Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Aloysxda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-01 22:37
Mede-auteur:
  • Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:29

Flimovic

Huawei heeft onlangs de Huawei Mate 10 Pro aangekondigd. In dit artikel bespreken we onze eerste ervaringen met het nieuwe vlaggenschip.

Huawei Mate 10 Pro aangekondigd

Tijdens een grootschalig evenement in München heeft Huawei de Huawei Mate 10 Pro aangekondigd. Dit vlaggenschip is onderdeel van de lijn Mate 10, waar ook de Mate 10 Lite en de nieuwe Porsche Design onder vallen. De smartphones hebben allemaal een opmerkelijk en strak design en beschikken over high-end specificaties, zoals de nieuwe Kirin 970-processor: het eerste platform van artificial intelligence voor mobiel gebruik van de fabrikant. De Mate 10 Pro ligt in elk geval vanaf 23 november in de winkel.

Eerste ervaringen Huawei Mate 10 Pro

Tablets Magazine was in München aanwezig voor de onthulling van het toptoestel en heeft daarna al even kunnen spelen met de grote smartphone. In dit artikel lees je over onze eerste ervaringen. En die zijn positief te noemen. Huawei heeft een smartphone ontwikkeld die vol zit met spannende functies, maar ook iets minder spannende trends volgt. Maar dat betekent niet dat de fabrikant slecht werk aflevert. Vanaf het eerste moment weet het Fullvision Display van de smartphone te overtuigen, met de dunne randen aan de zijkanten.

Het scherm loopt door van rand tot rand en is meer te vergelijken met de LG V30 dan met de Samsung Galaxy Note 8. Het scherm loopt dus niet door tot over de rand en dat is prima. Zo kun je dus ook niet per ongeluk het scherm aanraken, waardoor het touchscreen niet reageert op andere input. In vergelijking met de LG V30 zijn de randen aan de zijkanten iets dunner, maar aan de boven- en onderkant waarschijnlijk net zo groot. Ook zijn de schermhoeken strak en hebben ze geen rondingen, zoals op de V30 en de LG G6.

Groot oled-scherm

Het oled-scherm van de Huawei Mate 10 Pro is 6-inch groot. De resolutie bedraag 2.160 bij 1.080 pixels. De reden dat Huawei niet voor een 2K-resolutie gekozen heeft, is simpel: dat scheelt voor de accu. Die gaat namelijk langer mee op lagere resoluties (waarom de Huawei Mate 10, die niet naar Nederland komt, dan wel een 2K-scherm heeft, is ons een raadsel). Ook dit toestel beschikt over een schermverhouding van 18:9 (of beter gezegd: 2:1) en biedt ondersteuning aan voor content in high dynamic range (lees daar hier alles over).

Op de achterkant treffen we niet alleen een dubbele camera aan (in samenwerking ontworpen met Leica), ook zit hier de vingerafdrukscanner. Op een meer logische plek ook: bijna in het midden van het toestel. Dat is een plek waar je wijsvinger vaak rust, dus is het niet vreemd dat we daar ook een vingerafdruklezer hebben. Daarnaast heeft die achterkant een lichte bolling, waardoor die lekkerder in de hand moet liggen. Dat is iets dat we op de langere termijn gaan ondervinden en waar we later op gaan terugkomen.

Bekijk ook 'Twee foto's opgedoken van de Huawei Mate 10 met dunne randen'

Geen hoofdtelefoonaansluiting

Een opmerkelijk aspect is de processor aan boord, de eerdergenoemde Kirin 970. Die kan een hoop dingen doen, maar we willen er voor één ding uit grijpen: camera-assistentie. Het toestel biedt gebruikers veel mogelijkheden aan op het gebied van de camera en één van de mogelijkheden is objectherkenning. Wanneer er een object (eten, huisdieren, bloemen) wordt herkend, dan past kunstmatige intelligentie automatisch de instelling aan waardoor de foto goed uit de verf komt en er eer wordt aangedaan aan hetgeen je fotografeert.

Meer over de mogelijkheden wat de kunstmatige intelligentie betreft, lees je later in onze uitgebreide recensie van het toestel. Qua specs onder de motorkap doet de Huawei Mate 10 Pro niet heel veel onder voor andere toestellen. Je kunt straks kiezen voor apparaten met 4 of 6 GB aan werkgeheugen en 64 of 128 GB aan opslagruimte. Helaas heeft de Mate 10 Pro geen ruimte voor een (micro-)sd-kaart, maar je kunt er wel twee simkaarten in kwijt. Verder is er een riante accu van 4.000 mAh aanwezig, inclusief ondersteuning voor Huawei SuperCharge.

Opvallend is verder dat de Huawei Mate 10 Pro niet beschikt over een koptelefoonaansluiting. Wel is er een adapter van usb-c-naar-audiojack, maar dat vinden veel mensen nog steeds een nadeel. Het is natuurlijk ook altijd mogelijk een bluetooth headset aan te schaffen. Voor de accu lijkt het erop dat je het niet hoeft te laten, want met 4.000 mAh kun je enorm veel. Daarbovenop profiteer je ook van alle nieuwe functies en energiebesparingen van Android 8.0 Oreo, dus een heel groot nadeel is het wellicht niet meer.

Prijs en beschikbaarheid

De Huawei Mate 10 Pro is leverbaar in drie kleuren: grijs, mocca en blauw. Het toestel is vanaf 23 november beschikbaar voor een adviesprijs van 799 euro.

Hier komt het niews te staan

Terug naar Inhoudsopgave

Besturingssysteem
Serie besturingsysteemAndroid 8
Mobiel besturingssysteemGoogle Android 8.0
Beeldscherm
Schermdiagonaal6"
Resolutie2160x1080
Dots per inch402dpi
Relatieve schermgrootte80,90%
SchermtypeOLED
InvoermethodeTouchscreen
Secundair schermNee
Technische kenmerken
CPU/SoCHisilicon Kirin 970
Aantal cores8
Processorsnelheid2,36GHz
Geheugengrootte6GB
Opslagcapaciteit128GB
Aantal simsDual
Simkaartslot 1Nanosim
Simkaartslot 2Nanosim
Camera
Cameraresolutie (achter)12MP
Diafragma1,6
Resolutie secundaire camera (achter)20MP
Cameraresolutie (voor)8MP
Camera-autofocusJa
Gsm-flitsertype2 leds
Ondersteunde videoresoluties3840x2160 (UHD)
Verbindingen
Mobiele netwerken2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - hspa, 3G - hspa+, 3G - hsupa, 3G - umts, 4G - lte
Frequentiebereik (mobiel)850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz
Met WiFiJa
5GHz-ondersteuningJa
Verbinding (wlan)802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Met BluetoothJa
Bluetooth-versieBluetooth 4.2
Overige draadloze verbindingenInfrarood, Near Field Communication (NFC)
Gsm-connectorUSB 3.1 (Type-C, G1, 5Gb/s)
Functionaliteit
BerichtenE-mail, mms, sms
AfspeelmogelijkhedenAudio, Video
GPSJa
Gsm-functiesA2DP (Bluetooth stereo), Bewegingssensor (g-sensor), Gyro sensor, Handsfree, Kompas, Tril, Vingerafdrukscanner, Voicerecorder
Accu en lader
Accucapaciteit (mAh)4.000mAh
Leveringsomvang
Meegeleverde gsm-accessoiresDatakabel, Headset bedraad, Oplader, Screenprotector
Uiterlijke kenmerken
TelefoonmodelBar
Afmetingen, gewicht en kleur
Lengte154,2mm
Breedte74,5mm
Dikte7,9mm
Gewicht (gram)178g
KleurenGrijs
Meer informatie
ProductHuawei Mate 10 Pro Dual Sim (6GB Ram)
CategorieSmartphones
MerkHuawei
Tweakers ID1099151
EAN6901443200047
SKU51091WRV

Terug naar Inhoudsopgave

Afbeeldingen

Hier komen nog meer afbeeldingen

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.015-12-2017Topic start aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Flimovic wijzigde deze reactie 18-12-2017 12:25 (97%)

• Flimovic
quote:
arnoudwokke schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:49:
Hier Arnoud vanuit de redactie. Ik bezig met de review (hij staat voor 14 december, maar als hij eerder klaar is, is er misschien eerder plek)

Nu kwam er bij de P10 gezeik over het type opslag: sommige modellen hadden snel ufs-opslag, andere trager emmc. Nu wil ik weten of dat bij de Mate 10 Pro ook speelt. Mijn reviewmodel heeft natuurlijk de allersnelste componenten, maar ik wil even checken of dat bij jullie ook zo is. Als je me wilt helpen, kun je het volgende doen:
- Androbench installeren vanuit de Play Store Google Play: Androbench (Storage Benchmark)
- App openen en drukken op Micro, wachten tot de benchmark klaar is
- Resultaten hier posten van:
Sequential read
Random read
Sequential write
Random write

Ik zou er enorm mee geholpen zijn om te weten of Huawei nu wel alle modellen levert met de snelste opslag. Alvast bedankt!

Edit: misschien goed om te vertellen: we hebben de review uit moeten stellen, omdat we met Huawei-technici in gesprek moesten over de accutesten. Het scherm dimt automatisch als je bepaalde apps opent (zoals de browser), ook als automatische helderheid uit staat. Dat is een niet uit te schakelen 'dimprofiel' in de software. Bovendien schakelde het scherm zichzelf uit en onze standaardapps om dat te voorkomen werkten niet. Daardoor mislukten alle accutesten. Inmiddels zijn we daaruit en zijn de accutesten gedaan, dus ik ben begonnen met andere elementen van de review :)
Ik zal vanmiddag de benchmark even draaien en de resultaten posten.

@arnoudwokke Done!

Flimovic wijzigde deze reactie 01-12-2017 14:48 (3%)

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• kwiebus
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 14:57
quote:
hansbkp schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:37:
Schrok nog even na het openen van de doos. Toestel wou niet starten. Het bleek dat de batterij leeg was. Was gewend dat bij nieuwe toestellen er altijd wel wat lading was.
Was ik de enige?
Bij mij was de batterij ook helemaal leeg (bij T-Mobile winkel gehaald), was even bang dat het een DOA was, maar na enige minuten aan de lader kwam het toestel tot leven.
quote:
Flimovic schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:32:
[...]

Ik zal vanmiddag de benchmark even draaien en de resultaten posten.

@arnoudwokke Done!

[afbeelding]
Ik kom ongeveer op hetzelfde uit.

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-01 19:25
Hier mijn Mate 10 Pro:

• JarlSX
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20-01 23:57
quote:
Sveninho schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:55:
Correct me if I'm wrong maar volgens mij heeft wegvallen te maken met je omgeving. Hoe meer stoorzenders, hoe slechter de verbinding wordt.
Mja, ik merk echt dat mijn lichaam (arm bijvoorbeeld) het signaal aardig kan verstoren
als ik 's ochtends van station door de stad (eindhoven) naar m'n werk loop, moet ik m;n telefoon hoog in m'n jaszak houden om geen stottering te hebben

sinds kort is het dusdanig koud dat ik m'n winterjas dan aan heb en die lijkt het probleem te verergeren
als ik in de bus zit met m'n telefoon in m'n handen, nergens last van

telefoon op tafel leggen (thuis of op t werk) dan heb ik aardig wat bewegingsvrijheid zonder stotteren
quote:
er wordt een USB-C headphone mee geleverd.
tja, dat zijn van die dingen die je echt in je oren moet proppen, heb het een tijdje geprobeerd (en niet met een cheap ass ding), maar het is niks voor mij

weet niet of je de oortjes kent van de QC 30, of bijvoorbeeld van de Bose SoundTrue Ultra, die vind ik wel ideaal, dan zou ik zelf een frankenstein moeten fabriceren, want Bose heeft nog geen usb-c koptelefoons

dit soort oortjes dus

Huawei P30 Pro || Gear S3 || Pixel C || nVidia Shield LTE

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:46
@arnoudwokke dit zijn mijn resultaten!

Arjan90 wijzigde deze reactie 02-12-2017 11:26 (96%)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Sveninho
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-01 13:19
quote:
JarlSX schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:24:
[...]

Mja, ik merk echt dat mijn lichaam (arm bijvoorbeeld) het signaal aardig kan verstoren
als ik 's ochtends van station door de stad (eindhoven) naar m'n werk loop, moet ik m;n telefoon hoog in m'n jaszak houden om geen stottering te hebben

sinds kort is het dusdanig koud dat ik m'n winterjas dan aan heb en die lijkt het probleem te verergeren
als ik in de bus zit met m'n telefoon in m'n handen, nergens last van

telefoon op tafel leggen (thuis of op t werk) dan heb ik aardig wat bewegingsvrijheid zonder stotteren

[...]

tja, dat zijn van die dingen die je echt in je oren moet proppen, heb het een tijdje geprobeerd (en niet met een cheap ass ding), maar het is niks voor mij

weet niet of je de oortjes kent van de QC 30, of bijvoorbeeld van de Bose SoundTrue Ultra, die vind ik wel ideaal, dan zou ik zelf een frankenstein moeten fabriceren, want Bose heeft nog geen usb-c koptelefoons

dit soort oortjes dus

[afbeelding]
Ik weet even niet (meer) wat je huidige toestel is, maar ik vind het wel opmerkelijk. Eerlijk toegegeven heb ik ook de motor ook last van m'n helm headset als ik de telefoon in m'n binnenzak of broekzak zet, maar in m'n dock niet. Als ik m'n telefoon met m'n XiaoMi earphones vebindt maakt het niet uit in welke zak ik het stop.
Betreft dan een Note 3 of S6+, afhankelijk van wat ik mee heb, in combinatie met wireless XiaoMi earphones.

Nee het zijn géén in-ear oortjes, maar van die Apple earpod dingen. Ik heb zelf ook niets met in-ear. Ik vind het maar niets om ze zo diep te moeten proppen. That's what she said. :P
Lijkt mij dat die dingen van jou gewoon moeten functioneren. Heb je iemand in je omgeving met een nieuwer toestel waar je het mee kan testen? Gewoon in al je zakken stoppen en desnoods tijdens de pauze even een rondje buiten lopen?

Sveninho wijzigde deze reactie 03-12-2017 15:29 (8%)

• kloon
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 01-08-2019
Die van mij was ook helemaal leeg bij aankomst. Kleine 2 weken onderweg geweest zit er waarschijnlijk wel voor iets tussen.
Na een kleine 10 minuten aan de stroom ging hij voor de eerste maal aan. Ondertussen al goed gebruikt en herladen. De batterij in de mate is toch echt, wel goed. Moet wel bekennen dat ik de 4k resolutie direkt verlaagd heb naar 1080 om te batterij wat te sparen en je het verschil niet echt merkt.
Het gratis hoesje dat er bij zat voldoet voorlopig.

kloon wijzigde deze reactie 10-12-2017 09:46 (26%)
Reden: gekloot met de fotos

http://web.mac.com/kl00n

• Sveninho
Telefoon is binnen!
Ook zonder laad spanning dus hij hangt nu even te juicen. 😁

Sveninho wijzigde deze reactie 11-12-2017 12:37 (40%)

• Sveninho
Eerste echte gebruik zit erop! Ik ben onder de indruk. Echt waar.

Sveninho wijzigde deze reactie 13-12-2017 08:24 (9%)

• Sveninho
quote:
Mrkock schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:18:
Gisteren mijn mate 10 pro ontvangen en weer retour gestuurd. Op de achterkant onder het glas zat een soort van luchtbel/beschadiging. Deze beschadiging was niet te voelen en zat er echt onder. Het leek alsof het glas bij de rand niet goed geplakt zat. Ik heb er nog over gedacht om het toestel te houden (kreeg een kleine korting aangeboden) maar heb toch besloten om hem om te ruilen.
Balen. Ik had hem zelf ook teruggestuurd. Je wilt natuurlijk een fijn toestel hebben!
Hopen dat je nu niet te lang hoeft te wachten.
quote:
hansbkp schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:56:
zojuist een update van ruim 500mb verwerkt
duurde ca 5 minuten (dowload en update)
kan nog geen verschil zien/merken
quote:
Flimovic schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:06:
Ik heb ook een update (na handmatig controleren)

Wijzigingen:
Amazon Video wordt toegevoegd (meer bloatware? hopelijk kan ik het verwijderen, optyphen met die zooi :p )
Verder Google veiligheidspatches, optimalisaties voor energieverbruik ensysteemprestaties (stabiliteit, soepelere werking)
Meteen gekeken! Ik ga van .120 naar .127. Spannend...

• Flimovic
Vaag, ik heb inhoudelijk een andere tekst en een grotere update (500 MB), maar wel hetzelfde typenummer 7(8)7

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Sveninho
quote:
Kenzi schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 07:51:
[...]

Heb voor mijn P9 Plus destijds (jaartje geleden) een nieuwe lader gekocht. Die is ook 5V, officiele lader van Huawei. Werkt voor fast charging van mijn P9 Plus maar niet voor de Mate 10.

Volgens Huawei zou deze Huawei/华为 SuperCharge 快速充电器 http://m.tb.cn/S.bg2pLV geschikt moeten zijn. Maar kan geen verschil vinden met die ik nu heb. 8)7 Beide 5V 2A.

Heb gelukkig nog de stekkerdoos met USB liggen, daar werkt fastcharging wel op, mits ik de kabel gebruik die ik er bij kreeg. 2A kabel van P9 Plus = geen fast charging, 5V / 2A kabel van Orico = geen fast charging.
Zouden ze net zoals bij de iPhone iets ingebouwd hebben dat de kabel identificeerd?
Vaag, heel vaag. Ik heb het doosje ook nog, die zal ik ook op de foto zetten.

Het is in iedergeval deze en niet de andere.

Voila;

Sveninho wijzigde deze reactie 16-12-2017 15:31 (4%)

• Sveninho
quote:
B-Art schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:42:
[...]

Vaag, kan die 3 puntjes niet vinden :?

Bedoel dat als er een appje binnenkomt dat je alleen kan zien dat het een whatsapp is zonder dat je ziet van wie en wat er in staat.
Vreemd. Het staat er toch echt.
Maar inderdaad ja wat je zegt. Of de inhoudt weergeven of alleen een logo.
quote:
B-Art schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:42:
[...]

Vaag, kan die 3 puntjes niet vinden :?

Bedoel dat als er een appje binnenkomt dat je alleen kan zien dat het een whatsapp is zonder dat je ziet van wie en wat er in staat.
Ik ga maar aan de gang dan deze week! Ik wil natuurlijk wel m'n 'gratis' cadeau die ik toch niet ga gebruiken!

• jh26
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 31-12-2019
quote:
Sveninho schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:37:
[...]

Wat??? 7,5? Ik doe iets fout hoor. Nice very nice!
Nee hoor je doet niets fout! Je kan niet puur afgaan op alleen 7.5u SOT. Ik haal meestal rond de 5.5u, met 2sims,4g,location on, auto brightness etc..
Vandaag een dag lekker thuis met alleen wifi ipv 4g en voila.. https://tweakers.net/ext/f/BAEI2NnAGKP5Jv36lp77KEeY/thumb.png

• Mrkock
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23-01 11:45
Heb de (nieuwe) mate 10 pro nu 1 dag in gebruik. Wat een heerlijk apparaat. Instellingen zijn wel een beetje wennen. Fijnste aan de telefoon tot nu toe is toch echt de accu. De hele dag of wifi en flink lopen stoeien met de instellingen. Het was bedtijd anders had ik er nog makkelijk een half uur uit gekregen.

Dit 1
Sot2
Sot3

[mR]. Kock

• kwiebus
quote:
LethalRabbid schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 23:30:
[...]

Dude... For real? Bashen op een autocorrect-fout in combinatie met een typo, maar dan zelf wel een vreemde zinsconstructie afleveren... .
Soit, moet "sluimer-klok" zijn i.p.v. "sluimerkloket".

Daarnaast, en terug naar het topic, ervaring en afleiden noemt men dat. Leef je gerust uit en ga onderzoek doen naar hoe het spul werkt zodat je een constructieve wending kan geven aan je voor de rest nutteloze bijdrage. d:)b :w
Nu begrijp ik pas wat je bedoelt. Het is mogelijk het alarm actief houden terwijl het toestel uit staat:

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Heb hier een custom skin van Xtremeskins.co.uk geplakt. Ben er erg tevreden mee :*)
M10Pro skin

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-01 19:25
Als ik een kenteken opvraag krijg ik geen resultaat, een blanco scherm met de meest rechtse icoon onderin rechts aangevinkt. En dat is al sinds ik de Mate heb.
https://tweakers.net/ext/f/KG53I3oTgxsTQC9HEaatdv48/thumb.jpg

sonsan wijzigde deze reactie 24-12-2017 16:27 (5%)

• B-Art
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-01 22:21
Goedemorgen :)

https://tweakers.net/ext/f/pM9tPDfSOaSm1iIZALm3FPsJ/thumb.png

https://tweakers.net/ext/f/JH4bFgh7v3bkRq4K82msaZpc/thumb.png

B-Art wijzigde deze reactie 25-12-2017 09:19 (132%)

• Sveninho
Voila. Just a type day of usage;

[Hide]

[/Hide]

Ver van jullie tijden!

Sveninho wijzigde deze reactie 03-01-2018 07:11 (12%)

• Anton2610
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23-01 17:46
Ik ben nog niet echt onder de indruk van mijn batterij prestaties.. Heb inmiddels een aantal apps op handmatig beheren gezet, maar haal nog niet echt 6 uur SOT, of iets wat überhaupt in de buurt komt.

Anton2610 wijzigde deze reactie 03-01-2018 19:51 (9%)

• Anton2610
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23-01 17:46
Ik begin toch echt te denken dat er iets niet helemaal goed is..

• kwiebus
Ik had vanmiddag last van een merkwaardig fenomeen, was een app aan het installeren en merkte dat het downloaden wel erg traag ging. Vervolgens een speedtest gedaan en daaruit bleek dat Wifi data throughput erg laag was terwijl 4G wel normaal functioneerde. Om uit te sluiten dat het probleem in mijn modem of internet verbinding zat ook een speedtest gedaan op mijn Nexus 6P en XPS13 notebook. Daarna heb ik de Mate 10 Pro een keer gereboot en toen was de Wifi throughput weer normaal.

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23-01 22:22

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Heb net deze telefoon besteld (in zwart)... krijg hem waarschijnlijk zaterdag, ben benieuwd :o zat maar aan een telefoon van 500 euro te denken maar vind deze wel erg mooi :X

edit:
Heb hem al binnen :9~ *O*

Net 129 geïnstalleerd, maar wat een geweldig toestel O+
Geen spijt iig.

ArcticWolf wijzigde deze reactie 09-02-2018 21:02 (32%)

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
MartNL schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:05:
Ik ben erg tevreden met mijn mate 10 pro.
Had hiervoor note 8 maar die vond ik te lomp. 🙄 Ik kreeg altijd last van mijn handen om dat ie te zwaar is.

Iemand enige idee wanneer de updates worden vrij gegeven op FF?
Firmware 131

Ik zit nu op een c432 firmware 129.
Had eerst een P8 (+-150gr) en had een Oukitel K10000 Pro besteld, maar die was me toch iets te zwaar met 250gr :P
Deze Mate 10 Pro is prima vind ik.

Updates zijn altijd een beetje afwachten bij Huawei, maar ze komen wel :P

edit:
Ik vraag me toch echt af of dit ram gebruik normaal is, de telefoon begint gewoon te haperen zo nu en dan terwijl als ik hem opnieuw opstart en het gebruik zit onder de 3GB in het totaal heb ik nergens last van. En zulke rare dingen doe ik er nou ook weer niet mee.

Dit is ~48 uur na de herstart (3 uur)

1 dag:

8)7

ArcticWolf wijzigde deze reactie 16-02-2018 16:21 (31%)

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Azz-Kikr schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:55:
Android OS gebruikt hier maar 1.6GB gemiddeld..
Ja snap er ook niks van:

En hier kan ik ook geen wijs uit:

:X

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Azz-Kikr schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:30:
Native, bij mij 'systeem eigen', is 520MB bij mij. Kernel is wel iets hoger, rond 830MB.
Android versie 8.0.0.
Heb je toevallig Privat Space aan staan, weet niet of dat de boel verdubbeld.
Nee niks vreemds :(

Heb maar een Factory reset gedaan, misschien helpt het... de apps die ik niet gebruikte weer uitgezet en al m'n apps die ik wel gebruik ook weer geïnstalleerd, ziet er nu wel een stuk beter uit:

Maar voor hoe lang }:O

quote:
NeFoRcE schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:31:
Bij gebrek aan een Huawei P Smart topic, vraag ik het hier;

Ik heb jaren Windows Phone gehad, waarbij de notificaties lekker werkten, echter ik stoor me aan het volgende, en dit klopt ook niet lijkt het;

Wanneer iemand mij een whatsapp bericht stuurt, licht mijn scherm op, komt een preview + invoerveld in beeld. Dan na een paar seconden gaat het scherm uit, en licht het scherm opnieuw op, met nogmaals de preview + invoerveld. Is dit een bug van whatsapp? Enige wat ik kon vinden hierover was iets van eind 2017..

Ik wil 't liefst gewoon een popupje met alleen de tekst, en ook alleen de laatste tekst, ik hoef niet te scrollen, en dat direct beantwoorden is ook zwaar overbodig. Valt dit nog uit te zetten?
Preview met invoerveld, klinkt alsof je de pop-up notificatie aan heb staan bij de instellingen van Whatsapp.

https://tweakers.net/ext/f/4R5cc82E0wFo1HNoMJfmzPzE/thumb.jpg

Als jij dat uitzet, krijg je alleen een badge te zien als je telefoon ontgrendeld is, of een lockscreen notificatie als je scherm uit is.

Echter heb ik sinds gisteren laat van double Whatsapp notificaties, dus dat is blijkbaar een bug bij Whatsapp zelf.

Als je te veel berichten krijgt en je hebt ingesteld dat je scherm aan moet gaan bij een notificatie, kan dat accu gaan kosten.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Oh blijkbaar dus wel :+

quote:
Flimovic schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:26:
[...]

Heb je het nu niet over de gel case? De gel case beschermt je telefoon tegen vallen. De screenprotector tegen krassen van bijvoorbeeld zand.

Over de gel case gesproken: gebruiken jullie em? Ik vind het fijn dat de gel case meegeleverd is, maar het haalt wel de sexy uitstraling van de telefoon weg.

[slechte vergelijking]Als je porno kijkt wil je ook niet dat de acteur een condoom draagt :+[/slechte vergelijking]

Ik vind het eigenlijk jammer dat het 'nodig' is aangezien de telefoon anders erg glad is vanwege de glazen behuizing, terwijl deze tegelijkertijd de telefoon extra kwetsbaar voor een val maakt.

In hoeverre is de glazen behuizing eenvoudig te vervangen bij deze telefoon? Is het kwestie van nieuw achterkantje oid er op? Of moet je meteen 3/4 van je hardware vervangen?
De screen protector biedt ook relatief goede bescherming tegen glas breuk, het is niet zo goed als die folie van de Z2 force, maar goed genoeg.

Daarnaast zal die gelcase ook niet zo veel beschermen als een spigen armor case denk ik.

Ik gebruik het soms, maar ik heb een skin voor de achterkant, dus zo glad is die niet meer.

Helaas gaat de telefoon via de achterkant open, dus vervanging van achterkant is zo gedaan... Dat betekent dat vervanging van scherm een gehele klus is, dus wordt vrij duur denk ik .
YouTube: Huawei Mate 10 Pro Teardown - Is true beauty on the Inside?

Edit:

https://tweakers.net/ext/f/hM0QRffQI1nc37CIcWHPPEnq/thumb.jpg

Luinwethion wijzigde deze reactie 22-02-2018 13:12 (5%)

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

@Flimovic het heeft even geduurd (kende geen flashmethode) maar het is gelukt:

ben benieuwd of deze versie wel goed werkt. Zag ook een 131 staan maar die heb ik nog maar niet geprobeerd.

quote:
ArcticWolf schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:12:
[...]

Hoeveel ram had je nog over dan?

Ik zou 131 kunnen flashen, alleen er stond wel bij dat die nog niet uitgerold was hier... ik kon hem wel selecteren maar ben een beetje bang dat hij in een bootloop raakt.
Ik had iets van 2,90GB vrij.

Voor opnieuw starten heb ik andere de "phone optimizer" geprobeerd... Maar niks heeft geholpen, telefoon unlocken en duurde 3 seconden voordat Spotify te zien was :/

En heb niks raars bij mijn ram gebruik gezien... Wel is mijn accu verbruik niet zo awesome... misschien ga ik voor een volledige online recovery, of toch terug naar B127 en pip uitzetten.

Ik weet ook niet hoe erg zou zijn om een niet beschikbare versie te flashen. Ik ben totaal niet in de Huawei flashing wereld.... Ben bij Sony en Samsung gebleven. (Flashtool en Odin FTW).

Edit

Alles normaal volgens mij.

Luinwethion wijzigde deze reactie 24-02-2018 13:03 (6%)

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Luinwethion schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:01:
[...]

Ik had iets van 2,90GB vrij.

Voor opnieuw starten heb ik andere de "phone optimizer" geprobeerd... Maar niks heeft geholpen, telefoon unlocken en duurde 3 seconden voordat Spotify te zien was :/

En heb niks raars bij mijn ram gebruik gezien... Wel is mijn accu verbruik niet zo awesome... misschien ga ik voor een volledige online recovery, of toch terug naar B127 en pip uitzetten.

Ik weet ook niet hoe erg zou zijn om een niet beschikbare versie te flashen. Ik ben totaal niet in de Huawei flashing wereld.... Ben bij Sony en Samsung gebleven. (Flashtool en Odin FTW).

Edit

[afbeelding]

Alles normaal volgens mij.
Ruilen? :+

Maar ik moet me ook nog even inlezen hoe en wat, flashen op de P8 ging best makkelijk maar die methode werkt niet meer bij de nieuwere telefoons.
Ik heb ook iets gelezen over FunkyHuawei.

edit:
"This package is not authorized and will be deleted"

kreeg ik na de verificatie van 131, dus kan hem niet zo snel flashen :P

edit2:
hier zijn alle firmware versies te downloaden (link is alleen voor de BLA-L29)
http://pro-teammt.ru/firm...A-L29C432&firmware_page=0

ArcticWolf wijzigde deze reactie 24-02-2018 16:23 (12%)

quote:
Flimovic schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:06:
[...]

Ik hoop vooral dat in de komende software-updates apps die je op handmatig beheren instelt betreft de accu, niet tóch worden weggedrukt. Sommige push-notificaties krijg ik gewoon niet binnen :( Bijvoorbeeld mijn gemeente-app die mij herinnert om de kliko aan de weg te zetten.
Heb je ook de "Ignore battery optimization" voor die apps aangezet?

Sinds dat ik discord op handmatig beheren heb, mis ik daar geen notificaties meer, misschien is die app niet geoptimaliseerd voor Oreo?
quote:
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:27:
[...]

Ja kan zijn dat ik wat opties of permissions anders heb staan welke de mem leak in het OS veroorzaken. Maar probeer daar maar eens achter te komen :P
Misschien toch een foute app?

Ik zit ook op 3 dagen up time. Never been better lol

Luinwethion wijzigde deze reactie 27-02-2018 11:39 (27%)

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Luinwethion schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:35:
[...]

Heb je ook de "Ignore battery optimization" voor die apps aangezet?

Sinds dat ik discord op handmatig beheren heb, mis ik daar geen notificaties meer, misschien is die app niet geoptimaliseerd voor Oreo?

[...]

Misschien toch een foute app?

Ik zit ook op 3 dagen up time. Never been better lol

[afbeelding]
Jah lastig, zoveel apps gebruik ik niet en na een reboot ziet het er bij mij zo uit:

quote:
jadenhau schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:20:

Bug ontdekt in .131!
Auto rotate werkt niet naar behoren.
Auto potret naar landscape werkt niet, maar landscape naar Potret wel. Erg vervelend bij filmpjes kijken.
Na een keer rebooten is het gelukkig verholpen.
Ik kan het niet reproduceren. Auto rotate aan / uit werkt bij mij goed.

Wat ik wel (nog steeds) heb is:

Al paar keer gezien dat laden niet zo snel ging, kabel uit en weer in helpt dan niet, maar opnieuw starten wel.

Voor opnieuw starten >

Na opnieuw starten >

Tweede is dat soms, wanneer ik Google Assistant handmatig opent (home knopje ingedrukt houden), dan daarna kleurt mijn home knop elke keer als ik op de knop drukt. Heeft niks met mijn theme te maken, want dat had ik ook met het originele theme. :/

heeft mij 3 pogingen gekost om de print op tijd te maken, animatie is super snel.
Couldn't resist :)

Ik zal vanavond mijn XDA post updaten en mooier maken met de bugs en problemen op de Mate.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Zo te zien is m'n ram probleem nu echt opgelost (71:30u uptime) _/-\o_

Blijft apart dat sommige toestellen niet goed werkte met .129 8)7

• jh26
quote:
TDCCBB schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:33:
Hier eindelijk toch voor die Mate 10 Pro gegaan. Top apparaat. 1 klein vraagje, die Telefoonbeheer app, is die bij iemand ooit op de 100 gekomen? Maakt niet uit wat ik uit zet, ik blijf altijd op 90 hangen. ook na een virusscan en alles. Verder geen melding van wat er nog anders zou kunnen.

Niet dat die 100 een must is, maar als je 100 kan halen, wil ik 100 kunnen halen.
99% behaald dmv virus scan te doen

jh26 wijzigde deze reactie 09-03-2018 12:50 (7%)

https://tweakers.net/ext/f/aOfhIgqCS7TcRO4ZoEBIpS9H/thumb.jpg

Windows XP Service Pack 1 is ready guys, rock and roll.

Maar iemand weet wat die SP voor staat?

-

In the meanwhile....

Ik doe een aantal tests met Better battery stats, kijken hoe reageert de telefoon als ik alle apps op manual launch zet en alles op allow set.

Eerste nacht, 8:30h 6% drain, veel vind ik, maar de Mate heeft altijd een hoge standby drain gehad.
Telefoon was maar 25 minuten waker, en gistsren was toevallig de SD maid maintenance.

Vanavond weer proberen, en ik zal ook de telefoon in de nachtkastje zetten, want Doze is also het goed is gevoelig voor bewening.

https://tweakers.net/ext/f/7jj2m1hTeWdCt0VLuZVCTZpc/thumb.jpg
quote:
Kenzi schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:58:

Hopelijk is het dev team een beetje ontwaakt van hun Chinees Nieuwjaar en komt die face unlock nog naar de Pro.
Iedereen om me heen zit er mee te spelen. (iphone, vivo, oppo)
Vind je dat niet erg gimmicky? Ik bedoel met de snelle vingerprint scanner, heb ik niet zo veel aan.

Ja om notificaties te beschermen is het wel handig ja, maar je merkt ook dat het een "slechte kopie" van de systeem van Apple is, ook non-sensitive informatie wordt verborgen -.-

https://tweakers.net/ext/f/gY2nWxXhDy2BocolyLItfHGy/thumb.jpg

Naast dat in het donker moet je de scherm op vol herderheid zetten zodat het als een flash werkt, en ik heb mijn twijfels nog over de veiligheid daarvan, niet erg belangrijk voor mij, want een boef zou geen foto van mij hebben, maar in geval van historisch GF/BF en zo....
quote:
TDCCBB schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:13:
Die battery optimiser van Huawei begin ik me lichtelijk aan te ergeren. Zelfs als ik aanvink dat die tool een app niet moet monitoren, blijf ik pop ups krijgen dat een app veel verbruikt. Zoals Flitsmeister en WhatsApp bijvoorbeeld.
Er zijn twee verschillende notificaties, de power intensive prompt en de it's running on the background.

Welke heb je het over?

De power intensive prompt zet je uit in de app instellingen > battery

https://tweakers.net/ext/f/Jre6KM7cdQF07XoFPbKhYirG/thumb.jpg

@jadenhau gelukt?

Ik dacht trouwens dat ik iets fout had gedaan, want mijn pc mijn telefoon niet meer herkende, maar dat is blijkbaar een windows ding... Op Ubuntu werkt het perfect.
quote:
Sveninho schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:55:
[...]

Dan heb je het niet vanuit Firmware Finder. Jaloers. :P
First of all:

Ik heb de bootloader open gegooid en heb de tool van xda gebruikt :)
quote:
Sveninho schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:18:

Hahah ze zingt? Geweldig. Nu nog Nederlands leren spreken met Android Auto. :>
Android Auto is helemaal dood op de Mate toch?

Ik had graag gezien dat die Assistants beetje slimmer waren kwa taal, ik heb mijn telefoon en assistant ook graag in het Engels, maar ja, dan werk op spraak navigeren of een "call Marjolein" niet :N

.
Misschien is dat oude nieuws, maar vond ik toch tof dat het werkt.

https://tweakers.net/ext/f/C0F9osoUxGmVuxjF8Ox6gP7Q/thumb.jpg

medewerker van MM DH vonden het ook interessant na dat de TFW doet die daar moment over was.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Bassbounce schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:57:
Bedankt voor je reactie! Had ook liever gezien dat de screenprotector er nog op zat aangezien de orginele het beste erop blijft zitten en andere merken niet goed zitten of passen!
Ja, maar die originele scherm protector krast dan wel snel, ik moet nog bij Huawei na vragen als vervangen een optie is.
quote:
MichelLoyen schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:02:
Hoi. Hopelijk kunnen jullie iets ophelderen mbt de data verbinding tijdens het bellen:

Ik heb 1 sim van Vodafone (zakelijk) en 1 sim van Proximus (privé) in mijn mate 10 pro.

Zodra ik bel via sim 1 en default data ingeschakeld heb via sim 1 (bij de instellingen) dan heb ik geen internet verbinding.

Indien ik bel via sim 1 maar default data via sim 2 heb ingeschakeld dan heb ik wel internet.

Verder heb ik ook de optie dual SIM 4g ingeschakeld maar ik zie bovenin de balk bij twee icoontjes met de ontvangsterkte maar bij één van twee 4G staan (namelijk die van de sim die ook ingesteld staat als default data). Ik zie nooit 4g staan bij beide icoontjes, ook niet indien de optie dual SIM 4g ingeschakeld is (die optie lijkt helemaal niets te veranderen aan de werking van dataverbinding, ook niet tijdens het bellen).

Hopelijk is alles duidelijk tot nu toe, het is nog vrij omslachtig om de details goed uit te leggen 😋.
Mijn vraag is nu of het mogelijk is om te bellen via sim 1, default data van sim 1 te gebruiken en toch internet tijdens het bellen te hebben? Ik dacht (hoopte) dat als de dataverbinding via sim 1 niet beschikbaar was vanwege het bellen dat de telefoon de data van sim 2 zou gebruiken. Dat lijkt echter niet het geval. En wat is de functie van dual SIM 4g als je moet aangeven van welke sim default data moet worden gebruikt en het er op lijkt dat data van de tweede sim dan toch nooit benut word? Of heeft één van de twee providers die ik nu gebruik iets geblokkeerd?

Ik krijg overigens bij het inschakelen van de optie internet access during calls dat sim 2 dit ondersteunt. Betekent dit dat sim 1 (Vodafone) dit dan niet ondersteunt? Is het überhaupt mogelijk dat data van een andere sim wordt gebruikt zodra je belt met de ene?

Enfin, hopelijk kan iemand toelichten hoe de opties precies werken, of datgene wat ik wil überhaupt kan een in hoeverre er beperkingen zijn door ofwel de telefoon, ofwel de provider of misschien wel beiden.

Thanks!!!
Eerste even een vraagje, heb je met Vodafone zakelijk geen VoLTE (4g bellen)?

Ga je naar instellingen, mobiele netwerken, en bij je Vodafone sim (sim 1 in jou geval) zie je een optie WiFi bellen, moet je die aan zetten en kun je 4G op preferred laten, dan zou je telefoon alleen wifi gebruiken als je bereik slecht is.

https://tweakers.net/ext/f/I5EwHNVspaenZXJdvWXinlrL/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/q9vpSNm7RMajET6S0IEX0L6y/thumb.jpg

Als je via 4G belt, kun je sowieso tegelijk bellen en internetten, alleen werkt volte niet tijdens roaming.

Dan de dual LTE en data switch tijdens bellen.

Je ziet de 4G icoontje alleen bij de sim waar de data actief is.

Zodra je gaat bellen met een van de SIMs, zie je dan een soort zandloper icoontje verschijnen bij de andere SIM, dat betekent dat die SIM voor internet op stand-by is.

https://tweakers.net/ext/f/uAPOaMW8jkDXgAqaKTTNQkVx/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/7glb1UTFpZk4BwC7wetlyms3/thumb.jpg

Alleen weet ik niet hoe dat zich vertaalt wanneer een van je SIM in roaming modus is, dat zou niks uitmaken denk ik, zolang roaming actief is.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
MichelLoyen schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:24:

Hoi, inmiddels al enige reactie van Huawei mogen ontvangen?
Nee, nog niks terug gehoord, misschien ben ik gemuted bij Huawei lol 😂
quote:
ArcticWolf schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:19:
Heeft er iemand een 2e USB-C kabel gekocht voor de Mate 10 Pro? zo ja, welke en waar? O-)
Heb van de week een Gift box op marktplaats gekocht voor 20€

Kwam met Selfie stick, 5A kabel, 22.5w auto lader en 10000mAh 18w accu

Voor de rest voor mij vertrouw ik alleen een origine kabel, of van een bekende merk, maar Huawei laad protocol is niet open aan derden volgens mij.

Edit : de kit in kwestie.

Ik heb nog eentje in Leiden gezien. Maar die staat voor 60€ en ik kreeg geen reactie bij een lagere bod.

https://tweakers.net/ext/f/Htugvo4jfX361b686PnCPP7s/thumb.jpg

Luinwethion wijzigde deze reactie 15-04-2018 17:36 (28%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Luinwethion schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:54:
[...]

Ah dat bedoelde ik, die tweede foto, is de lader dan echt die 22.5w?
Deze kreeg ik net binnen:

22,5w ;)

• Sveninho
Ik weet niet zo goed wat de hele mikmak van de titel betekent (NOXLOADER???), maar als ik de change log mag geloven komt er face unlock aan!!!

Sveninho wijzigde deze reactie 19-04-2018 19:08 (3%)

quote:
Sveninho schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:07:
Ik weet niet zo goed wat de hele mikmak van de titel betekent (NOXLOADER???),
Zo blijkbaar betekent die naam dar bootloader openen lukt niet in dit rom.

Waarom? Geen idee, bug or feature?

Vorige week de unlock site van EMUI ook al offline gehaald. -O-

Anywho.

https://tweakers.net/ext/f/muuBqLqsNmk6vjpgM9dsKGO2/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/b3svJXwpAXa4Kyo7bLiTZpmq/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/mXbqm5urX6PaHOFzhNeFH0Vz/thumb.jpg

Conclusie: zelfde als toen ik de magisk module geïnstalleerd had.

Het is een gimmick, blijft een gimmick en werk niet echt betrouwbaar, vooral dat pick-up to wake.

Voorbeeld van slechte implementatie had ik al gegeven, en is nog steeds daar.

Er is een optie om je notificaties te verbergen en ze alleen laten zien wanner je telefoon jou gezicht herkent.

Prima, gebruik je Spotify? Dan moet je telefoon jou gezicht herkennen voor dat je muziek kan pauzeren of skippen :F, voeg toe hoe useless de lockscreen van EMUI is en tada, ik ga het niet gebruiken. Lol

• Sveninho
quote:
Luinwethion schreef op woensdag 25 april 2018 @ 06:29:
[...]

Ben nu op een plek met slechte wifi, en moet nog VPN naar Nederland, maar als je de video reviews van de P20 kijkt, zie je dar de app een soort iOS style heeft, met de belangrijkste modus gewoon naar links of rechts te swipen zijn... Dus niet meer naar rechts swipen en dan tussen al die icoontjes een modus selecteren.
Oh wacht ik snap wat je bedoelt! Ik dacht aan een geheel nieuwe interface.
Jij bedoelt dit;
quote:
Sveninho schreef op woensdag 25 april 2018 @ 07:22:
[...]

Oh wacht ik snap wat je bedoelt! Ik dacht aan een geheel nieuwe interface.
Jij bedoelt dit;
[afbeelding]
Yeah, dat bedoelde ik.

:)

De 141heeft een andere (rare) regio naam die heet noxloader C432, daarom zie je het niet in FF, moet je alle BLA-L29 zoeken.

De accu gaat wel goed met 141, met twee sim actief, camera veel gebruikt.

https://tweakers.net/ext/f/nxBpOTY0vIqvDKeGY1m0C5Od/thumb.jpg

Ik zag een paar mensen op xda klagen van slechte foto kwaliteit met weinig licht, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.

• Sveninho
quote:
MichelLoyen schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:57:
[...]

Hoe weet je overigens dat .141 er aan komt? Ik zie alleen .137 als laatste in FF (BLA-L29C432).
Geen idee. Ik heb slechts m'n model geselecteerd in FF. De rest doet hij zelf.
quote:
Luinwethion schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:50:
[...]

Yeah, dat bedoelde ik.

:)

De 141heeft een andere (rare) regio naam die heet noxloader C432, daarom zie je het niet in FF, moet je alle BLA-L29 zoeken.

De accu gaat wel goed met 141, met twee sim actief, camera veel gebruikt.

[afbeelding]

Ik zag een paar mensen op xda klagen van slechte foto kwaliteit met weinig licht, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
4 uur SOT en nog 39%. Heerlijk toch?!
quote:
Kenzi schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 03:41:
Voor de C636 is de B137 ineens verdwenen uit FF. Alle updates uit April trouwens. Vreemd
Probleem in de DB van de app misschien?

Alle firmwares zijn gewoon beschikbaar via de pro-teammt website.

https://tweakers.net/ext/f/ukq0izsvQ3tIxEA853Umh5MO/thumb.jpg
Ik gebruik sinds vandaag de XDA navigatie bar, en moet zeggen, het werkt best wel goed.

Animaties zijn nog niet echt soepel, maar gaat wel in de goede richting. Ik gebruikte soms de Navigation dock van Huawei zelf, maar deze biedt meer opties.

Par bugjes hier en daar met het fast app switch.

https://tweakers.net/ext/f/Vl3TbgSPYB4S75shiTgVfc66/thumb.jpg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sveninho
FF heeft hem eindelijk goed gekeurd!
We kunnen.

Edit; Dat unlocken gaat snel!!!

Sveninho wijzigde deze reactie 29-05-2018 08:35 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sveninho
Ik mag niet klagen!!!

Sveninho wijzigde deze reactie 01-06-2018 23:43 (14%)

Met Bluetooth heb ik te maken dat soms het geluid stopt en gaat door via de telefoon speakers terwijl de bluetooth verbinding nog actief is, van rare haperingen en de kwaliteit is ook nog een thema... Huawei doet nog steeds iets raars met de SBC Codec.

Anyhow:

https://tweakers.net/ext/f/1BH7H5yflZg8I9WW17sw2Zcj/thumb.jpg

Vanavond later in de nacht, ga ik misschien paar foto's buiten maken.

Edit

Zoals beloofd, ik doe een beetje lui en kopieer mijn post op XDa in een spoiler tag. edit 2 in een quote tag, blijkbaar is de spoiler tag op tweakers niet z'n uitklapbare ding.
quote:
I took some quick shots just to test it, I hope to have time tomorrow to put it to test in a more photogenic scenario.
But let's get something out of the way first, because I see the following question / complaint coming up already.
"Oh but the P20 pro takes much better night pictures, Huswei promised us a night mode and gave it half backed"

This is the B145 firmware for the C432 region, it's not released and as it sometimes happens it might never be, even if they release this firmware, nothing stops Huawei from fine tunning the software in future updates.

The P20 pro has a bigger sensor that's capable of absorbing more light and it has a bigger Pixel count so Pixel binning will result in a better picture if the software is doing it's job properly.

Last but not least, unless you have both phones comparing side by side, you cannot say that one is better than the other by looking a pic some reviewer took in Paris and comparing one you did in your back yard.

As for the software interface, no we haven't got the P20 camera interface, you will still need to swipe from left to open the mode menu and choose night mode.

As for the software it self, it's not magical, it compensates small hand movements that even the steadiest hand will have trying to hold a phone for 4 seconds, it won't perform any miracle if you don't keep steady or of the object is moving.

Comparison between auto mode and night mode.

Will have better samples over the weekend, I'll try to have the files up tomorrow on Onedrive if anyone wanna look at them.

Mate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

Luinwethion wijzigde deze reactie 15-06-2018 01:10 (84%)

quote:
😔 Beetje gek weekend gehad hopelijk kan ik vandaag de mooie den haag fotograferen.
quote:
MichelLoyen schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Oh? Ik dacht dat Android Auto gewoon niet werkt of werkend te krijgen is op een Huawei toestel. Er zijn meerdere draadjes op bijv. XDA daarover.

Hoe heb je Android Auto dan geïnstalleerd? Is dat gewoon een apk die je ergens vandaan hebt? En zo ja, van waar? :)

Many thanks!
Volgens mij kan je hier geen apk link toevoegen, maar ik gebruik AA als standalone app (auto heeft niet eens BT, last staan AA).

Gewoon via apkmirror.

Edit

Ik weet niet als dit een probleem met mijn toestel is, of als het software related is, ik heb daarvoor last van gehad één keer met de B131 denk ik.

Soms zegt de telefoon dat die aan het super charger is, maar het opladen loopt erg langzaam.

Dit is de oplaad snelheid met de supercharger:
https://tweakers.net/ext/f/6TvgTFi0bdLLAuTuMCmMTadm/thumb.jpg

Met een 18w USB-Power Delivery adapter:
https://tweakers.net/ext/f/5lawIoARE3Dn7RAEUWK36A15/thumb.jpg

Met de B131 was het zo dat na opnieuw starten de telefoon weer normaal ging laden, maar nu...

https://tweakers.net/ext/f/RwTdfQ99fqF9THj8YfWLTvPa/thumb.jpg

Ik ga de lader en kabel uitsluiten door de auto super charger te gebruiken en daarmee weer testen, maar ik denk dat het niet daaraan ligt, ook in de auto heb ik soms gemerkt dat de telefoon langzaam oplaad.

Luinwethion wijzigde deze reactie 18-06-2018 16:10 (41%)

• Sveninho
quote:
MichelLoyen schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Oh? Ik dacht dat Android Auto gewoon niet werkt of werkend te krijgen is op een Huawei toestel. Er zijn meerdere draadjes op bijv. XDA daarover.

Hoe heb je Android Auto dan geïnstalleerd? Is dat gewoon een apk die je ergens vandaan hebt? En zo ja, van waar? :)

Many thanks!
APK Mirror inderdaad. Zoals @Luinwethion ook al aangaf.
De auto heeft in haar computer ook AA staan, maar op die manier werkt het inderdaad niet!
Als ik nu de auto instap, USB inplug gaat AA zelf open (hij herkent de USB aansluiting wat vervolgens BT triggered) en verandert het dispaly van de auto automatisch mee.
Zo komt dit eruit te zien;
http://www.ciobulletin.com/home_image/ciobulletin-googles-android-auto-gets-a-new-feature.jpg
quote:
Luinwethion schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:20:
[...]

😔 Beetje gek weekend gehad hopelijk kan ik vandaag de mooie den haag fotograferen.

[...]

Volgens mij kan je hier geen apk link toevoegen, maar ik gebruik AA als standalone app (auto heeft niet eens BT, last staan AA).

Gewoon via apkmirror.

Edit

Ik weet niet als dit een probleem met mijn toestel is, of als het software related is, ik heb daarvoor last van gehad één keer met de B131 denk ik.

Soms zegt de telefoon dat die aan het super charger is, maar het opladen loopt erg langzaam.

Dit is de oplaad snelheid met de supercharger:
[afbeelding]

Met een 18w USB-Power Delivery adapter:
[afbeelding]

Met de B131 was het zo dat na opnieuw starten de telefoon weer normaal ging laden, maar nu...

[afbeelding]

Ik ga de lader en kabel uitsluiten door de auto super charger te gebruiken en daarmee weer testen, maar ik denk dat het niet daaraan ligt, ook in de auto heb ik soms gemerkt dat de telefoon langzaam oplaad.
Dat hij in de auto minder rap is weet ik, maar ik heb het nooit bekeken zoals jij dat doet.
Ik gooi hem op de lader en ga er eigenlijk vanuit dat het wel goed komt.

Sveninho wijzigde deze reactie 19-06-2018 08:04 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Sveninho schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:55:

Dit dus.

Dit soort kleine bugs (Ja ik vind het een bug. Als ik een app in gebruik heb verwacht ik niet dat welke power saving dan ook hem uit gooit op het moment dat mijn scherm dimt.) doen me toch twijfelen aan EMUI.
100% mee eens, je kan het ook niet anders beschrijven, het is gewoon een irritante en inconsistente bug.

Huawei claimt dat de toestel je gebruik gaat monitoren en leert de telefoon ervan zodat je meeste gebruikte apps actief zijn wanneer je ze nodig hebt, en de rest worden dus gevroren.

Ik zie hier wel twee issues hier:

1- IMO die gehele AI battery optimization en bla bla bla gewoon een hardcoded lijst is van apps die meest populair zijn en EMUI laat die processen gewoon lopen.

Dat zijn dan conclusies uit eigen observaties, zoals ik open Twitch elke vrijdag op een bepaalde tijdstip, zo de telefoon had al moeten leren dat ik op vrijdagen Twitch wil gebruiken, echter mis ik altijd de notificatie dat de stream die ik wil begonnen is omdat de app dood is.

Zelfde met Discord, elke vrijdag en maandag gebruik ik Discord op een specifieke tijdstip, maar ik zie weinig van die AI gedoe.

2- laat die apps updates naar binnen halen tijdens de Doze maintenance window ajb, daar is Doze daarvoor, prima dat Huawei een stop doet aan apps die continu in het achtergrond blijven draaien (maar niet echt, Facebook en Instagram worden nooit gekilled, ook open ik die apps misschien maar één keer per maand), maar ga niet gebruikers forceren om allerijl settings aan te passen om de telefoon werkbaar te maken.

De approach van Huawei om accu en performance te verbeteren is users pushen om zo min mogelijk apps en features te gebruiken.... Kun je net zo goed een 3310 kopen.

-

Toch over accu gesproken, intensief YouTube dag gehad (was zeer lang onderweg) vele uurtjes 4G stream met BT oordopjes en prima accu met 145.
https://tweakers.net/ext/f/s1zymHSvrw6UKe6mJJYCVNeO/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/XiME5SVoRMFYcuxGEnAqRUSK/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/MgtXXXtGoXkfG4HzlS4HfRi9/thumb.jpg
quote:
Sveninho schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:53:
Even wat anders! Ik vergeet het steeds aan te kaarten, maar het schiet me net weer te binnen.
Ik ontdekte een poosje geleden dat wij dus ook slowmotion kunnen filmen. Leuk, dacht ik!
Het gebruik en het resultaat valt me vies tegen! Behalve dat de slowmotion niet zo fijn in te stellen is waar je het wel en niet wilt hebben, ben je het ook nog eens kwijt als je het filmpje elders wilt gebruiken!

Example; Je filmt iets met de slow-mo. Slaat hem op. Werkt allemaal leuk en aardig.
Vervolgens wil je het filmpje delen via welk kanaal dan ook en foetsie weg is je slow-mo effect.
Really Huawei?! What the actual ...

(Ik was en ben nog steeds jaloers op die functionaliteit van de iPhone. Speel zo nu en dan met de telefoon van m'n wederhelft en ben iedere keer weer versteld!)
Bij de video player waar je de slow-mo part kan kiezen, klik je op de 3 puntjes menu en kies je voor opslaan van slow-mo video.

Je zou een nieuwe video moeten zien in je galerij die die slow-mo effect heeft.

https://tweakers.net/ext/f/ndrIJBEQdw8LCaiNVUMOkA6n/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/OJjYrJbNzqkDWv6QNYKpTMb9/thumb.jpg

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Sveninho schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:48:
[...]

Ja en ja, maar verstuur hem voor de grap over WhatsApp of Instagram or whatever.
Weg effect. Ik heb nu niets spanneds om te filmen anders had ik het geprobeerd.
Raar :/ die video zou een Final export moeten zijn... Ga eens in verdiepen morgen.

----
Edit tussendoor:
Was vergeten te melden dat de resultaten van de accu was met raise to wake actief.... Die gaat nog steeds te vaak aan, maar impact op accu is veel minder.
----
Kleine update over de Night mode.

I still haven't had enough time to test the night mode, and I might not have it anytime soon... at 11 PM it is still too bright outside.
But i've seen a bit more, and I'm of the opinion that Huawei still has quite a lot of work to do here, in some cases plain auto mode will give you a better shot, maybe a touch cold on the white balance (night mode gets it too warm) but the stiching of the frames isn't quite accurate enough.

Auto: IMG_20180621_225306 by Renato Laporte, on Flickr

Night: IMG_20180621_225318 by Renato Laporte, on Flickr

HDR: IMG_20180621_225341 by Renato Laporte, on Flickr

Auto: IMG_20180621_233713 by Renato Laporte, on Flickr

Night: IMG_20180621_233725 by Renato Laporte, on Flickr

Don't focus at the leaves cuz it was windy, but the Parking sign...here and here it's totally messy on the Night mode.

Luinwethion wijzigde deze reactie 22-06-2018 01:04 (3%)

• Sveninho
Even een tussentijdse stand voordat ik aan de stroom ga. Firmware .142 still going strong.

• Sveninho
Ik krijg zojuist de OTA as we speak.
https://i.imgur.com/L0WXDM0.jpg

• Sveninho
Ik krijg zojuist de OTA as we speak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20-01 23:48
Hieronder een plaatje van de status bar met het icoontje links boven naast de naam van mijn provider en op het tweede plaatje zie je de notfication die ik zie vanuit de Phone applicatie.
Als ik de notification naar links schuif en naar de instellingen ga kan ik hem uitzetten echter hij verdwijnt niet. Erg vreemd......

quote:
Kenzi schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:24:

VoLTE was hier trouwens al een functie vanaf release.
Hier ook had met tele2 al lang volte, ze hebben alleen ondersteuning voor meer providers uitgebracht.

-
Ik ben benieuwd als de volgende versie al 8.1 zou zijn, die zou in de komende dagen moete verschijnen.

Edit:

Blijkbaar krijgen de oortjes ook updates 😅
https://tweakers.net/ext/f/Y8GoS0WkjWPFsrb7JQgubh1E/thumb.jpg

Luinwethion wijzigde deze reactie 07-07-2018 22:11 (40%)

Edit: B146 met GPU turbo in FF

https://tweakers.net/ext/f/5iHrvFC4yvX0Gq2mKJviiWS8/thumb.jpg
quote:
MichelLoyen schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:55:
[...]

Ik zie die nog steeds in FF staan (BLA-L29C432)
Ja het was maar kort verdwenen :/

https://forum.xda-develop...p?p=77113156&postcount=48

Als die update straks als OTA gereleased wordt, kan dat betekenen dat Huawei ook installaties via HWOTA wilt gaan blokkeren, dit na dat Firmware Finder geblokkeerd was met B145.

Luinwethion wijzigde deze reactie 20-07-2018 15:35 (41%)

• Statz87
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23-01 22:55
Half jaar geleden voor het eerst sinds 10 jaar weer is voor Android gekozen. En een Huawei. En ik moet zeggen vond de overgang al niet zo schokkend. Hoop hetzelfde. Dacht ik. Nu toch maar is gaan spelen met Nova Launcher en ben nu zeer content met mijn mate 10 pro

• jh26
ligt het aan mij of gaat mijn batterij sinds 150 stuk langer mee?

jh26 wijzigde deze reactie 07-09-2018 20:33 (42%)

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
https://tweakers.net/ext/f/DXBYqLo6Jn9x6i0uoC2ak1iw/thumb.jpg

Zojuist een nieuwe update gekregen, helaas niets boeiends nog, nog steeds 8.0, maar met september patch..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Sveninho
Hier rolt hij net binnen.

• pasarica
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22-01 21:24
JustPixelss schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:07:
Helaas hier ook nog geen update.

BLA-L29-C432 in combinatie met T-Mobile
#metoo

pasarica wijzigde deze reactie 30-12-2018 18:34 (50%)
Reden: link toegevoegd

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online

Ja, is wel apart, maar kan er ook niet meer van maken :9

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• chenwei
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23-01 10:43
Super update is de 9.0.

Ik weet niet precies wat er allemaal anders is geworden maar ik kan bevestigen dat ik voor het eerst 6,5 uur SOT aangetikt heb met 14% battery over op een mate 10 pro uit december 2017. Echt netjes.......

SOT mate 10pro pie update

chenwei wijzigde deze reactie 31-12-2018 01:05 (28%)

• jh26

ironisch dat ik dit binnen krijg een dag voordat ik mn m20 binnen krijg haha
c432 tmobile...

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-01 11:12

MM99

That is the way I am!

TDCCBB schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:41:
[...]

Probeer eens een reboot. Die camera app start hier gewoon vanaf vergrendelscherm

Geluid bij scherm aan ken ik niet. Maar heb vanaf dag 1 bijna alles direct uitgezet. Enige meldingen met geluid zijn mijn wekker en normale voice calls.
http://anna99nas.myqnapcloud.com/images/a9screenshot1.jpg
http://anna99nas.myqnapcloud.com/images/a9screenshot2.jpg

Geen Camera app hier. ook niet na reboot. Voor de update stond het rechts onderin.

En dat geluid bij starten heeft inderdaad te maken met Bellen over Wifi. Als dat aanstaat maakt het geluid elke keer als ik scherm aanzet. En gezien ik op kantoor bijna geenbereik heb met 4g, is Wifi bellen wel ideaal.

• Nero22
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 11:01
In elk geval lekker op tijd, hehe

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 11:01

It's funny. But not ha-ha funny.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True