Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Wat anders. Is dit nieuw?:

Ik weet dat ik ook op de vanilla HomePod handoff kan gebruiken door te tikken maar zie deze melding eigenlijk voor het eerst nu ik alleen maar in de buurt sta te bellen (c.a 4 meter).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Volgens mij kun je nog weinig met de Apple TV in HomeKit, maar met Siri op de HomePod kun je dit apparaat toch (beperkt) bedienen.

In ieder geval werkt:
“Hey Siri, turn on Apple TV”
“Hey Siri, turn off Apple TV”
“Hey Siri, resume (of: play) Apple TV (wanneer content wordt afgespeeld)”
“Hey Siri, pause (of: stop) Apple TV (wanneer content wordt afgespeeld)”
“Hey Siri, rewind Apple TV for thirty seconds”
“Hey Siri, fast forward Apple TV for twenty seconds”

Ook gaaf dat je via je HomePod radio (of Apple Music) kunt afspelen op een andere Airplay2 speaker. In mijn geval heb in een Airport Express gekoppeld aan mijn receiver. De AE heb ik ‘receiver’ genoemd.
“Hey Siri, play radio on receiver” en hoppa muziek over mijn staande luidsprekers. Hmm, toch maar even nadenken over een switch van Spotify naar AM.

Kennen jullie nog andere commando’s (in de trant van hierboven)?

Helaas nog geen apps kunnen starten op de Apple TV met Siri op de HomePod. Hiervoor moet je gebruik maken van Siri Shortcuts.
meesje schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:47:
Volgens mij kun je nog weinig met de Apple TV in HomeKit, maar met Siri op de HomePod kun je dit apparaat toch (beperkt) bedienen.

In ieder geval werkt:
“Hey Siri, turn on Apple TV”
“Hey Siri, turn off Apple TV”
“Hey Siri, resume (of: play) Apple TV (wanneer content wordt afgespeeld)”
“Hey Siri, pause (of: stop) Apple TV (wanneer content wordt afgespeeld)”
“Hey Siri, rewind Apple TV for thirty seconds”
“Hey Siri, fast forward Apple TV for twenty seconds”

Ook gaaf dat je via je HomePod radio (of Apple Music) kunt afspelen op een andere Airplay2 speaker. In mijn geval heb in een Airport Express gekoppeld aan mijn receiver. De AE heb ik ‘receiver’ genoemd.
“Hey Siri, play radio on receiver” en hoppa muziek over mijn staande luidsprekers. Hmm, toch maar even nadenken over een switch van Spotify naar AM.

Kennen jullie nog andere commando’s (in de trant van hierboven)?

Helaas nog geen apps kunnen starten op de Apple TV met Siri op de HomePod. Hiervoor moet je gebruik maken van Siri Shortcuts.
Sterker nog. Je kunt zowel op je reciever als samen met de HomePod mini(s) afspelen. Zodoende heb ik dezelfde muziek/radio aan staan in zowel de woonkamer als de keuken.

Je zou zelfs een AIrPort Express kunnen aansluiten op een subwoofer. Zodat je de HomePod (mini kan ook) kunt voorzien van bas geluiden.

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Donstil
  • Niet online
Ja dat doe ik ook regelmatig.

HomePod keuken + Receiver + HomePod mini die ik op de eetkamer tafel zet. Zo heb ik dan multiroom audio beneden.

Alleen het balanceren van de 5 speakers aan de receiver en de 2 HomePods vind ik dan wat lastig, de receiver kan zelf ook nog harder/zachter natuurlijk.

TheKerremenke schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:00:
[...]

Sterker nog. Je kunt zowel op je reciever als samen met de HomePod mini(s) afspelen. Zodoende heb ik dezelfde muziek/radio aan staan in zowel de woonkamer als de keuken.

Je zou zelfs een AIrPort Express kunnen aansluiten op een subwoofer. Zodat je de HomePod (mini kan ook) kunt voorzien van bas geluiden.
Klopt. Uiteindelijk is het allemaal AirPlay2 multi room. Gisteren middels handoff de zelfde Spotify muziek op beide Mini’s laten afspelen. Hetzelfde kun je natuurlijk bereiken door op je iPhone/iPad gewoon de speakers te selecteren. Het was voor mij in ieder geval een positieve verrassing dat dit via Siri op de HomePod kan.

• Donstil
  • Niet online
Dat met volume verschil met de receiver is overigens wel de reden dat ik op de valreep nog even een echte HomePod besteld heb bij Apple.

Dan heb ik beneden straks multiroom met HomePods en boven de minder belangrijke kamers een Homepod Mini.

En dan ben ik weer compleet. Kan Apple weer trots op me zijn :+

Als ik muziek (radio/AM) afspeel op de HomePod Mini (“Hey Siri, play npo radio 2”), hoe kan ik deze stream via Siri doorzetten naar een andere Airplay2 speaker? Welk commando kan ik daarvoor gebruiken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:28:
Als ik muziek (radio/AM) afspeel op de HomePod Mini (“Hey Siri, play npo radio 2”), hoe kan ik deze stream via Siri doorzetten naar een andere Airplay2 speaker? Welk commando kan ik daarvoor gebruiken?
"Hey siri Continue playing on other homepod"
of
"Hey siri Continue playing on <Airplay 2 apparaat>"

Net getest met Apple Music, maar kan mij voorstellen dat het een native supported app moet zijn. Dus Apple Music voor muziek of dan bijvoorbeeld TuneIn voor radio

Edit: Zie ook: Klik

[Voor 28% gewijzigd door Donstil op 28-03-2021 12:48]

Donstil schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:18:
[...]

"Hey siri Continue playing on other homepod"
of
"Hey siri Continue playing on <Airplay 2 apparaat>"

Net getest met Apple Music, maar kan mij voorstellen dat het een native supported app moet zijn. Dus Apple Music voor muziek of dan bijvoorbeeld TuneIn voor radio

Edit: Zie ook: Klik
Thanks! Het werkt.
“Hey Siri, play Apple Music One”
“Hey Siri, continue playing Apple Music One on receiver”
“Hey Siri, continue playing Apple Music One on all speakers in Woonkamer” (op receiver en homepod)
Straks nog even proberen om AMO af te spelen op receiver en HomePod in werkkamer.

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:07:
[...]

Thanks! Het werkt.
“Hey Siri, play Apple Music One”
“Hey Siri, continue playing Apple Music One on receiver”
“Hey Siri, continue playing Apple Music One on all speakers in Woonkamer” (op receiver en homepod)
Straks nog even proberen om AMO af te spelen op receiver en HomePod in werkkamer.
Ja ik gebruik het wel eens als ik in 1x in het hele huis dezelfde muziek wil. "Hey siri play <x> on all speakers", best wel fijn, dan gaat alles in 1x spelen en heb ik het hele huis gelijk afgetikt.

Alleen "Hey siri play <naam van mijn playlist>" werkt niet altijd.
Maar dat zal wel komen doordat ik die: Mr. Silencieux: Awesome Mix Vol. 1 (er zijn er vier) genoemd heb 8)7. Niet handig voor Siri.

[Voor 24% gewijzigd door Donstil op 28-03-2021 13:16]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Werkhoven
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:35
Ervaring na een eerste week met de HomePod Mini:
  • Hand-off werkt perfect.
  • Muziek afspelen via AirPlay werkt goed, behalve via Spotify. Daarvan valt de muziek zonder reden regelmatig weg. Standaard muziek app, DS Music van Synology, geluid van YouTube werkt allemaal vlekkeloos.
  • Handsfree bellen via de HomePod gaat ook heel goed
offtopic:
De retour gestuurde HomePod Mini is nergens te bekennen, dus zojuist onderzoek laten starten. Een goed werkend stereopaar is dus nog even weg... :(

Toevoeging 06-04-2021:
offtopic:
De retour gestuurde HomePod Mini was binnen een dag gevonden en gearriveerd bij Belsimpel. Zij hebben zaterdag gelijk een nieuw exemplaar verzonden en deze kwam gisteren aan.

Intussen staat hier al de hele ochtend een goed werkend stereopaar muziek af te spelen in mijn thuiswerkkantoor. Zelfs AirPlay via Spotify werkt tot nu toe vlekkeloos, dus ik ben terug een tevreden mens.

[Voor 27% gewijzigd door Werkhoven op 06-04-2021 10:56]

• Lockonstratos
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18-06 01:21
Vandaag mijn homepod mini in ontvangst genomen en uitgeraard direct geupdate. Maar toch een klein probleempje, ik krijg de homepod niet connected met mijn ziggo AP die in mijn kamer staat. Met de wifi van de woonkamer (1 etage lager) lukt het wel op 2.4 GHZ. Het werkt fijn met mijn normale wifi in de woonkamer, alleen vind ik dat er teveel delay is tot een commando daadwerkelijk wordt uitgevoerd.

Iemand wellicht een idee?
Lockonstratos schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:30:
Vandaag mijn homepod mini in ontvangst genomen en uitgeraard direct geupdate. Maar toch een klein probleempje, ik krijg de homepod niet connected met mijn ziggo AP die in mijn kamer staat. Met de wifi van de woonkamer (1 etage lager) lukt het wel op 2.4 GHZ. Het werkt fijn met mijn normale wifi in de woonkamer, alleen vind ik dat er teveel delay is tot een commando daadwerkelijk wordt uitgevoerd.

Een delay is voor mij niet herkenbaar.
Zelf heb ik een Ziggo modem/router in de meterkast met 2,4 en 5ghz wifi actief. Op de werkkamer (1e verdieping) heb ik een Ziggo AP staan, ook met 2,4 en 5ghz actief. Allemaal hetzelfde SSID. Zowel op de werkkamer als in de woonkamer heb ik zonder problemen de Mini's kunnen verbinden.

• Donstil
  • Niet online
Lockonstratos schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:30:

Mm vaag, de stem commando’s vragen niet veel bandbreedte. Als je HomePod mini dus wat minder bereik heeft op WiFi mag je dat niet direct op die manier merken zou ik zeggen.

Wel merk ik zelf dat Siri regelmatig wat langer duurt de laatste tijd, dan zegt ze soms zelfs “working on it” terwijl een direct opvolgend commando prima gaat.

Donstil schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:07:
[...]

Mm vaag, de stem commando’s vragen niet veel bandbreedte. Als je HomePod mini dus wat minder bereik heeft op WiFi mag je dat niet direct op die manier merken zou ik zeggen.

Wel merk ik zelf dat Siri regelmatig wat langer duurt de laatste tijd, dan zegt ze soms zelfs “working on it” terwijl een direct opvolgend commando prima gaat.
Is dat 'working on it' bij het bedienen van HomeKit devices of andersoortige vragen/commando's? Ik doe vrij weinig met Siri (alleen radio + Homekit devices), maar ben dat nog niet tegen gekomen.

@Lockonstratos Aanvullend op mijn eerdere reactie. Net even gekeken in mijn router/modem. Ik zie dat de Mini in de werkkamer connectie heeft met het Ziggo AP (op de werkkamer) en de Mini in de woonkamer connectie (via 5ghz) met het Ziggo modem/router in de meterkast. Dit ziet er allemaal goed uit.

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:54:
[...]

Is dat 'working on it' bij het bedienen van HomeKit devices of andersoortige vragen/commando's? Ik doe vrij weinig met Siri (alleen radio + Homekit devices), maar ben dat nog niet tegen gekomen.
Nee type Siri opdracht maakt daarin niet uit, ik heb hem al wat jaartjes langer natuurlijk maar heb het zo af en toe wel eens.

Donstil schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:03:
[...]

Nee type Siri opdracht maakt daarin niet uit, ik heb hem al wat jaartjes langer natuurlijk maar heb het zo af en toe wel eens.
Als leeftijd mogelijk een dingetje is, kan ik me wel iets voorstellen dat Siri je minder goed hoort (vanwege stof op de microfoons). Je krijgt wel reactie, dus dat is het dan weer niet. Bijzonder. Ik had zoiets ooit wel met een Nest Mini ('er is iets fout gegaan', heel irritant, op frustrerende af).

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:11:
[...]

Als leeftijd mogelijk een dingetje is, kan ik me wel iets voorstellen dat Siri je minder goed hoort (vanwege stof op de microfoons). Je krijgt wel reactie, dus dat is het dan weer niet. Bijzonder. Ik had zoiets ooit wel met een Nest Mini ('er is iets fout gegaan', heel irritant, op frustrerende af).
Nou leeftijd bedoelde ik mee. Langer in gebruik, daarmee ook wat meer ervaring en dus ook meer kans dat het eens fout gaat.

• Donstil
  • Niet online
Overigens heb ik het hier en/of op Reddit wel eens gemeld en was toen niet de enige. Zal wel drukte op de servers zijn ofz.

Donstil schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:19:
Overigens heb ik het hier en/of op Reddit wel eens gemeld en was toen niet de enige. Zal wel drukte op de servers zijn ofz.
Dat zou inderdaad kunnen. Ooit eens een artikel gelezen over Siri/HomeKit vs de andere twee. Het voordeel van HomeKit zou zijn dat er meer lokaal wordt afgehandeld en minder via internet. Voor Het bedienen van HK devices (wat lokaal gebeurt) zou je dan niet afhankelijk zijn van het internet. Deze design keuze is voor mij overigens de reden om bij Apple te blijven.

[Voor 6% gewijzigd door meesje op 08-04-2021 15:45]

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:45:
[...]

Dat zou inderdaad kunnen. Ooit eens een artikel gelezen over Siri/HomeKit vs de andere twee. Het voordeel van HomeKit zou zijn dat er meer lokaal wordt afgehandeld en minder via internet. Voor Het bedienen van HK devices (wat lokaal gebeurt) zou je dan niet afhankelijk zijn van het internet. Deze design keuze is voor mij overigens de reden om bij Apple te blijven.
Ooh daar ben ik wel benieuwd naar. Zal het internet eens van het IOT Lan halen en kijken of Siri en/of HomeKit nog werkt.

• Donstil
  • Niet online
Mm dat lijkt voor de HomePods niet zo te zijn.

Internet eraf > “hey Siri turn on the lights” > “one moment, still on it, I have trouble connecting to the internet”.

Lichten via Siri op de iPhone of binnen de Woning app doen het dan nog wel.

[Voor 10% gewijzigd door Donstil op 08-04-2021 16:16]

Donstil schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:05:

Internet eraf > “hey Siri turn on the lights” > “one moment, still on it, I have trouble connecting to the internet”.

Thanks voor testen! Dat het via je iPhone wel werkt, komt dan doordat het dan werkt via 3G/4G?

• cwegh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 00:44
Donstil schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:05:

HomeKit heeft geen internet nodig (buiten voor remote access natuurlijk). Het kan ook zo zijn dat sommige devices die je aanstuurt wel internet nodig hebben (afhankelijk per device)

Siri heeft wel internet nodig maar stript persoonlijke identifiers behalve als je dat toelaat voor bepaalde functionaliteit. Ik zal eens kijken of ik dat artikel daarvan kan terugvinden.

Ninja-edit: hier de link naar een artikel die het wat toelicht: https://www.apple.com/new...iris-privacy-protections/

Siri has been engineered to protect user privacy from the beginning. We focus on doing as much on device as possible, minimizing the amount of data we collect with Siri. When we store Siri data on our servers, we don’t use it to build a marketing profile and we never sell it to anyone. We use Siri data only to improve Siri, and we are constantly developing technologies to make Siri even more private.

Siri uses as little data as possible to deliver an accurate result. When you ask a question about a sporting event, for example, Siri uses your general location to provide suitable results. But if you ask for the nearest grocery store, more specific location data is used.

If you ask Siri to read your unread messages, Siri simply instructs your device to read aloud your unread messages. The contents of your messages aren’t transmitted to Siri’s servers, because that isn’t necessary to fulfill your request.

Siri uses a random identifier — a long string of letters and numbers associated with a single device — to keep track of data while it’s being processed, rather than tying it to your identity through your Apple ID or phone number — a process that we believe is unique among the digital assistants in use today. For further protection, after six months, the device’s data is disassociated from the random identifier.

Ninja-edit 2: ik vergeet nog te melden als je de dicteer-functie gebruikt bij Siri wordt wel alles wat je zegt naar Apple gestuurd. Check de disclaimer maar eens in je iPhone onder "Siri en zoeken" en hier: https://support.apple.com/en-us/HT210657

[Voor 54% gewijzigd door cwegh op 08-04-2021 16:34]

• Donstil
  • Niet online
cwegh schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:24:
[...]

HomeKit heeft geen internet nodig (buiten voor remote access natuurlijk). Het kan ook zo zijn dat sommige devices die je aanstuurt wel internet nodig hebben (afhankelijk per device)

Siri heeft wel internet nodig maar stript persoonlijke identifiers behalve als je dat toelaat voor bepaalde functionaliteit. Ik zal eens kijken of ik dat artikel daarvan kan terugvinden.

Ninja-edit: hier de link naar een artikel die het wat toelicht: https://www.apple.com/new...iris-privacy-protections/

Siri has been engineered to protect user privacy from the beginning. We focus on doing as much on device as possible, minimizing the amount of data we collect with Siri. When we store Siri data on our servers, we don’t use it to build a marketing profile and we never sell it to anyone. We use Siri data only to improve Siri, and we are constantly developing technologies to make Siri even more private.

Siri uses as little data as possible to deliver an accurate result. When you ask a question about a sporting event, for example, Siri uses your general location to provide suitable results. But if you ask for the nearest grocery store, more specific location data is used.

If you ask Siri to read your unread messages, Siri simply instructs your device to read aloud your unread messages. The contents of your messages aren’t transmitted to Siri’s servers, because that isn’t necessary to fulfill your request.

Siri uses a random identifier — a long string of letters and numbers associated with a single device — to keep track of data while it’s being processed, rather than tying it to your identity through your Apple ID or phone number — a process that we believe is unique among the digital assistants in use today. For further protection, after six months, the device’s data is disassociated from the random identifier.

Ninja-edit 2: ik vergeet nog te melden als je de dicteer-functie gebruikt bij Siri wordt wel alles wat je zegt naar Apple gestuurd. Check de disclaimer maar eens in je iPhone onder "Siri en zoeken".
Ja Siri op mijn iPhone stuurt zonder internet wel HomeKit devices aan (Hue lampen in mijn voorbeeld). HomePods niet.

• Donstil
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:22:
[...]

Thanks voor testen! Dat het via je iPhone wel werkt, komt dan doordat het dan werkt via 3G/4G?
Op dat moment had het IOT Lan had geen internet. Dus via 4/5G zijn de devices dan niet te bereiken.

• cwegh
Donstil schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:37:
[...]

Ja Siri op mijn iPhone stuurt zonder internet wel HomeKit devices aan (Hue lampen in mijn voorbeeld). HomePods niet.
Vermoedelijk heeft de HomePod dan geen HomeKit "app" geïnstalleerd en queried het over internet. Interessante implementatie. Vraag me af of dat een bewuste keuze is of een technische beperking.

Toevallig getest of je een scene wel kan triggeren op de HomePod zonder internet? Aangezien de HomePod ook tvOS heeft en de Apple TV wel HomeKit scenes kan triggeren (maar geen devices).

• Donstil
  • Niet online
cwegh schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:44:
[...]

Vermoedelijk heeft de HomePod dan geen HomeKit "app" geïnstalleerd en queried het over internet. Interessante implementatie. Vraag me af of dat een bewuste keuze is of een technische beperking.

Toevallig getest of je een scene wel kan triggeren op de HomePod zonder internet? Aangezien de HomePod ook tvOS heeft en de Apple TV wel HomeKit scenes kan triggeren (maar geen devices).
Ooh Nee dat heb ik niet getest. Gebruik niet echt veel scènes dus dat is niet in me op gekomen.

Doe ik nog wel even.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Hee kijk nou. Bijna twee maanden eerder dan afgesproken wordt er zojuist een heuse collector edition bezorgd.

Toevallig afgelopen week nog gekeken maar er zijn inmiddels wat Apple online stores waar de levertijd naar “Sold out” is gesprongen voor de echte HomePod.

Donstil schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:40:
[Afbeelding]

Hee kijk nou. Bijna twee maanden eerder dan afgesproken wordt er zojuist een heuse collector edition bezorgd.

Toevallig afgelopen week nog gekeken maar er zijn inmiddels wat Apple online stores waar de levertijd naar “Sold out” is gesprongen voor de echte HomePod.
Dicht laten in seal! :)

• Donstil
  • Niet online
Haha, Een van de redenen dat ik afgelopen week nog heb gekeken of Duitsland ze nog had maar dat was helaas niet zo (en ik wil geen buitenlandse stekker edit: Dus andere landen vielen af)

[Voor 5% gewijzigd door Donstil op 09-04-2021 21:43]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Plastic eraf en geïnstalleerd. Toch wel blij mee.
Had eerst twee HomePod’s en de Airplay2 receiver beneden maar omdat de receiver zijn eigen volume heeft was dat altijd behelpen.

Nu op de tv plek deze HomePod neer gezet en heb ik mooi overal beneden afgedekt. Volume gelijk, helderheid, etc.

Oftewel prima aankoop weer maar ik blijf doorkijken of ze nog ergens in de sale komen want die smaakt weer naar meer :)

[Voor 4% gewijzigd door Donstil op 09-04-2021 14:13]

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:21
Donstil schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:56:
[...]

Haha, Een van de redenen dat ik afgelopen week nog heb gekeken of Duitsland ze nog had maar dat was helaas niet zo (en ik wil geen buitenlandse stekker)
Hahaha, Duitsland heeft gewoon een normale stekker hoor…
Of bedoel je nog andere landen?

[Voor 4% gewijzigd door Serena op 09-04-2021 17:25]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Donstil
  • Niet online
Serena schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:24:
[...]

Ja Duitsland is hij dus uitverkocht (bij Apple) en de meeste andere landen hebben een andere stekker.

Althans Frankrijk zou nog kunnen maar daar heb ik geen postbus. Landen waar ik een postbus kan gebruiken hebben buiten Duitsland geen EU stekker.

Edit: Maar iBood had ze eens voor 199,-, toen helaas gemist maar misschien dat het nog eens terug komt.

[Voor 25% gewijzigd door Donstil op 09-04-2021 18:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:24:
[...]

Ik zie de uitleg van Donstill. Maar wel erg scherp! ;)

[Voor 8% gewijzigd door meesje op 09-04-2021 19:19]

• Donstil
  • Niet online
Dit voegt natuurlijk niets toe.

[Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 10-04-2021 10:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
cwegh schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:44:
[...]
Ik heb dit even getest.

“Hey Siri Goodnight”
“Hey Siri start Scène woonkamer uit”

Geven dezelfde melding als hierboven als het internet van dat vlan is. Ook scènes lijken dus niet te werken zonder internet.

Acties:
  • +1Henk 'm!
*knip*

Het is niet de bedoeling op de man te spelen.

[Voor 153% gewijzigd door Hoedje op 10-04-2021 10:36]

• Donstil
  • Niet online
Dat trillen met Handoff op de HomePod Mini wat is daar nou echt de functie van, weet iemand dat hier?

Want ik moet op zowel de HomePod als de HomePod Mini nog steeds tikken om de muziek daadwerkelijk over te dragen.

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 24-06 08:02
Donstil schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:12:
... maar omdat de receiver zijn eigen volume heeft was dat altijd behelpen.
Verrot is dat he; dat ze dat niet meenemen in het protocol ofzo. Moet toch wel iets op te verzinnen zijn?

• Donstil
  • Niet online
smeerbartje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:54:
[...]

Verrot is dat he; dat ze dat niet meenemen in het protocol ofzo. Moet toch wel iets op te verzinnen zijn?
Ja dat zou je wel denken idd. Soort baseline ofz.

“Hey Siri, good morning” resulteert in een reactie terug (“.... the scene is set”), terwijl “Hey Siri, good night” geen geluid oplevert. Dit laatste zou ik ook verwacht hebben bij good morning. In beide scènes zijn dezelfde devices opgenomen welke zich ook allemaal in dezelfde kamer bevinden (waar ook de HomePod mini is).
Is bovenstaande herkenbaar? Zie ik een optie over het hoofd?

• cwegh
Misschien moet je eens kijken in Siri Opdrachten (of Shortcuts). Ik heb al eens een conflict in naamgeving gehad tussen Home Scenes en een Siri Opdracht. Elke Siri opdracht-naam kan je ook via Siri oproepen via "Opdrachten"-naam namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cwegh
Donstil schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:47:
Dat trillen met Handoff op de HomePod Mini wat is daar nou echt de functie van, weet iemand dat hier?

Want ik moet op zowel de HomePod als de HomePod Mini nog steeds tikken om de muziek daadwerkelijk over te dragen.
Bij de HomePod Mini kan overdragen voor het tikken als het begint te trillen door op de badge bovenaan te klikken. Ik heb het afgezet omdat mijn werkburo redelijk kort is en de homepod Minis te dicht staan als ik op mijn iPhone kijk en voortdurend ligt te trillen.

Ook gebruik die handoff functie zelden moet ik zeggen, maar dat is mijn persoonlijke use case. Ik denk dat het vooral een field testcase is voor Apple ivm de Airtags (en find my app) dat er zit aan te komen.

Heb de indruk dat Apple echt wel een feilloze implementatie voor ogen heeft van Airtags, zoveel stappen ze nemen om dit te releasen :X Wat ik ook wel snap aangezien je zeer snel ze niet meer zou gebruiken als het eens een paar keer jouw "tagged" device niet vind.

• cwegh
Donstil schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:12:
[...]

Ik heb dit even getest.

“Hey Siri Goodnight”
“Hey Siri start Scène woonkamer uit”

Geven dezelfde melding als hierboven als het internet van dat vlan is. Ook scènes lijken dus niet te werken zonder internet.
OK thanks! Dan is het toch een tvOS beperking. Iets dat ze wel geimplementeerd hebben in iOS.

• cwegh
Donstil schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:34:
[...]
Edit: Maar iBood had ze eens voor 199,-, toen helaas gemist maar misschien dat het nog eens terug komt.
Heb er 2x gekocht in de Hunt voor 199 EUR (wel met US stekker, maar ze waren voor de TV-kast ter vervanging van de receiver en komen verdoken in de stekkerblok te zitten dus je ziet er niks van). Superdeal wel!

Zou er ook nog wel 1 durven kopen maar niet voor de huidige courante prijs ;-) Dus ik hou de ibood mailing wel in het oog ;-) Maar ook in de vorige recente hunt kwamen ze niet voor dacht ik (of ik heb ze gemist) dus ik vermoed niet dat ze er nog hebben liggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
cwegh schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:09:
Misschien moet je eens kijken in Siri Opdrachten (of Shortcuts). Ik heb al eens een conflict in naamgeving gehad tussen Home Scenes en een Siri Opdracht. Elke Siri opdracht-naam kan je ook via Siri oproepen via "Opdrachten"-naam namelijk.
In Shortcuts heb ik bijna niks staan.
De scènes die aangeroepen worden zijn trouwens de pre-installed scènes ‘Goedemorgen’ en ‘Welterusten’.
Nog even verder gezocht. Kennelijk is het standaard functionaliteit dat Siri terug praat bij Good morning. Tot eind 2019 was dit ook het geval bij good night: https://discussions.apple.com/thread/250834769
Al meerdere berichten gelezen dat men dit als irritant ervaart. Een optie is natuurlijk een eigen scène aanmaken, maar dan moet je ‘turn on scène’ gebruiken. Al met al geen ramp, maar wel bijzonder dat dit zo ingebakken zit.
cwegh schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:17:
[...]

Bij de HomePod Mini kan overdragen voor het tikken als het begint te trillen door op de badge bovenaan te klikken. Ik heb het afgezet omdat mijn werkburo redelijk kort is en de homepod Minis te dicht staan als ik op mijn iPhone kijk en voortdurend ligt te trillen.

Ook gebruik die handoff functie zelden moet ik zeggen, maar dat is mijn persoonlijke use case. Ik denk dat het vooral een field testcase is voor Apple ivm de Airtags (en find my app) dat er zit aan te komen.

Heb de indruk dat Apple echt wel een feilloze implementatie voor ogen heeft van Airtags, zoveel stappen ze nemen om dit te releasen :X Wat ik ook wel snap aangezien je zeer snel ze niet meer zou gebruiken als het eens een paar keer jouw "tagged" device niet vind.
Dit verhaal kon ik eerst niet volgen, maar hier gelezen dat er verschil is tussen handoff op iPhone 11/12 en oudere modellen.

[Voor 67% gewijzigd door meesje op 11-04-2021 09:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
cwegh schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:17:
[...]

Ja de notificatie komt iets eerder idd maar dat lijkt het dan idd wel te zijn.

Ik gebruik deze manier van handoff eigenlijk ook niet. Vrijwel altijd het AirPlay menu op de devices.

• Donstil
  • Niet online
cwegh schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:22:
[...]

OK thanks! Dan is het toch een tvOS beperking. Iets dat ze wel geimplementeerd hebben in iOS.
Ja lijkt het wel op inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
cwegh schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:29:
[...]

Heb er 2x gekocht in de Hunt voor 199 EUR (wel met US stekker, maar ze waren voor de TV-kast ter vervanging van de receiver en komen verdoken in de stekkerblok te zitten dus je ziet er niks van). Superdeal wel!

Zou er ook nog wel 1 durven kopen maar niet voor de huidige courante prijs ;-) Dus ik hou de ibood mailing wel in het oog ;-) Maar ook in de vorige recente hunt kwamen ze niet voor dacht ik (of ik heb ze gemist) dus ik vermoed niet dat ze er nog hebben liggen.
Nou als je er een ziet, let me know!

• cwegh
meesje schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:47:
Dit verhaal kon ik eerst niet volgen, maar hier gelezen dat er verschil is tussen handoff op iPhone 11/12 en oudere modellen.
Ja klopt, komt door de UWB chip die er sinds de 11 inzit. Kan idd verwarrend zijn als dat niet vermeld wordt.

1) handoff dmv tikken = alle iPhones
2) handoff die sterker trilt naarmate je dichter komt bij de HomePod mini om sneller handoff te doen = enkel iDevices met U1 chip = iPhone 11+, HP mini, (en vermoedelijk ook met watch 6+ met de nieuwe watchOS release)

• Donstil
  • Niet online
cwegh schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:34:
[...]

Ja klopt, komt door de UWB chip die er sinds de 11 inzit. Kan idd verwarrend zijn als dat niet vermeld wordt.

1) handoff dmv tikken = alle iPhones
2) handoff die sterker trilt naarmate je dichter komt bij de HomePod mini om sneller handoff te doen = enkel iDevices met U1 chip = iPhone 11+, HP mini, (en vermoedelijk ook met watch 6+ met de nieuwe watchOS release)
Mijn S6 op de laatste beta doet dat (nog) niet overigens.

[Voor 31% gewijzigd door Donstil op 11-04-2021 11:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Waar zet je handoff op de HomePod Mini uit eigenlijk? Kan dat in het menu van de HomePod Mini niet vinden.

Edit: Aah zonde dat kan niet per HomePod maar moet per mobiel device.

• cwegh
Donstil schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:53:
[...]

Mijn S6 op de laatste beta doet dat (nog) niet overigens.
Dan zal het niet voor nu zijn. Op zich wel jammer want ik zie wel waarde om automation te triggeren als je een kamer binnenkomt waar een mini staat. Ipv via stem dan.

• Donstil
  • Niet online
cwegh schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:01:
[...]

Dan zal het niet voor nu zijn. Op zich wel jammer want ik zie wel waarde om automation te triggeren als je een kamer binnenkomt waar een mini staat. Ipv via stem dan.
Ja zeker. Dat kan best tof zijn.
Dat de HomePods ook echt weten waar je bent zonder dat je dat op spraak moet doen.

cwegh schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:01:
[...]

Het zal mooi als zoiets kan, maar ik vraag me af of het te realiseren is. Voor muziek is het misschien wel te doen, maar voor verlichting lijkt me het best moeilijk. Dit laatste zou je gelijk aan willen gaan als je in de deuropening staat. Je zou dan als trigger variabele ook de sterkte van het door de Homepod Mini op te vangen signaal willen inregelen. Wellicht ook weer afhankelijk van welk device je bij je hebt. Een iPhone geeft wellicht een krachtiger signaal af dan een Watch.

• Werkhoven
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:35
Inmiddels denk ik dat ik erachter ben waarom ik soms haperend geluid heb op één van de 2 speakers uit het stereopaar HomePod Mini's:
Als mijn iPhone op m'n bureau ligt en m'n iPad Pro niet, dan heb ik geen enkel probleem. Ligt de iPad Pro ook op het bureau en daarmee tussen de 2 HomePods in, dan wil soms één helft van de speakers een aantal seconden wegvallen. De iPad Pro heeft altijd WiFi en BT aan i.v.m Apple pencil en AirDrop. Momenteel ligt deze in een andere kamer aan de oplader en zijn hier alle hick-ups volledig verdwenen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:28
Ik ben benieuwd. Ik wil wel graag over een jaartje 2 HomePod achtige speakers bij m’n tv hebben… dus hoop dat er dan een vervanger is.

• Lockonstratos
Kleine update, het lag toch aan mijn internet blijkbaar.

AOP vervangen door een ziggo monteur, was te veroudert waardoor de onderlinge communicatie tussen mijn connectbox en de AP niet vlot was. Nu heb ik hem opnieuw verbonden met de AP met de setup, wat voorheen niet lukte en het werkt nu super.

Merkte enigzins delay op de normale wifi (2.4 GHZ) dan op mijn AP die 5 GHZ is, maar heb daar geen harde cijfers/secondes voor kan ook tussen de oren liggen :p

De "working on it" en "I have lost connection to the internet, check the home app" comments wel vaker gehad toen ik deze issues had, nu dus wel opgelost so it seems.
meesje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:57:
[...]

Allemaal hetzelfde SSID.
Geeft dit geen issues? Ik had het even geprobeerd nadat de ziggo monteur mij hierover vertelde om een soort van een "mesh" systeem aan te maken, maar het werkte blijkbaar toch niet goed waardoor ik nu weer een 2.4+5 GHZ SSID heb en een AP SSID heb. Overigens wel mesh smart boosters besteld bij ziggo

[Voor 40% gewijzigd door Lockonstratos op 14-04-2021 09:41]

Lockonstratos schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:36:
Geeft dit geen issues? Ik had het even geprobeerd nadat de ziggo monteur mij hierover vertelde om een soort van een "mesh" systeem aan te maken, maar het werkte blijkbaar toch niet goed waardoor ik nu weer een 2.4+5 GHZ SSID heb en een AP SSID heb. Overigens wel mesh smart boosters besteld bij ziggo
Ik heb hier zelf geen problemen mee ervaren. Alles (2,4 en 5ghz op modem/router + 2,4 en 5ghz op AP) heeft hetzelfde SSID. Als ik met mijn iPad van beneden naar boven loop, zie ik in een wifi analyzer app dat het signaal overgaat van modem/router naar AP. Mijn Macbook houdt bij deze test het signaal vast van beneden. In dat geval verbreek ik even het wifi.
Het koppelen van de HomePod Mini's leverde ook geen enkel probleem op. Ook de HomeKit devices (Aqara camera, Eufy 2K camera's en Yeelight desk lamp) die perse een 2,4ghz nodig hebben, kon ik probleemloos koppelen.

• Lockonstratos
meesje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:19:
[...]

Ik heb hier zelf geen problemen mee ervaren. Alles (2,4 en 5ghz op modem/router + 2,4 en 5ghz op AP) heeft hetzelfde SSID. Als ik met mijn iPad van beneden naar boven loop, zie ik in een wifi analyzer app dat het signaal overgaat van modem/router naar AP. Mijn Macbook houdt bij deze test het signaal vast van beneden. In dat geval verbreek ik even het wifi.
Het koppelen van de HomePod Mini's leverde ook geen enkel probleem op. Ook de HomeKit devices (Aqara camera, Eufy 2K camera's en Yeelight desk lamp) die perse een 2,4ghz nodig hebben, kon ik probleemloos koppelen.
Hmmm oke klinkt nice. Dat advies werd mij gegeven door de monteur van ziggo, alleen heb ik 1 apparaat in huis (onze oude ipad) die niet werkt met 5GHZ. Ik wil voorkomen dat mijn iphone dan als ik naar beneden toe loop, overspringt op die 2.4GHZ dus vandaar dat ik het nu weer lekker apart heb gedaan.

Overigens on a side-note, is dat wel mogelijk met een mesh systeem, dat mijn iphone dan de 2.4GHZ verbinding pakt? Want dat is niet wat ik wil namelijk :*)
Lockonstratos schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:58:
[...]

Hmmm oke klinkt nice. Dat advies werd mij gegeven door de monteur van ziggo, alleen heb ik 1 apparaat in huis (onze oude ipad) die niet werkt met 5GHZ. Ik wil voorkomen dat mijn iphone dan als ik naar beneden toe loop, overspringt op die 2.4GHZ dus vandaar dat ik het nu weer lekker apart heb gedaan.

Overigens on a side-note, is dat wel mogelijk met een mesh systeem, dat mijn iphone dan de 2.4GHZ verbinding pakt? Want dat is niet wat ik wil namelijk :*)
Het gaat nu off topic. Verdere vragen kun je beter in bv het Ziggo topic stellen.

• Lockonstratos
Het gaat anders idd off-topic ;) Thanks iig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hehe nope. Op naar de volgende Keynote met onze hoop. Net zoals de afgelopen 10 Keynotes dus eigenlijk 8)7

• 4bit
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:32

4bit

Onward, to futility!

Ik blijft dat raar vinden, Siri in het nederlands bestaat gewoon.
Hetzelfde dat op sommige commando's Siri gewoon zegt: Dat kan ik nog niet in deze taal.
Je weet wat ik bedoel, je kan het in andere talen, 1+1. Waarom weiger je het dan in het nederlands?

I'll do what I can, but expect very little.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Na maanden zoeken nu ook een Homepod gevonden voor een fatsoenlijke prijs.

De Mini's zijn fijn voor in de slaapkamers en badkamer, maar in de woonkamer is de Homepod erg fijn.

Was wel even vergeten hoeveel bass er in dat ding zat 8)7

• Donstil
  • Niet online
Greatsword schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:40:
Na maanden zoeken nu ook een Homepod gevonden voor een fatsoenlijke prijs.

De Mini's zijn fijn voor in de slaapkamers en badkamer, maar in de woonkamer is de Homepod erg fijn.

Was wel even vergeten hoeveel bass er in dat ding zat 8)7
Vertel vertel vertel :P

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hahah tweedehandsje op MP voor 250, vond ik zelf nog te doen.

Die iBood actie van 199 liet te lang op zich wachten ;)

[Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 21-04-2021 14:19]

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 24-06 08:02
Greatsword schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:17:
[...]

Die gaat ook echt niet meer komen ben ik bang.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

smeerbartje schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:31:
[...]

Die gaat ook echt niet meer komen ben ik bang.
Precies, vandaar dat ik me er bij neergelegd heb en voor 250 een gehaald.

• Donstil
  • Niet online
Greatsword schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:17:
[...]

Ooh zo, ja das opzich wel een prima prijsje toch ook!

iBood actie zal wel niet meer komen idd, daarom heb ik nog net op de valreep maar een nieuwe besteld bij Apple. Mocht de iBood prijs dan toch eens terugkomen kan ik er altijd wel een plaatje voor vinden :P

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 21-04-2021 14:45]

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:40

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb inmiddels een weekje een mini in huis staan en bestel straks een tweede denk ik. Op zich helemaal tevreden voor muziek en siri/domotica in huis. Langzaamaan eens zien hoeveel meer ik er moet/wil verspreiden om alles fijn dekkend te hebben.

Het enige waar ik me aan stoor, en ik neem aan dat het een tijdelijke bug is, is het feit dat de volume knoppen van mijn iPhone vast blijven zitten aan de HomePod. Als mijn telefoon een keer contact gehad heeft met de HomePod blijven de volume knoppen de HomePod bedienen en kan ik het volume van mijn telefoon alleen nog via command center aanpassen. Bloedirritant.
Maar als ik online kijk is dat al maanden het geval :|

Iemand hier die weet of iOS 14.5 dat oplost? Of een manier om die connectie te verbreken zonder telefoon en/of HomePod opnieuw op te starten?

Ik was van plan er ook een aan m'n ouders te geven, maar op deze manier gaat er een telefoon of HomePod tegen een muur aan vliegen straks :+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

Spike_wolf schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:21:
Ik heb inmiddels een weekje een mini in huis staan en bestel straks een tweede denk ik. Op zich helemaal tevreden voor muziek en siri/domotica in huis. Langzaamaan eens zien hoeveel meer ik er moet/wil verspreiden om alles fijn dekkend te hebben.

Het enige waar ik me aan stoor, en ik neem aan dat het een tijdelijke bug is, is het feit dat de volume knoppen van mijn iPhone vast blijven zitten aan de HomePod. Als mijn telefoon een keer contact gehad heeft met de HomePod blijven de volume knoppen de HomePod bedienen en kan ik het volume van mijn telefoon alleen nog via command center aanpassen. Bloedirritant.
Maar als ik online kijk is dat al maanden het geval :|

Iemand hier die weet of iOS 14.5 dat oplost? Of een manier om die connectie te verbreken zonder telefoon en/of HomePod opnieuw op te starten?

Ik was van plan er ook een aan m'n ouders te geven, maar op deze manier gaat er een telefoon of HomePod tegen een muur aan vliegen straks :+
Als je op je eigen netwerk zit, kun je via control center bij de muziekspeler. Kiezen voor bedien andere apparaten (of zoiets). Hier kun je dan kiezen voor welke mini, HomePod, AirPlay device, je wilt bedienen. Inclusief volume control. Als je hiermee klaar bent, moet je daarna weer kiezen voor je eigen iPhone. Anders blijf je inderdaad je andere apparaat aan het bedienen. Inclusief volume control.

Misschien helpt dit.

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Sandermm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-06 12:28
@TheKerremenke Werkt dat eigenlijk ook voor Sonos en andere apparaten? Ik heb een AirPort express maar die kan ik niet op die manier bedienen (kan alleen mijn HomePods kiezen).
Volgens mij enkel apparaten zoals HomePods (mini) en Apple TV’s. Mijn Sonos play 1 kan ik hiermee zowiezo niet bedienen. Mijn Ikea symfonisk weet ik zo direct niet. Dat zou ik vanavond moeten proberen. (Maar denk van niet)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

TheKerremenke schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:22:
[...]

Als je op je eigen netwerk zit, kun je via control center bij de muziekspeler. Kiezen voor bedien andere apparaten (of zoiets). Hier kun je dan kiezen voor welke mini, HomePod, AirPlay device, je wilt bedienen. Inclusief volume control. Als je hiermee klaar bent, moet je daarna weer kiezen voor je eigen iPhone. Anders blijf je inderdaad je andere apparaat aan het bedienen. Inclusief volume control.

Misschien helpt dit.
Nope :P
Als ik daar mijn iPhone pak kan ik inderdaad met de knoppen het volume van de muziek op de iPhone bedienen. Zodra ik het command center weer weg schuif doen de knoppen weer de HomePod :/

Ik wil gewoon helemaal nooit de HomePod met die knoppen bedienen. Zou fijn zijn als dat gewoon een vinkje is ofzo :P

Wat betreft zo'n ding bij m'n ouders neerzetten, hij speelt radio via TuneIn dus in principe alle bekende Nederlandse radio zenders, ook wat zij de hele dag aan hebben staan in de woonkamer. Nadeel is dat een Nederlandse radiozender naam op z'n engels uitspreken een uitdaging is :P
Maar ik ging er vanuit dat je de TuneIn app dus kunt gebruiken om een zender te zoeken en naar de HomePod te sturen, maar dat gaat alleen actief via Airplay? Als de iPhone buiten bereik is ofzo stopt de HomePod met muziek. Dat is dus niet ideaal voor ze.

Ik heb over het algemeen dezelfde zender op staan en als ik 's avonds "hey siri turn the radio off" zeg en de volgende dag ergens weer "turn the radio back on" dan gaat hij met diezelfde zender verder (even vanuit de buffer van gisteren, dan springt hij naar nu).
Hoe lang bewaart hij welke zender er aan stond? Als dat tot in de eeuwigheid of in ieder geval meerdere dagen is dan is dat voor mijn ouders geen probleem, dan hoeven ze alleen "Turn off" en "turn back on" te onthouden.

Als het ingewikkelder wordt dan gaat hij daar stofhappen tot siri in het Nederlands beschikbaar wordt ben ik bang.

[Voor 39% gewijzigd door Spike_wolf op 21-04-2021 17:16]

• B-lex
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 24-06 12:54
Spike_wolf schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:11:
[...]

Nope :P
Als ik daar mijn iPhone pak kan ik inderdaad met de knoppen het volume van de muziek op de iPhone bedienen. Zodra ik het command center weer weg schuif doen de knoppen weer de HomePod :/

Ik wil gewoon helemaal nooit de HomePod met die knoppen bedienen. Zou fijn zijn als dat gewoon een vinkje is ofzo :P

Wat betreft zo'n ding bij m'n ouders neerzetten, hij speelt radio via TuneIn dus in principe alle bekende Nederlandse radio zenders, ook wat zij de hele dag aan hebben staan in de woonkamer. Nadeel is dat een Nederlandse radiozender naam op z'n engels uitspreken een uitdaging is :P
Maar ik ging er vanuit dat je de TuneIn app dus kunt gebruiken om een zender te zoeken en naar de HomePod te sturen, maar dat gaat alleen actief via Airplay? Als de iPhone buiten bereik is ofzo stopt de HomePod met muziek. Dat is dus niet ideaal voor ze.

Ik heb over het algemeen dezelfde zender op staan en als ik 's avonds "hey siri turn the radio off" zeg en de volgende dag ergens weer "turn the radio back on" dan gaat hij met diezelfde zender verder (even vanuit de buffer van gisteren, dan springt hij naar nu).
Hoe lang bewaart hij welke zender er aan stond? Als dat tot in de eeuwigheid of in ieder geval meerdere dagen is dan is dat voor mijn ouders geen probleem, dan hoeven ze alleen "Turn off" en "turn back on" te onthouden.

Als het ingewikkelder wordt dan gaat hij daar stofhappen tot siri in het Nederlands beschikbaar wordt ben ik bang.
Je hoeft letterlijk alleen Hey Siri Stop, en Hey Siri Play te roepen. Radiozender blijft dan echt dagen staan spreek ik uit eigen ervaring. De homepod kan veel met hele beperkte commando’s, volzinnen zijn zelden nodig.
B-lex schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:26:
[...]

Je hoeft letterlijk alleen Hey Siri Stop, en Hey Siri Play te roepen. Radiozender blijft dan echt dagen staan spreek ik uit eigen ervaring. De homepod kan veel met hele beperkte commando’s, volzinnen zijn zelden nodig.
Inderdaad. Of ff zelf bovenop tikken. Wat ook geinig is, is om het automatiseren. Zo gaat hier de HomePod in de keuken snoevend tussen 06.00 en 08.00 automatisch aan als iemand door de hal loopt. En automatisch uit als de laatste het huis verlaat.

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ik vroeg mij laatst nog af hoe lang dat is toevallig.
Want ik doe dat in de badkamer vaak, gaat mij playlist spelen enz, alleen eens in de zoveel dagen wil dat dan niet. Alsof de eerste keer dat je iets start leidend is en er dan een timer gaat lopen ofz.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

[...]

Hey, je hebt gelijk, dat is genoeg. Dat maakt het al weer een stapje makkelijker voor ze dan langere zinnen.
Donstil schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:58:
[...]

Ik vroeg mij laatst nog af hoe lang dat is toevallig.
Want ik doe dat in de badkamer vaak, gaat mij playlist spelen enz, alleen eens in de zoveel dagen wil dat dan niet. Alsof de eerste keer dat je iets start leidend is en er dan een timer gaat lopen ofz.
Dat zou jammer zijn, toch om de zoveel dagen moeten gaan stuntelen met de naam van een radiozender.
Nouja, het valt in ieder geval te proberen, kijken hoe lang het duurt voor er een apparaat door hun woonkamer vliegt :P

Maar klopt het inderdaad dat je via een iPhone niet een zender native (dus niet via Airplay) op de HomePod kan krijgen?

Spike_wolf schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:41:
[...]

Hey, je hebt gelijk, dat is genoeg. Dat maakt het al weer een stapje makkelijker voor ze dan langere zinnen.

[...]

Dat zou jammer zijn, toch om de zoveel dagen moeten gaan stuntelen met de naam van een radiozender.
Nouja, het valt in ieder geval te proberen, kijken hoe lang het duurt voor er een apparaat door hun woonkamer vliegt :P

Maar klopt het inderdaad dat je via een iPhone niet een zender native (dus niet via Airplay) op de HomePod kan krijgen?
Dat klopt, hij pakt zelf de stream van het internet. Hier draait npo 2 al meer als een maand iedere dag op de HomePod mini. Dus dat houd hij al lang vol

Gaaf! Weer wat geleerd.

• Donstil
  • Niet online
Spike_wolf schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:41:

Ja ik heb dat nog niet helemaal uitgezocht. Maar gebruik de badkamer HomePod elke morgen maar toch is eens in de zoveel tijd de Apple Music playlist eruit, als in tappen en hij gaat niet direct verder. Radio luister ik niet dus daar verder geen ervaring mee.

Het “AirPlay” menu op de iPhone laat de playlists dan nog wel zien gek genoeg.

Zal wel iets van een bugje zijn, ze staan nu allemaal naar 14.5 te updaten dus zal het daarmee ook eens in de gaten houden.

[Voor 6% gewijzigd door Donstil op 21-04-2021 22:49]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

TheKerremenke schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:51:
[...]

Dat klopt, hij pakt zelf de stream van het internet. Hier draait npo 2 al meer als een maand iedere dag op de HomePod mini. Dus dat houd hij al lang vol
Als je de stream op de HomePod zelf via Siri start inderdaad. Maar als ik in de TuneIn app een zender zoek en die doorzet naar de HomePod is het een stream vanaf de telefoon. Zodra ik de app force quit, of wifi verbreek (dus het huis verlaat ofzo) dan stopt de HomePod omdat hij de stream niet meer doorkrijgt. Hetzelfde geldt als je die zender in de Music app kan terug vinden bij "onlangs afgespeeld". Dit lijkt me ook niet ideaal qua battery life van de telefoon. En zodra de telefoon iets anders met muziek doet gaat dat via de HomePod en ben je de radiozender dus weer kwijt. Youtube video's enzo gaan wel gelijktijdig via de telefoon, dus dat scheelt al.

Als je in die app of de gewone music app een zender kan zoeken en kan doorzetten op een manier dat de HomePod die stream oppakt en hem niet doorgespeeld krijgt van de telefoon zou dat het voor mijn ouders al makkelijker maken. Want een Nederlandse zendernaam "op zijn engels uitspreken" zodat Siri het snapt gaat hem niet worden bij ze ben ik bang :P
Ik ben bang dat het idee om er een voor hun te kopen zodat ze weer eens wat leuks nieuws hebben (en om de brakke radio die ze nu in de woonkamer hebben staan te vervangen) moet wachten tot Siri in het Nederlands beschikbaar wordt.

Spike_wolf schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:20:
[...]

Als je de stream op de HomePod zelf via Siri start inderdaad. Maar als ik in de TuneIn app een zender zoek en die doorzet naar de HomePod is het een stream vanaf de telefoon. Zodra ik de app force quit, of wifi verbreek (dus het huis verlaat ofzo) dan stopt de HomePod omdat hij de stream niet meer doorkrijgt. Hetzelfde geldt als je die zender in de Music app kan terug vinden bij "onlangs afgespeeld". Dit lijkt me ook niet ideaal qua battery life van de telefoon. En zodra de telefoon iets anders met muziek doet gaat dat via de HomePod en ben je de radiozender dus weer kwijt. Youtube video's enzo gaan wel gelijktijdig via de telefoon, dus dat scheelt al.

Als je in die app of de gewone music app een zender kan zoeken en kan doorzetten op een manier dat de HomePod die stream oppakt en hem niet doorgespeeld krijgt van de telefoon zou dat het voor mijn ouders al makkelijker maken. Want een Nederlandse zendernaam "op zijn engels uitspreken" zodat Siri het snapt gaat hem niet worden bij ze ben ik bang :P
Ik ben bang dat het idee om er een voor hun te kopen zodat ze weer eens wat leuks nieuws hebben (en om de brakke radio die ze nu in de woonkamer hebben staan te vervangen) moet wachten tot Siri in het Nederlands beschikbaar wordt.
Dan ben je inderdaad aan het airplay’en. Lijkt me niet zo handig inderdaad.

Het klinkt als vloeken in de kerk, maar is een Google mini niets voor je ouders? Dan kunnen ze wel NL’s spreken...

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

TheKerremenke schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:24:
[...]

Dan ben je inderdaad aan het airplay’en. Lijkt me niet zo handig inderdaad.

Het klinkt als vloeken in de kerk, maar is een Google mini niets voor je ouders? Dan kunnen ze wel NL’s spreken...
Ik heb me nooit verdiept in wat die kan en hoe die werkt, maar dan krijg ik denk ik elke keer als ik daar ben opmerkingen als "Zou zo'n HomePod speaker niet beter zijn? Die werkt beter met onze telefoons enzo".
Ze weten van het bestaan van de HomePod, m'n moeder leest de iCreate enzo dus die "weet alles van Apple" :P

Als ik ze de keus geef wachten ze liever op een Nederlandse HomPod denk ik, en een switch van Google Mini naar HomePod gaat gebeuren zodra ze weten dat Siri Nederlands kan, dus dan moeten ze nu leren hoe ze met die mini moeten werken en is het 2 maanden vloeken omdat die niet naar hey Siri luistert, en dan is het straks weer 2 maanden vloeken omdat de HomePod niet luistert naar whatever commando die mini gebruikt. Nee dan kan ik de situatie beter laten hoe hij is en wanneer Siri Nederlands spreekt een HomPod voor ze kopen. Dat zullen ze meer waarderen denk ik :)

En ach, het is niet dat ze het nodig hebben ofzo. Meer dan radio spelen zal hij niet doen verwacht ik, ze hebben geen domotica etc die ze ermee aan kunnen sturen. Dus het is meer een hebbedingetje.
Het idee was leuk, maar zal gewoon een tijdje moeten wachten :)

• trinite_t
  • Laatst online: 24-06 09:56
Spike_wolf schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:35:
[...]

Ik heb me nooit verdiept in wat die kan en hoe die werkt, maar dan krijg ik denk ik elke keer als ik daar ben opmerkingen als "Zou zo'n HomePod speaker niet beter zijn? Die werkt beter met onze telefoons enzo".
Ze weten van het bestaan van de HomePod, m'n moeder leest de iCreate enzo dus die "weet alles van Apple" :P

Als ik ze de keus geef wachten ze liever op een Nederlandse HomPod denk ik, en een switch van Google Mini naar HomePod gaat gebeuren zodra ze weten dat Siri Nederlands kan, dus dan moeten ze nu leren hoe ze met die mini moeten werken en is het 2 maanden vloeken omdat die niet naar hey Siri luistert, en dan is het straks weer 2 maanden vloeken omdat de HomePod niet luistert naar whatever commando die mini gebruikt. Nee dan kan ik de situatie beter laten hoe hij is en wanneer Siri Nederlands spreekt een HomPod voor ze kopen. Dat zullen ze meer waarderen denk ik :)

En ach, het is niet dat ze het nodig hebben ofzo. Meer dan radio spelen zal hij niet doen verwacht ik, ze hebben geen domotica etc die ze ermee aan kunnen sturen. Dus het is meer een hebbedingetje.
Het idee was leuk, maar zal gewoon een tijdje moeten wachten :)
Je kunt via de telefoon "gewoon" een stream starten op de homepod (zonder airplay). Dit doe je door in de apple music app naar het "airplay" icoon te gaan. Daar kun je kiezen voor "select other device" (uit mijn hoofd). Dan open je de playlist van dat apparaat. In "radio" kun je dan het gewenste radio kanaal (of andere muziek) opzoeken, en dit speelt direct af op de homepod.
En volgens mij werkt het ook met het tikken tegen de homepod (voor transfer audio), starten op je telefoon, tikken tegen de homepod, en dan speelt hij direct vanaf de homepod. (dit laatste weet ik niet 100% zeker).

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

trinite_t schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:06:
[...]

Je kunt via de telefoon "gewoon" een stream starten op de homepod (zonder airplay). Dit doe je door in de apple music app naar het "airplay" icoon te gaan. Daar kun je kiezen voor "select other device" (uit mijn hoofd). Dan open je de playlist van dat apparaat. In "radio" kun je dan het gewenste radio kanaal (of andere muziek) opzoeken, en dit speelt direct af op de homepod.
En volgens mij werkt het ook met het tikken tegen de homepod (voor transfer audio), starten op je telefoon, tikken tegen de homepod, en dan speelt hij direct vanaf de homepod. (dit laatste weet ik niet 100% zeker).
Dat lukt met zenders die in Apple music staan. Maar zenders die alleen in TuneIn te vinden zijn (en Hey siri play #zender gewoon oppikt) doen dat niet. Je kan ze via de iPhone of door de telefoon er bij te houden over zetten, maar dat is airplay. Zodra je wifi uitzet op je telefoon is de muziek verdwenen.

[Edit]
Oh, en nu valt een zender die ik via de music app over gezet heb door de telefoon er bij te houden ook uit als ik wifi op de telefoon uit zet.

Het lijkt er op dat hij hem inderdaad native overzet, in het control venster staat er bijvoorbeeld "HomePod van" ipv "iPhone > HomePod van". Maar toch stopt hij met spelen zodra hij het einde van z'n buffer bereikt als ik de iPhone uit het wifi netwerk haal.

[Voor 16% gewijzigd door Spike_wolf op 22-04-2021 10:34]

• cwegh
Iemand al iets opgevangen dat de HomePod Minis nu ook de AirTags kunnen opsporen? Hoor er namelijk niets over. Misschien iets voor WWDC?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

cwegh schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:58:
Iemand al iets opgevangen dat de HomePod Minis nu ook de AirTags kunnen opsporen? Hoor er namelijk niets over. Misschien iets voor WWDC?
En hoe zou dat volgens jou moeten werken dan?

Er zit toch geen display op de HomePod of verwacht je dat die roept "je sleutels liggen onder de bank?"

• cwegh
HomePod Mini heeft ook UWB en kan rond zich benoemen op hoeveel cm een bepaald voorwerp ligt en of het links of rechts is. Samen met een geluid afspelen op de AirTag kan de HomePod dan aangeven dat de AirTag bijvoorbeeld op 50 cm links van de HomePod ligt, of dat het 50cm links van de HomePod in de badkamer ligt (als je meerdere HomePods hebt).

[Voor 6% gewijzigd door cwegh op 23-04-2021 06:46]

• Furfoot
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:38
Thuis hebben we een Spotify Family abbo met ieder z;n eigen account, nu wil ik voor mijn kids een manier hebben om muziek af te spelen zonder dat dit met een schermpje moet. Zou dit kunnen werken met een Homepod Mini?

Ik begreep dat support vanuit Spotify er nog niet is, kan de aankomende default music player van 14.5 hier nog wat in doen veranderen?

Instagram

• Donstil
  • Niet online
Furfoot schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:21:
Thuis hebben we een Spotify Family abbo met ieder z;n eigen account, nu wil ik voor mijn kids een manier hebben om muziek af te spelen zonder dat dit met een schermpje moet. Zou dit kunnen werken met een Homepod Mini?

Ik begreep dat support vanuit Spotify er nog niet is, kan de aankomende default music player van 14.5 hier nog wat in doen veranderen?
Nee Spotify moet op dit moment nog via AirPlay. Tot Spotify dit aanpast.
Wat nog wel even kan duren schat ik zo in.

• Furfoot
Donstil schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:19:
[...]

Nee Spotify moet op dit moment nog via AirPlay. Tot Spotify dit aanpast.
Wat nog wel even kan duren schat ik zo in.
Bedankt dan skip ik nog ff de homepod mini.

Instagram

• cwegh
Je kan altijd je stem uitbrengen op het Spotify forum om het prioriteit te geven ;-)

https://community.spotify...Pod-Support/idi-p/4985214

[Voor 8% gewijzigd door cwegh op 26-04-2021 12:00]

• Furfoot
cwegh schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:57:
Je kan altijd je stem uitbrengen op het Spotify forum om het prioriteit te geven ;-)

https://community.spotify...Pod-Support/idi-p/4985214
Ah met zoveel stemmen is het dus gewoon een strategische keuze van Spotify, volgens mij flikte ze dat ook met de Watch. Tjah, wie weet stap ik wel een keer over op Apple Music.

Instagram

• cwegh
Furfoot schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:50:
[...]

Ah met zoveel stemmen is het dus gewoon een strategische keuze van Spotify, volgens mij flikte ze dat ook met de Watch. Tjah, wie weet stap ik wel een keer over op Apple Music.
Klopt, maar in feite is het gewoon een front om als argument te gebruiken dat er weinig vraag naar is. Is onzin natuurlijk want ik ben 300% zeker dat er een team is dat het gewoon al gemaakt heeft. Maar met de vete tussen Apple en Spotify (vooral vanuit Spotify dan met als argument dat Apple alles gesloten houd maar sinds vorige zomer niet meer) zie ik het het inderdaad ook niet positief in.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De proefperiode van mijn gratis Apple Music abonnement is zojuist verlopen.

Dan merk je toch wel gelijk dat de HomePod een stuk beperkter is. Hij kan op stembediening bijvoorbeeld niet je eigen/locale muziek meer afspelen. :-(

Dat wordt dus ouderwets zelf de output source selecteren (Airplay) of elke maand 15,- lappen voor een gezins abonnement . (Ben niet echt fan van maandelijkse abonnementen)

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True