Terugkomende op
Krahk in "Keuze leaseauto - Deel 5"
Intussen in de Peugeot 208 GT-line handbak gereden. Een hele leuke auto die echt van alle toeters en bellen voorzien is. De motor voelt erg goed, lekker sportief. Alles ziet er stoer uit. In de korte tijd kon ik als nadeel vinden dat hij erg zachte vering heeft en je wat meer heen en weer hobbelt dan je zou hopen. Mijn polo rijdt dan een stuk rustiger. Persoo
nlijk zat ik er niet lekker in. Het deel voor de onderrug was erg recht en ik kon mijn draai er niet in vinden. Misschien is er een upgrade aan de stoelen te doen?
Ik denk dat wanneer je een stoere, vlotte auto wilt de Peugeot 208 handbak (en in dit geval GT line) prima uitkomt. Zoek je een auto die rust en ontspanning bied dan is dit niet voor jou.
Ik ga in ieder geval nog de automaat versie proberen. Deze komt niet in GT uitvoering en rijdt wellicht een stukje rustiger. De prijs is in ieder geval redelijk gunstig.
Ook deze week de Toyota Corolla Hatchback 1.8 hybride gereden. Dat is een segment auto hoger en dus ook ongeveer 5000 euro duurder.
De 2 auto's zijn niet te vergelijken uiteraard (handbak vs automaat. Hybride vs benzine. GT vs niet sportief model). Echter kan ik wel vertellen wat ik van de rit vond.
De corolla rijd erg rustig. De automaat is echt super smooth! van 0 tot 130 en weer terug naar 0. Geen een keer het gevoel dat de auto schakelt. Ook kan de adaptive cruise dit voor je regelen.
Bij even gas geven bij het invoegen trekt de Corolla lekker op maar het is geen race auto (ook niet in sport modus). De automaat maakt rond de 5500 toeren als je flink gas geeft maar het geluid vind ik persoo
nlijk meevallen. Het stoort niet als je lange ritten maakt, dan rij je vanzelf wat rustiger en zit je voornamelijk al op de snelweg.
Ik zit behoorlijk lekker in deze stoelen al zou een onderrugsteun het nog beter maken. Audio kwaliteit is dik in orde. Er is nog steeds wat omgevingsgeluid maar wel een stuk minder dan in de Polo.
Het rijdt heerlijk in de Corolla en ik zal moeten gaan overwegen mijn budget bij te stellen als ik hier in wil gaan rijden.