[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 194 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.467.877 views

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:05

Onbekend

...

@wilmundo
De meeste kennis doe je op door ervaring.
Vind "iets" waarbij handelen in valuta een lage fee heeft. Vervolgens probeer je met een klein bedrag wat uit en volg de trends. Je kunt in de toekomst kijken, maar uit van jouw verwachtingen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 09:55:
[...]

Omdat de ervaring leert dat zulke stijgingen altijd gepaard gaan met een correctie. Verder heb je denk ik nog niet heel veel kaas gegeten van crypto ? Het gaat iets verder dan de hype die nu heerst. Morgen is het weer een ander.
Overigens is de correctie al ingezet lijkt het..
"In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst."

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12 15:04

Woohooo

Smilie, James Smilie

technoaddict schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 08:49:
Mijn broertje heeft een half jaar geleden voor 500 eurie Ripple gekocht. Want een vriend van hem zei hem Ripple wordt de shit!
Dus, ik wou ook wel meedoen. Voor 70 euro Ripple gekocht.
Sinds een maand ben ik volop bezig met meerdere munten, daytraden, etc. Gekocht, verkocht (fiat), om nu ook rond -500 te staan op mijn bankrek. Maar ik heb een euro of 1300 in Crypto zitten. Dus je zou kunnen zeggen 800 euro in de plus.
Toch moet ik mijn situatie vaak vergelijken met die van mn broertje. Mn broertje zegt al sinds het begin, "ik doe er niks mee, over een paar jaar is het misschien 10 dollar waard!". Zelfs de laatste dagen gewoon de verleiding weerstaan en alles lekker laten staan. Dat in tegenstelling tot ik.. Ik weet nog wel dat ik gisteravond dacht "Wtf, Ripple is nu zo hard gestegen, dus bij het 1e paarse blockje dacht ik "Nu een deel verkopen!!", maar het bleef maar door stijgen.. Dus ik weer terugkopen met als resultaat 13 Ripple kwijt.. Dat deed ik helaas.... 8)7 nog een keer!!!!! Weer wat Ripple kwijt, want de daling zette niet door!!
Handelen uit emotie.. Killing!
:F Regel 1 bij investeren; zet geen geld in wat je niet kan missen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 09:55:
[...]

Omdat de ervaring leert dat zulke stijgingen altijd gepaard gaan met een correctie. Verder heb je denk ik nog niet heel veel kaas gegeten van crypto ? Het gaat iets verder dan de hype die nu heerst. Morgen is het weer een ander.
Overigens is de correctie al ingezet lijkt het..
Wat een Gel(d)ul, ervaringen vanuit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Doch begrijp ik je insteek dat het verloop van de ene munt niet veel anders zal zijn dan de ander qua Raly's.
Echter speculeren op basis van gedachten en "op wat het lijkt" betreft onderbuikgevoel.

Ik heb genoeg kaas gegeten om er worst van te maken "PewPew"

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
Zijn er nou serieus mensen die denken dat ripple geen correctie gaat krijgen? 8)7

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Sanalologo schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:10:
Zijn er nou serieus mensen die denken dat ripple geen correctie gaat krijgen? 8)7
Er zijn ook mensen die denken dat de aarde plat is, is dat genoeg antwoord op je vraag?

De vraag is alleen wanneer de correctie komt. Ik zie t feest vandaag na een kleine daling nog wel doorgaan om morgen ofzo weer terug te vallen.

• rickstant85
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-11-2020
(jarig!)
gewoon hodlen, misschien wel een correctie. maar dan zal ripple wel weer gestaag naar boven wandelen

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12 15:04

Woohooo

Smilie, James Smilie

wilmundo schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 09:59:
Al enige tijd lees ik deze topic op dagelijkse basis. Ook zie ik diverse berichten in Telegramgroepen voorbij komen. Verder bekijk ik een en ander op YouTube. Ik lees wel eens wat op Reddit. Het bijhouden van dit alles begint echt veel tijd te kosten. Daarbij heb ik het gevoel dat de kwaliteit van deze topic terugloopt. Mogelijk denken jullie ook regelmatig: deze vraag had echt niet gehoeven als iemand z'n huiswerk beter had gedaan of überhaupt de zoekfunctie had gebruikt. Wellicht dat deze reactie diezelfde reactie teweegbrengt, maar dat is niet mijn intentie.

Over huiswerk gesproken: ik vermoed dat een hoop Tweakers autodidact zijn. Er is gewoon ontzettend veel bruikbare informatie beschikbaar. Het kost alleen veel tijd om die informatie te vinden. Dat neemt niet weg dat ik niet wil leren. Graag zelfs. Ik wil de charts bijvoorbeeld veel beter kunnen lezen. Wat zie ik nou precies? De koers schommelt tussen een bepaalde hoeveelheid Satoshi, so? Hoe leer ik de informatie die zo wijdverspreid is correct te interpreteren?

Misschien dat voor crypto's hetzelfde geldt als hoe ik denk over bijvoorbeeld iets als krachttraining/bodybuilding/fitness (ja, het zijn verschillende disciplines): bepaalde principes zijn simpel, maar dat maakt het niet makkelijk. Denk aan bijvoorbeeld afvallen: de basis is minder calorieën binnenkrijgen dan dat je verbrandt. Maar hoeveel mensen hebben werkelijk een idee van hoeveel ze binnenkrijgen, of verbranden, of hebben de discipline om verandering teweeg te brengen? Via een YouTubekanaal als AhtleanX leer ik enorm veel over spieroefeningen die nuttiger zijn dan die door vele bros in de gym worden gedaan. Ik wil geen 'crypto bro' worden. Ik merk dat succesvolle mensen vaak precies kunnen vertellen hoe zij succesvol zijn geworden. Alleen hebben anderen geen zin om dezelfde stappen te nemen. Die zoeken naar een shortcut en door FOMO zullen veel mensen een hoop onzin voor waarheid aannemen.

Zouden jullie mij en anderen kunnen helpen aan nuttige links (YouTube, web, ebooks, elearning, etc) die een wezenlijke bijdrage hebben geleverd aan jullie kennisniveau? Even los van ervaring: hoe kan iemand anders zo snel mogelijk op jouw kennisniveau komen? Wat zouden jullie aanraden en/of wat zou je anders hebben gedaan? Hebben jullie essentiële bronnen die iedereen (eigenlijk) tot zich zou moeten nemen alvorens men aan crypto's en met name trading begint (wellicht onderscheid in beginner, intermediate, advanced, etc.)?

Ik heb bijvoorbeeld al iets voorbij zien komen over Bollinger Bands en Fibonaccireeksen. Daar ga ik straks meer over lezen. Adviezen van anderen kunnen praktisch zijn, maar zoals vaker hier gezegd: niemand heeft een glazen bol. Het is belangrijk om kritisch te blijven, want het is en blijft ons geld/onze portfolio's.
Zit een beetje in hetzelfde schuitje. Probleem waar ik vooral mee zit is om op het juiste moment weer uit te stappen.

YouTube kanalen die ik vaak volg voor TA zijn
- YouTube: The Crypto Sniper
- YouTube: dobe4ever

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
rickstant85 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:13:
[...]

gewoon hodlen, misschien wel een correctie. maar dan zal ripple wel weer gestaag naar boven wandelen
En als ze zo meteen ook weer 1 miljard muntjes uitgeven ?
XRP holden is zeker te aan te raden

• Wallie Wallie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:52
Ik zat gisteren te azen op XLM, bij de 2k sat zag ik een sell wall staan van 82 BTC (Bittrex). Dus ik dacht als die er doorheen gaat zakt XLM wel een stukje wat een mooi moment om te kopen is. Maar tot mijn verbazing steeg XLM verder omhoog. Zie ik hier iets verkeerd???

Nu zie ik een sell wall van 228 BTC op Bittrex bij 3k sat. Zou dit een correctie opleveren waardoor het weer een mooi moment om te kopen is?

• Damien

Damien

-iwnl-

Net zoveel als die er waren dat het de 2 dollar niet zou aantikken voor het einde van het jaar. Je punt is? Dat wij als mensheid er wel eens naast zitten? Terwijl we ons voordoen als ervaren investeerders die dit allemaal allang weten? Het blijft een proces van inlezen, aansluiten bij een gedachtegang en een enorme gok dat het daadwerkelijk aanslaat.

Dit elitaire gedrag op het forum is volledig ongepast, aangezien NIEMAND je exact kan vertellen wat daadwerkelijk over 5 tot 10 jaar nog relevant is. Je kunt SPECULEREN, maar daar blijft het bij.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

mark-k schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:13:
De vraag is alleen wanneer de correctie komt. Ik zie t feest vandaag na een kleine daling nog wel doorgaan om morgen ofzo weer terug te vallen.
Volgens mij is de correctie vanochtend al ingeluid. Heb XRP verkocht voor extra ADA, die strubbelt de laatste minuten ook even, maar ik verwacht dat die daarna door blijft stijgen. Het in BTC laten staan is zonde, die blijft ook maar dalen en USDT zou ik alleen gebruiken als je geen andere munten hebt met kans op stijgen.

Edit: ADA afgelopen 24 uur 68% gestegen vs XRP met 53,5%, staar je dus niet blind op XRP.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 30-12-2017 10:20 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Cogy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-02-2022
Slux schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:15:
[...]

Dan daalt de prijs juist !!

Ook even iets verwisseld voor Ven en Waves.

• Slux
  • Niet online
Damien schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:16:
[...]

Dit elitaire gedrag op het forum is volledig ongepast, aangezien NIEMAND je exact kan vertellen wat daadwerkelijk over 5 tot 10 jaar nog relevant is. Je kunt SPECULEREN, maar daar blijft het bij.
Wat een volwassen reactie met je elitaire gedrag, kan je niet beter naar een forum gaan waar je dat niet voelt.

Mensen die zich inlezen delen hun kennis en ze kunnen er naast zitten maar ze kunnen het ook juist hebben.
Als je bijvoorbeeld naar een XRP kijkt met 100MIljard coins waarvan er maar 38miljard van op de markt zijn dan kan je bijna met zekerheid zeggen dat er een mega verwatering komt

• Damien

Damien

-iwnl-

Slux schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:22:
[...]

Wat een volwassen reactie met je elitaire gedrag, kan je niet beter naar een forum gaan waar je dat niet voelt.

Mensen die zich inlezen delen hun kennis en ze kunnen er naast zitten maar ze kunnen het ook juist hebben.
Als je bijvoorbeeld naar een XRP kijkt met 100MIljard coins waarvan er maar 38miljard van op de markt zijn dan kan je bijna met zekerheid zeggen dat er een mega verwatering komt
Als jij nou eerst eens de moeite nam om je wat meer te verdiepen in die 100 miljard, in plaats van continu hetzelfde zinnetje te herhalen waar je gok ik mee denkt te scoren, dan zou het al een hele verbetering zijn.

En wat betreft hypes, kan ik aan je posthistorie al zien hoe makkelijk jij te beinvloeden bent daardoor, maar dat is offtopic en ik denk dat je zelf wel kunt zien waar ik op doel. :w

Verwijderd

[...]

De reactie was inderdaad volwassen.

Extra taart betekent niet per definitie minder waardevolle taart maar extra te verhandelen taart.
Marktcap zal op moment van uitgave wat veranderen, de koers hoeft daarop niet perse te dalen.

Zekerheden en bijna zekerheden zijn er simpelweg gewoon niet in deze handel.

• ik weet niks
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-01 23:32
[...]
Die uitgifte van munten vindt plaats over vele jaren. Als ik het goed heb zijn de eerste munten al uitgegeven, of gaan ze hier pas in 2018 mee beginnen?
Als Ripple goed gaat lopen hoeft er helemaal geen sprake te zijn van verwatering, die uitgifte van 55 Miljard munten vindt zeer gespreid plaats.

• Sanalologo
Damien schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:16:
[...]

Net zoveel als die er waren dat het de 2 dollar niet zou aantikken voor het einde van het jaar. Je punt is? Dat wij als mensheid er wel eens naast zitten? Terwijl we ons voordoen als ervaren investeerders die dit allemaal allang weten? Het blijft een proces van inlezen, aansluiten bij een gedachtegang en een enorme gok dat het daadwerkelijk aanslaat.

Snap echt niks van wat je zegt? waar gaat dit over?
Gaat mij er om dat mensen altijd roepen, op het moment dat ''hun'' coin flink aan het stijgen is, dat ze verwachten dat de coin wel door blijft stijgen. Nee, ook ripple krijgt een flinke correctie, zo gaat dat A L T I J D.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sanalologo schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:35:
[...]

Gaat mij er om dat mensen altijd roepen, op het moment dat ''hun'' coin flink aan het stijgen is, dat ze verwachten dat de coin wel door blijft stijgen. Nee, ook ripple krijgt een flinke correctie, zo gaat dat A L T I J D.
Mijn eerste reactie in dit topic, maar dat is toch ook logisch? Ik snap eigenlijk bijna niet dat daar discussie over ontstaat. Mensen pakken in heel korte tijd enorme rendementen, die willen cashen voor ze correctie komt. En wat doen ze dan: verkopen. En wat doet de koers dan? Omlaag. Dat leer je toch ook bij economie?

Dat wil overigens niet zeggen dat het nooit meer goed komt, ligt er maar net aan of je er voor de lange of de korte termijn in zit.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Slux
  • Niet online
Sanalologo schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:35:
[...]

Pas maar op wat je zegt want je mag hier geen mening meer hebben lees ik anders ben je elitair, het is meer een oogklep forum van een laag niveau aan het worden :+

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 22:57

gws24

Thinking is hard!

Slux schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:15:
[...]

a) het is maximaal 1 miljard coins per maand, ligt er aan hoeveel ze verkopen. zie https://ripple.com/insigh...or-supply-predictability/.
b) dit is allemaal bekend sinds begin deze maand mei en uitgevoerd sinds deze maand en dus ook al in de prijs verwerkt. Hiervoor wist je helemaal niet wanneer er hoeveel bij zouden komen op de markt dus dit is in principe alleen maar een stabiliserende factor.
c) bovenstaande neemt niet weg dat er nu wel een erg grote hype is en dat ik ook wel een correctie verwacht.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Wallie Wallie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:15:
Ik zat gisteren te azen op XLM, bij de 2k sat zag ik een sell wall staan van 82 BTC (Bittrex). Dus ik dacht als die er doorheen gaat zakt XLM wel een stukje wat een mooi moment om te kopen is. Maar tot mijn verbazing steeg XLM verder omhoog. Zie ik hier iets verkeerd???

Nu zie ik een sell wall van 228 BTC op Bittrex bij 3k sat. Zou dit een correctie opleveren waardoor het weer een mooi moment om te kopen is?
Ik zie dit vaker terugkomen in dit topic. OMG er staat een sell of buy wall van x btc op bij coin x!!! Je weet hopelijk dat zo'n wall ook binnen no time verdwenen kan zijn en alleen gebruikt is door een grote speler om de prijs te beinvloeden. Lees dit even:

https://www.reddit.com/r/.../?st=jbt5sv8s&sh=ec23f5fd

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Slux
  • Niet online
gws24 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:40:
[...]

a) het is maximaal 1 miljard coins per maand, ligt er aan hoeveel ze verkopen. zie https://ripple.com/insigh...or-supply-predictability/.
b) dit is allemaal bekend sinds begin deze maand en dus ook al in de prijs verwerkt. Hiervoor wist je helemaal niet wanneer er hoeveel bij zouden komen op de markt dus dit is in principe alleen maar een stabiliserende factor.
c) bovenstaande neemt niet weg dat er nu wel een erg grote hype is en dat ik ook wel een correctie verwacht.
Dit was toch al ergens begin dit jaar bekend het ripple escrow verhaal ?
ik snap niet zo waarom het nu naar buiten komt alsof het een nieuw bericht is

• MaStar
  • Laatst online: 20-12 08:17
Mooi moment om mijn winsten 2017 eens deels te laten uitbetalen. Is er nig een ander alternatif dan vanuit de exchange (Binanve en Biitrex) over te maken naar Kraken en vanuit daar uit te betalen op mijn rekening?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Slux schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:46:
[...]

Dit was toch al ergens begin dit jaar bekend het ripple escrow verhaal ?
ik snap niet zo waarom het nu naar buiten komt alsof het een nieuw bericht is
Ja, was al in mei bekend maar sinds 7 december is het ook daadwerkelijk uitgevoerd door Ripple. (had het in mijn vorige post niet helemaal goed verwoord)

[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 30-12-2017 10:50 ]

• RideWithUz
  • Laatst online: 11-04-2024
MaStar schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:46:
Mooi moment om mijn winsten 2017 eens deels te laten uitbetalen. Is er nig een ander alternatif dan vanuit de exchange (Binanve en Biitrex) over te maken naar Kraken en vanuit daar uit te betalen op mijn rekening?
ik zit zowel bij Coinbase als bij Kraken, welke is eigenlijk het voordeligste met uitbetaling ? Aangezien ik hoofdzakelijk in XRP zit wordt Coinbase wel het makkelijkste in de toekomst als ze ripple integreren

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

technoaddict schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 08:49:
Mijn broertje heeft een half jaar geleden voor 500 eurie Ripple gekocht. Want een vriend van hem zei hem Ripple wordt de shit!
Dus, ik wou ook wel meedoen. Voor 70 euro Ripple gekocht.
Sinds een maand ben ik volop bezig met meerdere munten, daytraden, etc. Gekocht, verkocht (fiat), om nu ook rond -500 te staan op mijn bankrek. Maar ik heb een euro of 1300 in Crypto zitten. Dus je zou kunnen zeggen 800 euro in de plus.
Toch moet ik mijn situatie vaak vergelijken met die van mn broertje. Mn broertje zegt al sinds het begin, "ik doe er niks mee, over een paar jaar is het misschien 10 dollar waard!". Zelfs de laatste dagen gewoon de verleiding weerstaan en alles lekker laten staan. Dat in tegenstelling tot ik.. Ik weet nog wel dat ik gisteravond dacht "Wtf, Ripple is nu zo hard gestegen, dus bij het 1e paarse blockje dacht ik "Nu een deel verkopen!!", maar het bleef maar door stijgen.. Dus ik weer terugkopen met als resultaat 13 Ripple kwijt.. Dat deed ik helaas.... 8)7 nog een keer!!!!! Weer wat Ripple kwijt, want de daling zette niet door!!
Handelen uit emotie.. Killing!
Zo word iedereen lekker keihard gepakt hey, word je lekker getrained dat als je verkoopt je gestraft word. Tot op een dag je wakkere word en alle exchanges met veel volume oflline zijn en als ze weer online zijn is de prijs van alle crypto -80%. En als iedereen dan uit paniek de euro's en dollars die de exchanges op hun website aangeven dat er op hun account staat proberen op hun eigen bankrekening te krijgen. Wel dan komt iederen er achter of die exchanges hun zaakjes goed op orde hebben. En zelfs al hebben ze goed op orde, de banken waar ze bij bankieren voor hun fiat (want die exchange zijn zelf geen fiat banken) hebben veel macht door wetgeving die hun toe laat om accounts op slot te gooien als er terrorisme/geld witwasing/kinderporno ... ga zo maar door. Meer kunnen ze niet doen zonder een rechter, maar ondertussen zit dat geld op slot en zijn er veel klanten van een exchange die niet aan hun fiat kunnen. En het is nog maar de vraag of de exchange dat allemaal communiceert naar hun klanten, want als ze dat doet naar zullen ze natuurlijk nog weinig nieuwe klanten maken.

Kortom reken je dus niet rijk want dat er een hoop hoge getalletjes op het internet staan wil nog niet zeggen dat je over een jaartje of 2 ook effectief met een dure Tesla door Nederland loopt te patsen.

Ik ben crypto realist, die ooit een hoop verhaaltjes heeft gelezen over alle grote goud koort in de geschiedenis van het westen. Nu denk je misschien dat jij en ik die goudzoekers zijn maar dat is niet zo. Dat zijn alleen maar de miners! Kijk:
Within each mining rush there is typically a transition through progressively higher capital expenditures, larger organizations, and more specialized knowledge. They may also progress from high-unit value to lower unit value minerals (from gold to silver to base metals).
Snap je hem? Het goud is bitcoin dat momenteel alleen nog maar door de "rogressively higher capital expenditures, larger organizations, and more specialized knowledge" gemined word. De base metals, dat is alles wat de "goud" miners "shitcoins" noemen. Daar zijn de meeste tweakers hier mee bezig omdat goud te duur voor hun is of te moeilijk om te minen.

Nou moet je de rest eens lezen:
Typically the heyday of a placer gold rush would last only a few years. The free gold supply in stream beds would become depleted somewhat quickly, and the initial phase would be followed by prospecting for veins of lode gold that were the original source of the placer gold. Hard rock mining, like placer mining, may evolve from low capital investment and simple technology to progressively higher capital and technology. The surface outcrop of a gold-bearing vein may be oxidized, so that the gold occurs as native gold, and the ore needs only to be crushed and washed (free milling ore). The first miners may at first build a simple arrastra to crush their ore; later, they may build stamp mills to crush ore more quickly. As the miners dig down, they may find that the deeper part of vein contains gold locked in sulfide or telluride minerals, which will require smelting. If the ore is still sufficiently rich, it may be worth shipping to a distant smelter (direct shipping ore). Lower-grade ore may require on-site treatment to either recover the gold or to produce a concentrate sufficiently rich for transport to the smelter. As the district turns to lower-grade ore, the mining may change from underground mining to large open-pit mining.

Many silver rushes followed upon gold rushes. As transportation and infrastructure improve, the focus may change progressively from gold to silver to base metals. In this way, Leadville, Colorado started as a placer gold discovery, achieved fame as a silver-mining district, then relied on lead and zinc in its later days. Butte, Montana began mining placer gold, then became a silver-mining district, then became for a time the world’s largest copper producer.
Nu kun je natuurlijk niet een op een vergelijken omdat silver natuurlijk geen kopie is van goud. Die metalen die minder waard zijn moeten natuurlijk wel al bestaan, die kunnen niet verzonnen worden.

De crypto hype die momenteel echt goed op gang aan het komen is hier in het westen. (zelfs in mijn geboorte stad in Canada, een dorpje van 3000 mensen zit bitfurry momenteel met natural gas te minen)

Het is een virtuele goud koorts. Kijk als jij in het wilde westen van vroeger geen goud te pakken kon krijgen maar wel een hoop ijzer ... en opeens storten alle prijzen in ... dan heb wel nog ijzer waar je in ieder geval iets mee kunt maken. Ook al raak je je investering kwijt. Met crypto heb je dat niet. Je hardware kan eventueel nog wel waarde hebben zeker als het een GPU is en geen ASIC. Maar het "metaal" wat je gevonden hebt is "virtueel" en je kunt er niks mee maken want de waarde is afhankelijk van het netwerk. Alleen als dat netwerk goede eigenschappen heeft is jou "metaal" iets waard.

En een netwerk met gebruikers kun je niet zo makkelijk kopiëren want je kunt mensen niet kopiëren.

Dan zijn er nog mensen die futures en andere papiertjes verhandelen die te makken hebben met goud en silves en metalen zonder ooit zelf dat goud en zilver in hun handen te hebben. Wanneer in een lokaal gebied de goud prijs in elkaar stort, dan storten natuurlijk ook de prijzen van de mindere metalen in elkaar. Maar dan zijn er dus wel een zat mensen die die metalen wel nog hebben. Behalve de handelaars in de futures en de papiertjes, die zijn helemaal de klos. Maar zelfs die hebben nog papiertjes om hun gat mee af te vegen of een sigaartje mee aan te steken.

En die mensen kom ik hier vandaag de dag in dit topic tegen terwijl ik dacht dat die al lang allemaal dood waren.

:P

Maar goed quote me maar ergens in 2018. >:)

[ Voor 63% gewijzigd door Kain_niaK op 30-12-2017 12:26 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• jorisdeket
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-08-2021
Heb een klein deel van XRP op XRB gezet, hoog gepakt van XRP $2,3 en gelukkig had XRB een dalletje van $9,- dus ik was blij. Ripple zal wel dalen of er zullen wat muntjes gecreëerd worden. We zullen het afwachten.
ICX blijft ook mooi stabiel. XVG even afwachten of Wraith protocol komt...

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12 13:27
Is nu toch al sprake van ;). Wilde hem eigenlijk zojuist gaan verkopen, maar staat nu weer op 1,88. Nu ga ik ze voorlopig weer vasthouden, want ik denk dat deze op de lange termijn weer de 2,30 van vannacht gaat overstijgen.

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Steefmeister schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:03:
[...]

Is nu toch al sprake van ;). Wilde hem eigenlijk zojuist gaan verkopen, maar staat nu weer op 1,88. Nu ga ik ze voorlopig weer vasthouden, want ik denk dat deze op de lange termijn weer de 2,30 van vannacht gaat overstijgen.
Correctie naar boven :). zijn verschillende dumps al geweest maar zou zomaar kunnen dat hij naar de 4USD gaat :).

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Kijk daar hebben we wat aan.... :X

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12 16:37
Zijn er Belgen die problemen hebben met het registreren bij Binance en Coinbase? Mijn identiteitskaart is al 2 keer niet aanvaard...

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12 12:56
Steefmeister schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:03:
[...]

Zag een top van 2,463$ om 8:45 vanmorgen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• MaStar
Vincent_Mertens schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:05:
Zijn er Belgen die problemen hebben met het registreren bij Binance en Coinbase? Mijn identiteitskaart is al 2 keer niet aanvaard...
Mijn verificatie (NL) is ook rejected gister. Geen idee waarom, had alles goed opgestuurd. Opnieuw proberen.

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12 13:27
audiojunk schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:06:
[...]

Zag een top van 2,463$ om 8:45 vanmorgen.
Ik kijk altijd in euro. Vind het persoonlijk altijd makkelijker om grip te houden op wat ik heb geinvesteerd vs de winst.

• Vincent_Mertens
MaStar schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:06:
[...]

Mijn verificatie (NL) is ook rejected gister. Geen idee waarom, had alles goed opgestuurd. Opnieuw proberen.
Binance of Coinbase? Binance is al de vierde keer ondertussen helaas. Heb een ticket aangemaakt maar dit zal wrs weken duren :/

• audiojunk
Steefmeister schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:07:
[...]

Ik kijk altijd in euro. Vind het persoonlijk altijd makkelijker om grip te houden op wat ik heb geinvesteerd vs de winst.
Is die 2,30 dan een spike geweest want ik kom niet hoger dan 2.07

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• MaStar
Vincent_Mertens schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:14:
[...]

Binance of Coinbase? Binance is al de vierde keer ondertussen helaas. Heb een ticket aangemaakt maar dit zal wrs weken duren :/
Binance - daar lukt het mij niet om te verifiëren helaas.

• wetsteyn
audiojunk schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:14:
[...]

Is die 2,30 dan een spike geweest want ik kom niet hoger dan 2.07
Yep, stond vannacht op $2.67 binance

• gws24

gws24

Thinking is hard!

wetsteyn schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:16:
[...]

Yep, stond vannacht op $2.67
Hierbij moet denk ik wel worden aangegeven op welke exchange want op de koreaanse exchanges is de koers standaard hoger maar de meeste mensen hebben daar geen account. Zelf kijk ik vooral naar de europese/amerikaanse exchanges.

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vincent_Mertens schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:05:
Op binance hoeft dat toch niet? Ik heb er gewoon btc naartoe gezonden.

Account aanmaken op mail en klaar.

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Houdt er iemand van jullie z'n kruit droog tot na Nieuwjaar? Ik vraag me af hoeveel zo'n nieuw kalenderjaar meeweegt in de cryptobeurs. Op de aandelenbeurs weegt het natuurlijk wel mee.

Hopelijk dat de crypto's maandagavond (als het in Azië dinsdag 2 januari 2018 is) terug in een stroomversnelling komen.

Mooi dat iedere week in crypto als een maand voelt. Wie had XRP > ETH bijvoorbeeld zien aankomen :)

• MaStar
hanzer schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:21:
[...]

Ik wil laten uitbetalen (withdraw) naar bankrekening.
Of hoe doen jullie dat?

• MaStar
Guus Leeuwis schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:22:
Houdt er iemand van jullie z'n kruit droog tot na Nieuwjaar? Ik vraag me af hoeveel zo'n nieuw kalenderjaar meeweegt in de cryptobeurs. Op de aandelenbeurs weegt het natuurlijk wel mee.

Hopelijk dat de crypto's maandagavond (als het in Azië dinsdag 2 januari 2018 is) terug in een stroomversnelling komen.

Mooi dat iedere week in crypto als een maand voelt. Wie had XRP > ETH bijvoorbeeld zien aankomen :)
Vorig jaar begin januari was een aardige dip/correctie. Dat is aardig bijgetrokken verder ;)

• vvilco
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-08 09:22
MaStar schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:24:
[...]

Of hoe doen jullie dat?
Dat is niet nodig. Gewoon HODL, voor altijd.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:34

Typhone

Who Dares Wins

MaStar schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:24:
[...]

Of hoe doen jullie dat?
Kan niet op binance naar EUR. Moet je overmaken elders heen (coins transferren).

• audiojunk
wetsteyn schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:16:
[...]

Yep, stond vannacht op $2.67 binance
Kom niet hoger dan zo'n 2,40$ wel een mooie inverted hamer bij deze stand(investing.com 15m grafiek)

Zie inderdaad bij Binance zelfs 2.85 in de grafiek, aardig verschil.

[ Voor 16% gewijzigd door audiojunk op 30-12-2017 11:31 ]

• vvilco
Je kunt BTC naar bitonic sturen bv. Je moet wel eerst even je rekeningnr. valideren daar.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:50
vvilco schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:25:
[...]

Dat is niet nodig. Gewoon HODL, voor altijd.
Dat kan, maar ik denk dat de meeste mensen hier toch uiteindelijk wel íets aan euro's willen hebben voor ze dood gaan ;)

• vvilco
Het technische plaatje van BTC ziet er nog steeds niet fraai uit. Veel ruimte naar beneden:

https://ibb.co/gQPurb

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-12 15:48
Vincent_Mertens schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:14:
[...]

gewoon LTC kopen en naar je wallet binance sturen.
vandaar uit andere altdcoins kopen.
Zonder verificatie mag je maximaal 2 BTC per dag withdrawalen.

• wetsteyn
vvilco schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:31:
Het technische plaatje van BTC ziet er nog steeds niet fraai uit. Veel ruimte naar beneden:

https://ibb.co/gQPurb
Make it rain ;)

• appelflap1992
  • Laatst online: 22:30

Ja lastig te zeggen, denk dat het een zenuwachtig dagje wordt. Ik twijfel om alles over te zetten naar fiat. Als het met een druk op de knop kon had ik het al gedaan denk ik, Net knalde alles wel redelijk in elkaar

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

mark-k schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:13:
[...]

Er zijn ook mensen die denken dat de aarde plat is, is dat genoeg antwoord op je vraag?
Dat is geen antwoord, meer een tegenstelling.
Het antwoord is dat ripple hetzelfde gaat doen als de ECB jaarlijks doet, er komt een miljard coins bij, worden die coins meteen opgekocht, geen probleem.
Worden ze niet gekocht en de vraag ernaar neemt af >> probleem.
Hier gebeurd precies hetzelfde als met euro's en dollars, Alleen hoeft ripple niets meer bij de klikken, enkel releasen.

XRP = trash

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 14:47
Gewoon vasthouden, dit soort dipjes komen wel vaker voor toch :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik kan vinden waar de NXT-coins te vinden zijn, maar niet waar IGNIS straks te vinden is. Zie ik iets over het hoofd?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Mr_Ripple schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:48:
[...]

Dat is geen antwoord, meer een tegenstelling.
Het antwoord is dat ripple hetzelfde gaat doen als de ECB jaarlijks doet, er komt een miljard coins bij, worden die coins meteen opgekocht, geen probleem.
Worden ze niet gekocht en de vraag ernaar neemt af >> probleem.
Hier gebeurd precies hetzelfde als met euro's en dollars, Alleen hoeft ripple niets meer bij de klikken, enkel releasen.
De vraag die iemand stelde was of er mensen waren die dachten dat er geen correctie zou komen. Met elke vraag die je stelt is er wel iemand die Ja en iemand die Nee zegt. Dat is wat ik ermee bedoelde, verder geen oordeel over wat er met XRP gaat gebeuren.

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-11 15:34

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Goedemiddag allemaal,

Ik ben een leek op de beurs, maar vroeg me af of jullie deze theorie kunnen bevestigen.

Ripple gaat nu sky high. Het zou logisch zijn als deze zometeen gaat zakken (correctie). Alle snelle winstpakkers zullen dan gaan verkopen, en wellicht laten uitbetalen. Is het dan aannemelijk dat Litecoin weer wat zal gaan stijgen? Omdat veel mensen deze coin gebruiken om over te boeken naar andere exchanges ed.

Benieuwd naar jullie mening.

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12 12:07
fuzzyeyebrows1 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:55:
Goedemiddag allemaal,

Ik ben een leek op de beurs, maar vroeg me af of jullie deze theorie kunnen bevestigen.

Ripple gaat nu sky high. Het zou logisch zijn als deze zometeen gaat zakken (correctie). Alle snelle winstpakkers zullen dan gaan verkopen, en wellicht laten uitbetalen. Is het dan aannemelijk dat Litecoin weer wat zal gaan stijgen? Omdat veel mensen deze coin gebruiken om over te boeken naar andere exchanges ed.

Ja waarschijnlijk gaat LTC BTC voorbij.....

Niemand die het weet en het is ook vrij zinloos om dit soort vragen te stellen..

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Iemand enig idee waar die spike bij MANA van daarnet vandaan kwam? Maakte opeens een mega buy sprong om daarna weer te zakken en langzaam terug naar t niveau van dierenspeciaalzaken piek te gaan.

• Slux
  • Niet online
Goedemiddag allemaal,

Niemand weet dat, Ik heb zelf wel een koop order klaar staan voor LTC blijf mijn favorite coin lage fees en snelle transacties, zolang BTC nog niet mee gaat blijft LTC op dit moment ''beter'' dan de bitcoin

• The Redman
  • Laatst online: 22-12 23:32
Goedemiddag allemaal,

Dit is geen theorie maar een vraag. Het is aannemelijk ja, maar even aannemelijk dat ie verder gedumpt wordt omdat het net zoals Bcash gewoon Bitcoin is met wat matige scalingaanpassingen. Het verplaatsnut om het vervolgens weer te wisselen voor een andere coin zal geen beduidende impact hebben op de prijs.

Zelf gebruik ik LTC ook alleen om er andere coins van te kopen. Als ik m'n transactiehistorie zie, had ik soms beter in LTC kunnen blijven. Met Kerst kocht ik nog wat LTC op BL3P om er .3799ETH per LTC voor te krijgen op Bittrex. Dat ratio is intussen nog maar .31. Harde klappen voor LTC.

[ Voor 14% gewijzigd door The Redman op 30-12-2017 12:07 ]

• o-TANK-o
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-02-2018
VeChain aankondiging over 3uur. Timer:

https://www.timeanddate.c...1230T22&p0=33&msg=VeChain

Er is vandaag ook een wedstrijd gestart op Binance die duurt tot 5 januari met mooie prijzen:

https://twitter.com/vecha...status/946743645209747456

https://support.binance.c...-All-Binancians-VEN-Fans-

Verwijderd

Slux schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 09:11:
[...]

XRP is het tegenovergestelde waar cryptocurency voor is bedoeld, er zijn er 100Miljard van het is niet decentraal het is niet te minen en de meerderheid van de munten is in bezit van de makers
Kortom het is een FOMO coin momenteel die heel hard onderuit zal gaan, XRP zal de cryptowereld een hoop schade opleveren denk ik.
Ik quote even een paar reacties hierop. Ripple stond toen rond de $0,20.
Dit speelde zich zes weken geleden af.
Kortom, je weet het nooit. Ripple kan naar $1, maar ook naar $10.
xos schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:02:
Hmm, heb toevallig 100k ripple gekocht begin van de week om mijn portefeuille wat diverser te maken. Misschien toch maar verkopen. Twijfel, twijfel... Waarom heeft kraken die geavanceerde order nog steeds uitgeschakeld :/.
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:04:
[...]
Zakt nu weer als een malle. Was je op tijd?
xos schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:20:
[...]

Heb er 60k verkocht en vind het wel goed zo. Misschien stijgen ze nog wat door als de andere helft van Amerika wakker wordt en het nieuws leest. Voorlopig is het een onverwachte meevaller. Enige reden dat ik ze ooit heb gekocht is omdat Ripple een beetje vreemde eend in de bijt is en heb ze gekocht in de hoop als alles zou dalen dat ripple net wat minder ging dalen. Weet niet zo wat ik van hun platform moet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2017 12:13 ]

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-12 11:46
pven schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:53:
[...]

Ik kan vinden waar de NXT-coins te vinden zijn, maar niet waar IGNIS straks te vinden is. Zie ik iets over het hoofd?
De wallet voor de productie is nu live, hier te vinden: https://www.jelurida.com/
Inloggen met je NXT account (ipv NXT-xxx heb je nu ARDOR-xxx). Dan zie je in elk geval je saldo. En even wachten tot morgennacht, dan weten we waarschijnlijk pas of alle exchanges gelijk live gaan.

Verwijderd

De app van Binance (android) heeft een update gehad. De funds zijn een stuk overzichtelijker en het traden werkt nu gewoon in één keer. Ben er zeer content mee. Nu hoef ik alleen nog maar flink winst maken..

Mijn vraag is hoe doe ik stop loss en limit orders instellen? Als ik naar de webpagina op m'n mobiel ga kan ik niet eens inloggen? Of moet het persee op de pc? Die momenteel stuk is hier.

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 23:07
Ik heb een Ledger Nano S gekocht om mn crypto's te bewaren.
Enkele coins heb ik al overgezet en gisteren rond 1800 uur heb ik Ethereum vanaf blockchain.info overgemaakt naar mn Ledger.

Dit is nog steeds niet zichtbaar in de Ledger Wallet voor Ethereum.
De adressen kloppen, en bij blockchain.info staat ook dat de transactie bevestigd is.
Via etherscan.io zie ik ook 3330 block confirmations voor deze transactie, maar de Ledger wallet blijft ze niet zien.

Dit moet toch een stuk sneller gaan?

• jorisdeket
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-08-2021
Mooya schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:25:
Enkele coins heb ik al overgezet en gisteren rond 1800 uur heb ik Ethereum vanaf blockchain.info overgemaakt naar mn Ledger.

De adressen kloppen, en bij blockchain.info staat ook dat de transactie bevestigd is.
Via etherscan.io zie ik ook 3330 block confirmations voor deze transactie, maar de Ledger wallet blijft ze niet zien.

normaal duurt dat minder dan 5 min. enige wat ik een keer heb gehad dat ik me gas wat moest verhogen.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Mooya schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:25:

Kan zijn dat de nodes van ledger weer eens problemen hebben en dus niet opgezocht kan worden wat je balans is. Zelf bij Ripple continu dit probleem. Wat je nog kan doen is de ethereum app van de ledger verwijderen en opnieuw installeren, dat reset de cache. In de Ripple app kan je dat ook doen door ctr+shift+a in te drukken maar geen idee of dat ook werkt bij de ethereum app.

edit: je bent ze in ieder geval niet kwijt dus maak je geen zorgen.

edit2: je zou ook nog Myetherwallet kunnen gaan gebruiken met de ledger https://ledger.zendesk.co...MyEtherWallet-with-Ledger

[ Voor 10% gewijzigd door gws24 op 30-12-2017 12:43 ]

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Vrienden tweakers:)
Ik heb sinds een tijdje ook in de cryptos: sinds 2013 met LTC en ik heb een tijd geleden mijn winst daaruit gehaald (domdomdom) en in andere cryptos gestopt.
Inleg is eruit en ben met winst verder aan het gokken (zo zie ik het wel..) maar ik wil er toch verder mee.
Tot op heden heb ik litebit gebruikt voor de aankoop en laat ik ze daar ook in de wallet staan.
Ik haal binnenkort de ledger omdat ik steeds meer tegen de limitaties van de site oploop (iedere keer niet kunnen handelen etc) en ben naar exchangers aan het kijken die een ruim aanbod hebben.
Ik heb accounts inmiddels bij Kraken en HITBTC maar wil me eigenlijk op 1 richten om me goed in te verdiepen.
Kunnen jullie er een (of meer natuurlijk) aanraden welke goed werkt met een makkelijke GUI (en app wellicht voor de foon?)
Wellicht is het een idee om een keer een lijstje te maken met koopsites en exchangers want die van de TS is behoorlijk verouderd inmiddels.. of iig niet compleet:)
Dank op voorhand voor de hulp!
Ik heb overigens momenteel XRP, XVG, DGB en RDD:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Mooya
  • Laatst online: 22-11 23:07
gws24 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:40:
[...]

edit: je bent ze in ieder geval niet kwijt dus maak je geen zorgen.

edit2: je zou ook nog Myetherwallet kunnen gaan gebruiken met de ledger https://ledger.zendesk.co...MyEtherWallet-with-Ledger
Thansk, via de Ledger Manager zie ik ook een Ethereum App met versie 1.0.22
Ik heb een andere versie via de Ledger site gedownload (versie 1.0.8)
Indien ik de nieuwe versie er op zet dan zal de wallet ook het oude adres weer gebruiken?

Het is een leuk ding, maar nog wel vrij wazig haha.
En bedankt voor je extra geruststellende bericht :)

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Gisterochtend alles in de Ripple, een heerlijke stijging gehad en verkocht op 2.32.
Vanochtend alles in de XVG/Verge gestopt, ik weet dat het allemaal fishy is maar mochten ze namelijk wel met iets op de proppen komen is het flink kassa. inmiddels al wel 100 sat in de Plus, dus tijd zat om er op tijd uit te stappen mocht het nodig zijn.....

Best case scenario;
Met wat geluk komt dat Wraith er wel, verkoop is alles op een mooi punt en stap opnieuw in de Ripple voor de after dinner top om daarna weer te verkopen.

Worst case, tja denk ik lekker niet aan die bestaat niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Thommie.nl op 30-12-2017 12:50 ]

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-12 15:16
Sam2013 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:48:
Gisterochtend alles in de Ripple, een heerlijke stijging gehad en verkocht op 2.32.
Vanochtend alles in de XVG/Verge gestopt, ik weet dat het allemaal fishy is maar mochten ze namelijk wel met iets op de proppen komen is het flink kassa. inmiddels al wel 100 sat in de Plus, dus tijd zat om er op tijd uit te stappen mocht het nodig zijn.....

Best case scenario;
Met wat geluk komt dat Wraith er wel, verkoop is alles op een mooi punt en stap opnieuw in de Ripple voor de after dinner top om daarna weer te verkopen.

je denk dat het dan flink kassa is, niemand zegt dag het daadwerkelijk gebeurt. kan net zo goed kelderen. XVG blijft een raar gebeuren,

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12 09:43

Liberteh

All your base belong to me

Sam2013 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:48:

Best case scenario;

#GETREKT is inderdaad niks meer dan een mythe............

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Mooya schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:46:
[...]

Thansk, via de Ledger Manager zie ik ook een Ethereum App met versie 1.0.22
Ik heb een andere versie via de Ledger site gedownload (versie 1.0.8)
Indien ik de nieuwe versie er op zet dan zal de wallet ook het oude adres weer gebruiken?

Het is een leuk ding, maar nog wel vrij wazig haha.
En bedankt voor je extra geruststellende bericht :)
Ja, gebruikt gewoon je oude adres omdat je seed, de 24 woorden, hetzelfde blijft. Daarom kan je ook de app gewoon verwijderen en weer her installeren op de ledger zonder problemen.

1.0.22 is de laatste versie. (Mis je trouwens niet in een nul in 1.0.8 ==> 1.0.08? Anders hebben ze bij Ledger een rare versienummering ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door gws24 op 30-12-2017 13:07 ]

• Vincent_Mertens
hanzer schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:21:
[...]

Binance inderdaad niet perse. Maar ik wil eerst LTC kopen op Coinbase, om dan over te zetten op Binance om de rest van de altcoins te kopen...

Verwijderd

akaQ schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:52:
[...]

je denk dat het dan flink kassa is, niemand zegt dag het daadwerkelijk gebeurt. kan net zo goed kelderen. XVG blijft een raar gebeuren,
Het begint een hele soap te worden om XVG, zeer veel FUD en gescheld op Verge, en het rare is, er is bijna geen tegengeluid vanuit het "marketing" team..

Kan 2 dingen betekenen,
1. Ze zijn hun koffers al aan het pakken om een tijdje onder te duiken wanneer het niet waar blijkt te zijn..
2. Ze laten hun de kop niet gek maken en houden zich aan het plan.

Daarnaast is de negatieve aandacht natuurlijk ook een marketing strategie, eerst een lading kritiek en dan wraith uit laten komen en lekker alle critici de mond snoeren met hun release.

Qua koers verwacht ik een korte stijging, misschien 35-45ct op de top, dan zie veel mensen hun winsten pakken (omdat ze eigenlijk de maan hadden verwacht) en zal de koers hopelijk stabiliseren rond e 25-30ct.

Wat de toekomst brengt? De roadmap is ambitieus, smart contracts in Q1, ben heel benieuwd..
Maar in 2018 moeten ze echt wel wat aan marketing doen om de achterban tevreden te houden..

Ikzelf zit er al enkele weken in en heeft me behoorlijk kopzorgen gebracht, maar met zoveel FUD en hate moet het toch echt wel super zijn wanneer het toch werkelijkheid wordt.

Tot die tijd: Win big, or go home...

Verwijderd

Lasteraar schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:44:
Even een hypothetische vraag.

Stel, Bitcoin bereikt over 1 jaar de legendarische statis van 100.000,- euro.
En je wil het over 1 jaar en 1 dag uitbetalen naar euro's.

Hoe gaat dit in zijn werk?
Ik kan bijv via anycoin 'maar' 15k per dag uitbetalen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het uitbetalen van grote(re) bedragen via een exchange?
Hoe verzekerd ben je dan van je euro's wanneer de halve markt opeens besluit om te zetten naar euro's?

Want hoe hoger de bitcoin waard wordt. Hoe hoger de eventuele uitbetalingen in euro's ( of dollars / whatever ) zijn wanneer een whale of dergelijke besluit te cashen.

Kan mij voorstellen dat wanneer er simpelweg geen euro's genoeg beschikbaar zijn de shit ook redelijk de fan hit...........
Goeie vraag.
Wat ik me afvraag, is het handig om de 100k in een keer uit te laten betalen via bijv bitonic, of is in 4 transacties van 25k. Voor de belastingdienst maakt het natuurlijk niet uit.

Iemand ervaring met uitbetalen van grote bedragen via bitonic?
Ik hoor het graag.

(btw de zoekfunctie gebruikt voor dit vraagstuk, maar geen hits :) )

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:12:
[...]
Niemand heeft dus de winsten gecashed blijkbaar hahah
ik zie wel vaker in de litebit transacties bedragen van 15k staan (ook achter elkaar waardoor ik denk dat het dezelfde persoon is).
Gebeurt niet vaak en 99% zijn 100tjes maar ze zitten er wel tussen.
Alsnog geen idee of het cashen is of omzetten naar litebit credits maar het zou hetzelfde moeten zijn.
1000 euro maakt litebit iig over (gisteren naar mij)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:12:
[...]

Goeie vraag.
Wat ik me afvraag, is het handig om de 100k in een keer uit te laten betalen via bijv bitonic, of is in 4 transacties van 25k. Voor de belastingdienst maakt het natuurlijk niet uit.

Iemand ervaring met uitbetalen van grote bedragen via bitonic?
Ik hoor het graag.

Is het niet duur om via bitonic uit te laten betalen dat is toch een broker ?

Ik gebruik zelf gdax voor uitbetalingen je kan per 24 uur 10k doen je kan ook je limiet verhogen, kosten zijn 0.15 cent per transactie

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Verwijderd aangezien Bitcoin overal evenveel waard is, kan je tzt beter even de transactiekosten slikken en spreiden over meerdere exchanges. Dan betaal je bijvoorbeeld 10x 10K uit ipv 1x 100K.

Lagere verificaties nodig
Lagere risico's als 1 exchange klapt

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Slux
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:23:
@Verwijderd aangezien Bitcoin overal evenveel waar iss, kan je tzt beter even de transactiekosten slikken en spreiden over meerdere exchanges. Dan betaal je bijvoorbeeld 10x 10K uit ipv 1x 100K.

Lagere verificaties nodig
Lagere risico's als 1 exchange klapt
Er zit prijs verschil tussen de exchanges spreiden is wel goed maar je zit dan wel weer met BTC verschillen per exchange, voordeliger om het via 1 exchange te doen lijkt mij.

• MAX3400

MAX3400

Slux schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:26:
[...]

Er zit prijs verschil tussen de exchanges spreiden is wel goed maar je zit dan wel weer met BTC verschillen per exchange, voordeliger om het via 1 exchange te doen lijkt mij.
Eens maar als je nu voor 30K BTC hebt gekocht en volgend jaar is dat 320K waard, weet ik niet of ik me zorgen zou maken over 3% verschil tussen 2 exchanges.

Verwijderd

Slux schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:22:
[...]

Is het niet duur om via bitonic uit te laten betalen dat is toch een broker ?

Ik gebruik zelf gdax voor uitbetalingen je kan per 24 uur 10k doen je kan ook je limiet verhogen, kosten zijn 0.15 cent per transactie
Gdax is US Based, liever een NL bedrijf die betrouwbaar en snel is. :)

Heeft bitonic een limiet? Op de website staat niks vermeld, behalve dat spoedbetaling max 5k is.

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:29:
[...]

Heeft bitonic een limiet? Op de website staat niks vermeld, behalve dat spoedbetaling max 5k is.
Gdax betalingen komen uit de UK duurt 1 dag, soms 2 dagen.
Anders zou je bitstamp of kraken kunnen gebruiken, vallen onder de EU

[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 30-12-2017 13:33 ]

• DJTimo
  • Laatst online: 21-12 21:24
MAX3400 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:27:
[...]

Eens maar als je nu voor 30K BTC hebt gekocht en volgend jaar is dat 320K waard, weet ik niet of ik me zorgen zou maken over 3% verschil tussen 2 exchanges.
Niet? Dat is 9600 euro. (Ik arbitreer momenteel alles waar meer dan 2% tussen zit. ;) )

Verwijderd

Slux schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:32:
[...]

Gdax betalingen komen uit de UK duurt 1 dag, soms 2 dagen.
Anders zou je bitstamp of kraken kunnen gebruiken, vallen onder de EU
Top! Ik ga het uitzoeken. Thanks maestro!

ps. persoonlijke ervaring?

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-12 10:28
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:29:
[...]
Ander land dus niet te vertrouwen en langzaam?

Je kunt natuurlijk gewoon via litebit of anycoin verkopen, kost wat maar dat heb je het wel in NL verkocht. :P
GDAX is goedkoop en betrouwbaar. :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Idanue op 30-12-2017 13:37 ]

Verwijderd

Idanue schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:36:
[...]

Ander land dus niet te vertrouwen en langzaam?

Je kunt natuurlijk gewoon via litebit of anycoin verkopen, kost wat maar dat heb je het wel in NL verkocht. :P
GDAX is goedkoop en betrouwbaar. :Y
Niet perse. Is mijn persoonlijke keuze :)
Ik ga wel Gdax ff uitzoeken.

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:36:
[...]

Top! Ik ga het uitzoeken. Thanks maestro!

ps. persoonlijke ervaring?
Persoonlijke ervaring voor mij is Gdax het beste 0.15 cent per transactie is niet veel ,plus BTC,LTC staan daar vaak ook wat hoger dan de meeste exchanges

ik zette het om naar LTC om vervolgens naar gdax te sturen en daar om te zetten naar fiat was een win win voor mij. alleen gdax bitstamp en kraken voor fiat voor mij maar dat is persoonlijk ;)

• MAX3400

MAX3400

DJTimo schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:33:
[...]
Niet? Dat is 9600 euro. (Ik arbitreer momenteel alles waar meer dan 2% tussen zit. ;) )
Dan doe ik het waarschijnlijk anders bekijken; als mijn winst 290K is zonder werk eraan, vind ik die 10K wel best... Die 10K bespaar ik dan weer wel op andere kosten zoals hypotheek.

En mogelijk dat ik er anders naar kijk hoor; ik doe geen trades onder de 5% dus mijn "beleving" is waarschijnlijl anders.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12 20:22

paradoXical

The ParadoX

Ik ben ontzettend benieuwd naar wat ARDR en IGNIS gaan doen. Ik zit zelf al lange tijd in dit project, en heb vlak voor de snapshot mijn NXT met veel winst verkocht om voor 50% weer in ARDR te stappen.

Ook een aantal K IGNIS, ben erg benieuwd wat die koers gaat doen, zal dit een 'J' curve worden? Dit verwacht ik wel namelijk, maar in crypto land weet je het nooit.

De gezamenlijke market cap van NXT/ARDR/IGNIS gaat zo meteen aanzienlijk zijn, dit is best wel een grote speler geworden (Jerulida). En dan te bedenken dat de cap van NXT nu op 1/3 staat van zijn oorspronkelijke waarde, IGNIS kan daar dus een flink deel van pakken. Koers die op 20-30 cent kan uitkomen uiteindelijk, die IGNIS futures staan sky-high.

ARSR 1.5MLD
NXT: 0.5MLD
IGNIS ?

Gaat een spannende launch worden, dat is duidelijk.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Gisteren grotendeels alles opgenomen hier en net de rest..... Kom wel weer eens terug in 2018:)!
Ben bang dat het meer gebeurd op dit moment:)....

[ Voor 16% gewijzigd door Thommie.nl op 30-12-2017 14:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:44:
Voor een groep investerende Hollanders is het hier wel apart genoeg stil omstrent NLG.
Die Nederlandse Gulden doet niet onder voor een XRP
Ben ik de enige NLG volgende hier?
Het gaat gestaag maar een leuk rendement op heden.

• Swerfer
  • Laatst online: 18-12 13:52

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:17:
[...]

NLG zit al maanden tussen de 10 en 15 cent te schommelen. Ik heb het vermoeden dat er nu een pump gaande is...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Sanalologo
[...]

omdat het een copy paste shit coin is..

• Jordy8
  • Laatst online: 21:57
[...]

Ik ook :) Eind november een klein bedrag gestopt in Gulden toen ie nog 7 cent was. Ik was in de zomer al aan het twijfelen om te kopen. Verbaast me ook wel dat ie nu zo hoog staat eerlijk gezegd. Niet verwacht.

• Tim de Jong
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-04 20:26
[...]

Heb ze een paar weken geleden gekocht toen ze nog rond de 0,10 euro waren. Ik merk dat veel mensen er niet heel positief over zijn, maar zelf heb ik hoge verwachtingen.

Verwijderd

Sanalologo schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:19:
[...]

omdat het een copy paste shit coin is..
Mee eens, dat het een nietszeggende munt (copy) is, maar met een leuk rendement.
Maar ik maak hier uit op dat ik niet de enige volgende ben, vond het zo stil terwijl hij stijgende is.
Pagina: 1 ... 194 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]