Nee, ik zeg dat we die boze, zeurende mensen, op allebei de extreme flanken, lekker moeten negeren.
We kunnen al jaren zien dat er met dat soort mensen gewoon geen dialoog mogelijk is, ze willen hun eigen extreme visie erdoorheen drukken, en als je dat niet doet wordt je bedreigd of komen ze de boel verbouwen. Met alle respect, maar op dat moment verspil je in mijn ogen gewoon je toegangsticket tot de discussie. En nu praat ik zowel over mafklappers als die van De Grauwe Eeuw, als bijvoorbeeld de wannabe-kaalkopjes die info-avonden over AZC's verstoorden. Die mensen willen pertinent geen oplossing, best, moeten ze zelf weten, maar Nederland gaat wel verder zonder jullie mening, toedeloe
Nogmaals, met de gewone Nederlander valt gewoon te praten, weet ik zeker, misschien moet je met sommigen wat meer praten, maar de gemiddelde Nederlander zie ik niet als boos of als zeurkous, ik zie wel mensen die boos worden gemaakt door bepaalde media, maar strip die media, of laat men het hele verhaal zien, en die boosheid valt dan vaak behoorlijk mee.
Dit is de exacte toon die mensen naar rechtse partijen drijft. De post van hoevenpe is feitelijk correct. Een partij die die standpunten inneemt gaat heel groot worden. Dat is de links conservatieve partij die er nu niet is.
Heel leuk dat die partij groot gaat worden, maar, moeten we daar blij mee zijn, met nog meer inhoudsloos gewauwel over zaken die er niet toe doen?
En nog veel meer andere groepen die meedoen aan die demonstratie, maar dat zeg jij er uiteraard niet bij.
de Grauwe Eeuw krijgt veel bijval voor haar acties
Van wie?
de NPO/grachtengordel er alles aan doet om het Sinterklaasfeest de nek om te draaien
Guttegut, de grachtengordel, je weet dat dat alleen al beeldspraak is? En is zwarte piet ietsje minder zwart maken direct al het feest de nek omdraaien?
Er is meer dan zwart en wit

er genoeg lijntjes lopen van de asielindustrie naar politici in deze hoek etc. etc.
Asielindustrie, ook weer zo'n

woord. Hoe wil je normaal een discussie-ingaan als je constant dat soort woorden blijft rondstrooien?
Je kunt hooguit 'rechts' verwijten dat ze de boel nogal aandikken en hun eigen rol in al deze zaken maar wat al te graag onder het tapijt vegen.
Ik zie jou dat alleen niet doen, rechts dat verwijten, ik zie wat niet-onderbouwde shit nalullen wat ik ook in de telegraaf kan vinden. Waar zijn je eigen ideeën en daadwerkelijke argumenten?
[...]
Iedereen mag van mij achter de voordeur geloven wat hij/zij wil, zet een vergiet op je hoofd als je dat leuk vindt. Waar echter het geloof op gespannen voet staat met onze maatschappij en de hier heersende normen en waarden wordt dat imo veel te makkelijk onder 'godsdienstvrijheid' geschaard. We zijn eeuwen bezig geweest om ons te ontdoen van het juk van de kerk en nu moeten we het normaal vinden dat we de klok op dat vlak decennia/eeuwen gaan terugzetten 'want dat is hun recht, jammer he?'
Waarom staat de islam op gespannen voet met onze maatschappij? Is er überhaubt een "de Islam"
Nee, die is er niet, net als dat "hét christendom" niet bestaat
En ja, heel lullig, dat is tot een bepaalde hoogte hun recht. Ik ben er ook niet altijd even blij mee wat men uitvreet in de naam van de Heer of Allah, maar pak de dingen aan die fout gaan, niet 1 heel geloof enkel en alleen omdat dat lekker voelt. Er gaat immers ook genoeg mis met de Christenen uit Afrika die er nogal aparte praktijken op nahouden, moeten we dan ook maar streng optreden tegen het Christendom?
Onder streng aanpakken versta ik het afhakken van de lange arm van Ankara,
De lange arm van Ankara heeft niks met de Islam te maken, er staat niet iets in de koran als "....En gij zult Erdogan eren"
het stoppen van dubieuze geldstromen,
Altijd en overal een goed idee, ik zou zeggen: Begin bij de politieke partijen, dolle pret

het verbieden van stromingen die niet verenigbaar zijn met onze manier van leven (salafisme/whahabisme),
Bekt lekker, maar helpt geen zak. Dan gaan ze ondergronds en ben je ze helemaal kwijt.
grenzen aan gezichtsbedekkende kleding
Doen wij dan niet gewoon hetzelfde als die enge moslims, kleding verbieden?
En denk je werkelijk dat vrouwen dan denken "Ach hee, dan laat ik mijn burka wel thuis als ik naar de Appie ga, wel zo prettig eigenlijk", nee, die vrouwen komen dan helemaal niet meer buiten.
Uiteindelijk help je daar volgens mij al die progressieve vooruitstrevende moslims ook mee,
Ik betwijfel of je ze helpt als je ze behandeld als een stel criminelen.
ik ken er genoeg die niets liever willen dan gewoon deelnemen aan de maatschappij en zich rot schamen voor alle extreme geloofsgenoten.
Ik ook, misschien moeten we die normale mensen dan ook niet bij dezelfde groep scharen als de mafklappers, doen we immers met christenen ook niet.
Maar we dwalen af, hoe denk jij dan dat deze partijen de verloren kiezers weer kunnen overtuigen? Zonder een serieuze verschuiving in het electoraat blijft het op 'links' imo gepriegel in de marge...
Het is dus veel meer dan "deze partijen", het is iets wat vanuit de samenleving moet komen. Het is veel breder dan alleen de politiek deze problematiek, het zit ook in de media, in ons dagelijks leven. Maar zo af en toe pik ik wel dingen op waardoor ik weer wat hoop krijg dat er toch wel dingen zullen veranderen.
People as things, that’s where it starts.