Mail gestuurd naar onze grote vriend Jim van Huawei support met de vraag wat dit nou inhoudt precies.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Daar ga je waarschijnlijk toch niks aan hebben. Nogmaals hoe de updates uitgedeeld worden is puur op basis van het IMEI nummer. Geen enkele werknemer van welk bedrijf dan ook kan jou precies vertellen wanneer de update beschikbaar is voor jou toestel. Eerder had je het er al over dat Jim zei 7 dagen dit is dus pure onzin en gewoon een gok om de klant tevreden te stellen.Nightcrawler322 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:38:
Mail gestuurd naar onze grote vriend Jim van Huawei support met de vraag wat dit nou inhoudt precies.
Ben benieuwd.
Ben ik mij volledig van bewust.JustPixelss schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:06:
[...]
Daar ga je waarschijnlijk toch niks aan hebben. Nogmaals hoe de updates uitgedeeld worden is puur op basis van het IMEI nummer. Geen enkele werknemer van welk bedrijf dan ook kan jou precies vertellen wanneer de update beschikbaar is voor jou toestel. Eerder had je het er al over dat Jim zei 7 dagen dit is dus pure onzin en gewoon een gok om de klant tevreden te stellen.
En hoe bepalen ze welke imei nummers eerst een update krijgen?JustPixelss schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:06:
[...]
Daar ga je waarschijnlijk toch niks aan hebben. Nogmaals hoe de updates uitgedeeld worden is puur op basis van het IMEI nummer. Geen enkele werknemer van welk bedrijf dan ook kan jou precies vertellen wanneer de update beschikbaar is voor jou toestel. Eerder had je het er al over dat Jim zei 7 dagen dit is dus pure onzin en gewoon een gok om de klant tevreden te stellen.
Heb je nu BLA-L29 9.0.0.197(432E4R1P11) ?thunder17 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:11:
Gisteren gezocht naar de update met mijn T-mobile sim. Daarna een Vodafone sim erin gedaan en weer gezocht en direct zag die de update klaar staan. Update geïnstalleerd en t-mobile kaartje terug erin, werkt als een zonnetje.
Ik heb nu versie BLA-L29 9.0.0.161(C432E4R1P11)Nightcrawler322 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:36:
[...]
Heb je nu BLA-L29 9.0.0.197(432E4R1P11) ?
Ik heb precies hetzelfde gedaan en hoppa... direct de update. Duidelijk dat het niets te maken heeft met IMEI-nummer of zo maar klaarblijkelijk dat elke provider de update zelf aanbiedt.thunder17 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:11:
Gisteren gezocht naar de update met mijn T-mobile sim. Daarna een Vodafone sim erin gedaan en weer gezocht en direct zag die de update klaar staan. Update geïnstalleerd en t-mobile kaartje terug erin, werkt als een zonnetje.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken...
Whaha dit werkte bij mij ookthunder17 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:11:
Dat is wel heel suf. Ik heb een T-Mobile SIM in slot 1 en een Vodafone SIM in slot 2. Als ik zocht naar updates met beide SIM kaarten actief dan vond ik geen update. Ik heb zojuist de SIM slot met de T-Mobile SIM disabled en voila de update werd gevonden en BLA-L29 9.0.0.161 is nu aan het downloaden.thunder17 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:11:
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Het heeft zeer zeker wel te maken met het IMEI nummer...pasarica schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:40:
[...]
Ik heb precies hetzelfde gedaan en hoppa... direct de update. Duidelijk dat het niets te maken heeft met IMEI-nummer of zo maar klaarblijkelijk dat elke provider de update zelf aanbiedt.
Kreeg je die zomaar of moest je ook met je SIMS rommelen?Nightcrawler322 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:24:
Yeah...![]()
Update BLA-L29 9.0.0.197(432E4R1P11) is vanochtend eindelijk geïnstalleerd.
Met de beveiligings patches van 1 januarie 2019...
Mijn grote vriend Jim van Huawei support zitten stalken. En subtiel duidelijk gemaakt dat ik het echt te lang vond duren. Heb een keer mijn IMEI nummer doorgegeven aan hem, dus misschien dat toch iets geholpen heeft ofzo. Kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.Bierkameel schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:38:
[...]
Kreeg je die zomaar of moest je ook met je SIMS rommelen?
En had je al 9 of vanaf versie 8?
Ik zie nog steeds geen update
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2019 21:00 ]
Bij FF werd volgens mij gewoon je IMEI gecontroleerd...jh26 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:17:
Ik heb nergens kunnen zien dat een update te maken heeft met een IMEI nummer.
Kunnen mensen die dat wel beweren een link sturen?
En mocht het wel met een IMEI nummer werken hoe verklaar je dan de werking van FF toen?
En hoe doen andere telefoons het waarbij je via een vpn wel een update binnen kan halen?
Je IMEI werd idd gecontroleerd bij FF, maar dat was geen garantie voor een update.ArcticWolf schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:31:
[...]
Bij FF werd volgens mij gewoon je IMEI gecontroleerd...
[ Voor 19% gewijzigd door jh26 op 02-02-2019 20:08 ]
[ Voor 5% gewijzigd door dreester op 06-02-2019 11:33 ]
Dat werkt toch al maanden niet meer?Bierkameel schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 06:48:
Ik ben ook al met SIMS aan het rommelen geweest, 2 x KPN en Vodaphone maar nog steeds geen update.
Denk dat ik maar Huawei Firmware Finder ga aanslingeren en handmatig een update doe.
[ Voor 68% gewijzigd door Sunthon op 12-02-2019 13:47 ]
Hier ookBierkameel schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:47:
Kreeg net toch ineens 9.0.0.197 op mijn BLA-L29 via OTA.
Deze heeft ook al de security patch van januari 2019.
De versie die ik nu draai is 8.0.0.388(C432), en ik heb in ieder geval nog geen nieuwe updates staan.Fiorano schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:50:
Krijgt de mate 10 lite trouwens ook de update?
[ Voor 22% gewijzigd door kwakke01 op 19-02-2019 10:49 ]
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Deze heeft zich zojuist ook bij mij aangemeld.Fred13 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:53:
Vandaag mijn eerste Android 9 beveiligingsupdate ontvangen. 9.0.0.197 (C432E4R1P11). Installatie verliep soepel. Nog geen verschillen gezien. Een update met enkele kleine verbeteringen en beveiligingsupdate van januari 2019.
Top dat Huawei deze updates netjes en regelmatig blijft uitvoeren.
Afgelopen weekend een NL Alert ontvangen. Dus ook onder Android 9 werkt het systeem goed.ArcticWolf schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:48:
Ik zit nog op 9.0.0.161 en gisteren werkte NLalert niet
[ Voor 37% gewijzigd door Fred13 op 13-05-2019 10:20 ]
Yes werk in Utrecht en mijn Samsung A8 (werk telefoon) kreeg wel gewoon de NLalerts (waren er meerdere) en m'n collega's ook.Fred13 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:41:
[...]
Ik zit wel op de laatste versie maar heb ook geen NLalert ontvangen (Limburg), bij het laatste oefenalarm werkte het NLalert wel goed. Maar misschien was het ook nieet voor het hele land bedoeld.
Woon jij in Utrecht en hadden andere mensen in jouw omgeving wel een NLalert ontvangen ?
[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 19-03-2019 17:14 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Fred13 op 01-04-2019 13:33 ]
en ik zat me net af te vragen wanneer er een nieuwe beveiligingsupdate zou worden aangeboden...Fred13 schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:32:
Gisteren 9.0.0.215 ontvangen met de beveiligingsupdates van maart 2019 :-)
(Mate 10 Pro met een Vodafone abo)
Ik ook helaas sinds december 2018
greenbat schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:52:
[...]
Ik ook helaas sinds december 2018, daarvoor had ik nog maandelijks een update
Zit nog steeds op .161hood schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:06:
Van het weekend .243 gekregen april 2019
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 07-05-2019 09:16 ]
9.0.0.243(C432E4R1P11) Aangepaste versie VDF.NL 9.0.0.6(LT.F01)@hood wat is het exacte nummer van die fw? C432E4R1P11T8?
Never fall in love with your own design!
Met je eens, maar ben wel blij dat er Überhaupt updates zijn.ArcticWolf schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:06:
Kreeg toevallig een update vandaag...
.197vreemd update beleid met dit toestel
Ik ben benieuwd of het update-beleid ook zal lijden onder de door de VS uitgeroepen handelsverbod. En daarmee bedoel ik of alle huidige updates ook per direct zullen stoppen.
reviews: Toekomst van Huawei onzeker - De gevolgen van de breuk met Googlewhile the update is currently rolling in China may expand to other countries as it processed further.
Nou, ik heb antwoord op mijn vraag gekregen.pasarica schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:17:
[...]
Ik ben benieuwd of het update-beleid ook zal lijden onder de door de VS uitgeroepen handelsverbod. En daarmee bedoel ik of alle huidige updates ook per direct zullen stoppen.
Ik heb gelezen dat bestaande Huawei-apparaten met Android toegang houden tot Google Play en de beveiliging van Google Play Protect maar er wordt niets gezegd over geplande updates
En ze mogen weer met Google werken:pasarica schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:21:
[...]
Nou, ik heb antwoord op mijn vraag gekregen.
Dus...
Vreemd... heb nog niks binnen, dacht dat wij op dezelfde update-lijn zatengreenbat schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 07:32:
Gisteren update naar. 220 binnen.
Na 5 mnd geen update gehad te hebben, nu 3 updates in 1,5 maand, apart!
Die kreeg ik vorige week ook opeens binnen, van 7 maanden achterstand naar opeens bij (denk dat juni 2019 nog niet uit is?)
[ Voor 69% gewijzigd door ArcticWolf op 16-06-2019 20:10 ]
Nou, ik snap er de ballen van. Ik zat net als jij nog steeds op 9.0.0.197 en herinnerde mij de SIM-wissel truuk welke meerdere keren als fabel is weggezet.coupelover schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:26:
Waarom heb ik 'm nog niet binnen? Zit nog steeds op de oude emui 9.0.0.197 en security patch januari 2019?! Iemand een idee?
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Eergisteravond op zowel de Mate 10 Pro als wel op de Mate 20 Pro (echt maar enkele minuten verschil) tegelijk dezelfde update gekregen: 9.1.0.300.Fred13 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:19:
Gisteravond heb ik de update naar 9.1.0.300 ontvangen (Vodafone abo). Netjes en snelle installatie, nog geen grote verschillen zo direkt gezien............ dit merkbaar is.
Ja, ik krijg af en toe ook dit scherm waar hij vraagt om de setting af te maken terwijl de knop niet reageert op een aanraking van het beeldschermBen.Hahlen schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:29:
Ik heb de update ook. Merk wel direct wat dingen.
De icoontjes zijn bv nu allemaal weer "vierkant", dus sommige zijn daardoor echt lelijk geworden.
Always-on screen laat nu meer notifications zien.
Tevens heb ik nu steeds een pop-up van "Finish setting up your phone", wat een beetje irritant is.
Afgezien van dat, weining verschil.
Damn it's good 2b a Tweaker!
Nee, ik heb er een hard hoofd in dat die nog komen gaat.ajaxalex schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:23:
Heeft iemand de Android 10 upgrade al binnen?
Ik las voor de P20 Pro zou komen en voor de Mate 10 Pro volgende maand. Ik hoop dat dit inderdaad zal gebeuren want dat zal wel de laatste update zijn.dreester schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:49:
[...]
Nee, ik heb er een hard hoofd in dat die nog komen gaat.
- leeg -
En ik las weer dat de update later komt, nu wordt juni genoemd.....Fred13 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:46:
[...]
Ik las voor de P20 Pro zou komen en voor de Mate 10 Pro volgende maand. Ik hoop dat dit inderdaad zal gebeuren want dat zal wel de laatste update zijn.
Die ervaring heb ik ook. Al heb ik hem iets korter namelijk 1,5 jaar. Maar het is een erg goed toestel. Zeker die batterij is erg goed.. nou ja nog ff wachten op de update dan maar.Fred13 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:44:
[...]
En ik las weer dat de update later komt, nu wordt juni genoemd.....
Ik geloof wel dat hij gaat komen (omdat hij in China al vrijgegeven is (?)) maar een vertraging van dec-jan naar juni is wel heel erg veel ..... Je ziet dat dit toestel voor hen afgeschreven is. Security updates komen ook niet meer elke maand, volgens mij nog eenmaal per kwartaal.
Jammer want het is nog steeds een heel fijn toestel dat nog even soepel werkt als op dag 1 ! Ik heb het toestel nu iets langer dan 2 jaar in gebruik en merk niets van vertragingen. Ook de batterij is nog prima en houdt het nog steeds 1 tot 2 dagen vol.
Dit is een van de beste telefoons die ik ooit heb gehad.
- leeg -
Ik heb het toestel vanaf de release date, en ben nog steeds zeer tevreden met het toestel.Fred13 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:44:
[...]
En ik las weer dat de update later komt, nu wordt juni genoemd.....
Ik geloof wel dat hij gaat komen (omdat hij in China al vrijgegeven is (?)) maar een vertraging van dec-jan naar juni is wel heel erg veel ..... Je ziet dat dit toestel voor hen afgeschreven is. Security updates komen ook niet meer elke maand, volgens mij nog eenmaal per kwartaal.
Jammer want het is nog steeds een heel fijn toestel dat nog even soepel werkt als op dag 1 ! Ik heb het toestel nu iets langer dan 2 jaar in gebruik en merk niets van vertragingen. Ook de batterij is nog prima en houdt het nog steeds 1 tot 2 dagen vol.
Dit is een van de beste telefoons die ik ooit heb gehad.
[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 26-05-2020 14:59 ]
Ik had hier ook last van, mijn achterkant was defect door stoten tegen een rand. Deze laten vervangen en toen kwamen ze erachter dat de batterij was opgezet. Deze is meteen vervangen.hood schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:19:
Vandaag mijn hoesje van mijn mate 10 gehaald om het toestel even schoon te maken en nu zie ik tot mijn verbazing dat de achterkant in het midden aan het los laten is. Het lijkt erop dat de batterij aan het uitzetten is. Ik merk verder nog geen ongewone batterij performance. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Heb je hem OTA gekregen en heb je er iets speciaals voor moeten doen?dreester schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:09:
Inmiddels draait m'n Mate 10 Pro op EMUI 10.
Hij kwam via OTA, niets speciaals voor hoeven doen.Ben.Hahlen schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:18:
[...]
Heb je hem OTA gekregen en heb je er iets speciaals voor moeten doen?
Ik heb een BLA-L29 en heb een week geleden ofzo een patch gekregen voor 9.1.
Zit nu op 9.1.0.345 (C432E6R1P12patch01).
- leeg -
[ Voor 12% gewijzigd door jansnoek op 11-04-2021 21:45 ]
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 26-08-2022 09:48 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq