Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Lijkt mij sterk dat je nog internet gaat krijgen via de oude provider. Je hebt meer kans bij de nieuwe provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Tweak wordt inderdaad zeer binnenkort uitgeschakeld. Ik heb enkele mailtjes met waarschuwingen van ze gehad. In een korte mailwisseling daarop hadden ze het over rond het eind van de maand (augustus 2024).
Dat van die Usenet server klopt. Dit ook in deze thread .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Maar blijkbaar dus nog steeds geen harde datum X? Wanneer krijgt Odido nou eens die ruggengraat om er eens echt duidelijk over te zijn...?

Dit is wel wat spannend voor de mensen die nu nog aan Tweak hangen, of zullen die dan toch onder het bestaande contract en voorwaarden internet door Odido geleverd gaan krijgen zonder verder iets te hoeven doen? Want anders hadden die daar nu wel allemaal een duidelijk schrijven over moeten hebben gehad. Als ik jou post zo lees lijkt dat niet echt het geval.

[ Voor 18% gewijzigd door remco_k op 27-08-2024 23:21 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik heb niks meer over een einddatum gehoord na de e-mail van eerder dit jaar dat mijn 'internetverbinding via Tweak in april stopt'.

Ik heb eind september 2023 een jaarcontract afgesloten en verwacht gewoon internet te hebben tot de einddatum van 2024-10-10. Het lijkt mij namelijk dat ze deze overeenkomst niet zomaar eenzijdig op kunnen zeggen, hoewel ik geen jurist ben.

Volgens mij ben ik een van de laatste 'nieuwe' klanten. Ik had de afspraak met de monteur ingepland en kreeg een dag later de e-mail dat Tweak stopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:15
maie schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:59:
Ik heb niks meer over een einddatum gehoord na de e-mail van eerder dit jaar dat mijn 'internetverbinding via Tweak in april stopt'.

Ik heb eind september 2023 een jaarcontract afgesloten en verwacht gewoon internet te hebben tot de einddatum van 2024-10-10. Het lijkt mij namelijk dat ze deze overeenkomst niet zomaar eenzijdig op kunnen zeggen, hoewel ik geen jurist ben.

Volgens mij ben ik een van de laatste 'nieuwe' klanten. Ik had de afspraak met de monteur ingepland en kreeg een dag later de e-mail dat Tweak stopt :+
Hier hetzelfde, ik had het contract met Tweak getekend en ik kreeg ineens "goed nieuws" dat Odido zou gaan leveren voor veel meer geld, geen vast IP nummer etcetera. Nog geprobeerd Odido Zakelijk geleverd te krijgen, maar dat kon allemaal niet. Aangetekend schrijven gestuurd dat ik naleving van het contract eis, bindend voor beide partijen, maar ik werd gewoon uitgelachen. Odido staat bij mij daarom voor eeuwig op de zwarte lijst, stelletje oplichters. Nu bij Freedom, niet de goedkoopste, maar normen en waarden zijn ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:29

Twazerty

AVCHDCoder developer

Mijn vader had nog een los TweakPhone abonnement. Al die maanden helemaal niets gehoord. Tot ik meen de 20 augustus 2024. Melding dat tweak stopt en dat de telefoon uiterlijk eind van de maand stopt (exacte bewoording even niet bij de hand). Ook gaven ze aan dat de opzegtermijn niet toegepast wordt, je kunt per direct vertrekken. Effectief moesten we als de brandweer op zoek naar een alternatief.

Waarschijnlijk kwamen ze er recentijk pas achter dat ze naast Tweak internet ook nog andere abonnementen hadden lopen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:41
De einddatum is er dan eindelijk, vandaag een email ontvangen met daarin eind september!

Edit: Oh Twazerty had het ook al vermeld, overheen gelezen :+

[ Voor 27% gewijzigd door Whoohoo op 28-08-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier was er een hoop geklooi met facturen die na mijn vertrek bleven komen.
Door een onhandige manier van vereffenen eindig ik met 1x internet en 2x CD retour, dat is net iets meer dan internet en de borg van een tv box dus dat aangegeven zodat ze het daar mee kunnen afronden.
Het zat al in een batch dus ik vind het prima al heeft Tweak er 4 maanden over gedaan :+

De overstap naar Solcon met 2 cashbacks duurde ook even, de eerste €31,50 kon ik snel innen maar de €275 duurde bijna 3 maanden (logisch want Solcon wilde eerst wat ontvangen) :)
Ik dacht dat ik korting op m'n Kpn mobiel sim-only zou krijgen maar dat is een oud Telfort abo wat niet telt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 19:13
Ik zit ook nog bij Tweak. Afgezien van de mail in maart van dit jaar “Je krijgt glasvezel van Odido” en de maandelijkse €0,- facturen geen communicatie meer gehad van Tweak. Ook geen communicatie over een einddatum.
In navolging van de maart mail wel meerdere keren telefonisch contact gehad met Odido (zie ook eerdere posts) over de frauduleuze praktijken waar ze eenzijdig zonder mijn goedkeuring een nieuw Odido jaarcontract voor mij met alle daaruit volgende verplichtingen hadden afgesloten. Toen wel consistent aan Odido aangegeven dat ik geen bezwaar had dat Odido de services van Tweak overnam, maar alleen onder gelijkwaardige voorwaarden als Tweak en in ieder geval geen verplicht nieuw jaarcontract. Odido wenste daar niet in mee te gaan…en sindsdien bleef het ook stil vanuit Odido…Ik ben benieuwd voor hoelang….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maie
Check ook je spambak, bij mij stond daar vanochtend een mailtje in van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Zojuist een brief van Tweak in de bus gekregen met de mededeling dat ze mijn abonnement beëindigen. Op 30 september 2024 gaat het licht van de glasvezel uit. Zal het dan toch echt? :+

En ze sturen rond de beëindigingsdatum een retourdoos voor het modem. Als ze de apparatuur binnen een maand compleet en onbeschadigd weer terug hebben dan storten ze de betaalde borg terug. Met de ervaringen van onder andere @Speedy-Andre ben ik heel benieuwd hoe snel dat op mijn rekening zal staan. Ze doen in hun brief daar in elk geval geen beloftes over.

Volgende maand nog maar eens gaan kijken welke glasvezel abonnementen er worden aangeboden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@keesroeiboot dus jij waagt de gok dat je even zonder zit? of heb je 2 lijnen liggen :P?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tung-pi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:55
Ik ben begin dit jaar overgestapt van Tweak naar Odido, die overstap was keurig netjes verlopen en geen klachten. Wel is er na de overstap nog 1 factuur afgeschreven, naast de halve maand februari die ik teveel had betaald.

Uiteindelijk is na 2 maanden die halve maand terugbetaald maar de maand maart heb ik tot op heden nog niet terug gezien, ik heb verschillende keren gebeld en gemaild en dat is allemaal netjes behandeld maar nog altijd geen terugbetaling.

Het gaat mij om het principe, ik moet overstappen en betaal netjes mijn Odido facturen maar zij weigeren maar om die laatste 41 euro terug te storten. Heb nu maar afgelopen week in een mail aangegeven dat ik ze nog 2 weken geef en dat ik dan wat wil horen en anders mijn rechtsbijstandverzekering inschakel.

Als ik zo kijk ben ik niet de enige die nog wat tegoed heeft van Tweak, kom op handel dat gewoon eens netjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
Tweak is dus door de jaren heen niks veranderd.. jeetje wat een gezeur heb ik daarmee gehad met de facturen in het verleden toen ik opgezegd had (nadat de migratie destijds compleet mis ging). Nog steeds blij dat ik daar ben weggegaan. Via Ziggo en daarna Vodafone -> T-Mobile ook bij Odido terecht gekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door LordSinclair op 03-09-2024 16:15 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
LordSinclair schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:07:
Tweak is dus door de jaren heen niks veranderd.. jeetje wat een gezeur heb ik daarmee gehad met de facturen in het verleden toen ik opgezegd had (nadat de migratie destijds compleet mis ging). Nog steeds blij dat ik daar ben weggegaan. Via Ziggo en daarna Vodafone -> T-Mobile ook bij Odido terecht gekomen.
Ja, precies hetzelfde. Ik stapte over naar Odido (toen nog T-Mobile) een paar maanden voordat de overname bekend werd gemaakt compleet toevallig met de overstap service, Tweak haalde de patch bijna twee weken te vroeg weg uit de PoP waardoor ik geen internet meer had en hebben vervolgens nog 3 maanden geprobeerd te factureren. Heeft toen ook echt bijna een half jaar gekost voordat alles netjes opgelost was, alhoewel de incassotoko die ze op me afstuurde gelijk reageerde met iets van "oh, ja, dat gebeurt wel vaker bij Tweak.". 8)7

Grappig om te zien dat het nog steeds een zooitje is, ik wens iedereen veel sterkte toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
RobbyTown schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:51:
@keesroeiboot dus jij waagt de gok dat je even zonder zit?
Dat zou wel erg spannend zijn... :X
of heb je 2 lijnen liggen :P?
O-)

Ik heb nog een failover naar een Ziggo 1GB verbinding. Dus het loopt wel los. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbtjee
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-08 16:04
Gezien Tweak stopte, heb ik sinds 8 mei internet van een andere provider. Echter:
- Kreeg geen retourdoos van tweak
- Kreeg geen eindafrekening (heb hem nog steeds niet)

Na veel emails dan toch op 3 juli de retourdoos ontvangen. Op 4 juli de retourdoos met router teruggestuurd en.... niets...

We zijn bijna 4 maanden verder en ik heb nog steed geen eindafrekening ontvangen. En uiteraard ook geen geld....

Mijn advies is dus om in ieder geval de laatste factuur te stoneren, want anders kun je nog maanden gaan wachten tot je je geld/borg terugkrijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je de situatie tijdig goed had ingeschat kon je de incasso intrekken, dat scheelde mij 3 maandfacturen en da's maar goed ook want dat geld ging naar een nieuwe provider.
Mijn schade blijft beperkt tot 1 maand internet van een jaarbetaling en de borg.
Jaarfacturen kwamen steeds aan het eind van een maand en de €0 elke 3e week, mijn tegoed verwacht ik op 1 van deze momenten.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:15
Glawen schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:47:
Ik zit ook nog bij Tweak. Afgezien van de mail in maart van dit jaar “Je krijgt glasvezel van Odido” en de maandelijkse €0,- facturen geen communicatie meer gehad van Tweak. Ook geen communicatie over een einddatum.
In navolging van de maart mail wel meerdere keren telefonisch contact gehad met Odido (zie ook eerdere posts) over de frauduleuze praktijken waar ze eenzijdig zonder mijn goedkeuring een nieuw Odido jaarcontract voor mij met alle daaruit volgende verplichtingen hadden afgesloten. Toen wel consistent aan Odido aangegeven dat ik geen bezwaar had dat Odido de services van Tweak overnam, maar alleen onder gelijkwaardige voorwaarden als Tweak en in ieder geval geen verplicht nieuw jaarcontract. Odido wenste daar niet in mee te gaan…en sindsdien bleef het ook stil vanuit Odido…Ik ben benieuwd voor hoelang….
Uit eigen ervaring. Mijn contract met Tweak zou ingaan, maar in de week in kwestie kreeg ik een mail dat ik een Odido aansluiting kreeg zonder vast IP adres en beduidend duurder. Ook gemeld dat ik wens dat het afgesloten contract nageleefd zou worden, maar ik werd letterlijk uitgelachen. En dan is het de vraag of jij de tijd er in wil stoppen om daartegen te gaan vechten. Ik heb niet mijn hart gevolgd, maar een alternatieve provider gekozen. Beter voor mijn bloeddruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
Blijkbaar gaat Tweak hier echt op 30 september de stekker van de glasvezel eruit trekken. Ik kreeg net een factuur voor het resterende deel van september... -O-

Het blijft jammer van zo'n mooie kleine internetprovider. :/
Ik zal binnenkort eens kijken of ik blijf hangen aan mijn backuplijn van Ziggo of dat er een andere glasvezelboer de verbinding mag inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
30ste zou kunnen einde van Q3 2024.

@keesroeiboot 1Gbit Ziggo best aan de prijs. Gewoon nieuwsgierig vanwaar de backup lijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keesroeiboot
RobbyTown schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:06:
@keesroeiboot 1Gbit Ziggo best aan de prijs. Gewoon nieuwsgierig vanwaar de backup lijn?
De 1Gbit bij Ziggo was een tijdje geleden de goedkoopste aanbieding voor internet en tv. Destijds Tweak aangevraagd toen hier de glasvezel aangelegd ging worden. En nooit meer opgezegd want het werkte erg goed qua snelheid en stabiliteit. Maar ondertussen was hier in huis nog wel de eis dat de tv "gewoon" zou blijven werken en tv via glasvezel was toen nog een drama dus toen de Ziggo internetlijn maar als een backup lijn laten liggen. Eigenlijk niet echt nodig gehad, ik geloof dat de afgelopen jaren Tweak maar 2 keer er wat langer uit heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_anykey73
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-03 11:13
keesroeiboot schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:52:
Blijkbaar gaat Tweak hier echt op 30 september de stekker van de glasvezel eruit trekken. Ik kreeg net een factuur voor het resterende deel van september... -O-

Het blijft jammer van zo'n mooie kleine internetprovider. :/
Ik zal binnenkort eens kijken of ik blijf hangen aan mijn backuplijn van Ziggo of dat er een andere glasvezelboer de verbinding mag inpluggen.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik heb de laatse factuur gehad en op 29-9 verdwijnt het licht uit de fiber blijkbaar. Ik zit ook met een ziggo aansluiting met minimale snelheid (goedkoopste wat ze aan konden bieden) Ik ben er nog niet over uit of ik ziggo op ga schalen of toch weer een glas aanbieder er bij. De aggressive verkoop/overstap manier van Odido zit me toch nog wel dwars en heeft me met een nare nasmaak laten zitten.

Nou van hieruit toch een soort van met afscheids groet naar alle ex-tweak medegbruikers haha. Jammer dat ze gestopt zijn.

mvg
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dutch_anykey73 Diverse alternatieven zijn misschien bij je mogelijk voor misschien een nette prijs ala Tweak.
  • Glasnet
  • Netrebel
  • Freedom
Ben trouwens zeer benieuwd wat er met tweak.nl zal gebeuren vanaf 30 sept of 1 okt een redirect naar Odido of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 11:55
RobbyTown schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:45:
...
Ben trouwens zeer benieuwd wat er met tweak.nl zal gebeuren vanaf 30 sept of 1 okt een redirect naar Odido of niet.
Einde van de middag langs het kantoor gelopen en het hek was dicht, ik had niet de indruk dat er nog iemand aan het werk was.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als het hek van de debit/credit afdeling nog maar even open blijft, nog niks gezien van m'n borg en restitutie :/
Het is vaak de laatste dag van de maand, maandag kan het wonder nog geschieden :)

• keesroeiboot
Speedy-Andre schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:09:
Als het hek van de debit/credit afdeling nog maar even open blijft, nog niks gezien van m'n borg en restitutie :/
Het is vaak de laatste dag van de maand, maandag kan het wonder nog geschieden :)
Dat hoop ik dan ook maar. Ze hebben deze week al wel een doosje opgestuurd waarmee ik de router terug kan sturen. Benieuwd hoe lang het bij mij duurt dat de borg op mijn rekening staat. Restitutie is niet aan de orde, ze hebben netjes het resterende deel van de maand september afgeschreven. Op dat punt loopt de administratie dus wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
En toen ging hier de glasvezel offline. -O- Er staat nog wel licht op, de Fritzbox ziet ook nog een connectie maar de verbinding met het internet is weg. Helaas.

Het waren 5½ mooie jaren, Tweak. ;w

Edit: @Glawen en @dutch_anykey73 , zijn jullie nog wel online? :o

[ Voor 15% gewijzigd door keesroeiboot op 01-10-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:18
Ik merk dat al het verkeer over IPv4 kapot is. IPv6 lijkt wel te werken. Tweakers doet het bijvoorbeeld wel.

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
Bij mij is het ook offline :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 19:13
Ik ben nog steeds online bij Tweak. Afgelopen week zelfs nog een nette mail ontvangen van Tweak met daarin de tekst:
Omdat Tweak stopt, vinden we het wel zo netjes om jaarbetalingen niet meer te incasseren. Odido kent geen jaarbetalingen, wel andere aantrekkelijke aanbiedingen die jou hetzelfde supersnelle internet garanderen.

Wij incasseren vanaf oktober 2024 maandelijks 1/12e deel van jouw oorspronkelijke abonnementsbedrag.

In de brief verder nog steeds geen concrete einddatum genoemd. We gaan het zien hoelang het nog duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_anykey73
keesroeiboot schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:52:
En toen ging hier de glasvezel offline. -O- Er staat nog wel licht op, de Fritzbox ziet ook nog een connectie maar de verbinding met het internet is weg. Helaas.

Het waren 5½ mooie jaren, Tweak. ;w

Edit: @Glawen en @dutch_anykey73 , zijn jullie nog wel online? :o
Ja,

Net nog even gechecked. Ik ben nog online. Ik heb zelfs de verbinding gestopt en gestart zojuist, maar krijg netjes de verbinding weer terug, zal morgen wel voorbij zijn.

Morgen maar eens een keuze gaan maken. nieuwe provider erbij of Ziggo eens vragen voor een mooie aanbieding. Dan doe ik het vanaf dan met 1 internet connectie.

mvg
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
Ook bij mij sinds gistermiddag een storing op het Tweak.nl netwerk. Het lijkt er op dat IPv4 niet werkt en IPv6 wel.
Een ping naar de nameservers van Tweak of Google lukt wel op IPv6 maar niet op IPv4.

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:06
reddevil001 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:16:
Ook bij mij sinds gistermiddag een storing op het Tweak.nl netwerk. Het lijkt er op dat IPv4 niet werkt en IPv6 wel.
Een ping naar de nameservers van Tweak of Google lukt wel op IPv6 maar niet op IPv4.
Het lijkt erop dat ze 'vergeten' zijn om ook IPv6 af te sluiten, je bent namelijk niet de enige. Misschien een foutje aan de zijde van Tweak?

Als je aangesloten bent op het voormalige Coanet van Tweak dan kun je snel weer actief zijn via een van de providers op dit netwerk welke is overgenomen door Fiber Operator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
Lijkt er haast op dat ze het actief blokkeren (IPv4). Met een beetje gepruts kan ik wel internet krijgen maar dit is dan van korte duur voordat het internet weer onbereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
reddevil001 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:16:
Na heel veel pogingen heb ik Tweak toch aan de lijn gekregen. Na een herstart in de wijkcentrale kwam IPv4 terug.

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
reddevil001 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:42:
[...]

Na heel veel pogingen heb ik Tweak toch aan de lijn gekregen. Na een herstart in de wijkcentrale kwam IPv4 terug.
Ik neem aan dat jij dus geen brief/e-mail heb gehad dat je verbinding 30 september uitgeschakeld zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

ik heb maar weer gemaild over de borg enz., 27 aug werd gemeld dat dit in een batch is gezet en ik heb gevraagd wanneer die eens wordt uitgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tung-pi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:55
Geen reactie meer gehad van Tweak over de laatste betaalde maand, die ik nog volledig terug moest krijgen.
Maar ik zie zowaar op mijnTweak dat ze een credit factuur hebben aangemaakt.
Dan kan ik dat ook maar eens afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_anykey73
vanmiddag rond 12:30 is de verbinding er hier uit gegaan zie ik in de logging

[Failed]ER-7206 failed to obtain the IP address for WAN/LAN1 because no response from the server.
Oct 02, 2024 12:23:30

Dat was ie dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik modder nog door met de borg, Tweak dacht klaar te zijn door de onterechte facturen teniet te doen zonder te kijken naar de borg en 1 maand te veel betaalde internet :/
Voor de 80e keer de situatie uitgelegd want Tweak leest alleen het laatste mailtje en niet wat eerder is gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reddevil001
maie schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

Ik neem aan dat jij dus geen brief/e-mail heb gehad dat je verbinding 30 september uitgeschakeld zal worden?
Jawel, maar die kreeg ik een dag te laat (opzegtermijn). Ze beloven op de website een "ruimte" opzegtermijn. Tweak heeft na die brief aangegeven dat ze mijn lijn laten werken totdat ik overgestapt ben.

Op 18 oktober ga ik over naar een andere provider. Ik blijk gewoon mijn eigen AON modem te kunnen laten hangen.

Het grappige is dat ik op 24 september (gedateerd op 19 september) een brief ontvangen heb dat mijn abonnement beeindigd wordt op 20 september. Vervolgens hebben ze nog wel een automatische incasso van enkele euro's voor de abonnementskosten tot het einde van de maand uitgevoerd. Het lijkt er op dat ik in oktober niets meer ga betalen.

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Omdat Tweak steeds alleen het laatste mailtje leest heb ik alles maar samengevat, nu lijkt het duidelijk dat ik de tv-box borg en een maand internet te goed heb :/
Nou ja er komt tenminste nog steeds een reactie, dit zal met veel anderen eender gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maie
Ik heb zojuist de terugbetaling ontvangen voor de gemiste 10 dagen internet nadat het 30 september is afgesloten. Redelijk snel gegaan dus en officieel het einde van het hele debacle. ;w

Zelf ben ik overgestapt op Solcon en dat bevalt prima tot nu toe (internet only).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier is het ook eindelijk overgemaakt, echter ging ik begin mei al naar Solcon (1Gbs all in) :/
Later kan ik de snelheid verlagen als ik nog krapper kom te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutch_anykey73
Voorlopig geen tweede glasverbinding erbij voor mij.
Ziggo gebeld en open mijn situatie voorgelegd. Dus een snelle glasvezel verbinding er bij of mss dat ziggo een mooie aanbieding kon maken dat ik bij hun de snelste verbinding afneem (upload komt natuurlijk nooit in de buurt van glasvezel snelheid) Maar Ziggo heeft een mooie aanbieding gemaakt voor een jaar met allerlei kortingen en gratis paketten voor een jaar omdat ik een trouwe klant ben (nog van het @home tijdperk) Dus nu voor een jaar onder de pannen, daarna maar weer eens kijken :)

gr.
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47
hallo , ook ik had tweak ,

ben al enige maanden overgegaan naar een andere partij ,
alleen gisteren ineens een mail van dhl dat er iets van cambrium onderweg was ,
dit blijkt de rerour doos te zijn , alleen gebruik ik de 5490 nog altijd ,
Wat is nu de beste aanpak , ik heb eerder al een mail gestuurd hierover ,
maar daar geen antwoord op gehad , dit was medio augustus ..
de restitutie van het abonnementsgeld is ook niet goed gegaan .

iemand die een tip hierover heeft is welkom .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:43

XallaX

Meow

Misterpc schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:04:

De meningen hierover zijn verdeeld en de ervaringen ook ... bij mij mocht het oude modem alleen tegen nieuwprijs blijven hangen! Gezien de restwaarde was dat idioot dus niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:02
Misterpc schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:04:

M.i. kan je beter even met ze bellen als dat nog mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik moest zelfs de Zyxel retour sturen.
En die was echt al oud, maar had wel 2,4Ghz WiFi aanboord.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47
ik heb even contact gehad , maar volgens hun moet de fritzbox gewoon retour , dan rijst nu de vraag :
neem ik een 5530 die ik kan huren a 2.50 per maand (glasnet) of neem ik een 5590 die ik zelf moet kopen ,
dit is met name een vraag omdat er mogelijk ook meer dan 1 Gbit/s glas in de nabije toekomst aan zit te komen volgens een monteur van kpn , tegen welke prijs weet ik niet .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
Mr-D. schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:50:
[...]

Ik moest zelfs de Zyxel retour sturen.
En die was echt al oud, maar had wel 2,4Ghz WiFi aanboord.
Bijzonder die mocht ik zonder problemen houden. Was alweer vergeten dat we die tips hadden geschreven destijds voor usenet :D

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 11:55
Gisteren langs het pand gelopen in Almere en de namen Cambrium en Tweak zijn nu echt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is dus begin 2025 echt gedaan met Tweak ipv begin 2024 :p.

Inmiddels meer dan een jaar geen Tweak klant meer (destijds net voor de bekendmaking knoop doorgehakt andere provider te gaan).

Nog even aan tweak.nl bezoek gebracht. Dacht een redirect naar Odido te verwachten maar dat nog net niet. Website tekst is recent geupdate zie ik.

Forum en de verwijzing ervan is in elk geval verwijderd (was al weinig activiteit)

[ Voor 13% gewijzigd door RobbyTown op 14-01-2025 13:00 ]

Pagina: 1 ... 115 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.