Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:47
jeroen11 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 07:35:
Jeetje. En ik had net bedacht twee OG HomePods te verkopen omdat ik ze te weinig gebruik...
.. ik had net bedacht dat ik er nog wel eentje extra kon gebruiken. Baal er flink van! Hopelijk heeft iBood binnenkort nog een voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Best wel zonde dat zo’n mooi product toegevoegd wordt aan het rijtje met flops. Wellicht hadden ze beter eerst een Mini kunnen uitbrengen, om het grote(re) publiek te bereiken en daarna een grote HomePod op de markt brengen. Maar ja, dat is achteraf kijken. Wie weet komt er in de toekomst wel weer een groter model.
In ieder geval hoop ik dat Siri op de HomePod snel NL gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:46
Ik denk dat Apple met de Mini tracht om meer huishoudens te bereiken, zoals Google dat met de Nest Mini heeft gedaan, om vervolgens een nieuwe iteratie Homepod ‘Max’ neer te zetten. Daar zal wel wat meer tijd overheen gaan.

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat Apple meer op de softwarekant gaat zitten; Google Nest Audio krijgt in steeds meer landen Apple Music als native audiokanaal, waarom dan zelf nog hardware blijven pushen terwijl een ander (Google) dat al voor je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
austin_77 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:48:
Ik denk dat Apple met de Mini tracht om meer huishoudens te bereiken, zoals Google dat met de Nest Mini heeft gedaan, om vervolgens een nieuwe iteratie Homepod ‘Max’ neer te zetten. Daar zal wel wat meer tijd overheen gaan.

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat Apple meer op de softwarekant gaat zitten; Google Nest Audio krijgt in steeds meer landen Apple Music als native audiokanaal, waarom dan zelf nog hardware blijven pushen terwijl een ander (Google) dat al voor je doet.
De Mini wordt ook meer neergezet als een smarthome device. Dit apparaat ondersteunt ook thread.
Apple kiest bewust voor een hele andere (en veiligere?) implementatie van smarthome dan Google en Amazon. Om bijvoorbeeld je lampen thuis met Siri te bedienen heb je geen actieve internet verbinding nodig. T.o.v. de andere twee ben je op dat vlak minder afhankelijk van het internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aah dat is wel balen zeg, Smarthome boven audio kwaliteit dus.

Maar goed zal wel geen vraag naar zijn, met een beetje geluk komen er nog wat verkoop dumps aan zodat ik er nog eentje op de kop kan tikken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MartijnMartijn schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:53:
[...]

.. ik had net bedacht dat ik er nog wel eentje extra kon gebruiken. Baal er flink van! Hopelijk heeft iBood binnenkort nog een voorraad.
Ja hier nog een (zie boven). Als je ergens wat vind, keep us posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:27
Dat ze stoppen met de huidige HomePod 1 had ik verwacht. Dit betekent niet dat ze geen HomePod 2 gaan maken en dat de huidige HomePod 1 een flop is. De audio kennis die ze bij de HomePod 1 hebben opgedaan is niet verloren. De software en nieuwe tech in de HomePod Mini kan zonder probleem toegepast worden in de HomePod 2:

1) Thread
2) U1 chip

Ik vind dit een logische en goede zet. Past ook in de Apple filosofie: focus op 1 product en maak dat goed. De mini kan veel meer markt bereiken vanwege het kleine formaat en de prijs. Daarnaast ook een bredere markt voor HomeKit.

Voorspelling:

Apple brengt 100% zeker een HomePod 2 uit over +/- 2 jaar met U1 + Thread en de HomePod 1 audio hardware. Die zal ook beter integreren met de nieuwe Apple TV waar je de HomePod mini's als rearspeakers kan inzetten (met de U1 chip kunnen ze perfect de positie van alle luidsprekers in de ruimte gaan bepalen). De HomePod 1 zal dit niet ondersteunen en gaan alle huidige HomePod 1 eigenaren meteen upgraden naar de HomePod 2 omdat ze reeds 2 jaar of langer in bezig hebben.

Daarnaast hebben ze dan de mogelijkheid om de HomePod 2 goedkoper in de markt te zetten. Als ze dit toestel in het gamma houden is dat moeilijker. Op iBood Hunt heb ik 2x HomePod 1 gekocht voor 200 EUR / stuk. Het feit dat iBood het met marge tegen deze prijs kan verkopen zegt iets over de foute prijszetting van Apple. Dat zien ze nu ook in.

[ Voor 13% gewijzigd door cwegh op 13-03-2021 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@cwegh Voorspelling vs 100% zeker. Een beetje tegenstrijdig is het niet? ;)
Verder is het glazen bol werk. Zie mijn opmerking over volgorde: eerst mini dan pas groot. Wellicht zou dat beter geweest zijn. Eerst iedereen enthousiast krijgen en dan een betere versie uitbrengen. Nogmaals, dat is achteraf kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm dat ze nu de boodschap afgeven te stoppen met de normale HomePod zegt mij juist dat daar geen V2 van komt.

Weet het zo net nog niet of eerst mini dan normaal beter was geweest. Nu heb je een voor vele te dure smart speaker en dan lijkt een nieuwe goedkopere ineens veel interessanter, want dan lijkt het ineens binnen binnen bereik en doen kopers een impuls aankoop.

Doe je eerst een mini en daarna een “maxi” dan zouden kopers dat alleen doen voor de audio kwaliteit. Het slimme gedeelte hadden ze immers al.

[ Voor 68% gewijzigd door Donstil op 13-03-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:10:
Mm dat ze nu de boodschap afgeven te stoppen met de normale HomePod zegt mij juist dat daar geen V2 van komt.
Zo heb ik de boodschap ook opgepakt. Apple wilde onderscheidend zijn met een slimme speaker met (zeer) goed geluid en integratie met hun muziekdienst. Dat heeft (helaas) anders uitgepakt. Ik denk dat ze nu eerst wat marktaandeel willen veroveren. Welke koers ze daarna gaan varen, zullen we wel middels de dagelijkse geruchten vernemen. ;)
Off-topic: In het artikel werd de Airpods Max ook genoemd. Ik hoop niet dat deze dezelfde weg bewandeld.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 13-03-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook wel het Apple product wat ik het makkelijkst kan missen overigens. Ding voegt voor mij echt heel weinig toe, zowel mijn originele als Mini.

Het is grappig om even een wekker naar dat ding te schreeuwen of het licht uit te zetten maar verder is er niets baanbrekends gebeurt sinds ik de eerste HomePod in huis kreeg (3 jaar geleden nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:18:
Het is ook wel het Apple product wat ik het makkelijkst kan missen overigens. Ding voegt voor mij echt heel weinig toe, zowel mijn originele als Mini.

Het is grappig om even een wekker naar dat ding te schreeuwen of het licht uit te zetten maar verder is er niets baanbrekende gebeurt sinds ik de eerste HomePod in huis kreeg (3 jaar geleden nu).
De Mini (die er overigens nog moet komen) zal waarschijnlijk ook alleen gebruikt worden voor het bedienen van smarthome devices: zet lampen aan/uit, zet de Next mediabox uit (via homebridge), etc. Muziek luister ik via mijn klassieke speakers in de woonkamer. In ons huishouden is er (nog) geen behoefte om in elke kamer naar muziek te luisteren. Zal tzt wel veranderen als de kids op hun eigen kamer naar muziek willen luisteren. We zien dan wel weer wat voor (Apple) apparaten er dan op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
Heb zelf een Mini, maar ik vind het ook niets bijzonders. Ik vind het eigenlijk zelfs meer gedoe om er even muziek (waar ik hem alleen voor gebruik) uit te krijgen tov een vaste Bluetooth speaker. Ik had verwacht dat het meer voordelen zou opleveren tov een bluetooth speaker, maar ik vind een speaker via Airplay juist een stuk minder lekker werken.

Dat hele Siri verhaal is sowieso een flop. Zorg eerst eens dat je de boel softwarematig op orde hebt, voordat je hardware uit gaat brengen. We kunnen nu wel stellen dat het allemaal weer gehaast is geweest, iets waar Apple vroeger juist voor waakte. Zo zie je maar dat ze de druk voelen van anderen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:34:
Heb zelf een Mini, maar ik vind het ook niets bijzonders. Ik vind het eigenlijk zelfs meer gedoe om er even muziek (waar ik hem alleen voor gebruik) uit te krijgen tov een vaste Bluetooth speaker. Ik had verwacht dat het meer voordelen zou opleveren tov een bluetooth speaker, maar ik vind een speaker via Airplay juist een stuk minder lekker werken.

Dat hele Siri verhaal is sowieso een flop. Zorg eerst eens dat je de boel softwarematig op orde hebt, voordat je hardware uit gaat brengen. We kunnen nu wel stellen dat het allemaal weer gehaast is geweest, iets waar Apple vroeger juist voor waakte. Zo zie je maar dat ze de druk voelen van anderen.
Welke muziekdienst gebruik je? Met Apple Music is er toch goede integratie? Met andere diensten is het inderdaad maar gewoon een Airplay2 speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:17
Redondo1982 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:34:

Ik vind het juist super makkelijk (gebruikerservaringen verschillen natuurlijk). Ik loop de kamer binnen en zeg: ‘Hè Siri, play radio 538’ en hoppa ik heb muziek :)

Daarnaast gebruik ik hem ook voor een aantal timers tijdens het koken en in mijn HomeKit voor het aan en uitzetten van lampen/scenes.

Neemt niet weg dat zit dit jaar wel forse stappen mogen zetten want ik heb het idee dat Google en Amazon een stuk verder zijn (+Nederlands)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 21:09
Zou Gravis de (oude) homepod nog uitleveren naar Nederland? Ik ben nog op zoek naar 2x homepod, het liefst space-gray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:43:
[...]

Ik vind het juist super makkelijk (gebruikerservaringen verschillen natuurlijk). Ik loop de kamer binnen en zeg: ‘Hè Siri, play radio 538’ en hoppa ik heb muziek :)
Dit werkt alleen met Apple Music toch? Of is er standaard TuneIn integratie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Apple Music pakt de stream via TuneIn. Tenminste dat staat er bij mij altijd bij als ik npo radio 2 afspeel via de mini.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:57:
[...]

Apple Music pakt de stream via TuneIn. Tenminste dat staat er bij mij altijd bij als ik npo radio 2 afspeel via de mini.
Ah ok. Dus dan wel AM abo nodig en niet zoals bij Google Home een standaard radio integratie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Ah ok. Dus dan wel AM abo nodig en niet zoals bij Google Home een standaard radio integratie?
Het loopt niet via AppleMusic maar er is Native TuneIn support.

https://www.google.nl/amp.../radio-afspelen-siri/amp/

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 13-03-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:00:
[...]

Het loopt niet via AppleMusic maar er is Native TuneIn support.

https://www.google.nl/amp.../radio-afspelen-siri/amp/
Dat kan. Maar als je geen TuneIn hebt geïnstalleerd, maar wel Apple Music. Dan komt er bij de Apple Music bij NPO Radio 2 te staan. From TuneIn. Dus hij pakt inderdaad de stream van TuneIn vandaag.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:10:
[...]

Dat kan. Maar als je geen TuneIn hebt geïnstalleerd, maar wel Apple Music. Dan komt er bij de Apple Music bij NPO Radio 2 te staan. From TuneIn. Dus hij pakt inderdaad de stream van TuneIn vandaag.
Ja oké das ook mogelijk maar het ging er hier om of Apple Music nodig was. Dat lijkt (zelf geen ervaring, ik luister geen radio) niet het geval als je native TuneIn gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Klopt helemaal 👍🏽 AM heb je niet nodig voor radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
meesje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:40:
[...]

Welke muziekdienst gebruik je? Met Apple Music is er toch goede integratie? Met andere diensten is het inderdaad maar gewoon een Airplay2 speaker.
Ja, ook AM. Alleen als je de Homepod harder/zachter wilt zetten dan moet je vaak naar de Home-app. Allemaal extra handelingen. Bluetooth gaat altijd goed met de volumeknoppen van je foon.

Misschien doe ik iets fout met de Mini, dat kan natuurlijk ook. Maar ik vind het allemaal niet echt instant werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Ja, ook AM. Alleen als je de Homepod harder/zachter wilt zetten dan moet je vaak naar de Home-app. Allemaal extra handelingen. Bluetooth gaat altijd goed met de volumeknoppen van je foon.

Misschien doe ik iets fout met de Mini, dat kan natuurlijk ook. Maar ik vind het allemaal niet echt instant werken.
Volume bedien je toch ook via je stem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil @TheKerremenke Bedankt! Voor radio heb je inderdaad geen AM abo nodig.
Net even getest met Siri via iPhone. Dit werkte eerst niet. Gelukkig had ik een ingeving. Ik heb namelijk de Muziek app verwijderd aangezien ik Spotify gebruik. Toen werkte het wel.
Zo zie je maar hoe diep AM geïntegreerd zit met Siri op de HomePod. En eigenlijk ook nog een bevestiging dat Siri op HomePod nog steeds verschilt met Siri op iOS, want dan zou het via je iPhone ook zonder aanwezigheid van de Muziek app moeten werken.
In ieder geval goed om te weten dat zonder AM abo je ook Siri op de HomePod kunt vragen om radio af te spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 13-03-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
meesje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:25:
[...]

Volume bedien je toch ook via je stem?
Jawel, kan ook. Maar is niet altijd praktisch om diverse redenen. Bovendien heb ik mijn iPhone teruggezet van Engels naar Nederland, want met andere activiteiten werd ik er gek van om Engels te praten. Het is ook een beetje een impulsaankoop geweest ;)

Hopelijk komt er snel Siri Nederlands op de Homepod. Waarom moet dit allemaal zolang duren?

[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 13-03-2021 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:10:
[...]

Jawel, kan ook. Maar is niet altijd praktisch om diverse redenen. Bovendien heb ik mijn iPhone teruggezet van Engels naar Nederland, want met andere activiteiten werd ik er gek van om Engels te praten. Het is ook een beetje een impulsaankoop geweest ;)

Hopelijk komt er snel Siri Nederlands op de Homepod. Waarom moet dit allemaal zolang duren?
Ooit gezegd dat als er een Mini komt en Siri NL ondersteunt dat ik er dan gelijk eentje koop. Nu twijfel ik om er toch al eentje te bestellen. Echter de taal.... Natuurlijk beheerst vrijwel iedereen de Engelse taal om tegen Siri te praten, maar het voelt niet natuurlijk. Tenminste zo ervaar ik het.
Ter overbrugging (hopelijk niet te lang) zal ik via V&A een *kuch* Google Home/Nest Mini kopen. Het gaat mij eigenlijk alleen maar voor het bedienen van smarthome devices. En @Serena heeft op haar website een mooi artikel geschreven hoe met Google Assistant HomeKit devices/scènes te bedienen. Daar heb je wel homebridge voor nodig, maar dan ben ik ook weer aan toe. ;) (een tijdje weggeweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
meesje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Deze vraag is inmiddels beantwoord zie ik :)
meesje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:17:
[...]

Ooit gezegd dat als er een Mini komt en Siri NL ondersteunt dat ik er dan gelijk eentje koop. Nu twijfel ik om er toch al eentje te bestellen. Echter de taal.... Natuurlijk beheerst vrijwel iedereen de Engelse taal om tegen Siri te praten, maar het voelt niet natuurlijk. Tenminste zo ervaar ik het.
Ter overbrugging (hopelijk niet te lang) zal ik via V&A een *kuch* Google Home/Nest Mini kopen. Het gaat mij eigenlijk alleen maar voor het bedienen van smarthome devices. En @Serena heeft op haar website een mooi artikel geschreven hoe met Google Assistant HomeKit devices/scènes te bedienen. Daar heb je wel homebridge voor nodig, maar dan ben ik ook weer aan toe. ;) (een tijdje weggeweest)
Ik zou het toch proberen met een mini. Het is nog niet ideaal als helemaal in het Nederlands maar na een paar weekjes went het zeker en beginnen zelfs mijn vrouw en dochter (bijna 4) tegen de mini te praten in het Engels. Zo geïntegreerd raakt hij al bij ons. Ik zet tegenwoordig ook vaker de radio aan op de mini dan op de sonos door het 360 graden geluid. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:29:
@Donstil @TheKerremenke Bedankt! Voor radio heb je inderdaad geen AM abo nodig.
Net even getest met Siri via iPhone. Dit werkte eerst niet. Gelukkig had ik een ingeving. Ik heb namelijk de Muziek app verwijderd aangezien ik Spotify gebruik. Toen werkte het wel.
Zo zie je maar hoe diep AM geïntegreerd zit met Siri op de HomePod. En eigenlijk ook nog een bevestiging dat Siri op HomePod nog steeds verschilt met Siri op iOS, want dan zou het via je iPhone ook zonder aanwezigheid van de Muziek app moeten werken.
In ieder geval goed om te weten dat zonder AM abo je ook Siri op de HomePod kunt vragen om radio af te spelen.
Maar dan heb je tunein er niet op denk ik? Want dan kan het ook zonder Muziek app doet het artikel hierboven vermoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:10:
[...]
Haha dat dacht ik in 2018 ook toen ik een HomePod importeerde op launch “dat komt vast snel” 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:23:
[...]

Maar dan heb je tunein er niet op denk ik? Want dan kan het ook zonder Muziek app doet het artikel hierboven vermoeden.
TuneIn had ik inderdaad er niet (meer) op staan. Net even een testje gedaan, maar met de TuneIn app werkt het niet. Het lijkt dus dat bij iOS de Muziek app geïnstalleerd moet zijn om middels Siri een radiozender te beluisteren.

Zojuist de knoop doorgehakt, maar wil echt wachten tot Siri op de HomePod NL ondersteunt. Dan maar (hopelijk zeer tijdelijk) het andere merk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 21:46

Mauz1978

Console War Veteran

Wij hebben Apple Music en TuneIn erop en werkt prima. Een ergerlijk ding is als we Skyradio erop willen (‘hey Siri, play skyradio’) Siri momenteel Sky Fm inschakelt ipv skyradio, om gek van te worden, zeker omdat ie dat pas sinds een week zo doet.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:00:
[...]

TuneIn had ik inderdaad er niet (meer) op staan. Net even een testje gedaan, maar met de TuneIn app werkt het niet. Het lijkt dus dat bij iOS de Muziek app geïnstalleerd moet zijn om middels Siri een radiozender te beluisteren.

Zojuist de knoop doorgehakt, maar wil echt wachten tot Siri op de HomePod NL ondersteunt. Dan maar (hopelijk zeer tijdelijk) het andere merk....
Haha Nee daar lijkt het niet op ;)
Want de HomePod en de installatie van muziek op iOS staan niet in direct verband.

Net even getest.

Als ik zeg “het Siri play radio Veronica”
Dan zegt ze “now playing WKDU Philadelphia trough tunein”,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk0Rcn_i8lFo9EbpGxilUjxrQGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zi4VnYRM2qY3iYnzZ4m5Vs8o.jpg?f=fotoalbum_large

Radio station heeft ze dan wel fout maar ze speelt wel native op de HomePod via Tunein. Niet via Apple Muziek of Apple Muziek op iOS.

TuneIn installeren blijkt overigens toch niet nodig.
Dit zit in het os van de HomePod zelf, want ik heb hiervoor mijn iPhone niet eens aangeraakt en de app nergens geïnstalleerd staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 14-03-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil Ik heb het denk ik niet goed verwoord. Ik heb geen Homepod ter vergelijking en daarom kan ik het afspelen van radio alleen testen met Siri op iOS. En dan heb je dus de Muziek app nodig om met een Siri commando een radiozender te laten spelen (met alleen de TuneIn app werk het niet). Bij de Homepod zit dat (de Muziek app incl. TuneIn integratie) helemaal verweven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:26:
@Donstil Ik heb het denk ik niet goed verwoord. Ik heb geen Homepod ter vergelijking en daarom kan ik het afspelen van radio alleen testen met Siri op iOS. En dan heb je dus de Muziek app nodig om met een Siri commando een radiozender te laten spelen (met alleen de TuneIn app werk het niet). Bij de Homepod zit dat (de Muziek app incl. TuneIn integratie) helemaal verweven.
Ooh haha ja dit is wel het HomePod topic natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:26:
daarom kan ik het afspelen van radio alleen testen met Siri op iOS. En dan heb je dus de Muziek app nodig om met een Siri commando een radiozender te laten spelen (met alleen de TuneIn app werk het niet).
Nog even getest maar ook dat kan zonder Apple Muziek. Je zegt “Hey Siri speel radio Veronica” (met Intune geïnstalleerd) en ik krijg dan deze pop-up:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPDZD2_FeN1DL-2kGRTYSespeG0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8I5MxepAaZfv5yqY1U4Evhfk.png?f=fotoalbum_large

Als ik Intune kies krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJvvXoaPyxhuStqt_AYIN0uBWhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MzAOhjfCAOS5YtqFXgE4Asv.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna werkt het, zonder Apple Muziek en met alleen Intune. Instelling wordt ook onthouden voor de volgende keer.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 14-03-2021 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Donstil dank! Ik ga het nog eens testen. Het zou dus moeten werken. Morgen ook maar eens op de Mac proberen. Ik zal geen resultaten hier meer delen want het is (mijn schuld) nu wel een beetje off-topic. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door meesje op 14-03-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:37:
[...]

Nog even getest maar ook dat kan zonder Apple Muziek. Je zegt “Hey Siri speel radio Veronica” (met Intune geïnstalleerd) en ik krijg dan deze pop-up:

[Afbeelding]

Als ik Intune kies krijg ik deze melding:

[Afbeelding]

Daarna werkt het, zonder Apple Muziek en met alleen Intune. Instelling wordt ook onthouden voor de volgende keer.
Is dit in de beta van 14.5? :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Mauz1978 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:13:
Wij hebben Apple Music en TuneIn erop en werkt prima. Een ergerlijk ding is als we Skyradio erop willen (‘hey Siri, play skyradio’) Siri momenteel Sky Fm inschakelt ipv skyradio, om gek van te worden, zeker omdat ie dat pas sinds een week zo doet.
Heb ik ook gehad met 538. Werkte ineens niet meer (op m’n telefoon dan, niet op de HomePod). Kreeg ineens heel wat anders. Laatste paar dagen wel weer. Was gelukkig tijdelijk.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goh, vanochtend had ik definitief een knoop doorgehakt..... Nu weer twijfel om maar een HomePod mini in huis te halen ipv Google Home.
Ik maak gebruik van een MacBook, Apple TV 4K, iPad, iPhone en Apple Watch (4). Op alle apparaten staat de taal ingesteld op NL. Welke apparaten moet ik instellen op Engels voor een goede werking met de HomePod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Verplaatst naar iOS 14 topic.

[ Voor 91% gewijzigd door Donstil op 14-03-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:43:
Goh, vanochtend had ik definitief een knoop doorgehakt..... Nu weer twijfel om maar een HomePod mini in huis te halen ipv Google Home.
Ik maak gebruik van een MacBook, Apple TV 4K, iPad, iPhone en Apple Watch (4). Op alle apparaten staat de taal ingesteld op NL. Welke apparaten moet ik instellen op Engels voor een goede werking met de HomePod?
Wat wil je kunnen? Want zoals hier al meermaals besproken “turn on the lights in woonkamer” werkt gewoon op een Engelse HomePod.

Voor de rest (Timers, weer, etc) spreek je dan Engels tegen dat ding.

Mijn devices staan verder ook allemaal op NL, werkt prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 14-03-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Ik draai wel 14.5 maar dit is geen 14.5 feature dacht ik.
Dit lijkt me inderdaad een 14.5 dingetje. Als test zowel TuneIn als de Muziek app geinstalleerd. “Speel radio 538” levert elke keer op dat radio 538 via de Muziek app (‘via TuneIn’) wordt afgespeeld. Geen optie om dit via de TuneIn app te doen.
Donstil schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Wat wil je kunnen? Want zoals hier al meermaals besproken “turn on the lights in woonkamer” werkt gewoon op een Engelse HomePod.

Voor de rest (Timers, weer, etc) spreek je dan Engels tegen dat ding.

Mijn devices staan verder ook allemaal op NL, werkt prima.
Fijn om te weten dat je andere devices op NL kunnen blijven staan. Jouw voorbeeld commando zal waarschijnlijk wel in ons huishouden de meest gebruikte zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het lijkt er wel op alsof iedereen nog even snel een echte HomePod inslaat.
Afgelopen weekend een beetje zitten speuren waar ik er 1 kon krijgen, toen had Apple.de voor de Spacegrey 4 weken en de witte op voorraad. Nu is dat 8 en 4 weken.

Ik zet er dus nog maar even snel een in order nu het nog kan.

Edit: Lieferung 10 Mai - 17 , wat klinkt dat ver weg zeg 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 16-03-2021 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes! Zojuist bij cyberport 2 x HomePod Mini spacegrey besteld. Totaal 203 euro kwijt (195 euro voor een bundel, minus 5 euro nieuwsbriefkorting en 13 euro verzendkosten). Ik ben erg benieuwd. De Mini's zijn op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:51:
Yes! Zojuist bij cyberport 2 x HomePod Mini spacegrey besteld. Totaal 203 euro kwijt (195 euro voor een bundel, minus 5 euro nieuwsbriefkorting en 13 euro verzendkosten). Ik ben erg benieuwd. De Mini's zijn op voorraad.
Top net hetzelfde gedaan maar ik betaal 9,99 verzendkosten.

Weet iemand waar simpele wallmounts te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:38:
Het lijkt er wel op alsof iedereen nog even snel een echte HomePod inslaat.
Afgelopen weekend een beetje zitten speuren waar ik er 1 kon krijgen, toen had Apple.de voor de Spacegrey 4 weken en de witte op voorraad. Nu is dat 8 en 4 weken.

Ik zet er dus nog maar even snel een in order nu het nog kan.

Edit: Lieferung 10 Mai - 17 , wat klinkt dat ver weg zeg 8)7
Zit er ook op te azen maar zie ze alleen voor 250+ te koop, voor een gebruikte zonder garantie en aflopende support vind ik dat toch te trikkie.

Stel dat ze straks geen update meer krijgen naar iOS 15 of zo.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:42:
[...]

Zit er ook op te azen maar zie ze alleen voor 250+ te koop, voor een gebruikte zonder garantie en aflopende support vind ik dat toch te trikkie.

Stel dat ze straks geen update meer krijgen naar iOS 15 of zo.
Ja dat had ik ook. Daarom toch maar voor een nieuwe gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borland schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:36:
[...]

In het begin van het bestelproces was het inderdaad 9,99 euro. Maar bij het afrekenen werd het bij mij 12,99 euro wat overeen kwam met een ooit eerder gedane bestelling.
Jij hebt ook echt de bestelling gedaan of zit het nog in je winkelmand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:15:
[...]

In het begin van het bestelproces was het inderdaad 9,99 euro. Maar bij het afrekenen werd het bij mij 12,99 euro wat overeen kwam met een ooit eerder gedane bestelling.
Jij hebt ook echt de bestelling gedaan of zit het nog in je winkelmand?
Bestelling gedaan. Via PayPal lukte het niet maar via creditcard wel. Op Aliexpress 2 muurbeugeltjes besteld. De homepods komen aan weerskanten naast mijn bed aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borland schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:27:
[...]

Bestelling gedaan. Via PayPal lukte het niet maar via creditcard wel. Op Aliexpress 2 muurbeugeltjes besteld. De homepods komen aan weerskanten naast mijn bed aan de muur.
Wellicht komt het doordat ik gekozen heb voor PayPal. Maar ach, het gaat om drie euro. In ieder geval goedkoper dan menig MP advertentie en de tweakers pricewatch. ;)

Edit: hmmm, toch wel vreemd. De bestelgeschiedenis toont een gesamtsumme van 199,99 euro, terwijl de mail van Paypal het heeft over 202,99 euro. Dit klopt niet. Als de gesamtsumme nu ook gewoon 202,99 was, dan had ik daarbij het gelaten.

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 18-03-2021 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:33:
[...]

Wellicht komt het doordat ik gekozen heb voor PayPal. Maar ach, het gaat om drie euro. In ieder geval goedkoper dan menig MP advertentie en de tweakers pricewatch. ;)

Edit: hmmm, toch wel vreemd. De bestelgeschiedenis toont een gesamtsumme van 199,99 euro, terwijl de mail van Paypal het heeft over 202,99 euro. Dit klopt niet. Als de gesamtsumme nu ook gewoon 202,99 was, dan had ik daarbij het gelaten.
Ik kreeg PayPal er niet doorheen omdat hij zei dat voor mijn land geen verzendkosten bekend waren terwijl er echt Nederland staat. Het is inderdaad goedkoper dan bijvoorbeeld Belsimpel. Goeie tip, thanks want toen ik onlangs keek hadden ze geen voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de Woning app onder Woninginstellingen zie ik onderstaande staan. Klinkt mij vreemd. Ik heb nog geen HomePod (Mini) en ook nooit gehad. Is dit normaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkslTitDUEXUjn9uqsPkcu61cRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21tCjF1TlakFV8dJJ5sdnnMN.jpg?f=fotoalbum_large

@Borland Vanmiddag drie euro retour ontvangen via Paypal. Verder geen reactie van Cyberport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:31
Borland schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Zelf maar geprint.
Hangt hij in het stopcontact
Geen snoer te zien

https://www.thingiverse.com/thing:4716319

[ Voor 6% gewijzigd door bdevogt op 20-03-2021 09:54 ]

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
bdevogt schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:50:
[...]

Zelf maar geprint.
Hangt hij in het stopcontact
Geen snoer te zien

https://www.thingiverse.com/thing:4716319
Netjes hoor. Ik heb 2 van die transparante dingen besteld. Heb niet echt een stekkerdoos waar ik ze ga plaatsen maar ziet er absoluut top uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Die full sized HomePods zijn precies al zo goed als niet meer te verkrijgen. Wel jammer dat ze toch muziek kwaliteit laten vallen en voor de slimme speaker gaan. Moesten ze deze in België hebben uitgebracht ik had er wel enkele gekocht. Maar ik weet nog steeds niet veel waarvoor ik slimme assistenten zou gebruiken.

En Siri heb ik al altijd rond mijn pols en in mijn broekzak zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door 4bit op 20-03-2021 22:58 ]

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

4bit schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:57:
Die full sized HomePods zijn precies al zo goed als niet meer te verkrijgen. Wel jammer dat ze toch muziek kwaliteit laten vallen en voor de slimme speaker gaan. Moesten ze deze in België hebben uitgebracht ik had er wel enkele gekocht. Maar ik weet nog steeds niet veel waarvoor ik slimme assistenten zou gebruiken.

De homepod mini is de goedkoopste hub voor Apple om apparaten in en om je huis aan te sturen, zoals lichten en dergelijke. Dat kan je siri in je broekzak en om je pols niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
Mauz1978 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 06:46:
[...]

De homepod mini is de goedkoopste hub voor Apple om apparaten in en om je huis aan te sturen, zoals lichten en dergelijke. Dat kan je siri in je broekzak en om je pols niet.
Tuurlijk kan Siri om je pols dat wel.
Wie zegt dat hij geen Apple TV als hub heeft? Dan doet Siri om je pols het prima hoor.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
Serena schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:02:
[...]

Wie zegt dat hij geen Apple TV als hub heeft? Dan doet Siri om je pols het prima hoor.
De Homepod mini is een thread hub en dat is de huidige Apple TV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Borland schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:13:
[...]

De Homepod mini is een thread hub en dat is de huidige Apple TV niet.
Ja, en?
Daar ging het totaal niet om. Er werd gezegd dat je zonder HomePod je HomeKit niet kan bedienen. Dat is kul…
Maar we dwalen af.

[ Voor 25% gewijzigd door Serena op 21-03-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:02:
[...]

Maar dat doet toch niets af aan zijn statement?
De goedkoopste hub die je nu nieuw kunt kopen is de HomePod mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4bit schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:57:

Ja ik vind dat ook jammer. En voor een slimme speaker zijn HomePods ook nog eens behoorlijk dom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Donstil schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:44:
[...]

Maar dat doet toch niets af aan zijn statement?
De goedkoopste hub die je nu nieuw kunt kopen is de HomePod mini.
Hij zegt dat Siri om je pols je lichten niet kan bedienen. Maar dat is natuurlijk onzin…
Maar goed, laten we deze discussie beëindigen. Nogmaals, we dwalen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:46:
[...]

Hij zegt dat Siri om je pols je lichten niet kan bedienen. Maar dat is natuurlijk onzin…
Nee dat zegt hij niet, je lees het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Donstil schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Nee dat zegt hij niet, je lees het verkeerd.
Het is maar hoe je het interpreteert. Misschien lees jij het wel verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:48:
[...]

Het is maar hoe je het interpreteert. Misschien lees jij het wel verkeerd.
Hahahaha ja das een mooie, misschien schrijft hij het wel verkeerd? :+
[...]

Oftewel, Siri in je broekzak (iPhones) en om je pols (watches) kunnen geen hub zijn en daar heeft hij gewoon gelijk in.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 21-03-2021 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Donstil heeft het juist haha... wat een vijandigheid Serena om zoiets onbenulligs...
Serena schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:42:
[...]
Er werd gezegd dat je zonder HomePod je HomeKit niet kan bedienen. Dat is kul…
Dat zei ik dus nergens...

[ Voor 57% gewijzigd door Mauz1978 op 21-03-2021 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:07:
Donstil heeft het juist haha... wat een vijandigheid Serena om zoiets onbenulligs...

[...]

Dat zei ik dus nergens...
Het is geen vijandigheid, maar Serena is heel scherp op taal- en schrijfvaardigheid. Niks over laten aan suggestie of interpretatie.

Je schrijft overigens de volgende twee zinnen.
1. De homepod mini is de goedkoopste hub voor Apple om apparaten in en om je huis aan te sturen, zoals lichten en dergelijke.
2. Dat kan je siri in je broekzak en om je pols niet.

De eerste zin klopt, geen speld tussen de krijgen. Als je nu een hub nodig hebt, is de Mini de voordeligste optie. De tweede zin klopt niet. Met Siri op iPhone of AW kun je ook je lichten aansturen. Als je tweede zin nu iets was als “Dan hoef je je iPhone of AW niet meer te gebruiken”, was dat een logischer vervolg geweest op de eerste zin. En we weten ook niet of 4bit al een hub in gebruik heeft (diegene is op zoek naar een HomePod).

Ik moet @Serena eerlijk gezegd gelijk geven, ook al begreep ik je reactie wel hoor. ;)
Leuke discussie zo op de vroege ochtend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap niet zo goed hoe hier discussie over kan bestaand.

De eerste zin gaat over de hub en het woordje “dat” in de tweede zin verwijst daar simpelweg naar.
[...]

Geen speld tussen te krijgen” om maar even in de terminologie van hierboven te blijven.

[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 21-03-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:02:
Ik snap niet zo goed hoe hier discussie over kan bestaand. Juist als Serena “heel scherp op schrijfvaardigheid is” houd dit helemaal geen ruimte voor eigen interpretatie.

De eerste zin gaat over de hub en het woordje “dat” in de tweede zin verwijst daar simpelweg naar.
‘Dat’ verwijst naar het bedienen van apparaten (via Siri). Dat kan dus Siri op AW en iPhone toch ook?

De eerste zin verwijst naar een activiteit (bedienen van apparaten via Siri). Het woord ‘dat’ in de tweede zin verwijst toch niet naar een apparaat, maar naar een activiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:09:
[...]

‘Dat’ verwijst naar het bedienen van apparaten (via Siri). Dat kan dus Siri op AW en iPhone toch ook?

De eerste zin verwijst naar een activiteit (bedienen van apparaten via Siri). Het woord ‘dat’ in de tweede zin verwijst toch niet naar een apparaat, maar naar een activiteit?
Nee dat verwijst hierin naar de hub, niet naar de activiteit.
Want de activiteit is een voorbeeld voor de hub.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Omg mensen laat het los.... waar gaat het over... is er geen taalkundige thread waar zo’n discussie thuis hoort. Ik bedoel het op de manier waarop Donstil het uitlegt. De hub, de hub, de hub! Het was voor 7 uur sochtends met een kind van 3 bij me. Excuses dat ik geen opstel heb geschreven met annotaties...

[ Voor 5% gewijzigd door Mauz1978 op 21-03-2021 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:11:
Omg mensen laat het los.... waar gaat het over... is er geen taalkundige thread waar zo’n discussie thuis hoort. Ik bedoel het op de manier waarop Donstil het uitlegt. De hub, de hub, de hub! Het was voor 7 uur sochtends met een kind van 3 bij me. Excuses dat ik geen opstel heb geschreven met annotaties...
Ooh pas nou op, straks krijgen we weer dat het nog geen 7:00 was maar 06:46 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:10:
[...]

Nee dat verwijst hierin naar de hub, niet naar de activiteit.
Want de activiteit is een voorbeeld voor de hub.
Hoe kan in de zin ‘Dat kan je siri in je broekzak en om je pols niet.’ het woord ‘dat’ verwijzen naar een zelfstandig naamwoord? ‘Dat’ verwijst naar een activiteit.
@Mauz1978 Zoals eerder aangegeven, begreep ik je wel. Het woord ‘dan’ ipv ‘dat’ was handiger geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Donstil schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:15:
[...]

Ooh pas nou op, straks krijgen we weer dat het nog geen 7:00 was maar 06:46 :P
Haha ik dacht daar echt nog over na, maar ving het af met voor 7.00 en dat klopt als een bus ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Hoe kan in de zin ‘Dat kan je siri in je broekzak en om je pols niet.’ het woord ‘dat’ verwijzen naar een zelfstandig naamwoord? ‘Dat’ verwijst naar een activiteit.
@Mauz1978 Zoals eerder aangegeven, begreep ik je wel. Het woord ‘dan’ ipv ‘dat’ was handiger geweest.
3. Terugwijzen en vooruitwijzen Top
Dit, dat, deze en die kunnen ook gebruikt worden om terug te wijzen of vooruit te wijzen.

Terugwijzen

Om terug te wijzen naar een woord dat eerder genoemd is of naar een vorige zin, is het aan te bevelen om in een tekst zo veel mogelijk die en dat te gebruiken. In spreektaal gebruiken we immers meestal ook spontaan die en dat om terug te wijzen. Terugwijzen met dit en deze is niet fout, maar het is nogal nadrukkelijk en typisch voor geschreven taal, zeker als deze en dit aan het begin van de zin staan en zelfstandig gebruikt zijn. Er is wel een verschil tussen België en Nederland: in Nederland is het in teksten gewoner om met dit en deze te verwijzen dan in België.
Taaladvies

Maar goed we weten nu al meermaals hoe het bedoeld is, doe ermee wat je wilt.

Voor iedereen die dit later leest:
De HomePod Mini is op het moment van schrijven de goedkoopste HomeKit hub en zowel watchOS als iOS apparaten kunnen niet als hub gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jemig @Donstil . Dat een woord ‘dat’ op verschillende manieren gebruikt kan worden, is hopelijk wel bij iedereen bekend.
Het gaat me specifiek om het woord ‘dat’ in de tweede zin. Hoe kan dit in woord, in die zin, verwijzen naar de hub? In welke bochten je je ook wringt, dat kan gewoon niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:32:
[...]

[...]
Taaladvies

Maar goed we weten nu al meermaals hoe het bedoeld is, doe ermee wat je wilt.

Voor iedereen die dit later leest:
De HomePod Mini is op het moment van schrijven de goedkoopste HomeKit hub en zowel watchOS als iOS apparaten kunnen niet als hub gebruikt worden.
Kun je nu wel of niet met je watchOS en iOS met een HomePod mini als hub je lampen bedienen? Nu snap ik het niet meer. >:) 7(8)7

Geintje. :+ oOo _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:41:
[...]

Kun je nu wel of niet met je watchOS en iOS met een HomePod mini als hub je lampen bedienen? Nu snap ik het niet meer. >:) 7(8)7

Haha, daar ging het inderdaad om. Niet om de Mini de goedkoopste hub is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:38:
Jemig @Donstil . Dat een woord ‘dat’ op verschillende manieren gebruikt kan worden, is hopelijk wel bij iedereen bekend.
Het gaat me specifiek om het woord ‘dat’ in de tweede zin. Hoe kan dit in woord, in die zin, verwijzen naar de hub? In welke bochten je je ook wringt, dat kan gewoon niet.
Aah shit je hebt helemaal gelijk hoor, echt dom van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:41:
[...]

En dat met de goedkoopste hub he. Wie dat dat gedacht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:46:
[...]

En dat met de goedkoopste hub he. Wie dat dat gedacht :P
Ik zal maar niks zeggen over de laatste zin. Een persoonsvorm ontbreekt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:28:
[...]

Haha ik dacht daar echt nog over na, maar ving het af met voor 7.00 en dat klopt als een bus ;)...
Geen speld tussen te krijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:38:
Ok dit is de laatste keer dat ik reageer wat betreft mijn blijkbaar veelbesproken zin. Ik zei:

Wat hier mist is de toevoeging zonder hub. Dat slaat op het aansturen inderdaad, maar ik bedoel het aansturen zonder hub. Dusss...:

De homepod mini is de goedkoopste hub van Apple om apparaten in en om je huis aan te sturen, zoals lichten en dergelijke. Dat kan je siri in je broekzak en om je pols niet zonder een dergelijke hub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:07:
[...]

Ok dit is de laatste keer dat ik reageer wat betreft mijn blijkbaar veelbesproken zin. Ik zei:

Wat hier mist is de toevoeging zonder hub. Dat slaat op het aansturen inderdaad, maar ik bedoel het aansturen zonder hub. Dusss...:

De homepod mini is de goedkoopste hub voor Apple om apparaten in en om je huis aan te sturen, zoals lichten en dergelijke. Dat kan je siri in je broekzak en om je pols niet zonder een dergelijke hub.
Dank! ;)
Je gaat er dan wel vanuit dat (een ander punt genoemd door @Serena) diegene nog geen hub heeft. Ik lees in ieder geval in het bericht niet dat er nog geen atv in huis staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:13:
[...]

Dank! ;)
Je gaat er dan wel vanuit dat (een ander punt genoemd door @Serena) diegene nog geen hub heeft. Ik lees in ieder geval in het bericht niet dat er nog geen atv in huis staat.
Ik ga nergens van uit. Het is een algemeen statement die licht antwoord geeft op wat een slimme assistent zoals de homepod mini zou kunnen ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Mauz1978 op 21-03-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens kunnen iPad’s ook als HomeKit hub.
Die zijn een stuk gangbaarder dan de AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:18:
[...]

Ik ga nergens van uit. Het is een algemeen statement die licht antwoord geeft op wat een slimme assistent zoals de homepod mini zou kunnen ;).
Laten we er maar over op houden. ;) Je begrijpt in ieder geval wat er bedoeld wordt.

Zelf ben ik van zo veel mogelijk duidelijkheid. Stel dat iemand in dit topic bladert en de opmerking van 4bit en jouw reactie leest, kan diegene tot de conclusie komen dat ie perse een Mini als hub moet kopen terwijl een atv of iPad ook volstaat. Een iPad zou overigens niet mijn advies zijn, maar wel leuk om te starten met HomeKit/even uitproberen. Mijn ervaring is dat een iPad als hub niet stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:27:
[...]

Laten we er maar over op houden. ;) Je begrijpt in ieder geval wat er bedoeld wordt.

Zelf ben ik van zo veel mogelijk duidelijkheid. Stel dat iemand in dit topic bladert en de opmerking van 4bit en jouw reactie leest, kan diegene tot de conclusie komen dat ie perse een Mini als hub moet kopen terwijl een atv of iPad ook volstaat. Een iPad zou overigens niet mijn advies zijn, maar wel leuk om te starten met HomeKit/even uitproberen. Mijn ervaring is dat een iPad als hub niet stabiel is.
Tja, dan moet die iemand zich maar ieeeets beter verdiepen dan een enkele random comment hoor. En dan nog: het is de goedkoopste hub van Apple en ik raad die ook aan omdat ik erg goeie ervaringen ermee heb. Ik ga mijn derde zelfs bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat overigens niet aan de iPad ligt maar meer aan de manier hoe WiFi en device sleep werkt.

Ik heb een tijdje een iPad aan de muur gehad op voeding en die was altijd verbonden, daardoor mijn main hub en nooit problemen gehad.

Scherm was altijd aan op HomeKit. Best wel leuk toen en nu ik dit zo aan het typen ben bedenk ik mij ineens dat ik daar weer mee moet beginnen. Was een leuke gadget aan de muur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:30:
[...]

Tja, dan moet die iemand zich maar ieeeets beter verdiepen dan een enkele random comment hoor. En dan nog: het is de goedkoopste hub van Apple en ik raad die ook aan omdat ik erg goeie ervaringen ermee heb. Ik ga mijn derde zelfs bestellen.
Dat klopt. Diegene zal hopelijk zich wel verder verdiepen voor aanschaf. Maar het wel sociaal om in een community als deze zo juist mogelijke en volledige info te verstrekken.
Mijn twee Mini’s zijn onderweg. Misschien maandag of dinsdag al binnen. Ik ben erg benieuwd. Mijn eerst ervaring met Siri op een HomePod. Eentje in de woonkamer en eentje in de werkkamer. En wellicht in de toekomst meer. Het liefst eigenlijk eentje in elke ruimte. Dat kan altijd nog.
Donstil schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:32:
Wat overigens niet aan de iPad ligt maar meer aan de manier hoe WiFi en device sleep werkt.

Ik heb een tijdje een iPad aan de muur gehad op voeding en die was altijd verbonden, daardoor mijn main hub en nooit problemen gehad.

Scherm was altijd aan op HomeKit. Best wel toen en nu ik dit zo aan het typen ben bedenk ik mij ineens dat ik daar weer mee moet beginnen. Was een leuke gadget aan de muur :)
Klopt. Het in slaap vallen is inderdaad een dingetje, ook al zit ie permanent aan de stroom.
Destijds bij de beta van iOS14 zag ik op Reddit een screenshot voorbij komen waarbij de iPad niet meer als hub genoemd werd. Of dit nog steeds het geval is, weet ik niet. Wellicht heeft Apple ook z’n bedenkingen om dit apparaat als hub in te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 21-03-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:40:
[...

Klopt. Het in slaap vallen is inderdaad een dingetje, ook al zit ie permanent aan de stroom.
Destijds bij de beta van iOS14 zag ik op Reddit een screenshot voorbij komen waarbij de iPad niet meer als hub genoemd werd. Of dit nog steeds het geval is, weet ik niet. Wellicht heeft Apple ook z’n bedenkingen om dit apparaat als hub in te zetten.
Ja daarom altijd aan, sowieso onhandig als je een iPad aan de muur hebt en je moet hem eerst unlocken voor interactie.

De iPad als hub wordt alleen getoond als het de enige hub is dacht ik. Zodra je een ander device hebt die dit kan (HomePods of recente Apple TV’s) wordt die daarvoor gebruikt en valt de iPad weg.

Zo heb ik nu in mijn HomeKit menu 2 HomePods en een Apple TV, de iPads in huis worden niet vermeld. De HomePod in de badkamer is de default geworden zie ik, wat weer onlogisch is want de Apple TV zit aan UTP.

Edit: Ooh nee iPad is wel mogelijk maar bleek ik uit te hebben staan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXQ_oQ-nUyQnNEYbOn34K_v6y0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/la5fzz55SDylOvNoS0FKirkm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mx3ujH0hjvohm0Tjwi8gy8Eakfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4s9ZsLeJH0nuRAxTMyVEq36.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 21-03-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil Wellicht was het screenshot op Reddit dezelfde als jouw tweede schermafdruk. Daar wordt de iPad niet genoemd. Maar in de eerst afbeelding wel. Niet echt consistent. Al met al de iPad kan dus nog als hub dienen. Zo ben ik overigens wel met HomeKit in aanraking gekomen. Ik had al Hue lampen en toen kwam HomeKit. Om te kijken of HK wat voor je is, hoef je niet gelijk te investeren in een hub. Goed om te weten dat deze alleen goed werkt als de slaapstand uit staat. Kunnen we dat weer meenemen onze adviezen naar nieuwe HomeKit gebruikers.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 21-03-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:54:
[...]

Ja daarom altijd aan, sowieso onhandig als je een iPad aan de muur hebt en je moet hem eerst unlocken voor interactie.

De iPad als hub wordt alleen getoond als het de enige hub is dacht ik. Zodra je een ander device hebt die dit kan (HomePods of recente Apple TV’s) wordt die daarvoor gebruikt en valt de iPad weg.

Zo heb ik nu in mijn HomeKit menu 2 HomePods en een Apple TV, de iPads in huis worden niet vermeld. De HomePod in de badkamer is de default geworden zie ik, wat weer onlogisch is want de Apple TV zit aan UTP.

Edit: Ooh nee iPad is wel mogelijk maar bleek ik uit te hebben staan. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Het meest interessante aan jouw schermafbeelding vind ik de tekst onder de hubs. Daar staan expliciet de Apple TV en HomePod Mini genoemd als woninghub. Een iPad niet.

Dat dit wel kan. Moeten we denk ik meer zien als extra optie. Maar wel een die niet aanbevelingswaardig is gezien de WiFi en stroombesparingsmogelijkheden. Zoals hierboven ook al besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:23:
[...]

Het meest interessante aan jouw schermafbeelding vind ik de tekst onder de hubs. Daar staan expliciet de Apple TV en HomePod Mini genoemd als woninghub. Een iPad niet.

Dat dit wel kan. Moeten we denk ik meer zien als extra optie. Maar wel een die niet aanbevelingswaardig is gezien de WiFi en stroombesparingsmogelijkheden. Zoals hierboven ook al besproken is.
Daarom: niet consistent en/of Apple heeft ook z'n bedenkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:23:
[...]

Ja klopt. Is ooit zo begonnen maar zal misschien uitgefaseerd worden op de lange termijn.

Overigens heeft de HomeKit support pagina die verwijzing nog wel dus ze zijn nog niet helemaal zo ver lijkt het.

Handig als back-up optie dus, voor als al mijn andere hubs tegelijk defect gaan 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 21-03-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens wel typisch dat de main hub steeds wisselt. Eerder vandaag was het de echte HomePod, toen ik het screenshot maakte de mini en nu de Apple TV weer.

(En nee dat ligt niet aan het netwerk hier thuis ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 21-03-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blubkens schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Tot je iPad leeg is. Dag hub.
AppleTV of HomePod mini zijn betere opties omdat die 24/7 aan het stroom hangen.
Uiteraard maar ging vooral om de gangbaarheid ervan.

Pagina: 1 ... 17 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9