Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:47
SmurfLink schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:57:
Na hoeveel tijd kregen mensen die overstapten van Tweak het verzoek om het materiaal terug te sturen? Ik ben eerste week april overgezet maar heb nog niets van ze vernomen. Noch iets over de terugbetaling van het resterende abonnementsgeld..

Tweakmail kom ik niet in, geen idee wat die account zou moeten zijn noch wat dat mailadres zou moeten zijn dus dat is compleet kansloos. Wachtwoord heb ik uiteraard dus ook niet. MijnTweak kan ik niets in vinden.
Ik ben 28 maart overgezet en heb vorige week zelf maar eens om een retourdoos gevraagd. Deze werd twee dagen later door DHL in de brievenbus bezorgd. Doos gevuld en direct retour gestuurd. Ik verwacht dat de eindafrekening inclusief terugstorten van de borg nog wel een paar maanden gaat duren. Voordat ze al die retourzendingen goed hebben verwerkt in de administratie en voordat de debiteurenadministratie haar werk goed heeft gedaan ben je tegenwoordig zo een paar maanden verder. Maar wat in het vat zit verzuurd niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:00

XallaX

Meow

SmurfLink schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:04:
[...]

Hm, bijzonder. Niets gekregen.

Ik zie Factuurregels staan voor de maand April, voor uiteraard 0 euro want ik heb jaarbetaling gehad. Maar zou daar dan de terugbetaling moeten komen? of gewoon een creditfactuur bij de rest? Zal MijnTweak wel in de gaten houden dan, bedankt.
Een aparte credit factuur in het rijtje bij de betalingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Florimon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:07
Op 7 maart de mail van Tweak gekregen met "Je krijgt Glasvezel van Odido. ... We zetten je over op Glasvezel van Odido vanaf 16 april 2024. ... Onze dienstverlening stopt uiterlijk 16 april 2024."
Ik heb 19 april weer een factuur gekregen van Tweak, voor de periode 2024-05-01 - 2024-05-31.
Buiten dat blijft het oorverdovend stil. Apart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:09
Florimon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:48:
Op 7 maart de mail van Tweak gekregen met "Je krijgt Glasvezel van Odido. ... We zetten je over op Glasvezel van Odido vanaf 16 april 2024. ... Onze dienstverlening stopt uiterlijk 16 april 2024."
Ik heb 19 april weer een factuur gekregen van Tweak, voor de periode 2024-05-01 - 2024-05-31.
Zoiets had ik ook, denk dat Odido het druk heeft. Bij mij zou de dienstverlening 2 april stoppen, maar pas op 19 april is het proces in gang gezet. Oplevering kan pas eind mei.

Denk dat je vanzelf mailtjes erover krijgt als het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:47

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zo te lezen blijft het Tweak netwerk zeker tot eind mei overeind, geruststellend voor mij want mijn overstap naar Solcon gaat traag.
Desgevraagd konden ze niet zeggen of ik AON dan wel (X)GPON krijg dus dan zal ik bij einde contract op 26 april nog bij Tweak zitten.
De eerste jaarfactuur kwam vorig jaar op 30 april, dat gaat om levering vanaf 9 mei dus zo lang mag het zeker nog duren.
Tweak meldde dat ik tot 26 april hun diensten ontvang of later als de overstap daar voor zorgt.
Het zou leuk zijn als het AON blijft, dan lijkt het erop dat Solcon de fiber naar mijn 5490 kan handhaven.
Hun 7530 zou ik met een (eigen) mediaconverter kunnen aansluiten, althans als die (blauwe) fiber daar in kan.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sinds half februari over op Odido, vanaf Tweak. Maar nog altijd geen creditfactuur of geld terug van de jaarbetaling ontvangen. Moet ik me zorgen gaan maken of duurt het bij anderen ook zo lang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
koelkast schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:58:
Sinds half februari over op Odido, vanaf Tweak. Maar nog altijd geen creditfactuur of geld terug van de jaarbetaling ontvangen. Moet ik me zorgen gaan maken of duurt het bij anderen ook zo lang?
Zeker. Zie oa badnews.nl in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:27
Florimon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:48:
Ook hier weer een factuur gekregen van Tweak voor de periode 2024-04-20 - 2024-05-19. En ook hier verder helemaal niets aan communicatie. En de verbinding is nog steeds op en top.

De belletjes vanuit het 010 nummer blijven trouwens wel doorgaan maar worden prima afgevangen door de telefoon. Misschien moet ik ze toch maar eens te woord gaan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:41:
Zo te lezen blijft het Tweak netwerk zeker tot eind mei overeind, geruststellend voor mij want mijn overstap naar Solcon gaat traag.
Desgevraagd konden ze niet zeggen of ik AON dan wel (X)GPON krijg dus dan zal ik bij einde contract op 26 april nog bij Tweak zitten.
De eerste jaarfactuur kwam vorig jaar op 30 april, dat gaat om levering vanaf 9 mei dus zo lang mag het zeker nog duren.
Tweak meldde dat ik tot 26 april hun diensten ontvang of later als de overstap daar voor zorgt.
Het zou leuk zijn als het AON blijft, dan lijkt het erop dat Solcon de fiber naar mijn 5490 kan handhaven.
Hun 7530 zou ik met een (eigen) mediaconverter kunnen aansluiten, althans als die (blauwe) fiber daar in kan.
Is dit een KPN Netwerk aansluiting (voorheen Reggefiber)?
In dat geval kan je me wel even je adres DM-en, dam durf ik wel te zeggen of het AON of PON wordt.

@Speedy-Andre Dank voor de DM. Ik zal hier het antwoord geven zodat iedereen het kan lezen:

In jouw PoP is nog geen XGS-PON apparatuur geplaatst door KPN. Nog steeds dezelfde AON/GoF apparatuur van KPN WBA.
Er is wel PON apparatuur aanwezig, maar dan hooguit van Glasoperator.
Ook Cambrium zit (zoals je ongetwijfeld weet) met apparatuur in deze PoP, maar ook dat was AON.

Solcon gebruikt geen van de laatste twee operators (ook niet die partij die Cambrium contracten heeft overgenomen) dus zal automatisch via KPN WBA leveren. Dus AON/GoF. Waarmee je dus desgewenst je bestaande setup kan behouden. Voor de instellingen op de Fritzbox weet ik niet zeker of Solcon in de FB Wizard zit maar daar heb je een Solcon topic voor op Tweakers.

[ Voor 27% gewijzigd door Barre73 op 24-04-2024 19:33 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wat een zooitje is het ook bij Solcon.
Vanmorgen wederom een bericht dat de migratie is geweigerd (COIN melding), ik vermoed omdat mijn Tweak lijn nog t/m 26 april bezet is.
Daar lichtelijk geïrriteerd op geantwoord dat ze 28 maart meldden dat de migratie goed was gegaan, dat leek te kloppen omdat Tweak toen meldde dat ik naar Solcon ga en hun diensten per 26 april zal stoppen of zodra Solcon de lijn actief heeft.
Voor de zekerheid ook Tweak een bericht gestuurd dat Solcon nog even kan duren.

Vanmiddag opeens nog een mail van Solcon dat ik word aangesloten rond 8 mei en ik kan nu meer zien bij hun service web.

Dank @Barre73 , dan kan ik dat met Solcon afstemmen en ga ik kijken hoe ze willen vaststellen dat mijn verbinding straks werkt incl. tv en bellen.
Deze hoofdpijn overstap is 19 maart gestart :z
[edit]
Tweak mailt dat ik online blijf tot Solcon het eindelijk lukt om me aan te sluiten.
Solcon kan ik kiezen in de 5490, wanneer ik meer gegevens heb check ik dat.

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy-Andre op 24-04-2024 21:09 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik gebruik nu een SPF-aansluiting vanuit de aansluiting naar mijn TP-Link router.
Is dat straks over (bij bijv. odido) bij een nieuwe provider?

Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
Fiber gaat bij mij ook direct via SFP mijn eigen router in. Heb de installatie doos van Odido al ontvangen, daar zit een FTU/media converter in.

Nog niet uitgezocht of die direct met een ethernetkabel mijn eigen router in kan of dat er meer moet gebeuren met MAC adres registratie o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

_Marcel_1973 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:20:
Ik gebruik nu een SPF-aansluiting vanuit de aansluiting naar mijn TP-Link router.
Is dat straks over (bij bijv. odido) bij een nieuwe provider?
Lastig te zeggen zonder een glazen bol, ik weet niet of die router SPF zo universeel is dat er verschillende aanbieders (met aon of pon) mee kunnen werken en of dat überhaupt in de pop zit.
Mijn Fritz kan alleen met aon omgaan en blijkbaar zal Solcon dat ook gebruiken wat hoop geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:24
Speedy-Andre schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:55:
[...]

Lastig te zeggen zonder een glazen bol, ik weet niet of die router SPF zo universeel is dat er verschillende aanbieders (met aon of pon) mee kunnen werken en of dat überhaupt in de pop zit.
Mijn Fritz kan alleen met aon omgaan en blijkbaar zal Solcon dat ook gebruiken wat hoop geeft.
Zeker bij XG-PON kom je volgens mij op spf+ uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Florimon
Radar heeft net weer een oproep uitgedaan
De klachten over telecomprovider Odido blijven bij ons binnenstromen. Wat is jouw ervaring? Is de service goed of laat het de wensen over? Laat het ons weten
.

Blij dat ik niet op het overstap aanbod ben ingegaan. Ik wil ze best 'n kans geven en ben daarom nog niet naar een andere provider over, maar als het niet bevalt wil ik gelijk weg kunnen zonder er nog 'n jaar aan vast te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 15:27
Florimon schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:55:
Radar heeft net weer een oproep uitgedaan

[...]
.

Blij dat ik niet op het overstap aanbod ben ingegaan. Ik wil ze best 'n kans geven en ben daarom nog niet naar een andere provider over, maar als het niet bevalt wil ik gelijk weg kunnen zonder er nog 'n jaar aan vast te zitten.
In mijn ervaring was de overstap echt vlekkeloos, heb een aanmelding online gedaan en alles werd op de juiste datum snel geregeld. Nu ook eigen router opgehangen en alles mooi stabiel tot nu toe.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:24
hier gaat het ook fantastisch maar niet heus , mijn moeder heeft een pakket van dhl aangeboden gekregen maar ze was niet thuis dus kun je het ergens ophalen , scannen met de smartcode (geen smartphone) .
Zij heeft geen idee waarvoor dit pakket is en waarom , de mail is door tweak vorig jaar al professioneel onklaar gemaakt , dus weet zij niets .
Het wordt afwachten en thee drinken ,.

ps . is er iemand die kan vertellen wat er in de doos van odido zit en wat er daarna dient te worden gedaan door de gebruiker ?

[ Voor 14% gewijzigd door Misterpc op 26-04-2024 18:47 ]

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
Misterpc schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:44:
hier gaat het ook fantastisch maar niet heus , mijn moeder heeft een pakket van dhl aangeboden gekregen maar ze was niet thuis dus kun je het ergens ophalen , scannen met de smartcode (geen smartphone) .
Zij heeft geen idee waarvoor dit pakket is en waarom , de mail is door tweak vorig jaar al professioneel onklaar gemaakt , dus weet zij niets .
Het wordt afwachten en thee drinken ,.

ps . is er iemand die kan vertellen wat er in de doos van odido zit en wat er daarna dient te worden gedaan door de gebruiker ?
Daar zit een mediaconverter in en een router als het goed is. Maar lijkt mij dan toch gewoon kwestie van odido contacteren en aangeven dat het pakket kwijt is?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:24
@Jeru

het pakket is ergens waar je het op kan halen , geen idee waar ,
Maar mijn moeder weet nergens vanaf omdat alles wat via de mail gaat niet meer werkt sinds september vorig jaar zoals tweak dat wilde , en daar gaat odido wel weer met het niet werkende mailadres mee verder lijkt me ...
als er al een migratie gepland staat weet hier niemand of alles goed gaat of niet , telefoon nummer mee porteren en tv en internet .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Misterpc schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:37:
het pakket is ergens waar je het op kan halen , geen idee waar
Even bij een ophaalpunt in de buurt langsgaan?
Grote kans bij één van de twee dichtstbijzijnde.
https://www.dhlecommerce....q=aalten&op=Zoek+DHL+punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 14:11
Hier nog steeds geen retourdoos na een maand...

Ik ga morgen maar eens bellen of ze hun troep nog willen en of ze mn borg nog terug gaan betalen...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wat leuk, Tweak mailt dat ik voortaan een maandbetaling krijg terwijl per 26-4 is opgezegd (bevestigd).
Die melding is laat want normaal schrijven ze 30 april CD af en eind mei internet.
De jaarbetaling loopt tot 9 mei/juni, formeel heeft Tweak geen recht om het eerder af te schrijven.
Goed dat ik de incasso heb ingetrokken, wellicht geeft dat weer ander gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Misterpc schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:37:
@Jeru

het pakket is ergens waar je het op kan halen , geen idee waar ,
Maar mijn moeder weet nergens vanaf omdat alles wat via de mail gaat niet meer werkt sinds september vorig jaar zoals tweak dat wilde , en daar gaat odido wel weer met het niet werkende mailadres mee verder lijkt me ...
als er al een migratie gepland staat weet hier niemand of alles goed gaat of niet , telefoon nummer mee porteren en tv en internet .
Ja dat snap ik opzich wel. Maar als een leverancier een pakket verstuurd dan heeft die ook een track en trace. Dus als je ze gewoon belt kan je toch navragen waar het pakket is? In mijn geval kwam het pakket via DHL trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.v.B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-12-2024
Mijn drama met mijn vertrek bij Tweak Cambrium duurt voort tot de dag van vandaag. Tig telefoontje en mailtjes met telkens een ander ten spijt. Eind 2023 zou Tweak stoppen. Uiteraard ben ook ik telkens niet ingegaan op alle fakeaanbiedingen van de okidokiclub. Een ex. Tweak klant heeft daar niets te zoeken. Geen nieuwsgroep wel €4 per maand meer gaan dokken?
Telefonisch werd me medegedeeld dat als ik niks deed het nog wel door zou gaan onder dezelfde condities zeker het eerste kwartaal van 2024. Medio maart verscheen ook bij mij de mail dat het nu echt over zou zijn met Tweak. Ik gaf weer aan dat ik niet mee zou gaan door op de NEE knop te drukken. Te gek voor woorden je denkt dan dat het klaar is dat je alleen als een gek een andere provider moet zien te vinden maar nee het cashen van Tweak Cambrium gaat kennelijk gewoon door.
Ten onrechte is een volledige maand april afgeschreven terwijl op 23 april de dienstverlening zou stoppen.
(Lees op het forum dat er nog mensen tot mei kunnen doorhobbelen?) Het is volgens mij één grote farce want ik zat vlgs. mij al lang in een T-Mobile omgeving.
Omdat ik las op het forum over nog apart opzeggen heb ik in de periode van migratie naar Netrebel steeds contact gehad.
De incasso zou automatischs stoppen na overname. Niet dus. Ik heb ook voor de zekerheid een aparte mail gestuurd tussentijds omdat ik begreep dat die misleidende knop niet afdoende was. Nu werd een foutieve opzegdatum die alleen Tweak heel goed uitkwam gekozen. Hiertegen bezwaar gemaakt maar je stuit compleet tegen een muur.
De incasso organisatie Debitan is tot nu toe wel heel correct en begripvol en die bevestigen “je bent niet de enige”.
Heb inmiddels de consumentenprogramma’s Radar en Kassa getipt en ik heb een melding bij de ACM gemaakt vanwege de geconstateerde misstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esrever
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:30
Mijn ervaringen met Debitan zijn tot nu toe anders. Ze blijven vragen een onjuiste rekening van Tweak te betalen.
Mijn lijn is eind maart door Freedom overgenomen. Volgens Freedom in overeenstemming met Tweak. Maar Tweak vindt blijkbaar dat mijn overstap heeft plaatsgevonden na 7 april. Ten minste, dat is wat ze tegen Debitan gezegd lijken te hebben. Of ik nu even wil betalen zodat ze daarna rustig kunnen uitzoeken of ze mij nog wat terug willen geven.

Tegen mij zegt Tweak: "Dit gebeurd [sic] automatisch zolang de factuur ongeldig is hoeft u zich geen zorgen te maken om ons incasso bureau dit gebeurd [sic] automatisch."
Dus zolang de factuur ongeldig is, maar vindt Tweak ook dat de factuur ongeldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Die mw kan tenminste consequent niet spellen, beter dan random want dat verdraag ik echt niet :+
"Zolang de factuur ongeldig is" vind ik zorgwekkend, dat kan blijkbaar opeens veranderen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esrever
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:30
Nu een duidelijker bericht van Tweak: "Bedankt voor uw bericht. Voor nu kunt u de mails van Debitan als niet verzonden beschouwen. Zij weten dat wij de facturen na de overstap rechttrekken :)."

Ze geven ook aan het héél druk te hebben. Dus dat rechttrekken zal nog wel even duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niyiti
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 11:54
Nadat in de laatste mail van half maart stond dat ik vanaf 23 april 2024 zou worden overgezet op Odido, vanochtend eindelijk weer een mail gekregen:
Beste xxx,

Je maakt gebruik van een jaarabonnement bij Tweak. Normaal gesproken incasseren wij in mei het volledige bedrag in één keer. Begin volgend jaar houdt ons jaarabonnement helaas op te bestaan. In deze mail lees je waarom en hoe wij hier mee omgaan.

Zoals je weet is Tweak samengegaan met Odido. Begin 2024 gaat Tweak helemaal op in Odido. De komende maanden benaderen we al onze abonnees met Glasvezel- en TV-aanbiedingen van Odido die vergelijkbaar zijn met onze huidige abonnementen.

Jouw jaarbonnement
Nu we weten dat Tweak begin 2024 stopt, vinden we het wel zo netjes om jaarabonnementen niet meer te incasseren. Odido kent geen jaarabonnementen, wel andere aantrekkelijke aanbiedingen die jou hetzelfde supersnelle internet garanderen.

Tot jij een keuze hebt gemaakt, incasseren we vanaf 15 mei 2024 maandelijks 1/12 deel van jouw oorspronkelijke abonnementsbedrag. Zo behoud je gewoon jouw voordeel. En heb je tijd om over aanbiedingen van Odido na te denken. Zolang je nog geen keuze hebt gemaakt, behoud je voorlopig gewoon jouw huidige aansluiting.

... ...

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team
Het lijkt er dus op dat ik voorlopig nog even mijn huidige aansluiting kan behouden. Hopelijk tot de zomer, wanneer ik verhuisplannen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
Dat is interessant, ik heb geen keuze doorgegeven maar Odido heeft namens mij een bestelling bij hun geplaatst. Geen sprake van het behouden van de verbinding tot ik een keuze heb gemaakt dus, wel tot ik naar Odido ben gemigreerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@jjkester als ze names jou (dat doen ze dus zonder toestemming?) een bestelling plaatsen is dat dan een jaarcontract?

Als dat zo is best bijzonder. Dan ga je van maandelijks opzegbaar naar 1 jaar vast aan de ketting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.v.B
Iedereen die net als ik en vele andere lees ik hier en op het eigen Tweak forum maak a.u.b melding bij de ACM.
Alleen als ze meer klachten krijgen moeten ze wel ingrijpen.
De schandalige praktijken in de overgang van Tweak Cambrium en Debitan die als uitvoerder optreedt om het geld te innnen kennen geen grenzen. Check je lijn maar je zit al lang in een T-Mobile omgeving. Alleen Odido kent je niet als klant.
Je kunt praten als brugman maar je stuit op een muur van onbegrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.B
Mijn geschil gaat om een bedrag kleiner als €7. Ze hebben dit nu al 2 maal ten onrechte afgeschreven, en wij weer teruggeboekt. Ik meende dat het dit keer wel menens was met het einde der tijden van Tweak en heb de optie nee ingevoerd dat ik niet over zou gaan naar Odido. Ze houden me nu aan de opzegtermijn van een maand nadat Netrebel heeft aangekondigd de lijn over te nemen. Zelf laten ze doodleuk het hele april bedrag afschrijven terwijl ze op voorhand al weten dat ze op 23 april stoppen. Dat blijkt wederom een leugen nadat ik op het forum las dat het gewoon doorgaat dus als je niks doet.
Ik weiger te dokken voor een paar dagen in mei en ben hier al dagen/weken over aan het soebatten. Zal wel op de geschillencommissie uitkomen vrees ik. Hoop dat de media er in gaat duiken. Dit zijn drama dossiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
RobbyTown schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:37:
@jjkester als ze names jou (dat doen ze dus zonder toestemming?) een bestelling plaatsen is dat dan een jaarcontract?

Als dat zo is best bijzonder. Dan ga je van maandelijks opzegbaar naar 1 jaar vast aan de ketting.
Juist. Het was wel per mail aangekondigd dat ik over zou gaan naar Odido (logisch ook, want voor hun administratief en technisch simpeler) maar dat nieuwe jaarcontract lijkt me niet juist. Voel me wel verplicht er in mee te gaan omdat de enige andere optie is om geen internet meer te hebben (of naar een andere provider, maar dan heb je zonder meer een jaarcontract).

Heb hiervoor per e-mail een klacht bij Odido ingediend, volgens hun site binnen 30 dagen reactie (of de reactie dat het langer duurt). In ik ben benieuwd.

Denk dat ik de ACM ook maar ga aanschrijven op aanmoediging van @M.v.B, eerst even kijken of dat nu al de bedoeling is of dat ik de reactie op de klacht moet afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 10:24

HaTe

haat niet

HaTe schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:45:
Vandaag oplevering naar Solcon. Helaas is dat niet goed gegaan. Ik had vooraf gebeld en ik had geen nieuwe apparatuur nodig zeiden ze. De Genexis kon gewoon blijven hangen.
Nu op dag van levering opeens geen internet en na 3 telefoontjes blijkt dat de Genexis OCG 1012 dus niet kan werken (Enschede). Er moet nu een of andere Nokia komen en KPN belt vanmiddag om een afspraak te maken.
Mooi balen. Ze zeiden dat normaal KPN doet zelf beheert en zorgt dat de juiste apparatuur bij de klant staat. Ik vermoed dat het komt omdat ik hiervoor Tweak had en KPN geen zich had op welk modem ik dan had? Mooi slordig in ieder geval.
Dus let op mensen die naar Solcon gaan! Stem goed af welke apparatuur je nodig hebt voordat je afgesloten wordt!
Sinds gisteren eindelijk weer internet. KPN verzaakte om een afspraak te maken. Solcon stuurde ook het modem pas afgelopen vrijdag op.
Al met al dus 8 dagen geen internet gehad!
Dit was dan Tweak voor mij helaas. Bedankt voor de vele goede jaren (vanaf 2016)!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
Zojuist gebeld door Odido over het nieuwe jaarcontract. Dat kan echt niet anders zeggen ze, want in principe is het wisselen van provider. Als ze dat hadden gewild hadden ze volgens mij eerst expliciet de overeenkomst die ik met Tweak heb op moeten zeggen, maargoed.

Ik heb in ieder geval zwart op wit dat verhuizing (bij aanleveren van bewijs zoals opzeggen huur, huur- of koopcontract of wijziging GBA) een geldige reden is om kosteloos op te zeggen.

Of het nou wel of niet helemaal juridisch klopt weet ik niet, maar mijn probleem is in ieder geval opgelost.

Heb aangegeven dat de communicatie hierover wel beter kan, en de medewerker die ik sprak gaf het belang daarvan ook aan. Hoop dat er nog een berichtje aan Tweak abonnees komt met wat verduidelijking, anders gaan ze nog een hoop van dit soort vragen moeten beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat is een (extra) goede reden om er niet heen te willen :9
Het is een overname en geen vrijwillige provider wisseling dus er klopt niks van.

Wel grappig dat ik geen monteur bij de overstap naar Solcon heb besteld (€25) en dat Solcon die nu zelf regelt omdat ze er kennelijk niet zeker van zijn dat hun NT goed wordt gemonteerd (door mij).
Nu zien hoe lang ik de overstap kan rekken, de 1e mogelijkheid is 10 mei (als bijna iedereen vrij is/neemt) en bij Guidion kan ik zelfs een dag in juni kiezen.
Ik heb nog geen afschrijving van CD gezien (kan ook niet zonder mijn incasso toestemming) en in Mijn Tweak zie ik geen CD factuur die in theorie voor een maand zou zijn (CD tv werkt nog wel).
Wellicht gaat dat goed omdat mijn contract 26 april is beëindigd en er ergens een :)F is gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 22:34
Vandaag ongevraagd 3 mails en een SMS ontvangen van Odido, maar geen mail van Tweak. In de mails van Odido wordt gesuggereerd dat ik via de Odido online shop een bestelling heb geplaatst voor een overstap naar Odido (wat ik dus niet heb gedaan) en dat ik daarmee dus een nieuw jaarcontract ben aangegaan, wat voor mij onacceptabel is.
Interessante zinsnede in de Odido bestelvoorwaarden onlineshop:
Het contractformulier moet door de afnemer zelf getekend worden.”
Iemand (Tweak?) heeft dus valsheid in geschrift gedaan.

Daarnaast in één van de mails:
Zodra we aan de slag gaan met je overstap hebben we nog wat aanvullende gegevens van je nodig. We sturen je hiervoor binnenkort een e-mail en sms, houd je mailbox dus in de gaten. Tot die tijd hoef je zelf niets te doen.
Als alle info compleet is, zeggen we het abonnement bij je huidige provider voor je op.
Dus als ik niets doe blijf ik bij Tweak.

De vraag is of dit wederom een agressieve poging is van Odido om mensen “vrijwillig” over te laten stappen op hun voorwaarden of dat dit hun manier is om de Tweak klanten te migreren. Gezien ik geen mail van Tweak heb ontvangen ga ik van het eerste uit. Ik ga dus niets doen, en sowieso niet zolang ik een nieuw jaarcontract moet aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
Zo ging het bij mij ook, maar zo had ik er nog niet over nagedacht. Ik ging uit van optie 2, migreren. Benieuwd wat er verder gebeurt, keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:28
Hoi,

Gisteren overgegaan van tweak naar freedom.

Alles was perfect geregeld. Ingepland, monteur tijdig, de avond ervoor de stroom van modem/router gehaald en in de middag liep alles als een trein. De perfecte overgang.

Kreeg een Fritzbox en die kon ik zo in mijn netwerk hangen even aanmelden en loopt als een zonnetje. Vandaag kwamen wat updates en klaar is kees. Als ik mij niet vergis maar dat moet ik nog even nakijken kreeg ik een nul nota van tweak voor deze maand.

Dus nu over naar tweak

Groetennnn

Note; toch nog factuur gehad zelfs over periode dat ik al over was. Die zou nog aangepast worden volg na support maar we hebben achterstand

[ Voor 12% gewijzigd door brownyster op 06-05-2024 21:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zal wel iets missen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Glawen schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:07:
dat ik via de Odido online shop een bestelling heb geplaatst voor een overstap naar Odido (wat ik dus niet heb gedaan) en dat ik daarmee dus een nieuw jaarcontract ben aangegaan
https://www.juridischloke...ngifte/identiteitsfraude/ : “Bij identiteitsfraude misbruikt iemand anders uw gegevens. De fraudeur [..] bestelt spullen op uw naam” lijkt mij wel van toepassing. Ik verwacht alleen niet dat bijv. stap 4 veel indruk zal maken, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Glawen schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:07:
Vandaag ongevraagd 3 mails en een SMS ontvangen van Odido, maar geen mail van Tweak. In de mails van Odido wordt gesuggereerd dat ik via de Odido online shop een bestelling heb geplaatst voor een overstap naar Odido (wat ik dus niet heb gedaan) en dat ik daarmee dus een nieuw jaarcontract ben aangegaan, wat voor mij onacceptabel is.
Interessante zinsnede in de Odido bestelvoorwaarden onlineshop:

[...]

Iemand (Tweak?) heeft dus valsheid in geschrift gedaan.

Daarnaast in één van de mails:

[...]

Dus als ik niets doe blijf ik bij Tweak.

De vraag is of dit wederom een agressieve poging is van Odido om mensen “vrijwillig” over te laten stappen op hun voorwaarden of dat dit hun manier is om de Tweak klanten te migreren. Gezien ik geen mail van Tweak heb ontvangen ga ik van het eerste uit. Ik ga dus niets doen, en sowieso niet zolang ik een nieuw jaarcontract moet aangaan.
Same here. Straks een mail naar Tweak eraan wagen voor het herroepingsrecht. Ik stap binnenkort over naar Snlr.

Maar dit lijkt inderdaad meer op identiteitsfraude...

Edit:
Heb in ieder geval gebruik gemaakt van het herroepingsrecht. Tevens gevraagd om mij alle mogelijk relevante (log)gegevens te doen toekomen om bij een eventuele aangifte te kunnen voegen.

Moet trouwens zeggen... mijn achternaam was niet eens volledig/juist... als je het doet, doe het dan goed 8)7

En ook wel frappant: ze hebben onderaan de overeenkomst een emailadres staan waar je ook je herroeping naartoe kunt sturen, tekstueel:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

maar klikbaar:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Van de mailto kreeg ik verder geen ontvangstbevestiging, niks (vooralsnog). Toen naar het juiste mailadres gestuurd en kreeg binnen een minuut bevestiging van ontvangst.

[ Voor 23% gewijzigd door PeacekeeperNL op 02-05-2024 10:17 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-06 11:57
koelkast schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:58:
ik mail standaard iedere week met Tweak waar het blijft. Antwoord blijft iedere keer dan ook weer:
Bedankt voor uw bericht.
Door de overvloed aan opzeggingen kan het wat langer duren voordat de credit wordt overgemaakt. Onze excuses voor het ongemak.
Waarop ik dan weer reageer: eigen schuld, dikke bult en opschieten met die credit. Ik weet dat het niet sneller hierdoor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Hier gisteren de retourdoos binnen gekregen nadat ik zelf maar eens gebeld had..
Nouja doos... een doos kan je het niet noemen. Volgens mij krijg je er ook met pijn en moeite echt wat in..

Zal je straks zien dat ze gaan miepen over een kapotte FritzBox omdat ze zelf van die gare retourdoosjes leveren 8)7

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06 23:48
Vandaag boos naar Odido gebeld na aanleiding van de ontvangen mails en sms gisteren. Drie keer doorverbonden tot ik bij de tweak help desk terecht kwam. Daar werd mij verzekerd dat ik echt niet zomaar overgezet zou worden, men gaf toe dat de communicatie niet best was. De Tweak helpdesk was niet exact bekend met de verzonden mails, vroeg mij om deze naar hen te forwarden en beloofde hier op terug te komen.

Hierop een boze mail naar tweak en odido gestuurd met daarin het verzoek om:
- De aanmelding bij Odido ongedaan te maken
- De dienstverlening van tweak te continueren totdat het contract (tijdig) door hen is opgezegd
- Excuses aan te bieden voor de gang van zaken.

Ben benieuwt of ik hier nog iets op terug ga horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glawen
Gisteren en vandaag n.a.v. de mails van Odido contact gehad met Odido. Odido gaf toe dat de aanmelding voor een nieuw jaarcontract op hun initiatief had plaatsgevonden. Tijdens het gesprek aangegeven dat ik op zich geen probleem had dat dienstverlening wordt voortgezet door Odido als overnemende partij, maar dat ik zeker niet akkoord ga met een jaarcontract en uiteraard dat ik hele manier van communicatie niet juist vond. Vandaag nadere terugkoppeling gekregen dat er geen uitzondering wordt gemaakt mbt de minimale contractduur bij een overstap of een nieuwe aanmelding.Tevens dat ik niet op het aanbod hoefde in te gaan en dat de service bij Tweak dan gewoon blijft doorgaan tot zeker in Augustus.
Samengevat was dit, zoals ik al schreef in mijn vorige post, een uitzonderlijk agressieve marketing actie van Odido om huidige Tweak subscribers te ‘verleiden’ vrijwillig over te stappen naar Odido en minimaal een jaar aan hun te binden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
Glawen schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:27:
Gisteren en vandaag n.a.v. de mails van Odido contact gehad met Odido. Odido gaf toe dat de aanmelding voor een nieuw jaarcontract op hun initiatief had plaatsgevonden. Tijdens het gesprek aangegeven dat ik op zich geen probleem had dat dienstverlening wordt voortgezet door Odido als overnemende partij, maar dat ik zeker niet akkoord ga met een jaarcontract en uiteraard dat ik hele manier van communicatie niet juist vond. Vandaag nadere terugkoppeling gekregen dat er geen uitzondering wordt gemaakt mbt de minimale contractduur bij een overstap of een nieuwe aanmelding.Tevens dat ik niet op het aanbod hoefde in te gaan en dat de service bij Tweak dan gewoon blijft doorgaan tot zeker in Augustus.
Samengevat was dit, zoals ik al schreef in mijn vorige post, een uitzonderlijk agressieve marketing actie van Odido om huidige Tweak subscribers te ‘verleiden’ vrijwillig over te stappen naar Odido en minimaal een jaar aan hun te binden.
Jemig tot augustus, dat is nogal wat anders dan ik verwacht had. En hoewel alles netjes is gegaan bij mij vind ik dit toch wel erg misleidend in hun communicatie tot nu toe. En had ik dit geweten had ik zeker een andere keuze gemaakt dan eerder overstappen aangezien ik dan gewoon mijn jaarcontract had kunnen uitzitten. Dit verandert voor mij wel mijn mening over odido en hun leugens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 17:16

Kwastie

Awesomeness

Vrijdag ook mailtjes en smsjes ontvangen van Odido over een nieuw abonnement wat ik afgesloten zou hebben. (Wat ik niet zelf gedaan heb, dus een hele bijzondere manier van communicatie)

Ik heb gebeld met Tweak (wat uitkwam bij een sales persoon van Odido) en medewerker gaf aan dat deze bestelling 'de procedure' was voor de overgang naar Odido. Heb aangegeven dat de communicatie slecht vond. Daar moest ik maar mee dealen, was min of meer de reactie. Heb aangeven dat ik nog ging bedenken of ik op dit aanbod in wil gaan.

Nu ontvang ik vandaag bericht dat het installatiepakket verzonden is en dat ze maandag 03/06/2024 de oude verbinding afsluiten, nieuwe aansluiting overzetten en installatie gaan doen.

Ik ben wel wel benieuwd wat de rechtsgeldigheid hiervan is, ik heb nooit een bestelling geplaatst of handtekening gezet. Als ik een afspraak plan met de monteur of de monteur naar binnen laat, heb ik toch geen jaar abonnement afgesloten?

[ Voor 3% gewijzigd door Kwastie op 06-05-2024 12:12 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Csotranme
Jeru schreef op maandag 6 mei 2024 @ 07:37:
[...]

Jemig tot augustus, dat is nogal wat anders dan ik verwacht had. En hoewel alles netjes is gegaan bij mij vind ik dit toch wel erg misleidend in hun communicatie tot nu toe. En had ik dit geweten had ik zeker een andere keuze gemaakt dan eerder overstappen aangezien ik dan gewoon mijn jaarcontract had kunnen uitzitten. Dit verandert voor mij wel mijn mening over odido en hun leugens.
Maar had je anders verwacht dan qua manier hoe ze dit aanpakken?
Ik niet.

Ze nemen van begin af aan al een agressieve houding in naar Tweak klanten. Vage communicatie etc.

Ik had Odido best nog wel in overweging genomen als ze gewoon fatsoenlijk en met respect gecommuniceerd hadden i.p.v. stalken met agressieve telefoontjes tot soms wel 2x per dag.
Ze zijn wel de goedkoopste hier momenteel.

Ook gewoon uit principe nu dus voor Freedom gekozen al is het een paar euro duurder.
Odido gun ik mijn centen gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
Kwastie schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:01:
Nu ontvang ik vandaag bericht dat het installatiepakket verzonden is en dat ze maandag 03/06/2024 de oude verbinding afsluiten, nieuwe aansluiting overzetten en installatie gaan doen.
Ik heb een paar dagen geleden deze melding ontvangen. Maar volgens track en trace is er nog steeds geen zending bekend bij DHL. Mochten ze toch zomaar ongevraagd een gratis modem worden toegestuurd, misschien levert dit dan via marktplaats nog een leuk zakcentje op.
Ik ben wel wel benieuwd wat de rechtsgeldigheid hiervan is, ik heb nooit een bestelling geplaatst of handtekening gezet. Als ik een afspraak plan met de monteur of de monteur naar binnen laat, heb ik toch geen jaar abonnement afgesloten?
Niet rechtsgeldig. Zoals ik dit nu zie, heb je eigenlijk een soort van offerte ontvangen. Maar, zodra je een afspraak maakt met een monteur, dan ga je hiermee wel akkoord en dus ook met het jaar abonnement. Wanneer je niks doet, dan is bij Odido niet alle info compleet en zou de oude verbinding ook intact moeten blijven, (was ook in mijn telefonisch contact bevestigd) en is ook conform één van de mails die je als het goed is hebt ontvangen waarin staat:
Zodra we aan de slag gaan met je overstap hebben we nog wat aanvullende gegevens van je nodig. We sturen je hiervoor binnenkort een e-mail en sms, houd je mailbox dus in de gaten. Tot die tijd hoef je zelf niets te doen.
Als alle info compleet is, zeggen we het abonnement bij je huidige provider voor je op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Glawen schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:59:
[...]

Ik heb een paar dagen geleden deze melding ontvangen. Maar volgens track en trace is er nog steeds geen zending bekend bij DHL. Mochten ze toch zomaar ongevraagd een gratis modem worden toegestuurd, misschien levert dit dan via marktplaats nog een leuk zakcentje op.

[...]

Niet rechtsgeldig. Zoals ik dit nu zie, heb je eigenlijk een soort van offerte ontvangen. Maar, zodra je een afspraak maakt met een monteur, dan ga je hiermee wel akkoord en dus ook met het jaar abonnement. Wanneer je niks doet, dan is bij Odido niet alle info compleet en zou de oude verbinding ook intact moeten blijven, (was ook in mijn telefonisch contact bevestigd) en is ook conform één van de mails die je als het goed is hebt ontvangen waarin staat:

[...]
Ik denk dat ik zelf een afspraak met monteur kan maken, want de mail van Tweak zegt:
Het aansluiten en activeren van jouw nieuwe verbinding doet een monteur van Odido. Gratis. Je hoeft zelf bijna niets te doen. Als het zover is ontvang je van ons bericht om online een afspraak in te plannen. Als jij de deur opent, zorgt de monteur er voor dat je in no-time Glasvezel van Odido hebt en weer jaren vooruit kunt.
Hier is nooit gesproken over een nieuwe abonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
Csotranme schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:16:
[...]

Ik niet.

Ze nemen van begin af aan al een agressieve houding in naar Tweak klanten. Vage communicatie etc.

Ik had Odido best nog wel in overweging genomen als ze gewoon fatsoenlijk en met respect gecommuniceerd hadden i.p.v. stalken met agressieve telefoontjes tot soms wel 2x per dag.

Ook gewoon uit principe nu dus voor Freedom gekozen al is het een paar euro duurder.
Same for me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glawen
Net volgende mail binnengekregen en omdat er ook geen installatie afspraak is gemaakt met Odido omdat ik geen nieuw jaarabonnement bij hun wil afnemen, blijf ik vooralsnog bij Tweak. Het abo bij Odido zal als het goed is nu ook niet starten. Nu afwachten tot ze op een normale en wettelijke correcte manier de resterende klanten van Tweak overzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0f9Xf0XV1DxaRKd0J2HOJRvosZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N6kHqTF4t15u4OsHaM61jlON.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Zag hier recent aantal posts dat sommige ook klacht bij Radar hebben gedaan. Het kan toeval zijn maar toch... Momenteel lopen er plots 2 vragen lijsten :).

Klachten over Odido:
https://radar.avrotros.nl...problemen-met-odido-60502

Hoe werkt het internet bij je:
https://radar.avrotros.nl...-thuis-internet-het-60548

Ben maand terug vertrokken dus voor mij die laatste link ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Csotranme schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:16:
[...]

Ik niet.

Ja ik heb dat agressieve totaal niet meegekregen, ik ben misschien 1 keer gebeld niet opgenomen en nooit meer gebeld daarna. Daarnaast vind ik vaagheid geen reden om aan te nemen dat ze ook liegen.

Ik snap wel dat ze een doel hebben om mensen zo snel mogelijk te laten wisselen, maar op gebied van communicatie mogen ze van mij iemand ontslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Jeru Dan heb je denk ik geluk gehad met 1x.

Hier 3 mails, daarna bellen tot ik een keer oppakte (2x gemist, 3de keer eindelijk optijd). Gelukkig na 1x nee zeggen was het klaar ipv door blijven gaan om over te halen.

Posts van rond aug/sept zijn meer mensen die dit ook melden.

Daarna zijn ze hier nog in de wijk deur aan deur geweest, pure toeval is dat denk ik ze gingen ook bij niet Tweak klanten langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
RobbyTown schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:14:
@Jeru Dan heb je denk ik geluk gehad met 1x.

Hier 3 mails, daarna bellen tot ik een keer oppakte (2x gemist, 3de keer eindelijk optijd). Gelukkig na 1x nee zeggen was het klaar ipv door blijven gaan om over te halen.

Posts van rond aug/sept zijn meer mensen die dit ook melden.

Daarna zijn ze hier nog in de wijk deur aan deur geweest, pure toeval is dat denk ik ze gingen ook bij niet Tweak klanten langs.
Bij mij waren ze zelfs nog aan het bellen nadat de opzegging er al door was en bevestiging vanuit Tweak/Odido zelfs al had gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gember
  • Laatst online: 10-06 01:33
Drie maanden na de verhuizing naar Odido heb ik het resterende bedrag voor de borg teruggestort gekregen van Tweak en is het afgehandeld.

Bye Tweak!

Ik heb gekozen voor het goedkoopste abo van Odido met TV voor een jaar. Dan zie ik wel weer verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06 23:48
Gisteren ben ik teruggebeld door Odido naar aanleiding van mijn klachtenmail die ik had geschreven. Daarin had ik geklaagd over de gang van zaken omtrend de aanmelding van mij door derde bij Odido. De dame gaf ruiterlijk toe dat ze fout zaten en dat ze de gang van zaken intern ging uitzoeken, hiervan is mij beloofd dat ik hiervan op de hoogte gehouden zou worden. In de tussentijd heb ik nog een excuus mail van hen ontvangen, iets waarom ik had gevraagd.

Vandaag ontving ik daarboven op een mail van Tweak met een halfslachtig excuus. Ze leken van mening dat ze me eigenlijk een dienst hadden verleent, ze zagen het probleem eigenlijk niet zo. Hier heb ik nog wel even op gereageerd dat ik hier niet van gedient ben en dat ik bij een herhaling minder vriendelijk zal reageren. Als ze stoppen met hun dienstverlening dan mogen ze mij tijdig informeren dat ze het contract gaan beeindigen, dat is dan het tijdstip dat ik op zoek ga naar een alternatief.

Overigens begreep ook ik dat de dienstverlening van tweak nog wel even zal doorlopen, ze hadden zelf nog geen einddatum gehoord en ze dachten dat het daarmee nog wel een paar maantjes gaat duren voordat de stekker er echt uit gaat

[ Voor 16% gewijzigd door lithoijen op 07-05-2024 10:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
lithoijen schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:56:
Overigens begreep ook ik dat de dienstverlening van tweak nog wel even zal doorlopen, ze hadden zelf nog geen einddatum gehoord en ze dachten dat het daarmee nog wel een paar maantjes gaat duren voordat de stekker er echt uit gaat
Dit lijkt ook op de Tweak website aangepast. Begin 2024 is nu ineens Tweak gaat op in Odido en stopt dit jaar. Dus ze hebben nog ff :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.B
Mijn strijd duurt voor voor het nog geen €7 bedrag wat Tweak Debitan van me wil hebben en wat niet klopt.
Schandelijk werkelijk dat men zoveel geld al aan me kwijt is en tijd en men het kennelijk niet op wil lossen.
Kan er een boek over schrijven. Hoop echt dat de ACM het hele stoppen van Tweak en de rol van de overname club Odido hierin meeneemt. Je staat met je rug tegen de muur. Zulke schandelijke praktijken. Eerst eenzijdig opzeggen in een lopende maand die vooraf volledig is betaald. Een mail met een escapeknop erin die niet als opzegging gehanteerd blijkt te worden.
Dan proberen je nog een poot uit te draaien door ipv. Terugstorten van het ten onrechte afgeschreven volledige maand bedrag nog geld van de volgende maand te cashen terwijl de klant al ex.klant is. Dit willens en wetens doorzetten. Je zult zo geld moeten verdienen. Ik zou er niet van kunnen slapen. Hoop dat iedereen blijft klagen hier, bij de ACM maar ook bij Odido. Daar ben ik prima te woord gestaan. Ze kennen me alleen niet als klant maar ze zijn medeverantwoordelijk voor dit debacle.
Denk ook aan de consulentenrubrieken. Bel het 0800 nummer en accepteer het niet. De pijn moet geleden worden door de veroorzaker en niet bij de (ex.) klant die hier slachtoffer van is.
Helaas mag ik in dit forum geen reclame maken van de nieuwe provider waar ik nu bij zit, ben er rebels enthousiast over😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.B
0900-tweakhd / 0900-8932543 trap hier niet in hé gewoon op het 0800 bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
M.v.B schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:21:
0900-tweakhd / 0900-8932543 trap hier niet in hé gewoon op het 0800 bellen!
https://www.tweak.nl/contact.html zo te zien gebruikelijke belkosten en geen duur 0900 kosten :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kan wel steeds hetzelfde blijven roeptoeteren maar bij anderen gaat het goed.
Hier naar aanleiding van een 'we gaan stoppen' email overgestapt naar elders wat niet soepel ging dankzij die andere partij maar goed.
25 maart bevestigde Tweak de overstap en 26 april eindigde mijn (jaar)contract (binnen de jaarbetaling).
Netjes een maand opzegtermijn dus en hoewel de jaarbetaling er normaal aan zou komen blijft ie nu uit.
13 mei verwacht ik over te gaan zodat ik de CD tv jaarbetaling (en korting) volledig kon benutten.
Internet loopt een maand achter door de vriendenkorting dus dat is wat ik straks terug hoor te krijgen en de CD tv box borg natuurlijk (de 5490 router wil ik houden).

Een minpuntje is de email over dat de jaarbetaling naar per maand zal gaan, vreemd omdat Tweak bevestigde dat ik vertrek en dit mailtje kwam na de opzegtermijn.
Daarom toen maar de automatische incasso stopgezet.
Het is bekend dat Tweak en de incasso toko erg druk zijn en blijven, daar gaat 100x extra klagen via allerlei kanalen niet bij helpen.
Ik hoop nog even niet te hoeven bellen, de correspondentie (mijn vragen) via email verloopt trouwens vlot.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
Ook ik ben uiteindelijk weg, vanwege de opzegtermijn nog wel een halve week overlap in contract, maar sinds gisteren over naar SNLR.

De monteur zei al veel weglopers bij Tweak te hebben gehad de laatste tijd.

:w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Ik krijg nog steeds meldingen van nieuwe aanvullingen, ook al ben ik al enige tijd weg en naar Freedom gegaan. ik zal deze groep ook niet meer actief volgen. Voor specifieke vragen nav eerdere bijdragen ben ik via een PB bereikbaar. Bedankt allemaal voor het delen van kennis en ervaring. Het beste bij je nieuwe provider.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutch_anykey73
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-03 11:13
Hmm vreemd allemaal.

Ik ben blij dat ik dit draadje heb gevonden. Ik ben ook tweak klant en betaal inmiddels een bedrag per maand ipv een jaarlijks bedrag. Zelf had ik zoiets van ik zie wel hoe lang ze nog online blijven en dan zien we daarna wel verder. Ik heb ook nog een "minimale" ziggo verbinding. Dus met mijn dual WAN setup hoef ik niet bang te zijn dat ik zonder internet kom te zitten.

Maar een paar dagen geleden kreeg ik dus een mail dat ik aangemeld ben bij Odido......door wie, geen idee. Vreemd verhaal dus. Ik ging er maar vanuit dat tweak dus echt ging stoppen nu en ik dacht laat ik het maar een jaartje proberen via die aanbieding....het hele proces is in gang gezet en toen kreeg ik een mail van tweak dat ik me wel eerst af moest melden en dat ik anders dubelle rekeningen zou kunnen krijgen en blabla. Boven op de onvrijwillige aanmelding was dit voor mij de druppel die de emmer deed overlopen. Heb meteen gebeld naar Odido om de aanvraag stop te zetten en vriendelijk verzocht om mij niet meer te bellen en/of te mailen.

En nu lees ik hier dat het nog wel maanden kan duren voordat tweak echt uit de lucht is ....Nou ik ga hem uitzitten, ik zal wel de laatste zijn die van tweak afgesloten gaat worden haha.

mvg
Maurice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Andersom gebeurt ook, vanmorgen 9u ging opeens het Tweak licht uit (nou ja wel licht maar geen data) en toen maar eens de zwarte Genexis geplaatst met de 7530 van Solcon erop en 10u was ik weer online.
Geheel niet volgens de planning want 13 mei was Guidion ingepland die ik niet niet nodig had maar Solcon vond van wel.
Gelukkig mailde Solcon dat ik daar was aangesloten want anders had ik het niet eens geweten :/
Guidion heb ik zelf op de 13e gepland en maar weer geannuleerd want alles werkt inmiddels (tv en tel).
Nu begint het grote wachten op de verzenddoos, dan de borg en m'n resterende internet van een maand.
;w Tweak, het moest elders weer duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glawen
dutch_anykey73 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:31:
En nu lees ik hier dat het nog wel maanden kan duren voordat tweak echt uit de lucht is ....Nou ik ga hem uitzitten, ik zal wel de laatste zijn die van tweak afgesloten gaat worden haha.
Nou ik hoop dat ik de laatste ben 😀
Ondertussen ongevraagd een startpakket ontvangen van Odido, ben ik meerdere keren gebeld door zowel Odido en Guidion, waarbij ze niets weten van de historie en ik mijn verhaal steefs opnieuw kan vertellen en in de tussentijd ook een officiele klacht per mail ingediend richting Odido met de acm op de cc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11

Felyrion

goodgoan!

Nou ik ben over naar Odido... ja, ik weet 't.. ik gun het ze eigenlijk ook niet, maar ik zat een beetje in de knel met de planning, dus vooruit maar.

Gelukkig ging het wel gesmeerd. Einddatum uit de mail was eigenlijk half april, maar we weten allemaal inmiddels wat voor wassen neus dat is. Eind april was ook mijn einddatum jaarabbo, dus dat kwam redelijjk uit.

Monteur belde netjes of hij wat eerder dan gepland terecht kon, en al met al was ik nete iets meer dan 10 minuten uit de lucht tussen ontkoppelen Tweak en online komen Odido.

Tot mijn verrassing is ook bij Odido meerdere routers aan de WAN kant geen probleem, dat vind ik erg fijn ivm wat test opstellingen hier. Ik had dat eigenlijk afgeschreven.
De Zyxel is inmiddels afgekoppeld en heb mijn vertrouwde spulletjes weer draaien als vanouds.

Nu nog hopen dat ze net zo stabiel blijken als Tweak.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:41
Felyrion schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:48:

Tot mijn verrassing is ook bij Odido meerdere routers aan de WAN kant geen probleem, dat vind ik erg fijn ivm wat test opstellingen hier. Ik had dat eigenlijk afgeschreven.
De Zyxel is inmiddels afgekoppeld en heb mijn vertrouwde spulletjes weer draaien als vanouds.

Nu nog hopen dat ze net zo stabiel blijken als Tweak.
Interessant! Zet je dan een switch achter de ONT en krijgen de routers dan allemaal een eigen IPv4 adres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11

Felyrion

goodgoan!

lexuzu schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:12:
[...]

Interessant! Zet je dan een switch achter de ONT en krijgen de routers dan allemaal een eigen IPv4 adres?
Inderdaad, kleine switch aan de "buitenkant" dus achter de ONT inderdaad. Dan gewoon de bewuste routers via de switch aansluiten, krijgen ze netjes DHCP.

Dit was altijd mogelijk bij Tweak (ze vroegen wel dit een beetje beschaafd te houden, dus geen tientallen) maar dit had ik nergens anders gevonden. De monteur wist me te vertellen dat dit ook bij Odido geen probleem zou zijn.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Felyrion schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:32:
[...]

Inderdaad, kleine switch aan de "buitenkant" dus achter de ONT inderdaad. Dan gewoon de bewuste routers via de switch aansluiten, krijgen ze netjes DHCP.

Dit was altijd mogelijk bij Tweak (ze vroegen wel dit een beetje beschaafd te houden, dus geen tientallen) maar dit had ik nergens anders gevonden. De monteur wist me te vertellen dat dit ook bij Odido geen probleem zou zijn.
ik heb anders genoeg mailtjes gehad of ik weer netjes 1 IP ging afnemen ipv 2

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.B
Het debacle duurt voort. Zie mijn eerdere postings over dit onderwerp.
Net weer een nieuw dieptepunt medewerker die de verbinding heeft verbroken. Dit is wel zo ongelofelijk laag bij de grond, kent geen grenzen. Optie 1 na bellen 0800 TWEAKHD krijg je een echte Odido medewerker aan de lijn.
Deze mensen zijn bereidwillig vinden het ook verschrikkelijk maar staan machteloos omdat als je de optie niet mee naar Odido hebt gekozen je bent overgeleverd aan dit stel prutsers wat het licht uit moeten doen bij Tweak. Blijf hier wel massaal klagen ook bij Odido immers men is eindverantwoordelijk m.i omdat ze nu eenmaal Tweak hebben ingelijfd.
Optie 2 krijg je wel het Odido liedje in de wachtstand maar afhankelijk wie je spreekt een wisselend antwoord. Ik zou de eindnota krijgen binnen nu en 2 weken. De prutser die ik net sprak had het weer over dat de nota niet opgemaakt zou worden als ik die onterechte nota niet eerst zou dokken. Dit verhaaltje hebben ze al eerder geprobeerd. En dan kan ik naar nog meer geld fluiten zeker? Blijf streven naar een minnelijke oplossing, zelf concreet voorstel gedaan maar er is geen doorkomen aan.
Ik krijg geen naar van een eindverantwoordelijk persoon die ik kan aanschrijven om mijn bezwaar kenbaar te maken.
Debitan blijft ook in gebreken omdat ze hun belofte niet zijn nagekomen om de telefonisch gemaakte afspraak schriftelijk te bevestigen. Na het weekend maar weer oppakken. Blijf strijden medetweakers en pik het niet dat we zo worden behandeld en een trap na krijgen. Dit hebben we niet verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@M.v.B https://radar.avrotros.nl...en-de-digitale-euro-60561 misschien ook nog een knipoog naar Tweak :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vorige week vrijdag de overstap naar een andere provider aangevraagd (Tweak kon nog aangegeven worden als huidige provider), maar nog geen bericht ontvangen van Tweak dat er een overstap is aangevraagd.

Wanneer krijg je bericht? Na de herroepingstermijn van 14 dagen of al eerder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:58

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb zojuist deze email ontvangen van Tweak:
Je maakt gebruik van een jaarabonnement bij Tweak. Normaal gesproken incasseren wij in mei het volledige bedrag in één keer. Begin volgend jaar houdt ons jaarabonnement helaas op te bestaan. In deze mail lees je waarom en hoe wij hier mee omgaan.

Zoals je weet is Tweak samengegaan met Odido. Begin 2024 gaat Tweak helemaal op in Odido. De komende maanden benaderen we al onze abonnees met Glasvezel- en TV-aanbiedingen van Odido die vergelijkbaar zijn met onze huidige abonnementen.

Jouw jaarbonnement

Nu we weten dat Tweak begin 2024 stopt, vinden we het wel zo netjes om jaarabonnementen niet meer te incasseren. Odido kent geen jaarabonnementen, wel andere aantrekkelijke aanbiedingen die jou hetzelfde supersnelle internet garanderen.

Tot jij een keuze hebt gemaakt, incasseren we vanaf 27 mei 2024 maandelijks 1/12 deel van jouw oorspronkelijke abonnementsbedrag. Zo behoud je gewoon jouw voordeel. En heb je tijd om over aanbiedingen van Odido na te denken. Zolang je nog geen keuze hebt gemaakt, behoud je voorlopig gewoon jouw huidige aansluiting.

Op tweak.nl/odido lees je meer over onze samenwerking met Odido. Je vindt er ook antwoorden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen, stuur dan gerust een e-mail naar info@tweak.nl, of bel onze servicedesk op 0800 – TWEAKHD (0800 – 8932543).

Met vriendelijke groet,

Het Tweak Team
Dat "begin 2024" blijkt toch wel een rekbaar begrip; de eerste helft van het jaar is bijna voorbij, maar ze vinden het nu nog nodig om het abonnementsgeld maandelijks te gaan incasseren. Ik heb ook een paar maanden geleden bericht gehad dat ze me "vanaf 16 april 2024" zouden gaan overzetten naar Odido, maar daar heb ik sindsdien niks meer van gehoord.

[ Voor 13% gewijzigd door Compizfox op 12-05-2024 10:55 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 16:50
Compizfox schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:51:
Ik heb zojuist deze email ontvangen van Tweak:

[...]

Dat "begin 2024" blijkt toch wel een rekbaar begrip; de eerste helft van het jaar is bijna voorbij, maar ze vinden het nu nog nodig om het abonnementsgeld maandelijks te gaan incasseren. Ik heb ook een paar maanden geleden bericht gehad dat ze me "vanaf 16 april 2024" zouden gaan overzetten naar Odido, maar daar heb ik sindsdien niks meer van gehoord.
Ik heb gelijksoortig mail gekregen, dat ik 6 april overgezet zou worden (deze mail gemist), maar toen kwamen ineens berichten: Dank je voor het kiezen voor Odido, maar geef ons nog even toestemming om je abbonement op te zeggen voor x datum.

toen kwamen er berichten dat mijn bestelling onderweg zou zijn. Odido gebeld over de gang van zaken, die wezen met hun vinger naar Tweak, maar konden wel direct mijn abbonement voor mij opzeggen bij Tweak, maar aan de zogenaamde toestemming konden ze niks doen.

Bij de feest dagen al erg vervelend contact gehad met Odido, ik als Tweak klant zou een goede aanbieding krijgenn maar ik moest een zakelijk abbonement nemen want er was een KVK nummer op mijn adres, voor de extra services ofzo. dit toen geweigerd.

Al met al direct overgestapt naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
gertjan! schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:49:
Vorige week vrijdag de overstap naar een andere provider aangevraagd (Tweak kon nog aangegeven worden als huidige provider), maar nog geen bericht ontvangen van Tweak dat er een overstap is aangevraagd.

Volgens mij kreeg ik de brief van Tweak een week na ik Glasnet had aangevraagd. Mocht je die brief krijgen let op die datum die word vermeld kan zijn dat die niet 1 op 1 klopt met jou nieuwe provider. Lees die zin een keer of 3 dan staat dat er ook :).

Linkje naar dat rare zinnetje: RobbyTown in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

Misschien dat het even kan duren bij Tweak ik was voor de storm vertrokken. Lees hier berichten dat je meer dan 60 dagen op je geld retour kunt wachten hier staat normaal 14 dagen voor.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 18-05-2024 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

gertjan! schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:49:

Ik stap binnenkort over naar Snlr. Hier werd de opzegging bij Tweak pas geregeld na de 14 dagen herroepingsrecht, of als ik daar schriftelijk van af zou zien, eerder.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonhead
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:02
Glawen schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 00:36:
Net volgende mail binnengekregen en omdat er ook geen installatie afspraak is gemaakt met Odido omdat ik geen nieuw jaarabonnement bij hun wil afnemen, blijf ik vooralsnog bij Tweak. Het abo bij Odido zal als het goed is nu ook niet starten. Nu afwachten tot ze op een normale en wettelijke correcte manier de resterende klanten van Tweak overzetten.
[Afbeelding]
Nou dat lijkt er niet op, vandaag is er ook bij mij op dezelfde manier ongevraagd en zonder akkoord een nieuw jaarcontract op mijn naam afgesloten bij Odido.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tinytinnie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-06 15:15
Vandaag staat de retourfactuur gereed in Mijn Tweak voor de resterende dagen van mijn jaarcontract.
Het slechte nieuws: inderdaad gerekend vanaf een maand na het handmatig opzeggen. Opzegging naar aanleiding van de mail die je kreeg dat een andere provider (SNLR) de lijn wilde hebben. En ondanks het eerder indrukken van de knop nee ik ga zelf voor wat anders zorgen. Niet aardig.

Het goede nieuws: gewoon jaarbedrag terug, geen gezanik met terugwerkende kracht anders rekenen, dus ik krijg (resterende dagen / 365) * jaarbedrag terug. Dat is dan weer keurig en in tegenstelling tot eerdere uitspraken. Ik laat het zo, succes allemaal met de laatste loodjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonhead
Kwastie schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:01:

Volgens de Odido Algemene Voorwaarden die meegestuurd werden met de "bestelling":

Afnemers van een abonnement sluiten de overeenkomst
voor het abonnement door ondertekening van het contractformulier dat de koerier bij
aflevering van de bestelling aanbiedt.
De particuliere afnemer van een abonnement dient aan de koerier te tonen:
• een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart);
• de koerier vraagt je ter verificatie € 0,01 te pinnen (dit bedrag maakt Odido over aan
een goed doel).

Het contractformulier moet door de afnemer zelf getekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

lemonhead schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:09:
[...]

Volgens de Odido Algemene Voorwaarden die meegestuurd werden met de "bestelling":

Afnemers van een abonnement sluiten de overeenkomst
voor het abonnement door ondertekening van het contractformulier dat de koerier bij
aflevering van de bestelling aanbiedt.
De particuliere afnemer van een abonnement dient aan de koerier te tonen:
• een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart);
• de koerier vraagt je ter verificatie € 0,01 te pinnen (dit bedrag maakt Odido over aan
een goed doel).

Het contractformulier moet door de afnemer zelf getekend worden.
Het enige wat ik gedaan heb is het bevestigingen van een afspraak met Guidion, niet Odido. Heb het installatiepakket ontvangen, zonder dat ik iets heb betaald of heb ondertekend.

Over 3 weken komt de monteur langs. ik ben benieuwd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonhead
Kwastie schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:04:
[...]

Het enige wat ik gedaan heb is het bevestigingen van een afspraak met Guidion, niet Odido. Heb het installatiepakket ontvangen, zonder dat ik iets heb betaald of heb ondertekend.

Over 3 weken komt de monteur langs. ik ben benieuwd. 8)7
Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat je daarmee jezelf bindt aan het nieuwe jaarcontract met Odido dat Tweak voor je heeft aangevraagd. Ik werd vandaag gebeld door de Odido klantenservice, die bevestigde nogmaals dat dit een aanvraag voor een nieuw jaarcontract was en geen omzetting van het huidige contract van Tweak naar Odido. Tweak zou officieel nog steeds een zelfstandig bedrijf zijn en deze aanvraag voor hun klanten gedaan hebben bij Odido, de "overname" van Tweak door Odido zou nog niet daadwerkelijk plaats hebben gevonden.

"overname", want het lijkt er toch vooral op dat Odido Tweak heeft betaald om ermee te stoppen, er lijkt verder weinig overgenomen te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door lemonhead op 14-05-2024 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Goed daar gaan we dan, mijn opzegging ging 26 april in en 8 mei was ik over naar elders.
Toch weer een maandfactuur voor CD betreffende 14-5 tot 13-6 die morgen wordt geïnd :O
Nou ja er komt een poging die zonder mijn machtiging niet zal lukken.
Ik stuur maar weer een bericht naar die puinhoop voor ze gekke dingen gaan doen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Florimon
Nou ik heb dus inmiddels ook al die mailtjes ontvangen met "Welkom bij Odido", "Leuk dat je voor ons gekozen hebt" blablabla en een mailtje om een afspraak met de installateur te maken.
Ik had geen zin om ineens bij Odido aan een jaarcontract vast te zitten, dus maar even naar 0800-0092 gebeld. De Odido mederwerker heeft alles voor me geannuleerd en me op mijn verzoek gelijk doorverbonden naar een Tweak medewerker omdat ik wou weten wanneer het internet afgesloten zou worden. Volgens hem zou dat tijdig gecommuniceerd worden. Hij merkte nog wel op dat ik bij een andere provider waarschijnlijk ook gelijk een jaarcontract zou moeten nemen, maar hij kon een lachje niet onderdrukken toen ik zei dat dat dan wel bij een provider met een betere reputatie dan Odido zou zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wel apart dat het bij Radar vooral over Tele2 klanten ging en dat volgens Odido in september alleen de naam was veranderd terwijl toen juist ook Tweak werd opgeslokt waardoor er een extra berg werk te doen was.
Ja hoor je krijgt exact hetzelfde als bij Tweak, alleen geen eigen wan ip maar een uit een pool, geen homepage, geen news server, geen ip V6, vaak een ander netwerk ipv het degelijke Tweak netwerk enz. enz.
Die €30/maand is nog te veel voor deze troep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:41
Speedy-Andre schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:29:
Wel apart dat het bij Radar vooral over Tele2 klanten ging en dat volgens Odido in september alleen de naam was veranderd terwijl toen juist ook Tweak werd opgeslokt waardoor er een extra berg werk te doen was.
Ja hoor je krijgt exact hetzelfde als bij Tweak, alleen geen eigen wan ip maar een uit een pool, geen homepage, geen news server, geen ip V6, vaak een ander netwerk ipv het degelijke Tweak netwerk enz. enz.
Die €30/maand is nog te veel voor deze troep.
Dat kan ook te maken hebben met het publiek dat doorgaans naar Radar kijkt. Vaak komt daar toch wat iets te goedgelovig volk langs dat een marketingvoorwaarde slecht kan lezen en vervolgens staat er weer een SP-kamerlid beloftes te maken. Klanten van Tweak waren toch meer mensen die wisten wat ze aan het doen waren en vragen naar vaste IP adressen, IPv6, nieuwsgroepen en andere handige zaken waar de normale consument weinig van snapt. Niet echt een doelgroep die zo'n consumentenprogramma nodig heeft om zijn/haar gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Niet online
Het vaste IP-adres van Tweak lijkt nu ten einde te zijn. Vandaag een ander adres gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 13:04
gertjan! schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:11:
Het vaste IP-adres van Tweak lijkt nu ten einde te zijn. Vandaag een ander adres gekregen.
Nog wel in een range van Tweak of in een Odido range?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De Tweak soap gaat nog even door hier ondanks dat ik al elders zit :P
Blijkbaar is een eerdere opzegging geannuleerd om de verbinding van Tweak tot 8 mei aan te houden, apart dat het zo moest maar dat zal de reden van de onterechte afboekpoging (1 maand tv) zijn.
Dus gemeld dat ik in een brief de opzegging per 26 april heb en geen tegenbericht van Tweak heb gezien.
Ook aangegeven dat ik niet ga betalen voor een dienst die ik niet kan afnemen, goed dat ik de incasso heb ingetrokken want anders zou ik nu €15,15 kwijt zijn geweest :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Niet online
esky schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:57:
[...]
Nog wel in een range van Tweak of in een Odido range?
Nog steeds in de Cambrium IT Services B.V. IP range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Florimon
Zo, net abo bij KPN afgesloten, nu alleen nog opzeggen bij Tweak / Odido.

Dus... mede-(ex)Tweak'ers, succes en :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Florimon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:33:
Zo, net abo bij KPN afgesloten, nu alleen nog opzeggen bij Tweak / Odido.

Dus... mede-(ex)Tweak'ers, succes en :w
Zou de opzegging lekker via de nieuwe provider laten regelen, minder gezeik.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

PeacekeeperNL schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:36:
[...]

Zou de opzegging lekker via de nieuwe provider laten regelen, minder gezeik.
In theorie misschien wel, ik kon er alsnog achteraan gaan omdat onderweg mijn opzegging geannuleerd werd.
Wel netjes over geïnformeerd door de nieuwe provider maar vervolgens ligt het weer bij jou :/
Het probleem was dat na aflopen van het Tweak contract de overname niet lukte.
Daardoor ging Tweak toch weer facturen sturen, gelukkig net na de overstap en de jaarbetaling zodat er feitelijk geen levering door Tweak plaatvond buiten de jaarbetaling.
Wat mij betreft heb ik daardoor geen betaalverplichting en dat heb ik Tweak meegedeeld mochten ze door willen gaan met de incasso's die overigens niet lukten zonder mijn machtiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.B
Keep the fire burning!

Ik ben blij dat er nog steeds (ex.Tweakers) de moeite blijven nemen om hier en waar het maar kan hun ongenoegen te uiten over de walgelijke gang van zaken bij Tweak. Heb zojuist weer de ACM aangeschreven. Deel de visie van anderen dat het betreurenswaardig dat ze ons Tweakers die immers ook zijn opgeslokt door het okidokimonster niet hebben meegenomen in Radar tv uitzending.
Moet zeggen ik heb al diverse superattente en uiterst redelijke behulpzame mensen van Odido aan de lijn gehad. Ze staan ook machteloos. Er zijn er zelfs al die ruggespraak hebben gehad met de sneue Tweak collega’s maar ze lopen tegen dezelfde muur aan als wij.
Wij die NEE hebben gezegd tegen de overname van ons contract kennen ze niet als contractant. Kortom we zijn overgeleverd aan het geteisem wat er nog zit. Sorry dat ik het schrijf want het is misdadig als je zo willens en wetens (ex.) klanten zo keihard aan het oplichten bent. Dat je daar van kan slapen zonder last van je geweten te krijgen? Ben geen jurist maar het klopt gewoon niet wat ze doen. Ze geven net zo makkelijk mijn nieuwe provider Netrebel (aanrader, maand opzegtermijn dan weet je dat ze vertrouwen uitstralen!) de schuld nadat ze eerst jou als klant de schuld in de schoenen trachten te schuiven. Hun walgelijk continue leugen over de datum van stoppen en hun mislukte campagne met de knop die ze niet als opzegging zien.
Daar hoor je ze pertinent niet over. Ook zijn ze niet compromisbereid. Mijn voorstel tot finale kwijting, stop die zinloze datum van opzeggingsdiscussie en streep hetgeen ik betaald heb weg tegen datgeen je nog wil en maak het bedrag over wat ik heb betaald want dat is meer! Beste mensen hou je sterk, blijf je verzetten. Eens krijgen we ons gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Haha, ik denk dat je dat deksel steeds op je neus krijgt door hoe je communiceert :P
Ik blijf netjes en hoewel er dingen fout gaan (mede door de nieuwe provider) wordt het steeds recht gebreid.
Ik heb alleen met de Tweak HD contact, niet met Odildo want daar heb ik geen contract.
Ze weten nu wel dat ik geen rekeningen ga betalen voor zaken vanaf 8 mei toen ik over ging, ik betaal de nieuwe provider al en Tweak zoekt het maar uit met hun facturen door een achterlopend systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:41
M.v.B schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:37:
Keep the fire burning!

Ik ben blij dat er nog steeds (ex.Tweakers) de moeite blijven nemen om hier en waar het maar kan hun ongenoegen te uiten over de walgelijke gang van zaken bij Tweak. Heb zojuist weer de ACM aangeschreven. Deel de visie van anderen dat het betreurenswaardig dat ze ons Tweakers die immers ook zijn opgeslokt door het okidokimonster niet hebben meegenomen in Radar tv uitzending.
Moet zeggen ik heb al diverse superattente en uiterst redelijke behulpzame mensen van Odido aan de lijn gehad. Ze staan ook machteloos. Er zijn er zelfs al die ruggespraak hebben gehad met de sneue Tweak collega’s maar ze lopen tegen dezelfde muur aan als wij.
Wij die NEE hebben gezegd tegen de overname van ons contract kennen ze niet als contractant. Kortom we zijn overgeleverd aan het geteisem wat er nog zit. Sorry dat ik het schrijf want het is misdadig als je zo willens en wetens (ex.) klanten zo keihard aan het oplichten bent. Dat je daar van kan slapen zonder last van je geweten te krijgen? Ben geen jurist maar het klopt gewoon niet wat ze doen. Ze geven net zo makkelijk mijn nieuwe provider Netrebel (aanrader, maand opzegtermijn dan weet je dat ze vertrouwen uitstralen!) de schuld nadat ze eerst jou als klant de schuld in de schoenen trachten te schuiven. Hun walgelijk continue leugen over de datum van stoppen en hun mislukte campagne met de knop die ze niet als opzegging zien.
Daar hoor je ze pertinent niet over. Ook zijn ze niet compromisbereid. Mijn voorstel tot finale kwijting, stop die zinloze datum van opzeggingsdiscussie en streep hetgeen ik betaald heb weg tegen datgeen je nog wil en maak het bedrag over wat ik heb betaald want dat is meer! Beste mensen hou je sterk, blijf je verzetten. Eens krijgen we ons gelijk.
Even voor mijn beeldvorming, hoe zie je dit voor je? Je lijkt een of ander oneindig recht te willen ontlenen aan een commercieel contract met een bedrijf. Je hebt met Tweak een contract afgesloten waarin zij je van een product voorzien en jij dat betaalt, met een aantal voorwaarden eraan. Jij kunt als klant er voor kiezen om het contract op te zeggen als je de dienstverlening niet meer wil, eventueel met kosten als je dat voor einde looptijd doet.

Waar je totaal aan voorbij gaat is dat dat bedrijf dat ook kan doen. Niets verplicht ze tot eeuwig leveren van die dienst, dat zou waanzin zijn. Als een bedrijf jou niet als klant wil is dat hun goed recht. Doorgaans doet een bedrijf dat niet aangezien een klant omzet levert en een geweigerde klant slechte reclame is. Echter wordt dat bedrijf overgenomen door een andere partij die andere voorwaarden stelt. Odido zegt gewoon na de overname: "kijk, even goede vrienden maar dat AON met Fritzbox, vast IP etc gaan wij niet aan beginnen. We bieden je vrijblijvend een GPON optie met aanbieding aan of je mag opzeggen en naar een concurrent overstappen". In een vrije markt is daar toch niets mis mee?

Ik vraag me oprecht af waarom jij als klant denkt dat een dat bedrijf verplicht zou zijn om jou als klant tegen de bestaande voorwaarden eeuwig te blijven houden. Dat de communicatie stroef loopt klopt en dat had ik wel verwacht aangezien het toch een sterfhuisconstructie geworden is. Maar wat is er nu precies "misdadig" en "oplichterij" aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22
@Andros Helemaal eens dat @M.v.B ehm, "bijzondere" woorden kiest, maar Tweak is hier ook niet bepaald schuldeloos. Tweak zegt het contract niet op. In hun mail "we zetten je dan en dan over op Odido" schrijven ze nog dat IK moet opzeggen als ik dat niet wil.
Dat is gewoon niet juist en vraag me af waarom ze dat zo doen. Als het opzettelijk is, dan is het wel heel erg knullig :')
Pagina: 1 ... 114 ... 116 Laatste

Let op:
Nu Odido stopt met het met Tweak, stappen steeds meer Tweakers over naar andere providers. Ervaringen met die andere providers horen niet in dit topic thuis, maar in hun eigen ervaringen topics. Gelieve hier het alleen over Tweak te hebben.