Dit soort "onderzoek" en uitspraken komen meestal voort uit oude wijsheid en onwil Bitcoin te accepteren als alternatief.
De toekomst van geld is digitaal, dat weten we inmiddels wel en daar zijn we het allemaal eigenlijk over eens.
Dan worden de vragen al snel: wie gaat dat geld beheren? krijgt er iemand volledige controle over? Wie gaat het creëren/drukken?
Er zijn natuurlijk meerdere oplossingen, zo hebben we ons huidige systeem waarin corporaties en de regering (EU) de macht over geld creëren hebben. Maar er is ook een alternatief, geld als transparant protocol! Bitcoin is (het begin van) geld als een transparant protocol in plaats van als een middel van overheden om grip op de economie te houden.
Zelf ben ik voorstander van een eerlijk wereldwijd betaalmiddel dat niet kunstmatig inflatie en rentes kan creëren. Daarnaast zijn er natuurlijk de voorbeelden van Snowden en Assange waarin een bankrekening doodleuk bevroren werd omdat ze tegen de orde in gingen. Wat mij betreft hoort die macht niet in bezit te zijn van overheden en banken en daarom geloof ik in "Bitcoin".
Helaas is Bitcoin zelf alweer wat verouderd en niet sterk genoeg voor deze taak. Echter is het hele concept en de oplossing die het bied wat mij betreft erg veel waard. Daarnaast zijn er talloze andere varianten op de Bitcoin die weer net iets anders of het zelfde beter kunnen.
Als je bovenstaande lees, wat vind jij dan dat de waarde van Bitcoin is?