Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Aloysxda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-01 22:37
Mede-auteur:
  • Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:29

Flimovic

Huawei heeft onlangs de Huawei Mate 10 Pro aangekondigd. In dit artikel bespreken we onze eerste ervaringen met het nieuwe vlaggenschip.

Huawei Mate 10 Pro aangekondigd

Tijdens een grootschalig evenement in München heeft Huawei de Huawei Mate 10 Pro aangekondigd. Dit vlaggenschip is onderdeel van de lijn Mate 10, waar ook de Mate 10 Lite en de nieuwe Porsche Design onder vallen. De smartphones hebben allemaal een opmerkelijk en strak design en beschikken over high-end specificaties, zoals de nieuwe Kirin 970-processor: het eerste platform van artificial intelligence voor mobiel gebruik van de fabrikant. De Mate 10 Pro ligt in elk geval vanaf 23 november in de winkel.

Eerste ervaringen Huawei Mate 10 Pro

Tablets Magazine was in München aanwezig voor de onthulling van het toptoestel en heeft daarna al even kunnen spelen met de grote smartphone. In dit artikel lees je over onze eerste ervaringen. En die zijn positief te noemen. Huawei heeft een smartphone ontwikkeld die vol zit met spannende functies, maar ook iets minder spannende trends volgt. Maar dat betekent niet dat de fabrikant slecht werk aflevert. Vanaf het eerste moment weet het Fullvision Display van de smartphone te overtuigen, met de dunne randen aan de zijkanten.

Het scherm loopt door van rand tot rand en is meer te vergelijken met de LG V30 dan met de Samsung Galaxy Note 8. Het scherm loopt dus niet door tot over de rand en dat is prima. Zo kun je dus ook niet per ongeluk het scherm aanraken, waardoor het touchscreen niet reageert op andere input. In vergelijking met de LG V30 zijn de randen aan de zijkanten iets dunner, maar aan de boven- en onderkant waarschijnlijk net zo groot. Ook zijn de schermhoeken strak en hebben ze geen rondingen, zoals op de V30 en de LG G6.

Groot oled-scherm

Het oled-scherm van de Huawei Mate 10 Pro is 6-inch groot. De resolutie bedraag 2.160 bij 1.080 pixels. De reden dat Huawei niet voor een 2K-resolutie gekozen heeft, is simpel: dat scheelt voor de accu. Die gaat namelijk langer mee op lagere resoluties (waarom de Huawei Mate 10, die niet naar Nederland komt, dan wel een 2K-scherm heeft, is ons een raadsel). Ook dit toestel beschikt over een schermverhouding van 18:9 (of beter gezegd: 2:1) en biedt ondersteuning aan voor content in high dynamic range (lees daar hier alles over).

Op de achterkant treffen we niet alleen een dubbele camera aan (in samenwerking ontworpen met Leica), ook zit hier de vingerafdrukscanner. Op een meer logische plek ook: bijna in het midden van het toestel. Dat is een plek waar je wijsvinger vaak rust, dus is het niet vreemd dat we daar ook een vingerafdruklezer hebben. Daarnaast heeft die achterkant een lichte bolling, waardoor die lekkerder in de hand moet liggen. Dat is iets dat we op de langere termijn gaan ondervinden en waar we later op gaan terugkomen.

Bekijk ook 'Twee foto's opgedoken van de Huawei Mate 10 met dunne randen'

Geen hoofdtelefoonaansluiting

Een opmerkelijk aspect is de processor aan boord, de eerdergenoemde Kirin 970. Die kan een hoop dingen doen, maar we willen er voor één ding uit grijpen: camera-assistentie. Het toestel biedt gebruikers veel mogelijkheden aan op het gebied van de camera en één van de mogelijkheden is objectherkenning. Wanneer er een object (eten, huisdieren, bloemen) wordt herkend, dan past kunstmatige intelligentie automatisch de instelling aan waardoor de foto goed uit de verf komt en er eer wordt aangedaan aan hetgeen je fotografeert.

Meer over de mogelijkheden wat de kunstmatige intelligentie betreft, lees je later in onze uitgebreide recensie van het toestel. Qua specs onder de motorkap doet de Huawei Mate 10 Pro niet heel veel onder voor andere toestellen. Je kunt straks kiezen voor apparaten met 4 of 6 GB aan werkgeheugen en 64 of 128 GB aan opslagruimte. Helaas heeft de Mate 10 Pro geen ruimte voor een (micro-)sd-kaart, maar je kunt er wel twee simkaarten in kwijt. Verder is er een riante accu van 4.000 mAh aanwezig, inclusief ondersteuning voor Huawei SuperCharge.

Opvallend is verder dat de Huawei Mate 10 Pro niet beschikt over een koptelefoonaansluiting. Wel is er een adapter van usb-c-naar-audiojack, maar dat vinden veel mensen nog steeds een nadeel. Het is natuurlijk ook altijd mogelijk een bluetooth headset aan te schaffen. Voor de accu lijkt het erop dat je het niet hoeft te laten, want met 4.000 mAh kun je enorm veel. Daarbovenop profiteer je ook van alle nieuwe functies en energiebesparingen van Android 8.0 Oreo, dus een heel groot nadeel is het wellicht niet meer.

Prijs en beschikbaarheid

De Huawei Mate 10 Pro is leverbaar in drie kleuren: grijs, mocca en blauw. Het toestel is vanaf 23 november beschikbaar voor een adviesprijs van 799 euro.

Hier komt het niews te staan

Terug naar Inhoudsopgave

Besturingssysteem
Serie besturingsysteemAndroid 8
Mobiel besturingssysteemGoogle Android 8.0
Beeldscherm
Schermdiagonaal6"
Resolutie2160x1080
Dots per inch402dpi
Relatieve schermgrootte80,90%
SchermtypeOLED
InvoermethodeTouchscreen
Secundair schermNee
Technische kenmerken
CPU/SoCHisilicon Kirin 970
Aantal cores8
Processorsnelheid2,36GHz
Geheugengrootte6GB
Opslagcapaciteit128GB
Aantal simsDual
Simkaartslot 1Nanosim
Simkaartslot 2Nanosim
Camera
Cameraresolutie (achter)12MP
Diafragma1,6
Resolutie secundaire camera (achter)20MP
Cameraresolutie (voor)8MP
Camera-autofocusJa
Gsm-flitsertype2 leds
Ondersteunde videoresoluties3840x2160 (UHD)
Verbindingen
Mobiele netwerken2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - hspa, 3G - hspa+, 3G - hsupa, 3G - umts, 4G - lte
Frequentiebereik (mobiel)850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz
Met WiFiJa
5GHz-ondersteuningJa
Verbinding (wlan)802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Met BluetoothJa
Bluetooth-versieBluetooth 4.2
Overige draadloze verbindingenInfrarood, Near Field Communication (NFC)
Gsm-connectorUSB 3.1 (Type-C, G1, 5Gb/s)
Functionaliteit
BerichtenE-mail, mms, sms
AfspeelmogelijkhedenAudio, Video
GPSJa
Gsm-functiesA2DP (Bluetooth stereo), Bewegingssensor (g-sensor), Gyro sensor, Handsfree, Kompas, Tril, Vingerafdrukscanner, Voicerecorder
Accu en lader
Accucapaciteit (mAh)4.000mAh
Leveringsomvang
Meegeleverde gsm-accessoiresDatakabel, Headset bedraad, Oplader, Screenprotector
Uiterlijke kenmerken
TelefoonmodelBar
Afmetingen, gewicht en kleur
Lengte154,2mm
Breedte74,5mm
Dikte7,9mm
Gewicht (gram)178g
KleurenGrijs
Meer informatie
ProductHuawei Mate 10 Pro Dual Sim (6GB Ram)
CategorieSmartphones
MerkHuawei
Tweakers ID1099151
EAN6901443200047
SKU51091WRV

Terug naar Inhoudsopgave

Afbeeldingen

Hier komen nog meer afbeeldingen

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.015-12-2017Topic start aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Flimovic wijzigde deze reactie 18-12-2017 12:25 (97%)

• Aloysxda
Binnenkort verkrijgbaar in Nederland, de nieuwe Huawei mate 10 Pro. Erg jammer dat de standaard mate 10 niet naar Nederland komt in eerste instantie. In China is deze ondertussen al te koop. Net als de eerdere modellen van in de Mate serie, is de accu en camera een van de grootste uitblinkers, vergeleken met de meeste andere smarphones.
Revieuw mate 10 vs mate 10 pro:
YouTube: Huawei Mate 10 Pro vs Mate 10 Unboxing and Camera Test!

Foto's zal ik hier later plaatsen.

Aloysxda wijzigde deze reactie 26-10-2017 22:20 (17%)

• Aloysxda
quote:
Brad Pitt schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:14:
Jaar op gewacht, geen SD-slot, geen hoofdtelefoon, V30 it is :)
Kleine aanvulling. De mate 10, verkrijgbaar in china heeft 6 gb ram en 128 gb rom, inclusief SD slot en plug voor hoofd telefoon. Een paar dagen geleden een besteld. Deze hoop ik eind volgende week te mogen verwelkomen.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 27-10-2017 09:03 (12%)

• Aloysxda
Het was voor mij een van de redenen om niet voor de mate 10 pro te kiezen, omdat dit toestel hoger en smaller is. Bij gebruik van vele zaken vind ik de breedte van belang. Het hoogte verschil merk je bij het lezen van bijvoorbeeld een website niet echt, maar geeft iets meer draag comfort, omdat het riemtasje dan net een maatje kleiner kan.
Bij alle revieuws werd trouwens verteld dat de standaard mate alleen verkrijgbaar zou zijn met 4 gb ram en 64 gb rom. Dit klopt niet. In china kun je ook kiezen voor een model met 6 gb ram en 128 gb rom.

Aloysxda wijzigde deze reactie 30-10-2017 19:17 (9%)

• Aloysxda
quote:
Sveninho schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:59:
[...]

Mijn interesse is gewekt; Wanneer is de breedte bij jou belangrijker?
Ik kan me voorstellen dat je de telefoon gewoon in landscape modus gebruikt in zo een geval?
Telefoon in landscape is niet handig, aangezien het toetsenbord dan een te groot oppervlak van het beeldscherm gebruikt. Staan toestel typen is veel handiger. Dan is een breder toestel handiger. Dit geldt tevens voor lezen tijdens surfen en mail

• Aloysxda
Gisteren is de Mate 10 bij me bezorgd. Net als mijn Mate 8 gekocht bij Pophong:
https://www.aliexpress.co...1f-4f23-8271-8e97dfbe91ae

Deze verkoper is concreet op antwoorden op vragen per mail. Snelle bezorging via dhl. Mijn mate 10 is de mocha gold met 6 gb en 128 gb. Playstore stond er op. Was wel effe flink puzzelen toen het toestel binnen kwam. de taal was ingesteld op chinees. Nou, denk kom je er pas achter wat chinees is. Abracadabra dus.
Aangezien er android 8 op draait, zitten veel instellingen anders, dus kon niet vergelijken met de mate 8. Door met de mate 8 via translater fotos te maken van de instellingen op de mate 10, kon ik na een 20 minuten het apparaat instellen op NL. Alles is nu ook in NL taal.
Wat een fijn apparaat en retesnel. De home toets is niet alleen een vingerafdruk sensor maar een soort touchpad. Hiermee kun je bijvoorbeeld terug naar een vorig scherm en alle geopende apps afsluiten. Dezelfde functies als de pijltjes toetsen op de Mate 8.
De pijltjes toesten zitten dus niet in het scherm verweven als bij de Mate 8, dus het effectieve scherm van 5.9 inch van deze mate 10, is net zo groot als van de mate 8.

• Aloysxda
Wat bedoel je met Al ? Build is hier: ALP-L29.
Nu 5 dagen in gebruik en zo'n beetje alles ingesteld. Heerlijk toestel. Vooral de camera en mogelijkheden. Verder net zo stabiel als mijn mate 8, die nooit is vast gelopen. Het effectieve scherm is net zo groot als de mate 8, alleen het totale formaat van de mate 10 is compacter.
Super tevreden mee.

• Flimovic
Heb een pre-order geplaatst op de Mate 10 Pro. Lijkt me een erg tof toestel. Zijn er meer mensen die em al besteld hebben?

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Flimovic
quote:
racemichel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:11:
Zojuist mijn Huawei Mate 10 Pro mogen ophalen bij t-mobile. Nu bezig met alles in te stellen maar so far so good! Interface bevalt me tot nu toe erg goed. Veel opties en alles gaat snel zeg vergeleken met mijn oude P6
Dat is mooi snel! Die van mij krijg ik pas 27 november of zo :-(

• Flimovic
quote:
Er staat nu: Verwacht op 17-11-2017

Das morgen oOo

• Flimovic
quote:
Supershiva schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:29:
Mate 10 Pro staat nu bij de Media Markt Zaandam op display.
Net even mee gespeeld, mooi toestel hoor.
Ik merk persoonlijk niet dat het "maar" een 1080 scherm is.

Ik weet alleen niet of ik kan wennen aan de fingerprint scanner aan de achterkant.
Met zo'n antidiefstal blok erop is het ook niet echt prettig testen.
Ik heb hiervoor een Nexus 6P gehad, daar vond ik het erg prettig werken de vingerafdrukscanner op de achterkant.

Kleine sidenote: dat was mijn eerste toestel met een vingerafdrukscanner.

• Flimovic
Bij Coolblue nooit meer leverbaar? WTF!? Iemand een verklaring waarom ze dat zeggen?

edit:

Heb coolblue een tweet gestuurd. Zodra ik reactie heb deel ik het hier.

edit 2:

Er staat nu dat het tijdelijk is uitverkocht. Verwacht: deze week

edit 3:

Meer details over leverdatum kunnen ze niet geven.

Flimovic wijzigde deze reactie 17-11-2017 10:27 (63%)

• Flimovic
quote:
Sveninho schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:48:
@Redskullz & @Flimovic dan denk ik dat het toestel toch meer in trek was dan verwacht. Grappig. :)
Of het aantal toestellen dat in eerste instantie is uitgeleverd aan de diverse shops is minder dan verwacht ;)

• Flimovic
Een van jullie al een verzendbevestiging gekregen? Ik nog niet :'(

• Flimovic
quote:
Azz-Kikr schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:32:
Vanmorgen bezorgd. (geschreven met Mate 10 pro) ben blij :)
Waar heb jij je toestel besteld? Ik de mijne bij coolblue. Maar nog niks gehoord :-(

• Aloysxda
Hier de mate 10 nu 2 weken in gebruik. Maak je geen zorgen over de accu. Bij mij was het net zo, dat de accu sneller leeg ging vergeleken met mijn Mate 8. De accu moet "inlopen".
Nu na 2 weken, wonderbaarlijk hoe lang deze mee gaat. 2 dagen redt ik makkelijk. Hangt aan de carkit, veel bellen, foto's, internet, bestanden etc.
Een week geleden heb ik in de instellingen bij de standaard te openen apps, wat veranderd. oa de standaard muziek app omgezet naar Rocketplayer. Na het aanklikken gaf die een melding dat bij het wijzigen van deze app, de accu tijdsduur verkort kon worden. Dit is écht niet zo. Vanaf dat moment gaat de accu alleen maar langer mee.
Voor degenen die op hun toestel zitten te wachten, kan ik me voorstellen dat dit lang duurt. Jeuk is erger dan pijn haha.
Wat betreft het ontgrendelen, bij mij staat de mate 10 in de houder in de auto en als het moet leg ik mijn duim aan de voorkant op de vingerafdruk sensor en binnen no time is deze wakker. 100 % veilig.
Wat betreft de foto's, verbazend. in een ruimte waar weinig licht is, krijg je gewoon een heldere foto met goede details. Ook de functie: 3D foto. Dit alles moet je met eigen ogen zien.

• Flimovic
Wie heeft de mate 10 pro bij Coolblue besteld? En bij wie is deze al verzonden / binnen via Coolblue?

• Flimovic
quote:
smartie89 schreef op maandag 20 november 2017 @ 06:07:
Gisteren heb ik mijn Mate 10 pro binnen gekregen via belsimpel.nl. in combinatie met een verlenging van mijn KPN abonnement (zaterdag besteld).

Ik kom van een Sony Xperia Z5.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. M'n vriendin wilde d'r iPhone SE er al voor gaan inruilen ;-)

Eerste indrukken:
Het scherm is erg mooi. De bezels om het scherm zijn precies goed.
Formaat van de telefoon moet ik nog aan wennen.
Foto's zijn echt goed, er is ook geen schutter lag. En de AI doet zijn werk goed door situaties te herkennen.
Speakers klinken goed, helder en kunnen hard, voor zover je dit van een telefoon kunt verwachten. Er treedt geen vervorming op bij hoog volume.
Batterij ga ik komende dag meemaken dat ik 'm 'normaal' ga gebruiken. Hij laadt ook erg snel op.
Hoesje en screen protector zijn bijgeleverd. Alhoewel ik die laatste eraf heb gehaald. Ik vond deze te stroef.

De EMUI skin vind ik wel wennen. Bij Sony had ik bijna een aosp Android, dat maakt het hier wel eens zoeken naar instellingen. Sommige dingen zijn echt omslachtig en weggestopt. Aan de andere kant hebben de verschillende themes ook weer hun charme. Ik heb nu maar een Android 8 Oreo Pixel thema geïnstalleerd, dit maakt al veel goed.
Je kan altijd nog een andere launcher installeren. Nova launcher werkt bijvoorbeeld erg fijn.

• Flimovic
Ja hoor, na navraag waarom mijn telefoon nog niet is verzonden, krijg ik onderstaande bericht van Coolblue:
quote:
Hey Flimovic, bedankt voor jouw berichtje. Ik zie dat je op 7 november de Huawei Mate 10 Pro bij ons hebt besteld. Deze is nog in pre-order, dus zal ons magazijn om 27 november verlaten. Ik ben het met je eens dat de tekst op de website verwarrend is, dit is ook inderdaad een fout. We gaan het zo snel mogelijk voor je aanpassen. Nog even geduld, zoals staat aangegeven in de bevestiging kan je jouw pakketje 28 november verwachten. Heb je verder nog vragen voor mij? Groeten, Vera van Coolblue
De voorraadstatus op de website is dus onjuist. Er is nog geen voorraad :-(

Flimovic wijzigde deze reactie 20-11-2017 11:39 (5%)

• Flimovic
quote:
Redskullz schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:48:
[...]

Vervelend om te horen :(
Wel raar dat sommige webshops dus al leveren en sommige (zoals coolblue en MM) het nog weken duurt?
Welke kleur heb jij besteld?
Ik heb de zwarte besteld. Vind het ook een vreemd verhaal, dus hoop dat iemand anders het kan bevestigen die ook bij coolblue heeft besteld.

• Flimovic
quote:
Redskullz schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:22:
[...]

Heb nog niet besteld dus kan je daar niet bij helpen maar zelfs nu nog zegt Coolblue dat ze minder dan 15 op voorraad hebben (of met andere woorden er staat nergens dat die niet op voorraad is zoals bij de blauwe en bruine)

Sterkte iedergeval met dit (nooit leuk als je met smart zit te wachten op je nieuwe phone ;) )
Ha, mooie woordspeling.

Maar hoe langer ik er over na denk, hoe vreemder ik het vind. Wat is de trigger geweest voor Coolblue om de voorraadstatus aan te passen? Dat kan toch alleen maar zijn als ze vanuit de leverancier spullen hebben ontvangen? Dat gaan ze toch niet op eigen houtje doen lijkt me? Maar nu zeggen ze dat iedereen em op hetzelfde moment krijgt, maar ondertussen staat de voorraad nog steeds doodleuk op minder dan 15. Het verhaal wat ze tegen mij hebben verteld vind ik moeilijk te rijmen met wat de website laat zien.

• Flimovic
Het wordt vreemder en vreemder bij Coolblue. Nu staat er op de site dat er minder dan 10 op voorraad zijn. Gister was dat nog minder dan 15. Maar ondertussen hebben ze mij via Twitter laten weten dat dat een foutje op de site was. Waarom loopt de voorraad dan terug die ze op de site getoond staat?

This smells fishy :(

• Flimovic
quote:
Redskullz schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:36:
[...]

Hmmm klinkt idd wel erg fishy ja :(
Heb aardig wat besteld bij Coolblue en altijd naar tevredenheid.
Is er een mogelijkheid om je order te annuleren en te bestellen bij 1 die wel gelijk levert? (of mis je dan een aanbieding?)
Heb besteld met shoptegoed dat ik had gekregen ahv mijn defecte Nexus 6P, dus zit helaas vast aan Coolblue. Over mijn defecte 6P ook al veel gezeur gehad, maar dat is uiteindelijk erg netjes opgelost (565 euro shoptegoed voor een bijna 2 jaar oude 6P). Misschien bel ik er vanmiddag wel even achteraan. Qua communicatie hebben ze laatste tijd aardig wat steekjes bij mij laten vallen.

Het mooiste zou zijn als iemand hem hier ook bij Coolblue heeft besteld en kan vertellen of er al geleverd is of niet.

• Flimovic
quote:
hellknight schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:52:
Ik heb de zwarte net besteld bij CoolBlue, en gekozen voor vanavond nog leveren. Order is gewoon aangenomen. zodra ik track&trace heb ontvangen zal ik het ff laten weten
Top, dank je wel! Ik ga lichtelijk uit mijn vel springen als jij gewoon een T&T krijgt. Hoop natuurlijk voor je dat je em krijgt, maar dan is dat de zoveelste communicatieve flater die Coolblue slaat in korte tijd. Ach, het positieve is dan in ieder geval dat er een kans is dat ik em eerder krijg dan volgende week :+

• Flimovic
Nou, dat wordt even bellen dan maar

Update:
Net gebeld, als het goed is krijg ik vanavond een T&T en morgen mijn toestel oOo

Flimovic wijzigde deze reactie 21-11-2017 13:49 (57%)

• Flimovic
Ja hoor, stelletje fuckfaces bij Coolblue. Geen T&T ontvangen, dus ga mijn telefoon niet ontvangen vandaag. De voorraad staat ondertussen ook op 'tijdelijk uitverkocht'. Kortom, ik ben keihard genaaid door Coolblue. Helemaal klaar met die lui :( :( :(

• Flimovic
Bellen met coolblue hielp niet, dus heb nu een dikke mail gestuurd naar de klantenservice. Hopelijk worden ze nu wakker.

Flimovic wijzigde deze reactie 22-11-2017 12:07 (95%)
Reden: Inhoud van de mail voegt weinig toe aan t topic.

• Flimovic
quote:
Redskullz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:18:
[...]

Had onderhand wel verwacht dat jij deze telefoon in bezit zou hebben :( nog updates vanuit Coolblue?
Ja ze vinden het uiteraard heel vervelend etc. etc. Ze kunnen geen harde uitspraken doen over wanneer ik de telefoon krijg, maar ze verwachten deze week nog wel een nalevering van Huawei. Dus fingers crossed dan maar.

• Flimovic
quote:
Redskullz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:05:
[...]

Vervelend om te horen maar ik heb er nog vertrouwen in :) Onze werk slogan hier is "alles komt goed" :P
Jij werkt bij Coolblue (a.k.a. de bron van het kwaad :+ )? Of lees ik dat verkeerd?

Maar vroeg of laat zal het idd wel goed komen :Y

Woohoo! Een T&T binnen! Morgen krijg ik mijn toestel, nu echt *O* oOo *O*

Flimovic wijzigde deze reactie 23-11-2017 12:43 (16%)

• Flimovic
quote:
Kenzi schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:20:
[...]

¥4899.00 (€629,-) / ¥5399.00 (€692,-) voor resp 64GB / 128GB. Dual Sim versie. BLA-AL00
Geen extra's (kreeg je in NL niet zo'n Moleskin erbij?)
Inderdaad, als je een pre-order hebt geplaatst kan je via deze link je toestel registreren en dan krijg je zo'n moleskine setje erbij

https://promo.deskservices.nl/nl-nl/17-0406

• Flimovic
Ja hij is binnen hoor! Wat een sexy toestel zeg! Eerste indruk is erg goed. Stijlvol, mooi scherm, snel. Nu ff poosje mee klooien!

• Flimovic
quote:
zedzed1 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 00:10:
Ik snap echt niet waarom er nog geen review is op tweakers.net. IPhone x is al uit, 5t en mate 10 pro al langer. Mate 10 pro nu paar dagen in bezit en echt waar voor geld
De review door tweakers is in de maak. Ik had Arnoud Wokke afgelopen donderdag gevraagd of er een review aan kwam. Zijn antwoord was dat die over 1 a 2 weken verwacht werd.
quote:
Sveninho schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 06:35:
[...]

Huawei wordt nog niet door een ieder als volwaardig merk gezien. Ik zou zeggen voel je vrij in de review!
Ik denk dat men hem ook opweegt tegen de LG V30 als ik een beetje naar de bouw kijk.

[...]

Geniet ervan! Blij dat het voor jou wel is goedgekomen.
Thx! Troost je met de gedachten dat het het wachten waard is. Ik hoop dat ie voor jou ook snel komt. Ik zal later vandaag iets uitgebreider mijn eerste indruk hier neerpennen.

• Flimovic
Ok, mijn eerste ervaringen met het toestel tot nu toe:

Tot nog toe ben ik erg tevreden met het toestel, het voelt erg degelijk aan. Qua design ziet het er prima uit en het scherm heeft een hoog wow-gehalte. Ik moet nog een beetje wennen aan de schermverhouding, het is wel behoorlijk langgerekt. Ik het niet het idee dat het scherm een te lage resolutie heeft. 1080p is volgens mij ruim voldoende. Qua snelheid is het apparaat top, als je een app opent, staat het instant op je scherm. Ook de vingerafdrukscanner werkt instant. De plek van de scanner zit wat mij betreft op de juiste plek. Als ik het toestel uit mijn broekzak haal, kan ik in één beweging het toestel unlocken. De accu is ook prima. Gister heb ik ruimschoots het einde van de dag gehaald terwijl ik het toestel erg intensief gebruikt heb (nieuwe telefoon, duh :p ) en het schijnt dus nog beter te worden. De skin van Huawei zelf vind ik nog niet storend, wel heb ik de app-drawer teruggezet, maar dat kan gewoon in de instellingen. Ook qua verbindingen werkt het toestel top. Wifi werkt snel, 4G werkt snel, bluetooth heeft een prima bereik.

Conclusie, ik ben zeer tevreden :)

• Flimovic
Ik heb ook bij diverse apps dat er zwarte balken staan aan de onder en bovenzijde (of zijkanten als je de telefoon horizontaal houdt). Dat komt inderdaad door de scherverhouding, dat er stukken wegvallen heb ik echter nog niet gehad.

• Aloysxda
quote:
hansbkp schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:57:
Zit te twijfelen tussen een mate10pro en een oneplus5t.
Iemand ervaring met updates van Huawai ?
Maak je geen zorgen over de updates bij Huawei. Draait probleemloos en updates komen op tijd.

• Flimovic
quote:
TDCCBB schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:22:
Hoe zijn de ervaringen met het scherm. Heb momenteel een S6 met QHD scherm, en vraag me af of FullHD niet een merkbare stap terug is. Want verder heeft deze Mate 10 Pro alles wat ik zoek.
Ik kom ook van een Nexus 6P. Ik heb geen enkele last van de lagere resolutie van het scherm. Sterker nog, het heeft een enorme wow-factor, dankzij de kleine bezels van de behuizing en de mooie kleuren van het scherm.

• Flimovic
quote:
Sveninho schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:00:
[...]

Huawei Cloud? Betekent dit dat het toestel met 'gratis' cloud opslag komt? Altijd fijn. :)
Dat is toch de reden dat we Android hebben en geen iOS? Instellingen/customizen!!! :P
Heb je al een andere launcher geprobeert? Nova bijv? Om een beetje van de Huawei skin af te komen.\

Is het een ieder overigens opgevallen dat er bijna geen accecoires zijn? Ik zoek naar een mooi hoesje, maar ik kom amper wat tegen. Zelfs Ali stelt me teleur...
Ik kan ook weinig vinden. Heb wel wat accessoires op Aliexpress gevonden, maar dat zijn vrij algemene spullen.
quote:
hansbkp schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:54:
[...]

Ja, maar betekent ook dat mijn data ergens staat zonder dat ik er controle over heb. Heb enigzins een idee wat Google ermee doet. Maar wat Huawei er mee doet...

[...]

"Elk nadeel heeft z'n voordeel" :-)

[...]

Heb Nova er direct opgezet.

Er zit al standaard een beschermfolie 'opgeplakt'. Heb af en toe het idee dat daardoor het contact niet optimaal is. Of is dat normaal voor die folies ?
Standaard is er inderdaad een screenprotector meegeleverd. Wat ik zo heb gelezen van andere gebruikers, is dat dit een vrij zachte screenprotector die vrij stroef is. Ik weet niet of het normaal is dat hij aanrakingen niet goed registreert, dat is niet iets wat ik zelf opmerk. Kleine kanttekening, dit is de eerste keer dat ik ooit een screenprotector gebruik.
quote:
Only schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:55:
Voor degene die de pro al hebben, wat is de drain tijdens pc mode gebruik? Aangezien je niet kan laden met gebruik van usb-c naar HDMI gebruik..
Zou fijn zijn als iemand dat hier kan testen!
Dit heb ik nog niet getest, moet ik eerst een USB-C-HDMI kabel hebben, of zo'n dock, maar die kost geloof ik 150 euro of zo :-( Heb jij al zo'n kabel? Zo ja, waar heb je die vandaan :P

@Aloysxda
Is het wellicht een optie om de topicstart wat op te leuken? Daar kunnen we geloof ik nog best wat nuttige dingen aan worden toegevoegd.

Flimovic wijzigde deze reactie 30-11-2017 11:00 (4%)

• Aloysxda
@Aloysxda
Is het wellicht een optie om de topicstart wat op te leuken? Daar kunnen we geloof ik nog best wat nuttige dingen aan worden toegevoegd.
[/quote]

Da's een goeie. De start is inderdaad wat skimier. Als jij hier een idee over hebt, zet er gerust een aanvulling in. Helaas kom ik hier qua tijd direct nog niet aan toe.

• Flimovic
quote:
Aloysxda schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:16:
@Aloysxda
[/quote]

Da's een goeie. De start is inderdaad wat skimier. Als jij hier een idee over hebt, zet er gerust een aanvulling in. Helaas kom ik hier qua tijd direct nog niet aan toe.
Dan moet je me even aan de TS toevoegen, ik zal eens kijken of ik het vandaag of morgen een beetje kan opleuken.

• Aloysxda
quote:
Flimovic schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:21:
[...]

Dan moet je me even aan de TS toevoegen, ik zal eens kijken of ik het vandaag of morgen een beetje kan opleuken.
Wil ik graag aan meewerken. Net even in de instellingen gekeken maar niets gevonden, hoe ik je kan toevoegen. Hoe krijgen we dit voor elkaar ?

• Flimovic
quote:
Aloysxda schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:32:
[...]

Wil ik graag aan meewerken. Net even in de instellingen gekeken maar niets gevonden, hoe ik je kan toevoegen. Hoe krijgen we dit voor elkaar ?
Volgens mij kan je een mede-auteur toewijzen aan de openingspost. Volgens mij moet je even op 'wijzig' drukken bij de openingspost, dan staat het een paar regels onder het tekstvak.

• Flimovic
quote:
Sakuragi schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:57:
Hi Sveninho,
Ik had bij GSMwijzer ( dus mobiel.nl) besteld. Een vriend van mij kon zijn bruine versie op release datum 17 november 2017 al ophalen. Ik was mee gegaan en ze vertelde dat ze geen zwarte versie binnen hadden gekregen.
Het zou een weekje later worden. Eind week 47 zoals in eerste instantie was aangegeven. Eind week 47 vrijdag 24 november 2017 gaven ze aan dat het weer woensdag zou worden en later op de dag kreeg ik een e-mail dat het eind week 49 gaat worden....

Het meest frustrerende is dat op vrijdag 17 november 2017 bij de t-mobile shop in Rotterdam centrum de zwarte versie gewoon op voorraad was. De verkoper lachte typerend toen ik zei dat ik bij GSMwijzer had besteld.

Vanwege de pre order gift zit ik dus vast aan mijn order bij GSMwijzer, anders had ik toen al direct in de T-mobile shop gehaald.

Het kost per maand wel paar euros meer, maar vanwege mijn sim only toestelflexibiliteit, kreeg ik achteraf te horen dat ik EUR 40 extra moet betalen. Per saldo is de voordeel bijna weer weg gepoetst.

Ik heb meerdere keren contact met GSMwijzer gehad en enige reactie is excuses en dat de leverancier niet kan leveren... maar de bruine versie is wel op voorraad of je kan jouw order annuleren.

Laten we hopen dat wij allemaal snel onze toestel krijgen....

P.S. Huawei heeft 2 dagen voor release van de Mate 10 Pro 15 november 2017 de VIP service afgeschaft. Dat was een van de reden om Huawei een kans te geven....

Groet,

Sakuragi

[...]
Damn, hoop dat ie snel komt heren! Super frustrerend als je met smart op je nieuwe toestel zit te wachten en hij komt maar niet.

• Flimovic
quote:
hansbkp schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:37:
Schrok nog even na het openen van de doos. Toestel wou niet starten. Het bleek dat de batterij leeg was. Was gewend dat bij nieuwe toestellen er altijd wel wat lading was.
Was ik de enige?
Ik had een lading van ongeveer 60%, zou het even goed in de gaten houden als ik jou was, dit is wel vreemd namelijk :?

• Flimovic
quote:
RothaNL schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:18:
[...]

De medewerker van de T-mobile zaak vertelde mij dat hij alleen maar lege toestellen had aangetroffen uit de dozen.... Was een aantal klanten die bestanden over gezet wilde hebben, maar dat ging niet omdat ie leeg was... Mijne was ook leeg toen ik 'm uit de doos haalde.

Wel een toptoestel voor de rest! Ben er heel tevreden over!
Ben ik dan de enige met een lading? Dat zou ook vreemd zijn :+

• Flimovic
quote:
arnoudwokke schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:49:
Hier Arnoud vanuit de redactie. Ik bezig met de review (hij staat voor 14 december, maar als hij eerder klaar is, is er misschien eerder plek)

Nu kwam er bij de P10 gezeik over het type opslag: sommige modellen hadden snel ufs-opslag, andere trager emmc. Nu wil ik weten of dat bij de Mate 10 Pro ook speelt. Mijn reviewmodel heeft natuurlijk de allersnelste componenten, maar ik wil even checken of dat bij jullie ook zo is. Als je me wilt helpen, kun je het volgende doen:
- Androbench installeren vanuit de Play Store Google Play: Androbench (Storage Benchmark)
- App openen en drukken op Micro, wachten tot de benchmark klaar is
- Resultaten hier posten van:
Sequential read
Random read
Sequential write
Random write

Ik zou er enorm mee geholpen zijn om te weten of Huawei nu wel alle modellen levert met de snelste opslag. Alvast bedankt!

Edit: misschien goed om te vertellen: we hebben de review uit moeten stellen, omdat we met Huawei-technici in gesprek moesten over de accutesten. Het scherm dimt automatisch als je bepaalde apps opent (zoals de browser), ook als automatische helderheid uit staat. Dat is een niet uit te schakelen 'dimprofiel' in de software. Bovendien schakelde het scherm zichzelf uit en onze standaardapps om dat te voorkomen werkten niet. Daardoor mislukten alle accutesten. Inmiddels zijn we daaruit en zijn de accutesten gedaan, dus ik ben begonnen met andere elementen van de review :)
Ik zal vanmiddag de benchmark even draaien en de resultaten posten.

@arnoudwokke Done!

Flimovic wijzigde deze reactie 01-12-2017 14:48 (3%)

• Flimovic
quote:
B-Art schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:20:
[...]

Status gewijzigd naar "Vrijdag 8 December verwacht" :D

Hopen dat ie er zaterdag is :9
Nice! Zou tijd worden!

• Flimovic
Heb bericht gehad van Huawei Promotions dat mijn aanvraag voor de Moleskine set afgewezen is, omdat mijn IMEI niet uitgeknipt is. Nu moet ik dus een foto opsturen van een uitgeknipte IMEI-sticker. Waarom moet het per sé uitgeknipt zijn? Enige wat ze er mee bereiken is dat ik de doos kapot knip, dat vind ik zonde. Weet iemand dat?

• Flimovic
quote:
Freshnezz schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:54:
Heeft de Mate 10 Pro eigenlijk iets van een Face Unlock mogelijkheid?
Nee dat heeft ie niet, wel vingerafdruk, patroon of pin

• Flimovic
quote:
Freshnezz schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:39:
[...]

Niet? Hebben ze ook de standaard gezichtsherkenning van android eruit gesloopt? Jammer..
Dat, of ik heb het zo snel niet kunnen vinden in de instellingen.

• Flimovic
@Sveninho @B-Art
Hebben jullie em al ontvangen?

• Flimovic
knip

The Wizard wijzigde deze reactie 09-12-2017 13:30 (93%)

• Aloysxda
De standaard mate 10 is gebouwd voor China (aldus de verkoper waar ik mijn mate 10 heb gekocht). Hij heeft daar een globel rom op gezet. Daarna wordt het toestel niet uitgezet, maar gaat zo de doos in. Geen wonder dat de accu dan helemaal leeg is. Mijn toestel stond aan, toen ik deze een maand geleden uit de verpakking haalde. Er zat nog 2 procent prik in. Gelijk aan de kabel gehangen. Alles werkt naar behoren.

• Flimovic
quote:
Sveninho schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:32:
Telefoon is binnen!
Ook zonder laad spanning dus hij hangt nu even te juicen. 😁
[afbeelding]
Nice man! Veel plezier er mee :)

• Flimovic
Lekker bezig heren! Wat vinden jullie zo erg aan de standaard launcher als ik vragen mag? Ik gebruik em gewoon en valt me eigenlijk best mee. Wel even de app-drawer weer aangezet, maar verder is het prima te doen hoor.

• Flimovic
quote:
Sveninho schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:36:
[...]

1. De iconen bevallen me niet. Met Nova is alles zo te customizen.
2. Nova launcher brengt wat gestures met zich mee.
3. Google integratie in Nova.

Is voor mij puur het gebruiksgemak.
De iconen vallen te wijzigen bij Thema's (is een app).
Verder valt er ook best veel te customizen aan de homescreens met de standaard launcher.

De gestures heb ik nog niet ontdekt bij de standaard launcher, dus als je die gewend bent zal dat wel een gemis zijn gok ik zo.

Wat bedoel je met Google integratie? Wat heeft Nova wel wat de standaard launcher niet heeft?

Wellicht moet ik Nova ook maar eens uitproberen O-)

@Aloysxda Kan je mij toevoegen als mede-auteur? Dan probeer ik de startpost wat op te leuken d:)b

Flimovic wijzigde deze reactie 13-12-2017 12:34 (6%)

• Flimovic
quote:
Sveninho schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:20:
In eerste instantie dacht ik dat dit een gebruikersfout was, maar ik ben toch tegen 2 dingen aangelopen in de software die ik matig vind.

Namelijk;

1. Vanaf mijn lock screen kan ik de notificaties niet uitklappen. De telefoon forceert me om hem te unlocken.
Soms wil je gewoon even weten wat er op de 2e of 3e regel staat zonder dat ik helemaal in mijn toestel hoef! Nadat hij eenmaal is vrijgegeven verdwijnen ook de notificaties die ik niet heb beantwoordt.

2. Vanaf het notification dropdown menu kan ik niet op de acties drukken die hangen onder sommige apps. Bij G-Mail bijvoorbeeld heb ik als optie delete, maar ik kan deze knop helemaal niet bedienen.

Overigens staat de review van @arnoudwokke op de voorpagina zie ik. :)

Dat probleempje van het dimmende scherm bij apps merk ik niet? Misschien is het verschil zo nihil dat het met het ongetrainde blote oog niet te merken is. Verder vind ik het een semi-eerlijke review. Een heleboel punten zijn denk ik persoonlijk (bijvoorbeeld het scherm met name warmte en de FHD resolutie), maar ik kan me goed vinden in jullie verslaggeving. De keus van de consument zal de grootste doorslaggeving zijn.
Het probleem met de dimmende apps is mij ook nog niet opgevallen.

Verder kan ik me voor een groot deel in de review vinden, maar ik vind de toon iets te negatief. Het leest alsof er nog wat oud zeer zit. Erg wantrouwend. Het wantrouwen lijkt ook de score te beïnvloeden, want een 6,5 doet deze telefoon mijns inziens geen recht. Een van 7,5 a 8 was meer op zijn plaat geweest denk ik.

• Aloysxda
quote:
Flimovic schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:21:
[...]

De iconen vallen te wijzigen bij Thema's (is een app).
Verder valt er ook best veel te customizen aan de homescreens met de standaard launcher.

De gestures heb ik nog niet ontdekt bij de standaard launcher, dus als je die gewend bent zal dat wel een gemis zijn gok ik zo.

Wat bedoel je met Google integratie? Wat heeft Nova wel wat de standaard launcher niet heeft?

Wellicht moet ik Nova ook maar eens uitproberen O-)

@Aloysxda Kan je mij toevoegen als mede-auteur? Dan probeer ik de startpost wat op te leuken d:)b
Natuurlijk wil ik je toevoegen, maar heb hier geen ervaring mee. Zou je me even kunnen tippen hoe ik je als mede auteur toe voeg ?

• Flimovic
quote:
Aloysxda schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:41:
[...]

Natuurlijk wil ik je toevoegen, maar heb hier geen ervaring mee. Zou je me even kunnen tippen hoe ik je als mede auteur toe voeg ?
Je startpost bewerken, dan staat er iets onder het tekstvak dat je een medeauteur kunt toevoegen (meen ik)

• Aloysxda
quote:
Flimovic schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:43:
[...]

Je startpost bewerken, dan staat er iets onder het tekstvak dat je een medeauteur kunt toevoegen (meen ik)
Heb je toegevoegd Flimovic. Maak er wat moois van _/-\o_

• Flimovic
quote:
Aloysxda schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:33:
[...]

Heb je toegevoegd Flimovic. Maak er wat moois van _/-\o_
Ik ga m'n best doen, is voor mij ook de eerste keer.

• Flimovic
Hoe meten jullie SOT? Of gokken jullie dat?

Overigens doet de PiP van Google Maps bij mij ook raar. Ik kan de PiP wel heen en weer schuiven, maar als ik er op tik lijkt ie de knopjes achter de PiP te bedienen. Bij mijn vorige telefoon (nexus 6P, ook met Oreo) ging die terug naar Maps als ik op de PiP tikte.

De multi window gebruik ik eigenlijk nooit...

• Flimovic
quote:
B-Art schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:33:
[...]

Settings, Batterij, batterijverbruik, hardware, scherm :)
Ah, weer wat geleerd :) Thx!

• Flimovic
quote:
hood schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:40:
Mijne komt vandaag binnen. Ik schrok gisteren wel van het review maar als ik hier de berichten lees dan valt het allemaal wel mee. Ik heb hem voornamelijk gekozen vanwege de iets grotere accu en ook dat lijkt goed te zijn. Binnen kort ga ik hem testen.
Trek je niet te veel aan van het cijfer dat ie van Tweakers krijgt, ik geloof dat de meeste gebruikers het hartgrondig oneens zijn met het oordeel van de review ;) Dat blijkt ook wel als je de comments ervan bekijkt. Overigens zijn de meeste reviews op andere tech-sites een stuk positiever.

Hoewel @arnoudwokke wel degelijk terechte punten aanstipt, werkt dat mijns inziens te zwaar door in het cijfer. Het lijkt er op dat het debacle van rondom de P10 er voor zorgt dat de Mate 10 Pro uiteindelijk slechts een 6,5 krijgt, waar een 7,5 a 8 meer op zijn plaat is. De Mate 10 Pro doet nauwelijks onder voor bijvoorbeeld de Note 8, die wel een 8 krijgt.

• Flimovic
Weten jullie overigens of de Mate 10 Pro dankzij Oreo ook meedoet aan Project Treble?

• Flimovic
quote:
Sveninho schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:04:
Ik vermoed dat Huawei nog wat bugs uit onze software moet wegwerken..
Als ik het zo begrijp is de overgang naar Oreo niet helemaal vlekkeloos gegaan, MAAR we waren wel de eerste die hem zo out of the box kregen.Respect!

[...]

Ik weet nog steeds niet Project Treble is weet je dat....
Net als die dAXT of whatever voor de muziek.
Ik weet het fijne er niet van, maar als ik het goed heb, is Project Treble een project van Google dat er voor zorgt dat telefoons met Oreo automatisch updates kunnen krijgen, ongeacht van welke fabrikant ze zijn. Wel moet android volgens een bepaalde partitie/indeling geïnstalleerd zijn, anders schijnt het niet te werken.

Overigens kan ik met Google zo niet het antwoord op mijn vraag vinden.

Flimovic wijzigde deze reactie 15-12-2017 09:17 (4%)

• Flimovic
quote:
Mrkock schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:18:
Gisteren mijn mate 10 pro ontvangen en weer retour gestuurd. Op de achterkant onder het glas zat een soort van luchtbel/beschadiging. Deze beschadiging was niet te voelen en zat er echt onder. Het leek alsof het glas bij de rand niet goed geplakt zat. Ik heb er nog over gedacht om het toestel te houden (kreeg een kleine korting aangeboden) maar heb toch besloten om hem om te ruilen.
Vermoedelijke wordt de glazen achterkant op de behuizing gelijmd en zit er of een verontreiniging in de lijm, of een luchtbel. Krijg je nu een nieuwe? Of ga je helemaal voor wat anders?

• Flimovic
Ik heb ook een update (na handmatig controleren)

Wijzigingen:
Amazon Video wordt toegevoegd (meer bloatware? hopelijk kan ik het verwijderen, optyphen met die zooi :p )
Verder Google veiligheidspatches, optimalisaties voor energieverbruik ensysteemprestaties (stabiliteit, soepelere werking)

• Flimovic
Vaag, ik heb inhoudelijk een andere tekst en een grotere update (500 MB), maar wel hetzelfde typenummer 7(8)7

• Flimovic
quote:
Cr1ptkeeper schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:24:
Hebben jullie ook niet het gevoel dat de gsm de helderheid vanzelf aanpast (vooral bij witte achtergronden) zonder dat "auto brightness" aanstaat?
Ja de felheid van het scherm is verschillend bij verschillende apps, ongeacht of automatische helderheid uitstaat. Dit zit ergens diep in het systeem ingesteld en kan je als gewone gebruiker niet uitzetten. Ik merk er zelf gelukkig niet zo veel van, maar het is wel vervelend dat het niet uit kan. Schijnt een accu-bespaar-dingetje te zijn.

Wordt ook wat over genoemd in de review trouwens die op de frontpage staat.

Flimovic wijzigde deze reactie 15-12-2017 11:27 (6%)

• Flimovic
quote:
Kenzi schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:00:
C636 zit nog op 119 :( Kan wel gaan rebranden naar C432 maar geen zin in gedoe. Mijn P9 Plus kreeg ik geen OTA's meer na rebranden.
Ik snap niet helemaal wat je zegt. Jij hebt de reguliere Mate 10 toch?

• Flimovic
quote:
Kenzi schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:18:
[...]

Mate 10 Pro uit Hong Kong. C636 = Aziatisch / Internationale ROM. C432 is Europese ROM.
Het is bij Huawei mogelijk om te switchen van regio (rebranden) maar dat kan soms problemen opleveren. Bij mijn P9 Plus was dat geen OTA's meer kunnen ontvangen.
Je kan bijv. https://www.reddit.com/r/FunkyHuawei/ gebruiken om te switchen.
C636 is vaak trager met updates dan andere regio's. Geen idee waarom.
Kijk, nuttige info, thanks!

• Flimovic
quote:
Sveninho schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:19:
[...]

Je zou denken dat de Aziatische/Internationale ROM eerder uitrolt. Bizar.
Stap anders even de Huawei winkel in en vraag ze whats up?! :9

[...]

Is je goedrecht! Zijn toch je hard verdiende centen.

[...]

Echt waar? Handig! Nu je dit hebt verteld wil ik het ook hebben haha!
Je kan toch gewoon een keer over het scherm vegen? Dan ga je ook naar het unlock screen.

• Aloysxda
Wat een activiteit hier opeens. Goed bezig allemaal om elkaar te helpen.
updates komen van Huawei altijd op tijd, ook op gebied van beveiliging. Dit was bij mijn Mate 8 al zo.
Mijn Mate 10, Dus niet de pro, is afkomstig uit china. Deze draait nu op ALP-L29 8.0.0.119 (C636). Iemand een idee waar ALP voor staat ?
Wat betreft het vast lopen is bij mij volkomen vreemd. Aangezien ik zakelijk gebruiker ben, staat er bij mij de hele dag veel open, Office suite, browser, etc. Nog nooit een vastloper gehad, ook niet met de mate 8.

Even een aandachtspuntje voor iedereen. Als je een 2e lader wilt, koop dan de originele van Huawei. Ik heb zelf eerst een originele snellader van samsung gebruikt. Laden duurt heel lang en vaak stopt het laden spontaan bij zo'n 90 %. Geen idee wat de oorzaak hier van is.
Wat betreft de garantie, Door je aan te melden via de app Hicare, krijg je met een chinees toestel gewoon NL ondersteuning.
Wat jullie op de pro hebben: Always on screen, deze optie zit niet op mijn chinese Mate 10. Verder een super maatje. oOo

• Flimovic
quote:
Freshnezz schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:58:
Hoe zit het eigenlijk met het notificatieledje? Ik heb m'n simkaart er nog niet in zitten maar hij lijkt het niet te doen bij normale notificaties. Is dit misschien dan alleen bij gemiste oproepen/whatsapp berichten?
Bij mij wordt ie alleen gebruikt bij opladen. Verder wil ik em eigenlijk ook niet aan hebben, dat leidt veel te veel af :p

• Flimovic
Heb de eerste wijzigingen gemaakt aan de TS, nu is t nog een schaamteloze RIP-OFF van de Xiaomi A1 (oid) dus er staat nog foutieve info in, maar zal het de komende dagen verder op orde brengen.

• Aloysxda
quote:
Kenzi schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:59:
[...]

Heb je hem zelf gerebrand? C636 is niet de standaard regio voor Chinese modellen.
De verkoper heeft er de "global rom" op gezet. Hier heb ik zelf niets aan gedaan.

• Aloysxda
quote:
Flimovic schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:02:
Heb de eerste wijzigingen gemaakt aan de TS, nu is t nog een schaamteloze RIP-OFF van de Xiaomi A1 (oid) dus er staat nog foutieve info in, maar zal het de komende dagen verder op orde brengen.
Je aanpassing gezien. Goed bezig, maar svp geen foutieve aanpassingen invoeren. Zou je deze kunnen verwijderen, totdat je de juiste mate 10 specificaties invoert ?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 18-12-2017 11:43 (11%)

• Flimovic
quote:
Aloysxda schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:30:
[...]

Je aanpassing gezien. Goed bezig, maar svp geen foutieve aanpassingen invoeren. Zou je deze kunnen verwijderen, totdat je de juiste mate 10 specificaties invoert ?
Goed punt, zal het wel verwijderen. Ik had het er in staan vanwege de opmaak, maar die kan ik later nog wel kopiëren uit een ander topic.

Update:
Done, heb alles leeg gemaakt, alleen de opmaak laten staan. Zal em gaan vullen.

Flimovic wijzigde deze reactie 15-12-2017 16:56 (9%)

• Flimovic
quote:
sergioBossie schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:42:
zijn er ook mensen die er last van hebben dat de telefoon bij 2% uitvalt, heeft iemand daar een verklaring voor?
Heb em nog niet zo leeg laten gaan, dus ik weet het niet, zal het eens testen.

• Flimovic
quote:
sergioBossie schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:42:
zijn er ook mensen die er last van hebben dat de telefoon bij 2% uitvalt, heeft iemand daar een verklaring voor?
Jep, hier krijg ik ook bij 2% de melding dat hij zich binnen 30 seconden zal uitschakelen. Lijkt er dus op dat het normaal is.

• Flimovic
nieuws: Huawei: elke Mate 10 Pro-smartphone heeft ufs-opslag

Alle mate 10's hebben dus wel UFS-opslag, dus dat is goed nieuws. Er is nu alleen twijfel over het RAM-geheugen, dus dat is dan weer minder :-(

• Flimovic
quote:
zuukie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 19:47:
Ff. Een vraag. Hoe stel ik een andere launcher in op mijn Huawei mate 10. Graag hoor ik van jullie. Bvd.
Ga naar de play store en download Nova Launcher. Vervolgens spreekt het voor zich.

• Flimovic
quote:
Sveninho schreef op donderdag 21 december 2017 @ 07:29:
[...]

Niet als dat percentage als last resort dient? Als ik hem weer zodanig laat leeglopen ga ik een wekker instellen die 5 min later afgaat. Deze theorie word vervolgd.
Keep me posted! ik ben erg benieuwd of t zo werkt!

• Flimovic
quote:
Sveninho schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:13:
[...]

[...]

Dat is de juiste. Zelf ook een 2e besteld en die doet wel aan super charging!
Ik vind Huawei wel heel gniepig moet ik zeggen. Alleen de originele kabel werkt voor SC! Ik heb een 2M Aukey kabel gekocht voor erbij en die doet helaas geen trucjes.

[...]

Aha vanuit de buurlanden! Ik had liever die weegschaal gehad dan dat Moleskine writing setje.
Thanks Huawei! |:( |:(
Iets met een gegeven paard en zo :p

• Flimovic
quote:
Sveninho schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:04:
Zijn er mensen die hun telefoon in de auto via bluetooth verbinden? Zo ja, hebben jullie ook last van het feit dat hij niet altijd verbinding wilt maken?
Bij mij gaat dat ook altijd goed.

Ik heb wel last van het volgende:
Ik heb een 3rd party wekker, maar die gaat eigenlijk niet, of te laat, af op het moment dat ik de telefoon niet aan de lader heb hangen. Ik gebruik deze app al jaren en op alle andere telefoons die ik had ging dat gewoon goed.

Ook heb ik een app van de gemeente die mij middels een push-melding meldt welke container aan de weg gezet moet worden, maar vaak krijg ik de push-melding niet.

Ik heb het idee dat de (push-)meldingen soms vanwege de vrij agressieve batterijbesparing niet altijd werken, ervaren jullie dat ook?

Flimovic wijzigde deze reactie 11-01-2018 11:04 (10%)

• Flimovic
quote:
dreester schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:03:
[...]

Ik heb ook een app die op gezette tijden notificaties pushed. Dat werkte niet goed totdat ik handmatig de opstartopties voor deze app had ingesteld. Dat zit bij Settings>Battery>Launch. Mijn toestel is in het Engels.
Betreffende apps heb ik al op 'handmatig beheren' staan in het Starten/Launch menu en hebben al alle mogelijke rechten.

• Aloysxda
De isseu met de push meldingen herken ik. Meestal komen deze wel binnen, maar soms moet je eerst de app openen, voordat de melding binnen komt. Kan helaas niet vinden hoe dit kan.

Even iets anders. Voor muziek gebruik ik Rocket Player. Deze heb ik in instellingen ingeschakeld als standaard app. Echter als ik via "mijn bestanden” naar muziek ga, staat hier het logo voor van de standaard muziek player. Als ik dan muziek af speel, opend de standaard app en niet rocket player. Als de Mate 10 verbonden wordt met de carkit, en deze staat op muziek via bluetooth, start weer de standaard app op. Iemand een idee hoe ik rocket player als standaard kan krijgen ?

• Flimovic
quote:
Aloysxda schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:09:
De isseu met de push meldingen herken ik. Meestal komen deze wel binnen, maar soms moet je eerst de app openen, voordat de melding binnen komt. Kan helaas niet vinden hoe dit kan.

Even iets anders. Voor muziek gebruik ik Rocket Player. Deze heb ik in instellingen ingeschakeld als standaard app. Echter als ik via "mijn bestanden” naar muziek ga, staat hier het logo voor van de standaard muziek player. Als ik dan muziek af speel, opend de standaard app en niet rocket player. Als de Mate 10 verbonden wordt met de carkit, en deze staat op muziek via bluetooth, start weer de standaard app op. Iemand een idee hoe ik rocket player als standaard kan krijgen ?
In geval van een wekker is 't tamelijk irritant als ie pas afgaat als ik m'n telefoon pak ipv op 't juiste tijdstip...

• Flimovic
quote:
Luinwethion schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:56:
[...]

http://www.idownloadblog.com/2017/09/18/huawei-face-id-dig/

Dat dus, destijds dacht ik dat ze voor de Mate een betere Face ID hadden, maar nee, de punt was dat de vingerafdruk sensor X keer sneller is dan Face ID.

Maand later had Honor de V10 met Faceunlock.

Die variant van de 5T en V10 is veel sneller dan die van Apple, maar misschien iets minder veilig? (Maakt voor mij niet zo veel uit, als iemand mijn telefoon meeneemt heeft hij/zij mijn foto toch niet).

Mijn punt was dat na de release van een mobieltje, komt niet vaak voor (in mijn ervaring/mening) dat Huawei nog leuke functies gaat toevoegen.

Maar hopelijk komt dat wel maar de Mate, zeer handig feature.
Meer features is natuurlijk altijd mooi. Ik heb nog nooit face-ID gebruikt, maar zou het zeker wel een keertje willen proberen!

• Flimovic
Oeh, er komt een nieuwe feature naar de Mate 10's oOo

nieuws: Huawei zet Googles sms-app met rcs-support op zijn smartphones

• Flimovic
Meer mensen die dit van Huawei hebben ontvangen?

Huawei-id-account wordt op 23 februari overgedragen aan Aspiegel, een Huawei-bedrijf in Ierland. Meer info op https://goo.gl/URh1N8.

• Flimovic
quote:
sonsan schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:14:
Ja, ik ook. Op zich niks mis mee denk ik om de cloud gegevens e.d. te verplaatsen naar Duitsland.
Zo te zien naar Ierland, maar de EU-wetgeving geldt daar, of als je nationale regelgeving strenger is, dan geldt die. Tenminste, dat begrijp ik uit het bericht.

Edit: Oh nee, toch duitsland, maar ze hebben het wel over Ierste en EU-wetgeving.
quote:
roda_djavulen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:56:
@Flimovic

Kreeg ook net dit smsje. Beetje vreemd/kort bericht zo. Maar blijkbaar positief.
Volgens mij wel, maar ik vraag me altijd af wat het addertje onder het gras is :+

Flimovic wijzigde deze reactie 23-01-2018 12:32 (5%)

• Flimovic
quote:
zuukie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:20:
Ff een vraag. Mijn mate 10 valt regelmatig spontaan uit en start dan weer op. Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen? Hoor graag van jullie.
Wat ben je aan het doen op moment dat ie uitvalt? Is dat telkens wat anders? Of ben je telkens met dezelfde app bezig?

En verder wat @Qbic zegt, probeer eens een factory reset, wellicht zijn dan je problemen opgelost. Evt. stapsgewijs je apps weer installeren.

• Flimovic
Iemand nog een tip voor een goede wekker app? Liefst een waarbij je niet per ongeluk je Dismiss button kunt indrukken om vervolgens je compleet te verslapen.

Vanochtend ging mijn wekker weer eens niet af :(

• Flimovic
quote:
Kenzi schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:28:
Draait er al iemand de 129 of 130 firmware? Zag ze al wel in firmware finder maar kan ze nog niet instaleren.
Nope, zit nog op 127, ook hier geen update beschikbaar.

• Flimovic
quote:
kwiebus schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:50:
Ik had vanmiddag last van een merkwaardig fenomeen, was een app aan het installeren en merkte dat het downloaden wel erg traag ging. Vervolgens een speedtest gedaan en daaruit bleek dat Wifi data throughput erg laag was terwijl 4G wel normaal functioneerde. Om uit te sluiten dat het probleem in mijn modem of internet verbinding zat ook een speedtest gedaan op mijn Nexus 6P en XPS13 notebook. Daarna heb ik de Mate 10 Pro een keer gereboot en toen was de Wifi throughput weer normaal.

[afbeelding]
Dat is wel bijzonder inderdaad. Even in de gaten houden, soms loopt software gewoon een keer vast, dat is niet zo gek. Maar als het elke dag gebeurd is er wel wat aan de hand.

• Flimovic
Jullie je Moleskine set al verkocht? Wat hebben jullie er voor gekregen?

• Flimovic
quote:
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:52:
[...]

Ja wil zo ff langs een shop lopen :)
9mm langer is echt wel fors groter. Maar ligt er ook een beetje aan hoe je em vervoert. Bij mij past ie prima in mijn broekzak!

• Flimovic
quote:
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:13:
[...]

Ben net tijdens m'n pauze ff bij Belsimpel geweest en vond het verschil wel meevallen en kon hem kwa breedte in ieder geval goed vasthouden (al helpen die alarm dingen eromheen niet echt met proberen :+ )
Kwa lengte kan ik m'n huidige toestel ook niet goed met 1 hand bedienen dus daar zit het verschil niet in gelukkig ;)

Zo te zien past hij ook prima in mijn broekzakken... ga er nog even goed over nadenken.
In dat geval kan ik je hem alleen maar van harte aanraden. Ben erg content met mijn Mate 10 Pro!

• Flimovic
quote:
Macabre schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:58:
Hier ook een tevreden gebruiker van de Mate 10 Pro.

Ik zit alleen met een dingetje en ik wil eens weten of meer mensen hier last van hebben.
Ik vind het touchscreen niet fijn werken, heel veel toetsaanslagen worden gemist en ik typ de meest vreemde woorden. Dit probleem had ik op mijn OnePlus 3T niet en ook niet op de iPhone 7 Plus van mijn vrouw. Het scherm is schoon en ik heb het zowel met de plastic screenprotector als met een nieuwe tempered glass protector.

Ook gebeurt het regelmatig dat ik een screenshot maak terwijl ik dit niet wil, hiervoor heb ik maar het knokkel gebeuren uitgeschakeld.

Meer mensen met hetzelfde probleem?
Nee, mijn scherm registreert gewoon al mijn aanslagen. Screenshots etc. maak ik eigenlijk nooit per ongeluk, ook niet met de knokkelfunctie.

Gebruik je nog Swiftkey?

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True