AFM is er weer lekker snel bij met die ICO meuk
Een linkje erbij is ook fijnSlux schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:04:
https://nos.nl/artikel/22...itial-coin-offerings.html
Weer een mooie arbitrage mogelijkheid tussen kraken en bl3p met BTC. Meer dan € 300,- gap, weet alleen niet hoe snel transacties tussen de exchanges uitgevoerd worden op het moment..
Als je al op kraken komtmikedhanpat schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:15:
Weer een mooie arbitrage mogelijkheid tussen kraken en bl3p met BTC. Meer dan € 300,- gap, weet alleen niet hoe snel transacties tussen de exchanges uitgevoerd worden op het moment..
Ik ben dus niet de enige die kraken niet op komt, wat een gekloot weer.GeeMoney schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:26:
[...]
Als je al op kraken komt. Ik zit nog te wachten op een deposit van vrijdagochtend die nog niet binnen is, en een trade van zaterdag die nog niet confirmed is op kraken maar wel al op de reguliere transactiecheckers.
Het was ondertussen al vrij lang duidelijk dat je niet op Kraken wilt vertrouwen in dit soort tijden...Harmvdw schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:35:
[...]
Ik ben dus niet de enige die kraken niet op komt, wat een gekloot weer.
Wanneer vindt de volgende aanpassing weer plaats?biggydeen2 schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:04:
De mining difficulty is zojuist aangepast. Waar het eerder 1.65x profitable was om BCH te minen is nu BTC 2.33x meer profitable.
https://fork.lol/
Vanwaar die enorme piek in Bitcoin Cash onlangs?
Door manipulatie.jorgen83 schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:50:
Vanwaar die enorme piek in Bitcoin Cash onlangs?
Ik werd gisteren wakker en zag idd die BCH pump...als ik 20 minuten eerder was geweest, had ik op 0.29 kunnen verkopen, uiteindelijk 0.24 gedaan. Ik ging ervan uit dat BCH echt niet meer gaan stijgen...
Ik heb even naar Kraken gekeken, maar kreeg vaak een 503 (geloof ik). Ik moest m'n BCH nog van m'n Ledger naar exchange gooien. Bij Kraken: 10 confirmations nodig, ~600 minuten stond er! Ik ga toch niet 10 uur wachten!
Bij Binance vervolgens gedaan, was in 5 minuten of zo klaar. Die hoeven maar 2 confirmations. Toen snel omgezet naar BTC.
Wel erg jammer dat ik de helft van m'n BCH net had omgezet om wat Modum te kopen
Ik heb even naar Kraken gekeken, maar kreeg vaak een 503 (geloof ik). Ik moest m'n BCH nog van m'n Ledger naar exchange gooien. Bij Kraken: 10 confirmations nodig, ~600 minuten stond er! Ik ga toch niet 10 uur wachten!
Bij Binance vervolgens gedaan, was in 5 minuten of zo klaar. Die hoeven maar 2 confirmations. Toen snel omgezet naar BTC.
Wel erg jammer dat ik de helft van m'n BCH net had omgezet om wat Modum te kopen
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Ik ben wel de mist ingegaan.. Klassieke beginnersfout, meegaan in de hype en daarna te laat reageren.GeeMoney schreef op maandag 13 november 2017 @ 06:11:
Ik hoop dat elke tweaker hier op tijd zijn BCH verkocht heeft.
Mijn BTC zit er in ieder geval nog aardig bij, gekocht op 6200 dollar van de week.
Heb BCH gekocht toen ie nog op USD 700 stond. Heb een deel BCH bijgekocht op USD 1,600 en een deel op USD 2,400..

Door dit geintje uitendelijk mijn BTC portfolio van 0.5 BTC naar 0.32 BTC zien dalen.. Ik had een stop-loss moeten instellen op USD 2,100 toen ik kocht op 2400.. Gelukkig is het 'play money' ik kan het missen maar het is wel vervelend.
Ik hoop maar dat ik ervan leer, en niet te snel op de hypetrain spring volgende keer..
Je kan er wel op springen, je moet er alleen op tijd weer afMS-DOOS schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:16:
[...]
Ik ben wel de mist ingegaan.. Klassieke beginnersfout, meegaan in de hype en daarna te laat reageren.
Heb BCH gekocht toen ie nog op USD 700 stond. Heb een deel BCH bijgekocht op USD 1,600 en een deel op USD 2,400..Vervolgens toen ie zo gedropt heft ben ik blijven hopen op herstel, nu uiteindelijk op USD 1,100 verkocht.
Door dit geintje uitendelijk mijn BTC portfolio van 0.5 BTC naar 0.32 BTC zien dalen.. Ik had een stop-loss moeten instellen op USD 2,100 toen ik kocht op 2400.. Gelukkig is het 'play money' ik kan het missen maar het is wel vervelend.
Ik hoop maar dat ik ervan leer, en niet te snel op de hypetrain spring volgende keer..
Ik zag het met Dash ook gebeuren maar ik heb niet gekocht omdat ik in zo'n stijgende koers verwacht al "te laat" te zijn en teveel risico te moeten nemen met te weinig marges.
Als je Dash al had, dan zat je goed. Ik had ze echter nog niet
Wat is de reden dat kraken eigenlijk zo langzaam is? Is het simpelweg hun servers die overloaded zijn met transacties?
Als ik kijk naar de verschillende exchanges staat er toch wel vaak bij dat Kraken af te raden is in rode cijfers vanwege traagheid e.d.
Als ik kijk naar de verschillende exchanges staat er toch wel vaak bij dat Kraken af te raden is in rode cijfers vanwege traagheid e.d.
“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett
Hehe eindelijk mijn btc vannacht confirmed door.middel van een handigheidje.
Eerst een accelerator gebruikt van BTC.com deed niks, toen een dag later child fee voor parent optie gebruikt binnen electrum tot twee maal toe ook dat deed niets dus ook dat geld was helaas weg.
En toen kwam ik op het idee wat dingen te testen en eentje ervan lukte.
Heeft flink wat fee gekost bij elkaar aan testen maar fijn om je btc weer te hebben anders had het er nog wel even gehangen vrees ik.
Ook nog even test gedaan met bl3p nu met hoge fee aangevinkt had ik eerste keer niet gedaan omdat ik het niet perse binnen 15 min m'n btc wilde hebben. Met vink was het er vrij snel dus beter altijd hoge fee aanvinken.
Op electrum kreeg ik idd om de zoveel tijd een melding te weinig fee datum verwerking onbekend.
Eerst een accelerator gebruikt van BTC.com deed niks, toen een dag later child fee voor parent optie gebruikt binnen electrum tot twee maal toe ook dat deed niets dus ook dat geld was helaas weg.
En toen kwam ik op het idee wat dingen te testen en eentje ervan lukte.
Heeft flink wat fee gekost bij elkaar aan testen maar fijn om je btc weer te hebben anders had het er nog wel even gehangen vrees ik.
Ook nog even test gedaan met bl3p nu met hoge fee aangevinkt had ik eerste keer niet gedaan omdat ik het niet perse binnen 15 min m'n btc wilde hebben. Met vink was het er vrij snel dus beter altijd hoge fee aanvinken.
Op electrum kreeg ik idd om de zoveel tijd een melding te weinig fee datum verwerking onbekend.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Oud en niet schaalbaar denk ik. Het doet me denken aan Hyves toen dat opeens populair was, geen plek meer op nieuwe legoblokjes vast te klikkenjasper623 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:22:
Wat is de reden dat kraken eigenlijk zo langzaam is? Is het simpelweg hun servers die overloaded zijn met transacties?
Er is denk ik wel veel vraag naar een exchange die geavanceerde orders kan plaatsen, zal vast ergens as we speak gebouwd worden, transactiekosten zijn te aantrekkeiljk om te laten liggen.
nope, ik heb ze nog.GeeMoney schreef op maandag 13 november 2017 @ 06:11:
Mijn BTC zit er in ieder geval nog aardig bij, gekocht op 6200 dollar van de week.
Was vorige week all in gegaan voor de pump.
Vaak getwijfeld om ze te verkopen maar uiteindelijk (nog) niet gedaan.
Heb nog steeds winst met BCH maar het had meer kunnen zijn.
Als hij terug moest stijgen bovend e 1400 zet ik daar toch wel een verkooplimiet denk ik
Goed dat ze er wat van zeggen, als ze niks doen is het ook niet goed. Zie ook heel veel Google Ads met ICO's waar ze zelf bij Reddit nog nooit van hebben gehoord... Het is easy money in een ongereguleerd spectrum, dus AFM kan niet meer dan dit doen om aan hun zorgplicht te voldoen.Slux schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:04:
Eindelijk in kunnen loggen bij kraken. En mijn BCH is inderdaad van het weekend verkocht, had zaterdag een (toen) erg hoog bedrag ingevuld om te verkopen. En dat heeft ie ook geraakt. Blij dat ik het "gratis" gekregen heb. Ben erg van het hodlen maar vond BCH altijd een beetje "raar" en na wat extra verdiepingsmateriaal van het weekend vind ik het niet erg dat het weg is.GeeMoney schreef op maandag 13 november 2017 @ 06:11:
Ik ook eindelijk kunnen inloggen bij kraken en alles nu weg gehaald, zelfs dat onderdeel van de site werkt ook niet altijd. Ben er helemaal klaar mee. Nu op Coinbase/gdax hopelijk dat het wat beter is. Heb nog een order erin zitten bij kraken om wat BTC bij te kopen en dan stop ik daar.
>> Signature?
Verwijderd
Hoe gaat het nu eigenlijk verder met btg? De bch soap sneeuwt al het andere eigenlijk een beetje onder. Krijgen we nog iets en wanneer? Is er ook bekend hoe bijv. Bittrex ermee omgaat? Ze gaan het wel uitkeren maar vervolgens niet ondersteunen?
Ik heb net hetzelfde gedaan, maar dan naar Bitstamp. Heb alleen nog een aardig bedrag fiat staan bij kraken waar ik even mee in mijn maag zit. Wil hiermee wel weer terug naar BTC maar nu nog niet.ChiLLeR schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:42:
Ik ook eindelijk kunnen inloggen bij kraken en alles nu weg gehaald, zelfs dat onderdeel van de site werkt ook niet altijd. Ben er helemaal klaar mee. Nu op Coinbase/gdax hopelijk dat het wat beter is. Heb nog een order erin zitten bij kraken om wat BTC bij te kopen en dan stop ik daar.
Denk dat ik toch maar BTC koop en die naar Bitstamp zet, daar zet ik het dan wel weer om naar Fiat. Ben het vertrouwen in kraken volledig kwijt.
Hoor een hoop negativiteit over Kraken maar ben zelf niet zo negatief. Overmaken is makkelijk en de verwerking is vaak binnen een dag (buiten het weekend om want dan zijn de banken gesloten..). Daarnaast is de exchange rate prima en scheelt het op bepaalde momenten 100 euro in BTC met bitonic bijvoorbeeld. De site kan geen zware loads aan dat klopt, maar daarbuiten ben ik erg tevreden. Buy orders op piekmomenten en het annuleren daarvan werkt matig tot slecht, alleen zorgt dit er bij mij voor dat ik geen overhaaste beslissingen neem en niet uit paniek handel.
Kortom, ja er zijn gebreken maar vind het verder geen reden om te verkassen.
Nog iets anders.. Ik heb een Keepkey maar die is niet compatibel met Ripple, welke wallet gebruiken jullie hiervoor? Ben een beetje huiverig geworden na al die hacks en vastlopers van verschillende wallet services...
Nog iets anders.. Ik heb een Keepkey maar die is niet compatibel met Ripple, welke wallet gebruiken jullie hiervoor? Ben een beetje huiverig geworden na al die hacks en vastlopers van verschillende wallet services...
Heb je wel gelijk in betreft snelheid van transactie maar je kan er niet op vertrouwen met inloggen e.d., dat is voor mij het grootste probleem. Vooral op dit soort dagen wil je gewoon in je account kunnen om orders te plaatsen. Om een order soms te plaatsen moet je 50x op submit drukken.MF Doom schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:49:
Hoor een hoop negativiteit over Kraken maar ben zelf niet zo negatief. Overmaken is makkelijk en de verwerking is vaak binnen een dag (buiten het weekend om want dan zijn de banken gesloten..). Daarnaast is de exchange rate prima en scheelt het op bepaalde momenten 100 euro in BTC met bitonic bijvoorbeeld. De site kan geen zware loads aan dat klopt, maar daarbuiten ben ik erg tevreden. Buy orders op piekmomenten en het annuleren daarvan werkt matig tot slecht, alleen zorgt dit er bij mij voor dat ik geen overhaaste beslissingen neem en niet uit paniek handel.
>> Signature?
Ik heb de afgelopen maanden niet één order kunnen plaatsen zonder meerdere keren opnieuw te moeten omdat hij niet wordt uitgevoerd. Deposits en withdrawls inderdaad niets op aan te merken, maar het niet kunnen uitvoeren van je orders kan je een hoop geld kosten.MF Doom schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:49:
Buy orders op piekmomenten ...
Dan handel ik liever ergens anders, kraken kan je dan altijd nog gebruiken om euro's te storten en uit te betalen...
BTC zag ik gisternacht al 200 stijgen en nu alweer 300 hoger zou het een ordinaire pump zijn of is het een pump tot BCH zijn nieuwe fork overzet vandaag. Ondertussen weer naar BCT gegaan gisteren durfde ik het nog niet om dan te gaan slapen na deze hectische dagen.
Wat ik wel heb geleerd van deze dagen dat ik in ieder geval niet meer geld ga inzetten. Alhoewel ik met geld speel wat ik voor mijn gevoel kon missen. Begon ik met rotter te voelen dan ik zou denken dat ik me zou voelen als het weg was of wegstroomde.
Altijd had ik het idee bij goede winstkansen zoals stijgende koers om nog meer in te zetten maar ik kon me s morgen al rot voelen als ik naar mijn portfolio keek en deze weer slechter was geworden. Kan je nagaan als het meer geld betrof.
Voorheen dacht ik dat BTC onkwetsbaar was tenzij elke land BTC in de ban zou doen, maar na dit weekend ben ik mijn mening toch wat aan het bijstellen.
Wellicht binnenkort alleen met de winst gaan spelen dat doet minder pijn dan inleg en winst verliezen imo zou daar best ook een stukje over mogen in de OP. Had van tevoren niet deze impact verwacht theorie en praktijk zijn toch 2 andere dingen. Was een eye opener voor mij.
Wat ik wel heb geleerd van deze dagen dat ik in ieder geval niet meer geld ga inzetten. Alhoewel ik met geld speel wat ik voor mijn gevoel kon missen. Begon ik met rotter te voelen dan ik zou denken dat ik me zou voelen als het weg was of wegstroomde.
Altijd had ik het idee bij goede winstkansen zoals stijgende koers om nog meer in te zetten maar ik kon me s morgen al rot voelen als ik naar mijn portfolio keek en deze weer slechter was geworden. Kan je nagaan als het meer geld betrof.
Voorheen dacht ik dat BTC onkwetsbaar was tenzij elke land BTC in de ban zou doen, maar na dit weekend ben ik mijn mening toch wat aan het bijstellen.
Wellicht binnenkort alleen met de winst gaan spelen dat doet minder pijn dan inleg en winst verliezen imo zou daar best ook een stukje over mogen in de OP. Had van tevoren niet deze impact verwacht theorie en praktijk zijn toch 2 andere dingen. Was een eye opener voor mij.
[ Voor 67% gewijzigd door ErikRo op 13-11-2017 11:41 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Probeer maar eens een stop-loss order te plaatsen, of een koop order die in 1 keer uitgevoerd wordt zonder foutmelding.MF Doom schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:49:
Ik heb zelfs een paar keer gehad dat mijn order 2x werd uitgevoerd of helemaal niet.
Voor SEPA en een paar coins is bitstamp veel beter dan Kraken van bitstamp ga ik naar andere exhanges, nooit meer kraken in deze vorm voor mij.
Ik moet wel bekennen dat ik geen daytrader ben en dus niet doe aan snel kopen en verkopen en daardoor niet tegen deze problemen aanloop. Heb het wel meegemaakt en het kan zeker frustrerend zijn. Begrijp de verhalen dan ook wel maar ervaar het zelf minder als een probleem.Slux schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:57:
[...]
Ik heb zelfs een paar keer gehad dat mijn order 2x werd uitgevoerd of helemaal niet.
Voor SEPA en een paar coins is bitstamp veel beter dan Kraken van bitstamp ga ik naar andere exhanges, nooit meer kraken in deze vorm voor mij.
Zal trouwens even bitstamp bekijken, misschien dat ik die toch fijner vind.
Verder nog iemand die mijn Ripple vraag had gelezen?

Tot voor kort was ik het met je eens. Ik vind de interface prettig en het leek bij mij ook altijd wel prima te werken. Maar nu in de afgelopen dagen echt weer wat actiever probeer te traden kom ik er toch wel achter de Kraken momenteel echt zuigt. Afgelopen vrijdag probeerde ik een buy order aan te maken, en dat lukte gewoon niet. Ik heb het wel 20x probeert. In het weekend nog eens geprobeerd, en ook toen ging het in eerste instantie niet. Uiteindelijk ben ik er doorheen gekomen, maar je hebt hier helemaal niets aan als de koers zo ontzettend schommelt. Je moet gewoon snel kunnen handelen. Nu probeer ik het hele zooitje van Kraken af te halen, maar voortdurend krijg ik een 502 of gewoon de melding dit withdrawal helemaal niet mogelijk is. Ik vrees dat ik nog aardig wat tijd nodig ga hebben om mijn coins van Kraken af te krijgen...MF Doom schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:49:

Ik heb een bericht gestuurd naar support, en nog 50x geprobeerd en opeens werd de withdrawal mogelijk...Criminelis schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:06:
[...]
Tot voor kort was ik het met je eens. Ik vind de interface prettig en het leek bij mij ook altijd wel prima te werken. Maar nu in de afgelopen dagen echt weer wat actiever probeer te traden kom ik er toch wel achter de Kraken momenteel echt zuigt. Afgelopen vrijdag probeerde ik een buy order aan te maken, en dat lukte gewoon niet. Ik heb het wel 20x probeert. In het weekend nog eens geprobeerd, en ook toen ging het in eerste instantie niet. Uiteindelijk ben ik er doorheen gekomen, maar je hebt hier helemaal niets aan als de koers zo ontzettend schommelt. Je moet gewoon snel kunnen handelen. Nu probeer ik het hele zooitje van Kraken af te halen, maar voortdurend krijg ik een 502 of gewoon de melding dit withdrawal helemaal niet mogelijk is. Ik vrees dat ik nog aardig wat tijd nodig ga hebben om mijn coins van Kraken af te krijgen...

>> Signature?
Ik snap je frustraties, erg irritant inderdaad. Zeker in jouw geval zou ik een exchange uitkiezen die niet blijft hangen op cruciale moment.Criminelis schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:06:
[...]
Tot voor kort was ik het met je eens...
Kraken kraakt aan alle kanten de laatste dagen helemaal waar. gelukkig mn BCH nog quitte kunnen verkopen en mn deposit van zaterdag netje bijgeschreven zojuist.
Maar wat nu met dat geld te doen...
Ik heb hetzelfde, probeer er al een uur BTC van te kopen maar krijg de order er niet doorheen. De koers is intussen lekker doorgestegen waardoor ik enkele honderden euro's misloop nu.douwe.nl schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:22:
Kraken kraakt aan alle kanten de laatste dagen helemaal waar. gelukkig mn BCH nog quitte kunnen verkopen en mn deposit van zaterdag netje bijgeschreven zojuist.
Verwijderd
Ik ben weer meer in BTC gestapt en heb ook een substantieel deel in Zcoin gestopt. Paar goede berichten de laatste paar uren.douwe.nl schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:22:
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2017 11:31 ]
Kraken is om te hodlen een goede exchange.
Maar voor actief traden, zeker sinds de extra opties zijn weggehaald, heb je er niet veel aan.
Ik gebruik het dus vooral als startpunt voor mijn investeringen. Wat ik hodl blijft er staan of gaat naar een wallet. Maar om actief te traden verstuur ik het naar bittrex. Ook omdat daar veel meer coins beschikbaar zijn.
Voordeel hiervan is ook dat je minder snel geneigd bent om je longterm investment te gebruiken. Soms jeuken je handen om een bepaalde coin te kopen, maar omdat het op kraken staat denk je er toch nog ff wat langer over na
Maar voor actief traden, zeker sinds de extra opties zijn weggehaald, heb je er niet veel aan.
Ik gebruik het dus vooral als startpunt voor mijn investeringen. Wat ik hodl blijft er staan of gaat naar een wallet. Maar om actief te traden verstuur ik het naar bittrex. Ook omdat daar veel meer coins beschikbaar zijn.
Voordeel hiervan is ook dat je minder snel geneigd bent om je longterm investment te gebruiken. Soms jeuken je handen om een bepaalde coin te kopen, maar omdat het op kraken staat denk je er toch nog ff wat langer over na
Ik ben een long runner die even met BCH gerommeld heeft.
Mijn play money beperkt zich tot 1000 euro hoor dus het is allemaal niet substantieel en zoek dus meer wat voor de langere termijn.
Mijn play money beperkt zich tot 1000 euro hoor dus het is allemaal niet substantieel en zoek dus meer wat voor de langere termijn.
Door ook te denken mooie profit te draaien op BCH toch $1800 verloren.. Het is en blijft een spelletje voor mij maar goed
Als je wilt hodlen dan kan je dat sowieso beter niet op een exchange hebben staan, dus deze opmerking kan ik niet helemaal plaatsen...jt81 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:30:
Kraken is om te hodlen een goede exchange.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Kraken was altijd top. Toen gingen de speciale ordertypes er uit en werd de interface brak en vol met fouten. Volgens hun FAQ zitten ze er bovenop, maar het is nu al erg lang zo, helaas. Toch blijf ik er hangen omdat ik de rest van de exchanges niet fijn vind, of niet vertrouw of geen zin heb in een nieuw verificatieproces en ik graag in euries handel. De aanhouder wint, want binnen een half uur lukt het me meestal wel om een order er door te krijgen. Flink vaak op de knop drukken en bij het submit scherm kijken of je order er onder niet toch al staat.MF Doom schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:17:
[...]
Ik snap je frustraties, erg irritant inderdaad. Zeker in jouw geval zou ik een exchange uitkiezen die niet blijft hangen op cruciale moment.

PSN: Marselaar
Was benieuwd wat HODL'en betekent en ging dus op zoek naar de betekenis ervan. Dacht dat 't een afkorting was, maar het echte antwoord was vele malen entertaining.oisyn schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:42:
[...]
Als je wilt hodlen dan kan je dat sowieso beter niet op een exchange hebben staan, dus deze opmerking kan ik niet helemaal plaatsen...
...en waarom?
Hij staat genoemd in de topicstartYounes schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:52:
[...]
Was benieuwd wat HODL'en betekent en ging dus op zoek naar de betekenis ervan. Dacht dat 't een afkorting was, maar het echte antwoord was vele malen entertaining
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mooi he? Denk jij er ook zo over?Younes schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:52:
[...]
Was benieuwd wat HODL'en betekent en ging dus op zoek naar de betekenis ervan. Dacht dat 't een afkorting was, maar het echte antwoord was vele malen entertaining
Ik ben me even rustig aan 't inlezen over het hele cryptocurrency gebeuren. Misschien is 't HODL'en wel een geschikte strategie voor mij. Denk dat ik snel ga daytraden om er vervolgens achter te komen dat 't te riskant is, omdat ik teveel heb verloren en vervolgens wel ga HODL'en.
...en waarom?
In dit topic is er meerdere keren gewaarschuwd dat je geen pumps moet chasen. Dat holden een uitstekende strategie is. Dat market timen onzin is. Dat grafieklezen langs geen kanten klopt. Onderbuikgevoel is het meest betrouwbaarste, dat zegt dus al véél over deze markt.ErikRo schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:56:
In de OP staat ook letterlijk
"Wanneer de prijzen stijgen lijkt er een ware goudkoorts te ontstaan. Maar wat is het en wat moet je ermee?
[...]
Hier volgen enkele veelgebruikte strategien voor het handelen. Welke het meest geschikt is, hangt af van je risicotolerantie, de hoeveelheid tijd je in het handelen wil steken, de gebruikte exchange, enz... Zoals altijd zijn er geen garanties en zal de koers altijd precies het omgekeerde doen dan waar je op hebt ingezet.
Merk op dat cryptocurrencies heel erg volatiel zijn. Snelle koersstijgingen gebeuren regelmatig, maar dalingen zijn er ook voldoende en zijn vaak nog scherper dan de stijgingen. Investeer alleen bedragen waarvan je het niet erg vindt als je alles kwijtraakt!"

Hoogst waarschijnlijk wel, ja.Younes schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:02:
[...]
Ik ben me even rustig aan 't inlezen over het hele cryptocurrency gebeuren. Misschien is 't HODL'en wel een geschikte strategie voor mij. Denk dat ik snel ga daytraden om er vervolgens achter te komen dat 't te riskant is, omdat ik teveel heb verloren en vervolgens wel ga HODL'en.
Succes!
[ Voor 12% gewijzigd door NickChange op 13-11-2017 12:05 ]
Zeker mee eens en ik zal ze nog eens doornemen! Wat ik alleen probeerde aan te geven dat op papier kun je best zeggen van tevoren dat bedrag kan ik missen ik beschouw het al als weg gegooid bij wijze van spreken.NickChange schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:02:
[...]
In dit topic is er meerdere keren gewaarschuwd dat je geen pumps moet chasen. Dat holden een uitstekende strategie is. Dat market timen onzin is. Dat grafieklezen langs geen kanten klopt. Onderbuikgevoel is het meest betrouwbaarste, dat zegt dus al véél over deze markt.
In de OP staat ook letterlijk
"Wanneer de prijzen stijgen lijkt er een ware goudkoorts te ontstaan. Maar wat is het en wat moet je ermee?
[...]
Hier volgen enkele veelgebruikte strategien voor het handelen. Welke het meest geschikt is, hangt af van je risicotolerantie, de hoeveelheid tijd je in het handelen wil steken, de gebruikte exchange, enz... Zoals altijd zijn er geen garanties en zal de koers altijd precies het omgekeerde doen dan waar je op hebt ingezet.
Merk op dat cryptocurrencies heel erg volatiel zijn. Snelle koersstijgingen gebeuren regelmatig, maar dalingen zijn er ook voldoende en zijn vaak nog scherper dan de stijgingen. Investeer alleen bedragen waarvan je het niet erg vindt als je alles kwijtraakt!"
[afbeelding]
[...]
Hoogst waarschijnlijk wel, ja.
Succes!
Alleen als het echt gebeurt kun je wel eens ontdekken, dat het je meer met je doet dan je zelf had gedacht ook al had je het geld al afgeschreven. Ik bedoel het is niet het einde van de wereld maar als je zoals ik altijd al moeite hebt met slapen kan dit een duwtje de verkeerde kant opgeven en die had ik gewoon niet zien aankomen. Verder helemaal met je eens.
BCH blocks 0,71 vanmorgen ipv 50 de laatste dagen en BCT van 2 naar 5,2 dat was de stand om 8 uur vanmorgen dat is wel heel verschil. Het zou nog wel even spannend kunnen worden als over een uurtje of 8 de moeilijkheidsgraad van BCH weer wordt verlaagd.
Waarom zou de BCH difficulty aangepast worden? Dat is weer na 2000 blocks, of grijpt de EDA eerder in? Dat laatste is wel interessant om rekening te houden met een eventueel volgende pump.
Y'24
Nieuw difficulty adjustment algorithm dat ingaat vanaf het eerste blok gemined na 19:06 UTC vandaag. Zie https://www.bitcoinabc.org/novemberRvV schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:29:
Waarom zou de BCH difficulty aangepast worden? Dat is weer na 2000 blocks, of grijpt de EDA eerder in? Dat laatste is wel interessant om rekening te houden met een eventueel volgende pump.
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 13-11-2017 12:39 ]
Zoals ik het begreep. Dat is BTC niet BCH correct me if i am wrong.RvV schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:29:
BCH is pas moeilijker te minen geworden en dus verdienden de miners minder waardoor ze gelukkig weer naar BCT switchten. Even geen idee hoe groot de achterstand nog is was de laatste keer 170.000 aan achterstallige transacties.
Mocht BCH door de nieuwe fork weer winstgevender zijn om te minen dan zou het je zeggen dat de miners weer naar BCH gaan etc. Tenzij ze ineens idealen hebben gekregen.
Alleen hoe de verhouding ligt tussen die 2 kunnen we pas vanavond laat zien.
Dacht niet dat BTC hetzelfde trucje kon maar idd 2000 blokken moet wachten, wat met 2 of nu 5 blokken per dag wel even kan duren, te lang waar BCH per block zou kunnen aanpassen.
[ Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 13-11-2017 12:41 ]
Verwijderd
Wellicht een tip, verklein je handelsbedragen tot een waarde waar je er niet meer van wakker ligt. Het werkt ook nog eens de andere kant op, als ik boven een bepaald bedrag ga zitten waar ik me niet meer comfortabel bij voel is de kans dat ik een inschattingsfout maak ook veel hoger en dus de kans dat het misgaat ook veel groter. Het werkt echt heel gek maar ik heb dat wel bij meer mensen gezien, tot bepaalde bedragen gaat het handelen prima maar dan willen ze meer en dan gaan ze ineens hele domme dingen doen.ErikRo schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:22:
[...]
Zeker mee eens en ik zal ze nog eens doornemen! Wat ik alleen probeerde aan te geven dat op papier kun je best zeggen van tevoren dat bedrag kan ik missen ik beschouw het al als weg gegooid bij wijze van spreken.
Alleen als het echt gebeurt kun je wel eens ontdekken, dat het je meer met je doet dan je zelf had gedacht ook al had je het geld al afgeschreven. Ik bedoel het is niet het einde van de wereld maar als je zoals ik altijd al moeite hebt met slapen kan dit een duwtje de verkeerde kant opgeven en die had ik gewoon niet zien aankomen. Verder helemaal met je eens.
Soms heeft dit zelfs een kettingreactie tot gevolg, ze verliezen groot, willen dat weer terug 'winnen', doen nog meer stomme dingen en voor ze het weten staan ze op 0 en is het huilie huilie. In dit topic staat ook ergens een link naar zo'n verhaal.
Thanks, duidelijk..oisyn schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:37:
[...]
Nieuw difficulty adjustment algorithm dat ingaat vanaf het eerste blok gemined na 19:06 UTC vandaag. Zie https://www.bitcoinabc.org/november
Y'24
Hoe bedoel je dit? Zodra ik op de groene "Buy XBT with EUR" knop klik dan wordt hij licht van kleur en is het wachten op de foutmelding. Ik probeer het al uren maar krijg mijn order er maar niet doorheen.Marselaar schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:49:
[...]
Flink vaak op de knop drukken en bij het submit scherm kijken of je order er onder niet toch al staat.
Voordat je kan holden moet je het eerst ergens kopen. Daar is kraken perfect voor (SEPA boeking, goede prijzen etc.).oisyn schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:42:
[...]
Als je wilt hodlen dan kan je dat sowieso beter niet op een exchange hebben staan, dus deze opmerking kan ik niet helemaal plaatsen...
Zie mijn zin erna ook: "Wat ik hodl blijft er staan of gaat naar een wallet."
Bij traden gaat het maar om 1 ding: je kansen berekenen. En daar heb je simpelweg de grafiek bij nodig. In de grafiek staat alle informatie die je nodig hebt om je kansen te berekenen. Grafiek lezen heb je zeker wel wat aan.NickChange schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:02:
[...]
In dit topic is er meerdere keren gewaarschuwd dat je geen pumps moet chasen. Dat holden een uitstekende strategie is. Dat market timen onzin is. Dat grafieklezen langs geen kanten klopt. Onderbuikgevoel is het meest betrouwbaarste, dat zegt dus al véél over deze markt.
Professionele traders handelen vrijwel zonder emotie omdat ze hun kansen weten voordat ze orders plaatsen. Als je 60/40% kans hebt op een succesvolle trade moet je hem altijd maken. Ook al maak je achteraf verlies is het nog steeds een goede trade geweest.
Handelen uit onderbuik gevoel moet je gewoon niet doen. Dat gaat een keer goed maar je kunt ook flink de mist in gaan. Helemaal als beginner.
Ga dan naar bl3p. Kun je gewoon met iDeal betalen. En die is nooit downjt81 schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:16:
[...]
Voordat je kan holden moet je het eerst ergens kopen. Daar is kraken perfect voor (SEPA boeking, goede prijzen etc.)
Behalve dan dat ik daar 100 euro meer betaal nu? (5710 op bl3p, 5604 op kraken).oisyn schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:21:
[...]
Ga dan naar bl3p. Kun je gewoon met iDeal betalen. En die is nooit down
@jt81 Nu wel ja. Door de grote transaction queue zijn de exchanges wat scheef gaan lopen tov elkaar.
Wat is er met de koersen op Kraken uberhaupt? Ik zie daar een koers voor BCH van 860 euro (versus 962 euro).jt81 schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:24:
[...]
Behalve dan dat ik daar 100 euro meer betaal nu? (5710 op bl3p, 5604 op kraken)
Mijn vermoeden is dat BCH door de trage confirmations uit koers loopt op exchanges.jorgen83 schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:29:
[...]
Wat is er met de koersen op Kraken uberhaupt? Ik zie daar een koers voor BCH van 860 euro (versus 962 euro).
De traders die koersverschillen gebruiken om te traden kunnen dit nu niet omdat je coins van exchange naar exchange verplaatsen nu uren duurt. Maar dit is slechts mijn vermoeden, misschien dat iemand dit kan bevestigen of ontkrachten?
Ik probeer met BTG te claimen, ik had mijn BTC in mijn Bitcoin Core wallet.
Nu heb ik de BTG Wallet geinstalleerd, maar moet ik echt die hele chain weer downloaden?
Wat is de snelste manier om mijn BTG te claimen?
Nu heb ik de BTG Wallet geinstalleerd, maar moet ik echt die hele chain weer downloaden?
Wat is de snelste manier om mijn BTG te claimen?
Handelen met grafieklezen gaat ook een keer goed, maar je kunt flink de mist in gaan. En al helemaal als beginner: bekijk de zogezegd experts maar die hier al vele malen werden gepost. Faal, na faal, na faal...biggydeen2 schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:19:
[...]
Bij traden gaat het maar om 1 ding: je kansen berekenen. En daar heb je simpelweg de grafiek bij nodig. In de grafiek staat alle informatie die je nodig hebt om je kansen te berekenen. Grafiek lezen heb je zeker wel wat aan.
Professionele traders handelen vrijwel zonder emotie omdat ze hun kansen weten voordat ze orders plaatsen. Als je 60/40% kans hebt op een succesvolle trade moet je hem altijd maken. Ook al maak je achteraf verlies is het nog steeds een goede trade geweest.
Handelen uit onderbuik gevoel moet je gewoon niet doen. Dat gaat een keer goed maar je kunt ook flink de mist in gaan. Helemaal als beginner.
Er staan genoeg waarschuwingen: volatiel, als je geld in hebt beschouw dit als verloren, enz... dit staat er niet voor niks...
Zolang je geen bot hebt én duizend Bitcoins (of duizend volgers) om wat te manipuleren: valse walls, prijs pumpen, dempen met 5% moet je gewoon meezeilen als "normale" daytrader: dan val je terug op grafieklezen. En dit is gewoon onzin, net als het alombekende onderbuikgevoel.
Wat ik nu ga zeggen werd ook al meerdere keren voorgesteld: Pak de grafiek erbij van 2009 tot nu en probeer de markt te voorspellen (op een random dag in het verleden, ingedeeld in 5 of 10 minuten). Kijk maar hoeveel succes je hebt.
Je hebt meer baat bij een onderbuikgevoel (markt sentiment, fud, fomo, fomoa, enz...),... niet dat ik zeg dat je het moet doen. Gewoon holden zou ik zeggen, maar iedereen is vrij!
Lijkt erop dat het vertrouwen weer goed deels terug is. Volgens mij is er wel nog een dump/drop verwacht vanavond ivm difficulty?Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:55:
Bitcoin is weer helemaal los. Iedereen weer volledig overtuigt?
[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 13-11-2017 13:57 ]
Ik sluit me hierbij aan. Net als uit veel onderzoek naar voren komt, kun je de koers van aandelen of wat dan ook niet voorspellen, met wat voor grafiek dan ook, waardoor het gokken is en blijft. Ondanks de talloze onderzoeken hierover blijft de mythe bestaan dat je ook maar iets van invloed kan hebben op je beleggingsresultaten door je goed in te lezen of grafieken te bekijken.NickChange schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:47:
[...]
Dan val je terug op grafieklezen. En dit is gewoon onzin, net als het alombekende onderbuikgevoel.
Wat ik nu ga zeggen werd ook al meerdere keren voorgesteld: Pak de grafiek erbij van 2009 tot nu en probeer de markt te voorspellen (op een random dag in het verleden, ingedeeld in 5 of 10 minuten). Kijk maar hoeveel succes je hebt.
Je hebt meer baat bij een onderbuikgevoel (marktsentiment, fud, fomo, fomoa, enz...),... niet dat ik zeg dat je het moet doen. Gewoon holden zou ik zeggen, maar iedereen is vrij!
Zat al een tijdje te wachten op een dipje om weer mee te gaan doen. Gelukkig was ik scherp dit weekend. 
Eerst met al de schommelingen een bescheiden winstje gepakt en daarna onder de €5000 weer kunnen instappen. Fijn om te zien dat BTC veerkrachtig is en snel weer hersteld. Enige waar ik nu van baal is dat ik niet meer ingekocht heb.
Eerst met al de schommelingen een bescheiden winstje gepakt en daarna onder de €5000 weer kunnen instappen. Fijn om te zien dat BTC veerkrachtig is en snel weer hersteld. Enige waar ik nu van baal is dat ik niet meer ingekocht heb.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Zo is het altijdEthirty schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:00:
Zat al een tijdje te wachten op een dipje om weer mee te gaan doen. Gelukkig was ik scherp dit weekend.
Balen wanneer je te weinig in kocht, balen wanneer je te veel in kocht als alles in elkaar zakt
http://airteamimages.com/bram-botterman_pid1007.html
Goed om het aantal onbevestigde transacties weer flink terug te zien lopen. Waren het er gisteren bijna 180k nu is het bijna gehalveerd naar 110k.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Dat zou dus weer een dip betekenen?GeeMoney schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:56:
[...]
Lijkt erop dat het vertrouwen weer goed deels terug is. Volgens mij is er wel nog een dump/drop verwacht vanavond ivm difficulty?
Ik was voor de geplande Segwit fork vrijwel volledig uit BTC gestapt omdat ik hoopte op een altcoin boost. Dit ging natuurlijk niet door (nouja, voor een dagje dan) omdat Segwit uitbleef en BCH vervolgens stevig gemanipuleerd werd.
Ik weet nu niet goed of de huidige BTC-groei natuurlijk is of dat het wederom gepumpd wordt. Mijn 'tactiek' was voorheen om mijn portfolio gewoon te holden, maar met alle recente chaos gaat mijn logica het raam uit.
Ik bezit momenteel:
Een deel van de alts met een kleine winst verkopen en opnieuw in BTC steken. Daarmee hoop ik op een groei, maar mijn eigen verwachting is dat BTC nog steeds een correctie moet ondergaan.
of
Gewoon vasthouden en meeliften met de groei van BTC (hogere BTC = hogere indirecte waarde van alts toch?). Lekker makkelijk, lange termijn denken.
Pakken jullie eens je hypothetische glazen bol erbij. Er zijn vast mensen die in hetzelfde schuitje zitten.
Ik weet nu niet goed of de huidige BTC-groei natuurlijk is of dat het wederom gepumpd wordt. Mijn 'tactiek' was voorheen om mijn portfolio gewoon te holden, maar met alle recente chaos gaat mijn logica het raam uit.
Ik bezit momenteel:
- NEO 36%
- VTC 10%
- PAY 10%
- ADA 9%
- OMG 9%
- ARK 8%
- STRAT 7%
- KICK 6%
- BTC 5%
Een deel van de alts met een kleine winst verkopen en opnieuw in BTC steken. Daarmee hoop ik op een groei, maar mijn eigen verwachting is dat BTC nog steeds een correctie moet ondergaan.
of
Gewoon vasthouden en meeliften met de groei van BTC (hogere BTC = hogere indirecte waarde van alts toch?). Lekker makkelijk, lange termijn denken.
Pakken jullie eens je hypothetische glazen bol erbij. Er zijn vast mensen die in hetzelfde schuitje zitten.
Ik heb ongeveer dezelfde samenstelling, waar ik enkel afgelopen weekend stevig op de BCH heb ingezet (net op tijd er in maar ook er weer uit).Theniers schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:13:
Ik bezit momenteel:
- NEO 36%
- VTC 10%
- PAY 10%
- ADA 9%
- OMG 9%
- ARK 8%
- STRAT 7%
- KICK 6%
- BTC 5%
Alleen op KICK en PAY heb ik niet ingezet, maar wel op STR en ETC in de plaats
http://airteamimages.com/bram-botterman_pid1007.html
Prima toch zo, ik vind BTC/BCH momenteel maar sketchy en ik begrijp verder ook geen zak van alle belangen en diepe zakken met geld die daar meespelen. Bovendien zijn wij klein grut toch nul betrokken bij de ontwikkeling ervan dus ik vermijd BTC zoveel mogelijk, behalve rond fork tijd omdat het dan 95% zeker is dat koers van BTC stijgt.Theniers schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:13:
Ik was voor de geplande Segwit fork vrijwel volledig uit BTC gestapt omdat ik hoopte op een altcoin boost. Dit ging natuurlijk niet door (nouja, voor een dagje dan) omdat Segwit uitbleef en BCH vervolgens stevig gemanipuleerd werd.
Ik bezit momenteel:Ik kan:
- NEO 36%
- VTC 10%
- PAY 10%
- ADA 9%
- OMG 9%
- ARK 8%
- STRAT 7%
- KICK 6%
- BTC 5%
of
Na de puinhoop van dit weekend ben ik nog meer geneigd om alleen in goed onderbouwde, actieve, nuttige projecten aanwezig te zijn omdat daar meer organische groei mogelijk is (halen van milestones) en het gewoon veel leuker is qua communities.
BTC vind ik maar een olifant in de kamer waar iedereen rekening mee moeten houden, maar daar liever snel vanaf is.
NEO is mijn favoriet met gezonde, actieve community en realistisch in haar plek in de wereld. Dit kwartaal wordt nog een juridisch update gepresenteerd van hun ICO-platform waardoor NEO in de toekomst een stuk meer kans maakt om legaal/gereguleerde ICO's te doen dan een Ethereum. Gezien alle compliance=-wetgeving waar ik vaker mee te maken heb is dit een niet te onderschatten vooruitgang.
Tot slot wordt (volgens mij al eerder genoemd hier) komend weekend een grote aankondiging gedaan i.s.m. Chinees miljardenbedrijf Fosun Group: https://www.reddit.com/r/..._blockchain_networks_for/
Haha, herkenbaar! Ik heb nog wat BTC van augustus liggen, maar op de €5000 heb ik nog wat extra's bijgekocht. Tot zo ver gaat het heel lekker en inderdaad, achteraf had ik er gewoon meer tegenaan moeten gokken.Ethirty schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:00:
Hoewel dit weekend op korte termijn vooral slecht is voor het vertrouwen in cryptocurrency (denk ik) zal het op lange termijn waarschijnlijk een periode zijn waar men naar terug kijkt om te concluderen dat BTC inderdaad veerkrachtig is en er wel weer bovenop krabbelt.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Goed gedaan, met die BCH. Daar was ik te bang voor.Bottie schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:23:
[...]
Ik heb ongeveer dezelfde samenstelling, waar ik enkel afgelopen weekend stevig op de BCH heb ingezet (net op tijd er in maar ook er weer uit).
Alleen op KICK en PAY heb ik niet ingezet, maar wel op STR en ETC in de plaats
KICK was mijn eerste (en laatste) avontuur met een ICO...
Wel grappig, gisteravond waren velen bang voor de bch pomp des doods en nu lijkt iedereen alles te zijn vergeten en vol te gaan voor btc. Ik ben erg benieuwd naar bch en wat er gaat gebeuren als de fork vanavond komt en de bct difficulty weer ongunstig wordt.
Ik stod klaar om mijn Bitcoin cash te verkopen toen hij onder de 1050 ging,gelukkig niet gedaan, begint nu weer plots te stijgen.Junia schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:05:
Wel grappig, gisteravond waren velen bang voor de bch pomp des doods en nu lijkt iedereen alles te zijn vergeten en vol te gaan voor btc. Ik ben erg benieuwd naar bch en wat er gaat gebeuren als de fork vanavond komt en de bct difficulty weer ongunstig wordt.
Benieuwd waar het nu naartoe gaat idd
Lijkt weer op een aardig manipulatie. Laten vallen naar 0,15, inkopen, en vervolgens weer pumpen.oldgrumpy schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:07:
[...]
Ik stod klaar om mijn Bitcoin cash te verkopen toen hij onder de 1050 ging,gelukkig niet gedaan, begint nu weer plots te stijgen.
Zou denk je BTC dalen vanavond of stijgen? Wat heeft het voorgaande keren gedaan?Junia schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:05:
Define ongunstigJunia schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:05:
BTC blijft nog steeds de mainstream coin waarop alles gebaseerd is, en een berg met FOMO op BCH gaat dat niet veranderen. Al is wel pijnlijk duidelijk na dit weekend hoe ver deze marktmanipulatie kan reiken, damn!
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Tja, ik ben er blij mee.Rhautvast schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:09:
[...]
Lijkt weer op een aardig manipulatie. Laten vallen naar 0,15, inkopen, en vervolgens weer pumpen.
Wat ik wel niet goed begrijp is hoe je zoiets kan manipuleren met zo een volume?
Dat je makkelijk een coin met weinig volume kan manipuleren , lijkt me doenbaar.
Maar met zo een volume?
Wat is jullie verwachting voor NEO voor komende week of 2? Zit er aan te denken om mijn monero (30%) om te zetten in NEO (nu 20% dan 50% van portofolio).Rookert25 schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:41:
[...]
Prima toch zo, ik vind BTC/BCH momenteel maar sketchy en ik begrijp verder ook geen zak van alle belangen en diepe zakken met geld die daar meespelen. Bovendien zijn wij klein grut toch nul betrokken bij de ontwikkeling ervan dus ik vermijd BTC zoveel mogelijk, behalve rond fork tijd omdat het dan 95% zeker is dat koers van BTC stijgt.
Na de puinhoop van dit weekend ben ik nog meer geneigd om alleen in goed onderbouwde, actieve, nuttige projecten aanwezig te zijn omdat daar meer organische groei mogelijk is (halen van milestones) en het gewoon veel leuker is qua communities.
BTC vind ik maar een olifant in de kamer waar iedereen rekening mee moeten houden, maar daar liever snel vanaf is.
NEO is mijn favoriet met gezonde, actieve community en realistisch in haar plek in de wereld. Dit kwartaal wordt nog een juridisch update gepresenteerd van hun ICO-platform waardoor NEO in de toekomst een stuk meer kans maakt om legaal/gereguleerde ICO's te doen dan een Ethereum. Gezien alle compliance=-wetgeving waar ik vaker mee te maken heb is dit een niet te onderschatten vooruitgang.
Tot slot wordt (volgens mij al eerder genoemd hier) komend weekend een grote aankondiging gedaan i.s.m. Chinees miljardenbedrijf Fosun Group: https://www.reddit.com/r/..._blockchain_networks_for/
[ Voor 3% gewijzigd door sven666pwnd op 13-11-2017 15:30 ]
Weet niemand.sven666pwnd schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:29:
[...]
Wat is jullie verwachting voor NEO voor komende week of 2? Zit er aan te denken om mijn monero (30%) om te zetten in NEO (nu 20% dan 50% van portofolio).
Mogelijk wil men inkopen voor Qlink ICO op NEO netwerk (whitepaper gisteren gereleased https://qlink.mobi/f/qlink ). Mogelijk ziet men het als iets veiligere investering met meer groei dan ETH en veel grotere groei voor 2018 en bovendien is er passief rendement omdat je als NEO-holder GAS genereert en uitbetaald krijgt in je wallet dan wel op Binance of Kucoin. Momenteel is dat ongeveer 1 GAS (USD 20 momenteel) per maand als je 107 NEO hebt, dus een jaarlijks rendement van een klein 8%. Wint het van de spaarrekening
Eind november wordt bovendien de uitslag van een wedstrijd voor 30 dApps op NEO netwerk gepubliceerd. Winnaars krijgen elk iets ongeveer 20.000-30.000 USD in GAS uitbetaald om hun idee uit te rollen. Dit kan leiden tot grotere vraag naar NEO en een koersexplosie zoals Ethereum in 2017 heeft meegemaakt.
Als ETH USD 300 kan worden dan kan NEO zeker USD 100 waard worden in 2018.
[ Voor 16% gewijzigd door Rookert25 op 13-11-2017 15:39 ]
NickChange schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:47:
[...]
Handelen met grafieklezen gaat ook een keer goed, maar je kunt flink de mist in gaan. En al helemaal als beginner: bekijk de zogezegd experts maar die hier al vele malen werden gepost. Faal, na faal, na faal...
Er staan genoeg waarschuwingen: volatiel, als je geld in hebt beschouw dit als verloren, enz... dit staat er niet voor niks...
Zolang je geen bot hebt én duizend Bitcoins (of duizend volgers) om wat te manipuleren: valse walls, prijs pumpen, dempen met 5% moet je gewoon meezeilen als "normale" daytrader: dan val je terug op grafieklezen. En dit is gewoon onzin, net als het alombekende onderbuikgevoel.
Je hebt meer baat bij een onderbuikgevoel (markt sentiment, fud, fomo, fomoa, enz...),... niet dat ik zeg dat je het moet doen. Gewoon holden zou ik zeggen, maar iedereen is vrij!
Dit is meer een kwestie van ervaring. Ik kan op basis van vrijwel elke grafiek trades plaatsen waarbij ik 95-99% zeker ben van winst (dit werkt niet bij alle coins maar veruit de meeste wel). Deze trades komen niet zo vaak voor maar als ze komen dat weet je vrijwel zeker dat je winst pakt. Hier kun je dus ook flink inzetten (geen paar honderd euro maar duizenden euro's, uiteraard op basis van wat je kunt missen).MF Doom schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:57:
[...]
Ik sluit me hierbij aan. Net als uit veel onderzoek naar voren komt, kun je de koers van aandelen of wat dan ook niet voorspellen, met wat voor grafiek dan ook, waardoor het gokken is en blijft. Ondanks de talloze onderzoeken hierover blijft de mythe bestaan dat je ook maar iets van invloed kan hebben op je beleggingsresultaten door je goed in te lezen of grafieken te bekijken.
Het heeft ook niks met voorspellen te maken. Jullie hebben het over traden op basis van waar de koers naar toe gaat. Dat heeft inderdaad geen zin. Want dat kan niemand voorspellen. Wat je wel kunt zien is wat er in het verleden is gebeurt. En op basis van het verleden kun je wel je kansen berekenen voor de toekomst. Al deze informatie staat in de grafiek, letterlijk.
Warren Buffet doet trouwens exact hetzelfde. Hij investeert nooit in start-up of IPO's (ICO's). Waarom? Omdat hij niet uit de cijfers kan halen wat er in het verleden is gebeurt. Warren Buffet koopt bedrijven/aandelen op basis van het verleden, niet de toekomst. Hij gokt dus ook niet. Dat wil niet zeggen dat al zijn beleggingen goed gaan. Maar het feit dat hij de rijkste en beste belegger uit de geschiedenis is zegt genoeg.
Daar heb je geen onderzoeken voor nodig. Professionele traders verdienen hier hun geld mee. Als je geen invloed kan hebben op je beleggingsresultaten dan zouden er ook geen professionele traders zijn die hier hun dagelijkse brood mee verdienen. Dit is zeker geen mythe. Sterker nog, ik gebruik het zelf en ik weet dat het werkt.
Het is natuurlijk lastig om dit soort mythes met een simpele post te ontkrachten. Vooral omdat veel meer mensen hier tegenaan lopen. Echter zijn de punten die jullie noemen niet waar.
Zonder voorbeelden is het natuurlijk gebakken lucht en ongeloofwaardig. Daarom hier de tip van de sluier:
https://steemit.com/@quickfingersluc
Deze professionele trader heeft al vele tienduizenden dollars verdiend in crypto trading. Met een hele simpele techniek welke echt werkt. Het enige wat je nodig hebt is een kale grafiek, that's it. Hij heeft ook een slack channel waar duizenden traders (waaronder ik) inzitten die dezelfde techniek volgen. Ik zie letterlijk elke dag succesvolle trades voorbij komen op basis van deze techniek (maar ook andere technieken). Ook staan daar vele tips over vanalles en nog wat m.b.t. traden.
Geen ingewikkelde technische analyses die niemand snapt. Geen vage indicatoren waar je niks aan hebt (hij vertelt ook waarom). Waarom je nooit moet kopen op een ATH, etc. Alles op basis van kansberekening. Een supersimpele techniek met vrijwel gegarandeerde winst. Het klinkt ongeloofwaardig maar het is echt waar.
Ik zou zeggen, bekijk al zijn video's, join zijn slack channel en gebruik zijn techniek om te traden. Als jullie dat gedaan hebben ben ik zeer benieuwd naar een vervolg op deze discussie
Man man man ik heb men BCC met verlies verkocht en gewoon in Monero en Vertcoin gestoken om te HODL'en, En stijgt BCC natuurlijk.oldgrumpy schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:07:
[...]
Ik stod klaar om mijn Bitcoin cash te verkopen toen hij onder de 1050 ging,gelukkig niet gedaan, begint nu weer plots te stijgen.

Maar heb eindelijk een meer diversere portfolio sinds een tijd met als grootste aandeel nog steeds BTC.
BTC op Exodus
Dash/ETH op Bitpanda(mss wel eens verplaatsen naar Exodus maar als ik snel wat wil verkopen staan ze daar nu klaar)
En dan op Bittrex al de rest, waarvan sommige een sell-order klaar hebben vanaf dat ze wat winst hebben.
Spijtig dat Bittrex geen VeChain heeft, die wil ik nog graag hebben.
Mijn hele Blockfolio staat gelukkig wel terug in het groen, gisteren waren alle 20 munten ofzo rood.
[ Voor 4% gewijzigd door Rakward op 13-11-2017 16:07 ]
Red Pulse schiet ook opeens omhoog. Schijnt snel toegevoegd gaan worden aan een tweede exchange (Coinnest).
Mooi dat werd tijd, heb een flinke positie in RPX.MaZo schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:07:
Red Pulse schiet ook opeens omhoog. Schijnt snel toegevoegd gaan worden aan een tweede exchange (Coinnest).
Wauw, eindelijk iemand gevonden met een werkende glazen bolbiggydeen2 schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:49:
[...]
[...]
Dit is meer een kwestie van ervaring. Ik kan op basis van vrijwel elke grafiek trades plaatsen waarbij ik 95-99% zeker ben van winst
Naar welke dan....en waarom?Slux schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:57:
[...]
Denk dat ie net stuk zal zijn op het moment dat jij er om vraagt.Luuk schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:14:
[...]
Wauw, eindelijk iemand gevonden met een werkende glazen bol
Naar bijna alle die hier al beschreven zijn op coinbase en de brokers na.
Omdat bitstamp maar 4/5 coins heeft.
[ Voor 35% gewijzigd door Slux op 13-11-2017 16:20 ]
Hoe houden jullie dan bij wat waar staat. Ik bedoel sepa naar bitsmap, door naar een andere exchange terug naar wallet voor hodl, o nee door kort ritje op exchange laten. Teug naar...etc.
Waarom is er niet een exchanges waar alles kan tegen fiat #irritatiefactortje
Misschien met wat slimme jongens van hier een ico beginnen :-)
Schrijf ik het white paper wel....nu nog techneuten....
Ja, maar vandaag de dag heb je er wél miljoenen voor nodig. Als je zo veel vermogen wil gebruiken om de hele BTC markt te verruineren zit er ergens wel een steekje bij je los. Als je het mij vraagt.p0st schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:18:
[...]
Define ongunstigik denk dat het eerder "minder gunstig" wordt, maar we gaan het zien!
BTC blijft nog steeds de mainstream coin waarop alles gebaseerd is, en een berg met FOMO op BCH gaat dat niet veranderen. Al is wel pijnlijk duidelijk na dit weekend hoe ver deze marktmanipulatie kan reiken, damn!
Zoiets wellicht? https://www.reddit.com/r/...sent_25k_btc_to_bitfinex/simlock schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:42:
[...]
Ja, maar vandaag de dag heb je er wél miljoenen voor nodig. Als je zo veel vermogen wil gebruiken om de hele BTC markt te verruineren zit er ergens wel een steekje bij je los. Als je het mij vraagt.
Dat zijn niet een paar miljoen, en dit is maar 1 persoon. Als het waar is, zit er zeker een steekje los idd, een hele grote steekRoger Ver just sent 25k btc to bitfinex (self.Bitcoin)
submitted 1 day ago * by flibbrMarketplace
This is the bitcoin address used to vote on bitcoin.com - https://vote.bitcoin.com/...WjTzuFyDBnht9hmvXytg6XdVT
The address on block explorer https://blockchain.info/a...WjTzuFyDBnht9hmvXytg6XdVT
Sent 25k btc to this address : https://blockchain.info/a...M3cGGC4DvyEdf8uytoE7x9WRQ (bitfinex personal deposit address?)
Then moved to bitfinex cold wallet address 3D2oetdNuZUqQHPJmcMDDHYoqkyNVsFk9r
Bitfinex cold wallet address https://bitinfocharts.com...st-bitcoin-addresses.html
Original tweet: https://twitter.com/windsok/status/929626408753627136
Dan wordt de BCH difficulty aangepast? Net ná dat de BTC difficulty is aangepast na 2016 blocks?Junia schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:05:
En wat gaat er precies vrranderen bij de BCHfork? Is toch gewoon een onderhoudsupdate?
https://speld.nl/2017/11/...-bitcoin-en-nu-niet-meer/
Dacht jij al een tijd aan een investering in Bitcoin? Dan is dit hét moment om te investeren, de waarde is namelijk flink gedaald. En nu niet meer.
Volgens financieel expert Flemmo te Gader is dit het beste moment om te investeren in cryptocurrency: "Ah, nu niet meer. De koers gaat vaak met pieken en dalen, dus je moet nu instappen! NU NU! Nee, nee, wacht maar even. Nu is het al te laat. Als je slim bent wacht je op het juiste moment."
Er zijn namelijk ook verkeerde momenten om te investeren in digitale valuta, vertelt Te Gader: "Een vriend van mij heeft net nog 10.000 euro verloren aan Bitcoin. Nee, wacht, hij heeft het alweer terug. Laat maar, daar gaat m'n voorbeeld. De munt is nu weer flink aan het stijgen." Wat dan wel de beste zet is, is volgens Te Gader helder: "Verkopen natuurlijk! Alles op de beurs! Nee, nee wacht stop, vasthouden, niks doen."
Een ding is duidelijk: in de Bitcoin ligt de toekomst. "Nee hoor, nu al niet meer. Ethereum, dat moet je hebben. Als je slim bent, zet je daar nu alles op in. Je moet nu investeren. NU NU!"

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
.oisyn in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5"simlock schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:07:
[...]
Dan wordt de BCH difficulty aangepast? Net ná dat de BTC difficulty is aangepast na 2016 blocks?
En wat gaat er precies vrranderen bij de BCHfork? Is toch gewoon een onderhoudsupdate?
Hahaha, zo voelt het soms wel een beetje als je crypto aan een leek probeert uit te leggen.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Het is begonnen....Bitcoin Cash vandaag voor het eerst weer in de plus 😐
Daar heb je geen ico voor nodig, maar een hoop coders, support medewerkers en de medewerking van een bank waar je een rekening mag openen. Van Kraken weet ik dat vooral het laatste een van de lastigste stappen was om van start te gaan. Zonder bank kan je nog steeds heel slecht een bedrijf runnen.Egbert1907 schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:34:
Hoe houden jullie dan bij wat waar staat. Ik bedoel sepa naar bitsmap, door naar een andere exchange terug naar wallet voor hodl, o nee door kort ritje op exchange laten. Teug naar...etc.
#team_UTC+1
Als BCH stijgt, daalt BTC direct. Ik wacht op een zo hoog mogelijke stijging van BCH om mooi goedkoop BTC in te kunnen kopenMatadores schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:12:
Het is begonnen....Bitcoin Cash vandaag voor het eerst weer in de plus 😐
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Dan zou jij al multimiljardair zijn hoor.;)Luuk schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:14:
[...]
Wauw, eindelijk iemand gevonden met een werkende glazen bol
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
- "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]