggen dat veel concurrentie wel achterloopt. Maar je bent eigenlijk continue bezig met het werkend houden. En dan vooral voor de huisgenoten die vinden dat altijd alles moet werken.

Ik heb alle HomePods en Apple TV's maar eens een half uur van de stroom gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
iAR schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:58:
[...]

Heel herkenbaar. De teloorgang van It just works naar It irriteert me mateloos. Nu moet ik overigens wel zeggen dat veel concurrentie wel achterloopt. Maar je bent eigenlijk continue bezig met het werkend houden. En dan vooral voor de huisgenoten die vinden dat altijd alles moet werken.

Ik heb alle HomePods en Apple TV's maar eens een half uur van de stroom gehaald.
Haha precies, en dan vooral het stukje: "De huisgenoten die vinden dat altijd alles moet werken." Thuis bij ons vind ik altijd wel een manier om iets even op een andere manier werkend te krijgen, maar de rest hier wil gewoon kunnen zeggen "Siri turn the lights on" en dan horen: Done (wat natuurlijk logisch is). i.p.v., Sorry i'm still having problems with the connection, Something went wrong, Hold on a sec, The light bulbs are not respondig, check the home app.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bovenstaande herken ik niet. Ik gebruik mijn Mini’s om af en toe wat muziek af te spelen, voor het bedienen van mijn lampen en voor het geluid van content dat ik via mijn Apple TV kijk. Dit werkt bij mij zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken dit eigenlijk ook niet.
Nu gebruik ik ze voornamelijk als AirPlay podcast paal of voor Siri maar die twee dingen gaan prima.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
De HomePods worden hier heel intensief gebruik, misschien is dat het. Reddit en Apple Fora / Macrumors staat er vol mee :P Ze hebben in ieder geval nog een hoop te doen aan Siri, maar ik heb er vertrouwen in dat dat de komende jaren wel goed komt i.c.m. AI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:46
Ondanks dat ik erg tevreden ben met mijn paar Mini's en paar 2023's, ik blijf er een haat liefde verhouding mee hebben. De 2023's geven in de woonkamer erg fijn geluid en zeker i.c.m. met de ATV als audio-uitvoer en ook de Mini's doen goed hun werk op de werkkamer.

Maar het is dat Siri..... "Siri, luister naar Radio 538", even stil, om het dan verhoudingsgewijs uit te schreeuwen, dat Radio538 in Hilversum ligt... |:( 8)7 . 2e poging; nu krijg ik wel Radio538 te horen, maar hoe hard ze dan schreeuwt dat Radio538 wordt afgespeeld. Ik heb het volume nog niet eens op 20% staan, vermoed ik, maar waarom komt Siri er dan uit op volume standje (minimaal) 50%. Dat is mijn haat(-liefde-)verhouding.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
Ik hoor vaker als antwoord 'mee bezig' dan dat er echt gebeurd waar ik om vraag.
En toch heb ik vorige week een nieuwe grote Homepod gekocht voor in de keuken.

Als het ooit goed gaat werken ben ik voorbereid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:16:
De HomePods worden hier heel intensief gebruik, misschien is dat het. Reddit en Apple Fora / Macrumors staat er vol mee :P Ze hebben in ieder geval nog een hoop te doen aan Siri, maar ik heb er vertrouwen in dat dat de komende jaren wel goed komt i.c.m. AI.
Ja oké Siri is natuurlijk helemaal ruk dat is helaas niets nieuws. Echt bijzonder hoe dom Siri is voor een slimme speaker.

Ik hou het bij “hey Siri zet een timer voor x minuten” en “hey Siri set het licht uit”

Dat lukt haar (in mijn geval) net 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RicoK
Donstil schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:44:
Echt bijzonder hoe dom Siri is voor een slimme speaker.
Dat zou ik een understatement durven noemen, maar we moeten het er maar mee doen.

Zo'n Google smartspeaker is zo veel slimmer. Als ik bij vrienden ben en er staat muziek op en we daar wat van willen weten vragen we het Google. Dan komt me daar toch een antwoord uit met zoveel detail en exactheid. Als ik zo'n zelfde vraag stel aan Siri dan weet deze dame er 9 van de 10 keer helemaal niets van. Wat ze dan ook wel toegeeft, want eerlijk is ze wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
RicoK schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:13:
[...]

Dat zou ik een understatement durven noemen, maar we moeten het er maar mee doen.

Zo'n Google smartspeaker is zo veel slimmer. Als ik bij vrienden ben en er staat muziek op en we daar wat van willen weten vragen we het Google. Dan komt me daar toch een antwoord uit met zoveel detail en exactheid. Als ik zo'n zelfde vraag stel aan Siri dan weet deze dame er 9 van de 10 keer helemaal niets van. Wat ze dan ook wel toegeeft, want eerlijk is ze wel. ;)
Of je krijgt "vraag het nog eens vanaf je iPhone dan stuur rik resultaten vanaf het internet"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@No Hands ja, inderdaad, dat is er ook zo eentje. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:52
RicoK schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:58:
Ondanks dat ik erg tevreden ben met mijn paar Mini's en paar 2023's, ik blijf er een haat liefde verhouding mee hebben. De 2023's geven in de woonkamer erg fijn geluid en zeker i.c.m. met de ATV als audio-uitvoer en ook de Mini's doen goed hun werk op de werkkamer.

Maar het is dat Siri..... "Siri, luister naar Radio 538", even stil, om het dan verhoudingsgewijs uit te schreeuwen, dat Radio538 in Hilversum ligt... |:( 8)7 . 2e poging; nu krijg ik wel Radio538 te horen, maar hoe hard ze dan schreeuwt dat Radio538 wordt afgespeeld. Ik heb het volume nog niet eens op 20% staan, vermoed ik, maar waarom komt Siri er dan uit op volume standje (minimaal) 50%. Dat is mijn haat(-liefde-)verhouding.....
Ook sinds kort een mini en schrok steeds van haar volume. Onder Toegankelijkheid kun je instellen dat het volume van Siri afhankelijk is van hoe hard je praat. Dit uitgezet en ze is een stuk rustiger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffhlKp2X6UVBLrAIPhYlaBSgLL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6iAF9NHEOkUmTzbgsjFjvFw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Plasma34 die instelling ‘Pas Siri-volume automatisch aan’ staat bij mij al aan. ☹️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewoon niet zo schreeuwen tegen dat ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
RicoK schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:40:
@Plasma34 die instelling ‘Pas Siri-volume automatisch aan’ staat bij mij al aan. ☹️
Die moet je dus uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 09:03
Een van onze HomePod Mini’s deed lastig met AirPlay. Haperend Spotify (zijn we wel gewend), maar ook Apple Music. Dus we hebben een gereset (vinger erop, rode cirkel, 3 deuntjes). Sindsdien krijgen we hem niet meer gepaired. Foutcode -5320, na invoeren wachtwoord AppleID.
  • Nogmaals reset gedaan van HomePod
  • iPhone geüpdatet naar laatste iOS versie
  • Troubleshoot stappen gevolgd van Apple, inclusief checks in iCloud account en Bluetooth.
  • HomePod aan de Mac Mini gehangen en hersteld
  • Ook geprobeerd met mijn iPad
  • Een nieuw ‘test huis’ gemaakt in de Home app en de HomePod daar proberen toe te voegen.
Al deze stappen bieden geen oplossing, ik krijg telkens aan het einde van de setup -5320 te zien. Iemand een idee wat dat betekent? Of nog een idee? Google geeft geen hits, er staat nu voor vrijdag een belafspraak met Apple Support.

• RicoK
Donstil schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:50:
Gewoon niet zo schreeuwen tegen dat ding.
Dat zou je wellicht verwachten, maar daar is geen sprake van.

• RicoK
Check, dat ga ik dan eens doen. Ik had @Plasma34's reactie te snel/verkeerd gelezen.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 16:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Donstil schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:44:
[...]

Ja oké Siri is natuurlijk helemaal ruk dat is helaas niets nieuws. Echt bijzonder hoe dom Siri is voor een slimme speaker.

Ik hou het bij “hey Siri zet een timer voor x minuten” en “hey Siri set het licht uit”

Dat lukt haar (in mijn geval) net 8)7
Die timer lukt idd prima, maar de lichten uit totaal niet bij ons. Een simpele scene in de Home app genaamd Lichten Aan en dan alle accessoires geselecteerd die aan moeten. Lijkt toch simpel. Overigens allemaal Philips Hue spul met zo'n bridge in de meterkast.

Hey Siri, Lampen aan.

.......
........
............
...............

....er is iets mis gegaan.

Hey Siri, lampen aan......

......
.........

Wie spreekt er ?

MRE !!!

.......

Er is iets mis gegaan.

Of ik doe iets fout met die scenes ofzo, maar een scene waarin homepod oranje QMusic Radio afspeels, werkt dan wel weer feilloos als ik de naam van de scene "Speel Q Music" roep. 8)7

XBL: MRE Inc

MRE-Inc schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:09:
[...]

Die timer lukt idd prima, maar de lichten uit totaal niet bij ons. Een simpele scene in de Home app genaamd Lichten Aan en dan alle accessoires geselecteerd die aan moeten. Lijkt toch simpel. Overigens allemaal Philips Hue spul met zo'n bridge in de meterkast.

Hey Siri, Lampen aan.

.......
........
............
...............

......
.........

Wie spreekt er ?

MRE !!!

.......

Er is iets mis gegaan.

Of ik doe iets fout met die scenes ofzo, maar een scene waarin homepod oranje QMusic Radio afspeels, werkt dan wel weer feilloos als ik de naam van de scene "Speel Q Music" roep. 8)7
Ooh dat is hier een van de weinige dingen die wel werkt.
Al zeg ik wel gewoon “Hey Siri doe de lichten aan”, dat doet ze dan in de kamer waarin ik dat vraag.

In de woonkamer is dat niet altijd even handig omdat er dan ook lichten aan gaan die ik met tv kijken uit wil hebben. Maar goed aan een scene hoef ik niet te beginnen als ik jouw ervaring zo lees 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 08:39
[...]

Hey Siri, Lampen aan.

.......
........
............
...............

......
.........

Wie spreekt er ?

MRE !!!

.......

Er is iets mis gegaan.

Ik herken dit deels. Volgens mij komt dit doordat de scene met de term 'lamp' te ingewikkeld is voor Siri omdat hij dit verward met het reguliere commando 'lichten aan'. Ik heb diverse scenes (Goedemorgen/Goedemiddag/Goedenavond/Film etc.) en hier heeft hij geen moeite mee. Ik heb wel eerder een scene gehad met de term lamp/licht etc en hier leek hij toen ook moeite mee te hebben.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:24:
[...]

Al zeg ik wel gewoon “Hey Siri doe de lichten aan”, dat doet ze dan in de kamer waarin ik dat vraag.

In de woonkamer is dat niet altijd even handig omdat er dan ook lichten aan gaan die ik met tv kijken uit wil hebben. Maar goed aan een scene hoef ik niet te beginnen als ik jouw ervaring zo lees 8)7
Mijn vrouw krijgt vaak de wedervraag van Siri: In welke kamer moet ik de lampen aan doen ? Woonkamer, Eetkamer of keuken ? Ik krijg die vraag nooit. Nog zoiets vreemds.

Dacht eerst dat het aan de Hue app of de opdrachten app lag. Via de opdrachten app kan je ook een opdracht maken die de lampen aan of uit doet. Maar goed dat allemaal nagelopen en verwijderd en alleen nog maar met een scene werkt dus nauwelijks. Druk ik echter de powerbutton in van mijn iPhone zodat het Siri icoon op het scherm verschijnt en dan zeg: Lampen uit, dan werkt alles prima. 8)7

Bljift een hit en mis. Alle andere scenes daarentegen werken weer prima. Onlangs op Black Friday 4 van die Meross slimme stekkers met Matter en Homekit gekocht. Olieradiator op aangesloten die op de studeerkamer staat waar ook Homepod mini Zwart staat. Als ik dan tegen de Homepod mini roep: Hey Siri, Olieradiator Aan, dan hoor ik de klik van de slimme stekker en is het even later heerlijk warm op de studeerkamer. (Ja gas uitgeschakeld ivm de hoge prijzen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

hk12nl schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:32:
[...]

Ik herken dit deels. Volgens mij komt dit doordat de scene met de term 'lamp' te ingewikkeld is voor Siri omdat hij dit verward met het reguliere commando 'lichten aan'. Ik heb diverse scenes (Goedemorgen/Goedemiddag/Goedenavond/Film etc.) en hier heeft hij geen moeite mee. Ik heb wel eerder een scene gehad met de term lamp/licht etc en hier leek hij toen ook moeite mee te hebben.
Tijd heeft Siri ook moeite mee. Ik heb een app (Hourstracker) die ook siri commando's ondersteund. Een Hey Siri Klok In om in te klokken 's ochtends als ik begin met werken, werkt vaak ook niet lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:24:
[...]

Bij mij hebben de lampen de naam 'zithoek' & 'tafel' en 'keuken' etc. Zo kan je ze specifiek aanzetten met het commando 'He Siri zet lamp tafel aan' dan werkt dit feilloos. Voor bv een film kijken heb een ik scene film. Deze zet dan alle lampen zeer laag qua lichtsterkte of zelfs soms uit. Als de film dan af is dan gebruik ik de scene goedenavond om alles weer op de juiste lichtsterkte te krijgen. Dit werkt perfect. Ook over meerdere kamers.

Ik heb zelfs dit aan een focus gekoppeld. Als ik deze inschakel dan gaat de scene film aan, als ik deze uit zet dan gaat de scene goedenavond weer aan :7

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Hey Siri, Lampen aan.

.......
........
............
...............

......
.........

Wie spreekt er ?

MRE !!!

.......

Er is iets mis gegaan.

Zelf maak ik voor het bedienen van lampen geen gebruik van scènes, maar zeg in de betreffende ruimte gewoon ‘hé Siri, zit de lampen aan’.
Ik denk dat in jouw geval Siri in de war is omdat je de naamgeving van scène het woord ‘lampen’ hebt gebruikt terwijl lampen ook een kenmerk is van HomeKit accessoires. Als je wel met scènes aan de slag wil gaan zou mijn advies zijn om andere scène namen uit te proberen. Je zou ook kunnen proberen om te zeggen: hé Siri, activeer <naam scène>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-05 15:32
Hmm dit lezend, vraag ik mij af of het wel leuk kerst cadeau is.

Metname de intercom lijkt mij een meerwaarde..voor kantoor en dochters kamer..kan ik dan intercom oproep met iPhone doen en komt de melding dan in beide vertrekken?..of kan oproep alleen vanaf HomePod …mini?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
wwwmarcel schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:40:

Metname de intercom lijkt mij een meerwaarde..voor kantoor en dochters kamer..kan ik dan intercom oproep met iPhone doen en komt de melding dan in beide vertrekken?..of kan oproep alleen vanaf HomePod …mini?
https://support.apple.com/nl-nl/101606

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wwwmarcel schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:40:

Je kunt ook “intercommen” vanuit de woning app op je apparaten.

Wij gebruiken dat hier nog best wel eens. Werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
Of via “hey Siri, intercom”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat vind ik dan weer heel erg matig werken.
Als ik “hey Siri intercom <kamer>” zeg werkt dat zelden en doet ze vrijwel altijd een intercom over alle speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
Donstil schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:27:
[...]

Dat vind ik dan weer heel erg matig werken.
Als ik “hey Siri intercom <kamer>” zeg werkt dat zelden en doet ze vrijwel altijd een intercom over alle speakers.
Ik bedoelde Hey Siri via je telefoon te doen, is heel gemakkelijk en sneller dan via de Woning app.
Maar Hey Siri intercom <kamer> werkt bij mij ook altijd slecht...
Meer info: https://support.apple.com/en-us/101606

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:42:
[...]

Ik bedoelde Hey Siri via je telefoon te doen, is heel gemakkelijk en sneller dan via de Woning app.
Maar Hey Siri intercom <kamer> werkt bij mij ook altijd slecht...
Meer info: https://support.apple.com/en-us/101606
Ja alleen sneller heb ik niet zoveel aan als ze het verkeerd doet :P

Vandaar de woning app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:22

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Vandaag kreeg ik onderstaande melding.
Ik was niet thuis en heb m’n Dreame L20 over de begaande vloer laten rijden maar kon niet vreemds zien.
Heeft iemand ook een keer zo’n melding gehad? Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.
Deze melding kwam van zowel de HomePod mini’s uit m’n slaapkamer als zowel van degene die beneden in de badkamer staat. :? :? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgsXoj-IbAxYSPUxkV3th6OmCoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXVCeuFY9JfjiQ631n6jC7j3.jpg?f=fotoalbum_large

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zondagskindje schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:13:
Ik was niet thuis en heb m’n Dreame L20 over de begaande vloer laten rijden maar kon niet vreemds zien.
Heeft iemand ook een keer zo’n melding gehad? Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.
Deze melding kwam van zowel de HomePod mini’s uit m’n slaapkamer als zowel van degene die beneden in de badkamer staat. :? :? :?

[Afbeelding]
Vals brandalarm bij jezelf of buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

meesje schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:39:
[...]

Vals brandalarm bij jezelf of buren?
Ik heb geen idee. Zou dit brandalarm zijn dan?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 12:43
Zondagskindje schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:01:
[...]

Ik heb geen idee. Zou dit brandalarm zijn dan?
Druk even de testknop in van je rookmelder, dan weet je het 🙂

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 23:53

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zondagskindje schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:13:

[Afbeelding]
Ja!
Of een ander soort alarm waar hij ook op reageert? Inbraak ofzo.
Ik had letterlijk 2 en een half uur geleden diezelfde melding. Ik sprong m'n bed uit omdat de rookmelders hier afgingen. Een halve minuut later ook deze melding op m'n telefoon en watch.

Rookmelder was gelukkig een vals alarm, maar tof om te zien dat de Homepods het inderdaad oppikken.
Geeft wel een gerust gevoel dat je dat dus ook meekreeg als je niet thuis bent.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Spike_wolf schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:38:
[...]

Ja!
Of een ander soort alarm waar hij ook op reageert? Inbraak ofzo.
Ik had letterlijk 2 en een half uur geleden diezelfde melding. Ik sprong m'n bed uit omdat de rookmelders hier afgingen. Een halve minuut later ook deze melding op m'n telefoon en watch.

Rookmelder was gelukkig een vals alarm, maar tof om te zien dat de Homepods het inderdaad oppikken.
Geeft wel een gerust gevoel dat je dat dus ook meekreeg als je niet thuis bent.
Ik vermoed dat mijn rookmelder een vals alarm gaf.
Het was wel ff schrikken als je zo’n melding op je telefoon krijgt. Vooral als je minstens een half uur rijden van huis bent. Inderdaad wel fijn dat de pods dat oppikken, maar ik heb liever dat het bij deze ene keer blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat moet ik nou zeggen om Radio 2 te krijgen op de HomePods?

Als ik zeg “hey Siri speel radio 2” dan zegt ze “ik speel nu VRT radio 2”

“He Speel de Nederlandse radio 2” dan zegt ze “de beste songs van 2023 Nederland wordt nu afgespeeld”

Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn. We zijn in Nederland. De regio staat op Nederland. Ik vraag om radio 2 en dan speel je de Nederlandse radio 2 zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:45:

“He Speel de Nederlandse radio 2” dan zegt ze “de beste songs van 2023 Nederland wordt nu afgespeeld”

Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn. We zijn in Nederland. De regio staat op Nederland. Ik vraag om radio 2 en dan speel je de Nederlandse radio 2 zou je zeggen.
Ik zeg “speel radiostation radio2” en dan krijg ik de juiste

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 15:19

Ik zou zeggen 'Hé Siri, speel NPO Radio 2'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
richards3 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:02:
[...]

Ik zeg “speel radiostation radio2” en dan krijg ik de juiste
Ooh dat heb ik hier niet. Steeds die VRT versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuwor schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:04:
[...]

Ooh dat is wel een goeie. Daar heb ik niet aan gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 16:08:
[...]

Ooh dat is wel een goeie. Daar heb ik niet aan gedacht.
Zo heet het radiostation ook in de AM app. Wat meer intelligentie, inderdaad obv land, zou wel handig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:31

Hee Siri speel NPO Radio 2

Ik zie dat het antwoord al gegeven was.

[ Voor 3% gewijzigd door Ronvgs op 26-12-2023 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:32
Fuwor schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:04:
[...]

This is the way. B)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl

Ik heb dit ook een tijdje gehad. Echter deze en vorige week geen problemen met ‘Radio 2’ of ‘3fm’ terwijl ik ook wel eens een hele periode gehad heb dat ik ‘NPO’ ervoor moest zeggen. Geen idee waar dat aan ligt eigenlijk..

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik luister een halve week per jaar wel eens radio en dat is met de top 2000 van 2000 tot 500.
Daarom niet zo bekend met de merknamen die voor radio stations gezegd moeten worden maar “He Siri speel NPO radio 2” doet het wel inderdaad.

Nu maar hopen dat ik dat volgend jaar nog weet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:00:
Ik luister een halve week per jaar wel eens radio en dat is met de top 2000 van 2000 tot 500.
Daarom niet zo bekend met de merknamen die voor radio stations gezegd moeten worden maar “He Siri speel NPO radio 2” doet het wel inderdaad.

Nu maar hopen dat ik dat volgend jaar nog weet 8)7
Je kan Siri toch vragen je eraan te herinneren volgen jaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 11:48

Je moet echt zeggen speel NPO radio 2 dan pakt die hem… beetje flauw maarja

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Siri blijft gewoon waardeloos. Hoe vaak ze niet het juiste antwoord weet of simpelweg de opdracht niet kan uitvoeren verbaasd me echt. Hopen dat Apple daar nog een keer stappen in gaat maken. Ik kan me voorstellen dat concurrenten daarin een stuk verder zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door _AN op 27-12-2023 23:27 ]

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 15:21

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik wist niet eens dat je Siri kon vragen om radio te spelen.
_AN schreef op woensdag 27 december 2023 @ 23:26:
Siri blijft gewoon waardeloos. Hoe vaak ze niet het juiste antwoord weet of simpelweg de opdracht niet kan uitvoeren verbaasd me echt. Hopen dat Apple daar nog een keer stappen in gaat maken. Ik kan me voorstellen dat concurrenten daarin een stuk verder zijn.
Waarschijnlijk ook hierom dat ik van Siri niets verwacht en al heel snel airplay erbij pak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 20:50
_AN schreef op woensdag 27 december 2023 @ 23:26:
Ben ik helemaal met je eens. Google assistant is 10 keer beter. (Maar ook lang niet perfect).

Niet alleen thuis, maar ook onderweg. Als ik in de auto zit een aan Siri vraag hoe laat de Jumbo sluit, dan krijg ik als antwoord "ik heb wat resultaten naar je mobiele apparaat gestuurd". Wat heb ik daar nou aan als ik aan het rijden ben?.
Google geeft netjes als antwoord "De Jumbo is vandaag tot 21 uur geopend".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:36

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mysterie van homeOS: Apple had in juni 2021 vacatures waarin homeOS werd vermeld, maar verwijderde deze term nadat de media er aandacht aan besteedden. Sindsdien is er weinig informatie over homeOS geweest, behalve een vermelding in de eerste bèta van tvOS 17.4.

HomePod en tvOS: De oorspronkelijke HomePod van Apple, uitgebracht in 2018, gebruikte een aangepaste versie van iOS 11. Later schakelde Apple over naar het tvOS-platform voor de HomePod met HomePod Software 13.4. Deze stap suggereert dat Apple mogelijk van plan is om tvOS en HomePod-software samen te voegen, mogelijk onder de homeOS-merknaam in de toekomst.

Nieuwe Smart Home Display: Volgens Bloomberg's Mark Gurman werkt Apple aan een nieuw slim thuisdisplay om te concurreren met soortgelijke producten zoals de Echo Show en Google Nest Hub. Dit apparaat wordt verwacht op een iPad te lijken met een camera voor FaceTime en zou ontworpen kunnen zijn om aan de muur te monteren. Het kan ook luidsprekers hebben die lijken op die van de HomePod en onderdeel zijn van de HomePod-lijn.

Volgende Generatie HomePod: Er zijn geruchten over een nieuwe versie van de HomePod met een display bovenop, mogelijk uitgebracht in 2024. homeOS zou het besturingssysteem kunnen zijn voor dit nieuwe product of het eerder genoemde slimme thuisdisplay.

SharePlay-functie en tvOS 17.4: De bèta van tvOS 17.4 bevat een SharePlay-functie voor de HomePod, wat wijst op een mogelijke HomePod met een scherm. Deze update stelt gebruikers in staat om een QR-code te scannen in de Apple Music-app op de tv om een SharePlay-sessie te starten, een functie die geïntegreerd zou kunnen worden in een toekomstige HomePod met een display.

Verwachting voor Publieke Release en Evenement: tvOS 17.4 wordt verwacht in maart publiekelijk uit te komen, tegelijkertijd met iOS 17.4. Deze timing valt samen met wanneer Apple gewoonlijk een lenteevenement houdt, wat leidt tot speculatie dat er meer details over homeOS onthuld kunnen worden, vooral met geruchten over een iPad-vernieuwing eind maart.

Bron: MacRumors.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-05 15:32
Weet iemand hoe je de HomePod een opdracht kan geven, om naar radio Veronica te luisteren..

ik krijg iedere keer een andere Veronica ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20
Ik zit op public beta 17.5 en nu doet mij iPod mini geen deurbel (aqaraG4) geluid meer laten horen, op de andere devices krijg ik netjes dat er iemand voor de deur staat maar ik krijg geen geluid meer uit mijn mini’s als de bel gaat. Meer mensen last van en weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 21:31
wwwmarcel schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:32:
Weet iemand hoe je de HomePod een opdracht kan geven, om naar radio Veronica te luisteren..

ik krijg iedere keer een andere Veronica ;-(
In HomeKit een scène maken die de gewenste zender afspeelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:18
gielie schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:20:
Ik zit op public beta 17.5 en nu doet mij iPod mini geen deurbel (aqaraG4) geluid meer laten horen, op de andere devices krijg ik netjes dat er iemand voor de deur staat maar ik krijg geen geluid meer uit mijn mini’s als de bel gaat. Meer mensen last van en weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Geen bèta draaien…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 12:01
Martijn-HK schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:11:
Een van onze HomePod Mini’s deed lastig met AirPlay. Haperend Spotify (zijn we wel gewend), maar ook Apple Music. Dus we hebben een gereset (vinger erop, rode cirkel, 3 deuntjes). Sindsdien krijgen we hem niet meer gepaired. Foutcode -5320, na invoeren wachtwoord AppleID.
  • Nogmaals reset gedaan van HomePod
  • iPhone geüpdatet naar laatste iOS versie
  • Troubleshoot stappen gevolgd van Apple, inclusief checks in iCloud account en Bluetooth.
  • HomePod aan de Mac Mini gehangen en hersteld
  • Ook geprobeerd met mijn iPad
  • Een nieuw ‘test huis’ gemaakt in de Home app en de HomePod daar proberen toe te voegen.
Al deze stappen bieden geen oplossing, ik krijg telkens aan het einde van de setup -5320 te zien. Iemand een idee wat dat betekent? Of nog een idee? Google geeft geen hits, er staat nu voor vrijdag een belafspraak met Apple Support.
En benieuwd of het nog opgelost is.
Heb zelf precies het zelfde probleem.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Via een weg die hier niet besproken mag worden heb ik een jaar YouTube Premium afgesloten. Voornamelijk om van de reclames af te zijn in YouTube. De oudste maakt hier veel gebruik van.
Maar nu ook YouTube Music. Werkt prima met de HomePod. Zie https://www.iculture.nl/n...e-music-homepod-koppelen/
In tegenstelling tot het artikel hoef je niet je standaard muziekdienst aan te vinken. Dit kan zelfs niet (meer). Echte obv je eerste Siri commando ‘hè Siri. Speel x af via YouTube Music’ onthoudt de HomePod welke dienst je gebruikt. Dus de volgend keer hoef je niet meer ‘via YT Music’ te zeggen.
Het afspelen via ingeven artiestennaam, naam album of bv laatste album van artiest x werkt goed. Echter een playlist (aangeboden via YT Music) lukt me nog niet.
Hoe is jullie ervaring wat dit betreft? Met andere diensten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mag je niet eens bespreken dat je YouTube premium via Argentinië hebt joh, wat een kneuterigheid.

Edit: overigens vind ik dat ook precies een goeie prijs voor premium, de reclames zijn irritant maar de Nederlandse prijs is het eigenlijk niet waard.

YouTube Music krijg je er dan wel bij maar dat is ook geen dienst waar ik los überhaupt voor zou willen betalen.

[ Voor 58% gewijzigd door Donstil op 02-05-2024 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:06:
Mag je niet eens bespreken dat je YouTube premium via Argentinië hebt joh, wat een kneuterigheid.

Edit: overigens vind ik dat ook precies een goeie prijs voor premium, de reclames zijn irritant maar de Nederlandse prijs is het eigenlijk niet waard.

YouTube Music krijg je er dan wel bij maar dat is ook geen dienst waar ik los überhaupt voor zou willen betalen.
Ik begrijp je volledig want: data hamsteraar.
Het liefst maak ik zo min mogelijk gebruik van Google, maar, los van het verzamelen van data, hebben ze het vaak wel beter voor elkaar:
1. Siri staat t.o.v. Google met 10-0 achter.
2. Het vinden van adressen/bedrijven in Google Maps/Waze werkt tig keer beter als in Apple Maps, als AM al überhaupt het bedrijf vindt.
3. En nu met YT Music zie ik hoe krachtig het algoritme van Google is met het doen van suggesties en het vullen van de dynamische playlist ‘mijn supermix’ (de tegenhanger van ‘mijn radio’ binnen Apple Music). Na het spelen van een top40 playlist, een beetje NL muziek en wat jaren 70/80/90 krijg ik al hele goede suggesties. Een stuk beter dan Apple Music doet. Het account dat ik gebruik is niet eens in NL aangemaakt.

Ik zit aardig in het Apple eco systeem, maar ik moet bekennen dat Google het veel beter voor elkaar heeft, nogmaals los van het data hamsteren.

O ja, ik wilde gisteren even weten wanneer het Eurovisie songfestival gehouden wordt. Krijg ik van Siri te horen dat ik de vraag nogmaals via de iPhone moet stellen…… Wat?!?! Er is maar 1 antwoord mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 20:50
Siri is inderdaad kansloos vergeleken met Google. Eigenlijk nauwelijks bruikbaar. Als de geruchten waar zijn dan kunnen we in iOS 18 een verbeterde AI Siri verwachten, dus hopelijk gaan we dan verbetering zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:24:
Siri is inderdaad kansloos vergeleken met Google. Eigenlijk nauwelijks bruikbaar. Als de geruchten waar zijn dan kunnen we in iOS 18 een verbeterde AI Siri verwachten, dus hopelijk gaan we dan verbetering zien.
Ik hoop echt dat het niet alleen grootspraak is en dat deze verbetering niet pas komt met 18.4. Hoe Siri nu is, is echt afschuwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
Ik heb 4 HomePods en ik kan nu op drie HomePods verschillende muziek afspelen. Dat is ook bijzonder.
Ook weet de telefoon van mijn werk, die een heel andere appleID heeft en met niets in huis gekoppeld is, wat voor muziek er speelt op mijn HomePods.
Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@No Hands Omdat ze wel in een wifi netwerk samen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
RoRoNL schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:30:
@No Hands Omdat ze wel in een wifi netwerk samen zitten?
Dat zitten ze inderdaad. Ik ging er vanuit dat het AppleID bepaalde wat er waar gebeurde. Maar dat is dus het wifi netwerk kennelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@No Hands Ja, en in samenspraak met Home(app).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
No Hands schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:28:
Ik heb 4 HomePods en ik kan nu op drie HomePods verschillende muziek afspelen. Dat is ook bijzonder.
Ook weet de telefoon van mijn werk, die een heel andere appleID heeft en met niets in huis gekoppeld is, wat voor muziek er speelt op mijn HomePods.
Hoe dan?
Check even je woninginstellingen. Wellicht is het opgelost als je kiest voor alleen personen in deze woning?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFjs2CLDfOmvxHvQMiZ9XnWMGQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yA04m7KFdnTLiyWypVu9UDJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
No Hands schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:33:
[...]

Dat zitten ze inderdaad. Ik ging er vanuit dat het AppleID bepaalde wat er waar gebeurde. Maar dat is dus het wifi netwerk kennelijk?
Dat ligt er maar net aan hoe je het hebt staan of dat iemand ze op dezelfde wifi mag bedienen of in dezelfde woning, dat kan je dus in woning app aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In plaats van vragen aan Siri op de HomePod om muziek af te spelen, selecteer ik muziek op mijn iPhone en via Handoff (telefoon boven HomePod) houden zet ik het over naar de HomePod. Dit werkt prima. Echter het lijkt alsof ik dan aan het AirPlay-en ben van iPhone naar HomePod, want als ik wifi op mijn iPhone uit zet (of even de woning verlaat), stopt op een gegeven moment de muziek op de HomePod.

Als ik wanneer de HomePod muziek afspeel ik iets ander op mijn iPhone aanzet met geluid, bv een YouTube filmpje, dan blijft de HomePod doorspelen en blijft het geluid van het filmpje op de iPhone. Dit is prima natuurlijk. Indien de iPhone aan het AirPlay-en was zou dit geluid ook over de HomePod gaan.

Wat is jullie ervaring met Handoff? Is er een mogelijkheid dat je via je iPhone muziek opzoekt en dit zelfstandig (dus zonder AirPlay) door de HomePod laat afspelen? Even opzoeken vind ik fijner dan het direct aan Siri te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:05:
In plaats van vragen aan Siri op de HomePod om muziek af te spelen, selecteer ik muziek op mijn iPhone en via Handoff (telefoon boven HomePod) houden zet ik het over naar de HomePod. Dit werkt prima. Echter het lijkt alsof ik dan aan het AirPlay-en ben van iPhone naar HomePod, want als ik wifi op mijn iPhone uit zet (of even de woning verlaat), stopt op een gegeven moment de muziek op de HomePod.

Als ik wanneer de HomePod muziek afspeel ik iets ander op mijn iPhone aanzet met geluid, bv een YouTube filmpje, dan blijft de HomePod doorspelen en blijft het geluid van het filmpje op de iPhone. Dit is prima natuurlijk. Indien de iPhone aan het AirPlay-en was zou dit geluid ook over de HomePod gaan.

Wat is jullie ervaring met Handoff? Is er een mogelijkheid dat je via je iPhone muziek opzoekt en dit zelfstandig (dus zonder AirPlay) door de HomePod laat afspelen? Even opzoeken vind ik fijner dan het direct aan Siri te vragen.
Als ik mij niet vergis: “Het zelfstandig afspelen van de HomePods, gaat toch altijd via Siri, en iedere andere interactie met een iOS Device ertussen met AirPlay?
Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoNL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:25:
[...]

Als ik mij niet vergis: “Het zelfstandig afspelen van de HomePods, gaat toch altijd via Siri, en iedere andere interactie met een iOS Device ertussen met AirPlay?
Of vergis ik mij?
Mijn ervaringen bevestigen dat dus. Als dat de werking is, is dat prima. Maar ik had een hoop op een soort van Spotify Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:57:
[...]

Mijn ervaringen bevestigen dat dus. Als dat de werking is, is dat prima. Maar ik had een hoop op een soort van Spotify Connect.
Dat is er dus ook ;-) Zelfstandig spelen de HomePods af via Siri-opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoNL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:51:
[...]
Dat is er dus ook ;-) Zelfstandig spelen de HomePods af via Siri-opdrachten.
Haha grapjas, spotify Connect = opzoeken op je device en daarna zelfstandig oppakken door je device.
Maar goed om te weten dat dat niet kan. Jammer, geen drama. Had dus wel iets slimmer gekund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN

_AN

meesje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:05:

Toch vind ik dit gek. Ik was ook in de veronderstelling dat je de muziek doorzet naar de HomePod en dat het niet meer op je telefoon wordt afgespeeld. Ik zal het ook eens proberen en resultaat delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_AN schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:32:
[...]

Toch vind ik dit gek. Ik was ook in de veronderstelling dat je de muziek doorzet naar de HomePod en dat het niet meer op je telefoon wordt afgespeeld. Ik zal het ook eens proberen en resultaat delen.
Bespaar je de moeite want dat heb ik zojuist gedaan.

Apple Music (dus native ook ondersteund door de HomePod) op iPhone > Naar HomePod > Telefoon uit > HomePod speelt nog ongeveer half nummertje en gaat dan op pauze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoRoNL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:25:
[...]

Correct me if I'm wrong.
Dit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Niet helemaal, ik kan hem vanaf mijn telefoon bedienen, maar dan wel dat de HomePod hem native afspeelt, hoe ik dit doe is heel simpel:

Apple Music openen op de iPhone -> dan op het icoon voor airplay -> bedien andere luidsprekers en tv's -> kies de HomePod -> speel af, dan gaat die ook zonder iPhone door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicj56 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:15:
[...]

Niet helemaal, ik kan hem vanaf mijn telefoon bedienen, maar dan wel dat de HomePod hem native afspeelt, hoe ik dit doe is heel simpel:

Apple Music openen op de iPhone -> dan op het icoon voor airplay -> bedien andere luidsprekers en tv's -> kies de HomePod -> speel af, dan gaat die ook zonder iPhone door.
Hier niet. Dat heb ik hierboven net getest.

Na ongeveer een half nummertje stopte hij ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:22:
[...]

Klopt. Als je Apple Music hard afsluit, stopt ie direct. En indien alleen wifi uitzetten, dan leegt ie nog een buffertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het “other speakers” menuutje laat het wel op de HomePod zien overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlgsosVMGTMZDv40-vrVCbrc7Bk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIH7Als8dkfpwk4IIzUiKD1O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door Donstil op 08-05-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Donstil schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:22:
[...]

Hier niet, maar dan heb ik ook niet de player staan iPhone -> HomePod(dan gebruikt je iPhone hem).

Wat ik doe is hem bedienen, maar hier werkt die dan gewoon door en door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicj56 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:25:
[...]

Hier niet, maar dan heb ik ook niet de player staan iPhone -> HomePod(dan gebruikt je iPhone hem).

Wat gebeurt er als je de AM app hard afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Laatst online: 23:01

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Nicj56 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:25:
[...]
Bij mij werkt dat ook. Gaat gewoon door.
Dit is met Apple Music.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Net ook geprobeerd. Muziek gestart op iPhone. Overzetten naar HomePod (telefoon er boven houden). Muziek gaat over op HomePod. Muziek app afgesloten en Wifi uit. Muziek blijft gewoon doorspelen.

/Edit

iPhone ook uitgeschakeld. Muziek blijft doorspelen.

[ Voor 14% gewijzigd door _AN op 09-05-2024 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
_AN schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 08:34:
Net ook geprobeerd. Muziek gestart op iPhone. Overzetten naar HomePod (telefoon er boven houden). Muziek gaat over op HomePod. Muziek app afgesloten en Wifi uit. Muziek blijft gewoon doorspelen.

/Edit

iPhone ook uitgeschakeld. Muziek blijft doorspelen.
Aha!, wat goed; dus de truc is gebruik maken van Handoff door het device even boven de iPod te houden en dan is er geen AirPlay verbinding? Hier ga ik ook mee experimenteren..

Edit / Dit lijkt te werken voor de native ondersteunde muziek-apps, zoals Apple Music & YouTube Music. Helaas niet voor Spotify en andere apps zoals een NPO app met live streams. Kortom, Apple, mogen we meer native ondersteuning erbij in iOS18 s.v.p.? O-)

[ Voor 19% gewijzigd door RoRoNL op 09-05-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoNL schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:20:
[...]

Aha!, wat goed; dus de truc is gebruik maken van Handoff door het device even boven de iPod te houden en dan is er geen AirPlay verbinding? Hier ga ik ook mee experimenteren..

Edit / Dit lijkt te werken voor de native ondersteunde muziek-apps, zoals Apple Music & YouTube Music. Helaas niet voor Spotify en andere apps zoals een NPO app met live streams. Kortom, Apple, mogen we meer native ondersteuning erbij in iOS18 s.v.p.? O-)
Ik gebruik nu YouTube Music. Het zou dus ook voor mij moeten werken.
De volgende stappen voer ik uit (ik gebruik een eenvoudige iPhone, een SE2020):
1. Op iPhone open ik de YM app.
2. Selecteer muziek, muziek speelt op iPhone
3. Hou de iPhone boven de HomePod (in mijn geval Mini). Bovenin het scherm krijg ik tijdelijk een notificatie balkje met daarin info over het overzetten. Bij vergrendeld scherm, komt dit balkje onderin het scherm.
4. Op vergrendeld scherm wordt een widget getoond met daarop de muziek die afgespeeld wordt op de HomePod. Hiermee kan ik de muziek en het volume bedienen. Dit laatste ook met de volume knoppen van mijn iPhone.
Echter als ik hard de YM app afsluit, stopt direct de muziek op de HomePod. En bij verbreken wifi, duurt het even maar stopt ook na grofweg 30 sec.

Wanneer ik stappen 1 t/m 3 heb gedaan krijg ik naast de ‘overzetten’ notificatie ook bovenin het scherm een dun blauw balkje, wat betekent dat AirPlay actief is. Als ik een andere app open verdwijnt dit balkje. Echter wanneer ik de YM app open, komt dit blauwe balkje weer tevoorschijn. Dus AirPlay.

Bovenstaande heb ik ook getest door in de Apple Music app radiozender Apple Music 1 opstart.

@Roppedop @_AN @Nicj56 @RoRoNL Bij jullie werkt het wel goed. Komen jullie stappen exact overeen met wat ik doe? Of toch net een andere handeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Laatst online: 23:01

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

/edit
Even getest.

Bij YouTube music krijg ik hetzelfde als jou. Die stopt. Ik heb een YT abbo.
Apple Music gaat door. En daar heb je volgens mij een AM abbo voor nodig.

[ Voor 77% gewijzigd door Roppedop op 09-05-2024 12:18 ]

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu (even) niet. Radiostation Apple Music 1 werkt wel. En jij geeft in je bericht aan dat YM ook werkt. Dus vandaar mijn vraag en ook om zeker te weten dat de stappen die ik volg, zijn zoals anderen ook doen met zelfde resultaten. B.v. het blauwe AirPlay balkje boven je scherm. Wat verdwijnt, maar (bij mij) weer tevoorschijn komt als ik de AM of YM app opstart.

Laat maar. Je hebt je bericht aangepast. :) AM abo benodigd. Helder.

Verder is me opgevallen dat (bij mij) Handoff alleen werkt als ik iets start op mijn iPhone en niet andersom. Als ik aan Siri op de HomePod vraag om muziek af te spelen, krijg ik dat via Handoff niet op mijn iPhone. Wellicht hoort dit zo. Of werkt dit bij anderen wel. :)

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 09-05-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
meesje schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:56:
[...]

Ik gebruik nu YouTube Music. Het zou dus ook voor mij moeten werken.
De volgende stappen voer ik uit (ik gebruik een eenvoudige iPhone, een SE2020):
1. Op iPhone open ik de YM app.
2. Selecteer muziek, muziek speelt op iPhone
3. Hou de iPhone boven de HomePod (in mijn geval Mini). Bovenin het scherm krijg ik tijdelijk een notificatie balkje met daarin info over het overzetten. Bij vergrendeld scherm, komt dit balkje onderin het scherm.
4. Op vergrendeld scherm wordt een widget getoond met daarop de muziek die afgespeeld wordt op de HomePod. Hiermee kan ik de muziek en het volume bedienen. Dit laatste ook met de volume knoppen van mijn iPhone.
Echter als ik hard de YM app afsluit, stopt direct de muziek op de HomePod. En bij verbreken wifi, duurt het even maar stopt ook na grofweg 30 sec.

Wanneer ik stappen 1 t/m 3 heb gedaan krijg ik naast de ‘overzetten’ notificatie ook bovenin het scherm een dun blauw balkje, wat betekent dat AirPlay actief is. Als ik een andere app open verdwijnt dit balkje. Echter wanneer ik de YM app open, komt dit blauwe balkje weer tevoorschijn. Dus AirPlay.

Bovenstaande heb ik ook getest door in de Apple Music app radiozender Apple Music 1 opstart.

@Roppedop @_AN @Nicj56 @RoRoNL Bij jullie werkt het wel goed. Komen jullie stappen exact overeen met wat ik doe? Of toch net een andere handeling?
Nee, dat doe ik niet, ik doe op het toetsel iPad/Mac of iPhone specifiek aangeven dat de homepod native moet afspelen, en dan kan ik bijvoorbeeld van huis gaan en kom ik terug doet die het nog, of juist (icm met AM abbo in mijn geval) dat ik de app hard afsluit gaat die ook door, en ook gewoon volgend nummer en dat daarop volgend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:07

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:19:
[...]

Verder is me opgevallen dat (bij mij) Handoff alleen werkt als ik iets start op mijn iPhone en niet andersom. Als ik aan Siri op de HomePod vraag om muziek af te spelen, krijg ik dat via Handoff niet op mijn iPhone. Wellicht hoort dit zo. Of werkt dit bij anderen wel. :)
Het werkt niet altijd even lekker nee. Als wij met de kinderen gaan douche en ik m’n iPhone tegen de HomePod in de badkamer hou dan kan ik hem starten. Leg ik m’n iPhone weg en pak hem een minuut later weer dan heb ik de Handoff van de keuken HomePod weer in beeld.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicj56 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:22:
[...]

Nee, dat doe ik niet, ik doe op het toetsel iPad/Mac of iPhone specifiek aangeven dat de homepod native moet afspelen, en dan kan ik bijvoorbeeld van huis gaan en kom ik terug doet die het nog, of juist (icm met AM abbo in mijn geval) dat ik de app hard afsluit gaat die ook door, en ook gewoon volgend nummer en dat daarop volgend.
Helder! Uit voorgaande opmerkingen is al gebleken dat AM het verschil maakt. Zo zie je maar weer hoe dieper in een eco systeem hoe meer/betere functionaliteiten. Tzt ga ik wel weer terug naar AM, maar nu probeer ik even YM.
Ik ga er overigens vanuit dat je met ‘native’ gewoon het selecteren van een AirPlay speaker bedoelt. Eigenlijk doet de Handoff functionaliteit hetzelfde.
Pagina: 1 ... 42 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9