Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Na een paar weekjes B142 te gebruiken, heb ik de volgende gemerkt:

Gebruik van raise to wake heeft een flinke negatieve impact op mijn accu, systeem is ver van accuraat en telefoon gaat te vaak aan.

Soms stopt auto rotate met werken, vooral bij YouTube, opnieuw starten is dan nodig.

BT audio issues zijn net zo problematisch, en blijkbaar heeft de P20 Pro ook last van met EMUI 8.1 :(

Telefoon voelt bij langdurig gebruik langzamer en warmer aan (vooral rechts boven wordt die soms erg warm), we zouden dat kunnen linken met de warme temperaturen, maar ik was 2 weken in de UAE, met temperaturen van 40° en hadet B141 niet zo veel van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh26
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-08 11:47
Fred13 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:43:
Via OTA krijg ik nog niets binnen op mijn telefoon.
Gebruik je ff? zo niet, probeer dan via vpn met ff

[ Voor 9% gewijzigd door jh26 op 30-05-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 17:05
Zojuist de update hier binnen gekomen OTA en geinstalleerd. ....135(c636). Heb de Mate 10, rechtstreeks gekocht in China. Nu even uitvissen hoe alles draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 19:13
Lijkt te mooi om waar te zijn. :P

Na zo lang te hebben gewacht op de face-unlock (en nog niet binnen) een nieuwe update vanaf 31-05 met extra functionaliteit zou helemaal top zijn ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
De long exposure optie heb ik nog niet gevonden, maar Face unlock werkt perfect. Deze gaat gecombineerd met de optie: scherm aan bij oppakken van het apparaat. Binnen 0.1 seconde ontgrendeld met face unlock.

Waar de camera naar kijkt, kan ik nog niet ontdekken. Heb een gezichts afbeelding vastgelegd,met en zonder lach. Op beide unlockt het apparaat. Je zou denken dat die naar de ogen kijkt om te unlocken.
qua snelheid en accu merk ik tot nu toe geen verschil na de update van bijna 900 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Fred13 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:44:
[...]

Lijkt te mooi om waar te zijn. :P

Na zo lang te hebben gewacht op de face-unlock (en nog niet binnen) een nieuwe update vanaf 31-05 met extra functionaliteit zou helemaal top zijn ! _/-\o_
Ik had eventjes gedacht dat de camera app via de Huawei Store updated kon worden, maar blijkbaar is dat niet zo, tenminste ik kon de camera app niet vinden via de Huawei Store.

Als deze optie dan pas met de volgende update komt, kun je rekening houden met 3 weken wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
bluetooth verbeteringen in 142, zeer benieuwd of dat mijn issues oplost, zou fijn zijn :)

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:49

MartNL

Aloysxda schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:57:
De long exposure optie heb ik nog niet gevonden, maar Face unlock werkt perfect. Deze gaat gecombineerd met de optie: scherm aan bij oppakken van het apparaat. Binnen 0.1 seconde ontgrendeld met face unlock.

Waar de camera naar kijkt, kan ik nog niet ontdekken. Heb een gezichts afbeelding vastgelegd,met en zonder lach. Op beide unlockt het apparaat. Je zou denken dat die naar de ogen kijkt om te unlocken.
qua snelheid en accu merk ik tot nu toe geen verschil na de update van bijna 900 mb.
Hoe kun je meerdere faces toevoegen dan? Ik heb alleen de optie om te deleten. Kan er maar 1 vast leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
MartNL schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:26:
[...]

Hoe kun je meerdere faces toevoegen dan? Ik heb alleen de optie om te deleten. Kan er maar 1 vast leggen.
Zo is het niet bedoeld. Heb eerste gezicht zonder lach vastgelegd. Als je dan lacht tijdens face unlock, wordt het scherm gewoon ontgrendeld.
Daarna heb ik die verwijderd en met lach op gezicht vast gelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 14:01
Die face recognition in die nieuwe gallerij app van Huawei is ook wel freaky goed zeg. Op drukke feestjes veel foto's geschoten en hij herkent echt veel gezichten van de mensen op de foto. Maakt dan ook een album per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Aloysxda schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:40:
[...]

Zo is het niet bedoeld. Heb eerste gezicht zonder lach vastgelegd. Als je dan lacht tijdens face unlock, wordt het scherm gewoon ontgrendeld.
Daarna heb ik die verwijderd en met lach op gezicht vast gelegd :)
Ok ik begrijp het. ;) Bedankt voor je uitleg.

Trouwens met bril of zonder werkt ook bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 15:51
De update lijkt goed te werken. Morgen aan het einde van de dag de accu tijd even beoordelen. Face herkenning werkt goed!

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Aloysxda schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:57:

Heb je een Mate 10 of de Pro? Want de L29 C636 B135 heeft geen Face Unlock. Die feature is er pas bijgekomen in B137 / B138 en die zijn beide niet goedgekeurd in FF. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Luinwethion schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:14:
Na een paar weekjes B142 te gebruiken, heb ik de volgende gemerkt:

Gebruik van raise to wake heeft een flinke negatieve impact op mijn accu, systeem is ver van accuraat en telefoon gaat te vaak aan.

Soms stopt auto rotate met werken, vooral bij YouTube, opnieuw starten is dan nodig.

BT audio issues zijn net zo problematisch, en blijkbaar heeft de P20 Pro ook last van met EMUI 8.1 :(

Telefoon voelt bij langdurig gebruik langzamer en warmer aan (vooral rechts boven wordt die soms erg warm), we zouden dat kunnen linken met de warme temperaturen, maar ik was 2 weken in de UAE, met temperaturen van 40° en hadet B141 niet zo veel van gemerkt.
Mee eens. Ik ga Raise to wake weer uitzetten en druk zelf wel op de power knop als ik erin wil. Iedere keer als ik m'n toestel op pak kijkt m'n scherm naar me. 😂
TDCCBB schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:20:
Die face recognition in die nieuwe gallerij app van Huawei is ook wel freaky goed zeg. Op drukke feestjes veel foto's geschoten en hij herkent echt veel gezichten van de mensen op de foto. Maakt dan ook een album per persoon.
Nieuwe gallery? Volgens mij heb ik wat gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Sveninho schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:59:
[...]

Mee eens. Ik ga Raise to wake weer uitzetten en druk zelf wel op de power knop als ik erin wil. Iedere keer als ik m'n toestel op pak kijkt m'n scherm naar me. 😂
Lol als ik met mijn telefoon in hand liep, bij gewoon lopen ging mijn telefoon aan elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Luinwethion schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:07:
[...]

Lol als ik met mijn telefoon in hand liep, bij gewoon lopen ging mijn telefoon aan elke keer.
Had ik gisteren toevallig. Zelfs bij de telefoon ondersteboven houden (letterlijk je toestel 180 graden draaien met het scherm nog naar boven) kon hij me vanaf kruis hoogte zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Sveninho schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:59:
[...]

Nieuwe gallery? Volgens mij heb ik wat gemist.
Of ik heb die app nooit goed genoeg gebruikt, maar kan me niet herinneren dat die mappen op basis van personen al bestonden. Locatie en tijd wel, maar personen kwamen mij niet bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Mijn .142 update komt nu binnen via OTA :-)
(NL toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Kenzi schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 02:37:
[...]

Heb je een Mate 10 of de Pro? Want de L29 C636 B135 heeft geen Face Unlock. Die feature is er pas bijgekomen in B137 / B138 en die zijn beide niet goedgekeurd in FF. :-(
Mijn toestel is niet de pro. ALP L29 8.0.0.135 C636.
Alles werkt perfect. Ook bluetooth. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:46
Die face unlock is echt rilaxed!! Nog geen last van battery drain icm raise to unlock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
142 werkt alsnog best goed hier :o batterij is beter dan de vorige (officiële) versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Ik kreeg ook een update toen ik mijn oortjes ging verbinden. Heb ik trouwens al vaker gehad. Helaas heb ik geen nummer of screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Hebben jullie deze update gewoon zo gekregen hebben jullie daar trucjes voor? Ik heb in ieder geval nog niks op mijn Mate 10 Pro binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Via FF nu BLA-L29C636B138 aan het binnen hengelen. Eindelijk ook Face Unlock op de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

gister de mate 10 lite binnengekregen; eerste indruk is een net toestel; zeker voor de prijs die ik ervoor heb mogen betalen (5,50 in een 2-jarig BEN-abbo)

Vraagje, lopen de updates voor de lite on par met de pro en de 'gewone' mate 10? ik heb hem gister zitten installeren en updaten, en zit nu op B137, maar zie in dit topic dat sommigen al op .142 zitten. lopen de pro en de mate 10 voor op de lite of is het gewoon een gefaseerde uitrol?

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
kwakke01 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:58:

Vraagje, lopen de updates voor de lite on par met de pro en de 'gewone' mate 10? ik heb hem gister zitten installeren en updaten, en zit nu op B137, maar zie in dit topic dat sommigen al op .142 zitten. lopen de pro en de mate 10 voor op de lite of is het gewoon een gefaseerde uitrol?
Nee, elke model, en dan elke regio heeft een eigen update build nummer, en functionaliteiten zijn niet gelijk... Bijvoorbeeld de Mate 10 lite heeft Faceunlock veel eerder gekregen dan de Pro, die wordt nu uitgerold in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Freshnezz schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:18:
Hebben jullie deze update gewoon zo gekregen hebben jullie daar trucjes voor? Ik heb in ieder geval nog niks op mijn Mate 10 Pro binnen
Gewoon checken bij systeem op software update en dan komt hij naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freshnezz schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:18:
Ik gebruik de app Firmware Finder, daar kan je images voor je telefoon vinden en dan installeren (mits deze door Huawei zijn goedgekeurd).
Zo kun je dus ook backwards flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Fred13 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:32:
[...]

Gewoon checken bij systeem op software update en dan komt hij naar voren.
Nope, dat probeer ik al de hele dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Ik mag niet klagen!!!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fHwDChR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/un8g0gZ.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Sveninho op 01-06-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Freshnezz schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 23:13:
[...]

Nope, dat probeer ik al de hele dag..
Ik heb het ook een aantal dagen geprobeerd. Gewoon volhouden of afwachten veel anders kun je niet doen.
Alternatief is FF gebruiken maar daar heb ik ook geen ervaring mee. Lijkt wel makkleik als ik de gebruikers hoor en je krijgt ook de officiele firmware. Wel oppassen dat je niet de hele release neemt want dan wordt volgens mij alles uitgeveegd en hou je een lege telefoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:58
Ik heb nu ook de nieuwe firmware. Kreeg em OTA.

Vraagje, hoe veilig is dat face unlock? En in hoeverre is het een belasting op je accu?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Geen belasting op akku gemerkt. Veiligheid schijnt redelijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sveninho
Na bijna een week gebruik kan ik zeggen dat ik firmware .142 een waar genot vind!
De eerste 1,5 dag was vreselijk, maar sinds dien heb ik een constante SOT gehad van 5+ uren!

Waarom was dag 1,5 vreselijk?
Door de functie Face Unlock had ik mijn toestel ingesteld op wake up device . Iedere keer dat de telefoon ook maar een klein beetje bewoog of werd opgetild ging het scherm aan en begon deze naar mijn gezicht te zoeken. Na het uitzetten hiervan, en dus zelf op de power knop drukken om het scherm te activeren, gaat de telefoon veel langer mee!

Overigens zijn mijn bluetooth problemen voorbij. Het toestel onthoudt eindelijk al mijn apparaten separaat! Ik hoef nu niet meer opnieuw op te starten wil ik de functies van mijn koptelefoon gebruiken.

Amen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sveninho schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:10:
Na bijna een week gebruik kan ik zeggen dat ik firmware .142 een waar genot vind!
De eerste 1,5 dag was vreselijk, maar sinds dien heb ik een constante SOT gehad van 5+ uren!

Waarom was dag 1,5 vreselijk?
Door de functie Face Unlock had ik mijn toestel ingesteld op wake up device . Iedere keer dat de telefoon ook maar een klein beetje bewoog of werd opgetild ging het scherm aan en begon deze naar mijn gezicht te zoeken. Na het uitzetten hiervan, en dus zelf op de power knop drukken om het scherm te activeren, gaat de telefoon veel langer mee!

Overigens zijn mijn bluetooth problemen voorbij. Het toestel onthoudt eindelijk al mijn apparaten separaat! Ik hoef nu niet meer opnieuw op te starten wil ik de functies van mijn koptelefoon gebruiken.

Amen.
Ben ook erg blij met .142

Echt een goede update, batterij is toegenomen en nog soepeler geworden... gebruik overigens nog steeds de vingerprint unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Draai nu een paar dagen BLA-L29 8.0.0138 (C636)
De face unlock feature werkt prima. Helaas geen ondersteuning voor Alipay (wat de iPhone X wel doet).
Bluetooth issues blijven hier wel, moet elke dag mijn honor band 3 opnieuw pairen om te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Flimovic schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:20:
Ik heb nu ook de nieuwe firmware. Kreeg em OTA.

Vraagje, hoe veilig is dat face unlock? En in hoeverre is het een belasting op je accu?
Je vragen een beetje over het hoofd gezien, maar wat betreft de accu heb ik hieronder hierboven al beschreven. Ik vind het beter dan voorheen!
Face Unlock is naar mijn idee veilig zat. Ik heb het met een foto geprobeerd en dat herkent hij niet.
Een zonnebril maakt het al aardig lastig en gesloten ogen doet hij ook niet. Je kan dus veilig slapen naast je partner. :P
Voor betalingen heb je nog steeds je vinger nodig dus dat zit ook goed!
ArcticWolf schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:18:
[...]

Echt een goede update, batterij is toegenomen en nog soepeler geworden... gebruik overigens nog steeds de vingerprint unlock.
Finger unlock staat ook nog aan hoor! Heb nu gewoon keus. :P
Kenzi schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 05:16:
Draai nu een paar dagen BLA-L29 8.0.0138 (C636)
De face unlock feature werkt prima. Helaas geen ondersteuning voor Alipay (wat de iPhone X wel doet).
Bluetooth issues blijven hier wel, moet elke dag mijn honor band 3 opnieuw pairen om te syncen.
Alipay? Is dat een soort betalen met NFC? Of kan ik zo sneller afrekenen bij AliExpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MchlLyn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 17:17
Sveninho schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 07:05:
[...]

Alipay? Is dat een soort betalen met NFC? Of kan ik zo sneller afrekenen bij AliExpress?
Ik vermoed dat Airplay werd bedoeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greenbat
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-08 17:27
Ik wacht vol spanning op de nieuwe camera update, waardoor je betere night shots kan maken zonder statief.

Verder komt ook G-Turbo eraan voor snellere GPU met minder energieverbruik.

Ik ben tot nu toe zeer tevreden met de Mate 10, regelmatig toch nieuwe features en updates, weliswaar lopen de maandelijkse beveiligingsupdate 1 maand achter, maar ze komen er wel steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
greenbat schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:31:
Ik wacht vol spanning op de nieuwe camera update, waardoor je betere night shots kan maken zonder statief.

Ik ben tot nu toe zeer tevreden met de Mate 10, regelmatig toch nieuwe features en updates, weliswaar lopen de maandelijkse beveiligingsupdate 1 maand achter, maar ze komen er wel steeds
Ben ook super tevreden tot nu toe, ben benieuwd wat de nieuwe Mate gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
greenbat schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:31:

De update met de night camera is gisteren verschenen voor de Aziatische Mate in FF, ik vermoed dat een van deze dagen voor de C342 komt, dan is z'n 3 weken wachten tot het vrijgegeven is.

Ik ben benieuwd naar hoe veel ik het zou gebruiken, ik het algemeen vind ik zeer jammer dat met de Mate 10 en vervolgens met de P20 ook, Huawei te veel aan noise reduction en sharpening doet. Voor low light pics gebruik ik de handmatig modus vaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

MichelLoyen schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:42:
[...]

Ik vermoed dat Airplay werd bedoeld ;)
Nope, Alipay. De betaalapp in China. Kan gebruik maken van fingerprint en op de iPhone X ook faceID om te betalen, helaas niet op de mate 10 pro (alleen fingerprint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Kenzi schreef op zondag 10 juni 2018 @ 07:53:
[...]

Nope, Alipay. De betaalapp in China. Kan gebruik maken van fingerprint en op de iPhone X ook faceID om te betalen, helaas niet op de mate 10 pro (alleen fingerprint)
Dat zou je ook niet willen IMO, aangezien dat 2D gezichtsherkenning niet echt veilig is.

Daarnaast is er geen Android API om apps toegang te geven tot een gezichtsherkenning authenticatie (of andere vormen van biometrie zoals iris scanner), als een app dat wilt doen moeten ze of de gezichtsherkenning zelf implementeren, los van wat je toestel kan of niet, of moet de fabrikant zelf een API voor vrijgeven.

Misschien dat Google met Android P toch een nieuwe API gaat releasen, want blijkbaar krijgt de Pixel 3 wel een dergelijke gezichtsherkenning systeem... Maar ik betwijfel dat de andere Android toestellen met "FakeID" die API straks mogen gebruiken, ik verwacht dat een minimum eis aan hardware/veiligheid nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Hoppa.....
According to a new report from Korea, Huawei has placed orders for 6.9" AMOLED panels with Samsung Display. These are intended to be used in a device launching in the fourth quarter of this year or the first quarter of 2019.

That timing makes us think about the upcoming Mate 20, as members of this family have traditionally been launched around Q4 of each year. The panels in question will be flat, not curved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Meer mensen last van de felheid van de display in de avond. Die brightness op het laagste is nog veel te hoog. Iemand een top idee voor een fix zonder allemaal obscure apps te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
TDCCBB schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:07:
Meer mensen last van de felheid van de display in de avond. Die brightness op het laagste is nog veel te hoog. Iemand een top idee voor een fix zonder allemaal obscure apps te downloaden?
Nee, mijn mate 10 pro dimt netjes. Ik heb de instelling auto en nachtmodus voor de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaluaGalua
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-12-2021
Sinds de software-update van 2 weken geleden (Mate 10 Pro; telefoon maand oud), werkt er geen enkele calender-app meer bij mij. Niet de meegeleverde Android calendar, ook niet BusinessCalendar2.

Bij opstarten van de app laat hij heel kort een leeg scherm zien of een lege agenda, waarna de app crashed en weer verdwijnt. De widgets kun je wel installeren, maar die verversen daarna niet meer, ook niet 'handmatig'.

Zijn er meer mensen die dit hebben?

Enig idee hoe dit is op te lossen? (al flink online gezocht; battery saving uitgeschakeld, app opnieuw, etc etc. Geen verbetering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
B145 is verschenen op FF.

Geen 8.1 😠😠😠

Toevoegingen:

Night camera
VoLTE en VoWiFi voor onbekende providers.
June patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
GaluaGalua schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:59:
Sinds de software-update van 2 weken geleden (Mate 10 Pro; telefoon maand oud), werkt er geen enkele calender-app meer bij mij. Niet de meegeleverde Android calendar, ook niet BusinessCalendar2.

Bij opstarten van de app laat hij heel kort een leeg scherm zien of een lege agenda, waarna de app crashed en weer verdwijnt. De widgets kun je wel installeren, maar die verversen daarna niet meer, ook niet 'handmatig'.

Zijn er meer mensen die dit hebben?

Enig idee hoe dit is op te lossen? (al flink online gezocht; battery saving uitgeschakeld, app opnieuw, etc etc. Geen verbetering)
Calendar werkt bij mij gewoon normaal. Geen probleem.
Helemaal uit en aan zetten, helpt dat niet ? Heb je dit al gedaan na de update ?
Als niets helpt zou je ook een factory reset kunnen doen, wel eerst een backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

ArcticWolf schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:18:
[...]

Vind zowel de fingerprint als de face-unlock een zegen. beiden werken vlekkeloos, maar in het donker is de fingerprint soms wel onmisbaar ;)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svianen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 07:23
Goed nieuws : Huawei Announces Devices Getting GPU Turbo. Huawei also announced some new features coming to the Mate 10. It will then receive the EMUI 8.1 update in mid-July which will bring 960fps slow-motion recording.

https://www.gizmochina.co...t-960fps-slow-motion-too/

[ Voor 14% gewijzigd door svianen op 13-06-2018 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:44
Aloysxda schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:01:
Hoppa.....
According to a new report from Korea, Huawei has placed orders for 6.9" AMOLED panels with Samsung Display. These are intended to be used in a device launching in the fourth quarter of this year or the first quarter of 2019.

That timing makes us think about the upcoming Mate 20, as members of this family have traditionally been launched around Q4 of each year. The panels in question will be flat, not curved.
De grap van dat je een extra broek nodig hebt voor je telefoon begint bijna waarheid te worden :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
svianen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:30:
Goed nieuws : Huawei Announces Devices Getting GPU Turbo. Huawei also announced some new features coming to the Mate 10. It will then receive the EMUI 8.1 update in mid-July which will bring 960fps slow-motion recording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MchlLyn
Deze link zag ik net voorbij komen op xda: https://www.gizmochina.co...t-960fps-slow-motion-too/

De poster vroeg ook al of het wel echt waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
MichelLoyen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:40:
Deze link zag ik net voorbij komen op xda: https://www.gizmochina.co...t-960fps-slow-motion-too/

De poster vroeg ook al of het wel echt waar is.
Ik heb een andere link met dezelfde informatie ook voorbij zien komen. Lijkt al meer waarheid te bevatten.
Stond op de duitse Huaweiblog.de FB pagina.
Ook op GSMarena is dit nieuws te lezen (https://www.gsmarena.com/...o_midrange-news-31649.php)
Ik hoop dat deze verbeteringen ook daadwerkelijk naar de Mate 10 serie komen. Vooral de GPU - Turbo en camera verbeteringen ;-)

Nu eerst de nightshot update !

[ Voor 12% gewijzigd door Fred13 op 13-06-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
svianen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:30:

Interessant, bij Sony en Samsung hebben de camera sensors een dram buffer om de 960fps tijdelijk op te slaan, sinds de communicatie bus tussen sensor en ram/IO niet snel genoeg is om zonder deze buffer te werken. Ik had verwacht dat op de P20 pro het zelfde manier werkte en daarom had ik die functie nooit verwacht op de Mate. De vraag is, heeft Huawei een andere oplossing hiervoor uitgedacht (misschien is de camera bus in de kirin chipset sneller) of had de mate al een sensor met een grote genoeg dram?

Anyways, dit maakt mijn relatie met Huawei nog verder soort van bitter sweet, ik vind de bugs die hier en daar optreden zonder dat Huawei niks aan doet erg irritant, daarnaast sommige functies in EMUI zijn straight slecht, Android 8.1 laat nog lang op zich wachten, maar dan zie je dat Huawei best wel okay ondersteuning begint te leveren, ook de mate 9 krijg sommige features zoals face unlock en gpu turbo...

Kogel was bijna door de kerk om naar de G7 over te stappen (470€ met T-Mobile, niet slecht) maar ik wacht nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ik begreep dat LG update beleid slecht is, vanwaar dat je wil overstappen naar de G7?
Luinwethion schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:34:
[...]

Interessant, bij Sony en Samsung hebben de camera sensors een dram buffer om de 960fps tijdelijk op te slaan, sinds de communicatie bus tussen sensor en ram/IO niet snel genoeg is om zonder deze buffer te werken. Ik had verwacht dat op de P20 pro het zelfde manier werkte en daarom had ik die functie nooit verwacht op de Mate. De vraag is, heeft Huawei een andere oplossing hiervoor uitgedacht (misschien is de camera bus in de kirin chipset sneller) of had de mate al een sensor met een grote genoeg dram?

Anyways, dit maakt mijn relatie met Huawei nog verder soort van bitter sweet, ik vind de bugs die hier en daar optreden zonder dat Huawei niks aan doet erg irritant, daarnaast sommige functies in EMUI zijn straight slecht, Android 8.1 laat nog lang op zich wachten, maar dan zie je dat Huawei best wel okay ondersteuning begint te leveren, ook de mate 9 krijg sommige features zoals face unlock en gpu turbo...

Kogel was bijna door de kerk om naar de G7 over te stappen (470€ met T-Mobile, niet slecht) maar ik wacht nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Fred13 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:23:
Ik begreep dat LG update beleid slecht is, vanwaar dat je wil overstappen naar de G7?

[...]
LG heeft beloftes gedaan en ze lijken nu wel oké te doen. Huawei had tot heden ook een erg slecht record van Software updates, ik heb daarvoor de P9+ en de Ascend Mate 7 gehad, daarom ben ik ook relatief verbaast met de ondersteuning die Huawei nu doet. Zou nog beter zijn als ze de beveiliging patches los van andere system updates brengen, maar dat is te veel werk voor zo veel mobieltjes neem ik aan.

Maar zelfs met alle aandacht vanuit Huawei, EMUI heeft nog een paar tekortingen en bugs die me irriteren aan de dagelijkse gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige bug waar ik van baal is de bluetooth stabiliteit... ding verbind soms wel, maar meestal niet met m'n auto radio. Dan moet ik hem uit m'n telefoon gooien en opnieuw pairen, dat probleem had ik nooit met m'n P8 :F Voor de rest ben ik wel tevreden over de updates die nu uitkomen en de stabiliteit van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Enige bluetooth bug hier is ook met de auto radio, maar daar vermoed ik meer dat de schuld bij de brakke implementatie van Honda ligt, dan bij de Huawei. Want meestal is het de auto van contact af en weer starten en dan pakt die wel meteen mijn telefoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Opel (Siemens VDO systeem)... geen Honda en merk precies hetzelfde, 1e keer starten niet willen verbinden, 2e keer vaak wel (ook niet altijd). Als ik handmatig verbindt vanuit de radio verliest hij de verbinding na enkele seconden... idem vanuit de telefoon, als ik hem daarna uit de radio gooi en opnieuw pair dan verliest hij ook weer de verbinding... gooi ik m'n radio uit de telefoon en pair hem dan, dan blijft hij wel werken. Alles wijst erop dat het aan de telefoon ligt en niet aan de radio.

En met m'n P8 had ik er geen last van...

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 14-06-2018 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luinwethion
Met Bluetooth heb ik te maken dat soms het geluid stopt en gaat door via de telefoon speakers terwijl de bluetooth verbinding nog actief is, van rare haperingen en de kwaliteit is ook nog een thema... Huawei doet nog steeds iets raars met de SBC Codec.

Anyhow:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1BH7H5yflZg8I9WW17sw2Zcj/thumb.jpg

Vanavond later in de nacht, ga ik misschien paar foto's buiten maken.

Edit

Zoals beloofd, ik doe een beetje lui en kopieer mijn post op XDa in een spoiler tag. edit 2 in een quote tag, blijkbaar is de spoiler tag op tweakers niet z'n uitklapbare ding.
I took some quick shots just to test it, I hope to have time tomorrow to put it to test in a more photogenic scenario.
But let's get something out of the way first, because I see the following question / complaint coming up already.
"Oh but the P20 pro takes much better night pictures, Huswei promised us a night mode and gave it half backed"

This is the B145 firmware for the C432 region, it's not released and as it sometimes happens it might never be, even if they release this firmware, nothing stops Huawei from fine tunning the software in future updates.

The P20 pro has a bigger sensor that's capable of absorbing more light and it has a bigger Pixel count so Pixel binning will result in a better picture if the software is doing it's job properly.

Last but not least, unless you have both phones comparing side by side, you cannot say that one is better than the other by looking a pic some reviewer took in Paris and comparing one you did in your back yard.

As for the software interface, no we haven't got the P20 camera interface, you will still need to swipe from left to open the mode menu and choose night mode.

As for the software it self, it's not magical, it compensates small hand movements that even the steadiest hand will have trying to hold a phone for 4 seconds, it won't perform any miracle if you don't keep steady or of the object is moving.

Comparison between auto mode and night mode.

Will have better samples over the weekend, I'll try to have the files up tomorrow on Onedrive if anyone wanna look at them.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/876/27934699127_14912c1131_c.jpgMate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1756/40993079860_f05aa7def1_c.jpgMate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1737/42086247644_f4c2576401_c.jpgMate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1735/28930137818_e80ed390fa_c.jpgMate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1738/40993076920_393ded524d_c.jpgMate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1727/28930136468_d676421c87_c.jpgMate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1729/42754434732_8eceebb2c3_c.jpgMate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1756/28930134848_d9788a0665_c.jpgMate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1738/42086242994_bc1f24fe72_c.jpgMate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1758/42086242434_e5d1294dff_c.jpgMate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/880/42754432262_be17316565_c.jpgMate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1757/42754432682_25d9992f91_c.jpgMate 10 Pro Night mode by Renato Laporte, on Flickr

[ Voor 84% gewijzigd door Luinwethion op 15-06-2018 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

ArcticWolf schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:46:
Ik heb een Opel (Siemens VDO systeem)... geen Honda en merk precies hetzelfde, 1e keer starten niet willen verbinden, 2e keer vaak wel (ook niet altijd). Als ik handmatig verbindt vanuit de radio verliest hij de verbinding na enkele seconden... idem vanuit de telefoon, als ik hem daarna uit de radio gooi en opnieuw pair dan verliest hij ook weer de verbinding... gooi ik m'n radio uit de telefoon en pair hem dan, dan blijft hij wel werken. Alles wijst erop dat het aan de telefoon ligt en niet aan de radio.

En met m'n P8 had ik er geen last van...
hmm, vreemd, ik rijd een skoda en heb nergens last van; verbindt altijd netjes en snel; ook mn bluetooth koptelefoon & speakertjes verbinden altijd zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
TDCCBB schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:28:
Enige bluetooth bug hier is ook met de auto radio, maar daar vermoed ik meer dat de schuld bij de brakke implementatie van Honda ligt, dan bij de Huawei. Want meestal is het de auto van contact af en weer starten en dan pakt die wel meteen mijn telefoon weer.
ArcticWolf schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:06:
Enige bug waar ik van baal is de bluetooth stabiliteit... ding verbind soms wel, maar meestal niet met m'n auto radio. Dan moet ik hem uit m'n telefoon gooien en opnieuw pairen, dat probleem had ik nooit met m'n P8 :F Voor de rest ben ik wel tevreden over de updates die nu uitkomen en de stabiliteit van het toestel.
Zelfde probleem met onze Ford Fiesta. Soms wel en soms geen BT. De 'oplossing' voor mij was om Android Auto te installeren op m'n toestel en zo maar bekabeld te werk gaan. Tot zover m'n draadloze mogelijkheden, maar het werkt.
Luinwethion schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:03:
Met Bluetooth heb ik te maken dat soms het geluid stopt en gaat door via de telefoon speakers terwijl de bluetooth verbinding nog actief is, van rare haperingen en de kwaliteit is ook nog een thema... Huawei doet nog steeds iets raars met de SBC Codec.

Anyhow:

[afbeelding]

Vanavond later in de nacht, ga ik misschien paar foto's buiten maken.

Edit

Zoals beloofd, ik doe een beetje lui en kopieer mijn post op XDa in een spoiler tag. edit 2 in een quote tag, blijkbaar is de spoiler tag op tweakers niet z'n uitklapbare ding.

[...]
Wacht even weer een update? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MchlLyn
Sveninho schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:25:
Zelfde probleem met onze Ford Fiesta. Soms wel en soms geen BT. De 'oplossing' voor mij was om Android Auto te installeren op m'n toestel en zo maar bekabeld te werk gaan. Tot zover m'n draadloze mogelijkheden, maar het werkt.
Oh? Ik dacht dat Android Auto gewoon niet werkt of werkend te krijgen is op een Huawei toestel. Er zijn meerdere draadjes op bijv. XDA daarover.

Hoe heb je Android Auto dan geïnstalleerd? Is dat gewoon een apk die je ergens vandaan hebt? En zo ja, van waar? :)

Many thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
😔 Beetje gek weekend gehad hopelijk kan ik vandaag de mooie den haag fotograferen.
MichelLoyen schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Oh? Ik dacht dat Android Auto gewoon niet werkt of werkend te krijgen is op een Huawei toestel. Er zijn meerdere draadjes op bijv. XDA daarover.

Hoe heb je Android Auto dan geïnstalleerd? Is dat gewoon een apk die je ergens vandaan hebt? En zo ja, van waar? :)

Many thanks!
Volgens mij kan je hier geen apk link toevoegen, maar ik gebruik AA als standalone app (auto heeft niet eens BT, last staan AA).

Gewoon via apkmirror.

Edit

Ik weet niet als dit een probleem met mijn toestel is, of als het software related is, ik heb daarvoor last van gehad één keer met de B131 denk ik.

Soms zegt de telefoon dat die aan het super charger is, maar het opladen loopt erg langzaam.

Dit is de oplaad snelheid met de supercharger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6TvgTFi0bdLLAuTuMCmMTadm/thumb.jpg

Met een 18w USB-Power Delivery adapter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5lawIoARE3Dn7RAEUWK36A15/thumb.jpg

Met de B131 was het zo dat na opnieuw starten de telefoon weer normaal ging laden, maar nu...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RwTdfQ99fqF9THj8YfWLTvPa/thumb.jpg

Ik ga de lader en kabel uitsluiten door de auto super charger te gebruiken en daarmee weer testen, maar ik denk dat het niet daaraan ligt, ook in de auto heb ik soms gemerkt dat de telefoon langzaam oplaad.

[ Voor 41% gewijzigd door Luinwethion op 18-06-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
MichelLoyen schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Many thanks!
APK Mirror inderdaad. Zoals @Luinwethion ook al aangaf.
De auto heeft in haar computer ook AA staan, maar op die manier werkt het inderdaad niet!
Als ik nu de auto instap, USB inplug gaat AA zelf open (hij herkent de USB aansluiting wat vervolgens BT triggered) en verandert het dispaly van de auto automatisch mee.
Zo komt dit eruit te zien;
Afbeeldingslocatie: http://www.ciobulletin.com/home_image/ciobulletin-googles-android-auto-gets-a-new-feature.jpg
Luinwethion schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:20:
[...]

😔 Beetje gek weekend gehad hopelijk kan ik vandaag de mooie den haag fotograferen.

[...]

Volgens mij kan je hier geen apk link toevoegen, maar ik gebruik AA als standalone app (auto heeft niet eens BT, last staan AA).

Gewoon via apkmirror.

Edit

Ik weet niet als dit een probleem met mijn toestel is, of als het software related is, ik heb daarvoor last van gehad één keer met de B131 denk ik.

Soms zegt de telefoon dat die aan het super charger is, maar het opladen loopt erg langzaam.

Dit is de oplaad snelheid met de supercharger:
[afbeelding]

Met een 18w USB-Power Delivery adapter:
[afbeelding]

Met de B131 was het zo dat na opnieuw starten de telefoon weer normaal ging laden, maar nu...

[afbeelding]

Ik ga de lader en kabel uitsluiten door de auto super charger te gebruiken en daarmee weer testen, maar ik denk dat het niet daaraan ligt, ook in de auto heb ik soms gemerkt dat de telefoon langzaam oplaad.
Dat hij in de auto minder rap is weet ik, maar ik heb het nooit bekeken zoals jij dat doet.
Ik gooi hem op de lader en ga er eigenlijk vanuit dat het wel goed komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sveninho op 19-06-2018 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik heb met 142 nog steeds dezelfde Bluetooth ellende
-pauzeren van muziek
-audio naar telefoon speaker switchen

maar ja, ligt het aan de Mate 10 Pro, Bose SoundSport? vast niet aan Spotify

waar reageert Huawei het beste op support vragen? niet Twitter iig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Sveninho schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:03:

Dat hij in de auto minder rap is weet ik, maar ik heb het nooit bekeken zoals jij dat doet.
Ik gooi hem op de lader en ga er eigenlijk vanuit dat het wel goed komt.
In de auto heb ik gewoon een super charger ook, dus het zou niet uitmaken, maar ik kon gisteren niet testen hoe snel het in de auto werkte, ga de volgende dagen bekijken.

@JarlSX
Ik heb het zelfde probleem met verschillende apps en verschillende bluetooth oordopjes.

Met B145 ook nog problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sveninho
JarlSX schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:39:
ik heb met 142 nog steeds dezelfde Bluetooth ellende
-pauzeren van muziek
-audio naar telefoon speaker switchen

maar ja, ligt het aan de Mate 10 Pro, Bose SoundSport? vast niet aan Spotify

waar reageert Huawei het beste op support vragen? niet Twitter iig....
Via de chat in de HiCare app heb ik het snelste reactie mogen ontvangen.
(Verder geholpen was ik niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
de hicare app wijst naar een online chat, waar ik een nederlandse dame te spreken krijg, die eerst eens moet leren te lezen

Nadra Gezegd: Dus u bedoelt dat de muziek ineens stopt als u het toestel opent ?

U zei: nee andersom, ik pauzeer de muziek via de headset, pak de telefoon, unlock, open een app, twitter ofzo, ik sluit de app weer, druk op power om het scherm uit te zetten en druk vervolgens op de play/pauze knop van mijn headset

U zei: muziek gaat dan x tijd spelen, en pauzeert na een tijdje, als ik dan het scherm aanzet gaat ie meteen verder met spelen

U zei: ik heb alle power saving opties voor spotify die ik kon vinden uitgezet

Nadra Gezegd: Ja, dus u wilt de muziek pauzeren en laten afspelen als u het scherm wil openen en niet automatisch.

Nadra Gezegd: U kunt het volgende proberen: Instellingen>Batterij> Starten> Alles automatisch beheren> Dit moet uit staan> Handmatig beheren op groep> Hier alles bij Spotify aanvinken.

huh???

[ Voor 10% gewijzigd door JarlSX op 19-06-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Dit laatste trukje (accu beheer op handmatig zetten) zou de stoppen van Spotify moeten verhelpen... Ik heb het zelfde met VLC en background playback, als accu beheer op automatisch staat stopt VLC korte tijd na dat de scherm uit gaat en begint die weer als ik de telefoon weer aan doe.

De andere bluetooth gerelateerd bugs, helaas nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Herken de BT problemen hierboven totaal niet, paired altijd meteen in de auto.

Accu blijft trouwens ook top, haal gemiddeld 40u standby met 6u SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
bij mij connect ie ook meteen, maar daarna kan ik genoemde bugs ondervinden

die audio disconnect heb ik maar zelden, die andere vaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sveninho
JarlSX schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:21:
de hicare app wijst naar een online chat, waar ik een nederlandse dame te spreken krijg, die eerst eens moet leren te lezen

Nadra Gezegd: Dus u bedoelt dat de muziek ineens stopt als u het toestel opent ?

U zei: nee andersom, ik pauzeer de muziek via de headset, pak de telefoon, unlock, open een app, twitter ofzo, ik sluit de app weer, druk op power om het scherm uit te zetten en druk vervolgens op de play/pauze knop van mijn headset

U zei: muziek gaat dan x tijd spelen, en pauzeert na een tijdje, als ik dan het scherm aanzet gaat ie meteen verder met spelen

U zei: ik heb alle power saving opties voor spotify die ik kon vinden uitgezet

Nadra Gezegd: Ja, dus u wilt de muziek pauzeren en laten afspelen als u het scherm wil openen en niet automatisch.

Nadra Gezegd: U kunt het volgende proberen: Instellingen>Batterij> Starten> Alles automatisch beheren> Dit moet uit staan> Handmatig beheren op groep> Hier alles bij Spotify aanvinken.

huh???
Wauw. Vage dame.
Ik herken het probleem (sinds vanochtend)! Ik wilde via VLC naar muziek luisteren (blijkbaar is de native music app niet dol op .m4a of .vlac) en na xx seconden pauzeert hij automatisch.
Luinwethion schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:46:
Dit laatste trukje (accu beheer op handmatig zetten) zou de stoppen van Spotify moeten verhelpen... Ik heb het zelfde met VLC en background playback, als accu beheer op automatisch staat stopt VLC korte tijd na dat de scherm uit gaat en begint die weer als ik de telefoon weer aan doe.

De andere bluetooth gerelateerd bugs, helaas nog geen oplossing gevonden.
Dit dus.

Dit soort kleine bugs (Ja ik vind het een bug. Als ik een app in gebruik heb verwacht ik niet dat welke power saving dan ook hem uit gooit op het moment dat mijn scherm dimt.) doen me toch twijfelen aan EMUI.

[ Voor 5% gewijzigd door Sveninho op 20-06-2018 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Sveninho schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:55:

Dit dus.

Dit soort kleine bugs (Ja ik vind het een bug. Als ik een app in gebruik heb verwacht ik niet dat welke power saving dan ook hem uit gooit op het moment dat mijn scherm dimt.) doen me toch twijfelen aan EMUI.
100% mee eens, je kan het ook niet anders beschrijven, het is gewoon een irritante en inconsistente bug.

Huawei claimt dat de toestel je gebruik gaat monitoren en leert de telefoon ervan zodat je meeste gebruikte apps actief zijn wanneer je ze nodig hebt, en de rest worden dus gevroren.

Ik zie hier wel twee issues hier:

1- IMO die gehele AI battery optimization en bla bla bla gewoon een hardcoded lijst is van apps die meest populair zijn en EMUI laat die processen gewoon lopen.

Dat zijn dan conclusies uit eigen observaties, zoals ik open Twitch elke vrijdag op een bepaalde tijdstip, zo de telefoon had al moeten leren dat ik op vrijdagen Twitch wil gebruiken, echter mis ik altijd de notificatie dat de stream die ik wil begonnen is omdat de app dood is.

Zelfde met Discord, elke vrijdag en maandag gebruik ik Discord op een specifieke tijdstip, maar ik zie weinig van die AI gedoe.

2- laat die apps updates naar binnen halen tijdens de Doze maintenance window ajb, daar is Doze daarvoor, prima dat Huawei een stop doet aan apps die continu in het achtergrond blijven draaien (maar niet echt, Facebook en Instagram worden nooit gekilled, ook open ik die apps misschien maar één keer per maand), maar ga niet gebruikers forceren om allerijl settings aan te passen om de telefoon werkbaar te maken.

De approach van Huawei om accu en performance te verbeteren is users pushen om zo min mogelijk apps en features te gebruiken.... Kun je net zo goed een 3310 kopen.

-

Toch over accu gesproken, intensief YouTube dag gehad (was zeer lang onderweg) vele uurtjes 4G stream met BT oordopjes en prima accu met 145.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s1zymHSvrw6UKe6mJJYCVNeO/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XiME5SVoRMFYcuxGEnAqRUSK/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MgtXXXtGoXkfG4HzlS4HfRi9/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Luinwethion schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:56:
[...]

100% mee eens, je kan het ook niet anders beschrijven, het is gewoon een irritante en inconsistente bug.

Huawei claimt dat de toestel je gebruik gaat monitoren en leert de telefoon ervan zodat je meeste gebruikte apps actief zijn wanneer je ze nodig hebt, en de rest worden dus gevroren.

Ik zie hier wel twee issues hier:

1- IMO die gehele AI battery optimization en bla bla bla gewoon een hardcoded lijst is van apps die meest populair zijn en EMUI laat die processen gewoon lopen.

Dat zijn dan conclusies uit eigen observaties, zoals ik open Twitch elke vrijdag op een bepaalde tijdstip, zo de telefoon had al moeten leren dat ik op vrijdagen Twitch wil gebruiken, echter mis ik altijd de notificatie dat de stream die ik wil begonnen is omdat de app dood is.

Zelfde met Discord, elke vrijdag en maandag gebruik ik Discord op een specifieke tijdstip, maar ik zie weinig van die AI gedoe.

2- laat die apps updates naar binnen halen tijdens de Doze maintenance window ajb, daar is Doze daarvoor, prima dat Huawei een stop doet aan apps die continu in het achtergrond blijven draaien (maar niet echt, Facebook en Instagram worden nooit gekilled, ook open ik die apps misschien maar één keer per maand), maar ga niet gebruikers forceren om allerijl settings aan te passen om de telefoon werkbaar te maken.

De approach van Huawei om accu en performance te verbeteren is users pushen om zo min mogelijk apps en features te gebruiken.... Kun je net zo goed een 3310 kopen.

-

Toch over accu gesproken, intensief YouTube dag gehad (was zeer lang onderweg) vele uurtjes 4G stream met BT oordopjes en prima accu met 145.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Staande ovatie!
YoutubeVanced.. Is dat een YT zonder adds? Ik word er gek van onderhand en non-rooted kan ik niks vinden om al die adds te blocken. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Sveninho schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:16:
[...]

Staande ovatie!
YoutubeVanced.. Is dat een YT zonder adds? Ik word er gek van onderhand en non-rooted kan ik niks vinden om al die adds te blocken. :(
Oh maar die is gewoon non-root hoor :) even googlen en kom je bij het juiste post op XDA.

Ik gebruik het niet zo zeer voor de ads maar wegens backround playback en PiP… Google heeft YouTube Premium + Music in verschillende Europese landen uitgebracht maar niet in NL.. Ik betaal graag een paar eurotjes extra boven de 9,99€ van Google Play Music om YouTube Music en YouTube Premium te krijgen, maar ja als google dat onmogelijk maakt, dan ga ik op zoek naar andere wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sveninho
Luinwethion schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:21:
[...]

Oh maar die is gewoon non-root hoor :) even googlen en kom je bij het juiste post op XDA.

Ik gebruik het niet zo zeer voor de ads maar wegens backround playback en PiP… Google heeft YouTube Premium + Music in verschillende Europese landen uitgebracht maar niet in NL.. Ik betaal graag een paar eurotjes extra boven de 9,99€ van Google Play Music om YouTube Music en YouTube Premium te krijgen, maar ja als google dat onmogelijk maakt, dan ga ik op zoek naar andere wegen.
Exact mijn gedachte! Ik zoeken gisteren naar premium om van die adds af te zijn. Oh wacht... Nederland doet wederom niet mee met iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luinwethion
Twee leuke nieuws.

[url="huawei_mate_10_and_mate_10_pro_get_emui_81_open_beta_in_china_based_on_android_81-news-31776"]Huawei Mate 10 and Mate 10 Pro get EMUI 8.1 open beta in China, based on Android 8.1[/url]

Hopelijk tussen juli en augustus beschikbaar voor ons.

En de tram van OpenKirin heeft een website geopend waar je alle Treble roms kan downloaden.

https://openkirin.net/devices/

*Ik maak echt geen beloftes meer van wanneer ik de nacht camera ga testen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Even wat anders! Ik vergeet het steeds aan te kaarten, maar het schiet me net weer te binnen.
Ik ontdekte een poosje geleden dat wij dus ook slowmotion kunnen filmen. Leuk, dacht ik!
Het gebruik en het resultaat valt me vies tegen! Behalve dat de slowmotion niet zo fijn in te stellen is waar je het wel en niet wilt hebben, ben je het ook nog eens kwijt als je het filmpje elders wilt gebruiken!

Example; Je filmt iets met de slow-mo. Slaat hem op. Werkt allemaal leuk en aardig.
Vervolgens wil je het filmpje delen via welk kanaal dan ook en foetsie weg is je slow-mo effect.
Really Huawei?! What the actual ...

(Ik was en ben nog steeds jaloers op die functionaliteit van de iPhone. Speel zo nu en dan met de telefoon van m'n wederhelft en ben iedere keer weer versteld!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Sveninho schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:53:
Even wat anders! Ik vergeet het steeds aan te kaarten, maar het schiet me net weer te binnen.
Ik ontdekte een poosje geleden dat wij dus ook slowmotion kunnen filmen. Leuk, dacht ik!
Het gebruik en het resultaat valt me vies tegen! Behalve dat de slowmotion niet zo fijn in te stellen is waar je het wel en niet wilt hebben, ben je het ook nog eens kwijt als je het filmpje elders wilt gebruiken!

Example; Je filmt iets met de slow-mo. Slaat hem op. Werkt allemaal leuk en aardig.
Vervolgens wil je het filmpje delen via welk kanaal dan ook en foetsie weg is je slow-mo effect.
Really Huawei?! What the actual ...

(Ik was en ben nog steeds jaloers op die functionaliteit van de iPhone. Speel zo nu en dan met de telefoon van m'n wederhelft en ben iedere keer weer versteld!)
Bij de video player waar je de slow-mo part kan kiezen, klik je op de 3 puntjes menu en kies je voor opslaan van slow-mo video.

Je zou een nieuwe video moeten zien in je galerij die die slow-mo effect heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ndrIJBEQdw8LCaiNVUMOkA6n/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OJjYrJbNzqkDWv6QNYKpTMb9/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Luinwethion schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:41:
[...]

Bij de video player waar je de slow-mo part kan kiezen, klik je op de 3 puntjes menu en kies je voor opslaan van slow-mo video.

Je zou een nieuwe video moeten zien in je galerij die die slow-mo effect heeft.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja en ja, maar verstuur hem voor de grap over WhatsApp of Instagram or whatever.
Weg effect. Ik heb nu niets spanneds om te filmen anders had ik het geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luinwethion
Sveninho schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:48:
[...]

Ja en ja, maar verstuur hem voor de grap over WhatsApp of Instagram or whatever.
Raar :/ die video zou een Final export moeten zijn... Ga eens in verdiepen morgen.

----
Edit tussendoor:
Was vergeten te melden dat de resultaten van de accu was met raise to wake actief.... Die gaat nog steeds te vaak aan, maar impact op accu is veel minder.
----
Kleine update over de Night mode.

I still haven't had enough time to test the night mode, and I might not have it anytime soon... at 11 PM it is still too bright outside.
But i've seen a bit more, and I'm of the opinion that Huawei still has quite a lot of work to do here, in some cases plain auto mode will give you a better shot, maybe a touch cold on the white balance (night mode gets it too warm) but the stiching of the frames isn't quite accurate enough.

Auto: Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1799/42944198271_8753dc1303_c.jpgIMG_20180621_225306 by Renato Laporte, on Flickr

Night: Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1789/41133322810_32550f97d9_c.jpgIMG_20180621_225318 by Renato Laporte, on Flickr

HDR: Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1832/42225083254_6b158b0be2_c.jpgIMG_20180621_225341 by Renato Laporte, on Flickr

Auto: Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/888/41133321530_1235a621b2_c.jpgIMG_20180621_233713 by Renato Laporte, on Flickr

Night: Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1779/41133321800_1c781b6c8b_c.jpgIMG_20180621_233725 by Renato Laporte, on Flickr

Don't focus at the leaves cuz it was windy, but the Parking sign...here and here it's totally messy on the Night mode.

[ Voor 3% gewijzigd door Luinwethion op 22-06-2018 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Bedankt voor de foto's.
De nightshot uit de eerste scene vind ik goed en veel beter dan de auto en HDR shots, de tweede is inderdaad minder dan de auto shot. Maar op de tweede shot is het ook veel donkerder denk ik ?
Misschien toch te veel bewogen ;-)
Nightshot combineert een aantal foto's echter ik weet niet hoeveel beweging gecompenseerd kan worden.
Luinwethion schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 00:50:
[...]

Raar :/ die video zou een Final export moeten zijn... Ga eens in verdiepen morgen.

----
Edit tussendoor:
Was vergeten te melden dat de resultaten van de accu was met raise to wake actief.... Die gaat nog steeds te vaak aan, maar impact op accu is veel minder.
----
Kleine update over de Night mode.

I still haven't had enough time to test the night mode, and I might not have it anytime soon... at 11 PM it is still too bright outside.
But i've seen a bit more, and I'm of the opinion that Huawei still has quite a lot of work to do here, in some cases plain auto mode will give you a better shot, maybe a touch cold on the white balance (night mode gets it too warm) but the stiching of the frames isn't quite accurate enough.

Auto: [afbeelding]IMG_20180621_225306 by Renato Laporte, on Flickr

Night: [afbeelding]IMG_20180621_225318 by Renato Laporte, on Flickr

HDR: [afbeelding]IMG_20180621_225341 by Renato Laporte, on Flickr

Auto: [afbeelding]IMG_20180621_233713 by Renato Laporte, on Flickr

Night: [afbeelding]IMG_20180621_233725 by Renato Laporte, on Flickr

Don't focus at the leaves cuz it was windy, but the Parking sign...here and here it's totally messy on the Night mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Fred13 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:42:
Bedankt voor de foto's.
De nightshot uit de eerste scene vind ik goed en veel beter dan de auto en HDR shots, de tweede is inderdaad minder dan de auto shot. Maar op de tweede shot is het ook veel donkerder denk ik ?
Misschien toch te veel bewogen ;-)
Nightshot combineert een aantal foto's echter ik weet niet hoeveel beweging gecompenseerd kan worden.
De eerste was iets meer licht inderdaad, de tweede was al tegen 12 uur in de nacht met minder straat belichting.

Als het goed is zou de telefoon met B145 moeten compenseren voor kleine bewegingen en alles goed op elkaar plakken... Maar zonder de P20 pro in handen te hebben, kan ik moeilijk vergelijken hoeveel compensatie de Mate kan doen... En zoals ik vorige keer al zei, de P20 pro zou altijd beter doen door de grotere sensor en meer resolutie om pixel binning te doen.

Ik probeer de telefoon zo stil mogelijk vast te houden, maar waaide erg hard gisteren dus misschien waren die boorden niet zo stil als ik dachte.

Maar is een mooie voorbeeld dat night mode niet een magische iets is voor elke geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Toch een mooie aanvulling :-)
:)
Luinwethion schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:51:
[...]

De eerste was iets meer licht inderdaad, de tweede was al tegen 12 uur in de nacht met minder straat belichting.

Als het goed is zou de telefoon met B145 moeten compenseren voor kleine bewegingen en alles goed op elkaar plakken... Maar zonder de P20 pro in handen te hebben, kan ik moeilijk vergelijken hoeveel compensatie de Mate kan doen... En zoals ik vorige keer al zei, de P20 pro zou altijd beter doen door de grotere sensor en meer resolutie om pixel binning te doen.

Ik probeer de telefoon zo stil mogelijk vast te houden, maar waaide erg hard gisteren dus misschien waren die boorden niet zo stil als ik dachte.

Maar is een mooie voorbeeld dat night mode niet een magische iets is voor elke geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
In mijn mate 10 zit een sandisk 128 gb geheugenkaartje. Alles werkt perfect, alleen als ik de google foto een online backup laat maken, krijg ik de melding: fout met geheugenkaart.
Deze melding kan ik dan wegvegen en alles werkt weer naar behoren. Is iemand hier bekend mee ? Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Sveninho schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:48:
[...]

Oke net een test gedaan, video opgenomen, slow-mo ge-exporteerd en getrimd (via de Huawei galerij gewoon) via Whatsapp verzonden en werkt gewoon.

YouTube: June 24, 2018

(Vertical cuz it's hype now days)

@Aloysxda we hebben hier bijna allemaal de Mate 10 pro zonder SD kaart.... :/ Misschien iemand met de Mate 10 kan helpen.

Edit terug naar slow-mo.... Ik denk allen niet dat ik het vaak ga gebruiken, ben 100% mee eens dat kwaliteit erg slecht is, daarnaast is de editor zeer irritant... Ik wou alleen de jump in slow-mo hebben, maar zo weinig kon ik niet kiezen.

Frustrerend.

[ Voor 16% gewijzigd door Luinwethion op 24-06-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Luinwethion schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:22:
[...]

Oke net een test gedaan, video opgenomen, slow-mo ge-exporteerd en getrimd (via de Huawei galerij gewoon) via Whatsapp verzonden en werkt gewoon.

YouTube: June 24, 2018

(Vertical cuz it's hype now days)

@Aloysxda we hebben hier bijna allemaal de Mate 10 pro zonder SD kaart.... :/ Misschien iemand met de Mate 10 kan helpen.

Edit terug naar slow-mo.... Ik denk allen niet dat ik het vaak ga gebruiken, ben 100% mee eens dat kwaliteit erg slecht is, daarnaast is de editor zeer irritant... Ik wou alleen de jump in slow-mo hebben, maar zo weinig kon ik niet kiezen.

Frustrerend.
Zal het van de week nog eens proberen dan. En inderdaad het is heel onhandig als ik het met de iPhone vergelijk! Leuke gimmick dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clown1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-08 19:42
Iemand toevallig ook problemen gehad met fast charge en USB-c type headset die niet meer werkt? Via de adapter kan ik wel een headset gebruiken. Hij laadt wel gewoon op, maar niet snel dus.

Kan er niet echt iets over vinden op het www. Wel problemen met 1 van beide opties.

Heb de telefoon al naar fabrieksinstellingen gezet, mocht niet baten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Clown1 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:16:
Iemand toevallig ook problemen gehad met fast charge en USB-c type headset die niet meer werkt? Via de adapter kan ik wel een headset gebruiken. Hij laadt wel gewoon op, maar niet snel dus.

Kan er niet echt iets over vinden op het www. Wel problemen met 1 van beide opties.

Heb de telefoon al naar fabrieksinstellingen gezet, mocht niet baten....
Probleem met laden heb ik ook gemerkt, (vorige pagina paar antwoorden terug), werkt met de Huawei charger niet, met een PD lader wel.

De USB-C oortjes gebruik ik niet, maar die zijn "digitaal" (met andere worden de DAC zit in de oordopje zelf) de adapter is analoog en Huawei gebruikt een bypass via USB-C om analoog audio signaal te sturen.

Anywho dat kan verklaren waarom de ene wel werkt en de andere niet... Ik zou beginnen met de USB-poort schoonmaken.

Maar op XDA heb ik een paar topics gezien dat de oordopje niet meer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Sveninho schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:15:
[...]

Dus de P20 Pro met Mate toevoegingen.
:? Bedoel je kwa functies of design? Want design is toch compleet anders.... (als de render de real deal is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
B-Art schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:22:
[...]

:? Bedoel je kwa functies of design? Want design is toch compleet anders.... (als de render de real deal is?)
Inhoudelijk gezien (notch en al die onzin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Sveninho schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:31:
[...]

Inhoudelijk gezien (notch en al die onzin)
Ff naar beneden scrollen dan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sveninho
B-Art schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:44:
[...]

Ff naar beneden scrollen dan ;)
Oeps. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Even een tussentijdse stand voordat ik aan de stroom ga. Firmware .142 still going strong.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GczKbZJ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/86cml6u.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kAsojWX.jpg
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste