Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.467.188 views

Verwijderd

Ik struin dit topic al enkele weken af maar toch maar eens mijn oude account weer opgeduikeld.

Momenteel zit ik in BTC / POWR / XMR

POWR en XMR spreken mij erg aan en ik denk dan ook dat er erg veel potentie op ligt, jammer genoeg sta ik op beiden momenteel verlies maar verwacht dat deze nog weer gaat stijgen.

Met POWR heb ik een beetje een heikelpunt, de ideeën vindt ik subliem en heb er echt vol vertrouwen in dat dit veel potentie heeft, maar de reden waarom er persee een coin/token voor moet komen is mij niet geheel duidelijk.

Hoe denken jullie over POWR / XMR?

• o-TANK-o
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-02-2018
Lisk gaat ook lekker hard! Sta weer goed in het groen :D

• Leipi
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-11 18:53
ok, nOOb vraagje.

Mijn BTC koop ik via van BL3P. Op hun site staat een grafiek Vraag/Aanbod (groen/rood). Regelmatig zie ik het aanbod groter zijn dan de vraag. In mijn simpele redenatie zou de prijs dan moeten dalen. Toch stijgt de prijs van BTC. Kijk ik naar de verkeerde gegevens?

Ik heb geen beurs of aandelenhandel achtergrond dus misschien lees ik die grafiek volledig verkeerd.
Het x-as van de grafiek kan aangepast worden met in of uitzoomen.

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 17:53
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:48:
Ik struin dit topic al enkele weken af maar toch maar eens mijn oude account weer opgeduikeld.

POWR en XMR spreken mij erg aan en ik denk dan ook dat er erg veel potentie op ligt, jammer genoeg sta ik op beiden momenteel verlies maar verwacht dat deze nog weer gaat stijgen.

Met POWR heb ik een beetje een heikelpunt, de ideeën vindt ik subliem en heb er echt vol vertrouwen in dat dit veel potentie heeft, maar de reden waarom er persee een coin/token voor moet komen is mij niet geheel duidelijk.

POWR heeft net mooie run gemaakt toch?

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
o-TANK-o schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:07:
Lisk gaat ook lekker hard! Sta weer goed in het groen :D
Komt door de rebranding die eraan zit te komen van 22 november denk ik.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-11 18:44

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nieuwe ATH voor Bitcoin: $10.000.000 op OKCoin:

https://cryptowat.ch/okcoin/btcusd

:D _O-

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• o-TANK-o
migila schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:19:
[...]

Komt door de rebranding die eraan zit te komen van 22 november denk ik.
Volgens mij maken ze de 22e bekend wanneer de rebranding en sdk komt? Ben tot dusver zeer tevreden over Lisk. Ben zeer tevreden over de communicatie en het team zelf. (Wat alsmaar groter word). De Lisk Nano wallet werkt ook goed en makkelijk. Bijna een marketcap van 1b nu.. Zie de toekomst positief in voor Lisk 8)

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:04
GeeMoney schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:31:
[...]

Ik heb ook 250 XRP's gekocht van de week. Ik denk dat het zeker voor financiële instellingen een mooie munt is. Voorlopig houd ik ze lekker vast. Net als mijn BTC/ETH/LTC/IOTA overigens.
Langetermijn hier tenzij de waarde verdubbeld is, dan haal ik mijn originele investering terug en laat ik de rest gewoon weer staan.

Dat korte trayden met crypto gaat met de bedragen die ik erin stop niet opschieten.
Ik ben meer tijd kwijt dan dat ik winst maak.
Dit klinkt als mijzelf, ik lees me de laatste tijd veel in, heb een beperkt budget om er mee te leren werken en bezit wat XRP/ETH.

Lastige van mij is dat ik hierin geen ballen heb (door weinig achtergrondkennis denk ik zelf nog) maar eigenlijk ook niet echt gemaakt ben voor de lange adem :X

i7-4770 + GTX1070 → 7800X3D + 9070XT #Gamerdad

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:40
Leipi schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:09:
ok, nOOb vraagje.

Mijn BTC koop ik via van BL3P. Op hun site staat een grafiek Vraag/Aanbod (groen/rood). Regelmatig zie ik het aanbod groter zijn dan de vraag. In mijn simpele redenatie zou de prijs dan moeten dalen. Toch stijgt de prijs van BTC. Kijk ik naar de verkeerde gegevens?

Ik heb geen beurs of aandelenhandel achtergrond dus misschien lees ik die grafiek volledig verkeerd.
Je kijkt goed en in een ideale wereld zou dat inderdaad ook zo zijn. BL3P is echter een extreem kleine exchange vergeleken met anderen, en de orderbooks op andere (veel grotere) exchanges kunnen er dus compleet anders uitzien. Uiteindelijk moet de prijs op alle exchanges ongeveer gelijk zijn door middel van arbitrage, dus in essentie volgt BL3P eigenlijk alleen maar de andere exchanges en zegt het orderbook daar niets. Voor BTC zijn bijvoorbeeld Bitfinex en Bitmex leidend, en de rest hobbelt er grotendeels een beetje achteraan. Kun je best geld aan verdienen trouwens, met 5 tabs open op cryptowat.ch en kopen / verkopen zodra een exchange lagged ten opzichte van anderen.

Verder is er ook enorm veel manipulatie via orderbooks. Mensen en bots plaatsen (grote) orders om mensen het idee te geven dat de koers een bepaalde kant op gaat, maar verwijderen die orders dan weer voordat het uitgevoerd wordt. Bekend voorbeeld is "Spoofy" .

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:35
Leipi schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:09:
ok, nOOb vraagje.

Ja, je bekijkt de verkeerde gegevens. Vraag en aanbod zijn niet eendimensionaal maar gespreid over allerlei prijzen. Derhalve kun je er lastig mee inschatten wat de prijs doet. Wellicht zijn walls fijne ankerpunten voor je analyse, maar zelfs die kunnen in notime vervuld worden.

Zie vergelijkbaar: The Redman in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5"

Verwijderd

Rookert25 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:17:
[...]

POWR heeft net mooie run gemaakt toch?
Heb zelf gekocht op 0,000043, sindsdien is 0,0000418 de hoogste notering geweest, waar hij nu op 0,00003375 staat. Dus voor mij is het tot nu toe nog geen goede run geweest maar we houden hoop :)

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-11 14:53
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:02:
[...]

Heb zelf gekocht op 0,000043, sindsdien is 0,0000418 de hoogste notering geweest, waar hij nu op 0,00003375 staat. Dus voor mij is het tot nu toe nog geen goede run geweest maar we houden hoop :)
Het is tov BTC die juist behoorlijk stijgende is, en je kan ze zover ik zie niet rechtstreeks voor USD of EUR traden. Dus an sich niet heel gek lijkt me
Alhoewel ik er nog niet dusdanig in thuis ben dat ik de koppeling tussen alle coins helder heb.

Zet zelf pas net de eerste stapjes. Maar sta in elk geval over het geheel al lekker in de plus dus als ik op POWR wat verlies a la. Lekker laten staan en op de langer termijn kijken.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• SkyField
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-11 11:31
Je ziet echt bij elke coin die flink stijgt en positief in het nieuws komt, dat sommigen hier echt op de top inkopen en helemaal vol vertrouwen zijn over die coin. Als je een beetje logisch nadenkt en jezelf afvraagt of die stijging wel gerechtvaardigd is, dan zou je jezelf een hoop geld kunnen besparen. 99/100 keer mis je echt de boot niet door wat later in te stappen als de coin een mooie 'pullback' heeft gehad.

Niks persoonlijks hoor, het valt me gewoon op dat er bijna elke week wel een coin voorbijkomt waarbij dit gebeurt.

Verwijderd

Morelleth schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:11:
[...]

Het is tov BTC die juist behoorlijk stijgende is, en je kan ze zover ik zie niet rechtstreeks voor USD of EUR traden. Dus an sich niet heel gek lijkt me
Alhoewel ik er nog niet dusdanig in thuis ben dat ik de koppeling tussen alle coins helder heb.

Zet zelf pas net de eerste stapjes. Maar sta in elk geval over het geheel al lekker in de plus dus als ik op POWR wat verlies a la. Lekker laten staan en op de langer termijn kijken.
Daar heb je inderdaad gelijk in, qua POWR/USD ligt het verlies op zo'n 11%, wat minder dan ten opzichte van BTC inderdaad. Toch wel een beetje balen dat ik de bitcoins niet wat langer aan heb gehouden, maar niks aan te doen, part of the game :P
SkyField schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:18:
Je ziet echt bij elke coin die flink stijgt en positief in het nieuws komt, dat sommigen hier echt op de top inkopen en helemaal vol vertrouwen zijn over die coin. Als je een beetje logisch nadenkt en jezelf afvraagt of die stijging wel gerechtvaardigd is, dan zou je jezelf een hoop geld kunnen besparen. 99/100 keer mis je echt de boot niet door wat later in te stappen als de coin een mooie 'pullback' heeft gehad.

Niks persoonlijks hoor, het valt me gewoon op dat er bijna elke week wel een coin voorbijkomt waarbij dit gebeurt.
Daar heb je helemaal gelijk in, hopelijk een wijze les voor de volgende keer

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2017 13:21 ]

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Zal het behalen van block 494.784 nog enig gevolg hebben voor de markt denken jullie? Ook al is Segwit van de baan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:48:

Aan XMR oftewel Monero kun je je in mijn visie geen buil vallen. Komen gave features aan, waaronder Ledger en andere HW support en Globee integratie (voor adoptie). Is ook wel veel over geschreven. De meningen zullen wellicht verschillen, maar Monero is de beste privacy crypto op dit moment.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Systemadmin schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:40:
Waar gaat dit precies over? Zojuist per mail ontvangen..

[afbeelding]
Users will not receive Bitcoin Cash, rather BitMEX will sell all users’ Bitcoin Cash, and credit their wallet with the Bitcoin proceeds.
En rond die tijd krijgen Coinbase users ook beschikking over hun BCH. Dus dat wordt een massive selloff van BCH. Dus, hoogstwaarschijnlijk, een enorme koersval.

Daag Bcash :w

• Rookert25
SkyField schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:18:

Zo wordt er geld verdiend op de markt he :)

Zit zelf nog met een zak vol ELIXIR vanwege mijn eigen greedyness. Had hem al weekje in vizier en toen ontplofte hij ineens, had gewoon even moeten wachten. Wel goed leergeld en verwacht dat het in Q1 2018 wel weer goedkomt, development gaat namelijk gewoon door :)

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11 19:49
Rookert25 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:40:
[...]

Zo wordt er geld verdiend op de markt he :)

Zit zelf nog met een zak vol ELIXIR vanwege mijn eigen greedyness. Had hem al weekje in vizier en toen ontplofte hij ineens, had gewoon even moeten wachten. Wel goed leergeld en verwacht dat het in Q1 2018 wel weer goedkomt, development gaat namelijk gewoon door :)
Oh, maar om ELIX hoef je je niet druk te maken. Die zak raak je nog wel kwijt. Die twee (nog onbekende) devs werken al maanden aan het project die non-ICO funded is en leveren elke week stipt een mooie demo van hun progressie. Ik zie ELIX nog wel als een kandidaat die een klapper gaat maken... ze vissen in een enorme vijver met niet heel veel concurrenten. Zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld SALT... die heeft een marketcap van 190 miljoen. Elix maar 1,6 miljoen. Daar zit nog enorm veel potentie in... die gasten blijven in ieder geval wel leveren, dat is een ding wat zeker is.

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-11 19:26
Zou BCH nog een pump krijgen dit weekend volgens jullie?

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
GianniDPC schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:19:
Zou BCH nog een pump krijgen dit weekend volgens jullie?
Haha, glazen bol vraag. Ik denk dat de hype weer een beetje over is. De prijs is ongeveer stabiel +/- $1250.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:00
Guus Leeuwis schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:23:
[...]

Haha, glazen bol vraag. Ik denk dat de hype weer een beetje over is. De prijs is ongeveer stabiel +/- $1250.
Stabiel is ie zeker niet, hij loopt al 2 dagen naar beneden toe.
Ik verwacht geen pump meer iig.

• Rhautvast
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
dylan111111 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:26:
[...]

Stabiel is ie zeker niet, hij loopt al 2 dagen naar beneden toe.
Ik verwacht geen pump meer iig.
Hij is wel redelijk stabiel als je ziet waar BCC vandaan komt, check de grafieken. Ik denk dat Roger Ver en maatjes er redelijk op gebrand is om BCC ongeveer op 1/5 van BTC te houden. Of daar een pump voor nodig is, dat is de vraag.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kunnen we proberen bitcoin cash gewoon BCH te noemen, ipv BCC? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 22:33
Luuk schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:38:
[...]

[...]

En rond die tijd krijgen Coinbase users ook beschikking over hun BCH. Dus dat wordt een massive selloff van BCH. Dus, hoogstwaarschijnlijk, een enorme koersval.

Daag Bcash :w
Dit dus. Nu investeren in BCH kan je best doen als nog een pump verwacht (verwacht ik zelf niet maargoed)... maar ik zou in ieder geval voor midden december geen enkele BCH meer willen hebben :P misschien in de loop van 2018 dan maar weer instappen als je echt wil...

Wie klaar is met de transactiekosten van BTC kan gewoon overstappen naar andere altcoins zoals Ethereum. Nog altijd (veel) breder geaccepteerd dan Bitcoin Cash en technisch misschien wel interessanter. De koers van ETH is ook aan het stijgen sinds dit weekend :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• o-TANK-o
Nog even wat nieuws over Bitcoin Cash:

Blijkbaar is er na block 504032 nog een block gemined op de oude chain van BCH:

https://twitter.com/Fuyi_BTCcom/status/930772360692559873

"Approximately 36 hours after the upgrade, a new block has been mined using the old protocol rules. This block 504032 is invalid under the new rules as it uses the old difficulty rules." -Jihan Wu:

https://twitter.com/JihanWu/status/930773631763755008

Dus nu Bitcoin cash classic?

Bericht van BitMex:

On or before 31 December 2017:​
The amount of Bitcoin Cash a user is entitled to is determined by their Margin Balance at 1 August 2017 13:17 UTC, a few seconds after block 478,588. Users will not receive Bitcoin Cash, rather BitMEX will sell all users’ Bitcoin Cash, and credit their wallet with the Bitcoin proceeds.

https://blog.bitmex.com/bitcoin-cash-futures-now-live/

En dan ook nog Coinbase die vanaf 1 januari Bitcoin Cash gaan vrijgeven:

https://support.coinbase....requently-asked-questions

De enorme Bch pump van afgelopen weekend was ook niet normaal en ik denk dat er nu flink wat mensen zitten met zware zakken door de fomo. (die gekocht hebben boven de 1500)

Wat wel positief is dat het nu voordeliger is om Bch te minen dan btc volgens:

https://fork.lol/

Het blijft nu ook best wel aardig oplopen..

De bitcoin transacties lijken ook deels weer omhoog te gaan nu bitcoin stijgt:

https://blockchain.info/unconfirmed-transactions

Zaten rond de 63k een paar uur geleden en nu alweer op 84k..

Denken jullie dat we nu een spelletje krijgen van de miners dat ze steeds op en neer gaan springen?
En dat we zo steeds een btc pump / dump krijgen en dan weer een bch pump dump?
Heb nu maar even alles ingezet op Ethereum / alts en wacht het denk ik nog even af..

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:21
Het valt me op dat het hier om best we veel obscure altcoins gaat, lijkt me zelf een nog veel risicovollere investering. Ik ben er zelf van overtuigd dat bitcoin wel zal blijven (of een eventuele fork of een alternatief zoals bch or eth), maar heb toch twijfels bij de enorme hoeveelheden coins die in het leven zijn geroepen.

Wordt daar nou meer korte termijn winst gemaakt, of hoe moet ik dat zien :).

Nogmaals, ik ben heel geinteresseerd naar de wat filosofische kant van de zaak, en meer betreft de lange termijn. Of is daar niet het topic voor?

Wat is sowieso een goede plek om wat meer in te lezen, veel van de terminologie hier begrijp ik niet eens (bull runs etc).

• Guus Leeuwis
  • Niet online
Rhautvast schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:28:
[...]

Hij is wel redelijk stabiel als je ziet waar BCC vandaan komt, check de grafieken. Ik denk dat Roger Ver en maatjes er redelijk op gebrand is om BCC ongeveer op 1/5 van BTC te houden. Of daar een pump voor nodig is, dat is de vraag.
Hmm. Verschillende perspectieven: ik zie al een paar dagen een +/- $1250. De BTC-koers van BCH zakt langzaam weg omdat BTC weer lekker stijgt. Waarom zou Roger Ver aan een koers van 0,2BTC willen vasthouden? Ik bedoel: wat zou daar het belang van zijn?

• Rhautvast
  • Laatst online: 13-05-2024
Guus Leeuwis schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:09:
[...]

Hmm. Verschillende perspectieven: ik zie al een paar dagen een +/- $1250. De BTC-koers van BCH zakt langzaam weg omdat BTC weer lekker stijgt. Waarom zou Roger Ver aan een koers van 0,2BTC willen vasthouden? Ik bedoel: wat zou daar het belang van zijn?
Check het onderstaande filmpje. Zijn doel is (zoals ik dat begrijp) om BTC te vervangen met BCH (ook als zegt hij dat ze naast elkaar zouden kunnen blijven bestaan). BTC in zijn huidige en toekomstige vorm zou niet geschikt zijn voor snelle, kleine, en goedkope transacties. BCH zou dat wel moeten zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=-MFQwguTjX4

Verwijderd

Rhautvast schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:13:
[...]

Check het onderstaande filmpje. Zijn doel is (zoals ik dat begrijp) om BTC te vervangen met BCH (ook als zegt hij dat ze naast elkaar zouden kunnen blijven bestaan). BTC in zijn huidige en toekomstige vorm zou niet geschikt zijn voor snelle, kleine, en goedkope transacties. BCH zou dat wel moeten zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=-MFQwguTjX4
Het is en blijft gissen en je bent afhankelijk van anderen en de trend van BTC. Afgelopen weekend net na hoogtepunt van BCH groot deel overgezet naar ETH. Laatst genoemde laat nu stijgende lijn zien maar kan ook zo weer veranderen. Goede keus, slechte keus... who knows?
Heb het 'gevoel' dat BCH verder terugvalt naar de 500-600

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2017 15:18 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 16:32
o-TANK-o schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:56:
Wat wel positief is dat het nu voordeliger is om Bch te minen dan btc volgens:

https://fork.lol/
De verhouding in hashing power tussen BTC en BCH zullen altijd naar rato van beide koersen zijn, waarbij uiteindelijk de profitability tussen beiden gemiddeld gezien gelijk zal zijn.

• olondo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2021
Hallo,

Net nieuw in de trend en wil natuurlijk ook een graantje meepikken.
Ik ben bekend in de financiële wereld en heb met enkele hoogleraren hierover gesproken.

Alleen lijkt het erop (nadat ik me verdiept heb) dat BTC en ETH elkaar afwisselen.

Is het dan wel verstandig om je inleg 50/50 te verspreiden?

Persoonlijk heb ik meer met ETH (ook na de gesprekstof) omdat ik hier meer in geloof. Daarnaast denk ik niet dat BTC ooit in elkaar gaat zakken. Daar is het te groot voor geworden (en alle effecten hierbij meegerekend)

• Guus Leeuwis
  • Niet online
Tussen BTC en ETH denk ik dat BTC op korte termijn meer stijging zal hebben. Op lange termijn is ETH technologisch veel multi-functioneler. Spreiding is nooit verkeerd.

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-11 00:47
olondo schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:29:
Hallo,

Net nieuw in de trend en wil natuurlijk ook een graantje meepikken.
Ik ben bekend in de financiële wereld en heb met enkele hoogleraren hierover gesproken.

Alleen lijkt het erop (nadat ik me verdiept heb) dat BTC en ETH elkaar afwisselen.

Is het dan wel verstandig om je inleg 50/50 te verspreiden?

Persoonlijk heb ik meer met ETH (ook na de gesprekstof) omdat ik hier meer in geloof. Daarnaast denk ik niet dat BTC ooit in elkaar gaat zakken. Daar is het te groot voor geworden (en alle effecten hierbij meegerekend)
Het is altijd interessant om te diversificeren.
Echter is niets wat het lijkt, resultaten uit het verleden enzoverder.
Maar proficiat, je bent in de eerste fase geraakt.

• NickChange
  • Laatst online: 22-10 23:32
.oisyn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:46:
Kunnen we proberen bitcoin cash gewoon BCH te noemen, ipv BCC? :)
Haha, doet me denken aan

https://m.soundcloud.com/...incash-not-bcash-jihan-wu

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
.oisyn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:03:
Waar zijn alle doemdenkers van dit weekend ineens gebleven?
:)
zondag 12 november 2017 20:14

RaptorXS
Net een paar BTC gekocht, staan nu in mijn wallet
Fee per byte 914.845 sat/B
Dikke grijns hier :9

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-11 21:24
Bodem is bereikt bij POWR (Power Ledger) na de ATH.
De token was gisteren op upbit als POWR/KRW en bittrex geplaatst.

Ik zat er zelf vanaf 2 november in. Zijn er meerdere hier die POWR kennen? Nu onder de 100m marketcap. Veel te laag gewaardeerd naar mijn mening.
Ico prijs was rond de 0.08 per stuk.

Hier een recent artikel:

https://medium.com/@jonot...ity-industry-83b442948ee4

https://www.google.nl/amp...lia-nov-16-in-sydney/amp/

[ Voor 18% gewijzigd door BabyRattle op 15-11-2017 16:13 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik had idd ook weer ingekocht rond $6100 :9. Ik had alleen nog niet genoeg vertrouwen om ook nog eens long te gaan met leverage. Heb nu spijt ;(

Btw, even een oude post van mezelf oprakelen:
.oisyn schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:27:
@jt81 Nu wel ja. Door de grote transaction queue zijn de exchanges wat scheef gaan lopen tov elkaar.
Kraken en bl3p zijn momenteel dus exact gelijk. Wat mij betreft is Kraken dus compleet useless geworden. bl3p doet iDeal (maar helaas alleen bitcoin), en anders ga je naar Bitstamp die ook gewoon SEPA ondersteunt.

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2017 16:16 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

Guus Leeuwis schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:31:
Tussen BTC en ETH denk ik dat BTC op korte termijn meer stijging zal hebben. Op lange termijn is ETH technologisch veel multi-functioneler. Spreiding is nooit verkeerd.
Tenzij ETH gedumpt gaat worden vanwege de uitspraak van de oprichter omtrent kinderporno.

http://www.breitbart.com/...can-have-social-benefits/

Bears and Bulls

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-11 14:35
mindcre8r schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:20:
[...]

Tenzij ETH gedumpt gaat worden vanwege de uitspraak van de oprichter omtrent kinderporno.

Lees die reacties daar onder maar eens. Dit is pure roddeljournalistiek. Bah

• Boltinus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-10 10:54
Ik zit ook wel te lachen

paar BTC gekocht op 12-11-17 @ 07:42 koers €4835 ... stond al een week te wachten :)

En daarmee is een uitspraak van iemand die zegt "Hij gaat altijd hoger dan je verwacht, maar ook lager dan iedereen denkt" wel weer de waarheid geworden.
Nog een aankoopje staan op €4275 ... die ben ik aan het overdenken ... maar voor nu staat hij nog.

[ Voor 31% gewijzigd door Boltinus op 15-11-2017 16:34 ]

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Tja,zo'n beetje alles geparkeerd in NEO, ETH en een klein beetje WTC, dus geen klotsende oksels gehad dit weekend maar ook geen daverende succesjes. Ga er qua BTC nu zelfs op achteruit. Nu de koers weer rond de 6200 euro staat vraag ik me af of het handig is om voor "de lange termijn" even wat fiat naar BTC om te wisselen, of zou er dit weekend een volgend dipje komen en is dat een handiger moment om in te stappen?

Crypto..... hoe meer je denkt te weten/snappen, hoe minder je er van begrijpt ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
nichan schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:27:
[...]

Het valt me nog mee dat de bezoekers van Breitbart daar doorheen weten te prikken.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

[...]

ha, de markt heeft op wel minder nieuws heftig gereageerd.

Guts ico in de pocket btw. werkt mooi en soepel. ze hebben een veelbelovende aanpak en al menig event volgend jaar die uitgerust gaat worden met het systeem.

Bears and Bulls

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
deppenboks schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:32:
Nu de koers weer rond de 6200 euro staat vraag ik me af of het handig is om voor "de lange termijn" even wat fiat naar BTC om te wisselen, of zou er dit weekend een volgend dipje komen en is dat een handiger moment om in te stappen?
9% op 1 dag is een hoop. Als dat even doorzet komt er vast weer een flinke dip.

• Dummy5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-11 18:12

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-11 21:52

Ethirty

Who...me?

.oisyn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:11:
[...]

Ik had idd ook weer ingekocht rond $6100 :9. Ik had alleen nog niet genoeg vertrouwen om ook nog eens long te gaan met leverage. Heb nu spijt ;(
Ik heb de mazzel gehad op €4900 te kopen, na eerder een beetje winst te pakken van 5100 naar 5400. Dan snap je wel hoe ik me nu voel.

Zelfs LTC staat weer lekker in de plus. Alleen maar groene nummertjes :9

Maar goed, kan morgen ook weer minder grote smile zijn. Verkopen is verleidelijk, maar niet als de lijn nog een stijgende lijn vertoond.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• RaptorXS
PilatuS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:41:
[...]

9% op 1 dag is een hoop. Als dat even doorzet komt er vast weer een flinke dip.
10K dollar/BTC aan einde van het jaar zie ik nog steeds tot de serieuse mogelijkheden maar heb misschien een andere glazen bol als uwes :)

[ Voor 1% gewijzigd door RaptorXS op 15-11-2017 16:56 . Reden: typo ]

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:54:
[...]

10K dollar/BTC aan einde van het jaar zie ik nog steeds tot de serieuse mogelijkheden maar heb misschien een andere glazen bol als uwes :)
Die 10K is ook zeker mogelijk hoor. Hij vraagt alleen na over een dip. Mijn ervaring de afgelopen jaren is dat een groei van 1 tot 3% per dag vrij stabiel is en meer dan 5% op een dag onstabiel is. Wanneer het 3 dagen met meer dan 8% omhoog gaat komt er vrijwel altijd een dip.

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 00:43
Blijf het een enorm doolhof vinden met alle exchanges die er zijn. De meeste vragen toch om een ID verificatie alvorens je ook maar een deposit kan maken, waarmee je toch een behoorlijk vertrouwen in een partij stelt. Accepteren ze je copy wanneer je je BSN onzichtbaar maakt of is dit ook nodig? In dat geval is een complete identity theft nog enigszins te beperken.

• Rookert25
Allovich schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:58:
Blijf het een enorm doolhof vinden met alle exchanges die er zijn. De meeste vragen toch om een ID verificatie alvorens je ook maar een deposit kan maken, waarmee je toch een behoorlijk vertrouwen in een partij stelt. Accepteren ze je copy wanneer je je BSN onzichtbaar maakt of is dit ook nodig? In dat geval is een complete identity theft nog enigszins te beperken.
De grote exchanges zoals Bitstamp, Kraken en GDAX die fiat geld (Euro,USD) ontvangen zijn gereguleerd in hun vestigingsland en zijn dus verplicht om jouw gegevens te verifieren om terrorismefinanciering en witwassen tegen te gaan. BSN nummer weghalen wordt 9/10x geweigerd.

Ikzelf had er geen problemen mee, die beurzen kunnen hun deuren sluiten als ze niet op je spullen letten. Het is geen kinderspel meer.

Verwijderd

Ik vind het ook lastig, nu even terug naar usdt is op zich niet verkeerd denk ik. Aan de andere kant zou hij ook nog wel een stukje door kunnen stijgen nog of het moment is daar om goedkoop wat grotere alts op te gaan pikken, lastig lastig. Ik zit alleen ook nog met een hele grote pluk xrp, misschien is het handiger als ik eerst even wat grafiekjes met prijzen over elkaar heen ga leggen. Is daar online niet ergens een tool voor?

• Eindhovenfinest
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-10 14:46
mindcre8r schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:20:
[...]

Vitalik != Eth, net zoals Satoshi != BTC is. Stemmingmakerij. Zelfs na de Parity bug van enkele weken geleden is de koers stabiel gebleven.

Verwijderd

Ethirty schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:46:
[...]

Ik heb de mazzel gehad op €4900 te kopen, na eerder een beetje winst te pakken van 5100 naar 5400. Dan snap je wel hoe ik me nu voel.

Zelfs LTC staat weer lekker in de plus. Alleen maar groene nummertjes :9

Maar goed, kan morgen ook weer minder grote smile zijn. Verkopen is verleidelijk, maar niet als de lijn nog een stijgende lijn vertoond.
Same here! Aardig wat bijgekocht rond de $5900. Mocht btc vanavond richting $7500 gaan verkoop ik het weer voor fiat. Die dip gaat echt nog wel komen O-)

• Allovich
Rookert25 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:06:
[...]

De grote exchanges zoals Bitstamp, Kraken en GDAX die fiat geld (Euro,USD) ontvangen zijn gereguleerd in hun vestigingsland en zijn dus verplicht om jouw gegevens te verifieren om terrorismefinanciering en witwassen tegen te gaan. BSN nummer weghalen wordt 9/10x geweigerd.

Ikzelf had er geen problemen mee, die beurzen kunnen hun deuren sluiten als ze niet op je spullen letten. Het is geen kinderspel meer.
Voordeel bij Kraken is dat ze het voor relatief lage bedragen niet verplicht stellen om je ID te uploaden, maar snap uiteraard goed dat het voor grotere bedragen in ieder geval gereguleerd is. Vanuit dat oogpunt zijn die exchanges gewoon financiële instellingen en daarmee zeker een prime target voor hackers (helaas). Wat dat betreft hoop ik dan ook dat de exchanges hun beveiliging inderdaad zo goed op orde hebben zoals ze claimen en niet dunnetjes hun eigen versie van Equifax gaan maken. Zal er over nadenken of dat het waard is.

Anderzijds, is het wel mogelijk om bitcoin e.a. cryptocurrency te handelen bij bijv. GDAX en andere grote exchanges door een deposit (non-fiat) te doen zonder ID verificatie? (Uiteraard blijf je dan vastzitten op het withdrawal (van fiat) punt.)

Verwijderd

[...]

Waarom is dat roddeljournalistiek, hij heeft het toch getwitterd? Het ging over bitcoin cash, dacht ik, en Rick Falkvinge heeft gepleit voor het legaliseren van kinderporno bezit. Gelukkig gaat die pedo coin weer omlaag.

• RaptorXS
Misschien OT maar..

Wil toch wel een opmerking plaatsen en niet rottig bedoeld maar voor mensen die net een pc kunnen aanzetten blijft het toch moeilijk om iets met crypto's te doen en dan heb ik het nog niet eens alleen over de BTC.
Het is wel de meerderheid van de bevolking, iets met mass adoption?
Het zou veel makkelijker moeten kunnen toch?
Zelfs Tweakers leden hebben er moeite mee, dus...

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-11 12:33
RaptorXS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:25:
Misschien OT maar..

Wil toch wel een opmerking plaatsen en niet rottig bedoeld maar voor mensen die net een pc kunnen aanzetten blijft het toch moeilijk om iets met crypto's te doen en dan heb ik het nog niet eens alleen over de BTC.
Hier zijn ze toch ook al eventjes mee bezig?

Een wallet software als Exodus versimpelt al veel van de dingen zoals beveiliging van sleutels, aanmaken van sleutels, overzicht van balansen per munt in 1 scherm met bijhorende euro waarde, seed genereren, ....

Of een website als Bitpanda/Litebit maakt het ook al super simpel om BTC te kopen door je wallet bij hun in beheer te laten.

En ze zijn zelfs betaal kaarten aan het ontwikkelen dacht ik.

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:25:
Misschien OT maar..

Dat is makkelijk op te lossen en word het ook al. Je kan bijvoorbeeld BTC overmaken door een QR code te scannen. Dat scheelt al een hoop gezeur door niet met moeilijke adressen bezig te zijn. Als je naar software kijkt om BTC mee over te maken word dat bij iedere update makkelijker. Hoe de techniek op de achtergrond precies wat overmaakt boeit opzich niets als de software het makkelijk maakt. Als je gaat pinnen denk je ook niet na over wat er precies gebeurt.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:25:
[...]

Waarom is dat roddeljournalistiek, hij heeft het toch getwitterd?
Wát heeft hij getwitterd? Dat kinderporno gelegaliseerd moet worden? Nee, dat heeft hij niet, het lijkt er zelfs niet op. Het artikel suggereert echter dat hij dat wel vind.
Het ging over bitcoin cash, dacht ik, en Rick Falkvinge heeft gepleit voor het legaliseren van kinderporno bezit.
Dat is niet waar het artikel over gaat, want die gaat om de tweets van Vitalik.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2017 17:39 ]

• Rookert25
Allovich schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:19:
[...]

Anderzijds, is het wel mogelijk om bitcoin e.a. cryptocurrency te handelen bij bijv. GDAX en andere grote exchanges door een deposit (non-fiat) te doen zonder ID verificatie? (Uiteraard blijf je dan vastzitten op het withdrawal (van fiat) punt.)
Ja, dat kan sowieso bijvoorbeeld bij Binance (Hong Kong exchange, is rap erg populair aan het worden). Je kan dan tot 2 BTC per dag of per week withdrawen, wat voor de meesten meer dan genoeg is. Kraken zou ik omwille van slechte stabiliteit niet gebruiken (zie verhalen van afgelopen 20 pagina's hier).

• migila
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:18:
[...]

Same here! Aardig wat bijgekocht rond de $5900. Mocht btc vanavond richting $7500 gaan verkoop ik het weer voor fiat. Die dip gaat echt nog wel komen O-)
Waarom zou er een dip komen? Ik denk dat hij zijn dip afgelopen weekend gehad heeft en het voorlopig weer flink zal stijgen (na elke dip). BCH gaat weer flink zakken en dat geld zal voor een groot deel naar BTC gaan. Dus nogmaals: Waarom zou er een dip komen?

• RaptorXS
Helaas, beide fout omdat jullie gevorderde gebruikers zijn.
De gemiddelde pc-medemens kan niet zonder hulp een wallet installeren en zal je vragen wat scannen
van een QR code is. Laat staan hoe ze crypto's kunnen kopen en wat fees zijn.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
RaptorXS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:42:
en zal je vragen wat scannen van een QR code is.
Nou denk ik dat QR codes wel redelijk ingeburgerd zijn, hoor.

• migila
Ik ben het er mee eens dat het nog makkelijker moet kunnen. Als in een webshop ofzo :)

Zoiets is het natuurlijk al met een exchange, maar het blijft ingewikkeld denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door migila op 15-11-2017 17:52 ]

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:42:
De gemiddelde pc-medemens kan niet zonder hulp een wallet installeren en zal je vragen wat scannen
van een QR code is. Laat staan hoe ze crypto's kunnen kopen en wat fees zijn.
Bullshit. Een wallet installeren is hetzelfde als iedere andere willekeurige app installeren op je telefoon. Dat kan de gemiddelde 60+'er tegenwoordig prima. Een QR code scannen is sowieso niet veel anders dan je pincode invoeren en weten wat je met je pinpas moet doen. Het overmaken van crypto kan zelfs makkelijker zijn dan internetbankieren.

• RaptorXS
Wil er geen slowchat van maken maar dat denk je verkeerd, vraag het je ouders of grootouders eens.
En al helemaal bij generaties die weinig met een pc hebben.

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:54:
Wil er geen slowchat van maken maar dat denk je verkeerd, vraag het je ouders of grootouders eens.
En al helemaal bij generaties die weinig met een pc hebben.
Onzin. Mijn ouders kunnen prima met een laptop en telefoon omgaan. Tuurlijk kost het in het begin wat tijd, maar daarna gaat het allemaal prima en dat kan met crypto net zo als de software maar goed is. Wat jij nu zegt is hetzelfde als zeggen dat er nu niemand kan emailen, dat _was_ namelijk precies hetzelfde.

• o-TANK-o
Lees net dat er in December weer een fork komt? Bitcoin Silver..

https://coincodex.com/art...the-bitcoin-silver-story/

Bitcoin 10k eind december?

• RaptorXS
PilatuS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:55:
[...]

Onzin. Mijn ouders kunnen prima met een laptop en telefoon omgaan. Tuurlijk kost het in het begin wat tijd, maar daarna gaat het allemaal prima en dat kan met crypto net zo als de software maar goed is. Wat jij nu zegt is hetzelfde als zeggen dat er nu niemand kan emailen, dat _was_ namelijk precies hetzelfde.
Wel vreemd dan, dat er zelfs opTweakernet in een forum, er zoveel info over gevraagd wordt en dat zijn meestal gevorderde pc gebruikers.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
o-TANK-o schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:57:
Lees net dat er in December weer een fork komt? Bitcoin Silver..

https://coincodex.com/art...the-bitcoin-silver-story/

Bitcoin 10k eind december?
Net als BTG is deze fork ook totaal niet boeiend. Bitcoin 10k eind december geloof ik best, maar vooral door de komst van Bitcoin futures in grote traditionele trading houses. Deze fork gaat waarschijnlijk nauwelijks invloed hebben op de koers.

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 12:01

T-8one

take it easy, take a sisi

RaptorXS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:59:
[...]

Wel vreemd dan, dat er zelfs opTweakernet in een forum, er zoveel info over gevraagd wordt en dat zijn meestal gevorderde pc gebruikers.
Dat komt vooral omdat het nog geen gemeengoed is, er zijn nog te weinig gebruiksdoeleinden in het dagelijkse leven voor de blockchain technologie en bitcoin. Zodra je bij de Appie kunt betalen met BTC zal iedere Nederlander weten hoe het werkt.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:38:
[...]

Wát heeft hij getwitterd? Dat kinderporno gelegaliseerd moet worden? Nee, dat heeft hij niet, het lijkt er zelfs niet op. Het artikel suggereert echter dat hij dat wel vind.

[...]

Dat is niet waar het artikel over gaat, want die gaat om de tweets van Vitalik.
Volgens mij ging het er over dat hij bitcoin cash op den duur wel als vervanger van bitcoin zou kunnen zien, waarschijnlijk heeft ie daarna Rick Falkvinge zijn stelling proberen te verdedigen. In het artikel gaat het volgens mij over het verdedingen van de stelling. Rick Falkvinge wordt ook in het artikel genoemd.

"that seemed to defend the idea of legalizing child pornography"

Dat ze naar ik begreep ook nog een laag bovenop ethereum willen bouwen voor anonieme cloud opslag, maar dit allemaal wel controversieel. Op reddit was er een topic over in de sub cryptocurrency.

• o-TANK-o
.oisyn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:01:
[...]

Net als BTG is deze fork ook totaal niet boeiend. Bitcoin 10k eind december geloof ik best, maar vooral door de komst van Bitcoin futures in grote traditionele trading houses. Deze fork gaat waarschijnlijk nauwelijks invloed hebben op de koers.
Denk je niet dat er weer veel mensen hun alts omzetten voor de gratis coin die er weer bij komt? Bij btg zeiden ze ook die word gelijk gedumpt en is niets waard.. Zat van de week toch even op 900 dollar...
Bitcoin Silver zal ook wel weer een waarde krijgen waardoor mensen toch btc inslaan om zo 'gratis' geld te krijgen imo.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:04:
"that seemed to defend the idea of legalizing child pornography"
Nee, Vitalik vraagt zich af of het niet hypocriet is om voor legalisatie van Heroïne te zijn, terwijl dat mogelijk anderen schaadt, maar tegen de legalisatie voor het bezit van kinderporno te zijn terwijl het bezit alleen verder niemand schaadt.

Of je het eens bent met die stelling is een ander verhaal, maar Vitalik verdedigt hier niet legalisatie van kinderporno in het algemeen. En dáárom is het roddeljournalistiek, zijn tweets worden compleet uit hun verband gerukt.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2017 18:07 ]

• Allovich
PilatuS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:55:
[...]

Punt blijft nog wel een stuk educatie die vooral van de jongere generatie moet komen. En eerlijk gezegd weet ik toch uit ervaring dat veel 50+'ers inderdaad wel kunnen mailen, whatsappen, apps installeren (misschien nog net...) maar dat ze vaak niet over een soort snellerend aanpassend vermogen beschikken en de jongere generatie alsnog van alles uit mag leggen, waar die op zijn beurt bij denkt: wtf dat is toch voor de hand liggend? Bitcoin, cryptocurrency en aanverwante zaken is hier toch echt een van, nog los van het feit dat ze het doorgaans niet vertrouwen. Facebook daarentegen vreemd genoeg weer wel (:P). Aangezien het hier over het handelen in cryptocurrency gaat: hoeveel van de doorsnee volwassenen is nou uberhaupt al echt betrokken in beleggen/handelen in aandelen? Laat staan het (bekwaam) handelen in cryptocurrency en dat zie ik al helemaal niet gauw veranderen.

Overigens zie ik cryptocurrency het aankomende decennium nog geen weidverspreid en algemeen geaccepteerd betaalmiddel worden en zeker niet in fysieke winkels, maar dat is een hele andere discussie.

• Guus Leeuwis
  • Niet online
Allovich schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:10:
[...]
Punt blijft nog wel een stuk educatie die vooral van de jongere generatie moet komen. En eerlijk gezegd weet ik toch uit ervaring dat veel 50+'ers inderdaad wel kunnen mailen, whatsappen, apps installeren (misschien nog net...) maar dat ze vaak niet over een soort snellerend aanpassend vermogen beschikken en de jongere generatie alsnog van alles uit mag leggen, waar die op zijn beurt bij denkt: wtf dat is toch voor de hand liggend? Bitcoin, cryptocurrency en aanverwante zaken is hier toch echt een van, nog los van het feit dat ze het doorgaans niet vertrouwen. Facebook daarentegen vreemd genoeg weer wel (:P). Aangezien het hier over het handelen in cryptocurrency gaat: hoeveel van de doorsnee volwassenen is nou uberhaupt al echt betrokken in beleggen/handelen in aandelen? Laat staan het (bekwaam) handelen in cryptocurrency en dat zie ik al helemaal niet gauw veranderen.

Overigens zie ik cryptocurrency het aankomende decennium nog geen weidverspreid en algemeen geaccepteerd betaalmiddel worden en zeker niet in fysieke winkels, maar dat is een hele andere discussie.
What's the fuzz. Met apps als BitPay of TenX kun je toch heel eenvoudig een E-wallet aanmaken en met QR codes een transfer maken?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
o-TANK-o schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:07:
[...]

Denk je niet dat er weer veel mensen hun alts omzetten voor de gratis coin die er weer bij komt?
Vast wel, maar het gaat niet om die alts, het gaat om bitcoin. Hier is de BTC chart van oktober, rond de fork van BTG. Zie jij het er duidelijk in terug? Ik niet :)

• o-TANK-o
.oisyn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:19:
[...]

Vast wel, maar het gaat niet om die alts, het gaat om bitcoin. Hier is de BTC chart van oktober, rond de fork van BTG. Zie jij het er duidelijk in terug? Ik niet :)
Ik weet nog dat ik rond 10 Oktober er de eerste keer over las, dat er een bitcoin gold fork zou komen rond 25 Oktober. Ook rond die tijd stonden de forums er vol mee. Vanaf dat moment daalde meeste Alts en steeg Bitcoin. Maar goed, we zullen zien :)

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:07:
[...]

Nee, Vitalik vraagt zich af of het niet hypocriet is om voor legalisatie van Heroïne te zijn, terwijl dat mogelijk anderen schaadt, maar tegen de legalisatie voor het bezit van kinderporno te zijn terwijl het bezit alleen verder niemand schaadt.

Of je het eens bent met die stelling is een ander verhaal, maar Vitalik verdedigt hier niet legalisatie van kinderporno in het algemeen. En dáárom is het roddeljournalistiek, zijn tweets worden compleet uit hun verband gerukt.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar het kan ook een slinkse manier zijn om de stelling wel te verdedigen. Compleet idiote stelling in ieder geval want volgens deskundigen is juist het bezit uitermate schadelijk omdat dat samengaat met vraag en aanbod. Dat hij dat ook snapt, lijkt me logischer en dan kan je redeneren dat ie de stelling wel verdedigt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2017 18:34 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
o-TANK-o schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:31:
[...]

Ik weet nog dat ik rond 10 Oktober er de eerste keer over las, dat er een bitcoin gold fork zou komen rond 25 Oktober. Ook rond die tijd stonden de forums er vol mee. Vanaf dat moment daalde meeste Alts en steeg Bitcoin. Maar goed, we zullen zien :)
Goed, gaan we iets verder terug. Tot half september dit keer. Bitcoin was al aan het stijgen, en het bleef net zo hard stijgen na de fork :). Natuurlijk die hoeveelheid aan waarde uit alts heeft een enorme invloed op die alts, maar het beïnvloed de bitcoin koers zo goed als niet. Daarvoor is de waarde nou juist weer veel te laag.
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:32:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar het kan ook een slinkse manier zijn om de stelling wel te verdedigen. Compleet idiote stelling in ieder geval want volgens deskundigen is juist het bezit uitermate schadelijk omdat dat samengaat met vraag en aanbod. Dat hij dat ook snapt, lijkt me logischer en dan kan je redeneren dat ie de stelling wel verdedigt.
Hoe dan ook heeft hij zijn Tweets verwijderd, waarschijnlijk omdat hij bedacht dat het toch niet zo handig was om een dergelijke stelling in te nemen. Wat is nou het nieuws eigenlijk nog?

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2017 18:37 ]

Verwijderd

Ik wil net het laatste beetje bij Kraken weghalen maar krijg meldingen over tier 3 en feature disabled, gewoon maar blijven proberen? Dat handelen niet ging wist ik maar withdrawals en deposits heb ik nooit problemen mee gehad. Toch gek dat zo'n groot platform deze kuren vertoond, dat kan nooit lang (meer) goed gaan. :)

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Allovich schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:58:
BL3P doet dat weet ik eigen ervaring. Bsn mag je weghalen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Egbert1907
  • Laatst online: 30-01-2021
[b]
Nou denk ik dat QR codes wel redelijk ingeburgerd zijn, hoor.
Welke code? Maar goed even serieus weer. Ik heb nu fiat onderweg naar bitstamp. Daar kan ik in een paar coins beleggen. Die coins kan ik doorsluizen naar exchanges. Of naar mijn wallet zetten als ik HODL wil.

Op exchanges kan ik speculeren met kleinere munten. Bitrexx heeft goede recensies hier. Wat ik jammer vind is dat elke crypto wordt afgezet tegen bijv. een bitcoin (of andere) is er geen exchange die alles afzet tegen euro of dollar.?

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-11 18:08
ErikRo schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:45:
[...]

BL3P doet dat weet ik eigen ervaring. Bsn mag je weghalen.
Gatehub accepteerde mijn rijbewijs met BSN doorgestreept niet, wel met watermerk uit de KopieID app vd overheid.
Bij Coinbase werd mn doorgestreepte BSN wel geaccepteerd en ook met watermerk.

[ Voor 11% gewijzigd door RobbieB op 15-11-2017 18:53 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• migila
@Verwijderd @deppenboks @PilatuS
Jullie hebben het over een, mogelijk, aankomende dip Is dat nog ergens op gebaseerd? Misschien onderbouwen waarom die gedachte er is, kunnen we het erover hebben :)

• PilatuS
  • Niet online
migila schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:38:
@PilatuS
aankomende dip.... onderbouwen waarom...
Heb ik al gedaan :P

• migila
Ah op basis van "what goes up, must come down". Dat kan natuurlijk ook een reden zijn :)

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-11 12:33
PilatuS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:52:
[...]

Bullshit. Een wallet installeren is hetzelfde als iedere andere willekeurige app installeren op je telefoon. Dat kan de gemiddelde 60+'er tegenwoordig prima. Een QR code scannen is sowieso niet veel anders dan je pincode invoeren en weten wat je met je pinpas moet doen. Het overmaken van crypto kan zelfs makkelijker zijn dan internetbankieren.
Niet de persoon waar je op antwoorde maar wou toch graag zeggen dat jij en ik andere senioren kennen.

Ik heb collega's van onder de 50 die niet eens een computer hebben. Begrijpen ook niet wat je hebt aan een email adres, dus crypto uitleggen aan hun is een hele opgave.

GPS is ook overbodige luxe, gewoon een papieren kaart werkt even goed. 8)7

• PilatuS
  • Niet online
migila schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:41:
[...]

Ah op basis van "what goes up, must come down". Dat kan natuurlijk ook een reden zijn :)
Beter lezen :P Ik heb het over meerdere dagen een sterke stijging.
Rakward schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:44:
[...]

Niet de persoon waar je op antwoorde maar wou toch graag zeggen dat jij en ik andere senioren hebben.

Ik heb collega's van onder de 50 die niet eens een computer hebben. Begrijpen ook niet wat je hebt aan een email adres, dus crypto uitleggen aan hun is een hele opgave.

GPS is ook overbodige luxe, gewoon een papieren kaart werkt even goed. 8)7
Tuurlijk zijn die mensen er, dat ontken ik ook zeker niet. Wel weet ik dat de gemiddelde persoon van rond de 60 tegenwoordig prima kan emailen en bankzaken op internet doet. Ook GPS gebruiken de meeste mensen tegenwoordig wel. Mijn punt is ook, als je iemand van 50+ kan leren emailen moet het met crypto ook wel lukken als je de interface makkelijk genoeg maakt. Verder zijn er ook zat 50+'ers waarbij het niet kunnen maar willen is, dan houdt het sowieso gelijk op.

[ Voor 63% gewijzigd door PilatuS op 15-11-2017 19:49 ]

Verwijderd

Evianon schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:21:
Wat betreft "ballen hebben", ik heb die ook niet, maar een plan maken en daaraan vasthouden werkt voor mij goed, i.c.m. jezelf (in ieder geval op BTC) te verbieden market orders te plaatsen en alleen maar met limit orders te werken.

Mijn overtuiging was dat BCH een pump en dump was, zoals ik vooraf al postte, en dat de BCH FUD gewoon de gebruikelijke FUD was die even nodig was voor een hardnodige BTC correctie.

Dieptepunt vervolgens ingeschat a.d.h. van eerdere correcties dit jaar en de algemene trend op twitter en andere platformen, en de orders geplaatst. Bijna alles teruggekocht tussen 5500 - 5750 USD (4650 - 4850 EUR) terwijl ik lag te slapen, alleen op Bitstamp is m'n diepste buy order voor 5500 USD niet aangetikt doordat de koers daar altijd wat hoger staat, dat heb ik later nog teruggekocht voor 5950.

Toch knaagt het nog een beetje dat ik eigenlijk had ingeschat dat het nog wat verder ging wegzakken. Ben er nog niet uit of de BTC bulls echt zo sterk zijn om het zo te beperken, zelfs met zoveel FUD, of dat er nog een staartje komt. Even over nadenken en weer een plan maken :P

(Disclaimer; nee de top had ik niet helemaal perfect met alles al verkocht tussen 6700 - 7100 USD voordat het verder steeg :P. Maar ook dan, vasthouden aan het plan, geen FOMO, en wachten tot de dip.)
Toen ik je eerdere bericht las, dacht ik je zou weleens gelijk kunnen hebben. Heb je erg goed gezien dat het misschien wel een terugkerende FUD is :)

Via welke (twitter) kanalen kwam je aan die instapkoersen als ik vragen mag?

• migila
PilatuS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:46:
[...]

Beter lezen. Ik heb het over meerdere dagen een sterke stijging.
Ja, dat heb ik gelezen. Maar blijft toch nog steeds de enige reden dat hij gaat zakken omdat hij (sterk) stijgt (een paar dagen)?
Ik denk zelf dat hij nu nog herstellende is door de BCH onrust. Maar zal je mening respecteren hoor :) time will tell

• PilatuS
  • Niet online
migila schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:54:
[...]

Ja, dat heb ik gelezen. Maar blijft toch nog steeds de enige reden dat hij gaat zakken omdat hij (sterk) stijgt (een paar dagen)?
Ik denk zelf dat hij nu nog herstellende is door de BCH onrust. Maar zal je mening respecteren hoor :) time will tell
Mijn ervaring is dat het zo goed als niet te voorspellen is. Een nieuwbericht hier of een pump daar, het kan alle kanten op gaan in een paar uur tijd. Het enige wat ik wel weet is dat een sterke stijging over meerdere dagen, helemaal met een nieuwe ATH, altijd een flinke dip daarna geeft.

Edit: Vooral nieuwsberichten kunnen heel erg veel doen. Komt er iets positiefs ? Kan het maar zo met 20% in 3 dagen tijd omhoog gaan. Komt er iets negatiefs ? Knalt ie net zo makkelijk met 30% omlaag.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 15-11-2017 20:00 ]

Verwijderd

migila schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:38:
@Verwijderd @deppenboks @PilatuS
Jullie hebben het over een, mogelijk, aankomende dip Is dat nog ergens op gebaseerd? Misschien onderbouwen waarom die gedachte er is, kunnen we het erover hebben :)
Een goed onderbouwde analyse gebaseerd op feiten kan ik je helaas niet geven. Wel een gevoelsmatige analyse die waarschijnlijk niemand voor lief neemt, want waarom zou je een individu zomaar geloven op zijn 'gevoelsmatige' analyse... Anyway, btc heeft nogal wat invloeden van extern gehad, zoals miners die verschuiven van crypto, opstapelende ongecheckte transacties, nieuwsitems die niemand voorziet, financiële bubbel verhalen, social media..etc. Het is slecht te voorzien, maar elke keer is er wel wat :+ Dat zie je duidelijk terug in het patroon van de btc in het verleden. Wat is een dip voor jou? $500 of $2000 zakken? Ik speel vooral in op de eerste, en als het meezit pak ik de tweede mee.

Jij zegt wel heel zelfverzekerd in je vorige posts btc flink gaat stijgen nu, maar waar baseer jij dat op dan? Omdat er een btc dip is geweest? Wie zegt dat btc niet gestabiliseerd is van die 'dip' van slechts $1,500? Iedereen speculeert van alles, maar elke keer als ik juist het tegenovergestelde doe wat het gros hier speculeert pak ik vaker winst dan dat ik meega met de meute (wellicht uiten de wijzen zich minder in dit topic en lezen ze slechts mee) Het hele bch weekje heb ik erg moeten lachen hier. Ik heb meer emotie gelezen dan een roman.

Vooral mijn posts niet zien als advies. Ik handel op gevoel en eigen speculatie. Ik houd alles nauwlettend in de gaten, maar interpreteer anders dan jij. Genoeg verlies gemaakt in het begin, maar nu mag ik verre van klagen ;)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:18:
[...]

Dat dacht ik een paar weken terug ook rond de 2k en uiteindelijk ruim 2x zo duur gekocht in een "dipje".

In cryptoland is alles relatief en onzeker. :)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Verwijderd

Ethirty schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:08:
[...]

Dat dacht ik een paar weken terug ook rond de 2k en uiteindelijk ruim 2x zo duur gekocht in een "dipje".

In cryptoland is alles relatief en onzeker. :)
Paar weken terug rond de 2k voor btc? Verschil? Waar heb je het over? Dat alles in cryptoland onzeker is ben ik het mee eens.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:15:
[...]

Paar weken terug rond de 2k voor btc? Verschil? Waar heb je het over? Dat alles in cryptoland onzeker is ben ik het mee eens.
Het is inderdaad al weer enkele maanden terug, de tijd vliegt. Maar over verschil heb ik het niet. :?

#team_UTC+1

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:41:
Ik wil net het laatste beetje bij Kraken weghalen maar krijg meldingen over tier 3 en feature disabled, gewoon maar blijven proberen? Dat handelen niet ging wist ik maar withdrawals en deposits heb ik nooit problemen mee gehad. Toch gek dat zo'n groot platform deze kuren vertoond, dat kan nooit lang (meer) goed gaan. :)
Blijven refreshen, ik heb er nu ook alles weggehaald behalve wat fiat en een order gezet mocht er nog een drop komen op BTC.

Verwijderd

GeeMoney schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:37:
[...]

Blijven refreshen, ik heb er nu ook alles weggehaald behalve wat fiat en een order gezet mocht er nog een drop komen op BTC.
Thanks! Uiteindelijk is het mij na een uur oid ook gelukt. Zo goed als alles is weg op een heel miniem bedragje na, zal daar nog (als het lukt) nog even een buy voor zetten op een heel laag bedrag en dan kan ik Kraken voorlopig voor een jaar of langer even vergeten. :)

Heb de helft van mijn btc op 7200 in de verkoop gezet. Mocht hij het halen dan is die winst zeker, stijgt hij door dan kan ik nog kijken wat ik met de rest doe, doet het niks dan is er geen man overboord. Voorlopig bestaat het grootste deel van mijn portefeuille uit xrp en die heb ik gelukkig erg voordelig kunnen kopen. Maar even kijken of dat naar fiat gaat for the time being of dat ik wacht op een nieuwe stijging.

Edit: bam! Dat ging sneller dan ik dacht. :D Blijft toch grappig...

11/15/2017 08:47:23 PM 11/15/2017 08:37:15 PM Limit Sell 7200.00000000
10/01/2017 02:00:36 PM 10/01/2017 01:27:09 PM Limit Buy 4319.99000000

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2017 20:50 ]

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20
walletje-w schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:42:
Naar aanleiding van de vele vragen met betrekking tot het volgen van je Portfolio heb ik besloten om een publiekelijke versie te maken van mijn spreadsheet in Google Docs. https://docs.google.com/s...zPOSI4VY/edit?usp=sharing
Ik heb een paar fouten uit het document gehaald. Percentages waren niet in verhouding tot je portfolio berekend. Dat is nu wel het geval. Mocht iemand nog een andere fout tegenkomen laat het dan aub even weten ;) Dit betekend dus ook dat de mensen die de versie voor 20:50 (15/11/2017) hebben gekopieerd er een fout in hebben zitten.

Als je dit ook wilt gebruiken open de link. Klik "Bestand" en dan "Een kopie maken". Deze kun je dan invullen met alle munten die je zelf hebt.
Pagina: 1 ... 38 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]