Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023
Wie heeft ervaring met de LGB6 Oled en had voorheen een goede plasma tv?

Is er verschil en zo ja wat is het verschil in bijvoorbeeld helderheid / wit tov de plasma? Is het contrast / zwart ook duidelijk beter?

Ik kijk nu een Panasonic Plasma PZ8 serie en ben redelijk tevreden qua kleur en contrast tov veel LCD tv's.. maar heb deze tv helaas nooit naast een Oled kunnen zien en vergelijken in een winkel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe wordt dat beoordeeld in de reviews dan?
Mijn gevoel zegt dat OLED veel beter is dan plasma, omdat bij OLED uit ook echt uit is. Geen last van backlights en zo. Elke pixel wordt individueel belicht.

[ Voor 64% gewijzigd door Room42 op 06-02-2017 11:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06

FeaR

In GoT we trust

Room42 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:48:
Geen last van backlights en zo. Elke pixel wordt individueel belicht.
Of je gaat je eens inlezen in de techniek achter plasma...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Welke stad woon je? Wellicht mag je bij een oled Tweaker met je eigen content kijken. Mocht ik ook d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:47
JSA schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:47:
Wie heeft ervaring met de LGB6 Oled en had voorheen een goede plasma tv?

Is er verschil en zo ja wat is het verschil in bijvoorbeeld helderheid / wit tov de plasma? Is het contrast / zwart ook duidelijk beter?

Ik kijk nu een Panasonic Plasma PZ8 serie en ben redelijk tevreden qua kleur en contrast tov veel LCD tv's.. maar heb deze tv helaas nooit naast een Oled kunnen zien en vergelijken in een winkel.
Ik had ook gereageerd op je vraag in het OLED topic en doe het voor de compleetheid hier nog eens;

"De B6 is een flinke stap vooruit ten aanzien van een PZ80 of 85 op alle fronten en ik vind het komend van een dergelijke plasma echt een waardige upgrade. De maximale helderheid ligt veel hoger (waar dit nodig is) en uiteraard is het zwart nu echt zwart. De winst in contrast is dan ook aanzienlijk en samen met een grotere kleurruimte zorgt dit voor veel meer diepte in het beeld dan je gewend bent. Sommige scenes lijken bijna 3D zonder dat je een 3D bril op hebt."

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Bedankt voor je reactie! Ondanks dat sommige mensen deze tv aanschaffen alsof het een pakje boter ivm de prijsdaling ben ik ietwat voorzichtiger ook omdat mijn tv nog niet defect is. Dit toestel heeft zeker mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met een plasma tv, maar zwart is echt zwart. Elke keer als ik nu een LCD tv zie schrik van het fletse beeld. 1080p video ziet er ook prachtig uit. Ik ben er echt SUPER tevreden mee, ondanks dat er zeker geen goedkope tv is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
FeaR schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:54:
[...]

Of je gaat je eens inlezen in de techniek achter plasma...
offtopic:
Vrij nutteloos om je anno 2017 nog in te lezen in een techniek die letterlijk dood is sinds 2014 (iig in de EU).
Dan kun je je beter gaan inlezen in Fortran oid, dat is nog minder dood.

Beeldkwaliteit OLED> Plasma>IPS&VA> TN

[ Voor 6% gewijzigd door eL_Jay op 07-02-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:14
Ik kom zelf van een TH-42 Panasonic Plasma en heb ook heel lang getwijfeld om voor de B6 te gaan.
Uiteindelijk gedaan en ik heb geen spijt de beeldkwaliteit is echt stukken beter!
Waar ik zelf nog het meest aan moet wennen is de motion, ik kan nog niet de ideale balans vinden tussen te veel judder / te veel soap-opera effect.
Gisteren nog een tijdje gespeeld en ik denk dat ik het nu te pakken heb dus even een tijdje niet met de settings bezig zijn en genieten van het prachtige beeld.

Zwart is echt zwart gaat imho meer op bij de OLED dan de plasma ik wil niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Zwart is ook zwart op de laatste serie plasmas, van Panasonic en Pioneer. Niet meer te krijgen maar toch😊, Zelf heb ik een 50gt60, blijft een top beeld geven dat ding👍.

Maar de plasma van de TS is veel minder als deze series. In dit geval gaat een OLED zeker een grote verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
zijn er oled tv's tussen de 46-49 inch in 1080P ? ik kon het snel niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 21:22
nee
lennox-06 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:00:
zijn er oled tv's tussen de 46-49 inch in 1080P ? ik kon het snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Hoe herken je en of wat bedoel je precies met " balans vinden tussen teveel judder / te veel soap-opera effect" ?

Is het kijken naar deze tv zo'n groot verschil dan tov de Plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:14
Judder is een schokkerig beeld bij snelle camera bewegingen, dit kun je soepeler maken met de truemotion (in het geval van lg) echter bij teveel dejudder lijkt het beeld op dat van een camera waar vaak soapseries mee gefilmd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Op mijn plasma zie ik bij een voetbalwedstrijd vaak dat wanneer de bal door de lucht wordt geschoten dat de bal dan soms stottert en schokkerig in beeld en dus niet vloeiend...

Is dit bij Oled ook het geval ?

Is dit dan bijv de "Judder" bij Oled of dit weer wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Dat is volgens mij motion blur. Ik heb voetbal op een oled gekeken en dat was vloeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06

FeaR

In GoT we trust

eL_Jay schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:45:
[...]

[offtopic]Vrij nutteloos om je anno 2017 nog in te lezen in een techniek die letterlijk dood is sinds 2014 (iig in de EU).
Het ging erom dat er een pluspunt van OLED wordt genoemd die gelijk is aan dat van de techniek achter plasma. Dat is incorrecte informatie verschaffen en schiet TS niets mee op. Als je niet op de hoogte bent van de techniek post dan niets.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 08-02-2017 11:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hb1981
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik heb vorige week bij mijn oom de LG OLED55E6 aangesloten
heb voorheen zelf de Panasonic 50VT50 Plasma gehad wat de techniek van de Kuro bevat voor de plasmakenners, maar de LG veegt toch wel aardig de vloer met die plasma aan hoor.

Zwart is ultra zwart op de OLED. Pixels gaan ook gewoon uit per stuk op een zwart scherm. En dit icm 4k en HDR / Dolby vision materiaal is het gewoon de beste tv en de beste techniek die te koop is.

Ik heb zelf een Sony 65 inch 4K HDR tv met Direct LED panel momenteel (plasma is vorig jaar weggegaan hiervoor omdat ik HDR wilde) en die haalt het bijlange niet kwa zwartwaardes bij de OLED. overigens ookal niet bij de plasma, maarja wilde de nieuwe techniek.

Zit nu dus te twijfelen om de OLED aan te schaffen. Dit is de eerste waardige opvolger van de Pioneer Kuro en VT series van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
hb1981 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:09:
Ik heb vorige week bij mijn oom de LG OLED55E6 aangesloten
heb voorheen zelf de Panasonic 50VT50 Plasma gehad wat de techniek van de Kuro bevat voor de plasmakenners, maar de LG veegt toch wel aardig de vloer met die plasma aan hoor.
De VT50 had dan ook totaal geen zwart/donker paneel. De VT60 was hier in veel en veel beter, ook daar op is zwart echter geen zwart maar gewoon (heel) donker grijs.

Met een licht strip achter de tv kan je je ogen echter voldoende "neppen" om het toch als zwart te ervaren.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1981
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-07-2023
Brad Pitt schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:56:
[...]

De VT50 had dan ook totaal geen zwart/donker paneel. De VT60 was hier in veel en veel beter, ook daar op is zwart echter geen zwart maar gewoon (heel) donker grijs.

Met een licht strip achter de tv kan je je ogen echter voldoende "neppen" om het toch als zwart te ervaren.
Ik ken ook diverse mensen met een VT60 die overgegaan zijn naar Oled en ook verbaast zijn.

De VT50 was behoorlijk zwart al hoor overigens als die goed afgesteld stond.

Maar er zijn dus een aantal mensen die een Kuro en VT60 hebben gehad en nu een B6 / E6 hebben en enorm tevreden hebben.

Ikzelf heb sinds zondag de C6 en zwart is echt zwart. Zwarter dan dat gaat het niet worden.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
hb1981 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:10:
[...]
De VT50 was behoorlijk zwart al hoor overigens als die goed afgesteld stond.
Heb ze allemaal gehad, Kuro, VT50, VT60. De VT50 was geheel niet zwart. Hooguit donkergrijs. Je zag in een totaal verdonkerde ruimte (geen optimale kijkomstandigheid maar dat terzijde) altijd een "gloeiend" paneel.
Ikzelf heb sinds zondag de C6 en zwart is echt zwart. Zwarter dan dat gaat het niet worden.
Echter dat is allemaal geheel waar ja :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Bedankt ex plasma kijkers voor jullie input. Soms heb je nog even wat bevestiging nodig om tot het juiste besluit te komen. Hoewel sommige freaks ook over dit toptoestel zich wat kritisch kunnen uitlaten.

Dus hoe meer (ex) Plasma kijkers die hun ervaring willen delen hier, hoe beter..

Graag zelfs

................

[ Voor 32% gewijzigd door JSA op 15-03-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Ervaringen door ex plasma blijven welkom hier... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:38
Ik kom van een samsung PS50C7700 model plasma, naar een OLED tv overgegaan. Ik heb dit op geen enkel moment beklaagt en dan hebben we het nog over het 2015 model, de 910V ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Ik za gisteren de LG65B6 naast een sony lcd 85 serie van modeljaar 2016 staan..
Ik heb zeker 20 minuten gekeken.

Ik schrok dat ik zo weinig verschil zag in beeld/kleuren/zwartwaarden ! Had dus veel meer verwacht van de LG op een reguliere uitzending

de uitzending was NPO 1 op alle tv's daar overigens (ziggo)

Ik weet wanneer je een demo op 4K bekijkt dat de LG de Absolute winnaar is en zal zijn natuurijk maar ik vond het wel een beetje een domper hahah

Ik had wel het vermoeden dat de Sony misschien wat anders stond ingesteld of zo want deze was duidelijk feller / helder en het zwart was ook behoorlijk zwart qua contrast.. en dat voor een lcd was best opvallend.

Op zon moment ga je wel wat twijfelen omdat je thuis een redelijk goede Plasma hebt van Panasonic met mooi beeld en je dan helaas het niet direct kan vergelijken met de Oled B6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:57
JSA schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:52:
Ik za gisteren de LG65B6 naast een sony lcd 85 serie van modeljaar 2016 staan..
Ik heb zeker 20 minuten gekeken.

Ik schrok dat ik zo weinig verschil zag in beeld/kleuren/zwartwaarden ! Had dus veel meer verwacht van de LG op een reguliere uitzending
Ik vermoed dat dit in een winkel was.... met de bijbehorende winkelverlichting.
Je moet dit in een matig verlichte of vrijwel donkere kamer vergelijken, dan zie je het verschil. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
ja bij de Expert winkel ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Nu is het wel zo dat LCD veel feller kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:57
Fearbeek schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:01:
Nu is het wel zo dat LCD veel feller kan.
Hoe fel wil je het hebben... mijn LG Oled 55E6 staat max op 80/100 (oledlampje) overdag met aan één kant alleen maar ramen. Zelfs met flink zonnig weer hoef ik de gordijnen niet dicht te doen. De antireflexie coating doet trouwens ook veel. Voor de avond is max 60 meer dan voldoende.
Nog feller is absoluut onnodig, tenzij je de tv als zonnebank wil inzetten. :+

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Is wel zo, maar heb toch het idee dat ik iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Het blijf qua helderheid een persoonlijke voorkeur zo te lezen. Wat de één te donker vindt, vindt de ander dit geen probleem. Het blijft een lastige. Zoveel mensen zoveel meningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12

DarkSide

theres no place like ::1

Kom zelf van een oude Panasonic G10 af. En ben erg blij met de B6.
Kan nu ook overdag gamen. En contrast is gewoon erg goed.
heb de B6 met een KS8000 (een van de toppers op LCD gebied) vergeleken.
En het is waar. LCD heeft een behoorlijke stap gemaakt qua kleuren en zwartwaarden.
Maar ik zie nog wel blooming en dat het paneel geen localdimming heeft.
itt tot de b6 waarbij PS4 laadschermen het net lijkt of het scherm uit staat zeg maar.

True het is niet in elke scene even herkenbaar. Maar de B6 doet het toch allemaal net wat beter.
HDR heb ik niet kunnen vergelijken. En het is waar dat OLED's niet zo vel kunnen als LCD's (al zakt een KS8000 ook in als er te lang hoge nits gevraagd worden).
Maar de B6 kan toch al behoorlijk fel uit zichzelf (heeft hogere nits waarde dan menig LCD van een jaar of 2 geleden).
Al met al ben ik iig er blij om mijn plasma in te ruilen voor de Oled. En ook blij om niet voor een LCD gegaan te zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1