JW020 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:34:
[...]
Welk postcodegebied is dat bij Netrebel? Ik heb net een check gedaan voor hier in Poort maar dan krijg ik de melding dat ze (nog) niet beschikbaar zijn op dit adres…
Edit; nog geen KM verderop (andere kant Hogering) leveren ze wel.. ik zal wel even contact met Support opnemen voor de zekerheid
Volgens mij is Fibercrew ook nog niet actief met eigen apparatuur in Poort, maar alleen in Almere Buiten, Stad en Haven (de gebieden die in 2009-2011 van glas zijn voorzien door Reggefiber).
Hier in Filmwijk (1325) is Netrebel ook beschikbaar, voor 39 euro per maand.
De enige AON optie die je in Almere eigenlijk nog hebt is KPN, of Odido (of inmiddels moet ook in de oudere installaties in area-PoP's de apparatuur van glasoperator/vodafone-thuis al zijn vervangen voor GPN spul ? ).
Ik zit zelf vooralsnog prima bij Freedom (al zou ik dus voor een tientje goedkoper kunnen, door naar Netrebel over te stappen). Ben benieuwd wanneer ik mail van ze krijg over een migratie naar belichting door Fibercrew.
Jonaz is ook een optie (is hetzelfde bedrijf als Fibercrew, maar dan de ISP kant ). De afgelopen jaren waren hun administratie en facturering een drama, volgens het Jonaz topic. Maar inmiddels lijken ze een heus klanten portal te hebben. En ik heb nooit klachten gezien over de verbinding zelf. Enige waar je bij Jonaz wel op moet letten is dat ze slechts 1 mini uplinkje naar 'het internet' hebben van 10 Gigabit/s. Maar of je dat merkt......
Voordeel van Jonaz kan overigens ook nog zijn dat ze ook nog voor 5 euro per maand extra een CATV signaal aan je doorgeven, met zelfs nog een pakket analoge tv-zenders, FM radio en een flink pakket DVB-C met Irdeto codering (dus met alle apparatuur die met fZiggo gebruikt kon worden, incl. TVHeadend, te gebruiken).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.