Tsjipmanz schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:55:
Ik begrijp best dat mensen hier tegen Baudet zijn, en - zoals al eerder aangegeven - ik ben zelf ook geen fan. Ik kom hier dan ook niet om de ideeën van Baudet te verdedigen, dat is vrij lastig wanneer ik het er niet mee eens ben, ik kom hier alleen om te melden dat ik 'guilty by association' nogal een hellend vlak vind. "Hij praat met iemand die racist is, dat feit is genoeg om iemand te veroordelen". En als ik vervolgens zeg dat je iemand beter op zijn eigen denkbeelden kan afrekenen dan op de denkbeelden van een gesprekspartner, wordt Hitler erbij gesleept. Ik kan daar niet zoveel mee.
De reacties op het gesprek van Baudet vind ik nogal hysterisch en ik vermoed ook dat dit de reden is dat hij er geheimzinnig over doet. Omdat dit in de hedendaagse gepolariseerde moddergooicultuur, wat ook wel het politieke debat wordt genoemd, meteen wordt aangegrepen om iemand als een racist of zelfs als een nieuwe Hitler weg te zetten.
Nogmaals, als iemand constant omgaat met wat op z'n best alt-right kan worden genoemd, maar regelmatig gewoon naar "ouderwetsch" nazisme toe neigt, is het dan heel vreemd dat mensen gaan denken dat dat persoon heel misschien ook in die hoek zit?
En als iemand standpunten overneemt van die mensen, meer dan eens over raszuiverheid begint, is het dan heel vreemd dat mensen gaan denken dat dat iemand heel misschien in het nazi-hoekje zit?
Het is niet 1 kleine "oh, ik wist niet dat persoon een rare, racistische kwibus was, ook al zei hij in het gesprek allemaal rare racistische dingen en ben ik ondanks dat toch 5 uur lang gebleven", het is een patroon, doet radicaal of extreem rechts iets, is de behoorlijk aanwezig dat Baudet er bijv. een spreker is. En het valt natuurlijk ook nogal op dat bijvoorbeeld de NVU hem helemaal het einde vindt.
Iets wat ik bijv. niet zie bij radicaal en extreem links, die geven mopperend toe dat je maar op GL moet stemmen omdat zij het minste van alle kwaden zijn, maar ze hijsen Klaver echt niet op een voetstuk.
"....Zegt de racist tegen de rechts-extremist "goh, die negers hebben het zo slecht nog niet"
Verwachten van die twee dat ze een "eerlijk gesprek" hebben over raciale dingen, is verwachten dat Karl Marx en Lenin een eerlijk gesprek hadden kunnen hebben over kapitalisme. Of dat Assad en Kim Jong Un een eerlijk gesprek kunnen hebben over mensenrechten
[
Voor 32% gewijzigd door
Migrator op 20-12-2017 14:16
]
People as things, that’s where it starts.