Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:38:
[...]
Maak daar maar 1:100 van. Dat komt meer in de buurt vrees ik.
Wat ik alleen niet snap, als je op 50k winst staat en je kunt 1000 in de maand lenen, waarom dan niet je lening investeren en de winst voor in de toekomst veilig stellen? Als je dan toch hebberig wordt stel dan iig 25k veilig als je op verlies komt. Ik ben even kwijt wat een studie nu precies kost maar met 25k dek je een jaar minimaal aan studiekosten? Overigens vind ik het ook knap dat je van 50k in de plus naar 6k in het rood kunt gaan in een maand tijd, zelfs met crypto's is dat lastig. Dan maak je serieus echt verkeerde keuze op keuze en dan nog zie ik niet in hoe je dat voor elkaar kan krijgen...
Ik bedoel het absoluut niet verkeerd maar snappen doe ik het niet.
Oké, ik zal het je uitleggen, hoe ik fout op fout stapelde.
Het begon allemaal op 23 oktober. Op dat moment bezitte ik een masternode voor Walton Chain. Die nacht zou de fork voor BTG plaatsvinden en door slim te handelen wou ik snel mijn coins claimen. Dit heb ik eerder gedaan op 1auguatus door zowel de coins van BCH te claimen als snel naar altcoins te gaan via een marketorder dus ik wist dat het kon lonen.
Op 23 oktober zou de snapshot om half 6 's ochtends plaatsvinden en ik had dus de wekker om 4uur gezet. Zo zou ik altijd op tijd zijn. Dacht ik. Echter toen ik wakker werd om 4uur had de fork al plaatsgevonden en was ik 20 blocks te laat. Gevolg: BTC ging omlaag en WTC stond +35% omhoog. Shit. Er bleef toen 4400 WTC over. En ik moest dus iets gaan verzinnen om die masternode terug te krijgen.
Na een enkele tijd aangekeken te hebben viel mijn keuze op Modum. Ik besloot om 1000WTC aan te houden en de rest in Modus te stoppen, deze coin was in mijn ogen ondergewaardeerd en ik merkte ook op 4chan en reddit meer belangstelling hiervoor waardoor ik wel verwachtte dat hier op korte termijn een FOMO uit ging breken. Dit was niet het geval, op 8november werd de parity kwestie bekend waardoor Ethereum onder vuur lag en laat nu net Modum gebouwd zijn op het Ethereum netwerk. Er was dus veel FUD rondom die coin, en later die avond zou segwitx2 gecancelled worden. Ouch, WTC +53% en Modum slechts +13%. De masternode was nu veel verder weg. Ik verwachtte op korte termijn dan ook geen FOMO meer op Modum aangezien Ethereum opeens allemaal gaten zou bevatten.
WTC groeide toen een tijdje niet meer en daalde iedere dag minimaal, dus ik besloot om mijn WTC te verkopen om later weer terug te kopen. Het viel mij al een tijdje op dat Binance steeds meer BNB pairs toevoegde zonder er echt veel over te communiceren. Tevens groeide de BNB-coin iedere dag met 10-15%. Aangezien er inmiddels ook een BNB/WTC pair was leek me dit dus een goede keuze. Ik stapte daarom in BNB en had nog 9600 BNB coins. Ik stapte in op 0.00028.
Toen kwamen de problemen rondom BTC, ook BNB daalde. Ik stapte in fiat toen BTC op 6900 stond. Echter was er op dat moment ook het gezeik met BCH. Ik zag hier een grote kans aangezien er opeens veel angst was voor een flippening. Ik stapte dus 's nachts in, ik kocht en voerde direct een sell onder in die 20% hoger stond. Deze werd net niet geraakt. Toen crashte de boel en verkocht ik op het verkeerde moment. De daling ging zo snel dat ik bang was geen goede prijs meer te krijgen. Ik verkocht wederom met verlies.
Het kan hard gaan inderdaad. Maar achteraf is het ergste dat als ik gewoon in BTC was gebleven op 23 oktober ik nu misschien wel 2 masternodes gehad heb. Helaas. Je denkt keer op keer slim te zijn, maar de markt wordt geleefd door FUD en inside info.
Je bent altijd te laat als je achter het nieuws aanhobbelt en winst wil pakken.