Groot gelijk! Nu heb ik dus NOG een Apple product in huis. Hoera! En Cyberport heeft 'm al verzonden.TheKerremenke schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:31:
[...]
Dat klopt, zeker voor die prijs. Daar heb je ook een gevlochten Apple Watch horlogeband voor.![]()
Dan besteed ik mijn geld liever aan die HomePod mini’s. Zo’n gevlochten horlogeband haal ik dan wel van AliExpress
Ali Express rommel komt niet om mijn pols maar buiten dat is de HomePod mini wel goed geprijsd inderdaad.
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 27-01-2021 22:08 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat snap ik. Is veel Ali meuk te vinden. Maar soms zitten er ook goede spullen tussen.Donstil schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:07:
Ali Express rommel komt niet om mijn pols maar buiten dat is de HomePod mini wel goed geprijsd inderdaad.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Hier exact hetzelfde; echt meerdere keren per dag doen we lampen aan (alle kamers), zetten we timers (zeker nu met thuisonderwijs), vragen we Siri om muziek te spelen (apple Music) en -ahum- laat Siri een miljoen-miljard keer aan mijn kinderen horen dat ze kan beatboxenColdbullet schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 01:19:
Ik was altijd erg sceptisch over siri in gebruik voor de verlichting (hue) en apple music.
Maar eerlijk is eerlijk. Ik vind het heerlijk en ideaal in gebruik. Het sceptische is weg
conclusie: top-ding.
En goed om je Engels te oefenensmeerbartje schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:28:
[...]
Hier exact hetzelfde; echt meerdere keren per dag doen we lampen aan (alle kamers), zetten we timers (zeker nu met thuisonderwijs), vragen we Siri om muziek te spelen (apple Music) en -ahum- laat Siri een miljoen-miljard keer aan mijn kinderen horen dat ze kan beatboxen.
conclusie: top-ding.
©2004
Mijn kleine (bijna twee) heeft inmiddels door dat “tikken op de HomePod” haar muziek laat horen.
Dat vind ik met thuis werken wat minder 😂, verder wel de ervaring als hierboven. De HomePod in de woonkamer (de normale HomePod) wordt ineens een stuk meer gebruikt nu we thuis werken.
Dat vind ik met thuis werken wat minder 😂, verder wel de ervaring als hierboven. De HomePod in de woonkamer (de normale HomePod) wordt ineens een stuk meer gebruikt nu we thuis werken.
Ik heb vandaag nog Hey Siri Answer Call gedaan en dat werkt, de HomePod neemt dan gewoon de call op.Donstil schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:17:
Weet iemand overigens of ik “Hey Siri, answer call on HomePod” werkt?
[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 28-01-2021 13:44 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Aah kick, ik zit toevallig weer eens een dagje op kantoor vandaag en denk er nu ineens aan.Greatsword schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:42:
[...]
Ik heb vandaag nog Hey Siri Answer Call gedaan en dat werkt, de HomePod neemt dan gewoon de call op.
Dan ga ik ook nog een Homepod (mini) voor de thuiswerkplek bestellen denk ik
Kun je eigenlijk twee timers tegelijk zetten op de HomePods?
(Ja, I’m still on the fence of/hoe ik mijn Google Home kan vervangen.
)
(Ja, I’m still on the fence of/hoe ik mijn Google Home kan vervangen.
It's funny. But not ha-ha funny.
in ieder geval meerdere alarmen. Maar die vraag is wel heel erg te DuckDuckGo’en:
https://www.imore.com/set-multiple-timers-homepod
Ja hoor dat kan zeker.Nero22 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:24:
Kun je eigenlijk twee timers tegelijk zetten op de HomePods?
(Ja, I’m still on the fence of/hoe ik mijn Google Home kan vervangen.)
True, en dat probeerde ik ook op mijn telefoon en horloge, maar daar leek het niet lekker te werken.Keypunchie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:55:
in ieder geval meerdere alarmen. Maar die vraag is wel heel erg te DuckDuckGo’en:
Thanks in ieder geval!
Ik heb sinds gisteren de HomePod mini binnen, en wat mij meteen opvalt is hoe goed Siri luistert.
Vaak ben ik bij kennissen met bijvoorbeeld een Google Home, en hoe vaak ik die mensen wel niet hoor schreeuwen tegen Google. De kwaliteit van HomePod Mini is aanzienlijk beter!
Hebben jullie trouwens nog tips and tricks?
Vaak ben ik bij kennissen met bijvoorbeeld een Google Home, en hoe vaak ik die mensen wel niet hoor schreeuwen tegen Google. De kwaliteit van HomePod Mini is aanzienlijk beter!
Hebben jullie trouwens nog tips and tricks?
Mogelijk een tip: Dat Apple een aantal ‘Ambient Sounds’ heeft, die wel lekker zijn als achtergrond/witte ruis.
Rain Sounds, Ocean Sounds zijn prettig als witte ruis, als je wilt slapen.
Als geluids’behang’ vind ik Forest Sounds (fluitende vogeltjes) wel aardig.
Ik heb sinds gisteren de homepod mini en we zijn er helemaal weg van. Enige waar ik nog niet achter ben: welke taal moet veranderd worden om het persoonlijk te maken? Moet de siri taal op mn iphone in het engels, of de homekit, of mn hele iphone?
En ik ben zover dat de homepod mini mn Sony tv aan en uit kan zetten, maar nog niet dat ie apps kan starten op die tv (laat staan zoeken). Ik gok dat dat alleen mogelijk is met appletv?
En ik ben zover dat de homepod mini mn Sony tv aan en uit kan zetten, maar nog niet dat ie apps kan starten op die tv (laat staan zoeken). Ik gok dat dat alleen mogelijk is met appletv?
[ Voor 27% gewijzigd door Mauz1978 op 30-01-2021 11:37 ]
Something under the bed is drooling
Alleen op of via de appletv gok ik?meesje schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:56:
@Mauz1978 Je kunt inderdaad geen apps starten op je tv.
Goeie tip! Net 2 stuks besteld en komen voor € 19 naar Italië toe, betaling via Amazon. Amazing!Hemmik schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:59:
Voor wie nog naar een HomePod mini zoekt, hij is nu op voorraad bij cyberport in het zwart. Ze verzenden gewoon naar Nederland.
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Ik krijg de voice recognition maar niet voor elkaar. De homepod mini staat Siri op English UK, female. Mn Iphone is ook ingesteld op English UK, net als Siri op de Iphone. En in Homekit blijf ik maar op configureer staan
.. iemand ideeen?
Via Apple TV kan het zeker. Met een siri shortcut een “watch TV” en “watch Netflix” commando die de juiste app opstart.
Bedankt voor de tip!Keypunchie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:51:
Mogelijk een tip: Dat Apple een aantal ‘Ambient Sounds’ heeft, die wel lekker zijn als achtergrond/witte ruis.
Hoe "activeer" je die / wat moet je roepen?
“Hey Siri, play Rain/Forest/Ocean Sounds”
Als je zoekt, dan vind je nog een handjevol meer ambient sounds.
Als je zoekt, dan vind je nog een handjevol meer ambient sounds.
iMode schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:23:
[...]
Bedankt voor de tip!
Hoe "activeer" je die / wat moet je roepen?
:strip_exif()/f/image/jueE7rEEN5VSaEZT2bajwIBV.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe is jullie ervaring met MaxICT?https://maxict.nl/apple-a...m=cpc&utm_source=tweakers
Volgens mij is daar een heel topic over en deze is niet heel positief...Jasper1975 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:05:
Hoe is jullie ervaring met MaxICT?https://maxict.nl/apple-a...m=cpc&utm_source=tweakers
©2004
Ik had ‘m vandaag niet meer verwacht want de verwachte leverdatum was morgen en de tracking heeft de hele dag stil gestaan. Staat er opeens een DHL-busje voor de deur met een pakketje van Cyberport.
Meteen uitgepakt en geïnstalleerd. Na het updaten deed ‘ie niks meer dus even teruggezet naar een nieuwe configuratie. Daarna even wat radio geluisterd.
Het geluid viel mij en mijn broer (audiofiel in hart en nieren) zwaar tegen
. Veel te veel bass! Maar dat was makkelijk op te lossen, want ik had hem op de bank gezet. Dat resoneert dus als een malle. Eenmaal op tafel klinkt ie fantastisch! Wat ben ik hier blij mee!
En ik heb Siri maar op Australische vrouw gezet. Niets is zo romantisch als vrouwen met een Australisch accent.
Morgen maar eens even een testje tijdens het douchen in de badkamer doen.
Meteen uitgepakt en geïnstalleerd. Na het updaten deed ‘ie niks meer dus even teruggezet naar een nieuwe configuratie. Daarna even wat radio geluisterd.
Het geluid viel mij en mijn broer (audiofiel in hart en nieren) zwaar tegen
En ik heb Siri maar op Australische vrouw gezet. Niets is zo romantisch als vrouwen met een Australisch accent.
Morgen maar eens even een testje tijdens het douchen in de badkamer doen.
Ja dat van de Bass herken ik wel. Dat is mij ook wat te aanwezig.
Volg dit topic toch alweer een tijdje en na 2 jaar met veel plezier gebruik te hebben gemaakt van de ''original'' HomePod, vandaag een mini erbij besteld voor op de slaapkamer.
Weet niet of ik dit hier mag vermelden maar mocht er iemand geen moeite hebben met wat meer te betalen (€50). Cdromland.nl levert ze uit voorraad.
Weet niet of ik dit hier mag vermelden maar mocht er iemand geen moeite hebben met wat meer te betalen (€50). Cdromland.nl levert ze uit voorraad.
In de nieuwe macos beta 11.3 zit ondersteuning voor HomePod stereopaar. (Dus niet via AirPlay in sommige applicaties, maar gewoon ingebouwd in macos).
https://www.macrumors.com...1-3-homepod-stereo-pairs/
[ Voor 19% gewijzigd door ChrisM op 03-02-2021 08:26 ]
Ver weg blijven bij die tent, zie shop reviewsJasper1975 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:05:
https://tweakers.net/shop...ict-b-punt-v/shopreviews/
Kijk op marktplaats, staat er vol mee voor redelijke prijzen en anders Cyberport (3 weken wachten)
Nou ik heb op 8-12 2 HomePod minis besteld bij otto.nl (niet DE). Ze waren toen nog te koop voor 96,50, en levering zou eind januari zijn. Niet veel later is de prijs omhoog gegaan naar € 154,99 op de NL site.
10-1 bericht ontvangen dat de leveringstatus is gewijzigd naar levering einde maart.
Overigens heb ik 2 normale HomePod speakers (ooit gehaald in Duitsland), en heb met beide issues. De 1 doet het gewoon niet meer out of nowhere... Gaat gewoon niet meer aan, dus resetten werkt ook al niet.
De ander klinkt alsof die opgeblazen is, dus wanneer er bijv bass in een nummer is, dan klinkt het echt voor geen meter. Speaker nooit te hard aangezet of laten vallen oid.
10-1 bericht ontvangen dat de leveringstatus is gewijzigd naar levering einde maart.
Overigens heb ik 2 normale HomePod speakers (ooit gehaald in Duitsland), en heb met beide issues. De 1 doet het gewoon niet meer out of nowhere... Gaat gewoon niet meer aan, dus resetten werkt ook al niet.
De ander klinkt alsof die opgeblazen is, dus wanneer er bijv bass in een nummer is, dan klinkt het echt voor geen meter. Speaker nooit te hard aangezet of laten vallen oid.
Ik kan FNAC aanraden (fnac.com), twee keer twee HomePod Mini besteld, soepel gegaan, effectieve klantenservice, levertijd en voorraad indicaties die lijken te kloppen en na verzenden een dag later netjes bezorgd, via FedEx. Mijn Frans is redelijk dus dat helpt maar met Google Translate moet het ook wel lukken toch? De zwarte is nu op voorraad, de witte is uitverkocht.
Mijn top 3 van winkels. (Van snelste levering tot langzaamste)
Fnac (05-01-2021 besteld, 12-01-2021 verzonden)
Gravis (06-11-2020 besteld, 24–11-2020 verzonden)
MeGekko (20-11-2020 besteld, 22-01-2021 verzonden)
Als ik opnieuw er een zou bestellen zou dat via Gravis gaan, mits leverbaar. Toch gemakkelijker om dit in het Duits te kunnen doen. De Franse taal ben ik niet zo machtig. Wel snelle levering vanuit Frankrijk door Fnac.
MeGekko bestel ik niks meer. Te duur en veel te langzame levering. Wel mooi dat je op de hoogte gehouden wordt door hun dat iedere keer de verzending wordt uitgesteld ivm gebrek aan voorraad. Maar op den duur is dit juist frustrerend..
Als ik opnieuw er een zou bestellen zou dat via Gravis gaan, mits leverbaar. Toch gemakkelijker om dit in het Duits te kunnen doen. De Franse taal ben ik niet zo machtig. Wel snelle levering vanuit Frankrijk door Fnac.
MeGekko bestel ik niks meer. Te duur en veel te langzame levering. Wel mooi dat je op de hoogte gehouden wordt door hun dat iedere keer de verzending wordt uitgesteld ivm gebrek aan voorraad. Maar op den duur is dit juist frustrerend..
[ Voor 2% gewijzigd door TheKerremenke op 03-02-2021 10:56 . Reden: Jaartallen maar toegevoegd ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik had er in november 2 besteld bij Fnac, uiteindelijk zijn die begin januari geleverd.
Ze bevielen zo goed dat ik er vorige week nog eens 2 besteld had, die werden een dag later al geleverd.
Deze keer leek Fnac net Coolblue, vandaag besteld, morgen in huis
Ik vindt ze echt ideaal, de prijs is ook gunstig, de losse 20 Watt lader kost normaal 25,- Euro. Voor 75,- Euro heb je dus eigelijk een HomePod mini
Ze bevielen zo goed dat ik er vorige week nog eens 2 besteld had, die werden een dag later al geleverd.
Deze keer leek Fnac net Coolblue, vandaag besteld, morgen in huis

Ik vindt ze echt ideaal, de prijs is ook gunstig, de losse 20 Watt lader kost normaal 25,- Euro. Voor 75,- Euro heb je dus eigelijk een HomePod mini
Dit lijstje zegt toch niet zo veel?TheKerremenke schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:55:
Mijn top 3 van winkels. (Van snelste levering tot langzaamste)
Ik vindt....iMode schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:05:
Ik had er in november 2 besteld bij Fnac, uiteindelijk zijn die begin januari geleverd.
Deze keer leek Fnac net Coolblue, vandaag besteld, morgen in huis![]()
![]()
Ik had ze wel bij Otto.de besteld en daar zijn ze uiteindelijk geannuleerd omdat ze niet konden leveren.iDEOwen schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:10:
Nou ik heb op 8-12 2 HomePod minis besteld bij otto.nl (niet DE).
Hele maand updates gekregen dat de levering uitgesteld zou worden en op moment van annuleren stonden ze zelfs nog gewoon te koop maar dan ook voor een hogere prijs.
Klantenservice gemaild maar ze konden er niks meer aan doen. Zou er dus niet op rekenen en gewoon elders bestellen.
2 weken terug bij https://www.cyberport.de/...tosuggest=false&q=homepod besteld toen hij direct leverbaar was en binnen 5 dagen thuis ontvangen.
@Dennisweb Wil er ook één in de badkamer gaan plaatsen maar was nog even aan het zoeken naar een leuke wallmount.
Kwam deze tegen maar wel aan de prijs (20,- verzendkosten naar NL) https://hecklerdesign.com/products/homepod-mini-wall-mount
/f/image/4u4PCi7kJd8BCR30Ujhb13jw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rs5bZXvbLzyvKt1MbrSglli5.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Greatsword op 03-02-2021 14:48 ]
Klopt helemaal. Zegt inderdaad helemaal niets. Just my two centsmeesje schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:15:
[...]
Dit lijstje zegt toch niet zo veel?
[...]
Ik vindt....

Type ik het verkeerd?
Ach we begrijpen elkaar, ik blijf oefenen
Zie ik het nu verkeerd of is enkel de zwarte HomePod Mini online te kopen bij Fnac?
Alleen de zwarte is op voorraad, vandaag besteld = morgen / overmorgen in huis.Wim Leers schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:19:
Zie ik het nu verkeerd of is enkel de zwarte HomePod Mini online te kopen bij Fnac?
De witte zal een langere leveringstermijn hebben.
Ze versturen toch niet naar Nederland?iMode schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:21:
[...]
Alleen de zwarte is op voorraad, vandaag besteld = morgen / overmorgen in huis.
De witte zal een langere leveringstermijn hebben.
Fnac.com wel.Jasper1975 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:12:
[...]
Ze versturen toch niet naar Nederland?
Ik heb er 4 van ze geleverd gekregen, waarvan 2 stuks vandaag besteld, morgen in huis, zie eerder berichtJasper1975 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:12:
[...]
Ze versturen toch niet naar Nederland?
@Greatsword Mijn advies is de HomePod Mini vooral ver weg van de muren in de badkamer te houden. Als je de HomePod Mini te dicht bij de muren zet gaat dat resoneren als een gek en hoor je flinke bass.
Ik heb ‘m wat verder op het blad boven de onderste kastjes gezet in het midden. Nu klinkt het wel helemaal top.
Ik heb ‘m wat verder op het blad boven de onderste kastjes gezet in het midden. Nu klinkt het wel helemaal top.
Niet zo goed eigenijk; printer besteld twee weken geleden. Ding kwam maar niet binnen. Afspraak was binnen 3 werkdagen. Maar na een week nog niets. Toen maar geannuleerd en bij bol.com besteld. Volgende dag thuisJasper1975 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:05:
Leuk! Hier ook de Nederlandse vertaling / versie van het artikel:ChrisM schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:05:
In de nieuwe macos beta 11.3 zit ondersteuning voor HomePod stereopaar. (Dus niet via AirPlay in sommige applicaties, maar gewoon ingebouwd in macos).
https://www.iculture.nl/nieuws/homepods-stereopaar-mac/
Ledendagen bij fnac.be tot maandag 23h59 en korting van 10% op HomePod Mini (als je de site op FR zet tenminste) --> 89.54EUR met gratis verzending en de zwarte in stock, witte niet meer beschikbaar.
https://www.fr.fnac.be/En.../a15196311#omnsearchpos=1
Ze versturen alleen niet naar Nederland. Althans ik kan alleen kiezen uit Belgie of Luxemburg...cwegh schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:59:
Ledendagen bij fnac.be tot maandag 23h59 en korting van 10% op HomePod Mini (als je de site op FR zet tenminste) --> 89.54EUR met gratis verzending en de zwarte in stock, witte niet meer beschikbaar.
Zojuist de tweede besteld, wederom bij gravis.de. Ben er zo tevreden over, wil er eigenlijk een op elke verdieping. 114 euro vind ik heel wat beter dan de nederlandse winkels met hun 150 euro...
[ Voor 58% gewijzigd door Mauz1978 op 12-02-2021 10:46 ]
Klopt het dat je je HomePod mini niet ziet in de app’s van bijv Eve maar ook niet in Home+?
Ah dat is jammer. Als je dicht bij de grens woont zou je kunnen overwegen af te halen in Hasselt of Antwerpen (wijnegem shopping center, vlakbij e313/e34 afrit).Mauz1978 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:35:
[...]
Ze versturen alleen niet naar Nederland. Althans ik kan alleen kiezen uit Belgie of Luxemburg...
Zojuist de tweede besteld, wederom bij gravis.de. Ben er zo tevreden over, wil er eigenlijk een op elke verdieping. 114 euro vind ik heel wat beter dan de nederlandse winkels met hun 150 euro...
Ik heb hier wat houders gezien voor HomePod mini echter spreken die me niet aan.
Op Etsy heb ik deze 3D printed stand gevonden die ik de moeite vond, maar levert niet naar EU: https://www.etsy.com/list...homepod-mini-outlet-stand
Weet iemand hoe je dit alsnog hier in BE of NL kan laten printen/kopen? Indien vanuit NL met niet al te hoge leverkosten aangezien de kost van dergelijke houder potentieel laag ligt.
PS en off-topic: dan zou ik graag ook meteen volgende 3D houder bestellen ;-) https://www.2dehands.be/a...ccesspoint-standaard.html
Op Etsy heb ik deze 3D printed stand gevonden die ik de moeite vond, maar levert niet naar EU: https://www.etsy.com/list...homepod-mini-outlet-stand
Weet iemand hoe je dit alsnog hier in BE of NL kan laten printen/kopen? Indien vanuit NL met niet al te hoge leverkosten aangezien de kost van dergelijke houder potentieel laag ligt.
PS en off-topic: dan zou ik graag ook meteen volgende 3D houder bestellen ;-) https://www.2dehands.be/a...ccesspoint-standaard.html
[ Voor 3% gewijzigd door cwegh op 12-02-2021 13:04 ]
Bij Eve zie je ze niet als toestel maar wel als Thread Router. Onder Settings > Thread NetworkJasper1975 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:52:
Klopt het dat je je HomePod mini niet ziet in de app’s van bijv Eve maar ook niet in Home+?
Klopt en TV's ook niet, deze zijn niet opengesteld voor apps van derden door Apple.Jasper1975 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:52:
Dezelfde heb ik in Duitsland bij iemand besteld.cwegh schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:01:
Ik heb hier wat houders gezien voor HomePod mini echter spreken die me niet aan.
https://www.donsonsi.de/
Een viertal. 2 voor in de keuken, 1 voor op de badkamer en 1 reserve. Ze komen op €20,- per stuk. Deze zijn nog onderweg ivm sneeuw chaos in Duitsland. Dus ervaringen heb nog ik niet.
[ Voor 7% gewijzigd door TheKerremenke op 12-02-2021 13:24 . Reden: Typos ]
Nice!TheKerremenke schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:18:
[...]
Dezelfde heb ik in Duitsland bij iemand besteld.
Een viertal. 2 voor in de keuken, 1 voor op de badkamer en 1 reserve. Ze komen op €20,- per stuk. Deze zijn nog onderweg ivm sneeuw chaos in Duitsland. Dus ervaringen heb nog ik niet.
Ik ben ook nu met iemand uit Nederland in gesprek die het ook kan maken. Ik heb hem de link gegeven van dit forum ;-)
Ik snap het opzet stukje wel niet, dat passt toch niet op een stopcontact met een aardingspin? https://jimdo-storage.fre...755-8a77-7063d6eddcd3.jpg
Ziet er erg leuk uit. Wel heb ik, dacht ik in dit topic, gelezen dat HomePod mini's het niet zo goed doen als je ze tegen de muur aan zet? Dus ben benieuwd naar je ervaring!TheKerremenke schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:18:
[...]
Dezelfde heb ik in Duitsland bij iemand besteld.
Op deze NL’se stopcontacten zal het hulpstuk passen. Welke in mijn huis zitten.cwegh schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:50:
[...]
Nice!
Ik ben ook nu met iemand uit Nederland in gesprek die het ook kan maken. Ik heb hem de link gegeven van dit forum ;-)
Ik snap het opzet stukje wel niet, dat passt toch niet op een stopcontact met een aardingspin? https://jimdo-storage.fre...755-8a77-7063d6eddcd3.jpg

Op deze Belgische? stopcontacten zal het hulpstuk inderdaad niet zomaar passen.

Ik zal het laten weten als ik ze heb. Maar nu staan de mini’s ook al tegen de muur aan. Enkel op het aanrechtblad/badkamermeubel wat lager als het stopcontact. Dus vermoed dat er weinig verschil met mijn huidige situatie zal zijn.ChrisM schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:23:
[...]
Ziet er erg leuk uit. Wel heb ik, dacht ik in dit topic, gelezen dat HomePod mini's het niet zo goed doen als je ze tegen de muur aan zet? Dus ben benieuwd naar je ervaring!
Ja klopt, zo zijn de (meeste) stopcontacten in BE in nieuwe huizen. Maar ik vraag me af of dat opzetstukje wel nodig is?TheKerremenke schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:28:
[...]
Op deze NL’se stopcontacten zal het hulpstuk passen. Welke in mijn huis zitten. [Afbeelding]
Op deze Belgische? stopcontacten zal het hulpstuk inderdaad niet zomaar passen.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door cwegh op 12-02-2021 16:28 ]
Geen idee. Ik laat je het weten zodra ik hem heb.
@cwegh Zojuist binnen gekregen. Je kunt hem ook zonder opzetstukken gebruiken, maar dan hangt ie wel iets door. Dit komt door het gewicht van de HomePod Mini. Ik zou aanraden het opzetstuk te voorzien van een gat. Gewoon met een houtboor een gaatje boren. Dan zou die waarschijnlijk wel gewoon moeten passen.cwegh schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:28:
[...]
Ja klopt, zo zijn de (meeste) stopcontacten in BE in nieuwe huizen. Maar ik vraag me af of dat opzetstukje wel nodig is?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RpKbEF6gnsr9qmaoFuzvvYlS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/80ZufccTxoaAs2u7EvKGyefQ.jpg?f=user_large)
[ Voor 28% gewijzigd door TheKerremenke op 13-02-2021 14:52 ]
Zojuist de HomePod mini stands van DonSonsi mogen ontvangen. Direct geïnstalleerd. Ze bevallen goed. Het juiste formaat. Voorzien van uitsnede waar de mini kan staan. Daarnaast gleufje voor de kabel en plaats voor de kabel en stekker. Wel is het een beetje priegelen om ze er goed in te krijgen. De korte handleiding raad aan om met een kleine lepel de kabel meer naar achteren te duwen. Door de beperkte ruimte gaat dit namelijk niet zo handig met je handen. Ik vermoed dat de handige tweaker met een 3D printer deze ook zelf kan printen trouwens.
Hier zijn wat foto’s
Hier zijn wat foto’s
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 107% gewijzigd door TheKerremenke op 13-02-2021 17:20 ]
@TheKerremenke Worden de overige stopcontacten geblokkeerd als je deze er op zet?
We hebben hier namelijk ook veel van die dubbele wandcontactdozen (horizontaal en verticaal) zou je het qua gewicht wel adviseren? Lijkt me toch aardig wat druk qua gewicht.
We hebben hier namelijk ook veel van die dubbele wandcontactdozen (horizontaal en verticaal) zou je het qua gewicht wel adviseren? Lijkt me toch aardig wat druk qua gewicht.
@Greatsword Stopcontacten langs elkaar worden niet geblokkeerd. Zie een van de foto’s. Boven elkaar wel natuurlijk. Tenzij je de bovenste gebruikt, dan blijven de onderste wel vrij. Kwa gewicht is het goed te doen. Zeker met het opzetstuk. Zonder hangt iets door.
Zou leuk zijn als iemand (op Tweakers) dit zou doen/aanbieden.TheKerremenke schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:48:
Ik vermoed dat de handige tweaker met een 3D printer deze ook zelf kan printen trouwens.
20,- per stuk excl. verzending vind ik wat aan de hoge kant. Met een beetje geluk zien we ze binnenkort klonen op Amazon voor minder dan een tientje
Vond zelf deze wel handig voor de badkamer:
:strip_exif()/f/image/t9Xd6XJdzd4Jy4LnSe5TNJyn.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.thingiverse.com/thing:4716319
Alleen moet nog even langs een vriendje met een 3D printer om hem ook daadwerkelijk te laten printen.
:strip_exif()/f/image/t9Xd6XJdzd4Jy4LnSe5TNJyn.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.thingiverse.com/thing:4716319
Alleen moet nog even langs een vriendje met een 3D printer om hem ook daadwerkelijk te laten printen.
Hoe is het geluid? Nog steeds ok, ook zo dicht bij de muur?TheKerremenke schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:48:
Zojuist de HomePod mini stands van DonSonsi mogen ontvangen. Direct geïnstalleerd. Ze bevallen goed. Het juiste formaat. Voorzien van uitsnede waar de mini kan staan. Daarnaast gleufje voor de kabel en plaats voor de kabel en stekker. Wel is het een beetje priegelen om ze er goed in te krijgen. De korte handleiding raad aan om met een kleine lepel de kabel meer naar achteren te duwen. Door de beperkte ruimte gaat dit namelijk niet zo handig met je handen. Ik vermoed dat de handige tweaker met een 3D printer deze ook zelf kan printen trouwens.
Hier zijn wat foto’s
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb er nu 3 besteld bij een Nederlander uit Numansdorp voor 16€ en bulkprijs was mogelijk dus nu voor 14€. Beetje een risico want het was zijn eerste keer om dit model te printen (doet wel andere dingen) maar had goede reviews. Gebruikt ook PLA+ plastic, die van DonSonsi zijn PLA. Ik laat nog iets weten als ze aankomen (maandag/dinsdag). Zeer benieuwd.Greatsword schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:07:
[...]
Zou leuk zijn als iemand (op Tweakers) dit zou doen/aanbieden.
20,- per stuk excl. verzending vind ik wat aan de hoge kant. Met een beetje geluk zien we ze binnenkort klonen op Amazon voor minder dan een tientje
Edit: hij heeft ook meteen het gaatje voor de aardingspin voorzien ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door cwegh op 13-02-2021 18:32 ]
Ziet er goed uit, mooi strak. Hoe is de printkwaliteit en het plastic? Is het kwetsbaar?TheKerremenke schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:40:
[...]
@cwegh Zojuist binnen gekregen. Je kunt hem ook zonder opzetstukken gebruiken, maar dan hangt ie wel iets door. Dit komt door het gewicht van de HomePod Mini. Ik zou aanraden het opzetstuk te voorzien van een gat. Gewoon met een houtboor een gaatje boren. Dan zou die waarschijnlijk wel gewoon moeten passen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geluid is beter dan ervoor. Doordat ze iets hoger staan. Staat er minder snel iets voor/langs wat het geluid beïnvloed.ChrisM schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:16:
[...]
Hoe is het geluid? Nog steeds ok, ook zo dicht bij de muur?
Printkwaliteit en plastic ziet er prima uit. Kwaliteit technisch vind ik het goed. Maar heb er niet dan zoveel ervaring mee.cwegh schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:34:
[...]
Ziet er goed uit, mooi strak. Hoe is de printkwaliteit en het plastic? Is het kwetsbaar?
Merk dat de HomePod mini hier juist beter klinkt bij de muur. Dan klankt hij daar tegenaan enz.ChrisM schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:16:
[...]
Hoe is het geluid? Nog steeds ok, ook zo dicht bij de muur?
Had hem eens naar beneden gehaald voor een teams meting maar toen viel dat vrij op de tafel enorm tegen.
Via Mac of iOS device?Donstil schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:23:
[...]
Merk dat de HomePod mini hier juist beter klinkt bij de muur. Dan klankt hij daar tegenaan enz.
Had hem eens naar beneden gehaald voor een teams meting maar toen viel dat vrij op de tafel enorm tegen.
Ik verwacht eender welk device. Feit is dat je zonder muur minder weerkaatsing hebt. Soort van minder klankkast. Denk dat Donstil dat gemerkt heeft aan het geluid.
iPadOS
*snip* offtopic
[ Voor 112% gewijzigd door Daedalus op 15-02-2021 19:10 ]
*snip* offtopic
[ Voor 99% gewijzigd door Daedalus op 15-02-2021 19:10 ]
Heb je deze al binnen? Ben erg benieuwd hoe ze bevallencwegh schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:31:
[...]
Ik heb er nu 3 besteld bij een Nederlander uit Numansdorp voor 16€ en bulkprijs was mogelijk dus nu voor 14€. Beetje een risico want het was zijn eerste keer om dit model te printen (doet wel andere dingen) maar had goede reviews. Gebruikt ook PLA+ plastic, die van DonSonsi zijn PLA. Ik laat nog iets weten als ze aankomen (maandag/dinsdag). Zeer benieuwd.
Edit: hij heeft ook meteen het gaatje voor de aardingspin voorzien ;-)
Levering vanuit Nederland gaat eerder traag, komt vandaag aan tussen 8 en 17h (verzonden op zaterdag).
Trouwens interessante technisch blog van Eve over het Thread Netwerk bij de HomePod mini en Eve devices: https://www.evehome.com/en/blog/discover-your-thread-network
PS: Over het verwijderen van de posts door de mod (@Daedalus ): momenteel is de HomePod mini de enige Thread Router op de markt dat kan samenwerken met de devices van Eve en Nanoleaf. Van mij hoef je de posts absoluut niet terug te zetten, maar persoonlijk vond ik de posts over Nanoleaf beschikbaarheid (dat dus een Thread device is dat met HomePod mini werkt) in de Apple shop en led123.nl van mij en @joenja on-topic. Ik vind de posts van de levertijd van ieder individu een pak minder on-topic, daar is nl een apart forum voor.
Trouwens interessante technisch blog van Eve over het Thread Netwerk bij de HomePod mini en Eve devices: https://www.evehome.com/en/blog/discover-your-thread-network
PS: Over het verwijderen van de posts door de mod (@Daedalus ): momenteel is de HomePod mini de enige Thread Router op de markt dat kan samenwerken met de devices van Eve en Nanoleaf. Van mij hoef je de posts absoluut niet terug te zetten, maar persoonlijk vond ik de posts over Nanoleaf beschikbaarheid (dat dus een Thread device is dat met HomePod mini werkt) in de Apple shop en led123.nl van mij en @joenja on-topic. Ik vind de posts van de levertijd van ieder individu een pak minder on-topic, daar is nl een apart forum voor.
[ Voor 7% gewijzigd door cwegh op 17-02-2021 09:02 ]
Levertijden en beschikbaarheid graag in dit topic bespreken: [Apple producten] Levertijden - Deel 9
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hoedje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:18:
[mbr]Levertijden en beschikbaarheid graag in dit topic bespreken: [Apple producten] Levertijden - Deel 9 :)[/]
Discussies over Thread, Eve en Nanoleaf passen beter in een topic in Duurzame Energie & Domotica. Dit topic is meer bedoeld voor discussie over en ervaringen met de HomePod (mini) zelf. Verder discussie hierover kunnen we beter voeren in iOS Feedbackcwegh schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:58:
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Houders zijn aangekomen. Zie foto's. Kwaliteit is goed, maar het is geen "smooth" plastic enkel het voorplaatje. Staat nu in de badkamer, heel snel de kabel erin gestoken dus nog niet optimaal want daardoor kan ik de houder niet volledig tegen het stopcontact duwen omdat de kabel terugduwt.
Edit: Geluid: ik heb reeds een Sonos Play1 hangen tegen muur thv het plafond. Geluid daarvan is beter dan de HomePod mini, ook meer bass. Misschien ligt het aan de akoestiek? Het valt me wel tegen in ieder geval. Die ik op het kook-eiland en in mijn kantoor (als stereo) heb staan, klinken beter.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B3eCWN2VFOuzA4f8kSwBHC2O.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CWpEZ7WcFcJm5gLq9xTmMOYu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c2zYMKlnHnQcTX03ndH5xSYW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dmqnfveyHH0Kjwq7tRG7VfYY.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dEvXVAVyliJtAVohYlCzaFb1.jpg?f=user_large)
Edit: Geluid: ik heb reeds een Sonos Play1 hangen tegen muur thv het plafond. Geluid daarvan is beter dan de HomePod mini, ook meer bass. Misschien ligt het aan de akoestiek? Het valt me wel tegen in ieder geval. Die ik op het kook-eiland en in mijn kantoor (als stereo) heb staan, klinken beter.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B3eCWN2VFOuzA4f8kSwBHC2O.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CWpEZ7WcFcJm5gLq9xTmMOYu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c2zYMKlnHnQcTX03ndH5xSYW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dmqnfveyHH0Kjwq7tRG7VfYY.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dEvXVAVyliJtAVohYlCzaFb1.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S4fAMyAXDbAJltpAn3wvleLj.jpg?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door cwegh op 17-02-2021 13:51 ]
Die van Fnac zijn binnen, had ze maandag besteld, eigenlijk maar 2 nodig *knip*
:strip_exif()/f/image/UTwEUAdOtpDfig4O3zKJmYuS.jpg?f=fotoalbum_large)
Vraag & aanbod mag via https://tweakers.net/aanbod/
:strip_exif()/f/image/UTwEUAdOtpDfig4O3zKJmYuS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 21-02-2021 10:52 ]
Ik sta echt voor een dilemma; ik wil in de keuken een tweede homepod erbij. Ik heb nu één homepod 1.
- Ofwel ik koop een tweede homepod 1 en zet ze beide in de keuken
- Ofwel ik koop twee homepod minis (voor in de keuken) en regel later een tweede homepod 1 erbij, zodat ik in de woonkamer een stereo paar homepods1 heb en in de keuken een stereo paar homepod minis
Ik vermoed dat voor in de keuken. Achtergrond muziek denk ik dan aan. De mini’s voldoende zijn. Ligt natuurlijk ook aan de grootte van de ruimte, de akoestiek e.d.
In een kleine keuken kunnen bijvoorbeeld de grote HomePods te bass heavy klinken. Maar in een grote keuken zullen de mini’s bijvoorbeeld weer te iel, licht klinken.
Dus is moeilijk adviseren zonder de situatie te kennen.
In een kleine keuken kunnen bijvoorbeeld de grote HomePods te bass heavy klinken. Maar in een grote keuken zullen de mini’s bijvoorbeeld weer te iel, licht klinken.
Dus is moeilijk adviseren zonder de situatie te kennen.
[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 21-02-2021 10:52 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 21-02-2021 10:52 ]
Ik vraag me af waarom de Homepod 1 (dus de eerste) echt nergens meer leverbaar is. Iemand idee?
Refresh in maart misschien?smeerbartje schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:57:
Ik vraag me af waarom de Homepod 1 (dus de eerste) echt nergens meer leverbaar is. Iemand idee?
Edit:
Al zie ik dat hij nog steeds binnen 1 werkdag geleverd wordt in Duitsland als je hem bij Apple zelf besteld.
[ Voor 19% gewijzigd door PerfectMo op 21-02-2021 09:13 ]
Daar wil ik er ook nog steeds 1 van hebben maar daarom hou ik Pepper in de gaten. Als hij weer 199,- is haal ik hem, meer vind ik het persoonlijk niet waard.smeerbartje schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:57:
https://nl.pepper.com/search?q=homepod
Kijk op 24-25 februari eens op Ibood, dan is het de hunt.smeerbartje schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:57:
Ik ben ook nog op zoek
Ik kwam naar dit topic eigenlijk voor dezelfde vraag.
De witte Homepod is in Duitsland wel op voorraad (en voor 20,- naar hier) maar dat vind ik net te duur voor waar ik hem wil neerzetten.
200/250 zou ik direct doen, staat er eentje op V&A maar die verkoper reageert niet en op MP alleen een defecte.
TLDR: Dat wordt dus bij Apple kopen
De witte Homepod is in Duitsland wel op voorraad (en voor 20,- naar hier) maar dat vind ik net te duur voor waar ik hem wil neerzetten.
200/250 zou ik direct doen, staat er eentje op V&A maar die verkoper reageert niet en op MP alleen een defecte.
TLDR: Dat wordt dus bij Apple kopen

Voor die prijs heb ik liever 2 homepod mini’s...
Nah ik niet. Heb een grote en een mini maar de mini klinkt toch wel beduidend minder.Mauz1978 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:47:
Voor die prijs heb ik liever 2 homepod mini’s...
Mini is wel fijn voor badkamer, keuken, etc maar in de woonkamer en op de thuis werkplek wil ik wel wat beter geluid hebben.
Dit. Ik vind één Homepod zelfs beter klinken dan twee mini’s in stereo.Donstil schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:42:
[...]
Nah ik niet. Heb een grote en een mini maar de mini klinkt toch wel beduidend minder.
[ Voor 0% gewijzigd door teklop op 10-03-2021 18:44 . Reden: Typo ]
Heb de mini nu ook 2 maanden in bezit, staat op m’n bureau, echter voor primair audio is het geen aanrader. Als achtergrond radio tijdens het werken is het ok. Maar meer dan dat zit er wat mij betreft echt niet in.
Moet zeggen dat Siri, ondanks geen NL, wel heel goed werkt. De microfoons weten het geluid van je stem echt goed te ontvangen, zelfs met muziek aan.
Moet zeggen dat Siri, ondanks geen NL, wel heel goed werkt. De microfoons weten het geluid van je stem echt goed te ontvangen, zelfs met muziek aan.
Jeetje. En ik had net bedacht twee OG HomePods te verkopen omdat ik ze te weinig gebruik... Maar even kijken of de prijzen stijgen door schaarste of juist dalen door obsolete.
Hoop wel dat de Mini lang blijft, is een mooi, betaalbaar ding en met Thread erbij heel handig voor HomeKit.
Hoop wel dat de Mini lang blijft, is een mooi, betaalbaar ding en met Thread erbij heel handig voor HomeKit.
Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9