Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb net deze telefoon besteld (in zwart)... krijg hem waarschijnlijk zaterdag, ben benieuwd :o zat maar aan een telefoon van 500 euro te denken maar vind deze wel erg mooi :X

edit:
Heb hem al binnen :9~ *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wGRviTOl.jpg

Net 129 geïnstalleerd, maar wat een geweldig toestel O+
Geen spijt iig.

[ Voor 32% gewijzigd door ArcticWolf op 09-02-2018 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
ArcticWolf schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:05:
Heb net deze telefoon besteld (in zwart)... krijg hem waarschijnlijk zaterdag, ben benieuwd :o zat maar aan een telefoon van 500 euro te denken maar vind deze wel erg mooi :X

edit:
Heb hem al binnen :9~ *O*
[afbeelding]

Net 129 geïnstalleerd, maar wat een geweldig toestel O+
Geen spijt iig.
Goeie aankoop. Je gaat er nog van genieten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-10 07:40
@ArcticWolf Welkom bij de club :) Ik heb de eerste paar dagen ook geregeld mijn scherm moeten schoonvegen omdat ik em weer had onder gekwijld hoor ;-) Have fun!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje.. ik gebruik de standaard email app en daar heb ik een live.com, upcmail en gmail account geconfigureerd echter om de zoveel uur moet ik opnieuw akkoord geven bij m'n gmail account want dan kan hij opeens niet meer inloggen, iemand enig idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
ArcticWolf schreef op maandag 12 februari 2018 @ 07:30:
Vraagje.. ik gebruik de standaard email app en daar heb ik een live.com, upcmail en gmail account geconfigureerd echter om de zoveel uur moet ik opnieuw akkoord geven bij m'n gmail account want dan kan hij opeens niet meer inloggen, iemand enig idee waar dit aan ligt?
Geen idee, maar wellicht kan je de G-mail-app gebruiken en daar de overige accounts toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flimovic schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:57:
[...]

Geen idee, maar wellicht kan je de G-mail-app gebruiken en daar de overige accounts toevoegen?
Ja zou dat eens kunnen proberen.

Bedacht me net dat ik ook een keer handmatig de imap servers toe te voegen, ipv automatisch de instellingen laten overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 20:50
ArcticWolf schreef op maandag 12 februari 2018 @ 07:30:
Ik heb hetzelfde probleem sinds een week of twee. Ook het handmatig invullen van de gegevens bood geen oplossing. Lijkt wel een beveilings issue na een update of zo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:41
Zijn er hier mensen die een vergelijking kunnen maken tussen de Mate 8 en 10 en of het het waard is te upgraden vanaf de 8? Ik heb de 8 nu bijna 2 jaar en kan er voor kiezen om mijn abonnement te verlengen met een nieuw toestel of om de 8 nog een tijdje te houden.

Vraag me ook voornamelijk af of er veel verschil is in de geluidskwaliteit via oortjes/koptelefoon? De 10 heeft natuurlijk geen 3,5mm jack, maar de kwaliteit van geluid over de 3,5mm jack van de 8 is echt heel goed. Hoe is de geluidskwaliteit van de 10 via bluetooth of de bijgeleverde usbc-3,5 converter vergeleken met de 8? Ik wil er eigenlijk niet op achteruit gaan.
En is het verschil in schermkwaliteit erg groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fall3n
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 19:56
zuukie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:55:
Zal toch de mate gaan en de samsung laten liggen. Heeft een slechte batterij. Krijg je spijt van.
Uiteindelijk toch voor de mate gegaan ben er erg tevreden mee... Hoop dat de always on display wel een update krijgt voor 3rd party notificaties...

Laad de telefoon niet op terwijl ik slaap omdat de lader een hoge pieptoon produceert zodra telefoon vol zit, meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
Fall3n schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Uiteindelijk toch voor de mate gegaan ben er erg tevreden mee... Hoop dat de always on display wel een update krijgt voor 3rd party notificaties...

Laad de telefoon niet op terwijl ik slaap omdat de lader een hoge pieptoon produceert zodra telefoon vol zit, meer mensen die dit hebben?
Is mij nog niet opgevallen. Kan ook zijn dat ik de hoge pieptoon niet waarneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
cordonbleu schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:35:
Hoe is de geluidskwaliteit van de 10 via bluetooth of de bijgeleverde usbc-3,5 converter vergeleken met de 8?
Bluetooth kwaliteit is afhankelijk van je oordopjes, de Mate 10 Pro heeft ondersteuning voor LDAC en aptX HD (in tegenstelling wat andere mensen denken, dat is NIET in Android AOSP ingebouwd) .

Wat de bekabeld audio kwaliteit betreft,

Dat is het beste informatie wat ik kon vinden: https://m.gsmarena.com/huawei_mate_10_pro-review-1679p6.php

Pocketnow had een real camera en audio review, maar door te lage kijkcijfers, hebben ze het afgeschaft. Hopen dat de gast op zijn eigen kanaal het weer gaat oppakken.

De USB-C adapter die je krijgt is een analoge passthrough, dus de dac is in je telefoon.

Als het voor jou niet voldoet, kun je altijd een dongle met dac kopen, zoals die van Google of die van Razer, zal met de Mate moeten werken.

Voor mij is het een upgrade kwa volume in vergelijking met de P9+, daar was de output dramatisch, echter aan kwaliteit kan ik weinig zinvol over zeggen... Klinkt goed met mijn IE80, meer durf ik niet.
[...]

Jup, onwijs loude coil whining als de telefoon vol of niet verbonden is. Gelukkig is het voor mij niet storend.

[ Voor 13% gewijzigd door Luinwethion op 13-02-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die pieptoon hoor ik ook. Als ik 's nachts oplaad gebruik een andere lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had m'n P8 lader ook, maar ik laad deze niet meer 's nachts op dus geen idee :P maar neem aan dat deze ook coilwhine geeft.

edit:
Geheugen management van de software mag nog wel wat geoptimaliseerd worden... merk soms dat hij ff een paar seconden hapert als ik van Twitter naar Facebook switch of naar Whatsapp.
Zag ook dat hij vaak rond de 5GB ram gebruikt 8)7 al denk ik dat een deel daarvan door Android gereserveerd is.

[ Voor 55% gewijzigd door ArcticWolf op 14-02-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clown1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 01:24
ArcticWolf schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:49:
Had m'n P8 lader ook, maar ik laad deze niet meer 's nachts op dus geen idee :P maar neem aan dat deze ook coilwhine geeft.

edit:
Geheugen management van de software mag nog wel wat geoptimaliseerd worden... merk soms dat hij ff een paar seconden hapert als ik van Twitter naar Facebook switch of naar Whatsapp.
Zag ook dat hij vaak rond de 5GB ram gebruikt 8)7 al denk ik dat een deel daarvan door Android gereserveerd is.
Net even wat geprobeerd. Maar krijgen mijn ram geheugen niet boven de 3.5GB. Ook geen last van haperingen. Moet toegeven dat ik geen Facebook of Twitter heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clown1 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:36:
[...]

Net even wat geprobeerd. Maar krijgen mijn ram geheugen niet boven de 3.5GB. Ook geen last van haperingen. Moet toegeven dat ik geen Facebook of Twitter heb.
hmm, heb hem na m'n bericht gereboot (voor het eerst sinds ik hem heb en na de installatie) en nu blijft hij ongeacht m'n gebruik rond de 3GB zitten 8)7 dus misschien was m'n uitspraak te voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Heeft iemand toevallig de blauwe variant al weten te spotten? Ik ben nog steeds heel nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Sveninho schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:43:
Heeft iemand toevallig de blauwe variant al weten te spotten? Ik ben nog steeds heel nieuwsgierig!
Hebben ze die niet in NL dan? Die blauwe glimt me teveel

Er is hier (China) wel een nieuwe kleur bij gekomen, naast rose-gold is er nu een echt roze. Zag hem nog niet op de website of vmall maar wel in de Huawei store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Kenzi schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:08:
[...]

Hebben ze die niet in NL dan? Die blauwe glimt me teveel

Er is hier (China) wel een nieuwe kleur bij gekomen, naast rose-gold is er nu een echt roze. Zag hem nog niet op de website of vmall maar wel in de Huawei store.
Ik durf geen ja of geen nee te zeggen.
Ik vraag me altijd af of de kleurtjes het inderdaad zo goed doen op de Aziatische markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Sveninho schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:10:
[...]

Ik durf geen ja of geen nee te zeggen.
Ik vraag me altijd af of de kleurtjes het inderdaad zo goed doen op de Aziatische markt.
Huawei had van de vorige ook rode en (gif)groene. :P Vond het al zo frappant dat de Mate 10 minder kleurtjes had. De roze is volgens mijn een speciaal model gezien de wallpaper die er op stond.

Maar als ik hier om me heen kijk is rose-gold of wit toch de dominante kleur voor alle merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Kenzi schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:13:
[...]

Huawei had van de vorige ook rode en (gif)groene. :P Vond het al zo frappant dat de Mate 10 minder kleurtjes had. De roze is volgens mijn een speciaal model gezien de wallpaper die er op stond.

Maar als ik hier om me heen kijk is rose-gold of wit toch de dominante kleur voor alle merken.
Ik moet zeggen dat ik de groene kleur van de P10 Plus wel tof vond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clown1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 01:24
Sveninho schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:43:
Ik heb de blauwe Mate. In Groningen had zowel Coolblue als de Mediamarkt hem. Is al wel weer 3 weken geleden.

Edit:

Groene P10 Plus vind ik ook mooi. Alleen jammer van de witte voorkant. De blauwe heeft daarom mijn voorkeur bij de P10 Plus.

[ Voor 18% gewijzigd door Clown1 op 14-02-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:41
cordonbleu schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:35:
Zijn er hier mensen die een vergelijking kunnen maken tussen de Mate 8 en 10 en of het het waard is te upgraden vanaf de 8? Ik heb de 8 nu bijna 2 jaar en kan er voor kiezen om mijn abonnement te verlengen met een nieuw toestel of om de 8 nog een tijdje te houden.

Vraag me ook voornamelijk af of er veel verschil is in de geluidskwaliteit via oortjes/koptelefoon? De 10 heeft natuurlijk geen 3,5mm jack, maar de kwaliteit van geluid over de 3,5mm jack van de 8 is echt heel goed. Hoe is de geluidskwaliteit van de 10 via bluetooth of de bijgeleverde usbc-3,5 converter vergeleken met de 8? Ik wil er eigenlijk niet op achteruit gaan.
En is het verschil in schermkwaliteit erg groot?
Ik was vanmiddag in de T-mobile winkel in Leiden alwaar ze de Mate 10 Pro ter demo hebben, maar ik moet zeggen dat ik niet zo onder de indruk was van het scherm. Op de hoogste stand was het scherm niet zo heel veel helderder dan dat van mijn Mate 8, terwijl hij dat op papier wel zou moeten zijn. Op automatisch kan hij misschien nog wel een stuk hoger, maar dat is in de winkel niet makkelijk te testen. Ook vond ik het scherm nou niet echt heel levendig, wat je toch wel zou verwachten van amoled vs ips.
Misschien is het exemplarisch en betreft het toevallig alleen het toestel in deze winkel die een minder goed scherm heeft. Of misschien omdat hij 24/7 op 100% helderheid staat? Het scherm van de LG V30 bijvoorbeeld viel mij ook een beetje tegen naast de blauwe tint onder een hoek. Dat exemplaar had namelijk ook al last van burn in.
Hmm, misschien houd ik m'n Mate 8 dan toch nog wat langer.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:58

MartNL

Ik ben erg tevreden met mijn mate 10 pro.
Had hiervoor note 8 maar die vond ik te lomp. 🙄 Ik kreeg altijd last van mijn handen om dat ie te zwaar is.

Iemand enige idee wanneer de updates worden vrij gegeven op FF?
Firmware 131

Ik zit nu op een c432 firmware 129.
MartNL schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:05:
Ik ben erg tevreden met mijn mate 10 pro.
Had hiervoor note 8 maar die vond ik te lomp. 🙄 Ik kreeg altijd last van mijn handen om dat ie te zwaar is.

Iemand enige idee wanneer de updates worden vrij gegeven op FF?
Firmware 131

Ik zit nu op een c432 firmware 129.
Had eerst een P8 (+-150gr) en had een Oukitel K10000 Pro besteld, maar die was me toch iets te zwaar met 250gr :P
Deze Mate 10 Pro is prima vind ik.

Updates zijn altijd een beetje afwachten bij Huawei, maar ze komen wel :P

edit:
Ik vraag me toch echt af of dit ram gebruik normaal is, de telefoon begint gewoon te haperen zo nu en dan terwijl als ik hem opnieuw opstart en het gebruik zit onder de 3GB in het totaal heb ik nergens last van. En zulke rare dingen doe ik er nou ook weer niet mee.

Dit is ~48 uur na de herstart (3 uur)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xbUvtBdl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BXgQeDUl.jpg

1 dag:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j5XJdjfl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A0PIA80l.jpg

8)7

[ Voor 31% gewijzigd door ArcticWolf op 16-02-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azz-Kikr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:20
Android OS gebruikt hier maar 1.6GB gemiddeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Azz-Kikr schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:55:
Android OS gebruikt hier maar 1.6GB gemiddeld..
Ja snap er ook niks van:

En hier kan ik ook geen wijs uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0sFaaBJl.jpg

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azz-Kikr
Native, bij mij 'systeem eigen', is 520MB bij mij. Kernel is wel iets hoger, rond 830MB.
Android versie 8.0.0.
Heb je toevallig Privat Space aan staan, weet niet of dat de boel verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Azz-Kikr schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:30:
Native, bij mij 'systeem eigen', is 520MB bij mij. Kernel is wel iets hoger, rond 830MB.
Android versie 8.0.0.
Heb je toevallig Privat Space aan staan, weet niet of dat de boel verdubbeld.
Nee niks vreemds :(

Heb maar een Factory reset gedaan, misschien helpt het... de apps die ik niet gebruikte weer uitgezet en al m'n apps die ik wel gebruik ook weer geïnstalleerd, ziet er nu wel een stuk beter uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qjGcoS1l.jpg

Maar voor hoe lang }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azz-Kikr
Maar voor hoe lang }:O
That's the question...

Ziet er nu iig beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:39
Volgens mij is dit niet iets waar je je druk over hoeft te maken. Gisteravond had ik een gemiddeld geheugengebruik van 5GB, waarvan 4GB voor Android OS alleen. Vanmorgen was dit 3,2GB waarvan 1,7 voor Android OS.
Maar de haperingen zijn een ander verhaal, dat hoort gewoon niet met zo'n toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door Grote Smurf op 17-02-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote Smurf schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:26:
Volgens mij is dit niet iets waar je je druk over hoeft te maken. Gisteravond had ik een gemiddeld geheugengebruik van 5GB, waarvan 4GB voor Android OS alleen. Vanmorgen was dit 3,2GB waarvan 1,7 voor Android OS.
Maar de haperingen zijn een ander verhaal, dat hoort gewoon niet met zo'n toestel.
Ik heb wat dingen opgemerkt na de factory reset:

-Het geheugen gebruik loopt soms idd op, maar neemt nu ook gewoon weer af.
-Eerst stond het GPS icoontje heel vaak bovenin en nu niet meer... terwijl je het niet kon afleiden uit de batterij stats.

Blijkbaar was er iets verkeerds gegaan de eerste keer of tijdens de update naar 129 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 17-02-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10 12:35
Het is al weg. Denk een vuiltje of iets dergelijks.

[ Voor 81% gewijzigd door Statz87 op 20-02-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:58

MartNL

Statz87 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:31:
Hebben jullie ook dat het geluid uit de onderste speaker soms klinkt alsof die opgeblazen is? Irriteer me er mateloos aan met name bij Netflix kijken.
Ik kijk altijd met oortjes. Vind ik het geluid sowieso beter namelijk.
Geluid van de phone altijd minder.
Maar kun je niet bijvoorbeeld stereo plus uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sveninho
Dus ons jongere broertje/zusje krijgt gezichtsherkenning.
Ik mag toch hopen dat wij ook worden meegenomen hierin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
Sveninho schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:32:
Dus ons jongere broertje/zusje krijgt gezichtsherkenning.
Ik mag toch hopen dat wij ook worden meegenomen hierin!
Als het vlaggenschip niet wordt meegenomen in een dergelijke update lijkt me dat een kwalijke zaak! Ik kan me dat dan ook niet voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Flimovic schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:47:
[...]

Als het vlaggenschip niet wordt meegenomen in een dergelijke update lijkt me dat een kwalijke zaak! Ik kan me dat dan ook niet voorstellen!
Dat dacht ik ook al toen de Honor het wel kreeg.
We gaan het zien, ik heb hoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
Sveninho schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:48:
[...]

Dat dacht ik ook al toen de Honor het wel kreeg.
We gaan het zien, ik heb hoop!
Ik heb ook goede hoop. Overigens is het wel een vreemde volgorde, je zou toch verwachten dat je begint met het vlaggenschip, om vervolgens dit uit te rollen naar de 'mindere goden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou geen idee wat er mis is, maar het ram geheugen was weer behoorlijk vol gelopen en scrollen en switchen tussen de apps ging niet heel erg soepel meer.
Ik verdenk de Facebook app, dus heb die eraf gegooid... kijken wat er nu gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
ArcticWolf schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:59:
Nou geen idee wat er mis is, maar het ram geheugen was weer behoorlijk vol gelopen en scrollen en switchen tussen de apps ging niet heel erg soepel meer.
Ik verdenk de Facebook app, dus heb die eraf gegooid... kijken wat er nu gebeurd.
De Facebook-app is wel berucht voor de hoeveelheid RAM die die gebruikt, dus dikke kans dat het soelaas biedt. Vanwege die reden gebruik ik zelf de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flimovic schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:04:
[...]

De Facebook-app is wel berucht voor de hoeveelheid RAM die die gebruikt, dus dikke kans dat het soelaas biedt. Vanwege die reden gebruik ik zelf de browser.
Vreemde is dat de FB app zelf "maar" 120MB aangaf en Android OS meer dan 4GB (5,2GB vanmorgen in totaal) :X tis dus lastig te zien welke applicatie de mem leak veroorzaakt.
Na een reboot staat het geheugen gebruik weer onder de 3GB en is de telefoon ook weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bij gebrek aan een Huawei P Smart topic, vraag ik het hier;

Ik heb jaren Windows Phone gehad, waarbij de notificaties lekker werkten, echter ik stoor me aan het volgende, en dit klopt ook niet lijkt het;

Wanneer iemand mij een whatsapp bericht stuurt, licht mijn scherm op, komt een preview + invoerveld in beeld. Dan na een paar seconden gaat het scherm uit, en licht het scherm opnieuw op, met nogmaals de preview + invoerveld. Is dit een bug van whatsapp? Enige wat ik kon vinden hierover was iets van eind 2017..

Ik wil 't liefst gewoon een popupje met alleen de tekst, en ook alleen de laatste tekst, ik hoef niet te scrollen, en dat direct beantwoorden is ook zwaar overbodig. Valt dit nog uit te zetten?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
NeFoRcE schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:31:
Bij gebrek aan een Huawei P Smart topic, vraag ik het hier;

Ik heb jaren Windows Phone gehad, waarbij de notificaties lekker werkten, echter ik stoor me aan het volgende, en dit klopt ook niet lijkt het;

Wanneer iemand mij een whatsapp bericht stuurt, licht mijn scherm op, komt een preview + invoerveld in beeld. Dan na een paar seconden gaat het scherm uit, en licht het scherm opnieuw op, met nogmaals de preview + invoerveld. Is dit een bug van whatsapp? Enige wat ik kon vinden hierover was iets van eind 2017..

Ik wil 't liefst gewoon een popupje met alleen de tekst, en ook alleen de laatste tekst, ik hoef niet te scrollen, en dat direct beantwoorden is ook zwaar overbodig. Valt dit nog uit te zetten?
Preview met invoerveld, klinkt alsof je de pop-up notificatie aan heb staan bij de instellingen van Whatsapp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4R5cc82E0wFo1HNoMJfmzPzE/thumb.jpg

Als jij dat uitzet, krijg je alleen een badge te zien als je telefoon ontgrendeld is, of een lockscreen notificatie als je scherm uit is.

Echter heb ik sinds gisteren laat van double Whatsapp notificaties, dus dat is blijkbaar een bug bij Whatsapp zelf.

Als je te veel berichten krijgt en je hebt ingesteld dat je scherm aan moet gaan bij een notificatie, kan dat accu gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-10 21:44
Iemand een idee. Zie sinds kort op mijn startscherm een ronde witte beweegbare kunt. Kan er mee scrollen van links naar rechts en van boven naar beneden. Erg irritant. Uit en aanzetten helpt niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh26
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-08 11:47
zuukie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:47:
Iemand een idee. Zie sinds kort op mijn startscherm een ronde witte beweegbare kunt. Kan er mee scrollen van links naar rechts en van boven naar beneden. Erg irritant. Uit en aanzetten helpt niet. Iemand een idee?
Ik las er snel overheen en dacht dat je k*t bedoelde, maar ik heb geen idee wat jouw probleem is. Misschien een screenshot laten zien?

Wie heeft hier goede ervaring met een tempered glass screen protector die de mate 10 pro volledig dekt?
Ik heb er meerdere gehad en geprobeerd, maar het is elke keer een grote teleurstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
zuukie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:47:
Denk dat je het navigation dock(weet de nederlandse vertaling niet, ik gebruik mijn telefoon in het engels) (zie YT-filmpje) geactiveerd hebt. Staat ergens bij de instellingen voor je navigatiebalk.

[ Voor 9% gewijzigd door JdJtA op 21-02-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-10 21:44
Thanks mate. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 13:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Project Treble ROM support voor Mate 10 Pro :)

https://forum.xda-develop...ental-phh-treble-t3709659

In het weekend eens mee spelen..

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
ricjuh schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:26:
Project Treble ROM support voor Mate 10 Pro :)

https://forum.xda-develop...ental-phh-treble-t3709659

In het weekend eens mee spelen..
Wacht, we hebben nu dus niet full treble support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flimovic schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:36:
[...]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 13:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Flimovic schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:36:
[...]

Jawel, daarom kan je nu zo makkelijk AOSP rom flashen _/-\o_

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh blijkbaar dus wel :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qugLaevl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
ricjuh schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:48:
[...]

Jawel, daarom kan je nu zo makkelijk AOSP rom flashen _/-\o_
Nee het flashen staat los van Treble.

Door Treble kunnen ontwikkelaars makkelijker ROMs bouwen.
De "drivers" voor de Kirin 960 en 970 zijn Treble compatible, dus wordt niet meer zo moeilijk om non-EMUI roms te bouwen, je bent niet meer van de vendor (in dat geval hisilicon) afhankelijk.

Maar deze rom is bedoeld om toekomstige projecten makkelijker te maken.
Hopelijk zien we een goede AOSP rom met de Huawei camera app en post-processing algorithms.

On a different note:

Na het sturen van een email over de problemen met bluetooth audio heb ik een antwoord van Huawei gekregen, ze zijn op de hoogte en ze onderzoeken het probleem... Dus beetje hoop is er wel.
Dear naam, Thank you for contacting UK Huawei Customer Care Support. We are aware about the current situation regarding the Bluetooth headphones and the distorted noise that can be heard when connecting to our Mate 10 Pro devices. We are actively looking into a situation for this matter and escalating every case we capably can to our IT Department. Thank you for bringing us to our attention and providing the IMEI numbers of your device. We will escalate your report at once. Hopefully, with an upcoming update, the Bluetooth headphones distorted noise situation we are currently facing for our Mate 10 Pro devices will be fixed in an instant. We deeply appreciate it as we are seeking constant feedback from our customers and in order to improve we need your opinion. Please do not hesitate to contact us again if you seek further assistance. We hope the above information proves to be of use. Should you need further assistance, feel free to write to us. Best regards, Tanna Huawei Customer Care Support
En last but not least,

Zowel de P10/+/Lite als de Mate 10/Pro zijn toegevoegd aan de Android enterprise recommended lijst.

Meest belangrijke voor ons is:

- Minimaal een major versie update

- Security patches in max van 90 dagen voor 3 jaar.

Beter dan niks.

Edit. Zucht... Waarom is een spoiler tag geen inklapbaar ding?

[ Voor 31% gewijzigd door Luinwethion op 21-02-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
Ik wou net zeggen, mij was altijd verteld dat indien een telefon Out of the Box Oreo draaide, deze dan Treble support zou hebben. Dit blijkt gelukkig nog steeds te kloppen :) Het moest echt out of the box zijn ivm de partitionering. Daarom hadden telefoons met een Oreo upgrade geen Treble support.

[ Voor 14% gewijzigd door Flimovic op 21-02-2018 23:08 ]

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ben ik nou een retard, of zit er geen mogelijkheid in om tijdens het afgaan van de wekker, te kiezen uit verschillende snooze times? Bij Windows Phone was dit wel het geval, en het is zoooo fijn om eens iets langer te blijven liggen dan anders als je de mogelijkheid hebt.

Of moet ik een andere app installeren? Van google wordt ik niet echt wijzer als je zoekt op; 'android during alarm multiple snooze options' ofzo...

Professioneel Heftruck Syndroom

• Flimovic
NeFoRcE schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:47:
Ben ik nou een retard, of zit er geen mogelijkheid in om tijdens het afgaan van de wekker, te kiezen uit verschillende snooze times? Bij Windows Phone was dit wel het geval, en het is zoooo fijn om eens iets langer te blijven liggen dan anders als je de mogelijkheid hebt.

Of moet ik een andere app installeren? Van google wordt ik niet echt wijzer als je zoekt op; 'android during alarm multiple snooze options' ofzo...
De standaard app ondersteunt alleen het instellen van de snooze-duur in de instellingen, dus vooraf dat de wekker afgaat. De functie die jij beschrijft ben ik nog niet eerder tegen gekomen in een wekker-app (en ik heb er al best wat geprobeerd).

Die scherm protector die op de Mate 10 Pro zit, krast wel erg snel... :/ die van m'n P8 zit er al 2,5 jaar op en daar zit nog geen krasje op :S heb er nu al meerdere op m'n Mate (en ben er echt zuinig mee)

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 22-02-2018 11:02 ]

• Luinwethion
ArcticWolf schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:57:
Die scherm protector die op de Mate 10 Pro zit, krast wel erg snel... :/ die van m'n P8 zit er al 2,5 jaar op en daar zit nog geen krasje op :S heb er nu al meerdere op m'n Mate (en ben er echt zuinig mee)
In mijn mening ook, in vergelijking met een P9+.

Volgens mij is deze protector ook veel dikker en veel zachter, waardoor het sneller krast, maar zal (denk ik) wel zorgen voor een betere protectie als je telefoon valt.

Ik moet alleen nog achter komen als je die bij Huawei kan vervangen, heb geen probleem als ik elke 6 maanden of zo een tientje of zo moet betalen om te zorgen dat ik een goede bescherming heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
Luinwethion schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:14:
[...]

In mijn mening ook, in vergelijking met een P9+.

Volgens mij is deze protector ook veel dikker en veel zachter, waardoor het sneller krast, maar zal (denk ik) wel zorgen voor een betere protectie als je telefoon valt.

Ik moet alleen nog achter komen als je die bij Huawei kan vervangen, heb geen probleem als ik elke 6 maanden of zo een tientje of zo moet betalen om te zorgen dat ik een goede bescherming heb.
Heb je het nu niet over de gel case? De gel case beschermt je telefoon tegen vallen. De screenprotector tegen krassen van bijvoorbeeld zand.

Over de gel case gesproken: gebruiken jullie em? Ik vind het fijn dat de gel case meegeleverd is, maar het haalt wel de sexy uitstraling van de telefoon weg.

[slechte vergelijking]Als je porno kijkt wil je ook niet dat de acteur een condoom draagt :+[/slechte vergelijking]

Ik vind het eigenlijk jammer dat het 'nodig' is aangezien de telefoon anders erg glad is vanwege de glazen behuizing, terwijl deze tegelijkertijd de telefoon extra kwetsbaar voor een val maakt.

In hoeverre is de glazen behuizing eenvoudig te vervangen bij deze telefoon? Is het kwestie van nieuw achterkantje oid er op? Of moet je meteen 3/4 van je hardware vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Flimovic schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:26:
[...]

Heb je het nu niet over de gel case? De gel case beschermt je telefoon tegen vallen. De screenprotector tegen krassen van bijvoorbeeld zand.

Over de gel case gesproken: gebruiken jullie em? Ik vind het fijn dat de gel case meegeleverd is, maar het haalt wel de sexy uitstraling van de telefoon weg.

[slechte vergelijking]Als je porno kijkt wil je ook niet dat de acteur een condoom draagt :+\[/slechte vergelijking]

Ik vind het eigenlijk jammer dat het 'nodig' is aangezien de telefoon anders erg glad is vanwege de glazen behuizing, terwijl deze tegelijkertijd de telefoon extra kwetsbaar voor een val maakt.

In hoeverre is de glazen behuizing eenvoudig te vervangen bij deze telefoon? Is het kwestie van nieuw achterkantje oid er op? Of moet je meteen 3/4 van je hardware vervangen?
De screen protector biedt ook relatief goede bescherming tegen glas breuk, het is niet zo goed als die folie van de Z2 force, maar goed genoeg.

Daarnaast zal die gelcase ook niet zo veel beschermen als een spigen armor case denk ik.

Ik gebruik het soms, maar ik heb een skin voor de achterkant, dus zo glad is die niet meer.

Helaas gaat de telefoon via de achterkant open, dus vervanging van achterkant is zo gedaan... Dat betekent dat vervanging van scherm een gehele klus is, dus wordt vrij duur denk ik .
YouTube: Huawei Mate 10 Pro Teardown - Is true beauty on the Inside?

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hM0QRffQI1nc37CIcWHPPEnq/thumb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Luinwethion op 22-02-2018 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flimovic schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:26:
[...]

[slechte vergelijking]Als je porno kijkt wil je ook niet dat de acteur een condoom draagt :+\[/slechte vergelijking]

We hadden het over de screenprotector ;) maar ik heb er echt niks raars mee gedaan en heb er nu al wat krassen op zitten terwijl m'n P8 helemaal krasvrij is 8)7

Ik gebruik die gelcase trouwens ook, maar denk dat ik die er binnenkort af laat.. blijft ook allemaal troep in zitten.

edit:
snap er niks van... net startte de camera app gewoon niet meer op en nog <800MB aan ram vrij... weer na 2 dagen, misschien moet ik helemaal terug naar de originele firmware en dan de update nog eens uitvoeren want elke 2 dagen herstarten vind ik niet echt kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 22-02-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
ArcticWolf schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:11:
[...]

We hadden het over de screenprotector ;) maar ik heb er echt niks raars mee gedaan en heb er nu al wat krassen op zitten terwijl m'n P8 helemaal krasvrij is 8)7

Ik gebruik die gelcase trouwens ook, maar denk dat ik die er binnenkort af laat.. blijft ook allemaal troep in zitten.

edit:
snap er niks van... net startte de camera app gewoon niet meer op en nog <800MB aan ram vrij... weer na 2 dagen, misschien moet ik helemaal terug naar de originele firmware en dan de update nog eens uitvoeren want elke 2 dagen herstarten vind ik niet echt kunnen.
Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling! Ik kan me namelijk niet herinneren wanneer ik mijn telefoon voor t laatst opnieuw heb opgestart. Ik heb nu gewoon nog 3 GB vrij.

Zit me af te vragen wat je het beste kan doen als terugzetten naar de originele firmware niet werkt. Moet je eerst dan nog zelf verder troubleshooten of kan je em dan onder garantie terugsturen? Ik zou denk ik de vraag voorleggen bij de leverancier.

[ Voor 14% gewijzigd door Flimovic op 23-02-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flimovic schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:22:
[...]

Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling! Ik kan me namelijk niet herinneren wanneer ik mijn telefoon voor t laatst opnieuw heb opgestart. Ik heb nu gewoon nog 3 GB vrij.

Zit me af te vragen wat je het beste kan doen als terugzetten naar de originele firmware niet werkt. Moet je eerst dan nog zelf verder troubleshooten of kan je em dan onder garantie terugsturen? Ik zou denk ik de vraag voorleggen bij de leverancier.
Ja geen idee, het lijkt me nog steeds een software probleem want heb geprobeerd te bedenken hoe een hardware probleem dit kan veroorzaken.. en dat zijn er niet zoveel :P

Ik heb gisteravond alle mogelijke pre-installed software eraf gegooid (die google tekstverwerking en excel stonden er nog op en nog wat apps zoals de Tips en Health apps.
En het geheugen gebruik blijft om en nabij de 3GB :o soms bij wat zwaar gebruik springt hij heeft naar de 3,5GB maar na een tijdje gaat hij weer terug naar de 3GB.
*ff afkloppen* maar lijkt erop dat er toch wat bloatware opstond die iets verkeerds deed ;(

Kreeg op XDA de tip om 128 te installeren ipv 129... denk dat ik dat ga proberen als dit toch niet heeft gewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 23-02-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
ArcticWolf schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:18:
[...]

Ja geen idee, het lijkt me nog steeds een software probleem want heb geprobeerd te bedenken hoe een hardware probleem dit kan veroorzaken.. en dat zijn er niet zoveel :P

Ik heb gisteravond alle mogelijke pre-installed software eraf gegooid (die google tekstverwerking en excel stonden er nog op en nog wat apps zoals de Tips en Health apps.
En het geheugen gebruik blijft om en nabij de 3GB :o soms bij wat zwaar gebruik springt hij heeft naar de 3,5GB maar na een tijdje gaat hij weer terug naar de 3GB.
*ff afkloppen* maar lijkt erop dat er toch wat bloatware opstond die iets verkeerds deed ;(
Mjah, dan zou dat toch bij alle telefoons mis moeten gaan? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flimovic schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:19:
[...]

Mjah, dan zou dat toch bij alle telefoons mis moeten gaan? Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb al sinds Android versie 1.6, Android telefoons en ben niet anders gewend dat er bij Android soms geen verklaarbare redenen aan problemen te koppelen zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
ArcticWolf schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:25:
[...]

Ik heb al sinds Android versie 1.6, Android telefoons en ben niet anders gewend dat er bij Android soms geen verklaarbare redenen aan problemen te koppelen zijn. 8)7
Ok, maar dat na een factory reset het nog steeds niet opgelost is vind ik wel vreemd. Maar goed, hoop dat t nu opgelost is voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
ArcticWolf schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:18:
[...]

Kreeg op XDA de tip om 128 te installeren ipv 129... denk dat ik dat ga proberen als dit toch niet heeft gewerkt.
Zal ik daar vinden als dat een ram probleem zou zijn... Ook met alle apps, daarnaast EMUI is erg streng met background processen af te sluiten.

Ik had een keer gehad dat camera niet wou openen, ook geen enkele fout melding, probeerde ik kan Snapchat te openen een kreeg de fout "camera not available". Dus blijkbaar had een andere proces de camera in beslag.

Welke het was weet ik niet, zonder developing tools kind je dat niet achterhalen denk ik.

Maar dat was maar een keer.

Edit:

Misschien durkt Huawei fout meldingen weg net s bij iOS? Dat is voor de algemene gebruiker iets vriendelijker dan een "not available" exception.

[ Voor 6% gewijzigd door Luinwethion op 23-02-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luinwethion schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:24:
[...]

Zal ik daar vinden als dat een ram probleem zou zijn... Ook met alle apps, daarnaast EMUI is erg streng met background processen af te sluiten.

Ik had een keer gehad dat camera niet wou openen, ook geen enkele fout melding, probeerde ik kan Snapchat te openen een kreeg de fout "camera not available". Dus blijkbaar had een andere proces de camera in beslag.

Welke het was weet ik niet, zonder developing tools kind je dat niet achterhalen denk ik.

Maar dat was maar een keer.

Edit:

Misschien durkt Huawei fout meldingen weg net s bij iOS? Dat is voor de algemene gebruiker iets vriendelijker dan een "not available" exception.
Ja geen idee, kom van een oudere EMUI versie af en die was eigenlijk best prima. Moet wel zeggen dat dit niet de fijnste versie is idd :P
We gaan het zien, hij loopt nu nog prima zonder ram te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Nou mijn Moleskine staat eindelijk online. Even afwachten. :)

Heeft 1 van jullie overigens GPS problemen? Ik heb regelmatig dat hij of lang zoekt of niet kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Flimovic het heeft even geduurd (kende geen flashmethode) maar het is gelukt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9UvfGghl.jpg

ben benieuwd of deze versie wel goed werkt. Zag ook een 131 staan maar die heb ik nog maar niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
ArcticWolf schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:50:
Zag ook een 131 staan maar die heb ik nog maar niet geprobeerd.
De Aziatische versie heeft al 131 sinds een maand :/ en ze zien de 132 al op firmware finder....

Omdat T-mobile toch nooit VoLTE gaat activeren ( no hopes ) ga ik kijken als rebranding een idee is. Ik weet alleen niet hoe het verder zit met OTAs, want Huawei maakt updates beschikbaar per IMEI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luinwethion schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 07:55:
[...]

De Aziatische versie heeft al 131 sinds een maand :/ en ze zien de 132 al op firmware finder....

Omdat T-mobile toch nooit VoLTE gaat activeren ( no hopes ) ga ik kijken als rebranding een idee is. Ik weet alleen niet hoe het verder zit met OTAs, want Huawei maakt updates beschikbaar per IMEI.
Zat toevallig in dat XDA draadje:
https://forum.xda-develop...o-update-package-t3716814

maar goed, heb die van mij los gekocht dus geen branding :P

Ik ben niet de enige met dat ram probleem :o
https://forum.xda-develop...-increasing-till-t3754069

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
ArcticWolf schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:46:
[...]

Zat toevallig in dat XDA draadje:
https://forum.xda-develop...o-update-package-t3716814

maar goed, heb die van mij los gekocht dus geen branding :P

Ik ben niet de enige met dat ram probleem :o
https://forum.xda-develop...-increasing-till-t3754069
Ik heb ook los gekocht,* maar wij hebben dan de "unbranded Europe" branding 🤔 C432... Die is tot nu niet de snelste kwa updates.

Had net mijn telefoon opnieuw moeten starten, alles was langzaam, maar kon geen rare ram verbruik zien...

b129 heeft veel opgelost, maar wel andere bugs geïntroduceerd.

Edit

*Ik heb dan gebruik gemaakt van de korting van bestellen met een tele2 abonnement, maar telefoon komt van mobiel.nl

Wat ik wel gezien heb is dat bij sommige UK providers een unbranded toestel krijgt een branding zodra je de simkaart in doet... Blij dat meeste providers hier niet aan branding doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Luinwethion op 24-02-2018 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luinwethion schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:31:
[...]

Ik heb ook los gekocht,* maar wij hebben dan de "unbranded Europe" branding 🤔 C432... Die is tot nu niet de snelste kwa updates.

Had net mijn telefoon opnieuw moeten starten, alles was langzaam, maar kon geen rare ram verbruik zien...

b129 heeft veel opgelost, maar wel andere bugs geïntroduceerd.

Edit

*Ik heb dan gebruik gemaakt van de korting van bestellen met een tele2 abonnement, maar telefoon komt van mobiel.nl

Wat ik wel gezien heb is dat bij sommige UK providers een unbranded toestel krijgt een branding zodra je de simkaart in doet... Blij dat meeste providers hier niet aan branding doen.
Hoeveel ram had je nog over dan?

Ik zou 131 kunnen flashen, alleen er stond wel bij dat die nog niet uitgerold was hier... ik kon hem wel selecteren maar ben een beetje bang dat hij in een bootloop raakt.

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 24-02-2018 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
ArcticWolf schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:12:
[...]

Hoeveel ram had je nog over dan?

Ik zou 131 kunnen flashen, alleen er stond wel bij dat die nog niet uitgerold was hier... ik kon hem wel selecteren maar ben een beetje bang dat hij in een bootloop raakt.
Ik had iets van 2,90GB vrij.

Voor opnieuw starten heb ik andere de "phone optimizer" geprobeerd... Maar niks heeft geholpen, telefoon unlocken en duurde 3 seconden voordat Spotify te zien was :/

En heb niks raars bij mijn ram gebruik gezien... Wel is mijn accu verbruik niet zo awesome... misschien ga ik voor een volledige online recovery, of toch terug naar B127 en pip uitzetten.

Ik weet ook niet hoe erg zou zijn om een niet beschikbare versie te flashen. Ik ben totaal niet in de Huawei flashing wereld.... Ben bij Sony en Samsung gebleven. (Flashtool en Odin FTW).

Edit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k6DGyJwwH5InVgCCVaWwRUIm/full.jpg

Alles normaal volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Luinwethion op 24-02-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luinwethion schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:01:
[...]

Ik had iets van 2,90GB vrij.

Voor opnieuw starten heb ik andere de "phone optimizer" geprobeerd... Maar niks heeft geholpen, telefoon unlocken en duurde 3 seconden voordat Spotify te zien was :/

En heb niks raars bij mijn ram gebruik gezien... Wel is mijn accu verbruik niet zo awesome... misschien ga ik voor een volledige online recovery, of toch terug naar B127 en pip uitzetten.

Ik weet ook niet hoe erg zou zijn om een niet beschikbare versie te flashen. Ik ben totaal niet in de Huawei flashing wereld.... Ben bij Sony en Samsung gebleven. (Flashtool en Odin FTW).

Edit

[afbeelding]

Alles normaal volgens mij.
Ruilen? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/khR5c8Rl.jpg

Maar ik moet me ook nog even inlezen hoe en wat, flashen op de P8 ging best makkelijk maar die methode werkt niet meer bij de nieuwere telefoons.
Ik heb ook iets gelezen over FunkyHuawei.

edit:
"This package is not authorized and will be deleted"

kreeg ik na de verificatie van 131, dus kan hem niet zo snel flashen :P

edit2:
hier zijn alle firmware versies te downloaden (link is alleen voor de BLA-L29)
http://pro-teammt.ru/firm...A-L29C432&firmware_page=0

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 24-02-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
ArcticWolf schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:27:
[...]

Ruilen? :+

[afbeelding]

Maar ik moet me ook nog even inlezen hoe en wat, flashen op de P8 ging best makkelijk maar die methode werkt niet meer bij de nieuwere telefoons.
Ik heb ook iets gelezen over FunkyHuawei.

edit:
"This package is not authorized and will be deleted"

kreeg ik na de verificatie van 131, dus kan hem niet zo snel flashen :P

edit2:
hier zijn alle firmware versies te downloaden (link is alleen voor de BLA-L29)
http://pro-teammt.ru/firm...A-L29C432&firmware_page=0
Ziet niet zo slecht uit, maar mijn Android OS is zuiniger met RAM.

Die error kreeg ik ook toen ik een niet geautoriseerde firmware had gedownload.et behulp van firmware finder :p

Van Funky Huawei had ik ook gehoord, dat is wel betaald toch?

Ik had graag gewacht tot 8.1 uit is voor dat ik een volledig nieuwe installatie deed... Dan hoop ik dat meeste bugs uit zijn en dat ik voor een tijdje geen gezeik meer heb met wipes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Luinwethion schreef op zondag 25 februari 2018 @ 01:04:
[...]

Ziet niet zo slecht uit, maar mijn Android OS is zuiniger met RAM.

Die error kreeg ik ook toen ik een niet geautoriseerde firmware had gedownload.et behulp van firmware finder :p

Van Funky Huawei had ik ook gehoord, dat is wel betaald toch?

Ik had graag gewacht tot 8.1 uit is voor dat ik een volledig nieuwe installatie deed... Dan hoop ik dat meeste bugs uit zijn en dat ik voor een tijdje geen gezeik meer heb met wipes.
Is idd betaald, gisteren even lopen kijken maar kost nog behoorlijk wat eigenlijk :o

Backuppen gaat redelijk snel vind ik... enige wat ik backup is whatsapp en de foto's daarom vind ik wipes niet zo heel erg eigenlijk.

edit:

Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar heb gisteravond de OTA van 128 naar 129 uitgevoerd via Firmware Finder en het ramgebruik zit nu al uren tussen de 3 en 3,5GB :o :o soms springt hij even naar 3,5+ maar daarna weer naar 3,5GB en als ik hem een tijdje niet gebruik springt hij weer naar 3GB... dat klinkt veel beter dan eerst. Hij lagged nu ook niet meer wat hij voorheen wel deed.

/disclaimer /fingers crossed

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 25-02-2018 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
ArcticWolf schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:24:
[...]

Is idd betaald, gisteren even lopen kijken maar kost nog behoorlijk wat eigenlijk :o

Backuppen gaat redelijk snel vind ik... enige wat ik backup is whatsapp en de foto's daarom vind ik wipes niet zo heel erg eigenlijk.

edit:

Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar heb gisteravond de OTA van 128 naar 129 uitgevoerd via Firmware Finder en het ramgebruik zit nu al uren tussen de 3 en 3,5GB :o :o soms springt hij even naar 3,5+ maar daarna weer naar 3,5GB en als ik hem een tijdje niet gebruik springt hij weer naar 3GB... dat klinkt veel beter dan eerst. Hij lagged nu ook niet meer wat hij voorheen wel deed.

/disclaimer /fingers crossed
Jup vond ik ook erg duur... Als ik straks met roms wil gaan experimenteren (denk van niet maar wie weet), ga ik verder inlezen op andere mogelijkheden voor unbrick bijvoorbeeld.

Ja backup is niet echt een probleem, OneDrive en Google Photos doen mijn galerij backup al, en meeste apps hebben backup via Drive.

Maar sommige apps een Instellingen nog niet.

Maar to be honest, ik heb steeds minder apps, en moet weer even gaan kijken als iets weg kan.

Hopelijk blijft je ram gebruik wel stabiel, en laat Android OS nog wat bytes over voor de overige apps. 🤞🤞🤞

/Quite off-topic
Ik was relatief teleurgesteld dat Nokia geen "2018" flagship gepresenteerd heeft, ik had iets verwachts met SD845, 2:1 6" display zonder edges en goede camera's (dat laatste punt moeten we gaan kijken hoe goed de nieuwe Nokias zijn, de Nokia 8 was niet echt top).

Dat Nokia zou voor mij een "goedkoper dan de pixel" fall back als Huawei in de korte termijn de bugs van EMUI niet oplost.

Android 8.1 is mijn hoop, en anders leven met de irritaties van EMUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ram gebruik is vandaag opgelopen tot gem. 4,2GB maar nog geen lag te merken.

Heb het idee dat de "Google" app ook vreemd gedrag vertoond. Mijn GPS (GPS only mode) werd extreem vaak gepolled en die heb ik bij permissions voor Google uitgezet (Maps werkt daarna ook gewoon prima). GPS logo was niet te zien toen hij tijdelijk op High accuracy stond... hoezo moeten ze zo vaak je locatie weten?... en ik had locatie geschiedenis etc al uit staan. Dus nu gaat de batterij een heel stuk langer mee.

Op XDA gaat het gerucht dat Android 8.0 die ram problemen veroorzaakt, er zijn ook andere die beweren dat EMUI het veroorzaakt... maar dan zou je vaker forced closed apps zien.

Ik hoop ook dat ze snel met een (goede) software update komen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
ArcticWolf schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:09:
Ram gebruik is vandaag opgelopen tot gem. 4,2GB maar nog geen lag te merken.

Heb het idee dat de "Google" app ook vreemd gedrag vertoond. Mijn GPS (GPS only mode) werd extreem vaak gepolled en die heb ik bij permissions voor Google uitgezet (Maps werkt daarna ook gewoon prima). GPS logo was niet te zien toen hij tijdelijk op High accuracy stond... hoezo moeten ze zo vaak je locatie weten?... en ik had locatie geschiedenis etc al uit staan. Dus nu gaat de batterij een heel stuk langer mee.

Op XDA gaat het gerucht dat Android 8.0 die ram problemen veroorzaakt, er zijn ook andere die beweren dat EMUI het veroorzaakt... maar dan zou je vaker forced closed apps zien.

Ik hoop ook dat ze snel met een (goede) software update komen. B)
Ik hoop vooral dat in de komende software-updates apps die je op handmatig beheren instelt betreft de accu, niet tóch worden weggedrukt. Sommige push-notificaties krijg ik gewoon niet binnen :( Bijvoorbeeld mijn gemeente-app die mij herinnert om de kliko aan de weg te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n ram zit toch weer bijna vol (dag 3...), hij begint nu agressief apps te killen. Enige is dat hij nog niet hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:11:
M'n ram zit toch weer bijna vol (dag 3...), hij begint nu agressief apps te killen. Enige is dat hij nog niet hapert.
Klinkt in ieder geval wel als een verbetering. Nog niet een definitieve oplossing, maar het is een stap vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flimovic schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:13:
[...]

Klinkt in ieder geval wel als een verbetering. Nog niet een definitieve oplossing, maar het is een stap vooruit!
Hopelijk lost 8.1 het op... zag op de OnePlus forum ook iemand met dezelfde problemen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:20:
[...]

Hopelijk lost 8.1 het op... zag op de OnePlus forum ook iemand met dezelfde problemen ;(
Misschien dan niet Huawei-specifiek, maar ligt het gewoon aan Android. Blijft bizar trouwens dat sommige mensen het wel hebben en andere mensen met identieke toestellen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flimovic schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:23:
[...]

Misschien dan niet Huawei-specifiek, maar ligt het gewoon aan Android. Blijft bizar trouwens dat sommige mensen het wel hebben en andere mensen met identieke toestellen niet...
Ja kan zijn dat ik wat opties of permissions anders heb staan welke de mem leak in het OS veroorzaken. Maar probeer daar maar eens achter te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Flimovic schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:06:
[...]

Ik hoop vooral dat in de komende software-updates apps die je op handmatig beheren instelt betreft de accu, niet tóch worden weggedrukt. Sommige push-notificaties krijg ik gewoon niet binnen :( Bijvoorbeeld mijn gemeente-app die mij herinnert om de kliko aan de weg te zetten.
Heb je ook de "Ignore battery optimization" voor die apps aangezet?

Sinds dat ik discord op handmatig beheren heb, mis ik daar geen notificaties meer, misschien is die app niet geoptimaliseerd voor Oreo?
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:27:
[...]

Ja kan zijn dat ik wat opties of permissions anders heb staan welke de mem leak in het OS veroorzaken. Maar probeer daar maar eens achter te komen :P
Misschien toch een foute app?

Ik zit ook op 3 dagen up time. Never been better lol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vMyVjx6blR4FTbdxFj1DmfPd/full.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Luinwethion op 27-02-2018 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
Luinwethion schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:35:
[...]

Sinds dat ik discord op handmatig beheren heb, mis ik daar geen notificaties meer, misschien is die app niet geoptimaliseerd voor Oreo?
Ik heb de app alle mogelijke permissies gegeven op de volgende plek:

Bij batterijinstellingen --> Starten --> Handmatig beheren

Nice! Deze optie had ik nog niet gevonden! Kijken of het nu beter gaat!

edit:

Wat zit dat eigenlijk diep weggestopt zeg ;( Kut EMUI

[ Voor 5% gewijzigd door Flimovic op 27-02-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luinwethion schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:35:
[...]

[...]

Misschien toch een foute app?

Ik zit ook op 3 dagen up time. Never been better lol

[afbeelding]
Jah lastig, zoveel apps gebruik ik niet en na een reboot ziet het er bij mij zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jz1eccrl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Flimovic schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:41:
[...]

Ik heb de app alle mogelijke permissies gegeven op de volgende plek:

Bij batterijinstellingen --> Starten --> Handmatig beheren

Nice! Deze optie had ik nog niet gevonden! Kijken of het nu beter gaat!

edit:

Wat zit dat eigenlijk diep weggestopt zeg ;( Kut EMUI
Ik had ook zo vriendelijk kunnen zijn om even de pad naar toe te wijzen :p

Maar ik doe meestal dingen via het zoeken menu, gelukkig is die wel functioneel genoeg.... Want is gewoon een chaos kwa instellingen en mogelijkheden.

Binnen de accu menu heb ik twee keer Battery Usage staan, de ene toont een grafiekje (die best slecht is) en de andere toont het gebruik per hardware/software....

Ik kreeg ooit een defragmentatie menu te zien, nooit meer kunnen vinden.

Als iemand ooit lukt om een AOSP rom te maken, met volledige werkende Huawei camera app en het zelfde kwaliteit, ga ik zeker voor.
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:50:
[...]

Jah lastig, zoveel apps gebruik ik niet en na een reboot ziet het er bij mij zo uit:
[afbeelding]
Misschien die Huawei/Google apps die je niet gebruikt uitschakelen... En desnoods paar verdachte apps ook uit zetten, zoals Facebook of Messenger (misschien de Lite versie van gebruiken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luinwethion schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:02:
[...]

Ik had ook zo vriendelijk kunnen zijn om even de pad naar toe te wijzen :p

Maar ik doe meestal dingen via het zoeken menu, gelukkig is die wel functioneel genoeg.... Want is gewoon een chaos kwa instellingen en mogelijkheden.

Binnen de accu menu heb ik twee keer Battery Usage staan, de ene toont een grafiekje (die best slecht is) en de andere toont het gebruik per hardware/software....

Ik kreeg ooit een defragmentatie menu te zien, nooit meer kunnen vinden.

Als iemand ooit lukt om een AOSP rom te maken, met volledige werkende Huawei camera app en het zelfde kwaliteit, ga ik zeker voor.

[...]
Er is volgens mij al een AOSP rom die werkt, alleen geen idee of de camera dan nog zo goed werkt.
Misschien die Huawei/Google apps die je niet gebruikt uitschakelen... En desnoods paar verdachte apps ook uit zetten, zoals Facebook of Messenger (misschien de Lite versie van gebruiken?)
Heb ik al gedaan en de Lite versies ook al geprobeerd, mocht niet baten. |:(

edit:
Als test heb ik de Gmail app weer aan gezet en m'n gmail account uit de standaard mail app verwijderd;
vanwege die "can't sign in" foutmelding telkens. Misschien dat die problemen veroorzaakte.

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 27-02-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:06:
[...
Als test heb ik de Gmail app weer aan gezet en m'n gmail account uit de standaard mail app verwijderd;
vanwege die "can't sign in" foutmelding telkens. Misschien dat die problemen veroorzaakte.
Ah ik gebruik die ingebouwde mail app niet.... Geprobeerd maar vond het erg slecht. (minuut stilte voor Mail van Windows phone, dat was pas een leuke client).

Ik gebruik inbox even en Gmail voor de andere accounts.

-

Android Auto werkt misschien niet, wel kan de Mate 10 je auto besturen

YouTube: Huawei Mate 10 Pro becomes first AI enabled phone to drive a car

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luinwethion schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 00:35:
[...]

Ah ik gebruik die ingebouwde mail app niet.... Geprobeerd maar vond het erg slecht. (minuut stilte voor Mail van Windows phone, dat was pas een leuke client).

Ik gebruik inbox even en Gmail voor de andere accounts.

-

Android Auto werkt misschien niet, wel kan de Mate 10 je auto besturen

YouTube: Huawei Mate 10 Pro becomes first AI enabled phone to drive a car
Ik heb nu Gmail bij Gmail en m'n Live + Ziggo mail onder de standaard mail app. Alleen Gmail synchroniseert m'n mail niet goed? Als ik hem handmatig poll (lijst naar beneden trekken) dan krijg ik pas m'n email binnen :?
De mail in de standaard app synchroniseert wel goed...

doh... blijkbaar werd hij steeds gekilled omdat ik de slider van die app naar handmatig opstarten had geschoven :P

M'n 2007 auto ondersteund dat toch niet :P

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 28-02-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Update over de EMUI bugs bij mij -.-

Had donderdag de telefoon moeten rebooten, Google Photos deed raar, paar foto's waren pixelated en de rest was gewoon blank.

Voor reboot had ik Google photos uitgeschakeld en weer opnieuw geïnstalleerd, maar probleem was nog aanwezig.

Dan gisteren is mijn telefoon van zelf opnieuw gestart, maar ik was iYTBP aan het gebruiken, wou de app openen vanuit de PiP scherm.

Last but not least.

Zodra ik meerdere dingen download, van Photos of van een website, blijft de Download manager notificatie in de status bar hangen alsof iets nog aan het downloaden is... Ik kan de notificatie ook niet wegvegen.
Wat soms werkt is notificatie uit klappen, een per een de verschillende sub notificaties wegvegen en dan hopen dat de laatste ook weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
Heb de Mate (no Pro) uit Kuwait (C185) branding 4Gb 64Gb Alp-L29
toestel is supersnel en camera super...
vooral de AI chip werkt bij camera,hij ziet nl of het fruit/mens/dier etc is en past zich aan.
camera vooral goed in donker,beter als me vrouws samsung...LOL
heb hem zelf gerebranded naar C636 asia international en dan de 131 software erop
dit heb ik gedaan omdat telefoon hier niet verkocht wordt en mijn garantie in kuwait is.
enigste wat ik niet werkend krijg is huawei account...maar ja google doet ook alles backuppen voor mij.
er zit gelukkig wat beweging in de treble roms dus binnekort ressurection oid erop,maar ik wacht tot camera dan goed werkt.
minpunt is krasbestendigheid scherm....hou niet van screenprotectors en heb dus al klein plekje.
verder beste huawei ooit...totdat vlgde mnd de p20 komt.

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luinwethion schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:42:
Update over de EMUI bugs bij mij -.-

Had donderdag de telefoon moeten rebooten, Google Photos deed raar, paar foto's waren pixelated en de rest was gewoon blank.

Voor reboot had ik Google photos uitgeschakeld en weer opnieuw geïnstalleerd, maar probleem was nog aanwezig.

Dan gisteren is mijn telefoon van zelf opnieuw gestart, maar ik was iYTBP aan het gebruiken, wou de app openen vanuit de PiP scherm.

Last but not least.

Zodra ik meerdere dingen download, van Photos of van een website, blijft de Download manager notificatie in de status bar hangen alsof iets nog aan het downloaden is... Ik kan de notificatie ook niet wegvegen.
Wat soms werkt is notificatie uit klappen, een per een de verschillende sub notificaties wegvegen en dan hopen dat de laatste ook weg kan.
:X ja wordt tijd dat er wat updates komen. Je kan idd niet in 1x alle download notificaties wegvegen... denk niet dat ze aan die optie hebben gedacht.

Geen idee wat er bij mij aan de hand was de eerste 2 weken maar de afgelopen 4 dagen werkt de telefoon gewoon goed bij mij (zonder reboot) 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Update BLA-L29 8.0.0.131 is nu te installeren via Firmware Finder: klik . In ieder geval zijn de security patches geupdate naar februari. Verder geen changelog in het updatescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JdJtA schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:54:
Update BLA-L29 8.0.0.131 is nu te installeren via Firmware Finder: klik . In ieder geval zijn de security patches geupdate naar februari. Verder geen changelog in het updatescherm.
:o je hebt gelijk, vanavond ff doen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Hier ook!

Aan het downloaden... Kijken wat de verbeteringen zijn.

Edit:

Update gedaan
Clean storage gedaan
SD maid gedraaid
Wipe cache gedaan

Ready to go :)

-

Kon ook weinig aan changelogs vinden, anders de algemeen "improves stability" BS.

Misschien een placebo effect, maar bluetooth audio lijkt minder kapot te zijn... Moet straks vader luisteren.

-

Dan kom ik gelijk aan de vraag,

Ik kan geen manier vinden om AAC te gebruiken als standaard BT codex :( ik kies AAC, zodra ik BT aan doet gaat die terug naar default.

[ Voor 78% gewijzigd door Luinwethion op 05-03-2018 17:55 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste