Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:06

MartNL

Firmware 145 is goed gekeurd in FF.

Helaas is het mij nog niet gelukt om hem te installeren. Eigenlijk alle opties mislukken.

Iemand hem wel al kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
MartNL schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:50:

Helaas is het mij nog niet gelukt om hem te installeren. Eigenlijk alle opties mislukken.

Goeie! Zo maar eens proberen met WiFi in de buurt. Bijna 3GB aan update is heftig!

No luck. Komt niets binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sveninho op 02-07-2018 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Ik las op een Spaanse forum dat Huawei de FF methode geblokkeerd heeft :/ (geen bron tho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Luinwethion schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:21:
Ik las op een Spaanse forum dat Huawei de FF methode geblokkeerd heeft :/ (geen bron tho)
Meen je niet? Dus als het aan Huawei ligt hebben we het pas in Augustus. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Sveninho schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:20:
[...]

Dat is een beetje hearsay... Maar vorige week of zo in een Twitter conversatie met Domenico Lamberti, kon hij op geen enkele manier zijn P20 pro en zijn 7x updaten via FF.... Nu moeten we weten als dit een tijdelijke probleem is of iets dat de FF team kan fixen of iets dat Huawei nu helemaal geblokkeerd heeft...

1 step forwardz 2 backwards.

Edit misschien naar de Playstore om een vraag te stellen als ze op de hoogte zijn van dit probleem en als wijziging gepland staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Luinwethion op 02-07-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:07
MartNL schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:50:

Ik kreeg hem vandaag gewoon binnen zonder FF...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
beetje klaar met de random audio disconnects met mijn headset
ik had wel stotteringen met mijn P9 Plus, maar niet deze onzin, ligt volgens mij aan de Mate 10 Pro

ik ga rondkijken naar een andere telefoon, ik kan me inmiddels wel vinden in draadloze headsets, moet het wel werken

jammer

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sveninho schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:15:
[...]

Goeie! Zo maar eens proberen met WiFi in de buurt. Bijna 3GB aan update is heftig!

No luck. Komt niets binnen.
Ik krijg hier ook geen update melding bij FF.. proxy werkt wel zegt ie.

edit
ah.. na een update van FF krijg je nu de melding dat je alleen nog maar kan downgraden naar oudere firmware :'(

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 03-07-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
JarlSX schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:55:
ik had wel stotteringen met mijn P9 Plus, maar niet deze onzin, ligt volgens mij aan de Mate 10 Pro

ik ga rondkijken naar een andere telefoon, ik kan me inmiddels wel vinden in draadloze headsets, moet het wel werken

jammer
Stiekem ben ik naar de XiaoMi Mi8 aan het loeren. :>
B-Art schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:09:
[...]

Ik kreeg hem vandaag gewoon binnen zonder FF...
Lucky guy. Weet nou niet of de push provider afhankelijk is of niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Sveninho op 04-07-2018 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh26
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-08 11:47
Sveninho schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:20:
[...]

Helaas nu bevestigd door FF zelf voor de telefoons op nieuwste firmware.. Delete dus.. Erg jammer!

[ Voor 67% gewijzigd door jh26 op 04-07-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
jadenhau schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:40:
[...]

Helaas nu bevestigd door FF zelf voor de telefoons op nieuwste firmware.. Delete dus.. Erg jammer!
Seriously? Huawei messed it up! Ik vertik het om geld uit te geven aan Funky Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
JarlSX schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:55:

jammer
Ik kijk zelf naar een G7, als ik met T-Mobile verleng heb ik daar via Mobiel.nl een mooie deal voor 460€
Sveninho schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:03:
[...]

Seriously? Huawei messed it up! Ik vertik het om geld uit te geven aan Funky Huawei.
Ik zou ook geen geld aan Funky uitgeven. Sommige dingen lukken al niet met EMUI 8.1 op de P20/pro en Huawei kan op elke moment de kraan dicht draaien voor dat service ook.

Het is nu hopen dat Huawei snel zelf updates uitrolt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Luinwethion schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:15:
[...]

Ik kijk zelf naar een G7, als ik met T-Mobile verleng heb ik daar via Mobiel.nl een mooie deal voor 460€

[...]

Ik zou ook geen geld aan Funky uitgeven. Sommige dingen lukken al niet met EMUI 8.1 op de P20/pro en Huawei kan op elke moment de kraan dicht draaien voor dat service ook.

Het is nu hopen dat Huawei snel zelf updates uitrolt...
Ondanks ik het een mooi toestel vind, doet LG niet zoveel voor me. Zit je onderhand alweer op een jaar dan? :>

Funky Monkey ook de pijp uit? Nee geloof ik niet! Die hebben ook dat un-brick gedoe toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Sveninho schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:33:

Ondanks ik het een mooi toestel vind, doet LG niet zoveel voor me.
Ik vind het erg moeilijk om een keuze nu te maken, (moest ik even bijvoegen dat mijn mate gestolen is anders had ik graag tot later gewacht om een keus te maken, maar ik keek naar de g7)

*Ik heb tot de tijd dat ik de beslissing maak, wel een mate van een vriend kunnen lenen, hij gebruikt liever zijn iPhone

In principe is de mate een fijne telefoon en als ik naar Tele2 zou overstappen zou de mate maar 390€ kosten, maar de bluetooth bugs en de approach van Huawei random bootloader unlock doen me wel denken als ik weer voor de mate zou moeten gaan.

Vooral de camera van de G7 spreekt mij erg aan, ik heb wel twijfels aan de software update beleid van LG, maar blijkbaar willen ze het wel beter gaan doen.
Ook de feit dat een goede audio output in zit, want ik was niet echt happy met mijn dongle life.

Zit je onderhand alweer op een jaar dan? :>
Ik heb een simonly van T-Mobile, de mate had ik gekocht met een Tele2 abonnement die direct opgezegd was :p heb ik alleen gedaan om gebruik te maken van het toestel korting, en toevallig had ik bezoek vanuit het buitenland die 2 weekjes de tele2 simkaart kon gebruiken.

Funky Monkey ook de pijp uit? Nee geloof ik niet! Die hebben ook dat un-brick gedoe toch?!
Ik weet niet hoe het unbrick proces werkt, maar voor updaten, gebruik Funky Huawei de erecovery systeem van Huawei om een firmware te pushen met een fake signature, als Huawei dat verandert dan is het klaar.

Tot en met EMUi 8 kon je bijvoorbeeld rebranden zonder de bootloader te openen, door een wijziging in EMUi 8.1 is dat niet meer mogelijk en moet je (nog steeds volgens mij) je bootloader openen om dan een rebranding te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Luinwethion schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:53:
[...]

Ik vind het erg moeilijk om een keuze nu te maken, (moest ik even bijvoegen dat mijn mate gestolen is anders had ik graag tot later gewacht om een keus te maken, maar ik keek naar de g7)

*Ik heb tot de tijd dat ik de beslissing maak, wel een mate van een vriend kunnen lenen, hij gebruikt liever zijn iPhone

In principe is de mate een fijne telefoon en als ik naar Tele2 zou overstappen zou de mate maar 390€ kosten, maar de bluetooth bugs en de approach van Huawei random bootloader unlock doen me wel denken als ik weer voor de mate zou moeten gaan.

Vooral de camera van de G7 spreekt mij erg aan, ik heb wel twijfels aan de software update beleid van LG, maar blijkbaar willen ze het wel beter gaan doen.
Ook de feit dat een goede audio output in zit, want ik was niet echt happy met mijn dongle life.

[...]

Ik heb een simonly van T-Mobile, de mate had ik gekocht met een Tele2 abonnement die direct opgezegd was :p heb ik alleen gedaan om gebruik te maken van het toestel korting, en toevallig had ik bezoek vanuit het buitenland die 2 weekjes de tele2 simkaart kon gebruiken.

[...]

Ik weet niet hoe het unbrick proces werkt, maar voor updaten, gebruik Funky Huawei de erecovery systeem van Huawei om een firmware te pushen met een fake signature, als Huawei dat verandert dan is het klaar.

Tot en met EMUi 8 kon je bijvoorbeeld rebranden zonder de bootloader te openen, door een wijziging in EMUi 8.1 is dat niet meer mogelijk en moet je (nog steeds volgens mij) je bootloader openen om dan een rebranding te doen.
Meen je niet? Eikel(s)!
Wat de audio vanuit Huawei betreft begrijp ik je volledig.

Oh ja Tele2 had toen één of ander trucje dat je alleen het toestel betaald en je abbo meteen kon stilzetten hé? Fijn dat het is gelukt. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Sveninho schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:47:
[...]

Meen je niet? Eikel(s)!
Wat de audio vanuit Huawei betreft begrijp ik je volledig.

Oh ja Tele2 had toen één of ander trucje dat je alleen het toestel betaald en je abbo meteen kon stilzetten hé? Fijn dat het is gelukt. :9~
Jup flink ballen, en omdat de politie bureaus zo druk zijn, heb ik pas een week later een aangifte mogen doen... Dus telefoon is zeker al lang of doorverkocht of God knows what.

-

Bij Tele2 vraag je een maandelijkse opzegbaar abonnement en zeg je op de dag dat je telefoon geleverd wordt, als de eenmalige kosten en abonnement kosten icm de toestelkosten na de provider korting mee vallen, is het beter dan los kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Luinwethion schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:06:
[...]

Jup flink ballen, en omdat de politie bureaus zo druk zijn, heb ik pas een week later een aangifte mogen doen... Dus telefoon is zeker al lang of doorverkocht of God knows what.

-

Bij Tele2 vraag je een maandelijkse opzegbaar abonnement en zeg je op de dag dat je telefoon geleverd wordt, als de eenmalige kosten en abonnement kosten icm de toestelkosten na de provider korting mee vallen, is het beter dan los kopen :p
Als ik dit *ahum ahum* trucje wist had ik misschien in een Pixel 2 XL geinvesteerd. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Sveninho schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:23:
[...]

Als ik dit *ahum ahum* trucje wist had ik misschien in een Pixel 2 XL geinvesteerd. :9
Tele2 verkoopt alleen toestellen met VoLTE voor hun netwerk ^-^ (ook resellers mogen geen Tele2 abonnement combineren met andere toestellen, de reden dat als ik voor de G7 ga, dan blijf ik bij T-Mobile)

En de toestel korting bij andere providers is niet altijd zo groot, de LG en T-Mobile ding is een uitzondering.

Edit: dit trucje is al paar keer topic geweest in de Tele2 forum zelf, tja ze kunnen niks anders beantwoorden dat : "het is niet de bedoeling, maar kan wel".

Meneer die ik aan de lijn had om mijn abonnement op te zeggen kon het niet helemaal begrijpen waarom ik op dag 1 mijn abonnement wou opzeggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Luinwethion op 04-07-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft nu iemand al .145 binnen gehad via de normale update methode? (heb .142 geïnstalleerd via FF een tijdje geleden).

(BLA-29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:07
ArcticWolf schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:25:
Heeft nu iemand al .145 binnen gehad via de normale update methode? (heb .142 geïnstalleerd via FF een tijdje geleden).

(BLA-29)
Ik kreeg de 145 Maandag aangeboden. (T-mobile)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JarlSX
Luinwethion schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:15:
[...]
sja ik zou geen LG meer willen. ik heb een V30 liggen (gekregen), maar in tegenstelling tot de G3 en G4 die ik heb gehad, kan ik nu niet meer wennen aan een power knop op de achterkant.

bovendien staat er teveel bloatware op die er niet af kan, Smart Doctor is nog wel de ergste, bemoeizuchtige shit app met gezeur over batterij en geheugen.

ik kan in augustus verlengen, maar op zich laat ik me daar niet door tegenhouden.

m'n shortlist is wel heel kort.
-Oneplus 6
-P20 Pro (maar ja, misschien dezelfde bluetooth problemen, en fp scanner op de voorkant)
-Asus ROG Phone (maar heb geen ervaring met Asus, looks zijn ook een beetje overdreven)

Find X is een mooi toestel, maar zonder fp scanner hoef ik m niet, uitschuif mechaniek gaat snel slijten door face unlock, van HTC vraag ik me af hoe lang ze nog in business zijn, Samsung heb ik nooit gehad, bijzonder slechte naam qua updates, Vivo Nex is iets te underspecced

on-topic: heb m'n toestel gisteravond een reset gegeven, alles nieuw geinstalleerd, dus niet vanuit backup, kijken of dan m'n bluetooth issues verdwijnen, maar ik betwijfel het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
JarlSX schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:01:

on-topic: heb m'n toestel gisteravond een reset gegeven, alles nieuw geinstalleerd, dus niet vanuit backup, kijken of dan m'n bluetooth issues verdwijnen, maar ik betwijfel het...
Zo op de nieuwe mate heb ik een probleem die ik met mijn mate niet had.

Wanneer ik een BT oordopje uitzet gaat het prima, wordt de verbinding verbroken.

Maar met de soundbar en de autoradio is het niet zo, de telefoon denkt nog verbonden te zijn aan BT, dat duurt zeker een minuut of twee, dan pas wordt de verbinding onderbroken.

Blijf nog half on topic, in de P20 pro topic heb ik gelezen dat tenminste een iemand last van BT connectiviteit probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 19:13
Ik heb de nieuwe update (145) ook ontvangen, wordt nu geinstalleerd !

De installatie is goed en snel verlopen (zoals normaal :-) ). Nu eens kijken naar de verschillen.
Ik zie nog niet zo snel hoe je de night mode kunt activeren op de fotocamera, of gebeurd dit automatisch (onder water) als je niet de nightshot aanzet ?

Aha ik zie het al. Gewoon nightshot gebruiken ipv automatisch of handmatig. Je krijt dan meerdere foto's in 6 seconden die gecombineerd worden tot een opname

[ Voor 83% gewijzigd door Fred13 op 05-07-2018 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog steeds geen .145... unbranded toestel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Ik krijg zojuist de OTA as we speak.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L0WXDM0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Ik krijg zojuist de OTA as we speak.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L0WXDM0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Nightmode werkt goed. Donkere gedeeltes komen er lichter uit. Is echt wel een verbetering bij donkere foto's 👍😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Zoals gezegd draait de update prima en is de Nightmode een vooruitgang. Ook bij daglicht foto's kun je de Nightmode gebruiken. In sommige gevallen levert dit een mooiere foto op (vergeleken met auto en HDR modus).

Nadeel vind ik dat er nu een icon in de status bar voor VoLTE staat en daarnaast ook een notificatie wordt gemaakt dat deze service aktief is op sim1. Weet iemand hoe ik dit kan uitzetten, voornamelijk de notificatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Fred13 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:40:
Zoals gezegd draait de update prima en is de Nightmode een vooruitgang. Ook bij daglicht foto's kun je de Nightmode gebruiken. In sommige gevallen levert dit een mooiere foto op (vergeleken met auto en HDR modus).

Nadeel vind ik dat er nu een icon in de status bar voor VoLTE staat en daarnaast ook een notificatie wordt gemaakt dat deze service aktief is op sim1. Weet iemand hoe ik dit kan uitzetten, voornamelijk de notificatie ?
Ik heb helemaal geen extra icoontjes gehad. Apart.
Lang ingedrukt op de melding en dan opties werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Hieronder een plaatje van de status bar met het icoontje links boven naast de naam van mijn provider en op het tweede plaatje zie je de notfication die ik zie vanuit de Phone applicatie.
Als ik de notification naar links schuif en naar de instellingen ga kan ik hem uitzetten echter hij verdwijnt niet. Erg vreemd......

icon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FHayJ2Uj6bE46m0iK47Gb4PG/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Aha dat is voor VoWiFi, geen idee als dat een carrier ding is, bij de Galaxy zit de VoWiFi icoontje naast het wifi signaal tenminste en zo ver ik weet is er geen persistant notificatie.

Voor de Mate weet ik niet als het het zelfde is met andere providers, in NL biedt alleen Vodafone VoWiFi voor Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ja, dat weet ik.
Maar ik heb gezien dat als ik bij phone alles uitzet het icoontje wel weg lijkt te zijn. Even kijken of hij nu wegblijft

Oeps, het icoontje is weg maar de melding blijft binnenkomen op mijn smartwatch |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Fred13 op 07-07-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Hier nog steeds geen OTA update.
Heb geen abbo maar prepaid.
Dat zal toch niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
MartNL schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:42:
Hier nog steeds geen OTA update.
Heb geen abbo maar prepaid.
Dat zal toch niet uitmaken?
Zal niet durven zeggen, na dat de update signed is, laat Huawei het vrij per imei batch. Als de provider die je hebt iets uitmaakt is mij niet bekend. Met Nokia toestellen bijvoorbeeld krijgen gebruikers met een Vodafone simkaart de updates altijd later, ze kunnen dar oplossen door een andere simkaart in de telefoon te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Kan helaas niet veel anders doen dan afwachten. Bedankt voor de info.

Zijn er nog meer mensen die 1.45 nog niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Voor de C636 is die update er ook nog niet :( Zit nog op .138 (de versie met Face Unlock, nummering is anders dan de C432).
VoLTE was hier trouwens al een functie vanaf release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Kenzi schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:24:

VoLTE was hier trouwens al een functie vanaf release.
Hier ook had met tele2 al lang volte, ze hebben alleen ondersteuning voor meer providers uitgebracht.

-
Ik ben benieuwd als de volgende versie al 8.1 zou zijn, die zou in de komende dagen moete verschijnen.

Edit:

Blijkbaar krijgen de oortjes ook updates 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y8GoS0WkjWPFsrb7JQgubh1E/thumb.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Luinwethion op 07-07-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

[b][.

Edit:

Blijkbaar krijgen de oortjes ook updates 😅
[afbeelding]
Had ik bij de laatste update ook. 1.42 Niet dat het toen veel hielp.
Maar wie weet deze keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
MartNL schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:34:
[...]

Had ik bij de laatste update ook. 1.42 Niet dat het toen veel hielp.
Maar wie weet deze keer wel.
Misschien is het zelfde update, ik gebruik die oortjes niet, alleen vandaag moest ik een lange gesprek voeren, het was te warm om de qc35 te dragen, my kleine BT oortjes zijn te reparatie gestuurd en mijn bedraad oortjes hebben geen mic.

Moet ik echt zeggen die dingen van Huawei zijn echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Ja de oortjes zijn idd erg slecht.

Heb de update wel vandaag binnen.
Lebara prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
waar haal ik een extra lader voor de Mate 10 Pro?

edit: laat maar, al gevonden. en ik ga eerst even vergelijken met de andere laders die ik heb wat de laadsnelheid is :)

edit2: shit! volledige reset heeft de audio disconnect niet verholpen!

switch net van wifi naar 4g, tijdens luisteren van Spotify, meestal geen probleem, nu toch weer ineens audio naar de speaker van de telefoon..... zucht.....

[ Voor 96% gewijzigd door JarlSX op 10-07-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh26
Hebben jullie ook last van slechtere bel kwaliteit sinds 145?
Ik krijg nu elke keer als opmerking van de andere kant: je bent slecht verstaanbaar of je bent ver weg.
Terwijl ik gewoon netjes mijn telefoon in mijn hand heb en tegen mijn gezicht heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
jadenhau schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:44:
Hebben jullie ook last van slechtere bel kwaliteit sinds 145?
Ik krijg nu elke keer als opmerking van de andere kant: je bent slecht verstaanbaar of je bent ver weg.
Terwijl ik gewoon netjes mijn telefoon in mijn hand heb en tegen mijn gezicht heb zitten.
Heb je Volte of vowifi aan?

Probeer het uit te zetten.

Bij welke provider zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh26
nope zit bij tmobile dus nog geen volte =/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eindelijk .145 binnen gekregen deze avond :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
jadenhau schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:51:
nope zit bij tmobile dus nog geen volte =/
Hier ook T-Mobile, maar geen laat van gehad, nier dat ik veel bel, maar voor de paar keer ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ik heb Vodafone en ook geen last van slechtere verstaanbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 16:13
Hier eindelijke de update binnen (vodafone). Eens kijken wat dit gaat doen en of ik hier nog tegen gekke zaken aanloop.

Verbindingen die wegvallen is helaas de laatste tijd gewoonlijk bij Vodafone in Centrum Amsterdam. Collega met een 1+6 heeft hetzelfde, dus het ligt of aan 1+ en Huawei, of gewoon aan Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh26
Luinwethion schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 23:37:
[...]

Hier ook T-Mobile, maar geen laat van gehad, nier dat ik veel bel, maar voor de paar keer ging goed.
hoe heb je je bel instellingen staan?
Niet alsof er veel ingesteld kan worden ofzo XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
TDCCBB schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:44:
Hier eindelijke de update binnen (vodafone). Eens kijken wat dit gaat doen en of ik hier nog tegen gekke zaken aanloop.

Verbindingen die wegvallen is helaas de laatste tijd gewoonlijk bij Vodafone in Centrum Amsterdam. Collega met een 1+6 heeft hetzelfde, dus het ligt of aan 1+ en Huawei, of gewoon aan Vodafone.
Ik heb gelukkig geen uitvallende verbinding bij Vodafone. Heb je al melding gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
jadenhau schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:49:
[...]

hoe heb je je bel instellingen staan?
Niet alsof er veel ingesteld kan worden ofzo XD
Heb niks aan verandert, enige wat ik kan zien is dat de virtual HD calls is uit in mijn telefoon instellingen.
Probeer met dat te spelen kijken als het een verschil maakt.

Verder even vermelden dat de kogel door de kerk is voor de G7.

Ik kijk als ik de mate van mijn vriend wil overnemen, het is ook een fijne toestel en hoe meer hoe beter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh26
Luinwethion schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:11:
[...]

Heb niks aan verandert, enige wat ik kan zien is dat de virtual HD calls is uit in mijn telefoon instellingen.
Probeer met dat te spelen kijken als het een verschil maakt.
Heb ik al geprobeerd, maar helaas blijft het slecht. Ik ga misschien maar een factory reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Hebben jullie na de update ook last van dat het lang duurt tot de scherm aangaat, als je op de aanknopingspunten drukt? Na het drukken op de aanknopingspunten, duurt hij een volle minuut voor dat mijn scherm oplicht. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
MM99 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 07:37:
Hebben jullie na de update ook last van dat het lang duurt tot de scherm aangaat, als je op de aanknopingspunten drukt? Na het drukken op de aanknopingspunten, duurt hij een volle minuut voor dat mijn scherm oplicht. Iemand een idee?
Nee geen probleem. Is net zo snel als vroeger l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:28
Ook geen last van. Factory reset?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MchlLyn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:04
In FF is inmiddels .147 te zien. Volgens de omschrijving zit er niet veel nieuws in, enkel bugfixing:

This update improves system stability in certain scenarios.
[Optimizations]
Improves system stability in certain scenarios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Ik heb de suggesties doorgevoerd dat XDA forum werd gesuggereerd. en dat hielp!

Wel na dat ik na de changes ok telefoon had herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
In Augustus GPU Turbo... Coming to a Mate next to you.
https://twitter.com/Huawe.../1018820855835570177?s=19

-

Vraag mij af s die B147 al de gpu turbo update al bevat?!

Tijd om te testen van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Luinwethion schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:21:

-

Enig idee hoe je het kan downloaden? Via OTA krijg ik niks binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
MM99 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:42:
[...]

Enig idee hoe je het kan downloaden? Via OTA krijg ik niks binnen.
Die is net vers op firmware finder... Als die vrij komt zou over 3 of 4 weken zijn...

En als die vrijkomt, volgens iemand op xda bevat deze update bepaalde wijzigingen die zorgt dat je telefoon brickt als je wilt down of upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
De B147 is verdwenen uit Firmware Finder

B147 zorgt voor bricks zodra je een update of downgrade wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MchlLyn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:04
Luinwethion schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:08:
De B147 is verdwenen uit Firmware Finder
Ik zie die nog steeds in FF staan (BLA-L29C432)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Edit: B146 met GPU turbo in FF

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5iHrvFC4yvX0Gq2mKJviiWS8/thumb.jpg
MichelLoyen schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:55:
[...]

Ik zie die nog steeds in FF staan (BLA-L29C432)
Ja het was maar kort verdwenen :/

https://forum.xda-develop...p?p=77113156&postcount=48

Als die update straks als OTA gereleased wordt, kan dat betekenen dat Huawei ook installaties via HWOTA wilt gaan blokkeren, dit na dat Firmware Finder geblokkeerd was met B145.

[ Voor 41% gewijzigd door Luinwethion op 20-07-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 19:25
Goedemorgen Tweakers,

Is het verstandig om nu een mate 10 lite aan te schaffen?
Ik ben absoluut geen die hard user zeg maar. Beetje whatsapp, browsen, en een mailtje tikken. Gamen doe ik niet.

Zag dat Belsimpel hem voor een best wel mooie prijs heeft staan, en ik zelf ongeveer 200 - 220 uit wil geven als extra telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Luinwethion schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:21:

-

Ik ben geen gamer, maar leuk meegenomen. :9
lifeguard schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:05:
Goedemorgen Tweakers,

Is het verstandig om nu een mate 10 lite aan te schaffen?
Ik ben absoluut geen die hard user zeg maar. Beetje whatsapp, browsen, en een mailtje tikken. Gamen doe ik niet.

Zag dat Belsimpel hem voor een best wel mooie prijs heeft staan, en ik zelf ongeveer 200 - 220 uit wil geven als extra telefoon.
Waarom zou het wel of niet verstandig zijn?

Moeilijke vraag. Misschien helpt het als je verteld wat je ermee van plan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Sveninho schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:53:
[...]

Ik ben geen gamer, maar leuk meegenomen. :9

[...]

Waarom zou het wel of niet verstandig zijn?

Moeilijke vraag. Misschien helpt het als je verteld wat je ermee van plan bent.
Dat stond in mijn bericht.
Maar heb hem al besteld en zelfs binnen. Prima telefoon. Lekker groot scherm en snel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
lifeguard schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Dat stond in mijn bericht.
Maar heb hem al besteld en zelfs binnen. Prima telefoon. Lekker groot scherm en snel genoeg :)
Dan had je dus ieder willekeurig (Android) toestel kunnen roepen?
Blij dat hij je bevalt in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb het toestel nu een week, en ik irriteer me momenteel maar aan 1 dingetje:
Ik ben gewend dat ik Whatsappjes op het lockscreen kan uitvouwen zodat ik dan kan beoordelen of ik meteen wil reageren of later..zonder dus eerst naar whatsapp te moeten gaan.
Nu ging dat op de Oneplus 3 vanzelf, gewoon met 1 vinger openvouwen (heb nu ook 2 geprobeerd) en klaar, maar bij de Mate 10 pro krijg ik alleen de eerste zin te zien op het lockscreen zonder mogelijkheid van uitvouwen..
Ik ben door heel veel settings heen gegaan..maar nog zonder succes helaas..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Only schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:17:
Ik heb het toestel nu een week, en ik irriteer me momenteel maar aan 1 dingetje:
Ik ben gewend dat ik Whatsappjes op het lockscreen kan uitvouwen zodat ik dan kan beoordelen of ik meteen wil reageren of later..zonder dus eerst naar whatsapp te moeten gaan.
Nu ging dat op de Oneplus 3 vanzelf, gewoon met 1 vinger openvouwen (heb nu ook 2 geprobeerd) en klaar, maar bij de Mate 10 pro krijg ik alleen de eerste zin te zien op het lockscreen zonder mogelijkheid van uitvouwen..
Ik ben door heel veel settings heen gegaan..maar nog zonder succes helaas..
No can do.

Lock screen notificaties bij EMUI is gewoon waardeloos, je kan ze niet openen en ze zijn weg als je de scherm ontgrendeld, ook heb je de app niet geopend.

Gebruik faceunlock met direct unlock en kun je het vanuit de normale notificaties zien, dan hoef je die lock screen van Huawei niet eens te zien.

__
Algemene info: B146 bevat de AAC Bluetooth codec *O* *O*

En audio is nu stabiel ook. _/-\o_ nog geen dropouts.

En vlc is niet blij met Huawei btw.

Nog geen gpu turbo kunnen zien, ben ook geen gamer en de games die ik spel zijn nog niet geoptimaliseerd voor het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ik zag versie B148 die gpu turbo bevat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Luinwethion schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:28:
[...]

No can do.

Lock screen notificaties bij EMUI is gewoon waardeloos, je kan ze niet openen en ze zijn weg als je de scherm ontgrendeld, ook heb je de app niet geopend.

Gebruik faceunlock met direct unlock en kun je het vanuit de normale notificaties zien, dan hoef je die lock screen van Huawei niet eens te zien.
Ik ben niet zo'n fan van faceunlock, ik heb het daarom ook uitstaan..
Wel raar dat ze zoiets basic niet eens kunnen implementeren, is echt super fijn om te gebruiken.

Ik heb vandaag ook een USB-C hubje binnen gekregen voor desktop modus, maar van wat ik daarvan gezien heb is het ook nog niet echt indrukwekkend (zowel hubje als desktopmodus niet :+ ).
Desktop mode is echt heel erg beperkt en het is bijzonder irritant dat je veruit het meeste in venster moet draaien. Ook had ik er een bluetooth muis aan gekoppeld zodat ik het touchpad niet hoef te gebruiken, ik denk dan kan het telefoon scherm uit (spaart stroom), maar zodra je powerknop indrukt sluit dan meteen desktopmodus ook af, niet heel erg handig ontwerp..
Ook geven sommige apps de melding dat het niet is toegestaan inhoud te bekijken, in gewone stand natuurlijk wel en via de browser ook, maar via app in desktopmodus dan opeens weer niet, niet zozeer de fout van Huawei, maar je hebt er zo ook weinig aan.
Voor mij alleen het vervelendste is dat zodra je desktopmodus aanzet het geluid ook over gaat van telefoon naar aangesloten apparaat, maar als dat dus een monitor zonder speakers is (zoals ik op sommige plekken heb, denk werkplek) dan heb je dus geen geluid en zo te zien kan je ook niet ergens aanvinken geluid over telefoon (bij Dex gaat geluid via de telefoon nog).
Al met al had ik het wel veel willen gebruiken, maar ik denk dat ik het vrijwel nooit ga gebruiken met al die beperkingen, en aangezien het toestel alweer aardig lang op de markt is verwacht ik ook weinig verbeteringen op dat punt..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Ik zie dat veel mensen de oreo-update al hebben voor de mate 10 lite, ook bekende van mij.
Nu heb ik hem zelf ook sinds afgelopen dinsdag, maar nog geen enkele update gehad.

Zijn er hier meer met een lite versie zonder Oreo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Only schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 02:42:
[...]

Ik heb vandaag ook een USB-C hubje binnen gekregen voor desktop modus, maar van wat ik daarvan gezien heb is het ook nog niet echt indrukwekkend (zowel hubje als desktopmodus niet :+ ).
Desktop mode is echt heel erg beperkt en het is bijzonder irritant dat je veruit het meeste in venster moet draaien. Ook had ik er een bluetooth muis aan gekoppeld zodat ik het touchpad niet hoef te gebruiken, ik denk dan kan het telefoon scherm uit (spaart stroom), maar zodra je powerknop indrukt sluit dan meteen desktopmodus ook af, niet heel erg handig ontwerp..
Ook geven sommige apps de melding dat het niet is toegestaan inhoud te bekijken, in gewone stand natuurlijk wel en via de browser ook, maar via app in desktopmodus dan opeens weer niet, niet zozeer de fout van Huawei, maar je hebt er zo ook weinig aan.
Voor mij alleen het vervelendste is dat zodra je desktopmodus aanzet het geluid ook over gaat van telefoon naar aangesloten apparaat, maar als dat dus een monitor zonder speakers is (zoals ik op sommige plekken heb, denk werkplek) dan heb je dus geen geluid en zo te zien kan je ook niet ergens aanvinken geluid over telefoon (bij Dex gaat geluid via de telefoon nog).
Al met al had ik het wel veel willen gebruiken, maar ik denk dat ik het vrijwel nooit ga gebruiken met al die beperkingen, en aangezien het toestel alweer aardig lang op de markt is verwacht ik ook weinig verbeteringen op dat punt..
Ik gebruik de desktop mode wel regelmatig. Met Microsoft apps, browser Office365 en voor foto's te bekijken en edited. Een USB hub je, BT muis en keyboard werkt het best goed. Top dat je het kunt gebruiken dmv van een enkele kabel. Bij Samsung heb je een dock nodig.
Apps die niet werken in desktop mode kun je ook in normale mode op het grote beeldscherm gebruiken. Even switchen. :)

Er zijn zeker verbeteringen mogelijk maar het is gewoon een handige extra feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
lifeguard schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:51:
Ik zie dat veel mensen de oreo-update al hebben voor de mate 10 lite, ook bekende van mij.
Nu heb ik hem zelf ook sinds afgelopen dinsdag, maar nog geen enkele update gehad.

Zijn er hier meer met een lite versie zonder Oreo?
Ik heb hem ook nog niet.
Volgens mij zijn er ook niet zoveel of wellicht nog geen enkele Mate 10 lite's die de update hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
MartinM7H schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:38:
[...]

Ik heb hem ook nog niet.
Volgens mij zijn er ook niet zoveel of wellicht nog geen enkele Mate 10 lite's die de update hebben gehad.
Ik ken zelf ook maar weinig mensen met een mate 10 lite, maar toevallig één iemand die ik ken heeft hem al wel :)

Ach ja, ik wacht wel. Toestel werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

De update 1.48 is vrij gegeven.
Dat is dus inclusief de fix voor Android auto en Gpu turbo.

Dus we kunnen de komende weken weer een OTA verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 15:51
MartNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:30:
De update 1.48 is vrij gegeven.
Dat is dus inclusief de fix voor Android auto en Gpu turbo.

Dus we kunnen de komende weken weer een OTA verwachten.
Wat was er mis met Android auto? Ik gebruik het dagelijks maar werkt bij mij erg goed.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Mischien is het handiger als ik de release notes erbij zet.

This update adds the Huawei GPU Turbo acceleration technology, which improves graphic processing efficiency.
[System]
Adds the Huawei GPU Turbo acceleration technology. You can now enjoy smoother gaming. It's recommended that you enable Gaming mode in Game Suite for a better gaming experience.
[Security]
Integrates Google security patches released in Jul 2018 for improved system security.
[Bluetooth]
Improves Bluetooth connectivity.
[Network]
Optimizes mobile data network stability for better Internet browsing.
[Screen recording]
Optimizes the screen recording feature. You can now record screens without a time limit.
[Gallery]
Enhances the display of filter names on the photo editing screen.
[Music]
Fixes an issue where Google play music would not work when connected to Android Auto in a vehicle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 02:48
Half jaar geleden voor het eerst sinds 10 jaar weer is voor Android gekozen. En een Huawei. En ik moet zeggen vond de overgang al niet zo schokkend. Hoop hetzelfde. Dacht ik. Nu toch maar is gaan spelen met Nova Launcher en ben nu zeer content met mijn mate 10 pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qqNupHOm8mDdgwZzhNkkT30V/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 10:17

-Z-

Heeft iemand met Mate 10 Lite al update naar android 8 gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ik heb vandaag update 148 ontvangen. Antutu score is lager. Vroeger was het ongeveer 203.000 nu 179.000. Het kan veroorzaakt worden door de manier van meten want de grafische beelden lijken visueel sneller te lopen. Maar het is vreemd.
Iemand anders die deze update heeft getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Fred13 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:49:
Ik heb vandaag update 148 ontvangen. Antutu score is lager. Vroeger was het ongeveer 203.000 nu 179.000. Het kan veroorzaakt worden door de manier van meten want de grafische beelden lijken visueel sneller te lopen. Maar het is vreemd.
Iemand anders die deze update heeft getest?
Zet twee toestellen met zelfde software versies met zelfde instellingen, hou de temperatuur gelijk en alsnog zou je verschillen zien.

Maar over de GPUturbo, ik heb mijn twijfels als je iets van verschil gaat zien in antutu, GPUturbo is niks meer dan de huidige frame zo veel mogelijk hergebruiken en alleen de benodigde veranderingen renden, klinkt easy, maar blijkbaar heeft Huawei wel paar jaar gedaan om dit goed te implementeren, daarnaast voor optimaal resultaat heb je samenwerking met de game developers nodig, bij de presentatie in de CES Asia waren twee games GPUturbo ready. Hopelijk komt er een pagina of een onderdeel in de Huawei AppStore om games met GPUturbo optimalisatie te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Luinwethion schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:49:
[...]

Zet twee toestellen met zelfde software versies met zelfde instellingen, hou de temperatuur gelijk en alsnog zou je verschillen zien.

Maar over de GPUturbo, ik heb mijn twijfels als je iets van verschil gaat zien in antutu, GPUturbo is niks meer dan de huidige frame zo veel mogelijk hergebruiken en alleen de benodigde veranderingen renden, klinkt easy, maar blijkbaar heeft Huawei wel paar jaar gedaan om dit goed te implementeren, daarnaast voor optimaal resultaat heb je samenwerking met de game developers nodig, bij de presentatie in de CES Asia waren twee games GPUturbo ready. Hopelijk komt er een pagina of een onderdeel in de Huawei AppStore om games met GPUturbo optimalisatie te promoten.
Ja, ik had ook geen of slechts een minimaal verschil verwacht te zien in Antutu. Vreemd was de score. Nu heb ik vanochtend mijn telefoon nogmaals opnieuw opgestart en nogmaals Antutu gedraaid. Tot mijn verrassing zie ik nu een andere en betere score namelijk 209.000. Dit ligt meer in de lijn van verwachting. Misschien was mijn telefoon gisteravond nog met teveel achtergrond processen bezig. 8)
Dus een kleine verbetering in Antutu te zien over de hele linie van sub-scores.
Ik ben in elk geval blij dat ik geen negatief effect bemerk van de laatste update, gamen doe ik niet veel op de telefoon. Ik ben wel benieuwd of ik nog iets merk van de overige verbeteringen zoals genoemd in de omschrijving.

Het is ook positief dat Huawei toch weer elke maand netjes met een update komt :) _/-\o_ , dat was vroeger niet het geval (op mijn P9).

Nu wachten op 8.1 met de camera verbeteringen of zullen we direkt naar Android 9 gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Fred13 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:59:

Het is ook positief dat Huawei toch weer elke maand netjes met een update komt :) _/-\o_ , dat was vroeger niet het geval (op mijn P9).
Huawei doet nu echt veel beter kwa updates.

Nu wachten op 8.1 met de camera verbeteringen of zullen we direkt naar Android 9 gaan ?
Ik denk 8.1, die was in beta voor de Chinese mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenbat
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-08 17:27
[...]

Ik hoop/verwacht dat 8.1 in september uitkomt, beta test is al langer in China aan de gang.

Verder start de beta test van android 9 in september in Europa. Wellicht release dan in november/december 2018?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Daarnaast las ik ook berichten over een CPU Turbo enhancement. Dat zou de Kirin 970 performance verhogen, ook voor normale apps.... 👍
Vraagje, kan ik een short-cut maken om sim2 uit te schakelen (of een schedule eraan hangen?) Kon niet echt iets vinden in de opties maar misschien kijk ik er gewoon overheen.

(mate 10 pro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:56:
Vraagje, kan ik een short-cut maken om sim2 uit te schakelen (of een schedule eraan hangen?) Kon niet echt iets vinden in de opties maar misschien kijk ik er gewoon overheen.

(mate 10 pro)
Kon het zelf niet zo gauw vinden. Wat wel kan is het toevoegen van een Instellingen-widget waarbij je direct in je simkaart-menu uitkomt. In het Engels heet het Settings-widget en dan kiezen voor "Dual card management".
dreester schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:00:
[...]

Kon het zelf niet zo gauw vinden. Wat wel kan is het toevoegen van een Instellingen-widget waarbij je direct in je simkaart-menu uitkomt. In het Engels heet het Settings-widget en dan kiezen voor "Dual card management".
Dat is tenminste iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 17:05
Luitjes, de mate 10 heeft als optie op 3D panoramafoto's te maken. Deze kunnen we later op het toestel terug kijken, maar om deze op de pc te bekijken, kom ik er niet uit om hier de juiste software voor de vinden.
Is het iemand al gelukt om met een programma voor windows de 3D foto's te bekijken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
Aloysxda schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:27:
Luitjes, de mate 10 heeft als optie op 3D panoramafoto's te maken. Deze kunnen we later op het toestel terug kijken, maar om deze op de pc te bekijken, kom ik er niet uit om hier de juiste software voor de vinden.
Is het iemand al gelukt om met een programma voor windows de 3D foto's te bekijken ?
Als je de 3D foto alleen wil bekijken kun je de foto sharen via de "delen" op de telefoon en dan een email naar jouwzelf sturen. Je krijgt dan een link van de foto op de fyuse.se website en hier kun je de foto in 3D op de browser bekijken.

Je kunt ook de foto met de fyuse app delen. Als je de link dan opnet zie je een menu item om de 3D opname te exporteren en kun je deze converteren naar een video ofzo.
Je kunt ook in de fyuse app de foto bekijken als je wil, dan behou je de 3D eigenschappen. Dit geldt natuurlijk ook voor de Huawei galary app, die ondersteund ook dit 3D formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:13
Ik heb het toestel een tijdje terug gehad en weer verkocht, mijn vraag is werkt het always on display nu wel met WhatsApp enz? Heeft het always on display meer functies gekregen?

[ Voor 24% gewijzigd door Bassbounce op 24-08-2018 11:58 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 17:05
Fred13 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:57:
[...]

Als je de 3D foto alleen wil bekijken kun je de foto sharen via de "delen" op de telefoon en dan een email naar jouwzelf sturen. Je krijgt dan een link van de foto op de fyuse.se website en hier kun je de foto in 3D op de browser bekijken.

Je kunt ook de foto met de fyuse app delen. Als je de link dan opnet zie je een menu item om de 3D opname te exporteren en kun je deze converteren naar een video ofzo.
Je kunt ook in de fyuse app de foto bekijken als je wil, dan behou je de 3D eigenschappen. Dit geldt natuurlijk ook voor de Huawei galary app, die ondersteund ook dit 3D formaat.
Bedankt voor je reactie. Dit werkt inderdaad, door de foto te selecteren en gelijk te delen via fyuse. Zojuist getest, alleen upload duurt even, aangezien de foto 58 mb is, maar het werkt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
Bassbounce schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:58:
Ik heb het toestel een tijdje terug gehad en weer verkocht, mijn vraag is werkt het always on display nu wel met WhatsApp enz? Heeft het always on display meer functies gekregen?
Volgens mij niet, die functionaliteit is wat eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

-Z- schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:02:
Heeft iemand met Mate 10 Lite al update naar android 8 gekregen?
ja, ik heb hem sinds vorige week; draait prima, tot nog toe zijn me geen dingen opgevallen die me storen (maar zit midden in een verbouwing dus kijk ook substantieel minder naar mn telefoon op dit moment)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Vandaag de update na Oreo gekregen.
Installatie ging prima. Ik heb wel het idee dat de telefoon nu minder soepel is.
Vreemde lag bij het sluiten van apps en bij het openen.

Jammer ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
lifeguard schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:02:
Vandaag de update na Oreo gekregen.
Installatie ging prima. Ik heb wel het idee dat de telefoon nu minder soepel is.
Vreemde lag bij het sluiten van apps en bij het openen.

Jammer ...
Misschien een tip.
Meestal helpt het ook als je de telefoon een keer volledig uit zet en daarna weer opstart. Vaak loopt hij dan weer als vanouds of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Al gedaan Fred, maar helpt niets.
Ga een fabrieksherstel doen. Kijken wat die dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Gisteren ook update gekregen. Heb geen last van dat het langzamer is. Bij één doel dat ik spreek (star wars commander) merk ik beduidend verschil. De images in de spel laden significant sneller.
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste