Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nah ik snap het eigenlijk wel. Wij hebben het niet in "elke ruimte in huis" maar wel in elke nuttige kamer, alleen gebruiken we het Homekit gedeelte eigenlijk maar zelden. Het zijn vooral kookwekkers op de keuken Homepod

Voelt toch een beetje overbodig en/of langzaam om de lampen te bedienen via siri. Ik kan met de Hue app of de knoppen aan de muur meer en ook nog eens sneller.

Wij gebruiken ze boven vooral om muziek voor de kleine af te spelen en beneden als veredelde podcast speakers.

Zo kwam ik er bijvoorbeeld gisteren pas achter dat een van mijn woonkamer Homepods al twee weken vast stond en nergens op reageerde, de update naar 15.0 beta 1 bleek vastgelopen 8)7

Het is het Apple device waar ik het makkelijkst afstand van zou doen in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 06-07-2021 16:13 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

meesje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:38:

Bij Cyberport.de kost de Mini nu overigens maar 89 euro. Minus 5 euro nieuwsbriefkorting en plus 10 euro verzendkosten, kom je uit op 94 euro.
Vorige keer daar ook besteld zonder problemen, nu:

Helaas kunnen we momenteel geen bestellingen plaatsen in het door u gekozen bezorgland. Selecteer een ander bezorgland.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:44:
[...]

Vorige keer daar ook besteld zonder problemen, nu:

Helaas kunnen we momenteel geen bestellingen plaatsen in het door u gekozen bezorgland. Selecteer een ander bezorgland.
Die van mij kwamen ook van cyberport. Bundel van twee stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 11:03
Enig idee waar je nog een OG homepod op de kop kan tikken behalve Marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

whoutman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:29:
Enig idee waar je nog een OG homepod op de kop kan tikken behalve Marktplaats?
Ze worden niet meer verkocht en gemaakt dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het leek al te gebeuren bij tvOS15 beta1&2 maar nu het met 14.6 ook voor lijkt te komen heb ik toch maar even de stekker uit mijn originele HomePods getrokken. Weinig zin om met de garantie loze HomePods naar Duitsland af te reizen.

HomePod Users Complain of Sudden Failures, Could Be Linked to 14.6 and 15 Updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
Donstil schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:07:
Het leek al te gebeuren bij tvOS15 beta1&2 maar nu het met 14.6 ook voor lijkt te komen heb ik toch maar even de stekker uit mijn originele HomePods getrokken. Weinig zin om met de garantie loze HomePods naar Duitsland af te reizen.

HomePod Users Complain of Sudden Failures, Could Be Linked to 14.6 and 15 Updates
Oei dat klinkt niet goed….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
meesje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:38:
Na 3,5/4 maand toch afscheid genomen van mijn twee HomePod Mini’s. Ik gebruikte deze te weinig en ook nog steeds minder. Eigenlijk alleen maar om mijn lampen aan/uit te zetten. Maar dat deed ik net zo makkelijk even via mijn iPad/iPhone of Hue tap. Voor muziek gebruik ik Spotify i.c.m. een AirPort Express aangesloten op mijn receiver.
Ik bleef een gadget gevoel houden. Ben je in gesprek/tijdens het eten/ergens mee bezig, om dan de lampen te bedienen via Siri voelde niet als passend. Je moet opeens stoppen met converseren. Een druk op een knop van de Hue Tap of even snel via de iPhone voelt dan veel natuurlijker.
Bovenstaande staat overigens los van de HomePod Mini. Bij Google of Alexa hou je natuurlijk hetzelfde. Ik ben kennelijk (nog) niet toe aan voice control. :)
In ieder geval leuk om geprobeerd te hebben en 5 euro verlies per Mini is ook nog wel te doen. ;)

Bij Cyberport.de kost de Mini nu overigens maar 89 euro. Minus 5 euro nieuwsbriefkorting en plus 10 euro verzendkosten, kom je uit op 94 euro.
Wat je omschrijft snap ik volledig en zo zie ik het ook ergens wel, heb ook vnl Sonos speakers, maar 2 homepod mini's in huis puur om wat mee te testen en te zien waar het naartoe gaat, maar gebruik eigenlijk altijd mijn Apple Watch of iPhone om alles te bedienen.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
Ben benieuwd of meer mensen dit hebben.

Apple TV 4K 2nd gen gekoppeld aan Samsung 4K (2019) model.

2 Homepods (beide 14.6, siri uit en intercom ook) gekoppeld met ATV naast de TV als stereo koppel en als standaard output. Werkt top.

Nu vandaag nog een paar homepod mini’s binnengekregen en 2 stuks gekoppeld als stereo paar om naast de bank erachter te zetten.

Met ZiggoGo lukt het niet om deze Mini’s ook te gebruiken. Via Netflix, Videoland, Prime en Apple TV+ weer wel. Meerdere die dit hebben?

Overigens ben ik uiterst tevreden over de Homepods, wat een verademing tov Sonos zowel qua integratie als geluid. Nee het is geen professionele hifi B&O set die ik ook heb maar voor een TV kamer meer dan prima en nog goed kraakhelder geluid uit 4 speakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:07:

Apple Releases New HomePod 15 Beta Update Following Reports of Sudden Failures

HomePod 15 Beta Software Adds Lossless Audio Support
whoutman schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:26:
Ben benieuwd of meer mensen dit hebben.

Apple TV 4K 2nd gen gekoppeld aan Samsung 4K (2019) model.

2 Homepods (beide 14.6, siri uit en intercom ook) gekoppeld met ATV naast de TV als stereo koppel en als standaard output. Werkt top.

Nu vandaag nog een paar homepod mini’s binnengekregen en 2 stuks gekoppeld als stereo paar om naast de bank erachter te zetten.

Met ZiggoGo lukt het niet om deze Mini’s ook te gebruiken. Via Netflix, Videoland, Prime en Apple TV+ weer wel. Meerdere die dit hebben?
Bedoel je dat je nu een 4 speaker Setup hebt met de HomePods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja nog geen update voor 14.6 zag ik. Terwijl daar ook problemen mee zijn.

Ik heb dus maar even naar deze Beta ge-update voor de zekerheid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoutman
Correct! En via Ziggo werkt het uiteindelijk ook. 2 Homepods in stereo naast 4K TV aan Apple TV 4K 2nd Gen en twee Homepod Mini’s achter de bank. Geluid verdeling is circa 35% meer geluid van zijkant/ achterkant gezien OG Homepod wel stuk sterker is.

Top setup. Dan nog losse Homepod in verlengde van kamer om hele kamer te voorzien van audio.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5te9-AmcvfL8l_sz6yc-JaSKT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2MvwQY5FrYIi6P7vjEa7NwTc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door whoutman op 20-07-2021 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:23
whoutman schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Correct! En via Ziggo werkt het uiteindelijk ook. 2 Homepods in stereo naast 4K TV aan Apple TV 4K 2nd Gen en twee Homepod Mini’s achter de bank. Geluid verdeling is circa 35% meer geluid van zijkant/ achterkant gezien OG Homepod wel stuk sterker is.

Top setup. Dan nog losse Homepod in verlengde van kamer om hele kamer te voorzien van audio.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar, dit levert toch geen surround o.i.d. op? Als in, ATV ziet gewoon 2 stereo paren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
B-lex schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Maar, dit levert toch geen surround o.i.d. op? Als in, ATV ziet gewoon 2 stereo paren?
Atmos (zover het écht Atmos is natuurlijk en bij benadering) uit de Homepods naast de TV en stereo geluid uit de Homepods mini schuin achter de bank. Alles bij benadering voor de surround sound beleving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Laatst online: 18:23
whoutman schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:12:
[...]

Atmos (zover het écht Atmos is natuurlijk en bij benadering) uit de Homepods naast de TV en stereo geluid uit de Homepods mini schuin achter de bank. Alles bij benadering voor de surround sound beleving ;)
Is het niet raar om de dialoog dan van achter te horen in spraakscenes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Net de mini op m'n werkkamer geüpdatet. Ging zonder poespas en hij staat al weer even vrolijk muziek te spelen. So far, so good :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
Hier ooo de 2 Homepods en 3 Mini’s gisteravond geupdated. Airplay multi room is stuk stabieler en Homepods lijken ook minder warm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Minder warm in temperatuur of in geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
Donstil schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:31:
Minder warm in temperatuur of in geluid?
In de zin van de Homepod zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:20
Hi, waarschijnlijk weet ik het antwoord al, maar ik vraag het toch even.

Ik ben van plan om 2 Mini's aan te schaffen en deze vervolgens draadloos aan te sluiten aan mijn ATV, zodat ik gebruik kan maken van o.a. Dolby Atmos.

Maar, is er een manier om de Homepod Mini's als audio output te gebruiken wanneer je de ATV niet gebruikt, denk aan tijdens het gebruik van de PS5?

En mijn laatste vraag. Als je TV kijkt en de Homepod's hiervoor gebruikt, en mijn vrouw besluit een of beide homepod's te gebruiken om muziek te luisteren, switcht de output dan automatisch naar de TV speakers, of krijg je dan de situatie dat je geen geluid meer hoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoutman
Dat gaat helaas niet werken. De Mini’s ondersteunen geen Dolby Atmos!

Je tweede vraag gaat wel lukken, enkel wel pas vanaf dit najaar met TV OS15.
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:10:
Hi, waarschijnlijk weet ik het antwoord al, maar ik vraag het toch even.

Ik ben van plan om 2 Mini's aan te schaffen en deze vervolgens draadloos aan te sluiten aan mijn ATV, zodat ik gebruik kan maken van o.a. Dolby Atmos.

Maar, is er een manier om de Homepod Mini's als audio output te gebruiken wanneer je de ATV niet gebruikt, denk aan tijdens het gebruik van de PS5?

En mijn laatste vraag. Als je TV kijkt en de Homepod's hiervoor gebruikt, en mijn vrouw besluit een of beide homepod's te gebruiken om muziek te luisteren, switcht de output dan automatisch naar de TV speakers, of krijg je dan de situatie dat je geen geluid meer hoort?

[ Voor 29% gewijzigd door whoutman op 21-07-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
whoutman schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:22:

[...]
Bedankt, dat wist ik niet joh. Waarschijnlijk over het hoofd gezien. Anders vraag. Los van het feit over Dolby Atmos. Homepod's worden niet meer geproduceerd door Apple, is dat dan als nog aan te raden eventueel 2 Homepod's te nemen i.p.v. Mini's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoutman
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:13:
[...]

Bedankt, dat wist ik niet joh. Waarschijnlijk over het hoofd gezien. Anders vraag. Los van het feit over Dolby Atmos. Homepod's worden niet meer geproduceerd door Apple, is dat dan als nog aan te raden eventueel 2 Homepod's te nemen i.p.v. Mini's?
Zeker! Ik stond ook voor die keuze. Heb uiteindelijk via een Tweaker twee OH Homepods kunnen overkopen in perfecte staat en voor een hele goede prijs. Ik gebruik twee Homepods naast de TV, ook voor mijn Playstation en gebruik daarnaast nog 3 mini, waarvan 1 in stereo paar achter de bank.

Helaas zijn de prijzen op Marktplaats voor Homepods momenteel belachelijk hoog. Veelal vragen mensen 400 euro per Homepod terwijl ze 300 euro +- nieuw waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:41
whoutman schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:22:

[...]
Ik dacht dat eARC enkel beschikbaar was voor ATV gen2? Het werkt nu ook al op huidige tvOS als beta feature (op niet beta tvOS btw) . Al getest en werkt wel mr er niet feilloos.

https://support.apple.com/en-us/HT207117

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwegh
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:10:

Het wordt expliciet gevraagd dat je het huidig geluid wilt vervangen. Dus als je vrouw dan ja klikt wordt het tv geluid overschreven als je op dat moment TV ah kijken bent. Er wordt niet geswitched naar TV speakers. Kan je wel manuele doen in het instellingenmenu.

En als het een stereopaar is, dan kan je niet 1 aanduiden voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
cwegh schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Het wordt expliciet gevraagd dat je het huidig geluid wilt vervangen. Dus als je vrouw dan ja klikt wordt het tv geluid overschreven als je op dat moment TV ah kijken bent. Er wordt niet geswitched naar TV speakers. Kan je wel manuele doen in het instellingenmenu.

En als het een stereopaar is, dan kan je niet 1 aanduiden voor muziek.
Thanks! Dus als het een stereopaar is, dan is het beide Homepods voor muziek, of geen, als ik het goed begrijp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik heb vandaag twee zwarte HomePod mini's besteld van Apple.

Ben nieuwsgierig hoe het gaat met het aanroepen van Siri. Als ik nu Siri roep en mijn iPhone 11 en MacBook Pro zijn in de buurt dan komen beide in actie. Ik heb daarom de microfoon van de MacBook Pro uitgezet zodat ik de knop op het toetsenbord ingedrukt moet hebben wil ik dan Siri in actie komt.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik heb de twee HomePod mini's ontvangen.

Krijg ze echter niet aan de praat. Ik moet verbinding maken met een WiFi-netwerk waar elk apparaat op basis van het MAC-adres dat ze hebben toegang krijgt met een wachtwoord. Met mijn iPhone maak ik verbinding met het netwerk en die verbinding is dus gekoppeld aan het MAC adres van de telefoon. Ik kan deze verbinding niet gebruiken om de HomePod te configureren zegt een melding op het scherm.

Op deze pagina lees ik onder "Check your Wi-Fi connection" het volgende:
HomePod doesn't support public or subscription networks with sign-in requirements. These networks are often in places like businesses, schools, dorms, apartments, hotels, and stores.
Kan ik hem hier binnen het bedrijf c.q. instelling dus niet gebruiken?

Op deze pagina staat verder het volgende:
Check your Wi-Fi connection

In iOS 12 and later, HomePod will automatically connect to the same Wi-Fi network as your iPhone, iPad, or iPod touch. If you recently changed your Wi-Fi password or moved HomePod to a new location, wait a few seconds, then ask Siri a question to see if HomePod is connected to Wi-Fi.

HomePod doesn’t support captive or subscription networks. If you set up HomePod to use one of these networks, you’ll need to reset HomePod and set it up again on a different Wi-Fi network.

[ Voor 27% gewijzigd door Gerwin op 30-08-2021 17:39 . Reden: toevoeging nader onderzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28
Gerwin schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:40:

Krijg ze echter niet aan de praat. Ik moet verbinding maken met een WiFi-netwerk waar elk apparaat op basis van het MAC-adres dat ze hebben toegang krijgt met een wachtwoord. Met mijn iPhone maak ik verbinding met het netwerk en die verbinding is dus gekoppeld aan het MAC adres van de telefoon. Ik kan deze verbinding niet gebruiken om de HomePod te configureren zegt een melding op het scherm.

[...]

Op deze pagina staat verder het volgende:

[...]
Zo direct weet ik niet hoe je dit zou moeten oplossen. Contact opnemen met de systeembeheerder van je werk/de instelling lijkt me. Die kan je waarschijnlijk hiermee verder gekomen. Bij mij op het werk is ook van alles geblokkeerd. Af en toe onhandig in de dagelijkse praktijk, maar logisch ook.

Daarnaast is dit natuurlijk ook niet het standaard uitgangspunt waar de meeste mensen een HomePod mini gebruiken. (Hint, het zit hem in de naam. ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door TheKerremenke op 30-08-2021 18:40 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gerwin schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:37:
Ik heb vandaag twee zwarte HomePod mini's besteld van Apple.

Ben nieuwsgierig hoe het gaat met het aanroepen van Siri. Als ik nu Siri roep en mijn iPhone 11 en MacBook Pro zijn in de buurt dan komen beide in actie. Ik heb daarom de microfoon van de MacBook Pro uitgezet zodat ik de knop op het toetsenbord ingedrukt moet hebben wil ik dan Siri in actie komt.
Hier reageren alle HomePods waar “hey Siri” op aanstaat maar het ie er altijd eentje (ik heb er drie in dezelfde ruimte) die het daadwerkelijke spraak commando oppakt. Echt structuur heb ik daarin nog niet ontdekt.

Het is niet altijd dezelfde, niet altijd de HomePod die het dichtstbij is, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
Gerwin schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:40:

[...]

Het gebruiken van MAC voor toegang op het netwerk is een vorm van 802.11X (NAC aka Network Access Control) en staat ook vermeld in je link. Daarnaast maken ze meestal ook gebruik van een certificaat. Al deze instellingen zijn design-specifieke keuzes van je netwerkbeheerder. Best daar checken of ze een profiel kunnen aanleveren cfr deze link: https://support.apple.com/nl-nl/HT209643

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik heb contact gehad met de netwerkbeheerder.

Ze willen niet mijn MAC-adressen van de HomePods op een soort van witte lijst zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Gerwin schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:05:
Ik heb contact gehad met de netwerkbeheerder.

Ze willen niet mijn MAC-adressen van de HomePods op een soort van witte lijst zetten.
Dan maar thuis (Home) gebruiken helaas…

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik heb niet stilgezeten en heb de volgende video gevonden op YouTube:
YouTube: Set up Homepod without wifi | Iphone and Macbook Needed

Ik heb nu de volgende kabel besteld:
https://www.kabelvooripho...naar-lightning-kabel.html

Deze wil ik verbinden van mijn iPhone 11 naar mijn MacBook Pro 13" en dan daarop
een hotspot maken waar ik weer verbinding mee maak met mijn iPhone 11.

Volgens de video zou dit moeten werken. Ik zal hier het resultaat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik heb bovenstaande geprobeerd en het werkt.

Moet ik waarschijnlijk toch een groter abonnement nemen op mijn iPhone...

Als ik de HomePod geconfigureerd heb kan ik wel met mijn iPhone verwisselen van de Wifi-hotspot van mijn MacBook naar het captive netwerk. Ik ben benieuwd of het dan ook nog ten koste gaat van mijn iPhone databundel.

[edit]

Dat laatste lijkt niet te lukken en ik kan enkel mijn 4G delen van de iPhone.

[edit]

Ik ben een beetje aan het testen met die HomePod Mini's van mij en volgens mij moet het ook mogelijk zijn om via AirPlay en HandOff de muziek verder te laten spelen of via de luidsprekers te laten horen. Dit zou mogelijk moeten zijn zonder een internetverbinding of een WiFi-netwerk. Als ik echter op het AirPlay icoontje druk dan ziet hij de HomePod's niet staan; ook niet op mijn MacBook.

YouTube: HomePod: How to enable peer-to-peer AirPlay

Als ik zoals ik hem geïnstalleerd heb probeer dan gaat het wel. Ik heb in de instellingen daar ook 'iedereen' toegang gegeven om zaken af te spelen met de HomePod.

Wat doe ik fout? Moet ik dan elke keer als ik muziek wil luisteren de iPhone aansluiten met een kabeltje en delen als een hotspot om die vervolgens met mijn MacBook weer in een WiFi te delen?

Het kan toch niet zo zijn dat voor echt gebruikersgemak ik een 4G router moet kopen met een nieuw 4G abonnement als deze: https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis ?

[edit]

Ik krijg nu de volgende melding in Apple Music app op mijn MacBook:
Het AirPlay-apparaat 'Hobbykamer' is niet gevonden in het netwerk. Controleer de netwerkinstellingen en de AirPlay-configuratie of selecteer een ander AirPlay-apparaat.
Op mijn iPhone ziet hij in geheel geen HomePod staan.

[edit]

Na een reboot van mijn MacBook is de HomePod daar ook verdwenen. :?

[edit]

Als ik in de Woning app naar de settings ga van de HomePod dan krijg ik de volgende melding:
Deze HomePod is verbonden met 'MacBook Pro van Gerwin'. Dit is een ander wifinetwerk dan het netwerk waarmee deze iPhone is verbonden. Verplaats HomePod naar 'WiFi-UM Gast'
Het eerste netwerk heb ik opgezet volgens mijn vorige post en heb ik de HomePod geïnstalleerd. Het netwerk waar hij naartoe wil verplaatsen is het beveiligde 'captive' netwerk waar de HomePod niet op kan werken omdat men het MAC-adres niet wil toevoegen aan de witte lijst net apparaten en ik kan maar met 1 apparaat inloggen per wachtwoord wat ik heb.

[edit]

Ik heb de netwerkinstellingen en de telefoon gereset. De WiFI staat aan maar is nu niet meer verbonden met een netwerk. Ik zie nog steeds met mijn iPhone geen HomePod staan. Deze zijn kennelijk nog verbonden met 'MacBook Pro van Gerwin', maar deze is ook verwijderd van mijn MacBook.

[edit]

Ik heb het volgende filmpje gevonden waarbij een Apple TV zonder WiFi-netwerk gekoppeld is aan iPhone.

YouTube: Stream to Apple TV without WiFi

[edit]

Ik heb het volgende geprobeerd van deze website:
It works:

YouTube: Apple HomePod mini in BMW X3 E83 connected via the iPhone hotspot

How to connect:
1) Update your devices to the latest iOS (14.4 in my case).
2) Check the hotspot on the iPhone and rename it in case it's too long e.g. "iCar"
3) Remember the hotspot password
4) Reset your HomePod to factory settings
5) Create a new wi-fi network at your home router with the name of your hotspot e.g. "iCar" and the same password
6) Connect your iPhone to the new network and setup the HomePod
7) Turn on the hotspot on the iPhone and with the wi-fi network on the router off
8) When you're in the car, use the 20 Watt USB-C adapter, switch the hotspot on and wait for connection.

It may take time for the HomePod to connect to the hotspot. Make sure the Home app is up and running on the phone, also switch off all other apps.
I tried switching the hotspot's setting "Family Sharing" on and off to push the connection, it helps randomly.
The time to connect takes from few seconds to several mins, and I can't understand what it depends on.
Ik heb nu 1 HomePod werkende. Kan enkel en alleen van de iPhone streamen via AirPlay en niet van de MacBook. Wat er feitelijk gebeurd is dat de HomePod denkt dat de iPhone een router is en daarmee verbind.

Moet ik om echt alles werkende te krijgen een router kopen?

Zijn er ook routers waar ik de verbinding van mijn iPhone via Hotspot kan delen?

Welke 'USB Tethering Support' routers raden jullie aan?

[edit]

Ik heb een Apple AirPort Express besteld, deze zal ik begin volgende week krijgen.

Ik zal het resultaat hier posten.

[ Voor 176% gewijzigd door Gerwin op 10-09-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01
cwegh schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:48:
Houders zijn aangekomen. Zie foto's. Kwaliteit is goed, maar het is geen "smooth" plastic enkel het voorplaatje. Staat nu in de badkamer, heel snel de kabel erin gestoken dus nog niet optimaal want daardoor kan ik de houder niet volledig tegen het stopcontact duwen omdat de kabel terugduwt.

Edit: Geluid: ik heb reeds een Sonos Play1 hangen tegen muur thv het plafond. Geluid daarvan is beter dan de HomePod mini, ook meer bass. Misschien ligt het aan de akoestiek? Het valt me wel tegen in ieder geval. Die ik op het kook-eiland en in mijn kantoor (als stereo) heb staan, klinken beter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben je nog tevreden over deze houder? Ik ben ook op zoek om er eentje op te hangen in de keuken. Dit lijkt mij wel wat :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

hk12nl schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:58:
[...]

Ben je nog tevreden over deze houder? Ik ben ook op zoek om er eentje op te hangen in de keuken. Dit lijkt mij wel wat :)
Heb deze voor in de badkamer en doet wat hij moet doen. Prima ding dus.

Via https://threedee.nl/ besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Greatsword schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:15:
[...]

Heb deze voor in de badkamer en doet wat hij moet doen. Prima ding dus.

Via https://threedee.nl/ besteld
Welke is 'deze'? :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Aah top. Ik kan hem alleen niet vinden op die site. Onder ‘Apple’ staat alleen een houder van de Apple TV🤔

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

hk12nl schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:00:
[...]

Aah top. Ik kan hem alleen niet vinden op die site. Onder ‘Apple’ staat alleen een houder van de Apple TV🤔
Even een berichtje sturen, hij zit ook op Marktplaats, was er 15,- voor kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwegh
hk12nl schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:58:
[...]

Ja, het blijft hangen. Zit niet heel snug tegen het stopcontact maar goed genoeg. Is trouwens dezelfde als die hierboven is gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Bedankt @Greatsword & @cwegh. Hij wordt maandag geleverd!

©2004

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Probleem gaat verder hier: Gerwin in "MacBook, HomePod en iPhone aansluiten router 4G mobiel abo."

[ Voor 85% gewijzigd door Gerwin op 18-09-2021 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Voor in de keuken ook een aanrader (en mooie hulp met timers e.d.)!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UInt8PemN2t0zyBbvwd39Wd926o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jV1WtrRYdWh6ve1C9WAAvvo.jpg?f=fotoalbum_large

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

hk12nl schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:08:
[...]

[Afbeelding]
Heb ik hier ook en je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.

Heb zelf ook nog Hue verlichting en een scene gemaakt dat als ik roep: Hey Siri: "Cook" gaat het licht aan op een bepaalde setting, gaat de homePod afspelen op een bepaald volume, gaan andere lampen uit etc.

Aannemen van calls is ook fijn als je je handen vol hebt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 22-09-2021 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
https://www.theverge.com/...voice-assistant-editorial

Kan me hier wel in vinden. Siri is dan wel niet zo slim maar werkt 95% van de keren perfect met de dingen die ik met mijn HomeKit devices doe. Zelfs al staat muziek keihard aan of al roep ik vanaf de andere kant van de kamer, of zelfs een andere kamer, naar de HomePod; Siri verstaat het en voert ‘t uit.

Dat is bij vrienden met Google Home wel anders. Wat een werk om dat ding je überhaupt te laten verstaan op sommige momenten.

[ Voor 16% gewijzigd door Fuwor op 04-10-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Fuwor schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:31:

Kan me hier wel in vinden. Siri is dan wel niet zo slim maar werkt 95% van de keren perfect met de dingen die ik met mijn HomeKit devices doe. Zelfs al staat muziek keihard aan of al roep ik vanaf de andere kant van de kamer, of zelfs een andere kamer, naar de HomePod; Siri verstaat het en voert ‘t uit.

Dat is bij vrienden met Google Home wel anders. Wat een werk om dat ding je überhaupt te laten verstaan op sommige momenten.
Aangezien er nog steeds geen NL Siri op de HomePods zit (en ik me afvraag of dat deze eeuw nog gaat gebeuren) heb ik mijn huis ook maar uitgerust met Google. Gevoeligheid iets hoger zetten en (in mijn geval) ‘hij’ reageert altijd.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fuwor schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:31:

Ja precies. Ik ook, Siri is het domste jongetje van de spraak assistenten klas maar haalt wel nog net voldoendes zodat het mee kan komen.

Ik doe het 100x liever op deze manier en in het Engels dan dat ik een Google product MET microfoon in mijn huis zou zetten. Hoewel 100x liever, ik zou een Google Home niet eens overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gebruik hier Siri dagelijks naar tevredenheid op de HomePods.

Heb er nu in bijna elke kamer wel 1 staan.

Voornamelijk voor muziek luisteren, weerbericht, instellen van timers en reminders, activeren van verlichting en scènes icm Hue en HomeKit, echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCFS
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
Iemand een idee waar ik het oude model van de homepod kan aankopen? Eventueel een buitenlands website... dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MCFS schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:18:
Iemand een idee waar ik het oude model van de homepod kan aankopen? Eventueel een buitenlands website... dank.
Worden niet meer geleverd, dus alleen marktplaats e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb last van een irritante bug (wegvallende audio bij de homepod middels onderstaande setup).
  • Mac Mini is aangesloten op de TV via HDMI.
  • Speelt muziek af via Apple Music
  • Audio output is de HomePod speaker (geselecteerd in Apple Music)
Alles werkt fantastisch totdat ik het Apple music scherm met lyrics maximaliseer, dan valt namelijk de audio weg :(

Op die manier is er dus geen leuke karaoke-achtige setup mogelijk.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of dit probleem herkent?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbHd7_CoET9mYqaI1KaMn8LaLFo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wnqTALMvFaQXfLUcwnAUKLDy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Greatsword op 13-10-2021 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Voor de mensen die de frontpage niet bezoeken/lezen: nieuws: Apple huurt prominente audio engineer die aan HomePod werkte opnieuw in

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsYpe3sFixWqVhRf2S-zTK1aj7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXzqCZcBEFkCLqsSTt4uhW9x.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke kleurtjes wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Leuk die nieuwe kleurtjes, maar snapt ie al nederlands?? Dat vind ik veel belangrijker.
Mijn 8jarige dochter gebruikt best vaak siri maar helaas niet in het engels :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
i-beast-a schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:57:
Leuk die nieuwe kleurtjes, maar snapt ie al nederlands?? Dat vind ik veel belangrijker.
Mijn 8jarige dochter gebruikt best vaak siri maar helaas niet in het engels :-)
Nope helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Eigenlijk vreemd want siri op andere devices werkt al jaren prima in het nederlands. Wat zou dan toch de technische reden zijn dat ze dit niet eenvoudig kunnen gelijk trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik weet niet of ik er direct 1 in kleur aanschaf maar het fleurt het huis wel op naast al die saaie witte of zwarte speakers (heb zelf 2 zwarte). :+

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
i-beast-a schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:09:
[...]

Eigenlijk vreemd want siri op andere devices werkt al jaren prima in het nederlands. Wat zou dan toch de technische reden zijn dat ze dit niet eenvoudig kunnen gelijk trekken?
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het een technische reden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee wanneer de reviews van de nieuwe AirPods gaan komen?

Heb nu een eerste generatie maar die mogen wel vervangen gaan worden, de Max is mooi maar vindt ik net even te duur.

De Pro’s zijn met regelmaat in de aanbieding dus dat zou ook nog een optie zij

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44
Toppe schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:12:
Iemand enig idee wanneer de reviews van de nieuwe AirPods gaan komen?

Heb nu een eerste generatie maar die mogen wel vervangen gaan worden, de Max is mooi maar vindt ik net even te duur.

De Pro’s zijn met regelmaat in de aanbieding dus dat zou ook nog een optie zij
Je zit hier in het HomePod topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rub147 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:36:
[...]

Je zit hier in het HomePod topic ;)
Kijken is een kunst :+

[ Voor 54% gewijzigd door Toppe op 19-10-2021 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Greatsword schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:13:
[...]

Lelijke kleuren, blijf lekker mijn witte.
Ja voor mij zijn ze ook niet. Had liever Nederlandse Siri gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 17:28
hk12nl schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:08:
[...]

[Afbeelding]
Gaat dit wel goed met een dergelijke houder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
turkeyhakan schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:08:
[...]

Hier een tweetal in de keuken en een in de badkamer. Ze doen het al meer als een half jaar prima. Persoonlijk is het een aanrader. Zeker in een badkamer waar nogal snel plaatsgebrek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:22
medetweakers,

ik heb een probleempje met mij nieuwe HomePod mini.
Deze juist ingesteld(2x inmiddels). Afspelen via iPhone of iPad werkt prima, ook via mijn Macbook Pro 13 M1.
Alleen via mijn Mac Pro 6.1(2013)(OS 12.01) prullenbak werkt het niet.
De HomePod mini laat zicht wel selecteren in het menu van mijn Mac, maar er komt geen geluid uit. Wel zie ik de bovenkant van de HomePod mini wit worden als ik iets afspeel...
Wie heeft de gouden tip? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Probub schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:17:
medetweakers,

Deze juist ingesteld(2x inmiddels). Afspelen via iPhone of iPad werkt prima, ook via mijn Macbook Pro 13 M1.
De HomePod mini laat zicht wel selecteren in het menu van mijn Mac, maar er komt geen geluid uit. Wel zie ik de bovenkant van de HomePod mini wit worden als ik iets afspeel...
Geluid harder zetten?

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
Haha, had ik ook al bedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Probub schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:40:
[...]

Haha, had ik ook al bedacht :)
Klinkt als er toch iets mute staat in de ‘uitgang’ van de mac.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
Mauz1978 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:04:
[...]

Klinkt als er toch iets mute staat in de ‘uitgang’ van de mac.
Nope, als ik op de volume knoppen op de HomePod druk zie ik deze op de Mac ook omhoog en omlaag gaan….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

medetweakers,

Wat probeer je precies af te spelen dan? Gewoon muziek via de Music app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
turkeyhakan schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:08:
[...]

Zeker, wat zijn je twijfels?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:25
medetweakers,

Je Mac zal wel verbonden zijn met een netwerk kabel en je HomePod via WiFi
Ik zou je Mac even via WiFi verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
Greatsword schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:34:
[...]

Wat probeer je precies af te spelen dan? Gewoon muziek via de Music app?
Ook, ook spotify, Nederland.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
Ronvgs schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:51:
[...]

Je Mac zal wel verbonden zijn met een netwerk kabel en je HomePod via WiFi
Ik zou je Mac even via WiFi verbinden.
Hij is via beide verbonden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 17:19

sn0ww

Goet is niet goed.

medetweakers,

Heb je toevallig een hoofdtelefoon aangesloten op de bron waarvan je wilt afspelen?
Ik had mijn bluetoothheadset aan staan op mijn Apple TV en als ik dan via Siri muziek wilde afspelen op mijn HomePod,kwam het geluid uit de headset.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
sn0ww schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 05:30:
[...]

Heb je toevallig een hoofdtelefoon aangesloten op de bron waarvan je wilt afspelen?
Ik had mijn bluetoothheadset aan staan op mijn Apple TV en als ik dan via Siri muziek wilde afspelen op mijn HomePod,kwam het geluid uit de headset.
Dit heb ik! zojuist geprobeerd zonder, maar geen verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik heb Siri sinds het begin op Engels staan, werkt over het algemeen beter met web searches en muziek opvragen enzo (al was dat met muziek in het begin zo, geen idee of dat tegenwoordig beter werkt, eerlijk gezegd). Dat werkt op mijn telefoon, watch en Mac prima, en met HomePod uiteraard ook.

Maar ik heb al een tijd CarPlay in de auto, en daar loop ik regelmatig tegen issues aan met een Engelse Siri. Navigeren naar contacten moet eigenlijk met de hand, want Nederlandse namen op zijn Engels uitspreken werkt lang niet altijd goed, straatnamen is helemaal niet te doen :P Over het algemeen navigeer ik naar agendaafspraken, dus dat is niet een heel groot probleem, vervelender zijn berichten. Siri is heel behulpzaam en leest SMSjes en Whatsapp berichten gewoon voor, maar alleen in het Engels. Dus er is geen touw aan vast te knopen, ook antwoorden lukt niet want ook dat kan alleen in het Engels. (vreemd, want dicteren en text to speech werkt op alle andere plekken in iOS gewoon met verschillende talen, ik snap niet waarom dat in CarPlay anders is, maar dat is een ander verhaal.

Mijn vraag is nu wat er gaat gebeuren als ik Siri op mijn telefoon naar het Nederlands overschakel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLFJySpNqevJjQVaoPDrSB46k8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xYE9EiNN00M4DcqW8NKTU53f.png?f=fotoalbum_large

Als ik dat wil doen krijg ik deze melding, sure Hey Siri moet opnieuw ingesteld worden, geen probleem. Dat HomePod stemherkenning niet werkt is ook geen probleem, want ik ben de enige die ze gebruikt, maar wat wordt precies bedoeld met "persoonlijke verzoeken zijn niet beschikbaar"?
En ook praktisch, wat gebeurt er als ik Siri aanspreek in een kamer met een HomePod en mijn telefoon. Is het verschil tussen Hey en Hé duidelijk genoeg dat maar ééntje luistert (lijkt me sterk)? Springen ze allebei aan en snapt er één geen fluit van wat ik zeg en prompt me duidelijker te zijn terwijl de andere mijn verzoek wel afhandelt? Gaat het "belangrijkste" apparaat nog steeds voor en springen ze allebei aan maar gaat m'n telefoon weer uit als die ziet dat er een HomePod ook luistert? Werkt de HomePod gewoon helmaal niet meer?

Iemand hier ervaring mee? Of is het zoals ik verwacht een kwestie van "gewoon niet doen", Siri lekker in het Engels laten en voor lief nemen dat berichten luisteren en beantwoorden in de auto gewoon geen optie is?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Niemand? :P

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 17:28
Ik voorzie zelf geen problemen als je Siri op je telefoon naar Nederlands wijzigt. Dit heeft dan geen invloed op de HomePod, maar alleen op Siri op je telefoon. Wel via instellingen --> Siri wijzigen en niet in de HomeApp.

Ik gebruik de Nederlandse Siri ook gewoon op mijn telefoon en via mijn HomePod de Engelse.

[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 09-11-2021 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als Siri op je telefoon een andere taal heeft dan je HomePods dan doen persoonlijke verzoeken* en stemherkenning het niet meer.
Ik moet zeggen dat de HomePod altijd sneller "hey, siri" oppakt dan mijn iPhone. Maar het gaat wel eens mis. Als ik dan "Hey, Siri. Goodnight" roep dan brabbelt mijn iPhone heel dom terug dat ie daar niets mee kan.

Overigens heb ik Hey, Siri op bijna alles uit staan. De hoeveelheid fouten is gewoon te groot.

* Persoonlijke verzoeken: op basis van stemherkenning kun je reminders toevoegen, mensen bellen, etc. Dat werkt dus niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door iAR op 09-11-2021 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

iAR schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:06:
* Persoonlijke verzoeken: op basis van stemherkenning kun je reminders toevoegen, mensen bellen, etc. Dat werkt dus niet meer.
Die persoonlijke verzoeken zijn niet heel spectaculair zo te zien. Berichten en bellen ging toch al niet want dat is hetzelfde als het in de auto was dus gebruikte ik nooit. Herinneringen enzo wel af en toe maar dat lukt ook prima in het Nederlands via de telefoon of watch.

Ik heb de telefoon (en wat dus) nu in het Nederlands staan en de HomePod doet verder prima wat hij moet doen, dus dat is inderdaad geen probleem :)
Ik moet wel wennen aan die belabberde Nederlandse stemmen -O- :+

Bedankt voor de info @turkeyhakan en @iAR :)

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 09-11-2021 15:12 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Spike_wolf schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:11:
[...]

Die persoonlijke verzoeken zijn niet heel spectaculair zo te zien. Berichten en bellen ging toch al niet want dat is hetzelfde als het in de auto was dus gebruikte ik nooit. Herinneringen enzo wel af en toe maar dat lukt ook prima in het Nederlands via de telefoon of watch.

Ik heb de telefoon (en wat dus) nu in het Nederlands staan en de HomePod doet verder prima wat hij moet doen, dus dat is inderdaad geen probleem :)
Ik moet wel wennen aan die belabberde Nederlandse stemmen -O- :+

Bedankt voor de info @turkeyhakan en @iAR :)
De Nederlandse Siri is vreselijk. En tegelijkertijd is het vreselijk dat HomePod nog steeds geen Nederlands spreekt.

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
zo. Aardig bijgelezen op dit forum. En overtuigt om 4 Homepods mini aan te schaffen. Dus die staan in bestelling en worden morgen al geleverd.
Uit enthousiasme wil ik al weten of de volgende setup gaat werken. Vermoed van wel, anders niet besteld, maar enige aandachtspunten wellicht, die mij niet gaan frustreren tijdens de setup altijd welkom.

Woonkamer
Sony TV, Apple tv
Homepod (2x)
Wil geluid van tv over homepods (ook bij gebruik apple tv) en spotify via airplay

Slaapkamer
Sony tv, Apple tv
Homepod 1x
Wil geluid van tv over homepods (ook bij gebruik apple tv) en spotify via airplay

Badkamer
homepod 1x
gewoon via airplay. voorzie ik geen issues.

alle tips welkom of ben ik er al is dit eenvoudig te realiseren?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Gentleman Als je toch helemaal in het Apple Eco systeem zit zou ik zeggen stap over naar Apple Music of als je een gezin hebt Apple One.

Zie ook https://www.iculture.nl/tips/homepod-spotify/ voor wat meer info.

[ Voor 21% gewijzigd door Greatsword op 11-11-2021 12:24 ]

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
hi @Greatsword uiteraard overwogen... echter..spotify gaat verder dan gezin. anderen om ons heen vooral in spotify en we delen best veel speellijsten of muziek.
is net zoiets als het niet veelvuldig gebruijken van iMessage. Zelfde reden.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Op de Apple.nl website kan ik helemaal niks meer vinden over de Homepod, terwijl vorige maand nog nieuwe kleuren zijn aangekondigd. Is Apple er helemaal mee opgehouden?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
the-body schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:53:
Op de Apple.nl website kan ik helemaal niks meer vinden over de Homepod, terwijl vorige maand nog nieuwe kleuren zijn aangekondigd. Is Apple er helemaal mee opgehouden?
Nee, de HomePods zijn in Nederland nog nooit officieel te koop geweest bij Apple, wel via andere kanalen.
https://www.iculture.nl/audio/homepod-mini/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Laatst online: 21:06
Wat zou het commando naar Siri zijn als ik in bed lig en wil dat ze over 30 minuten zelf de muziek uitzet die op dat moment speelt?

Als ik roep, Hey Siri turn off in 30 minutes dan krijg ik als antwoord dat er geen alarm is om uit te schakelen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 22:30
No Hands schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:41:
Wat zou het commando naar Siri zijn als ik in bed lig en wil dat ze over 30 minuten zelf de muziek uitzet die op dat moment speelt?

Als ik roep, Hey Siri turn off in 30 minutes dan krijg ik als antwoord dat er geen alarm is om uit te schakelen.
Je kunt bijvoorbeeld roepen 'Hey, Siri, set a sleep timer for 30 minutes.'
Ik geloof dat de muziek dan stopt na 30 minuten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Laatst online: 21:06
Fuwor schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:31:
[...]

Ah, sleep timer! Dat kan het zijn, vanavond proberen. Dat ik dat niet zelf verzinnen kon :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 10:19
Fuwor schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:31:
[...]

Dat is correct en tevens juist :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

YouTube: YouTube

BAMMMMM! Siri kan Nederlands!
Versie 15.2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0JzguoidC-FwVAJ-awr1m5_H7c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/stq5AvaapBrz6VnYC7syZfGS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpkY-fZfnMkd9yW9P9Pr_a_ETjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpf0eyulSBimA7Hx81hsbmpo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 92% gewijzigd door Toppe op 08-12-2021 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Fantastisch, hopelijk komt die GM van 15.2 snel uit. Kan ik eindelijk NL gaan praten ipv Dunglisch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:43:
[...]

Fantastisch, hopelijk komt die GM van 15.2 snel uit. Kan ik eindelijk NL gaan praten ipv Dunglisch. :+
Hehe echt wel! Had een bestelling gedaan bij m’n ouders die naar Oberhausen gaan om 2 mini’s mee te nemen. Dat worden er nu zes :9

Pagina: 1 ... 22 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9