Gisteren een HomePod, HomePod Mini en een Sonos Beam binnen gehad.
Binnenkort een nieuw huis dus alles even testen om te kijken wat het best bevalt en hoe we het nu gaan inrichten.
Qua geluid het meest tevreden over de Homepod, wel een beetje sterke bass, en moet zeggen dat ik hem veel kleiner vind dan ik had verwacht, de foto's wekken bij mij de indruk dat hij veel groter is en dat geld ook voor de Mini's. Deze zal uiteindelijk op het keuken eiland komen te staan.
Lekker geëxperimenteerd met Siri en ik ben best onder de indruk, engels is voor ons geen probleem,
wij maken geen gebruik van Muziek abonnementen, maar dat hoefde gelukkig de pret niet te drukken.
Hij kan prima overweg met de muziek die op je iPhone staat, het enige wat hij dan niet doet is het commando: speel dit nr of afspeellijst af. Maar, next song, mute, stop, volume "X" procent werkt uitstekend. Ook de set timer for "X" minutes is handig voor in de keuken, bellen en telefoon aannemen werkt verrassend goed, al met al dus best tevreden.
Ik heb een tweedekansje gehaald in de kleur wit maar daar zitten helaas al wat vlekken en verkleuringen op dus deze gaat weer retour. Snap alleen niet echt hoe mensen dat voor elkaar krijgen, waarom zouden ze dat ding aan de zijkanten met hun vieze vingers aanraken of is dat ding echt zo gevoelig voor verkleuring?
Ik wacht even af totdat hij hopelijk weer voor 199,- in de aanbieding is en dan vind ik het zijn geld wel waard.
De HomePod mini ben ik iets minder tevreden over, ik kreeg hem maar niet gekoppeld aan mijn iPhone terwijl de normale HomePod in 2x was gelukt. Uiteindelijk meerdere keren gereset, telefoon van mijn vriendin geprobeerd en echt een uur bezig geweest. Wat blijkt, op één of andere manier lukt het niet omdat ik nog op iOS 13.5 zat (i.v.m. Jailbreak) uiteindelijk een andere iPhone met iOS 14 erbij gepakt en toen lukte het verbinden in 1x.
Heb toen in de Woning app een nieuwe woning aangemaakt en kreeg hem gelijk aan de praat, grappige is, als ik daarna mijzelf toevoeg/uitnodig kan ik hem wel verbinden en gebruiken met mijn andere iPhone op iOS 13.5.
Aangezien ik eerst de HomePod had getest en daarna pas de Mini ging ik ervan uit dat het geluid veel slechter zou zijn, maar ook hier verrast in positieve zin, komt best veel power uit zo'n ding en voor ons dus meer dan genoeg. De bedoeling is dat deze in iedere slaapkamer en de badkamer komen te staan.
Paar kritiekpunten:
- De vaste kabel, had liever een Lightning naar USB-C gezien zodat je ook nog een langere of kortere kabel o.i.d. kon aansluiten.
- Zou ook fijn zijn geweest als hij ook volledig draadloos te gebruiken was
- Helaas niet inzetbaar als Bluetooth Speaker voor al je Mac geluid, denk aan Youtube of Films afspelen.
Tot slot de Sonos Beam, beetje offtopic maar ik wilde hem toch even meenemen in de vergelijking.
Deze kan dus wel beide, geluid van de Mac volledig doorgeven en als de TV uitstaat nog steeds als speaker dienen voor de iPhones. Qua geluid en functionaliteit verder niet echt onder de indruk als ik het vergelijk met de HomePod.
NL spraak besturing met Google Assistent is oké, maar tijdens het instellen hiervan al direct privacy issues. Als ik het namelijk goed wilde benutten moest ik toegang geven tot mijn contacten e.d. en dat vind ik geen prettig gevoel.
Mij inziens dus niet de prijs van 429,- (299,- in de aanbieding) waard.
Qua TV Setup dus nog helemaal uit over hoe we dat qua geluid gaan aanpakken.