Phusebox schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:02:
Werkt goed die 'advanced repair' van Microsoft. 'Immediate shipping' en een e-mail ter bevestiging binnen 24 uur... Wat denk je, niks hè.
Ga je vragen; ja duurt 5-7 werkdagen voordat het verstuurd is. Hoe is dat "advanced exchange"? En dan nog 3-5 werkdagen "transport tijd".
Hun marges zijn echt ontiegelijk groot.
Bij mijn xbox one x die onlangs teruggekomen is zeiden ze: 3 tot 4 weken totaal. Doordat ik als nieuwsgierig en ongeduldig persoon toch wilde weten of mijn console gerepareerd zou worden of geswapped (er was echt van alles mis mee), is er gezegd: weten wij niet, maar de console is vandaag bij ons aangekomen en het kan nu nog 2-3 weken duren..
Rara, 2 dagen later stond UPS aan de deur.
Enige probleem wat ik hierna had; de garantie van 2 jaar werd spontaan 1 jaar, oftewel nog 2 maanden garantie te gaan. Hierop mijn factuur moeten toesturen en binnen 2 dagen was de garantie op de site aangepast.
Totale reparatietijd: 6 dagen (dag 1 op vrijdag inleveren, dag 6 op donderdag xbox terug)
Gisteren de Elite controller verzonden, die verwacht ik met een beetje geluk zelfs morgen of zaterdag al terug. Xbox is gerepareerd en Elite wordt geswapped bij ontvangst.
Transport tijd was binnen circa 12-24 uur (Nederland-Duitsland)
* Volgens mij was mijn xbox one x (day one) al vanaf dag 1 slecht, want de gerepareerde xbox die ik nu terug heb werkt sneller dan ooit te voren. Vooral het opstarten wow, voorheen kreeg ik het dashboard te zien en mocht ik ondertussen nog even naar de wc en drinken pakken voordat ik ''lag vrij'' door het menu kon gaan.
Nu (zelfde energie modus ja) kan ik gewoon direct aan de slag zodra ik het dashboard zie.
Jammer dat ze via de support niet kunnen vertellen wat ze gedaan hebben, ook zit er geen formulier bij met wat ze gedaan hebben (ja fabrieksinstellingen, maar dit is zo'n standaard briefje).
Ook als ik nu met familieleden een game vrijwel gelijktijdig opstart (iedereen heeft de one x), ik ben aan het spelen terwijl hun nog aan het opstarten zijn (voorheen was dat het tegenovergestelde), grandioos
Problemen die ik had:
Niet willen lezen van een disc (tenzij je echt gewoon 50x de cd eruit en erin deed, met een beetje geluk werkte de installatie voor een paar %)
Niet willen inschakelen (alleen bliep geluid maar dat was het)
Foutcodes met opstarten, foutcodes tijdens fabrieksinstellingen
Traag als de pest
Tikkende geluiden (hdd die op sterven ligt)
Veel zal te wijten zijn geweest aan de hdd, zo ook het moederbord en zo ook de BR speler/lezer xd
[
Voor 39% gewijzigd door
LopendeVogel op 01-11-2018 08:45
]