Aangezien ik nu al enige tijd anoniem meelees wil ik mijn verhaal ook delen.
Vorig jaar met crypto ‘begonnen’. Ik wilde geen bitcoin kopen, want die was op zijn hoogtepunt (€900,-, what was I thinking!!) en daarom in NLG geïnvesteerd. Mijn eerst €25,- zag ik als sneeuw voor de zon smelten en werd €8,- waard. Snel weer €25,- gestort en ook dat werd minder waard. Afgelopen zomer keek ik weer eens in mijn Wallet en toen was het in een keer €180,- waard. Snel mijn inleg + 10% uit laten betalen. Toen was er genoeg vertrouwen om mij eens in bitcoin te verdiepen en wat geld te investeren.
Inmiddels heb ik nog geen $1500,- op bittrex voor daytraden en voor NLG (Gulden), LTC (loaf), BTC (bread) en NEO (O3) heb ik een Wallet op mijn telefoon, met allemaal kleine beetjes. NEO had ik eerst op Bittrex, maar ik wil natuurlijk wel profiteren van GAS, dus sinds kort kan dat ook op iOS in een Wallet.
Vorige week met daytraden de klassieke goudkoorts fout gemaakt. Perongeluk 20% winst op Bcash (sell order), terwijl er veel meer te halen viel!!! Weer opnieuw geïnvesteerd en uiteindelijk met 50% verlies verkocht (€125,- totaal verlies). HODL was zeker mogelijk en had mij nu minder verlies opgeleverd. Maar deze munt deed gewoon pijn om in mijn portefeuille te zien.
Het verlies heb ik gecompenseerd met winst (en gedeeltelijke verkoop) van Lisk. Vandaag in een keer een mooie piek van WAVES. Kleine investering, maar wel met iets meer dan 10% winst (€6,50). Nu maar afwachten waar het heen gaat met NEO...
Portefeuille op Bittrex; BTC, ETH, XMR, ETC, XRP, ZEC, LSK, USDT. De grote muntjes zijn de ‘potjes’ en de overige zijn de investeringen met sellorder (behalve XMR, daar verwacht ik nog wel wat meer van). Inmiddels reken ik niet alles meer om naar euro, omdat dat alleen maar verwarring oplevert en ik ben tevreden met kleine marges. 10-20% is nog altijd veel meer dan een spaarrekening!
Op een dag.......ben je het allemaal vergeten