Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Aloysxda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-03 12:48
Mede-auteur:
  • Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23-03 16:13

Flimovic

Huawei heeft onlangs de Huawei Mate 10 Pro aangekondigd. In dit artikel bespreken we onze eerste ervaringen met het nieuwe vlaggenschip.

Huawei Mate 10 Pro aangekondigd

Tijdens een grootschalig evenement in München heeft Huawei de Huawei Mate 10 Pro aangekondigd. Dit vlaggenschip is onderdeel van de lijn Mate 10, waar ook de Mate 10 Lite en de nieuwe Porsche Design onder vallen. De smartphones hebben allemaal een opmerkelijk en strak design en beschikken over high-end specificaties, zoals de nieuwe Kirin 970-processor: het eerste platform van artificial intelligence voor mobiel gebruik van de fabrikant. De Mate 10 Pro ligt in elk geval vanaf 23 november in de winkel.

Eerste ervaringen Huawei Mate 10 Pro

Tablets Magazine was in München aanwezig voor de onthulling van het toptoestel en heeft daarna al even kunnen spelen met de grote smartphone. In dit artikel lees je over onze eerste ervaringen. En die zijn positief te noemen. Huawei heeft een smartphone ontwikkeld die vol zit met spannende functies, maar ook iets minder spannende trends volgt. Maar dat betekent niet dat de fabrikant slecht werk aflevert. Vanaf het eerste moment weet het Fullvision Display van de smartphone te overtuigen, met de dunne randen aan de zijkanten.

Het scherm loopt door van rand tot rand en is meer te vergelijken met de LG V30 dan met de Samsung Galaxy Note 8. Het scherm loopt dus niet door tot over de rand en dat is prima. Zo kun je dus ook niet per ongeluk het scherm aanraken, waardoor het touchscreen niet reageert op andere input. In vergelijking met de LG V30 zijn de randen aan de zijkanten iets dunner, maar aan de boven- en onderkant waarschijnlijk net zo groot. Ook zijn de schermhoeken strak en hebben ze geen rondingen, zoals op de V30 en de LG G6.

Groot oled-scherm

Het oled-scherm van de Huawei Mate 10 Pro is 6-inch groot. De resolutie bedraag 2.160 bij 1.080 pixels. De reden dat Huawei niet voor een 2K-resolutie gekozen heeft, is simpel: dat scheelt voor de accu. Die gaat namelijk langer mee op lagere resoluties (waarom de Huawei Mate 10, die niet naar Nederland komt, dan wel een 2K-scherm heeft, is ons een raadsel). Ook dit toestel beschikt over een schermverhouding van 18:9 (of beter gezegd: 2:1) en biedt ondersteuning aan voor content in high dynamic range (lees daar hier alles over).

Op de achterkant treffen we niet alleen een dubbele camera aan (in samenwerking ontworpen met Leica), ook zit hier de vingerafdrukscanner. Op een meer logische plek ook: bijna in het midden van het toestel. Dat is een plek waar je wijsvinger vaak rust, dus is het niet vreemd dat we daar ook een vingerafdruklezer hebben. Daarnaast heeft die achterkant een lichte bolling, waardoor die lekkerder in de hand moet liggen. Dat is iets dat we op de langere termijn gaan ondervinden en waar we later op gaan terugkomen.

Bekijk ook 'Twee foto's opgedoken van de Huawei Mate 10 met dunne randen'

Geen hoofdtelefoonaansluiting

Een opmerkelijk aspect is de processor aan boord, de eerdergenoemde Kirin 970. Die kan een hoop dingen doen, maar we willen er voor één ding uit grijpen: camera-assistentie. Het toestel biedt gebruikers veel mogelijkheden aan op het gebied van de camera en één van de mogelijkheden is objectherkenning. Wanneer er een object (eten, huisdieren, bloemen) wordt herkend, dan past kunstmatige intelligentie automatisch de instelling aan waardoor de foto goed uit de verf komt en er eer wordt aangedaan aan hetgeen je fotografeert.

Meer over de mogelijkheden wat de kunstmatige intelligentie betreft, lees je later in onze uitgebreide recensie van het toestel. Qua specs onder de motorkap doet de Huawei Mate 10 Pro niet heel veel onder voor andere toestellen. Je kunt straks kiezen voor apparaten met 4 of 6 GB aan werkgeheugen en 64 of 128 GB aan opslagruimte. Helaas heeft de Mate 10 Pro geen ruimte voor een (micro-)sd-kaart, maar je kunt er wel twee simkaarten in kwijt. Verder is er een riante accu van 4.000 mAh aanwezig, inclusief ondersteuning voor Huawei SuperCharge.

Opvallend is verder dat de Huawei Mate 10 Pro niet beschikt over een koptelefoonaansluiting. Wel is er een adapter van usb-c-naar-audiojack, maar dat vinden veel mensen nog steeds een nadeel. Het is natuurlijk ook altijd mogelijk een bluetooth headset aan te schaffen. Voor de accu lijkt het erop dat je het niet hoeft te laten, want met 4.000 mAh kun je enorm veel. Daarbovenop profiteer je ook van alle nieuwe functies en energiebesparingen van Android 8.0 Oreo, dus een heel groot nadeel is het wellicht niet meer.

Prijs en beschikbaarheid

De Huawei Mate 10 Pro is leverbaar in drie kleuren: grijs, mocca en blauw. Het toestel is vanaf 23 november beschikbaar voor een adviesprijs van 799 euro.

Hier komt het niews te staan

Terug naar Inhoudsopgave

Besturingssysteem
Serie besturingsysteemAndroid 8
Mobiel besturingssysteemGoogle Android 8.0
Beeldscherm
Schermdiagonaal6"
Resolutie2160x1080
Dots per inch402dpi
Relatieve schermgrootte80,90%
SchermtypeOLED
InvoermethodeTouchscreen
Secundair schermNee
Technische kenmerken
CPU/SoCHisilicon Kirin 970
Aantal cores8
Processorsnelheid2,36GHz
Geheugengrootte6GB
Opslagcapaciteit128GB
Aantal simsDual
Simkaartslot 1Nanosim
Simkaartslot 2Nanosim
Camera
Cameraresolutie (achter)12MP
Diafragma1,6
Resolutie secundaire camera (achter)20MP
Cameraresolutie (voor)8MP
Camera-autofocusJa
Gsm-flitsertype2 leds
Ondersteunde videoresoluties3840x2160 (UHD)
Verbindingen
Mobiele netwerken2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - hspa, 3G - hspa+, 3G - hsupa, 3G - umts, 4G - lte
Frequentiebereik (mobiel)850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz
Met WiFiJa
5GHz-ondersteuningJa
Verbinding (wlan)802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Met BluetoothJa
Bluetooth-versieBluetooth 4.2
Overige draadloze verbindingenInfrarood, Near Field Communication (NFC)
Gsm-connectorUSB 3.1 (Type-C, G1, 5Gb/s)
Functionaliteit
BerichtenE-mail, mms, sms
AfspeelmogelijkhedenAudio, Video
GPSJa
Gsm-functiesA2DP (Bluetooth stereo), Bewegingssensor (g-sensor), Gyro sensor, Handsfree, Kompas, Tril, Vingerafdrukscanner, Voicerecorder
Accu en lader
Accucapaciteit (mAh)4.000mAh
Leveringsomvang
Meegeleverde gsm-accessoiresDatakabel, Headset bedraad, Oplader, Screenprotector
Uiterlijke kenmerken
TelefoonmodelBar
Afmetingen, gewicht en kleur
Lengte154,2mm
Breedte74,5mm
Dikte7,9mm
Gewicht (gram)178g
KleurenGrijs
Meer informatie
ProductHuawei Mate 10 Pro Dual Sim (6GB Ram)
CategorieSmartphones
MerkHuawei
Tweakers ID1099151
EAN6901443200047
SKU51091WRV

Terug naar Inhoudsopgave

Afbeeldingen

Hier komen nog meer afbeeldingen

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.015-12-2017Topic start aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Flimovic wijzigde deze reactie 18-12-2017 12:25 (97%)

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:18
Jaar op gewacht, geen SD-slot, geen hoofdtelefoon, V30 it is :)

Nickname does not reflect reality

• Aloysxda
Binnenkort verkrijgbaar in Nederland, de nieuwe Huawei mate 10 Pro. Erg jammer dat de standaard mate 10 niet naar Nederland komt in eerste instantie. In China is deze ondertussen al te koop. Net als de eerdere modellen van in de Mate serie, is de accu en camera een van de grootste uitblinkers, vergeleken met de meeste andere smarphones.
Revieuw mate 10 vs mate 10 pro:
YouTube: Huawei Mate 10 Pro vs Mate 10 Unboxing and Camera Test!

Foto's zal ik hier later plaatsen.

Aloysxda wijzigde deze reactie 26-10-2017 22:20 (17%)

• Aloysxda
quote:
Brad Pitt schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:14:
Jaar op gewacht, geen SD-slot, geen hoofdtelefoon, V30 it is :)
Kleine aanvulling. De mate 10, verkrijgbaar in china heeft 6 gb ram en 128 gb rom, inclusief SD slot en plug voor hoofd telefoon. Een paar dagen geleden een besteld. Deze hoop ik eind volgende week te mogen verwelkomen.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 27-10-2017 09:03 (12%)

• Brad Pitt
Met LCD scherm, niet waterdicht, kleiner scherm dan de Mate 8 die ik nu heb, dus ook die versie is auto-skip :)

• x-boxer
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 07:37
quote:
Brad Pitt schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:22:
Met LCD scherm, niet waterdicht, kleiner scherm dan de Mate 8 die ik nu heb, dus ook die versie is auto-skip :)
Pixeldichtheid is ook niet zo...en een USB-C naar 3,5MM jack zit je steeds met dat verloopje duur betaald.
Kan je inderdaad beter de V30 kopen Oled scherm quad dac en groothoek lens.

Grover!

• Sveninho
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23-03 06:18
Ik ga volgen. :)

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:41
Ik volg dit toestel ook, de Pro variant. De blauwe lijkt erg gaaf, maar helaas nog niet te bestellen als peeorder. Even wikken en wegen of ik dan misschien toch de bruine wil (ivm de preorder bonus, een smartpen twv 230 euro). Ik ben op zoek naar een highend dual sim, dan heb je niet zoveel keuze met fatsoenlijke garantie (veel is import). De Galaxy S8+ vind ik te groot. Maten van de Mate 10 Pro zijn gelijk aan mijn Honor 5C, maar dan iets hoger. Wat mooi is aan de dual sim functionaliteit is dat beide simkaarten 4G ondersteunen!

Nadeel is dat er geen draadloos laden op zit en ik ga de 3.5mm missen, maar die laatste kan ik opvangen met het verloopstekkertje of een Bluetooth jack receiver op accu.

Het alternatief is een Honor 9. Minder highend, ook een stuk goedkoper. Evengoed wel een goed toestel, maar geen fatsoenlijke IP certificering zoals de Mate 10 Pro (met kinderen erg fijn om dat wel te hebben).

De eerste reviews zijn positief, 1 spreekt wel van slechte ontvangst maar dat lees ik verder nergens. Even wachten op de uitgebreidere reviews.

Arjan90 wijzigde deze reactie 29-10-2017 19:03 (50%)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• kloon
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 26-01 13:07
Ik ga voor de gewone mate 10 dus niet de pro versie. Ga hem waarschijnlijk online bestellen in Spanje waar hij wel gewoo te koop is.

http://web.mac.com/kl00n

• Sveninho
quote:
Arjan90 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:32:
Ik volg dit toestel ook, de Pro variant. De blauwe lijkt erg gaaf, maar helaas nog niet te bestellen als peeorder. Even wikken en wegen of ik dan misschien toch de bruine wil (ivm de preorder bonus, een smartpen twv 230 euro). Ik ben op zoek naar een highend dual sim, dan heb je niet zoveel keuze met fatsoenlijke garantie (veel is import). De Galaxy S8+ vind ik te groot. Maten van de Mate 10 Pro zijn gelijk aan mijn Honor 5C, maar dan iets hoger. Wat mooi is aan de dual sim functionaliteit is dat beide simkaarten 4G ondersteunen!

Nadeel is dat er geen draadloos laden op zit en ik ga de 3.5mm missen, maar die laatste kan ik opvangen met het verloopstekkertje of een Bluetooth jack receiver op accu.

Het alternatief is een Honor 9. Minder highend, ook een stuk goedkoper. Evengoed wel een goed toestel, maar geen fatsoenlijke IP certificering zoals de Mate 10 Pro (met kinderen erg fijn om dat wel te hebben).

De eerste reviews zijn positief, 1 spreekt wel van slechte ontvangst maar dat lees ik verder nergens. Even wachten op de uitgebreidere reviews.
Niet om je af te branden, maar denk jij dat je het verschil van 5,3 mm gaat merken in je hand?
De Note 8 daarentegen is wel wat groter.

• Arjan90
quote:
Sveninho schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:18:
[...]

Niet om je af te branden, maar denk jij dat je het verschil van 5,3 mm gaat merken in je hand?
De Note 8 daarentegen is wel wat groter.
Dan is de Note 8 maar 3 mm groter dan de S8+ ;-) Een halve centimeter in hoogte is best wat, zeker omdat de Mate 10 Pro al 7mm hoger is dan de Honor 5C. Dan zou de S8+ dus een ruime centimeter hoger zijn, dat wordt me echt wat te gortig. Heb de S8+ al in mijn handen gehad, dus weet al wat ik ervan vond. Heb hiervoor een Lumia 950XL gehad, dus weet hoe het is om een telefoon te hebben die (voor mij) te groot is.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• NeWSJuNK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01:25
Ik ga dit ook volgen. Misschien opvolger voor mijn meer dan uitstekende Honor 8. Ik wacht nog even waar Honor mee komt in december. Dat zou een interessante concurrent voor deze Mate 10 kunnen worden.

• Aloysxda
Het was voor mij een van de redenen om niet voor de mate 10 pro te kiezen, omdat dit toestel hoger en smaller is. Bij gebruik van vele zaken vind ik de breedte van belang. Het hoogte verschil merk je bij het lezen van bijvoorbeeld een website niet echt, maar geeft iets meer draag comfort, omdat het riemtasje dan net een maatje kleiner kan.
Bij alle revieuws werd trouwens verteld dat de standaard mate alleen verkrijgbaar zou zijn met 4 gb ram en 64 gb rom. Dit klopt niet. In china kun je ook kiezen voor een model met 6 gb ram en 128 gb rom.

Aloysxda wijzigde deze reactie 30-10-2017 19:17 (9%)

• Sveninho
quote:
Arjan90 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:25:
[...]

Dan is de Note 8 maar 3 mm groter dan de S8+ ;-) Een halve centimeter in hoogte is best wat, zeker omdat de Mate 10 Pro al 7mm hoger is dan de Honor 5C. Dan zou de S8+ dus een ruime centimeter hoger zijn, dat wordt me echt wat te gortig. Heb de S8+ al in mijn handen gehad, dus weet al wat ik ervan vond. Heb hiervoor een Lumia 950XL gehad, dus weet hoe het is om een telefoon te hebben die (voor mij) te groot is.
Oké helemaal duidelijk. Persoonlijk vind ik het formaat van de S8+ niet fijn in de handen wegens zijn rodne hoeken. De Note 8 daarentegen met zijn scherpe hoeken vind ik wel te doen.
Misschien dat Sammy er een buideltasje bij levert. :P

• Sveninho
quote:
Aloysxda schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:15:
Het was voor mij een van de redenen om niet voor de mate 10 pro te kiezen, omdat dit toestel hoger en smaller is. Bij gebruik van vele zaken vind ik de breedte van belang. Het hoogte verschil merk je bij het lezen van bijvoorbeeld een website niet echt, maar geeft iets meer draag comfort, omdat het riemtasje dan net een maatje kleiner kan.
Bij alle revieuws werd trouwens verteld dat de standaard mate alleen verkrijgbaar zou zijn met 4 gb ram en 64 gb rom. Dit klopt niet. In china kun je ook kiezen voor een model met 6 gb ram en 128 gb rom.
Mijn interesse is gewekt; Wanneer is de breedte bij jou belangrijker?
Ik kan me voorstellen dat je de telefoon gewoon in landscape modus gebruikt in zo een geval?

• Aloysxda
quote:
Sveninho schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:59:
[...]

Mijn interesse is gewekt; Wanneer is de breedte bij jou belangrijker?
Ik kan me voorstellen dat je de telefoon gewoon in landscape modus gebruikt in zo een geval?
Telefoon in landscape is niet handig, aangezien het toetsenbord dan een te groot oppervlak van het beeldscherm gebruikt. Staan toestel typen is veel handiger. Dan is een breder toestel handiger. Dit geldt tevens voor lezen tijdens surfen en mail

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:24
quote:
Arjan90 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:32:
Ik volg dit toestel ook, de Pro variant. De blauwe lijkt erg gaaf, maar helaas nog niet te bestellen als peeorder. Even wikken en wegen of ik dan misschien toch de bruine wil (ivm de preorder bonus, een smartpen twv 230 euro).
Ja, die blauwe leek mij ook wel mooi. Zou die later nog komen dan? Die preorder bonus is wat mij betreft alleen leuk om meteen weer te verkopen. Ik noteer practisch niets met een pen, alles meteen digitaal. Ik ga dat notebookje dus niet gebruiken. Ook niet echt een heel innovatief ding. Zulke dingen bestaan al jaren. Ze slaan alleen niet aan. Rarara... ;)
quote:
Draadloos laden vind ik ook een gemis. Nu heb ik net een hele handy dandy magnetische houder in de auto die meteen een draadloze oplader is. Makkelijker kan niet. Maar ja...de S7 Edge gaat er straks uit en het wordt hoogstwaarschijnlijk een Mate 10 Pro.
Geen headfone jack vind ik persoonlijk prima, want dat gebruik ik niet. Ik heb een hele fijne BT headset van Plantronic (Backbeat) en dat bevalt uitstekend. Die draden heb ik zo'n hekel aan.

mphilipp wijzigde deze reactie 31-10-2017 22:32 (7%)

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• Sveninho
quote:
Aloysxda schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:23:
[...]

Telefoon in landscape is niet handig, aangezien het toetsenbord dan een te groot oppervlak van het beeldscherm gebruikt. Staan toestel typen is veel handiger. Dan is een breder toestel handiger. Dit geldt tevens voor lezen tijdens surfen en mail
Begrepen! Point taken.

• Sveninho
Voor hen die bij T-Mobile zitten ( of gewoon een demo model willen ervaren);
Ik heb me laten vertellen dat er aanstaande vrijdag een levering van demo modellen plaats vindt. :)

• Pogostokje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-03 08:43

Pogostokje

* twiet *

quote:
Aloysxda schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:16:
[...]
Kleine aanvulling. De mate 10, verkrijgbaar in china heeft 6 gb ram en 128 gb rom, inclusief SD slot en plug voor hoofd telefoon. Een paar dagen geleden een besteld. Deze hoop ik eind volgende week te mogen verwelkomen.
Via welke chinees heb je deze laten komen? Heb je hem binnen?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Cronimet
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-02 14:07

• Aloysxda
Gisteren is de Mate 10 bij me bezorgd. Net als mijn Mate 8 gekocht bij Pophong:
https://www.aliexpress.co...1f-4f23-8271-8e97dfbe91ae

Deze verkoper is concreet op antwoorden op vragen per mail. Snelle bezorging via dhl. Mijn mate 10 is de mocha gold met 6 gb en 128 gb. Playstore stond er op. Was wel effe flink puzzelen toen het toestel binnen kwam. de taal was ingesteld op chinees. Nou, denk kom je er pas achter wat chinees is. Abracadabra dus.
Aangezien er android 8 op draait, zitten veel instellingen anders, dus kon niet vergelijken met de mate 8. Door met de mate 8 via translater fotos te maken van de instellingen op de mate 10, kon ik na een 20 minuten het apparaat instellen op NL. Alles is nu ook in NL taal.
Wat een fijn apparaat en retesnel. De home toets is niet alleen een vingerafdruk sensor maar een soort touchpad. Hiermee kun je bijvoorbeeld terug naar een vorig scherm en alle geopende apps afsluiten. Dezelfde functies als de pijltjes toetsen op de Mate 8.
De pijltjes toesten zitten dus niet in het scherm verweven als bij de Mate 8, dus het effectieve scherm van 5.9 inch van deze mate 10, is net zo groot als van de mate 8.

• MichiMess
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-12-2018
Hoi! Ik heb vandaag de mate 10 lite ontvangen, mooi ding! Maar ik wilde mobiel bankieren betaal app installeren, maar deze was niet geschikt voor deze telefoon? Nu heb ik gezocht naar de nfc chip, maar deze kom ik nergens tegen in het menu? Ik begin bijna bang te worden dat deze er niet in zit.

Iemand een enig idee?

Alvast bedankt!

• Sunrise
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-03 23:48
quote:
MichiMess schreef op zondag 5 november 2017 @ 00:23:
Hoi! Ik heb vandaag de mate 10 lite ontvangen, mooi ding! Maar ik wilde mobiel bankieren betaal app installeren, maar deze was niet geschikt voor deze telefoon? Nu heb ik gezocht naar de nfc chip, maar deze kom ik nergens tegen in het menu? Ik begin bijna bang te worden dat deze er niet in zit.

Iemand een enig idee?

Alvast bedankt!
Er staat idd bij veel websites dat er wel nfc in zit maar volgens de officiële website van Huawei staat dat het er niet in zit dus dat zal dan wel niet.

http://consumer.huawei.com/pk/phones/mate10-lite/specs/

Sunrise wijzigde deze reactie 05-11-2017 05:20 (38%)

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:54

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
Sunrise schreef op zondag 5 november 2017 @ 04:48:
[...]

Er staat idd bij veel websites dat er wel nfc in zit maar volgens de officiële website van Huawei staat dat het er niet in zit dus dat zal dan wel niet.

http://consumer.huawei.com/pk/phones/mate10-lite/specs/
De Lite heeft inderdaad geen NFC, de normale Mate 10 en de Pro hebben het wel.

Staying alive in China

• MichiMess
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-12-2018
Ach! Wat vervelend!

Ik heb de lite nooit op de huawei website kunnen vinden... Maar ik zie het nu ja. Shit, ik gebruikte het best vaak :(

Ik ben er ook achter gekomen dat deze geen 5ghz WiFi heeft, staat op vele websites wel aangevinkt.

Komt de mate 10 nog naar Nederland?
De pro is nog ff te duur
:p
Gewoon in China bestellen dus!

MichiMess wijzigde deze reactie 05-11-2017 10:32 (25%)

• Sveninho
quote:
Aloysxda schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:26:
Gisteren is de Mate 10 bij me bezorgd. Net als mijn Mate 8 gekocht bij Pophong:
https://www.aliexpress.co...1f-4f23-8271-8e97dfbe91ae

Deze verkoper is concreet op antwoorden op vragen per mail. Snelle bezorging via dhl. Mijn mate 10 is de mocha gold met 6 gb en 128 gb. Playstore stond er op. Was wel effe flink puzzelen toen het toestel binnen kwam. de taal was ingesteld op chinees. Nou, denk kom je er pas achter wat chinees is. Abracadabra dus.
Aangezien er android 8 op draait, zitten veel instellingen anders, dus kon niet vergelijken met de mate 8. Door met de mate 8 via translater fotos te maken van de instellingen op de mate 10, kon ik na een 20 minuten het apparaat instellen op NL. Alles is nu ook in NL taal.
Wat een fijn apparaat en retesnel. De home toets is niet alleen een vingerafdruk sensor maar een soort touchpad. Hiermee kun je bijvoorbeeld terug naar een vorig scherm en alle geopende apps afsluiten. Dezelfde functies als de pijltjes toetsen op de Mate 8.
De pijltjes toesten zitten dus niet in het scherm verweven als bij de Mate 8, dus het effectieve scherm van 5.9 inch van deze mate 10, is net zo groot als van de mate 8.
Hoe bevalt het toestel tot zover? Met name de AI?

• Aloysxda
Wat bedoel je met Al ? Build is hier: ALP-L29.
Nu 5 dagen in gebruik en zo'n beetje alles ingesteld. Heerlijk toestel. Vooral de camera en mogelijkheden. Verder net zo stabiel als mijn mate 8, die nooit is vast gelopen. Het effectieve scherm is net zo groot als de mate 8, alleen het totale formaat van de mate 10 is compacter.
Super tevreden mee.

• Sveninho
quote:
Aloysxda schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:37:
Wat bedoel je met Al ? Build is hier: ALP-L29.
Nu 5 dagen in gebruik en zo'n beetje alles ingesteld. Heerlijk toestel. Vooral de camera en mogelijkheden. Verder net zo stabiel als mijn mate 8, die nooit is vast gelopen. Het effectieve scherm is net zo groot als de mate 8, alleen het totale formaat van de mate 10 is compacter.
Super tevreden mee.
Artificial Intelligence...
Volgens Huawei zou de telefoon zelflerend zijn en zichzelf naar het gebruik van de user optimizen.
Wellicht dat 5 dagen te kort zijn hiervoor.

• Brad Pitt
Wellicht dat het voornamelijk marketing geneuzel is :)

• B-Art
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-03 07:59
Camera van de Pro schijnt wel erg goed te zijn volgens DXOmark. Al met al toch wel interessant toestel.

• Flimovic
Heb een pre-order geplaatst op de Mate 10 Pro. Lijkt me een erg tof toestel. Zijn er meer mensen die em al besteld hebben?

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Cronimet
quote:
B-Art schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:02:
Camera van de Pro schijnt wel erg goed te zijn volgens DXOmark. Al met al toch wel interessant toestel.
DXOmark plaatst hem net onder de Pixel 2 en gelijk met de IPhone X. Zelfs boven de Note 8 en IPhone 8, terwijl ik in alle reviews hoor dat de camera niet zo goed is als de andere flagships van het moment 🤔

• Kees_frl
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:17
quote:
Cronimet schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:38:
[...]

DXOmark plaatst hem net onder de Pixel 2 en gelijk met de IPhone X. Zelfs boven de Note 8 en IPhone 8, terwijl ik in alle reviews hoor dat de camera niet zo goed is als de andere flagships van het moment 🤔
Volgens mij wordt in de reviews ook vaak gezegd dat de camera op standje automatisch niet altijd even goed is, vaak overbelicht. Wanneer je niet alleen point and shoot wilt/doet dan kun je dus goede foto's maken.

Geen idee hoe DXOmark daar verder mee omgaat.

• racemichel
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:02
Zojuist mijn Huawei Mate 10 Pro mogen ophalen bij t-mobile. Nu bezig met alles in te stellen maar so far so good! Interface bevalt me tot nu toe erg goed. Veel opties en alles gaat snel zeg vergeleken met mijn oude P6

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23-03 12:58
Hoe bevalt het scherm? Kan je misschien een vergelijking maken met andere flagships van dit moment?

• Arjan90
Als je nu bij Coolblue bestelt krijg je ook een 50 euro waardebon, leuk voor accessoires :) Mijn werkgever heeft hem inmiddels besteld dus ik krijg hem binnen 2 a 3 weken, moet nog wel even de eigen bijdrage aftikken maar dat doen we wel via het salarisstrookje :+

• racemichel
quote:
cordonbleu schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:24:
Hoe bevalt het scherm? Kan je misschien een vergelijking maken met andere flagships van dit moment?
Het scherm bevalt prima. Ik ging van wqhd naar fhd, maar ik kan geen pixels zien ook niet van heel dichtbij. Dus ik ben tevreden. De helderheid is daarentegen enorm vergeleken met mijn oude nexus 6P dus dat is een plus en de kleuren zijn goed. Het enige andere flagship dat ik gezien heb is de s8, maar ik zal geen verschil daarmee in de winkel.

Over het opladen ben ik nu al tevreden, dat ging echt snel met de bijgeleverde oplader. 30-45min? Ik denk niet dat het veel meer geweest zal zijn.

Ik ben ook al een aantal leuke functies tegengekomen met alle gyroscopen en andere sensors die in de mate 10 Pro zitten. Miracast met mijn tv had ik niet met mij 6P

De camera en opties heb ik heel even bekeken, maar ik was onder de indruk.

Het enige minpunt dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is het geluid, dat is iets minder mooi tov de nexus 6P.

• B-Art
quote:
Flimovic schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:17:
Heb een pre-order geplaatst op de Mate 10 Pro. Lijkt me een erg tof toestel. Zijn er meer mensen die em al besteld hebben?
Ik heb hem ook besteld. Eind volgende week zou die geleverd moeten worden :-)

• Cronimet
quote:
Kees_frl schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:05:
[...]

Volgens mij wordt in de reviews ook vaak gezegd dat de camera op standje automatisch niet altijd even goed is, vaak overbelicht. Wanneer je niet alleen point and shoot wilt/doet dan kun je dus goede foto's maken.

Geen idee hoe DXOmark daar verder mee omgaat.
Jammer dan is het niets voor mij, ik wil enkel op automatisch foto's maken aangezien ik te lui ben om daarmee te gaan prullen

• Kees_frl
quote:
Cronimet schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:13:
[...]

Jammer dan is het niets voor mij, ik wil enkel op automatisch foto's maken aangezien ik te lui ben om daarmee te gaan prullen
Nouja het is iets om in de gaten te houden want software matig. Dus zou prima met een update opgelost kunnen worden. Verwacht ik eerlijk gezegd wel.

• B-Art
quote:
Kees_frl schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:16:
[...]

Nouja het is iets om in de gaten te houden want software matig. Dus zou prima met een update opgelost kunnen worden. Verwacht ik eerlijk gezegd wel.
Lees ook wel reviews waar point and shoot juist wel goed is. Denk dat de camera over het algemeen gewoon erg goed is.

Bijv:
I'm extremely impressed with the quality of photos from the Mate 10 Pro. It excels at taking quick snapshots in moderate light, which is what most people are doing with their phone cameras. In most situations, I'd place it up there with Samsung and Google as one of the best smartphone cameras I've ever used. It pulls in a lot of light to make photos in dim settings usable, and captures are fast enough that you don't get too much blurriness. The OIS on the 12MP sensor helps there. White balance looks very accurate, and focusing is almost Samsung-fast, too.

Bron:
http://www.androidpolice....ins-questionable-bargain/

B-Art wijzigde deze reactie 14-11-2017 23:25 (46%)

• Flimovic
quote:
racemichel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:11:
Zojuist mijn Huawei Mate 10 Pro mogen ophalen bij t-mobile. Nu bezig met alles in te stellen maar so far so good! Interface bevalt me tot nu toe erg goed. Veel opties en alles gaat snel zeg vergeleken met mijn oude P6
Dat is mooi snel! Die van mij krijg ik pas 27 november of zo :-(

• Sveninho
quote:
racemichel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:11:
Waar kom je vandaan als ik vragen mag?
Ik heb half Amsterdam afgelopen voor een demo model en men keek me aan alsof ik Chinees sprak.
Jij hebt hem inmiddels in je handen. Geniet ervan!

• Sveninho
quote:
Cronimet schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:13:
[...]

Waarom zou je daar geen gebruik van maken? Je krijgt een hele speeltuin aan opties mee!

• Cronimet
quote:
Sveninho schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:01:
[...]

Waarom zou je daar geen gebruik van maken? Je krijgt een hele speeltuin aan opties mee!
Heeft me eigenlijk nooit aangesproken, ik ben ook geen fotograaf ofzo dus ik zou echt niet weten wat ik zou moeten aanpassen.

• Sveninho
quote:
Cronimet schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:29:
[...]

Heeft me eigenlijk nooit aangesproken, ik ben ook geen fotograaf ofzo dus ik zou echt niet weten wat ik zou moeten aanpassen.
Oefening baart kunst. :9
Ik begrijp je wel hoor, de automatische stand is voor een hoop mensen meer dan voldoende. Zoals eerder aangegeven denk ik dat software updates wel voor verbetering gaan zorgen.

• Azz-Kikr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17-03 20:45
Hier staat de mate 10 pro ook al een week of 3-4 in de pre-order. Vanaf de eerste beelden online meteen verkocht. Hij ziet er gewoon heel mooi uit. Denkt een van jullie er misschien aan om een review te plaatsen? Ben erg benieuwd wat jullie bevindingen zijn.
Zelf nog even geduld, levering eind week 47...

• Cronimet
Op Coolblue levering vanaf 19/11!

• Sveninho
quote:
Dat is een weekje eerder dan voorheen. Not bad, not bad at all!

• Sveninho
quote:
Azz-Kikr schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:04:
Hier staat de mate 10 pro ook al een week of 3-4 in de pre-order. Vanaf de eerste beelden online meteen verkocht. Hij ziet er gewoon heel mooi uit. Denkt een van jullie er misschien aan om een review te plaatsen? Ben erg benieuwd wat jullie bevindingen zijn.
Zelf nog even geduld, levering eind week 47...
Er staan een aantal reviews online (YouTube). Of zoek je iets bewust?

• racemichel
quote:
Sveninho schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:01:
[...]

Ze hadden 'm bij t-mobile koopgoot Rotterdam dus gisteren binnen gekregen.

• Azz-Kikr
quote:
Sveninho schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:39:
[...]

Er staan een aantal reviews online (YouTube). Of zoek je iets bewust?
Enige waar ik me ‘zorgen’ om maak zou de schermresolutie zijn. Wordt weinig aangehaald in de reviews, behalve in de enige Nederlandse review, waar diegene het heeft over ‘zichtbare karteltjes’ bij tekst. Alle andere reviews ook gekeken, maar daar wordt geen woord over gerept. Had gehoopt dat Tweakers ook met een review zou komen en dan vooral als concurrent van de V30.. (wellicht komt dit nog)

• duke66
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 03-02 09:54
quote:
Arjan90 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:29:
Als je nu bij Coolblue bestelt krijg je ook een 50 euro waardebon, leuk voor accessoires :) Mijn werkgever heeft hem inmiddels besteld dus ik krijg hem binnen 2 a 3 weken, moet nog wel even de eigen bijdrage aftikken maar dat doen we wel via het salarisstrookje :+
Kan iemand bevestigen dat die 50 euro actie voor accessoires nog loopt bij Coolblue? Kan er op de site niets van vinden...

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:41

• B-Art
quote:
Dit is niet de pro, komt ook niet uit in Nederland

• shyheim
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 22-03 13:30
Ben ook benieuwd naar ervaringen met Mate 10 Lite. Ziet er ook wel verdomd knap toestel uit - en bovendien in het meer betaalbare segment.

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:54

Kenzi

Scientia potentia est

Heb ook even met de Mate 10 Pro mogen spelen, zit nog te wachten op mijn levering.

Maar komende van een P9 Plus mis ik wel de Force Touch. Jammer dat Huawei dat heeft laten vallen.

Verder nog geen verschillen kunnen vinden tussen de BLA-AL00 en BLA-L29 behalve de talen.
Bij de P-series was er een daadwerkelijk hardwareverschil (de Chinese versie van de P9 Plus bijv had geen Force Touch).

Staying alive in China

• Flimovic
quote:
Er staat nu: Verwacht op 17-11-2017

Das morgen oOo

• Supershiva
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 02:02
Mate 10 Pro staat nu bij de Media Markt Zaandam op display.
Net even mee gespeeld, mooi toestel hoor.
Ik merk persoonlijk niet dat het "maar" een 1080 scherm is.

Ik weet alleen niet of ik kan wennen aan de fingerprint scanner aan de achterkant.
Met zo'n antidiefstal blok erop is het ook niet echt prettig testen.

• Flimovic
quote:
Supershiva schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:29:

Ik weet alleen niet of ik kan wennen aan de fingerprint scanner aan de achterkant.
Ik heb hiervoor een Nexus 6P gehad, daar vond ik het erg prettig werken de vingerafdrukscanner op de achterkant.

Kleine sidenote: dat was mijn eerste toestel met een vingerafdrukscanner.

• Supershiva
Ik heb er net ook nog even mee in media markt Hoorn gespeeld. Daar zat niet zo’n lomp anti diefstal ding achterop. Ik denk dat ik het er wel mee kan worden. Wat me alleen niet lukte was een foto met bokeh effect te maken. Ondanks dat ik “portret modus” had aangezet. :/

• Redskullz
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-10-2018
Iemand al een update? ; - )
Als ik vandaag bij de pricewatch kijk zie ik er maar 1 (belsimpel) die de telefoon op voorraad heeft en de rest niet?

Coolblue levert deze telefoon niet meer https://www.pdashop.nl/pr...0dLw9UEAAYASAAEgJhBfD_BwE
Mediamarkt pas over 2 weken http://www.mediamarkt.nl/...pf%7C1543552%7C%7Cp%7C%7C
En Bol vanaf 23-11 https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000083680943

of met andere woorden, niemand weet het meer?!

• Flimovic
Bij Coolblue nooit meer leverbaar? WTF!? Iemand een verklaring waarom ze dat zeggen?

edit:

Heb coolblue een tweet gestuurd. Zodra ik reactie heb deel ik het hier.

edit 2:

Er staat nu dat het tijdelijk is uitverkocht. Verwacht: deze week

edit 3:

Meer details over leverdatum kunnen ze niet geven.

Flimovic wijzigde deze reactie 17-11-2017 10:27 (63%)

• Sveninho
quote:
Supershiva schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:29:

Ik denk dat wij als day 2 day user prima vooruit kunnen met een HD scherm.
Pixel peepers zullie als enige klagen.

• Sveninho
@Redskullz & @Flimovic dan denk ik dat het toestel toch meer in trek was dan verwacht. Grappig. :)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 17-11-2017 10:52 (37%)

• Flimovic
quote:
Sveninho schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:48:
@Redskullz & @Flimovic dan denk ik dat het toestel toch meer in trek was dan verwacht. Grappig. :)
Of het aantal toestellen dat in eerste instantie is uitgeleverd aan de diverse shops is minder dan verwacht ;)

• Redskullz
Haha wordt dus nog spannend (welke telefoon ik in mijn schoen ga vinden ;-)

@Flimovic en nice man, ben benieuwd naar de reactie! (zeker omdat de week niet zo lang meer duurt :) )

Redskullz wijzigde deze reactie 17-11-2017 11:06 (43%)

• Sveninho
quote:
Flimovic schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:50:
[...]

Of het aantal toestellen dat in eerste instantie is uitgeleverd aan de diverse shops is minder dan verwacht ;)
Dat kan ook nog. Lekker bezig Huawei. :9

@rens-br Ik zocht al naar de knop om meerdere berichten te qouten, maar die was er niet. Excuus.

• Azz-Kikr
Zojuist bericht van mobiel.nl, pakket is onderweg.. Week eerder dan verwacht👍

• B-Art
quote:
Azz-Kikr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:08:
Oei hopelijk die van mij ook :)

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Zojuist in de T-Mobile shop in Amstelveen even mogen spelen met het toestel (zonder beveiligingskabel). Ik was verrast door het formaat en gewicht. IRL ziet hij er veel beter uit. Het toestel voelde niet bijster groot of lomp aan.

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Vanavond wordt de Pro bezorgd...:-) Bij Belsimpel (nog) op voorraad.

• Kees_frl
quote:
sonsan schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:28:
erg benieuwd naar je ervaringen. Veel plezier vanavond, altijd leuk moment aan de slag met een nieuwe telefoon :9

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Ja stom he, je voelt je net een klein kind wat een nieuw speeltje krijgt....:-)

• Roentjuuh
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 09-03 12:11
Weet iemand waarom de blauwe (midnight blue) pas in december leverbaar is - of heb ik nog een winkel gemist?

• Byron010
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23-01 15:23
quote:
Flimovic schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:36:
Bij Coolblue nooit meer leverbaar? WTF!? Iemand een verklaring waarom ze dat zeggen?

edit:

Heb coolblue een tweet gestuurd. Zodra ik reactie heb deel ik het hier.

edit 2:

Er staat nu dat het tijdelijk is uitverkocht. Verwacht: deze week

edit 3:

Meer details over leverdatum kunnen ze niet geven.
Nu staat er morgen in huis ;) (de zwarte versie dan)

• Flimovic
Een van jullie al een verzendbevestiging gekregen? Ik nog niet :'(

• B-Art
quote:
Flimovic schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:46:
Een van jullie al een verzendbevestiging gekregen? Ik nog niet :'(
Nee. Eind volgende week bij mij.

• kursuni
  • Laatst online: 18-11-2017
Ik heb hem gister ochtend opgehaald bij t mobile shop in amsterdam noord

• Azz-Kikr
Vanmorgen bezorgd. (geschreven met Mate 10 pro) ben blij :)

• Sveninho
quote:
B-Art schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:28:
[...]

Oei hopelijk die van mij ook :)
quote:
Azz-Kikr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:08:
Ik wacht ook nog in spanning!!
quote:
sonsan schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:28:
Bijzonder. Ik heb niet daar besteld omdat de levertijd onbekend was. Stiekem vindt ik het jammer. :P

• Proloser4
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 25-03-2018
Ik heb de mate 10 pro nu 2 dagen in gebruik, hij is inderdaad snel en werkt zonder haperingen, de camera heb ik niet uitbundig getest, maar het ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit.

Helaas gaat de accu niet zo lang mee als gehoopt..

Misschien dat het aan mijn specifieke toestel ligt, gisternacht opgeladen tot 100%. Voor het slapen gaan nog even wat tijd doorgebracht op het internet, dus voordat de telefoon op het nachtkastje ging had die nog 95% over.

In de ochtend was het 90%, opzich geen ramp, maar mijn moto x force met android 7.0 haalt de nacht door zonder ook maar 1% te verliezen.

Ik heb de dag afgesloten met 20% en 3,5 uur dat het scherm actief was. Dit met bluetooth, locatie en auto synq allemaal uitgeschakeld. Scherm helderheid de hele dag op 50% of minder. Plus de energiebesparing modus ingeschakeld.

De telefoon is eigenlijk alleen maar gebruikt
Voor webbrowsing(chrome was de meest gebruikte app) en voor wat mails, ook heb ik de instellingen goed doorgenomen, en een paar korte telefoongesprekken.

Misschien dat het een software matig probleempje is wat met een update verholpen wordt. Want dit lijkt mij niet normaal.

• Supershiva
Oh dat is wel jammer voor een toestel met zo'n grote batterij.
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat er al een patch was uitgebracht om de batterijduur te verbeteren. Bij de reviewers ging de batterij eerst ook een krappe dag mee maar na dat patch met gemak 2 dagen.

http://www.techradar.com/reviews/huawei-mate-10-pro-review/2

Dit was de eerste link die ik zo gauw kon vinden.

Supershiva wijzigde deze reactie 19-11-2017 08:36 (18%)

• WhateverSuitsU
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19:26

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

quote:
Proloser4 schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:10:
Ik heb de mate 10 pro nu 2 dagen in gebruik, hij is inderdaad snel en werkt zonder haperingen, de camera heb ik niet uitbundig getest, maar het ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit.

Helaas gaat de accu niet zo lang mee als gehoopt..

Misschien dat het aan mijn specifieke toestel ligt, gisternacht opgeladen tot 100%. Voor het slapen gaan nog even wat tijd doorgebracht op het internet, dus voordat de telefoon op het nachtkastje ging had die nog 95% over.

In de ochtend was het 90%, opzich geen ramp, maar mijn moto x force met android 7.0 haalt de nacht door zonder ook maar 1% te verliezen.

Ik heb de dag afgesloten met 20% en 3,5 uur dat het scherm actief was. Dit met bluetooth, locatie en auto synq allemaal uitgeschakeld. Scherm helderheid de hele dag op 50% of minder. Plus de energiebesparing modus ingeschakeld.

De telefoon is eigenlijk alleen maar gebruikt
Voor webbrowsing(chrome was de meest gebruikte app) en voor wat mails, ook heb ik de instellingen goed doorgenomen, en een paar korte telefoongesprekken.

Misschien dat het een software matig probleempje is wat met een update verholpen wordt. Want dit lijkt mij niet normaal.
En het toestel moet nog even 'leren' welke apps je allemaal gebruikt en onderhuids worden er allerlei aanpassingen gedaan. Geef het nog een paar dagen om in te laten werken.

Xbox Division 2 Clan: 'Tweakers' | Club: Tweakers Division 2

• Flimovic
quote:
Azz-Kikr schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:32:
Vanmorgen bezorgd. (geschreven met Mate 10 pro) ben blij :)
Waar heb jij je toestel besteld? Ik de mijne bij coolblue. Maar nog niks gehoord :-(

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Kun je op de Mate 10 in Google Assistant je stem als trusted voice instellen zodat je met je stem het toestel kunt ontgrendelen?

EMUI Smart Assistant beperkt zich alleen tot het starten van telefoongesprekken en het vinden van je toestel met "OK Emy". Je kunt je bluetooth carkit wel instellen als "trusted" zodat je geen PIN of vingerafdruk hoeft in te voeren in de auto.

Tegenwoordig mag je ook niet meer aan je telefoon zitten in de auto, ook al zit deze in de houder.

• Aloysxda
Hier de mate 10 nu 2 weken in gebruik. Maak je geen zorgen over de accu. Bij mij was het net zo, dat de accu sneller leeg ging vergeleken met mijn Mate 8. De accu moet "inlopen".
Nu na 2 weken, wonderbaarlijk hoe lang deze mee gaat. 2 dagen redt ik makkelijk. Hangt aan de carkit, veel bellen, foto's, internet, bestanden etc.
Een week geleden heb ik in de instellingen bij de standaard te openen apps, wat veranderd. oa de standaard muziek app omgezet naar Rocketplayer. Na het aanklikken gaf die een melding dat bij het wijzigen van deze app, de accu tijdsduur verkort kon worden. Dit is écht niet zo. Vanaf dat moment gaat de accu alleen maar langer mee.
Voor degenen die op hun toestel zitten te wachten, kan ik me voorstellen dat dit lang duurt. Jeuk is erger dan pijn haha.
Wat betreft het ontgrendelen, bij mij staat de mate 10 in de houder in de auto en als het moet leg ik mijn duim aan de voorkant op de vingerafdruk sensor en binnen no time is deze wakker. 100 % veilig.
Wat betreft de foto's, verbazend. in een ruimte waar weinig licht is, krijg je gewoon een heldere foto met goede details. Ook de functie: 3D foto. Dit alles moet je met eigen ogen zien.

• Supershiva
Zat er bij jullie mate 10 pro, ook al een screenprotector op en een hoesje meegeleverd?

• Flimovic
Wie heeft de mate 10 pro bij Coolblue besteld? En bij wie is deze al verzonden / binnen via Coolblue?

• Sveninho
quote:
Supershiva schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:19:
Zat er bij jullie mate 10 pro, ook al een screenprotector op en een hoesje meegeleverd?
Volgens mij is dit een Mate ding. Zat namelijk ook op de 9.

• Azz-Kikr
quote:
Flimovic schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:02:
[...]

Waar heb jij je toestel besteld? Ik de mijne bij coolblue. Maar nog niks gehoord :-(
Via Mobiel.nl

• Proloser4
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 25-03-2018
quote:
Supershiva schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:16:
Oh dat is wel jammer voor een toestel met zo'n grote batterij.
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat er al een patch was uitgebracht om de batterijduur te verbeteren. Bij de reviewers ging de batterij eerst ook een krappe dag mee maar na dat patch met gemak 2 dagen.

http://www.techradar.com/reviews/huawei-mate-10-pro-review/2

Dit was de eerste link die ik zo gauw kon vinden.
Bedankt, ik ga het dan inderdaad maar even afwachten.

Hier ook een hoesje en screenprotector geleverd. Dat is dan toch wel netjes.

• Sveninho
quote:
Meen je? Ik wacht nog op verzendbevestiging. Lucky bird!

• smartie89
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23:32
Gisteren heb ik mijn Mate 10 pro binnen gekregen via belsimpel.nl. in combinatie met een verlenging van mijn KPN abonnement (zaterdag besteld).

Ik kom van een Sony Xperia Z5.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. M'n vriendin wilde d'r iPhone SE er al voor gaan inruilen ;-)

Eerste indrukken:
Het scherm is erg mooi. De bezels om het scherm zijn precies goed.
Formaat van de telefoon moet ik nog aan wennen.
Foto's zijn echt goed, er is ook geen schutter lag. En de AI doet zijn werk goed door situaties te herkennen.
Speakers klinken goed, helder en kunnen hard, voor zover je dit van een telefoon kunt verwachten. Er treedt geen vervorming op bij hoog volume.
Batterij ga ik komende dag meemaken dat ik 'm 'normaal' ga gebruiken. Hij laadt ook erg snel op.
Hoesje en screen protector zijn bijgeleverd. Alhoewel ik die laatste eraf heb gehaald. Ik vond deze te stroef.

De EMUI skin vind ik wel wennen. Bij Sony had ik bijna een aosp Android, dat maakt het hier wel eens zoeken naar instellingen. Sommige dingen zijn echt omslachtig en weggestopt. Aan de andere kant hebben de verschillende themes ook weer hun charme. Ik heb nu maar een Android 8 Oreo Pixel thema geïnstalleerd, dit maakt al veel goed.

• Flimovic
quote:
smartie89 schreef op maandag 20 november 2017 @ 06:07:
Gisteren heb ik mijn Mate 10 pro binnen gekregen via belsimpel.nl. in combinatie met een verlenging van mijn KPN abonnement (zaterdag besteld).

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. M'n vriendin wilde d'r iPhone SE er al voor gaan inruilen ;-)

Eerste indrukken:
Foto's zijn echt goed, er is ook geen schutter lag. En de AI doet zijn werk goed door situaties te herkennen.
Speakers klinken goed, helder en kunnen hard, voor zover je dit van een telefoon kunt verwachten. Er treedt geen vervorming op bij hoog volume.
Batterij ga ik komende dag meemaken dat ik 'm 'normaal' ga gebruiken. Hij laadt ook erg snel op.
Hoesje en screen protector zijn bijgeleverd. Alhoewel ik die laatste eraf heb gehaald. Ik vond deze te stroef.

De EMUI skin vind ik wel wennen. Bij Sony had ik bijna een aosp Android, dat maakt het hier wel eens zoeken naar instellingen. Sommige dingen zijn echt omslachtig en weggestopt. Aan de andere kant hebben de verschillende themes ook weer hun charme. Ik heb nu maar een Android 8 Oreo Pixel thema geïnstalleerd, dit maakt al veel goed.
Je kan altijd nog een andere launcher installeren. Nova launcher werkt bijvoorbeeld erg fijn.

• Sveninho
quote:
smartie89 schreef op maandag 20 november 2017 @ 06:07:

Eerste indrukken:

Dat klinkt goed! Ik sta te popelen om die van mij in ontvangst te nemen.

Zoals eerder gezegd kan je er een andere launcher op knallen. Nova is inderdaad een top vervanging.

• Flimovic
Ja hoor, na navraag waarom mijn telefoon nog niet is verzonden, krijg ik onderstaande bericht van Coolblue:
quote:
Hey Flimovic, bedankt voor jouw berichtje. Ik zie dat je op 7 november de Huawei Mate 10 Pro bij ons hebt besteld. Deze is nog in pre-order, dus zal ons magazijn om 27 november verlaten. Ik ben het met je eens dat de tekst op de website verwarrend is, dit is ook inderdaad een fout. We gaan het zo snel mogelijk voor je aanpassen. Nog even geduld, zoals staat aangegeven in de bevestiging kan je jouw pakketje 28 november verwachten. Heb je verder nog vragen voor mij? Groeten, Vera van Coolblue
De voorraadstatus op de website is dus onjuist. Er is nog geen voorraad :-(

Flimovic wijzigde deze reactie 20-11-2017 11:39 (5%)

• Redskullz
quote:
Flimovic schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:29:
Ja hoor, na navraag waarom mijn telefoon nog niet is verzonden, krijg ik onderstaande bericht van Coolblue:

[...]

De voorraadstatus op de website is dus onjuist. Er is nog geen voorraad :-(
Vervelend om te horen :(
Wel raar dat sommige webshops dus al leveren en sommige (zoals coolblue en MM) het nog weken duurt?
Welke kleur heb jij besteld?

• Flimovic
quote:
Redskullz schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:48:
[...]

Vervelend om te horen :(
Wel raar dat sommige webshops dus al leveren en sommige (zoals coolblue en MM) het nog weken duurt?
Welke kleur heb jij besteld?
Ik heb de zwarte besteld. Vind het ook een vreemd verhaal, dus hoop dat iemand anders het kan bevestigen die ook bij coolblue heeft besteld.

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True