Niet gehinderd door enige kennis van zaken...
More responsive, battery usage iets beter geworden naar mijn gevoel en nieuwe layout van alles is moderner en up2date.
Top van Huawei
9 dagen later nog steeds niets helaas..greenbat schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:56:
Even gechecked met firmware finder. Voor de regio (Europa) heeft Android pie sinds vandaag toestemming, voor mijn telefoon nog niet. Meestal zit er 1 tot max 9 dagen tussen toestemming regio en toestemming telefoon. Bij toestemming telefoon is de firmware update via OTA beschikbaar. Dus nog even geduld :-)
Ik ga dat inmiddels ook denken. Vraag is hoe we hierachter komen.Nightcrawler322 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:31:
BLA-L29 C432 build 157 mate 10 pro dual sim T-mobile. Nog steeds geen update naar 9.0. Zou het kunnen omdat er ook een aangepaste versie bij staat: DT-NLD 8.0.0.0208(CT.F01) Dus dat T-mobile de boel vertraagt?
Wij hebben ook nooit 8.1 ontvangen. Is toch een beetje vaag inderdaad.Nightcrawler322 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:31:
BLA-L29 C432 build 157 mate 10 pro dual sim T-mobile. Nog steeds geen update naar 9.0. Zou het kunnen omdat er ook een aangepaste versie bij staat: DT-NLD 8.0.0.0208(CT.F01) Dus dat T-mobile de boel vertraagt?
M5n
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Omdt het bij T-mobile blijft hangen. Zit op hun forum ook al te lezen.Hanske1 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:45:
[...]
Ik ga dat inmiddels ook denken. Vraag is hoe we hierachter komen.
Link?Nightcrawler322 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:44:
[...]
Omdt het bij T-mobile blijft hangen. Zit op hun forum ook al te lezen.
Mocht het wel kunnen.. ik gebruik mijn toestel altijd met een simkaart van werk van vodafone.
Dus ik zou dan mijn telefoon kunnen resetten en dan met mijn vodafone simkaart de update kunnen ontvangen?
Vraagje aan de mensen met een ander provider dan tmobile...
Hebben jullie ook een netwerk config update van je provider naast je 8.0 update?
[ Voor 19% gewijzigd door jh26 op 27-12-2018 14:15 ]
Ja die heb ik van T-mobile: DT.NLD 8.0.0.208(CT.F01)jh26 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:13:
toestel is simlock vrij dus ik verwacht eigenlijk niet dat tmobile er tussen kan zitten?
Mocht het wel kunnen.. ik gebruik mijn toestel altijd met een simkaart van werk van vodafone.
Dus ik zou dan mijn telefoon kunnen resetten en dan met mijn vodafone simkaart de update kunnen ontvangen?
Vraagje aan de mensen met een ander provider dan tmobile...
Hebben jullie ook een netwerk config update van je provider naast je 8.0 update?
I know, want ik heb ook tmobileNightcrawler322 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:18:
[...]
Ja die heb ik van T-mobile: DT.NLD 8.0.0.208(CT.F01)
En als het weg is of de update dan binnen komt.
Heb helaas mijn harde schijf niet bij me om data te backuppen anders had ik het wel gedaan om dit uit te testen. Want ik ben momenteel in het buitenland
Denk niet dat dat gaat werken als ik zie wat network reset doetHanske1 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:02:
Networkreset met simcard eruit?
Is dat mss een oplossing?
[ Voor 6% gewijzigd door jh26 op 28-12-2018 07:41 ]
Ze hebben weer wat vreemde design keuzes gemaakt helaas.
- carrier en wifi naar links in de statusbalk, pure luiheid omdat ze dit doen voor toestellen met notches waar er minder ruimte rechts is, maar ik vind het verschrikkelijk storend om nu icoontjes te zien op een plek waar altijd al alleen maar meldingen van apps hebben gestaan, iets wat op een toestel zonder notch echt compleet overbodig is..
- menu balk heeft nu een grijze balk gekregen, iets wat wederom niet bepaald de schoonheidsprijs verdiend..en als bonus hebben ze er ook nog een grijze tips balk onder gedaan..(nog niet gevonden waar dit uit kan helaas).
- Kleuren in het menu zijn ook nog steeds een grote willekeurige kermis helaas.
- Nog steeds kan je niet op het lockscreen reageren op meldingen zonder unlock (bijv. quick response op Whatsapp).
- Always on laat ook nog steeds geen meldingen zien hier zoals bij andere telefoons wel kan.
- Launcher blijft een beetje ouderwets qua instellingen, maar daar is nova gelukkig voor.
- Camera app is wel een stuk beter!
- Inzicht in appgebruik is wel handig.
Al met al geen top update voor mij persoonlijk.
En voor degene die het over Netflix vroeg: ook na de update nog steeds geen HD en HDR.
[ Voor 3% gewijzigd door Only op 29-12-2018 11:04 ]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
[ Voor 98% gewijzigd door Clown1 op 28-12-2018 10:03 ]
Ben het helaas met elk punt van je eens. Vooral die grijze menubalk.Only schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:56:
Poeh, visueel gezien stoor ik me nu al aan de update.
Ze hebben weer wat vreemde design keuzes gemaakt helaas.
- carrier en wifi naar links in de statusbalk, pure luiheid omdat ze dit doen voor toestellen met notches waar er minder ruimte rechts is, maar ik vind het verschrikkelijk storend om nu icoontjes te zien op een plek waar altijd al alleen maar meldingen van apps hebben gestaan, iets wat op een toestel zonder notch echt compleet overbodig is..
- menu balk heeft nu een grijze balk gekregen, iets wat wederom niet bepaald de schoonheidsprijs verdiend..en als bonus hebben ze er ook nog een grijze tips balk onder gedaan..(nog niet gevonden waar dit uit kan helaas).
- Kleuren in het menu zijn ook nog steeds een grote willekeurige kermis helaas.
- Nog steeds kan je niet op het lockscreen reageren op meldingen zonder unlock (bijv. quick response op Whatsapp).
- Always on laat ook nog steeds geen meldingen zien hier zoals bij andere telefoons wel kan.
- Launcher blijft een beetje ouderwets qua instellingen, maar daar is nova gelukkig voor.
- Camera app is wel een stuk beter!
- Inzicht in appgebruik is wel handig.
Al met al geen top update voor mij persoonlijk.
En voor degene die het over Netflix vroeg: ook na de update nog steeds geen HD en HDR.

Hier T-mobile maar nog geen update. Hopelijk vandaag dan ergens.Clown1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:44:
T-mobile update naar 9.0 is binnen.
Wachten is vervelend :-)
Welke menu balk bedoelen jullie precies? Kan 1 van jullie misschien een ss posten?Clown1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:02:
[...]
Ben het helaas met elk punt van je eens. Vooral die grijze menubalk.Vooral in dark theme.
Hoe bevallen de nieuwe gestures?
Sorry, navigatiebalk. Heb een zwart toetsenbord. Maar in bv Chrome komt er dan een wit/grijze navigatiebalk.jh26 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:09:
[...]
Welke menu balk bedoelen jullie precies? Kan 1 van jullie misschien een ss posten?
Ah OK duidelijk! Je gebruikt niet de nieuwe gestures voor navigatie?Clown1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:16:
[...]
Sorry, navigatiebalk. Heb een zwart toetsenbord. Maar in bv Chrome komt er dan een wit/grijze navigatiebalk.
- leeg -
Welke gestures bedoel je? Ik gebruik namelijk die van Nova omdat de stock launcher dat irritante zoekmenu opent als je naar beneden swipt vanaf boven.jh26 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:09:
[...]
Welke menu balk bedoelen jullie precies? Kan 1 van jullie misschien een ss posten?
Ik kan vanaf overal op het scherm naar beneden swipen voor mijn statusbalk en notificaties..
En overal vanaf onderen swipen voor alle apps, zovee fijner dan huaweis oplosing.
Nieuwe gestures die je menu, back en recent knop vervangtOnly schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:20:
[...]
Welke gestures bedoel je? Ik gebruik namelijk die van Nova omdat de stock launcher dat irritante zoekmenu opent als je naar beneden swipt vanaf boven.
Ik kan vanaf overal op het scherm naar beneden swipen voor mijn statusbalk en notificaties..
En overal vanaf onderen swipen voor alle apps, zovee fijner dan huaweis oplosing.
YouTube: Honor Play gets full-screen gestures in the latest software update
[ Voor 10% gewijzigd door jh26 op 28-12-2018 12:27 ]
Ow die, die gebruik ik niet, ik vind dat niet fijn..jh26 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:25:
[...]
Nieuwe gestures die je menu, back en recent knop vervangt
YouTube: Honor Play gets full-screen gestures in the latest software update
Ik maak dan altijd onbedoelde swipes en ik mis de home knop.
Ik zou willen dat die 3 bar knoppen gewoon eens 3 kleine platte streepjes zouden worden zodat ik ze toch heb maar bijna niet opvallen.
Inmiddels gevonden je moet de icoontjes even ingedrukt houden.
[ Voor 12% gewijzigd door Statz87 op 28-12-2018 13:55 ]
Eerst de update nog binnen krijgen.. ben niet ongeduldig gelukkig...Statz87 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:34:
Het bevalt me allemaal prima. Kan alleen niet wanneer ik van boven naar beneden swipe voor mijn control center. De knoppen herschikken. De niet storen modus wil ik er weer tussen hebben maar het kunnen herschikken werkt niet.
Inmiddels gevonden je moet de icoontjes even ingedrukt houden.

Zodra je de laatste pagina weg swiped sluit chrome nu dus ook, iets wat ik ook niet wil.
Hopelijk kan ik snel ontdekken welke flags weer veranderd moeten worden hiervoor..
Draadloze projectie is ook nieuw nu, ik kan nu draadloos de desktopmodus opstarten naar mijn tv, enige nadeel is dat de touchpad verschrikkelijk laggy is draadloos, iets waar ik bedraad geen last van heb. En mijn bluetooth muisje lagt ook op deze manier, dus heel bruikbaar is het niet.
Ook zijn er wat kleine wijzigingen gemaakt in desktopmodus zelf, voorheen kon je bijv netflix niet fullscreen zetten, nu krijg ik helemaal geen beeld meer van Netflix, maar ik kan hem wel fullscreen zetten..bijzonder frustererend.
Probleem lijkt te zitten in het feit dat Huawei de videospeler opstart zodra je een aflevering van iets aanklikt, hij sluit dan automatisch de Netflix app af (ook niet in te stellen), en als je chrome opent word je net zoals hiervoor automatisch weer teruggezet naar de Netflix app.
Al met al compleet waardeloze implementatie weer, en dat na ruim 1 jaar..
Dat blijft dus gewoon telefoonmodus projecteren helaas.
[ Voor 58% gewijzigd door Only op 28-12-2018 17:58 ]
Ik ben OnePlus update snelheden gewend dus dit duurt wel erg lang voor mijn gevoel hahahNightcrawler322 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:11:
[...]
Eerst de update nog binnen krijgen.. ben niet ongeduldig gelukkig...
Zit nu wel erg te twijfelen om de mate 20 aan te schaffen XD
Geef mij die carrousel maar terug!
Ik heb nu al wel HD logo, alleen nog geen HDR.
Ik heb de app weer verwijderd (voor de update ook al geprobeerd) en opnieuw gedownload en nu heb ik in ieder geval HD Netflix
BLA-L29-C432 in combinatie met T-Mobile.
Same hereJustPixelss schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:07:
Helaas hier ook nog geen update.
BLA-L29-C432 in combinatie met T-Mobile.

Ik merk geen verschil echter heb er niet zo opgelet.Sveninho schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:24:
Ik beluister net een filmpje op YouTube en heb het idee dat het stereo geluid erop achteruit is gegaan. Of ligt dit aan mij?
JustPixelss schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:07:
Helaas hier ook nog geen update.
BLA-L29-C432 in combinatie met T-Mobile
#metoo

[ Voor 50% gewijzigd door pasarica op 30-12-2018 18:34 . Reden: link toegevoegd ]
Het ligt overigens niet aan Tmobile hoor, want ik heb Tmobile..met dezelfde versienummers als jullie en ik heb hem al wel.
BLA-L29 met C432..DT NLD.
Na de update staat de DT NLD overigens nog steeds op 8.0, alleen die C432 veranderd naar 9.0
Hey Only, bedankt voor jouw reactie. Ik begrijp ook niet goed waarom provider verschil zou uitmaken. Immers, mijn Mate 10 Pro Duo-Sim is via een Vodafone-verlenging bij mij terechtgekomen terwijl ikzelf een T-Mobile abonnement heb.Only schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:46:
Relax mensen, ze rollen het gewoon gefaseerd uit net als bijna alle andere fabrikanten..
Het ligt overigens niet aan Tmobile hoor, want ik heb Tmobile..met dezelfde versienummers als jullie en ik heb hem al wel.
BLA-L29 met C432..DT NLD.
Na de update staat de DT NLD overigens nog steeds op 8.0, alleen die C432 veranderd naar 9.0
Wel vreemd dat bij @Sveninho het wel is veranderd:
DT.NLD 9.0.0.5(CT.F01)
9.0.0.161(C432E4R1P11)
Geen idee! Ik zit bij T-Mobile maar heb een inbrandend toestel.pasarica schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:20:
[...]
Hey Only, bedankt voor jouw reactie. Ik begrijp ook niet goed waarom provider verschil zou uitmaken. Immers, mijn Mate 10 Pro Duo-Sim is via een Vodafone-verlenging bij mij terechtgekomen terwijl ikzelf een T-Mobile abonnement heb.
Wel vreemd dat bij @Sveninho het wel is veranderd:
DT.NLD 9.0.0.5(CT.F01)
9.0.0.161(C432E4R1P11)
Ik weet niet precies wat er allemaal anders is geworden maar ik kan bevestigen dat ik voor het eerst 6,5 uur SOT aangetikt heb met 14% battery over op een mate 10 pro uit december 2017. Echt netjes.......

[ Voor 28% gewijzigd door chenwei op 31-12-2018 01:05 ]
Wat ik dan even niet snap is het verschil in: DT.NLD 8.0.0.205(LT.F01) en ik heb: DT.NLD 8.0.0.208(CT.F01) BLA-L29 8.0.0.157(C432) Dus de EMUI versie is wel gelijk.
> batterij lijkt iets langer mee te gaan. Ook het menu van de batterij in het settings-menu is aangepast. Of hier meer mogelijkheden zijn bijgekomen weet ik niet. Met mijn instelling kan ik de telefoon bijna 2 volle dagen gebruiken en dit is top.
> Google swipe navigatie is toegevoegd.
> digital balance is toegevoegd aan het menu. Hier kun je mee in de gaten houden hoeveel tijd je op de smart phone doorbrengt per dag.
De camera interface is vernieuwd en heeft een aantal toevoegingen en verbeteringen.
> HiVision / HiTouch is toegevoegd aan de camera, of ik dit veel ga gebruiken weet ik nog niet maar heeft zeker potentie
> De camera lijkt iets betere foto's in auto mode te maken. Ik denk dat dit komt dat in auto-mode er meer AI scenes gebruikt worden en de camera dus makkelijker onderscheid maakt in instellingen voor diverse composities.
> Super Slo-Mo (960 fps) is toegevoegd. Je kunt de camera ook laten bepalen wanneer deze gaat werken. Dit is een leuk featureom van enkele seconden een super vertraagde opname te maken. Ik zag dat de resultutie wel teruggeschroefd wordt echter het effect is leuk en knap dat men dit op deze telefoon nog heeft weten toe te voegen (deze telefoon heeft hier geen specifieke hardware voor zoals veel nieuwere toestellen wel hebben)
> Lighting en special modes in portret mode van de camera. Hier kun je effecten mee toevoegen aan de foto zoals de belichting veranderen of vage cirkels toevoegen. Of dit nuttig is weet ik nog niet.
> Panorama mode kun je nu switchen van horizontaal of vertikaal. Als ik het me juist herrinner was dit niet mogelijk in onze oude camera app.
Jammer is dat de notificaties op het sleep-scherm nog steeds niet goed werken, dus niet alle kleine puntjes zijn opgelost.
Maar ik ben wel super tevreden met het resultaat. :-)
Gelukkig jij wel, ik dus totaal niet..Fred13 schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:26:
Even een klein aantal punten die me zijn opgevallen nu ik Android-9 / EMUI-9 op mijn Huawei Mate 10 Pro heb draaien.
> batterij lijkt iets langer mee te gaan. Ook het menu van de batterij in het settings-menu is aangepast. Of hier meer mogelijkheden zijn bijgekomen weet ik niet. Met mijn instelling kan ik de telefoon bijna 2 volle dagen gebruiken en dit is top.
> Google swipe navigatie is toegevoegd.
> digital balance is toegevoegd aan het menu. Hier kun je mee in de gaten houden hoeveel tijd je op de smart phone doorbrengt per dag.
De camera interface is vernieuwd en heeft een aantal toevoegingen en verbeteringen.
> HiVision / HiTouch is toegevoegd aan de camera, of ik dit veel ga gebruiken weet ik nog niet maar heeft zeker potentie
> De camera lijkt iets betere foto's in auto mode te maken. Ik denk dat dit komt dat in auto-mode er meer AI scenes gebruikt worden en de camera dus makkelijker onderscheid maakt in instellingen voor diverse composities.
> Super Slo-Mo (960 fps) is toegevoegd. Je kunt de camera ook laten bepalen wanneer deze gaat werken. Dit is een leuk featureom van enkele seconden een super vertraagde opname te maken. Ik zag dat de resultutie wel teruggeschroefd wordt echter het effect is leuk en knap dat men dit op deze telefoon nog heeft weten toe te voegen (deze telefoon heeft hier geen specifieke hardware voor zoals veel nieuwere toestellen wel hebben)
> Lighting en special modes in portret mode van de camera. Hier kun je effecten mee toevoegen aan de foto zoals de belichting veranderen of vage cirkels toevoegen. Of dit nuttig is weet ik nog niet.
> Panorama mode kun je nu switchen van horizontaal of vertikaal. Als ik het me juist herrinner was dit niet mogelijk in onze oude camera app.
Jammer is dat de notificaties op het sleep-scherm nog steeds niet goed werken, dus niet alle kleine puntjes zijn opgelost.
Maar ik ben wel super tevreden met het resultaat. :-)
Kwam er net achter dat ze de slomo functie dus ook helemaal verpest hebben..
Voorheen was het weliswaar langzamer met 480fps, maar de kwaliteit was zeker beter, ook hebben ze de 480fps er nu helemaal tussenuit gehaald..dus er is geen tussenstap meer helaas..het gaat van 8x naar 32x..
Ook kun je nu niet meer zelf het slomomoment verplaatsen, iets wat voorheen heel makkelijk kon, iets wat juist super handig was (veelvuldig gebruikt hier).
Het is goed dat ze nu een capture vierkant hebben gemaakt, maar daarvoor hadden ze niet al het andere moeten weggooien, dat is gewoon dom.
Ik baal hier echt heel heel erg van, ik had vanavond nog wat leuke vuurwerk slomo's willen maken, maar daar is de functie nu echt veels te karig voor geworden
EMUI 9 heeft voor mij een hoop verpest ipv verbeterd.Only schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:03:
[...]
Gelukkig jij wel, ik dus totaal niet..
Kwam er net achter dat ze de slomo functie dus ook helemaal verpest hebben..
Voorheen was het weliswaar langzamer met 480fps, maar de kwaliteit was zeker beter, ook hebben ze de 480fps er nu helemaal tussenuit gehaald..dus er is geen tussenstap meer helaas..het gaat van 8x naar 32x..
Ook kun je nu niet meer zelf het slomomoment verplaatsen, iets wat voorheen heel makkelijk kon, iets wat juist super handig was (veelvuldig gebruikt hier).
Het is goed dat ze nu een capture vierkant hebben gemaakt, maar daarvoor hadden ze niet al het andere moeten weggooien, dat is gewoon dom.
Ik baal hier echt heel heel erg van, ik had vanavond nog wat leuke vuurwerk slomo's willen maken, maar daar is de functie nu echt veels te karig voor geworden
Slomo functie verhaal begrijp ik als je de hogere resolutie wil. Maar verder is het wel anders bij een aantal zaken maar slechter kan ik niet zeggen.Sveninho schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:36:
[...]
EMUI 9 heeft voor mij een hoop verpest ipv verbeterd.
Opnieuw instellen of even aan wennen.
Ik heb nu de Google gestures in het navigatie menu aangezet en vind het prettig werken, na een middagje wennen.
Enfin, my two cent 😎😀
Slow motion kan mij gestolen worden. Heb het een enkele keer gebruikt. Ik bedoel echt het algemene gebruik van het toestel. Als je de telefoon een jaar hebt merk je wel wat er minder gaat na een update.Fred13 schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:49:
[...]
Slomo functie verhaal begrijp ik als je de hogere resolutie wil. Maar verder is het wel anders bij een aantal zaken maar slechter kan ik niet zeggen.
Opnieuw instellen of even aan wennen.
Ik heb nu de Google gestures in het navigatie menu aangezet en vind het prettig werken, na een middagje wennen.
Enfin, my two cent 😎😀
Komt ie;
1. Multitasking werkt niet meer als voorheen. Het zijn nu pagina's naast elkaar in plaats van een stapel waar je doorheen kan scrollen. Als ik niet volledig naar de app toe scroll dan dismissed hij multitasking. Waarom? Ik heb de app toch aangeraakt.
2. Multitasking werkt niet meer als voorheen. Als ik terug ga naar een app met reload opties, denk aan een browser of Social media, dan ververst hij de pagina zonder mijn willen. Voorheen keerde je terug naar waar je gebleven was.
3. Gestures werken niet naar wens. Als je iets van Apple kopieert dan moet je het wel goed doen. Hun eigen gestures met dat balletje werken een stuk beter.
4. Het optische is wel heel erg wit geworden. Dit is een persoonlijke smaak, maar ik heb nu overal witte accenten. Voorheen was het gedeeltelijk grijs en was het contrast beter.
5. De statusbalk die niet (meer) aan te passen is. Waarom staat m'n netwerk opeens links? Links is mij heilig voor notificaties.
Noem me een zeurpiet of noem het gewenning, maar dit is een EMUI probeersel die niet geslaagd is. Mijn mening.
Buiten dat; Gelukkig nieuwjaar!
[ Voor 3% gewijzigd door Sveninho op 01-01-2019 08:50 ]
het multi task venster vind ik ook geen verbetering, nu is er minder info tegelijk op het scherm, maar, eerlijk gezegd multi-task ik met de multi-task knop, tussen twee apps.
die netwerk notificaties aan de linkerkant zijn inderdaad idioot, statische icoontjes horen gewoon rechts, zo zijn nieuwe meldingen minder duidelijk.
heb ik gelukkig niet teveel last van, omdat ik een Gear S3 gebruik, dus daar zie ik de meeste notificaties toch wel.
verdere veranderingen zijn me nog niet echt opgevallen.
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Nog niets binnen hier. Wordt het wachten ook een beetje zat. T-mobile is traag...TDCCBB schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:37:
Zou lekker zijn om mee te kunnen doen in de discussie of het slechter of beter is geworden. Maar hier nog geen update binnen. Ja ik word ongeduldig nu. Meer mensen nog niets binnen?

Ik heb precies hetzelfde probleem, projectie werkt alleen een zwart scherm in netflix.Only schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:36:
nu krijg ik helemaal geen beeld meer van Netflix, maar ik kan hem wel fullscreen zetten..bijzonder frustererend.
Heb je dit al kunnen oplossen? ik heb de app al verwijderd nieuwe versie gedownload etc maar geen beeld helaas...
Of je wacht er gewoon niet op dan duurt het wachten minder lang.Nightcrawler322 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:56:
[...]
Nog niets binnen hier. Wordt het wachten ook een beetje zat. T-mobile is traag...
Ik heb een unbranded en ook nog geen update, mijn IMEI zit gewoon in een latere update batch.
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 02-01-2019 19:58 ]
https://community.t-mobil...update-mate-10-pro-307497. Hier zegt t-mobile wat anders.ArcticWolf schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:57:
[...]
Of je wacht er gewoon niet op dan duurt het wachten minder lang.
Ik heb een unbranded en ook nog geen update, mijn IMEI zit gewoon in een latere update batch.
Nee, probleem is volgens mij ook niet de Netflix app, maar het feit dat Huawei in de Desktopmode alles naar hun eigen video app stuurt om te openen, zodra je in Netflix een video aankliktword je dus nog een keer naar een andere app gestuurd, iets wat niet mag van Netflix.Monkeyk2010 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:00:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem, projectie werkt alleen een zwart scherm in netflix.
Heb je dit al kunnen oplossen? ik heb de app al verwijderd nieuwe versie gedownload etc maar geen beeld helaas...
Voorheen speelde je gewoon in de Netflix app zelf af, alleen was het dan in een window (was ook al irritant, maar kon je in ieder geval nog kijken).
Want ik heb mijn toestel gepre-ordered en heb het toestel zelfs voor zijn release al in mijn bezit. (voordelen van mensen kennen in de telecom)
Maar als je er niet bezig mee bent dan gaat het veel sneller inderdaad en ik stoor me er ook niet meer aan, want ik krijg binnenkort de mate 20 =)
Iemand hier toevallig ervaring waar je bij de 10 Pro de Wifi-Data usage kunt vinden?
Een vriend van mij zit op een cruise schip en de data usage gaat als een gek door op de achtergrond (180mb in een paar uurtjes --> $$$). Alle auto updates staan uit in de Play store. Het is dus iets van het systeem zelf.
Data usage wordt geregistreerd als "SSL" door cruiseship tool, dus lijkt inderdaad iets van het system te zijn.
edit: Mijn vriend zegt dat er geen optie is om "restricted networks" te selecteren op zijn Mate 10 ?!
Dit is standaard functionaliteit in Android..al mijn telefoons kunnen het, lijkt mij sterk dat zijn splinternieuwe mate 10 dat niet kan.
Er zijn toch zat condities waarbij de gebruiker op een betaalde WIFI zit?
dit dus :https://www.howtogeek.com/293776/how-to-restrict-background-data-for-metered-wi-fi-networks-on-android/
[ Voor 37% gewijzigd door majic op 07-01-2019 09:11 ]
Hier nog niks, maar kan niet meer lang duren dusjh26 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:38:
[Afbeelding: das]
ironisch dat ik dit binnen krijg een dag voordat ik mn m20 binnen krijg haha
c432 tmobile...
Hier hetzelfde model en ook T-mobile.. nog geen update maar kan dus niet lang meer duren..jh26 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:38:
[Afbeelding: das]
ironisch dat ik dit binnen krijg een dag voordat ik mn m20 binnen krijg haha
c432 tmobile...
Lijkt me sterk want ik kijk ook regelmatig en heb toch vrij snel de update ontvangen ;-)Nightcrawler322 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:40:
Zit nog steeds op de update te wachten. Huidige complot theorie: elke keer als ik check wordt ik achteraan de wachtrij gezet..
Misschien helpt het als je de telefoon een reset geeft en dan in de ochtend heel vroeg eens twee maal achter elkaar (indien nodig) checkt ?
Het valt me op dat de updates bij mij omstreeks 8 uur 's ochtends vaak binnen komen.
(niet gebaseerd op enige feiten maar misschien helpt het)

Ik vergeet elke keer dat er een update aan zit te komen tot ik in dit topic kijk, dus misschien maar mee stoppen?Nightcrawler322 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:40:
Zit nog steeds op de update te wachten. Huidige complot theorie: elke keer als ik check wordt ik achteraan de wachtrij gezet..
Hier ook vodafone en inderdaad ook nog steeds niksTDCCBB schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:47:
Vodafone hier en nee, nog steeds niets. Zit best een lange tijd tussen, vorige keer had ik alle updates op dag 1, heel raar dit.
Never fall in love with your own design!
Ik kan wel m'n dropdownmenu naar beneden trekken, meer niet. Opnieuw opstarten mocht niks baten.
Iemand hier ervaring mee gehad?
Heb je geprobeerd je vingerafdrukken opnieuw te registreren?Sveninho schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:27:
Sinds vanmiddag is m'n fingerprint reader ermee opgehouden m'n telefoon te ontgrendelen.
Ik kan wel m'n dropdownmenu naar beneden trekken, meer niet. Opnieuw opstarten mocht niks baten.
Schoonmaken? Beschadiging op je vinger? Ik doe aan sportklimmen heb dat zelf best vaakSveninho schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:27:
Sinds vanmiddag is m'n fingerprint reader ermee opgehouden m'n telefoon te ontgrendelen.

[ Voor 9% gewijzigd door hood op 10-01-2019 23:22 ]
hood schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:20:
[...]
Schoonmaken? Beschadiging op je vinger? Ik doe aan sportklimmen heb dat zelf best vaak
Beide opties geprobeerd. Helaas registreert hij niets.dreester schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:42:
[...]
Heb je geprobeerd je vingerafdrukken opnieuw te registreren?
De telefoon trilt ook niet als je je vinger erop legt? Als dat zo is lijkt hij stuk te zijn??Sveninho schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:30:
[...]
[...]
Beide opties geprobeerd. Helaas registreert hij niets.
How long do I have to wait till I receive Android 9 Pie on my Mate 10 Pro Duo SIM BLA-L29?
Ben nog niets wijzerDear ******,
Thank you for contacting Huawei Support - Netherlands.
My name is Jim and I'm glad to help you further.
I understand from your mail that you want to know when you will receive Android 9 for your device.
I can confirm you that you will receive it really soon, because the update is already rolling out, this means that the update is being sent to all devices, but in different batches, so not every device will receive it at exactly the same time, this is the only available explanation why you didn't receive it yet, but don't worry, the update is on his way!
Should you have any further inquiries, please do not hesitate to contact us.
Kind regards,
Jim
Huawei Customer Care Specialist
Geduld is dus een schone zaak...
De update is onderweg en is afhankelijk van het IMEI nummer. Natuurlijk kunnen ze niet precies zeggen hoe of wat. Geduld is een schone zaak je krijgt de update sowieso. De vorige update waarmee face unlock werd toegevoegd kreeg ik pas 4 weken later als mijn vriendin. Zij zit al een week op 9.0 dus verwacht dat het ongeveer net zo lang zal duren voor die van mij.pasarica schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:38:
Vandaag antwoord ontvangen op de vraag:
How long do I have to wait till I receive Android 9 Pie on my Mate 10 Pro Duo SIM BLA-L29?
[...]
Ben nog niets wijzer
[ Voor 17% gewijzigd door RetroBitPixel op 14-01-2019 20:51 ]
Verder nog weinig hele spectaculaire dingen tegengekomen. Camera app is flink anders, maar nog niet uitgebreid kunnen testen.
[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 17-01-2019 20:47 ]
Ik snap dat je het begin van zo'n uitrol stapgewijs doet maar ze mogen hem nu wel voor iedereen opengooien.
Je zou verwachten dat een groot bedrijf als Huawei een soort Akamai dienst zou gebruiken om wereldwijd updates uit te rollen.
Ik gebruik die nieuwe gestures manier van bedienen dus meer real estate, altijd lekker. Wel een hele stijle leercurve maar nu na een week wel redelijk onder controle. De camera app heeft een grote overhaul en is even wennen. Maar de foto's die nu er mee geschoten worden lijken op het oog wel net wat beter in balans. Helemaal als je met die bokeh modus enzo gaat spelen.
Nadeel in die app is wel het switchen naar filmen is anders en dat zit nog niet in mijn systeem. Met kleine kinderen die ineens iets leuks doen dat je wil filmen is dat even wennen, maar komt vast ook wel goed.
Nadeel van het hebben van meer realestate is dat niet alle apps hier heel lekker op schalen. bij Insta stories bijvoorbeeld mis ik wat content links en rechts omdat de afbeeldingen schalen naar de lengte en niet naar de breedte.