Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:25
Nog niet voorgehad, opzet is behoorlijk seamless. Het enige wat ik wel kan meegeven is dat ik soms connectie verlies met HomeKit accessoires via homebridge. Nog geen oorzaak voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:30
@Donstill,

In jouw geval is het blijkbaar de 1ste in dat huis.
Kan dit jou helpen:

Allow remote access and edit permissions for users

"If you set up a home hub, you can manage remote access and edit permissions for people that you invite to control your home. If you don't have a home hub set up, they can only control your accessories while they're at your home, connected to your home Wi-Fi network, and within range of your HomeKit accessories.
To manage remote access and change permissions for a person, invite the person to control your home. Then follow these steps:

Open Home and tap User uploaded file.

Tap the person that you want to edit permissions for.

Set the following access for your user:

Allow Remote Access: Turn on to allow users to control your accessories from any location. Turn off to allow users to only control your accessories while they're at your house.

Allow Editing: Turn on to allow them to add and remove accessories, scenes, and other users.

https://discussions.apple.com/thread/8237079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:36
Ik zou dit eens proberen.

Press the top of HomePod to reset it
If you can’t remove HomePod from the Home app, you can press the top of HomePod to reset it to its factory settings. Here’s how:
Unplug HomePod or unplug the power adapter for HomePod mini, wait 10 seconds, then plug it back in.
Wait 5 seconds, then touch your finger to the top of HomePod and hold it there.
The white spinning light will turn red. Keep your finger down.
Siri will say that your HomePod is about to reset. When you hear three beeps, you can lift your finger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik was er al bang voor. Mail van fnac:
Geachte cliënt,

Bedankt voor het bestellen van HomePod-producten via onze site.

Vanwege een vertraging in de levering van Homepod-producten, kunnen we uw bestelling niet binnen het aangegeven tijdsbestek leveren. We zijn afhankelijk van leveringen van Apple.

Wij vragen u onze oprechte excuses voor dit ongemak te aanvaarden.

We herinneren u eraan dat er op dit artikel geen bankafschrijving is uitgevoerd, aangezien de factuur pas op het moment van verzending wordt uitgegeven.

U wordt per e-mail op de hoogte gebracht van de verzending

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MP3-Junky schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:00:
Ik was er al bang voor. Mail van fnac:

[...]
Hier helaas dezelfde mail. Lang leve Google translate overigens. ;)
Gelukkig betaald met CC en wordt alleen maar als reservering geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronvgs schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:44:
Ik zou dit eens proberen.

Press the top of HomePod to reset it
If you can’t remove HomePod from the Home app, you can press the top of HomePod to reset it to its factory settings. Here’s how:
Unplug HomePod or unplug the power adapter for HomePod mini, wait 10 seconds, then plug it back in.
Wait 5 seconds, then touch your finger to the top of HomePod and hold it there.
The white spinning light will turn red. Keep your finger down.
Siri will say that your HomePod is about to reset. When you hear three beeps, you can lift your finger.
Resetten is geprobeerd maar dat loste het helaas niet op.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex75 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:51:
@Donstill,

In jouw geval is het blijkbaar de 1ste in dat huis.
Kan dit jou helpen:

Allow remote access and edit permissions for users

"If you set up a home hub, you can manage remote access and edit permissions for people that you invite to control your home. If you don't have a home hub set up, they can only control your accessories while they're at your home, connected to your home Wi-Fi network, and within range of your HomeKit accessories.
To manage remote access and change permissions for a person, invite the person to control your home. Then follow these steps:

Open Home and tap User uploaded file.

Tap the person that you want to edit permissions for.

Set the following access for your user:

Allow Remote Access: Turn on to allow users to control your accessories from any location. Turn off to allow users to only control your accessories while they're at your house.

Allow Editing: Turn on to allow them to add and remove accessories, scenes, and other users.

https://discussions.apple.com/thread/8237079
Het is idd de eerste in die woning idd.
Kan mij niet herinneren dat ik dit toen ook gedaan heb maar we gaan het zeker ff proberen

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:36
Die woning? Je hebt Twee woningen dus.
Dat heb ik ook en moest de HomePod een andere naam geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronvgs schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:42:
Die woning? Je hebt Twee woningen dus.
Dat heb ik ook en moest de HomePod een andere naam geven.
Ooh nee pardon. Dit is bij mijn zwagertje.
Bij mij draait alles prima (ik héb zowel een normale als een Mini HomePod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
Hier ook een mail gehad van de Fnac helaas.
Op hun site staat nu 09-01-2021.

Hopelijk kunnen ze eerder leveren aan diegene die eerder hebben besteld.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
*snip* geen V&A op het forum

[ Voor 94% gewijzigd door Daedalus op 12-12-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:29
@alex75 misschien handig om even de kleur te vermelden. Ik heb eventueel wel interesse. Enkel afhalen lukt niet ivm afstand

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier hebben we toch V&A voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@alex75 je hebt PM
@meesje je hebt gelijk. Eigenlijk via vraag en aanbod aanbieden is makkelijker

[ Voor 67% gewijzigd door TheKerremenke op 12-12-2020 13:09 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier een link naar de review over de HomePod Mini die ik zojuist geplaatst heb. Aanvullingen en opmerkingen zijn altijd welkom.

https://tweakers.net/prod...ple-homepod-mini-wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
Fnac.be doet tot maandag 10h 10% korting ook op HomePod Mini's als je een Fnac-kaart hebt (die was met Black Friday 1 EUR te kopen voor die zo slim waren om dat te doen ;-)).

89,5 EUR en gratis levering. Verwachtte levering vanaf 9 januari.

PS: site wil in het Frans zetten anders vind je niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIA9gcpHXdt8KMozdajCB-t8rsw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MfoMpHyNZoJo40APl2s5eJJu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door cwegh op 13-12-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectMo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09-2024
Heb sinds deze week 2 Homepods aan mijn Apple TV 4K hangen. Werk en klinkt super.
Stond echt van het geluid te kijken.

Zou tof zijn om de Mini's als rears te kunnen gaan gebruiken.

Denken jullie dat dit iets is waar ze aan werken of zien jullie Apple eerder nog een Homepod soundbar uitbrengen?
Dit zou helemaal geen gekke zet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Gezien het tempo tot nog toe denk ik niet dat ze een hele familie van luidsprekers gaan maken. Ik zou ook graag een soundbar willen maar zie het niet zo snel gebeuren.

Ik zie de HomePod Mini (net als de Apple TV) als een trojaans paard voor Apple. Een stuk lagere marge, ook door de langere verwachte levensduur, maar wel een goede manier om mensen in het services ecosysteem te vangen: TV+, Music, Arcade, HomeKit, Siri. Als je daar eenmaal diep inzit kom je er niet snel meer uit en ga je ook voor de verstokte Android gebruikers in huis een iPhone kopen en dat is waar ze de winst maken.

Ik verwacht meer van nieuwe software capaciteiten (kleine moeite om de Mini geschikt te maken als ondersteunende/surround speakers inderdaad) en upgrades. Denk aan een Apple TV met snelle chips voor gaming en eARC. Dan kun je ook audio van alle andere bronnen op je TV via de Apple TV en je HomePods in Atmos je kamer in krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 11-09 23:10
Ben erg benieuwd wanneer de Fnac nu kan gaan uitleveren... Als ik nu kijk op de site gaat dit pas in januari zijn..., het zij zo.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Denk ook dat het januari word.

Ik zag ook dat mijn reservering op de creditcard is vervallen (>20 dagen). Ik hoop niet dat dat negatieve gevolgen heeft voor de levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Vanaf iOS 14.4 zal Handoff via de U1 chip ook worden ondersteunt. 9to5Mac heeft hier een videoclip over gemaakt. https://youtu.be/QajuVCn_q_c

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
@Donstil,

Is het nog gelukt met de HomePod bij jouw zwagertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Certh
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-09 20:59
Is er iets bekend of HomePod in de (nabije) toekomst ook Nederlands zal ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 02-09 08:35
Certh schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:27:
Is er iets bekend of HomePod in de (nabije) toekomst ook Nederlands zal ondersteunen?
Wacht, ik pak even mijn glazen bol erbij…

Nee dus. Dat is ook de reden dat hij niet in Nederland verkrijgbaar is.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Certh
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-09 20:59
Serena schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:30:
[...]

Wacht, ik pak even mijn glazen bol erbij…

Nee dus. Dat is ook de reden dat hij niet in Nederland verkrijgbaar is.
Sorry he, dat ik niet up to date ben met wat er al wel en niet bekend is over de HomePod. Was enkel een vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Certh schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:32:
[...]

Sorry he, dat ik niet up to date ben met wat er al wel en niet bekend is over de HomePod. Was enkel een vraag.
Als je even door het topic had gebladerd had je gezien dat die vraag al heel vaak gesteld is en zeker ook beantwoord is. Hier op Tweakers wordt verwacht dat je zelf een beetje research doet voordat je klakkeloos een vraag stelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:09
Serena schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:58:
[...]

Als je even door het topic had gebladerd had je gezien dat die vraag al heel vaak gesteld is en zeker ook beantwoord is. Hier op Tweakers wordt verwacht dat je zelf een beetje research doet voordat je klakkeloos een vraag stelt.
Rustâââââââââg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Is het meer mensen opgevallen dat sinds de laatste iOS update iOS apparaten automatisch verbinden met HomePod's die in de buurt zijn en muziek afspelen? Dit gebeurd zowel op mijn iPad als iPhone en ik vind het eigenlijk best vervelend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alex75 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:22:
@Donstil,

Is het nog gelukt met de HomePod bij jouw zwagertje?
Hee wat gek. Ik heb hier geen notificatie van gehad.

Maar gelukt idd. Hij had een KPN WiFi mesh netwerk bij zijn glasvezel gehad. Daar bleek het in te zitten, dat is de deur uit en met goed wifi spul werkte het in 1x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Certh schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:27:
Helaas niet maar verwacht dat ook niet echt snel.
Siri in het Nederlands lijkt voor Apple geen prioriteit te hebben, zowel in functies als HomePod lopen wij helaas enorm achter.

Na (bijna) drie jaar nog steeds geen normale HomePod hier. Dus heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AagjeT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08-2024
Dylan93 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:12:
Is het meer mensen opgevallen dat sinds de laatste iOS update iOS apparaten automatisch verbinden met HomePod's die in de buurt zijn en muziek afspelen? Dit gebeurd zowel op mijn iPad als iPhone en ik vind het eigenlijk best vervelend...
Ja hier heb ik dat ook al een keer meegemaakt, op mijn iPhone, niet op iPad. De eerste keer was afgelopen zaterdagmiddag. Hij ging uit zichzelf ambient music afspelen op mijn beide HomePods beneden. Ik was verbaasd en bedacht dat die technici van  waarschijnlijk bezig waren met wat achtergrond updates.

De 2e keer was afgelopen zondagmiddag. Ik kreeg een melding dat ie dit ging doen, met de zelfde ambient music, het uploadrondje ging lopen, maar vervolgens gebeurde er niets meer. Er geen ook niets van muziek spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
AagjeT schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:20:
[...]

Ja hier heb ik dat ook al een keer meegemaakt, op mijn iPhone, niet op iPad. De eerste keer was afgelopen zaterdagmiddag. Hij ging uit zichzelf ambient music afspelen op mijn beide HomePods beneden. Ik was verbaasd en bedacht dat die technici van  waarschijnlijk bezig waren met wat achtergrond updates.

De 2e keer was afgelopen zondagmiddag. Ik kreeg een melding dat ie dit ging doen, met de zelfde ambient music, het uploadrondje ging lopen, maar vervolgens gebeurde er niets meer. Er geen ook niets van muziek spelen.
Als ik het goed begrijp heb jij HomePods die uit zichzelf muziek gaan afspelen :P ?

Dat is niet wat ik ervaar, ik bedoelde dat als ik gewoon muziek via de HomePod afspeel dat een iOS apparaat in de buurt van de HomePod dan automatisch verbind met de HomePod en b.v. op het lockscreen de media player laat zien waar ook te zien is dat ie verbonden is met de HomePod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertG
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 10:32
Dylan93 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:12:
Dat kun je uitzetten, onder instellingen, AirPlay en Handoff, het vonkje uitzetten bij ‘Zet over naar homepod’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AagjeT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08-2024
Dylan93 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:32:
[...]

Als ik het goed begrijp heb jij HomePods die uit zichzelf muziek gaan afspelen :P ?

Dat is niet wat ik ervaar, ik bedoelde dat als ik gewoon muziek via de HomePod afspeel dat een iOS apparaat in de buurt van de HomePod dan automatisch verbind met de HomePod en b.v. op het lockscreen de media player laat zien waar ook te zien is dat ie verbonden is met de HomePod.
Wat jij beschrijft heb ik niet nee. Dat schuifje waar iemand het over had, staat bij mij uit. Bij jou ook inmiddels?

Ik dacht dat je bedoelde dat er spontaan muziek op de HomePod werd afgespeeld ;) 8)7 Gebeurde vanmorgen bij mij weer. De HomePod speel mijn geprogrammeerde wekkersignaal ⏰ af en vlak erna komt de muziek. Volgens mij wordt er nog van alles op de achtergrond door Apple ingeregeld. Mooi spul allemaal, maar te weinig tijd om er optimaal van te genieten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
Iemand ervaringen met bestellen op Gravis.de?

https://www.gravis.de/Kat...echer-space-grau/p/140825

Ik wil een homepod mini aanschaffen voornamelijk als woning hub...

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
hk12nl schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:12:
Iemand ervaringen met bestellen op Gravis.de?

https://www.gravis.de/Kat...echer-space-grau/p/140825

Ik wil een homepod mini aanschaffen voornamelijk als woning hub...
Ervaringen genoeg te vinden mbt HomePod mini en Gravis.de. Even zoeken op Gravis.

Hier ging het via Gravis.de in ieder geval vrij snel. Sneller als Megekko die telkens blijven uit stellen. Pas een maand ofzo. 8)7

Maar houd wel maar rekening met een levertijd van enkele weken/maanden. Aangezien die zo goed als overal uitverkocht is. Online dan..

[ Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 23-12-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
TheKerremenke schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:43:
[...]

Ervaringen genoeg te vinden mbt HomePod mini en Gravis.de. Even zoeken op Gravis.

Hier ging het via Gravis.de in ieder geval vrij snel. Sneller als Megekko die telkens blijven uit stellen. Pas een maand ofzo. 8)7

Maar houd wel maar rekening met een levertijd van enkele weken/maanden. Aangezien die zo goed als overal uitverkocht is. Online dan..
Ja je hebt gelijk, ik heb helemaal niet gezocht. Dat realiseer ik mij nu ook pas 8)7 . Excuus.

Ja dat zag ik. Dus ik ga het even in de gaten houden. Het heeft nog geen haast. Naast het feit dat ik hem graag wil hebben natuurlijk. Bij Gravis geven ze nu aan der er pas vanaf eind januari weer voorraad verwacht wordt. Ik denk dat ik ook even wacht met bestellen tot er voorraad is.

©2004

• Dylan93
EvertG schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:42:
[...]

Dat kun je uitzetten, onder instellingen, AirPlay en Handoff, het vonkje uitzetten bij ‘Zet over naar homepod’
Dat lijkt mij de bekende functie die muziek 'handoffd' naar de HomePod als je al muziek aan het afspelen bent op je iOS apparaat. Wat ik bedoel is het volgende scenario:

1. iOS apparaat speelt zelf geen muziek af
2. HomePod speelt muziek af
3. iOS apparaat komt in de buurt van de HomePod
4. iOS apparaat verbind met de HomePod en laat de media controls zien op het lockscreen

Dit gebeurd sinds de laatste iOS/HomePod versie, ik heb dit niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Beste Tweakers :)

Ik will graag een HomePod Mini gaan bestellen. Maar klopt het dat hij niet Nederlands is? Wel Engels gewoon toch?

En waar kan ik hem het best bestellen?

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Klopt, geen ondersteuning voor Nederlands. In principe alleen ondersteuning voor talen waar hij verkocht wordt (zoals de VS/VK). Detail: wil je hem met meerdere gebruikers gebruiken (dus dat hij gebruikers herkent ipv. ‘dom’ alle commando’s uitvoeren), dan moet wel de taal op je iOS-device dezelfde taal als op de HomePod zijn!

Ik ben ook niet zo bekend met de buitenlandse webshops, maar blijkbaar zijn het Franse Fnac en het Duitse Gravis opties. Let op, de levertijden zijn nu vrij lang (minimaal een paar weken).

[ Voor 7% gewijzigd door Keypunchie op 28-12-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maart1992 schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:17:
Beste Tweakers :)

Ik will graag een HomePod Mini gaan bestellen. Maar klopt het dat hij niet Nederlands is? Wel Engels gewoon toch?

En waar kan ik hem het best bestellen?

Alvast bedankt :D
Yup dat klopt, de Honepods ondersteunen op dit moment geen Nederlands en of dat snel gaat komen is maar de vraag, want de originele HomePod doet dat na 3 jaar ook nog steeds niet.

Bestellen kan bij bovengenoemde of rechtstreeks bij Apple als je iets van een buitenlands adres en/of dienst hebt. Zoals bijvoorbeeld Huifkar.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 28-12-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wanneer hebben jullie de homepod mini besteld bij gravis?
Ik op 10 november en kreeg op 18 november te horen dat het nog tot 3 maanden kan duren.

Het begint op een scam te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
Check mijn opmerking op dit artikel, hoeft echt geen slecht nieuws te zijn: cwegh in 'nieuws: Analist: Apple is gestopt met ontwikkeling nieuwe HomePod-m...

Er is nog genoeg werk met de bestaande HomePods die hardware technisch prima zijn. Extra toestellen op de markt brengen die behoorlijk gesauteerd is, heeft weinig zin (volgens de het artikel dan toch). Met de mini hebben ze een entrypoint device (de Google Nest mini is echter prijs-technisch een pak beter maar dat kan je geen speaker noemen). Daarop gaan ze nu verder bouwen lijkt me.

[ Voor 32% gewijzigd door cwegh op 28-12-2020 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@cwegh Dat denk ik ook. Ze hebben nu een kleine line up. HomePod (grote) en HomePod Mini. Dat voldoet momenteel.

Ze kunnen zich nu inderdaad beter gaan richten op de software ondersteuning hiervan. Meerdere talen (Belgisch, Nederlands en vele andere talen), thread ondersteuning (komt nu pas beetje op gang met Eve, maar heeft gigantisch veel potentieel), productie op orde krijgen. (levertijd van meer als een maand!)

Speculerend
Vooral U1 ondersteuning, dat de muziek je automatisch volgt door de woning heen. Als in je Apple Watch of iPhone in een bepaalde ruimte, dan daar de muziek op de HomePod (mini) afspelen zou zeer sterk kunnen zijn.

Ik vind het nu al interessant om de HomePod te koppelen met mijn surround systeem, via de Apple TV. Dat gaat gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TheKerremenke schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:55:
@cwegh Dat denk ik ook. Ze hebben nu een kleine line up. HomePod (grote) en HomePod Mini. Dat voldoet momenteel.

Ze kunnen zich nu inderdaad beter gaan richten op de software ondersteuning hiervan. Meerdere talen (Belgisch, Nederlands en vele andere talen), thread ondersteuning (komt nu pas beetje op gang met Eve, maar heeft gigantisch veel potentieel), productie op orde krijgen. (levertijd van meer als een maand!)

Vooral thread ondersteuning, dat de muziek je automatisch volgt door de woning heen. Als in je Apple Watch of iPhone in een bepaalde ruimte, dan daar de muziek op de HomePod (mini) afspelen zou zeer sterk kunnen zijn.

Ik vind het nu al interessant om de HomePod te koppelen met mijn surround systeem, via de Apple TV. Dat gaat gewoon prima.
Volgen? Alsjeblieft niet, gewoon afspelen waar ik dat wil.
Ik zou het veel fijner vinden als ze Siri toe gaan voegen aan andere goede geluidssystemen zoals Sonos.

En inderdaad, levertijd is wel een dingetje. Ik wil wel graag een wallet, maar gezien het feit dat ik nog steeds moet wachten geeft nogal een domper en maakt dat ik niet bestel.
Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn vind ik de laatste tijd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Serena Met natuurlijk de mogelijkheid om die “volg modus” uit te kunnen zetten. Net zoals je Handoff of het automatisch wisselen tussen iOS devices ook uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TheKerremenke schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:26:
@Serena Met natuurlijk de mogelijkheid om die “volg modus” uit te kunnen zetten. Net zoals je Handoff of het automatisch wisselen tussen iOS devices ook uit kunt zetten.
Hahaha, wel zo fijn inderdaad…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:21:
[...]

Volgen? Alsjeblieft niet, gewoon afspelen waar ik dat wil.
Ik zou het veel fijner vinden als ze Siri toe gaan voegen aan andere goede geluidssystemen zoals Sonos.

En inderdaad, levertijd is wel een dingetje. Ik wil wel graag een wallet, maar gezien het feit dat ik nog steeds moet wachten geeft nogal een domper en maakt dat ik niet bestel.
Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn vind ik de laatste tijd…
Een wallet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
Ik gok een MagSafe wallet voor op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
Ik vond dit wel een leuke review, niet voor de audiofiel maar short en sweet en de reviewer wind er niet teveel doekjes rond: YouTube: BEST SOUND! HomePod Mini vs Amazon Echo & Google Nest!

HomePod mini vs Amazon Echo Dot vs Google Nest mini

Daarna de grotere smart speakers vs de HomePod mini (je kan het resultaat al raden uiteraard ;-))

HomePod mini vs Amazon Echo vs Google Nest Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:09:
[...]

Ik gok een MagSafe wallet voor op de iPhone.
Thanks! Ik zat aan HomePod/HomeKit producten te denken. Ik dacht al van wat heb ik nu gemist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:55:

Vooral thread ondersteuning, dat de muziek je automatisch volgt door de woning heen. Als in je Apple Watch of iPhone in een bepaalde ruimte, dan daar de muziek op de HomePod (mini) afspelen zou zeer sterk kunnen zijn.

Ze maken beide gebruik van de U1 chip, maar thread en location tracking staan toch los van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
meesje schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:45:
[...]

Ze maken beide gebruik van de U1 chip, maar thread en location tracking staan toch los van elkaar?
Het is een kleine stap om van handoff via thread (heeft hier geen invloed op, enkel de U1 chip) de U1 chip zoals het in 14.4 geactiveerd zal zijn. De grote HomePod heeft echter geen U1 chip. Dus die ondersteuning zal lastiger zijn. Tenzij ze een HomePod 2 uitbrengen die dit wel heeft.

Voor stellen dat dit ook op grotere afstand zou kunnen. (Ipv enkele cm’s/dm’s in meters) Waardoor locatie tracking indoor mogelijk zou zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 29-12-2020 07:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Dat ding voor achter op je iPhone.
Was vandaag weer eens mijn beurs vergeten op het werk. Zit ook mijn toegangspas in. Telefoon vergeet ik NOOIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:51:
[...]

Het is een kleine stap om van handoff via thread en de U1 chip zoals het in 14.4 geactiveerd zal zijn. De grote HomePod heeft echter geen U1 chip. Dus die ondersteuning zal lastiger zijn. Tenzij ze een HomePod 2 uitbrengen die dit wel heeft.

Voor stellen dat dit ook op grotere afstand zou kunnen. (Ipv enkele cm’s/dm’s in meters) Waardoor locatie tracking indoor mogelijk zou zijn.
Ik had nooit gedacht aan thread bij location tracking, maar wel aan de U1 chip in de Mini. Dus iets van in elke kamer een Mini en als je dan (met Apple Watch om of iPhone op zak) de kamer binnen komt of op x afstand van de Mini staat er een automation start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
meesje schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:52:
[...]

Ik had nooit gedacht aan thread bij location tracking, maar wel aan de U1 chip in de Mini. Dus iets van in elke kamer een Mini en als je dan (met Apple Watch om of iPhone op zak) de kamer binnen komt of op x afstand van de Mini staat er een automation start.
Zo ongeveer. Mits ik enkele bekende HomeKit podcasters/YouTubers mag geloven. Maar dit is allemaal speculatie. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:01:
[...]

Zo ongeveer. Mits ik enkele bekende HomeKit podcasters/YouTubers mag geloven. Maar dit is allemaal speculatie. >:)
Terugkomend op mijn voorbeeld, je hebt dan toch helemaal geen Thread bij nodig? Ik zie de relatie met thread niet, wel tussen U1 en location tracking,
Thread zie ik als een communicatie kanaal als bv zigbee. Als de nieuwe Hue Bluetooth lampen geschikt zouden zijn voor Thread, dan zouden ze bv samen met de Eve stekkers en een Mini een netwerk kunnen vormen zonder gebruik te maken van een Hue bridge.
Het nog gekker makend ;) : met een Nest Hub Max zou je dan de Eve stekkers moeten kunnen bedienen, want deze Hub is compatible met Thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Klopt helemaal. Was even in de war met alle nieuwe protocollen in de HomePod mini. 8)7 Inderdaad alleen de U1 chip die hiervoor nodig is. Heeft Thread geen invloed op.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 28-12-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madcat schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:52:
Wanneer hebben jullie de homepod mini besteld bij gravis?
Ik op 10 november en kreeg op 18 november te horen dat het nog tot 3 maanden kan duren.

Het begint op een scam te lijken.
Nou ja Scam. Gravis is niet zomaar een winkeltje. Alleen als ze geen voorraad krijgen vanuit Apple kunnen ze niet echt wat voor je doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:32:
[...]

Dat ding voor achter op je iPhone.
Was vandaag weer eens mijn beurs vergeten op het werk. Zit ook mijn toegangspas in. Telefoon vergeet ik NOOIT!
Die wallet hat je wel al 15x kunnen hebben.
Zowel via Apple als via bijvoorbeeld CoolBlue, als je die nu nog niet hebt dan is dat vooral je eigen schuld ;)

Ik heb hem overigens precies om dezelfde reden. Alleen zal je een geheimpje vertellen, ipv het vergeten van mijn portemonnee vergeet ik nu mijn wallet. Dus eigenlijk is er niets veranderd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen dat ik verder wel blij ben met de HomePod mini in mijn badkamer, daar komt dat geforceerde Siri toch wat beter tot zijn recht (volume up, next song) omdat hij niet altijd aangeraakt kan worden.

Ik denk er nu zelfs aan om de mini te verkopen en daar ook een HomePod (niet mini dus) neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Ik overweeg om de Google Nest mini te vervangen door een HomePod mini. Alleen heb ik nog geen oplossing gevonden voor de "goedemorgen" routine bij Google. Dus eigenlijk het luisteren van het NOS Journaal en Radio Rijnmond nieuws want de rest gebruik ik niet.

Zijn daar mogelijkheden voor? Bijvoorbeeld via 'Siri Shortcuts' of kan ik wat via Homeassistant of dergelijke in elkaar draaien? Zag al via twitter deze opdracht voorbij komen maar die werkt niet meer.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwegh
Je kan een Siri shortcut maken op iPhone of iPad die een radiostation afspeelt op specifieke of meerdere HomePods. Die kan je dan in de “goodmorning” routine of dergelijke steken of rechtstreeks met een voice commando opstarten of met een knop op je homescreen.

Hier wat screenshots om een beetje een indruk te krijgen. Maar je kan er echte alle kanten mee uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD4FgdZWShJlpQTdz4PdH_Ba5K0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w2FKsbpRHIh1lEYjrj9e6cv7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C135HIP0WhVsDilrdsTLUQiJ4U4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hLzWeG3uGPkypO3ftUePgdto.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BF2dg-nZ2SKNUfP4NBrLBXyCbWQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kACsneixvHapE7WtLvNiKKwp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@cwegh @jvanderkroon Klopt helemaal met Siri shortcuts kun je helemaal wild gaan kwa mogelijkheden.

Hier een Siri shortcut, die via de Homey de Logitech Harmony bedient. Die start de scène Apple radio. Dit schakelt de tv, receiver en de Apple TV aan. Vervolgens komt de Apple TV uit sluimer modus, start de Music app op de Apple TV op, gaat naar NPO Radio 2 en start de remote app op de iPhone. Zodat ik direct het volume kan bedienen en/of de Apple TV zelf. Ideaal al zeg ik het zelf.

Andere variant start de beamer op, laat het projectie scherm zakken, dimt de lampen, zet de receiver en Apple TV. Als ik deze uit zet, gaat alles weer netjes uit, het scherm automatisch omhoog, de lampen weer rustig aan. Deze laatste kan ik eveneens via HomeKit bedienen, dus niet enkel als Siri shortcut. :*)

Maar we dwalen een beetje af. ;) Er is een apart Siri Shortcuts topic hiervoor. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1877701

[ Voor 32% gewijzigd door TheKerremenke op 29-12-2020 13:07 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanderkroon
@cwegh @TheKerremenke je kan dus radio afspelen maar dan heb je nog niet het journaal te pakken. Ga nog wel even inspecteren welke url’s Google benadert en kijken of daar wat mee te automatiseren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
NOS Vodcast Dagjournaals zijn ook beschikbaar als Apple podcasts: https://podcasts.apple.co...-dagjournaals/id292051225

Geeft misschien wat meer opties?

[ Voor 7% gewijzigd door cwegh op 29-12-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Hi, ik heb een vraag over de homepod i.c.m. Ziggo GO TV app.

Ik heb een Samsung Smart TV + Apple TV 4K + Apple Homepod.

Normaal kijk ik naar TV zonder een app te gebruiken. Nu heb ik vandaag de Homepod bij de TV geplaatst en als ik naar een film kijk op Netflix, Disney+ heb ik een prima geluid. Kijk ik echter via de Ziggo TV Go app of NPO dan klinkt het geluid blikkerig en een beetje stotterig.

Mijn vraag is dus of anderen deze ervaring ook hebben en of iemand weet of hier iets aan te doen is.

Volgens mij kan ik niet via de settings van de Smart TV de audio output op homepod zetten.

[ Voor 1% gewijzigd door wimbre op 29-12-2020 16:18 . Reden: Correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:22
cwegh schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:02:
Je kan een Siri shortcut maken op iPhone of iPad die een radiostation afspeelt op specifieke of meerdere HomePods. Die kan je dan in de “goodmorning” routine of dergelijke steken of rechtstreeks met een voice commando opstarten of met een knop op je homescreen.

Hier wat screenshots om een beetje een indruk te krijgen. Maar je kan er echte alle kanten mee uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt het dat je hier wel een actief Apple Music abonnement voor nodig hebt? Ik probeer het namelijk exact op deze manier in te stellen, maar wanneer ik audio kies geeft 'ie de melding dat Apple Music nodig is, ik kan dus niet via TuneIn een radiostation kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimbre schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:34:
Hi, ik heb een vraag over de homepod i.c.m. Ziggo GO TV app.

Ik heb een Samsung Smart TV + Apple TV 4K + Apple Homepod.

Normaal kijk ik naar TV zonder een app te gebruiken. Nu heb ik vandaag de Homepod bij de TV geplaatst en als ik naar een film kijk op Netflix, Disney+ heb ik een prima geluid. Kijk ik echter via de Ziggo TV Go app of NPO dan klinkt het geluid blikkerig en een beetje stotterig.

Mijn vraag is dus of anderen deze ervaring ook hebben en of iemand weet of hier iets aan te doen is.

Volgens mij kan ik niet via de settings van de Smart TV de audio output op homepod zetten.
Draai je die apps op de AppleTV? Want dan staat je TV er los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Donstil schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:48:
[...]

Draai je die apps op de AppleTV? Want dan staat je TV er los van.
Ja die apps draaien via mijn Apple TV. Mijn TV settings staan daar inderdaad los van maar ik stelde die vraag voor het geval dat er geen oplossing zou zijn voor mijn audioprobleem.

Mijn Samsung Smart TV heeft erg weinig volume en daarom probeer ik mijn Homepod te gebruiken om dit op te lossen. Voor Netflix etc. is dit gelukt (uitstekend geluid) maar voor die apps niet. Als het mogelijk zou zijn om mijn Homepod ook te kunnen gebruiken voor het TV kijken via de Smart TV heb ik die apps niet nodig.

Maar voor zover ik weet kan dat laatste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Herax10NL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:11:
[...]

Klopt het dat je hier wel een actief Apple Music abonnement voor nodig hebt? Ik probeer het namelijk exact op deze manier in te stellen, maar wanneer ik audio kies geeft 'ie de melding dat Apple Music nodig is, ik kan dus niet via TuneIn een radiostation kiezen.
Ja dat klopt helaas. Momenteel is er geen andere mogelijkheid, zover ik weet. Terwijl als je dan de radio via Apple Music afspeelt, de HomePod/Apple TV via Apple Music een TuneIn stream pakt.... 8)7 Dus dat is erg dubbelop zoals het momenteel ingericht is. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WovGAWW3iV-6GGxr8rtXBUdv9bU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MxDGxkzoe1g8v9VYsHbEcoJW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 29-12-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@wimbre Je kunt een HomePod enkel met een Apple TV koppelen. Samsung, Sony, Philips tv’s kun je helaas geen HomePod mee koppelen.

Wat betreft het geluid van de NPO of Ziggo Go app op de Apple TV vermoed ik dat het probleem bij deze apps zelf ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Keypunchie schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:23: dan moet wel de taal op je iOS-device dezelfde taal als op de HomePod zijn!
Siri taal, niet iOS-device taal? Mijn iPhone staat in het Nederlands, maar Siri in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@Wim Leers https://support.apple.com/en-us/HT204753

Ik denk dat je gelijk hebt: Siri-taal. Mijn device-taal stond al op Engels, toevalligerwijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvanderkroon
bedankt voor het meedenken hier. Heb de source van nos journaal gevonden moet nu alleen wanneer ik de HomePod in huis heb even kijken hoe ik dit kan koppelen aan een spraakopdracht. Kan dat alleen via shortcuts of moet dat via de woning app?

Rijnmond nieuws ook wel kunnen vinden trouwens maar is een cloudfront.net url die gok ik gecached is voor 1 specifiek journaal. Zag via mitmweb geen directe link naar rijnmond voorbij komen.

—— edit
De Rijnmond url bevat ook telkens het laatste journaal dus die kan ook mooi in de Siri shortcut

[ Voor 8% gewijzigd door jvanderkroon op 30-12-2020 10:27 . Reden: Rijnmond opmerking toegevoegd ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheKerremenke
@jvanderkroon Dat kan enkel via Shortcuts.

Ik heb hem nu even zo gemaakt. Heel erg bedankt voor de link. 👍🏽
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3rAHVsCuk9_sYvuumxPU6-2ysY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IxE1UHtB0pVOw8jCVmZ4xw46.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 115% gewijzigd door TheKerremenke op 29-12-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:06
Helden! Ik zocht nu precies zo’n zelfde shortcut door een toekomstige wissel van Google Home naar HomePod. Thanks.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
TheKerremenke schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:18:
@jvanderkroon Dat kan enkel via Shortcuts.

Ik heb hem nu even zo gemaakt. Heel erg bedankt voor de link. 👍🏽
[Afbeelding]
Bizar gedrag hier met deze shortcut (ik heb het Radio News genoemd). Als je het gewoon start werkt het afspelen op de HomePod, echter als ik het wil starten met een voice-command (Hey Siri, start Radio News) dan reageert de HomePod echter start het afspelen op de iPhone en loopt Siri tegen problemen aan. Daarnaast kan ik het afspelen ook niet stoppen op de iPhone 8)7 . Interessant gedrag ;-)

Edit: dit werkt wel met een andere shortcut voor het afspelen van een radio station.

[ Voor 4% gewijzigd door cwegh op 30-12-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
Herax10NL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:11:
[...]

Ik heb toevallig nog de 3 maanden trial lopen om te kijken of Apple Music een goed alternatief is voor Spotify (wat het is voor mijn gebruik) maar ik dacht dat radiostations altijd "gratis" waren in Apple Music. Maar ik kan me wel inbeelden dat Siri niet zo slim is om dat onderscheid te maken. Goed om te weten dat jij hier tegenaan gelopen bent, want mijn trial loopt einde januari af ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
cwegh schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:09:
[...]

Bizar gedrag hier met deze shortcut (ik heb het Radio News genoemd). Als je het gewoon start werkt het afspelen op de HomePod, echter als ik het wil starten met een voice-command (Hey Siri, start Radio News) dan reageert de HomePod echter start het afspelen op de iPhone en loopt Siri tegen problemen aan. Daarnaast kan ik het afspelen ook niet stoppen op de iPhone 8)7 . Interessant gedrag ;-)

Edit: dit werkt wel met een andere shortcut voor het afspelen van een radio station.
Ik loop hier tegen hetzelfde probleem aan. Gewoon starten is geen probleem. Echter via Siri dan krijg ik hier ook een foutmelding. Heel apart.

Heb je een voorbeeld of link naar die andere shortcut? Klinkt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:48:
[...]

Ik loop hier tegen hetzelfde probleem aan. Gewoon starten is geen probleem. Echter via Siri dan krijg ik hier ook een foutmelding. Heel apart.

Ik heb dan wel geen HomePod, maar wel even getest met mijn AirPort Express (airplay2). Handmatig opstarten zorgt er inderdaad voor dat het journaal wordt afgespeeld. Maar via Siri wordt het alleen op de iPad of iPhone afgespeeld.
Dit is denk ik verder geen HomePod dingetje meer, maar een algemeen shortcut issue en kunnen we eindelijk dat topic weer wat actiever maken. :)
@cwegh Het stoppen lukt mij alleen door Siri weer aan te roepen.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 30-12-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
meesje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:20:
[...]

Ik heb dan wel geen HomePod, maar wel even getest met mijn AirPort Express (airplay2). Handmatig opstarten zorgt er inderdaad voor dat het journaal wordt afgespeeld. Maar via Siri wordt het alleen op de iPad of iPhone afgespeeld.
Dit is denk ik verder geen HomePod dingetje meer, maar een algemeen shortcut issue en kunnen we eindelijk dat topic weer wat actiever maken. :)
@cwegh Het stoppen lukt mij alleen door Siri weer aan te roepen.
@meesje Thanks, tegen Siri stop zeggen werkt inderdaad ;-) Lijkt me inderdaad een shortcut probleem dus niets om hier te bespreken. Waar kan je dat topic actiever maken?

Had graag in mijn routine het nieuws toegevoegd. Nu opgelost met een aparte shortcut die ik aanroep, maar wil liever alles met 1 commando via "good morning": lichten aan > nieuws starten op HomePod > nieuws klaar, starten favoriete radiostation.

Nu is het wel zo dat het laatste nieuws bulletin dat ik beluister (VRT NWS) beschikbaar is als Tunein radio station dus die kan ik gebruiken om het radio station te starten met het Home commando (net zoals mijn favoriete radiostation) maar de shortcut hopt gewoon door de routine uiteraard en wacht niet tot het bulletin is afgelopen. Je kan een wacht functie toevoegen maar ja, dat bulletin is niet altijd even lang. Dus dat is geen optie voor mij, dan maar met 3 acties (via knop of voice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
TheKerremenke schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:48:
[...]
Ja hoor, zie de screenshots van mijn vorige post. Ik gebruik Apple Music, mijn radiostation dat ik altijd beluister is beschikbaar via TuneIn. Daar noemt het VRT Studio Brussel. Die kan ik ook starten met het standaard commando "Play radiostation VRT Studio Brussel" maar dat is lang om uit te spreken. Dus nu heb ik een shortcut die "Stu Bru" noemt die ik ook zo kan aanroepen. Heb het nu op "The Radio" gezet en dat werkt ook ;-)

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:53
Mijn homepod mini is meerdere keren per dag onbereikbaar.
Geen internet verbinding. Terwijl hij 3 meter van een wifi extender staat.

In dezelfde kamer op 7 meter van de wifi extender staat de normale Homepod, deze heeft nooit last van onbereikbaarheid.

In een andere kamer staat ook een Homepod mini, en deze werkt perfect.
Ik heb ze beiden van kamer verwisseld , maar hetzelfde resultaat met die ene mini.

Ik heb de Homepod mini al enkele keren gereset , verwijderd uit de woning en terug toegevoegd of 10 sec de stekker uit trekken. Dan werkt hij weer een tijdje (uurtje of enkele uren), daarna moet ik terug de stekker even eruit trekken. Als ik via de macmini of macbook of iphone geluid wil afspelen dan komt erop dat de homepod mini niet bereikbaar is.
Ik heb nu een voorlopige oplossing gevonden: een smart stekker met homekit ondersteuning waar ik de stekker van de homepod mini insteek. Als hij dan weer nbiet bereikbaar is kan ik via de woning app even de stekker uit zetten en weer aanzetten.

Heeft hier nog iemand last van? Ik heb op enkele forums gelezen dat er toch nog mensen zijn met hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Azmodann Klinkt als een defect. Ik zou hem terug sturen voor reparatie. Ondanks dat dat waarschijnlijk lang gaat duren.

@cwegh Het shortcuts topic kun je hier vinden: [Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 15:20
Azmodann schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:49:
Heeft hier nog iemand last van? Ik heb op enkele forums gelezen dat er toch nog mensen zijn met hetzelfde probleem.
Ik heb identiek hetzelfde probleem. Twee gekocht en steeds dezelfde die na een tijd offline is. Een herstart lost inderdaad het probleem op.
Heb hem nu ook gereset en terug toegevoegd en op het ogeblik werkt hij terug. We wachten af... Anders retour wanneer ze weer op voorraad zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Er is net eindelijk een betaling afgeschreven van FNAC. En de verzendpagina staat nu dat ie in afwachting is van de bezorgdienst volgens mij (waar eerst stond dat er gewacht werd op de leverancier). Dus er lijkt eindelijk wat schot in de zaak te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
Bij mij ook. Zwarte en witte op 26 november besteld bij FNAC, de witte 10 december geleverd en de zwarte volgt zo te zien dan later deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:19
Ik had net ook mail van Fnac dat ie eraan komt :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Doen ze beter als Megekko. Daar wordt die meermaals per week uitgesteld. 😭 Stuur dan geen mail denk ik dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
AirTags gerucht in 2021 die samenwerkt met de U1 chip (die ook in de HomePod mini en vanaf iPhone 11 zit).

nieuws: Kuo: Apple onthult in 2021 AirTags en augmentedreality-apparaat
AirTags kunnen aan objecten bevestigd worden, waarna ze deze kunnen opsporen via een Apple-apparaat. De apparaten zouden hiervoor compatibel zijn met Apples ultrawidebandchips en bediend worden via de Find My-app voor iOS-apparaten.
Benieuwd hoe dit in de praktijk gaat eruit zien. AirTags op de afstandbediening en autosleutels :) Vraag me wel af hoe ver die U1 chip de afstand kan bepalen, het kan op cm's maar hoe ver van bvb de HomePod mini, is dat meters? En is dat dan sferisch of ook richting? En wordt je huis dan "uitgeplot" bvb door een plan up te loaden? Mss in combinatie met AR cfr. het artikel? Huis met iPhone uitplotten of iets dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Laatst online: 02:55
Fnac heeft mijn bestelling ook vandaag verzonden *O*
2x Apple HomePod mini Space Grey :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
iMode schreef op Monday 4 January 2021 @ 22:37:
Fnac heeft mijn bestelling ook vandaag verzonden *O*
2x Apple HomePod mini Space Grey :9
Fnac België of Frankrijk? Die van mij nog steeds niet :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Laatst online: 02:55
JackSparrow schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:40:
[...]

Fnac België of Frankrijk? Die van mij nog steeds niet :-(
Frankrijk, op 24-11-20 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
iMode schreef op Monday 4 January 2021 @ 22:41:
[...]

Frankrijk, op 24-11-20 besteld.
Ik op 28-11-20, ook in Frankrijk. Ben heel benieuwd of hij de komende dagen ook verstuurd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
De witte had ik de dag nadat hij door Fnac FR werd verzonden in huis.

Iets anders, heb inmiddels ook m’n eerste Thread devices in gebruik (Eve energy). Schakelen veel sneller dan Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Gisteren e-mail van Fnac, vandaag sms van FedEx, levering gepland voor morgen.
Pagina: 1 ... 14 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9