Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Verwijderd
Juist! Ik heb op eur 1280 weer verkocht. Als ik het nu zie voorlopig prima keuze. Heb mijn BTC stack toch lekker zien groeien de afgelopen dagen.Taro schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:16:
[...]
Als BCH stijgt, daalt BTC direct. Ik wacht op een zo hoog mogelijke stijging van BCH om mooi goedkoop BTC in te kunnen kopen
Dat het omslagpunt nabij is.Oogje schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:37:
Als Floyd Mayweather en Paris Hilton ICO’s promoten.....wat zegt dat
Of dat het nog veel erger gaat worden.
Persoonlijk had ik al niet zoveel met ico's en wat mij betreft is het een bevestiging dat de AFM mensen bewust maakt van de gevaren.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Moest gisteren denken aan wat hier vaak geroepen wordt: Wanneer de massa ook gaat investeren wordt het tricky:Ethirty schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:55:
[...]
Dat het omslagpunt nabij is.
Of dat het nog veel erger gaat worden.
Mijn schoonvader vroeg of ik voor hem bitcoins wilde kopen. "Waarom dan
antwoord: Eeeeuuuuhhhh...
Ik weet niet of dit wel zo is. Als de massa BTC koopt en gaat holden kan het juist flink omhoog gaan en stabieler worden. Je ziet nu dat iedere dag zo'n 4 miljoen BTC van de totaal 16 miljoen verhandeld, of in ieder geval verplaatst word. Hoe meer holders er zijn hoe lager het handelsaanbod en dus grotere schaarste.ybos schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:04:
[...]
Moest gisteren denken aan wat hier vaak geroepen wordt: Wanneer de massa ook gaat investeren wordt het tricky:
Mijn schoonvader vroeg of ik voor hem bitcoins wilde kopen. "Waarom dan" vroeg ik.
Heb je hem uitgelegd wat Bitcoin is?ybos schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:04:
Mijn schoonvader vroeg of ik voor hem bitcoins wilde kopen. "Waarom dan" vroeg ik.
Ik heb mijn vader ook geadviseerd om Bitcoin te (laten) kopen. toen was die nog 3000 waard.
ik denk juist dat meer mensen in de Bitcoin moeten gaan.
Ik denk dat Bitcoin nog wel een aantal problemen heeft, maar toch zie ik een toekomst voor Bitcoin.
(problemen in kosten van de transacties en snelheid o.a.)
Ik zie ook wel een toekomst in een (door de overheid) gereguleerde coin, die juist niet anoniem is. waarbij je bijvoorbeeld belangerijke dingen, zoals trouwen, scheiden, betalen van je rijbewijs en dergelijke mee kan vastleggen en betalen.
dat de overheid bijvoorbeeld de miners heeft staan(en dus op die manier een soort van belasting int dmv miner fee) en omdat zeker is dat jij diegene bent (omdat de wallet aan jou als persoon is gekoppeld) die iets koopt/vastlegd.
tuurlijk moet dit idee nog uitgewerkt
Maar wil de massa wel holden? Willen ze niet alleen binnen 3 maanden hun inleg verdubbelen? Als ze dan bij een dag -10% massaal gaan verkopen kan dat een watervaleffect opleveren.PilatuS schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:07:
[...]
Ik weet niet of dit wel zo is. Als de massa BTC koopt en gaat holden kan het juist flink omhoog gaan en stabieler worden. Je ziet nu dat iedere dag zo'n 4 miljoen BTC van de totaal 16 miljoen verhandeld, of in ieder geval verplaatst word. Hoe meer holders er zijn hoe lager het handelsaanbod en dus grotere schaarste.
Zelf flink getwijfeld, maar toch zojuist maar verkocht.
Ook getwijfeld, maar ik ga er voorJunia schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:18:
Hoeveel mensen zouden er nu denken 'to hodl bch or not to hodl'. Ik had meer pumps verwacht in aanloop naar de fork.

http://airteamimages.com/bram-botterman_pid1007.html
Ik heb ze nog altijd, ging verkopen op 1400 maar uiteindelijk niet gedaan.Junia schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:18:
Hoeveel mensen zouden er nu denken 'to hodl bch or not to hodl'. Ik had meer pumps verwacht in aanloop naar de fork.
Ze zijn nu weer wat gezakt maar verwacht nog wel wat stijging
Heb mij nu geregistreerd op BL3P, maar account status is nog pending en wil op dit moment niet NEO aankopen via Bitcoin.
Bitstamp? GDax?
(ja deze zijn met registratie)
[ Voor 11% gewijzigd door Bamiblik op 13-11-2017 20:25 ]
Live video: YouTube: Bitcoin Cash Upgrade to Mining Difficulty AlgorithmGuus Leeuwis schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:10:
Bittrex (Bitcoin Cash)
"Wallet Offline - Waiting for HF transition"
Ik wens je het beste! Zelf durfde ik het niet aan de slechte koers van vandaag, had gehoopt dat er meer vertrouwen was van de niet-pumpers. De kans is natuurlijk groot dat ik mezelf over een week voor me kop sla
Verder heb ik wel wat winst kunnen boeken om de schade van laatst (BTC dip) te kunnen compenseren.
Ik merk vooral dat ik te hoog inkoop en wanneer de prijs dan gaat zakken dat de prijs dan al snel lager zit dan de inkoopsprijs. En dat levert uiteindelijk alleen maar stress op.
Wat is het voordeel van het aanpassen van de difficulty en het nadeel?
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
In het kort; ze gaan van EDA naar DAA. EDA was in het begin om te zorgen dat BTH niet dood ging door een gebrek aan miners, aangezien de verwachting was dat alle miners bij BTC zouden blijven zorgde EDA er voor dat de difficulty heel hard werd aangepast, op basis van de hashrate.T-8one schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:28:
Door de hardfork van BCH wordt de difficulty aangepast, is het algoritme hiervoor niet gewoon van BTC gekopieerd bij de BTC/BCH fork?
Wat is het voordeel van het aanpassen van de difficulty en het nadeel?
EDA gaat nu compleet weg en het gaat DAA worden met als doel:
The new DAA algorithm seeks to accomplish the following objectives:
Adjust difficulty to hash rate to target a mean block interval of 600 seconds.
Avoid sudden changes in difficulty when hash rate is fairly stable.
Adjust difficulty rapidly when hash rate changes rapidly.
Avoid oscillations from feedback between hash rate and difficulty.
Be resilient to attacks such as timestamp manipulation.
Durf niet te zeggen hoe dit in de praktijk gaat uitpakken, maar het zou ervoor moeten zorgen dat de munt stabieler wordt, maar tegelijkertijd de voordelen behoudt van BTH waarbij de transacties snel en 'goedkoop' blijven.
Oftewel, wat @.oisyn al diverse malen naar heeft gerefereerd in dit topic.
[ Voor 3% gewijzigd door Junia op 13-11-2017 20:32 ]
Ik heb maar van ellende een accountje aangemaakt bij Litebit, tier 1.Bamiblik schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:21:
Mmm... Op welke manier kan ik nou het snelst (en goedkoopst) NEO aankopen? (liefst zonder registratie)
Heb mij nu geregistreerd op BL3P, maar account status is nog pending en wil op dit moment niet NEO aankopen via Bitcoin.
Bitstamp? GDax?
Daarmee kon ik iig ETH halen om naar Bittrex toe te zetten zodat ik NEO kan aanschaffen.
En alle waarschuwingen in dit topic ten spijt heb ik nog genoeg op Kraken staan maar daar is niet doorheen te komen op dit moment

Als ik naar de stand om 19:56 kijk is het aantal blokken die al vrij laag was opnieuw gehalveerd ik dacht dat er juist meer blokken gemined gingen worden BTC doet er 4,71 tegenover 0,36 voor BCC (weekend lag nog op 50).Junia schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:31:
[...]
In het kort; ze gaan van EDA naar DAA. EDA was in het begin om te zorgen dat BTH niet dood ging door een gebrek aan miners, aangezien de verwachting was dat alle miners bij BTC zouden blijven zorgde EDA er voor dat de difficulty heel hard werd aangepast, op basis van de hashrate.
EDA gaat nu compleet weg en het gaat DAA worden met als doel:
The new DAA algorithm seeks to accomplish the following objectives:
Adjust difficulty to hash rate to target a mean block interval of 600 seconds.
Avoid sudden changes in difficulty when hash rate is fairly stable.
Adjust difficulty rapidly when hash rate changes rapidly.
Avoid oscillations from feedback between hash rate and difficulty.
Be resilient to attacks such as timestamp manipulation.
Durf niet te zeggen hoe dit in de praktijk gaat uitpakken, maar het zou ervoor moeten zorgen dat de munt stabieler wordt, maar tegelijkertijd de voordelen behoudt van BTH waarbij de transacties snel en 'goedkoop' blijven.
Oftewel, wat @.oisyn al diverse malen naar heeft gerefereerd in dit topic.
Zou de fork uberhaubt getest zijn?
In dit tempo vrees ik het ergste voor BCC.
Ben gelukkig net voor de BTC dip op 6560 weer even naar USDT gegaan. Nu wachten op het juiste inkoopmoment en de juiste coin. Nog even getwijfeld bij BCC op 1450 maar omdat er amper werd aangeboden maar niet gedaan en gelukkig maar want daarna zakte die weer naar 1350.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik denk van wel. Zeker de wat oudere mensen. Over het algemeen is zoiets als BTC dan juist voor langere tijd omdat ze het geld niet nodig hebben. Of je nou 40.000 euro op je rekening niets laat doen of 30.000 waarbij er 10.000 in BTC zit maakt niets uit. Het is juist denk ik de jongere generatie die snel verkoopt omdat ze wat met dat geld gaan doen.Pikoe schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:17:
[...]
Maar wil de massa wel holden? Willen ze niet alleen binnen 3 maanden hun inleg verdubbelen? Als ze dan bij een dag -10% massaal gaan verkopen kan dat een watervaleffect opleveren.
fork is nog niet actief dacht ik, nog 4 blocks to goErikRo schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:50:
[...]
Als ik naar de stand om 19:56 kijk is het aantal blokken die al vrij laag was opnieuw gehalveerd ik dacht dat er juist meer blokken gemined gingen worden BTC doet er 4,71 tegenover 0,36 voor BCC (weekend lag nog op 50).
Zou de fork uberhaubt getest zijn?![]()
In dit tempo vrees ik het ergste voor BCC.
Ben gelukkig net voor de BTC dip op 6560 weer even naar USDT gegaan. Nu wachten op het juiste inkoopmoment en de juiste coin. Nog even getwijfeld bij BCC op 1450 maar omdat er amper werd aangeboden maar niet gedaan en gelukkig maar want daarna zakte die weer naar 1350.
Litebit heeft er een hele hoop zonder gedoe te kopen, maar zo te zien geen neo je kan nog even checken. Nadeel is dat ze al twee keer gehackt zijn in korte tijd, wie zegt dat er geen 3e keer volgt ...Bamiblik schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:21:
Mmm... Op welke manier kan ik nou het snelst (en goedkoopst) NEO aankopen? (liefst zonder registratie)
Bitstamp? GDax?
Op eigen risico dus
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Oh er stond hier ergens dat hij om 7:06 actief werd. Dan ben ik benieuwd naar de blokken stand over 1 a 2 uur en vooral de impact op de koersen.oldgrumpy schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:53:
[...]
fork is nog niet actief dacht ik, nog 4 blocks to go
Iemand poste deze link:ErikRo schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:56:
[...]
Oh er stond hier ergens dat hij om 7:06 actief werd. Dan ben ik benieuwd naar de blokken stand over 1 a 2 uur en vooral de impact op de koersen.
YouTube: Bitcoin Cash Upgrade Countdown
BCH weer aan het stijgen!
Ach als je toch een Kijkbuis filmpje plaatst bekijk dan deze:oldgrumpy schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:57:
[...]
Iemand poste deze link:
YouTube: Bitcoin Cash Upgrade Countdown
BCH weer aan het stijgen!
YouTube: Delivering Liberty, at Scale
Heb toch iets meer vertrouwen in Andreas
Playstation is ook meerdere keren gehacked geweest, het is niet dat ook niemand die meer gebruiktErikRo schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:54:
[...]
Litebit heeft er een hele hoop zonder gedoe te kopen, maar zo te zien geen neo je kan nog even checken. Nadeel is dat ze al twee keer gehackt zijn in korte tijd, wie zegt dat er geen 3e keer volgt ...
Op eigen risico dus
Neo is wel te krijgen via anycoindirect
Wat denken jullie? Is dit mogelijk en gaan we dus nog een hele tijd dit spelletje zien tussen bcash en bitcoin? Of is het algoritme juist minder vatbaar voor zulke schommelingen door de kortere periode waarover de difficulty wordt berekend?
Zou me niet verbazen als het een non-event wordtVerwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:19:
Over 1 blok zou de fork plaats vinden.
Wel spannend, zit full in BCH
Ja.ErikRo schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:20:
Kan ik ook ergens realtime het aantal blokken BCH/BTC zien?
https://blockexplorer.com/ErikRo schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:20:
Kan ik ook ergens realtime het aantal blokken BCH/BTC zien?
https://blockexplorer.com...ry-segwit2x-cancellation/
Dat was inderdaad waar men voor het weekend aan wou beginnen. Althans: wat men propageerde... Heeft geresulteerd in een mooie pump-and-dump van Bitcoin en een stijging van Bitcoin Cash (BCH). Die vandaag langzamerhand weer terug is gevallen en Bitcoin weer aan het teruggroeien is naar zijn oude positie.Matadores schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:32:
Onderstaande gaat toch zeker niet gebeuren....
https://blockexplorer.com...ry-segwit2x-cancellation/
In mijn ogen is het niets meer dan een marktmanipulatie van een aantal grote spelers die (al dan niet voor eigen gewin) BCH proberen te promoten. En dat is dit weekend misschien wel vrij hard gegaan, maar ondertussen staat BTC alweer hoger dan dat-ie 2 weken geleden stond.
Men moet ook niet vergeten dat een groot gedeelte van Bitcoin Cash in handen is van traders die hun coins niet op een hardware wallet hadden staan. 1 januari gaat CoinBase het toestaan om te handelen in BCH en kunnen deze mensen dus dan pas voor het eerst hun BCH verkopen...
Persoonlijk voorzie ik alleen maar klappen binnen BCH en heeft Bitcoin nu wel bewezen dat het zelfs een dergelijke manipulatie kan rechttrekken... ik denk dat het wel goed komt en heb dit weekend meer BTC gekocht.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Heb het nu op dezelfde manier gedaan, eerst maar een proefbetaling en dan maar wat extra overmaken.Oogje schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:47:
[...]
Ik heb maar van ellende een accountje aangemaakt bij Litebit, tier 1.
Daarmee kon ik iig ETH halen om naar Bittrex toe te zetten zodat ik NEO kan aanschaffen.
En alle waarschuwingen in dit topic ten spijt heb ik nog genoeg op Kraken staan maar daar is niet doorheen te komen op dit moment
Ben benieuwd hoe lang dit allemaal gaat duren.
Ik vraag me af of je met zulke volumes nog over een pump en dump kan praten. Volgens mij hangt er gewoon een reële verwachting in de lucht dat Bitcoin op korte termijn zijn capaciteitsproblemen niet kan oplossen.Richh schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:45:
[...]
Dat was inderdaad waar men voor het weekend aan wou beginnen. Althans: wat men propageerde... Heeft geresulteerd in een mooie pump-and-dump van Bitcoin en een stijging van Bitcoin Cash (BCH). Die vandaag langzamerhand weer terug is gevallen en Bitcoin weer aan het teruggroeien is naar zijn oude positie.
In mijn ogen is het niets meer dan een marktmanipulatie van een aantal grote spelers die (al dan niet voor eigen gewin) BCH proberen te promoten. En dat is dit weekend misschien wel vrij hard gegaan, maar ondertussen staat BTC alweer hoger dan dat-ie 2 weken geleden stond.
Men moet ook niet vergeten dat een groot gedeelte van Bitcoin Cash in handen is van traders die hun coins niet op een hardware wallet hadden staan. 1 januari gaat CoinBase het toestaan om te handelen in BCH en kunnen deze mensen dus dan pas voor het eerst hun BCH verkopen...
Persoonlijk voorzie ik alleen maar klappen binnen BCH en heeft Bitcoin nu wel bewezen dat het zelfs een dergelijke manipulatie kan rechttrekken... ik denk dat het wel goed komt en heb dit weekend meer BTC gekocht.
Zodra Bitcoin Cash dan een oplossing biedt die snel, goedkoop en rendabel te minen is, is het toch logisch dat zowel gebruikers als miners hier in duiken? Een transactie bij Bitcoin die >10 minuten duurt en enkele euro's kost is gewoon te gek. Heel nuchter bekeken ...
Wat biedt BCC voor snelheid en fee eigenlijk? Veel beter?Guus Leeuwis schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:59:
[...]
Een transactie bij Bitcoin die >10 minuten duurt en enkele euro's kost is gewoon te gek. Heel nuchter bekeken ...
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Een paar grote eikels pumpen het en mensen die snel geld zien gaan er in mee. Ja, dit is een pump.Guus Leeuwis schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:59:
[...]
Ik vraag me af of je met zulke volumes nog over een pump en dump kan praten.
Zolang er hele smerige dingen achter BCH zitten ga ik er never nooit in mee. Bitcoin is juist iets speciaals door decentralisatie. Achter BCH zit een monopolie van een aantal mensen.Zodra Bitcoin Cash dan een oplossing biedt die snel, goedkoop en rendabel te minen is, is het toch logisch dat zowel gebruikers als miners hier in duiken? Een transactie bij Bitcoin die >10 minuten duurt en enkele euro's kost is gewoon te gek. Heel nuchter bekeken ...
Zit ook al vol verbazing te kijken
BCH omlaag = BTC omhoog, is al een paar dagen zo. BCH is percentueel nog steeds de grote winnaar en 10% kaarsen zien we de ganse dag.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Omdat et enorm hard gaat en ik mijn verlies van het afgelopen weekend goed wil makenLED-Maniak schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:08:
Waar hebben jullie het toch allemaal over? Zitten we allemaal op de 1 minuut grafieken te kwijlen ofzoiets?
BCH omlaag = BTC omhoog, is al een paar dagen zo. BCH is percentueel nog steeds de grote winnaar en 10% kaarsen zien we de ganse dag.
fork is blijkbaar wel succesvol geweest. Is nu veel interessanter (voorlopig) om BCH te minenSc0tTy schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:09:
[...]
Omdat et enorm hard gaat en ik mijn verlies van het afgelopen weekend goed wil maken
Zoom eens uit naar de 1H grafiek en kijk naar het bereik van de OHLC kaarsjes. Er gebeurt (nog) niets spannends.Sc0tTy schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:09:
[...]
Omdat et enorm hard gaat en ik mijn verlies van het afgelopen weekend goed wil maken
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Nee, we zien niet dezelfde, per Exchange verschillend, misschien even de TS door nemenT-8one schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:10:
Als ik nou het orderbook bij bitfinex bekijk en een van jullie bij kraken, zien we dan dezelfde transacties? Ofwel, wordt er tussen de exchanges gehandeld of 'op' de exchange?
Hoe kom je aan die info? BTC is op dit moment nog steeds interessanter om te minen: https://fork.lol/oldgrumpy schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:09:
[...]
fork is blijkbaar wel succesvol geweest. Is nu veel interessanter (voorlopig) om BCH te minen
Edit: Hij switched nu net om naar BCH terwijl ik aan het typen was
[ Voor 10% gewijzigd door biggydeen2 op 13-11-2017 22:14 ]
https://cash.coin.dance/blocksbiggydeen2 schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:13:
[...]
Hoe kom je aan die info? BTC is op dit moment nog steeds interessanter om te minen: https://fork.lol/
Ik had binnen 30 minuten m'n NEO op bittrex, ging best snelBamiblik schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:54:
[...]
Heb het nu op dezelfde manier gedaan, eerst maar een proefbetaling en dan maar wat extra overmaken.
Ben benieuwd hoe lang dit allemaal gaat duren.
Nee hoor, lach wel om de daghandelaren hier die voor het snelle? geld gaan.LED-Maniak schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:08:
Waar hebben jullie het toch allemaal over? Zitten we allemaal op de 1 minuut grafieken te kwijlen ofzoiets?
Achter btc niet zekerPilatuS schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:05:
[...]
Achter BCH zit een monopolie van een aantal mensen.

XRP = trash
Ook NEO gekocht ja?Oogje schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:14:
[...]
Ik had binnen 30 minuten m'n NEO op bittrex, ging best snel
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:06:
BCC zakt meteen als een baksteen, hopelijk zo weer wat stijgen!
Sc0tTy schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:09:
[...]
Zie even de topicwaarschuwing.
Iedereen hier kan de koers in de gaten houden. Zeggen dat iets omhoog of omlaag gaat is nutteloos en vinden veel mensen irritant en vervuilt het topic met onzinnige info. Nog los van dat is alles onder de 10% omhoog of omlaag sowieso compleet standaard en ook niet boeiend.Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks.
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 13-11-2017 22:23 ]
Al een aantal keer opnieuw ingelogd maar het helpt niet. Meer mensen last van (gehad)?
Mjah was ook een post om te melden dat de fork is gedaan maar zal et onthoudenPilatuS schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:19:
[...]
[...]
Zie even de topicwaarschuwing.
[...]
Iedereen hier kan de koers in de gaten houden. Zeggen dat iets omhoog of omlaag gaat is nutteloos en vinden veel mensen irritant en vervuilt het topic met onzinnige info. Nog los van dat is alles onder de 10% omhoog of omlaag sowieso compleet standaard en ook niet boeiend.
Wat is hier een "normale" waarde eigenlijk?
Ik kan het zo niet vinden, maar als ik naar de fee's kijk en het aantal transacties, gok ik op iets van 10k tot hooguit 30k. Dit zijn dan wel transacties die gewoon netjes normaal wachten zonder dat er echt een rij is zoals nu. Er zijn natuurlijk altijd genoeg mensen die een te lage fee meegeven en persoonlijk geef ik altijd een fee mee die een paar uur kost. Wat ik nu te zien krijg bij de fee's heb ik nog nooit eerder gezien tot dat de BCH manipulatie begon.Buzz_Fuzz schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:30:
En de unconfirmed transactions vliegen weer de hoogte in. 122k and climbing.
Nog een reden waarom je zoveel haast hebt met NEO aanschaffen? Ik wilde er ook wat gaan halen.Oogje schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:47:
[...]
Ik heb maar van ellende een accountje aangemaakt bij Litebit, tier 1.
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Zolang er mensen zijn die extreem veel Bitcoin bezitten is dat wel degelijk mogelijk. Er zijn transacties van 25.000 BTC (schijnt van Roger Ver te zijn, maar wie het ook is... dit was dus meer dan 150 miljoen dollar) en er zijn meer van dat soort transacties terug te vinden in de blockchain.Guus Leeuwis schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:59:
[...]
Ik vraag me af of je met zulke volumes nog over een pump en dump kan praten. Volgens mij hangt er gewoon een reële verwachting in de lucht dat Bitcoin op korte termijn zijn capaciteitsproblemen niet kan oplossen.
Zodra Bitcoin Cash dan een oplossing biedt die snel, goedkoop en rendabel te minen is, is het toch logisch dat zowel gebruikers als miners hier in duiken? Een transactie bij Bitcoin die >10 minuten duurt en enkele euro's kost is gewoon te gek. Heel nuchter bekeken ...
Tel dat op bij een gegarandeerde koersdaling door het falen van SegWit, het manipuleren van miners en zorg voor zoveel mogelijk berichten op Reddit, en je krijgt vanzelf genoeg mensen die je volgen waarmee je je pump-and-dump compleet kan maken.
De huidige keuze van miners kan je hier vinden: https://fork.lol/pow/hashrate en op dit moment is de opbrengst van beide coins gelijk https://fork.lol/
Mijn kleine transactie tijdens die dip duurde alsnog minder dan 5 minuten.
Check goed wie je wijs heeft gemaakt dat BCH sneller en beter is
[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 13-11-2017 23:38 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hooguit onderbuikgevoelMrXen0 schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:09:
[...]
Nog een reden waarom je zoveel haast hebt met NEO aanschaffen? Ik wilde er ook wat gaan halen.
https://blockchain.info/charts/mempool-countBuzz_Fuzz schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:30:
En de unconfirmed transactions vliegen weer de hoogte in. 122k and climbing.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bij mij dezelfde vraag. Ben nu bezig met coinbase. Beperkte aantal munten maar mijn verificatie betaling stond er snel op dus voor euro deposit en withdraw mogelijk een goede. Ben ook bezig met bittrex en bitstamp. Bittrex geen mogelijkheden tot euro deposit kleiner dan 10k. Coinbase trouwens ook een goede overzichtelijke app. Bij bitstamp heb ik eerste verificatie payment lopen. Die is hier op forum ook wel populair. Je kunt ook combi doen. Bittrex voor munten handel en dan andere voor euro deposit withdrawal. Kraken heb ik links laten liggen vanwege de opmerkingen over trage servers.Allovich schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:10:
Ben me net meer gaan verdiepen in het handelen van cryptocurrency en wilde het wel eens gaan uitproberen: eerst met wat kleinere bedragen uiteraard. Na wat reviews hier en daar gelezen te hebben, ben ik met Kraken begonnen (nog geen deposit gemaakt) maar merk al dat het fantastisch traag is en zie het hier ook al genoemd worden. Met alle informatie (verouderd/niet per se gunstig voor NL burgers) die voorhanden is, weet ik nog niet wat dan wel een goede keuze (nu beste?) is voor een exchange. Daarbij zoek ik uiteraard een platform zonder al te hoge fees qua deposit/withdrawals. Iemand tips/ervaringen? Of zou ik bijv. Kraken prima kunnen gebruiken zolang ik maar met relatief kleine bedragen blijf handelen of loop ik hierbij ook al een te groot risico op verlies omdat hun servers zo traag zijn?
Ok, ik blijf dat steeds proberen. Soms gaat hij door naar Submit om daarna weer een foutmelding te krijgen. Als je eenmaal submit hebt gedaan, moet je voor je de volgende submit geeft even onderaan bij de actieve orders kijken of je vorige niet toch is uitgevoerd. De melding geeft ook aan dat je moet checken of je order gefailed is.mrnn schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:08:
...]
Hoe bedoel je dit? Zodra ik op de groene "Buy XBT with EUR" knop klik dan wordt hij licht van kleur en is het wachten op de foutmelding. Ik probeer het al uren maar krijg mijn order er maar niet doorheen.
PSN: Marselaar
En wacht even een minuut of twee alvorens weer te submitten als je onderaan niets ziet.Marselaar schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:52:
[...]
Ok, ik blijf dat steeds proberen. Soms gaat hij door naar Submit om daarna weer een foutmelding te krijgen. Als je eenmaal submit hebt gedaan, moet je voor je de volgende submit geeft even onderaan bij de actieve orders kijken of je vorige niet toch is uitgevoerd. De melding geeft ook aan dat je moet checken of je order gefailed is.
Ik heb al een paar keer een dubbele order gehad...
Ja dat is best kut want dan gaat je order eindelijk er doorheen en dan is de prijs te laag of te hoog.GeeMoney schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:54:
[...]
En wacht even een minuut of twee alvorens weer te submitten als je onderaan niets ziet.
Ik heb al een paar keer een dubbele order gehad...
Tevens is het ook jammer dat ze de stop loss type weg hebben gehaald. Dit zouden ze gedaan hebben om de load te minderen op de servers.
Bitstamp is een goede vervanger voor SEPA/Euro en zitten in de EU koop daar LTC en maak dat over naar andere exchanges, blijf ver weg van Kraken.
[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 14-11-2017 08:14 ]
De beginners lezen niet de laatste 10 pagina's. Vragen is veel makkelijker. Gewoon niet meer beantwoorden.Slux schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:14:
Elke dag komt dat brake Kraken voorbij en nog zijn er mensen die vragen waarom het niet werkt .......
Bitstamp is een goede vervanger voor SEPA/Euro en zitten in de EU koop daar LTC en maak dat over naar andere exchanges, blijf ver weg van Kraken.
Beter om dit soort vragen gelijk weg te halen. Zero tolerance werkt hier blijkbaar niet.
GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Omdat ik gek wordt van hun youtube reclame. Reclame heeft een averechts effect op mij.Luuk1983 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:31:
Misschien een hele domme vraag, maar waarom traden mensen niet op Plus500? Ik weet dat ze alleen de bekende munten hebben, maar volgens mij is het behoorlijk laagdrempelig.
Ohja, de spread is ook nog eens $23 zie ik nu.

Laagdrempelig? Een leek als ik was er binnen 5 seconden 160 euro kwijt toen ik voor het eerst coins wilde kopen. Zonder er erg in te hebben ergens verkeerd op geklikt en weg was het..iets met hold en put of weet ik veel wat. Ik blijf er ver vandaan nuLuuk1983 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:31:
Misschien een hele domme vraag, maar waarom traden mensen niet op Plus500? Ik weet dat ze alleen de bekende munten hebben, maar volgens mij is het behoorlijk laagdrempelig.

[ Voor 10% gewijzigd door wizl op 14-11-2017 09:29 ]
Hoezo mensen met Waves? Ik heb Waves op Bittrex...?wizl schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:27:
Voor mensen met Waves... wat is er met Mercury gebeurd? (op Bittrex)
Verwijderd
Een of andere coin die op het Waves netwerk draait en op 800% staat... Niet gevolgd, Waves is wel lekker aan het stijgen vanochtend.wizl schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:27:
>> Signature?
je zal vooral betaalmogelijkheden zien voor Bitcoin, diensten die de financiele afhandeling via bitcoin laten lopen. leuk lijstje hierChiLLeR schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:11:
Weet iemand projecten of applicaties die werken met Bitcoin of een andere coin? Dus real-life uitwerkingen van iets dat profiteert of gebruik maakt van de coins. Ik ben er namelijk wel benieuwd naar, erg lastig te vinden in ieder geval. Zonder dit soort voorbeelden zal het naar mijn idee nooit iets worden.
Bears and Bulls
IOTA real world projects trackerChiLLeR schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:11:
Weet iemand projecten of applicaties die werken met Bitcoin of een andere coin? Dus real-life uitwerkingen van iets dat profiteert of gebruik maakt van de coins. Ik ben er namelijk wel benieuwd naar, erg lastig te vinden in ieder geval. Zonder dit soort voorbeelden zal het naar mijn idee nooit iets worden.
En nog hulde voor deze ondergesneeuwde postbiggydeen2 schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:49:
[...]
Zonder voorbeelden is het natuurlijk gebakken lucht en ongeloofwaardig. Daarom hier de tip van de sluier:
https://steemit.com/@quickfingersluc
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door SteeringWheel op 14-11-2017 10:25 ]
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Verwijderd
Wat betekent "0.25% maker" en " 0.25% taker" fee?
Ieder keer als ik bitcoin koop en verkoop met euro op een exchange word er dus 0.25% in beslag genomen? Dat is toch enorm hoog voor men die willen daytraden?
Je bent honderden euro's per dag kwijt aan alleen "fee's".
Hoe meer je handelt hoe lager de fee, als je honderden euros kwijt bent aan fees dan handel je met zoveel geld dat die paar honderd euro echt niks uitmaaktVerwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:36:
Mijn Engels is niet zo perfect.
Ieder keer als ik bitcoin koop en verkoop met euro op een exchange word er dus 0.25% in beslag genomen? Dat is toch enorm hoog voor men die willen daytraden?
Je bent honderden euro's per dag kwijt aan alleen "fee's".
Verwijderd
Ik las op kraken bijvoorbeeld dat als je limit doet dat er geen fee's worden berekend. Geld dit voor alle andere Exchanges ook? Ik zit op Bitstamp en daar kan ik niks over vinden bij Bitstamp.Slux schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:40:
[...]
Hoe meer je handelt hoe lager de fee, als je honderden euros kwijt bent aan fees dan handel je met zoveel geld dat die paar honderd euro echt niks uitmaakt
Zijn er trouwens mensen die op GDAX zitten?
't is inderdaad ook een oprechte vraag. Ik vind CFD's wel fijn werken op zich en ook het systeem van plus500 ook duidelijk, maar heb er van de andere kant ook niet heel veel kennis (nog) van. Je hebt wel gelijk dat de gigantisch schommelende koersen misschien niet zo handig zijn met leverage.DJTimo schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:55:
Op Plus500 handel je niet in bv Bitcoin, maar in een Bitcoin CFD, nota bene met 5x leverage. Ik persoonlijk haat CFD's en daarbij vind ik de crypto's zonder leverage al volatiel genoeg.
Ohja, de spread is ook nog eens $23 zie ik nu.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Wat moet ermee gebeurt zijn? Deze munt is net als powr gisteren toegevoegd op Bittrex. Bij een introductie zie je altijd hele rare dingen in de koers omdat deze een balans moet vinden.wizl schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:27:
Kraken rekent ook gewoon kosten voor limit orders. 0,16%/0,26% meen ik. Dit gaat naar beneden naar mate je meer handelt.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:42:
[...]
Ik las op kraken bijvoorbeeld dat als je limit doet dat er geen fee's worden berekend. Geld dit voor alle andere Exchanges ook? Ik zit op Bitstamp en daar kan ik niks over vinden bij Bitstamp.
Zijn er trouwens mensen die op GDAX zitten?ben benieuwd naar jullie ervaringen
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
KICKICO is een kickstarter platform voor ICO's. Hun munt wordt gebruikt om op projecten te stemmen, maar ook om in projecten te investeren. Ze hebben een werkend platform maar dit komt moeilijk van de grond.ChiLLeR schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:11:
Ik heb er zelf wel geld in zitten maar dat raad ik anderen momenteel af. De economie rond deze munt is een zooitje (laatst nog een loterij waarbij ze een miljoen coins ofzo weggaven... maar alleen aan de hoogste investeerders

Het is verder wel een interessant voorbeeld op je vraag denk ik.
Verder schieten mij TenX en Monaco mij te binnen, zij willen een credit/debit card voor crypto's op de markt brengen (die is er inmiddels al). Dan zet je hun munt, of gewoon BTC op je account, en dan kan je overal in winkels met je kaart betalen (zij zetten dan de crypto waarde om naar dollars ofzo?).
edit: Monero Monaco
[ Voor 15% gewijzigd door Theniers op 14-11-2017 11:36 ]
De maker fee betaal je als je een limit order plaatst die niet meteen gematcht wordt met bestaande orders in het orderbook. Een taker fee betaal je als dat wel gebeurt. Bij market orders betaal je dus altijd taker fees.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:36:
Mijn Engels is niet zo perfect.
Jij vind 0,25% enorm hoog? Nul komma vijfentwintig procent? Op elke euro is dat een kwart cent. Of 25 cent bij een order van 100 euro. Als je het hebt over honderden euro's aan fees per dag, dan doe je dus trades van in totaal honderdduizenden euro's. Ga je dan wakker liggen van een paar honderd euro?Ieder keer als ik bitcoin koop en verkoop met euro op een exchange word er dus 0.25% in beslag genomen? Dat is toch enorm hoog voor men die willen daytraden?
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 14-11-2017 11:16 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Maar dat betekent niet datje met die honderdduizenden ook winst maakt, met die gedachte heb ik het gepost.oisyn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:13:
[...]
De maker fee betaal je als je een limit order plaatst die niet meteen gematcht wordt met bestaande orders in het orderbook. Een taker fee betaal je als dat wel gebeurt. Bij market orders betaal je dus altijd taker fees.
[...]
Jij vind 0,25% enorm hoog? Nul komma vijfentwintig procent? Op elke euro is dat een kwart cent. Of 25 cent bij een order van 100 euro. Als je het hebt over honderden euro's aan fees per dag, dan doe je dus trades van in totaal honderdduizenden euro's. Ga je dan wakker liggen van een paar honderd euro?
Betaal je die maker fee ook als je de order cancelled? Zijn beide fees (bij bvb Bittrex) niet gelijk aan mekaar? Dus ofwel betaal je 0.25% maker fee, ofwel 0.25% taker fee?.oisyn schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:13:
[...]
De maker fee betaal je als je een limit order plaatst die niet meteen gematcht wordt met bestaande orders in het orderbook. Een taker fee betaal je als dat wel gebeurt. Bij market orders betaal je dus altijd taker fees.
De fee betaal je over het gedeelte van je order dat geëxecute wordt, dus nee.croc schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:18:
[...]
Betaal je die maker fee ook als je de order cancelled?
Als ze gelijk aan elkaar zijn zijn ze gelijk aan elkaar jaZijn beide fees (bij bvb Bittrex) niet gelijk aan mekaar? Dus ofwel betaal je 0.25% maker fee, ofwel 0.25% taker fee?

Daar moet je dan ook rekening mee houden. Winst maak je pas na een 2x fee stijging (want je doet 2 trades, een buy en een sell), oftewel bij een stijging van meer dan 0,5% in jouw voorbeeld*Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:17:
Maar dat betekent niet datje met die honderdduizenden ook winst maakt, met die gedachte heb ik het gepost
Als we BTC even nemen, die momenteel rond de $6500 staat, dat betekent dat je pas winst maakt als hij met meer dan 0,5% stijgt, oftewel boven de $6532 uitkomt.
*Niet helemaal correct, aangezien je de ene fee tegen de openkoers betaalt, en de andere tegen de sluitkoers, dus hij moet nog nét iets verder stijgen dan 0,5%. De exacte berekening is (1 + fee) / (1 - fee) - 1, dus ~0,5013%. Zoals je ziet, gewoon 2x de fee rekenen is over het algemeen goed genoeg
[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 14-11-2017 11:39 ]
https://www.coindesk.com/...in-trading-soon-december/Guus Leeuwis schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:19:
Hoi allemaal... wanneer kwam CME nou met die Bitcoin futures? 14 november (vandaag?) of elders deze week? Google vindt geen antwoord.
Dit topic is gesloten.
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]