Ik snap dat deze reactie niet helemaal serieus is, maar er zit wel een licht serieuze ondertoon in waar ik toch even op in wil haken.Slux schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:18:
[...]
Wel apart dat ik de meeste van die mensen hier nu helemaal niet meer zie
Het is moeilijk om de kritische persoon te zijn met de moeilijke vragen wanneer een munt een goede stijgende lijn laat zien. Maar over het algemeen zou ik kritische opmerkingen juist erg stimuleren. Er word namelijk ontzettend positief gedaan op dit forum. Wat enkel en alleen maar komt omdat we met z'n allen zo'n gigantische bubbel aan het creeeren zijn. De algemene tendens is positief waardoor zelfs munten gebasseerd op een slechte technoogie, weinig adoptie, geen marketing, een slecht team, geen progresie of geen duidelijk nut hebben nog een positieve trend laten zien. Als je over de afgelopen 4 maanden geen double digits winst hebt weten te pakken dan ben je echt heel stom bezig geweest.
Ja er is het gevaar van FUD of FOMO creeeren, vandaar dat het om de inhoud moet gaan. Het is heel makkelijk om je gelijk te behalen "Zie je wel dat dit een goede munt is" omdat de koers zo fluxtueerd en irrationeel is. Het draait simpelweg niet altijd om kwaliteit of een goede redenvorming.
Zo kunnen mensen gelijk behalen door geld te gokken op een 13 in een dozijn ICO en daar toch veel winst mee pakken, dan kunnen ze zeggen "Zie je wel dat het slim was". Maar dat is dus niet waar het om draait, dan draait het om geluk hebben, het is te vaak een kansberekening en wat keer op keer blijkt is dat we hierop Tweakers met z'n allen behoorlijk in falen
Maarja gelijk behalen, of je ongelijk tonen is dus moeilijk omdat je gelijk en ongelijk met verschillende redeneringen kunt behalen. Maar het is dus een behoorlijke doodoener door te zeggen "Waar zijn die kritici nou toch gebleven ik heb gelijk gekregen!, well duhuu zelfs een kip had nog gelijk kunnen krijgen in deze totaal irrationele markt"