Ik heb bovenstaande geprobeerd en het werkt.
Moet ik waarschijnlijk toch een groter abonnement nemen op mijn iPhone...
Als ik de HomePod geconfigureerd heb kan ik wel met mijn iPhone verwisselen van de Wifi-hotspot van mijn MacBook naar het captive netwerk. Ik ben benieuwd of het dan ook nog ten koste gaat van mijn iPhone databundel.
[edit]
Dat laatste lijkt niet te lukken en ik kan enkel mijn 4G delen van de iPhone.
[edit]
Ik ben een beetje aan het testen met die HomePod Mini's van mij en volgens mij moet het ook mogelijk zijn om via AirPlay en HandOff de muziek verder te laten spelen of via de luidsprekers te laten horen. Dit zou mogelijk moeten zijn zonder een internetverbinding of een WiFi-netwerk. Als ik echter op het AirPlay icoontje druk dan ziet hij de HomePod's niet staan; ook niet op mijn MacBook.
YouTube: HomePod: How to enable peer-to-peer AirPlay
Als ik zoals ik hem geïnstalleerd heb probeer dan gaat het wel. Ik heb in de instellingen daar ook 'iedereen' toegang gegeven om zaken af te spelen met de HomePod.
Wat doe ik fout? Moet ik dan elke keer als ik muziek wil luisteren de iPhone aansluiten met een kabeltje en delen als een hotspot om die vervolgens met mijn MacBook weer in een WiFi te delen?
Het kan toch niet zo zijn dat voor echt gebruikersgemak ik een 4G router moet kopen met een nieuw 4G abonnement als deze:
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis ?
[edit]
Ik krijg nu de volgende melding in Apple Music app op mijn MacBook:
Het AirPlay-apparaat 'Hobbykamer' is niet gevonden in het netwerk. Controleer de netwerkinstellingen en de AirPlay-configuratie of selecteer een ander AirPlay-apparaat.
Op mijn iPhone ziet hij in geheel geen HomePod staan.
[edit]
Na een reboot van mijn MacBook is de HomePod daar ook verdwenen.
[edit]
Als ik in de Woning app naar de settings ga van de HomePod dan krijg ik de volgende melding:
Deze HomePod is verbonden met 'MacBook Pro van Gerwin'. Dit is een ander wifinetwerk dan het netwerk waarmee deze iPhone is verbonden. Verplaats HomePod naar 'WiFi-UM Gast'
Het eerste netwerk heb ik opgezet volgens mijn vorige post en heb ik de HomePod geïnstalleerd. Het netwerk waar hij naartoe wil verplaatsen is het beveiligde 'captive' netwerk waar de HomePod niet op kan werken omdat men het MAC-adres niet wil toevoegen aan de witte lijst net apparaten en ik kan maar met 1 apparaat inloggen per wachtwoord wat ik heb.
[edit]
Ik heb de netwerkinstellingen en de telefoon gereset. De WiFI staat aan maar is nu niet meer verbonden met een netwerk. Ik zie nog steeds met mijn iPhone geen HomePod staan. Deze zijn kennelijk nog verbonden met 'MacBook Pro van Gerwin', maar deze is ook verwijderd van mijn MacBook.
[edit]
Ik heb het volgende filmpje gevonden waarbij een Apple TV zonder WiFi-netwerk gekoppeld is aan iPhone.
YouTube: Stream to Apple TV without WiFi
[edit]
Ik heb het volgende geprobeerd van
deze website:
It works:
YouTube: Apple HomePod mini in BMW X3 E83 connected via the iPhone hotspot
How to connect:
1) Update your devices to the latest iOS (14.4 in my case).
2) Check the hotspot on the iPhone and rename it in case it's too long e.g. "iCar"
3) Remember the hotspot password
4) Reset your HomePod to factory settings
5) Create a new wi-fi network at your home router with the name of your hotspot e.g. "iCar" and the same password
6) Connect your iPhone to the new network and setup the HomePod
7) Turn on the hotspot on the iPhone and with the wi-fi network on the router off

When you're in the car, use the 20 Watt USB-C adapter, switch the hotspot on and wait for connection.
It may take time for the HomePod to connect to the hotspot. Make sure the Home app is up and running on the phone, also switch off all other apps.
I tried switching the hotspot's setting "Family Sharing" on and off to push the connection, it helps randomly.
The time to connect takes from few seconds to several mins, and I can't understand what it depends on.
Ik heb nu 1 HomePod werkende. Kan enkel en alleen van de iPhone streamen via AirPlay en niet van de MacBook. Wat er feitelijk gebeurd is dat de HomePod denkt dat de iPhone een router is en daarmee verbind.
Moet ik om echt alles werkende te krijgen een router kopen?
Zijn er ook routers waar ik de verbinding van mijn iPhone via Hotspot kan delen?
Welke 'USB Tethering Support' routers raden jullie aan?
[edit]
Ik heb een Apple AirPort Express besteld, deze zal ik begin volgende week krijgen.
Ik zal het resultaat hier posten.
[
Voor 176% gewijzigd door
Gerwin op 10-09-2021 20:56
]