"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dit levert Max meer op dan P3.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hij zegt al met bezwaar 'its pointless', die laat even zien hoe de F1 is..Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:09:
Horner geeft de ‘ wedstrijdleiding’ op een keurige manier onderuit de zak
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik vind voetbal ook een heel stuk leuker als ze dat stomme buitenspel zouden afschaffen, worden er veel meer goals gescoord.WeAreLegion schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:08:
[...]
Nee ze moeten die straf niet geven omdat het de sport bevorderd om het niet te doen, dat heeft weinig met een oranje bril te maken. Als vettel het zo zou doen zou ik het ook tof vinden, of wie dan ook. De regels maken de sport gewoon minder leuk dan dat het kan zijn.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Onzin natuurlijk. Zelfde is dit als een bal over de lijj bij het voetbal. Dan heb je een doelpunt. Je mag gewoon niet buiten de baan met vier wielen.MikeyMan schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:09:
Tsjah... Regeltechnisch hebben ze gelijk, maar er mag ook wel in de geest van de wedstrijd gefloten worden. Zeker omdat raikkonen naar binnen kwam...
"When you grow up your heart dies"
RAI komt naar binnen omdat het de ideale lijn is. Hij stuurt naar buiten omdat hij schrikt. Hem is niets te verwijten.MikeyMan schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:09:
Tsjah... Regeltechnisch hebben ze gelijk, maar er mag ook wel in de geest van de wedstrijd gefloten worden. Zeker omdat raikkonen naar binnen kwam...
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
De 'Fin' Mika Salo en wie nog meer?
Pffff
Dat zijn zwart/wit regels, dat is bullshit.kruimel0 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:10:
[...]
Ik vind voetbal ook een heel stuk leuker als ze dat stomme buitenspel zouden afschaffen, worden er veel meer goals gescoord.
Nee, dan zou een tackel, handsbal wel/niet, of laten we anders even doelpunt van Barca dit weekend bekijken, regels zijn regels was het toch? Toch stond barca 1-0 voor.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Maar dan inderdaad gvd wel consistent die regels altijd voeren.
Gaining an advantage is veel te vaag. Je hebt altijd een advantage...als er een muur staat ben je weg.
Dat de pole tijd van Hamilton ook met 4 wielen net buiten de baan is gereden, zorgt er wat mij betreft voor dat er alle reden is voor protest.
Of je handhaaft de regels.. of niet. F1 is geen jurysport. punt.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Precies dit. Het was de laatste (halve) kans, en hij heeft het geprobeerd.MrOleo schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:06:
Je kan in die bocht niet op die manier inhalen, maar Max weet gewoon dit is mijn enige kans. Misschien laten ze het toe, niet geschoten is altijd mis. Protest etc. is voor de schijn. Prachtige actie en hij doet het gewoon bewust.
[...]
Tuurlijk niet, iedereen doet dat daar, iedereen heeft hetzelfde voordeel, dus geen voordeel. Daarom straffen ze daar niet.
Moest RAI nou nog wat meer gevochten hebben om z'n 2e plaats met Vettel (die werd natuurlijk direct er langs gelaten), dan was Verstappen misschien iets eerder bij RAI kunnen komen...
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Garry Connely...albino71 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:11:
Wie waren de stewards eigenlijk?
De 'Fin' Mika Salo en wie nog meer?
Pffff
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar ik kreeg uit de beelden het idee dat Raikkonen wel even een stuurbeweging maakte waardoor Verstappen wel naast de baan moest, maar dat werd bij Sky niet belicht.Paulus07 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:07:
Sky, duidelijk 4 wielen buiten baan.
Slip, slide, crash... Heb je kans dat er maar 2 op het podium staan.Jasphur schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:10:
Buxton heeft de oplossing
https://twitter.com/thebuxtonblog/status/922207247219994624
Of overal hetzelfde spul als op Paul Ricard neerflikkeren; vertragende verf (en slecht voor de banden).
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Kerb hoort er toch ook nog bij?garriej schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:01:
[...]
Die witte lijn links van zn band is de track limit he. Dus ja dat zie je wel.
Hij was gewoon van de baan af. Simpel.
Probleem is dat de fia inconsistent is. Al is het in dit geval mogelijk wel terecht. Hij snijd de bocht af.
Maar goed, ik hoor net dat de kenners in de studio het erover eens zijn dat hij eraf was. Dan is het enige dat lullig is dat men kennelijk inconsistent is. Vindt men dat in het buitenland ook? Als in, zijn wij de enigen met onze oranje bril die dat vinden, of wordt Ferrari echt structureel bevoordeeld?
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Dan kun je nooit meer iemand inhalen. Want ideale lijn enzo...PjotrStroganov schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:11:
[...]
RAI komt naar binnen omdat het de ideale lijn is. Hij stuurt naar buiten omdat hij schrikt. Hem is niets te verwijten.

Dit is ook een zwart/wit regel. Vier wielen buiten de lijnen = straf. Ze moeten Max deze straf geven. Dat ze niet consequent zijn ben ik het helemaal met iedereen eens, maar dat zou uiteindelijk geen verschil hebben gemaakt, dat middelt wel uit lijkt me.SinergyX schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:11:
[...]
Dat zijn zwart/wit regels, dat is bullshit.
Is slim, want dit winnen ze ook niet.Oekiejoekie schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:11:
Red Bull volgens Ziggo nu geen protest ??
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Kom op met 4 wielen buiten de baan, wat voor regels wil je anders hebben dan een penalty straf.WeAreLegion schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:08:
[...]
Nee ze moeten die straf niet geven omdat het de sport bevorderd om het niet te doen, dat heeft weinig met een oranje bril te maken. Als vettel het zo zou doen zou ik het ook tof vinden, of wie dan ook. De regels maken de sport gewoon minder leuk dan dat het kan zijn.
Gewoon hetzelfde als met de straatracesDijkstraat schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:12:
gewoon die betonnen muurtjes van Ecclestone introduceren. Zijn wij gelijk van het probleem af
Gamertag: timmie271
Op dat punt? Als iemand voorbij komt op een punt waarbij je zelf al focussed op de volgende bocht?MikeyMan schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:12:
[...]
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Dan kun je nooit meer iemand inhalen. Want ideale lijn enzo...
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Voetgangers? Drempels? Flits-agenten?
"When you grow up your heart dies"
Nope, de witte lijn is de grens. Op de lijn is in (net als tennis).
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Hij wilde nog finishen. Zn banden waren op...iChaos schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:13:
Leek hier: waarom deed Bottas een pit terwijl hij het gat toch niet meer zou kunnen dichten aan het eind?
[ Voor 14% gewijzigd door Fleximex op 22-10-2017 23:14 ]
Daar is iedereen het op zich mee eens. Maar de 31 keer dat het eerder gebeurde dit weekend deden ze niets. Dat is het probleem .sevinc schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:13:
[...]
Kom op met 4 wielen buiten de baan, wat voor regels wil je anders hebben dan een penalty straf.
Ja die ja!sjaool schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:14:
[...]
Deze Garry Connely?
FIA ROEPT STEWARD CONNELLY OP HET MATJE
Ook dat is racen en gebruik maken van de regels. Als je zo iemand kan diskwalificeren doe je dat. Het is geen F'jes voetbal tenslotte.Transportman schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:11:
[...]
Maar ik kreeg uit de beelden het idee dat Raikkonen wel even een stuurbeweging maakte waardoor Verstappen wel naast de baan moest, maar dat werd bij Sky niet belicht.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zo letterlijk bedoelde ik het niet
Ah, zit het zo simpelCrazyFool schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:14:
[...]
Hij wilde nog finishen. Zn banden waren op...
Waarom wordt Hamilton zijn snelste kwalificatie tijd niet afgepakt?sevinc schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:13:
[...]
Kom op met 4 wielen buiten de baan, wat voor regels wil je anders hebben dan een penalty straf.
Ze gebruiken de regels niet consistent.....
Cogitationis poenam nemo patitur
Zijn achterbanden waren op met doorrijden was er een kans geweest dat hij heel de finish niet zou halen. En dan heb je nul punten. Dus liever een pitstop en toch de punten pakken.iChaos schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:13:
Leek hier: waarom deed Bottas een pit terwijl hij het gat toch niet meer zou kunnen dichten aan het eind?
Waiting on the world to change
Verwijderd
Die zat met poep in zijn broek van de manoeuvres van VET en VER...ff verschoninkje halen...iChaos schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:13:
Jammer, maar helaas. Wel een magistrale race van Max.
Maar een scheids die daar voor fluit hoort dan ook alleen GTeams te fluiten!franssie schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:14:
[...]
Ook dat is racen en gebruik maken van de regels. Als je zo iemand kan diskwalificeren doe je dat. Het is geen F'jes voetbal tenslotte.
I am the great Cornholio!
- DaniëlWW2
- Niet online
Die ja...sjaool schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:14:
[...]
Deze Garry Connely?
FIA ROEPT STEWARD CONNELLY OP HET MATJE
Als die er nu definitief en permanent uitgegooid wordt...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Edit: dan heb ij het over de 'hahahaha max' reacties
[ Voor 49% gewijzigd door LoeWn op 22-10-2017 23:18 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Een mongool
Haters everywhere but I don’t really care
- DaniëlWW2
- Niet online
Oke, nu heeft die wel die penalty verdient, maar geweldig dat hij weer heerlijk van zich afbijt.
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-10-2017 23:12 ]
Circuits worden niet alleen voor professionele auto races gebruikt he. Met dit soort maatregels zullen circuits de andere 360 dagen per jaar minder mensen ontvangen omdat die dan een circuit kiezen waar een klein foutje niet direct een ongeluk of flinke schade betekent.
Overigens dacht ik dat de curbs onderdeel waren van de baan. Zover ik kon zien reed Max niet met alle wielen nog voorbij de curbs maar bleven de buitenste erop? Hier zal wel lang over worden nagepraat. Soortgelijke situaties moeten zich toch al eerder hebben voorgedaan in een sport die al decennia oud is.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
- DaniëlWW2
- Niet online
Hij noemde die steward meermaals een mongool.Jasphur schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:18:
Wat deed max. Mn stream is niet meer aan
erutangiS
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Omdat zijn banden eraan waren. Hij kon veilig pitten met behoud van positie. Een klapband had hem zeker plaatsen zoniet een uitvalbeurt gekost.iChaos schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:13:
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Max: Steward is een mongoolLoeWn schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:18:
Kak. Uitleg voor de afhakers?
Gok interview met plooi, waar zn "mongool" viel.LoeWn schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:18:
Niet in woorden te vatten, beter even terug kijkenLoeWn schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:18:
PSN: xMaurice93
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Precies, iets andere bewoordingen kiezen.PWM schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:19:
Eigenlijk... kan dit niet. Niet doen. Geen munitie geven.
Het is ook niet bepaald snugger om het zo te verwoorden.PatrickC schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:19:
Let op... dan gaan er weer een hoop zeiken morgen op het scheldwoord wat Max gebruikt. Zo zit dit landje helaas in elkaar tegenwoordig...
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik niet hoorPatrickC schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:19:
Let op... dan gaan er weer een hoop zeiken morgen op het scheldwoord wat Max gebruikt.
Neemt niet weg dat het best wel eens zo kan zijn dat de FIA nog wel eens een hartig woordje met Horner/Verstappen wil spreken over dit soort uitspraken.
Ik ben regelmatig weg om chips te halen enzo, dus ik heb het vast gemist, maar is er 31 keer iemand ingehaald door een tegenstander die een binnenbocht afsneed? Vette race geweest danPWM schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:14:
[...]
Daar is iedereen het op zich mee eens. Maar de 31 keer dat het eerder gebeurde dit weekend deden ze niets. Dat is het probleem .
Kan niet meer in deze tijd natuurlijk (hoe erg ik het ook mag vinden).
Ach, hij's nog een kind hè.
Huub Huub Barbatruc!
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Maar als je naar het totaalbeeld van dit weekend kwijt voelt het wel een beetje scheef, maar goed het was wel een inhaalactie en niet een "normale" ronde waarbij men regelmatig buiten de baan ging.
De kans op een appeal zit in de bewoording "gaining an advantage" want dat deed iedereen met buiten de baan gaan. Hadden ze een straf gegeven voor " gaining a position" dan was dat meer waterdicht geweest lijkt me.
Ach ja, volgens mij is zo'n beslissing van de stewards nog nooit terug gedraaid.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Wat was die straf van Vettel toen hij Charlie Whiting had beledigd ook al weer ?
Smiling as the shit comes down...
Aan de andere kant zijn er ook genoeg scheldwoorden die andere mensen niet kwetsen.PatrickC schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:19:
Let op... dan gaan er weer een hoop zeiken morgen op het scheldwoord wat Max gebruikt. Zo zit dit landje helaas in elkaar tegenwoordig...
Ik zelf vind het jammer dat hij het woord mongool in negatieve zin gebruikt. Had niet gehoeven.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Staat straks op dumpert. Is na elke race
Aap!
Een stuk naar boven haalt iemand de regels erbij van de FIA zelf. De curbs vallen buiten de tracklimit. Bij een bocht naar links met de curbs aan de binnenzijde ga je met je linkerwielen erover en blijf je met je rechter wielen binnen de witte lijnen. Zo kan het dus lijken dat de curbs erbij horen. Kom je met rechter wielen bij de curbs aan de linkerkant dan ben je met alle vier de wielen buiten de witte lijn. Ook al raakje met je rechterwielen nog de curb. Je bent off track.xos schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:18:
[...]
Circuits worden niet alleen voor professionele auto races gebruikt he. Met dit soort maatregels zullen circuits de andere 360 dagen per jaar minder mensen ontvangen omdat die dan een circuit kiezen waar een klein foutje niet direct een ongeluk of flinke schade betekent.
Overigens dacht ik dat de curbs onderdeel waren van de baan. Zover ik kon zien reed Max niet met alle wielen nog voorbij de curbs maar bleven de buitenste erop? Hier zal wel lang over worden nagepraat. Soortgelijke situaties moeten zich toch al eerder hebben voorgedaan in een sport die al decennia oud is.
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1