Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:41
Ik heb een Apple One abonnement afgesloten, zit ook Arcade in wat weer leuk is voor de kinderen via Family sharing (net als Apple TV+). Nog steeds 15 EUR maar dat maakt de pil wat zachter ;-)
Kan ik het delen met mijn gezin?

Als je een gezins­abonnement op Apple One hebt, kun je ‘Delen met gezin’ gebruiken om al je Apple services te delen met tot vijf andere gezinsleden. Apple TV+ en Apple Arcade kun je altijd delen met je gezin, ook met het individuele abonnement op Apple One.

[ Voor 70% gewijzigd door cwegh op 26-04-2021 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Furfoot schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:50:
[...]

Ah met zoveel stemmen is het dus gewoon een strategische keuze van Spotify, volgens mij flikte ze dat ook met de Watch. Tjah, wie weet stap ik wel een keer over op Apple Music.
Ja klopt, daar brengen ze ook geen offline play voor uit.

Wij zijn een tijdje geleden volledig overgestapt naar Apple Music, Spotify krijgt van mij geen centen meer.

Met SongShift was het overzetten van Playlist een eitje trouwens. Dus echt hinder van de overstap hebben wij nooit gehad.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cwegh schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:54:
[...]

Klopt, maar in feite is het gewoon een front om als argument te gebruiken dat er weinig vraag naar is. Is onzin natuurlijk want ik ben 300% zeker dat er een team is dat het gewoon al gemaakt heeft. Maar met de vete tussen Apple en Spotify (vooral vanuit Spotify dan met als argument dat Apple alles gesloten houd maar sinds vorige zomer niet meer) zie ik het het inderdaad ook niet positief in.
Mijn verwachting is inderdaad ook beneden nul. Zeker gezien de laatste ontwikkeling met dat Spotify apparaat in de auto en eigen stembediening. Wellicht leuk voor auto’s zonder CarPlay of Android Auto. Maar dan nog, ook al is het niet veilig, zou ik de muziek wel even snel in de Spotify app opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ja dat Auto ding, helemaal de weg kwijt bij Spotify.

Zit in de categorie Snapchat bril. Een software bedrijf wat denkt een hardware visie te hebben maar daarin de plank helemaal misslaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:43
HomePod-softwareversie 14.5 is er

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Woning app gaf aan dat ie een update aan het downloaden was, maar er is geen mogelijkheid om deze te installeren. Onder Woninginstellingen wordt aangegeven dat alles up to date is. De HomePod mini’s blijven op 14.4 zitten. Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28
Geen idee. Hier precies hetzelfde probleem. Op Reddit staat dit ook al ergens vermeld. Update en HomePods blijft toch een dingetje blijkbaar

Edit: HomePods opnieuw opstarten en dan proberen te update naar 14.5 schijnt wel te werken. Het proberen waard. Hier is het zo tenminste gelukt.

[ Voor 34% gewijzigd door TheKerremenke op 26-04-2021 23:36 . Reden: Aanvullende informatie ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier blijven ze ook hangen op downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsTvFdWHvGaZPNTmRrk_WaHS-5w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K2Z7EikeWZlrfLNCg8QeAfCr.jpg?f=user_large

Nou goed was toch alleen maar een update met bug fixes dus komt vanzelf wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
Ik vond een fix op Reddit.
Zet in de instellingen van je HomePod ‘Geluidscontrole’ aan en de update wordt geïnstalleerd.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hij heeft hier gisteren een kwartiertje op "downloaden gestaan", daarna is hij gewoon ge-update :)

Wat mijn volume knop issue betreft, dat lijkt opgelost.
Als ik m'n telefoon nu het scherm van m'n telefoon uit staat op die knoppen druk gebeurt er niets (voorheen reageerde de HomePod daar op). Als op het lockscreen de controls van de HomePod staan reageert de HomePod/controls op de volume knop, maar als ik hem unlock dan reageert de telefoon weer netjes op de volume knoppen (de eerste seconde op het homescreen is nog HomePod, maar na die seconde netjes de telefoon).

Geen idee of het een update in iOS of het HomePod Os was, of het feit dat zowel de HomePod als iPhone min of meer tegelijk opnieuw opgestart zijn etc. Maar tot nu toe ziet het er goed uit :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:17:
Zet in de instellingen van je HomePod ‘Geluidscontrole’ aan en de update wordt geïnstalleerd.
Ondertussen had ik al power off/on gedaan. Beide Mini’s zijn nu geüpdatet. Wel bijzonder dat bij ‘onlangs bijgewerkt’ maar 1 van de 2 mini’s wordt getoond.

In ieder geval goed om te weten bij een volgende update. Geluidscontrole staat bij mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen fix nodig hier, vanmorgen waren ze allemaal netjes bijgewerkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 27-04-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Automatische updates heb ik uitstaan. Gezien eerdere berichtgevingen heb ik (nog) geen vertrouwen in het update proces van de HomePod Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:13:
Geluidscontrole staat bij mij uit.
Na de update ook weer uitgezet.

[ Voor 14% gewijzigd door Serena op 27-04-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm draai al een tijdje mee, is tot nu toe nog nooit fout gegaan met de HomePods. Dus dat vertrouwen is er hier al.

En het is ook geen device wat ik dagelijks nodig heb natuurlijk, dus als het fout zou gaan dan is dat geen ramp. Edit: Maar wel onhandig want je kunt ze zelf niet flashen 8)7

Maar ja dezelfde dag dan alsnog handmatig de update draaien is ook schijn veiligheid natuurlijk. Als het daarom te doen is dan is een paar dagen wachten de verstandige keuze. Automatische update of vanaf het eerste moment op het “nu updaten” knopje drukken maakt geen verschil, sterker nog automatische update gaat meestal in de nacht ergens dus mocht de update terug getrokken worden ben je daarmee misschien wel beter af.

[ Voor 57% gewijzigd door Donstil op 27-04-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, is inderdaad niet handig om direct te updaten. Soms is de verleiding te groot. ;) Het liefst wil ik zelf controle houden.
Mocht het ooit verkeerd gaan, kan ik mijn HomePod opsturen naar Duitsland. Liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja je hebt dan controle over het moment wanneer inderdaad, al gaat de automatische update ook niet direct natuurlijk.

Jammer dat ze er geen diagnose port op gestopt hebben verder, dan hadden we nog met DFU aan de slag gekund oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:28
Serena schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:17:
Was bij mij de enige oplossing. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week of 2 als ik een request doe om wat muziek af te spelen, dat er een probleem is en dat dit niet gedaan kan worden. Vervolgens wordt er wel muziek vanaf mijn iPhone gestreamd naar de HomePod. Aangezien ik Apple Music gebruik zou de HomePod direct vanaf Apple Music moeten streamen, maar dit gebeurt dus niet.
Heb de HomePod al gereset, probleem blijft.

Heeft een van jullie nog een suggestie voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Weten we of er wat aan het volume van de HomePod (mini) veranderd is in de laatste update? Het kan ook zijn dat TuneIn of de specifieke zender die ik luister hun volume opgehoogd hebben ofzo, maar hij is nu te hard! :P

Ik heb de mini in mijn werkkamer staan en die speelt achtergrond radio terwijl ik aan het werk ben. Een zender via TuneIn op de HomePod zelf, dus "Hey Siri speel radio #zender" zonder tussenkomst van andere apparaten. Tot een paar dagen terug stond hij op 5% en dat was echt ideaal. Maar momenteel is 1% (of 0% als ik met de slider speel op m'n phone :P ) al oncomfortabel hard. Niet pijnlijk ofzo, maar te afleidend terwijl ik werk, en als ik mensen aan de telefoon heb klagen ze nu dat ze de muziek horen en dat het afleidend is, dat was voorheen niet.

Maar lager dan 1% krijg ik hem natuurlijk niet. Is er een setting ergens waar mee gespeeld kan worden om hem nog lager te krijgen? Als je via de Music app op een mac streamt heeft de app een eigen volume dat losstaat van het OS volume, datzelfde zou hier ook prettig zijn :)

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb dit ook eens gehad. HomePod was veel luider dan ik gewend was.

Uiteindelijk bleek het “Geluidscontrole” in de instellingen. Ondanks dat het er niet direct mee te maken hoeft te hebben toch uitgezet en het was weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

@Donstil Hey, dat heeft effect inderdaad. Met Geluidscontrole aan heb ik op een meter afstand 42 dB. Met geluidscontrole uit 37dB.
Nu klinkt hij op 1% naar mijn idee nog steeds iets luider dan voorheen op 5% maar het is in ieder geval al een flinke verbetering :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sinds de iOS 14.5 update heb ik een heel apart probleem met het paar (in stereo) HomePod mini’s in mijn slaapkamer. Als ik Apple Music start en via AirPlay vanaf mijn iPhone stream dan doet maar 1 speaker het. In Apple Music staat onderaan de track die gespeeld wordt Slaapkamer.

Als ik eerst iets van Youtube of Plex naar de HomePods stuur dan heb ik wel stereo en ga ik dan naar Apple Music dan staat er onder de track iPhone —> Slaapkamer.

Nou is dat dus een workaround maar had gehoopt dat ze dat gefixt zouden hebben met iOS 14.5.1

Overigens had ik altijd ingesteld dat mijn HomeKit hub de Apple TV in mijn woonkamer is maar ik zie nu dat 1 van de speakers verbonden is met HomeKit en de rest op standby staat. Ik denk dat ik in deze richting moet zoeken waar het fout gaat. Hoe kan ik mijn Apple TV weer als primaire hub instellen voor Hoe Kit? Weet iemand dat?

EDIT: net allebei de HomePods van stroom gehaald en nu lijkt het weer te werken. Vaag dit….

[ Voor 5% gewijzigd door Borland op 06-05-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:06
HomePod is dood :(
Als ik vraag of ze wat muziek wil spelen dan zegt ze, here is a station just for you. Doodse stilte en dan, sorry somethings wrong, please try again.
Dat kunnen we eindeloos volhouden.
Ze weet wel hoe laat het is, ze kan wekker zetten, en vertellen waar in amsterdam een indiaas restaurant zit.
Maar muziek doet het niet. Ook streamen vanaf mijn telefoon werkt niet.

Rara, hoe los ik dit op.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!
No Hands schreef op zondag 9 mei 2021 @ 08:50:
HomePod is dood :(
Als ik vraag of ze wat muziek wil spelen dan zegt ze, here is a station just for you. Doodse stilte en dan, sorry somethings wrong, please try again.
Dat kunnen we eindeloos volhouden.
Ze weet wel hoe laat het is, ze kan wekker zetten, en vertellen waar in amsterdam een indiaas restaurant zit.
Maar muziek doet het niet. Ook streamen vanaf mijn telefoon werkt niet.

Rara, hoe los ik dit op.
Resetten is een goeie eerste stap.
Stekker uit het stopcontact, en terwijl je het aanraakgedeelde aanraakt met een vinger stop je de stekker er weer in.

Na tien seconden zal de iPad zeggen dat hij gereset gaat worden, je kunt je vinger eraf halen als je daarna 3 piepjes hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Donstil schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:12:
[...]

Resetten is een goeie eerste stap.
Stekker uit het stopcontact, en terwijl je het aanraakgedeelde aanraakt met een vinger stop je de stekker er weer in.

Na tien seconden zal de iPad zeggen dat hij gereset gaat worden, je kunt je vinger eraf halen als je daarna 3 piepjes hoort.
Stekker erin en eruit heb ik al geprobeerd, reset nog niet. Nu zegt ze dat er een probleem is met apple music als ik om muziek vraag. Wellicht dat een reset dan niks helpt. Maar mijn HomePod mini doet wel gewoon muziek afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:52

Mauz1978

Console War Veteran

Wat ik apart vind, is dat de ene homepod anders reageert dan de andere. Als ik de goodnight scene savonds start zegt de ene homepod of ‘the scene is set’ of niks en als ik het via een andere homepod start zegt die heel enthousiast ‘ the scene is set!’ met een goeie ‘goodnight!’ erachter aan haha...

Denk dat ik die laatste maar opslag geef :P...

[ Voor 16% gewijzigd door Mauz1978 op 09-05-2021 13:39 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:37:
Wat ik apart vind, is dat de ene homepod anders reageert dan de andere. Als ik de goodnight scene savonds start zegt de ene homepod of ‘the scene is set’ of niks en als ik het via een andere homepod start zegt die heel enthousiast ‘ the scene is set!’ met een goeie ‘goodnight!’ erachter aan haha...

Denk dat ik die laatste maar opslag geef :P...
Mijn HomePod mini in de woonkamer zegt niks terug bij ‘good night’, want een groot deel van de apparaten bevinden zich in de woonkamer. Dit is standaard functionaliteit. De andere HomePod mini, in de werkkamer, praat wel terug bij zelfde commando. Wellicht bij jou een zelfde soort situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Ik heb mijn homepod gereset zoals @Donstil voorstelde omdat de homepod moeilijk deed, alles lijkt nu weer te werken. Het enige is dat ik bij installatie weigerde om locatievoorzieningen te gebruiken. Als ik nu vraag wat het weer is dan weet ze niet waar we zijn dus krijg ik geen antwoord. Hoe zet ik alsnog die locatievoorzieningen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
No Hands schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:24:
Ik heb mijn homepod gereset zoals @Donstil voorstelde omdat de homepod moeilijk deed, alles lijkt nu weer te werken. Het enige is dat ik bij installatie weigerde om locatievoorzieningen te gebruiken. Als ik nu vraag wat het weer is dan weet ze niet waar we zijn dus krijg ik geen antwoord. Hoe zet ik alsnog die locatievoorzieningen aan?
Al gevonden, via woning app op mijn macbook was het zo gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk geen spatial audio voor de HomePod Mini: HomePod Will Support Spatial Audio for Apple Music, But Not Lossless Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Laatst online: 18:23
Lijkt me ergens logisch toch, voor een mono luidspreker? De HomePod Mini heeft maar 1 driver.
Bij de HomePod had het qua drivers wel moeten kunnen lijkt mij.

[ Voor 7% gewijzigd door B-lex op 18-05-2021 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B-lex schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:19:
[...]

Lijkt me ergens logisch toch, voor een mono luidspreker? De HomePod Mini heeft maar 1 driver.
Bij de HomePod had het qua drivers wel moeten kunnen lijkt mij.
De normale HomePod heeft het ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
  • Laatst online: 18:23
Nevermind, lezen is ook een vak... :-)

[ Voor 94% gewijzigd door B-lex op 18-05-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat biedt weer mogelijkheden voor een HomePod Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Bij the verge zeggen ze nochtans dat zowel HomePod als HomePod mini spatial audio ondersteunen.
https://www.theverge.com/...usic-homepod-homepod-mini

Dat gezegd zijnde hoop ik nog steeds op een nieuwe standaard HomePod, iets met meer power dan de HomePod mini.

edit: Blijft natuurlijk koffiedik kijken hoeveel spatial audio toevoegt aan een HomePod mini.

[ Voor 14% gewijzigd door 4bit op 18-05-2021 14:30 ]

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@4bit Maak je nu een samenvatting van wat hierboven al eerder gezegd is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4bit schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:27:
Bij the verge zeggen ze nochtans dat zowel HomePod als HomePod mini spatial audio ondersteunen.
https://www.theverge.com/...usic-homepod-homepod-mini

Dat gezegd zijnde hoop ik nog steeds op een nieuwe standaard HomePod, iets met meer power dan de HomePod mini.

edit: Blijft natuurlijk koffiedik kijken hoeveel spatial audio toevoegt aan een HomePod mini.
Dat artikel is echter wel ouder dan het Macrumors artikel hierboven.

Op de website van Apple staat het zo:
All Apple Music subscribers using the latest version of Apple Music on iPhone, iPad, Mac, and Apple TV7 can listen to thousands of Dolby Atmos music tracks using any headphones. When you listen with compatible Apple or Beats headphones,8 Dolby Atmos music plays back automatically when available for a song. For other headphones, go to Settings > Music > Audio and set Dolby Atmos to Always On. You can also hear Dolby Atmos music using the built‑in speakers on a compatible iPhone, iPad, MacBook Pro, or HomePod,9 or by connecting your Apple TV 4K to a compatible TV or audiovisual receiver.
De 9 verwijst dan naar het volgende:
Works with iPhone 7 or later with the latest version of iOS; iPad Pro 12.9-inch (3rd generation or later), iPad Pro 11-inch, iPad (6th generation or later), iPad Air (3rd generation or later), and iPad mini (5th generation) with the latest version of iPadOS; and MacBook Pro (2018 model or later).
Daar zetten ze dus wel netjes uit een welke versie ze bedoelen met bijvoorbeeld "iPad" alleen slaan ze de Homepod weer over. Lijkt erop dat Macrumors daaruit opmaakt dat het alleen naar de Homepod komt. Anders waren alle twee de Homepods vermeld in de "verduidelijking".

Plus daarbij komt ook nog dat Apple Dolby Atmos "surround"sound zoals dat nu al aanwezig is op tvOS ook niet beschikbaar is voor de Homepod Mini.

Niet dat ik verwacht dat het echt een gemis is verder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:22
Hi, naar wat ik begrijp is er voor de HomePod mini geen Nederlandse Siri ondersteuning. Betekend dit dat je op al je apparaten (tel, laptop, iMac en tv) Siri op Engels moet hebben staan of enkel je telefoon die ermee is gekoppeld? En hoe is het met de rest van de “family”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
foekebooij schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:26:
Hi, naar wat ik begrijp is er voor de HomePod mini geen Nederlandse Siri ondersteuning. Betekend dit dat je op al je apparaten (tel, laptop, iMac en tv) Siri op Engels moet hebben staan of enkel je telefoon die ermee is gekoppeld? En hoe is het met de rest van de “family”?
Ik heb alleen de HomePod Mini op Engels staan. Alle andere apparaten gewoon op NL. Bepaalde zaken werken dan niet. B.v. Siri shortcuts. Muziek (Apple Music) en domotica bedienen gaat hartstikke goed. Woorden als woonkamer, televisie, tuin, etc. is voor Siri op de HomePod geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 20-05-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homepod timer straks in iOS 14.7 ook mogelijk middels de Woning app.
https://www.iculture.nl/n...pod-instellen-woning-app/
In ons huishouden is het inderdaad soms wel handig dat we niet hoeven te spreken met Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
foekebooij schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:26:
Helaas geen Nederlandse Siri idd. Hopen we al sinds 2018 op maar nog steeds niet gekomen. Met de WWDC over drie weekjes weer een nieuwe kans.

Engelse Siri op je andere devices geeft je wel de meeste functies. Siri kan je stem dan herkennen op de HomePod en daarmee unlock je wat meer zaken.

Zoals “Hey Siri pickup call on homepod” als je gebeld wordt. Of “hey siri read my messages”, etc

Persoonlijk vond ik dat het niet waard. Het is hier na al die jaren zo gewoon geworden om Nederlands tegen Siri op mobiele apparaten te praten en Engels op de HomePod dat ik het mijzelf niet zo snel afgeleerd kreeg en het dus allemaal maar weer terug gedraaid heb.

Overigens gebruik ik dat ding maar erg weinig als “slimme” (het blijft Siri natuurlijk) speaker. Af en toe vraag ik eens of het gaat regenen of zet een wekker/timer maar verder gebruik ik voor het meeste wel gewoon mijn iPhone als remote (Muziek, podcasts, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16
https://www.macrumors.com...c-lossless-future-update/

In de toekomst krijgt de HomePod ook lossless Apple Music.

[ Voor 27% gewijzigd door ChrisM op 22-05-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zowel de grote als de kleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag me wel een beetje af wat we daar dan mee moeten. De HomePod en laat staan de mini zijn toch niet de speakers waar je Lossless mee gaat zitten luisteren zou je zeggen.

Het verschil is (soms) al lastig te horen. Laat staan met dit soort speakers/speakertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:41
Donstil schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:47:
[...]

Vraag me wel een beetje af wat we daar dan mee moeten. De HomePod en laat staan de mini zijn toch niet de speakers waar je Lossless mee gaat zitten luisteren zou je zeggen.

Het verschil is (soms) al lastig te horen. Laat staan met dit soort speakers/speakertjes.
Het verschil tussen Bluetooth AAC en 16 bit CD kwaliteit is wel goed te horen hoor. AirPlay is altijd 16 bit ALAC alleen de bron remt dit af, zou raar zijn als dit nu nie met Apple Music te spelen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandermm schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:57:
[...]

Het verschil tussen Bluetooth AAC en 16 bit CD kwaliteit is wel goed te horen hoor. AirPlay is altijd 16 bit ALAC alleen de bron remt dit af, zou raar zijn als dit nu nie met Apple Music te spelen zou zijn.
De HomePods doen geen BT. Dat is altijd native of met Airplay2.

Maar ik bedoel meer. Je kunt de bandbreedte wel hebben. De drivers moeten ook goed genoeg zijn, dat gaat bij de HomePod Mini zeker niet zo zijn en bij de Vanilla HomePod lijkt mij dat ook wel wat fanatiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
Hmm ik had het beter moeten zeggen denk ik; ik hoor het verschil tussen Apple Music AAC en AirPlay FLAC wel:) Dus er Apple Music moet dit ook te horen zijn. Overigens op de HomePod en mini’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandermm schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:34:
Hmm ik had het beter moeten zeggen denk ik; ik hoor het verschil tussen Apple Music AAC en AirPlay FLAC wel:) Dus er Apple Music moet dit ook te horen zijn. Overigens op de HomePod en mini’s.
Ja het is een beetje lastig te bepalen waar dat dan in zit natuurlijk maar in theorie zou het kunnen want AirPlay is maximaal 16bit - 44.1 kHz. De HomePods lijken mij daar alleen niet echt de speakers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
Het klinkt natuurlijk nooit zo goed als het kan, maar het geluid is wel veel “voller” als in ieder geval de bron goed is. Ik schrok er ook een beetje van dat Google cast hi-resh audio kan afspelen en AirPlay dus niet (in theorie, afhankelijk van bron en end point). Wachten tot Apple muziek eindelijk weer als haar eigen DNA gaat zien dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:43
De 14.6 update is er voor de Homepod & Homepod Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze keer maar ‘geluidscontrole’ aangezet. Maar het blijft een waardeloos proces.
‘Update downloaden’ maar nul komma nul voortgang zichtbaar.
Edit: de installatie gaat ook goed, maar ja de voortgang….

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 24-05-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Mijn HomePod doet weer dezelfde ellende als een aantal weken geleden. Ik vraag om muziek af te spelen, ze bevestigd dat die muziek komt en dan blijft het stil.
Als ik dan vraag wat er mis is kom er een antwoord dat er iet smis is met Apple Music maar voor verder antwoord moet ik eerst mijn telefoon siri op dezelfde taal zetten..
Muziek vanaf iPhone naar HomePod werkt wel.

De accessoires zijn up to date zegt de woningapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Ik heb last van dit probleem: https://discussions.apple.com/thread/252816550

Ofwel: mijn twee (grote, originele, in stereo-pair) homepods veranderen het volume uit zichzelf. Erg irritant. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Kan je ook met een ouder device (IOS 12.5) nog Airplayen naar de Homepod Mini?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
Heya all,

Zie dit topic nu pas maar denk meteen even vragen 😀
Hebben hier mensen een combo van Sonos (S2 - dus met airplay 2) speakers en een homepod (mini)?
Kun je die samen groeperen en/of als je iets laat afspelen vanuit de homepod combineren?

Thanks

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:13:
Heya all,

Zie dit topic nu pas maar denk meteen even vragen 😀
Hebben hier mensen een combo van Sonos (S2 - dus met airplay 2) speakers en een homepod (mini)?
Kun je die samen groeperen en/of als je iets laat afspelen vanuit de homepod combineren?

Thanks
Dat werkt gewoon middels Airplay2. Ik heb zelf een HomePod Mini en een AirPort Express gekoppeld aan mijn receiver. Deze laatste is een Airplay2 ‘speaker’. Je kunt op beide devices dezelfde muziek tegelijkertijd afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
meesje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:21:
[...]

Dat werkt gewoon middels Airplay2. Ik heb zelf een HomePod Mini en een AirPort Express gekoppeld aan mijn receiver. Deze laatste is een Airplay2 ‘speaker’. Je kunt op beide devices dezelfde muziek tegelijkertijd afspelen.
Ja ok, maar het is niet zo te doen dat als je tegen de homepod zegt speel x af dat ie dat dan ook naar speaker b afspeelt uit zichzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:25:
[...]

Ja ok, maar het is niet zo te doen dat als je tegen de homepod zegt speel x af dat ie dat dan ook naar speaker b afspeelt uit zichzelf?
Zover ik weet kan dat niet. Je kunt niet de HomePod audio via AirPlay naar wat anders streamen.

Dan moet je een device gebruiken als een iPhone, iPad, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tcviper schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:25:
[...]

Exacte commando’s weet ik niet uit mijn hoofd. Je kunt via Siri de muziek welke afspeelt op de HomePod over laten zetten naar een andere Airplay2 speaker. Ik heb dit toen even getest en dit werkte. Maar het kan niet naar een default ingestelde speaker (zoals Donstill hiervoor al aangeeft).

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 03-06-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
meesje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:30:
[...]

Exacte commando’s weet ik niet uit mijn hoofd. Ik heb de vraag hier zelf ook gesteld. Je kunt via Siri de muziek welke afspeelt op de HomePod over laten zetten naar een andere Airplay2 speaker. Ik heb dit toen even getest en dit werkte.
Ok, ik ga wel es ff stoeien ermee, krijg em zometeen binnen 😀 Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Een vraag van mijn kant uit. Kun je Sonos Play 1 koppelen met een HomePod mini. Dus groeperen?

[ Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 03-06-2021 16:37 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:37:
Een vraag van mijn kant uit. Kun je Sonos Play 1 koppelen met een HomePod mini. Dus groeperen?
Deze ondersteunt toch geen Airplay2? Dan kan dat dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:30:
[...]

Exacte commando’s weet ik niet uit mijn hoofd. Je kunt via Siri de muziek welke afspeelt op de HomePod over laten zetten naar een andere Airplay2 speaker. Ik heb dit toen even getest en dit werkte. Maar het kan niet naar een default ingestelde speaker (zoals Donstill hiervoor al aangeeft).
Ik heb een scène gemaakt welke de HomePod als bron gebruikt en dan Via AirPlay naar Sonos en AirPort Express stuurt. Gebruik dit dagelijks en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Serena schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:38:
[...]

Ik heb een scène gemaakt welke de HomePod als bron gebruikt en dan Via AirPlay naar Sonos en AirPort Express stuurt. Gebruik dit dagelijks en werkt perfect.
Cool! Zou je dat kunnen laten zien hoe je dat hebt gedaan aub? 😀 Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:38:
[...]

Staat niet op je website, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UitgelogdeUser
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-06-2021
Ja deel dat dan gelijk ff, wel zo handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
tcviper schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:51:
[...]

Cool! Zou je dat kunnen laten zien hoe je dat hebt gedaan aub? 😀 Dankje.
Eigenlijk heel eenvoudig. Ik heb de speakers gekozen waarvan ik wil dat erop af wordt gespeeld, zender en volume gekozen.
De scène wordt dan automatisch afgespeeld via 1 mijn HomePods zonder dat deze zelf meespeelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWVcDYWhZXU18b9PiLSkaeU2b-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/joOQZu7BTLrON5uU9gmTYfXt.jpg?f=fotoalbum_large

Deze scènes heb ik voor diverse zenders gemaakt en ook nog een versie voor buiten waarbij meteen ook de speakers middels een stekker worden aangezet.
Snelkoppelknoppen van Ikea, kort drukken scènes binnen, lang drukken scènes buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Staat niet op je website, toch?
Nope!!! Heel druk de laatste tijd, weinig tijd voor de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Serena schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:45:
[...]

Eigenlijk heel eenvoudig. Ik heb de speakers gekozen waarvan ik wil dat erop af wordt gespeeld, zender en volume gekozen.
De scène wordt dan automatisch afgespeeld via 1 mijn HomePods zonder dat deze zelf meespeelt.

[Afbeelding]

Deze scènes heb ik voor diverse zenders gemaakt en ook nog een versie voor buiten waarbij meteen ook de speakers middels een stekker worden aangezet.
Snelkoppelknoppen van Ikea, kort drukken scènes binnen, lang drukken scènes buiten.
Dan heb je dus zo'n zelfde scene gemaakt met pause/stop van de muziek neem ik aan? 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar hoe stel je dan in dat er een HomePod gebruikt wordt als bron en niet een van de andere hubs?

Dat zie ik in het screenshot zo snel niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
tcviper schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Dan heb je dus zo'n zelfde scene gemaakt met pause/stop van de muziek neem ik aan? 😀
Nee, waarom? Heb door het hele huis die volumeknoppen van Ikea hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Donstil schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:13:
Maar hoe stel je dan in dat er een HomePod gebruikt wordt als bron en niet een van de andere hubs?

Dat zie ik in het screenshot zo snel niet terug.
Hij kan er toch alleen maar HomePods voor gebruiken? En het zal me worst zijn welke hub er gebruikt wordt, als er maar muziek speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 7 juni 2021 @ 04:28:
[...]

Hij kan er toch alleen maar HomePods voor gebruiken?
Geen idee, is dat zo?
Kan dit schema niet als je een AppleTV hebt en Airplay(2) speakers?

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 07-06-2021 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:10:
[...]

Geen idee, is dat zo?
Kan dit schema niet als je een AppleTV hebt en Airplay(2) speakers?
Geen idee, zou je moeten proberen. Ik vind het heel irritant dat dan ook automatisch de tv aan springt. Dus ben blij dat er voor een HomePod wordt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:43:
[...]

Geen idee, zou je moeten proberen. Ik vind het heel irritant dat dan ook automatisch de tv aan springt. Dus ben blij dat er voor een HomePod wordt gekozen.
Nou daar was ik dus benieuwd naar idd.
Want mijn moeder bijvoorbeeld heeft geen homepod maar wel wat Airplay speakers en een AppleTv.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Donstil schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:55:
[...]

Nou daar was ik dus benieuwd naar idd.
Want mijn moeder bijvoorbeeld heeft geen homepod maar wel wat Airplay speakers en een AppleTv.

Wordt vervolgd.
De (Apple)TV springt bij mij niet aan hoor, net geprobeerd. Heb puur de homepod en 4 sonos speakers geselecteerd en dan gaat ie afspelen :) Thx voor de tip Serena!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indien je meerdere HomePods heb en gebruik maakt van een HomeKit deurbel, kun je aangeven welke HomePod geluid moet maken indien er aangebeld wordt? Of gaan ze altijd beide over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
@meesje Je kunt dit per HomePod aangeven. Hier gaan ze alle vier (1 stereo paar, 2 losse) af zodra er aangebeld wordt.

Daarnaast gaat hier de gong zelf ook nog. (Maar dit kun je meestal op de chime kit zelf instellen dmv een schakelaar, niet in HK)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q065ubGEM8EuknmrjdldBhgeZWM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RDNkHCNKeTJJOj8giSAmHFva.jpg?f=user_large

[ Voor 75% gewijzigd door TheKerremenke op 09-06-2021 11:59 . Reden: Opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lw.keizer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 13:41
Ik heb een aanvullende vraag over HomePods icm een deurbel. Ik heb bijvoorbeeld de Netatmo deurbel op het oog. Klopt het dat de HomePods dan uitsluitend een "chime" geven, en niet bijvoorbeeld als intercom kunnen dienen? Je kunt niet "opnemen" met de HomePod, uitsluitend met telefoon of watch, etc? Jammer dat het (nog) zo beperkt is, als dat inderdaad het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Iemand hier die een home pod (mini) gebruikt voor geluid van een Apple tv? Reden is dat het geluid uit de tv te laag (of niet ruimtelijk genoeg is) is, waardoor het geluid niet goed te horen is.
Naar ik begrijp is de normale homepod EOL. Alleen de home pod mini is nog te krijgen.

Ik kan voor een Sonos one gaan. Maar daar heb ik begrepen dat je voor elke sessie moet koppelen. Dat lijkt me niet gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mezkeijou schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:38:
Iemand hier die een home pod (mini) gebruikt voor geluid van een Apple tv? Reden is dat het geluid uit de tv te laag (of niet ruimtelijk genoeg is) is, waardoor het geluid niet goed te horen is.
Naar ik begrijp is de normale homepod EOL. Alleen de home pod mini is nog te krijgen.

Ik kan voor een Sonos one gaan. Maar daar heb ik begrepen dat je voor elke sessie moet koppelen. Dat lijkt me niet gebruiksvriendelijk.
Nog geen ervaring mee opgedaan. Staat wel op mijn todo lijst. Vanaf tvOS15 kun je de Mini’s overigens als standaard speaker selecteren. Wat nu al kan met de gewone HomePod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Waar kopen we tegenwoordig de HomePod Mini zo voordelig mogelijk? We zitten veel buiten nu dus ik wil wel muziek naar buiten eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hebben jullie HomePods ook alleen nog maar zin in BBC2 vandaag? :P

Het maakt niet uit welke zender ik vraag te spelen (via TuneIn) alles is BBC2, maar als ik vraag welke zender er speelt is het antwoord wel de zender waar ik om gevraagd heb.

[Edit]
TuneIn issue waar ze aan werken blijkbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Spike_wolf op 22-06-2021 10:29 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:27
Mijn HomePod heeft de laatste tijd heel vaak last van een irritante bug: gekoppeld aan de Apple TV 4K (vorige generatie) verliest hij heel vaak de verbinding waardoor de Apple TV stopt met afspelen van bijvoorbeeld een film. Zodra ik weer op play druk is de verbinding hersteld en speelt de film weer af.
Dit gebeurd om de paar minuten. Alleen een herstart van beiden zorgt ervoor dat het niet meer voorkomt. Maar een dag later is de verbinding weer slecht.

Het lijkt verergerd sinds de komst van KPN glasvezel. Ik heb een Powerline voor het TV signaal. Kan dit zorgen voor storingen?
Ik gebruik nog steeds dezelfde router, namelijk de Amplifi HD. In het netwerk heb ik geen aanpassingen gedaan sinds de komst van KPN.

Hoe valt dit op te lossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Het TuneIn probleem is inmiddels opgelost, toen ik vanmorgen om de gebruikelijke zender vroeg ging dat gewoon weer prima :)

De stream is wel weer iets harder geworden dan voorheen. Erg irritant dat er af en toe spontaan wat veranderd aan het base volume van die TuneIn streams. Geen idee of TuneIn dat doet of de aanbieder van de stream ofzo, maar 1% volume is meestal prima, soms periodes net te hard.
Een manier om zelf nog wat extra aan dat volume te sleutelen zou welkom zijn.
1% is weer net te hard om geconcentreerd te werken. En ik heb het idee dan 100% 5 straten verderop nog prima te horen gaat zijn :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb beneden drie HomePods (twee echte en een mini), allemaal als losse HomePod ingesteld.
Nu valt op dat het allemaal wat stroef gaat als we meerdere HomePods selecteren in het AirPlay scherm op onze devices (iOS 14 en 15).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08oRds6Y02Ui9Gss8CDDjstbhyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eup0eSNFN0QiN2vyBNpjYs5h.jpg?f=fotoalbum_large
(Hier selecteren we dan de HomePods die we willen)

Zo hebben we regelmatig dat niet elke Homepod geselecteerd kan worden, na selectie toch niet meedoet, volumes niet geregeld kunnen worden behalve op de homepod zelf of dat er tijdens het spelen soms even HomePods stoppen.

Ik krijg niet helemaal helder of het nou aan een van de HomePods ligt, aan een van de devices of dat het gewoon brak werkt.

Als we ze afzonderlijk van elkaar gebruiken doen ze het wel prima, meer daar last van toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 10:19
Donstil schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:19:

Ik krijg niet helemaal helder of het nou aan een van de HomePods ligt, aan een van de devices of dat het gewoon brak werkt.

Als we ze afzonderlijk van elkaar gebruiken doen ze het wel prima, meer daar last van toevallig?
Net even getest (N=1) maar mij lukte om wat ik op de mini op kantoor afspeelde (TuneIn Radio) ook op de mini op de slaapkamer af te spelen en ook op stereopaar "gewone" in de woonkamer. Ik zal komende tijd vaker testen voor je (ook spotify etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Donstil Ik weet niet of het hetzelfde probleem is. Wellicht is het mijn gestuntel. Afzonderlijk inderdaad geen enkel probleem. Als ik twee HomePod Mini’s selecteer dan worden deze samengevoegd, maar ik heb dan geen volumebalk meer. Ik dacht dat je voorheen wel een volumebalk had (wanneer gegroepeerd). Dan kon je alles in 1 keer harder/zachter zetten waarbij rekening gehouden werd met de (per HomePod) beginstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:50:
@Donstil Ik weet niet of het hetzelfde probleem is. Wellicht is het mijn gestuntel. Afzonderlijk inderdaad geen enkel probleem. Als ik twee HomePod Mini’s selecteer dan worden deze samengevoegd, maar ik heb dan geen volumebalk meer. Ik dacht dat je voorheen wel een volumebalk had (wanneer gegroepeerd). Dan kon je alles in 1 keer harder/zachter zetten waarbij rekening gehouden werd met de (per HomePod) beginstand.
DJGizbo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:50:
[...]

Net even getest (N=1) maar mij lukte om wat ik op de mini op kantoor afspeelde (TuneIn Radio) ook op de mini op de slaapkamer af te spelen en ook op stereopaar "gewone" in de woonkamer. Ik zal komende tijd vaker testen voor je (ook spotify etc.).
Ja ik heb het ook nog niet helemaal helder. Werkt soms ook wel weer prima verder.

Maar nu net bijvoorbeeld had ik weer een werkend paar van 3 gemaakt en na een volume aanpassing gingen er 2 mee en 1 niet. Vaag verhaal.

Ik ga verder testen weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een HomePod of HomePod Mini in stereopaar i.c.m. een AppleTV?

Heb gisteren een AppleTV 4K binnen gekregen en via de Plex app een film afgespeeld op de grote HomePod.

Klonk op zich wel oké dus overweeg een stereopaar maar ben benieuwd wat jullie van de geluidskwaliteit in zo’n opstelling vinden t.o.v. Bijvoorbeeld een soundbar.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:41
Greatsword schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:00:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een HomePod of HomePod Mini in stereopaar i.c.m. een AppleTV?

Heb gisteren een AppleTV 4K binnen gekregen en via de Plex app een film afgespeeld op de grote HomePod.

Klonk op zich wel oké dus overweeg een stereopaar maar ben benieuwd wat jullie van de geluidskwaliteit in zo’n opstelling vinden t.o.v. Bijvoorbeeld een soundbar.
Ik heb een stereopaar HomePods komende van een versterker in 2.1 setup (dus met subwoofer). Geluid is prima, maar het grote verschil in mijn geval is dat mijn tv in een open ruimte staat woonkamer/eetkamer/keuken en dat de bass bij films minder goed doorkomt door gebrek aan subwoofer.

Btw met de Apple TV4K gen 2 kan je met ARC ook de HomePods gebruiken met andere toestellen zoals een blu-ray of dergelijke. Hier kan je een introductie lezen: https://www.iculture.nl/tips/apple-tv-arc-homepod/
Op de nieuwste Apple TV kan je de HomePod namelijk ook gebruiken als speaker voor al je andere apparaten, dus niet alleen maar voor de content die je afspeelt op de Apple TV. De audio van je spelcomputer, tv-boxje, Blu-Ray-speler en meer gaan allemaal via de HomePod. Het instellen daarvan gaat vrij eenvoudig, al is het momenteel nog een betafunctie (die wel voor iedereen beschikbaar is). Het enige waar je voor moet zorgen, is dat de HomePod in dezelfde HomeKit-kamer als de Apple TV staat, je televisie HDMI-ARC en CEC ondersteunt en er geen andere speaker met HDMI-ARC aangesloten is. Wij gebruiken bijvoorbeeld de Sonos Beam, die we eerst moesten loskoppelen voordat deze nieuwe functie geactiveerd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
Greatsword schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:00:

Ik ben er zeer tevreden met die opstelling (echte HomePods in stereo aan AppleTV 4). Open ruimte en de buren zeggen dat ze soms horen dat ik actiefilms kijk vanwege de bass die door de muren knalt (verder goed geisoleerde huizen :*) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

DJGizbo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Ik ben er zeer tevreden met die opstelling (echte HomePods in stereo aan AppleTV 4). Open ruimte en de buren zeggen dat ze soms horen dat ik actiefilms kijk vanwege de bass die door de muren knalt (verder goed geisoleerde huizen :*) ).
Thanks en verloopt al het geluid dan alleen over deze HomePods of gebruik je dit i.c.m. de ingebouwde speakers van je TV?

Was zelf ook al wat meer op onderzoek uitgegaan en las net dat in TvOS 15 ook de HomePod Mini's in stereo kunnen worden gezet i.c.m. een Apple TV 4K maar verwacht uiteraard dat dat niet zo goed zal klinken als 2 grote HomePods.

Two HomePod mini speakers can be paired with the ‌Apple TV‌ 4K for stereo sound

In onderstaande review is de conclusie eigenlijk dat 2 HomePods inderdaad beter klinken dan 1 (Sonos) Soundbar of het geluid van de TV maar vanzelfsprekend niet beter dan een (Sonos) soundbar + extra speakers.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
Greatsword schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:23:
[...]

Thanks en verloopt al het geluid dan alleen over deze HomePods of gebruik je dit i.c.m. de ingebouwde speakers van je TV?
Dat kun je kiezen, bij mij: TV / HomePods / HomePod mini 1 / HomePod mini 2. Maar ik doe het tv geluid uit, want voegt niets toe aan het volle geluid van de HomePods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Ik weet niet of er hier fanatiekelingen zijn die beta 2 op de homepod (originele) draaien...maar er lijken aardig wat homepods kapot te gaan als ze beta 2 draaien en als standaard speaker aan een atv gekoppeld zijn.

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 11:03
*snip* geen V&A op het forum.

[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 05-07-2021 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Na 3,5/4 maand toch afscheid genomen van mijn twee HomePod Mini’s. Ik gebruikte deze te weinig en ook nog steeds minder. Eigenlijk alleen maar om mijn lampen aan/uit te zetten. Maar dat deed ik net zo makkelijk even via mijn iPad/iPhone of Hue tap. Voor muziek gebruik ik Spotify i.c.m. een AirPort Express aangesloten op mijn receiver.
Ik bleef een gadget gevoel houden. Ben je in gesprek/tijdens het eten/ergens mee bezig, om dan de lampen te bedienen via Siri voelde niet als passend. Je moet opeens stoppen met converseren. Een druk op een knop van de Hue Tap of even snel via de iPhone voelt dan veel natuurlijker.
Bovenstaande staat overigens los van de HomePod Mini. Bij Google of Alexa hou je natuurlijk hetzelfde. Ik ben kennelijk (nog) niet toe aan voice control. :)
In ieder geval leuk om geprobeerd te hebben en 5 euro verlies per Mini is ook nog wel te doen. ;)

Bij Cyberport.de kost de Mini nu overigens maar 89 euro. Minus 5 euro nieuwsbriefkorting en plus 10 euro verzendkosten, kom je uit op 94 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:38:
Na 3,5/4 maand toch afscheid genomen van mijn twee HomePod Mini’s. Ik gebruikte deze te weinig en ook nog steeds minder. Eigenlijk alleen maar om mijn lampen aan/uit te zetten. Maar dat deed ik net zo makkelijk even via mijn iPad/iPhone of Hue tap. Voor muziek gebruik ik Spotify i.c.m. een AirPort Express aangesloten op mijn receiver.
Ik bleef een gadget gevoel houden. Ben je in gesprek/tijdens het eten/ergens mee bezig, om dan de lampen te bedienen via Siri voelde niet als passend. Je moet opeens stoppen met converseren. Een druk op een knop van de Hue Tap of even snel via de iPhone voelt dan veel natuurlijker.
Bovenstaande staat overigens los van de HomePod Mini. Bij Google of Alexa hou je natuurlijk hetzelfde. Ik ben kennelijk (nog) niet toe aan voice control. :)
In ieder geval leuk om geprobeerd te hebben en 5 euro verlies per Mini is ook nog wel te doen. ;)

Bij Cyberport.de kost de Mini nu overigens maar 89 euro. Minus 5 euro nieuwsbriefkorting en plus 10 euro verzendkosten, kom je uit op 94 euro.
Wow, ik moet altijd lachen als ik lees hoe snel jij weer afscheid neemt van iets.
Ik zou niet mee zonder stembediening kunnen, heb het echt in iedere ruimte in huis.
Heb overigens nagenoeg overal Sonos, werkt toch echt stukken beter dan AirPlay voor mijn gevoel.
Heb nog 2 OG HomePods, maar die doen meer dienst als hub dan dat ze voor muziek worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:12:
[...]

Wow, ik moet altijd lachen als ik lees hoe snel jij weer afscheid neemt van iets.
Ik zou niet mee zonder stembediening kunnen, heb het echt in iedere ruimte in huis.
Heb overigens nagenoeg overal Sonos, werkt toch echt stukken beter dan AirPlay voor mijn gevoel.
Heb nog 2 OG HomePods, maar die doen meer dienst als hub dan dat ze voor muziek worden gebruikt.
Haha, ja je kent me ondertussen wel een beetje. Je had toch niet anders verwacht? :)
Het is verder natuurlijk heel erg persoonlijk. In sommige huishoudens wordt er (bij wijze van) 24/7 naar muziek geluisterd. Dat is bij ons echt niet het geval. Ook tijdens het thuiswerken had ik geen behoefte om de HomePod Mini op mijn bureau wat te laten afspelen. Tja, dan blijft het bedienen van domotica nog over. Dan vind ik een druk op de knop net zo makkelijk en misschien zelfs nog sneller.
Daarnaast is de Lyric thermostaat weer stabiel sinds ik de Mini’s verwijderd heb uit HomeKit. Maar ja daarover heb ik al genoeg gecommuniceerd in het HomeKit topic. :)
Wie weet als Siri ooit op de HomePod NL begrijpt dat ik er weer aan begin.
Pagina: 1 ... 21 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9