Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 20:26
gerritjan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:53:
[...]

Netwerkspul van Huawei. Word ik niet echt enthousiast van.
Het is enkel een ONT en doet normaal niets met je intern netwerk. Ben je bang voor ome Xi dan maak je gebruik van je wettelijk recht op eigen apparatuur of zoek je een andere provider :) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:12

remco_k

een cassettebandje was genoeg

RobbyTown schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:47:
[...]

De kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief. Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-.
Leuk en aardig. Maar ik breek dat abbo niet open, dat doet Odido terwijl ik dat helemaal niet wil. Dus ik verwacht één van deze twee opties:
1. Ze breken het jaar niet open en ik mag het jaar waar ik al voor betaald heb afmaken.
2. Ze breken het jaar wel af, maar dan verrekenen ze wat mij betreft voor elke maand de jaarprijs/12 (in plaats van reguliere maandprijs) zodat mij niet alsnog een oor wordt aangenaaid.

Maar het is vooral 1 wat ik wil.
Ik heb een jaar overeenkomst voor een jaar met Tweak/Odido, die heb ik helemaal betaald, zij hebben wat mij betreft dat product dan te leveren tot einde van het lopende jaar. Denk dat een klein beetje druk a la soort rechtsgang ze zomaar op andere gedachten kan brengen.

Edit: misschiren even de algemene voorwaarden erbij pakken straks. Kijken wat daar in staat.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 10-10-2023 17:38 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
remco_k schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:35:
[...]

Leuk en aardig. Maar ik breek dat abbo niet open, dat doet Odido terwijl ik dat helemaal niet wil. Dus ik verwacht één van deze twee opties:
1. Ze breken het jaar niet open en ik mag het jaar waar ik al voor betaald heb afmaken.
2. Ze breken het jaar wel af, maar dan verrekenen ze wat mij betreft voor elke maand de jaarprijs/12 (in plaats van reguliere maandprijs) zodat mij niet alsnog een oor wordt aangenaaid.

Ik heb een jaar overeenkomst voor een jaar met Tweak/Odido, die heb ik helemaal betaald, zij hebben wat mij betreft dat product dan te leveren tot einde van het lopende jaar. Denk dat een klein beetje druk a la soort rechtsgang ze zomaar op andere gedachten kan brengen.

Edit: misschiren even de algemene voorwaarden erbij pakken straks. Kijken wat daar in staat.
Genaaid word je toch al

Zie de ontvangen mail
We willen je graag informeren dat Tweak begin 2024 ophoudt te bestaan als Internet Service Provider.

Vorig jaar zijn we gaan samenwerken met Odido. Onze volgende stap in de integratie is dat Tweak volledig opgaat in Odido en stopt als zelfstandig glasvezelmerk. Eén sterk premiummerk is waar Odido voor staat en gaat. Zo kan de dienstverlening kwalitatief hoog en goed betaalbaar blijven.

Binnenkort benaderen we je met een persoonlijk aanbod. Je hoeft nu niets te doen en jouw verbinding blijft gewoon werken.
Mooi verhaal maar

Eerste jaar maar wel 30 euro pm. 2de jaar betaal je meer dan 500 euro pj omdat korting is vervallen.

En verder nog

Geen usenet, ....

Dus van dat bericht is elke letter mooie onzin en pure marketing praat.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
QwaftZefoni schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:16:
Demon > TweakDSL, dat zijn al heel wat jaartjes klant, incl TweakNews met fatsoenlijke retentie.
Nu dus op zoek naar nieuwe vrienden :/

Naast glasvezel zelf, wat zijn vergelijkbare usenet alternatieven?
Eweka werkt prima. Anders hier even neuzen: Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Usenet is toch eigenlijk voor downloads? Echt nog nooit gebruik van gemaakt, alles gaat hier gewoon automatisch met Medusa/Sonarr/Radarr of anders Qbittorrent met ingebouwde zoekmachine.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:17
Tja, ze schrijven wel
Binnenkort benaderen we je met een persoonlijk aanbod.
Nu verwacht ik daar eigenlijk niet zo veel van, maar het is naar mijn idee ook niet helemaal fair om ze nu al volledig af te branden op aan aanbod dat je nog niet eens gekregen hebt.
Ik blijf mooi nog even zitten (jaar vooruit betaling loopt tot februari bij mij) en wacht even af met wat voor een aanbod ze komen.
Vooralsnog lijkt Odido met €45,- per maand (na de eerste 10 maanden) nog wel duidelijk het goedkoopst hier, maar wil eigenlijk m’n vaste IP en reverse DNS ook niet missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 09:22

psy

Greatsword schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

Usenet is toch eigenlijk voor downloads? Echt nog nooit gebruik van gemaakt, alles gaat hier gewoon automatisch met Medusa/Sonarr/Radarr of anders Qbittorrent met ingebouwde zoekmachine.
Sonarr werkt hier ook net Usenet?

Maar eens met bovenstaande poster, Eweka of een andere provider is prima. Geen nieuwsgroepen bij probider benodigd.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-05 14:16
Niet per se nodig, nee. Maar kost toch weer een paar tientjes per jaar extra, wil je een beetje deftige snelheid kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 09:52

The_Worst

Unox

remco_k schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:35:
[...]

Als je nog in het 1e jaar zit heb je wellicht een punt. Na het 1e jaar hebben beide partijen een opzegtermijn van een maand.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 17:51
Wat een gedoe weer zeg, wel heel teleurstellend dat ze voor Tweak klanten die afscheid moeten nemen van hun provider niet een beter aanbod weten te doen dan je normaal als nieuwe Odido klant ook al kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
lexuzu schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:46:
Wat een gedoe weer zeg, wel heel teleurstellend dat ze voor Tweak klanten die afscheid moeten nemen van hun provider niet een beter aanbod weten te doen dan je normaal als nieuwe Odido klant ook al kunt krijgen.
Hoe weet je wat dat aanbod gaat zijn dan? Voor zover ik weet heeft er nog niemand een aanbod gehad vandaag na de aankondiging dat ze stoppen met Tweak. Het aanbod dat ze tot op heden deden was puur om je te proberen laten overstappen van Tweak naar T-mobile. De mensen die daar nog niet gedaan hebben konden dus nog gewoon bij Tweak blijven en vandaag hebben ze aangekondigd dat dat vanaf begin 2024 niet meer mogelijk gaat zijn en dat ze je binnenkort een persoonlijk aanbod gaan doen.
Mijn verwachtingen daarvan zijn laag, maar toch, ik wacht dat aanbod wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Zolang ik nog niet hoef te bewegen blijf ik ook nog stil zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 14:32
lexuzu schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:46:
Dat kunnen ze ongetwijfeld wel maar willen ze niet.

Zelfde met de andere grote telco's. Het is vaak goedkoper om na 15+jaar gewoon op te zeggen en als "nieuwe" klant aan te melden.
Trouwe klanten belonen ze niet tenzij je stennis gaat schoppen met de opzeglijn.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

FutureCow

(C) FutureCow

Erg jammer dit... Zat er natuurlijk aan te komen. Als ik bij Odido kijk zie ik alleen de eerste 8 maanden voor 30 euro, daarna 55 euro voor 1gbit en niet de 45 die mensen hier noemen.
We hebben hier in Harderwijk een lokale glasvezel en een KPN glasvezel volgens mij? Tweak levert iig via de lokale vezel, weet niet wat Odido gaat doen. Wordt alle Cambrium apparatuur verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:29

de Peer

under peer review

RobbyTown schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:47:
[...]

De kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief. Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-.
Dat heb ik ook gelezen op de website, maar dat was niet mijn vraag ;) .

Mijn vraag is: wie breekt het jaar? Wij als klant of zij?

En als ik het goed begrijp is je jaarkorting dan volledig weg. Want die 44 euro is het normale maandbedrag neem ik aan (zonder korting)

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:57

Twazerty

AVCHDCoder developer

Iemand een idee wat er met het TweakPhone abonnement van € 2,50 per maand gaat gebeuren? Zelf heb ik glasvezel van tweak en ook de mail van Odido gekregen. Mijn vader heeft nog een SIP account bij Tweak lopen zonder internet. Hij heeft geen mailtje gekregen van Odido. Blijft TweakPhone de komende jaren nog gewoon werken of gaat dat ook stopgezet worden? Incasso wordt vanuit Cambrium gedaan momenteel.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04 17:06
Twazerty schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:49:
Iemand een idee wat er met het TweakPhone abonnement van € 2,50 per maand gaat gebeuren? Zelf heb ik glasvezel van tweak en ook de mail van Odido gekregen. Mijn vader heeft nog een SIP account bij Tweak lopen zonder internet. Hij heeft geen mailtje gekregen van Odido. Blijft TweakPhone de komende jaren nog gewoon werken of gaat dat ook stopgezet worden? Incasso wordt vanuit Cambrium gedaan momenteel.
Ik zou zelf meteen een andere Voip aanbieder nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:53
Ik heb al sinds het begin van mijn abonnement hetzelfde telefoonnummer van Tweak. Daar heb ik nooit gebruik van gemaakt eigenlijk. Toch dacht ik vandaag laat ik eens bellen naar mijn telefoonnummer met mijn mobiele telefoon.

Ik kreeg ineens iemand aan de lijn die de telefoon opnam, echter is er hier niemand in huis en ook geen telefoon aangesloten. Ik heb 30x het nummer gecontroleerd wat in MijnTweak staat en in de Fritzbox, dit komt allemaal overeen. Tevens heb ik nogmaals gecontroleerd of dit het juiste nummer was wat ik heb gebeld, ook dit klopt. Daarna heb ik gecontroleerd of er in de Fritzbox een doorschakeling actief staat, dit is niet het geval.

Kan iemand uitleggen hoe dit kan?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Worst schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:20:
[...]

Als je nog in het 1e jaar zit heb je wellicht een punt. Na het 1e jaar hebben beide partijen een opzegtermijn van een maand.
@remco_k Dat dus. Is hier al eerder uitgezocht. Als jij voor een jaar vooruit betaalt is dat geen jaarcontract (behalve het eerste jaar) maar een maand contract met vooruitbetaling. Wat dus door beider partijen kan worden opgezegd met inachtneming van de geldende termijn uit de AV. En uiteraard met terugbetaling als je vooruit had betaald.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Barre73 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:55:
[...]

@remco_k Dat dus. Is hier al eerder uitgezocht. Als jij voor een jaar vooruit betaalt is dat geen jaarcontract (behalve het eerste jaar) maar een maand contract met vooruitbetaling. Wat dus door beider partijen kan worden opgezegd met inachtneming van de geldende termijn uit de AV. En uiteraard met terugbetaling als je vooruit had betaald.
Ja echter moet je dan met terugwerkende kracht opeens het volledige tarief betalen ipv de korting. Dat is niet netjes.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:41

GEi

Ik volg het allemaal met belangstelling. Heb hier de luxe gehad dat ik in Enschede voor weinig geld jaren lang 1Gb up en down heb gehad. Keek net even naar Freedom; daar betaal ik hier 71 euro voor... Dat is bijna een verdubbeling. Wat is wijsheid? Verschillende vergelijk-websites komen met dezelfde aanbieders. Maar dat zijn de 'standaard' landelijk operende aanbieders.

Hoe kom ik er achter welke kleinere aanbieders in Enschede (op de glasvezel van KPN?) hun diensten aanbieden? En zo hopelijk bij betaalbare alternatieven voor die fijne lijn van Tweak? Vast IP vind ik wel erg fijn. En ik hou mijn eigen router, een UDM Pro. Andere zaken kan ook wel loslaten (domein, nieuwsserver en meer).
Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 12:55
GEi schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:09:
Ik volg het allemaal met belangstelling. Heb hier de luxe gehad dat ik in Enschede voor weinig geld jaren lang 1Gb up en down heb gehad. Keek net even naar Freedom; daar betaal ik hier 71 euro voor... Dat is bijna een verdubbeling. Wat is wijsheid? Verschillende vergelijk-websites komen met dezelfde aanbieders. Maar dat zijn de 'standaard' landelijk operende aanbieders.

Hoe kom ik er achter welke kleinere aanbieders in Enschede (op de glasvezel van KPN?) hun diensten aanbieden? En zo hopelijk bij betaalbare alternatieven voor die fijne lijn van Tweak? Vast IP vind ik wel erg fijn. En ik hou mijn eigen router, een UDM Pro. Andere zaken kan ook wel loslaten (domein, nieuwsserver en meer).
Alvast bedankt voor het meedenken.
Via Pricewise krijg je nu 210 euro cashback op Solcon. Lijken mij dan best wel interessante tarieven voor in ieder geval het eerste jaar. Volgens mij ook met vast IP-adres. Meegeleverde router is een Fritzbox.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFngJc-wFdg8OB7JdL5aZAGS9dQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4wqGmqxNk8CksFh9VboiMDK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21

Zenix

BOE!

Hathi schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:11:
Tja, ze schrijven wel

[...]

Nu verwacht ik daar eigenlijk niet zo veel van, maar het is naar mijn idee ook niet helemaal fair om ze nu al volledig af te branden op aan aanbod dat je nog niet eens gekregen hebt.
Ik blijf mooi nog even zitten (jaar vooruit betaling loopt tot februari bij mij) en wacht even af met wat voor een aanbod ze komen.
Vooralsnog lijkt Odido met €45,- per maand (na de eerste 10 maanden) nog wel duidelijk het goedkoopst hier, maar wil eigenlijk m’n vaste IP en reverse DNS ook niet missen..
De eerste 10 maanden is het niet meer, nu 8 maanden.
Als het aanbod niet minimaal na die 10 maanden meer gaat, dan is overstappen wel minder aantrekkelijk. Dan wacht ik nog wel even tot black friday.

Via breedbrandwinkel heb je nu 60 cashback, is goedkoper dan het aanbod van Odido:
https://www.breedbandwink...rnet-1000mb-en-tv-app-odf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 20:22
Jammer dat Glasnet niet in Almere wordt aangeboden. Zijn er al mensen uit gebied Almere die een alternatief voor Tweak hebben gevonden? Ben op zoek naar een AON verbinding + tv met de 4 ESPN zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 20:14
zxcvb schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:18:
[...]

Via Pricewise krijg je nu 210 euro cashback op Solcon. Lijken mij dan best wel interessante tarieven voor in ieder geval het eerste jaar. Volgens mij ook met vast IP-adres. Meegeleverde router is een Fritzbox.

[Afbeelding]
Solcon klanten worden in Dronten momenteel gemigreerd naar de KPN Dslam. Solcon is een paar jaar geleden door KPN opgekocht en gaan ook hun eigen netwerk verlaten. Weet niet of dat overal het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

SmoothTweaker schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:22:
[...]

Solcon klanten worden in Dronten momenteel gemigreerd naar de KPN Dslam. Solcon is een paar jaar geleden door KPN opgekocht en gaan ook hun eigen netwerk verlaten. Weet niet of dat overal het geval is.
Heeft er ook mee te maken dat Solcon zijn eigen apparatuur had in Dronten. In het begin was dat ook 100Mbit apparatuur, gigabit kon toen nog niet. Maar het is inderdaad de vraag wat KPN met Solcon gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Zenix schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:19:
[...]

De eerste 10 maanden is het niet meer, nu 8 maanden.
Als het aanbod niet minimaal na die 10 maanden meer gaat, dan is overstappen wel minder aantrekkelijk. Dan wacht ik nog wel even tot black friday.

Via breedbrandwinkel heb je nu 60 cashback, is goedkoper dan het aanbod van Odido:
https://www.breedbandwink...rnet-1000mb-en-tv-app-odf
Ik zie her en der inderdaad 8 maanden staan, maar als ik m’n postcode invul en het gigabit abonnement kies bieden ze bij mij nog steeds 10 maanden voor €30,- aan. Maar ik heb niet zo veel zin om elk jaar over te stappen, dus ik reken liever alvast met die €45,- en zelfs dat lijkt voor een gigabit verbinding vooralsnog de goedkoopste optie te zijn, maar ik ben ook wel benieuwd of ik nog andere kleinere providers over het hoofd zie. KPN netwerk, dus freedom is gigantisch duur en glasnet levert hier niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:41

GEi

Het lijkt er haast op dat het tijdperk van kleine en snelle aanbieders geweest is. Langer geleden of recent overgenomen, en allemaal bezig te migreren naar bestaande netwerken waar het motto lijkt te zijn: meer van hetzelfde. Ik heb hier wel een beetje jeuk bij... of wellicht ben ik te melancholisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Hathi schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:28:
[...]

Ik zie her en der inderdaad 8 maanden staan, maar als ik m’n postcode invul en het gigabit abonnement kies bieden ze bij mij nog steeds 10 maanden voor €30,- aan. Maar ik heb niet zo veel zin om elk jaar over te stappen, dus ik reken liever alvast met die €45,- en zelfs dat lijkt voor een gigabit verbinding vooralsnog de goedkoopste optie te zijn, maar ik ben ook wel benieuwd of ik nog andere kleinere providers over het hoofd zie. KPN netwerk, dus freedom is gigantisch duur en glasnet levert hier niet.
Klopt, zie nu ook de 10 maanden, Beedbrandwinkel aanbieding is nog wel beter.
390 voor Gigabit en een jaar bij Odido, maar 360 met cashback bij Breedbandwinkel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mbovenka
Jan Driebeen schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:21:
Jammer dat Glasnet niet in Almere wordt aangeboden. Zijn er al mensen uit gebied Almere die een alternatief voor Tweak hebben gevonden? Ben op zoek naar een AON verbinding + tv met de 4 ESPN zenders.
AON belichting doet in Almere alleen KPN, dus KPN WBA prijzen. Als GPON ook goed is kun je op de site van Fibercrew zien welke opties je hebt. Ik zit zelf aan Netrebel te denken (€39 voor alleen internet, vast IP adres, voor eenmalig €10 een IPv6 /56). Voor TV heb ik een IPTV abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW020
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
mbovenka schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:02:
[...]

AON belichting doet in Almere alleen KPN, dus KPN WBA prijzen. Als GPON ook goed is kun je op de site van Fibercrew zien welke opties je hebt. Ik zit zelf aan Netrebel te denken (€39 voor alleen internet, vast IP adres, voor eenmalig €10 een IPv6 /56). Voor TV heb ik een IPTV abbo.
Welk postcodegebied is dat bij Netrebel? Ik heb net een check gedaan voor hier in Poort maar dan krijg ik de melding dat ze (nog) niet beschikbaar zijn op dit adres…

Edit; nog geen KM verderop (andere kant Hogering) leveren ze wel.. ik zal wel even contact met Support opnemen voor de zekerheid

[ Voor 10% gewijzigd door JW020 op 10-10-2023 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Almere 1316 Waterwijk Netrebel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 10:29

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

DrBreakalot schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:31:
[...]

We hebben allemaal maximaal een jaarcontract (toch?). Ze kunnen er gewoon voor kiezen niet te verlengen, dan zijn ze over een jaar van alle oude abonnementen af
Nee dat kan niet. Volgens de algemene voorwaarden is het niet mogelijk voor Tweak om een abonnement niet te verlengen. Enige wat ze kunnen doen is opzeggen, maar dat is altijd tegen einde abonnementstermijn.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
@ mede-tweakers die verwijzen naar Netrebel, thanks.

@ Leeuwarder medetweakers: Freedom (wat mijn voorkeur zou zijn) is met 76 euro significant duurder in Leeuwarden voor het gbit internet-only jaarabbonement die Tweak voerde voor omgerekend zo'n 34 euro per maand. Van Odido (alleen de naam al...) verwacht ik persoonlijk helemaal niets. Dit is op basis van de eerdere "aanbieding" die er maanden geleden is gedaan om Tweak klanten over te laten stappen. Netrebel lijkt wel een intressante optie met 39 euro per maand voor gbit only en geen beperking op eigen apparatuur. Is het wellicht een idee om de mailbox van Netrebel te vullen met Tweakers uit Leeuwarden die van Tweak naar Netrebel over zouden willen stappen om Netrebel over te halen om op het GPON (?) te gaan leveren in Leeuwarden?

Overigens echt wel jammer van Tweak.... :-(

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ik baal ook wel een beetje, na jaren geen bericht over glasvezel zijn ze begin dit jaar eindelijk begonnen met graven hier in Gorinchem. Daarom gelijk Tweak genomen en was nu wachtende op de huis aansluiting.

Als geluk bij een ongeluk zit ik er dus niet aan vast en hoef ik niet naar Odino.
Alleen dan komt de volgende vraag, waar ga ik dan naartoe.

Glasnet (ken ik niet, lijken goed geprijsd) en Freedom (duurder) staan op de shortlist maar ik zou niet direct weten voor welke van de twee ik moet gaan.

Edit: Ik heb een Sophos Firewall welke ik ook de router functie wil laten doen, alleen dat lijken ze alle twee wel te ondersteunen.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 11-10-2023 06:58 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Je begint te kijken naar de goedkoopste en als die alles heeft wat je zoekt bestel je die. Niet zo moeilijk lijkt mij. Eventueel kijk je nog wat de duurdere optie voor extras bied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:21:
Freedom lijkt de betaalbaarste, dan hou je je huidige tv pakket (Canal digitaal met gratis ESPN compleet). 67 per maand of 65 als je voor 25 borg je Fritzbox van Tweak houdt.
Solcon is voor ons 1 cent goedkoper dan KPN zelf, 77,98 om 77,99. Bij beiden krijg je een nieuw modem/router. Bij KPN krijg je wel de eerste 6 maanden korting.
Ziggo was in de 80 euro dus neeeevermind. En is geen echt glas.

Voor de sier, Odido zou 72 zijn na het eerste jaar. Maar ik weiger daar klant te worden na deze bullshit. "Nee er verandert écht niets voor Tweak klanten hoor!" :/

Voor mij gaat het tussen Freedom of KPN.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 19:48
Na een nacht baal ik nog steeds. Ik was blij met Tweak. Prima verbinding, zonder poespas en tegen een gunstig tarief.
Ik heb net in september 440 euro betaald voor de jaarpremie, internet en bellen.
Eerst maar horen wat ze daarmee willen gaan doen. Is toch bijna nog 9 maanden abonnement na 1 januari, plus de borg. Ik koop wel zelf een nieuwe Fritz.
Enige reëele optie voor mij lijkt Freedom. Maar dat is echt een stuk duurder. De overstap aanbieding van ze is er (complimenten voor zo snel), maar wel wat mager in geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikemm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:04
Zijn er overigens nog gebruikers met ervaring van jonaz?
Is voor mij een mogelijkheid (almere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 20:26
mikemm schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:56:
Zijn er overigens nog gebruikers met ervaring van jonaz?
Is voor mij een mogelijkheid (almere).
Een heel topic vol zelfs.

[Jonaz Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Running_Cow schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 06:42:

@ Leeuwarder medetweakers: Freedom (wat mijn voorkeur zou zijn) is met 76 euro significant duurder in Leeuwarden voor het gbit internet-only jaarabbonement die Tweak voerde voor omgerekend zo'n 34 euro per maand. Van Odido (alleen de naam al...) verwacht ik persoonlijk helemaal niets. Dit is op basis van de eerdere "aanbieding" die er maanden geleden is gedaan om Tweak klanten over te laten stappen. Netrebel lijkt wel een intressante optie met 39 euro per maand voor gbit only en geen beperking op eigen apparatuur. Is het wellicht een idee om de mailbox van Netrebel te vullen met Tweakers uit Leeuwarden die van Tweak naar Netrebel over zouden willen stappen om Netrebel over te halen om op het GPON (?) te gaan leveren in Leeuwarden?

Tot een paar maanden geleden had je Freedom kunnen nemen met belichting via Cambrium (net als Tweak). Dus voor een gunstige prijs van minder dan 50 euro per maand.
Dankzij datzelfde Odido is dat nu niet meer mogelijk omdat nieuwe orders via Cambrium zijn dichtgezet. Dus nu kan Freedom alleen nog leveren via KPN apparatuur en dat kost dus boel geld helaas...

Netrebel in Leeuwarden zou fijn zijn voor jullie maar verwacht er niks van. Netrebel is ook zijn eigen operator en moet daarom apparatuur in PoPs plaatsen en backbones huren. Dat is niet zomaar geregeld...

Op dit moment zie ik allen KPN, Cambrium en Glasoperator (=Odido) met eigen apparatuur ind e PoPs. KPN is bekend, Cambrium is dus dichtgezet voor nieuwe aanvragen dus blijft alleen Odido over voor een redelijke prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-05 13:52
Burns schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:54:
Na een nacht baal ik nog steeds. Ik was blij met Tweak. Prima verbinding, zonder poespas en tegen een gunstig tarief.
Ik heb net in september 440 euro betaald voor de jaarpremie, internet en bellen.
Eerst maar horen wat ze daarmee willen gaan doen. Is toch bijna nog 9 maanden abonnement na 1 januari, plus de borg. Ik koop wel zelf een nieuwe Fritz.
Enige reëele optie voor mij lijkt Freedom. Maar dat is echt een stuk duurder. De overstap aanbieding van ze is er (complimenten voor zo snel), maar wel wat mager in geld.
Ik heb gisterenavond gebeld met de Tweak servicedesk en gevraagd hoe ze verder gaan met de jaarabonnementen. Veel klanten hebben namelijk nog een abonnement lopen na 'begin 2024'.

De (vriendelijke) servicedesk medewerker vertelde me dat op korte termijnen (vermoedelijke deze maand nog?) alle abonnementen worden omgezet in een maandabonnement en de vooruit betaalde termijn worden gecrediteerd.
Vervolgens kun je dus 'per direct' opzeggen.

Ik heb niet gevraagd welke tarief er gecrediteerd wordt, maar persoonlijk vind ik het logisch om de Jaarprijs / 12 te crediteren per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:14:
[...]

Tot een paar maanden geleden had je Freedom kunnen nemen met belichting via Cambrium (net als Tweak). Dus voor een gunstige prijs van minder dan 50 euro per maand.
Dankzij datzelfde Odido is dat nu niet meer mogelijk omdat nieuwe orders via Cambrium zijn dichtgezet. Dus nu kan Freedom alleen nog leveren via KPN apparatuur en dat kost dus boel geld helaas...
Tenzij je kan worden belicht door FiberCrew zoals in mijn geval (Almere). Voor een volledig pakket ben je dan nog steeds rond de 70 euro kwijt.

[ Voor 18% gewijzigd door Hans_18T op 11-10-2023 08:42 . Reden: kleine correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-05 15:30
Zeer jammer dat tweak stopt. nooit echte problemen gehad en de prijs was goed

Echter maak ik nu geen overhaaste beslissing. hier in de wolden kan odido op dit moment nog helemaal niet leveren. en ik denk dat hier tweak de grootste provider was/is op het glasvezel netwerk.

zou me niets verbazen dat mischien een kpn nu ook toegang zou gaan krijgen tot het glasvezel netwerk hier zijn in het verleden wel vaker gesprekken over geweest. En ik verwacht ook dat andere providers die hier al leveren wel met aanbiedingen gaan komen om de klanten van tweak te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-05 14:57

tismij

???

KPN is nog bezig met aanleggen in mijn stad maar dan nog is e-fiber zo te zien bedijdend goedkoper.
Heb nog abo tot eind mei 2024 maar betwijfel of die zo lang blijft lopen, ze willen van Tweak af.
Nou maar hopen dat glasnet ook goed gaat en niet ook overgenomen wordt, begin die grote telecombedrijven langzamerhand wel spuugzat te worden.

Moeten we die omvormer/mediaconverter eigenlijk terugsturen of kunnen we die houden?
(weet eigenlijk niet meer of die bruikleen of borg o.i.d. was net als de modems)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 23:17
Vat ik het juist samen?:

In juli vooruitbetaald 410,00 voor 1 jaar.

Tweak stopt en gaat alle verbruikte maanden verrekenen met 44,00 per maand tot einde tweak c.q. opzegging met dit betaalde bedrag.

Opzegtermijn is 1 maand.

Dan moet ik toch per omgaande opzeggen en vertrekken naar Glasnet met gebruikmaking van overstapservice om te voorkomen dat ik de komende maanden 44,00 per maand ga betalen voor mijn internet only I.p.v. 37,50 per maand bij Glasnet in E-fiber gebied.

Blijven tot de stekker eruit wordt getrokken dan ben ik toch een dief van mijn eigen portemonnee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Laatst online: 23:37
Bij eenzijdige wijziging kan je direct opzeggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Niet online
[...]

Netrebel in Leeuwarden zou fijn zijn voor jullie maar verwacht er niks van. Netrebel is ook zijn eigen operator en moet daarom apparatuur in PoPs plaatsen en backbones huren. Dat is niet zomaar geregeld...

Op dit moment zie ik allen KPN, Cambrium en Glasoperator (=Odido) met eigen apparatuur ind e PoPs. KPN is bekend, Cambrium is dus dichtgezet voor nieuwe aanvragen dus blijft alleen Odido over voor een redelijke prijs.
Op het moment van die aanbieding heb ik contact opgenomen met Tweak en kreeg ik als reactie:
Bedankt voor uw bericht!
Het gaat vooral om het aanbod van 10 maanden voor 30 euro. Dit is iets wat alleen Tweak klanten krijgen.
Indien u niet in wil gaan op deze actie, is dit ook goed en blijft u genieten van het internet van ons!
Wellicht heb ik mij destijds (in juli) in slaap laten praten door Tweak, want ik had en heb geen behoefte om in te gaan op die actie. Dus tja, achteraf gezien had ik toen wellicht verder kunnen kijken. Misschien teveel vertrouwen gehad in de blauwe ogen van Tweak. Want in het frontpage stukje staat letterlijk:
Dit hebben we overigens al maanden geleden besloten en wilden we eigenlijk ook eerder communiceren, maar dat zou dan vlak voor de naamswijziging naar Odido zijn. We waren bang dat het dan verwarrend zou worden voor klanten. Dan worden ze eerst overgezet naar een T-Mobile-abonnement, om kort daarna weer de wijziging naar Odido te krijgen.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

destro9704 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:50:
Vat ik het juist samen?:

In juli vooruitbetaald 410,00 voor 1 jaar.

Tweak stopt en gaat alle verbruikte maanden verrekenen met 44,00 per maand tot einde tweak c.q. opzegging met dit betaalde bedrag.

Opzegtermijn is 1 maand.

Dan moet ik toch per omgaande opzeggen en vertrekken naar Glasnet met gebruikmaking van overstapservice om te voorkomen dat ik de komende maanden 44,00 per maand ga betalen voor mijn internet only I.p.v. 37,50 per maand bij Glasnet in E-fiber gebied.

Blijven tot de stekker eruit wordt getrokken dan ben ik toch een dief van mijn eigen portemonnee??
volgens mij klopt het wat je zegt. Het komt op mij erg oneerlijk over. Je doet die jaarbetaling met de intentie om een jaar te blijven, maar door hun nieuws is nu niet duidelijk of je het jaar uberhaupt vol kunt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hans_18T schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:40:
[...]

Tenzij je kan worden belicht door FiberCrew zoals in mijn geval (Almere). Voor een volledig pakket ben je dan nog steeds rond de 70 euro kwijt.
Beter lezen... Ik had het specifiek over Leeuwarden want daar stelde deze Tweaker zijn vraag over.
In Leeuwarden zijn geen andere belichters actief dan ik al noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JW020 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:34:
[...]

Welk postcodegebied is dat bij Netrebel? Ik heb net een check gedaan voor hier in Poort maar dan krijg ik de melding dat ze (nog) niet beschikbaar zijn op dit adres…

Edit; nog geen KM verderop (andere kant Hogering) leveren ze wel.. ik zal wel even contact met Support opnemen voor de zekerheid
Volgens mij is Fibercrew ook nog niet actief met eigen apparatuur in Poort, maar alleen in Almere Buiten, Stad en Haven (de gebieden die in 2009-2011 van glas zijn voorzien door Reggefiber).

Hier in Filmwijk (1325) is Netrebel ook beschikbaar, voor 39 euro per maand.

De enige AON optie die je in Almere eigenlijk nog hebt is KPN, of Odido (of inmiddels moet ook in de oudere installaties in area-PoP's de apparatuur van glasoperator/vodafone-thuis al zijn vervangen voor GPN spul ? ).

Ik zit zelf vooralsnog prima bij Freedom (al zou ik dus voor een tientje goedkoper kunnen, door naar Netrebel over te stappen). Ben benieuwd wanneer ik mail van ze krijg over een migratie naar belichting door Fibercrew.

Jonaz is ook een optie (is hetzelfde bedrijf als Fibercrew, maar dan de ISP kant ). De afgelopen jaren waren hun administratie en facturering een drama, volgens het Jonaz topic. Maar inmiddels lijken ze een heus klanten portal te hebben. En ik heb nooit klachten gezien over de verbinding zelf. Enige waar je bij Jonaz wel op moet letten is dat ze slechts 1 mini uplinkje naar 'het internet' hebben van 10 Gigabit/s. Maar of je dat merkt......

Voordeel van Jonaz kan overigens ook nog zijn dat ze ook nog voor 5 euro per maand extra een CATV signaal aan je doorgeven, met zelfs nog een pakket analoge tv-zenders, FM radio en een flink pakket DVB-C met Irdeto codering (dus met alle apparatuur die met fZiggo gebruikt kon worden, incl. TVHeadend, te gebruiken).

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Running_Cow schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:00:
[...]

Op het moment van die aanbieding heb ik contact opgenomen met Tweak en kreeg ik als reactie:

[...]

Wellicht heb ik mij destijds (in juli) in slaap laten praten door Tweak, want ik had en heb geen behoefte om in te gaan op die actie. Dus tja, achteraf gezien had ik toen wellicht verder kunnen kijken. Misschien teveel vertrouwen gehad in de blauwe ogen van Tweak. Want in het frontpage stukje staat letterlijk:

[...]
Nou troost je, we krijgen allemaal nog dezelfde "persoonlijke aanbieding", dus ik vermoed dat het exact diezelfde actie opnieuw gaat zijn. :') Dus je hebt nog een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:25:
[...]

Nou troost je, we krijgen allemaal nog dezelfde "persoonlijke aanbieding", dus ik vermoed dat het exact diezelfde actie opnieuw gaat zijn. :') Dus je hebt nog een kans.
Niet helemaal want:
[...]
....

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ah ja dat stukje had ik ff gemist dat 't al dicht stond.. zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel want die aanbieding houdt dus in dat je via Odido (Glasoperator) apparatuur wordt belicht. Op een paar uitzonderingen na (enkele E-Fiber plaatsen en De Wolden) is Glasoperator eigenlijk in elke PoP aanwezig waar Cambrium/Tweak ook zat met haar Coanet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Niet online
@Barre73 , hoe wordt zoiets bij Freedom dan geregeld? Als ik op mijn postcode een check uitvoer bij Freedom zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7s_TH79yrFcU8UiwDBru2WzSrA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W2yiBHSk8SvXNSTLGl5temz7.png?f=user_large

Ik zie geen andere optie via Freedom.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
eymey schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:14:
[...]

Volgens mij is Fibercrew ook nog niet actief met eigen apparatuur in Poort, maar alleen in Almere Buiten, Stad en Haven (de gebieden die in 2009-2011 van glas zijn voorzien door Reggefiber).

Hier in Filmwijk (1325) is Netrebel ook beschikbaar, voor 39 euro per maand.

De enige AON optie die je in Almere eigenlijk nog hebt is KPN, of Odido (of inmiddels moet ook in de oudere installaties in area-PoP's de apparatuur van glasoperator/vodafone-thuis al zijn vervangen voor GPN spul ? ).

Ik zit zelf vooralsnog prima bij Freedom (al zou ik dus voor een tientje goedkoper kunnen, door naar Netrebel over te stappen). Ben benieuwd wanneer ik mail van ze krijg over een migratie naar belichting door Fibercrew.

Jonaz is ook een optie (is hetzelfde bedrijf als Fibercrew, maar dan de ISP kant ). De afgelopen jaren waren hun administratie en facturering een drama, volgens het Jonaz topic. Maar inmiddels lijken ze een heus klanten portal te hebben. En ik heb nooit klachten gezien over de verbinding zelf. Enige waar je bij Jonaz wel op moet letten is dat ze slechts 1 mini uplinkje naar 'het internet' hebben van 10 Gigabit/s. Maar of je dat merkt......

Voordeel van Jonaz kan overigens ook nog zijn dat ze ook nog voor 5 euro per maand extra een CATV signaal aan je doorgeven, met zelfs nog een pakket analoge tv-zenders, FM radio en een flink pakket DVB-C met Irdeto codering (dus met alle apparatuur die met fZiggo gebruikt kon worden, incl. TVHeadend, te gebruiken).
Helaas in de Stripheldenbuurt geen Fibercrew.. Hier is inderdaad 2009-2011 glasvezel gelegd maar enkel KPN en Odido nu... :-(

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-04 18:10
Na het nieuws bericht gelezen te hebben van Freedom, verzoek tot overstappen aangevraagd einde van dit jaar. Ja, helaas kost dat extra geld, maar dat verschil is in mijn situatie geen probleem. Voor de mensen met kleinere budgetten, kan dit wel nadelig zijn.

Ik vind het jammer dat het zo loopt, toen ik 3 jaar geleden ben verhuist met mijn ouders, vol enthousiastme Tweak afgesloten. Eindelijk betaalbaar 1gbit glasvezel. In deze korte periode naar volle te vredeheid gebruik gemaakt van Tweak en nog steeds.

Gelukkig zit ik in een E-Fiber gebiedt en is Freedom niet overdreven duur om af te nemen. Korting van 25 euro per maand de eerste 4 maanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6Z62PoRoB8MOt1rZG6VgAgqHIA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2FWuVNX9rH0JPJNaBmkXDUsH.png?f=user_large

Jammer van de overnamens, net dat ik te vrede klant was bij Tele2/T-Mobile, en nu met Odido slechtere service heb. Want 4G bellen is afgeschakeld (vermoedelijk omdat via T-Mobile kwam)

[ Voor 10% gewijzigd door KingHorse op 11-10-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Running_Cow schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:44:
@Barre73 , hoe wordt zoiets bij Freedom dan geregeld? Als ik op mijn postcode een check uitvoer bij Freedom zie ik dit:

[Afbeelding]

Ik zie geen andere optie via Freedom.
Ik ga er vanuit dat jij een Tweak contract had met Cambrium als belichter (goedkopere jaarprijs). Dat vervalt nu. Cambrium leverde ook belichting aan Freedom ten bate van hun eindklanten.
Alleen ook dat is vervallen (voor nieuwe klanten) omdat Cambrium eigendom is geworden van Odido en zij hiermee de concurrentie elimineren. Niet alleen Tweak houdt op te bestaan. Ook Cambrium, al zal dat nog wel iets langer duren waarschijnlijk.

Dan blijft in jouw geval voor Freedom nog maar 1 belichter in jouw PoP over. En dat is blijkbaar KPN.

Wellicht is ook Glasoperator aanwezig als belichter in jouw PoP maar Freedom heeft geen contract voor belichting met Glasoperator.

Edit: Kinghorse hierboven zit dus aangesloten op een PoP waar weer een andere belichter actief is. Fiber Operator geheten. Daar heeft Freedom wel een contract mee.

Er zijn een aantal belichters actief in Nederland, maar niet allemaal landelijk, niet in alle PoPs en niet allemaal met dezelfde contracten met providers. Het hangt dus erg af van waar je woont.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 11-10-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Csotranme schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:49:
[...]

Helaas in de Stripheldenbuurt geen Fibercrew.. Hier is inderdaad 2009-2011 glasvezel gelegd maar enkel KPN en Odido nu... :-(
Sorry... Stripheldenbuurt is later aangelegd dan de rest van Almere buiten (2011 en 2012).
Voor Stripheldenbuurt en Tussen de Vaarten is toen een nieuwe CityPoP neergezet met een eigen backhaul. Blijkbaar vond FiberCrew het nog te duur om ook die CityPoP aan te sluiten. Net als dus geldt voor Poort, en waarschijnlijk ook voor Noorderplassen.

Het overgrote deel van Almere zit op 1 CityPoP die uit de eerste aanlegtijd dateert. Door alleen die aan te sluiten op een backhaul, daar de PON-apparatuur te plaatsen, en de splitters in de losse areaPoPs, bedien je in 1 keer driekwart van Almere. Dat heeft Fibercrew dus gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Barre73 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:57:
[...]

Ik ga er vanuit dat jij een Tweak contract had met Cambrium als belichter (goedkopere jaarprijs). Dat vervalt nu. Cambrium leverde ook belichting aan Freedom ten bate van hun eindklanten.
wat is belichting/belichter? Via google kan ik daar niets over vinden. of zijn het typfouten?
edit: ah toch gevonden. https://www.datafiber.nl/glasvezel-internet/

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 11-10-2023 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-B
de Peer schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

volgens mij klopt het wat je zegt. Het komt op mij erg oneerlijk over. Je doet die jaarbetaling met de intentie om een jaar te blijven, maar door hun nieuws is nu niet duidelijk of je het jaar uberhaupt vol kunt maken.
Ja zo begrijp ik het ook, met de opmerking er bij dat je per direct mag opzeggen.
Het is vervelend, jammer maar helaas. Ik ga gewoon direct overstappen naar Glasnet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
de Peer schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

wat is belichting/belichter? Via google kan ik daar niets over vinden. of zijn het typfouten?
Drie lagen in een glasvezelnetwerk:

1) de aanlegger/beheerder/eigenaar. Dan hebben we het alleen over de kabels, de aansluitingen in huis en het PoP gebouwtje waar de vezels in afgewerkt zitten. De PoP gebouwtjes onderling zijn verbonden maar in een gesloten ring! Er is geen verbinding naar de buiten wereld (zie laag 2)

2) Een operator, ook wel belichter genoemd. Deze partij zorgt ervoor dat de PoPs aangesloten worden op de buitenwereld middels een backbone. Iedere operator zorgt voor zijn eigen backboneverbinding vanuit de PoPs die meestal eindigt in Hilversum (voor TV signaal) en in diverse datacenters voor internetconnectie. Tevens plaatst deze operator de apparatuur waar daadwerkelijk lichtsignalen uitkomen richting de eindklanten.

3) De provider die de diensten en het signaal inkoopt bij een operator en doorverkoopt aan een klant.

Binnen die diensten zijn wel nuances mogelijk (alles afnemen, of alleen een signaal en zelf zorgen voor ontkoppeling etc..) maar dit is de basis.

Om signaal bij de klant te krijgen hoeft er in de PoP alleen maar een kabeltje geprikt te worden van de eindpoort van jouw woningvezel naar de actieve poort van de apparatuur van de operator.

Freedom/Tweak/KPN/Odido etc... is laag 3
Fibercrew/KPN WBA/Glasoperator/Cambrium etc... is allemaal laag 2 Dat zijn dus belichters.
KPN Netwerk/Reggefiber/E-Fiber/Open Dutch Fiber is allemaal laag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-05 15:15

CoeliJoeli

Gamer

Zojuist de overstap naar Odido voor Internet Only geregeld. Aangezien ik mijn mobiel ook heb lopen bij Odido, kom ik op een bedrag van 40 euro (nadat 10 maanden voor 25 euro is verlopen) uit.
Aangezien ik ook Tv via Tweak heb lopen, maak ik hier ook de overstap naar NL Ziet. Hiermee kom ik, in totaal, goedkoper uit dan het totaal plaatje dat ik bij Tweak had.
Dan maar minder betalen voor minder kwaliteit haha

Was altijd zeer tevreden met Tweak. Jammer dat het ophoud

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-04 09:56
Ik vind de terugbetalingsregeling die Tweak/Odido hanteert voor een jaarabonnement wel erg bijzonder. Je wordt eigenlijk geforceerd om z.s.m. een keuze te maken want in feite zit je nu gewoon op een regulier maand tarief qua kosten.
Het jaarcontract uitzitten is volgens mij geen optie meer als ik de communicatie goed begrijp. Qua prijs is het eerste alternatief dat beschikbaar is voor mij Netrebel voor €39 p/m. Maar de initiele aansluitenkosten van €99 vind ik wel erg hoog en ben nu ergens huiverig dat deze speler ook opgeslokt wordt door een van de grote veelvraten..

[ Voor 7% gewijzigd door Bytebandit op 11-10-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
DJ-B schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Ja zo begrijp ik het ook, met de opmerking er bij dat je per direct mag opzeggen.
Het is vervelend, jammer maar helaas. Ik ga gewoon direct overstappen naar Glasnet.
Ik vind niet terug in de voorwaarden dat ik geen opzegtermijn in acht hoef te nemen en inderdaad per direct kan opzeggen? Immers tweak is nog niet gestopt, er is nog geen einddatum gecommuniceerd en er vindt thans nog geen eenzijdige wijziging plaats.

Wil namelijk ook z.s.m. naar Glasnet ter voorkoming van betaling van 44,00 per maand van mijn vooruitbetaald jaar bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-B
destro9704 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:23:
[...]

Ik vind niet terug in de voorwaarden dat ik geen opzegtermijn in acht hoef te nemen en inderdaad per direct kan opzeggen? Immers tweak is nog niet gestopt, er is nog geen einddatum gecommuniceerd en er vindt thans nog geen eenzijdige wijziging plaats.

Wil namelijk ook z.s.m. naar Glasnet ter voorkoming van betaling van 44,00 per maand van mijn vooruitbetaald jaar bedrag.
Ik heb gisterenavond gebeld met de servicedesk en daar werd me verteld dat je per direct, kosteloos, mag overstappen naar elke andere provider.
Is ook wel logisch natuurlijk als ze 'begin 2024' van alle klanten af willen.
Het bedrijf houdt feitelijk op met te bestaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Lijkt me overigens ook dat als je nu overgaat dat je echt wel kunt eisen dat je jaarbedrag/12 als vergoeding mag eisen voor iedere maand die je niet gebruikt.
Dus als ik overstap en maar 6 maanden gebruikt heb van mijn contract dan heb ik recht op de helft van mijn jaarbedrag en geen cent minder, ben vervelend genoeg om hier een punt van te maken al gaat het om een euro.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Ik blijf dit toch vaag vinden (Het blijft Tweak he...):
Wat gebeurt er als ik nu niet op het aanbod inga?
Niks. Wij doen je een aanbod en hopen dat je meegaat naar Odido. Jouw verbinding blijft gewoon werken tot je een keuze hebt gemaakt.
Dusss... Als ik nu lekker niks doe en geen keuze maak tot wanneer blijft mn Tweak lijn werken dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 14:56

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Csotranme schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:09:
Ik blijf dit toch vaag vinden (Het blijft Tweak he...):

[...]

Dusss... Als ik nu lekker niks doe en geen keuze maak tot wanneer blijft mn Tweak lijn werken dan?
Nee, ze bestaan straks niet meer. Als je niets doet, zal straks de verbinding gewoon niet meer werken. Tweak is er niet meer.
We willen je graag informeren dat Tweak begin 2024 ophoudt te bestaan als Internet Service Provider.

Vorig jaar zijn we gaan samenwerken met Odido. Onze volgende stap in de integratie is dat Tweak volledig opgaat in Odido en stopt als zelfstandig glasvezelmerk. Eén sterk premiummerk is waar Odido voor staat en gaat. Zo kan de dienstverlening kwalitatief hoog en goed betaalbaar blijven.
Binnenkort benaderen we je met een persoonlijk aanbod. Je hoeft nu niets te doen en jouw verbinding blijft gewoon werken.
De genoemde "je verbinding blijft gewoon werken" moet je gewoon opvatten als: je hoeft nu nog niets te doen. Houd er alleen rekening mee dat je wel iets moet gaan doen.

[ Voor 46% gewijzigd door ElectricHead op 11-10-2023 12:13 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
@Csotranme heeft wel een punt. Er staat dat het blijft werken tot je een keuze hebt gemaakt. Dus als je die keuze over 10 jaar een keer maakt dan zou het moeten blijven werken volgens hen. Uiteraard klopt dat niet en zal het op een gegeven moment gewoon echt stoppen, maar die tekst zoals die nu op hun website staat beweert anders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29
Hoewel het ergens natuurlijk enorme first world problems zijn, baal ook ik hier enorm van.

Ergens was die €34 per maand voor 1000/1000 wellicht ook te mooi om waar te zijn. NLZIET erbij en we waren net als velen spekkoper.
Heerlijk het Unifi spul direct aan de glaslijn, geen poespas en lekker simpel eens per jaar een incasso.

De alternatieven zijn niet van de lucht, ik kan bijna wel janken als je naar het aanbod van Breedbandwinkel kijkt. Allemaal B-garnituur: Youfone, Online, Budget :X
Houd je dus KPN, Odido, Solcon en Freedom over.

Odido is prijstechnisch nog het voordeligst, met €45 voor 1000/1000. Maar ja, principes.
Downgraden naar 500Mb is een optie, de volle lijn capaciteit wordt eigenlijk niet meer gebruikt.

Onze opties voor internet only vanaf 400Mb zijn dus:

ISPSnelheidAll-in zuiver maandbedrag
Odido100045
Odido40040
KPN100052,50
Solcon100055
Freedom100071
Ziggo1000/10059
Ziggo400/2552

Bah :( Dan maar weer naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

De bewoording is gewoon belabberd gekozen. Laten we het daar maar op houden. Net als de communicatie in deze.

Als T-Mobile zakelijk mobiel klant moest ik de reclamespotjes op Twitter en andere plekken eerder zien dan dat ze me per mail hadden geïnformeerd. Dat was al lichte irritatie.
Helaas helpt deze overname waarbij ze eerst aangeven dat er niets verandert en 2 maanden later vervolgens het standpunt 180 graden gedraaid is naar we stoppen ook niet mee. Ben alleen bang dat ik wel de keuze voor Odido ga maken omdat het verschil maar een "paar Euro" is wat ik meer ga betalen. Wanneer ik kies voor Freedom ga ik ineens 30 Euro meer betalen omdat ze hier alleen leveren via KPN netwerk. Dat is me echt iets te gortig. Ik kom dan op een maandbedrag uit van € 97,-- voor een Gigabit verbinding. Ik ben wel gek, maar niet goed gek. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door ElectricHead op 11-10-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-05 15:30
zo gauw je bij een aantal providers kijkt naar
internet/bellen en tv en dat vergelijkt met je wat je betaald bij tweak (609,- voor een jaar) dan schrik je helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:07
internetinfo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:17:
Hoewel het ergens natuurlijk enorme first world problems zijn, baal ook ik hier enorm van.

Ergens was die €34 per maand voor 1000/1000 wellicht ook te mooi om waar te zijn. NLZIET erbij en we waren net als velen spekkoper.
Heerlijk het Unifi spul direct aan de glaslijn, geen poespas en lekker simpel eens per jaar een incasso.

De alternatieven zijn niet van de lucht, ik kan bijna wel janken als je naar het aanbod van Breedbandwinkel kijkt. Allemaal B-garnituur: Youfone, Online, Budget :X
Houd je dus KPN, Odido, Solcon en Freedom over.

Odido is prijstechnisch nog het voordeligst, met €45 voor 1000/1000. Maar ja, principes.
Downgraden naar 500Mb is een optie, de volle lijn capaciteit wordt eigenlijk niet meer gebruikt.

Onze opties voor internet only vanaf 400Mb zijn dus:

ISPSnelheidAll-in zuiver maandbedrag
Odido100045
Odido40040
KPN100052,50
Solcon100055
Freedom100071
Ziggo1000/10059
Ziggo400/2552

Bah :( Dan maar weer naar KPN.
Kan KPN leveren over e-fiber? Dat werd toch een week geleden benoemd als niet mogelijk?

Overigens waar jij voor Odido 45 euro moet betalen, betaal ik voor hetzelfde 55 euro. Want ik zit in een KPN WBA p2mp gebied waar de belichting prijs hoger is. Dat is voor dit topic niet heel relevant, maar besef je dat je met een e-fiber (ODF) fiber nog best voordelig uit bent.

Vergeet niet dat Ziggo 12 maanden 50% korting heeft (had?) op Gigabit snelheid, zit je voor 38,50 inclusief TV. Pak je nog cashbackxl.nl mee dan pak je nog 85 euro extra. Moet je alleen de glasvezel drager los laten voor HFC coax, dat vind ik nog wel een grote stap.

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 11-10-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Geen Glasnet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 23:29
stormfly schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:46:
[...]

Kan KPN leveren over e-fiber? Dat werd toch een week geleden benoemd als niet mogelijk?

Overigens waar jij voor Odido 45 euro moet betalen, betaal ik voor hetzelfde 55 euro. Want ik zit in een KPN WBA p2mp gebied waar de belichting prijs hoger is. Dat is voor dit topic niet heel relevant, maar besef je dat je met een e-fiber (ODF) fiber nog best voordelig uit bent.

Vergeet niet dat Ziggo 12 maanden 50% korting heeft (had?) op Gigabit snelheid, zit je voor 38,50 inclusief TV. Pak je nog cashbackxl.nl mee dan pak je nog 85 euro extra. Moet je alleen de glasvezel drager los laten voor HFC coax, dat vind ik nog wel een grote stap.
Ik zit, als ik de informatie van Freedom moet geloven, in KPN gebied (Overijssel). Vandaar waarschijnlijk ook hun hoge maandbedrag. E-fiber is hier niet leverbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJiKasAsijMjpdb0zJFzyf9pKos=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OIwBIdZCjK84exnGjceAlna1.png?f=user_large

En Ziggo... Liever niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bytebandit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hesGeO4GDNRQNuk8jCHV8wDW6Qg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qk2rfUNFOR8r5Ohd5T3eGrXI.png?f=fotoalbum_large

Ik twijfel of ik dit in it topic moet zetten maar aangezien het wel om een specifieke Tweak aanbieding gaat, ga ik toch hier de vraag stellen? Waarom is 1GBIT goedkoper, komt dit door de aanbieding? En veranderen de kosten dan na 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Bytebandit schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:52:
[Afbeelding]

Ik twijfel of ik dit in it topic moet zetten maar aangezien het wel om een specifieke Tweak aanbieding gaat, ga ik toch hier de vraag stellen? Waarom is 1GBIT goedkoper, komt dit door de aanbieding? En veranderen de kosten dan na 1 jaar?
De eerste is Internet only? De 500 is waarschijnlijk nog met TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

[Afbeelding]

dit is nu al een aantal keer geplaatst hier. en er staat met dikke koeieletters 'internet only' bij.
die 37.5 is alleen voor de overstappers en wordt dus getoond naast het reguliere aanbod.

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 11-10-2023 12:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bytebandit
de Peer schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

dit is nu al een aantal keer geplaatst hier. en er staat met dikke koeieletters 'internet only' bij.
Had de ux designer er maar rode koeien letters van moeten maken :+ Maar bedankt! Ik ga overstappen. Beetje klaar met dit gedoe van Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Bytebandit schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:59:
[...]

Had de ux designer er maar rode koeien letters van moeten maken :+ Maar bedankt! Ik ga overstappen. Beetje klaar met dit gedoe van Odido.
mooi plaats ervaringen in het glasnet topic dan aub, kan ik paar anderen afwachten en dan evt ook over :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oliekoets
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-04 11:57
Zo, tot ziens tweak en hartelijk dank voor alle goede service en diensten de afgelopen 20 jaar dat ik lid was.

Net mijn welkombrief opgezocht, dat was even schrikken hoe hard de tijd gaat.

Mijn keuze wordt Freedom, ik zit blijkbaar met almere-stad wel in een goedkoper levergebied zonder kpn belichting.

Jammer, maar helaas voor odido, geen ipv6 is voor mij gewoon echt een no-go area, ipv4 is het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-04 12:00
Glasnet lijkt een mooie optie. Maar ik kies dit eerste jaar voor Odido voor 10 maanden voor €25 met korting. Dan kijken we volgend jaar. En Glasnet lijkt een prima alternatief met NL ziet in dat geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
Nixo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:43:
Glasnet lijkt een mooie optie. Maar ik kies dit eerste jaar voor Odido voor 10 maanden voor €25 met korting. Dan kijken we volgend jaar. En Glasnet lijkt een prima alternatief met NL ziet in dat geval :)
Waar is een link voor 10 maanden a 25,00 per maand? Als ik vanuit de mail doorklik naar tweak en dan odido internet only kom ik uit bij 10 maanden a 30,00 per maand...leveren die ook een media converter a la tweak zodat ik wederom enkel mijn router kan inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:39
Ik heb eindelijk een datum van de aansluiting 3 november. Ik was oorspronkelijk bij Tweak, maar door de veranderende omstandigheden ga ik nu over op Okelidokelie :+ Ik vraag mij wel af of ik dan ook de Okelidokelie modem krijg of dat ik de Tweak Fritsbox. Mijn voorkeur gaat uit naar de Fritsbox, ik heb weinig vertrouwen in die van Okelidikolie en is er al wat bekend over eventueel een Fritsbox lenen zoals dat nu gaat via Tweak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbovenka
destro9704 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

Waar is een link voor 10 maanden a 25,00 per maand? Als ik vanuit de mail doorklik naar tweak en dan odido internet only kom ik uit bij 10 maanden a 30,00 per maand...leveren die ook een media converter a la tweak zodat ik wederom enkel mijn router kan inloggen?
Die €25 is met klantvoordeel als je ook mobiel bij ze hebt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-04 10:04

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik kwam een interessante post tegen op het Freedom internet forum, apparently is de netwerkpartner van Freedom, Fiber Operator, bezig met het overnemen van COANet (het eigen netwerk van Tweak). Zie hier.

Als dit zo is dan zou dit mogelijk betekenen dat Tweak klanten die nu via Tweak's eigen netwerk verbonden zijn straks een Freedom abonnement kunnen afsluiten via de bestaande infrastructuur en zonder de KPN tax.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 01-05 22:58

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

[Afbeelding]

Dit is alleen verkrijgbaar in e-fiber gebied, en ook niet uitbreidbaar met andere diensten. Als je tv wilt moet je de duurdere nemen
Aanbieding gaat er nog vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 23:21
Running_Cow schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 06:42:

Als stadsgenoot ben ik ook op zoek naar een alternatief. Ik neem dergelijke diensten het liefst van kleinere partijen af en gun het Odido sowieso niet, zeker niet na deze afhandeling. Freedom zou geschikt zijn maar is inderdaad erg duur, dat gaat me net wat te ver. Overweeg nu Solcon; een gigabit verbinding voor 55 euro per maand. Misschien dat er via een vergelijkingssite ergens nog wat tijdelijke korting is scoren is.

Netrebel lijkt me op korte termijn geen haalbare optie, en de toon die het probeert aan te slaan staat me eerlijk gezegd ook wat tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-04 17:22
Voor mij lijkt NetRebel de beste oplossing na Tweak. 39 euro p/m, vast IP adres, eigen router, 1Gbit up/down. Helaas niet overal beschikbaar nog, maar in mijn postcode 1325 (Almere) wel. Je krijgt wel een andere NTU, dus kost wel 40 euro borg. Ik heb nu Internet Only, dan ook.

[ Voor 6% gewijzigd door pendragon1 op 11-10-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Laatst online: 24-04 19:48
Ik waardeer dit topic enorm. Ook de uiteenzetting van @Barre73 en nu de verwijzing dat Freedom het deel van Cabricum wellicht overneemt.
Wat heeft zo'n overname voor gevolg voor bijvoorbeeld Glasnet? Betekent dit dat Glasnet dan een verhoging gaat doorvoeren omdat het niet hun netwerk is (zoals opslag bij KPN netwerk), of werkt dit niet zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
pendragon1 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:14:
Voor mij lijkt NetRebel de beste oplossing na Tweak. 39 euro p/m, vast IP adres, eigen router, 1Gbit up/down. Helaas niet overal beschikbaar nog, maar in mijn postcode 1325 (Almere) wel. Je krijgt wel een andere NTU, dus kost wel 40 euro borg. Ik heb nu Internet Only, dan ook.
Hier net ook even naar zitten kijken, dit zou voor mij ook beschikbaar zijn in 1334 en goedkoper dan KPN zelf met korting omdat ik daar een mobiel abbo heb. mmm interessant.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 24-04 13:55

glashio

C64 > AMIGA > PC

https://freedom.nl/nieuwsartikel/tweak-moet-blijven 100euro korting om naar Freedom te gaan

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Burns schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:25:
Ik waardeer dit topic enorm. Ook de uiteenzetting van @Barre73 en nu de verwijzing dat Freedom het deel van Cabricum wellicht overneemt.
Wat heeft zo'n overname voor gevolg voor bijvoorbeeld Glasnet? Betekent dit dat Glasnet dan een verhoging gaat doorvoeren omdat het niet hun netwerk is (zoals opslag bij KPN netwerk), of werkt dit niet zo?
Nee, dat laatste niet. Cambrium had een eigen (actief) netwerk in een groot aantal PoPs van het passieve netwerk van KPN/Reggefiber (en op E-Fiber netwerken).
Dat zou Fiber Operator dan over kunnen nemen (als de netwerkeigenaar daarmee akkoord gaat). Alle providers die diensten afnemen van Fiber Operator, waaronder Glasnet en Freedom kunnen dan leveren. Daar zal niet een extra opslag in zitten neem ik aan want qua situatie verandert er niet veel voor bijvoorbeeld Freedom. Van inkopen bij Cambrium naar inkopen bij Fiber Operator. Nog steeds laag 2 en voor zover ik weet ongeveer even duur/goedkoop.

Er is maar 1 opslag en die is niet bij KPN Netwerk. Die is bij KPN WBA.
Als KPN WBA de enige operator in een PoP is waar een bepaalde provider zijn diensten bij kan kopen, dan betaalt die provider aanzienlijk meer dan bij andere operators het geval zou zijn, en dus de eindklant ook. Dat wordt hier op Tweakers wel eens een opslag genoemd maar het is gewoon een prijsverschil. Een flink prijsverschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pendragon1 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:14:
Gaat een beetje off topic zo maar goed... check nog wel even goed of Netrebel nog steeds werkt met Carrier-grade NAT. En zo ja, of dat voor jou een probleem is.
Bij hun introductie was dat wel zo in ieder geval.

Er is ook een Netrebel topic, zij het niet zo druk:
[Netrebel Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Nixo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:43:
Same here. Dan kom ik voor het eerste jaar op €27,5 per maand, dat vind je verder nergens. Dan maar met een scriptje de DNS updaten als het IP wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Mooie actie d:)b , dan ga ik toch binnenkort overstappen op Freedom. :)

Helaas woon ik in een KPN-WBA (regggefiber) regio met alleen KPN als belichter, jammer dat er geen andere belichters hier actief zijn. Zou de prijs een beetje drukken.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Voor de Tweak(ers) onder ons woonachtig in de gebieden Amersfoort, Almere, Hilversum, Soest, Leusden, Baarn, Lelystad, Nijkerk Veenendaal of Gooise Meren loont het wellicht om voor een ISP te kiezen die draait op het netwerk van Fibercrew Almere!

Er zijn inmiddels 9 providers actief en als je voor internet only gaat zijn de prijzen vaak ongeveer gelijk aan wat je nu bij Tweak betaald! Ikzelf zit aan Onvi te denken, mede vanwege verschillende FRITZ!Box waar je uit kan kiezen (5590 bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

OriginalDon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:09:
Voor de Tweak(ers) onder ons woonachtig in de gebieden Amersfoort, Almere, Hilvesum, Soest, Leusden, Baarn, Lelystad, Nijkerk Veenendaal of Gooise Meren loont het wellicht om voor een ISP te kiezen die draait op het netwerk van Fibercrew Almere!

Er zijn inmiddels 9 providers actief en als je voor internet only gaat zijn de prijzen vaak ongeveer gelijk aan wat je nu bij Tweak betaald! Ikzelf zit aan Onvi te denken, mede vanwege verschillende FRITS!Box waar je uit kan kiezen (5590 bijv.)
Jammer dat in bijna heel Flevoland zitten, maar mijn dorp net hebben overgeslagen :(
Pagina: 1 ... 91 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.