Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:57
WoBBeL schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:30:
Hoe bevalt bij jullie de gratis nieuwsgroepen van Tweak? Ik heb ontzettend veel posts die ik niet kan downloaden maar met de betaalde TweakNews (niet te verwarren met Tweak zelf :P ) wel binnen komen.

Weet iemand wie Tweak op de achtergrond gebruikt voor de nieuwsgroepen of is dit in eigen beheer?
Tijdje terug aan de orde geweest (17 sept post in dit topic) en iemand is toen op onderzoek gegaan

qlum in 'nieuws: TweakNews lijkt te zijn overgenomen door Amerikaanse usenetg...

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-01 00:25

Dxue

PSN:EvilDrunk

WoBBeL schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:30:
Hoe bevalt bij jullie de gratis nieuwsgroepen van Tweak? Ik heb ontzettend veel posts die ik niet kan downloaden maar met de betaalde TweakNews (niet te verwarren met Tweak zelf :P ) wel binnen komen.

Weet iemand wie Tweak op de achtergrond gebruikt voor de nieuwsgroepen of is dit in eigen beheer?
ik probeer het werkend te krijgen, maar tot op heden nog geen werkend bestand kunnen downloaden. Zou best aan mij kunnen liggen, aangezien ik geen verstand heb van nieuwsgroepen, maar heb alles ingesteld wat ik kan met de gegevens die tweak heeft gegeven en het download programma geeft groen licht als ik het test. Er zijn nog wel wat mensen die wel nieuwsgroepen gebruiken, maar weet niet meer wie. Is alweer een flink aantal posts terug.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-01 21:46
Nou, ik heb over het algemeen geen probleem. Tot 1000 dagen terug gaat het goed. Misschien via DM even bestandsnaam sturen? Kan ik later even kijken...zal vanavond op zijn vroegst kunnen zijn.

• KlaasKlaas
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08:28
Dxue schreef op donderdag 5 december 2019 @ 00:21:
[...]

ik probeer het werkend te krijgen, maar tot op heden nog geen werkend bestand kunnen downloaden. Zou best aan mij kunnen liggen, aangezien ik geen verstand heb van nieuwsgroepen, maar heb alles ingesteld wat ik kan met de gegevens die tweak heeft gegeven en het download programma geeft groen licht als ik het test. Er zijn nog wel wat mensen die wel nieuwsgroepen gebruiken, maar weet niet meer wie. Is alweer een flink aantal posts terug.
De meeste post op de nieuwsgroepen zijn tegenwoordig obfuscated. Hierdoor hebben ze minder (snel) last van notice & takedown.
Echter lang niet alle newsreaders kunnen hier goed mee overweg. Je posts komen dan heel erg incompleet binnen.
Met (de nieuwste versie van) NZBGet of sabnzbd zou het goed moeten gaan.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-01 19:59
Ik download met NZBVortex en 90% gaat probleemloos. Voor de overige 10% heb ik Astra als backup geactiveerd en die doet de rest.

• BerndGaykema
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09:35
1nsert schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:03:
Ik probeer al weken een antwoord te krijgen op een administratieve kwestie; het abonnement wil ik graag omzetten naar Internet Only.
Met de servicedesk gebeld en alles zou geregeld worden. Was een leuk gesprek en ik had daar ook vertrouwen dat het geregeld zou worden. Ik dacht nog "valt me mee dat het zo makkelijk gaat" .
Na een week nog steeds niets gehoord en alles maar eens duidelijk op de mail gezet. Er wordt een ticketnummer toegekend (autoreply) maar na 5 dagen nog steeds geen antwoord. Ik heb weinig ervaring met de servicedesk van Tweak, maar duurt dit altijd zo lang?
Heb geduld. Kan rustig een maand duren. En als ineens je internet niet meer werkt, dan is het zover. VLAN verwijderen en internet werkt weer ... ;)

• mrBrainY
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 16-01 14:59
mijn laatste contact (afgelopen 4 dagen) ging best goed.

begin gemist deed het niet. uiteindelijk modem herstart en alles werkt weer..
af en toe moet dat helaas
Ixus74 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:28:
[...]

Zijn de streams van NLZiet op Apple TV al in FullHD, op de site van NLZiet kan ik alleen maar vinden dat dit sinds 11 september op smart-tv's en playstation het geval is. En dat o.a. AppleTV "de komende weken" zou volgen.
Rond 11 september stond er ook voor AndroidTV dat het 'de komende weken' naar FullHD zou gaan. Een week of 2 later keek ik eens op mijn Shield, en toen kon ik in "over de app" inderdaad een setting vinden om de kwaliteit op maximaal te zetten.

Wie weet is dat voor AppleTV dus inmiddels ook al het geval :)

Verder ook hier nog altijd zeer tevreden NLZiet gebruiker.

FOX Sports heb je er niet op. Formule 1 ook niet. Maar aan beiden heb ik toch geen behoefte :)

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17-01 20:25
Net gelezen op het Tweak Forum: gratis Film1 tussen Kerst en Oud&Nieuw 😀

• BurnerT
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-01 11:33

BurnerT

Pizza is klaar :P

Als dat dan niet random vast loopt waardoor je moet zappen voordat hij weer verder gaat.

(btw op een LG met webos via de app aan een 10 meter kabel cat6 rechtstreeks op de fritz....)

Driven By Hate, Consumed By Fear

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14-01 19:58
Jan Driebeen schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:25:
Net gelezen op het Tweak Forum: gratis Film1 tussen Kerst en Oud&Nieuw 😀
Film1 is nu niet de beste zender snap wel dat die tijdelijk gratis is.😁😁

• kmichael
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:07
10 gbit nieuws: er zijn welgeteld twee personen geselecteerd die gaan / of ondertussen al deelnemen aan de pilot.
Had het gelezen
Zijn er niet te veel

Hoeveel kans van slagen zou je hier dan hebben??

sneller usenet? tips en tricks

• kmichael
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:07
Misschien komen er nog een paar bij. Hij zei immers "alvast" twee geselecteerd.
Ik hoop dat we snel een verslag krijgen... en nog een paar extra testers.
Ik kan nu wel 10gb afnemen dus ik zeg kom maar op

• Convoy
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-01 22:40

Convoy

g44p

Mr-D. schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:57:
Ik kan nu wel 10gb afnemen dus ik zeg kom maar op
Verklaar je nader?

• Convoy

Convoy

g44p

Mr-D. schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:38:
[...]

10GB router aangeschaft :)
Ah nu snap ik het, je bedoeld 10Gbps ;)

• DappereDodo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:35
Convoy schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:57:
[...]

Ah nu snap ik het, je bedoelt 10Gbps ;)
Ftfy

• Convoy

Convoy

g44p

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Op deze manier komt de 30% er wel, mag ik aannemen.
Alle providers hebben een internet+tv pakket, alleen tweak heeft internet only (jaar) in deze actie )

FreshMaker wijzigde deze reactie 17-12-2019 08:26 (13%)

• esky
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17-01 22:14
FreshMaker schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:20:
Op deze manier komt de 30% er wel, mag ik aannemen.
Dat is neem ik aan een vraagbundeling, maar in welk gebied?

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 11:28
esky schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:14:
[...]

Dat is neem ik aan een vraagbundeling, maar in welk gebied?
In het prachtige Oss. :P

• FreshMaker
  • Niet online
esky schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:14:
[...]Dat is neem ik aan een vraagbundeling, maar in welk gebied?
Wat ik 'raar' vond, dat het via E-Fiber gaat, omdat er in de "omringende" gebieden vooral KPN-glas ligt.
( Etten Leur en aan de andere kant Rucphen )
Maar ze zijn de kabels al wel aan het doortrekken ( vanaf Rucphen iig )
Nope, Zundert-Rijsbergen

FreshMaker wijzigde deze reactie 17-12-2019 08:15 (20%)

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:39
FreshMaker schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:14:
[...]

Wat ik 'raar' vond, dat het via E-Fiber gaat, omdat er in de "omringende" gebieden vooral KPN-glas ligt.
( Etten Leur en aan de andere kant Rucphen )
Maar ze zijn de kabels al wel aan het doortrekken ( vanaf Rucphen iig )

[...]

Nope, Zundert-Rijsbergen
Dat er in de gemeentes eromheen alleen KPN ligt zegt niet zoveel. Gemeentes zijn niet aan elkaar gekoppeld, ook niet bij KPN (althans niet op het PoP niveau).

Ik lees dat de vraagbundeling tot 1 februari gaat. Als er nu gegraven wordt lijkt me dat wel vreemd. Tenzij KPN aan het graven is voor een capaciteitsuitbreiding van het een of ander?
Het kan eventueel ook Eurofiber zijn. Die leveren de backbone voor Tweak. Dan zouden ze wel vroeg bezig zijn maar je weet nooit.

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 11:28
Ok, dan hebben jullie de eerste inschrijving ook niet gehaald? De dorpen om Oss hebben het percentage inschrijvingen wel gehaald, maar Oss zelf niet. Get gaat om de gehele gemeente. Ik ben benieuwd of ze met deze aanbieding het wel halen, maar ik heb er een hard hoofd in.

• FreshMaker
  • Niet online
De actie/aanmeldingen lopen pas sinds 1 maand
Maar er is helaas nergens te vinden hoever het percentage al is

FreshMaker wijzigde deze reactie 17-12-2019 09:18 (8%)

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 11:18

servies

Veni Vidi Servici

De laatste tijd is het weer hopeloos met televisie. Vastlopers, blokkerig beeld, enorm traag zappen...
Over het internet heb ik niets te klagen maar het televisie product haalt het gehele product omlaag. Als er geen verbetering komt ben ik na mijn contractperiode weg...

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-01 19:18

gas0line

Joomla ❤

In Zeist hebben ze nu ook die aanbieding en verlengd van 1 januari tot 1 februari. Hoop zo dat we hier die 30% halen.

Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say. E. Snowden

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:57
servies schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:44:
De laatste tijd is het weer hopeloos met televisie. Vastlopers, blokkerig beeld, enorm traag zappen...
Over het internet heb ik niets te klagen maar het televisie product haalt het gehele product omlaag. Als er geen verbetering komt ben ik na mijn contractperiode weg...
Ja hier ook. Sinds een week weer extreem (vooral bij begin van een programma) het is even weg geweest. Iets na de opening van het Tweak forum.

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:26
Hebben jullie de update in het 10 Gbit/s topic al gezien? Eerste klant is gisteren aangesloten.

Superuser T-Mobile Thuis

• MacBakky
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17-01 19:00
wimpien schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:10:
Hebben jullie de update in het 10 Gbit/s topic al gezien? Eerste klant is gisteren aangesloten.
Ik hoop dat het snel beschikbaar wordt voor de rest!

Ik ben nu contractvrij van XS4all 500/500 en wil graag overstappen. >:)
Tsja.... Leuk, 10 Gbit/s.

Maar wanneer nou fatsoenlijk native IPv6 ?

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-01 18:39
eymey schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:25:
Tsja.... Leuk, 10 Gbit/s.

Maar wanneer nou fatsoenlijk native IPv6 ?
Op basis van https://forum.tweak.nl/t/...ive-ipv6/48/2?u=alexander verwacht ik het niet voor eind 2020/begin 2021.

• Evernote
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-01 11:42
Sinds een paar dagen ben ik aangesloten op Tweak, omgeving Almere.

Qua snelheid enorm tevreden, ik haal ongeveer 940 up/down, soms meer soms iets minder.

Ook m’n netwerk thuis opnieuw ingericht met Ubiquiti apparatuur en alles loopt als een tiet, op Netflix na..

Als ik Netflix aanzet krijg ik direct de volgende melding:

Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt. Schakel dergelijke services uit en probeer het opnieuw. Ga naar netflix.com/proxy voor meer ondersteuning. Foutcode: U7111-5059

Op dit moment is mijn enige workaround om VPN aan te zetten gek genoeg.

Ik snap alleen niet waarom ik deze melding krijg, op internet kan ik wel wat vinden over dit probleem maar dat dateert uit 2015 en ik kon ook geen oplossing vinden. Tevens maak ik geen gebruik van een proxy of unblocker. (Al snap ik niet wat Netflix met dat laatste bedoeld)

Heeft iemand hier wellicht een idee? Ligt het überhaupt aan Tweak?

Ben benieuwd of iemand hier het fijne van weet en wat ik mogelijk over het hoofd zie.

Evernote wijzigde deze reactie 19-12-2019 09:18 (6%)
Reden: IPv6 comment verwijderd

Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 3700X | Gigabyte Aorus Xtreme RTX 2080 Ti | 16GB Vengeance RGB RAM@3600/14 | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair MP510 960GB | Corsair RM750x | Gigabyte Aorus AD27QD

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:32
Evernote schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:20:

Qua snelheid enorm tevreden, ik haal ongeveer 940 up/down, soms meer soms iets minder.

Ook m’n netwerk thuis opnieuw ingericht met Ubiquiti apparatuur en alles loopt als een tiet, op Netflix na..

Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt. Schakel dergelijke services uit en probeer het opnieuw. Ga naar netflix.com/proxy voor meer ondersteuning. Foutcode: U7111-5059

Ik snap alleen niet waarom ik deze melding krijg, op internet kan ik wel wat vinden over dit probleem maar dat dateert uit 2015 en ik kon ook geen oplossing vinden. Tevens maak ik geen gebruik van een proxy of unblocker. (Al snap ik niet wat Netflix met dat laatste bedoeld)

Ben benieuwd of iemand hier het fijne van weet en wat ik mogelijk over het hoofd zie.
Hmmm lastig, welke IP reeks ben je in gezet? We zouden hier eens kunnen kijken op welk land deze geboekt staat? Je kan het laatste cijfer weglaten A.B.C._ is genoeg.

Wat je kunt proberen is eens een andere DNS server te gebruiken dan die van Tweak? Bijvoorbeeld 1.1.1.1

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

Evernote schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:20:

Wat zegt je lokatie op https://www.whatismyip.com/ ?

Hoewel dat ook nog niet alles zegt, want Netflix zou zo maar verouderde info kunnen gebruiken (of whatismyip ).

Als het veroorzaakt door wat ik denk dat de oorzaak is, dan onderschrijft dat maar weer eens mijn roep (en die van veel anderen) om nou gewoon eens werk te gaan maken van native IPv6 support.

Want, ookal wordt daar altijd erg lacherig over gedaan door mensen die alleen maar aan korte-termijn-denken doen ( "Alles werkt toch? Waarom dan moeite doen?" :') ), het is nu gewoon écht over en uit met het uitdelen van grote blokken IPv4 adressen door RIPE aan providers.

Als providers zoals Tweak (maar straks mogelijk ook Freedom internet) de ambitie hebben om hard te groeien in aantal aansluitingen, dan rest er niets anders meer dan bij RIPE bedelen om kleinere losse 'tweedehands' IPv4 blokjes.

En voordat registraties óveral, ook bij de div. geo-ip aanbieders, up to date zijn, krijg je dus dit soort gezeur.

• Evernote
eymey schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:41:
[...]

Wat zegt je lokatie op https://www.whatismyip.com/ ?

Hoewel dat ook nog niet alles zegt, want Netflix zou zo maar verouderde info kunnen gebruiken (of whatismyip ).
Net even 'What is my IP' gebruikt, dit is wat ik zie.

My IP Address Information is:
My Public IPv4 is: 134.19.189.xxx
My IPv6 is: Not Detected
ISP: Global Layer B.V.

Momenteel gebruik ik de standaard DNS server van Tweak inderdaad @wopper, ik zal zo eens overgaan op Cloudflare om te kijken of dit nog uit maakt.

Update:
DNS aangepast maar ik krijg nog altijd dezelfde foutmelding op Netflix.

Evernote wijzigde deze reactie 19-12-2019 10:04 (6%)
Reden: Extra informatie toegevoegd

Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 3700X | Gigabyte Aorus Xtreme RTX 2080 Ti | 16GB Vengeance RGB RAM@3600/14 | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair MP510 960GB | Corsair RM750x | Gigabyte Aorus AD27QD

• wopper
Evernote schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:59:
[...]

Net even 'What is my IP' gebruikt, dit is wat ik zie.

ISP: Global Layer B.V.

Momenteel gebruik ik de standaard DNS server van Tweak inderdaad @wopper, ik zal zo eens overgaan op Cloudflare om te kijken of dit nog uit maakt.

Update:
DNS aangepast maar ik krijg nog altijd dezelfde foutmelding op Netflix.
Exact hij lijkt gewoon op NL te staan, hmmmm bijzonder zeg. En elke Netflix client heeft het?

Dit is wel het nadeel van een groeiende wappiewappie provider, ben benieuwd of het glas project hier doorgang gaat krijgen. 1 jaar Tweak en dan snel weer naar Ziggo terug _/-\o_ (maar dan is de glasvezel in huis)

OK, dus dan is het inderdaad ergens als wel netjes geregistreerd als NL adres, maar wellicht dus nog in heel veel andere databases niet up to date....

Ook wel leuk, we hebben nu dus al "Legaco Networks" als ISP, en "Global Layer"? :P

Tsja..... en ondertussen ziet Tweak, zoals verwoord door @Randal Peelen op hun eigen forum, IPv6 nog steeds als een 'wens voor netwerknerds', en is er uit een eerder onderzoek via dit forum blijkbaar niet naar voren gekomen dat een groot deel van de klanten dit wil.

En dan denk ik echt "Ja maar natúúrlijk wil een groot deel van de consumenten niet expliciet IPv6. Die wil gewoon een betrouwbaar werkende internetverbinding. Maar de situatie rond IPv4 is onderhand zodanig dat je dus dit soort vage shit gaat krijgen, en dan wordt native IPv6 dus gewoon een primaire voorwaarde voor een fatsoenlijke internetverbinding. Zéker bij een provider die zich voor doet als een 'technology driven' provider.....

@wopper tsja, ik weet niet of Ziggo hier nou zo'n goed voorbeeld is. Granted, die zullen vast nog wel vooruit kunnen met hun bestaande IPv4 space en het aantal abonnees zal hooguit fluctueren binnen een marge waarin ze nog genoeg ruimte over houden. Anderzijds: Bij eerdere pogingen om IPv6 naar consumenten uit te rollen vonden ze het blijkbaar wel nodig om dit in een DS-lite vorm te gaan doen. Dus native IPv6 fully routed naar de consument, maar IPv4 via een cg-NAT.....

eymey wijzigde deze reactie 19-12-2019 10:21 (20%)

• Evernote
wopper schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:13:
[...]

Exact hij lijkt gewoon op NL te staan, hmmmm bijzonder zeg. En elke Netflix client heeft het?

Dit is wel het nadeel van een groeiende wappiewappie provider, ben benieuwd of het glas project hier doorgang gaat krijgen. 1 jaar Tweak en dan snel weer naar Ziggo terug _/-\o_ (maar dan is de glasvezel in huis)
Ik heb inderdaad op ieder device hetzelfde probleem, alleen met NordVPN lukt het me om de foutmelding/het probleem te omzeilen.

In de eerste instantie vroeg ik me af of ik niet gewoon iets verkeerd heb ingesteld op Unifi maar het probleem lijkt echt inherent aan Tweak.

Misschien dat ik ze zo even bel om te kijken of ze me een statisch IP kunnen geven om te zien of dit het probleem verhelpt? Of is dit een domme suggestie?
eymey schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:19:
OK, dus dan is het inderdaad ergens als wel netjes geregistreerd als NL adres, maar wellicht dus nog in heel veel andere databases niet up to date....

Ook wel leuk, we hebben nu dus al "Legaco Networks" als ISP, en "Global Layer"? :P
Legaco Networks is inderdaad normaal altijd m'n ISP als ik Ookla mag geloven, dit is de eerste keer dat ik Global Layer voorbij zie komen..

Update:
Op m'n USG zie ik overigens ook m'n WAN IP en die valt volgens deze site ook onder Nederland.

Evernote wijzigde deze reactie 19-12-2019 10:41 (6%)

Evernote schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:31:
[...]

Ik heb inderdaad op ieder device hetzelfde probleem, alleen met NordVPN lukt het me om de foutmelding/het probleem te omzeilen.

In de eerste instantie vroeg ik me af of ik niet gewoon iets verkeerd heb ingesteld op Unifi maar het probleem lijkt echt inherent aan Tweak.

Misschien dat ik ze zo even bel om te kijken of ze me een statisch IP kunnen geven om te zien of dit het probleem verhelpt? Of is dit een domme suggestie?

[...]

Legaco Networks is inderdaad normaal altijd m'n ISP als ik Ookla mag geloven, dit is de eerste keer dat ik Global Layer voorbij zie komen..
Statisch IP zou denk ik wel kunnen helpen, dus wmb niet zo'n gek idee. Zelf heb ik in Almere (1325) ook een statisch IP en geen problemen.

Ik vermoed dat ze daarvoor ook een andere pool aanboren.

• Evernote
eymey schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:48:
[...]

Statisch IP zou denk ik wel kunnen helpen, dus wmb niet zo'n gek idee. Zelf heb ik in Almere (1325) ook een statisch IP en geen problemen.

Ik vermoed dat ze daarvoor ook een andere pool aanboren.
Net even met Tweak gebeld en ze gaan een statisch IP regelen, verder zagen ze dat de demping blijkbaar niet goed was en leek dat meer de focus dan mijn foutmelding in Netflix.
Zojuist de kabel tussen m'n media converter & USG vervangen en de demping was wel goed, of ik dan Netflix nog even kon testen.. 8)7

Net nog een keer een m'n IP gecheckt:

My Public IPv4 is: 185.227.72.xx
ISP: Legaco Networks B.V.

Dat is ook het IP adres wat ik op de WAN poort van m'n USG zag dus er is nog niet veranderd.

• esky
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17-01 22:14
Evernote schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:10:

My Public IPv4 is: 185.227.72.xx

Dat is ook het IP adres wat ik op de WAN poort van m'n USG zag dus er is nog niet veranderd.
Dus het WAN IP op je USG is anders dan je op een "Whats my ip" site ziet? Da's heel apart!
Geeft bijvoorbeeld speedtest.net het WAN ip van je USG weer of het 134 adres?

• Evernote
esky schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:31:
[...]

Dus het WAN IP op je USG is anders dan je op een "Whats my ip" site ziet? Da's heel apart!
Geeft bijvoorbeeld speedtest.net het WAN ip van je USG weer of het 134 adres?
Ja ik snap het ook niet, ik heb gelukkig 1000x een Speedtest gedraaid de afgelopen tijd en ik zie meerdere IP addressen:

82.197.210.xx
185.227.72.xx
134.19.189.xx

• wopper
Evernote schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:42:
[...]

Ja ik snap het ook niet, ik heb gelukkig 1000x een Speedtest gedraaid de afgelopen tijd en ik zie meerdere IP addressen:

82.197.210.xx
185.227.72.xx
134.19.189.xx
Dat is wel uitdagend met eigen serverhosting thuis.

• Evernote
wopper schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:07:
[...]

De laatste tijd gaat ook om een periode van welgeteld 3 dagen waarbij ik alleen de laatste 2 dagen die mutaties zie. :X

Edit/Update:
Nog steeds geen statisch IP maar ik heb net m'n USG er tussenuit gehaald en alles via een AirPort laten lopen zonder m'n hele Ubiquiti netwerk en Netflix werkte..

Nu maar weer even verder kijken wat dan de oorzaak zou kunnen zijn.

Edit2: The plot thickens..

Zojuist weer weer m'n AirPort direct op de media converter aangesloten en even m'n IP opgezocht:

82.187.210.xx

Wéér een ander IP adres als ik alleen en andere router aansluit en het gekke is dat ik met m'n USG dus weer direct 185.227.72.xx krijg en dat geeft hij als locatie Heiloo op.

Is hier dan sprake van IP binding op MAC adres niveau aan de kant van Tweak?

Evernote wijzigde deze reactie 19-12-2019 14:15 (58%)

Evernote schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:15:
....
82.187.210.xx

Wéér een ander IP adres als ik alleen en andere router aansluit en het gekke is dat ik met m'n USG dus weer direct 185.227.72.xx krijg en dat geeft hij als locatie Heiloo op.

Is hier dan sprake van IP binding op MAC adres niveau aan de kant van Tweak?
Ja volgens mij was dat wel zo.
Heb je trouwens ook tv van Canal Digitaal via Tweak?
Ik zie bij mijn routing table ook verschillende adressen staan die
met 185. beginnen maar die hebben allemaal met tv te maken.

eh....Dat zijn externe adressen. Zal wel foute beredenering van mij zijn. 8)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 19-12-2019 14:41 (62%)

• wopper
Evernote schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:15:
[...]

Edit/Update:
Nog steeds geen statisch IP maar ik heb net m'n USG er tussenuit gehaald en alles via een AirPort laten lopen zonder m'n hele Ubiquiti netwerk en Netflix werkte..
Heb je geen GEO blocks of filtering in je USG staan?

• Evernote
jeroenmuzikant schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:38:
[...]
Ja volgens mij was dat wel zo.
Heb je trouwens ook tv van Canal Digitaal via Tweak?
Ik zie bij mijn routing table ook verschillende adressen staan die
met 185. beginnen maar die hebben allemaal met tv te maken.

eh....Dat zijn externe adressen. Zal wel foute beredenering van mij zijn. 8)
Ik heb internet only :)
wopper schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:46:
[...]

Heb je geen GEO blocks of filtering in je USG staan?
Nope, wel heb ik nu een statisch IP en helemaal geen internet meer met de DNS server van Tweak.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-01 19:59
wopper schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:07:
[...]

Die reactie zie i wel vaker.

Is volgens mij sterk overdreven want met een fatsoenlijke combinatie van User ID en Password is het nagenoeg onmogelijk om binnen te komen.
Volgens mij sloeg die opmerking vooral op het zo vaak veranderen van het IP-adres :) (wat overigens dan nog steeds wat overdreven is, want dynamic dns oplossingen kunnen ook prima werken).

Hoe dan ook, @Evernote :
Statische IP adressen worden door Tweak inderdaad op basis van MAC adres gegeven. Als ze je aanvraag voor een statisch IP adres uitvoeren, dan pakken ze óf het MAC adres dat jij specifiek doorgeeft, óf wat ze als laatste gebruikt hebben zien worden.

Wil je dat IP behouden, moet je dus iedere keer dat MAC adres blijven gebruiken (ook als je van hardware switched).

• wopper
TonVH schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:15:
[...]

Die reactie zie i wel vaker.

Is volgens mij sterk overdreven want met een fatsoenlijke combinatie van User ID en Password is het nagenoeg onmogelijk om binnen te komen.
Gaat om het wisselende IP niet om Security aspecten.

• wopper
wopper schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:51:
[...]

Gaat om het wisselende IP niet om Security aspecten.
eymey schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:22:
Volgens mij sloeg die opmerking vooral op het zo vaak veranderen van het IP-adres :) (wat overigens dan nog steeds wat overdreven is, want dynamic dns oplossingen kunnen ook prima werken).
Correct

• Evernote
eymey schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:22:

Hoe dan ook, @Evernote :
Statische IP adressen worden door Tweak inderdaad op basis van MAC adres gegeven. Als ze je aanvraag voor een statisch IP adres uitvoeren, dan pakken ze óf het MAC adres dat jij specifiek doorgeeft, óf wat ze als laatste gebruikt hebben zien worden.

Wil je dat IP behouden, moet je dus iedere keer dat MAC adres blijven gebruiken (ook als je van hardware switched).
Het lijkt er op dat ze m’n IP vast hebben gezet en bij Netflix een verzoek om m’n IP te deblokkeren.

Hoop dat het morgen ook nog werkt.

• [TazZ]
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19-12-2019
Hmm.. de perikelen zijn weer gaande. Nu kwam het skippen en vastlopen van TV zo vaak voor dat ik het fatsoenlijk kon testen.

Ik heb met de FritzBox (bedankt, AVM voor deze mogelijkheid :-) ) captures gemaakt van zowel de internetzijde als de LAN zijde. Hierin komt het volgende naar voren als er een skip van een minuut of 10 is terwijl normaal afgespeeld wordt en de uitzending even vastloopt.

Even de capture door Omnipeek geharkt, dat kijkt wat makkelijker dan door Wireshark lijsten lopen.
Major 19-12-2019 21:47:48 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.043 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46593)
Major 19-12-2019 21:47:48 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.053 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46594)
Major 19-12-2019 21:47:48 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.063 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46595)
Major 19-12-2019 21:47:48 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.073 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46596)
Major 19-12-2019 21:47:49 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.083 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46597)
Major 19-12-2019 21:47:49 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.093 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46598)
Major 19-12-2019 21:47:49 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.103 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46599)
Major 19-12-2019 21:47:49 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.113 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46600)
Major 19-12-2019 21:47:49 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.123 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46601)
Major 19-12-2019 21:47:49 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.133 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46602)
Major 19-12-2019 21:47:49 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.143 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46603)
Major 19-12-2019 21:47:49 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.153 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46604)
Major 19-12-2019 21:47:50 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.163 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46605)
Major 19-12-2019 21:47:50 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.173 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46606)
Major 19-12-2019 21:47:50 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.183 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46607)
Major 19-12-2019 21:47:50 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.193 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46608)
Major 19-12-2019 21:47:50 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.203 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46609)
Major 19-12-2019 21:47:50 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.213 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46610)
Major 19-12-2019 21:47:50 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.223 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46611)
Major 19-12-2019 21:47:50 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.233 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46612)
Major 19-12-2019 21:47:51 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.243 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46613)
Major 19-12-2019 21:47:51 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.253 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46614)
Major 19-12-2019 21:47:51 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.263 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46615)
Major 19-12-2019 21:47:51 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.273 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46616)
Major 19-12-2019 21:47:51 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.283 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46617)
Major 19-12-2019 21:47:51 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.293 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46618)
Major 19-12-2019 21:47:51 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.303 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46619)
Major 19-12-2019 21:47:51 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.313 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46620)
Major 19-12-2019 21:47:52 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.323 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46621)
Major 19-12-2019 21:47:52 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.333 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46622)
Major 19-12-2019 21:47:52 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.343 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46623)
Major 19-12-2019 21:47:52 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.353 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46624)
Major 19-12-2019 21:47:52 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.363 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46625)
Major 19-12-2019 21:47:52 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.373 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46626)
Major 19-12-2019 21:47:52 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.383 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46627)
Major 19-12-2019 21:47:53 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.393 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46628)
Major 19-12-2019 21:47:53 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.403 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46629)
Major 19-12-2019 21:47:53 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.413 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46630)
Major 19-12-2019 21:47:53 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.423 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46631)
Major 19-12-2019 21:47:53 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.433 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46632)
Major 19-12-2019 21:47:53 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.443 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46633)
Major 19-12-2019 21:47:53 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.453 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46634)
Major 19-12-2019 21:47:53 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.463 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46635)
Major 19-12-2019 21:47:54 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.512 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46638)
Major 19-12-2019 21:47:54 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.522 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46639)
Major 19-12-2019 21:47:54 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.532 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46640)
Major 19-12-2019 21:47:54 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.542 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46641)
Major 19-12-2019 21:47:54 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.552 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46642)
Major 19-12-2019 21:47:54 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.562 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46643)
Major 19-12-2019 21:47:54 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.572 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46644)
Major 19-12-2019 21:47:55 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.582 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46645)
Major 19-12-2019 21:47:55 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.592 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46646)
Major 19-12-2019 21:47:55 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.602 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46647)
Major 19-12-2019 21:47:55 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.612 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46648)
Major 19-12-2019 21:47:55 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.622 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46649)
Major 19-12-2019 21:47:55 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.633 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46650)
Major 19-12-2019 21:47:55 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.643 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46651)
Major 19-12-2019 21:47:55 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.653 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46652)
Major 19-12-2019 21:47:56 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.663 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46653)
Major 19-12-2019 21:47:56 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.673 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46654)
Major 19-12-2019 21:47:56 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.683 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46655)
Major 19-12-2019 21:47:56 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.693 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46656)
Major 19-12-2019 21:47:56 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.703 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46657)
Major 19-12-2019 21:47:56 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.713 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46658)
Major 19-12-2019 21:47:56 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.723 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46659)
Major 19-12-2019 21:47:57 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.733 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46660)
Major 19-12-2019 21:47:57 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.743 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46661)
Major 19-12-2019 21:47:57 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.753 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46662)
Major 19-12-2019 21:47:57 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.763 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46663)
Major 19-12-2019 21:47:57 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.773 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46664)
Major 19-12-2019 21:47:57 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.783 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46665)
Major 19-12-2019 21:47:57 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.793 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46666)
Major 19-12-2019 21:47:57 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.803 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46667)
Major 19-12-2019 21:47:58 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.813 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46668)
Major 19-12-2019 21:47:58 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.823 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46669)
Major 19-12-2019 21:47:58 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.833 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46670)
Major 19-12-2019 21:47:58 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.843 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46671)
Major 19-12-2019 21:47:58 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.853 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46672)
Major 19-12-2019 21:47:58 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.863 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46673)
Major 19-12-2019 21:47:58 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.873 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46674)
Major 19-12-2019 21:47:58 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.883 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46675)
Major 19-12-2019 21:47:59 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.893 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46676)
Major 19-12-2019 21:47:59 Expert: HTTP Server Error (502 - Bad Gateway), Packet 23.903 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46677)
Minor 19-12-2019 21:48:01 Expert: HTTP Slow Response Time (2,353345 seconds from packet 23911), Packet 23.913 (185.24.175.2:80 -> 10.10.21.85:46678)
Een capture van zo'n Bad Gateway melding...
GET /cdsreplaytkn/_definst_/smil:18234/xxxx even verborgen xxxx.ts HTTP/1.1

User-Agent: Lavf/56.40.101

Accept: */*

Connection: close

Host: cdsvideoreplay.solocoo.tv

Icy-MetaData: 1

HTTP/1.1 502 Bad Gateway

Server: nginx/1.14.0 (Ubuntu)

Date: Thu, 19 Dec 2019 19:36:46 GMT

Content-Type: text/html

Content-Length: 182

Connection: close

<html>

<head><title>502 Bad Gateway</title></head>

<body bgcolor="white">

<center><h1>502 Bad Gateway</h1></center>

<hr><center>nginx/1.14.0 (Ubuntu)</center>

</body>

</html>
Hmmm.... :D Foei, Canal Digitaal! Dit klinkt bijna alsof de achterliggende streaming doos geen antwoord geeft aan de kant van CD (Solocoo voor de server).

Tikt zijn reacties altijd in 2 delen...

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:27
[TazZ] schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:01:
Hmm.. de perikelen zijn weer gaande. Nu kwam het skippen en vastlopen van TV zo vaak voor dat ik het fatsoenlijk kon testen.

Ik heb met de FritzBox (bedankt, AVM voor deze mogelijkheid :-) ) captures gemaakt van zowel de internetzijde als de LAN zijde. Hierin komt het volgende naar voren als er een skip van een minuut of 10 is terwijl normaal afgespeeld wordt en de uitzending even vastloopt.

Even de capture door Omnipeek geharkt, dat kijkt wat makkelijker dan door Wireshark lijsten lopen.

[...]

Een capture van zo'n Bad Gateway melding...

[...]

Hmmm.... :D Foei, Canal Digitaal! Dit klinkt bijna alsof de achterliggende streaming doos geen antwoord geeft aan de kant van CD (Solocoo voor de server).
Ik heb er heel weinig last van maar ik had wel altijd het idee dat het een capaciteit issue is. Heb je dit ook al met de Tweak SD gedeeld? Ik denk dat zij ook weten dat het niet goed gaat maar een stok nodig hebben om de hond te slaan.
Evernote schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:49:
[...]

Het lijkt er op dat ze m’n IP vast hebben gezet en bij Netflix een verzoek om m’n IP te deblokkeren.

Hoop dat het morgen ook nog werkt.
Ik had jouw case aangehaald in het onderwerp over IPv6 op hun eigen forum. En daar gaven ze ook al aan dat het dus inderdaad gaat om een nieuw blok IP adressen dat al eerder elders in gebruik is geweest. En dat je dan dus effecten krijgt zoalsals grote CDN's (zoals hier Netflix ) waar een dergelijk blok nog niet bekend staat als gebruikt door legitieme eindgebruikers.

Voor Netflix zou het nu opgelost moeten zijn (maar wie weet welke CDN's / andere sites nog niet up to date zijn). Toen Vodafone Thuis (nu T-mobile) net een explosieve groei had doorgemaakt hadden ze ook grote ranges reeds gebruikte IP's toegewezen gekregen. En konden consumenten niet bij Netflix of bv. smart TV platformen van grote tv-fabrikanten.

• Jan Driebeen
Bij mij (Almere) werkt de CD app niet meer, hebben anderen dit ook?

• joop99
Jan Driebeen schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:47:
Bij mij (Almere) werkt de CD app niet meer, hebben anderen dit ook?
Werkt bij mij prima, moest hem nog testen i.v.m android 10 upgrade

• brokenp
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:08
canal digitaal app werkt hier ook niet lekker op iOS
- Alles prima via 4g,
- via wifi /tweak blijft ie in het startscherm laden. (Heb tweak in een Kpn gebied)

• Jan Driebeen
brokenp schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:25:
canal digitaal app werkt hier ook niet lekker op iOS
- Alles prima via 4g,
- via wifi /tweak blijft ie in het startscherm laden. (Heb tweak in een Kpn gebied)
Dank voor de tip, inderdaad via 4G werkt de app wel, via WiFi niet....

Na herstart vd router werkt de CD app via Wifi ook weer....

Jan Driebeen wijzigde deze reactie 25-12-2019 12:23 (8%)
Reden: aanvulling aantallen

• BitAndre
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 15-01 12:24
Leuk die Top2000 op NPO 1 extra (kanaal 32), maar wel irritant dat deze 5 minuten (5:07 om precies te zijn) achter loopt op de live uitzending via de radio als je kijkt via de Animo ontvanger.
Ligt dit aan NPO of CanalDigitaal?

• odan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:11

odan

The dark side is within all!

BitAndre schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:50:
Leuk die Top2000 op NPO 1 extra (kanaal 32), maar wel irritant dat deze 5 minuten (5:07 om precies te zijn) achter loopt op de live uitzending via de radio als je kijkt via de Animo ontvanger.
het signaal loopt altijd al ongeveer een minuut achter. deze extra vertraging zal wel door de nos komen.

Pulse mee voor GoT!

Mannen de beste wensen voor het nieuwe jaar

Dank je. Jij ook de beste wensen. :)
En iedereen die dit leest ook.
Goeie eerste dag van het jaar verder. (y)

Met scherpe blik op weg met 20-20 vision. ;)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 01-01-2020 02:40 (4%)

BitAndre schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:50:
Ik heb de top2000 gevolgd via de NPO app op AndroidTV, en dan de visual radio stream (die is tenminste 576, npo1 extra op NKZiet was heeeel slecht). En daar liep het ongeveer 2-3 minuten achter

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Mr-D. schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 00:00:
Mannen de beste wensen voor het nieuwe jaar
Tweaker != man -O-
ohja bemanning is tegenwoordig ook bemensing :)
maar idd geen rekening gehouden met vrouwen :F

Mr-D. wijzigde deze reactie 03-01-2020 11:57 (10%)

• BoerFrits
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 09:58
Weet iemand misschien of er tot voor kort bij het internet only abbo van tweak gewoon een modem werd geleverd? Het is namelijk nu niet meer het geval. Echter zitten we hier een glasvezel initiatief gebied. En heb ik dus al bijna een jaar terug het abbo afgesloten. Zover ik weet zat daar toen ook gewoon een modem bij. Nu de eerste adressen van het initiatief daadwerkelijk zijn aangesloten en beleverd worden kreeg een bekende van mij met het zelfde internet only abbo van tweak enkel een media converter. Maar ik kan dus eigenlijk nergens terug vinden wat er eerst bij het abbo hoorde.

• satty
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17-01 18:13
BoerFrits schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 05:45:
Weet iemand misschien of er tot voor kort bij het internet only abbo van tweak gewoon een modem werd geleverd? Het is namelijk nu niet meer het geval. Echter zitten we hier een glasvezel initiatief gebied. En heb ik dus al bijna een jaar terug het abbo afgesloten. Zover ik weet zat daar toen ook gewoon een modem bij. Nu de eerste adressen van het initiatief daadwerkelijk zijn aangesloten en beleverd worden kreeg een bekende van mij met het zelfde internet only abbo van tweak enkel een media converter. Maar ik kan dus eigenlijk nergens terug vinden wat er eerst bij het abbo hoorde.
Voorheen kreeg je standaard een fritzbox 5490 in bruikleen, sinds een jaar worden bij internet only abonnementen enkel de media converter geleverd. Je zult dus een eigen router moeten aanschaffen.
Wanneer je deze router al had, in bruikleen, kun je deze blijven gebruiken.

• BerndGaykema
Internet Only is nooit met router geleverd, enkel met de media converter.

• BerndGaykema
Momenteel geen Tweak internet in De Wijk (De Wolden). Automatisch overgeschakeld naar Ziggo :-)

• _Arthur
  • Laatst online: 09:22
BoerFrits schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 05:45:
En heb ik dus al bijna een jaar terug het abbo afgesloten.
Even de papieren er bij pakken wat je geleverd zou krijgen?

En anders V&A induiken; V&A aangeboden: FRITZ!Box 5490

• DanielAlm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 09:44
Al enige tijd weer veel last van vastlopers bij opnames. Opnieuw maar weer gemeld bij onze vrienden van Tweak en er wordt beweerd dat het volgens CD ligt aan het netwerk van Tweak zelf. Tweak wil nu een monteur op mij af sturen met de dreiging van € 60 als blijkt dat de fout niet aan mijn kant zit! Enigszins logisch want dan zouden ze voor niets gekomen zijn. Dat is dus precies wat er gaat gebeuren. Daarom het verzoek om opnieuw te melden bij Tweak zodat er nu eindelijk eens richting CD een vuist gemaakt kan gaan worden.

• satty
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17-01 18:13
BerndGaykema schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:31:
Internet Only is nooit met router geleverd, enkel met de media converter.
Je hebt inderdaad gelijk, ik heb de fritzbox moeten inleveren. Maar ik gebruikte daarvoor al een eigen router.

• BoerFrits
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 09:58
_Arthur schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:41:
[...]

Even de papieren er bij pakken wat je geleverd zou krijgen?

En anders V&A induiken; V&A aangeboden: FRITZ!Box 5490
Heb het voor mezelf even opgezocht, zodra ik word aangesloten betaal ik eenmalig 395 euro per jaar en daar zit een router bij in. Het lijkt erop dat de bekende die al is aangesloten in een soort oude abbonementsvorm is terechtgekomen want hij moest 364 euro aftikken ipv 395. 8)7

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
BoerFrits schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:24:
[...]

Heb het voor mezelf even opgezocht, zodra ik word aangesloten betaal ik eenmalig 395 euro per jaar en daar zit een router bij in. Het lijkt erop dat de bekende die al is aangesloten in een soort oude abbonementsvorm is terechtgekomen want hij moest 364 euro aftikken ipv 395. 8)7
Dan heb jij dus internet + bellen, en jouw kennis internet only.

• joop99
dragon2 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:32:
[...]

Dan heb jij dus internet + bellen, en jouw kennis internet only.
m.a.w. De Fritzbox kost 31 euro per jaar, geen slechte deal want nieuw is hij boven de 200.

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:00

WoBBeL

Hoi!

Toch maar weer TweakNews genomen ipv de gratis Tweak nieuwsgroepen. Zelfs meuk van 2 weken oud incompleet en via TweakNews zonder problemen binnen te halen.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 08:25
WoBBeL schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 23:50:
Toch maar weer TweakNews genomen ipv de gratis Tweak nieuwsgroepen. Zelfs meuk van 2 weken oud incompleet en via TweakNews zonder problemen binnen te halen.
Zijn dat niet dezelfde nieuwsgroepen dan?

• Mr_Dirk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-01 09:21
Ik ben normaal een beetje een read only forum bezoekker maar ik zit met een probleem wat ik met julie wil delen.

Ik ben sinds 3 maandjes klant bij tweak. En echt totaal ontevreden over de behulpzaamheid van deze dienstverlener. Ik ben benieuwd wat jullie vinden.

## mijn hw ##
In mijn meterkast heb ik een pfsense router geplaatst(3 jaar oud, 4 cores met aes, 8gb ram, 64gb ssd. Zware overkill ik weet het). Voorheen had ik kpn met deze pfsense router 100/100 geen problemen. Ook opnieuw geïnstalleerd tijdens het testen.
De test pc en laptop zijn beide i7 machines met ssds minder dan 2 jaar oud. 16 gb ram.
##

Toen kwam de overstap naar tweak. Ik heb het internet only abonnement genomen omdat ik mijn eigen routen wil plaatsen. Vanaf het moment van oversluiten krijg ik bij het draaien van een speedtest een connection lost. Ik zie de verbinding oplopen maar na een seconden of 3 zie ik de verbinding bij het downloaden droppen en vastlopen. De installatie monteur heeft hetzelfde geconstateerd (rechtstreeks zonder router) en is weggegaan met een "ze gaan dit op afstand oplossen".

Een paar dagen geen gehoor heb ik wederom gebeld en gevraagd of ze dit kunnen oplossen. Wederom een nieuwe monteur gestuurd. Ook deze heeft het probleem gezien. Hij heeft alle glaskastjes vervangen(zowel in mijn meterkast als in de centrale.)

Wederom proberen vanaf mijn router. De verbinding valt nu niet meer weg maar de volledige download snelheid haal ik niet. De upload is wel netjes gigabit. Met de laptop rechtstreeks aangesloten haal ik gigabit snelheden. Monteur is weggegaan en het als opgelost ingediend.

Het zat me niet lekker dus ik heb het een en ander uitgezocht. Ik zag dat ik op mijn router veel input errors krijg. Vooral als ik speedtesten doe zie ik de input errors oplopen. De output errors zijn er niet.

Ik heb mijn laptop rechtstreeks aangesloten op de FTU en een tcpdump gedraaid en ook hier zie ik veel retransmits en drops bij de download test. De upload is schoon. Ik zie bij de download mijn cpu ook naar 100% lopen aangezien hij al die retransmits moet verwerken. Ik vermoed dat pfsense hier slecht mee om kan gaan.

Omdat het alleen om mijn download gaat denk ik dat 1 van beide glaskabels minder is. het zou de FTU schoonmaken kunnen zijn. alleen de demping is volgens tweak goed.

Ik heb dit alles teruggekoppeld aan tweak en ze geven aan dat dit een probleem is van mijn router. Meermaals geprobeerd in contact te komen met een van de techneuten maar tevergeefs. Ook escaleren is niet mogelijk. Ze blijven volhouden dat is een intern probleem is.

Ik durf niet zo goed een andere router aan te schaffen aangezien de kans op hetzelfde probleem aanwezig blijft.
Ik heb het nu opgelost door er een goedkope tplink voor te zetten en mijn snelheden af te kappen. Nu heb ik in ieder geval een stabiele verbinding.

Ik heb dit probleem nu een paar maand geleden naast me neergelegd maar ik ben wel eens benieuwd of jullie nog slimme tips hebben hoe ik dit kan aanpakken.

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01:12
Mr_Dirk schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:19:
Met de laptop rechtstreeks aangesloten haal ik gigabit snelheden. Monteur is weggegaan en het als opgelost ingediend.
Nog getest met de router die Tweak (normaal gesproken) meelevert?
Indien dit gewoon snel & stabiel werkt snap ik dat zij vinden dat je het bij je eigen hardware moet zoeken..

Edit:
Ik bedoelde ook door de monteur, kon zijn dat hij een stapel in de bus had liggen. ^^

SmiGueL wijzigde deze reactie 09-01-2020 11:00 (11%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Mr_Dirk
SmiGueL schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:32:
[...]

Indien dit gewoon snel & stabiel werkt snap ik dat zij vinden dat je het bij je eigen hardware moet zoeken..
Ik maak gebruik van internet zonder router van tweak. Dus heb ook geen router ontvangen. Ik heb wel gevraagd of ze me kunnen aangeven welke router ik moet aanschaffen echter geven ze hier geen advies over.

Hier nog een screenshot van mijn wireshark zonder router. Dus pc rechtstreeks aan ftu

En hier een afbeelding van de interface van de pfsense

Mr_Dirk wijzigde deze reactie 08-01-2020 22:51 (26%)

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-01 20:19
@Mr_Dirk wat voor NTU/Media Converter gebruik je?

• Mr_Dirk
Ntu is vervangen voor een nieuwe. En is er een die onder de FTU geklikt zit. Ik weet zo niet de naam. Zal ik morgen even bekijken. Deze media converter is niet van mij maar van tweak?

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-01 20:19
Mr_Dirk schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:02:
Ntu is vervangen voor een nieuwe. En is er een die onder de FTU geklikt zit. Ik weet zo niet de naam. Zal ik morgen even bekijken. Deze media converter is niet van mij maar van tweak?
Wel als het een exemplaar is die is geklikt in de behuizing van de FTU (de grondplaat in je meterkast).

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

Ik heb met bepaalde type NTU's compatibiliteit issues ervaren (vraag mij de typenummers niet, meeste Genexis hoor). Zet er eens een hele domme switch tussen als je die mogelijkheid hebt. Kost je nog geen 5 minuten en dan weet je of dit werkt. Ik installeer zelf veel NTU's en kom dit probleem 1 á 2 keer per jaar tegen.

WoBBeL wijzigde deze reactie 09-01-2020 09:39 (9%)

• Mr_Dirk
SmiGueL schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:32:
[...]

Edit:
Ik bedoelde ook door de monteur, kon zijn dat hij er een stapel in de bus had liggen. ^^
Ik heb ook gevraagd of er nog manieren zijn hoe we dit kunnen oplossen. Echter vond ik niet echt de bereidheid om het een en ander te testen. Het testen met hun router zou in mijn ogen een perfecte test kunnen zijn.

Wat ik ook voor stelde was om mijn abonnement om te zetten naar het abonnement met router. Dit is wel een mogelijkheid, alleen uiteindelijk hier niet voor gekozen omdat ik dan veel functionaliteit ga missen die ik met pfsense wel heb.

• WoBBeL

WoBBeL

Hoi!

Mr_Dirk schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:40:
[...]

Ik heb ook gevraagd of er nog manieren zijn hoe we dit kunnen oplossen. Echter vond ik niet echt de bereidheid om het een en ander te testen. Het testen met hun router zou in mijn ogen een perfecte test kunnen zijn.

Wat ik ook voor stelde was om mijn abonnement om te zetten naar het abonnement met router. Dit is wel een mogelijkheid, alleen uiteindelijk hier niet voor gekozen omdat ik dan veel functionaliteit ga missen die ik met pfsense wel heb.
Je kunt later toch hun modem er weer af halen? Of zit je meteen vast aan een jaar contract en betaal je ook (heel) veel voor het modem?

Ik weet niet waar je woont maar als dit in de omgeving Enschede is mag je mijn FRITZ!Box komen lenen voor n uurtje hoor ;)

WoBBeL wijzigde deze reactie 09-01-2020 09:42 (8%)

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01:12
Mr_Dirk schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:40:

Ik snap niet dat de monteur dit niet wil testen...
Indien je hem voor een 3e keer laat komen om met hun router te testen, en dit werkt prima, zou het me ook weinig verbazen (en reëel lijken) als je hiervoor de rekening krijgt. ;)
Je zou dus ook gewoon zelf zo'n ding op de kop kunnen tikken voor een paar tientjes. (en daarna weer verkopen)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• BerndGaykema
SmiGueL schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:17:
[...]
Je zou dus ook gewoon zelf zo'n ding op de kop kunnen tikken voor een paar tientjes. (en daarna weer verkopen)
Gewoon een nieuwe bij BOL kopen, deze gebruiken voor testen en daarna, binnen 14 dagen, weer terugsturen: je krijgt je geld dan gewoon terug.
Wel de doos netjes houden en de router er ongebruikt uit laten zien 8)
Ik heb mijn laptop rechtstreeks aangesloten op de FTU en een tcpdump gedraaid en ook hier zie ik veel retransmits en drops bij de download test. De upload is schoon. Ik zie bij de download mijn cpu ook naar 100% lopen aangezien hij al die retransmits moet verwerken. Ik vermoed dat pfsense hier slecht mee om kan gaan.
Als je upload schoon is en bij gebruik van een simpele switch (TP Link 100Mb/s ?) je geen re-transmits ziet, dan begrijp ik dat tweak aangeeft dat het pad tweak -> eindgebruiker goed is, immers als het optische pad "slecht" zou zijn dan heb je verhoudingsgewijs net zo veel "fouten".
Ik weet niet welke laptop je gebruikte, maar ik ken eigenlijk geen laptop die goed met Gb verbindingen om kan gaan, zeker niet als de CPU naar 100% gaat. (zit er een ssd in je laptop?)
Omdat het alleen om mijn download gaat denk ik dat 1 van beide glaskabels minder is. het zou de FTU schoonmaken kunnen zijn. alleen de demping is volgens tweak goed.
In mijn geval wordt slechts 1 glasvezel gebruikt, Zenden en ontvangen maken gebruik van verschillende golflengtes, Dus als de upload goed is dan kan je ervan uitgaan dat de download ook goed zou moeten zijn.

• Mr_Dirk
Hans_18T schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:39:
[...]

Als je upload schoon is en bij gebruik van een simpele switch (TP Link 100Mb/s ?) je geen re-transmits ziet, dan begrijp ik dat tweak aangeeft dat het pad tweak -> eindgebruiker goed is, immers als het optische pad "slecht" zou zijn dan heb je verhoudingsgewijs net zo veel "fouten".
Ik weet niet welke laptop je gebruikte, maar ik ken eigenlijk geen laptop die goed met Gb verbindingen om kan gaan, zeker niet als de CPU naar 100% gaat. (zit er een ssd in je laptop?)

[...]

In mijn geval wordt slechts 1 glasvezel gebruikt, Zenden en ontvangen maken gebruik van verschillende golflengtes, Dus als de upload goed is dan kan je ervan uitgaan dat de download ook goed zou moeten zijn.
Dank je wel voor je reactie.

Ik heb het getest op zowel een laptop als desktop met beide hetzelfde resultaat. Zowel laptop als computer hebben een SSD, 16 gb ram en een i7 van maximaal Kabylake of jonger.En ik zie vergelijkbare errors op mijn router terugkomen.

Ik vind het dus ook verwerpbaar dat het aan mijn kant ligt. 3 verschillende machines rechtstreeks aangesloten geven hetzelfde resultaat. En uiteraard heb ik kabels uitgesloten en verschillende kabels geprobeerd.

Als er gebruik wordt gemaakt van 1 kabel ligt het dus niet aan de glasvezel kabel maar aan de media converter? Ik heb in mijn meterkast een genexis kastje hangen, is dat hierbij ook het geval?

Mr_Dirk wijzigde deze reactie 11-01-2020 09:21 (3%)

Je geeft aan dat alle glaskasjes zijn vervangen, derhalve zou ik de Genexis als oorzaak uit willen sluiten. (Ik heb zelf ook een Genexis)
Wat ik niet helemaal begrijp is waarop de PFsense de retransmits baseert, immers de TCP sessie loopt van bron (Server ergens in het internet) naar eindpunt (PC). De PFsense kan natuurlijk wel CRC fouten zien, in geval van fouten worden de paketten gedropt.
Dat de uitgaande stream geen fouten laat zien is logisch, immers alleen de ontvanger kan de fouten zien. Als er fouten zijn dan krijgt de PFsense hier geen terugmelding van.

Ik persoonlijk zou het probleem toch zoeken in de PFsense.

Twee opties:

Test met een switch die CRC fouten kan laten zien, bijvoorbeeld Netgear of TPLink (unmanaged smart), plaats deze tussen je Genexis en je PFsense.

Misschien kan je eens spelen met iperf, sluit 1 pc (server) aan op je wan en een tweede op je LAN.

Start de server met iperf3 -s

Gebruik op de client een bat file met de volgende inhoud::

set host=%COMPUTERNAME%
echo %host%
set datetimef=%date:~-4%%date:~3,2%%date:~0,2%_%time:~0,2%%time:~3,2%%time:~6,2%
echo %datetimef%
iperf3 -c <IPSERVER> -P10 -O 1 -t 20 -V --logfile %host%_%datetimef%.txt

Kijk ook eens naar de resultaten van deze posts : [Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Ook hier zie ik geen downloads van 900MB/s, de PFsense heeft zo te zien toch wel beperkingen.

Hans_18T wijzigde deze reactie 11-01-2020 10:51 (9%)
Reden: Kleine toevoeging

• Lesserkey
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 17-01 11:22
Je kan de speedtest cli installeren op de pfsense machine en een speedtest direct op het apparaat zelf uitvoeren.

• Jan Driebeen
Mijn Tweakmail wordt niet meer opgehaald van de server. Als ik inlog in Tweakmail zie ik wel mailtjes staan. Meer mensen last van?
Jan Driebeen schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:53:
Mijn Tweakmail wordt niet meer opgehaald van de server. Als ik inlog in Tweakmail zie ik wel mailtjes staan. Meer mensen last van?
Heb ik ook af en toe (2x per jaar of zo), dag later werkt het gewoon weer naar behoren.
Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True