Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:37:
@TheKerremenke Nog een keer je review gelezen waarin je ook handoff noemt. Dit werkt inderdaad erg fijn! Voor mij een reden om het nog even bij Spotify te houden.
Daarvoor is die review. Ter info en mijn bevindingen👍🏽

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Het blijft mooi. "Hey Siri, play NPO radio 2" en hoppa! Best wel bijzonder, voorheen luisterde ik niet naar muziek op de werkkamer. Ik zou hetzelfde commando kunnen zeggen tegen Siri op mijn Macbook. De Mini staat op mijn bureau. Ik vind dan een volume level van 5 procent overigens hard genoeg voor tijdens het werk.

Op dit moment het meest gebruikt voor het weer, radio en bedienen domotica. Als iets even niet bevalt, ben ik geneigd er vrij snel afscheid van te nemen. Maar deze Mini's zijn een blijvertje!

Later eens beide Mini's als stereo paar in de woonkamer zetten. En dan via de Apple TV en film opzetten. Eens kijken of dit flink beter geluid geeft dan de speakers in mijn tv.
Dit doet me overigens weer denken aan de grote HomePod. Deze heeft toch niet eens zo lang geleden ondersteuning gekregen voor Atmos?

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:58:

Later eens beide Mini's als stereo paar in de woonkamer zetten. En dan via de Apple TV en film opzetten. Eens kijken of dit flink beter geluid geeft dan de speakers in mijn tv.
Plex kan ook op een Apple TV toch, werkt het dan ook of alleen met de content van Apple (TV) zelf?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Greatsword schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:19:
[...]

Plex kan ook op een Apple TV toch, werkt het dan ook of alleen met de content van Apple (TV) zelf?
Helaas heeft niet elke app de mogelijkheid om de standaard speaker te selecteren via de app/tijdens het afspelen. Zo uit mijn hoofd kan dat via de D+ niet, maar via de Netflix app wel: tijdens het afpelen naar beneden swipen en dan een andere speaker selecteren. Als alternatief kun je wel via instellingen de standaard speaker wijzigen, maar dat is meer een permanent iets.

• Werkhoven
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:35
Maximaal 1 per klant... een stereopaar bestellen gaat dus niet :-(

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Werkhoven schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Extra account is toch zo gemaakt ;)

[...]

Bestel gewoon via Cyberport. Zie mijn eerdere opmerking in dit topic. Je komt dan uit op 100 euro p/st.
Wordt geleverd door DHL. Binnen drie werkdagen bezorgd (mijn ervaring).
Later vandaag weer wat uitproberen. Een tijdje geleden had ik een Siri shortcut gemaakt welke het laatste NOS nieuws afspeelt. Zojuist even geprobeerd maar hiervoor moet Siri wel je stem herkennen. Wel logisch want de shortcut is personal..

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
[...]

Bestel je toch gewoon in 2x, dan heb je ze alsnog sneller, dat is die paar euro t.o.v. de andere mogelijkheden wel waard wat mij betreft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Werkhoven
Donstil schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:16:
[...]

Bestel je toch gewoon in 2x, dan heb je ze alsnog sneller, dat is die paar euro t.o.v. de andere mogelijkheden wel waard wat mij betreft.
Ga denk ik eens kijken of dat wil lukken, want mijn insteek wat betreft die paar euro's is hetzelfde

• omgwtfbbq
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 24-06 14:32
Werkhoven schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Ga denk ik eens kijken of dat wil lukken, want mijn insteek wat betreft die paar euro's is hetzelfde
Ik heb er zojuist twee besteld bij Belsimpel achter elkaar, dat is gewoon gelukt. Nu morgen nog ff kijken of ze ook daadwerkelijk allebei binnenkomen :)

• DJGizbo
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 16:28
Ik kreeg van FNAC een code voor 10% korting, dus voor 197 euro (181,59 voor 2 HomePod mini's en 15,12 voor de verzendkosten) heb ik binnenkort mijn HomePod gezinnetje uitgebreid met twee kindjes.

• Mauz1978
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:08

Mauz1978

Console War Veteran

Zojuist daar mn derde homepod mini besteld. Deze komt in de slaapkamer. Mn vrouw is er weg van ook :)

Something under the bed is drooling

• DJGizbo
Mauz1978 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:33:
Zojuist daar mn derde homepod mini besteld. Deze komt in de slaapkamer. Mn vrouw is er weg van ook :)
Bij mij staat nu een stereopaar HomePods in de woonkamer, er komt 1 mini op de slaapkamer en 1 mini op mijn kantoor.

Gebruikt iemand de mini toevallig ook als PC speaker (dus als bluetooth box voor bijvoorbeeld video calls)?

• Donstil
  • Niet online
Haha misschien dat Apple nou eindelijk eens met Nederlandse support gaat komen door al dat enthousiasme hier :)

• Donstil
  • Niet online
DJGizbo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Bij mij staat nu een stereopaar HomePods in de woonkamer, er komt 1 mini op de slaapkamer en 1 mini mijn kantoor.

Gebruikt iemand de mini toevallig ook als PC speaker (dus als bluetooth box voor bijvoorbeeld video calls)?
HomePods doen geen Bluetooth dus dat gaat niet.

• Donstil
  • Niet online
Hee waren ze niet € 99,- gisteren?
Want ik dacht net "Dan bestel ik er toch ook nog ff een" en zijn nu € 109,-

• DJGizbo
Donstil schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:39:
[...]

Aiiii dat is jammer, maar geen man overboord gelukkig

• DJGizbo
Donstil schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:42:
Hee waren ze niet € 99,- gisteren?
Want ik dacht net "Dan bestel ik er toch ook nog ff een" en zijn nu € 109,-
Gisteren waren ze al € 109 per stuk, vandaar dat ik naar FNAC ben gegaan, anders had ik Belsimpel gekozen.

• Donstil
  • Niet online
DJGizbo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Gisteren waren ze al € 109 per stuk, vandaar dat ik naar FNAC ben gegaan, anders had ik Belsimpel gekozen.
Aah oke. Ik dacht dat ik ze voor 99,- had gezien.

DJGizbo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Waarom FNAC? Woonachtig in België (want dan gratis verzenden)?
Donstil schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:39:
[...]

Iets meer nuance. Homepods doen wel bluetooth, maar alleen voor HomeKit devices.
Donstil schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:38:
Haha misschien dat Apple nou eindelijk eens met Nederlandse support gaat komen door al dat enthousiasme hier :)
Ze houden er ongetwijfeld statistieken van bij. Dus wie weet. :)

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Ach, ik stoor me niet aan ‘ Turn on lights in Woenkeemer’ haha, maar voor de rest van mn familie zou nederlands wel lekker zijn ja. Heb er nu op elke verdieping een, ideaal. Zojuist ook Hoobs binnen gekregen dus ik ga eens lekker hobby’en dit weekend.

[Voor 15% gewijzigd door Mauz1978 op 25-03-2021 15:03]

Mauz1978 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:00:
Ach, ik stoor me niet aan ‘ Turn on lights in Woenkeemer’ haha, maar voor de rest van mn familie zou nederlands wel lekker zijn ja. Heb er nu op elke verdieping een, ideaal. Zojuist ook Hoobs binnen gekregen dus ik ga eens lekker hobby’en dit weekend.
Mijn ervaring is dat ie heel goed 'woonkamer' begrijpt. Of 'beneden'. Maar het is inderdaad niet om aan te horen hoe dat uitgesproken wordt (als de HomePod niet in de kamer/zone staat). Helemaal leuk om te vragen welke muziek er wat afgespeeld bij een NL-talig nummer. :)

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-06 10:27
Zit eraan te denken een mini aan te schaffen. Krijg steeds meer Apple producten in huis ;)

Ik heb nu een Google Nest Audio. Is het geluid van de mini wat goed? Gebruik het alleen voor wat achtergrond muziek. En moet je Iphone altijd op Engels blijven staan of moet moet alleen Siri in het Engels?

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Ze houden er ongetwijfeld statistieken van bij. Dus wie weet. :)
Tim leest wel mee schat ik zo in en en ziet onze drive :P

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Iets meer nuance. Homepods doen wel bluetooth, maar alleen voor HomeKit devices.
Je geen BT Audio idd, de Context van de vraag maakt dat wel al duidelijk natuurlijk maar ze kunnen idd wel HomeKit devices aansturen via BT.

[Voor 22% gewijzigd door Donstil op 25-03-2021 16:20]

• Donstil
  • Niet online
Mauz1978 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:00:
Ja dat zei ik veel eerder al, dat werkt idd prima (y)
Doe ik al tijden.

• Donstil
  • Niet online
Erik1805 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:59:
Zit eraan te denken een mini aan te schaffen. Krijg steeds meer Apple producten in huis ;)

Ik heb nu een Google Nest Audio. Is het geluid van de mini wat goed? Gebruik het alleen voor wat achtergrond muziek. En moet je Iphone altijd op Engels blijven staan of moet moet alleen Siri in het Engels?
De Google Nest Audio heb ik nog niet gehoord dus dat kan ik lastig inschatten maar voor achtergrond muziek is de Mini wel voldoende.

Je iPhone hoeft niet op Engels, alleen je Homepod moet op Engels.
Wil je ook dat je Homepod je stem herkend (zie boven) dan moet je Siri taal op je toestel wel op Engels maar kan je toestel Nederlands blijven.

Heb je geen stem herkenning nodig dan kan de Siri op je toestel gewoon op Nederlands blijven.

Donstil schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:14:
[...]

Je geen BT Audio idd, de Context van de vraag maakt dat wel al duidelijk natuurlijk maar ze kunnen idd wel HomeKit devices aansturen via BT.
Ik vind dit trouwens erg fijn. Voorheen had ik alleen een ATV4K als hub. Deze had vanuit de woonkamer net voldoende bereik met de Qingping temp/humidity sensor op de slaapkamer. Heel af en toe een bericht dat ie niet bereikbaar was en soms moest je even wachten tot de gegevens getoond werden. Nu geen enkel probleem met een Mini in de werkkamer op dezelfde verdieping. De gegevens zijn nu wel direct beschikbaar en is het betrouwbaar genoeg om er eventueel automations aan te koppelen.

• DJGizbo
meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:48:
[...]

Waarom FNAC? Woonachtig in België (want dan gratis verzenden)?
Omdat ik dan voor EUR 197 2 homepod mini's inclusief bezorging heb, zo goedkoop heb ik nergens gezien inclusief bezorging naar NL.

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:30:
[...]

Ik vind dit trouwens erg fijn. Voorheen had ik alleen een ATV4K als hub. Deze had vanuit de woonkamer net voldoende bereik met de Qingping temp/humidity sensor op de slaapkamer. Heel af en toe een bericht dat ie niet bereikbaar was en soms moest je even wachten tot de gegevens getoond werden. Nu geen enkel probleem met een Mini in de werkkamer op dezelfde verdieping. De gegevens zijn nu wel direct beschikbaar en is het betrouwbaar genoeg om er eventueel automations aan te koppelen.
Aah ja das wel een lekker voordeel.
Hier gaat alles via Wifi of Zigbee dus heb er zelf geen voordeel aan :)

Donstil schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:53:
[...]

Aah ja das wel een lekker voordeel.
Hier gaat alles via Wifi of Zigbee dus heb er zelf geen voordeel aan :)
In principe is BT niet het fijnste protocol, maar mijn vrouw wilde graag een temperatuurmeter met scherm op de slaapkamer. Tja, dan ga je natuurlijk als eerste op zoek naar iets dat werkt binnen HomeKit. :)
DJGizbo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:49:
[...]

Omdat ik dan voor EUR 197 2 homepod mini's inclusief bezorging heb, zo goedkoop heb ik nergens gezien inclusief bezorging naar NL.
Ah ok. Dan maak je waarschijnlijk gebruik van een kortingscode of andere actie. Ik zie namelijk dat ze 99,99 euro p/st kosten en naar NL komt er iets van 16,xx euro bij voor verzenden (in het geval van twee stuks).

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:56:
[...]

In principe is BT niet het fijnste protocol, maar mijn vrouw wilde graag een temperatuurmeter met scherm op de slaapkamer. Tja, dan ga je natuurlijk als eerste op zoek naar iets dat werkt binnen HomeKit. :)
Haha heel verstandig. Er komt hier niets slims meer in huis wat geen native homekit support heeft.
Ik heb nog wat sensoren, deurbel en thermostaat via Hoobs draaien maar dat gaat er binnenkort ook uit denk ik. Native all the way!

Donstil schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:05:
[...]

Haha heel verstandig. Er komt hier niets slims meer in huis wat geen native homekit support heeft.
Ik heb nog wat sensoren, deurbel en thermostaat via Hoobs draaien maar dat gaat er binnenkort ook uit denk ik. Native all the way!
Yes! Op mijn lijst staat een deurbel, maar nu Logitech er eentje heeft (juni in EU?) wacht ik liever nog eventjes.
De Next en tv werken via homebridge. Next gaat waarschijnlijk nooit native support krijgen en om nu voor HomeKit een nieuwe tv te kopen, vind ik iets te veel van het goede. Het is leuk, maar voegt ook niet enorm veel toe. Als er ooit een nieuwe tv komt, moet ie natuurlijk wel ondersteuning hebben voor HomeKit. ;)

• cwegh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 00:44
meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:58:
Dit doet me overigens weer denken aan de grote HomePod. Deze heeft toch niet eens zo lang geleden ondersteuning gekregen voor Atmos?
Klopt, Dolby Atmos werkt maar enkel met de HomePods. Verwacht er niet teveel van, ik heb een stereopaar maar ik merk er eerlijk gezegd niet zoveel van. Echter kan dat ook afhangen van 1) afstand tot TV 2) positionering van de HomePod 3) ruimte 4) je eigen (zit)positie voor de HomePods etc. Dus mijn ervaring is potentieel geen referentie.

All be it, echte Atmos kan je natuurlijk enkel bereiken met extra speakers (ik wacht met smart dat de mini's als backspeakers kunnen werken ;-))

Link: https://support.apple.com/en-us/HT207705
Set up home theater audio with HomePod and Apple TV 4K

Use a HomePod or stereo pair with your Apple TV 4K to create a theater experience with Dolby Atmos or surround sound right in your home.

Here's what you need
- An Apple TV 4K updated to the latest software.
- One or two HomePod speakers* updated to the latest software.
- An iPhone, iPad, or iPod touch updated to the latest software.

* Home theater audio doesn't support HomePod mini or other AirPlay 2-compatible speakers. Learn how to use AirPlay to stream audio from your Apple TV to these types of speakers.
cwegh schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:17:
[...]

Klopt, Dolby Atmos werkt maar enkel met de HomePods. Verwacht er niet teveel van, ik heb een stereopaar maar ik merk er eerlijk gezegd niet zoveel van. Echter kan dat ook afhangen van 1) afstand tot TV 2) positionering van de HomePod 3) ruimte 4) je eigen (zit)positie voor de HomePods etc. Dus mijn ervaring is potentieel geen referentie.

All be it, echte Atmos kan je natuurlijk enkel bereiken met extra speakers (ik wacht met smart dat de mini's als backspeakers kunnen werken ;-))

Link: https://support.apple.com/en-us/HT207705

[...]

[Afbeelding]
Echte atmos ga je nooit bereiken, ook niet met de grote HomePods. Ze ondersteunen het zeker en zullen middels weerkaatsing van het geluid het proberen te bereiken. Maar het is natuurlijk nooit een volledige vervanger voor een volwaardige hifi opstelling met een meervoud van luidsprekers.

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• cwegh
meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Helaas heeft niet elke app de mogelijkheid om de standaard speaker te selecteren via de app/tijdens het afspelen. Zo uit mijn hoofd kan dat via de D+ niet, maar via de Netflix app wel: tijdens het afpelen naar beneden swipen en dan een andere speaker selecteren. Als alternatief kun je wel via instellingen de standaard speaker wijzigen, maar dat is meer een permanent iets.
Je kan sinds 14.2, HomePods als standaard audio-output selecteren (niet de mini's). Werkt prima!

Link: https://support.apple.com...epod/apdd878f126c/homepod en https://support.apple.com/en-gb/guide/tv/atvba773c3c9/tvos en https://support.apple.com...vb50fb1c50/14.0/tvos/14.0
Default audio output (Apple TV 4K): If you connect one or two HomePod speakers to Apple TV for home cinema surround sound, all audio, including navigation clicks, is routed to the HomePod speaker(s). You can change this setting to other available speaker options.
Ninja-edit: sinds 14.2 kan het, en niet 14.5 die is op het moment van schrijven nog niet GA.

[Voor 4% gewijzigd door cwegh op 25-03-2021 21:33]

TheKerremenke schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:21:
[...]

Echte atmos ga je nooit bereiken, ook niet met de grote HomePods. Ze ondersteunen het zeker en zullen middels weerkaatsing van het geluid het proberen te bereiken. Maar het is natuurlijk nooit een volledige vervanger voor een volwaardige hifi opstelling met een meervoud van luidsprekers.
Klopt. Een beetje vergelijkbaar met die atmos soundbars. Ongetwijfeld (veel) beter dan wat er uit een tv komt, maar niet de echte beleving. Daarom ga ik het liefst voor spektakel films naar de bios. Daar kan in mijn ogen geen thuis setup tegenop.

• Donstil
  • Niet online
Op dat gebied erg jammer dat ze nooit ondersteuning voor 5.0 (want geen woofer) of eventueel LMR hebben ingebouwd.

Ik heb nu 5 speakers. Twee woofers en een receiver in mijn woonkamer maar het minimalistische van de HomePod had mij daarin wel aangetrokken. De mindere audio kwaliteit had ik dan wel voor lief willen nemen.

[Voor 16% gewijzigd door Donstil op 25-03-2021 19:00]

Net even gekeken. Ik kan inderdaad geen andere standaard speaker instellen. Dat zal snel wel veranderen aangezien ze gestopt zijn met de grote HomePod.
Tijdens het kijken naar Netflix kan ik wel de speaker wijzigen, via naar beneden swipen en/of via het menu aan de rechterzijde (AirPlay icoon).

• Erik1805
Dank voor de reactie. Net 1 besteld.

[Voor 120% gewijzigd door Erik1805 op 25-03-2021 21:14]

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:54:
[...]

Net even gekeken. Ik kan inderdaad geen andere standaard speaker instellen. Dat zal snel wel veranderen aangezien ze gestopt zijn met de grote HomePod.
Ik verwacht dat niet eigenlijk, lijkt er veel meer op dat ze het gegeven “goeie speaker die ook smart is” willen laten vallen en overgaan op “slimme speaker”.

In die visie past het niet dat je de mini als default AppleTV speaker gaat instellen. Vandaar ook dat dit niet naar tvOS14.5 komt. Het lijkt mij een vreemde zet om dat later alsnog toe te voegen, toen de ontwikkeling voor 14.5 begon was immers intern allang bekend dat de Homepod hardwarematig end of life zou gaan.

[Voor 5% gewijzigd door Donstil op 25-03-2021 20:50]

• Erik1805
Nog even een vraag, moet je he siri op je iphone aanzetten of kan ook alleen " druk op zijknop voor siri" ?

• cwegh
Donstil schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:59:
[...]

Op dat gebied erg jammer dat ze nooit ondersteuning voor 5.0 (want geen woofer) of eventueel LMR hebben ingebouwd.

Ik heb nu 5 speakers. Twee woofers en een receiver in mijn woonkamer maar het minimalistische van de HomePod had mij daarin wel aangetrokken. De mindere audio kwaliteit had ik dan wel voor lief willen nemen.
Ja eens, maar LMR zit ik mijn hoofd over te breken wat dat acroniem betekent :-)

Op zich hebben ze reeds 3.0 (virtuele center, want dat werkt echt wel goed met de stereo HomePods, stemmen komen uitstekend door). Volgens mij moet het niet moeilijk zijn om naar 5.0 te gaan met 2 minis als rear speakers omdat ze het draadloze synchroniseren met de 2 HomePods al onder de knie hebben. Audio-technisch zijn ze uitermate geschikt ervoor.

De sub mis ik wel bij films/series, die lekker bass bij een ontploffing ;-). Voor muziek is de bass prima bij de stereo HomePods.

Je zou kunnen overwegen om een sub op een airplay access point te hangen (of airplay enabled sub) maar dat is weer gedoe om die dan te selecteren etc. Daarvoor is het gemis niet hard genoeg :-)

• Donstil
  • Niet online
cwegh schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Ja eens, maar LMR zit ik mijn hoofd over te breken wat dat betekent :-)

Op zich hebben ze reeds 3.0 (virtuele center, want dat werkt echt wel goed met de stereo HomePods, stemmen komen uitstekend door). Volgens mij moet het niet moeilijk zijn om naar 5.0 te gaan met 2 minis als rear speakers omdat ze het draadloze synchroniseren met de 2 HomePods al onder de knie hebben. Audio-technisch zijn ze uitermate geschikt ervoor.

De sub mis ik wel bij films/series, die lekker bass bij een ontploffing ;-). Voor muziek is de bass prima bij de stereo HomePods.

Je zou kunnen overwegen om een sub op een airplay access point te hangen (of airplay enabled sub) maar dat is weer gedoe om die dan te selecteren etc. Daarvoor is het gemis niet hard genoeg :-)
Link midden rechts :P
Had ik zelf even bedacht, leek me wel duidelijk maar niet dus 8)7

• Donstil
  • Niet online
Erik1805 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:14:
Nog even een vraag, moet je he siri op je iphone aanzetten of kan ook alleen " druk op zijknop voor siri" ?
Nee hoor. Dat staat echt los van elkaar.
Ik gebruik “Hey Siri” ook alleen op de HomePods. Verder overal uit.

Donstil schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:57:
[...]

Nee hoor. Dat staat echt los van elkaar.
Ik gebruik “Hey Siri” ook alleen op de HomePods. Verder overal uit.
Hier idem. Ik word een beetje kriegel als ik het Siri icoon elke keer zie verschijnen op de iPhone. En in de auto gebruik ik de knop op het stuur.

• cwegh
Donstil schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:52:
[...]

Link midden rechts :P
Had ik zelf even bedacht, leek me wel duidelijk maar niet dus 8)7
Haha die link kon ik niet leggen :-) Maar LMR ofte 3.0 werkt wel goed met een stereo HomePod tbh.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Voor wie nog geen Apple Music heeft maar net een HomePod (Mini) heeft aangeschaft.

Groupon heeft nu een aanbieding 4 maanden gratis (als je nog geen abonnee bent geweest) en anders weer een maandje gratis als je het al eerder hebt gehad.

https://www.groupon.nl/de...59-45a4-9e78-4b236168a162

[Voor 19% gewijzigd door Greatsword op 25-03-2021 23:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJGizbo
meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:58:
[...]

Ah ok. Dan maak je waarschijnlijk gebruik van een kortingscode of andere actie. Ik zie namelijk dat ze 99,99 euro p/st kosten en naar NL komt er iets van 16,xx euro bij voor verzenden (in het geval van twee stuks).
Inderdaad, zie hieronder:
DJGizbo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:30:
Ik kreeg van FNAC een code voor 10% korting, dus voor 197 euro (181,59 voor 2 HomePod mini's en 15,12 voor de verzendkosten) heb ik binnenkort mijn HomePod gezinnetje uitgebreid met twee kindjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!
DJGizbo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:44:
[...]

Inderdaad, zie hieronder:

[...]
Dan is de keuze inderdaad snel gemaakt!
En zo zie je maar, ook al heb ik tig bookmarks, ik mis toch nog berichten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Werkhoven
Inmiddels staan de 2 HomePod Mini's te updaten naar OS 14.4. Ik weet niet of alles goed is gegaan met instellen en stereopaar maken. De eerste HomePod was in no-time ingesteld, de tweede duurde echt aanzienlijk langer. Ze staan wel als stereopaar in HomeKit en bij geluidsinstellingen maken ze beiden het identificatiegeluid als je L of R aantikt. Even de update afwachten en dan lekker muziekje op de werkkamer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJGizbo
Mijn mini's zijn er nu al _/-\o_ !

Op kantoor meteen geinstalleerd en ik ben dus WEL zeer tevreden over het geluid O+ (ik kom van een klein bluetooth JBL boxje, dat scheelt misschien).

[Voor 50% gewijzigd door DJGizbo op 26-03-2021 12:11]

• Donstil
  • Niet online
Werkhoven schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:31:
Inmiddels staan de 2 HomePod Mini's te updaten naar OS 14.4. Ik weet niet of alles goed is gegaan met instellen en stereopaar maken. De eerste HomePod was in no-time ingesteld, de tweede duurde echt aanzienlijk langer. Ze staan wel als stereopaar in HomeKit en bij geluidsinstellingen maken ze beiden het identificatiegeluid als je L of R aantikt. Even de update afwachten en dan lekker muziekje op de werkkamer.
Stereo paar in HomeKit en L en R identificatiegeluid dat is wel voldoende bevestiging toch :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DJGizbo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:09:
Mijn mini's zijn er nu al _/-\o_ !

Op kantoor meteen geinstalleerd en ik ben dus WEL zeer tevreden over het geluid O+ (ik kom van een klein bluetooth JBL boxje, dat scheelt misschien).
Ja dat maakt wel wat uit idd, prima dan toch 👍🏼

• Werkhoven
Donstil schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:09:
[...]

Stereo paar in HomeKit en L en R identificatiegeluid dat is wel voldoende bevestiging toch :P
Op zich wel, maar het duurde bij die tweede allemaal langer en minder soepel dan ik gewend ben van Apple spullen. Updates zijn nu in ieder geval gedaan en het geluid is zeker voldoende voor de werkkamer (+/- 12 m2). Hand-off werkt ook goed en muziek schakelt vrij snel over van iPhone XS naar HomePod.

Ik heb alleen dat de linker HomePod af en toe kort wegvalt uit het stereopaar bij afspelen van muziek via AirPlay. Dat ga ik nog eens aankijken de rest van de middag. Het kan tussen mijn oren zitten, maar Spotify lijkt hier meer last van te hebben dan lokale muziek via de Apple Music app.

• Donstil
  • Niet online
Werkhoven schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:16:
[...]

Op zich wel, maar het duurde bij die tweede allemaal langer en minder soepel dan ik gewend ben van Apple spullen. Updates zijn nu in ieder geval gedaan en het geluid is zeker voldoende voor de werkkamer (+/- 12 m2). Hand-off werkt ook goed en muziek schakelt vrij snel over van iPhone XS naar HomePod.

Ik heb alleen dat de linker HomePod af en toe kort wegvalt uit het stereopaar bij afspelen van muziek via AirPlay. Dat ga ik nog eens aankijken de rest van de middag. Het kan tussen mijn oren zitten, maar Spotify lijkt hier meer last van te hebben dan lokale muziek via de Apple Music app.
Aah dat is naar ja. Ik ben geen Spotify gebruiker dus kan dat niet testen maar met AppleMusic en PocketCasts ken ik dit zelf niet.

• Erik1805
Zo, Homepod mini is binnen. Vanavond eens installeren en zien of ik mijn HUE lampen en Tado goed kan koppelen :)

Acties:
  • +3Henk 'm!
Erik1805 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:33:
Zo, Homepod mini is binnen. Vanavond eens installeren en zien of ik mijn HUE lampen en Tado goed kan koppelen :)
Dat is -tje-eitje. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Erik1805 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:33:
Ga je met de HomePod mini ook starten met HomeKit?

Dan ff een tip, zorg dat je in de app alvast alles goed hebt (mocht dat niet zo zijn) want dat gaat hij straks naar HomeKit Syncen en dan voorkom je een rommeltje :)

• Erik1805
Donstil schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:44:
[...]

Ga je met de HomePod mini ook starten met HomeKit?

Dan ff een tip, zorg dat je in de app alvast alles goed hebt (mocht dat niet zo zijn) want dat gaat hij straks naar HomeKit Syncen en dan voorkom je een rommeltje :)
ja ga ook met Homekit beginnen. Dank voor de tip.

• Werkhoven
Werkhoven schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:16:
[...]
En die ene HomePod gaat terug. Hand-off werkt niet, de HomePod valt telkens binnen een paar seconden weg uit een stereopaar. Resets helpen niet... kortom: ruilen voor een nieuwe.

• Donstil
  • Niet online
Werkhoven schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:30:
[...]

En die ene HomePod gaat terug. Hand-off werkt niet, de HomePod valt telkens binnen een paar seconden weg uit een stereopaar. Resets helpen niet... kortom: ruilen voor een nieuwe.
Aah zonde, Belsimpel toch?
Want dan heb je vast snel een nieuwe.

• Erik1805
Setup was idd simpel. Mijn eufy camera’s werken niet zo goed met HomeKit helaas. Even verder puzzelen

• Donstil
  • Niet online
Erik1805 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:40:
Setup was idd simpel. Mijn eufy camera’s werken niet zo goed met HomeKit helaas. Even verder puzzelen
Dat hoor ik wel vaker helaas.
Zo beloven ze ook al maanden deurbel support voor mijn moeder haar deurbel. Lijkt ook niet te komen.

• Erik1805
Donstil schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:13:
[...]

Zo beloven ze ook al maanden deurbel support voor mijn moeder haar deurbel. Lijkt ook niet te komen.
Klopt deurbel heb ik ook. Nou ja eufy maar buiten HomeKit laten dan
Donstil schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:13:
[...]

De belofte is al enige tijd ingetrokken. HomeKit gaat er niemand meer komen voor de deurbel. Wel jammer overigens, want redelijk betaalbaar en opnemen op sd in homebase, maar ook ftp dacht ik.
Erik1805 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:29:
[...]

Negeer mijn reactie in het HomeKit topic maar. Uit je latere reactie maak ik op dat je de homebase/batterij versie hebt. Die zijn inderdaad minder in HomeKit. De goedkope dingen maar een paar tientjes werken wel goed in HomeKit.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Erik1805 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:29:
[...]

Of de plugin voor homebridge nemen, dan zou ie wel moeten werken met HomeKit.

• Erik1805
Mauz1978 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Wat bedoel je precies?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sushieffer
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04-06 11:39
Sinds vandaag de HomePod Mini. Wat een sound voor zo’n klein formaat zeg! De bump functie om muziek van je iPhone naar je HomePod te sturen werkt ook super.
Ook met m’n Nanoleaf lightbulb en lightstrip werkt t super doormiddel van thread!

Think Different

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:36:
[...]

De belofte is al enige tijd ingetrokken. HomeKit gaat er niemand meer komen voor de deurbel. Wel jammer overigens, want redelijk betaalbaar en opnemen op sd in homebase, maar ook ftp dacht ik.
Echt? Shit dat had ik gemist.
Mijn moeder heeft hem daarvoor genomen.

Nou dan moet ik maar even een Raspberry met Hoobs neer slingeren voor haar.

• Donstil
  • Niet online
Mauz1978 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Ja daar ga ik dan ook maar voor. Ik heb dat voor mijzelf ook maar dan voor de Nest Hello. Wel tof ook dat alle HomePods dan overgaan maar vooral de PiP op de AppleTV is super fijn.

Donstil schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:25:
[...]

Echt? Shit dat had ik gemist.
Mijn moeder heeft hem daarvoor genomen.

Nou dan moet ik maar even een Raspberry met Hoobs neer slingeren voor haar.
Later circuleerde er nog een foto van een Eufy chime met HomeKit logo, maar dat is al weer een tijdje geleden.

Waarom kies je eigenlijk voor Hoobs? Vroeger moest je voor het installeren van homebridge nog best wat commando’s uitvoeren, maar tegenwoordig is het een kant en klare image. Met een kleine handeling extra heb je gelijk pi-hole draaien op dezelfde Raspberry pi.
Gezien de eerdere (helaas) negatieve ervaring met handoff op een van de Mini’s net zojuist ook beide uitgeprobeerd. Volgens mij werkt het bij beide wel goed. Maar wat ik me nu afvraag. Ik kan de muziek via Siri dan weer laten stoppen. Maar op mijn iPhone blijft de Mini als speaker geselecteerd staan. Dit springt dan niet terug naar iPhone. Of is hier een handigheidje voor?

Handoff werkt wel verder wel erg gaaf. Muziek aanzetten op iPhone (in mijn geval Spotify). Tik met iPhone op de ene mini. Loop naar andere. Weer tik met iPhone. En gewoon 100% synchrone muziek.

[Voor 21% gewijzigd door meesje op 26-03-2021 22:01]

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:36:
[...]

Later circuleerde er nog een foto van een Eufy chime met HomeKit logo, maar dat is al weer een tijdje geleden.

Waarom kies je eigenlijk voor Hoobs? Vroeger moest je voor het installeren van homebridge nog best wat commando’s uitvoeren, maar tegenwoordig is het een kant en klare image. Met een kleine handeling extra heb je gelijk pi-hole draaien op dezelfde Raspberry pi.
Om die reden. Ik heb Hoobs op een losse PI en heeft een Gui dus lekker makkelijk, ook met backups etc.

(Heb ook twee keer PiHole draaien, maar alles gescheiden, al mijn pi’s hebben een enkele taak).

Edit: Ik heb overigens jaren Homebridge gedraaid, Hoobs heb ik nu een jaartje maar ervaar het als veel stabieler.

[Voor 8% gewijzigd door Donstil op 26-03-2021 23:29]

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:40:
Gezien de eerdere (helaas) negatieve ervaring met handoff op een van de Mini’s net zojuist ook beide uitgeprobeerd. Volgens mij werkt het bij beide wel goed. Maar wat ik me nu afvraag. Ik kan de muziek via Siri dan weer laten stoppen. Maar op mijn iPhone blijft de Mini als speaker geselecteerd staan. Dit springt dan niet terug naar iPhone. Of is hier een handigheidje voor?

Handoff werkt wel verder wel erg gaaf. Muziek aanzetten op iPhone (in mijn geval Spotify). Tik met iPhone op de ene mini. Loop naar andere. Weer tik met iPhone. En gewoon 100% synchrone muziek.
Hoe zit dat met Spotify eigenlijk. Loopt het verkeer dan van de HomePod naar Spotify of blijft je toestel ertussen zitten?

Want dat laatste was vroeger altijd en vond ik maar hinderlijk, met Apple Music is het native op de HomePod en is je toestel alleen de “afstandsbediening”.

[Voor 5% gewijzigd door Donstil op 26-03-2021 23:52]

• Donstil
  • Niet online
Overigens goed om te weten voor sommige (want ik kwam er veel te laat achter). Die handoff feature werkt ook gewoon op de HomePod, ook daar tikken en overhevelen. Dat is geen mini only feature (al werkt het op de Mini natuurlijk wel met U1 ervaar ik dat toch niet als beter)

[Voor 14% gewijzigd door Donstil op 26-03-2021 23:51]

Donstil schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:48:
[...]

Hoe zit dat met Spotify eigenlijk. Loopt het verkeer dan van de HomePod naar Spotify of blijft je toestel ertussen zitten?

Want dat laatste was vroeger altijd en vond ik maar hinderlijk, met Apple Music is het native op de HomePod en is je toestel alleen de “afstandsbediening”.
Dat is inderdaad een nadeel. Je streamt nog steeds naar een AirPlay speaker.

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:56:
[...]

Dat is inderdaad een nadeel. Je streamt nog steeds naar een AirPlay speaker.
Ah toch, ja dat is jammer.
En Spotify zal wel niet snel met HomeKit support komen nu ze zo tegen Apple aan het aanschoppen zijn.

Donstil schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Ah toch, ja dat is jammer.
En Spotify zal wel niet snel met HomeKit support komen nu ze zo tegen Apple aan het aanschoppen zijn.
Inderdaad. Ik zit ook al een tijdje te wachten op offline spotify op de AW. Nu maar een podcast tijdens het hardlopen. Kris Kros Amsterdam is daar goed genoeg voor.
meesje schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:02:
[...]

Inderdaad. Ik zit ook al een tijdje te wachten op offline spotify op de AW. Nu maar een podcast tijdens het hardlopen. Kris Kros Amsterdam is daar goed genoeg voor.
Dit en het gebrek aan HomePod support hebben mij in ieder geval doen overstappen naar Apple Music. Daarnaast kan mijn vriendin nu ook muziek luisteren. Bij spotify ging dat niet omdat ik een groep zat die al vol was.

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:02:
[...]

Aah ja dat doen ze ook niet, das waar ook.
Ik gebruik dat met Apple Music best wel vaak dus dat zou ik echt missen.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Maken jullie trouwens veel gebruik van de Intercom feature?

Echt heerlijk om even wat eten/drinken te bestellen bij je partner ;)

Greatsword schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:27:

Haha, nog niet gebruikt. Het staat wel aan. Op dit moment ben ik de enige gebruiker binnen van HomeKit. Je moet dan toch meerdere gebruikers toevoegen in de Woning app?

Het zit er op. 1x gebruikt voor de gun. Daarna niet meer. Voegt in ons leven momenteel niet zoveel toe.

• Donstil
  • Niet online

Nou “veel” niet. Paar keer gedaan maar zit voor ons wel heel erg in het gimmick hoekje. Net zoals WalkieTalkie op de Apple watch.

Je hebt ook wel een heel huis vol met HomePods nodig anders “intercom” ik naar de badkamer en is mijn vrouw net in de slaapkamer zonder HomePod 8)7

[Voor 16% gewijzigd door Donstil op 27-03-2021 13:51]

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Haha, nog niet gebruikt. Het staat wel aan. Op dit moment ben ik de enige gebruiker binnen van HomeKit. Je moet dan toch meerdere gebruikers toevoegen in de Woning app?
Nee dat hoeft niet. Je kunt ook “intercom badkamer” doen (via de woning app. Of via Siri)

Edit: Zou trouwens wel tof zijn als straks alle apparaten U1 (of welke versie dan ook) hebben, je dan gewoon zegt “intercom <naam>“ en Siri zelf weet welke HomePod hij moet pakken.

[Voor 19% gewijzigd door Donstil op 27-03-2021 14:02]

Donstil schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:53:
[...]

Nee dat hoeft niet. Je kunt ook “intercom badkamer” doen (via de woning app. Of via Siri)

Edit: Zou trouwens wel tof zijn als straks alle apparaten U1 (of welke versie dan ook) hebben, je dan gewoon zegt “intercom <naam>“ en Siri zelf weet welke HomePod hij moet pakken.
Dank! Ga ik later eens proberen.
Op de support pagina wordt aangegeven dat je de intercom functie ook kunt starten via de Home app (Home tab). Wellicht zie ik het over het hoofd, maar ik zie het betreffende icoon (verticale streepjes) niet.

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:18:
[...]

Op de support pagina wordt aangegeven dat je de intercom functie ook kunt starten via de Home app (Home tab). Wellicht zie ik het over het hoofd, maar ik zie het betreffende icoon (verticale streepjes) niet.
Klopt. Ik heb die wel.

Dit is hem op de favorieten pagina. Dan geld hij voor het hele huis en gaan alle HomePods

Doe je het in de HomeKit ruimte waar een HomePod staat dan gaat alleen die HomePod:

meesje schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:18:
[...]

Kan zijn als je al 14.5 draait (beta) dat de lay-out dan weer is gewijzigd. Tenminste dat heb ik ergens gelezen.

Donstil schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Klopt. Ik heb die wel.
[Afbeelding]

Dit is hem op de favorieten pagina. Dan geld hij voor het hele huis en gaan alle HomePods

[Afbeelding]

Doe je het in de HomeKit ruimte waar een HomePod staat dan gaat alleen die HomePod:
[Afbeelding]
Oeps.... een setting vergeten. In de woninginstellingen had ik intercom op ‘altijd’ gezet en op beide Mini’s geactiveerd, maar vergeten het schuifje bij mijn eigen persoon om te zetten. Toen ik dat had gedaan zag ik direct het icoon verschijnen.
Leuke naam van je woning overigens.
TheKerremenke schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:39:
[...]

Kan zijn als je al 14.5 draait (beta) dat de lay-out dan weer is gewijzigd. Tenminste dat heb ik ergens gelezen.
Ik draai geen beta. Zit op 14.4.2. Zie mijn opmerking hierboven. Bedankt voor meedenken.

• Donstil
  • Niet online
TheKerremenke schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:39:
[...]

Deze screenshots zijn van 14.5 maar de werking was hiervoor wel gelijk als ik het mij goed herinner.

Donstil schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:46:
[...]

Deze screenshots zijn van 14.5 maar de werking was hiervoor wel gelijk als ik het mij goed herinner.
Klopt. Bij 14.4 is dit ook al. Wist niet meer zeker of dit ook bij 14.5 bleef.

Intercom icoon op Home scherm zorgt er voor dat het naar alle HomePods wordt gestuurd. Daarnaast kun je gericht een bericht sturen indien je op het icoon in de betreffende kamer klikt. Leuk om te weten hoe dit werkt, maar zal denk ik in de praktijk het niet vaak gebruiken.

• Donstil
  • Niet online
Al gebruik ik juist wel die algemene functie als ik het gebruik. Want ik weet anders niet wie waar is.

Hier is een groot gedeelte van wat we met Siri op de HomePod doen timer gerelateerd met koken. Daarin past dit dan weer wel leuk, want ik “roep” zo even naar mijn vrouw dat het eten klaar is als ze nog zit te werken.

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True