Ik ben inmiddels ook weer aan t dilemma vraagstuk over leaseauto's begonnen. Rij nu een 308SW blue lease premium automaat.
Hij loopt in februari af dus moet redelijk snel een nieuwe uitzoeken.
Alleen we zijn in verwachting van een 3e kind

En dan wordt t allemaal wat moeilijker met wat gaat allemaal passen. De leeftijden: 4, 2 en dadelijk dus 0.
Leasebudget: 845 maar 20% is eigen bijdrage ivm ouderschapsverlof (ik werk 4 per week) (Dit betekend rond de 100 euro netto erbij)
Kilometrage per jaar: 40000 (haal ik nooit, zit zelf rond de 28000)
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen: automaat, ACC,comfortabele stoelen en als belangrijkste 3 kinderen op achterbank
Uiteindelijke keuze:
Wat ik nu heb gekeken
Stationwagons:
- Peugeot 308 1.2 PureTech 96kW Blue Lease Premium SW EAT8 (zelfde wat ik nu heb alleen met facelift) (netto bijtelling 375)
- Focus 1.5 EcoBlue 88kW Titanium Business wagon automaat (netto bijtelling 401)
- Megane 1.3 TCe 103kW EDC Bose estate (netto bijtelling 410)
Groter:
- Peugeot 3008 1.2 PureTech 96kW Blue Lease Executive automaat (netto bijtelling 467)
- Peugeot 5008 1.2 PureTech 96kW Blue Lease Executive automaat (netto bijtelling 513)
- Renault Scenic 1.3 TCE 103kW Intens EDC (netto bijtelling 451)
- Renault Grand Scenic 1.3 TCE 103kW Intens EDC (netto bijtelling 482)
Voor mij vallen alle VAG auto's af. Ik heb snel last van rugklachten en schouder klachten in auto's. In mijn huidige 308 rij ik heerlijk.
Wat me opviel:
- Ford astra: stug en kon geen goede zitpositie vinden
- Peugeot (3008): rijd en zit lekker. Ruimte op achterbank is niet groter dan de station en kofferbak is wel kleiner. Aardig prijziger dan de 308.
- Renault megane: geen traploze rugleuning verstelling? Beetje hopen dat je een goede zit kan vinden. Reed verder wel prima, zat wel minder dan de peugeot. Multimedia systeem leek wel antiek hoe t eruit ziet.
- Renault gr scenic: ook geen traploze rugleunig. Rijd als een slagschip (vooral in bochten). Zit beter dan de megane. Multimedia systeem leek wel antiek hoe t eruit ziet.
Andere optie is geld uitkeren en zelf iets regelen. Dan is het potje 605 * 0.8 = 484 euro bruto (en dan rond de 1900 km per maand netto laten uitkeren).
Iemand nog tips en ervaringen?
[
Voor 11% gewijzigd door
PoweRoy op 08-11-2019 15:28
]