Yup. Grote kans. Maar ik ben ervan overtuigd dat BitConnect blijft bestaan zolang BTC blijft groeien. Op deze investering pak ik ongeveer 35-40% per maand.
Hoewel grote kans op ponzi is het best makkelijk te verklaren hoe dit in elkaar zit. Zolang BTC blijft stijgen gaat BitConnect niet kapot. Het zit eigenlijk heel simpel in elkaar. Door te investeren in BitConnect zet je eigenlijk je geld vast voor een bepaalde termijn. Ik denk niet dat er een tradingbot is waarmee dit gedaan wordt. Maar alles is ingeprogrammeerd op een geniale manier.
Je ziet aan de grafieken dat BCC meegroeit met Bitcoin. Misschien heet het daarom ook wel "Bit""Connect", namelijk het hele systeem is gematcht met Bitcoin. Echter BitConnect doet iets slims, ze belonen de users in BCC, BitConnect heeft een Proof of Stake system en een Proof of Work system, ze kunnen dus simpelweg de investors belonen met een eigen coin die ze simpelweg bij kunnen drukken. En zolang Bitcoin blijft stijgen zal BitConnect ook blijven stijgen dus hoeven ze ook minder coins uit te geven want je krijgt tenslotte in USD uitbetaald waarmee je zelf BCC moet terugkopen alvorens je weer naar BTC kunt gaan.
Daar komt weer bij dat ze een eigen exchange hebben: op elke transactie pakken ze daarom 0,25%. Hoe meer er vraag gaat zijn naar BitConnect en het lending platform, des te hoger de prijs van BitConnect, des te lager interest er betaald moet worden van de eigen coins. Ze moeten alleen die trading bot aanhalen in het marketingpraatje, anders is het duidelijk dat alles is gebaseerd op lucht. Je ziet aan de grootste BCC adressen duidelijk dat dit systeem wel een tijdje meekan: het uitbetalen van interest is echt niet moeilijk op deze manier.
Nogmaals ik wil hier geen verkooppraatje gaan houden voor BitConnect, want in feite is het ook te mooi om waar te zijn. Maar in mijn ogen kan dit niet omvallen zolang BTC op deze manier in waarde blijft stijgen. Je leent namelijk je BTC uit aan dit systeem, ze drukken onbeperkt BCC bij als "garantie" voor de "self-sustaining factory" die ze voor ogen hebben. En met een gemiddelde BTC groei van 0,66% per dag komt hier voorlopig geen einde aan.
Dus investeren in BitConnect? Niet op mijn advies. Alleen als je van spanning houdt en wel een gok durft te wagen.