Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blubkens schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Tot je iPad leeg is. Dag hub.
AppleTV of HomePod mini zijn betere opties omdat die 24/7 aan het stroom hangen.
Apple geeft aan dat om je iPad als hub te gebruiken deze continu aan de stroom moet hangen. Tja, niet echt de bedoeling voor een mobile device. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blubkens schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:30:
[...]

Het is vervelend als je tegen siri zit te lullen dat lampen uit moeten maar dat de hub leeg is.
Haha ja dat is onhandig :)
Blubkens schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:30:
HomePod mini is denk ik de goedkoopste oplossing voor dedicated.
Sterker nog dat is de goedkoopste oplossing ;)
(Zie boven).

Voor +/- €110,- (inclusief shipping naar NL) een leuk dingetje wat ook nog eens als hub kan fungeren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Blubkens Bij Cyberport.de kost de Mini 99 euro. Meld je aan voor een nieuwsbrief. Je krijgt dan een 5 euro kortingscode. Verzendkosten zijn 9,99 euro. Je komt dan uit op 103,99 euro. Volgens mij op dit moment een van de goedkoopste opties. Zelf heb ik er twee besteld, voor 195 euro. In totaal kom je dan uit op 199,99 euro voor twee. Dus per stuk iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:55:
[...]

Ja klopt. Is ooit zo begonnen maar zal misschien uitgefaseerd worden op de lange termijn.

Overigens heeft de HomeKit support pagina die verwijzing nog wel dus ze zijn nog niet helemaal zo ver lijkt het.

Handig als back-up optie dus, voor als al mijn andere hubs tegelijk defect gaan 8)7
Precies. Dan zouden hier ook 6 hubs moeten kapot gaan. Alvorens ik de iPad als backup ga gebruiken. :+

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt het dat HomeKit zelf bepaalt welk apparaat als hub dient? Ik heb nu een ATV als hub. Als ik straks de twee Mini’s toevoeg, kijkt HomePod zelf wel het beste als hub kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:30:
Klopt het dat HomeKit zelf bepaalt welk apparaat als hub dient? Ik heb nu een ATV als hub. Als ik straks de twee Mini’s toevoeg, kijkt HomePod zelf wel het beste als hub kan werken?
Ja, zie boven, bij mij wisselt het dus continu.
Waar ik overigens niets van merk maar zag het omdat ik screenshots maakte.

Edit: Je kunt het zelf ook niet wisselen overigens, althans niet zover ik weet.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 21-03-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:32:
[...]

Ja, zie boven, bij mij wisselt het dus continu.
Waar ik overigens niets van merk maar zag het omdat ik screenshots maakte.

Edit: Je kunt het zelf ook niet wisselen overigens, althans niet zover ik weet.
Thanks! Dan hebben we maar vertrouwen in de intelligentie van Apple. ;)

Ik kijk erg uit naar de Mini’s. Afgelopen week middels homebridge de Next mediabox en mijn tv gekoppeld aan HomeKit. Straks ‘hey Siri, turn on mediabox’ en hoppa Next+tv aangezet. Of wat scènes aanmaken met favoriete zenders om direct een zender aan te zetten.

Natuurlijk kan het ook met mijn AW (of iPhone) maar dan voel ik me net Michael Knight. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:47:
[...]

Thanks! Dan hebben we maar vertrouwen in de intelligentie van Apple. ;)

Ik kijk erg uit naar de Mini’s. Afgelopen week middels homebridge de Next mediabox en mijn tv gekoppeld aan HomeKit. Straks ‘hey Siri, turn on mediabox’ en hoppa Next+tv aangezet. Of wat scènes aanmaken met favoriete zenders om direct een zender aan te zetten.
Ja das wel grappig idd. Ik heb Hoobs op een Raspberry PI (wat eigenlijk ook homebridge is maar dan met een Gui) en een Logitech Harmony.

Dus “Hey Siri turn on the tv” en alles gaat aan (Tv/Receiver/AppleTv), best geinig. Werkt ook met de andere schema’s in harmony.

Maar gebruik het in de praktijk eigenlijk niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Amen heren. Hier precies hetzelfde. Harmony, Apple TV enzo gekoppeld via een Homey en Homeykit aan HomeKit. Dus kan de scènes “start Apple TV” of “start Apple beamer” of andere scènes zo starten via Siri. Maar gebruik eigenlijk altijd de afstandsbediening en soms via HomeRun op de Apple Watch.

Maar wel mooi dat zo alles gekoppeld is. Zo zetten sommige scènes wel de subwoofer aan en andere weer niet. En worden de lampen in de woonkamer juist gedimd als de beamer gestart wordt in de avond. En weer helderder als de beamer wordt uitgezet.

[ Voor 22% gewijzigd door TheKerremenke op 21-03-2021 20:28 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb Homebridge in een Docker draaien op mijn Openmediavault en ook mijn Harmony activiteiten gekoppeld. Verder ook mijn Plex server. Als ik dus een film start gaat de verlichting in mijn woonkamer dimmen en als ik hem op pauze zet om even wat te drinken te pakken gaat het licht weer op de standaard scene. Werkt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borland schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:41:
Ik heb Homebridge in een Docker draaien op mijn Openmediavault en ook mijn Harmony activiteiten gekoppeld. Verder ook mijn Plex server. Als ik dus een film start gaat de verlichting in mijn woonkamer dimmen en als ik hem op pauze zet om even wat te drinken te pakken gaat het licht weer op de standaard scene. Werkt geweldig.
Ooh dat is wel gaaf ja, nooit aan gedacht Plex eraan te hangen.

Hoe werkt dat als ik beneden zit en iemand anders wat kijkt via plex op een iPad? Want dan wil ik niet dimmen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:03:
[...]

Ooh dat is wel gaaf ja, nooit aan gedacht Plex eraan te hangen.

Hoe werkt dat als ik beneden zit en iemand anders wat kijkt via plex op een iPad? Want dan wil ik niet dimmen natuurlijk
Je moet in ieder geval Plex Pass hebben en dan de plug in Homebridge. Je kan daar instellen op welke user en welk device deze trigger werkt. Had ik eerst niet en toen iemand anders waar ik Plex mee deel een film ging kijken begon mijn licht te dimmen >:)

Het principe is heel simpel. Er wordt in Homekit een aanwezigheidsensor aangemaakt. Als de film gestart wordt registreert de sensor dat er aanwezigheid is en moet er dus een scene uitgevoerd worden. Als je de film op pauze zet wordt er niets geregistreerd dus wordt je standaard scene weer actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borland schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:29:
[...]

Je moet in ieder geval Plex Pass hebben en dan de plug in Homebridge. Je kan daar instellen op welke user en welk device deze trigger werkt. Had ik eerst niet en toen iemand anders waar ik Plex mee deel een film ging kijken begon mijn licht te dimmen >:)

Het principe is heel simpel. Er wordt in Homekit een aanwezigheidsensor aangemaakt. Als de film gestart wordt registreert de sensor dat er aanwezigheid is en moet er dus een scene uitgevoerd worden. Als je de film op pauze zet wordt er niets geregistreerd dus wordt je standaard scene weer actief.
Aah ja dat is hier onhandig schat ik zo in. Of ik moet met losse accountjes gaan werken per apparaat. Alleen dat wil ik ook weer niet.

Leuke feature wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Borland schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:29:
[...]

Werkt dit alleen met Plex of is er ook een plug-in die kijkt naar de algemene staat van de Apple TV. (Play/pauze) want dan zou het met iedere app kunnen werken. Hier wordt Plex niet extreem veel gebruikt. Zo af en toe. Maar Netflix, NLziet, Disney+, AppleTV+ en Amazon prime ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:21:
[...]

Werkt dit alleen met Plex of is er ook een plug-in die kijkt naar de algemene staat van de Apple TV. (Play/pauze) want dan zou het met iedere app kunnen werken. Hier wordt Plex niet extreem veel gebruikt. Zo af en toe. Maar Netflix, NLziet, Disney+, AppleTV+ en Amazon prime ook nog.
Heb je hier wat aan? Zelf geen ervaring mee. Ik vond het wel leuk om even te zoeken. Jammer dat je met de Apple TV nog weinig kan doen in HomeKit.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-appletv-now-playing

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 22-03-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geinig, dan zouden er weer wat sensoren de deur uit kunnen:

HomePod Mini Features Dormant Temperature and Humidity Sensor That Could Be Activated in a Future Software Update

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 22-03-2021 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De HomePod is dood, lang leve de HomePod met scherm.
https://www.macrumors.com...reens-and-cameras-report/
Van mij mag er zoiets wel komen, mits de prijs niet absurd hoog is. Maar echt innoverend kunnen we dit niet meer noemen. Natuurlijk zal dit product tig keer beter zijn dan die van *kuch* Google of *kuch* Amazon. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuk! Een Mini is gewoon kostenbesparend of draaf ik nu door. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:27
meesje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:16:
@cwegh Voorspelling vs 100% zeker. Een beetje tegenstrijdig is het niet? ;)
Verder is het glazen bol werk. Zie mijn opmerking over volgorde: eerst mini dan pas groot. Wellicht zou dat beter geweest zijn. Eerst iedereen enthousiast krijgen en dan een betere versie uitbrengen. Nogmaals, dat is achteraf kijken.
Hahaha, you got me there! Ik dacht het nog als ik het schreef hoor, maar dacht dat wel niemand de grammar-nazi zou uithangen (maar dat valt wel tegen zo te zien in dit topic :o ).

Mja achteraf is altijd makkelijk. Veel audio learnings hebben ze nu in de Mini kunnen steken, Siri was (nog) slechter dan nu, chips waren nog niet krachtig genoeg om meer software matig audio te processen... Legio tegenargumenten te geven. Ik snap dat ze de HomePod 1 niet meer willen produceren met oudere hardware (de A8 vs de S5, geen UWB of Thread) om verder op te bouwen.

Dit is interessanter: https://www.macrumors.com...reens-and-cameras-report/

"This reporting suggests that Apple could be at least exploring the idea of new HomePod models with a display and camera to compete with the likes of Google's Nest Hub Max, Amazon's Echo Show, and Facebook's Portal, but Gurman cautions that "a launch isn't imminent," so there is no guarantee that Apple will release such a product."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
Ik denk dat het eerder te maken heeft met de Apple garantie >:)

Electrical and Environmental Requirements
Operating temperature: 32° to 95° F (0° to 35° C)
Relative humidity: 5% to 90% noncondensing
Operating altitude: tested up to 10,000 feet (3000 m)

https://www.apple.com/homepod-mini/specs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cwegh schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:30:
[...]

Ik denk dat het eerder te maken heeft met de Apple garantie >:)

Electrical and Environmental Requirements
Operating temperature: 32° to 95° F (0° to 35° C)
Relative humidity: 5% to 90% noncondensing
Operating altitude: tested up to 10,000 feet (3000 m)

https://www.apple.com/homepod-mini/specs/
Haha, dat ging ook wel door me heen. Straks verzamelen ze data. En als je dan een garantiegevalletje hebt (helemaal niet gerelateerd aan temp of humidity): nee, sorry, we kunnen u niet verder helpen. :)

Wat betreft HomePod met scherm zie mijn reactie hiervoor. Je was natuurlijk lang aan het typen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:19

Mauz1978

Console War Veteran

Door de brievenbus schreeuwen bij de buren: ‘ hey siri turn up the thermostat to 35 degrees!’ })

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
meesje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:33:
[...]

Haha, dat ging ook wel door me heen. Straks verzamelen ze data. En als je dan een garantiegevalletje hebt (helemaal niet gerelateerd aan temp of humidity): nee, sorry, we kunnen u niet verder helpen. :)

Wat betreft HomePod met scherm zie mijn reactie hiervoor. Je was natuurlijk lang aan het typen. ;)
Inderdaad gemist, excuses! Maar zou het wel zien zitten zo een HomePod met scherm op het kookeiland. Meteen nog een argument om de huidige HomePod uit het gamma te halen vanwege prijs-stellling in een groter "HomeKit strategie" en niet enkel vanuit techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cwegh schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:29:
[...]

Hahaha, you got me there! Ik dacht het nog als ik het schreef hoor, maar dacht dat wel niemand de grammar-nazi zou uithangen (maar dat valt wel tegen zo te zien in dit topic :o ).

Mja achteraf is altijd makkelijk. Veel audio learnings hebben ze nu in de Mini kunnen steken, Siri was (nog) slechter dan nu, chips waren nog niet krachtig genoeg om meer software matig audio te processen... Legio tegenargumenten te geven. Ik snap dat ze de HomePod 1 niet meer willen produceren met oudere hardware (de A8 vs de S5, geen UWB of Thread) om verder op te bouwen.

Dit is interessanter: https://www.macrumors.com...reens-and-cameras-report/

"This reporting suggests that Apple could be at least exploring the idea of new HomePod models with a display and camera to compete with the likes of Google's Nest Hub Max, Amazon's Echo Show, and Facebook's Portal, but Gurman cautions that "a launch isn't imminent," so there is no guarantee that Apple will release such a product."
Heb niet het idee dat Siri op de HomePod echt verbeterd is sinds ik de originele HomePod neer zette nu 3 jaar geleden. Voelt nog steeds net zo beperkt eigenlijk.

Ik had een update van de HomePod met UWB logischer gevonden. Maar goed met de end of life status van de HomePod laten ze wel zien dat ze de slimme hoek op willen en geluidskwaliteit en/of speaker first daarmee laten vallen.

Jammer maar helaas voor mijn situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:35:
Door de brievenbus schreeuwen bij de buren: ‘ hey siri turn up the thermostat to 35 degrees!’ })
Dat kan bij mij al dus niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op ons kookeiland heb ik nu een normale HomePod staan overigens. I.c.m een iPad best een leuke combinatie voor daar.

Dat samenvoegen zou ik best wel zien zitten maar ik zie dan weer niet echt hoe Siri op een scherm tot zijn recht gaat komen. Daar moet nog wel heel veel aan gebeuren wil dat echt wat toevoegen schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
TheKerremenke schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:21:
[...]

Ik heb op https://homebridge.io/ gezocht naar een plug voor Plex. Geen idee of dit er is voor de algemene staat van de Apple TV. Ik draai ook muziek via Plex en dan hoeft het licht niet te dimmen dus heb ingesteld dat het alleen bij films is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Mauz1978 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:35:
Je kan er mee lachen, maar met smart locks die voice controlled zijn is dat een legitieme attack vector.

Dat gerucht van een HomePod met scherm, dat weet ik toch zo niet. Vraag me überhaupt af of die varianten het bij de concurrenten wel goed doen.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 22:25
Is het verschil tussen de normale homepod en homepod mini groot?

Wat zouden jullie adviseren? 1 grote homepod (reeds in bezit) of die verkopen en in plaats daarvan 2 homepod mini's aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yes! Gearriveerd! Eentje op de studeerkamer al geïnstalleerd.
“Hey Siri, turn on bureaulamp” werkt heel goed. ;) idem voor “hey Siri, turn on televisie”.
Wie beweert dat Siri op de HomePod geen NL kent.... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHhYzwpyhklow2dSIvc-pOPhoVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMa2zaYTcDqT4pQSE22Y8OPs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 23-03-2021 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:29:

Wat zouden jullie adviseren? 1 grote homepod (reeds in bezit) of die verkopen en in plaats daarvan 2 homepod mini's aanschaffen?
Verschil als in “audio kwaliteit”?

Want dan op zeker niet je HomePod verkopen (Hit me up als je het toch doet :P ), de originele HomePod klinkt veel beter dan de mini of 2 mini’s in pair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan het volume van Siri ook aangepast worden? Ik vind dat deze vrij hard praat. De radio staat nu op volume van 10 procent. Maar het lijkt wel alsof het volume van Siri op 50% staat. Op de website van Apple wordt aangegeven dat Siri qua volume zich automatisch aanpast. Moet ik dit nog even de tijd geven? De Mini staat op mijn bureau en ik zit op een halve meter afstand.

Edit: nvt. “Hey Siri speak at 20 percent”.
Edit2: hmmmm..... het volume van Siri wordt weer teruggezet. Kennelijk een bug. Zie: https://www.macrumors.com...-siris-volume-on-homepod/

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 23-03-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
Nog wat kruimeltjes op het pad van de geruchten van een HomePod met scherm: https://www.macrumors.com...mepod-facetime-framework/

Facetime framework komt in tvOS 14.5 (dat ook gebruikt wordt door HomePod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cwegh schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:46:
Nog wat kruimeltjes op het pad van de geruchten van een HomePod met scherm: https://www.macrumors.com...mepod-facetime-framework/

Facetime framework komt in tvOS 14.5 (dat ook gebruikt wordt door HomePod).
Kom maar op met het April event!
Als ze in 14.5 gelijk het volume van Siri fixen ben ik helemaal happy.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 23-03-2021 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwegh
turkeyhakan schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:29:

Ik heb een HomePod Mini in stereo op mijn bureau (kleine kamer). Goed geluid, staat nooit echt luid maar kan wel luid zonder vervorming. Bass op lage volumes is OK, hoge volumes valt het echt weg (ze hebben namelijk geen echte subwoofers).

1x HomePod Mini in badkamer in een hoekje op het badkamermeubel. OK geluid maar daar heb/had ik ook tegen het plafond in de hoek een Sonos Play1. Bass van de Sonos is echt beter. Geluid zelf ook in feite. Maar dat kan ook aan de positionering van de Mini vs de Sonos liggen.

Daarnaast ook HomePods in stereo bij AppleTV in een open woonkamer van 60m2. Mooi geluid en goede bass (wel wat weinig bass bij bepaalde scenes bij films/series, daarvoor een versterker met subwoofer dus dat merk je wel wat logisch is).

Dus afhankelijk wat je wil kwa geluidsbeleving en de grootte van de ruimte kan je die keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:36:
Yes! Gearriveerd! Eentje op de studeerkamer al geïnstalleerd.
“Hey Siri, turn on bureaulamp” werkt heel goed. ;) idem voor “hey Siri, turn on televisie”.
Wie beweert dat Siri op de HomePod geen NL kent.... :)
Yep kreeg ze ook net binnen. Eerst maar even laten updaten en in een stereo paartje gezet. Zelf gebruik ik Siri niet dus geen ervaring (misschien ooit :) ) maar heerlijk om ‘s avonds voor het slapen gaan nog wat muziek luisteren in bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borland schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:36:
[...]

Yep kreeg ze ook net binnen. Eerst maar even laten updaten en in een stereo paartje gezet. Zelf gebruik ik Siri niet dus geen ervaring (misschien ooit :) ) maar heerlijk om ‘s avonds voor het slapen gaan nog wat muziek luisteren in bed.
Zelf maak ik geen gebruik van Apple Music, maar de radio werkt ook. Erg fijn. Ik moet NPO wel langzaam uitspreken. Ook een podcast opstarten werkt mooi. Hiervoor vind ik de geluidskwaliteit wel best. Zeker in de studeerkamer. In woonkamer zal ik eerder gewoon via de receiver + staande luidsprekers naar muziek luisteren.
Wel incidenteel meegemaakt dat 'hey siri' niet goed opgepakt werd.

Op welke taal heb jij Siri ingesteld? Ik heb gekozen voor Engels UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dit 'm wordt, komt ie niet in huis. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7slAWM7X-pJLoYlHCnPHY-R0Aco=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nIHswwj8RwReObezCoI4Q5W7.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:48:

[Afbeelding]
Haha ik zag hem gisteren ja.
Dit soort mockups laten altijd goed zien waarom dat soort "designers" niet bij Apple werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:48:

[Afbeelding]
Geweldige ‘1 april grap’!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 22:25
Donstil schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Verschil als in “audio kwaliteit”?

Want dan op zeker niet je HomePod verkopen (Hit me up als je het toch doet :P ), de originele HomePod klinkt veel beter dan de mini of 2 mini’s in pair.
Inderdaad, in audio kwaliteit.. jammer om te horen dat de mini's veel minder zijn. Dan houd ik de HomePod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:37:
[...]

Inderdaad, in audio kwaliteit.. jammer om te horen dat de mini's veel minder zijn. Dan houd ik de HomePod..
De HomePod mini is een “slimme” (Air quotes want Siri) speaker waar je af en toe ook wat mee zou kunnen luisteren.

De HomePod is een speaker waar je af en toe ook wat “slims” mee kan doen.

Dat is een beetje het verschil naar mijn mening.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 23-03-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben als een kind zo blij met de Mini’s. “Hey Siri, turn on the lights beneden” werkt gewoon. Ik heb in HK een zone genaamd ‘beneden’ welke de woonkamer, eetkamer en keuken bevat. Je moet alleen niet horen hoe ‘beneden’ wordt uitgesproken door Siri. ;)
Het te harde volume van Siri valt voor het bedienen van domotica gelukkig nog wel mee. Je krijgt namelijk geen gesproken feedback wanneer de HomePod in de kamer of zone staat waar zich ook de te bedienen devices bevinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:01:
Ik ben als een kind zo blij met de Mini’s. “Hey Siri, turn on the lights beneden” werkt gewoon. Ik heb in HK een zone genaamd ‘beneden’ welke de woonkamer, eetkamer en keuken bevat. Je moet alleen niet horen hoe ‘beneden’ wordt uitgesproken door Siri. ;)
Hahaha, mooi toch. Welkom in 2018.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Die mix van NL en ENG begin ik niet aan, klinkt zo fout.

Heb een paar scenes gemaakt met lekkere korte woorden om het een en ander te (de)activeren.
Combinatie van verlichting met een bepaalde kleur/helderheid en muziek via de HomePods.

Dus Hey Siri:
  • Goodmorning
  • Gym
  • Chill
  • Work
  • Eat
  • Relax
  • Party
  • Goodbye
  • Goodnight

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 23-03-2021 19:05 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:59:

Heb een paar scenes gemaakt met lekkere korte woorden om het een en ander te (de)activeren.
Combinatie van verlichting met een bepaalde kleur/helderheid en muziek via de HomePods.

Dus Hey Siri:
  • Goodmorning
  • Gym
  • Chill
  • Work
  • Eat
  • Relax
  • Party
  • Goodbye
  • Goodnight
Siri moet toch je beste vriend zijn. “Hey Siri, eat” klinkt wel heel bot hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:08:
[...]

Siri moet toch je beste vriend zijn. “Hey Siri, eat” klinkt wel heel bot hè. ;)
Gelukkig is Siri niet zo gevoelig en doet ze wat er van haar wordt gevraagd ;)

Korte commando's zijn voor ons the way to go, iedereen begrijpt het en weet wat ze doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 23-03-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:13:
[...]

Gelukkig is Siri niet zo gevoelig en doet ze wat er van haar wordt gevraagd ;)

Korte commando's zijn voor ons the way to go, iedereen begrijpt het en weet wat ze doen.
Ik was ook al gestart met scènes met korte benamingen.
“Hey Siri, sport” en hoppa Next mediabox+tv aan en zender Ziggo Sport geselecteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Werkte alles maar zo simpel hé

Hey (naam) Trash, Dish, Clean, Cook, Quiet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:26:
[...]

Ik was ook al gestart met scènes met korte benamingen.
“Hey Siri, sport” en hoppa Next mediabox+tv aan en zender Ziggo Sport geselecteerd.
Joh! Kun je zelfs zenders selecteren????

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:59:

Dus Hey Siri:
  • Goodmorning
  • Gym
  • Chill
  • Work
  • Eat
  • Relax
  • Party
  • Goodbye
  • Goodnight
Daar heb ik dus echt geen zin in. Dat halve Engels met Nederlands ertussen trek ik nog net maar alles hernoemen of opnieuw aanmaken gaat mij dan weer te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:39:
[...]

Joh! Kun je zelfs zenders selecteren????
Ja zeker! Mooi hè die next plug-in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al die HomeKit dingen gaan wel wat off-topic hier trouwens. Er is een HomeKit topic, en zelfs een homebridge topic 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die kennen we natuurlijk wel. Maar zoveel vervuiling is er toch nog niet? En Apple zet de Mini toch als smarthome product in de markt? Dus af en toe wat overlap vind ik niet vreemd. Als ik hier nu aan @Serena ga uitleggen hoe ze de plug-in moet installeren. (Maar dat weet ze al).

[ Voor 117% gewijzigd door meesje op 23-03-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:47:
Die kennen we natuurlijk wel. Maar zoveel vervuiling is er toch nog niet? En Apple zet de Mini toch als smarthome product in de markt? Dus af en toe wat overlap vind ik niet vreemd.
Nou ja zodra het over plug-ins gaat etc zijn daar prima topics voor, dus vandaar.

Helpt de volgende ook die wel op de goeie plek gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Nou ja zodra het over plug-ins gaat etc zijn daar prima topics voor, dus vandaar.

Helpt de volgende ook die wel op de goeie plek gaat zoeken.
Mee eens. Zie mijn toevoeging, Maar een opmerking met een knipoog moet toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:52:
[...]

Mee eens. Zie mijn toevoeging, Maar een opmerking met een knipoog moet toch kunnen?
Nou ja je weet hoe het gaat. Van de ene off-topic opmerking komt de andere (zo ook deze weer ;) ) enz.

Ik heb het ook niet verzonnen maar dat is de regel een beetje. Ik dacht ik help jullie er alleen even aan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mocht er toch nog een nieuwe Homepod versie uitkomen, zijn er dan bepaalde features waar jullie naar uitkijken of juist missen in de Mini?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Greatsword schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:59:
Mocht er toch nog een nieuwe Homepod versie uitkomen, zijn er dan bepaalde features waar jullie naar uitkijken of juist missen in de Mini?
Ja Nederlandse Siri :P

Edit: En nu ik een paar dagen dat idee van een HomePod met scherm in mijn hoofd heb vind ik dat toch ook wel leuk, bijvoorbeeld als ze de iOS Photo widget overzetten. Dat vind ik nu al de leukste feature van iOS 14 en dat zou ik daarop ook wel zien zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 23-03-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:56:
[...]

Nou ja je weet hoe het gaat. Van de ene off-topic opmerking komt de andere (zo ook deze weer ;) ) enz.

Ik heb het ook niet verzonnen maar dat is de regel een beetje. Ik dacht ik help jullie er alleen even aan herinneren.
Begrijp ik hoor. Voor je het weet loopt van alles door elkaar. Ik zou zelf er pas wat van zeggen als er een halve pagina aan gewijd wordt. Zeker als de scheidslijn tussen HomePod/Siri/HomeKit best dun begint te worden. Homebridge is ander verhaal.

Soms is het wel weer fijn dat alles door elkaar loopt, toch? (Apple watch topic) :) Volgens mij dat de grote uitzondering op het tweakers beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:05:
[...]

Begrijp ik hoor. Voor je het weet loopt van alles door elkaar. Ik zou zelf er pas wat van zeggen als er een halve pagina aan gewijd wordt. Zeker als de scheidslijn tussen HomePod/Siri/HomeKit best dun begint te worden. Homebridge is ander verhaal.

Soms is het wel weer fijn dat alles door elkaar loopt, toch? (Apple watch topic) :) Volgens mij dat de grote uitzondering op het tweakers beleid.
Nou schiet het eens als idee in zou ik zeggen. Daar hebben we ook weer topics voor :P

Voor we weer off-topic gaan over de melding over off-topic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:08:
[...]

Nou schiet het eens als idee in zou ik zeggen. Daar hebben we ook weer topics voor :P

Voor we weer off-topic gaan over de melding over off-topic gaan.
Van mij hoeft het niet. Maar ik refereerde meer naar dat het AW topic even helemaal versnipperd was en later (na bezwaar van menig tweaker) alles weer in 1 topic. Power to the people. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu ga ik weer on topic. ;)
Klopt het dat als je wil bellen via de HomePod je iPhone op dezelfde taal ingesteld moet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:14:
Nu ga ik weer on topic. ;)
Klopt het dat als je wil bellen via de HomePod je iPhone op dezelfde taal ingesteld moet zijn?
Nee hoor. Ik bel best wel vaak met de HomePod.
Staat gewoon in die keuze lijst waar je ook speaker, Airpods etc kan kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 23-03-2021 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:19
Donstil schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:18:
[...]

Staat gewoon in die keuze lijst waar je ook speaker, Airpods etc kan kiezen.
Dit kan ik bevestigen :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:18:
[...]

Dan ga ik dat morgen nog even uitproberen. Ik heb 1 stap in de installatie overgeslagen: stemherkenning. Wellicht ligt het daar aan, Bellen via HomePod lijkt me juist een gave feature. Zeker met de Mini op de werkkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:21:
[...]

Dan ga ik dat morgen nog even uitproberen. Ik heb 1 stap in de installatie overgeslagen: stemherkenning. Wellicht ligt het daar aan, Bellen via HomePod lijkt me juist een gave feature. Zeker met de Mini op de werkkamer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tOrNsTnvo9K8dNXAFW5Y1SCISs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpa0vulyNflbxvZg1gYhOJp5.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Stem herkenning werkt overigens alleen als je iOS apparaat ook op Engels staat. Dat gebruiken we hier in huis daarom niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 23-03-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:27:
[...]

[Afbeelding]

Edit: Stem herkenning werkt overigens alleen als je iOS apparaat ook op Engels staat. Dat gebruiken we hier in huis daarom niet.
Ah kijk. Ipv de speaker van de iPhone selecteer je een andere speaker.
Wat ik bedoelde was het commando geven ‘Hey Siri, call <naam>‘.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:36:
[...]

Dat werkt ook maar dan moet je inderdaad de stemherkenning inschakelen en configureren.

En als je gebeld wordt kan je gewoon zeggen Hey Siri, Answer Call (Er gaat alleen geen ringtone over op de HomePod)

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 23-03-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:36:
[...]

Ah kijk. Ipv de speaker van de iPhone selecteer je een andere speaker.
Dat kan niet, opnemen via HomePod ook niet.
Daarvoor moeten de HomePod en het iOS toestel op dezelfde taal staan.

Maar dat heb ik er niet voor over, dus ik neem gewoon op en kies gelijk de HomePod. Nog nooit iemand over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:41
Dat kan wel, mits de Siri taal op je iPhone ook Engels is. Taal van je iPhone kan verder op Nederlands blijven. Via opdrachten voor je veelgebruikte nummers een opdracht bel <naam> en je bent klaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:43:
Maar dat heb ik er niet voor over, dus ik neem gewoon op en kies gelijk de HomePod. Nog nooit iemand over gehoord.
Dat zal ongetwijfeld goed werken, maar net als in de auto vind ik het wel fijn om via Siri te bellen. Maar ik heb geen zin om mijn iPhone op Engels te moeten zetten. Voor je het weet moet ook je AW op Engels, etc. Dan maar jouw workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:41
meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:56:
[...]

Dat zal ongetwijfeld goed werken, maar net als in de auto vind ik het wel fijn om via Siri te bellen. Maar ik heb geen zin om mijn iPhone op Engels te moeten zetten. Voor je het weet moet ook je AW op Engels, etc. Dan maar jouw workaround.
Het is alleen de taal van Siri, de systeemtaal dus je menu taal etc blijft in NL. Dan kun je ook tegen Siri zeggen “answer the call” en neemt je HomePod op. Alleen Siri en Nederlandse namen is nog niet altijd even fijn (voor in de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandermm schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:02:
[...]

Het is alleen de taal van Siri, de systeemtaal dus je menu taal etc blijft in NL. Dan kun je ook tegen Siri zeggen “answer the call” en neemt je HomePod op. Alleen Siri en Nederlandse namen is nog niet altijd even fijn (voor in de auto).
Dank! Ga ik morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandermm schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:41:
Dat kan wel, mits de Siri taal op je iPhone ook Engels is. Taal van je iPhone kan verder op Nederlands blijven. Via opdrachten voor je veelgebruikte nummers een opdracht bel <naam> en je bent klaar ;)
Ooh alleen je Siri taal? Dat wil ik nog wel overwegen, Siri op mijn mobiele devices gebruik ik toch zelden tot niet.

Goeie tip. Ik ga daar morgen eens mee rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Had er dan wel rekening mee dat navigatie via Apple Maps, wat dus met Siri werkt dan ook Engelstalig is. Ik heb een tijdlang Siri in het Zweeds gehad. Puur voor de fun. Maar de navigatiespraak was ook in het Zweeds. Dat werd af en toe wel wat lastig.

Wat wel heel goed werkt is Siri op de HomePod in het Engels. En op mijn horloge en iPhone in het Nederlands.

[ Voor 18% gewijzigd door TheKerremenke op 23-03-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik heb het ingeschakeld maar krijg het zo snel niet werkend.

Heb de procedure binnen de Woning app doorlopen maar als ik vraag "Hey siri, Who am I" geeft ze de melding dat ze mij niet kan herkennen en ik de procedure in de woning app moet doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@TheKerremenke Nog een keer je review gelezen waarin je ook handoff noemt. Dit werkt inderdaad erg fijn! Voor mij een reden om het nog even bij Spotify te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Donstil Moet je daarvoor niet stemherkenning hebben geactiveerd? Het screenshot in de review van @TheKerremenke geeft aan ‘toegang tot persoonlijke gegevens’. Contactpersonen lijkt me in die categorie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:41:
@Donstil Moet je daarvoor niet stemherkenning hebben geactiveerd? Het screenshot in de review van @TheKerremenke geeft aan ‘toegang tot persoonlijke gegevens’. Contactpersonen lijkt me in die categorie vallen.
Ja dat heb ik dus net gedaan.

iPhone en HomePods op dezelfde taal.
Daarna de stappen in de woning app doorlopen (daarvoor kan dat niet. Dan komt er een taal foutmelding).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gIw1zB6h2LKw7BWpAuHyw2JMRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uu555C3YZIJ6eHxYCS3JKbQT.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt allemaal wel goed te staan.

Edit: ooh wacht. Kennelijk is het met de taal nog niet helemaal goed door gekomen op alle HomePods.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ceixsm0VO-b2F-0YT3GQGaWklA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZrHsmgmihytyjwlQAkxlh4Sj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fi-XfOe7HR8-2uEYF3dIi4Y-ByU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFFLCDlMbSczIG6WbgnC3z4B.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft kennelijk even nodig o.i.d

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 24-03-2021 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mm dat was het idd, de Homepod was blijven hangen op het downloaden van de stem die ik had aangepast en daardoor niet actief. Na een reboot werkte het wel.

Dus:
- Homepods op Engels (Australië - Man, in mijn geval)
- iPhone taal op Nederlands.
- iPhone Siri taal op Engels (Australië - Man)

En dan werkt het. Nu alleen nog even uitzoeken wat ik nog meer kan behalve telefoon gesprekken plegen/opnemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 24-03-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop overigens niet dat ik veel meer kan dan dat.
Want anders wil ik er nog eentje en dat wordt wel redelijk lastig inmiddels :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:54:
Nu alleen nog even uitzoeken wat ik nog meer kan behalve telefoon gesprekken plegen/opnemen.
Here are some examples of what you can ask for:

“Hey Siri, send a message to Abby that says {message}.” When Siri asks if you want to send it say “Yes” or “No”.
“Hey Siri, send a message to Abby and Julie.” Tell Siri what the message should say and then confirm you want to send it.
“Hey Siri, read my messages from Abby.”
“Hey Siri, do I have any new message?”

Phone

“Hey Siri, call Abby.”
“Hey Siri, hang up.”
“Hey Siri, answer my phone.”
“Hey Siri, who just called me?”
“Hey Siri, play my voicemails.”

Calendar

“Hey Siri, what’s on my calendar for today?”
“Hey Siri, do I have any events at 2pm today?”
“Hey Siri, where is my 2pm event today?”
“Hey Siri, create an event named {event name} for {date and time}.”

Reminders

“Hey Siri, remind me to do laundry at 2pm today.”
“Hey Siri, mark do the laundry complete.”
“Hey Siri, what are my reminders for today?”
“Hey Siri, remind me to pick up milk when I leave work.”

Notes

“Hey Siri, create a note that says {note text}.”
“Hey Siri, add {new item} to my {existing} note.”
“Hey Siri, read my {folder name} notes.”

Find your devices

You can ask HomePod to find iOS, iPadOS, watchOS, and macOS devices that are connected to the same network as HomePod. If you have Family Sharing set up, you can also find devices for your family.
Say something like:

“Hey Siri, where is my iPhone?”
“Hey Siri, ping my iPad.”
“Hey Siri, find Lisa’s watch.”

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 24-03-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist de lampen uit de eetkamer en keuken maar ondergebracht in de woonkamer waar ook de HomePod Mini zich bevindt. “Hey Siri, turn on/off lights” vind ik fijner dan ‘“Hey Siri, turn on/off lights <naam zone of kamer>“. De lampen in woonkamer, eetkamer en keuken gaan toch altijd tegelijkertijd aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:02:
Zojuist de lampen uit de eetkamer en keuken maar ondergebracht in de woonkamer waar ook de HomePod Mini zich bevindt. “Hey Siri, turn on/off lights” vind ik fijner dan ‘“Hey Siri, turn on/off lights <naam zone of kamer>“. De lampen in woonkamer, eetkamer en keuken gaan toch altijd tegelijkertijd aan/uit.
Ooh grappig, nooit bij stilgestaan dat dit ook werkt.
Best logisch eigenlijk maar ik zei altijd "Turn of the lights in woonkamer" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:26:
[...]

Here are some examples of what you can ask for:

“Hey Siri, send a message to Abby that says {message}.” When Siri asks if you want to send it say “Yes” or “No”.
“Hey Siri, send a message to Abby and Julie.” Tell Siri what the message should say and then confirm you want to send it.
“Hey Siri, read my messages from Abby.”
“Hey Siri, do I have any new message?”

Phone

“Hey Siri, call Abby.”
“Hey Siri, hang up.”
“Hey Siri, answer my phone.”
“Hey Siri, who just called me?”
“Hey Siri, play my voicemails.”

Calendar

“Hey Siri, what’s on my calendar for today?”
“Hey Siri, do I have any events at 2pm today?”
“Hey Siri, where is my 2pm event today?”
“Hey Siri, create an event named {event name} for {date and time}.”

Reminders

“Hey Siri, remind me to do laundry at 2pm today.”
“Hey Siri, mark do the laundry complete.”
“Hey Siri, what are my reminders for today?”
“Hey Siri, remind me to pick up milk when I leave work.”

Notes

“Hey Siri, create a note that says {note text}.”
“Hey Siri, add {new item} to my {existing} note.”
“Hey Siri, read my {folder name} notes.”

Find your devices

You can ask HomePod to find iOS, iPadOS, watchOS, and macOS devices that are connected to the same network as HomePod. If you have Family Sharing set up, you can also find devices for your family.
Say something like:

“Hey Siri, where is my iPhone?”
“Hey Siri, ping my iPad.”
“Hey Siri, find Lisa’s watch.”
He nice, thanks.
"Find your devices" ga ik wel regelmatig gebruiken schat ik zo in, die ben ik geregeld kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:34:
[...]

Ooh grappig, nooit bij stilgestaan dat dit ook werkt.
Best logisch eigenlijk maar ik zei altijd "Turn of the lights in woonkamer" :P
Dit doet *kuch* de Nest Mini ook. ;)
Daarom is mijn ideale plaatje dat elke kamer in de woning een eigen HomePod krijgt. Nu met de Mini is dit plaatje eerder te realiseren.
En ook mooi dat ie dan geen gesproken feedback terug geeft. Alleen als je devices bedient in een andere ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hebben jullie eigenlijk al je smart devices aan je standaard Wifi hangen of IoT opgezet?

Binnenkort een nieuw huis, maar ben nog even aan het nadenken wat handig is en of alles dan wel lekker met elkaar blijft samenwerken als het gesplitst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:48:
Hebben jullie eigenlijk al je smart devices aan je standaard Wifi hangen of IoT opgezet?

Binnenkort een nieuw huis, maar ben nog even aan het nadenken wat handig is en of alles dan wel lekker met elkaar blijft samenwerken als het gesplitst is.
Ik heb alles gewoon via het standaard netwerk lopen. Er zijn inderdaad wel tweakers die een heel gescheiden netwerk hiervoor opzetten. Maar dat gaat mijn pet te boven. Ik heb vertrouwen in Apple. ;) Sowieso vind ik hun design keuze beter dan die van Google/Amazon. Wanneer je internet verbinding er uit ligt, kun je bv via Siri/HomeKit nog steeds je lampen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:40:
[...]

Dit doet *kuch* de Nest Mini ook. ;)
Daarom is mijn ideale plaatje dat elke kamer in de woning een eigen HomePod krijgt. Nu met de Mini is dit plaatje eerder te realiseren.
En ook mooi dat ie dan geen gesproken feedback terug geeft. Alleen als je devices bedient in een andere ruimte.
Ja in elke ruimte vind ik nog wel wat overdreven.
Ik heb mijn hele huis met Hue lampen maar ook overal netjes slimme wandschakelaars enz, dus in de gangen, Wc's, speelkamer kinder, zolder, hoef ik geen spraak besturing.

Dus ik doe het nu zo:
Plekken waar ik relatief goed maar vooral makkelijk geluid wil zet ik een originele Homepod (Woonkamer, kookeiland, thuiswerkplek). Plekken waar geluid niet super belangrijk is maar spraakbediening wel fijn kan zijn zet ik een min (Slaapkamer, badkamer, kinderkamer)

TLDR: Ik heb wat bijgekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zag ze via Pepper nu ook afgeprijst bij Belsimpel.

https://www.belsimpel.nl/...il/apple-homepod-mini-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:00:
[...]

Ja in elke ruimte vind ik nog wel wat overdreven.
Ik heb mijn hele huis met Hue lampen maar ook overal netjes slimme wandschakelaars enz, dus in de gangen, Wc's, speelkamer kinder, zolder, hoef ik geen spraak besturing.

Dus ik doe het nu zo:
Plekken waar ik relatief goed maar vooral makkelijk geluid wil zet ik een originele Homepod (Woonkamer, kookeiland, thuiswerkplek). Plekken waar geluid niet super belangrijk is maar spraakbediening wel fijn kan zijn zet ik een min (Slaapkamer, badkamer, kinderkamer)

TLDR: Ik heb wat bijgekocht :P
Klopt. Niet elke kamer hoeft perse een Mini. In sommige vertrekken werken de lampen via motion sensoren. Nu in ieder geval de werkkamer en woonkamer. Later dan nog de slaapkamers. Dan is wel weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is wel een keurige prijs. Importeren duurt langer en is amper duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:48:

Eigenlijk weer off topic, dus ik schiet mijzelf dan maar alvast in de voet :P

Ik heb 2 netwerken met gescheiden Vlan's.

Alle slimme apparaten (lampen, schakelaars, sensoren, deurbel, thermostaat, de hubs die daarbij horen, camera's en homepods) zitten op dat Vlan en kunnen op wat kleine uitzonderingen na via een firewall alleen naar buiten op 443.

De rest zit op het tweede vlan waar weer andere regels gelden.

In de werking merk ik daaraan eigenlijk niets. Sommige apparaten verbinden eerst via een excentrieke poort (en die dus dicht staat) maar vallen bijna allemaal wel terug op 443 als dat niet werkt.

Maar goed dat hele gedoe is weer een soort van mijn werk, dus dan heb je het thuis ook net wat beter dan gemiddeld :P

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 24-03-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Cyberport nog steeds iets goedkoper. Zeker als je er twee koopt, dan kom met 5 euro nieuwsbriefkorting uit op 100 euro p/st. Bij een exemplaar op 104 euro. Het voordeel van NL winkel is natuurlijk de afhandeling van garantie. Verzenden binnen NL is goedkoper dan dat het terug moet naar Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:05:
[...]

Eigenlijk weer offtopic, dus ik schiet mijzelf dan maar alvast in de voet :P
Niet te krampachtig doen hoor. Als we hier nu tig berichten of pagina’s aan wijden, dan openen we wel een nieuw topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:46:
[...]

Zelf maak ik geen gebruik van Apple Music, maar de radio werkt ook. Erg fijn. Ik moet NPO wel langzaam uitspreken. Ook een podcast opstarten werkt mooi. Hiervoor vind ik de geluidskwaliteit wel best. Zeker in de studeerkamer. In woonkamer zal ik eerder gewoon via de receiver + staande luidsprekers naar muziek luisteren.
Wel incidenteel meegemaakt dat 'hey siri' niet goed opgepakt werd.

Op welke taal heb jij Siri ingesteld? Ik heb gekozen voor Engels UK.
Ik heb Siri uitgezet. Dan kan je je afvragen waarom een HomePod. Tsja integratie met HomeKit is zo fijn. Radio luister ik ook via Apple Music. Heb een Apple One bundel dus Spotify eruit en alles via Apple Music. En in mijn BMW via Apple Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren veel gespeeld met ‘Hey Siri’. Toen vond ik dat Siri mij niet altijd even goed hoorde. Ik had het idee dat ik redelijk hard moest praten, maar nu is dat helemaal niet het geval.
Heeft de speaker tijd nodig gehad om zich te calibreren? Of komt het doordat ik nu gekozen heb voor US Engels ipv UK Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat de microfoon moet kalibreren is geen ding.
Dus dat zal een andere oorzaak hebben.

De originele HomePod “kalibreerde” zichzelf wel als deze opnieuw geplaatst werd maar dat is alleen voor het audio gedeelte. De mini heeft dat in zijn geheel niet dacht ik.

Edit: ik heb hem overigens op Engels Australië maar mijn uitspraak is heel Amerikaans. Nooit iets van gemerkt, volgens mij wordt er op dat gebied geen onderscheid gemaakt door de HomePods.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 24-03-2021 19:35 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9