Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• hood
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:33
Heb de update inmiddels binnen (Vodafone). Maar wel erg vervelend dat hij zonder melding de telefoon herstart. Ik heb namelijk storingsdienst en kan snachts gebeld worden. Gelukkig niet gebeld maar heb me wel verslapen omdat me wekker ook niet af ging.

Never fall in love with your own design!

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:27

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

hood schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:24:
Heb de update inmiddels binnen (Vodafone). Maar wel erg vervelend dat hij zonder melding de telefoon herstart. Ik heb namelijk storingsdienst en kan snachts gebeld worden. Gelukkig niet gebeld maar heb me wel verslapen omdat me wekker ook niet af ging.
Wekker gaat toch ook af zonder dat de telefoon is aangemeld? :?

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• hood
ArcticWolf schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:15:
[...]

Wekker gaat toch ook af zonder dat de telefoon is aangemeld? :?
Dat klopt maar als je een update hebt gehad moet hij alle apps weer installeren ofzo? Want na het invullen van me pincode waren er een aantal apps niet zoals alarmdroid. 10 seconden later was alles er weer. Maar goed heb heerlijk geslapen O-)

• Nightcrawler322
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 02-04 11:38
hood schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:24:
Van welke maand zitten de beveiligings updates erbij? December of al januari?

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Nightcrawler322 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Van welke maand zitten de beveiligings updates erbij? December of al januari?
November :X

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12-11 23:01

MM99

That is the way I am!

Vandaag ook update binnen gehaald. Paar dingen wat me opvalt:
- camera app is niet meer te starten via lockscreen.
- elke keer als ik scherm aanzet, maakt het een geluid als of er een bericht binnen komt.

• Nightcrawler322
November.. :( :X |:( 8)7 Niet te geloven. Wat slecht. Geen Huawei meer dus. Hoop nu echt dat Nokia met een high end toestel komt met Android One.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Nightcrawler322 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:54:
[...]

November.. :( :X |:( 8)7 Niet te geloven. Wat slecht. Geen Huawei meer dus. Hoop nu echt dat Nokia met een high end toestel komt met Android One.
Had hiervoor een P8 en daar was het nog een stuk slechter... maar lig er persoonlijk niet echt wakker van, zolang de updates blijven komen en het toestel goed blijft werken vind ik het wel prima ;)
Andere fabrikanten zijn niet veel beter naar mijn weten, m'n Samsung A8 (zakelijk) wordt niet merkbaar vaker geüpdate ofzo.

• B-Art
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 07-11 12:26
ArcticWolf schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:16:
[...]

Had hiervoor een P8 en daar was het nog een stuk slechter... maar lig er persoonlijk niet echt wakker van, zolang de updates blijven komen en het toestel goed blijft werken vind ik het wel prima ;)
Andere fabrikanten zijn niet veel beter naar mijn weten, m'n Samsung A8 (zakelijk) wordt niet merkbaar vaker geüpdate ofzo.
Inderdaad, dit is m'n eerste Huawei maar blijf me verbazen over de performance, ding blijft razendsnel ondanks dat ie nu behoorlijk volstaat.

Met andere merken nog niet gehad, die werden allemaal traag na verloop van tijd.

Al raakt m'n geduld voor de update naar Android 9 nu wel op :P

• TDCCBB
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:04
MM99 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:05:
Vandaag ook update binnen gehaald. Paar dingen wat me opvalt:
- camera app is niet meer te starten via lockscreen.
- elke keer als ik scherm aanzet, maakt het een geluid als of er een bericht binnen komt.
Probeer eens een reboot. Die camera app start hier gewoon vanaf vergrendelscherm

Geluid bij scherm aan ken ik niet. Maar heb vanaf dag 1 bijna alles direct uitgezet. Enige meldingen met geluid zijn mijn wekker en normale voice calls.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

TDCCBB schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:41:
[...]

Probeer eens een reboot. Die camera app start hier gewoon vanaf vergrendelscherm

Geluid bij scherm aan ken ik niet. Maar heb vanaf dag 1 bijna alles direct uitgezet. Enige meldingen met geluid zijn mijn wekker en normale voice calls.
Als ik m'n wifi aan heb en hij springt over naar wifi calling dan geeft hij ook een melding... hoe heb jij die uitgekregen?

• TDCCBB
ArcticWolf schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:33:
[...]

Als ik m'n wifi aan heb en hij springt over naar wifi calling dan geeft hij ook een melding... hoe heb jij die uitgekregen?
WiFi calling uitstaan. Heb daar echt belabberde ervaringen nog mee met dit device. Misschien na de update is het beter geworden, dat heb ik nog niet geprobeerd.

• MM99

MM99

That is the way I am!

TDCCBB schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:41:
[...]

http://anna99nas.myqnapcloud.com/images/a9screenshot1.jpg
http://anna99nas.myqnapcloud.com/images/a9screenshot2.jpg

Geen Camera app hier. ook niet na reboot. Voor de update stond het rechts onderin.

En dat geluid bij starten heeft inderdaad te maken met Bellen over Wifi. Als dat aanstaat maakt het geluid elke keer als ik scherm aanzet. En gezien ik op kantoor bijna geenbereik heb met 4g, is Wifi bellen wel ideaal.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MM99 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:21:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Geen Camera app hier. ook niet na reboot. Voor de update stond het rechts onderin.

En dat geluid bij starten heeft inderdaad te maken met Bellen over Wifi. Als dat aanstaat maakt het geluid elke keer als ik scherm aanzet. En gezien ik op kantoor bijna geenbereik heb met 4g, is Wifi bellen wel ideaal.
Bij mij staat de camera app er na de update ook nog gewoon:
http://imgur.com/a/UAbl3Yt

• MM99

MM99

That is the way I am!

Gevonden. Het lag aan de theme die ik had. Bij alle themes dat niet specifiek voor deze versie gemaakt is, lijkt de camera snelkoppeling niet te doen.

• TDCCBB
Ligt het aan mij of is de always on display veel feller dan voorheen? Jammer dat dat niet in te stellen is, of kijk ik eroverheen?

• hood
TDCCBB schreef op zondag 27 januari 2019 @ 07:53:
Ligt het aan mij of is de always on display veel feller dan voorheen? Jammer dat dat niet in te stellen is, of kijk ik eroverheen?
Dat idee had ik ook al

• Nightcrawler322
Oke... fijn... heb in HiCare bij verzoek update, onder update overzicht: versie: BLA-L29 9.0.0.197(c432E4R1P11) staan en een lijst met alle hoogte punten en zelfs een knop met toepassen.. de knop met toepassen werkt echter niet. En via settings en Hisuite ook geen update beschikbaar. Volgens Jim van Huawei support zou de update binnen 7 dagen moeten komen en dat was 6 dagen geleden. Ben benieuwd.

Kleine update aan de versie nummer. Type foutje.

Nightcrawler322 wijzigde deze reactie 29-01-2019 12:58 (6%)

• Fred13
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12-11 22:06
Nightcrawler322 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:34:
Oke... fijn... heb in HiCare bij verzoek update, onder update overzicht: versie: BLA-L29 9.0.0.97(c432E4R1P11) staan en een lijst met alle hoogte punten en zelfs een knop met toepassen.. de knop met toepassen werkt echter niet. En via settings en Hisuite ook geen update beschikbaar. Volgens Jim van Huawei support zou de update binnen 7 dagen moeten komen en dat was 6 dagen geleden. Ben benieuwd.
Vreemde versie. Ik heb met Kerst de nieuwe versie ontvangen en dit was versie 9.0.0.161 voor BLA-L29.

Ik kan trouwens zeggen dat de nieuwe versie mij goed bevalt en ik nog geen echte bugs of problemen ben tegengekomen. Vooral de bediening dmv gebaren (dus meer schermoppervlakte aangezien de knoppen niet meer nodig zijn) en enkele kleine verbeteringen bij de camera bevallen mij goed.

Ik heb wel even moeten wennen aan de veranderingen van de camera interface.

• B-Art
Hier nog steeds niks.... T-Mobile BLA-L29 C432

• TDCCBB
Toch een klein bugje, die vreselijk bloed irritant is. Bluetooth verbinding met de carkit valt na 5 minuten autorijden weg. En mijn Japanner uit 2006 staat het pairen met een telefoon alleen toe als je stilstaat met de automaat in P. Erg praktisch is dat niet.

• Nightcrawler322
Fred13 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:25:
[...]

Vreemde versie. Ik heb met Kerst de nieuwe versie ontvangen en dit was versie 9.0.0.161 voor BLA-L29.

Ik kan trouwens zeggen dat de nieuwe versie mij goed bevalt en ik nog geen echte bugs of problemen ben tegengekomen. Vooral de bediening dmv gebaren (dus meer schermoppervlakte aangezien de knoppen niet meer nodig zijn) en enkele kleine verbeteringen bij de camera bevallen mij goed.

Ik heb wel even moeten wennen aan de veranderingen van de camera interface.
Oke... fijn... heb in HiCare bij verzoek update, onder update overzicht: versie: BLA-L29 9.0.0.197(c432E4R1P11) staan.

• JustPixelss
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 01-11 16:00
Nightcrawler322 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:34:
Oke... fijn... heb in HiCare bij verzoek update, onder update overzicht: versie: BLA-L29 9.0.0.197(c432E4R1P11) staan en een lijst met alle hoogte punten en zelfs een knop met toepassen.. de knop met toepassen werkt echter niet. En via settings en Hisuite ook geen update beschikbaar. Volgens Jim van Huawei support zou de update binnen 7 dagen moeten komen en dat was 6 dagen geleden. Ben benieuwd.

Vreemd dit heb ik dus ook :?

• Nightcrawler322
Nu hopen dat de update snel los gelaten wordt...

• pasarica
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-10 21:03
B-Art schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:32:
Hier nog steeds niks.... T-Mobile BLA-L29 C432
ik ook hetzelfde...

In Hicare wel een update naar EMUI 9 maar kan drukken wat ik wil op toepassen, er gebeurt niets.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• B-Art
pasarica schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:52:
[...]

ik ook hetzelfde...

In Hicare wel een update naar EMUI 9 maar kan drukken wat ik wil op toepassen, er gebeurt niets.
Dat heb ik ook.

• Nightcrawler322
Mail gestuurd naar onze grote vriend Jim van Huawei support met de vraag wat dit nou inhoudt precies.
Ben benieuwd.

• JustPixelss
Nightcrawler322 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:38:
Mail gestuurd naar onze grote vriend Jim van Huawei support met de vraag wat dit nou inhoudt precies.
Ben benieuwd.
Daar ga je waarschijnlijk toch niks aan hebben. Nogmaals hoe de updates uitgedeeld worden is puur op basis van het IMEI nummer. Geen enkele werknemer van welk bedrijf dan ook kan jou precies vertellen wanneer de update beschikbaar is voor jou toestel. Eerder had je het er al over dat Jim zei 7 dagen dit is dus pure onzin en gewoon een gok om de klant tevreden te stellen.

• Nightcrawler322
JustPixelss schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:06:
[...]

Daar ga je waarschijnlijk toch niks aan hebben. Nogmaals hoe de updates uitgedeeld worden is puur op basis van het IMEI nummer. Geen enkele werknemer van welk bedrijf dan ook kan jou precies vertellen wanneer de update beschikbaar is voor jou toestel. Eerder had je het er al over dat Jim zei 7 dagen dit is dus pure onzin en gewoon een gok om de klant tevreden te stellen.
Ben ik mij volledig van bewust. O-)

• thunder17
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 11-05 22:33
Gisteren gezocht naar de update met mijn T-mobile sim. Daarna een Vodafone sim erin gedaan en weer gezocht en direct zag die de update klaar staan. Update geïnstalleerd en t-mobile kaartje terug erin, werkt als een zonnetje.

• jh26
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-09 17:36
JustPixelss schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:06:
[...]

En hoe bepalen ze welke imei nummers eerst een update krijgen?

• Nightcrawler322
thunder17 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:11:
Gisteren gezocht naar de update met mijn T-mobile sim. Daarna een Vodafone sim erin gedaan en weer gezocht en direct zag die de update klaar staan. Update geïnstalleerd en t-mobile kaartje terug erin, werkt als een zonnetje.
Heb je nu BLA-L29 9.0.0.197(432E4R1P11) ?

• thunder17
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 11-05 22:33
Nightcrawler322 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:36:
[...]

Heb je nu BLA-L29 9.0.0.197(432E4R1P11) ?
Ik heb nu versie BLA-L29 9.0.0.161(C432E4R1P11)

• pasarica
Ik heb precies hetzelfde gedaan en hoppa... direct de update. Duidelijk dat het niets te maken heeft met IMEI-nummer of zo maar klaarblijkelijk dat elke provider de update zelf aanbiedt.

• Freshnezz
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:52

Freshnezz

Why so serious?

Whaha dit werkte bij mij ook _/-\o_

Thnx voor de tip!

Maarre waarom staan de wifi/netwerk iconen nu links :/ weet iemand hoe je dit kan veranderen?

• kwiebus
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:32
Dat is wel heel suf. Ik heb een T-Mobile SIM in slot 1 en een Vodafone SIM in slot 2. Als ik zocht naar updates met beide SIM kaarten actief dan vond ik geen update. Ik heb zojuist de SIM slot met de T-Mobile SIM disabled en voila de update werd gevonden en BLA-L29 9.0.0.161 is nu aan het downloaden.

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Zijn er trouwens meer mensen die last hebben van zeer agressief geheugenbeheer na de update?
Ik speel redelijk vaak pogo, en deze word nu zelfs afgesloten als ik bijv even naar chrome ga en weer terug..
Voor de update overigens nooit last van gehad, heb overigens nooit batterijbesparende modus aanstaan.
Je merkt het ook al aan chrome dat als je tussen apps wisselt hij de pagina weer opnieuw gaat inladen (iets wat ook door het afsluiten komt en heel irritant is).
Zo heeft 6GB geheugen totaal geen nut..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• JustPixelss
pasarica schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:40:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gedaan en hoppa... direct de update. Duidelijk dat het niets te maken heeft met IMEI-nummer of zo maar klaarblijkelijk dat elke provider de update zelf aanbiedt.
Het heeft zeer zeker wel te maken met het IMEI nummer...

• Nightcrawler322
Yeah... :)

Update BLA-L29 9.0.0.197(432E4R1P11) is vanochtend eindelijk geïnstalleerd.
Met de beveiligings patches van 1 januarie 2019... 8)

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Nightcrawler322 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:24:
Yeah... :)

Update BLA-L29 9.0.0.197(432E4R1P11) is vanochtend eindelijk geïnstalleerd.
Met de beveiligings patches van 1 januarie 2019... 8)
Kreeg je die zomaar of moest je ook met je SIMS rommelen?
En had je al 9 of vanaf versie 8?

Ik zie nog steeds geen update :(

• Nightcrawler322
Bierkameel schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:38:
[...]

Kreeg je die zomaar of moest je ook met je SIMS rommelen?
En had je al 9 of vanaf versie 8?

Ik zie nog steeds geen update :(
Mijn grote vriend Jim van Huawei support zitten stalken. En subtiel duidelijk gemaakt dat ik het echt te lang vond duren. Heb een keer mijn IMEI nummer doorgegeven aan hem, dus misschien dat toch iets geholpen heeft ofzo. Kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.

Maar nee geen sims gerommel nodig. Gewoon op mijn T-mobile sim. Heb ook geen andere dus weinig keuze.

En ja ik ben ik gelijk van versie 8 naar 9 gegaan..

• Joranedens
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 30-05 06:36
Ik heb de update ook ontvangen. Ik ben wel zeer benieuwd of jullie ook niet de mogelijkheid hebben om je meldingen uit te schuiven en ook om je meldingbar naar beneden te halen op het vergrendelscherm. Dit had ik ook al op emui 8 en nu op emui9 net zo. Vind ik een groot nadeel op de pro versie van de mate 10. Dit was altijd zeer handig op m'n vorige telefoons. Ik weet dat andere modellen van huawei dit wel gewoon kunnen zoals werkelijk elke andere telefoon.

Joranedens wijzigde deze reactie 01-02-2019 21:00 (19%)

• jh26
Ik heb nergens kunnen zien dat een update te maken heeft met een IMEI nummer.
Kunnen mensen die dat wel beweren een link sturen?
En mocht het wel met een IMEI nummer werken hoe verklaar je dan de werking van FF toen?
En hoe doen andere telefoons het waarbij je via een vpn wel een update binnen kan halen?

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

jh26 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:17:
Ik heb nergens kunnen zien dat een update te maken heeft met een IMEI nummer.
Kunnen mensen die dat wel beweren een link sturen?
En mocht het wel met een IMEI nummer werken hoe verklaar je dan de werking van FF toen?
En hoe doen andere telefoons het waarbij je via een vpn wel een update binnen kan halen?
Bij FF werd volgens mij gewoon je IMEI gecontroleerd...

• jh26
ArcticWolf schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:31:
[...]

Bij FF werd volgens mij gewoon je IMEI gecontroleerd...
Je IMEI werd idd gecontroleerd bij FF, maar dat was geen garantie voor een update.
Vind het allemaal maar vaag en zou toch wel wat meer van willen weten.
Ik ben onlangs over gestapt naar de M20 en ik heb nu alle updates al ontvangen terwijl ik online lees van mensen die het toestel veel eerder hadden het nog niet hebben.
Maarja I guess we'll never know

edit: ik heb even FF weer gedownload en getest op mijn M20 en als ie mijn IMEI check bij de update van de M10 zegt ie dat mijn IMEI approved is voor de update? Maar dan als ik kies voor downloaden zegt ie geen packages voor mijn toestel beschikbaar nog... vaag...

jh26 wijzigde deze reactie 02-02-2019 20:08 (19%)

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik ben het wachten op T-Mobile zat. Heb een KPN prepaid SIM in het toestel gestoken en EMUI 9.0.0.161 komt direct aanwaaien.

dreester wijzigde deze reactie 06-02-2019 11:33 (5%)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ben ook al met SIMS aan het rommelen geweest, 2 x KPN en Vodaphone maar nog steeds geen update.
Denk dat ik maar Huawei Firmware Finder ga aanslingeren en handmatig een update doe.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Bierkameel schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 06:48:
Ik ben ook al met SIMS aan het rommelen geweest, 2 x KPN en Vodaphone maar nog steeds geen update.
Denk dat ik maar Huawei Firmware Finder ga aanslingeren en handmatig een update doe.
Dat werkt toch al maanden niet meer? }:O

• Sunthon
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12-11 11:04
Op een Duits forim (Android-hilfe.de) zijn de updates natuurlijk ook het gesprek van de dag. Het merendeel daar heeft Android 9 via een alternatieve weg geïnstalleerd. Slechts een enkeling heeft het OTA ontvangen.

EDIT: Nu, 13.46 uur komt dan toch de update naar Pie. Op het Duitse forum nu ook meerdere meldingen dat de update er is. Blijkbaar heeft iemand bij Huawei de update-server weer aangezet (Chinees nieuwjaar afgelopen, servertje kan weer aan....)

Sunthon wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:47 (68%)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Kreeg net toch ineens 9.0.0.197 op mijn BLA-L29 via OTA.
Deze heeft ook al de security patch van januari 2019.

• B-Art
Bierkameel schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:47:
Kreeg net toch ineens 9.0.0.197 op mijn BLA-L29 via OTA.
Deze heeft ook al de security patch van januari 2019.
Hier ook :o

• Bertfz1
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 05-11 12:32
Ook hier de nieuwe update binnen. Wel even wennen aan de camera die veranderd is.

• JurjenBoonstra
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 28-02 18:05
Ook de update ontvangen via Tele2, geen problemen nog opgemerkt. Pie werkt wel anders dan bij originele Pie van Google. Ik heb wel een AnTuTu gedraaid, daar is de score minder als eerder. Geen idee wat daar de reden van kan zijn. Voorheen een score ruim boven de 200.000 en nu niet verder dan 170.000?

• Fiorano
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-02 21:50
Krijgt de mate 10 lite trouwens ook de update?

• Fred13
Vandaag mijn eerste Android 9 beveiligingsupdate ontvangen. 9.0.0.197 (C432E4R1P11). Installatie verliep soepel. Nog geen verschillen gezien. Een update met enkele kleine verbetereingen en beveiligingsupdate van januari 2019.
Top dat huawei deze updates netjes en regelmatig blijft uitvoeren.

• kwakke01
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 06-11 13:36

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Fiorano schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:50:
Krijgt de mate 10 lite trouwens ook de update?
De versie die ik nu draai is 8.0.0.388(C432), en ik heb in ieder geval nog geen nieuwe updates staan.

-edit-

volgens de info op androidplanet krijgt de mate 10 lite geen update --> https://www.androidplanet...oid-9-0-update-overzicht/

kwakke01 wijzigde deze reactie 19-02-2019 10:49 (22%)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• pasarica
Fred13 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:53:
Vandaag mijn eerste Android 9 beveiligingsupdate ontvangen. 9.0.0.197 (C432E4R1P11). Installatie verliep soepel. Nog geen verschillen gezien. Een update met enkele kleine verbeteringen en beveiligingsupdate van januari 2019.
Top dat Huawei deze updates netjes en regelmatig blijft uitvoeren.
Deze heeft zich zojuist ook bij mij aangemeld.

Wel heb ik gemerkt dat na installatie van Android 9 Pie jouw pincode minimaal uit 6 cijfers moet bestaan. Iemand anders dat ook gezien? Ik had er namelijk één van 5 en dat slikte hij niet meer.

• Nightcrawler322
Gisteravond de update naar 9.0.0.203 (c432e4r1p11) gehad. Nog steeds security patch van 1 januari 2019. En geen update van t-mobile. Dus die provider update..

• Nero22
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 22:04
Ik zit zojuist op 9.0.0.206, security update van 1 Feb '19 (KPN)

It's funny. But not ha-ha funny.

• Fred13
Ik heb ook zojuist 9.0.0.206 ontvangen (Vodafone).
Netjes ! :-)

Security update.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik zit nog op 9.0.0.161 en gisteren werkte NLalert niet 8)7

• Fred13
ArcticWolf schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:48:
Ik zit nog op 9.0.0.161 en gisteren werkte NLalert niet 8)7
Afgelopen weekend een NL Alert ontvangen. Dus ook onder Android 9 werkt het systeem goed.

Fred13 wijzigde deze reactie 13-05-2019 10:20 (37%)

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Fred13 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:41:
[...]

Ik zit wel op de laatste versie maar heb ook geen NLalert ontvangen (Limburg), bij het laatste oefenalarm werkte het NLalert wel goed. Maar misschien was het ook nieet voor het hele land bedoeld.
Woon jij in Utrecht en hadden andere mensen in jouw omgeving wel een NLalert ontvangen ?
Yes werk in Utrecht en mijn Samsung A8 (werk telefoon) kreeg wel gewoon de NLalerts (waren er meerdere) en m'n collega's ook.

Zat net in de instellingen te kijken maar het staat wel gewoon aan.

edit:
In de geschiedenis staan nog wel de alerts van dat ongeluk in Alblasserdam van 9 Feb... toen werkt het dus nog.

ArcticWolf wijzigde deze reactie 19-03-2019 17:14 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fred13
Gisteren 9.0.0.215 ontvangen met de beveiligingsupdates van maart 2019 :-)
(Mate 10 Pro met een Vodafone abo)

Fred13 wijzigde deze reactie 01-04-2019 13:33 (19%)

• pasarica
Fred13 schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:32:
Gisteren 9.0.0.215 ontvangen met de beveiligingsupdates van maart 2019 :-)
(Mate 10 Pro met een Vodafone abo)
en ik zat me net af te vragen wanneer er een nieuwe beveiligingsupdate zou worden aangeboden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik zit nog steeds op .161 :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• greenbat
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01-11 15:08
Ik ook helaas sinds december 2018 :-(, daarvoor had ik nog maandelijks een update

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hood
Van het weekend .243 gekregen april 2019

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

greenbat schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:52:
[...]

Ik ook helaas sinds december 2018 :-(, daarvoor had ik nog maandelijks een update
hood schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:06:
Van het weekend .243 gekregen april 2019
Zit nog steeds op .161 :X (unbranded toestel)

Vraag me af of er iets verkeerd zit in m'n firmware en of dit opgelost kan worden door "iets". Maar handmatig updaten gaat niet meer :/

@hood wat is het exacte nummer van die fw? C432E4R1P11T8?

ArcticWolf wijzigde deze reactie 07-05-2019 09:16 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hood
@hood wat is het exacte nummer van die fw? C432E4R1P11T8?
9.0.0.243(C432E4R1P11) Aangepaste versie VDF.NL 9.0.0.6(LT.F01)

T8 staat er niet achter

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Kreeg toevallig een update vandaag...

.197 :/ vreemd update beleid met dit toestel

• greenbat
Vandaag ook update binnen naar 197 :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fred13
Ondertussen heb ik 243 update ontvangen. 👍

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hood
ArcticWolf schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:06:
Kreeg toevallig een update vandaag...

.197 :/ vreemd update beleid met dit toestel
Met je eens, maar ben wel blij dat er Überhaupt updates zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• greenbat
En vandaag update naar 203 :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Idd krijg net ook .203 binnen 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pasarica
Ik ben benieuwd of het update-beleid ook zal lijden onder de door de VS uitgeroepen handelsverbod. En daarmee bedoel ik of alle huidige updates ook per direct zullen stoppen.

Ik heb gelezen dat bestaande Huawei-apparaten met Android toegang houden tot Google Play en de beveiliging van Google Play Protect maar er wordt niets gezegd over geplande updates

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

while the update is currently rolling in China may expand to other countries as it processed further.
reviews: Toekomst van Huawei onzeker - De gevolgen van de breuk met Google

Misschien krijgen we wel volledige Chinese roms binnenkort 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pasarica
pasarica schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:17:
[...]

Ik ben benieuwd of het update-beleid ook zal lijden onder de door de VS uitgeroepen handelsverbod. En daarmee bedoel ik of alle huidige updates ook per direct zullen stoppen.

Ik heb gelezen dat bestaande Huawei-apparaten met Android toegang houden tot Google Play en de beveiliging van Google Play Protect maar er wordt niets gezegd over geplande updates
Nou, ik heb antwoord op mijn vraag gekregen.

Dus... :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

pasarica schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:21:
[...]

Nou, ik heb antwoord op mijn vraag gekregen.

Dus... :(
En ze mogen weer met Google werken:
nieuws: Amerikaanse bedrijven mogen tijdelijk beperkt weer handelen met Huawei

:D

dom politiek spelletje...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• greenbat
Gisteren update naar. 220 binnen.

Na 5 mnd geen update gehad te hebben, nu 3 updates in 1,5 maand, apart!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

greenbat schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 07:32:
Gisteren update naar. 220 binnen.

Na 5 mnd geen update gehad te hebben, nu 3 updates in 1,5 maand, apart!
Vreemd... heb nog niks binnen, dacht dat wij op dezelfde update-lijn zaten }:O

• Nero22
In elk geval lekker op tijd, hehe

• Fred13
yep, ik heb deze beveiligingsupdate ook netjes op tijd ontvangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• coupelover
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 24-10 17:31
Waarom heb ik 'm nog niet binnen? Zit nog steeds op de oude emui 9.0.0.197 en security patch januari 2019?! Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik zit nu op .220 ... die hele update cycle van Huawei is maar vaag :/
Nero22 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:14:
In elk geval lekker op tijd, hehe
[Afbeelding]
Die kreeg ik vorige week ook opeens binnen, van 7 maanden achterstand naar opeens bij (denk dat juni 2019 nog niet uit is?)

ArcticWolf wijzigde deze reactie 16-06-2019 20:10 (69%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nero22

• Fred13
Ja, dat las ik ook. Wel een beetje vreemd want ik heb ook gelezen dat Android-Q naar de Mate 10 (pro) zou komen. De vorige keer sloege ze de x.1 versie over voor ons.
Maar niet getreurd, dit is gewoon goed nieuws ! :)

• pasarica
coupelover schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:26:
Waarom heb ik 'm nog niet binnen? Zit nog steeds op de oude emui 9.0.0.197 en security patch januari 2019?! Iemand een idee?
Nou, ik snap er de ballen van. Ik zat net als jij nog steeds op 9.0.0.197 en herinnerde mij de SIM-wissel truuk welke meerdere keren als fabel is weggezet.

Vanmorgen de Vodafone SIM van mijn vrouw d´r mobiel in de mijne gezet. Herstart en hoppa:9.0.0.246 werd direct gedownload en geïnstalleerd. |:( 8)7

Leg mij dat nou eens uit....???

• hansbkp
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:49
zat ook nog steeds op .197
maar afgelopen nacht werd .300 geinstalleerd
kan nog geen verschillen vinden anders dat de iconen er iets anders uitzien

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Ik krijg nu net de 9.1 patch binnen ota, werd tijd ook gezien laatste security patch van februari was..
Ik zit nu op DT.NLD 9.0.0.6 (LT.F01) met 9.1.0.300 (C432E4R1P11), securitypatch juli.
Bereid je trouwens ook maar voor op nieuwe icoontjes..het is in ieder geval niet mijn smaak..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik zit sinds juni op .246... dat update beleid van Huawei blijft mij verbazen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fred13
Gisteravond heb ik de update naar 9.1.0.300 ontvangen (Vodafone abo). Netjes en snelle installatie, nog geen grote verschillen zo direkt gezien. :*)

Op de camera is nu wel een AI knop aanwezig om snel de AI support aan of uit te kunnen zetten, dat is wel fijn want soms overdrijft de AI ivm kleurverzadiging. 8)

De overige verbeteringen zouden naast de security patch GPU Turbo 3.0 en EROFS zijn.
GPU Turbo 3.0 is om gaming sneller te maken, ik gebruik mijn telefoon niet om te gamen dus kan niet beoordelen of dit een verbetering is.
EROFS is een nieuwe methode voor bestandsopslag met verbeterde compressie en zou oa een betere performance moeten opleveren. Ik ben benieuwd of dit merkbaar is. :)

• pasarica
Fred13 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:19:
Gisteravond heb ik de update naar 9.1.0.300 ontvangen (Vodafone abo). Netjes en snelle installatie, nog geen grote verschillen zo direkt gezien. :*)........... dit merkbaar is. :)
Eergisteravond op zowel de Mate 10 Pro als wel op de Mate 20 Pro (echt maar enkele minuten verschil) tegelijk dezelfde update gekregen: 9.1.0.300.
Mate 10 Pro zit een Vodafone SIM in en de Mate 20 Pro heeft een T-Mobile SIM.

Mijn vrouw en ik gamen allebei niet dus GPU 3 Turbo gaat ons volledig voorbij. Voor de rest merk ik geen prestatieverschillen. En het is dat @Fred13 iets over de AI-knop zei want dat was mij niet eens opgevallen.

• hood
Heb de update ook ontvangen. Merk er nog weinig van. Maar dat is niet erg ben nog steeds erg tevreden met de mate 10 pro

• Ben.Hahlen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:13
Ik heb de update ook. Merk wel direct wat dingen.
De icoontjes zijn bv nu allemaal weer "vierkant", dus sommige zijn daardoor echt lelijk geworden.
Always-on screen laat nu meer notifications zien.
Tevens heb ik nu steeds een pop-up van "Finish setting up your phone", wat een beetje irritant is.

Afgezien van dat, weining verschil.

Blog | Tech Blog

• Fred13
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:29:
Ik heb de update ook. Merk wel direct wat dingen.
De icoontjes zijn bv nu allemaal weer "vierkant", dus sommige zijn daardoor echt lelijk geworden.
Always-on screen laat nu meer notifications zien.
Tevens heb ik nu steeds een pop-up van "Finish setting up your phone", wat een beetje irritant is.

Afgezien van dat, weining verschil.
Ja, ik krijg af en toe ook dit scherm waar hij vraagt om de setting af te maken terwijl de knop niet reageert op een aanraking van het beeldscherm :-(
Ik weet niet waar dit vandaan komt, misschien nog eens kijken op xda forum of meerdere mensen hier last van hebben.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Heb hem ook net gekregen, lijkt erop dat ze eindelijk de toestel updates gelijk trekken :P

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True