Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Net blij met nieuwe update (Pro), is het 148 ipv 149..helaas ook maar juli patch en niet meteen augustus.
Edit: wel de patch met GPU turbo

[ Voor 16% gewijzigd door Only op 29-08-2018 14:37 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Zou 960fps slow mo niet met de laatste update meekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:13
Freshnezz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:27:
Zou 960fps slow mo niet met de laatste update meekomen?
De Slo-Mo update zou moet Oreo 8.1 met de nieuwe camera interface meekomen. Hier zouden ook meer AI verbeteringen inzitten. Deze update was in China in beta begreep ik echter is nog niet vrijgegeven.
Volgens FF is de volgende update .150 en bevat alleen security updates en enkele bug fixes. Dus nog geen 8.1 in augustus.

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 16:13
Volgens de changelog zit er ook nu GPU turbo in. Geen superslomo inderdaad.

Na de update heb ik wel een vage notificatie over wifi en dat sommige apps altijd contact willen maken met wifi signalen ook al staat wifi op het toestel uit.

Annuleren van de melding en 5 minuten later krijg je weer de melding. OK klikken op de melding en ik krijg ieder uur opnieuw de melding.

Zojuist een reboot gedaan, op hoop van zegen. Meer mensen last van deze notificatie?

• Fred13
TDCCBB schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:44:

Na de update heb ik wel een vage notificatie over wifi en dat sommige apps altijd contact willen maken met wifi signalen ook al staat wifi op het toestel uit.

Annuleren van de melding en 5 minuten later krijg je weer de melding. OK klikken op de melding en ik krijg ieder uur opnieuw de melding.

Zojuist een reboot gedaan, op hoop van zegen. Meer mensen last van deze notificatie?
Nee geen laat van.

• Only
  • Niet online
Ook geen last van..
Ze hebben blijkbaar wel meegeluisterd, kreeg net opeens een update met 150 erin..augustus security patch 8)7

• monologue
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-01-2023
Klein vraagje over de USB C - 3.55 mm dongle: zijn de (goedkope) dongles die op ebay te koop zijn veilig? Of koop ik toch beter een duurdere? Dat de goedkope dongles wellicht sneller stuk zullen gaan verbaast me natuurlijk niets, maar zijn ze voor de rest veilig/betrouwbaar om te gebruiken?
Dit is de dongle die ik gevonden heb:
https://www.ebay.com/itm/...Rd8eYOPg&var=532375565548

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Over de updates, zag op de Twitter van funky dat test roms van EMUI 9 binnen korte tijd beschikbaar komen ... Zou Huawei EMUI 9 gebaseerd op Pie toch snel uitrollen? Dat zou erg interessant zijn... Een natuurlijk een slechte zaak voor Samsung die nog geen word over Pie voor de Note 9 heeft gezegd.
monologue schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:16:
Klein vraagje over de USB C - 3.55 mm dongle: zijn de (goedkope) dongles die op ebay te koop zijn veilig? Of koop ik toch beter een duurdere? Dat de goedkope dongles wellicht sneller stuk zullen gaan verbaast me natuurlijk niets, maar zijn ze voor de rest veilig/betrouwbaar om te gebruiken?
Die dongles zijn passief, zit geen chip oid in, bestaat nog altijd de kans van een kortaansluiting door slechte soldering, maar ik weet niet als dat dan echt zo gevaarlijk zou zijn.

Jammer dat in Nederland geen goede usb-c dacs te kopen zijn, die van de pixel is erg goed, maar niet verkrijgbaar hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Luinwethion op 30-08-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
monologue schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:16:
Gewoon proberen. Kan weinig aan fout gaan denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:25
Gisteren op de lite de augustus securitypatch gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard

Eenvoudig te fixen.
https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Hier ook beetje spam.
Voor iedereen die geïnteresseerd is om de Pie beta te draaien, die is beschikbaar, ik weet niet als Nederland in de beta programa in zit,

Kunnen jullie testen, of anders via funky installeren.
https://consumer.huawei.com/en/support/fut/

Meer info:
https://www.xda-developer...android-pie-huawei-honor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook last van die melding steeds in beeld heel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
WiFi + uitgeschakeld en later weer ingeschakeld en nu geen pop up meer hier. Geen idee of het een fix voor iedereen is, maar hier was het de truc.

PiP Google maps was wel funky dit weekend. Maar na een reboot was ook dat weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook eigenaar van een Mate 10 Pro. Heel tevreden van, maar ligt het aan mij of is de power button wel érg gevoelig? Heb het toestel al zo vaak ongewild gelockt wanneer mijn vinger per ongeluk over de knop komt, of wanneer ik het toestel in een andere positie vastneem. Het knopje 'klikt' wel als ik hem indruk, dus het lijkt me geen defect te zijn.
Het is maar een klein detail, maar het gebeurt zo vaak dat het scherm gelockt wordt dat het mijn ervaring met dit toestel een heel stuk minder aangenaam maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:59:
Ik ben sinds kort ook eigenaar van een Mate 10 Pro. Heel tevreden van, maar ligt het aan mij of is de power button wel érg gevoelig? Heb het toestel al zo vaak ongewild gelockt wanneer mijn vinger per ongeluk over de knop komt, of wanneer ik het toestel in een andere positie vastneem. Het knopje 'klikt' wel als ik hem indruk, dus het lijkt me geen defect te zijn.
Het is maar een klein detail, maar het gebeurt zo vaak dat het scherm gelockt wordt dat het mijn ervaring met dit toestel een heel stuk minder aangenaam maakt.
Zet je het scherm niet per ongeluk aan met de knop op de achterkant? De vingerafdrukscanner dus, daar zit geen "druk" functie op en die raak je erg gemakkelijk aan (ik in ieder geval wel). De power knop is bij mij in ieder geval zeker niet heel gevoelig, er zit een duidelijke klik in.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan90 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:06:
[...]

Zet je het scherm niet per ongeluk aan met de knop op de achterkant? De vingerafdrukscanner dus, daar zit geen "druk" functie op en die raak je erg gemakkelijk aan (ik in ieder geval wel). De power knop is bij mij in ieder geval zeker niet heel gevoelig, er zit een duidelijke klik in.
Bedankt voor je reply. Het probleem dat ik heb is dat het scherm uit gaat, terwijl ik het toestel gebruik. Ik druk de powerknop per ongeluk in, telkens ik het toestel in een iets andere positie vasthoud (vb tijdens het typen). Mijn powerknop 'klikt' ook wel als ik hem indruk, maar is echt supergevoelig (geeft weinig weerstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
Dat heb ik helemaal niet, mijne "klikt" echt. Heb nog even het doorzichtige hoesje eromheen weggehaald maar dat maakt geen verschil verder.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenbat
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-08 17:27
Firmware update 150 vandaag binnen gekregen.

Hopelijk volgt deze maand dan eindelijk android 8.1

• Only
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:13:
[...]

Bedankt voor je reply. Het probleem dat ik heb is dat het scherm uit gaat, terwijl ik het toestel gebruik. Ik druk de powerknop per ongeluk in, telkens ik het toestel in een iets andere positie vasthoud (vb tijdens het typen). Mijn powerknop 'klikt' ook wel als ik hem indruk, maar is echt supergevoelig (geeft weinig weerstand).
Ik heb het zoals hierboven juist ook..dan druk ik het scherm uit, leg ik de telefoon neer en dan is opeens het scherm weer aan (unlocked)..is echt supergevoelig die scanner, echt nog nooit last van gehad met welke telefoon dan ook.
Powerknop is gewoon echt een hele duidelijk klik, gewoon normale weerstand.

Verwijderd

update vannacht gedaan en melding niet weer gezien gelukkig.

fijn snel mobieltje nog steeds alleen verbind hij bij mij niet meer automatisch terwijl wifi+ aan staat.

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azz-Kikr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:20
Wellicht vindt de telefoon de datasnelheid van 4G beter dan je WiFi.. Heb zelf wifi+ juist uitstaan, zodat ik thuis alleen op wifi zit en niet spontaan op het mobiele netwerk overga als het bereik iets minder is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh26
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-08 11:47
ligt het aan mij of gaat mijn batterij sinds 150 stuk langer mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DnFGg8ykrMerM8Sr2c0uTXRP/full.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door jh26 op 07-09-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monologue
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-01-2023
jadenhau schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:32:
ligt het aan mij of gaat mijn batterij sinds 150 stuk langer mee?
Persoonlijk merk ik geen noemenswaardig verschil.
Hoeveel bedraagt jouw screen on time gemiddeld? Ik kom nooit boven de 7 uur, wat niet slecht is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh26
monologue schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:13:
[...]
Persoonlijk merk ik geen noemenswaardig verschil.
Hoeveel bedraagt jouw screen on time gemiddeld? Ik kom nooit boven de 7 uur, wat niet slecht is natuurlijk.
Ik zit zelf rond de 5/6u, maar normaal zou mijn telefoon in dat geval rond de 10% of lager zitten.
Ik was erg onder de indruk dat ie 30%+ aangaf. Dat zou betekenen dat als ik het uiterste eruit ging halen waarschijnlijk 2.5 dag eruit kon halen met mijn gebruik. Dat is toch wel erg knap vind ik.

Edit: voornamelijk mijn standby tijd is erop vooruit gegaan. Had hiervoor vaak dat ik mijn accu ~8/9% zakt als ik wakker ben, maar de afgelopen dagen gaat er minder van af. Ik ga het nog even testen en in de gaten houden!

[ Voor 16% gewijzigd door jh26 op 10-09-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenbat
Heeft iemand zich al kunnen aanmelden voor de beta van android 9/PIE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee wat er met de spraakmemo's aan de hand is?

als ik hem wil beluisteren springt hij snel zwart en gaat hij naar alle chats van whatsapp? heel raar

****opgelost****

na whatsapp updaten geen last meer van:P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2018 19:48 ]

• Fred13
Gisteren ontving ik een kleine Firmware update ivm een gpu turbo bug fix. Hebben meer mensen deze ontvangen?

• TDCCBB
Yup, hier ook een update van ongeveer anderhalve MB. Kritieke bug fix was de melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Alles werkt nog prima. Dus zal wel goed zijn geweest. Goed dat ze dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
" Kritieke " bugfix kwam nogal dringend over..

Deze update lost een probleem op waarbij het scherm af en toe onregelmatig werd weergeven tijdens het spelen van bepaalde PUGB-games.

Dus hopelijk doen ze de volgende keer gewoon als normaal pushen en niet alsof de wereld vergaat als je niet meteen installeert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Only schreef op zondag 23 september 2018 @ 02:30:

Dus hopelijk doen ze de volgende keer gewoon als normaal pushen en niet alsof de wereld vergaat als je niet meteen installeert..
Voor sommige mensen vergaat de wereld inderdaad als ze geen
PUGB kunnen spelen zoals verwacht lol

Maar serieus, GPU turbo en de compatibiliteit met bepaalde spelen, onderandere PUGB is een grote marketing talk voor Huawei, als dat dan niet goed werkt willen ze het zsm oplossen voor dat de media backlash begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 17:05
Zojuist heb ik een nieuw thema geïnstalleerd. Ziet er wel leuk uit, maar het thema heeft het lettertype veranderd van het hele toestel. Alles menu's toetsenbord etc.
Door een ander thema te installeren komt het oude lettertype niet terug.
Is iemand er bekend mee, hoe het lettertype op de mate gewijzigd kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:28
Mijn telefoon is helaas overleden. Hij viel een verdieping naar beneden op zijn ruggetje :'(

Gelukkig wel 650 euro terug gekregen van de verzekering :D

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:02
Flimovic schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:38:
Mijn telefoon is helaas overleden. Hij viel een verdieping naar beneden op zijn ruggetje :'(

Gelukkig wel 650 euro terug gekregen van de verzekering :D
Oei das balen. Nu paar weekjes wachten op de Mate 20? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Laatst online: 22:28
B-Art schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:55:
[...]

Oei das balen. Nu paar weekjes wachten op de Mate 20? :P
Heb net de p20 pro aangeschaft, maar verhalen over de mate 20 zijn ook niet verkeerd....

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
Ik zag een post op techradar.com over een nieuwe leak van de Mate 20 pro. Het was een screenshot van DxOMark en dus beoordeling van de camera. Ook een score voor de laatste Apple phones en de nieuwe Google Pixel 3 werden genoemd. De Mate 20 Pro had de hoogste score ooit gehaald (116), nog beter dan de P20 pro !
Google Pixel 3 had 107, net iets lager dan de P20 Pro
Ik ben heel benieuwd.:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik ben bang dat met de komst van de Mate 20 het nog eventjes mag gaan duren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Sveninho schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:39:
[...]

Ik ben bang dat met de komst van de Mate 20 het nog eventjes mag gaan duren. :(
Begreep dat de uitrol 1 oktober was begonnen in Europa , dus das kwestie van op de knop drukken toch O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
B-Art schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:29:
[...]

Begreep dat de uitrol 1 oktober was begonnen in Europa , dus das kwestie van op de knop drukken toch O-)
Ik las dat de uitrol van de beta in een aantal landen was begonnen, echter de uitrol van de produktie versie nog niet. Inschrijven op de beta is me niet gelukt, misschien is die al vol of wordt hij gewoon niet in Nederland uitgerold.
Dus we moeten wachten tot na de beta de produktie versie wordt uitgerold. Het wordt nog even afwachten. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Fred13 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 00:17:
[...]

Ik las dat de uitrol van de beta in een aantal landen was begonnen, echter de uitrol van de produktie versie nog niet. Inschrijven op de beta is me niet gelukt, misschien is die al vol of wordt hij gewoon niet in Nederland uitgerold.
Dus we moeten wachten tot na de beta de produktie versie wordt uitgerold. Het wordt nog even afwachten. :-(
Op Android Hilfe.de wordt geschreven dat Huawei zich (waarschijnlijk) houdt aan het zelfopgelegde " eens per 2 maanden een update". Voor de Mate 10 Pro is er al een versie 157 die binnenkort uitkomt. De volgende update zou dan mogelijk Android 9 (Pie) zijn en dat zou dan ergens eind december/ begin januari moeten uitkomen. Gesuggereerd wordt dat met de komst van de Mate 20 (Pro) de aandacht daar nu even naar uitgaat en er ook commerciele redenen zijn om de Mate 10 Pro daarom nog even op Oreo te laten

Voor diegene die de Duitse taal machtig; www.android-hilfe.de en dan onder "Hersteller Forum" zoeken naar de Mate 10 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jh26
nou dat is k*t dan maar overstappen naar de mate 20 x? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Sunthon schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 05:32:
[...]

Op Android Hilfe.de wordt geschreven dat Huawei zich (waarschijnlijk) houdt aan het zelfopgelegde " eens per 2 maanden een update". Voor de Mate 10 Pro is er al een versie 157 die binnenkort uitkomt. De volgende update zou dan mogelijk Android 9 (Pie) zijn en dat zou dan ergens eind december/ begin januari moeten uitkomen. Gesuggereerd wordt dat met de komst van de Mate 20 (Pro) de aandacht daar nu even naar uitgaat en er ook commerciele redenen zijn om de Mate 10 Pro daarom nog even op Oreo te laten

Voor diegene die de Duitse taal machtig; www.android-hilfe.de en dan onder "Hersteller Forum" zoeken naar de Mate 10 Pro.
Dat is nog te begrijpen, de beta lijkt nu in een aantal landen uitgerold te worden en dan moet je natuurlijk deze ook de kans geven om ervaring mee op te doen en bugs te fixen voordat de echte produktie release vrijgegeven kan worden. Dus januari lijkt mij realistisch voor dit traject. 8)

Wel hoop ik dat ze in de tussentijd doorgaan met hun normale updates, die hoeven hier toch niet onder te lijden ? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In Firmware Finder is de preview van EMUI 9.0 al een tijdje te vinden (9.0.0.108). De feature waar ik het meest naar uitkijk is gesture navigatie. Weer een stukje scherm erbij :P

[YouTube: Huawei Mate 10 Pro with Android 9.0 Pie is perfect]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
dreester schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:14:
In Firmware Finder is de preview van EMUI 9.0 al een tijdje te vinden (9.0.0.108). De feature waar ik het meest naar uitkijk is gesture navigatie. Weer een stukje scherm erbij :P

[YouTube: Huawei Mate 10 Pro with Android 9.0 Pie is perfect]
Ziet er top uit.
Ik hoop dat ik deze update ook op de mate 20 lite krijg.

Als ik iets afschuwelijk vind, zijn het wel die buttons.
Ja, je kunt ze verbergen, maar niet automatisch. Afschuwelijk die lelijke rand die nooit dezelfde kleur heeft. Of wit, of zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
Ik sta op het punt om een Mate 10 Pro aan te schaffen. Heb nu nog een S7 maar de batterij is een drama geworden en ook screen burn in gekregen. Zat te twijfelen tussen de Mate 10 Pro en de LG G7. De Mate 10 Pro heeft de betere camera imo, mooier scherm en vooral de batterij is een grote plus. Ook rechte hoeken van het scherm ipv de afgeronde hoeken op de LG, wat ik niet mooi vind. Weet niet of ik de zwart/wit cam veel ga gebruiken, de LG G7 wide angle zou ik dan wel veel meer aan hebben. Daarnaast heeft LG nog wel een 3.5mm aansluiting.

Batterij is echter belangrijk voor me omdat ik graag reis en fotos maak, en niet constant een powerbank bij me wil hebben.

Ik heb gekeken naar de P20 Pro, die heeft net wat kleine dingetjes die ik graag wil (knop/fingerprint op voorkant, extra camera voor zoom) maar dat is me 300 euro extra niet waard.

Enkele vragen over de Mate 10 Pro:

- usb-c naar 3.5mm wordt meegeleverd begrijp ik. Hoe is de geluidskwaliteit via deze aansluiting?

- werken de knoppen op het snoer van mn headset ook via deze aansluiting?

- is er een makkelijke manier om het scherm aan te krijgen en unlocken als hij op mn bureau ligt? LG heeft dubbel knock en het scherm gaat aan, mijn Galaxy S7 heeft nog een knop en fingerprint scanner op de voorkant onder het scherm.

- videostabilisatie lijkt er niet tot nauwelijks te zijn met 4K? Wat zijn de ervaringen?

- camera is snel te open met een dubbelklik op de volumeknop maar dit werkt niet als je muziek aan het luisteren bent? Of is dit met een nieuwe versie van EMUI al op te lossen?

- software updates. Heb de laatste paginas hier even doorgelezen, begrijp dat velen nog op android 8.0 zitten? In hoeverre is er zekerheid dat de Mate 10 Pro nog naar 9.0 gaat in NL?

- sommigen van jullie hebben de telefoon al een jaar, is de batterij goed gebleven? Wat is de gemiddelde SoT die jullie halen?

Thanks all :) hoop goede antwoorden te krijgen en komende week al van mn nieuwe phone mag genieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jh26
- usb-c naar 3.5mm wordt meegeleverd begrijp ik. Hoe is de geluidskwaliteit via deze aansluiting?
dat klopt, maar ik gebruik het niet dus geen mening hierover voor muziek

- werken de knoppen op het snoer van mn headset ook via deze aansluiting?
ja dat klopt

- is er een makkelijke manier om het scherm aan te krijgen en unlocken als hij op mn bureau ligt? LG heeft dubbel knock en het scherm gaat aan, mijn Galaxy S7 heeft nog een knop en fingerprint scanner op de voorkant onder het scherm.
nee helaas niet. dit is wss mijn grootste irritatie van de mate 10 pro mss opgelost in pie?

- videostabilisatie lijkt er niet tot nauwelijks te zijn met 4K? Wat zijn de ervaringen?
1080p gebruiken

- camera is snel te open met een dubbelklik op de volumeknop maar dit werkt niet als je muziek aan het luisteren bent? Of is dit met een nieuwe versie van EMUI al op te lossen?
geen idee luister weinig meuziek

- software updates. Heb de laatste paginas hier even doorgelezen, begrijp dat velen nog op android 8.0 zitten? In hoeverre is er zekerheid dat de Mate 10 Pro nog naar 9.0 gaat in NL?
90%+ van android toestellen zitten nog op 8.0 dus dat is normaal.
Ja pie komt zeker naar mate 10 pro en ook NL dus

- sommigen van jullie hebben de telefoon al een jaar, is de batterij goed gebleven? Wat is de gemiddelde SoT die jullie halen?

gemiddeld 6u en matig gebruik haal ik 48+ uur gebruik ermee zonder op te laden.

Moet eerlijk zeggen dat de mate 10 pro nog steeds een hele goeie telefoon is en zeker voor wat ie nu kost.
Ik had het bij de launch voor 600euro kunnen kopen en dat was een lachertje!
Veel plezier alvast met je mate 10 pro :)

[ Voor 7% gewijzigd door jh26 op 26-10-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Ik heb nu sinds een half jaar ongeveer de Mate 10 Pro en ben er echt heel tevreden over. Batterij gaat makkelijk een dag mee (ook bij intensief gebruik), dus daar weinig over te klagen.

Wel heb ik sinds deze week "ineens" dat mijn USB-C connector niet helemaal goed meer lijkt te werken. Dit merk ik voornamelijk doordat ik dan 's nachts ineens het plingeltje hoor dat de telefoon gaat laden (is dat trouwens niet uit te zetten? Want dat gaat ook door DND heen...)

Ook merkte ik in de auto dat hij soms de verbinding verliest, wat redelijk irritant is als je Android Auto gebruikt met Google Maps als navigatie en je bent ergens waar je het niet kent.

Gisteren bij een lokale GSM shop mijn USB-C connector laten schoonmaken. De Quick-Charge doet het nu iig wel weer, de rest van de week eens kijken of de verbinding in de auto ook weer stabiel is.
Anders moet ik hem terug sturen, maar daar heb ik bijster weinig zin in...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
wat is in hemelsnaam nu het grote verschil tussen de mate 10 pro en de P20 pro ???
op wat cosmetische zaken na

alleen een betere camera ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Rotaderp2 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:08:
wat is in hemelsnaam nu het grote verschil tussen de mate 10 pro en de P20 pro ???
op wat cosmetische zaken na

alleen een betere camera ?
Vooral de camera en cosmetisch ja.
Met de nieuwe Mate 20 pro zijn de verschillen dan ook een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
prachtige telefoon die mate 20, alles klopt behalve die schermranden....dat vind ik echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DXBYqLo6Jn9x6i0uoC2ak1iw/thumb.jpg

Zojuist een nieuwe update gekregen, helaas niets boeiends nog, nog steeds 8.0, maar met september patch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 07:10:
Ik heb nu sinds een half jaar ongeveer de Mate 10 Pro en ben er echt heel tevreden over. Batterij gaat makkelijk een dag mee (ook bij intensief gebruik), dus daar weinig over te klagen.

Wel heb ik sinds deze week "ineens" dat mijn USB-C connector niet helemaal goed meer lijkt te werken. Dit merk ik voornamelijk doordat ik dan 's nachts ineens het plingeltje hoor dat de telefoon gaat laden (is dat trouwens niet uit te zetten? Want dat gaat ook door DND heen...)

Ook merkte ik in de auto dat hij soms de verbinding verliest, wat redelijk irritant is als je Android Auto gebruikt met Google Maps als navigatie en je bent ergens waar je het niet kent.

Gisteren bij een lokale GSM shop mijn USB-C connector laten schoonmaken. De Quick-Charge doet het nu iig wel weer, de rest van de week eens kijken of de verbinding in de auto ook weer stabiel is.
Anders moet ik hem terug sturen, maar daar heb ik bijster weinig zin in...
Zorg ervoor dat je geen NEXUS 6P, Nexus 5X,Nextbit Robin en One Plus 2 opladers gebruikt voor jouw (voor iedereen) telefoon. Want je telefoon of ander appraat gaat echt naar de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Berlinetta schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:25:
[...]

Zorg ervoor dat je geen NEXUS 6P, Nexus 5X,Nextbit Robin en One Plus 2 opladers gebruikt voor jouw (voor iedereen) telefoon. Want je telefoon of ander appraat gaat echt naar de knoppen.
Ik gebruik netjes alleen de Huawei lader, met officiële Huawei USB-C kabels, want ja... als we het dan doen ;-)

Overigens lijkt het probleem nu opgelost te zijn, na het schoonmaken van de connector.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenbat
De officiele Android Pie zou op 14 december uit moeten komen voor de Huawei Mate 10 (Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
greenbat schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:15:
De officiele Android Pie zou op 14 december uit moeten komen voor de Huawei Mate 10 (Pro)
Goed nieuws! Hoe kom je aan die info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Vandaag security update 156 ontvangen 😎👍nu nog Android 9.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
En vandaag dan 157 ontvangen 👍ze zijn wel ijverig zoveel updates zo snel na elkaar. 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
Fred13 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:46:
En vandaag dan 157 ontvangen 👍ze zijn wel ijverig zoveel updates zo snel na elkaar. 😎
Hier nog niks :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greenbat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Laatst online: 16-09 15:51
157 ook ontvangen. Ik ben erg benieuwd naar de Pie update.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
hood schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:54:
157 ook ontvangen. Ik ben erg benieuwd naar de Pie update.
Hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 16:48
Zijn er nog meer mensen bij wie Huawei Home gigantisch veel batterij opslokt op een dag? Makkelijk 1500 mAh op een dag, dus een behoorlijke battery drain..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Nee, wel relatief hoog maar lager dan 1500. Bij mij tussen 50 en 100 mAh per dag

Heb je al eens opnieuw opgestart of een reset gegeven?

[ Voor 26% gewijzigd door Fred13 op 13-11-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal_k
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 16:36
Sinds laatste security update gaat mijn batterij ook nog maar 1 dag mee, daarvoor makkelijk 2.. Ook wifi verbindingen zijn een drama, verschillende netwerken geprobeerd, 4g als een trein.

Meer mensen met deze problemen na laatste update?

• Fred13
Pascal_k schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:46:
Sinds laatste security update gaat mijn batterij ook nog maar 1 dag mee, daarvoor makkelijk 2.. Ook wifi verbindingen zijn een drama, verschillende netwerken geprobeerd, 4g als een trein.

Ook hier heb ik geen probleem mee (en heb ook de laatste security update geinstalleerd). :)

Als je het nog neit gedaan hebt zou ik een reset geven (helemaal uit en weer aan zetten) of terug gaan naar de fabrieksinstellingen.

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:11
Pascal_k schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:46:

Idem :| Hoop dat een factory reset de oplossing is, maar ik wacht hier nog even mee tot de Android 9 update.

• jh26
geen problemen mee gewoon ff resetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pspanter
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-07 18:31
Heb een vraag over dit toestel en dan met name over de dual sim.
Als ik een telefoonoproep wil beginnen, krijg ik dan de keuze welke simkaart ik wil gebruiken?
Kan ik ook tegelijk whatsappen met beide nummers of is er slechts 1 sim actief en moet je steeds switchen?

Hoor het graag, ben nl wel geinteresseerd in dit toestel. Loop nu steeds met 2 losse telefoons en wil 1 telefoon gaan gebruiken, maar dan moeten wel beide simkaarten tegelijk te gebruiken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:11
Pspanter schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:52:
Heb een vraag over dit toestel en dan met name over de dual sim.
Als ik een telefoonoproep wil beginnen, krijg ik dan de keuze welke simkaart ik wil gebruiken?
Kan ik ook tegelijk whatsappen met beide nummers of is er slechts 1 sim actief en moet je steeds switchen?

Hoor het graag, ben nl wel geinteresseerd in dit toestel. Loop nu steeds met 2 losse telefoons en wil 1 telefoon gaan gebruiken, maar dan moeten wel beide simkaarten tegelijk te gebruiken zijn.
Wanneer je een oproep wilt beginnen kan je inderdaad kiezen om deze uit te voeren met sim1 of sim2. Je kan ze ook van naam veranderen, thuis en werk bijvoorbeeld.
Om Whatsapp op beide nummer te gebruiken heeft Huawei App-tweeling, waardoor je de app tegelijk kan gebruiken met verschillende accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Ik ben benieuwd wanneer de grote update komt, laatste maanden kreeg mijn Mediapad M5 steeds net na de Mate 10 pro zijn security updates, maar nu kreeg de M5 gisteren zijn november patch en de 10 pro nog niets.
Hoop dat het een voorbode is voor de Pie update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
In Firmware Finder zie ik dat op 3 december de preview van EMUI 9 (9.0.0.161) al rondzwerft. Hopelijk duurt het niet lang meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greenbat
18 december start de wereldwijde uitrol:

https://m.facebook.com/st...62243&id=269055023104718&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Vol verwachting klopt ons hart.. iemand al iets binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009

luigi87

Domotica Fanaticus

TDCCBB schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:06:
[...]

Denk 18 December Chineese tijd :+
Hier nog niks binnen in ieder geval.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 02:48
TDCCBB schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:06:
[...]

Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh26
chinees tijd loopt voor ;)
maar hier ook nog niets helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greenbat
Even gechecked met firmware finder. Voor de regio (Europa) heeft Android pie sinds vandaag toestemming, voor mijn telefoon nog niet. Meestal zit er 1 tot max 9 dagen tussen toestemming regio en toestemming telefoon. Bij toestemming telefoon is de firmware update via OTA beschikbaar. Dus nog even geduld :-)

[ Voor 12% gewijzigd door greenbat op 18-12-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh26
greenbat schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:56:
Even gechecked met firmware finder. Voor de regio (Europa) heeft Android pie sinds vandaag toestemming, voor mijn telefoon nog niet. Meestal zit er 1 tot max 9 dagen tussen toestemming regio en toestemming telefoon. Bij toestemming telefoon is de firmware update via OTA beschikbaar. Dus nog even geduld :-)
welke versie is voor europa bedoeld? volgens mij staat er al sinds begin dec een versie voor c432 op ff?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greenbat
jh26 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:16:
[...]

welke versie is voor europa bedoeld? volgens mij staat er al sinds begin dec een versie voor c432 op ff?
Inderdaad is dat c432 voor europa.
Sinds begin december staat deze inderdaad op ff, maar pas sinds maandag is deze voor de regio approved. (In ff kies Android 9/pie firmware en houdt dan bij check firmware access de button check availability lang ingedrukt voor regio approved; kort ingedrukt is check voor telefoon zelf=ota update)

[ Voor 5% gewijzigd door greenbat op 21-12-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
Ons geduld word wel op de proef gesteld zeg 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Het duurt inderdaad even, maar hopelijk komt het snel.
Heeft al iemand ervaringen van andere gebruikers gehoord bv ivm de camera onder Android Pie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greenbat
C432 android pie update voor de single sim is nu bezig, nu nog wachten op de dual sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenwei
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 08:36
Nada vandaag hopelijk lukt het voor kerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenbat
Android 9 Pie komt nu binnen op mijn telefoon via OTA :-) C432 simlock vrij dualSIM KPN netwerk

[ Voor 25% gewijzigd door greenbat op 24-12-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
greenbat schreef op maandag 24 december 2018 @ 07:18:
Android 9 Pie komt nu binnen op mijn telefoon via OTA :-)
Hier nog niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Komt nu bij mij binnen op mijn Mate 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009

luigi87

Domotica Fanaticus

Hier nog niet helaas.
Gekke vraag maar ik heb wat certificaten zelf geinstalleerd, deze blijven behouden toch?

- leeg -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hanske1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 15:06
Zou t wat handiger zijn als eenieder bij android 9 pie binnenrolt ook even vermeldt welk toestel( single/duo sim), welke provider, of simlockvrij, c432 oid ? Maakt t denk ik wat inzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:15
Een tijd geleden ondersteunde de Mate 10 geen Netflix HD. Ergens had ik gelezen dat Huawei samen met Netflix standaard Netflix HD zal ondersteunen in een November 2018 update (geen idee of dit voor alle toestellen betekende). Ik heb zelf geen Mate 10, kan iemand confirmeren dat Netflix in 1080p kan streamen op de Mate 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Chiii schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:56:
Een tijd geleden ondersteunde de Mate 10 geen Netflix HD. Ergens had ik gelezen dat Huawei samen met Netflix standaard Netflix HD zal ondersteunen in een November 2018 update (geen idee of dit voor alle toestellen betekende). Ik heb zelf geen Mate 10, kan iemand confirmeren dat Netflix in 1080p kan streamen op de Mate 10?
Hier nog niet in ieder geval, staat geen HD en HDR logo bij series zoals dat bij andere apparaten wel zo is..(ik heb 4k abbo)
Youtube app had ik overigens wel full HD + HDR eergisteren.
Tis puur lui ontwikkelen want alles is aanwezig om het te fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
Hanske1 schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:20:
Zou t wat handiger zijn als eenieder bij android 9 pie binnenrolt ook even vermeldt welk toestel( single/duo sim), welke provider, of simlockvrij, c432 oid ? Maakt t denk ik wat inzichtelijker.
Ok, ter info. Bij mij een mate 10 pro met duo sim en Vodafone als provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smartje74
  • Laatst online: 12-09 13:26
Fred13 schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:53:
[...]

Ok, ter info. Bij mij een mate 10 pro met duo sim en Vodafone als provider.
Idem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh26
goed bezig heren!
helaas hier nog niets c432 met tmobile (ben momenteel niet in Europa... weet niet of dat invloed heeft of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanske1
  • Laatst online: 16-09 15:06
Hier ook nog steeds niets op mijn dualsim met c432 en simpel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fred13
mijn eerste ervaringen zijn prima met Android-9. Het toestel lijkt iets sneller te reageren (kan ook iets andere een instelling zijn) en ik heb verder geen problemen gezien.
De camera is inderdaad de nieuwe versie, dus de interface van de camera is veranderd en AI is meer op de voorgrond. De eerste foto's zien er goed uit en super slomo modus is toegevoegd bij de video.
Daarnaast Heeft Android-9 ook de zogenaamde "Digital Balance" om je meer inzicht in het gebruik te geven.
In de notificatie balk bovenaan het scherm is de grootste verandering het feit dat de provider en het netwerkontvangst symbool nu links staan en niet meer rechts.
Als ik even tijd heb moet ik eens door het instellingen-menu lopen, dit lijkt uitgebreider maar vandaag eerst onze kerst-activiteiten ! ;-)
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste