39
Ja, wrang moment. En dat Wilders moment ook.MrMonkE schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:24:
[...]
Ik kan de exacte quote helaas niet vinden maar op een gegeven moment zei hij zelfs iets als "I don't recall recalling that .." wat bijna surrealistisch is. Toen moest ik er een beetje om lachen, maar eigenlijk -nu ik dit in NL zie- is het wel treurig. Ik vertrouw momenteel geen enkele partij meer die nu in de regering zit. Zels de CU niet.
Mijn 2e kamer stream ploft er helaas om de paar minuten uit
Afgetreden grapjelol.
Die stream, als je wijst op geluid / overschakelen, dat is met opzet, om te voorkomen dat commentaar en communicatie buiten de interactie tussen voorzitter / spreker / vragensteller discreet te houden.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
NPO politiek werkt wel beter. Af en toe kleine 'stotter'.MrMonkE schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:24:
[...]
Mijn 2e kamer stream ploft er helaas om de paar minuten uit
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Daarom vind ik 'nieuwe verkiezingen' roepen als het niet gaat zoals je wilt een beetje als hoe m'n 3-jarige omgaat met een spelletje spelen als hij niet kan winnen. Bord omgooien en opnieuw beginnen. Met alle respect.D-e-n schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:19:
[...]
Probleem is dat het geen spel is. Het gaat om mensen en de gevolgen voor die mensen
Edit: hmm, misschien is m'n vergelijking te sterk. Ik bedoel alleen te zeggen, dat we soms ook even moeten accepteren dat de situatie is zoals die is en er voor de komende jaren maar het beste van te maken. Zonder elke discussie te besluiten met 'verkiezingen!'. Maar dat doe je helemaal niet, dus eigenlijk is het meer een generiek punt dan dat het op jouw mening slaat.
Ik ga me onthouden van een mening over dit thema omdat ik er geen verstand van heb, maar ik zie vaker thema's voorbij komen waarin zaken worden veranderd die bijvoorbeeld mij persoonlijk raken en heb daarom al een tijdje de strategie om mezelf niet afhankelijk te maken van de overheid. Geen toeslagen. Geen regelingen. Zo min mogelijk.Hoe ze omgaan met de werkende gehandicapten vind ik anders zeer schadelijk. Dat brengt die mensen persoonlijk schade toe, los van het feit dat de samenleving niet beter op wordt. En ook op het gebied van zorg en ov kun je als kabinet veel schade toebrengen die later weer hersteld zou moeten worden
Dat kan niet iedereen doen en dan is geraakt worden door dit soort maatregelen inderdaad triest. Ik zie liever - ondanks het vaak geringe netto resultaat - focus op voorkomen van misbruik/fraude, om de mensen die het écht nodig hebben te beschermen. Want zoals het een echte internet discussie betaamd kom ik wekelijks mensen tegen waar niets mis mee is, behalve dat ze gewoon rete lui zijn. En daar betalen jij en ik ook gewoon voor.
Waar er een vertrouwens probleem jegens de politiek is, heb ik er eentje jegens het sociale systeem. In mijn omgeving zie ik meer mensen die er misbruik van maken dan die het nodig hebben. Dat maakt mij wellicht soms (te) hard in discussies over dit soort systemen. Zeker, omdat ik als ondernemer, wel betaal, maar nergens recht op heb. Van-die-dingen.
[ Voor 19% gewijzigd door NiGeLaToR op 25-04-2018 17:35 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
En totaal niet relevant voor dit debat.Virtuozzo schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:34:
En nu komt het verhaal van internationaal vestigingsklimaat, onderuit gehaald door elke Instelling inmiddels, maar met een scheut angst en afhankelijkheid en een sausje van oppositie die goed werk doen in de weg zit.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het antwoord op dit soort zaken zou altijd zijn dat iemand ongeschikt bevonden wordt. Want je had het moeten weten op die positie. Dus als je het niet weet is dat ook bewijs van niet goed functioneren in je functie.MrMonkE schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:24:
Ik kan de exacte quote helaas niet vinden maar op een gegeven moment zei hij zelfs iets als "I don't recall recalling that .." wat bijna surrealistisch is. Toen moest ik er een beetje om lachen, maar eigenlijk -nu ik dit in NL zie- is het wel treurig.
(Btw, YouTube: Congressman DESTROYS Sessions For Lying About Trump's Russia Col... over Jeff Sessions)
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ik kan hierin meegaan maar ik trek een lijn bij liegen. En het lijkt er zeer sterk op dat de MP en ook de coalitiepartners hebben gelogen. Ik wil geen leider van Nederland die liegt tegen de volksvertegenwoordigers in de tweede kamer. Met alle respect.NiGeLaToR schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:31:
[...]
Daarom vind ik 'nieuwe verkiezingen' roepen als het niet gaat zoals je wilt een beetje als hoe m'n 3-jarige omgaat met een spelletje spelen als hij niet kan winnen. Bord omgooien en opnieuw beginnen. Met alle respect.
Misschien had Buma dan toch die stukken moeten lezen.. Hij heeft zn praatje over vestigingsklimaat wel goed ingestudeerd, dit is het enige coherente verhaal in zijn gehele betoog.Virtuozzo schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:34:
En nu komt het verhaal van internationaal vestigingsklimaat, onderuit gehaald door elke Instelling inmiddels, maar met een scheut angst en afhankelijkheid en een sausje van oppositie die goed werk doen in de weg zit.
[ Voor 13% gewijzigd door ErnstH op 25-04-2018 17:36 ]
Zelfde.. denk dat ik het benBean77 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:27:
[...]
NPO politiek werkt wel beter. Af en toe kleine 'stotter'.
Alle kamerleden herhalen alles toch 10x dus er is wel doorheen te komen zonder al te veel informatie verlies.
★ What does that mean? ★
Dat roept toch niemand? Alleen Wilders volgens mij.NiGeLaToR schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:31:
[...]
Daarom vind ik 'nieuwe verkiezingen' roepen als het niet gaat zoals je wilt een beetje als hoe m'n 3-jarige omgaat met een spelletje spelen als hij niet kan winnen.
Probleem is dat dat niet de insteek is van maatregelen die tegenwoordig vaak worden genomen. Het zijn meestal gewoon verkapte bezuinigingen. Er moet 200 miljoen gevonden worden en daar verzint men dan een maatregel bij. Of het de rotte appels eruit haalt doet eigenlijk niet ter zake.Dat kan niet iedereen doen en dan is geraakt worden door dit soort maatregelen inderdaad triest. Ik zie liever - ondanks het vaak geringe netto resultaat - focus op voorkomen van misbruik/fraude, om de mensen die het écht nodig hebben te beschermen.
Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen echt wel willen. Maar dat is bij die gehandicapten ook het probleem niet volgens mij.Want zoals het een echte internet discussie betaamd kom ik wekelijks mensen tegen waar niets mis mee is, behalve dat ze gewoon rete lui zijn. En daar betalen jij en ik ook gewoon voor.
Elke maatregel om fraude te bestrijden juich ik overigens toe hoor. Strenge controle of jouw uitkering wel terecht is? Controle op solliciteren? Prima. Maar dat soort maatregelen zie ik zelden.
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 25-04-2018 17:38 ]
Azarkan leest met je meeehoutgast schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:35:
[...]
Misschien had Buma dan toch die stukken moeten lezen..
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ja, de quote die je aanhaalt ging niet echt meer hier over - maar ik onderschijf je punt. Politiek drijft op vertrouwen, als je dat weg haalt is er dus geen draagvlak meer. Ongedacht van welke partij zo iemand is.robbertvw schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:35:
[...]
Ik kan hierin meegaan maar ik trek een lijn bij liegen. En het lijkt er zeer sterk op dat de MP en ook de coalitiepartners hebben gelogen. Ik wil geen leider van Nederland die liegt tegen de volksvertegenwoordigers in de tweede kamer. Met alle respect.
Ben benieuwd of er nog een andere wending komt - het lijkt er nog steeds op dat Rutte geen verklaring/uitleg heeft.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Het ging er daar volgens mij meer om anderen uit de wind te houden dan hem zelf.incaz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:35:
[...]
Het antwoord op dit soort zaken zou altijd zijn dat iemand ongeschikt bevonden wordt. Want je had het moeten weten op die positie. Dus als je het niet weet is dat ook bewijs van niet goed functioneren in je functie.
(Btw, YouTube: Congressman DESTROYS Sessions For Lying About Trump's Russia Col... over Jeff Sessions)
Maar ik ben het helemaal met je eens.
Incompetentie is ook laakbaar.
Zeker in zo'n belangerijk maatschappelijk positie.
★ What does that mean? ★
Of zelfs gewoon verkapte pesterijen, want van een deel van de maatregelen is het maar zeer de vraag of het iets oplevert of is het zelfs aannemelijk dat het ons als maatschappij juist meer geld gaat kosten.D-e-n schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:36:
Probleem is dat dat niet de insteek is van maatregelen die tegenwoordig vaak worden genomen. Het zijn meestal gewoon verkapte bezuinigingen.
Maar wel relevant voor de arena wat hier van belang is: die van eigen kring / draagvlak. Dit is waar coalitie zich strikt op doet richten, omdat er bewustzijn is van kwetsbaarheid daarvan.
Dat is wat vanochtend hier in discussie voorbij kwam, de oppositiepartijen hebben die ingang, die kwetsbaarheid, gemist. Dat resulteert in het ontbreken van druk in dit debat. Het is nog steeds een moeilijk debat, gecompliceerd, theater en drama - maar op deze wijze is het prima voor de coalitiepartijen.
Daarom verplaatsen we beheersing én baten naar het buitenland.
Werkelijk. Buma.
[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 25-04-2018 17:41 ]
En zo'n beetje heel Twitter en Facebook - daar doelde ik een post of heel-veel terug op. Niet op politici of mensen hier. Daarom ben ik hierD-e-n schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:36:
[...]
Dat roept toch niemand? Alleen Wilders volgens mij.
Nee, dat kost tijd, moeite en aandacht. En dat gebeurt te weinig. Elke keer als men roept 'we stellen x miljoen beschikbaar' dan denk ik alleen maar - stel dan ook serieuze aandacht beschikbaar. Geld is een hulpmiddel, geen oplossing.Probleem is dat dat niet de insteek is van maatregelen die tegenwoordig vaak worden genomen. Het zijn meestal gewoon verkapte bezuinigingen. Er moet 200 miljoen gevonden worden en daar verzint men dan een maatregel bij. Of het de rotte appels eruit haalt doet eigenlijk niet ter zake.
Zou ik niet weten. Ik ben wel actief in maatschappelijk hulpverlening en helaas is mijn beeld daar iets pessimistischer - niet iedereen wilt en velen weten héél goed wat hun rechten zijn. Daarin zijn we als samenleving vrijwel oneindig 'lief', daar waar we werkende gehandicapten blijkbaar in de kou zetten. Maargoed, das wellicht voer voor een ander topic.Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen echt wel willen. Maar dat is bij die gehandicapten ook het probleem niet volgens mij.
Houdoe
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Houdoe
Buma: "al die zinnen" - zo moeilijk
Laat ik vooral geen ambtelijk stuk als basis nemen voor besluitvorming. Onderzoek valt vanzelfsprekend buiten onderhandeling.
Is dat echt zo? of is dit ook een even populaire uitspraak?pjot1 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:45:
De mensen die het hardst roepen dat er nieuwe verkiezingen moeten komen zijn meestal ook de mensen die niet stemmen omdat dat te veel werk is of men vindt dat er in Den Haag tochaar gedaan wordt wat ze zelf willen.
39
Ja, dat is een flinke win. Benieuwd naar de updates van Ipsos later, maar ik denk dat CDA terugvalt in middenmoot. Dat geeft hier een betere positie in die concurrentiestrijd tussen VVD/CDA voor lobby en netwerk.hoevenpe schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:43:
Buma laat in ieder geval zien waarom het CDA voorlopig geen serieuze electorale concurrent van de VVD zal zijn...
Dat zou echter wel betekenen dat GL hier in peiling winst zou kunnen behalen. Benieuwd, alles kan verkeren, zeker met dit soort aaneenschakeling van momenten.
Ik hoop dat het volgende kabinet bewindspersonen aanstelt, die in hun vak de beste bestuurders zijn, i.p.v. partijtrouwe honden.
[ Voor 44% gewijzigd door Witte op 25-04-2018 17:50 ]
Houdoe
Dit is wat ik in mijn omgeving zie. Zoals hierboven ook al eerder geopperd is, op Facebook en Twitter willen heel veel mensen nieuwe verkiezingen. Als je ze dan vraagt wat ze gestemd hebben maak ik vaker mee dat er niet gestemd is dan wel.Fietsbel schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:46:
[...]
Is dat echt zo? of is dit ook een even populaire uitspraak?
Vind het persoonlijk erg dom om niet te stemmen en daarom dus eigenlijk ook geen recht van spreken.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
De VVD is een meester gebleken in de laatste 3 kabinetten door de coalitiepartners telkens de zwarte piet toe te spelen. Als dit een bewuste tactiek is dan neem ik mijn petje af. En dat coalitiegenoten na twee kabinetten nog steeds in het mes lopen is hen aan te rekenen. Jesse Klaver heeft bij de formatiegesprekken misschien de beste keuze gemaakt.hoevenpe schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:43:
Buma laat in ieder geval zien waarom het CDA voorlopig geen serieuze electorale concurrent van de VVD zal zijn...
★ What does that mean? ★
Historisch gezien is de VVD daar altijd goed in geweest, CDA een goede tweede. De enige die dat spelletje nooit geleerd lijkt te hebben is de PvdA.MrMonkE schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:50:
[...]
De VVD is een meester gebleken in de laatste 3 kabinetten door de coalitiepartners telkens de zwarte piet toe te spelen. Als dit een bewuste tactiek is dan neem ik mijn petje af.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Wierd.
Dus, samenvattend:
Rutte liegt
Wiebes liegt
Buma vertelt fabeltjes en leest de stukken niet
Segers steekt zijn kop in het zand.
Fijne coalitie!
[ Voor 64% gewijzigd door Witte op 25-04-2018 17:58 ]
Houdoe
Nu ja, de perfecte ingang om oppositie zich weer vast te laten bijten vanuit die invalshoek, al is dan eigenlijk veel minder productief dan men zou denken. Maar het is wel een frappante uitspraak.
People as things, that’s where it starts.
geen noodzaak tot toetsing, onderzoek, verkenning, communicatie, wat dan ook.
Ik schrik van dit blijk van overname methodiek uit een heel andere hoek. Hier is ergens binnen coalitie heel zorgvuldig overleg en coaching geweest. Elke spreker van coalitiepartijen heeft een complementaire rol voor effect. Methodiek vanuit oppositie is volledig verdeeld, en blijft haken op vergeten / niet weten / betrouwbaar. Leuk, maar dat zet geen druk op de juiste plek.
Ik had als Klaver gewoon Segers aangesproken met "mijn god, u bent gebruikt, en nu zit u vast".
[ Voor 22% gewijzigd door Virtuozzo op 25-04-2018 18:03 ]
Nee, dat moet niet, alle coalitiepartijen dragen hieraan bij, en ik vind 'schietschijf' uberhaupt geen wenselijke woordkeuze.hoevenpe schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:58:
Heeft Pechtold al iets gezegd? Die moet toch de schietschijf van de linkse oppositie worden lijkt me
Do you suffer from long-term memory loss? "I don't remember"NiGeLaToR schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:58:
Wow, zijn ze collectief dement geworden in de coalitie? Wat een slechte smoes.
Maar, stel we hebben inderdaad 4 demente coalitieleiders, dat kan, het binnenhof is oud, misschien hebben ze iets teveel thinner gesnoven, er moet toch wel iemand zijn, een minister ofzo, die nog niet volledig dement is?
Ik denk dat dit een van de meest schaamtevolle debatten is die ik gezien heb. En da's best knap, want er zijn al heel wat dieptepunten geweest
Dat is gewoon beeldspraak.incaz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:01:
[...]
Nee, dat moet niet, alle coalitiepartijen dragen hieraan bij, en ik vind 'schietschijf' uberhaupt geen wenselijke woordkeuze.
Maar ze kunnen hem ook het vuur na aan de schenen leggen.
Niet dat het veel zal helpen hij gaat gewoon stoicijns zijn riedeltje keer op keer afratelen net zoals Seegers en Buma voor hem. Wellicht dat hij zich nog schuldig maakt aan een valse sneer zoals hij wel vaker doet. Iedereen weet dat ze staan te liegen, en het zal geen consequenties hebben. Alles dat dit kabinet doet lijkt als doel te hebben het reeds gebrekkige vertrouwen in de politiek nog verder te ondermijnen. Dat is dan de enige consequentie.
★ What does that mean? ★
Wel dan weer pijnlijk dat de voordracht van Segers de vinger legt op wat men wil en op doet inzetten, wat in essentie de uitruil is/was voor de constructie dividendbelasting. Maar er is niets van dat alles wat is vastgelegd, slechts intenties van streven. Kale ruil dat.
[ Voor 50% gewijzigd door Virtuozzo op 25-04-2018 18:12 ]
Het is gewoon dat ik Pechtold nog geen enkele keer heb zien langskomen in deze discussie...incaz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:01:
Nee, dat moet niet, alle coalitiepartijen dragen hieraan bij, en ik vind 'schietschijf' uberhaupt geen wenselijke woordkeuze.
Hij zal wel na Zegers aantreden.hoevenpe schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:11:
[...]
Het is gewoon dat ik Pechtold nog geen enkele keer heb zien langskomen in deze discussie...
Volgens mij is Pechtold als laatste. Wordt dat gewoon geloot eigenlijk?
"Ich habe es nicht gewusst" 2018-versie.D-e-n schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:09:
Bizar overigens dat het als een excuus zou kunnen gelden dat je "onderhandelaars" iets hebben gezien maar jijzelf, als fractievoorzitter en dus hoofdverantwoordelijke in de onderhandelingen, niet. Als ik iets fout doe en een klant heeft daar last van kan mijn baas ook niet zeggen dat hij daar niks vanaf wist.
Het gaat er niet om of je het wel of niet weet, het probleem is dat dit het soort dingen zijn die je gewoon moet weten. Dat je het niet weet is al een reden om op te hoepelen imho.
Indrukwekkend of schrikwekkend?Virtuozzo schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:10:
Ouwehand is .. indrukwekkend. Daar wist ze als eerste de invalshoek van moraliteit van positie CU aan te spreken. Heel netjes gedaan dit.
Voor de oppositie gaat het volgens mij op zetelaantal, maar geen idee hoe het voor de coalitie wordt bepaald.D-e-n schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:13:
[...]
Volgens mij is Pechtold als laatste. Wordt dat gewoon geloot eigenlijk?
Alternatief: Segers gaf zijn mening over een fractienotitie, welke werkelijk een fractienotitie/niet Wob-baar is, die daarom nog niet publiek is.Virtuozzo schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:08:
En toen liet Segers iets glippen, van commentaar van Schouten in relatie tot een memo van juridische aard / aansprakelijkheden. Dat is of een foutje, of het WOB verzoek heeft nog een niveau verder te gaan.
De strategische fout in deze is dat hier gebruik is gemaakt van ambtenaren/methoden waardoor documenten zijn geproduceerd die binnen het kader van de Wob opvraagbaar zijn én dat deze direct door de fractievoorzitters gezien zijn.
Met betere compartementalisatie van informatie was hier geen issue geweest.
[ Voor 25% gewijzigd door ANdrode op 25-04-2018 18:31 ]
Vingers in je oren en heel hard "Lalalalalala" roepen. Kinderachtig en schaamteloos.
[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 25-04-2018 18:29 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wilders kan best aardig debatteren. Maar hij heeft normaal gesproken achterlijke standpunten waarmee hij zich volledig buitenspel zet. Ergens zonde van de kwaliteiten die hij wel heeft.ijdod schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:29:
Don't quote me on this: ik vond Wilders vrij goed eigenlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Standeman op 25-04-2018 18:32 ]
Dat dacht ik ook al, best engijdod schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:29:
Don't quote me on this: ik vond Wilders vrij goed eigenlijk.
Rutte doet dit al ietsje langer dan Trump het doet, het is alleen extra triest dat CU en D66 vrolijk meedoen.Standeman schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:27:
Ik kan mezelf niet van het idee ontdoen dat deze plotselinge collectieve dementie van de coalitie gewoon trumpiaans aandoet.
Vingers in je oren en heel hard "Lalalalalala" roepen. Kinderachtig en schaamteloos.
Arme D66-stemmers die dachten eventjes fijn progressief bezig te zijn. Die kunnen zichzelf nu wel voor hun kop slaan
Deze mensen hebben de schaamte al 2 grote debatten geleden van zich afgeworpen. Als ze deze emotie uberhaupt al kenden. Wat mij betreft gaan we gewoon weer verkiezingen houden, ik wil dit kabinet niet meer.Standeman schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:27:
Ik kan mezelf niet van het idee ontdoen dat deze plotselinge collectieve dementie van de coalitie gewoon trumpiaans aandoet.
Vingers in je oren en heel hard "Lalalalalala" roepen. Het is echt schaamteloos.
Maar dan krijgen we waarschijnlijk niet een veel beter kabinet terug.
★ What does that mean? ★
Ik vond de D66 de minst slechtste. Ik geloof dat ik die mening flink moet herzien
Hooguit andere politici die exact hetzelfde doen in zo’n positie. Heb weinig illusies dat het er bij andere partijen zoveel anders aan toe gaat.MrMonkE schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:33:
[...]
Deze mensen hebben de schaamte al 2 grote debatten geleden van zich afgeworpen. Als ze deze emotie uberhaupt al kenden. Wat mij betreft gaan we gewoon weer verkiezingen houden, ik wil dit kabinet niet meer.
Maar dan krijgen we waarschijnlijk niet een veel beter kabinet terug.
Ze weten dat het in the pocket is.Foxhound83 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:33:
Wat mij erg opvalt is de nonchalante nonverbale communicatie van Buma, Pechtold en Rutte.
Volgens psychologen iets wat mensen doen als ze liegen.
★ What does that mean? ★
Een onderwerp van 1,4 miljard per jaar en iedereen doet er luchtig en lakoniek over. Collectief dementerende bende, dan vrees ik hoe het is gegaan over onderwerpen van mindere waarde.Sjurm schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:33:
Een erg gevoelig stuk is heel toevallig op de verkeerde stapel terechtgekomen en iedereen is dat vergeten
39
Ze zijn ook nonchalant, waar ik bij een Segers nog wel kan geloven dat dit niet prettig is, is dit gewoon een normale werkdag voor die drie. Beetje liegen, beetje draaien, en straks aan de borrel en met je kerels lachen over hoe ook dit weer vrolijk ervanaf glijdt.Foxhound83 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:33:
Wat mij erg opvalt is de nonchalante nonverbale communicatie van Buma, Pechtold en Rutte.
Zie ook de posts van @Virtuozzo waarin nooit blijkt dat de VVD dit serieus neemt. Het is geen probleem voor ze, het is simpelweg geen probleem voor de VVD dat dit gewoon 1 grote klucht is. Het beschadigt alleen maar het vertrouwen in de politiek, en ze lachen er gewoon om,
Zum. Kotsen.
Zeg dat tegen een CU die klaarblijkelijk nog steeds meent dat hun uitruil het op magische wijze waard gaat zijn ...Fietsbel schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:37:
[...]
Een onderwerp van 1,4 miljard per jaar en iedereen doet er luchtig en lakoniek over. Collectief dementerende bende, dan vrees ik hoe het is gegaan over onderwerpen van mindere waarde.
"Een stuk hoefde strict gezien niet op de stapel"Sjurm schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:33:
Een erg gevoelig stuk is heel toevallig op de verkeerde stapel terechtgekomen en iedereen is dat vergeten
Gelukkig/helaas is er door ambtenaren bewust/onbewust politiek bedreven door een stuk te maken dat binnen de kaders van Wob valt. Dit stuk is door Rutte gepresenteerd als zijnde een VVD werk.
Mijn vraag, ondertussen:
- Welke stukken zijn er beoordeeld voor dit Wob verzoek, hoe verhoudt deze tijdlijn zich tot de antwoorden en acties van politici? (gesteld door Klaver)
- Welke andere verzoeken lopen er op dit momen. Wet hergebruik overheidsinformatie om toegang doorrekeningen te krijgen? Wob om meer oordelen en communicatie op te vragen, mogelijk ook bij uitvoeringsorganisaties?
En da's het enige wat telt toch?
Vertrouwen in de politiek? Integriteit? Wat zijn dat? Hoeveel geld is dat waard?
Het zou onbetaalbaar moeten zijn, maar het levert geen euro op.RobinHood schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:40:
[...]
En da's het enige wat telt toch?
Vertrouwen in de politiek? Integriteit? Wat zijn dat? Hoeveel geld is dat waard?
Is.ijdod schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:38:
Het formatiedossier zou openbaar moeten zijn *na* de formatie. Zou het vertrouwen in de politiek tegemoet komen. Immers, dan wordt de ruilhandel duidelijk. Of wie de bitch van wie is...
Dat dit niet is opgenomen is waarschijnlijk strijdig met Artikel 139b Reglement van Orde van de Tweede Kamer der Staten-Generaal.
Interessante opmerking van Pechtold trouwens. Onbewust beschijrft hij memo's, lobby-brieven, etc omschrijven als geen deel van het formatiedossier.
Wat is het formatiedossier?ijdod schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:38:
Het formatiedossier zou openbaar moeten zijn *na* de formatie. Zou het vertrouwen in de politiek tegemoet komen. Immers, dan wordt de ruilhandel duidelijk. Of wie de bitch van wie is...
En als dat duidelijk is zal de toekomst weer uitwijzen dat men daar weer een variant op gaat bedenken.
*knip*, troll
Ik mis Baudet wel eerlijk gezegd (heb een stuk gemist ivm eten). Nu zijn partij een van de grootste is in de peilingen ben ik wel benieuwd wat hij eigenlijk vindt.
[ Voor 6% gewijzigd door Migrator op 25-04-2018 19:07 ]
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Klopt, en daarom doen partijen als de VVD [en ook het CDA, en D66, en de SGP] er niet aan, stel je voor, principes die geen geld opleverenStandeman schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:41:
[...]
Het zou onbetaalbaar moeten zijn, maar het levert geen euro op.
Maar ik doelde op het feit dat het gewoon zo pijnlijk duidelijk is dat de VVD dit totaal niet serieus neemt. Het enige wat belangrijk voor ze is, is dat dit "in the pocket is". Meer niet. Dat er gelogen wordt, dat er gedraaid wordt, dat het vertouwen in de politek enorm daalt, dat interesseert ze blijkbaar niks.
Wat de oppositie - vooralsnog - lijkt te ontgaan is dat er a) sprake is van coördinatie en b) toepassing van ingebouwde kaders voor geloofwaardige ontkenning op elk punt van besluitvorming.RobinHood schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:38:
Zie ook de posts van @Virtuozzo waarin nooit blijkt dat de VVD dit serieus neemt.
VVD is daar trouwens geen uitzondering in. De PvdA zou dit moeten herkennen, Bos en Kok waren er uitermate goed in. Ook voor CDA is dit reguliere bestuurlijke methodiek. Lubbers, Van Agt, Balkenende was er een meester in.
Daar kan en mag van alles over gezegd worden, en het staat iedereen vrij om daar ook een moreel oordeel aan te koppelen - zolang men dan maar zich niet kwijt raakt in fixaties. Dit gezegd zijnde, aangezien het integraal onderdeel is in politiek gedrag, het is altijd ergens wel aanwezig (niet enkel politiek trouwens, ook organisatiekunde is absoluut niet onbekend hiermee), dan zou je redelijkerwijze moeten kunnen verwachten dat men over het volledige politieke spectrum heen op zijn minst die aanwezigheid zou erkennen. En dus eigen gereedschap zou hebben ontwikkeld om daar mee om te gaan. Nu blijkt toch weer dat dit niet, of niet volledig zo is.
Ik heb ze nog niet langs zien komen.
Maar ik heb wel de eerste 3 kwartier gemist van het debat.
Lijkt me wel zinvol om even je gezicht te laten zien bij zo'n belangerijk debat.
★ What does that mean? ★
En dat is het trumpiaanse wat ik eerder noemde. Het maakt niets uit hoeveel je liegt.RobinHood schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:45:
[...]
Klopt, en daarom doen partijen als de VVD [en ook het CDA, en D66, en de SGP] er niet aan, stel je voor, principes die geen geld opleveren![]()
Maar ik doelde op het feit dat het gewoon zo pijnlijk duidelijk is dat de VVD dit totaal niet serieus neemt. Het enige wat belangrijk voor ze is, is dat dit "in the pocket is". Meer niet. Dat er gelogen wordt, dat er gedraaid wordt, dat het vertouwen in de politek enorm daalt, dat interesseert ze blijkbaar niks.
Een trend die druk bezig is hier te nestelen.
Staan als laatste op de lijst zie ik. Maar ik vermoed dat dit geen belangrijk punt voor ze is gezien het niet doen van interrupties.MrMonkE schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:49:
Is de FvD is niet aanwezig?
Of zien we het eerder? Van alle stukken die vrij komen van ‘vroeger’ blijkt maar 1 ding: de boel werd geflest. Alleen hadden ‘we’ veel minder mogelijkheden om dat te herkennen.Standeman schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:49:
[...]
En dat is het trumpiaanse wat ik eerder noemde. Het maakt niets uit hoeveel je liegt.
Een trend die druk bezig is hier te nestelen.
Beetje een vestzak broekzak verhaal van Pechthold.
★ What does that mean? ★
Afgewogen. Wanneer je het middel niet beheers is het gebruiken daarvan niet opportuunD-e-n schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:51:
[...]
Staan als laatste op de lijst zie ik. Maar ik vermoed dat dit geen belangrijk punt voor ze is gezien het niet doen van interrupties.
Kerel, dit gaat niet over de oppositie, dit gaat over de VVD, en het feit dat ook jij, van de "alternatieve vleugel" met geen woord rept over de kwalijke gevolgen van dit gedrag van de VVD en de coalitiegenoten.Virtuozzo schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:47:
[...]
Wat de oppositie - vooralsnog - lijkt te ontgaan is dat er a) sprake is van coördinatie en b) toepassing van ingebouwde kaders voor geloofwaardige ontkenning op elk punt van besluitvorming.
VVD is daar trouwens geen uitzondering in. De PvdA zou dit moeten herkennen, Bos en Kok waren er uitermate goed in. Ook voor CDA is dit reguliere bestuurlijke methodiek. Lubbers, Van Agt, Balkenende was er een meester in.
Daar kan en mag van alles over gezegd worden, en het staat iedereen vrij om daar ook een moreel oordeel aan te koppelen - zolang men dan maar zich niet kwijt raakt in fixaties. Dit gezegd zijnde, aangezien het integraal onderdeel is in politiek gedrag, het is altijd ergens wel aanwezig (niet enkel politiek trouwens, ook organisatiekunde is absoluut niet onbekend hiermee), dan zou je redelijkerwijze moeten kunnen verwachten dat men over het volledige politieke spectrum heen op zijn minst die aanwezigheid zou erkennen. En dus eigen gereedschap zou hebben ontwikkeld om daar mee om te gaan. Nu blijkt toch weer dat dit niet, of niet volledig zo is.
Het gaat er alleen maar over "hoe zorgen we ervoor dat we dit goed spinnen", en daarbij schuif je alles af op de oppositie die hun huiswerk niet zouden doen.
Het probleem gaat veel dieper, het probleem is dat dit blijkbaar gewoon volkomen normaal, acceptabel gedrag is van een politieke partij en hun poppetjes, het is okay om glashard te liegen tegen het parlement. En daar hoor ik je niet over.
En dat kun je "fixeren" noemen, ik spreek gewoon de enige VVD'er aan die ik ken, iemand die blijkbaar vrij hoog zit, want je wel wel erg veel van het spelletje.
[ Voor 86% gewijzigd door Migrator op 25-04-2018 19:06 ]
Zolang je dat maar niet in de weg laat komen van discussie, prima.
Ja, maar onderschat dit niet, dit schept wel precedent. Dit bereidt kader voor.ANdrode schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:43:
[...]
Is.
Dat dit niet is opgenomen is waarschijnlijk strijdig met Artikel 139b Reglement van Orde van de Tweede Kamer der Staten-Generaal.
Interessante opmerking van Pechtold trouwens. Onbewust beschijrft hij memo's, lobby-brieven, etc omschrijven als geen deel van het formatiedossier.
De beslotenheid van formatiedossier is trouwens inderdaad strijdig, maar goed, óf oppositie heeft dit gemist, geen tijd gehad voor toetsing (tempo is hoog), óf die ingang komt nog.
Dat is een goede vraag. Laat ik dit zeggen, af en toe zie je moment (zoals Ouwehand) waar er wel sprake is van heel zorgvuldig cultiveren van perceptie en vervolgens aanpakken op punten zoals ze in de kring van tegenstander gezien worden. Dat merkte ik in een eerder bericht op.incaz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:48:
@Virtuozzo, waarom zou men dat bij de oppositie niet herkennen?
Misschien moet ik het anders zeggen. Ziet men het niet voor het gereedschap wat het is? Kan men zich tot op welke hoogte voorstelling maken van doe anders spel van machtspolitiek is? Ik merk heel veel zorgvuldige inzet op procedurele punten op, door de bank genomen van hoge kwaliteit en grote consistentie.
Maar dat legt geen druk op coalitiepartijen. De kwetsbaarheid daar is louter een van electoraal draagvlak, een berekening dus van wat binnen eigen kringen op welke wijze aankomt, en hoe je handelingen moet presenteren om acceptabel te maken. Met uitzondering van Ouwehand in haar confrontatie met Segers zie ik veel ruimte voor coalitie om voor eigen parochie te preken, weinig focus van oppositie om met taal en symbool van coalitie bij die kringen te knabbelen.
Het kan prima zijn dat het bewuste keuze van communicatiestrategie is. Kan prima zijn dat er zelfs overleg geweest is over verdeling van rollen. Maar het raakt niet aan zwaktepunten van coalitiepartijen. Vooralsnog niet - het is nog vroeg.
De afloop staat vast, numeriek overwicht. Maar dat maakt het debat niet irrelevant, integendeel.
39
Even voor de goede orde, jij vindt het dus volkomen acceptabel om te liegen tegen het parlement?Virtuozzo schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:56:
[...]
Zolang je dat maar niet in de weg laat komen van discussie, prima.
Maar dat is niet zo. Want er zijn geen magische woorden, geen magische aandachtspunten die het probleem van buitenaf oplossen. Dit is een keuze van de coalitiepartijen, en vooral van de achterban van de coalitiepartijen. Wordt dit geaccepteerd? Dan gaat men niet veranderen. Levert het teveel storm op, dan kan de boel wel breken. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij iedereen die de coalitie steunt, niet bij de oppositie. DIe doen goed werk, maar zij zijn de minderheid.
coalitie heeft meerderheid, dus wordt dit geaccepteerd. niet beseffend lijkend hoe schadelijk voor de lange termijn liegen in het parlement is.incaz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:07:
@Virtuozzo, daarin zit weer de misvatting dat er een bepaalde sleutel is in woordkeuze of aandacht die maakt dat de oppositie magisch iets zou kunnen bereiken bij de coalitie.
Maar dat is niet zo. Want er zijn geen magische woorden, geen magische aandachtspunten die het probleem van buitenaf oplossen. Dit is een keuze van de coalitiepartijen, en vooral van de achterban van de coalitiepartijen. Wordt dit geaccepteerd? Dan gaat men niet veranderen. Levert het teveel storm op, dan kan de boel wel breken. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij iedereen die de coalitie steunt, niet bij de oppositie. DIe doen goed werk, maar zij zijn de minderheid.
ik heb een deja vu. die heb ik vaker de laatste jaren. hoe beschamend.
Draai het om. De kern is de opinie dat hele verzameling stukken buiten het formatiedossier valt (~= privaat tussen partijen, niet door ambtenaren). Door het Wob verzoek is er discussie over ontstaan of het stuk van Wiebes binnen- of buiten Wob viel.Virtuozzo schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:56:
Ja, maar onderschat dit niet, dit schept wel precedent. Dit bereidt kader voor.
De beslotenheid van formatiedossier is trouwens inderdaad strijdig, maar goed, óf oppositie heeft dit gemist, geen tijd gehad voor toetsing (tempo is hoog), óf die ingang komt nog.
De drijfveer om, op eigen timing, [een deel van de] stukken te publiceren, mogelijk verder dan strict juridisch noodzakelijk, is een afweging gemaakt nadat een (externe) juridische opinie aangaf dat het risico aanwezig was dat door verlies van de rechtzaak n.a.v. het Wob het stuk van Wiebes gepubliceerd moest worden.
Of dat deze opinie aangaf dat het stuk van de hand van Wiebes geclassificeerd moest worden als stuk dat binnen het kader van Wob valt waardoor dit geen discussie meer zou zijn.
Je wilt natuurlijk wel, vanuit een rol als niet-ambtenaar/politicus, externe juridische consultatie gebruiken. Men zit niet te wachten op het resultaat van een meta-Wob verzoek waardoor de juridische opinie publiek wordt
[ Voor 9% gewijzigd door ANdrode op 25-04-2018 19:13 ]
Vreemd dat de voorzitter dat toeliet.
Het L-woord komt hard aan bij Pechthold de anderen moeten ook gewoon gaan spreken over liegens en leugenaars.
[ Voor 47% gewijzigd door MrMonkE op 25-04-2018 19:14 ]
★ What does that mean? ★
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Arib mag wel eens een keer ingrijpen, Wilders is triest, Pechthold is triester bezig
Zo voorspelbaar.
Dit topic is gesloten.
![]()
AWM beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
De gemeenteraadsverkiezingen 2018
De wetenschappelijke discussie over intelligentie en IQ testen is hier offtopic.