Ik quote daar Incaz, niet jouw post.

[...]
P&R misschien?
Misschien... als je veel tijd over hebt.
[...]
Overdreven of niet, het is nog steeds een enorm aantal. Veel meer dan door bijvoorbeeld terrorisme waar volgens de VVD wel miljarden aan uitgegeven mag worden en onze privacy voor geschonden mag worden.
Of zelfmoord, waar er ook iets van 1.600 van zijn... Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan met sterfteoorzaken vergelijken versus het geld wat eraan gespendeerd wordt.
[...]
Maar dat hangt dus af van hoe je compenseert boven die 130%. Want daarboven kan ook de belastingdruk progressief zijn waardoor net boven de 130% er weinig van merkt maar boven de 300% misschien juist veel.
Uiteindelijk vluchten degene die het kunnen betalen ook de stad weer uit. It has happened before. Je ziet ook een groot verschil in stemgedrag tussen de grote steden en de omliggende groeikernen.
[...]
Slap excuus, er is geen landelijke linkse coalitie dus mogen lokale partijen geen links beleid uitvoeren volgens jou. Want dan is dat micro management. beter dat ze doen wat ze kunnen, als is dat alleen lokaal, dan dat ze niks doen.
Ik heb er genoeg over gezegd. Volgende keer mogen de kraampjes alleen rood zijn om te matchen met de coalitie in de Stopera.

Dat is zinloos micromanagement.
[...]
Daar heb jij het op geen moment over gehad, zie ook niet waarom dit van invloed is op onze huidige discussie.
Het is wel mede de discussie van vandaag, daar haak ik gewoon op in.
Maar als je alleen meer drogredenen en stromannen gaat plaatsen dan ga ik er ook niet meer op reageren. Durf gewoon eens te zeggen dat je alleen voor jou eigen belangen kiest en je niet druk maakt om de minima en gezondheid van anderen in plaats van excuses te zoeken waarom andere partijen nog slechter zijn dan de VVD volgens jou.
Wat heb jij dan toegevoegd? Ik zie voornamelijk te scherpe reacties die redelijk op de man gaan. En ik trek me inderdaad niet het lot aan van iedere inwoner in Nederland.
[...]
Een goed argument om dus de top 5% meer te belasten in plaats van de middeninkomes. Maar dat is niet wat de VVD wil.
[...]
Er is niet zo iets als een netto-betaler, laat dat idee maar varen, dat is eerder al uitgelegd.
[...]
Dat is misschien een reden, maar geen excuus. geef dan ook gewoon toe dat het je niet kan boeien en dat je egoisctisch bent.
[...]
Noem eens een CBS rapport waar dat in de samenvatting staat dan. Want de VVD roep wel heel graag dat ze goed zijn voor de middeninkomens maar in praktijk zijn ze dat gewoon niet. Volgens
https://www.cpb.nl/sites/...euzes-kaart-2013-2017.pdf is de VVD namelijk slecht voor de koopkracht van alle groepen.
[...]
Die vergelijkbare agenda is het probleem denk ik. Want natuurlijk is er geen beter alternatief dat hetzelfde plan heeft. Elke partij heeft andere punten. Geen van dit alles is een excuus.
I rest my case. Lees nou eens terug hoe je reageert. Elke zin om hier nog serieus op in te gaan ontgaat mij en ik denk anderen ook.
Ook voor jou, lees je eigen reactie terug. Het is jij doet dit, jij doet dat.
Oftewel: je bent het in grote lijnen gewoon eens met de opvattingen van de VVD. Kan. En daar kun je dan op aangesproken worden. Want dan ben je je excuus
Dat maak jij ervan, terwijl ik eerder al aangaf niet eens te zijn met oplossingen zoals de dividendbelasting, arbeidsmarkt e.d., maar wel qua mobiliteit. Daar gaat juist dit hele verhaal over. Je stelt dat omdat je het met 70% eens bent, je het gelijk voor 99% eens bent. Je geeft er zelf geen antwoord op trouwens.

[...]
Wow. Ben je nu echt dat voorbeeld van twitter aan het hergebruiken?

Dat is wel heel goedkoop.
Sorry, ik heb geen open lijn met twitter. Geen idee wat daar stond.
Maar eh... vroegah liepen de kinderen door de hongerwinter 40 kilometer in de sneeuw zonder schoenen, (en dat soort afzien vindt men - bij anderen of na afloop - heel karaktervormend) dus als jij graag iemand wilt bezoeken in de binnenstad van Amsterdam terwijl je modaal verdient of meer, ga ik ervanuit dat je vast wel een oplossing kunt verzinnen. Of vraag het op twitter. Want onder dit voorbeeld stonden diverse oplossingen genoemd.
Echt, dit soort belachelijke voorbeelden geven vooral aan hoe weinig zin je hebt om je in te leven in mensen die allang voor de vraag staan hoe ze ergens, op werk of bij familie, kunnen komen omdat ze geen auto hebben. Ik zie best wel nuance (met name voor mensen die wegens gezondheidsproblemen niet zo flexibel zijn in fietsen of ov) maar als je dit gebruikt om te doen alsof de VVD dan de lesser evil is, dan mis je toch wat contact met de werkelijkheid.
Je hebt het over stromannen en belachelijke voorbeelden..? Waarom ridiculiseer je dan gelijk naar een periode dat er 100 auto's in Amsterdam waren van met name van Duitse makelij met bepaalde insignia erop.

Deur tot deur is in Nederland de auto vrijwel onverslaanbaar. In mijn spaarzame vrije tijd heb ik overigens wel betere dingen te doen dan een OV-challenge.

Maar het lijkt erop alsof iedereen die geen Amsterdammer is, vooral niet in Amsterdam moet komen. Je mag er niet parkeren, als toerist mag je nergens meer opstappen en mag je wel meer gaan betalen. Er komt een dag dat dit Amsterdam gaat bijten.
Dat is wel lekker makkelijk. Nooit regeringsverantwoordelijkheid gehad, dus ook geen krassen op het blazoen van onwelgevallige of tegennatuurlijke (voor die partij) beslissingen. Wel vooral op voorhand roepen dat je niet met xyz wil regeren.
alwinuzz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:23:
Wat wordt je hier afgezeken als je misschien VVD stemt zeg. Je bent dan egoïstisch, je hebt geen inlevingsvermogen, je spuwt ongefundeerde onzin, enz, enz.
Maar probeer je eens in te leven in de VVD-stemmer dan? In plaats van er keihard op in te hakken?
Je vraagt zogenaamd door, maar je hebt geen interesse in het antwoord.
Laat nu dat inlevingsvermogen eens écht zien.
Voor de duidelijkheid: ik ben het niet eens met de VVD en stem nooit op ze. Dat ik de noodzaak voel om deze disclaimer er bij te zetten...
Dit dus. En het raar vinden dat er nog maar zo weinig mensen ter rechterzijde in dit topic reageren. De PVV-stemmers heb ik al maanden niet meer gezien en over het FvD contingent hebben we het maar niet.
@
dawg
Ik probeer het even vanuit mijn optiek te benaderen,
Beschadigde politici - Helemaal eens. Teeven was LPF materiaal en heeft zich de VVD ingewurmd. Opstelten was een goede burgemeester, maar had nooit minister moeten worden en wat Zijlstra dacht... tsja, waarom zo'n verhaal optuigen. Ik denk ook dat VVD ondanks haar leeftijd toch te snel gegroeid is en het legertje vertrouwelingen rondom Rutte relatief klein is.
Verduurzaming: daar hoeven we imo niet voorop te gaan rennen, je ziet wel dat de belastingkant al geregeld is, maar als burger schiet je er nog niks mee op. De salderingsregeling willen vervangen, maar in het midden laten wat het wordt geeft een hoop onzekerheid en laat mensen wachten met beslissingen nemen. De autoregelingen rondom bijtelling voor zuinige modellen was een farce en symboolpolitiek tot en met. De meeste van die auto's zijn alweer geëxporteerd. Wil je het wagenpark vergroenen, dan helpt het niet dat een nieuwe auto duizenden euro's duurder is dan in onze buurlanden (verschillen voor een middenklasser van 30k zijn zomaar 10-20%). Dus blijven we hier met relatief oude auto's rijden die meer uitstoten.
Solidariteitsbeginsel vind ik te breed. In Nederland vind ik het goed geregeld. In principe heeft iedereen een dak boven zijn hoofd en zijn er veel fondsen vanuit de overheid geregeld. Je hoeft niet van weldadigheid afhankelijk te zijn om te overleven. Een aantal regelingen zijn imo ook uit de bocht gevlogen door stapeling van gemeentelijke en overheidsregelingen. Je krijgt dan rare situaties dat lonen niet werkt of dat een salarisverhoging je netto zelfs geld kan kosten door dat kinderopvangtoeslag, huursubsidie, zorgtoeslag en kindertoeslag navenant aangepast worden. Vandaar dat ik ageer tegen zo'n 130% regelen. Het is een soort val waarbij je aardig meer moet gaan verdienen om eruit te komen. Een sprong die iemand niet zomaar kan maken in het MKB. De verhouding bedrijfsleven <> burger is helemaal scheef. Ik weet niet of dat inflatie is door postbusmaatschappijen, maar het klopt niet. Overigens hebben kleine ondernemers hier ook last van, die zijn niet zo goed in lobbyen en een afdeling openen voor $insert nieuwe maatregel.
Qua justitie zit ik er niet genoeg in, maar de griffierechten kom ik in mijn werk niet tegen als drempel bij ruimtelijke ordeningsvraagstukken. Men lapt die paar honderd euro en dan wordt er een circus van duizenden euro's opgetakeld. Cru gesteld zijn griffierechten een schijntje van wat er achter de schermen voor gedaan wordt. Daar wordt soms wel wat lichtzinnig mee opgesprongen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.