Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Wat ik niet snap ik waarom kan Tweak/Odido dat handje vol klanten wat nog over is niet gewoon overzetten/migratie doen zonder plots de provider zelf gaat opzeggen en op eigen houtje een abbo aanvragen?

Hier een aantal overnames:
UPC/Ziggo
UPC heeft destijds Ziggo gekocht. Ziggo klanten zijn toen naar UPC systeem gemigreerd (dus zonder opzegging en nieuw abbo afsluiten door provider zelf, wat Tweak/Odido doet) en daarna of daarvoor is de naam UPC vervallen en is de nieuwe naam Ziggo. Je bleef toen de oude prijs gewoon houden echter wil je wat anders minder of minder zenders, hoger of lager snelheid dan koos JIJ om je pakket aan te passen niet de provider.

Basic Fit
Basic Fit koopt her en der lokale sportscholen met een redelijke userbase. Daar is het abbo ook niet stopt gezet en hoppa hier nieuw contract. Je hebt inmiddels wel een Basic Fit pas (ook migratie dus) maar de oude prijs / pakket van wat je toen bij je sportschool hebt afgesloten (prijs ligt lager dan de huidige Basic Fit abbos) heb je nog.

Wil je nu van onbeperkt naar wekelijks sporten dat word abbo wijzigingen.

Geen idee als het dat een aparte bundel is bv je wilt kunnen sporten in ALLE basic fits van Nederland dat kan niet met die pas, want dat zit niet in je pakket van toen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-06 15:10
RobbyTown schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:27:
Wat ik niet snap ik waarom kan Tweak/Odido dat handje vol klanten wat nog over is niet gewoon overzetten/migratie doen zonder plots de provider zelf gaat opzeggen en op eigen houtje een abbo aanvragen?

Hier een aantal overnames:
UPC/Ziggo
UPC heeft destijds Ziggo gekocht. Ziggo klanten zijn toen naar UPC systeem gemigreerd (dus zonder opzegging en nieuw abbo afsluiten door provider zelf, wat Tweak/Odido doet) en daarna of daarvoor is de naam UPC vervallen en is de nieuwe naam Ziggo. Je bleef toen de oude prijs gewoon houden echter wil je wat anders minder of minder zenders, hoger of lager snelheid dan koos JIJ om je pakket aan te passen niet de provider.

Basic Fit
Basic Fit koopt her en der lokale sportscholen met een redelijke userbase. Daar is het abbo ook niet stopt gezet en hoppa hier nieuw contract. Je hebt inmiddels wel een Basic Fit pas (ook migratie dus) maar de oude prijs / pakket van wat je toen bij je sportschool hebt afgesloten (prijs ligt lager dan de huidige Basic Fit abbos) heb je nog.

Wil je nu van onbeperkt naar wekelijks sporten dat word abbo wijzigingen.

Geen idee als het dat een aparte bundel is bv je wilt kunnen sporten in ALLE basic fits van Nederland dat kan niet met die pas, want dat zit niet in je pakket van toen.
Dit zijn inderdaad de standaard nette varianten om dit te doen. Wat Odido nu doet/lijkt te doen, een migratie die gewoon juridische niet klopt, geeft niet heel veel vertrouwen maar dat zou ik meer Odido aanrekenen als Tweak. Odido moet gewoon weten dat die organisatie uit elkaar valt richting opheffing en zorgen dat dit richting de klanten gemanaged wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-12-2024
Hee Speedy André laat Odildo -zoals jij ze noemt 😆- . Je nu met rust nu je ze hebt verhinderd ze je ruim €15 afhandig te maken waarvan jij ongetwijfeld beargumenteerd betwist dat hen dit toekomt?

Heb maar niet meer gereageerd om een aantal reacties hierboven. Mogelijk vallen mensen er zo in en trekken ze conclusies op basis van een woordje. Heel sneu eigenlijk.
De reden dat ik het nog deelde en ip. ook blijf doen tot het eind is omdat ik er waarde aan hecht dat ook anderen in hetzelfde schuitje weten dat het structureel misgaat bij de Tweakadministratie. Dat is wat je tenminste leest als je al die schrijnende casussen leest. Ik schrijf hier niet om de les gelezen te worden. Doordat ik de verhalen van anderen las kwam ik erachter dat hier policy achter lijkt te zitten. We hanteren gewoon strak en rigide onze structuur en buigen voor niks en niemand zo lijkt met te opereren. Maar eens zal men zich er bij Odido over moeten buigen als er nog lopende narigheid oftewel oude lijken uit de kast komen. Vraag steeds om een naam wie is eindverantwoordelijk voor het proces? Heb overgangen van diverse providers meegemaakt destijds maar dit kent werkelijk geen grenzen. CompuServe, Demon, XS4ALL taferelen als bij Tweak hoop ik nooit meer mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-06 12:34
En ook hier is een mail in de bus gevallen waarin Odido mij verwelkomt met een jaarcontract. Heb ze maar een mail teruggestuurd met een herroepingsformulier erbij. Ik heb aangegeven dat ik geen contract heb aangevraagd, dat het vermoedelijk uit de puinhopen van de overname van Tweak komt en dat het ernstig riekt naar fraude. Zal wel zien hoe ze reageren.

@Glawen en @dutch_anykey73, ik doe met jullie mee. Laten we eens kijken bij wie als laatste de verbinding van Tweak wegvalt. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

keesroeiboot schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:03:
En ook hier is een mail in de bus gevallen waarin Odido mij verwelkomt met een jaarcontract. Heb ze maar een mail teruggestuurd met een herroepingsformulier erbij. Ik heb aangegeven dat ik geen contract heb aangevraagd, dat het vermoedelijk uit de puinhopen van de overname van Tweak komt en dat het ernstig riekt naar fraude. Zal wel zien hoe ze reageren.

@Glawen en @dutch_anykey73, ik doe met jullie mee. Laten we eens kijken bij wie als laatste de verbinding van Tweak wegvalt. O-)
Bij mij steken ze hun hoofd in het zand, geen reactie over de identiteitsfraude. Ook niet via hun consumentenfraudeafdeling... Dus wellicht toch echt daadwerkelijk aangifte doen...

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keesroeiboot
PeacekeeperNL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:11:
[...]

Bij mij steken ze hun hoofd in het zand, geen reactie over de identiteitsfraude. Ook niet via hun consumentenfraudeafdeling... Dus wellicht toch echt daadwerkelijk aangifte doen...
Ik verwacht ook niet direct een reactie daarop maar ik wilde het ze wel even meegeven. De enige reactie die ik echt wil is een bevestiging van de herroeping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lemonhead
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-06 17:28
keesroeiboot schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:03:

Let op dat je stuurt naar internet.service@odido.nl , dat is het enige e-mail adres van Odido dat gelezen wordt.
PeacekeeperNL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:11:
[...]

Ik kreeg wel een reactie van Odido, die gaven echter aan dat Tweak nog niet is overgenomen en dit een eenzijdige actie van Tweak was (waar de medewerker ook wat verbaast over was). Je moet dus vooral je beklag bij de Tweak helpdesk doen (al zal de reactie niet veel anders zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:47

de Peer

under peer review

Eind maart overgestapt naar glasnet.
tweak bracht vervolgens onterecht de maand april nog in rekening, ik kreeg daar zelfs aanmaningen voor.
via mail gevraagd hoe ze dit op gaan lossen.
'u moet wachten tot uw dossier behandeld is'

Inmiddels 6 weken later dus ik heb weer gevraagd : wanneer krijg ik mijn geld? Ik wil een eindafrekening.

Krijg ik een korte reactie : u heeft uw geld al ontvangen, wij zijn u niets meer verschuldigd. in de bijlage een pdf met eindfactuur van een andere klant, die op geen enkele manier aan mij te linken is.

Ik begin het nu wel zat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-06 19:30
lemonhead schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:59:
Ik kreeg wel een reactie van Odido, die gaven echter aan dat Tweak nog niet is overgenomen en dit een eenzijdige actie van Tweak was (waar de medewerker ook wat verbaast over was). Je moet dus vooral je beklag bij de Tweak helpdesk doen (al zal de reactie niet veel anders zijn).
Bij mij was de reactie vanuit Tweak juist het volgende, en ze beweerden er niets mee te maken hebben.
Bedankt voor uw bericht.

Wij zin Tweak niet Odido hier moet u Odido voor contacteren. Wij hebben u hier meerdere malen over gemaild. Als u zelf geen keuze doorgeeft word dat voor u gedaan.
Heb het abonnement bij Odido in ieder geval kunnen annuleren en nu weet ik wel 100% zeker dat ik daar geen internet meer af wil nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

de Peer schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:10:
Eind maart overgestapt naar glasnet.
tweak bracht vervolgens onterecht de maand april nog in rekening, ik kreeg daar zelfs aanmaningen voor.
via mail gevraagd hoe ze dit op gaan lossen.
'u moet wachten tot uw dossier behandeld is'

Inmiddels 6 weken later dus ik heb weer gevraagd : wanneer krijg ik mijn geld? Ik wil een eindafrekening.

Krijg ik een korte reactie : u heeft uw geld al ontvangen, wij zijn u niets meer verschuldigd. in de bijlage een pdf met eindfactuur van een andere klant, die op geen enkele manier aan mij te linken is.

Ik begin het nu wel zat te worden.
Wauw, een datalek... die moet in ieder geval gemeld worden bij de AP... wat een zooitje ongeregeld daar 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:23

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De €0 facturen (juni) komen nog altijd ondanks dat ik sinds 8 mei elders zit.
Een onterechte CD maandfactuur voor 14 mei-13 juni is 2x gepoogd af te schrijven, elke week een poging.
Inmiddels staat ie per 22 mei als betaald geboekt in mijn Tweak wat gunstig is want ik vroeg Tweak de facturering te stoppen om een vervelend traject voor beide te voorkomen.
Ongetwijfeld komt er nog een maandfactuur voor internet (vorig jaar 31 mei) of misschien toch niet }:O
Ik ben blij dat ik de incasso vroegtijdig heb stopgezet, zie maar wanneer het terug komt...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinytinnie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-06 15:15
tinytinnie schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:53:
Vandaag staat de retourfactuur gereed in Mijn Tweak
En gister 22 mei kwam het geld binnen op mijn rekening. Sterkte met de laatste loodjes allemaal!
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
lemonhead schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:59:
[...]

Let op dat je stuurt naar internet.service@odido.nl , dat is het enige e-mail adres van Odido dat gelezen wordt.

[...]
Ja, haha, ik had inderdaad op de link in het herroepingsformulier geklikt en zag dat ze het mailto: in de link niet hadden aangepast bij de naamswijziging naar Odido, ging nog naar een T-Mobile mailadres. 8)7

Ondertussen de bevestiging gekregen dat "mijn" aanvraag is geannuleerd. Benieuwd hoe lang dit nog duurt. :/

[ Voor 10% gewijzigd door keesroeiboot op 24-05-2024 10:51 . Reden: Bevestiging van annulering toegevoegd. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 18:15

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb zojuist dit bericht ontvangen van Tweak:
We willen u informeren over een belangrijke verandering met betrekking tot uw internetdienst. Zoals u wellicht weet, is Tweak onlangs overgenomen door Odido. Helaas blijkt het voor Odido niet mogelijk om een automatische order voor u te verwerken omdat u een niet-Nederlands rekeningnummer gebruikt.

Om uw diensten voort te kunnen zetten, vragen we u vriendelijk om het formulier in de bijlage in te vullen en dit terug te sturen.

Mocht u geen Nederlands rekeningnummer hebben, dan kunnen wij helaas de dienstverlening niet voortzetten. In dat geval adviseren wij u dringend om zo spoedig mogelijk een nieuwe internetprovider te zoeken, aangezien wij binnenkort stoppen en uw lijn daadwerkelijk zal worden afgesloten.
Als ik het niet mis heb, is dit IBAN-discriminatie, wat verboden is...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 14:11
Je kunt het melden bij DNB...

Hier inmiddels overgezet op Odido, was zo gebeurd. Dus er kan nog wel iets goed gaan. En zwart op wit dat ik er binnen een jaar kosteloos vanaf mag als ik ga verhuizen, dus voor nu een prima oplossing in mijn situatie. Op basis van de mail hierboven ben ik niet gerust dat ik de verhuisdatum gehaald had op het Tweak netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

jjkester schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:36:
Je kunt het melden bij DNB...

Hier inmiddels overgezet op Odido, was zo gebeurd. Dus er kan nog wel iets goed gaan. En zwart op wit dat ik er binnen een jaar kosteloos vanaf mag als ik ga verhuizen, dus voor nu een prima oplossing in mijn situatie. Op basis van de mail hierboven ben ik niet gerust dat ik de verhuisdatum gehaald had op het Tweak netwerk.
Als ik de link zo las, moet hij dan eerst nog een poging doen om er onderling uit te komen. En met melden alleen is geen garantie op succes helaas.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Fijn, nu heb ik ook Debitan op m'n nek vanwege een niet betaalde factuur omdat ik al elders zit.
Gelukkig had ik al een case waarin dit is besproken met toezeggingen van de helpdesk.
Heel apart dat Tweak beweert dat de nieuwe provider mijn opzegging bij Tweak geannuleerd zou hebben, hoe kan dat in hemelsnaam zonder mijn toestemming en zonder mij te informeren :? 8)7
Het enige dat ik kan bedenken is dat 26 april de overstap strandde omdat Tweak de lijn niet vrij gaf terwijl ze zelf zeiden dat Tweak die dag zou stoppen met leveren.
Het zal allemaal wel, ik heb mijn centen tenminste nog en het zal me niet verbazen als ik vrijdag een factuur voor een maand internet krijg met daarna hetzelfde gedonder :z
[edit]
Een Tweak mail over de maandbetaling, die start 14 juni _O-
Genoeg tijd voor Tweak om te snappen dat ik daar al even weg ben hoop ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy-Andre op 30-05-2024 01:22 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjkester
  • Laatst online: 14-06 14:11
En nadat het soepel ging aan de kant van Odido, hier ook een mailtje van Debitan. Vriendelijk doch dringend verzocht schriftelijk te bevestigen dat ik geen geld meer verschuldigd ben en in plaats daarvan binnen een maand het geld dat ik nog van ze terug krijg terug te storten. Ik ben benieuwd...

Ik heb een bevestiging van opzegging (die ze zelf besteld hebben bij Odido), levering was merkbaar gestopt, en er is ten tijde van de factuur voor komende maand telefonisch geadviseerd de incasso te beëindigen, dus dit is echt mijn probleem niet.

Wat een klote einde van een bedrijf waar ik jarenlang tevreden klant ben geweest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-06 11:57
Hoelang duurt de credit bij de meesten hier die overgestapt zijn van Tweak naar een ander dan Odidio?

Ik heb 15 maart opgezegd en tot heden niks. De telefonische "helpdesk" moest ook een beetje met mij meelachen dat het oneindig lang duurt en dat er geen schot in zit. Hij wilde niet vertellen of hij voor Tweak of Odidio werkte en zou alleen notitie maken dat het wellicht zou versnellen. Nog nooit tegens zo'n muur van onbegrip gelopen terwijl mijn jaarbedrag daar nog staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinytinnie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-06 15:15
wheeler schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:07:
Hoelang duurt de credit bij de meesten hier die overgestapt zijn van Tweak naar een ander dan Odidio?
Mijn case:
25 maart opgezegd
25 april weg
13 mei credit factuur in Mijn Tweak
22 mei geld op mijn rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dan ga ik maar van 3 weken uit, tenminste als mijn opzegging ooit een realiteit wordt :P
Ik heb een maand internet en de borg van de tv box tegoed terwijl de nodeloze facturen blijven komen.
Vind je het gek dat die debiteurenafdeling overbelast is als er niks in een keer goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:47

de Peer

under peer review

wheeler schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:07:

Ik heb 15 maart opgezegd en tot heden niks. De telefonische "helpdesk" moest ook een beetje met mij meelachen dat het oneindig lang duurt en dat er geen schot in zit. Hij wilde niet vertellen of hij voor Tweak of Odidio werkte en zou alleen notitie maken dat het wellicht zou versnellen. Nog nooit tegens zo'n muur van onbegrip gelopen terwijl mijn jaarbedrag daar nog staat.
Hier hetzelfde. Ik wacht ook al maanden. Ze zeggen telkens dat ik geduld moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nou ik krijg morgen onverwachts een pakket van Cambrium B.V. met DHL gestuurd... zowaar een retourdoos toevallig? 2 maanden nadat ik overgegaan ben naar Freedom :') Gaat lekker snel daarzo. Ben benieuwd of ik dit jaar m'n geld nog terug krijg.
Speedy-Andre schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:23:
Dan ga ik maar van 3 weken uit, tenminste als mijn opzegging ooit een realiteit wordt :P
Ik heb een maand internet en de borg van de tv box tegoed terwijl de nodeloze facturen blijven komen.
Vind je het gek dat die debiteurenafdeling overbelast is als er niks in een keer goed gaat...
Dat zou optimistisch zijn. Ik heb:

03-03 opzegbevestiging van Tweak ontvangen
03-04 ben ik overgegaan op freedom

< krekels >

nu 03-06 krijg ik van DHL een mail dat er een doos van Cambrium aankomt, zonder enig bericht van Tweak

Centen? Nog geen spoor van gezien...

Wat een puinzooi zeg.

[ Voor 59% gewijzigd door SmurfLink op 03-06-2024 20:12 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 17:27

XallaX

Meow

SmurfLink schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:25:nu 03-06 krijg ik van DHL een mail dat er een doos van Cambrium aankomt, zonder enig bericht van Tweak

Centen? Nog geen spoor van gezien...

Wat een puinzooi zeg.
Centen gaan ze pas naar kijken als je apparatuur retour is.
En hoelang het dan duurt hangt af van degene die het voor je oppakt, de ervaringen daarmee zijn verschillend.

Ja in de tussentijd komt er nog een incasso en dreigen ze je met afsluiten >:) >:)
Dat had ik in ieder geval maar de ervaringen zijn bij iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
Kreeg gister om half zes een mailtje van tweak maar ergens bekruipt mij het gevoel dat dit niet echt is of een hele rare fout is. Wij zijn al sinds december weg bij Tweak en over op Glasnet. Iemand een zelfde soort mail gehad?
Beste Klant,

Op factuur: XXXXXXX staat nog een bedrag open van 20.50 euro. Deze factuur is van 01-02-2024 tot 15-02-2024. Als u een ideal betaallink wilt kunt u contact opnemen met Debitan.

Het Tweak Team,
Jeremy - TweaK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat is wel apart voor 2 weken en zo lang na je vertrek, ik heb na mijn vertrek nog toegang tot mijn Tweak.
Er gaan daar wel meer dingen op een aparte manier fout, zo meldden ze dat mijn opzegging (overstap) geannuleerd was door de nieuwe provider die op die datum de lijn niet kon overnemen.
Bijzonder want volgens mij kan alleen Tweak of ikzelf over zoiets beslissen :/
Dat leverde een factuur op die ik niet ga betalen omdat ik geen diensten van Tweak meer kan afnemen.
Ik wacht nog af of de beloofde maandfactuur 14 juni komt ondanks dat ik weg ben en nog binnen een jaarbetaling zit waardoor ik juist een maand internet (en borg) tegoed heb van Tweak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downcom
Speedy-Andre schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:24:
Dat is wel apart voor 2 weken en zo lang na je vertrek, ik heb na mijn vertrek nog toegang tot mijn Tweak.
Er gaan daar wel meer dingen op een aparte manier fout, zo meldden ze dat mijn opzegging (overstap) geannuleerd was door de nieuwe provider die op die datum de lijn niet kon overnemen.
Bijzonder want volgens mij kan alleen Tweak of ikzelf over zoiets beslissen :/
Dat leverde een factuur op die ik niet ga betalen omdat ik geen diensten van Tweak meer kan afnemen.
Ik wacht nog af of de beloofde maandfactuur 14 juni komt ondanks dat ik weg ben en nog binnen een jaarbetaling zit waardoor ik juist een maand internet (en borg) tegoed heb van Tweak.
Ik zit nu ook even in het klantenpaneel van Tweak te kijken maar daar staat het bedrag inmiddels gecrediteerd echter die datum is van vorige maand en de mail is van gister. :+

Er gaat inderdaad wel meer mis want er staan zelfs facturen als niet betaald in mijn overzicht terwijl als ik mijn rekening afschrift bekijk toch echt zijn afgeschreven :+

Nu heb ik twee bedrijven die er een rommeltje van maken Tweak en Mega energie ik heb er bijna een dagtaak aan. Off-topic: Advies blijf bij Mega uit de buurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
downcom schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:53:
Kreeg gister om half zes een mailtje van tweak maar ergens bekruipt mij het gevoel dat dit niet echt is of een hele rare fout is. Wij zijn al sinds december weg bij Tweak en over op Glasnet. Iemand een zelfde soort mail gehad?

[...]
Zie enkele reacties terug. Weg en al en toch gewoon incasseren die mislukt en hoppa incasso bureau.

Check url gezocht op: Debitan
[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5

[ Voor 13% gewijzigd door RobbyTown op 07-06-2024 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downcom
RobbyTown schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:50:
[...]

Zie enkele reacties terug. Weg en al en toch gewoon incasseren die mislukt en hoppa incasso bureau.

Gebeld met Debitan en het blijkt dat ze bij Tweak qua boekhouding door de overzetting nog wat achterlopen. Het was voor mij dan ook geen bedrag om te betalen maar te ontvangen. We wachten af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tgif
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-11-2024
XallaX schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:07:
[...]

En hoelang het dan duurt hangt af van degene die het voor je oppakt, de ervaringen daarmee zijn verschillend.

Ja in de tussentijd komt er nog een incasso en dreigen ze je met afsluiten >:) >:)
Reken zelf maar uit, dan begrijp je waarom Tweak niet snel de retourdozen gaat versturen.
Cambium B.V., (of Odido(?)), moet 20.000 keer een borg van 50 euro terugbetalen.
Ook moet er ruimte worden gehuurd om alle modems in op te slaan.

Rekken rekken rekken, dan failliet laten verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:15
tgif schreef op maandag 10 juni 2024 @ 01:02:
[...]

Reken zelf maar uit, dan begrijp je waarom Tweak niet snel de retourdozen gaat versturen.
Cambium B.V., (of Odido(?)), moet 20.000 keer een borg van 50 euro terugbetalen.
Ook moet er ruimte worden gehuurd om alle modems in op te slaan.

Rekken rekken rekken, dan failliet laten verklaren.
Wat? Tweak failliet laten verklaren, het is deel van Odido dus dat kan niet zo maar en zeker niet als de reden van faillissement is opheffing door Odido.

Failliet laten verklaren gaat niet door 1 papiertje bij de KvK in te leveren. Dat moet via de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb maar weer een mailtje gestuurd over mijn vertrek per 8 mei en dat ik niks betaal van na die datum.
Mijn zogenaamd geannuleerde opzegging van 26 april lijkt nog altijd niet opnieuw bekrachtigd te zijn ondanks een toezegging van 16 mei.
Overigens heeft Tweak zelf me daar over niet geïnformeerd dus in feite staat 26 april gewoon nog.
Door dit gedoe komt er geen retourzending en terugbetaling tot stand.
Het stomme is dat Tweak daardoor CD mag blijven betalen zolang dat niet is opgezegd, nog meer kosten dus.
Niet mijn zorg natuurlijk maar begrijpen doe ik het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02
RobbyTown schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:50:
[...]

Hoe zit het eigenlijk als je door dit gedoe in de problemen komt met het BKR? Genoeg incassobureaus die nergens naar kijken en gewoon de opdracht uitvoeren, hoe stom ook. Ook al sta je in je recht, het zou erg jammer zijn als je door fouten van een club als Tweak in de problemen komt met het aangaan van een hypotheek oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-06 14:20
Andros schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:45:
[...]

Hoe zit het eigenlijk als je door dit gedoe in de problemen komt met het BKR? Genoeg incassobureaus die nergens naar kijken en gewoon de opdracht uitvoeren, hoe stom ook. Ook al sta je in je recht, het zou erg jammer zijn als je door fouten van een club als Tweak in de problemen komt met het aangaan van een hypotheek oid.
Incassobureaus registreren niet bij BKR, dat mogen alleen financiële instellingen (banken enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het antwoord van Tweak: Het is nog niet afgehandeld, sorry voor het ongemak.
Echt top dat ik mijn incasso op tijd stopte, de afschrijvingen gaan anders gewoon door |:(
De laatste van CD lijkt gestopt te zijn, die kwam elke week terug tot ik het toelichtte bij Debitan.

Bij CashbackXL kon ik het bedrag innen, Pricewise neemt de tijd en dat was toch €270 korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galapogos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 09:45
Hier gaat de soap ook nog steeds verder. Ik ben al sinds januari weg bij Tweak. Sindsdien ontvang ik nog elke maand een nieuw factuur van Tweak, voor diensten terwijl ik al lang en breed geen Tweak-aansluiting meer heb en Tweak nota bene zelf mijn overstap naar een andere provider schriftelijk heeft bevestigd eind 2023. Inmiddels vier facturen ontvangen, de vijfde zal volgende week wel komen gok ik.

Vandaag ontving ik uit het niets een mail met een ‘factuur’ van Tweak omdat ik mijn apparatuur niet zou hebben teruggestuurd. De factuur zijn ze alleen vergeten mee te sturen. Bovendien hebben ze me nooit eerder gevraagd apparatuur retour te sturen, en héb ik nooit apparatuur van Tweak gehad. Tenzij ze de mediaconverter bedoelen misschien, maar die willen ze afgaande van de ervaringen in dit topic helemaal niet terug.

Het is wel echt een kunst om op zoveel manieren te falen zeg. Zeker omdat ik na iedere onterechte factuur of mail van Tweak braaf een mail met uitleg terugstuur, en ik daar dan weer braaf een ontvangstbevestiging op krijg. Verder lijkt alles in en zwart gat te belanden, ook bij Debitan.

Het scheelt dat ik verder geen geld van Tweak tegoed heb, dat zou er nog eens bij mogen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JohDB schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:53:
[...]

Incassobureaus registreren niet bij BKR, dat mogen alleen financiële instellingen (banken enz).
Dat is niet waar. Telecom leveranciers ook (je mobiele toestel dat je op afbetaling koopt bijvoorbeeld).
Maar bij BKR worden kredieten geregistreerd , niet een incasso van een factuur of zoiets of een betalingsachterstand van belasting, energie of huur.
Dus het wordt al direct geregistreerd als je een overeenkomst aangaat ergens.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echo Sierra
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik ben "blij" om te lezen dat ik niet de enige ben die enorm veel problemen heeft met de afhandeling vanuit Tweak. Ik ben op 28 maart al overgestapt naar Freedom, maar Tweak blijft maar aandringen dat ik de factuur voor april in zijn geheel moet betalen.

De helpdesk heeft al een paar keer tegen mij gezegd: "Storneer maar", en elke keer krijg ik daarna een mail van Debitan... Nu beweert de helpdesk van Tweak deze week ineens dat Freedom pas op 8 april mijn verbinding heeft afgemeld en dat ik tot die datum moet betalen. Het te veel betaalde bedrag moet ik dan maar op Freedom verhalen.

Ik heb met Freedom gemaild en die hebben gezegd weer contact met Tweak op te gaan namen. Een heel bijzondere gang van zaken.

Ook heeft Tweak mij afgelopen week ineens een retourdoos gestuurd voor mijn tv-kastje (ik houd mijn modem), terwijl ik hier lees dat die over het algemeen niet teruggestuurd hoeft te worden. Maar oké, als zij dat graag willen stuur ik die wel terug.

Ik hoop niet dat Debitan straks ineens besluit incassokosten toe te gaan voegen aan de factuur... Ik wil niet te snel met juridische stappen dreigen, maar ik begin me wel af te vragen of ik niet eens bij m'n rechtsbijstandsverzekering moet gaan navragen wat mijn rechten en plichten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 17:27

XallaX

Meow

Echo Sierra schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:35:
Ik ben "blij" om te lezen dat ik niet de enige ben die enorm veel problemen heeft met de afhandeling vanuit Tweak. Ik ben op 28 maart al overgestapt naar Freedom, maar Tweak blijft maar aandringen dat ik de factuur voor april in zijn geheel moet betalen.

De helpdesk heeft al een paar keer tegen mij gezegd: "Storneer maar", en elke keer krijg ik daarna een mail van Debitan... Nu beweert de helpdesk van Tweak deze week ineens dat Freedom pas op 8 april mijn verbinding heeft afgemeld en dat ik tot die datum moet betalen. Het te veel betaalde bedrag moet ik dan maar op Freedom verhalen.

Ik heb met Freedom gemaild en die hebben gezegd weer contact met Tweak op te gaan namen. Een heel bijzondere gang van zaken.
Je bent op 28-03-4 overgestapt, waarom zou je dan nog iets betalen voor de periode daarna?
Ik neem aan dat je die overstap bevestigd gekregen hebt? Je bent dan geen klant meer.

Ja, ze gaan dreigen met afsluiten en incassokosten maar dat is dan jammer voor ze.
Hoe willen ze je afsluiten en een incassotraject starten als je geen klant meer bent?
Zaken tussen Tweak en je nieuwe provider zijn niet jouw probleem.

Dit is wat ze bij mij ook geprobeerd hebben, uiteindelijk mijn borg retour, facturen gecrediteerd of op nul en tot nu toe niets meer gehoord sinds februari.

[ Voor 6% gewijzigd door XallaX op 12-06-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tweak kan niet opeens de einddatum veranderen lijkt mij, ik heb ze gezegd dat wat mij betreft de datum in hun opzegbrief leidend is want dat is het enige dat ze gecommuniceerd hebben.
Het stukje tussen die datum en de werkelijke overstap zou je ze nog kunnen gunnen maar verder niks.
Hoewel mijn CD MZ-101 in feite obsolete is zal ie wel terug moeten want die is niet van Tweak zelf.
Hopelijk is hun retour administratie niet even hopeloos, ik heb e-mails waarin staat dat ik hun 5490 router mag houden en daar geen borg voor ontvang maar inmiddels zou ik hem wel kunnen missen,
M'n huidige 7530 heeft helaas geen fiber ingang dus er is een extra converter nodig, hij heeft wel wifi 6 en de interface laadt stukken sneller.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:23:
Tweak kan niet opeens de einddatum veranderen lijkt mij, ik heb ze gezegd dat wat mij betreft de datum in hun opzegbrief leidend is want dat is het enige dat ze gecommuniceerd hebben.
Het stukje tussen die datum en de werkelijke overstap zou je ze nog kunnen gunnen maar verder niks.
Hoewel mijn CD MZ-101 in feite obsolete is zal ie wel terug moeten want die is niet van Tweak zelf.
Hopelijk is hun retour administratie niet even hopeloos, ik heb e-mails waarin staat dat ik hun 5490 router mag houden en daar geen borg voor ontvang maar inmiddels zou ik hem wel kunnen missen,
M'n huidige 7530 heeft helaas geen fiber ingang dus er is een extra converter nodig, hij heeft wel wifi 6 en de interface laadt stukken sneller.
Mijn Zyxel die al 15 jaar obsolete is die moesten ze wel terug voor straf meteen de 2 Sparql kastjes erbij gestopt })

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:48:
[...]

Mijn Zyxel die al 15 jaar obsolete is die moesten ze wel terug voor straf meteen de 2 Sparql kastjes erbij gestopt })
Grappig, ik mocht hem houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Weer een factuur voor juni/juli, internet +tv die stuk gaat lopen door mijn geblokkeerde incasso.
Dat had nu al €63 geweest voor diensten die ik sinds 8 mei niet meer kan afnemen.
Na 2 mislukte pogingen zal Debitan wel weer komen want ondanks mijn toelichting gaan ze gewoon door :')
Ze doen maar, alleen jammer dat de tv box retour en borg/maand internet terug wel erg lang gaat duren.

[edit]
Leest Tweak mee?
Mailtje gehad dat de retourdoos maandag wordt opgestuurd en dat het administratief bijna rond is met 8 mei als einddatum.
Hopelijk volgt dan ook het inzicht dat mijn jaarbetaling exact aansluit op 8 mei en dat ik internet tot 8 juni heb betaald.
De hele factuur molen bleef dus draaien omdat om vage redenen mijn opzegging van 26 april ongedaan werd gemaakt (kennelijk om tot 8 mei te kunnen leveren).
Je kan zeggen dat de overstapservice die Pricewise cq Solcon hanteert mede deze bende veroorzaakte :P

[ Voor 40% gewijzigd door Speedy-Andre op 15-06-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Nou, met het afsluiten zijn ze wel vlot, maar mijn advies, stap niet over naar Snlr... ik zit sinds donderdag zonder internet, en ik zit de komende twee weken nog zonder internet, want 'technisch niet mogelijk' om het Snlr te doen...
Maar goed, dat is verder off topic.

Ik ben benieuwd wanneer ik de retourdoos van Tweak ontvang, of dat ik evt adreslabel kan krijgen. Heb de originele doos van de FritzBox nog waar ik ook graag van af wil...

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@PeacekeeperNL Hoe komt het dat je afgesloten bent en nu zonder zit?

Zag tijd terug dat sommige Tweak strijders een gedwongen datum kregen voor afsluiten maar zat nogal wat tijd tussen.

Nu ik het daar over heb. Zijn er nog Tweak klanten die nog geen einddatum hebben of mei de het laatste beetje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

RobbyTown schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:30:

Zag tijd terug dat sommige Tweak strijders een gedwongen datum kregen voor afsluiten maar zat nogal wat tijd tussen.

Nu ik het daar over heb. Zijn er nog Tweak klanten die nog geen einddatum hebben of mei de het laatste beetje?
De identiteitsfraude van Odildo was voor ons de trigger om rond te gaan kijken. Uiteindelijk waren KPN en Snlr voor ons de opties die we prefereerden en hebben toen gekozen de kleinere partij een kans te geven.

Afgelopen donderdag zouden we dan ook worden overgezet, maar in de lijn leek iets niet te kloppen. Dit is door lijneigenaar KPN gecheckt en bleek niks aan de hand. In de tussentijd had Tweak al hun spul verwijderd... Volgens Snlr klantenservice kunnen we nog van hun diensten gebruik maken tot de overstap is afgerond... Maar zonder belichtingsapparatuur komt er weinig data binnen... En nu tot eind van de maand wachten tot er weer monteur komt om de boel alsnog aan te sluiten, met extra instructies van de kpn monteur... 7(8)7 -O-

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier ging het (gelukkig) alleen administratief fout, ik zat er wel bovenop bij Tweak om online te kunnen blijven.
De retourdoos is er inmiddels, een begeleidend briefje met allerlei router apparatuur als voorbeeld maar niets over een tv box die ik als enige terugstuur :9
Ik maak foto's van wat ik terugstuur incl. labels, iets zegt me dat er dingen fout gaan als een ander bedrijf dan Tweak dit afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 19:43
Speedy-Andre schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:15:
Hier ging het (gelukkig) alleen administratief fout, ik zat er wel bovenop bij Tweak om online te kunnen blijven.
De retourdoos is er inmiddels, een begeleidend briefje met allerlei router apparatuur als voorbeeld maar niets over een tv box die ik als enige terugstuur :9
Ik maak foto's van wat ik terugstuur incl. labels, iets zegt me dat er dingen fout gaan als een ander bedrijf dan Tweak dit afhandelt.
Heb ik ook gedaan, je weet immers niet hoe de ontvanger met de enorme partij retourzendingen omgaat. Op 17 april heb ik de volle retourdoos (Zyxell+CD-kastje) bij een DHL punt ingeleverd en ik zie net in MijnTweak dat er gisteren (17-6) een creditfactuur voor de 50 euro borg is aangemaakt. Nu alleen nog even wachten dat het geld ook daadwerkelijk gestort gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:43:
[...]

De identiteitsfraude van Odildo was voor ons de trigger om rond te gaan kijken. Uiteindelijk waren KPN en Snlr voor ons de opties die we prefereerden en hebben toen gekozen de kleinere partij een kans te geven.

Afgelopen donderdag zouden we dan ook worden overgezet, maar in de lijn leek iets niet te kloppen. Dit is door lijneigenaar KPN gecheckt en bleek niks aan de hand. In de tussentijd had Tweak al hun spul verwijderd... Volgens Snlr klantenservice kunnen we nog van hun diensten gebruik maken tot de overstap is afgerond... Maar zonder belichtingsapparatuur komt er weinig data binnen... En nu tot eind van de maand wachten tot er weer monteur komt om de boel alsnog aan te sluiten, met extra instructies van de kpn monteur... 7(8)7 -O-
Lijkt me sterk dat ze je zo lang laten wachten als je aangeeft zonder diensten te zitten.

Welk gebied is dit? Want als het een KPN gebied is waar Fiber Operator de apparatuur heeft overgenomen van Cambrium dan zou er niet eens een patch nodig zijn als je overstapt van Tweak naar SNLR (of TriNed of Freedom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

ik222 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:46:
[...]

Lijkt me sterk dat ze je zo lang laten wachten als je aangeeft zonder diensten te zitten.

Welk gebied is dit? Want als het een KPN gebied is waar Fiber Operator de apparatuur heeft overgenomen van Cambrium dan zou er niet eens een patch nodig zijn als je overstapt van Tweak naar SNLR (of TriNed of Freedom).
Omgeving Stedendriehoek. Maar we raken offtopic ;)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• keesroeiboot

Ik ben nog steeds via Tweak verbonden en sinds ik de door Tweak (frauduleus) geïnitieerde overstap naar Odido heb geannuleerd, is het van hun kant weer oorverdovend stil. Geen einddatum, geen contractontbinding van hun kant, niets. Maar wel internet. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Echoplex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-04 19:02
keesroeiboot schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:31:
[...]

Ik ben nog steeds via Tweak verbonden en sinds ik de door Tweak (frauduleus) geïnitieerde overstap naar Odido heb geannuleerd, is het van hun kant weer oorverdovend stil. Geen einddatum, geen contractontbinding van hun kant, niets. Maar wel internet. :+
Als ik het niet super irritant had gevonden om in het luchtledige te zitten qua heb-ik-internet-of-niet, dan had ik hetzelfde gedaan. Maar helaas vereist mijn thuiswerkfunctie goed internet.

Je doet belangrijk onderzoek (voor mijn nieuwsgierigheid). Odido overstap is gedoe, ik heb hem ook geannuleerd, kreeg ik toch nog een doos met Odido-grei gestuurd. Nee, die mag je lekker houden.

En compleeet ongerelateerd, maar wel een leuke, die je misschien ook gemerkt hebt als je Odido gebeld hebt. Hoe hun apparaat de telefoon opneemt: "Welkom bij Odido. We zijn er voor je." Gatverdamme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:53
Hoi,

Ik ben al over naar freedom en wordt gestalkt door Tweak want ik heb de laatste betaling gestorneerd omdat dat voor de maand was dat ik al bij Freedom zit ..

Reageer ik .. geen bericht terug en tijds later weer precies hetzelfde .. heb aangegeven dat ik al gereageerd heb maar dit niet blijf doen.

Ze lopen achter . prima .. maar niet over mijn rug.

browny

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 22:34
keesroeiboot schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:31:
[...]

Hier net zo, behalve enkele telefoontjes n.a.v. mijn klachtbrief, waar ze beloofd hadden een schriftelijke reactie te sturen, maar die er nooit is gekomen en denk ik ook nooit zal komen gezien hoe ze opereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
Echoplex schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:27:
[...]

Als ik het niet super irritant had gevonden om in het luchtledige te zitten qua heb-ik-internet-of-niet, dan had ik hetzelfde gedaan. Maar helaas vereist mijn thuiswerkfunctie goed internet.
...
Hier ook wel een thuiswerkfunctie maar vooral een backuplijn van Ziggo en omdat Ziggo het in de aanbieding had is dat zelfs een 1Gb verbinding geworden. :D
Echoplex schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:27:
[...]
...
Je doet belangrijk onderzoek (voor mijn nieuwsgierigheid).
...
Graag gedaan. O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lemonhead

Na het ongedaan maken van het ongevraagd afsluiten van een jaarcontract bij Odido, ben ik nog steeds klant bij Tweak. Geen idee voor hoe lang, maar alles werkt nog. Ondanks de mail dat de dienstverlening per 18 april zou stoppen.

[ Voor 5% gewijzigd door lemonhead op 19-06-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellwich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-06 21:40
Vanaf 01:00 uur geen internetverbinding meer, regio Enschede. Meer mensen die hier last van hebben? De status website van Tweak (https://tweakstatus.nl/) geeft vooralsnog aan dat er geen storingen zijn.

/EDIT
Internetverbinding is rond 05:30 uur weer online gekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door hellwich op 20-06-2024 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:27
hellwich schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 01:26:
Vanaf 01:00 uur geen internetverbinding meer, regio Enschede. Meer mensen die hier last van hebben? De status website van Tweak (https://tweakstatus.nl/) geeft vooralsnog aan dat er geen storingen zijn.

/EDIT
Internetverbinding is rond 05:30 uur weer online gekomen.
Was bij odido ook weg.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
XallaX schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:07:
[...]

Nou 12 juni was de doos bij Tweak geaccepteerd. Ben benieuwd hoeveel weken het duurt voor ik m'n geld terug heb. Nog steeds niks te zien in MijnTweak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trbs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 17:17
SmurfLink schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:30:
[...]

Nou 12 juni was de doos bij Tweak geaccepteerd. Ben benieuwd hoeveel weken het duurt voor ik m'n geld terug heb. Nog steeds niks te zien in MijnTweak..
Ben benieuwd, hier is de doos in mei geaccepteerd en nog helemaal niks gezien in MijnTweak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 19:43
Jan Driebeen schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:39:
[...]

Heb ik ook gedaan, je weet immers niet hoe de ontvanger met de enorme partij retourzendingen omgaat. Op 17 april heb ik de volle retourdoos (Zyxell+CD-kastje) bij een DHL punt ingeleverd en ik zie net in MijnTweak dat er gisteren (17-6) een creditfactuur voor de 50 euro borg is aangemaakt. Nu alleen nog even wachten dat het geld ook daadwerkelijk gestort gaat worden....
Geld is afgelopen woensdag gestort, dat was dan voor mij het definitieve einde van het mooie Tweak avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
en ondertussen zit ik nog steeds te wachten op deel van jaarbedrag (betaald tot oktober 2024) maar ik vrees dat ik in hun systeem niet goed doorkom. Aangezien ik mijn modem mocht houden, gaat credit niet goed omdat er geen retourdoos bij hen binnenkomt. Meer mensen die dit hebben? Hun 0900 nummer werkt sinds deze week ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 16:17
Speedy-Andre schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:15:
Heel verstandig, ik had dat helaas niet gedaan.
De doos die ik van Tweak kreeg was te klein om alle apparatuur in te stoppen die ik terug moest sturen (modem en 2 TV ontvangers). Ik heb dus zelf maar een doos gezocht waar alles (in de originele verpakkingen) in paste zodat ik maar 1 pakket hoefde op te sturen.

De eerste weken hoorde ik niets, toen ik er achter aan ging mailen bleek er opeens 1 TV ontvanger te missen bij de afhandelende partij. Na heen en weer mailen met de helpdesk bleef het een tijd stil tot er opeens een eindfactuur kwam waarop 1 TV ontvanger in rekening werd gebracht voor € 189,-.
Aangezien de borg en terug te ontvangen maandbedrag lager waren dan dat, werd het verschil gewoon geïncasseerd.

Uiteindelijk is dat wel hersteld en heb ik netjes alles terug gekregen, maar dat heeft me toch nog wel de nodige frustratie en emails gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik ben een stapje verder, de 20e de tv box in de retour 'wikkel' opgestuurd en woensdag was ie er 'al'.
Een notitie erbij gedaan dat dit het enige is dat Tweak na overleg ontvangt.
De €0 verbruiks facturen lijken gestopt te zijn en de afschrijfpogingen ook, het werd tijd.
Nu maar wachten tot Tweak de retourzending verwerkt en met een creditfactuur komt (borg + maand internet).

Dan nog 'a blast from the past' in een email met Tweak:
P.S. We heb ook onofficiële IRC support - #tweak @ irc.tweakers.net (vragen daar worden 'speedy' opgepakt)
pruiter schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:55:
[...]

Heel verstandig, ik had dat helaas niet gedaan.
De doos die ik van Tweak kreeg was te klein om alle apparatuur in te stoppen die ik terug moest sturen (modem en 2 TV ontvangers). Ik heb dus zelf maar een doos gezocht waar alles (in de originele verpakkingen) in paste zodat ik maar 1 pakket hoefde op te sturen.

De eerste weken hoorde ik niets, toen ik er achter aan ging mailen bleek er opeens 1 TV ontvanger te missen bij de afhandelende partij. Na heen en weer mailen met de helpdesk bleef het een tijd stil tot er opeens een eindfactuur kwam waarop 1 TV ontvanger in rekening werd gebracht voor € 189,-.
Aangezien de borg en terug te ontvangen maandbedrag lager waren dan dat, werd het verschil gewoon geïncasseerd.

Uiteindelijk is dat wel hersteld en heb ik netjes alles terug gekregen, maar dat heeft me toch nog wel de nodige frustratie en emails gekost.
Erg slordig, je zal maar bij een bedrijf werken dat dit soort dingen doet btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
wheeler schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:33:
en ondertussen zit ik nog steeds te wachten op deel van jaarbedrag (betaald tot oktober 2024) maar ik vrees dat ik in hun systeem niet goed doorkom. Aangezien ik mijn modem mocht houden, gaat credit niet goed omdat er geen retourdoos bij hen binnenkomt. Meer mensen die dit hebben? Hun 0900 nummer werkt sinds deze week ook niet meer.
Nee geen last van, heb de zyxel hier en credit gehad voor de borg en voor jaar betaling los. Borg kwam eerder terug dan de jaar betaling. Die laatste duurde wel 2 maand bijna geloof ik.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
wheeler schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:33:
Dat 0900 is nu vervangen voor een 088 nummer zie op de Tweak website (ik vermeld het nummer maar niet op Tweakers aangezien dat hier toch word weggemod in het kader van persoonsgegevens / delen mag niet).

[ Voor 14% gewijzigd door RobbyTown op 30-06-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Laatst online: 05-06 21:38
Dan zal ik ook maar even een duit in het zakje doen.

Per 10 April overgegaan naar Freedom wat goed verlopen is en sindsdien is het stil bij Tweak wat de afhandeling betreft.
Geen creditnota gezien en niets over de router van ZYxel zelfs nog geen mail oid.

Vandaag een mail eruit aangaande dit gedoe en krijgen ze nog kort de tijd eer er verdere stappen ondernomen worden. Je kan van mij ruim de tijd krijgen maar dit is gewoon ongehoord.

Meer mensen die al zolang totaal niets horen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

webcamjan schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:08:
Dan zal ik ook maar even een duit in het zakje doen.

Per 10 April overgegaan naar Freedom wat goed verlopen is en sindsdien is het stil bij Tweak wat de afhandeling betreft.
Geen creditnota gezien en niets over de router van ZYxel zelfs nog geen mail oid.

Vandaag een mail eruit aangaande dit gedoe en krijgen ze nog kort de tijd eer er verdere stappen ondernomen worden. Je kan van mij ruim de tijd krijgen maar dit is gewoon ongehoord.

Meer mensen die al zolang totaal niets horen.?
Al even aan het wachten. Had gemaild en kreeg reactie dat ik geduld moest hebben... Een ADHD'er en geduld... Uhuh _O-

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb er diverse mailtjes voor nodig gehad voor er een retourdoos kwam, zonder dat ligt al het financiële stil behalve de overbodige facturen dan :+
Een lichtpuntje is dat er geen maandelijkse verbruiksfactuur meer komt, ook weer na tig mailtjes met o.a. Debitan.
Hoeveel maanden het duurt voor een retourzending is verwerkt blijft onduidelijk, ik ben bang dat er weer een reeks mailtjes nodig is om dat op gang te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
Plotseling vandaag een retourdoos in de bus, ondanks dat ik half maart had afgesproken dat ik modem mocht houden. Overweeg de doos retour te sturen met uitgeprinte bevestiging dat ik modem niet hoef in te leveren, anders gaat de credit nog langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

wheeler schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:04:
Plotseling vandaag een retourdoos in de bus, ondanks dat ik half maart had afgesproken dat ik modem mocht houden. Overweeg de doos retour te sturen met uitgeprinte bevestiging dat ik modem niet hoef in te leveren, anders gaat de credit nog langer duren.
zeker doen

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 07:51
Ik zit nog bij Tweak! De einddatum is inmiddels allang verstreken maar de verbinding doet het gelukkig nog. Er wordt ook elke maand netjes geld afgeschreven.

De reden hiervoor ligt meer bij Odido dan bij Tweak maar ik deel het hier omdat ik benieuwd ben of er meer mensen zijn met deze ervaring.

Ergens rond februari/maart kreeg ik een mail met de mededeling dat ik op een bepaalde datum in april over zou gaan naar Odido. Omdat die datum me helemaal niet goed uitkwam heb ik zelf de overstap naar Odido geïnitieerd en daarbij een datum gekozen die wel handig voor mij was. Dit was een datum ergens eind april.

Op de dag van overstappen zou er een monteur langskomen. Die is nooit geweest. Ik heb navraag gedaan waarom dat was en blijkbaar moest de monteur iets omzetten in de wijkcentrale maar had haar daar geen toegang toe. Dit moest door de beheerder van het glasnetwerk worden gedaan. Als de wijziging doorgevoerd is zou er contact met me opgenomen worden voor een nieuwe afspraak met een monteur.

Vanaf dat moment is het radiostilte. Ik heb ook geen melding gehad van het feit dat de monteur niet meer langs zou komen, geen updates over de wijziging in de wijkcentrale (die waren me wel beloofd vanuit Odido), en ik heb nu dus ook geen idee hoelang de verbinding het nog blijft doen.

Ik zit prima bij Tweak maar ik begin me nu toch wel af te vragen hoe lang dit nog goed blijft gaan. Om nou straks helemaal zonder verbinding te zitten heb ik ook weer geen zin in. Weet iemand hier hoelang het netwerk vanuit Tweak nog in de lucht blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-06 15:10
josje94 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:45:
[...]
...
Ik zit prima bij Tweak maar ik begin me nu toch wel af te vragen hoe lang dit nog goed blijft gaan. Om nou straks helemaal zonder verbinding te zitten heb ik ook weer geen zin in. Weet iemand hier hoelang het netwerk vanuit Tweak nog in de lucht blijft?
Ik denk dat dit helemaal er van af hangt waar je zit en op welk netwerk. Een gedeelte van het core netwerk van Tweak lijkt allang naar Odido gemigreerd als ik de verhalen hier lees, als je nu op een door KPN belichtte verbinding zit dan kan ik me voorstellen dat die blijft werken zolang Odido betaald. Als het een Coanet verbinding is dan kan ik me voorstellen dat dit een probleem wordt zodra deze naar Fiber Operator gaat of opgeruimd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
joop99 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:09:
[...]

Ik denk dat dit helemaal er van af hangt waar je zit en op welk netwerk. Een gedeelte van het core netwerk van Tweak lijkt allang naar Odido gemigreerd als ik de verhalen hier lees, als je nu op een door KPN belichtte verbinding zit dan kan ik me voorstellen dat die blijft werken zolang Odido betaald. Als het een Coanet verbinding is dan kan ik me voorstellen dat dit een probleem wordt zodra deze naar Fiber Operator gaat of opgeruimd wordt.
Ze hadden het aan de telefoon over 'Open Dutch Fiber'. Als ik op hun website mijn postcode invul krijg ik de melding dat ze daar geen glasvezel kunnen aanbieden. Op hun website zie ik wel staan dat ze diensten leveren voor Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
josje94 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:28:
[...]

Ze hadden het aan de telefoon over 'Open Dutch Fiber'. Als ik op hun website mijn postcode invul krijg ik de melding dat ze daar geen glasvezel kunnen aanbieden. Op hun website zie ik wel staan dat ze diensten leveren voor Odido.
Je zou bij freedom.nl een PC check kunnen doen, kijken wat die geeft voor info.

Daar zie je namelijk bijvoorbeeld als output het volgende:

Netwerk: E-Fiber | Belichter: Fiber Operator | Techniek: GPON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
RobbyTown schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:40:
[...]

Je zou bij freedom.nl een PC check kunnen doen, kijken wat die geeft voor info.

Daar zie je namelijk bijvoorbeeld als output het volgende:

Netwerk: E-Fiber | Belichter: Fiber Operator | Techniek: GPON
Dat is een goeie tip. Daar komt uti:

Netwerk: KPN | Belichter: Fiber Operator | Techniek: AON

Zolang Odido aan KPN blijft betalen zou de verbinding waarschijnlijk wel actief moeten blijven dus. Misschien voor mijn eigen gemoedsrust toch maar eens kijken of het proces weer opgestart kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
josje94 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:02:
[...]

Dat is een goeie tip. Daar komt uti:

Netwerk: KPN | Belichter: Fiber Operator | Techniek: AON

Zolang Odido aan KPN blijft betalen zou de verbinding waarschijnlijk wel actief moeten blijven dus. Misschien voor mijn eigen gemoedsrust toch maar eens kijken of het proces weer opgestart kan worden.
Euh nee.. De eigenaar van de lijn is in dit geval KPN (Netwerk)/ voormalig Reggefiber. Maar Ik acht de kans vrij groot dat jouw Tweak lijn dus over de oude Cambrium/Tweak apparatuur werd belicht. En die apparatuur gaat uit of is verkocht aan Fiber Operator.

Je mag je adres wel DM-en, dan kijk ik of er nog een patchopdracht open staat ergens... (ik kan bij de KPN Netwerk informatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Weer een klein stapje verder, na mijn mailtje bevestigde Tweak dat m'n tv box is afgeleverd maar waar was de router?
Zucht dus nog eens uitgelegd dat ik die tegen de borg mag houden en het is doorgegeven zodat er straks iemand een factuur gaat maken voor de borg en een maand internet.
We zijn 2 maanden na mijn vertrek daar nog mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Laatst online: 05-06 21:38
Maar even weer terug komen op mijn verhaal van een week geleden.

Het teveel betaalde abonnementsgeld was net twee dagen ervoor uitbetaald alleen de borg nog niet en in een mail wisseling zou dat nu eind deze maand mee moeten komen.
De router kan in de prullenbak maar dat was alhier lezende al wel duidelijk maar dat hebben we dan op schrift.

Jammer dat alles zo moest gaan lopen, had nooit wat met de lijn en contact met tweak had ik na aanmelden ook nooit. Nu maar weer zien hoelang Freedom het gaat volhouden eer ze ook opgeslokt gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
SmurfLink schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:30:
[...]

Zowaar ik zie nu in MijnTweak een creditfactuur gedateerd 15-07, betaald op 17-07. Keurig vanaf 04-04 alles afgesloten, dat weer wel.

Nu nog afwachten waar ze 'm heen gestuurd hebben want mijn bankrekening heeft nog niks. :+

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 23-07-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Da's toevallig, ik zag zojuist dat 2 onterechte facturen gecrediteerd zijn, 2x CD en 1x internet.
Er zit een beetje beweging in maar ik wacht nog op een maand internet en de borg wat zo te zien nog eens een maand kan duren :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Het is zojuist aangekomen op mijn rekening. Bijzonder dat dit ruim een week kan duren, maargoed. Dan betekent dat het definitieve einde van het verder erg gelukkige huwelijk met Tweak. Jammer dat het zo moest eindigen.

Hopelijk krijgt de rest ook nog snel hun terugbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kreeg een (credit) factuur van Solcon (waar ik nu zit) betreffende de cashback via Pricewise, dat vind ik vreemd want je hoort ruim 2 maanden niks en ik had bericht van Priciewise verwacht.
Niet erg natuurlijk, CashbackXL ging veel sneller (€31 eind mei) en daar komt straks €275 bij :*)
Tweak gaat nog een duren en ik verwacht vertraging vanwege de vakantieperiode.
De verwachte korting bij Kpn op m'n 2018 sim-only lijkt niet te gebeuren, net als de dubbele data ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:22:
Ik kreeg een (credit) factuur van Solcon (waar ik nu zit) betreffende de cashback via Pricewise, dat vind ik vreemd want je hoort ruim 2 maanden niks en ik had bericht van Priciewise verwacht.
Niet erg natuurlijk, CashbackXL ging veel sneller (€31 eind mei) en daar komt straks €275 bij :*)
Tweak gaat nog een duren en ik verwacht vertraging vanwege de vakantieperiode.
De verwachte korting bij Kpn op m'n 2018 sim-only lijkt niet te gebeuren, net als de dubbele data ;w
Die combi voordelen komen volgens mij niet vanzelf. Dat moet je aanmelden meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Barre73 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:14:
[...]

Die combi voordelen komen volgens mij niet vanzelf. Dat moet je aanmelden meen ik.
Klopt, bij Kpn is (met browser, niet in de app) te zien dat ik bij Solcon zit maar de factuur en andere voorwaarden blijven eender.
Solcon geeft wel extra's zoals een tv pakket en dat zie ik bij Kpn ook staan.
Het zal wel de goedkope mobiel bundel zijn, daar kan kennelijk niets meer af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-12-2024
Eindelijk na maanden strijd heb ik eindelijk mijn geschil met Tweak kunnen afsluiten. Het is een principe kwestie geworden.
Ieder ander persoon had €6,84 afgeschreven en was verder gegaan met zijn leven maar het werd voor mij steeds meer een principekwestie. Tweak heeft zeer slecht gecommuniceerd rondom de beëindiging v.d provider, uit mijn eerdere berichten is het hele heftige relaas terug te lezen. Het lijkt erop dat men dit nu eindelijk ook is in gaan zien en geeft me toch - al is het laat - een goed afsluitend gevoel. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Ik heb eindelijk een creditfactuur gehad, en de retourbox voor de fritzbox is ook eindelijk onderweg... pfffft...
Zodra je een ingebrekestelling mailt kan het ineens wel vlot gaan

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Af ze zijn een beetje bij met de achterstand?

Nog 2 maand en ben al 1 jaar Tweak loos (net voor de storm vertrokken jaar betaling liep af).

Wat vliegt de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier schiet het ook niet op, 23 juli werden de foute facturen op 0 gezet en de tv box was ontvangen.
Het Kpn probleempje was idd iets met te goedkoop, het was ooit een Telfort 06 die later Kpn werd dus daar krijg ik geen extra korting op.
Toch leuk dat ze bij Solcon dit soort dingen willen uitzoeken als dat bij Kpn zelf niet lukt (ik vond oude facturen die het bevestigen.
De cashbacks zijn inmiddels uitbetaald, nogmaals dank aan wie dat hier meldde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

RobbyTown schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:25:
Af ze zijn een beetje bij met de achterstand?

Nog 2 maand en ben al 1 jaar Tweak loos (net voor de storm vertrokken jaar betaling liep af).

Wat vliegt de tijd.
Aangezien ik zaterdagavond de ingebrekestelling heb verzonden en vanmorgen had ik daar reactie op + direct creditfactuur, vermoed ik niet dat ze heel toevallig nu ineens bij zijn ;)

Mijn advies voor zij die nog zitten te wachten op retourbox en/of creditfactuur voor beëindigd contract (niet die dat facturatiegeneuzel hebben), stuur een ingebrekestelling en het lijkt ineens vlotjes te kunnen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maertenr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-06 10:20
Zit nog vrolijk bij Tweak, maar krijg vandaag geen verbinding met news.tweak.nl (verbinding geweigerd). Ben ik de enige of hebben ze daar de stekker uit getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruchenko
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-06 23:48
maertenr schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:13:
Zit nog vrolijk bij Tweak, maar krijg vandaag geen verbinding met news.tweak.nl (verbinding geweigerd). Ben ik de enige of hebben ze daar de stekker uit getrokken?
Ik krijg op die site de foutmelding dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maertenr
Kruchenko schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 01:38:
[...]

Ik krijg op die site de foutmelding dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden.
Thanks, maar het was de nieuwsserver van Tweak, die inmiddels blijkbaar offline gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruchenko
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-06 23:48
maertenr schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:55:
[...]

Thanks, maar het was de nieuwsserver van Tweak, die inmiddels blijkbaar offline gehaald is.
Ohja, natuurlijk. Was net terug van vakantie. Mn hoofd was even weg van ict-land 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
maertenr schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:55:
[...]

Ben wel benieuwd of dat dan zomaar mag eigenlijk, aangezien je nog wel betaald voor de dienst toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maertenr
Tja, er was niet een specifieke betaling voor de newsserver, die kreeg je altijd 'gratis' bij je abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Wel specifiek vermeld dat bij het glas abbo zat:
https://www.tweak.nl/internet.html

Dan zouden ze het zelfde kunnen flikken met TV pakket
Je betaald voor 90 TV-zenders
Leuk als je ineens geen NL1, 2, 3 RTL4 en 5 hebt er was niet een specifieke betaling voor de NL1, 2, 3 RTL4 en 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dan zal de ftp/homepage ook wel weg zijn, ondanks dat Odildo exact hetzelfde als Tweak zegt te leveren.
Het wordt tijd om Tweak wakker te schudden, anders komt m'n borg enz. nooit terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Moet zeggen dat ze boven verwachting de nieuwsserver lang hebben aan gelaten.

debian mirror hadden ze al vrij vlot offline gegooid:
Aaargh! in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonhead
Ik dacht er ongeschonden vanaf te komen, 7 september loopt mijn jaarcontract af bij Tweak (op E-fiber lijn) en op 9 september de overstap naar Youfone (op KPN lijn) gepland. Helaas is vandaag door E-fiber echter al de verbinding van hun lijn gehaald, dus geen internet meer.

Geen idee of dit een verkeerde opdracht was van Tweak of niet, maar de (behulpzame) medewerker van de Tweak klantenservice gaf aan de opdracht bij E-fiber uit te zetten om dit ongedaan te gaan maken.

Iemand enige tips hoe ik dit proces kan versnellen? Erg vervelend als dit meerdere dagen gaat duren.
Pagina: 1 ... 115 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.