2 apps erbij! thuisbezrogd (dacht ik? had het meteen verwijderd) en provisioning message (zegt me ook niet zoveel)
Heeft er iemand een 2e USB-C kabel gekocht voor de Mate 10 Pro? zo ja, welke en waar?

Hoi, inmiddels al enige reactie van Huawei mogen ontvangen?Luinwethion schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:08:
@MichelLoyen ik heb de bug bij Huawei UK gerapporteerd via social media, Ik wacht een antwoord.
Ik heb sinds ik usb c gebruik paar van deze besteld.ArcticWolf schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:19:
Heeft er iemand een 2e USB-C kabel gekocht voor de Mate 10 Pro? zo ja, welke en waar?
https://www.ebay.nl/itm/G...ksid=p2060353.m1438.l2649
Een USB-c kabel koop je gewoon bij de HEMA
Heb meerdere usb-c kabels maar Super Charge doet het echt alleen met de originele Huawei kabel (en niet eens met de Huawei kabel die ik bij de P10 Pro kreeg)
Ik heb 2 van deze besteld zodat ik vanuit bed gewoon mijn toestel kan gebruiken. Works like a charm. Super charge werkt ook mits je de originele stekker gebruikt.ArcticWolf schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:19:
Overigens heb ik deze ook erbij besteld zodat ik een 2e super charge stekker heb!
[ Voor 39% gewijzigd door Sveninho op 15-04-2018 17:06 ]
Nee, nog niks terug gehoord, misschien ben ik gemuted bij Huawei lol 😂MichelLoyen schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:24:
Hoi, inmiddels al enige reactie van Huawei mogen ontvangen?
Heb van de week een Gift box op marktplaats gekocht voor 20€ArcticWolf schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:19:
Kwam met Selfie stick, 5A kabel, 22.5w auto lader en 10000mAh 18w accu
Voor de rest voor mij vertrouw ik alleen een origine kabel, of van een bekende merk, maar Huawei laad protocol is niet open aan derden volgens mij.
Edit : de kit in kwestie.
Ik heb nog eentje in Leiden gezien. Maar die staat voor 60€ en ik kreeg geen reactie bij een lagere bod.

[ Voor 28% gewijzigd door Luinwethion op 15-04-2018 17:36 ]
Heb die stekker + kabel ook maar besteld bij Belsimpel, 2e stekker is ook wel handig idd. ThanksSveninho schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:02:
[...]
Ik heb 2 van deze besteld zodat ik vanuit bed gewoon mijn toestel kan gebruiken. Works like a charm. Super charge werkt ook mits je de originele stekker gebruikt.
Overigens heb ik deze ook erbij besteld zodat ik een 2e super charge stekker heb!
🤔 Ik heb die ook gezien, maar op die foto staat dat die 10 of 18 watt kan, en niet 22.5W.ArcticWolf schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:31:
[...]
Heb die stekker + kabel ook maar besteld bij Belsimpel, 2e stekker is ook wel handig idd. Thanks
Niet dat het veel uitmaakt, maar toch raar dat Huawei de nieuwe niet verkoop.
Welke foto? Die 2e foto @ Besimpel is helemaal niet van die 5A lader zo te zienLuinwethion schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:41:
[...]
🤔 Ik heb die ook gezien, maar op die foto staat dat die 10 of 18 watt kan, en niet 22.5W.
Niet dat het veel uitmaakt, maar toch raar dat Huawei de nieuwe niet verkoop.
Ah dat bedoelde ik, die tweede foto, is de lader dan echt die 22.5w?ArcticWolf schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:48:
[...]
Welke foto? Die 2e foto @ Besimpel is helemaal niet van die 5A lader zo te zien
Ik moet thuis even kijken wat erop staat, maar het is in ieder geval de Super Charge stekker.Luinwethion schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:54:
[...]
Ah dat bedoelde ik, die tweede foto, is de lader dan echt die 22.5w?
Ik dacht dat die achterkant van de Mate 10 Pro een beetje kras bestendig was maar nu heb ik allemaal kleine krasjes aan 1 zijde en heb er toch niks raars mee gedaan

Deze kreeg ik net binnen:Luinwethion schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:54:
[...]
Ah dat bedoelde ik, die tweede foto, is de lader dan echt die 22.5w?

22,5w
Het is weer motorweer dus de tweewielers is er weer uit.
Op mijn helm heb ik een headset voor wat entertainment onderweg. Heeft verder weinig toegevoegde waarde aan de vraag, maar leuk om te delen.
Ik ben van mening dat de Mate minder geluid doorlaat als het om een bluetooth verbinding gaat ten opzichte van mijn vorige Samsung. Zijn er meer die dit idee hebben?
Op mijn helm heb ik een headset voor wat entertainment onderweg. Heeft verder weinig toegevoegde waarde aan de vraag, maar leuk om te delen.
Ik ben van mening dat de Mate minder geluid doorlaat als het om een bluetooth verbinding gaat ten opzichte van mijn vorige Samsung. Zijn er meer die dit idee hebben?
Gisteren mijn Gear S2 weer eens afgestoft. En mijn hemel, die Gear S Plugin vreet een bak energie. En die moet je uit de batarij optimizer weghouden anders verlies je non stop je bluetooth connectie. Normaal eindig ik mijn dag rond 40%, gisteren was het rond 6 uur al 25%. Grootste slurper alles van Samsung.
(Geen screenshots genomen)
En nee dat is niet normaal gedrag in combinatie met een Smartwatch, mijn Fossil Q Explorist gaat duidelijk een stuk zuiniger om met de batterij van de Mate 10 Pro. Andere mensen hier hetzelfde ervaren?
(Geen screenshots genomen)
En nee dat is niet normaal gedrag in combinatie met een Smartwatch, mijn Fossil Q Explorist gaat duidelijk een stuk zuiniger om met de batterij van de Mate 10 Pro. Andere mensen hier hetzelfde ervaren?
Ik weet niet zo goed wat de hele mikmak van de titel betekent (NOXLOADER???), maar als ik de change log mag geloven komt er face unlock aan!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Sveninho op 19-04-2018 19:08 ]
Nice to know thanks :-)ArcticWolf schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:22:
[...]
Deze kreeg ik net binnen:
[afbeelding]
22,5w
Vandaag heb ik een Usb-c naar C kabel en PD charger ontvangen, daar heb je fast charging op de Mate, 9v/2A, goed te weten dat het wel met Power Delivery werkt :-)
kabel
lader
Met die lader kun je alle USB-PD devices laden, dus ook de Pixel of een iPhone (met de juiste fast charging lightning kabel natuurlijk).
🤔 Wat dat betekent weet ik ook niet, maar goed om te zien dat iets aan bluetooth gedaan wordt, faceunlock zit nu op de beta B140, maar ik ben echt benieuwd naar Android 8.1 en de nieuwe P20 camera app lol 😂Sveninho schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:07:
Ik weet niet zo goed wat de hele mikmak van de titel betekent (NOXLOADER???), maar als ik de change log mag geloven komt er face unlock aan!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie die versie nergens staanSveninho schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet je op alle BLA-L29 varianten zoeken, niet op C432.
Dus een nieuwe model toevoegen via de hoofdpagina en zoeken op BLA-L29
[ Voor 14% gewijzigd door Luinwethion op 19-04-2018 21:41 ]
Zie net dat er een B137 klaar staat voor de C636. Met Face Unlock! Woohoo 
Nog niet approved maar hopelijk snel.
Geen Voice Unlock trouwens. Geen idee waarom de C636 dat niet heeft
Nog niet approved maar hopelijk snel.
Geen Voice Unlock trouwens. Geen idee waarom de C636 dat niet heeft
[ Voor 23% gewijzigd door Kenzi op 20-04-2018 09:01 ]
vraagje - als ik Huawei Cloud wil activeren op mijn Mate 10 pro, krijg ik de melding " this service is currently unavailable in your region...". Echter, ik kan op pc gewoon met mijn huawei account inloggen op cloud.huawei.com. Iemand anders hier ook tegenaan gelopen, en zo ja, weten op te lossen? Toestel is gewoon hier in NL gekocht.
Your lack of planning is not my emergency
Dit melding ook altijd gehad, maar plotseling B137 niet meer, kan gewoon meer opslag kopen en zo.hellknight schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:51:
vraagje - als ik Huawei Cloud wil activeren op mijn Mate 10 pro, krijg ik de melding " this service is currently unavailable in your region...". Echter, ik kan op pc gewoon met mijn huawei account inloggen op cloud.huawei.com. Iemand anders hier ook tegenaan gelopen, en zo ja, weten op te lossen? Toestel is gewoon hier in NL gekocht.
Zo blijkbaar betekent die naam dar bootloader openen lukt niet in dit rom.Sveninho schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:07:
Ik weet niet zo goed wat de hele mikmak van de titel betekent (NOXLOADER???),
Waarom? Geen idee, bug or feature?
Vorige week de unlock site van EMUI ook al offline gehaald.

Anywho.

Conclusie: zelfde als toen ik de magisk module geïnstalleerd had.
Het is een gimmick, blijft een gimmick en werk niet echt betrouwbaar, vooral dat pick-up to wake.
Voorbeeld van slechte implementatie had ik al gegeven, en is nog steeds daar.
Er is een optie om je notificaties te verbergen en ze alleen laten zien wanner je telefoon jou gezicht herkent.
Prima, gebruik je Spotify? Dan moet je telefoon jou gezicht herkennen voor dat je muziek kan pauzeren of skippen

Heb je het weer via de speciale update manier gedaan? FF heeft hem namelijk nog niet vrijgegeven.Luinwethion schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:21:
[...]
Zo blijkbaar betekent die naam dar bootloader openen lukt niet in dit rom.
Waarom? Geen idee, bug or feature?
Vorige week de unlock site van EMUI ook al offline gehaald.
Anywho.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Conclusie: zelfde als toen ik de magisk module geïnstalleerd had.
Het is een gimmick, blijft een gimmick en werk niet echt betrouwbaar, vooral dat pick-up to wake.
Voorbeeld van slechte implementatie had ik al gegeven, en is nog steeds daar.
Er is een optie om je notificaties te verbergen en ze alleen laten zien wanner je telefoon jou gezicht herkent.
Prima, gebruik je Spotify? Dan moet je telefoon jou gezicht herkennen voor dat je muziek kan pauzeren of skippen, voeg toe hoe useless de lockscreen van EMUI is en tada, ik ga het niet gebruiken. Lol
Naja die bootloader heb ik toch nog niet aangeraakt. Geen plannen ook op dit toestel. Nothing lost!
Dat het een gimmick is wisten we al, het is gewoon voor de leuk!
Die laatste optie lijkt me inderdaad niks. Eerst m'n gezicht herkennen voordat ik notifcaties zie. Hou toch op! Aangezien we nog steeds de bug hebben van notifcaties niet kunnen uitslaan op je lockscreen maakt dat vrij weinig uit. Zoveel heb ik niet te verbergen en als je m'n vunzige berichtjes met vriendin lief wilt lezen be my guest.
Een "mate" van mij pun intended had nog 3 credits op Funky Huawei terwijl hij zelf geen Huawei meer heeft.Sveninho schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:19:
[...]
Heb je het weer via de speciale update manier gedaan? FF heeft hem namelijk nog niet vrijgegeven.
Heb nog 2 credits over die ik wil gaan gebruiken als 8.1 komt, daar ga ik echt niet op wachten lol 😂
Okay en face unlock was geen selling point voor de Mate, dus voor de gein, ja kan ik het accepteren dat het zo amateuristisch is, maar dat is het zelfde implementatie op de P20/pro (waar misschien de raise to wake wat beter werkt.).Sveninho schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:19:
Dat het een gimmick is wisten we al, het is gewoon voor de leuk!
Die laatste optie lijkt me inderdaad niks. Eerst m'n gezicht herkennen voordat ik notifcaties zie. Hou toch op! Aangezien we nog steeds de bug hebben van notifcaties niet kunnen uitslaan op je lockscreen maakt dat vrij weinig uit. Zoveel heb ik niet te verbergen en als je m'n vunzige berichtjes met vriendin lief wilt lezen be my guest.
Dat je berichtjes kan verbergen achter face unlock is leuk, dat doet iOS, ook, maar media controls ook verbergen is gewoon lullig.
I see what you did there!!!Luinwethion schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:33:
[...]
Een "mate" van mij pun intended had nog 3 credits op Funky Huawei terwijl hij zelf geen Huawei meer heeft.
Heb nog 2 credits over die ik wil gaan gebruiken als 8.1 komt, daar ga ik echt niet op wachten lol 😂
[...]
Okay en face unlock was geen selling point voor de Mate, dus voor de gein, ja kan ik het accepteren dat het zo amateuristisch is, maar dat is het zelfde implementatie op de P20/pro (waar misschien de raise to wake wat beter werkt.).
Dat je berichtjes kan verbergen achter face unlock is leuk, dat doet iOS, ook, maar media controls ook verbergen is gewoon lullig.

Zijn er al verwachtingen of rumors wat 8.1 betreft dan? Als ik iets mocht wensen is het slowmow filmen van de iPhone! Ik hoef niet zo traag als de S9 of 3 camera's, maar wil op zijn minst ook een slowmotion filmpje kunnen maken. Wederom voor de leuk.
Nee, ik las iets over een beta versie voor de Aziatische mate 10 non pro, niks meer.Sveninho schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:43:
[...]
Zijn er al verwachtingen of rumors wat 8.1 betreft dan?
Ik vind vooral de nieuwe design van de camera app mooi, hopelijk krijgen we dat.
Nieuw design? Heb je een link. 🙏Luinwethion schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:00:
[...]
Nee, ik las iets over een beta versie voor de Aziatische mate 10 non pro, niks meer.
Ik vind vooral de nieuwe design van de camera app mooi, hopelijk krijgen we dat.
Ik ben benieuwd of er inmiddels gebruikers van de Mate 10 zijn die succesvol Carplay werkend hebben en zo ja met welke radio?
Ik krijg volgende week een nieuwe auto van de zaak en daar mag ik nog een radio voor uitzoeken, tot nu toe vind ik echter enkel werkende combinaties via Iphone en niet via Android.
Ik krijg volgende week een nieuwe auto van de zaak en daar mag ik nog een radio voor uitzoeken, tot nu toe vind ik echter enkel werkende combinaties via Iphone en niet via Android.
Android auto werkt perfect als je hem als losse apk download. Soms pakt ie Waze niet meer als je je telefoon hebt gerestart. Even opnieuw installeren biedt de oplossing.
René van Gaalen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:38:
Ik ben benieuwd of er inmiddels gebruikers van de Mate 10 zijn die succesvol Carplay werkend hebben en zo ja met welke radio?
Wat @Fiorano zegt!Fiorano schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:14:
Android auto werkt perfect als je hem als losse apk download. Soms pakt ie Waze niet meer als je je telefoon hebt gerestart. Even opnieuw installeren biedt de oplossing.
Individueel je toestel aansluiten op de auto al je weinig opleveren, maar als je Android Auto als losse APK download zit je goed. Je moet hem dan wel zelf handmatig updaten.
Overigens wil hij dus wel eens vastlopen op een zwart scherm, maar een herstart van je toestel of het leeggooien van de cache van Android Auto works like a charm.
Ben nu op een plek met slechte wifi, en moet nog VPN naar Nederland, maar als je de video reviews van de P20 kijkt, zie je dar de app een soort iOS style heeft, met de belangrijkste modus gewoon naar links of rechts te swipen zijn... Dus niet meer naar rechts swipen en dan tussen al die icoontjes een modus selecteren.
Oh wacht ik snap wat je bedoelt! Ik dacht aan een geheel nieuwe interface.Luinwethion schreef op woensdag 25 april 2018 @ 06:29:
[...]
Ben nu op een plek met slechte wifi, en moet nog VPN naar Nederland, maar als je de video reviews van de P20 kijkt, zie je dar de app een soort iOS style heeft, met de belangrijkste modus gewoon naar links of rechts te swipen zijn... Dus niet meer naar rechts swipen en dan tussen al die icoontjes een modus selecteren.
Jij bedoelt dit;

Ik word een beetje ongeduldig van Firmware Finder.

Geef me die .141 update nou!!!
Hoe weet je overigens dat .141 er aan komt? Ik zie alleen .137 als laatste in FF (BLA-L29C432).Sveninho schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:20:
Ik word een beetje ongeduldig van Firmware Finder.![]()
![]()
Yeah, dat bedoelde ik.Sveninho schreef op woensdag 25 april 2018 @ 07:22:
[...]
Oh wacht ik snap wat je bedoelt! Ik dacht aan een geheel nieuwe interface.
Jij bedoelt dit;
[afbeelding]
De 141heeft een andere (rare) regio naam die heet noxloader C432, daarom zie je het niet in FF, moet je alle BLA-L29 zoeken.
De accu gaat wel goed met 141, met twee sim actief, camera veel gebruikt.

Ik zag een paar mensen op xda klagen van slechte foto kwaliteit met weinig licht, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
Geen idee. Ik heb slechts m'n model geselecteerd in FF. De rest doet hij zelf.MichelLoyen schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:57:
[...]
Hoe weet je overigens dat .141 er aan komt? Ik zie alleen .137 als laatste in FF (BLA-L29C432).

4 uur SOT en nog 39%. Heerlijk toch?!Luinwethion schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:50:
[...]
Yeah, dat bedoelde ik.
![]()
De 141heeft een andere (rare) regio naam die heet noxloader C432, daarom zie je het niet in FF, moet je alle BLA-L29 zoeken.
De accu gaat wel goed met 141, met twee sim actief, camera veel gebruikt.
[afbeelding]
Ik zag een paar mensen op xda klagen van slechte foto kwaliteit met weinig licht, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
Voor de C636 is de B137 ineens verdwenen uit FF. Alle updates uit April trouwens. Vreemd
Probleem in de DB van de app misschien?Kenzi schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 03:41:
Voor de C636 is de B137 ineens verdwenen uit FF. Alle updates uit April trouwens. Vreemd
Alle firmwares zijn gewoon beschikbaar via de pro-teammt website.

Wil ik met de Huawei app (waar zojuist een update voor was in de PlayStore) een back-up maken zie ik bij Interne Opslag in rode tekst staan: "Deze functie zal in juni 2018 offline gaan. U wordt aanbevolen een andere back-up methode te kiezen".....
Betekend dus dat je geen back-up op het toestel meer kan maken? Blijft alleen de computer en usb-opslag nog over als back-up mogelijkheid.
Betekend dus dat je geen back-up op het toestel meer kan maken? Blijft alleen de computer en usb-opslag nog over als back-up mogelijkheid.
Zelf gebruik ik de app niet dus kan er helaas niet op in gaan.sonsan schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:57:
Wil ik met de Huawei app (waar zojuist een update voor was in de PlayStore) een back-up maken zie ik bij Interne Opslag in rode tekst staan: "Deze functie zal in juni 2018 offline gaan. U wordt aanbevolen een andere back-up methode te kiezen".....
Is een backup via Google geen optie? Tot zover ben ik steeds op die manier overgestapt.
Ik maak nu met Google Drive de back-ups. Blijft wel vreemd dat Huawei stopt met de back-up mogelijkheid.
Ik heb niet de beste ervaring met service vanuit Huawei (en ik gebruik ze pas sinds 6 maanden!!!) dus ik kijk er niet van op. Google gaat overigens overal mee naar toe dus dat zal altijd mijn voorkeur hebben.sonsan schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:47:
Ik maak nu met Google Drive de back-ups. Blijft wel vreemd dat Huawei stopt met de back-up mogelijkheid.
Zo .142 ook in FF verschenen! Benieuwd of deze wel beschikbaar komt.
[ Voor 75% gewijzigd door Sveninho op 03-05-2018 15:24 ]
ik zag in de begeleidende text file dat face-recognition toe gevoegd is aan .142. Zou dit dan toch 8.1 zijn ?
De 142 is volgens mij gewoon 8.0 nog, zelfde changelog als de 141 (nog steeds ook met patch van april ipv mei) , maar de 141 had een bug waardoor bootloader unlocken niet mogelijk was.Fred13 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:33:
ik zag in de begeleidende text file dat face-recognition toe gevoegd is aan .142. Zou dit dan toch 8.1 zijn ?
Is inderdaad wederom een update. Staat los van 8.1.Luinwethion schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:35:
[...]
De 142 is volgens mij gewoon 8.0 nog, zelfde changelog als de 141 (nog steeds ook met patch van april ipv mei) , maar de 141 had een bug waardoor bootloader unlocken niet mogelijk was.
Sinds gisteren in het bezit van de Mate 10 Pro en vooralsnog (de setup doorlopen en alle apps weer opzetten) heel tevreden.
Enige probleem dat ik nu heb, is dat Voice Match van de Google Assistant niet werkt, maar ik ben gelukkig niet de enige
Tevens heb ik dat vanuit Google Assistant het news niet meer gespeeld wordt, wat op mijn Mate 8 nog wel werkte.
M.a.w.: "Hey Google, good morning", dan krijg je je update, en dan werd er een nieuws-lijst met podcasts afgespeeld.
Meer mensen die één of beide problemen herkennen?
Enige probleem dat ik nu heb, is dat Voice Match van de Google Assistant niet werkt, maar ik ben gelukkig niet de enige
Tevens heb ik dat vanuit Google Assistant het news niet meer gespeeld wordt, wat op mijn Mate 8 nog wel werkte.
M.a.w.: "Hey Google, good morning", dan krijg je je update, en dan werd er een nieuws-lijst met podcasts afgespeeld.
Sinds een tijdje werkt "OK Google" bij mij ook niet meer.Ben.Hahlen schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:17:
Sinds gisteren in het bezit van de Mate 10 Pro en vooralsnog (de setup doorlopen en alle apps weer opzetten) heel tevreden.
ik ben echt super tevreden met mijn Mate 10 Pro, op 1 ding na
spotify pauzeert mijn muziek, iets van 5 seconden nadat ik m'n scherm uitzet met de power knop
ik dacht eerst dat het een bluetooth dingetje was maar ik heb hetzelfde met een usb-c headset
het gebeurt niet continu, soms kan ik uren muziek luisteren zonder dit probleem
wat gebeurt er:
ik zit muziek te luisteren, kom een nummer tegen dat ik een like of dislike wil geven
scherm aan, met de fingerprint scanner, geef duimpje omhoog, zet scherm uit met power knop
na 5 seconden, muziek stopy met spelen.
als ik dan op de play knop van de headset druk, hoor ik een fractie van een seconde geluid en staat ie echt op pauze. druk weer op de play knop, gaat ie weer spelen
als ik niks doe kan het zijn dat ie na 10-20 seconden weer even gaat spelen, maar dat is dan meestal ook weer 5 seconden ofzo
dat is dan weer voor een paar seconden en dan stopt ie weer
zet ik echter mijn scherm aan, met Spotify open of niet maakt niet uit, gaat ie weer spelen en blijft spelen zolang ik het scherm niet uit zet
is dit een Android 8.0 issue? of van Spotify?
heeft iemand anders dit probleem ook?
power management voor Spotify staat op handmatig
hoor graag tips
spotify pauzeert mijn muziek, iets van 5 seconden nadat ik m'n scherm uitzet met de power knop
ik dacht eerst dat het een bluetooth dingetje was maar ik heb hetzelfde met een usb-c headset
wat gebeurt er:
ik zit muziek te luisteren, kom een nummer tegen dat ik een like of dislike wil geven
scherm aan, met de fingerprint scanner, geef duimpje omhoog, zet scherm uit met power knop
als ik dan op de play knop van de headset druk, hoor ik een fractie van een seconde geluid en staat ie echt op pauze. druk weer op de play knop, gaat ie weer spelen
als ik niks doe kan het zijn dat ie na 10-20 seconden weer even gaat spelen, maar dat is dan meestal ook weer 5 seconden ofzo
zet ik echter mijn scherm aan, met Spotify open of niet maakt niet uit, gaat ie weer spelen en blijft spelen zolang ik het scherm niet uit zet
hoor graag tips
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Nu je het zegt. Inderdaad. Wtf.dreester schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:19:
[...]
Sinds een tijdje werkt "OK Google" bij mij ook niet meer.
Raar. Geen last van hier. Als m'n toestel op stil staat dan onderbreekt hij wel bij inkomende berichten. Anders niet.JarlSX schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:25:
ik ben echt super tevreden met mijn Mate 10 Pro, op 1 ding na
wat gebeurt er:
hoor graag tips
Spotify al opnieuw geïnstalleerd?
Ik heb de mate 10 pro nu meer dan een maand in gebruik en ben ontzettend tevreden erover. Eerst nog wat sceptisch in hoeverre mijn Samsung gear s3 gekoppeld kon worden aan deze telefoon. Ook hier kan ik over zeggen, alle functies zoals deze op mijn S6 werken ook op de Mate 10 pro. Dus ik kan zeggen hij is volledig compatible met de Mate 10 pro.
Ik zit alleen nog met het volgende:
Een betaalde versie van Norton internet security heb ik op de Mate 10 pro draaien. Ik heb Norton het recht gegeven om de internetbeveiliging uit te voeren. (instelling privacy Mate 10 pro). Echter op de een of andere reden reset hij de instellingen waardoor Norton geen recht meer heeft om de internetbeveiligng uit te voeren, dus moet dit iedere dag ongeveer 3x handmatig aanpassen. Ik heb al nagekeken of dit komt omdat ik wellicht tussen twee simkaarten switch, maar hier ligt het ook niet aan?
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Ik zit alleen nog met het volgende:
Een betaalde versie van Norton internet security heb ik op de Mate 10 pro draaien. Ik heb Norton het recht gegeven om de internetbeveiliging uit te voeren. (instelling privacy Mate 10 pro). Echter op de een of andere reden reset hij de instellingen waardoor Norton geen recht meer heeft om de internetbeveiligng uit te voeren, dus moet dit iedere dag ongeveer 3x handmatig aanpassen. Ik heb al nagekeken of dit komt omdat ik wellicht tussen twee simkaarten switch, maar hier ligt het ook niet aan?
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Nou mijn screen protector @ Mate 10 Pro heeft het ook begeven, ff de lijmresten met wat cleaner eraf gehaald en viel me idd op dat die afstotende coating erop zit
ben benieuwd, toestel is wel een heel stuk mooier zonder protector.
Zit die afstotende laag nu op de protector of op het glas?ArcticWolf schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:22:
Nou mijn screen protector @ Mate 10 Pro heeft het ook begeven, ff de lijmresten met wat cleaner eraf gehaald en viel me idd op dat die afstotende coating erop zitben benieuwd, toestel is wel een heel stuk mooier zonder protector.
Op het glas.sonsan schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:06:
[...]
Zit die afstotende laag nu op de protector of op het glas?
Mijn protetor is ook opgegeven, te veel krasjes.
Bij een Huawei store, heb ik daar ene Mate 10 Pro glas protector gekocht en daar laten instaleren die zou edge to edge moeten zijn, maar die was niet bol zoals de telefoon glas is, je kon dus zien aan de randen dat die niet goed zat, dikke lucht bubbel in alle 4 randen, daarnaast had die een cut out voor de Huawei logo
(yeah I know had een foto moeten maken).
Anyways heeft wel goed geholpen, want mijn telefoon is wel paar keer gevallen tijdens mijn vakantie. Maar nu opzoek naar iets anders.
Ook heb ik mijn panda dbrand skin eraf gehaald, was nog prima, maar werd de look wel beetje zat, echter mis ik het nu wel weer, want de telefoon is gewoon te glad.... Ga misschien een nieuwe look zoeken.
Bij een Huawei store, heb ik daar ene Mate 10 Pro glas protector gekocht en daar laten instaleren die zou edge to edge moeten zijn, maar die was niet bol zoals de telefoon glas is, je kon dus zien aan de randen dat die niet goed zat, dikke lucht bubbel in alle 4 randen, daarnaast had die een cut out voor de Huawei logo

(yeah I know had een foto moeten maken).
Anyways heeft wel goed geholpen, want mijn telefoon is wel paar keer gevallen tijdens mijn vakantie. Maar nu opzoek naar iets anders.
Ook heb ik mijn panda dbrand skin eraf gehaald, was nog prima, maar werd de look wel beetje zat, echter mis ik het nu wel weer, want de telefoon is gewoon te glad.... Ga misschien een nieuwe look zoeken.
Waar ik echt vaak tegen aan loop op mijn Huawei Mate 10 Pro is dat wanneer ik via een app iets cast naar mijn Chromecast (bijv. Netflix, Youtube) hij na een aantal minuten niet meer connected is.
Dus ik kan dan niet via de notificatiebalk/lockscreen op pauze zetten. Iemand anders dit probleem?
De batterijmanagement had ik voor die apps ook op handmatig gezet
Dus ik kan dan niet via de notificatiebalk/lockscreen op pauze zetten. Iemand anders dit probleem?
De batterijmanagement had ik voor die apps ook op handmatig gezet
ik heb precies hetzelfde. maakt niet uit of ik Netflix of bijvoorbeeld Plex gebruik
soms komt wel ineens de standaard Android "a device is casting" waar dan alleen een pauze knop op zit
power management staat voor die apps bij mij ook op handmatig
soms komt wel ineens de standaard Android "a device is casting" waar dan alleen een pauze knop op zit
power management staat voor die apps bij mij ook op handmatig
Hier hetzelfde als bovenstaand.
Ik loop de laatste tijd ook tegen een software matig probleem aan met de microfoon.
Mensen kunnen me niet horen en na een reboot werkt de microfoon weer. Zeer hinderlijk en heb nog niet kunnen plaatsen hoe dit veroorzaakt wordt.
Ik loop de laatste tijd ook tegen een software matig probleem aan met de microfoon.
Mensen kunnen me niet horen en na een reboot werkt de microfoon weer. Zeer hinderlijk en heb nog niet kunnen plaatsen hoe dit veroorzaakt wordt.
geprobeerd, helpt ook niet.Sveninho schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 17:47:
[...]
Raar. Geen last van hier. Als m'n toestel op stil staat dan onderbreekt hij wel bij inkomende berichten. Anders niet.
Spotify al opnieuw geïnstalleerd?
ik heb ook met regelmaat dat ineens het geluid naar de speaker van de telefoon gaat
headset is nog wel verbonden, want de controls werken wel nog gewoon
toen ik mijn oude bluetooth headset (HBH-DS970) nog wel eens gebruikte, had ik dit probleem nooit, maar toen gebruikte ik ook geen Spotify maar speelde gewoon mp3's af via poweramp
blijf het ook raar vinden dat Spotify niet in te stellen is als default music player
Dan zijn het Huawei bugs. Ik vind het vreemd van het geluid. Kan ook te maken hebben met de BT versie in j3 headset.JarlSX schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:44:
[...]
geprobeerd, helpt ook niet.
ik heb ook met regelmaat dat ineens het geluid naar de speaker van de telefoon gaat
headset is nog wel verbonden, want de controls werken wel nog gewoon
toen ik mijn oude bluetooth headset (HBH-DS970) nog wel eens gebruikte, had ik dit probleem nooit, maar toen gebruikte ik ook geen Spotify maar speelde gewoon mp3's af via poweramp
blijf het ook raar vinden dat Spotify niet in te stellen is als default music player
Netflix ondersteunt nu HDR en FHD voor de Mate 10 Pro.
HD werkt gewoon, maar heb geen 4k abonnement,dus kan HDR niet testen, iemand? 😅
Had je graag geholpen, maar hier ook een regulier abbo.Luinwethion schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:47:
Netflix ondersteunt nu HDR en FHD voor de Mate 10 Pro.
Hoe bevalt .141 je? Ik wacht nog steeds op FF.
Bootloader unlocken gaat niet meer anders had ik ADB geprobeerd.

141 wordt niet uitgerold zover ik weet, ze gaan direct naar 142.Sveninho schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:35:
[...]
Had je graag geholpen, maar hier ook een regulier abbo.![]()
Hoe bevalt .141 je? Ik wacht nog steeds op FF.
Bootloader unlocken gaat niet meer anders had ik ADB geprobeerd.
Ik heb een paar kleine bugs gehad met de 141, zoals dat de auto rotate niet werkte.
ik las gisteren op het internet dat er problemen waren met Google play service op HUAWEI toestellen. Dit zou oa te merken zijn bij apps die gebruik maken van Google Maps informatie. De link zou verbroken zijn. Ikzelf heb nog geen vreemd gedrag gezien op mijn toestel. Misschien heeft dit ook met het niet uitrollen van 141 te maken.
Ik ben benieuwd wanneer dat we de nieuwe camera interface (met additionele functionaliteit) gaan krijgen.
Issue met Google Maps en assistent op Honor en Huawei toestellen heeft een fix van Google.
http://piunikaweb.com/201...s-issues-on-huawei-honor/
Ik ben benieuwd wanneer dat we de nieuwe camera interface (met additionele functionaliteit) gaan krijgen.
Issue met Google Maps en assistent op Honor en Huawei toestellen heeft een fix van Google.
http://piunikaweb.com/201...s-issues-on-huawei-honor/
[ Voor 18% gewijzigd door Fred13 op 21-05-2018 10:41 ]
Vreemd, ik zie die .142 wel in FF, maar als ik check Firmware Access Check uitvoer dan geeft die Firmware not approved for installation.
Prima zou je denken, kan even duren. Maar ook bij die variant zonder bootloader krijg ik dezelfde melding. BLA-L29C423 hier overigens.
Prima zou je denken, kan even duren. Maar ook bij die variant zonder bootloader krijg ik dezelfde melding. BLA-L29C423 hier overigens.
Is al geruime tijd zo helaas. We wachten allemaal in spanning af.TDCCBB schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:55:
Vreemd, ik zie die .142 wel in FF, maar als ik check Firmware Access Check uitvoer dan geeft die Firmware not approved for installation.
Behalve het rare pauzeren van de muziek via bluetooth, heb ik nog een ding waar ik aardig gestoord van raak.
Soms verliest mijn headset de audio (media) verbinding met mijn telefoon, muziek gaat dan ineens via de speaker van de telefoon, maar blijkbaar is de headset nog wel verbonden, want de controls doen het nog.
Mijn headsets zijn beiden Bose, een QC30 en een SoundSport, beiden zijn bluetooth 4, exacte versie geeft Bose niet aan.
Ze hebben allebei hetzelfde probleem.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb, maar hielp niet:
-Bose App eraf
-headset gereset en opnieuw gepaired, buiten de Bose app om
-Spotify opnieuw geinstalleerd
-poweramp eraf gegooid, luister toch alleen nog maar via Spotify
Enige wat wel helpt is de headset via power knop uit zetten en weer aan.
En de ene keer helpt dat meteen en kan het zomaar een week goed gaan, maar soms doet ie het een paar keer achter elkaar.
De oorzaak is dus erg lastig te achterhalen, even een paar weken switchen naar een andere telefoon zit ik niet op te wachten, zou alleen nog mijn telefoon een factory reset kunnen geven en alle apps handmatig installeren zodat ik weet dat er 0 oude rommel over blijft
of een andere headset, maar die Bose oortjes zitten zo lekker....
lastig lastig lastig
Soms verliest mijn headset de audio (media) verbinding met mijn telefoon, muziek gaat dan ineens via de speaker van de telefoon, maar blijkbaar is de headset nog wel verbonden, want de controls doen het nog.
Mijn headsets zijn beiden Bose, een QC30 en een SoundSport, beiden zijn bluetooth 4, exacte versie geeft Bose niet aan.
-Bose App eraf
En de ene keer helpt dat meteen en kan het zomaar een week goed gaan, maar soms doet ie het een paar keer achter elkaar.
De oorzaak is dus erg lastig te achterhalen, even een paar weken switchen naar een andere telefoon zit ik niet op te wachten, zou alleen nog mijn telefoon een factory reset kunnen geven en alle apps handmatig installeren zodat ik weet dat er 0 oude rommel over blijft
lastig lastig lastig

[ Voor 3% gewijzigd door JarlSX op 19-05-2018 01:32 ]
Ik zag je bericht vanochtend en wou even kwijt dat ik dat had ervaren op de B137 Firmware, een paar keer met mijn Jaybird X3, uit het niks, ineens ging de audio naar de telefoon speakers, enige oplossing was om oordopjes aan en uit te doen.JarlSX schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 01:30:
Behalve het rare pauzeren van de muziek via bluetooth, heb ik nog een ding waar ik aardig gestoord van raak.
-Bose App eraf
lastig lastig lastig![]()
![]()
Einde april gereisd, toen had ik de B141 firmware, ik had mijn bedraad oortjes niet mee genomen, dus heb mijn X3 elke dag gebruikt, geen probleem.
Terug in NL heb ik vorige week de B142 geïnstalleerd en ook geen probleem...
Tot vandaag, ik stapte uit de auto (telefoon was verbonden met Ugreen BT adapter voor de auto), deed mijn X3 aan want die waren uit gegaan, en ik hoor alleen maar happeningen en verstoringen voor paar seconden, dan was het weer normaal, en paar minuutjes later, audio gaat via weer de telefoon speaker, X3 uit en aan, doet ie voor paar seconden en weer fout.... Heb uiteindelijk mijn telefoon opnieuw gestart en toen deed het weer goed.
Lijkt op een random fout die komt en gaat zonder verklaring, best wel irritant want een van de beloftes in de Changelog van de B141/B142 was beter BT stabiliteit.
Dit icm dat EMUI geen AAC ondersteunt (plus dat manden lang de SBC codec kapot was), zorgt dat ik ietjes meer geïrriteerd ben dan dat ik zou willen.
Heb gisteren een QC35 II cadeau gekregen, kijken als daar ook gebeurt... Best wel irritant als je in een stille ruimte bent.
nu voor de offtopic, maar toch wel interessant verhaal
Ongeacht welke toestel of welke bluetooth in-ear ootje ik gebruik, heb ik bijna altijd last van verstoringen in het signaal als ik buiten loop.. als ik mijn hoofd omdraait = haperingen, rijdt een tram voorbij = haperingen, moet ik bukken om iets van de grond op te pakken = haperingen. U get it right?. Maakt niet uit waar mijn telefoon is en in welke positie, het is altijd raak, soms moet ik de telefoon in mijn rugzak (zonnebril compartiment) doen om muziek te luisteren zonder happering tijdens fietsen of lopen.
Vakantie, telefoon in broekzak links of rechts maak niet uit, buiten en binnen, helemaal geen verstoringen.
Geen idee hoe en wat.
die haperingen had ik ook, maar dat was met mijn P9 Plus, met de Mate 10 Pro eigenlijk geen last meer van
lijkt er dus op dat het echt aan de Mate 10 ligt, dat naar speaker springen dus
maar heb je met de X3's dan ook dat de controls het nog wel doen?
Ik heb dat ook in de FP gediscussieerd ooit (volgens mij bij de roudup van goedkope BT oordopjes)JarlSX schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:10:
die haperingen had ik ook, maar dat was met mijn P9 Plus, met de Mate 10 Pro eigenlijk geen last meer van
Enige die ik kan bedenken is te veel storing vanuit andere zenders, zoals 2,4Ghz AP in mijn omgeving of zo.
Ja die four is een probleem met de Mate 10, ik mis ook een knopje om te kiezen waar je de audio wil, als je meerdere BTs devices aangesloten hebt bijvoorbeeld.JarlSX schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:10:
Ja en nee.JarlSX schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:10:
Play / Pause werkt gewoon, iets langer indrukken dan komt Google Assistant, maar volumes zijn apart, dus ik heb te maken met volume regeling in de telefoon en in de oordopjes gescheiden.
Op de OnePlus 3T is dat een enkel volume regeling.
Vraag ik ook mij af van waar dit komt, kan niks vinden online. 🤔
Het zou super nieuws zijn.
Mensen, sorry. Leesfoutje gemaakt

Top man. Waar kun je hem downloaden dan?
zie hierboven @MartNL, was dus voor de Honor 10
leek me al sterk, aangezien 8.0.0.142 de laatste versie is die FF aangeeft
ik hoop echt dat 8.1 flink wat issues fixt wat betreft bluetooth
en dat we eindelijk dat stomme "running in the background" op negeren kunnen zetten
en dat we eindelijk dat stomme "running in the background" op negeren kunnen zetten
Idd, bluetooth werkt hier ook niet echt denderendJarlSX schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:43:
zie hierboven @MartNL, was dus voor de Honor 10

Ik gebruik sinds vandaag de XDA navigatie bar, en moet zeggen, het werkt best wel goed.
Animaties zijn nog niet echt soepel, maar gaat wel in de goede richting. Ik gebruikte soms de Navigation dock van Huawei zelf, maar deze biedt meer opties.
Par bugjes hier en daar met het fast app switch.

Animaties zijn nog niet echt soepel, maar gaat wel in de goede richting. Ik gebruikte soms de Navigation dock van Huawei zelf, maar deze biedt meer opties.

Kan niet zeggen dat ik het handiger vind dan m'n reguliere bediening. We gaan het meemaken op 8.1!Luinwethion schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 02:04:
Ik gebruik sinds vandaag de XDA navigatie bar, en moet zeggen, het werkt best wel goed.
[afbeelding]
[video]
Dit lijkt toch veel op het Huawei Navigation dock ?
Ook gesture gebaseerd, alleen is de Navigation Dock floating. Maar we zullen zien in Android P.
Ook gesture gebaseerd, alleen is de Navigation Dock floating. Maar we zullen zien in Android P.
Zoals @Sveninho zegt krijgen we misschien iets vergelijkbaars met 8.1, zoals de P20.Fred13 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:41:
Dit lijkt toch veel op het Huawei Navigation dock ?
Probleem met Navigation dock/bar van Huawei imo is dat je weinig kan aanpassen.
Het is een druk om terug te gaan, press en hold voor home en swipe links of rechts voor multitasking. Je mist dan de fast app swtich.
FF heeft hem eindelijk goed gekeurd!
We kunnen.

Edit; Dat unlocken gaat snel!!!
We kunnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Sveninho op 29-05-2018 08:35 ]
Hoe heb je de update gedaan? Update via DNS (VPN) werkt bij mij niet.Sveninho schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:01:
FF heeft hem eindelijk goed gekeurd!
We kunnen.
[afbeelding]
same hereeedreester schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:59:
[...]
Hoe heb je de update gedaan? Update via DNS (VPN) werkt bij mij niet.
dreester schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:59:
[...]
Hoe heb je de update gedaan? Update via DNS (VPN) werkt bij mij niet.
TDCCBB schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:51:
Top, eerst weer een kwartier worstelen straks om uit te vinden hoe het ook alweer werkte haha.
Via FF de In-App Proxy gebruiken.
Vervolgens je netwerk instellingen aanpassen in je settings menu. Daarna ga je terug naar de Huawei Updater app, de update komt naar voren en voila!
Netwerk instellingen terug zetten, WiFi aangooien en gass!!
Face unlock werkt aardig soepeltjes. En thanks @Sveninho update werkte weer na je tips.
Aardig soepeltjes inderdaad. Ik probeerde schuin van boven naar m'n notificaties te kijken en BAM unlocked!TDCCBB schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:49:
Face unlock werkt aardig soepeltjes. En thanks @Sveninho update werkte weer na je tips.
Ik was positief verrast haha.
Geprobeerd maar doet het ook niet.. Misschien doe ik het verkeerd?Sveninho schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:31:
[...]
[...]
[...]
Via FF de In-App Proxy gebruiken.
Vervolgens je netwerk instellingen aanpassen in je settings menu. Daarna ga je terug naar de Huawei Updater app, de update komt naar voren en voila!
Netwerk instellingen terug zetten, WiFi aangooien en gass!!
Inmiddels heb ik het binnengehaald met een update via DNS (VPN).jadenhau schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:28:
[...]
Geprobeerd maar doet het ook niet.. Misschien doe ik het verkeerd?
Gebruikersfout.jadenhau schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:28:
[...]
Geprobeerd maar doet het ook niet.. Misschien doe ik het verkeerd?
Wat doe je exact? Welke stappen neem je?
Voor C636 nog niks helaas, B138 is de laatste maar die is ook niet goedgekeurd.
Blijf het raar vinden dat de Aziatische (en de Amerikaanse) markt zo een vreemd update beleid hebben.Kenzi schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 03:58:
Voor C636 nog niks helaas, B138 is de laatste maar die is ook niet goedgekeurd.
Via OTA krijg ik nog niets binnen op mijn telefoon.